Dat is begrijpelijk. Ik ga ondertussen alweer wat jaartjes mee in de DE scheerwereld, maar als je het mij nu zou vragen zou ik als beginner er ook moeite mee hebben om producten te kiezen. De keuze is overweldigend. Zelf ben ik van een Merkur 37c overgestapt naar een Rockwell 6s en heb sindsdien niet meer omgekeken. De krabbers die mij nog altijd bijstaan zijn bijvoorbeeld de Edwin Jager DE89 en Muhle R89. Beide zeer geschikt voor de beginner. Ik zie dat er nu ook een DE is van King C. Gilette, wellicht is dat een mooie kosteneffectieve opstap.Aziraphale schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:45:
Ik ben sinds een paar week aan het experimenteren met een geleende Mühle Rytmo en twee verschillende mesjes, waarvan ik nu de Feather gebruik. Tot nu toe gebruikte ik altijd de Gillette Fusion en als het snel moest een Philishave.
Nou vind ik de safety razor op zich erg prettig, al levert het nog steeds bij elke scheerbeurt wondjes op, maar het wordt vooral van geen kanten zo glad als met de Fusion. Het is eerder net zo glad als met de Philishave, vooral in de hals. Dat er eerst wondjes zijn verbaast me overigens niet, want met een cartridge systeem blijft ik ook alleen met Gillette heel. Wilkinson heb ik wel eens geprobeerd, maar leverde ook wondjes op. Dit zal echter wennen en techniek zijn, dus dat komt wel goed. De verwondingen worden namelijk dagelijks minder.
Ik vraag me echter wel af in welke richting ik moet gaan denken als ik zelf een krabber aan wil schaffen. Met deze Muhle wordt het niet glad en ik wil toch wel graag net zo'n gladde scheerbeurt hebben als met de Fusion. Daarmee moet ik er overigens ook twee keer overheen, dus ik heb niet de illusie dat ik met een krabber in één keer klaar ben.
Heeft er iemand wat tips voor me? Online zoekend is de keuze zodanig groot dat ik er een beetje in verzuip....
Succes met oefenen, een groot deel is simpelweg het verkrijgen van muscle-memory. Dat geldt natuurlijk voor iedere handeling waar je handig in wil worden. De eerste week met mijn 37c was ik een rosbief. Ik meen me te herinneren dat ik er pas na een jaar in goed vertrouwen mee om kon gaan. Maar dat is al even geleden.
[ Voor 23% gewijzigd door Oyster op 06-06-2022 21:48 ]