Bij de Feather Popular is het mesje juist relatief afgeschermd. Daarmee is het één van de mildste krabbers die je kunt kopen. Zelf nog steeds in gebruik na redelijk wat jaren, juist omdat het zo heerlijk ongecompliceerd scheert.Anoniem: 235591 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:47:
Zijn er ook krabbers die een iets agressievere stand hebben qua mesje? Ik heb nu een krabber (https://www.scheerwinkel....-edge-krabber-detail.html) die naar mijn idee niet lekker werkt. Het mes mag wel wat meer op de huid om alles weg te krijgen. Ik moet hem bij wijze van spreken haaks op de huis zetten om stoppels weg te krijgen.
Ik gebruik Feather mesjes en Astra mesjes maar beiden met hetzelfde resultaat. Ik heb ook verschillende scheercremes en schuimen (normale scheerschuim van Gillette, Proraso creme en Vergulde Hand) gebruikt maar ook dat werkte niet. Dus als er een krabber is die is agressiever op de huid staat hoor ik het graag.
De DE89 en L6 die Marzman noemt heb ik ook, beide zijn net een stapje 'agressiever' dan de Feather, maar nog steeds erg mild.
Mocht je graag een iets aggressievere houder hebben, dan is misschien Merkur als merk interessant voor je. Een vrijwel gelijke hoge kwaliteit van afwerking als Edwin Jagger, maar met eveneens een closed comb vaak nét een stapje aggressiever.
Een volgende stap zou overstappen van een zogeheten closed comb naar een open comb krabber zijn. Of wellicht een slant bar model, die laten ook meer van de DE mesjes direct in contact komen met de huid.
@Chiron de mesjes van Feather zijn razendscherp, maar hun houders voor DE mesjes zijn juist vrij mild. De betaalbare Popular is zelfs erg mild en de topmodellen uit de AS serie staan ook bekend als behoorlijk mild en vooral gebalanceerd.
[ Voor 13% gewijzigd door Bluepenguin op 08-02-2017 15:21 ]
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)