Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:47:
Zijn er ook krabbers die een iets agressievere stand hebben qua mesje? Ik heb nu een krabber (https://www.scheerwinkel....-edge-krabber-detail.html) die naar mijn idee niet lekker werkt. Het mes mag wel wat meer op de huid om alles weg te krijgen. Ik moet hem bij wijze van spreken haaks op de huis zetten om stoppels weg te krijgen.

Ik gebruik Feather mesjes en Astra mesjes maar beiden met hetzelfde resultaat. Ik heb ook verschillende scheercremes en schuimen (normale scheerschuim van Gillette, Proraso creme en Vergulde Hand) gebruikt maar ook dat werkte niet. Dus als er een krabber is die is agressiever op de huid staat hoor ik het graag.
Bij de Feather Popular is het mesje juist relatief afgeschermd. Daarmee is het één van de mildste krabbers die je kunt kopen. Zelf nog steeds in gebruik na redelijk wat jaren, juist omdat het zo heerlijk ongecompliceerd scheert.

De DE89 en L6 die Marzman noemt heb ik ook, beide zijn net een stapje 'agressiever' dan de Feather, maar nog steeds erg mild.
Mocht je graag een iets aggressievere houder hebben, dan is misschien Merkur als merk interessant voor je. Een vrijwel gelijke hoge kwaliteit van afwerking als Edwin Jagger, maar met eveneens een closed comb vaak nét een stapje aggressiever.
Een volgende stap zou overstappen van een zogeheten closed comb naar een open comb krabber zijn. Of wellicht een slant bar model, die laten ook meer van de DE mesjes direct in contact komen met de huid.

@Chiron de mesjes van Feather zijn razendscherp, maar hun houders voor DE mesjes zijn juist vrij mild. De betaalbare Popular is zelfs erg mild en de topmodellen uit de AS serie staan ook bekend als behoorlijk mild en vooral gebalanceerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Bluepenguin op 08-02-2017 15:21 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Dat is wel grappig, ik heb een Merkur 38c en die is juist enorm vergevingsgezind. Ik moet echt rare dingen doen wil ik me snijden met mn feathers.

Maar er zijn inderdaad meer modellen, bijv. de 39c is 'slanted' waarin het mesje er schuin aflopend in zit met variabele hoek en daar moet je wel mee uitkijken.

Open of gesloten kam heeft meer te maken met hoe zwaar je baardgroei is, als je erg zware/dichte groei hebt is een open kam wel beter.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:52
Ik twijfel om een paar maandjes minoxidil te gaan gebruiken. Ik heb een redelijke baardgroei maar wat lege plekken, ook op mijn wangen maar een paar haartjes en that's it.
Verder ben ik overal goed behaard (borst, benen en billen : () Maar mijn baard blijft dus achter.
Ik hoef nu niet direct een enorme baard maar wil graag die kale plekjes kwijt, ben nu 35 dus dat wordt wel tijd. Hier iemand met tips/ervaringen mbt minoxidil?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Kaalheid is erfelijk. Daar gaat geen middeltje tegen helpen. Als ik mijn haar laat groeien op dit moment lijk ik een monnik. Vroeger had ik heel erg mooi blond haar. Lang ook. Nu iets meer dan 18 jaar geleden voor het laatst naar de kapper geweest.

Als jij een baard wilt laten groeien en je heb wat open plekken dan ga je er weinig meer aan doen. Ik zou het gewoon eens een paar maanden laten groeien en dan eens kijken wat je aan je kin hebt hangen. Vervolgens kan je op internet kijken naar modellen en wie weet sluit dat aan bij een van je ideeën

Ik heb trouwens ook een baard en doe er al een half jaar helemaal niets aan op mijn snor bijhouden na en ik heb eenmaal zelf met de tondeuse mijn bakkebaarden gedaan. Lekker laten groeien zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Laatst online: 11-06 08:49

Janar

Geen

Lampuhkap schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:26:
Whipped Dog dasje, heerlijk spul en niet duur :D
Late reactie 8)7 . Hoeveel zijn de importkosten?
Ariemaiden schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:29:
Een silvertip fibre v2.
Zachte syntheet met voldoende backbone.
Zowel Muhle als Edwin Jagger heeft deze in het programma.
Ook een late reactie 8)7 . Ik ga hem meenemen, ziet er ook veelbelovend uit.

Ik wilde eerst even snel wat kopen, maar we zijn al een paar dagen verder, dus ik kan eventueel ook wel 2 weken wachten. Ik heb eigenlijk de keuzen gemaakt voor synthetisch aangezien je dan de eerste 2 maanden geen stank heb van dassenhaar.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
Ik had geeen importkosten, maar ik had m laten aangeven als gift en de waarde op een 10tje laten zetten

http://www.whippeddog.com...w/24mm-luna-handle-option

http://www.whippeddog.com...w/30mm-tall-brush-options

http://www.whippeddog.com/products/view/30mm-handles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Whippddog super fijne brushes zeker aan te raden! heb mijne ongeveer twee jaar en bevalt goed ik kwam er laast achter dat je met een silvertip niet echt moet soppen maar meer vegen om zeg maar het haar verlies tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Rezta schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:12:
[...]

Whippddog super fijne brushes zeker aan te raden! heb mijne ongeveer twee jaar en bevalt goed ik kwam er laast achter dat je met een silvertip niet echt moet soppen maar meer vegen om zeg maar het haar verlies tegen te gaan.
Ik heb een Whipped Dog besteld 8)

Eerst een synthetische en mogelijk later nog wel weer een echte dassenhaar. Heel erg duur is het allemaal niet.

Even zien hoe dit is, alvast bedankt mannen!

Nu nog even kijken naar een goedkope scheerkom. Ik vind het bizar hoe hoog sommige prijzen zijn.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Niet online
Janar schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:33:
[...]

[...]

Ik heb een Whipped Dog besteld 8)

Eerst een synthetische en mogelijk later nog wel weer een echte dassenhaar. Heel erg duur is het allemaal niet.

Even zien hoe dit is, alvast bedankt mannen!

Nu nog even kijken naar een goedkope scheerkom. Ik vind het bizar hoe hoog sommige prijzen zijn.
Mooi meestal arriveren ze snel alvast veel scheer plezier! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 16:25
Vorige week liep ik met mijn vriendin door Maastricht en zag daar in een winkel een double-edge scheermes staan. Omdat we de bus wilden halen niet gestopt maar afgelopen zaterdag even terug gegaan. Ik heb al Muhle R89 en een DE-krabber van dealextreme, maar het was me meer te doen om de mesjes. Immers, als je houders verkoopt zul je ook mesjes verkopen toch?

Dus zaterdag terug gegaan en ze hadden alleen Astra en Feather mesjes. Van beide een pakje meegenomen. Ik heb tot nog toe alleen Hema mesjes en het meegeleverde Muhle mesje gebruikt dus weinig referentiemateriaal, maar vanochtend met een Astra mesje geschoren en dat ging fijne en prima :)

Binnenkort ook nog maar eens kijken voor een nieuwe houder. De dealextreme krabber ligt tegenwoordig bij mijn vriendin thuis maar tegenover de Muhle is het echt een onding. Eens kijken of ik ergens iets functioneels kan vinden, hoeft niet meteen mooi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Goede keuzes hoor Astra is een prima mesje. Zelf een paar keer gebruikt. Heb zelf nu souplex als standaard mes voor mij net wat beter maar weer een stukje duurder dan de Astra's. Even de feather geprobeerd scheert wel al een malle maar je moet zo oppassen dat je je niet snijdt. Dus even meer oefenen met souplex en dan over op de feather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook Astra mesjes maar ook de Feather mesjes. Ik scheer mijn hoofd en dat gaat met de Astra mesjes net wat lekkerder en beter. Ook gladder. Ik heb trouwens geen moeite met het scheren en snij mijzelf nooit, ook niet met de Feather mesjes, en toch ga ik er vrij vlot overheen. Astra mesjes hebben mijn voorkeur op dit moment.

Ik ga nog wel een andere krabber kopen binnenkort die wat minder mild is en wat meer op de huid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Niet online
Goede keuze Astra mesjes zijn inderdaad fijne mesjes heb mij er zelf al een keer aardig mee opengehaald en juist met de Feather mesjes niet ondanks die scherp worden aangeprezen heb laats ook een probeer mesjes gekregen van KAI die vind ik ook erg fijn maar kost zon 43 euro voor 100 mesjes daar wacht ik liever nog even mee tot mijn vooraad wat minder kwa mesjes is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:30
Het super-budget scheren bevalt mij eigenlijk wel best. Weishi houder uit China, simpele kwast en kommetje en een berg mesjes uit Rusland. Ik had eerder al 100 Rapira mesjes, maar omdat afwisseling toch wel erg leuk is zijn er onlangs ook 140 mesjes van 7 verschillende merken bijgekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5oCD9G77Nlt72mjFitjg3XFE/full.jpg
De losse Rapira's zijn voor gewoon simpel scheren prima. Verwacht geen superfijn, superglad gevoel maar ze zijn dan ook maar 6 cent per stuk. De Swedisch Supersteel zijn een stuk beter volgens mij en de Sputniks zijn acceptabel. Aan de rest ben ik nog niet toegekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik ben vast een van de weinige vrouwen die zich meldt in dit topic (wel zonder baard ;) ).

Ik heb jarenlang geschoren met Gilette. Qua houders wisselde dat redelijk vaak, de laatste paar jaar gebruikte ik maar gewoon hun wegwerpmesjes. En eigenlijk... die krengen waren nooit echt scherp. Dus dan snijd je je ook sneller, vooral als de haargroei gewoon best stug is. En je gooit best wel veel weg.

Toen besloot ik maar eens de stap te zetten om het te proberen met een fatsoenlijke krabber. Wel een kleine investering, maar je gooit weinig weg! En de mesjes zijn scherp. Ik kreeg een klein pakje van Feather bij mijn Edwin Jagger krabber (met ivoorkleurige steel, goed zwaar ook) en dat bevalt me op zich prima. De eerste keer scheren vond ik best eng. Scheerzeep is overigens ook van Edwin Jagger (met aloë vera). Geen idee of ik naar man of vrouw ruik (maakt me niet zoveel uit), maar het gaat steeds beter! d:)b
De haren blijven ook wat langer weg en het is minder geïrriteerd. Ik ben om!

Nu nog een kwast kopen, ik jat nu nog regelmatig de Kruidvat-kwast van het vriendje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die kwast van het Kruidvat heb ik ook. Ik laat altijd de waskuip vollopen met heet water en dan gooi ik die kwast erin om wat te weken. Verder een prima kwast van dierlijke haren al heb ik geen idee van welke dieren. Ook lekker goedkoop trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tis een varkentje, die van de Kruidvat.

Zo, lekker simpel scheerbeurtje vandaag!
Merkurtje 34C HD met een Super Iridiummetje, BdF Classico II en een NOS Omegaatje uit de 80's en de Lustray Coachman AS
Heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yhZj1IJl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7MFvw6dl.jpg

Als Bay Rum liefhebbers, gaat er op t moment een hemelpoortje open :D

Vandaag wel zo'n gruwelijk lekkere shave gehad!

Ik wilde deze zeep zo graag hebben en na een poos wachten, kwam de postbode precies op het juiste moment aan de deur zetten met een pakketje van Barbiere di Figaro!

En voldeed het aan de eis die ik in m'n hoofd had staan voor deze zeep? Hell yes!

Ruikt een naar beetje limoen/citroen en lekker klein beetje kruidig erbij, de kaneel zoals je bij de Ogallala Bay Rum vrij sterk ruikt is hier vrijwel niet aanwezig. De spice is aanwezig, maar niet al te sterk. het is wat dat aangaat een vrij zoetige Bay Rum. Iets wat de zeep naar mijn idee voor een wat groter publiek aantrekkelijker maakt.

In het geval van de aftershave, little goes a pretty long way.
Tis sterk spul :D

De aftershave/EDT doet daar nog een beetje anijs/dropperig geurtje bij om de boel compleet te maken.

Als het direct uit de fles komt, denk je WOW wat is dit?!
Tot je het opsmeert en de geur wat "uitwaaiert" for a lack of better words
Dan valt alles op zn plaats :D

Stevig aanwezig geurtje en als je het als set gebruikt is het echt een prachtige combo!
Alle geuren vallen zo mooi bij elkaar!

I'm hooked, dat kan ik je wel vertellen :D

Fijne dag heren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zondag, scheerdag!

Ik had eigenlijk in m'n hoofd om van de Bay Rum weer eens een video te schieten, maar kon het toch niet laten om de Extro Tabacco te proberen,

Ik heb de Extro zeep hiervan pas 1x eerder gebruikt en vond dat ondanks dat ik bergen met aftershaves heb, eigenlijk geen enkele echt lekker matcht.
Dus ik heb geduldig gewacht op de Tabacco AS die erbij hoorde.
En laat die nou net met de Bay Rum afgelopen week binnen gekomen zijn! :D

Goed, de Extro Tabacco zeep is een donkere zoete tabaksgeur.
Niet net als Tabac, dat bloemige poederige.

Nee. echt flink donkere zoete tabaksgeur, zou bijna zeggen pijptabak (al vind ik het daar nog net niet zoet genoeg voor)
Echt iets totaal anders dan ik van (tot nu toe) alle andere tabakszepen gewend ben.

De zeep schuimt ERG makkelijk op en is heerlijk slick en scheert daardoor echt heerlijk weg :D

Nu de aftershave.
Eerst het flesje even goed omschudden om alles goed te mengen. Onder in het flesje zit een residu die je netjes even wil laten mengen met de rest.

Ook hier geldt weer, a little goes a very long way.
Tis een flink zware donkere tabaksaftershave waar je echt wel een beetje van moet houden.

De eerste paar seconden is het echt superdonker en daarna zwakt het zachtjes af.

Net als Tabac, een combo voor de liefhebbers!

Ik ruik iig weer lekker, ben weer gladjes geschoren! Ik kan er weer even tegenaan!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DfenHZNl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 23:46

Fordox

00101010

Ik ben opzoek naar een scheermes met een enkel blad die een beetje precies is.

Mijn situatie: Normaal gesproken heb ik een baard van ongeveer een centimeter dik. Om de baard in model te houden, gebruik ik tot nu toe altijd nog een elektrisch scheerapparaat met trimmer. Het korter maken gaat met een gewone tondeuze.
Maar nu zit ik dus met het punt dat mijn trimmer bot wordt en super irritant begint te scheren. Ik heb wel een cartridge mes, maar met die meerdere scheerbladen heb ik totaal geen controle over hoe ver ik in de baard scheer. Het werkte wel veel fijner dan een elektrisch apparaat, maar ik zoek nu toch naar een enkel mes.

Mijn vraag:
Welke krabber kan ik het beste nemen om alleen mijn baard in model te zetten? Ik neem aan dat ie een beetje licht moet zijn.

Mijn budget gaat ongeveer naar 35 euro voor de krabber alleen, want ik ga ervan uit dat ik voor de kleine stukjes dat ik scheer geen schuim nodig heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 19-02-2017 17:14 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:44

skoozie

SCSI

Fordox schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:11:
Ik ben opzoek naar een scheermes met een enkel blad die een beetje precies is.

Mijn situatie: Normaal gesproken heb ik een baard van ongeveer een centimeter dik. Om de baard in model te houden, gebruik ik tot nu toe altijd nog een elektrisch scheerapparaat met trimmer. Het korter maken gaat met een gewone tondeuze.
Maar nu zit ik dus met het punt dat mijn trimmer bot wordt en super irritant begint te scheren. Ik heb wel een cartridge mes, maar met die meerdere scheerbladen heb ik totaal geen controle over hoe ver ik in de baard scheer. Het werkte wel veel fijner dan een elektrisch apparaat, maar ik zoek nu toch naar een enkel mes.

Mijn vraag:
Welke krabber kan ik het beste nemen om alleen mijn baard in model te zetten? Ik neem aan dat ie een beetje licht moet zijn.

Mijn budget gaat ongeveer naar 35 euro voor de krabber alleen, want ik ga ervan uit dat ik voor de kleine stukjes dat ik scheer geen schuim nodig heb.
Voor 35 euro heb je verschillende krabbers, ikzelf heb met kerst een Muhle R89 gekregen welke goed bevalt. Ook Edwin Jagger heeft verschillende leuke krabers rond die prijs.
Zonder schuim/gel scheren zou ik niet doen, dat deed veel meer pijn toen ik nog met cartridge scheerde en nu durf ik het helemaal niet :)
een kwast is de kosten ook niet 3.55 bij de Kruidvat
en om te testen kan je ook je huidige scheer gel/schuim gebruiken die je gebruikt icm met je cartridge, of doe je dat nu ook niet?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Fordox schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:11:
Mijn vraag:

Koop een goede krabber zoals al gesuggereerd een Muhle R89 is prima om mee te beginnen. Kost iets van 32 euro. Maar gebruik wel schuim wat je met een cartridge doet moet je vooral niet doen met een krabber. Behalve dat je wel gelijk mee kan doen met halloween :o Wordt een bloederig geheel dat wel. 8) Ik kan met een fusion prima scheren zonder schuim aardig resultaat hoor maar pijnlijk. Moet ik niet proberen met mijn Muhle gaat niet goed komen dan. Hoeft ook niet heb veel te lekker scheerzeep. Heb gelijk weer zin om te scheren vanavond. Prinsenhof van Scheermonnik helemaal top!

Maar een beetje scheerschuim en dat kan al de goedkope palmolive uit de supermarkt zijn (https://www.kruidvat.nl/p...assic-scheercreme/p/17476) die kan je ook even met de hand een beetje smeren op wat je wilt scheren. Beter is wel even een schuim maken met een kwast en lekker inzepen wat nodig is. Wordt het een stuk gladder mee. Kast je goedkoop halen bij het kruitvat (omega volgens mij) Als je echt mooie lijnen wilt kan je in de toekomst upgraden naar een open mes daar kan je mooie lijnen mee zetten maar wel oefening voor benodigd.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik schoor mijzelf altijd met een Gillette Fusion, dat gaat eigenlijk best goed. Ik wou toch eens proberen met DE te scheren.
Ik gebruik de Derby Extra mesjes (houder is van Edwin Jager). Maar het is heel pijnlijk (meteen al bij de eerste begin, heb al verschillende hoeken geprobeerd), is dat normaal?
Ik pak van te voren een warme douche en zeep me goed in met een scheerzeep.

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Haagse Mafkees gaat zich roeren in dit topic😎

Vandaag een bestelling de deur uit gedaan.

Merkur krabber
Proefpakket mesjes
Mühle scheerkwast Silvertip
Crabtree & Evelyn 'wooden bowl & soap'. West Indian Lime
RVS zeepbowl

Na jaren alleen maar de bekende Gilette scheerschuimbussen en mesjes te hebben gebruikt nu over op krabber.

Scheren doe je elke dag dus maar eens wat anders proberen. Wat meer scheer beleving creëren voorzover dat bestaat😎

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11
Arjantje72 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:40:
Ik schoor mijzelf altijd met een Gillette Fusion, dat gaat eigenlijk best goed. Ik wou toch eens proberen met DE te scheren.
Ik gebruik de Derby Extra mesjes (houder is van Edwin Jager). Maar het is heel pijnlijk (meteen al bij de eerste begin, heb al verschillende hoeken geprobeerd), is dat normaal?
Kunnen verschillende redenen voor zijn.
Scheerzeep uit bus is niet zo goed voor DE scheren heb ik me laten vertellen.
Daarnaast mes in hoek van 45 graden en heel weinig tot geen druk.
Door het gewicht van het mes zou dat goed moeten lukken.
Er zijn ook mensen die zweren bij pre-shave olie of zeep om het mes vlotter over de huid te laten gaan.

Anders eens op youtube naar een aantal scheerclips/tutorials kijken.
Haal je best veel tips/tricks uit ... en helaas voor je portefeuille ook veel zeepjes/balms/aftershaves die je wil proberen :)
Voorbeelden zijn de filmpjes van Lampuhkap (die hier frequent filmpjes post op tweakers),
maar ook bijvb Shavebusta, Kensurfs, Nick Shaves etc

• Arjantje72
wiemelen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Kunnen verschillende redenen voor zijn.
Scheerzeep uit bus is niet zo goed voor DE scheren heb ik me laten vertellen.
Daarnaast mes in hoek van 45 graden en heel weinig tot geen druk.
Door het gewicht van het mes zou dat goed moeten lukken.
Er zijn ook mensen die zweren bij pre-shave olie of zeep om het mes vlotter over de huid te laten gaan.

Anders eens op youtube naar een aantal scheerclips/tutorials kijken.
Haal je best veel tips/tricks uit ... en helaas voor je portefeuille ook veel zeepjes/balms/aftershaves die je wil proberen :)
Voorbeelden zijn de filmpjes van Lampuhkap (die hier frequent filmpjes post op tweakers),
maar ook bijvb Shavebusta, Kensurfs, Nick Shaves etc
Bedankt ik zal me eens gaan inlezen/kijken :) De scheerzeep was van Edwin Jagger (gevoelige huid).

• MeZZiN
Arjantje72 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:40:
Je kan veel zeggen van een fusion het werkt wel met de nodige irritatie en hogekosten.
Dus dump die Derby mesjes maar zijn niet top je kan er prima mee scheren maar misschien niet het beste mesje mee te beginnen. Misschien een souplex Astra of zelfs eigen merk van hema die zijn ook prima.

Ik ben zelf begonnen mijn eerste keren door de douchen pre-shave oil te gebruiken. Een goede zeep gebruiken met kwast en goed inzepen en rustig aan doen. de eerste keren zijn niet gelijk goed glad. Zorg dat de hoek goed is en niet te vaak over dezelfde plek gaan. En dat 3 rondes misschien de eerste keren maar 2 rondes. Wat je kan proberen een andere zeep te gebruiken (TOBS bijvoorbeeld)

Maar je eerste keren zullen niet te besten zijn maar doe rustig aan gebruik geen druk en komt wel goed.

• skoozie

skoozie

SCSI

Arjantje72 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Bedankt ik zal me eens gaan inlezen/kijken :) De scheerzeep was van Edwin Jagger (gevoelige huid).
Ik ben zelf ook pas overgestapt, en ben momenteel aan het onderzoeken hoe dik het schuim moet zijn. Wel merk ik dat scheercreme beter op te kloppen is dan scheerzeep en dat ik makkelijk te veel water in het schuim kan hebben waardoor het scheren bij mij heel onprettig werd. ik probeer nu schuim te maken wat lijkt op opgeklopt eiwit: dus dat het in de kom blijft as ik hem op zijn kop houd.
Ook merk ik dat ik geregeld te veel druk uit oefen als overblijfsel van de Fusion, van boven naar beneden gaat het al beter omdat je dan het mes tegen je gezicht kan laten rusten, maar van beneden naar boven zit daar nog wel wat oefening voor mij, want als ik dan geen druk uit oefen dan hangt het mes naar beneden zonder mijn gezicht te raken.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 14:32
@Arjantje72 Veel dingen zijn van invloed. De hoek van het scheren, het mes, de druk die je uitoefent. Na veel scheren met de DE heb ik nog steeds wel eens wisselende resultaten. Bij mij heeft dat vaak te maken met de samenstelling van de scheerzeep. Te droog en het werkt niet, te nat is ook niet goed. Het is en blijft nat scheren, dus nat moet het wel zijn, maar bij mij werkt ook het beste wat skoozie zegt, een soort opgeklopt eiwit, alleen dan voor mij ietsje natter.

Scheerzeep moet een beetje een beschermend laagje vormen tussen je huid en het mes en er ook voor zorgen dat de haren een beetje ingeweekt zijn zodat het allemaal net wat soepeler gaat.

Maar zoals gezegd er zijn veel factoren, de filmpjes en scheertutorials op youtube kunnen je heel erg helpen om de factoren onder de knie te krijgen. Als het eenmaal lukt, dan is het een mooie bezigheid.

Succes!

Latin capital letter y with diaeresis

• Arjantje72
skoozie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Ik ben zelf ook pas overgestapt, en ben momenteel aan het onderzoeken hoe dik het schuim moet zijn. Wel merk ik dat scheercreme beter op te kloppen is dan scheerzeep en dat ik makkelijk te veel water in het schuim kan hebben waardoor het scheren bij mij heel onprettig werd. ik probeer nu schuim te maken wat lijkt op opgeklopt eiwit: dus dat het in de kom blijft as ik hem op zijn kop houd.
Ook merk ik dat ik geregeld te veel druk uit oefen als overblijfsel van de Fusion, van boven naar beneden gaat het al beter omdat je dan het mes tegen je gezicht kan laten rusten, maar van beneden naar boven zit daar nog wel wat oefening voor mij, want als ik dan geen druk uit oefen dan hangt het mes naar beneden zonder mijn gezicht te raken.
Goede tip van de scheercreme. Ik denk nu inderdaad dat mijn schuim veel te waterig is. Wat vind jij een fijne scheercreme?

• Arjantje72
YdieresiS schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:01:
@Arjantje72 Veel dingen zijn van invloed. De hoek van het scheren, het mes, de druk die je uitoefent. Na veel scheren met de DE heb ik nog steeds wel eens wisselende resultaten. Bij mij heeft dat vaak te maken met de samenstelling van de scheerzeep. Te droog en het werkt niet, te nat is ook niet goed. Het is en blijft nat scheren, dus nat moet het wel zijn, maar bij mij werkt ook het beste wat skoozie zegt, een soort opgeklopt eiwit, alleen dan voor mij ietsje natter.

Scheerzeep moet een beetje een beschermend laagje vormen tussen je huid en het mes en er ook voor zorgen dat de haren een beetje ingeweekt zijn zodat het allemaal net wat soepeler gaat.

Maar zoals gezegd er zijn veel factoren, de filmpjes en scheertutorials op youtube kunnen je heel erg helpen om de factoren onder de knie te krijgen. Als het eenmaal lukt, dan is het een mooie bezigheid.

Succes!
Ik dacht er eerst te makkelijk over :P
Voorlopig blijf ik het wel proberen, leuke bezigheid inderdaad :)

• skoozie

skoozie

SCSI

Arjantje72 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Goede tip van de scheercreme. Ik denk nu inderdaad dat mijn schuim veel te waterig is. Wat vind jij een fijne scheercreme?
Ik heb ook Ediwin Jagger zepen staan (sandal wood/lime/aloe vera)
scheer cremes van Palmolive en tabaco van de kruidvat/Etos
maar laatst 3 cremes van Tailor of Old Bond Street (TOBS) gekocht en die scheren wel heel fijn.
- Avocado waar ik veel goeds over hoor, vind ik zelf niet heel lekker ruiken
- St James had ik er bij genomen voor gratis verzending en heeft een wat ouderwetse zeep geur. die beviel me bovenverwachts goed
- Grapefruit is mijn favoriet, ik houd wel van zoete citrus geurtjes, ook voor douchgel en shampoos.

Ik scheer me enkel met Hema DE blades om niet te veel variatie in mijn scheer beurten te hebben. als ik een beetje consistent kan scheren ga ik wel wat oefenen met andere mesjes die ik al thuis heb liggen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 11:02
skoozie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:20:
maar laatst 3 cremes van Tailor of Old Bond Street (TOBS) gekocht en die scheren wel heel fijn.
- Avocado waar ik veel goeds over hoor, vind ik zelf niet heel lekker ruiken
- St James had ik er bij genomen voor gratis verzending en heeft een wat ouderwetse zeep geur. die beviel me bovenverwachts goed
Grappig, ik heb precies dezelfde ervaring! De St James wilde ik ook eens proberen, had er geen hoge verwachtingen van en is me erg goed bevallen, terwijl de Avocado, ondanks alle positieve geluiden, voor mij toch wat minder is.

Overigens, voor @Arjantje72, ik zou ook de TOBS aan kunnen raden als scheerzeep. Ik ben zelf ook begonnen met de harde scheerzeep van Edwin Jagger, maar ik kwam er al snel achter dat het een lastige zeep is om goed op te schuimen. Vooral als je niet precies weet wat goed schuim is. Een zachte zeep zoals TOBS is dan vele male makkelijker om goed op te schuimen.

• Arjantje72
shdx schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:17:
[...]

Grappig, ik heb precies dezelfde ervaring! De St James wilde ik ook eens proberen, had er geen hoge verwachtingen van en is me erg goed bevallen, terwijl de Avocado, ondanks alle positieve geluiden, voor mij toch wat minder is.

Overigens, voor @Arjantje72, ik zou ook de TOBS aan kunnen raden als scheerzeep. Ik ben zelf ook begonnen met de harde scheerzeep van Edwin Jagger, maar ik kwam er al snel achter dat het een lastige zeep is om goed op te schuimen. Vooral als je niet precies weet wat goed schuim is. Een zachte zeep zoals TOBS is dan vele male makkelijker om goed op te schuimen.
Ìnderdaad is die zeep erg hard om op te schuimen, niet voor beginners dus. Voor de Gillette maakte dat niet zo veel uit. Ga zo meteen maar een andere bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Wat ook kan is de palmolive zeep halen die in zo'n tube zit. Het is meer een creme en erg makkelijk op te schuimen, daarnaast ook helemaal niet duur om te proberen.

Ik doel dan op deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.cosmeticapartijen.nl/shop/wp-content/uploads/2014/11/Palmolive-Scheercreme-foto-2.jpg
Kost vaak 2 a 3 euro, in Duitsland veel goedkoper te krijgen, maar schuimt makkelijk weg.

Zelf ben ik momenteel fan van de groene proraso. Een wat hardere zeep (niet heel hard), maar makkelijk op te schuimen en lekker fris. Werkt ook erg lekker in combi met de Osage Rub after shave splash. Heerlijk fris wakker worden 's ochtends :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Een tip die ik van mijn kapper heb gekregen over de juiste dikte van scheerzeep: Kwast een beetje opgeklopt schuim op je wijs- en middelvinger, wrijf erover met je duim. Goed schuim moet je huid beschermen tegen het mes, dus het moet een zeepachtig (duh) glad gevoel geven tussen je vingers en goed blijven zitten, en absoluut niet plakken.

Als het plakt is je zeep waarschijnlijk te droog en moet je er een paar druppels water bij doen. Te natte zeep loopt van je vingers af, of is weg na twee keer wrijven.

Hij gebruikte dit ook om te demonstreren dat De Vergulde Hand troep is in vergelijking met Proraso. Die laatste blijft veel langer zitten en glijdt beter, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen. Ik gebruik nog steeds af en toe DVH, maar vooral omdat het zo ontzettend lekker ruikt :D

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 14:17
Ik heb pas geleden na anderhalf jaar een blok scheerzeep maar weg gegooit: dat ding ging echt eeuwig mee en ik was 'm helemaal zat. Niet dat het een slechte zeep was, in tegendeel zelfs! Maar ik had er na zo lang mee geschoren te hebben gewoon genoeg van. Hetzelfde ga ik binnenkort doen met één van de twee Edwin Jagger scheerzepen die ik heb.

Als je je 1 à 2x per week scheert komt er geen eind aan met die blokken! Voordeel is dat het dan wel extreem goedkoop wordt vergeleken met een bus Gilette waar ik binnen 3 maanden wel doorheen was, maar nadeel is dat je ook wel eens wat anders wilt na al die tijd.

@Egocentrix: Het enige wat ik van Vergulde Hand heb is een aluinblok. Die was lekker goedkoop en flink groot, en werkt uitstekend. Maar over de overige producten kon ik inderdaad ook niet zeggen dat het me echt heel erg trok. Proraso is erg prettig inderdaad! En mooie tip over de dikte van het schuim ook... die kon ik nog niet!

Die Palmolive creme wil ik overigens ook nog eens proberen, evenals een paar andere creme-zepen. En ik ben ook eindelijk bijna door m'n Iridium mesjes heen, en dan heb ik nog één pakje Feathers waar ik me eens goed mee wil scheren voordat ik een nieuwe sloot aan nieuwe merkjes wil proberen :)

Het heeft even geduurt, maar eindelijk beginnen spulletjes op te raken (of saai te worden na al die tijd), en kan ik weer eens wat nieuws proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb van de week de Palmolive scheercrème gekocht bij het Kruidvat. Het is een makkelijk op te kloppen crème wat lekker fris ruikt en je mes/krabber goed laat glijden. Ik vind het fijner scherem met de Palmolive dan met de Proraso rood scheercrème. Die voelt wat stroever aan tijdens het scheren. En zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Oh, Kruidvat dus :)
Ik wil hem zeker proberen, maar bij de Trekpleister hadden ze hem niet helaas. Ik zal volgend weekend eens het Kruidvat proberen, die zit alleen aan de andere kant van de stad. Ik ben nu wel benieuwd hoe de Palmolive is in vergelijking met de Proraso (wit) die ik heb staan.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Egocentrix schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:39:
Ik wil hem zeker proberen, maar bij de Trekpleister hadden ze hem niet helaas. Ik zal volgend weekend eens het Kruidvat proberen, die zit alleen aan de andere kant van de stad. Ik ben nu wel benieuwd hoe de Palmolive is in vergelijking met de Proraso (wit) die ik heb staan.
Hij is ook online te verkrijgen:
https://www.scheerplein.n...assic/G3_H12_C26_P760145/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Egocentrix schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:39:
Ik vind hem makkelijker te kloppen dan de rode Proraso en lekkerder ruiken. Scheert/glijdt naar mijn idee fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09

Stoney3K

Flatsehats!

Bluepenguin schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:08:
[...]
Als je in China bent, mainland China verschilt daarin wel wat van Hong Kong, schijn je in een deel van de supermarkten (Wallmart) een simpele, lichte krabber van Gillette te kunnen kopen voor omgerekend een paar euro. Het is dat Jigu-Yong hier niet meer regelmatig post, anders had je het hem heel goed kunnen vragen.
Ik heb van hem enkele mesjes gekregen om te proberen, de Flying Eagles en de Gillette (tenminste de originele) zijn heel redelijk.
Lekker even een stokoude post quoten maar daarom niet minder relevant :+

Die ultra-cheap krabber van Gilette heb ik hier ook icm. Feather mesjes. Doet het werk, maar verwacht niet dat het supercomfortabel scheert. Als je die krabber hebt in combinatie met een Kruidvat varkensharen scheerkwast en een Vergulde Hand zeep, heb je wel een prima basissetje om DE mee te scheren voor een paar tientjes.

Voor mij is het ding gewoon veel te licht want de steel is van plastic, dus ik ga toch maar eens de upgrade wagen naar een wat 'serieuzere' DE. Ik twijfel nog tussen een Edwin Jagger DE89 en één van de Duitse krabbers. Gelijk mezelf maar eens trakteren op een dassenharen scheerkwast. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:24
Is er wellicht interesse in een sub forum voor mensen die niet scheren?
Dus een "Baard- en verzorgingstopic" ?

[ Voor 5% gewijzigd door Clavis op 02-03-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Clavis
Dat is er wel, soort van. Maar de laatste post dateerde alweer van 2015.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1656920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Ah, had nog geen toegang tot de HK. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maar als je dat graag wil zou ik een nieuw topic starten. Er lopen best wel wat baarden rond op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Als een mede "baard" dit leest, en interesse heeft om samen een topic te openen hoor ik het natuurlijk graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 12-06 11:02
Clavis schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:53:
Als een mede "baard" dit leest, en interesse heeft om samen een topic te openen hoor ik het natuurlijk graag! :)
Die lezen dit natuurlijk pas in dit topic als ze hun baard er net afgeschoren hebben met een DE, heerlijke scheerschuim hebben gebruikt en lekker aftershave hebben opgedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een baard, maar scheer mij eens in de twee dagen. Mijn hoofd wel te verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Ik lees hier dat het pijnlijk is om met een DE te scheren? Dan zou ik eens goed aan je schuimtechniek werken (waarschijnlijk gewoon meer water toevoegen en langer kloppen), en je ervan bewust worden dat baard en snorharen een groeirichting hebben, en je dus het beste eerst met de haren mee kan scheren. Als het pijn doet en het is daarnaast een bloedbad moet je minder druk zetten, veeel minder druk. Een DE mes is scherp zat en zal 'vanzelf' door de haren heen gaan. Als je druk moet zetten om erdoorheen te komen is je mesje bot en wordt het tijd voor een nieuwe.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pijnlijk? Ik jas met de krabber net zo snel over mijn hoofd als met een wegwerpmesje of Mach huppeldepup. Geen centje pijn, geen sneetjes, niets. En ik druk soms aardig om net wat meer bite te krijgen voor de lastige haartjes. Ook als het mesje net nieuw is. Ik moet dan nog steeds op zoek naar een betere krabber :P

Ik gebruik een schroefkrabber i.c.m. Feather en Astra mesjes. Als scheercrème gebruik ik de Palmolive van het Kruidvat á €1,99 en die is erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:34
Chiron schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:57:
[...] Als je druk moet zetten om erdoorheen te komen is je mesje bot en wordt het tijd voor een nieuwe.
Dat valt ook nog wel mee. Ik heb een slant en als ik dagelijks scheer hoef ik inderdaad niet veel te doen, maar als ik een dag of 4 niet heb geschoren, dan moet ik al iets meer druk zetten. Anders gaan de haren gewoon niet fatsoenlijk weg hoor, en kan ik er 10x overheen gaan voordat het een beetje glad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Lekker even een stokoude post quoten maar daarom niet minder relevant :+

Die ultra-cheap krabber van Gilette heb ik hier ook icm. Feather mesjes. Doet het werk, maar verwacht niet dat het supercomfortabel scheert. Als je die krabber hebt in combinatie met een Kruidvat varkensharen scheerkwast en een Vergulde Hand zeep, heb je wel een prima basissetje om DE mee te scheren voor een paar tientjes.

Voor mij is het ding gewoon veel te licht want de steel is van plastic, dus ik ga toch maar eens de upgrade wagen naar een wat 'serieuzere' DE. Ik twijfel nog tussen een Edwin Jagger DE89 en één van de Duitse krabbers. Gelijk mezelf maar eens trakteren op een dassenharen scheerkwast. :Y)
Zeker eens, de Gillette is uitstekend voor het geld en een leuke krabber om mee te beginnen. Een Feather Popular is dan al een stukje beter en het is geen vergelijk met de bouwkwaliteit van bijv. een goede Merkur etc. Al zou mijn mening zijn dat je beide betaalbare krabbers ook prima voor een langere tijd kan gebruiken, iets dat ik zelf al weer een paar jaar doe. En ook voor reizen kunnen de Popular en Chinese Gillette een prettige optie zijn, als zeg maar een '2e krabber' voor erbij.

Advies was destijds vooral een reactie op de vraag van Kenzi, hij was op dat moment in China en wilde gaan starten met een DE kitje.
Geniet van je nieuwe kwast en krabber! (en vergeet bij het uizoeken de synthetische Mühle kwasten niet ;) )

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

De Whipped Dog synthetisch is binnen! ermee schuimen is erg prettig en het lijkt veel stabieler dan een dassenhaar. Voor 28 Euro lijkt het vooralsnog erg goed te zijn.

Alleen met 24 mm is het handvat relatief klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 11:36
Dag scheerliefhebbers,

kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag?

Ik ben sinds een paar dagen op zoek naar een mooie scheerset in leder. Ik heb mijn oog laten vallen op onderstaande en een andere, die bestaat uit bakjes in plaats van kokers.
Ik begrijp dat 1 koker voor de kwast is en 1 koker voor scheerzeep, maar hoe krijg je de scheerzeep in, en belangrijker, uit de koker op een handzame manier?

verder, als iemand ervaring heeft met een soortgelijke set, zou die persoon dan zijn licht willen schijnen daarop? ben erg benieuwd naar verhalen omtrent dit soort producten

Afbeeldingslocatie: https://img1.etsystatic.com/174/0/8362176/il_570xN.1140699507_eexz.jpg

vriendelijk en bijvoorbaat dank voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 00:11
Lijkt me dat die koker geschikt is voor een scheerstick.
Beetje onhandig om je scheerpuck bij te schaven naar kokerformaat :)
Zolang dat de diameter van de stick kleiner is dan die van de koker moet dat wel lukken.

Als je wel eens samples besteld, dan krijg je die vaak in kleine plastieken doosjes.
Denk wel dat die doosjes ook in zo'n koker passen, voor het geval dat je creme wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
De afgelopen dagen voor het eerst een van mijn Feather DE mesjes in gebruik op mijn Muhle R89. Bevalt tot nog toe super, fijn scherp en nog geen snijwonden. Lijkt zelfs beter te gaan dan de Hema mesjes wat betreft sneetjes.

En zojuist maar een Feather Popular besteld op Ebay om mijn Chinese Rimei houder te vervangen welke bij mijn vriendin thuis ligt. Eenmaal aan de Muhle gewend is de Rimei kwalitatief toch wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Anoniem: 116604 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 00:31:
Ik heb zo'n idee dat je door het inweken je zeep aan het verknallen bent met de altijd aanwezig hardheid in water. Hardheid reageert met zeep tot onoplosbare prut die niet schuimt. Inweken is nooit nodig: als je rustig met een zachtjes uitgeschudde kwast over de zeep heen en weer draait en beweegt los je op dat moment voldoende zeep op om comfortabel mee te kunnen scheren zonder dat je de rest aantast. Ikzelf veeg het oppervlak daarna nog met een vingertop enigszins droog en schoon, en wat ik zo wegveeg mag ook de scheerkom in, of op de scheerkwast.
Na een aantal keer experimenteren lijkt het voornamelijk aan één ding te liggen: geduld. :+
Als ik gewoon te snel stop met die kwast over de zeep halen krijg ik altijd spijt, besteed ik daar wel even tijd aan dan gaat het stukken beter.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wat is nou het beste. Aluin met koud of warm water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hoort met koud water te gebeuren. Zegt men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Beste resultaten haal ik met koud water. Maar dat komt ook omdat koud water de huid ook al wat samentrekt. Warm water maakt de boel soepeler en zorgt er dus voor dat de wond niet samentrekt, waardoor het stelpen lastiger gaat. Aluin helpt dan ook niet echt lekker.

Combi Aluin en koud water geeft bij mij het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Een tijdje geleden waren mensen in dit topic erg positief over Palmolive. Ik wil die ook gaan halen, even voor de zekerheid, het was toch deze:
https://www.kruidvat.nl/p...assic-scheercreme/p/17476

Edit:
Ja, stom, ik had zelf eerder de link gepost.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 24-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Die inderdaad, of de sensitive variant (voor de gevoelige huid).

Zelf nu heel blij met de ProRaso Groen scheerzeep in Combi met Osage Rub als AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die is het. Morgen ook even nieuwe halen bij het Kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:27
YdieresiS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:05:
Die inderdaad, of de sensitive variant (voor de gevoelige huid).

Zelf nu heel blij met de ProRaso Groen scheerzeep in Combi met Osage Rub als AS.
Scheer zelf ook al een tijd met Proraso Groen. Zit te denken om binnenkort iets anders te halen, puur om te proberen. Blijf Proraso wel echt topspul vinden.

Hoe lang doe je trouwens ongeveer met zo'n bakje zeep?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Heeft iemand hier ervaring met razor bumps door kroeshaar? Ik heb heel lang maar niet begrepen waarom, maar als ik me scheer (op het moment met mesjes van Bold King) dan krijg ik na een dag last van rode bultjes. Dat blijken dus te kort afgeschoren baardharen te zijn die vervolgens (vanwege mijn bijna-kroeshaar) als het ware terug krullen de huid in, en vervolgens behandelt m'n huid die dus als een indringer. Het schijnt dat de helft van alle mensen met kroeshaar hier last van heeft.

Op het moment los ik het op door te scheren met een trimmer (en dus baardharen te laten staan van enkele mm's) maar ik kan me dus niet glad scheren zonder last te krijgen van rode bulten in m'n nek. Eigenlijk alles al geprobeeerd, met de haargroei richting mee scheren, verschillende zepen/olie, enkelvoudige mesjes, cartridges, onder de douche, koud, warm, nat, droog, elektrisch, Braun cooltec en nog wel wat meer.

Ik ga binnenkort maar eens langs de dermatoloog, maar hoop eigenlijk dat iemand hier al eens met dit bijltje heeft gehakt. Google levert eigenlijk niet veel op, enkel uitleg waar het door komt (waar ik nu dus eindelijk achter ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:09
Michielgb schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:04:
Heeft iemand hier ervaring met razor bumps door kroeshaar? Ik heb heel lang maar niet begrepen waarom, maar als ik me scheer (op het moment met mesjes van Bold King) dan krijg ik na een dag last van rode bultjes. Dat blijken dus te kort afgeschoren baardharen te zijn die vervolgens (vanwege mijn bijna-kroeshaar) als het ware terug krullen de huid in, en vervolgens behandelt m'n huid die dus als een indringer. Het schijnt dat de helft van alle mensen met kroeshaar hier last van heeft.

Op het moment los ik het op door te scheren met een trimmer (en dus baardharen te laten staan van enkele mm's) maar ik kan me dus niet glad scheren zonder last te krijgen van rode bulten in m'n nek. Eigenlijk alles al geprobeeerd, met de haargroei richting mee scheren, verschillende zepen/olie, enkelvoudige mesjes, cartridges, onder de douche, koud, warm, nat, droog, elektrisch, Braun cooltec en nog wel wat meer.

Ik ga binnenkort maar eens langs de dermatoloog, maar hoop eigenlijk dat iemand hier al eens met dit bijltje heeft gehakt. Google levert eigenlijk niet veel op, enkel uitleg waar het door komt (waar ik nu dus eindelijk achter ben).
Leest als een gevoelige huid, maar dat is het dus niet. Ik was juist aan het lezen of er hier meer scheren met mesjes van Boldking want ik vindt t zeer fijne messen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Jeroentjuh82 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:18:
[...]

Leest als een gevoelige huid, maar dat is het dus niet. Ik was juist aan het lezen of er hier meer scheren met mesjes van Boldking want ik vindt t zeer fijne messen.
Nee dat is het niet. Ik ben zelf ook zeer tevreden over Bold King, heb nog 50 euro aan tegoed open staan daar vanwege het kortingscode topic hier op Tweakers, maar ik gebruik het bijna niet vanwege bovenstaand probleem. Erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:09
Michielgb schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Nee dat is het niet. Ik ben zelf ook zeer tevreden over Bold King, heb nog 50 euro aan tegoed open staan daar vanwege het kortingscode topic hier op Tweakers, maar ik gebruik het bijna niet vanwege bovenstaand probleem. Erg lastig.
Dan dermatoloog idd bezoeken. Kan ik daar in de toekomst gebruik van maken als jij t nu toch bijna niet doet en waarschijnlijk ook niet meer gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Michielgb schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:04:

Dit had ik ook altijd als ik een cartridge mes gebruikte, nu nog steeds trouwens maar alleen als ik tegen de richting in scheer.
bij mij is het opgelost door:
  • 2x per week te scheren ipv iedere dag
  • alleen met de richting mee
  • scheerolie + warme/vochtige handoek
  • goed mes
  • verzorgende scheerzeep.
  • doorzetten.... werd steeds minder.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
LyP0 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:39:
[...]

Dit had ik ook altijd als ik een cartridge mes gebruikte, nu nog steeds trouwens maar alleen als ik tegen de richting in scheer.
bij mij is het opgelost door:
  • 2x per week te scheren ipv iedere dag
  • alleen met de richting mee
  • scheerolie + warme/vochtige handoek
  • goed mes
  • verzorgende scheerzeep.
  • doorzetten.... werd steeds minder.
Ja dat lijstje heb ik eigenlijk wel allemaal geprobeerd. Enige wat ik nog kan proberen is om elke dag te scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
KW25 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Hoe lang doe je trouwens ongeveer met zo'n bakje zeep?
Ligt er een beetje aan hoeveel zeep je per keer maakt en hoe vaak je je scheert. Ik heb nu de kleine bakjes (75ml), aangezien de grote (150ml) niet leverbaar waren. Maar ik ben nu net met het tweede bakje bezig en ik heb met die andere ongeveer een halfjaar gedaan. Ik scheer me om de dag.

Als deze bijna op is, zal ik eens kijken wat voor zeep ik nog in de backlog heb, die eerst opmaken, maar daarna maar weer proraso bestellen. Heb eerder de witte gehad, maar ben zelf wel echt gecharmeerd van de groene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 13-06 09:05
Na lang meelezen twee DE krabbers gekocht.
Na een tijd met de Edwin Jagger DE89BA11 geschoren te hebben met verschillende messen, zepen, olie, schuim verschillende richtingen geschoren op aanraden vanuit dit topic de volgende aankopen vanuit het oosten gedaan
Qshave Merkur Futur Lijkt op namaak, kan het mij niet voorstellen aangezien Aliexpress tegenwoordig best snel optreed als ze een klacht binnenkrijgen vanuit een bedrijf.
Gillette Super Blue Een milde krabber om te zien of mijn Edwin Jagger niet te agressief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
walterworld schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:08:
Na een tijd met de Edwin Jagger DE89BA11 geschoren te hebben met verschillende messen, zepen, olie, schuim verschillende richtingen geschoren op aanraden vanuit dit topic de volgende aankopen vanuit het oosten gedaan
Qshave Merkur Futur Lijkt op namaak, kan het mij niet voorstellen aangezien Aliexpress tegenwoordig best snel optreed als ze een klacht binnenkrijgen vanuit een bedrijf.
Gillette Super Blue Een milde krabber om te zien of mijn Edwin Jagger niet te agressief is.
Leuk, ik ga met je meedoen!
Die Gillette Super Blue gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid, maar ik ben al een tijdje op zoek naar wat zwaarders en stevigers. Ik ga die Qshave ook proberen en heb nog een andere krabber gevonden die me prettig lijkt.

Elke keer dat ik op zoek ging naar een nieuwe krabber zag ik door de bomen het bos niet meer, dus ik ga lekker meeliften op jouw onderzoek :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 18:09
We hebben het in dit topic voornamelijk over het scheren van het gezicht.
Zijn er mensen die hun oksels regelmatig scheren?

Dit vind ik in de zomer prettiger om te doen omdat je dan in een t-shirt rondloopt.
De eerste keer gebruik ik Veet van mijn vrouw.
Daarna houd ik het met een scheermes bij.

Dit is uiteraard een ander mesje dan voor het gezicht.
Hoe pakken jullie dit aan en wat vinden jullie prettig ?
Wellicht dat er nog wat tips te delen zijn :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Ik doe het alleen met de haren mee, meestal vlak voordat ik mn DE mesje moet vervangen. Babybilletjesglad hoeft voor mij niet, als ik mn oksels ATG scheer is het daarna een jeukfestijn en vaak ingegroeide haren ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 21:41

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben gaan minderen met glad scheren. Ik ben van om de dag scheren, naar 1 keer in de 4 dagen naar scheren als ik zin had. :9
Ik liep dus met een flinke stoppelbaard rond en ik moest soms eerst met de tondeuse aan de gang om er met mijn Muhle R41 doorheen te komen. Dat was niet handig dus ik ben maar wat ritme gaan aanbrengen in mijn scheer cyclus, dat werd om de drie dagen scheren.

Eigenlijk heeft het passen van mijn trouwpak een beetje de doorslag gegeven om mijn stoppelbaardje te laten staan. Ik ga ik Italië trouwen, en het Italiaanse pak icm mijn kapsel (zijscheiding) en stoppelbaard was een perfecte combi (volgens de verkoper, en m'n ma).

In het begin frummelde ik dat met mijn tondeuse met de kortste kam in elkaar. Maar heel toevallig mocht ik de Philips OneBlade testen (QP6520) via the insiders (gratis spullen testen vaak eten, driken en huishoudelijke artikelen www.theinsiders.eu )

Nu trim ik dus met de OneBlade en dat gaat een stuk beter. Ik ga eens kijken of deze trimmer/styler of het ook mag heten in de Pricewatch staat, dan zal ik een een reviewtje plaatsen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06 15:19
Mijn Edwin Jagger DE89L zijn schroefdraad heeft het begeven na nog geen jaar in gebruik te zijn. Ik heb een mailtje verzonden naar hen om te vragen als we dit in garantie kunnen regelen. Ik las op het internet dat nog mensen dit probleem gehad hebben.

Het lijkt net of de schroefdraad weggevreten werd door het één of ander. Nochthans spoel ik alles mooi af na het scheren... Nu maar wachten op reactie van hen.

Zie hier een foto van het stuk: https://drive.google.com/...WaHAwbFk/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Die van jou was er erger aan toe dan die van mij. Wat foto's naar Edwin Jagger sturen en ze sturen je zo een nieuwe op, daar doen ze niet moeilijk over. Tenminste dat is mijn ervaring. Die van mij was ook al een jaartje buiten de standaard garantietermijn. Ik hoop dat je je nieuwe shaving head snel hebt, dan kun je weer fijn door met scheren :)

[ Voor 6% gewijzigd door YdieresiS op 05-04-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
De binnenschroefdraad van de houder daarentegen vertoont niets van schade. Vind het wel straf dat de buitenschroefdraad van de kop zo gevoelig/zacht is.

Moet er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat we hier met hard water zitten (dus veel kalk). Af en toe laat ik de kalkafzetting wegnemen door de volledige set wat te laten weken in azijn. Wie weet is dit ook een schuldige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik ken het betreffende product niet maar waarschijnlijk zijn beide delen van verschillend materiaal: het meest onedele materiaal wordt dan weggevreten.
misschien proberen te voorkomen bij een nieuw setje met iets van vet/loc-tite? oftewel: iets er tussen wat er voor zorgt dat de 2 materialen niet zoveel contact met elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
GH45T schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:03:
De afgelopen dagen voor het eerst een van mijn Feather DE mesjes in gebruik op mijn Muhle R89. Bevalt tot nog toe super, fijn scherp en nog geen snijwonden. Lijkt zelfs beter te gaan dan de Hema mesjes wat betreft sneetjes.

En zojuist maar een Feather Popular besteld op Ebay om mijn Chinese Rimei houder te vervangen welke bij mijn vriendin thuis ligt. Eenmaal aan de Muhle gewend is de Rimei kwalitatief toch wel erg slecht.
De Feather Popular werkt verrassend goed. Voelt kwalitatief minder aan dan mijn Muhle R89, maar dat komt voornamelijk door het gebruik van kunstof wat hem stukken lichter maakt. Het mechanisme om de mesjes te vervangen is erg handig :)

Voor de nog geen 12 euro welke ik heb betaald inclusief 2 Feather mesjes is deze houder echt absoluut een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Net een mailtje terug van EJ. Ze sturen gratis een nieuwe scheerkop op. Mooie van hen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ben ik weer!
Man man, wat een heerlijke dag!
De honden zijn goed gehumeurd vandaag, zonnetje schijnt en het temperatuurtje buiten is uitstekend. Wat wil een mens nog meer?

Nou......een fijne shave! En die heb ik gehad!

Gisteren al het pakket binnen gekregen waar deze Extro Bergamotto di Calabria in zat.
En meteen bij de eerste snuf uit de pot wist ik al, dit word een lekkere!

Uit de pot is het al een lekker zoetige citrusblend waar vooral de sinaasappel in eerste instantie de boventoon voert.
Al een goed begin :D

Opkloppen gaat zoals bij alle Extro's zonder enige moeite met de grote Rod Neep kwast.
Dik mooi schuim dat er vanaf komt en het ruikt......hemels!

Als ik het qua geur een beetje vergelijken wil dan bungelt het een beetje tussen de TFS Bergamotto Neroli en de Zagara e Gelsomino in. Heeft niet dat hele zoete van de Bergamotto Neroli, maar ook niet dat milde van de Zagara. Hangt er keurig tussenin.

Van de citrusgeuren is wel de sinaasappel die in het schuim het meest naar voren komt. Heerlijk zoet luchtje met een fris tintje eraan.

Het scheren gaat, zoals gewoonlijk met de Extro's, prima.
Heerlijk slick, lekker verzorgend. Niets op aan te merken.

De aftershave (ook hier weer, even de fles goed schudden om alles goed te laten mengen!), complimenteert de zeep, zoals bij alle Extro combinaties weer echt uitstekend!

Hierin komen de wat meer bittere/zurige geuren wat naar voren en verschuift de sinaasappel kant wat naar achteren toe.

Echt, wat een heerlijke combo! Zo lekker zoet en fris bij elkaar!
En past echt perfect bij het mooie zonnige warme weer!

En het mooiste van het hele spulletje, ik kan het aanvullen met een heerlijke pomade die qua geurprofiel er perfect bij past!

Dus vandaag ook nog de Nostalgic Handmade Clean Cut Citrus ingedaan!

Mijn dag kan voorlopig niet meer stuk!

Fijne dag jongens, geniet van het zonnetje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rDjtjtEl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/77yclNSl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

chem

Reist de wereld rond

argon007 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:00:
Net een mailtje terug van EJ. Ze sturen gratis een nieuwe scheerkop op. Mooie van hen!
Ik heb inmiddels de derde kop die stuk is. Ik ben er wel klaar mee.

Volgende maand koop ik maar een krabber van een ander merk!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:34
Wel vreemd van een merk als EJ. Mijn Merkur 39C ziet er nog steeds zo uit als toen ik hem kocht. Heb hem dan wel nooit in azijn hoeven te leggen (zacht water), maar vraag me ook af of dat wel echt nodig is. Anders kan je overwegen om het met een flesje water af te spoelen, of goed af te drogen met wat wc-papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 10:28
Ondanks dat het vrijwel alleen gaat over scheren met mes heb ik het idee dat ook vragen/opmerkingen over scheerapparaten hier thuis (kunnen) horen.

Ik ben inmiddels toe aan een nieuw scheerapparaat, maar het kiezen vind ik toch erg lastig. Ik heb nu al jaren een simpele van Phillips maar ik wil, nu ik vaker scheer (elke 2 dagen om het netjes te houden (geen zware baardgroei)), een nieuwe. Ook binnenkort jarig, dus dat komt mooi uit.

Bij de Media Markt een aantal bekeken en een kleine selectie gemaakt wat ik mij wat lijkt. Ook op internet rond gekeken wat er is en daar een selectie uit gemaakt.

Ik ben er over uit dat:
- Er een (kleine) trimmer op moet zitten of op geklikt kan worden voor bakkebaarden
- Het een Phillips moet zijn
- Er een beschermkapje en/of etui bij moet zitten
- Geen directe voorkeur of er een reinigingssation bij zit. Heb ik nu ook niet en ik denk niet dat ik dit per se nodig heb of ga gebruiken

Voor reviews check ik altijd meteen Tweakers, maar bij geen van de apparaten is op Tweakers een review geplaatst. Ik moet me dus beperken tot de reviews van Kieskeurig. Aangezien het daar erg uiteen loopt weet ik het dus totaal niet meer. De ene zegt "Ja, een geweldig apparaat, scheert glad en geen irritatie" terwijl de ander zegt "Wat een flutding, alleen maar irritatie en scheert niet goed".

Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn met ervaringen met een van deze apparaten of dat iemand een andere aan kan bevelen. Qua prijs zit ik te denken aan EUR 80 tot EUR 175, maar iets hoger is geen probleem als het een goed apparaat betreft.

De selectie die ik heb gemaakt is:
Philips SHAVER Series 7000 S7370/12
Philips SHAVER Series 7000 S7510/41
Philips SHAVER Series 7000 S7710/26
Philips SHAVER Series 9000 S9031/12
Philips SHAVER Series 9000 S9161/41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Caelorum schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:15:
Wel vreemd van een merk als EJ. Mijn Merkur 39C ziet er nog steeds zo uit als toen ik hem kocht. Heb hem dan wel nooit in azijn hoeven te leggen (zacht water), maar vraag me ook af of dat wel echt nodig is. Anders kan je overwegen om het met een flesje water af te spoelen, of goed af te drogen met wat wc-papier.
Ik vind het ook apart dat je deze verhalen regelmatig hoort over Edwin Jagger, maar niet over de krabbers van Mühle. Die hebben volgens mij exacte dezelfde scheerkop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zijn idd identieke krabbers, alleen het merkje wisselt :) EJ en Muhle komen (als ik me niet vergis) uit dezelfde fabriek vandaan, delen idd de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Sinds anderhalve maand overgeschakeld naar het DE scheren. Jaren met een Gillette houder geschoren.

In het begin erg moeten wennen aan de krabber. Het heeft even geduurd om de juiste techniek te gebruiken. Dit resulteerde in veel kleine wondjes wat jullie wel bekend in de oren klinkt, neem ik aan.

Ik ben begonnen met de Crabtree&Evelyn west indian limes zeep. Het leren opschuimen duurde ook even voordat ik dat doorhad. Een goede dikke/vette laag schuim zorgt ook voor een goede scheerbeurt. Scheercrèmes zijn overigens veel makkelijker op te schuimen.

Inmiddels een aantal scheercrèmes van TOBS, St James of London en het Portugese Barbearia de Bairro met bijbehorende aftershaves later lijkt het wel of er een nieuwe hobby is onstaan. :)

Ik kom alweer ruimte te kort. Er zijn ook zoveel zepen, crèmes, pre- en aftershaves op de markt dat je je moet beheersen om niet te blijven kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 20:42
Voor de vakantie eindelijk een keer een Pritt-stift omgebouwd tot scheerstick voor de Arko zeep. Had ik eerder moeten doen :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 08:53
Ik scheer mij al jaren met een oud Gillette Double Edge krabbertje uit de jaren '50, gebruik als scheerschuim een scheerzeepblok (geen idee wat het merk is, heb dit al te lang) en als aftershave Nivea sensitive of een aluin stick.

Mesjes wissel ik af, ik heb wel een voorkeur voor personna mesjes (volgens mij verkoopt de Hema deze) en Shark mesjes.

Met mijn huidige manier van scheren gaat altijd erg prettig toch wil ik weer is iets nieuws. Ik heb laatst een krabber van Baili gekocht voor op reis, als ik deze verlies op reis is lang niet zo erg als mijn dierbare Gillette krabbertje. De Baili is wel iets zwaarder en groter dan mijn oude Gillette, ik gebruik het nu met een personna mesje. Verrast van de kwaliteit en scheer resultaat, deze ga ik is iets langer gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ingelogd op 28-04-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 21:41

artificial_sun

Mazda Rx7

Trezzahn schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:21:
Ondanks dat het vrijwel alleen gaat over scheren met mes heb ik het idee dat ook vragen/opmerkingen over scheerapparaten hier thuis (kunnen) horen.
Ja natuurlijk, maar ik kan je niet helpen. Ik ben gestopt met droog scheren.

Weet je al of je hem ook onder de douche gebruiken?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij scheren die Philipsdingen allemaal hetzelfde. Het is gewoon wat je mooi vind en een goede prijs. En of het geweldig scheert of een flutding is dat is iets persoonlijks. Aangezien je nu ook al een Philips met roterende mesjes hebt verwacht ik niet dat jij het een flutding gaat vinden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Mijn vriendinnetje is ook overgegaan naar klassiek scheren. Ook Edwin Jagger, met een iets kortere steel dan ik heb. En in het donkerblauw. Bevalt haar uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Op vakantie wel scheerzeep meenemen en een kwast en after shave en vervolgens je mes vergeten |:( Gelukkig heb ik op vakantie een 2e krabber kunnen kopen (hoopte eigenlijk een shavette te vinden) Voor het lage bedrag van 8 euro een heuse WIlkinson Sword!! Deze gaat thuis gebruikt worden onder de douche voor de okseltjes. Heb nu ook extra mesjes om te proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/142026400632_/Wilkinson-Sword-Classic-Safety-Razor-With-5-Double.jpg

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkiej90
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02-2022
Prachtig topic om door te nemen. Ben getriggerd om het zelf ook maar eens op een andere manier te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 15:15
walterworld schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:08:
Ik heb naar aanleiding van je post de qshave besteld en ik ben er fan van, fijn mes! Ik scheer normaal met een Muhle R89 twist, waar ik erg tevreden over ben, maar deze voelt ook heel goed aan en is op zijn mildst een stuk vergevingsgezinder met agressieve mesjes en toch glad!

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Lampuhkap schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:14:
Gisteren al het pakket binnen gekregen waar deze Extro Bergamotto di Calabria in zat.
En meteen bij de eerste snuf uit de pot wist ik al, dit word een lekkere!

Uit de pot is het al een lekker zoetige citrusblend waar vooral de sinaasappel in eerste instantie de boventoon voert.
Al een goed begin :D
[afbeelding]
Ik ben zelf (nog) niet zo van het scheren, laat momenteel ook mijn baardje 4 weken lang uitgroeien. Geurtjes vind ik wel altijd interessant, en deze Extro Bergamotto di Calabria klinkt goed. Is het het waard om deze los aan te schaffen voor als EdT/aftershave? (vraag niet gericht op de prijs overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Als je houd van citrusgeuren, waarom niet?
Pagina: 1 ... 8 ... 78 Laatste