Feeling lucky...Phunk
De vaak veel lekkerdere geurtjes van die (soms in China gemaakte) Italiaanse after shaves en scheerzepen, het resultaat is ook vaak veel prettiger en beter dankzij de mesjes en scheerspulletjes, en je verwent je bakkes ook een keer.
En het is ook echt een hobby waar je als je wilt, nog goedkoper mee uit bent dan met gewoon scheren ook. Een scheerzeep kost iets meer bijvoorbeeld, maar gaat 10x langer mee dan een Gilette scheerschuim bus, mesjes zijn veel goedkoper en veeltalliger in soort, en de meeste gewone DE-spulletjes zijn ook beter voor je huid vanwege de vaak natuurlijke ingredienten die er in zitten.
En natuurlijk: de keuze is er reuze!
Het gaat om volgende kuisproduct:
Inderdaad niet het juiste topic... scheer je weg!Dalike schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:32:
Ik heb de indruk dat het hier niet helemaal gewenst is :-) Maar ik scheer me als volwaardig heiligschender nog altijd met een scheermachine. Ik heb eentje met een Philips Jet Clean. Zijn er hier nog mensen die dat hebben? En dan vooral mensen die hun eigen sopje maken om dit toestel te cleane? Want de vulling van Philips vind ik wat duur![]()
Het gaat om volgende kuisproduct:
[afbeelding]
Ikzelf heb altijd last van een rode zere huid met een gewoon scheermesje wat wel een aantal uren aanhoudt. Nu heb ik geen dikke baardgroei en ook niet enorm veel, maar moet wel elke 3 dagen even langs met de het scheerapparaat.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Het grote voordeel van een DE krabber is dat je een combinatie kan/moet zoeken welke voor jou het beste werkt. Een milde of agressieve krabber, keuze uit een tiental mesjes, en dan nog een kwaliteitszeep welke bij je huid past.
Maar daarin kunnen we genoeg tips geven. Heb zelf een gevoelige huid, maar scheer me perfect met mijn krabbers en open messen. Keuze genoeg.
Making an ass of myself since the 70's
Heb je toevallig een site waar ik producten kan vergelijken en bestellen?shaggy8675 schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:51:
De mesjes zijn er in verschillende gradaties, van scherp en zeer scherp tot belachelijk scherp. Maar qua moedervlekken, ligt een beetje an het soort. Ik heb er een paar maar zijn niet heel uitstekend, scheer ik gewoon prima.
Het grote voordeel van een DE krabber is dat je een combinatie kan/moet zoeken welke voor jou het beste werkt. Een milde of agressieve krabber, keuze uit een tiental mesjes, en dan nog een kwaliteitszeep welke bij je huid past.
Maar daarin kunnen we genoeg tips geven. Heb zelf een gevoelige huid, maar scheer me perfect met mijn krabbers en open messen. Keuze genoeg.
Toevallig vandaag met een Feather in een slant geschoren. Dat klinkt als een gevaarlijke combinatie maar geen centje pijn (en geen druppel bloed). En ik heb niet extra voorzichtig gedaan.joramoudenaarde schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:37:
Van Hema naar Feather mesjes... vergelijk 't met in een klassiek Fiat 500'tje rijden en dan in een Ferrari, en je weet in welke factor je moet gaan zitten met "wees voorzichtiger!"
Nee hoor, geintjeZe zijn wel flink scherper, maar gewoon een beetje opletten en d'r is niets aan de hand. Hangt wel van je huid af en je scheertechniek en -spullen natuurlijk, maar je bent niet ineens "tot op 't bot gladjes". Ik vond ze voor mijn doen, toen ik net met DE begon te scheren, net iets te scherp en ben toen gewend geraakt aan Polsilver Iridium mesjes, samen met een blokje zeep van Edwin Jagger of Proraso.
Ik vind die verhalen over die gevaarlijke Feathers vrij overdreven. Misschien geen mesje voor je allereerste beurt met een DE maar als je je met andere mesjes niet bezeert dan zal het met een Feather ook wel goed gaan.
Begrijp dat Derby mesjes het meest "Mild" zijn voor de huid , dat zou ik dan wel eens willen proberen zonder dat ik gelijk €50 euro kwijt ben.
https://www.scheerwinkel....s-proefpakket-detail.html
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Merk echter wel dat ik gemakzuchtiger wordt qua zeep. Ik ben begonnen met opschuimen in een kom, maar maar tegenwoordig gebruik ik voornamelijk nog Arko, gewoon recht om m'n bakkes opgeschuimd.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Amai, verschil voel je wel ... letterlijk.
Geen wondjes of bloederige toestanden, maar mijn huid voelde net opengeschraapt.
Terwijl ik met een Rapira of Shark mesje een aangenaam gevoel heb na het scheren, smeekte mijn huid nu om een balm.
Ook had ik wat irritatie/rode strepen in mijn hals.
Als dit zo blijft, denk ik dat ik na dit pakje Feathers terug ga naar Sharks waarmee ik toch de beste resultaten boek (Rapira levert tijdens 3x gebruik al maar een half resultaat en wordt daarna vervangen).
Feather ligt inderdaad heel erg aan welke houder je hebt. In mijn SuperSpeed uit 1962 werken ze perfect. De mesjes zelf zijn inderdaad scherper dan een samoeraizwaard.wiemelen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
Gisteren de 1st keer met een feather mesje geschoren.
Amai, verschil voel je wel ... letterlijk.
Geen wondjes of bloederige toestanden, maar mijn huid voelde net opengeschraapt.
Terwijl ik met een Rapira of Shark mesje een aangenaam gevoel heb na het scheren, smeekte mijn huid nu om een balm.
Ook had ik wat irritatie/rode strepen in mijn hals.
Als dit zo blijft, denk ik dat ik na dit pakje Feathers terug ga naar Sharks waarmee ik toch de beste resultaten boek (Rapira levert tijdens 3x gebruik al maar een half resultaat en wordt daarna vervangen).
Probeer anders eens de groene Astra's. Erg mild, maar wel scherp!
Met warm water de zeepresten afspoelen, en daarna ijskoud water, dan sluiten de porien in de huid. Scheelt ook wat irritatie.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Goed adviesChiron schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:48:
Je moet jezelf met Feathers dwingen om nog minder druk te zetten op de huid, en het ook letterlijk bij 1 'pass' laten, niet gaan harken bij moeilijke bochtjes en oppervlaktes. De mesjes zijn scherp zat om alles eraf te krijgen als je ze langs je huid haalt.
Met warm water de zeepresten afspoelen, en daarna ijskoud water, dan sluiten de porien in de huid. Scheelt ook wat irritatie.
Na 1ste beurt, met haren mee, had ik echter al irritatie en ik kan je verzekeren dat ik extra voorzichtig met extra weinig druk bezig was. Als iedereen je waarschuwt voor een Feather, denk je wel 2x na bij het 1ste gebruik
Ik had ook nog een 2de beurt nodig tegen de haren in, want anders kan ik me een halve dag later opnieuw scheren.
Maar inderdaad wat minder harken bij de moeilijke plekken. Dat doe ik meestal na de 2de beurt.
Dat zijn nu de plekken waar ik nu nog steeds wat irritatie heb, alhoewel de rest van mijn huid ook niet heel aangenaam voelt.
En wat druk betreft, eigenlijk helemaal geen druk. Alsof je met je krabber een ballon scheert, en die heel moet houden; zo weinig 'druk' moet je zetten. Op de kappersschool leren ze het nog steeds zo trouwens:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het lijkt er op dat iemand hint op een scheerbeurt
Wel een behoorlijke stap van trimmer naar dit, jaren geleden ooit eens een mach 3 gekregen maar dat werd toch te duur.
Na 3 scheer beurten moet ik toegeven dat ik om ben, veel gladder, preciezer en minder irritatie na een scheerbeurt.
Al is dat laatste niet helemaal waar, na 2 scheerbeurten met het mee geleverde mesje merkte ik toch dat deze niet meer zo scherp was als deze zou moeten zijn. Gelukkig nog geen enkele keer een bloedbad veroorzaakt, al heb ik mij zelf wel in de vinger gesneden met het plaatsen van het mesje.
Ben dus nu opzoek naar betere mesjes dan de mee geleverde müle.
ik voel me lekkaah !!!
Feather!LyP0 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:38:
Deze kerst vond ik iets leuks onder de boom... een shavette set met mesjes,zeep, olie, schaar,kam etc.
Het lijkt er op dat iemand hint op een scheerbeurt
Wel een behoorlijke stap van trimmer naar dit, jaren geleden ooit eens een mach 3 gekregen maar dat werd toch te duur.
Na 3 scheer beurten moet ik toegeven dat ik om ben, veel gladder, preciezer en minder irritatie na een scheerbeurt.
Al is dat laatste niet helemaal waar, na 2 scheerbeurten met het mee geleverde mesje merkte ik toch dat deze niet meer zo scherp was als deze zou moeten zijn. Gelukkig nog geen enkele keer een bloedbad veroorzaakt, al heb ik mij zelf wel in de vinger gesneden met het plaatsen van het mesje.
Ben dus nu opzoek naar betere mesjes dan de mee geleverde müle.
Een vraagje voor de vaste tweakers, hoe doen jullie de delen waar zelfs een apart HK topic voor was? Het het wel eens met DE gedaan, maar da's best eng.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
heel voorzichtigGonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:33:
Een vraagje voor de vaste tweakers, hoe doen jullie de delen waar zelfs een apart HK topic voor was? Het het wel eens met DE gedaan, maar da's best eng.

ik voel me lekkaah !!!
Heb nu een bestelling de deur uit gedaan voor o.a. feather, shark en astra. + een aluin blockGonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:33:
Het hangt ook erg van je baardgroei af, het mesje wat bij de één fijn werkt valt bij de ander tegen. Mühle was wel ok, Astra vond ik minder, Derby is troep, Shark ook wel ook geloof ik. Ik gebruik nu feather omdat die lekker scherp zijn, maar dat is niet lang, ze slijten snel.
Ben benieuwd ....
ik voel me lekkaah !!!
shaggy8675 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:41:
Gewoon met het open mes er langs jassen... Modern doen om er daar als een 3 jarig jongetje uit te zien, dan mogen er best wat littekens bij staan van de strijd...

Dan heb jij ook een woeste baard neem ik aan?
Vooral aluin is fijn. Ben benieuwd, heb zelf ooit zo'n proefpakket besteld met zes merken of zo. Best handig al maak je sommige doosjes nooit op.LyP0 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:52:
Heb nu een bestelling de deur uit gedaan voor o.a. feather, shark en astra. + een aluin block
Ben benieuwd ....
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:05:
[...]
![]()
Dan heb jij ook een woeste baard neem ik aan?
Die aluin heb ik net meteen maar gebruikt want holy mother of !#(& deze dingen zijn scherp....Gonadan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:05:
Vooral aluin is fijn. Ben benieuwd, heb zelf ooit zo'n proefpakket besteld met zes merken of zo. Best handig al maak je sommige doosjes nooit op.
Net heel even de randjes bij gewerkt met alleen wat olie, morgen of zondag een grote scheerbeurt proberen. Hier moet ik wel even wat tijd voor uit trekken. Stuk gevaarlijker dan de Mülhle mesjes
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Wat zijn een beetje goede messen, double edge neem ik aan, en een fatsoenlijke krabber voor niet al te veel? En is er ook een scheerschuim wat beter is/werkt dan de Gillette schuim die ik nu gebruik?
Ben ook sinds twee weken over op een krabber van Timor met vlindersluiting. Korte versie.
Met een proef pakket van 6 div. merken. Gebruikte eerst wegwerp, Mach3 blade van Gilette.
Merk wel dat ik HEEL anders moet gaan scheren. Veel meer irritatie, en af en toe een sneetje momenteel. Met die wegwerp had ik wel strak resultaat, glad resultaat en hoofdhuid voelde gewoon smooth.
Nu met die krabber ben ik langer bezig, moet je MEER schuim gebruiken, en bijna geen druk zetten.
Hoofdhuid is ook wat rauwer, voelt niet super smooth.
Resultaat is ongeveer wel het hetzelfde, al ben ik meer fan van de wegwerp momenteel. We gaan er nog even mee door. Kijken of het beter wordt.
@Tuintje om stoppels weg te halen zit er niets anders op dan tweemaal te scheren, 1x met de groeirichting, tweede x tegen de richting.
Verwijderd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
scheren met links is nog een behoorlijke uitdaging, dat ging maar net goed met de müle mesjes met met deze niet.
kortom, ik moet m'n techniek herzien. Bril af en lenzen in, betere oog/hand coördinatie met links oefenen.
Als iemand tips of trucks heeft graag.
ik voel me lekkaah !!!
Moet zeggen dat ik altijd alleen mijn bril pas op zet bij de afwerking, vooral onder de neus. De rest krijg je handigheid in zonder bril. Keep on practicing.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Wat je prettig vindt. Zeep is harder dus lastiger om te schuimen. Daarentegen gaat het wel langer mee en als je het eenmaal goed geschuimt hebt dan vind ik het gladder dan crème.shadowman12 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 01:59:
Ik heb nog nooit scheercreme gebruikt, altijd zeep. Maar wat is een aanrader?
Crème is zacht dus kan je redelijk makkelijk afnemen en opschuimen, maar zo'n bakje heb je zo leeg dus het is wel wat duurder.
Ik heb nu van beiden wat en beiden bevalt eigenlijk prima. Zeep vind ik iets lekkerder maar wel iets bewerkelijker. Een voordeel kan zijn om beiden in huis te hebben. Voor de relaxte beurt pak ik mijn ToOBS erbij, een harde zeep. Voor een snelle beurt pak ik de Proraso crème, ben ik snel wakker ook.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thanks, maar mijn vraag was eigenlijk welke creme aan te raden isGonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:26:
Echte mannen kunnen gewoon blind scheren.
[...]
Wat je prettig vindt. Zeep is harder dus lastiger om te schuimen. Daarentegen gaat het wel langer mee en als je het eenmaal goed geschuimt hebt dan vind ik het gladder dan crème.
Crème is zacht dus kan je redelijk makkelijk afnemen en opschuimen, maar zo'n bakje heb je zo leeg dus het is wel wat duurder.
Ik heb nu van beiden wat en beiden bevalt eigenlijk prima. Zeep vind ik iets lekkerder maar wel iets bewerkelijker. Een voordeel kan zijn om beiden in huis te hebben. Voor de relaxte beurt pak ik mijn ToOBS erbij, een harde zeep. Voor een snelle beurt pak ik de Proraso crème, ben ik snel wakker ook.
Zohee, begrijpend lezen was vanmiddag niet mijn sterkte kant.shadowman12 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:00:
Thanks, maar mijn vraag was eigenlijk welke creme aan te raden is
Taylor of Old Bond Street vind ik wel lekker, die Sandalwood. Of een Proraso groen, lekker fris, met name in de zomer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.shavingsociety.com/
http://www.badgerandblade.com/vb/
En zo zijn er nog best wel wat meer.
Staat bol van de reviews en ervaringen met zepen/cremes/kwasten/mesjes/krabbers/aftershaves etc
En als je eens wat wil experimenteren met verschillende zepen/cremes, kan je altijd samples aanvragen.
Vele producenten hebben deze wel beschikbaar, maar bij onderstaande kan je samples kopen van verschillende producenten. Net iets handiger
http://shavedash.com/
http://www.maggardrazors....es/shaving-cream-samples/
Mijn persoonlijke voorkeuren tot zover :
TOBS
Apothecary87 (beste creme die ik tot nu toe gebruikt heb)
Wickham 1912
Tabac
Razormaster
Prorazo
Veel leesplezier
Eerst maar eens de bewegingen oefenen zonder mesje in de krabberLyP0 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:46:
De eerste scheerbeurt met de feather was een half bloedbad. Doordat ik mijn bril op had kon ik de linkerkant van mijn gezicht niet scheren met de rechterhand. Dit was zeer onhandig.. de houten handle bleef tegen mijn bril aan stoten en zonder bril was geen optie.
scheren met links is nog een behoorlijke uitdaging, dat ging maar net goed met de müle mesjes met met deze niet.
kortom, ik moet m'n techniek herzien. Bril af en lenzen in, betere oog/hand coördinatie met links oefenen.
Als iemand tips of trucks heeft graag.
Dan moet ik toch maar een krabber/DE aanschaffenChiron schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:16:
[...]
Eerst maar eens de bewegingen oefenen zonder mesje in de krabber
De keel/onderkaak is bijna niet te doen want ik zie gewoon niks door de baard die er voor zit, i.c.m. een gewone badkamer spiegel zie je geen

ik voel me lekkaah !!!
Die krabber werd niet voor niets op de markt gebracht als safety razorLyP0 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:36:
Dan moet ik toch maar een krabber/DE aanschaffen...
Mijn simpele kwast is gister nog stuk gegaan dus die wordt ook direct vervangen voor eentje van dassenhaar.
De laatste keer ging wel redelijk, niet zo glad als ik het wilde maar wel zonder bloedbad
ik voel me lekkaah !!!
Oh een shavetteLyP0 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:36:
[...]
Dan moet ik toch maar een krabber/DE aanschaffen... Vandaag toch maar weer een andere in de shavette gedaan, bij het bijwerken van de baard op de wangen toch alweer gesneden.
De keel/onderkaak is bijna niet te doen want ik zie gewoon niks door de baard die er voor zit, i.c.m. een gewone badkamer spiegel zie je geen
Niet te vergelijken met een krabber. Met een open mes/shavette moet je echt heel goed uitkijken dat je het mes niet in lijn met het snijvlak over je huid beweegt, want dat is geheid een bloedbad.

Maar goed, kan je je hiermee snel scheren na wat oefening of kan ik maar beter bij een krabber blijven? Ik denk dat ik weet waar hij vandaan komt, maar ik heb geen bonnetje en volgens mij is hij al 1-2 maanden geleden gekocht, dus de winkel zal er ook niet zo blij mee zijn als ik hem probeer terug te brengen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik zie op internet dat hij al snel €40-45 kost, dus ik denk dat er minimaal €50 voor is betaald (het is een dure winkel namelijk) en daar was toch ook een mooie krabber voor te halen... Stomme cadeautjes ook
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Scheer jij er wel mee? Zie jij een voordeel tegenover de double edge krabber en de 'echte' ouderwetse shavette?
Voor de rest hangt het er maar net vanaf wat je voorkeur is en hoe skilled/avontuurlijk je bent.
Zelf scheer ik ook alleen maar met een krabber hoor

Van boven naar beneden:
- Filarmónica 4/8 roestvrij staal
- Kron-Vest S.A. Jaguar 7/8
- Filarmónica Doble Temple 7/8
- Mannos Solingen 7/8 met door mij handgemaakt handvat
Ankedote: voor ik met de open messen begonnen ben heb ik een paar keer een shavette geprobeerd. (Cadeau van mijn vriendin.) Ik heb me welgeteld nul keer kunnen scheren met een shavette. Voor mij werkte dat absoluut niet. De open messen waren echter liefde bij de eerste aanraking.
Volgens mij is een shavette lastiger omdat die mesjes flexibeler zijn dan open messen. Daardoor ontstaan sneller wonden en steekt de techniek nog wat nauwer dan bij een open mes. Daar staat tegenover dat een shavette onderhoudsvrij is.Chaot schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:19:
Ankedote: voor ik met de open messen begonnen ben heb ik een paar keer een shavette geprobeerd. (Cadeau van mijn vriendin.) Ik heb me welgeteld nul keer kunnen scheren met een shavette. Voor mij werkte dat absoluut niet. De open messen waren echter liefde bij de eerste aanraking.
Ik houd het daarom bij DE. Over shavette's heb ik nog weinig goeds gehoord en ik ben te lui om een open mes goed te onderhouden.
heeft het met de hoek te maken, of moet ik het zeep wat vochtiger/slapper laten?
De zeep moet zo nat mogelijk. Zoveel water er in dat het nog net niet vanzelf van je gezicht loopt.skoozie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:31:
Na afloop kon ik goed aan de gang met mijn aluin blok, vooral in de nek en op de adamsappel wil het nog niet helemaal vlekkeloos lukken...
heeft het met de hoek te maken, of moet ik het zeep wat vochtiger/slapper laten?
wat houdt dat 7/8 in? Ik wil ook een open scheermes gaan kopen.Chaot schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:19:
Mooi bijpassend bij de discussie ga ik eens een keer een deel van mijn spullen voor dagelijks gebruik voorstellen.
[afbeelding]
Van boven naar beneden:Al mijn scheerbeurten doe ik met deze messen, uitgezonderd mijn oksels, en ik roteer dag per dag. Als er eentje bot wordt valt ie uit de rotatie, en als er 2 bot zijn slijp ik het paar. Sinds ik met de open scheermessen ben begonnen heb ik geen behoefte om terug te gaan naar de safety-razor.
- Filarmónica 4/8 roestvrij staal
- Kron-Vest S.A. Jaguar 7/8
- Filarmónica Doble Temple 7/8
- Mannos Solingen 7/8 met door mij handgemaakt handvat
Die 7/8 is de breedte van het mes in inches. Voor een beginner wordt normaal 5/8 of 6/8 aangeraden. Omdat dit de maten zijn die aan beginners worden aangeraden zijn messen van deze maat ook goedkoper te vinden.shadowman12 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:52:
[...]
wat houdt dat 7/8 in? Ik wil ook een open scheermes gaan kopen.
Ik ben begonnen met een Dovo 5/8. 4/8 is een beetje klein en onhandig in het begin, terwijl 7/8 de eerste keer op een hakmes lijkt.
Het voordeel van de brede messen is dat ze dankzij hun gewicht stabieler zijn en je minder druk nodig hebt. Het probleem is dat je je minder op je gemak voelt.
Mijn ervaring is dat er twee redenen zijn waarom het zo stroef werkt:skoozie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:31:
Na het lezen van o.a. dit topic ben ik ook maar aan een DE begonnen, een Muhle R89RG onder de kerstboom met een paar verschillende mesjes. Ik scheer me nu in eerste instantie met Hema mesjes en een Edwin Jagger (sandalwood, maar lemon en Aloe vera liggen er ook) scheerzeep en een kwast van Omega die lang geleden een keer uit de Kruidvat vandaan gekomen is (gele haren dus ik denk varken?). het WTG scheren gaat al goed en bijna geen sneetjes meer en probeer nu ATG. Echter wanneer ik ATG scheer begint het mes soms te 'bokken'/stuiteren en weet niet echt wat ik fout doe. Ik zeep me opnieuw in en merk dat de houding wat lastiger is. Een nieuw mesje hielp iets, maar niet heel veel. Na afloop kon ik goed aan de gang met mijn aluin blok, vooral in de nek en op de adamsappel wil het nog niet helemaal vlekkeloos lukken...
• te weinig water
• te weinig zeep
Je moet een mooie balans zien te vinden waarbij je genoeg zeep pakt om alles mooi glad te maken, maar ook genoeg water om het niet te snel op te laten drogen en soepel te houden. Pak je te weinig zeep dan zal het water voor dat bokken zorgen, pak je te weinig water dan begint het ok maar wordt het snel stroef omdat het schuim uitdroogt.
Dit is dus niet waar, als je te veel water pakt dan wordt het ook juist weer stroef. Het gaat om de balans.downtime schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:16:
De zeep moet zo nat mogelijk. Zoveel water er in dat het nog net niet vanzelf van je gezicht loopt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ondanks alle ongemakken die ik nooit had met een Fusion vind ik dit veel leuker scheren, in plaats van iets dat moet is het even tijd voor je zelf.
Ik merk nu ook hoeveel verschil de zeep + kwast maken.
De kwast mag nu een min of 5-10 weken in warm water, de goedkope zeep is vervangen door heerlijke scheercreme. Schuimt nu makkelijker, belletjes zijn heel fijn en droogt net snel op.
Door de kwast wordt meer water geabsorbeerd wat het weer makkelijker maakt en het is super zacht.
Wereld van verschil met de set van de vergulde hand die ik voorheen gebruikte.
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Ik had mijn knar al een drietal dagen niet geschoren dus dat kwam goed uit dat het vanmiddag bezorgd was. De Astra mesjes zijn niet slecht, maar ik kreeg niet alle stoppels weg op en achterop mijn hoofd. Van mesjes gewissled dus de Feathers erin. Dat ging al een stuk beter, maar ook daarmee kreeg ik niet alle stoppels weg aan de onderkant bij mijn nek en onder de oren. Daar moest ik een aantal keren overheen. Hetzelfde geldt voor mijn keel bij de adamsappel. De rest hoeft niet want ik een veel te mooie baard
Na het scheren aluin van het Kruidvat gebruikt. Aluin is aluin en die van het Kruidvat is mooi goedkoop. Ik heb nog wel een trekkerige huid, droog is misschien het betere woord waardoor het trekkerig wordt. Ik heb wel wat irritatie omdat ik een paar keer over dezelfde plek ben gegaan om ook de laatste stoppels weg te krijgen. Misschien is het beter om dat niet te willen en accepteren dat een geïrriteerde huis ook niet alles is.
Ik heb mij in ieder geval niet gesneden en het ging verdomd makkelijk. Ik heb er wel de tijd voor genomen. Eerst met de haren mee, opnieuw scheerschuim aangebracht, volgende haal ertegen in und so weiter.
Wat zou ik nog kunnen gebruiken voor de droge huid na het scheren? Ik heb een huidolie liggen van het Kruidvat maar die verminderd het prikkelende gevoel niet van de geïrriteerde huid.
Aftershave balsem misschien?Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:43:
Ik heb vandaag binnengekregen een schroefkrabber van scheerwinkel.nl een Feather DE schroefkrabber, DE scheermesjes van Astra en Proraso sandalwood scheercrème. Bij de krabber zaten Feather mesjes. Ik gebruik een kwast van het Kruidvat. Ja ja, budget maar je moet ergens beginnen niet? En als het werkt...
Ik had mijn knar al een drietal dagen niet geschoren dus dat kwam goed uit dat het vanmiddag bezorgd was. De Astra mesjes zijn niet slecht, maar ik kreeg niet alle stoppels weg op en achterop mijn hoofd. Van mesjes gewissled dus de Feathers erin. Dat ging al een stuk beter, maar ook daarmee kreeg ik niet alle stoppels weg aan de onderkant bij mijn nek en onder de oren. Daar moest ik een aantal keren overheen. Hetzelfde geldt voor mijn keel bij de adamsappel. De rest hoeft niet want ik een veel te mooie baard![]()
Na het scheren aluin van het Kruidvat gebruikt. Aluin is aluin en die van het Kruidvat is mooi goedkoop. Ik heb nog wel een trekkerige huid, droog is misschien het betere woord waardoor het trekkerig wordt. Ik heb wel wat irritatie omdat ik een paar keer over dezelfde plek ben gegaan om ook de laatste stoppels weg te krijgen. Misschien is het beter om dat niet te willen en accepteren dat een geïrriteerde huis ook niet alles is.
Ik heb mij in ieder geval niet gesneden en het ging verdomd makkelijk. Ik heb er wel de tijd voor genomen. Eerst met de haren mee, opnieuw scheerschuim aangebracht, volgende haal ertegen in und so weiter.
Wat zou ik nog kunnen gebruiken voor de droge huid na het scheren? Ik heb een huidolie liggen van het Kruidvat maar die verminderd het prikkelende gevoel niet van de geïrriteerde huid.
https://www.scheersalon.n...by/aftershave_balsem.html
Verwijderd
Prikken hoort erbij gozerVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:29:
Heb ik ook aan gedacht maar misschien dat er iets beters is? Als het maar niet priktMaar moet er alcohol in zitten of is dat een kwestie van 'smaak'.
Verwijderd
Ik zou toch liever investeren in een goeie, zachte kwast dan in stapels zepen en cremes. Die kwast heb je voor natscheren immers toch wel nodig, en behoudens een enkele uitzondering zijn echt slechte producten er ook niet meer boven een bepaald bedrag (+/- €8 per ons) en een bepaalde samenstelling (= verzeepte vetten en oliën). De verleiding om van alles en nog wat te proberen is vanzelfsprekend levensgroot, maar kakt snel in als je eenmaal een paar goeie producten hebt, en het er nu op aankomt dat je jezelf gewoon, altijd, moeiteloos, probleemloos glad scheert.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:43:
Ja ja, budget maar je moet ergens beginnen niet? En als het werkt...
Aluin is geen prettig goedje, dat dien je je ook te realiseren. Je hebt het nodig voor een bepaalde functie (stelpen van wondjes), maar je hele gezicht ermee bewerken zoals vroeger wel gebruikelijk was... Ik gebruik dan liever alcohol omdat dat verdampt; aluin blijft achter op de huid.Na het scheren aluin van het Kruidvat gebruikt. Aluin is aluin en die van het Kruidvat is mooi goedkoop. Ik heb nog wel een trekkerige huid, droog is misschien het betere woord waardoor het trekkerig wordt. Ik heb wel wat irritatie omdat ik een paar keer over dezelfde plek ben gegaan om ook de laatste stoppels weg te krijgen. Misschien is het beter om dat niet te willen en accepteren dat een geïrriteerde huis ook niet alles is.
Balsem. Daar zul je even naar moeten zoeken omdat niet alle balsems gelijk zijn: sommige die voor de gevoelige huid zijn wekken bij mij meteen een zware allergische reactie opWat zou ik nog kunnen gebruiken voor de droge huid na het scheren? Ik heb een huidolie liggen van het Kruidvat maar die verminderd het prikkelende gevoel niet van de geïrriteerde huid.

Maar een trekkerige huid wijst eigenlijk gewoon op een verkeerde techniek (te hard geduwd, niet opnieuw ingezeept) of een verkeerd schuim (te weinig water, of juist te veel) of een combinatie. Sprekend voor mijzelf heb ik gemerkt dat de eerste WTG scheerdoorgang met wat dikker schuim mag dan de tweede die ATG is: de stoppeltjes zijn dan zo klein dat te dik schuim ze als het ware 'verbergt'. Als de balans goed is ben ik na afloop BBS en kan ik gewoon zonder één centje pijn, kriebel of irritatie 70% alcholhoudende aftershave gebruiken.
Ga niet de stoere vent uithangen door te denken dat dat trekken en jeuken er allemaal bijhoort, en dat huidverzorging iets voor de fijngevoelige vrouwen is: continue irritatie betekent extra risico op infectie en ingroei van haren, en dát proberen te scheren zet alleen maar een neerwaartse spiraal in gang. (Voor frisse plaatjes kun je terecht op Google Images.)
Ik zou sowieso mensen die beginnen met natscheren een crème aanraden in plaats van een zeep. Crèmes zijn makkelijker en consistenter tot goed schuim te verwerken; zepen hebben een bepaalde handigheid nodig (niet ingewikkeld overigens, maar je moet het ook half slapend kunnen) die je op dat moment eigenlijk kunt missen als kiespijn. Bij je webwinkel zou ik voor TOBS crème kiezen (geur naar keus, zij het dat iedereen altijd wild enthousiast is van de Avocado). Je kunt ook bij een lokale Bodyshop binnenlopen en een tube Maca Root crème aanschaffen: ongeveer dezelfde kwaliteit.
EN over geschakeld naar safety razor.
Ik heb m'n spullen gekocht via een belgische webshop: https://www.oldfashioned.be/
Vriendelijke jonge ondernemer, die direct contact met z'n klanten niet schuwt.
Zal ook af en toe eens een extra'tje doen voor eventuele nieuwe klanten.
Tevreden van m'n materiaal. Heb 35 mesjes verkregen (7*5, om aan mij te bepalen welke het beste zijn voor mij) bij de aankoop van de doos.
In het begin vond ik het vrij moeilijk om te bepalen welke kracht ik op m'n gezicht moest plaatsen.
Gelukkig geraak je daar aan gewend.
Waar ik vroeger steeds last had van razer burn, heb ik dit nu niet meer (wss ook omdat ik sneller een mesje vervang).
Anyway: Zeer tevreden van weg te stappen van de commerciële veel te dure gilette mesjes.
Ik heb hiervoor de TOBS Coconut gehad, ook erg lekker. En inderdaad, de TOBS creme is erg makkelijk om op te schuimen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:01:
[...]
Bij je webwinkel zou ik voor TOBS crème kiezen (geur naar keus, zij het dat iedereen altijd wild enthousiast is van de Avocado).
Zojuist de Avocado en St. James van TOBS besteld. Ben erg benieuwd :-) Mocht je de TOBS willen proberen, hij is in de aanbieding bij barbier-shop.nl (eerste keer dat ik er bestel, maar 't ziet er goed uit).
Verwijderd
Ik heb Proraso sandalwood scheercrème en die verwerkt makkelijk. Heb wat YouTube filmpjes bekeken hoe je kan opschuimen en dat lukt me gelukkig ook. Ik krijg er ook geen irritatie van of een rooie kop. Dat laatste kreeg ik el omdat ik te vaak met het mes over eenzelfde plek ging.
Als aftershave balsem heb ik de Vergulde Hand gekocht. Was in de aanbieding. Verfrist en verlicht zo heb ik ondervonden. Ruikt ook lekker.
Ik ga zeker niet alles kopen wat los en vast zit. Wat ik nu heb qua krabber en mes, Feather mesjes, bevalt me wel. De Astra mesjes zijn goed maar kregen op makkelijk te scheren plaatsen niet alles weg. Later misschien een betere/zwaardere krabber kopen, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Als mijn Proraso sandalwood scheercrème op is ga ik eens kijken voor TOBS crème.

Helaas, er zit wel degelijk verschil tussen. De één is geconcentreerder dan de ander. Of dat überhaupt boeit moet iedereen zelf uitmaken maar er is verschil.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:43:
Aluin is aluin
Die van de Kruidvat heb ik ook nog liggen, maar nog niet getest. Heb nu die van vergulde hand maar die zit vast in van dat plastic. Hiervoor had ik een blokje van een duurder merk maar weet even niet meer welke.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ik heb zo'n idee dat je door het inweken je zeep aan het verknallen bent met de altijd aanwezig hardheid in water. Hardheid reageert met zeep tot onoplosbare prut die niet schuimt. Inweken is nooit nodig: als je rustig met een zachtjes uitgeschudde kwast over de zeep heen en weer draait en beweegt los je op dat moment voldoende zeep op om comfortabel mee te kunnen scheren zonder dat je de rest aantast. Ikzelf veeg het oppervlak daarna nog met een vingertop enigszins droog en schoon, en wat ik zo wegveeg mag ook de scheerkom in, of op de scheerkwast.Gonadan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:56:
Langzaam krijg ik het gevoel dat mijn ToOBS harde zeep steeds moeilijker schuimt, herkent iemand dit? Uiteraard week ik de kwast en maak ik de zeep altijd nat voora voor het douchen, maar toch lijkt het langzaam moeizamer te gaan. Nu kan ik natuurlijk wel crème benen nemen maar dit bakje is zo mooi. <
Ik zou niet willen zeggen 'geconcentreerder' omdat het allemaal mooie grote kristallen zijn waar niet veel meer aan te concentreren valt. Wat wel kan—wild idee van mijn kant—is dat de kristallen omwille van bepaalde mechanische eigenschappen niet puur kaliumaluminiumsulfaat zijn. Een chemische analyse kan daarover uitsluitsel geven.Helaas, er zit wel degelijk verschil tussen. De één is geconcentreerder dan de ander. Of dat überhaupt boeit moet iedereen zelf uitmaken maar er is verschil.
Verwijderd
Dan mag jij mij vertellen welk verschil erin zit. Er zijn drie soorten aluin waarvan er één giftig is namelijk het chroom aluin (NH4Cr(SO4)2.12H2O), de ander niet voor na het scheren geschikt is en gelig van kleur is omdat er meer ijzer in zit (NH4Fe(SO4)2.12H2O). En dan heb je kaliumaluminium aluin aluin KAl(SO4)2.12H2O. Qua structuur zou er verschil in kunnen zitten bij een blok aluin, maar voor zover ik heb kunnen nagaan is het scheeraluin, laat ik het maar zo noemen, gewoon scheeraluin. Een blokaluin, dus niet een stick, is meer ontsmettend waar een stick door een andere samenstelling meer bloedstelpend is. Je mag mij uitleggen hoe je een blok aluin geconcentreerder maakt. Want als ik de forums, ook de chemie forums, nalees vind ik dat nergens terug. De enige die ik het hoor zeggen is een scheerwinkel online en die heeft het over de stelp sticks dat die van geconcentreerd aluin zijn. Ik mag denk ik wel stellen dat er van geconcentreerd geen sprake is.Gonadan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:56:
Langzaam krijg ik het gevoel dat mijn ToOBS harde zeep steeds moeilijker schuimt, herkent iemand dit? Uiteraard week ik de kwast en maak ik de zeep altijd nat voora voor het douchen, maar toch lijkt het langzaam moeizamer te gaan. Nu kan ik natuurlijk wel crème benen nemen maar dit bakje is zo mooi.
[...]
Helaas, er zit wel degelijk verschil tussen. De één is geconcentreerder dan de ander. Of dat überhaupt boeit moet iedereen zelf uitmaken maar er is verschil.
Die van de Kruidvat heb ik ook nog liggen, maar nog niet getest. Heb nu die van vergulde hand maar die zit vast in van dat plastic. Hiervoor had ik een blokje van een duurder merk maar weet even niet meer welke.
Kijk alleen maar op de verkoopsites voor scheerartikelen. Veel merken verkopen aluin, de beschrijvingen zijn allemaal eender. Gemiddelde prijs ruim boven de tien Euro voor 75 gram aluin. Kruidvat aluin, zelfde samenstelling kost een paar Euro.
Hetzelfde gaat ook op voor baardolie. Gloedjedure olie met een geurtje. Stap een willekeurige gezondheidswinkel zoals de Tuinen binnen en je koopt voor twee tientjes alle ingrediënten voor twee jaar baardolie.
Het is een trend, een hype, en daar profiteren bedrijven van en Jan met de pet op betaald wel.
Verwijderd
Geldt overigens net zo goed voor de cremes en de zepen. Het is dat ik de geur ervan niet lekker vind en er daarom niet lang mee om kan gaan... maar met de spotgoedkope sticks van Arko en Palmolive en grote brokken zachte Cella is qua scheercomfort niets mis. Ik kijk altijd hoofdschuddend naar de wervende verhalen voor de ontstellend dure dingen als Zirh, Castle Forbes, Acqua di Parma, en Martin de Candre.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 03:55:
Het is een trend, een hype, en daar profiteren bedrijven van en Jan met de pet op betaald wel.
Maar daarna spreek je jezelf tegen, want: Er zijn meerdere soorten, meerdere samenstellingen en een blok hoeft echt niet puur aluin te zijn.
Zoals ik al zei weet ik niet precies of er verschil is tussen welke blokjes wat de verschillen dan zijn, maar de stelling 'aluin is aluin' klopt simpelweg niet.
Inweken is niet meer dan natmaken hoor, omdat het anders best wel heel hard is en je er weinig van af krijgt. Ik zal het eens proberen.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 00:31:
Ik heb zo'n idee dat je door het inweken je zeep aan het verknallen bent met de altijd aanwezig hardheid in water. Hardheid reageert met zeep tot onoplosbare prut die niet schuimt. Inweken is nooit nodig: als je rustig met een zachtjes uitgeschudde kwast over de zeep heen en weer draait en beweegt los je op dat moment voldoende zeep op om comfortabel mee te kunnen scheren zonder dat je de rest aantast. Ikzelf veeg het oppervlak daarna nog met een vingertop enigszins droog en schoon, en wat ik zo wegveeg mag ook de scheerkom in, of op de scheerkwast.
De term is wat ongelukkig gekozen inderdaad, maar ik geloof wel dat er verschil in samenstelling is. Sowieso zullen fabrikanten proberen te bezuinigen dus als ze zo'n blok voor de helft van één of ander vulmiddel kunnen maken dan zullen ze dat doen.Ik zou niet willen zeggen 'geconcentreerder' omdat het allemaal mooie grote kristallen zijn waar niet veel meer aan te concentreren valt. Wat wel kan—wild idee van mijn kant—is dat de kristallen omwille van bepaalde mechanische eigenschappen niet puur kaliumaluminiumsulfaat zijn. Een chemische analyse kan daarover uitsluitsel geven.
Mijn ervaring is dat er wel verschil is in de mate van prikken/stelpen tussen de verschillende typen die ik geprobeerd heb. Ook binnen eenzelfde merk voordat we de rant over fabrikanten voort zetten.
[ Voor 60% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2017 10:30 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Hoe kan jij nu zeggen dat de stelling aluin is aluin niet klopt als je niet weet wat de verschillen zijn maar wel stellig bent in je eigen gelijk? Waar heb ik dat eerder gezien van jou...
Ik spreek mijzelf nergens tegen over de soorten aluin. Die heb ik netjes verwoord in mijn comment. Ik zit nog steeds te zoeken naar...
... want dat zeg ik nergens.Maar daarna spreek je jezelf tegen, want: Er zijn meerdere soorten, meerdere samenstellingen en een blok hoeft echt niet puur aluin te zijn.
Dus laat zien dat ik ongelijk heb aan de hand van een ingrediëntenlijst of zo. Of kijk zoals ik gedaan heb op chemieforums over de samenstelling van aluin zoals wij gebruiken na het scheren. Ik blijf het van de zotte vinden dat ik nog geen drie Euro betaal voor een blokje aluin van 75 gram bij het Kruidvat en voor een bekend scheermerk 18 Euro voor 75 gram.
Leg mij maar uit waar het verschil zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 12:16 ]
Marketinguitgaven + extra vette winst voor 90% of meer.Ik blijf het van de zotte vinden dat ik nog geen drie Euro betaal voor een blokje aluin van 75 gram bij het Kruidvat en voor een bekend scheermerk 18 Euro voor 75 gram.
Leg mij maar uit waar het verschil zit.
Ik gebruik zelf wat je een soort aluin stick kan noemen.
Is mijn inziens gewoon aluin, maar zit in een koker en heeft een handvatje.
Vind ik persoonlijk net iets makkelijker dan een blokje wat ik vroeger had.
En doordat dit rond is, glijdt het net iets makkelijker over je gezicht.
De meeste blokjes varieren ergens van één euro tot een stuk of zes, die werken eigenlijk allemaal wel prima. Het gaat toch om ontsmetten en een beetje stelpen.
Zo'n stick heb ik ook wel gebruikt, die werkt wat fanatieker maar is wel kwetsbaar. Die werd snel dunner en uiteindelijk had ik te weinig grip waardoor hij in meerdere delen lag.
Lees de toon in je eigen bericht terug dan kan je het persoonlijke verhaal verder ook achterwege laten. Ik ga hier niet op door.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:15:
Pardon? Geïrriteerd of stoer? Ik weet even niet waar je het over hebt, maar ik raak dat zo langzamerhand gewend van je.
... want dat zeg ik nergens.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 03:55:
Een blokaluin, dus niet een stick, is meer ontsmettend waar een stick door een andere samenstelling meer bloedstelpend is.
[ Voor 24% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2017 12:44 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 23-01-2017 12:45 ]
Verwijderd
Ik doelde op de 'ingrediënten' van blokaluin waar verschil in zou zitten volgens Gonadan. Maar wat je zegt klopt uiteraard. Het is marketing, hype, trend... en dat kost de consument altijd geld.
@Gonadan
Inderdaad de stick zal toevoegingen hebben om beter bloed te stelpen. Dat is ook wat ik zeg. Een blokje aluin ontsmet wat beter en stelpt ook wel bloed maar iets minder. Een blok aluin is dus een blok aluin. Ik kan nergens vinden wat of welk verschil er zit in een blok aluin of het nu goedkoop is of duur.
Jij verdraait de boel met wat ik zeg of je leest het niet begrijpend. Jij bent zoals vaker gewoon weer eens vervelend en dat moet jezelf weten maar ik geef tegengas. De toon zet je daarmee zelf. Maar nogmaals, hoe kan jij nu zeggen dat de stelling aluin is aluin niet klopt als je niet weet wat de verschillen zijn maar wel stellig bent in je eigen gelijk?
Omdat ik gelijk heb.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:47:
@Gonadan
Inderdaad de stick zal toevoegingen hebben om beter bloed te stelpen. Dat is ook wat ik zeg. Een blokje aluin ontsmet wat beter en stelpt ook wel bloed maar iets minder. Een blok aluin is dus een blok aluin. Ik kan nergens vinden wat of welk verschil er zit in een blok aluin of het nu goedkoop is of duur.
Jij verdraait de boel met wat ik zeg of je leest het niet begrijpend. Jij bent zoals vaker gewoon weer eens vervelend en dat moet jezelf weten maar ik geef tegengas. De toon zet je daarmee zelf. Maar nogmaals, hoe kan jij nu zeggen dat de stelling aluin is aluin niet klopt als je niet weet wat de verschillen zijn maar wel stellig bent in je eigen gelijk?
Maar volgens mij lullen we langs elkaar heen. Jij stelde dat aluin gewoon aluin was, maar ik geef aan dat het niet zo is omdat er wel degelijk verschil is in de artikelen die je kunt krijgen. Ik heb het dus over verschillende typen artikelen onder de noemer aluin. Dat kan je vervelend vinden maar je geeft zelf ook toe dat een stick anders is dan een blok, dus waarom dan zo'n felle reactie?
Dat de stof aluin gewoon aluin is wat scheren betreft ben ik natuurlijk helemaal met je eens. Of alle blokjes die je koop puur aluin bevatten betwijfel ik, maar ik heb ze niet allemaal getest of onderzocht. De kans is aanwezig dat veel van die blokjes dan inderdaad gelijk zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat niet alle aluinartikelen die te krijgen zijn hetzelfde zijn.
Dus als jij doelt op blokjes van puur aluin en ik doel op artikelen onder de noemer aluin dan gaat het niet matchen.
Mocht je persoonlijke op- en/of aanmerkingen hebben dan hoor ik dat graag in DM. Of je dat prettiger vindt dan rapporteer je me maar bij de crew. Maar dit continue op de man in het topic zelf is nergens goed voor, dat verpest het alleen maar voor anderen.
Onderbouwde feedback ontvang ik graag, dan kan ik er wat mee want ik ben lang niet perfect. Dit zeg ik vaker maar helaas blijft het meestal uit.
[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2017 12:54 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als vervolg hierop: de spullen netjes maandag binnen gekregen! De TOBS St. James vind ik erg lekker ruiken, de Avocado toch iets minder. Moet wel zeggen dat ik van die laatste nog geen zeep heb gemaakt, dus misschien dat ie dan nog wat anders ruikt.Sjoerd_87 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:04:
Zojuist de Avocado en St. James van TOBS besteld. Ben erg benieuwd :-) Mocht je de TOBS willen proberen, hij is in de aanbieding bij barbier-shop.nl (eerste keer dat ik er bestel, maar 't ziet er goed uit).
Ben even een flinke poos niet actief geweest, waarvoor sorry.
Zat even niet lekker in m'n vel en dan zoek ik meestal gewoon even lekker de rust op om m'm hoofd weer op de rails de krijgen.
Anyway, ik probeer vanaf vandaag weer regemlatiger te posten en ook de videos komen binnenkort weer
Alvast bedankt voor het geduld en hier is dan mijn SOTD van vandaag!
https://www.dropbox.com/s/1styu0pl6qhct ... 1.jpg?dl=0
Verder, probeer iemand in je buurt, of een winkel met goede reputatie, te vinden die een mes in perfecte staat kan brengen. In het begin en met een slechte strop- en scheertechniek heeft een mes veel onderhoud nodig en is het handig als je om hulp kan vragen. Je kan dit allemaal zelf doen met hulp van internet. Het juiste gereedschap kost wel wat, en de techniek aanleren duurt ook even. Gelukkig zijn er goedkope tweedehands messen om te oefenen.
Ik heb hardnekkig volgehouden met een open scheermes en nu ben ik fan. Ik moet ook toegeven dat de eerste maanden mijn huid heel geïrriteerd was en ik me bijlange niet elke dag met een open mes kon scheren. Maar de aanhouder heeft gewonnen.
shadowman12 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:45:
Ik ben aan het kijken naar een open scheermes, maar vind het erg lastig. Ik heb een hele zware baard en gevoelige huid, wat dat is een goede?
En dan ook nog deze toch wel frisse shave erbovenop.
Lekker fris munt geurtje en een splash met een licht citroen tintje, heerlijk!
De (voor mij op dit moment) onbekende slantje doet behoorlijk goed en effectief zijn werk met de Feather die er nu in zit!
Prima scheerbeurtje wat mij betreft!
Fijne dag heren!

[ Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 05-02-2017 13:09 ]
4 dagen stoppels van m'n bakkes af!
CHOP CHOP!
Spulletje afgerond met een paar spraytjes Paco Rabanne - One Million.

[ Voor 13% gewijzigd door Lampuhkap op 05-02-2017 13:08 ]
Mijn klacht vandaag, is dat ik niet snap waarom de Semogue zepen zo ontzettend weinig aandacht krijgen op de fora en groepen! Ik heb vandaag mijn Sandalwood eens geprobeerd De prijs is redelijk (niet de goedkoopste, maar ook zeker niet duur), de geur is lekker mild, dus matcht overal bij. Laad makkelijk (zelfs met mijn 1305) en is echt superslick! Laat de huid ook heerlijk zachtjes achter na het scheren. Echt wel topspul, maar zo ontzettend underrated door alles en iedereen......Snap er werkelijk waar geen zak van!

[ Voor 6% gewijzigd door Lampuhkap op 05-02-2017 13:07 ]
Momenteel heb ik nog steeds een Edwin Jagger scheermes en gebruik ik Feather mesjes.
Ik zoek een goede prijskwaliteit scheerkwast, dassenhaar of goede kwaliteit synthetisch.
Ik kan opnieuw een Frank Shaving nemen, maar dan moet ik een tijdje wachten. Iemand een idee?
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Zachte syntheet met voldoende backbone.
Zowel Muhle als Edwin Jagger heeft deze in het programma.
Verwijderd
Ik gebruik Feather mesjes en Astra mesjes maar beiden met hetzelfde resultaat. Ik heb ook verschillende scheercremes en schuimen (normale scheerschuim van Gillette, Proraso creme en Vergulde Hand) gebruikt maar ook dat werkte niet. Dus als er een krabber is die is agressiever op de huid staat hoor ik het graag.
Ik heb een paar krabbers en in volgorde van mild naar agressiever zijn die:
Gillette Tech - Edwin Jagger DE89/Lord L6 (ongeveer gelijk, de Lord voelt alleen lichter aan) - Pearl TTO Open Comb
Het meeste gebruik ik nog de Lord L6, een fijne krabber waar goed en ook nog snel mee te manoeuvreren is (met de Pearl moet ik al best voorzichtig doen). In het begin gebruikte ik de Tech heel veel, maar die vind ik ook wat te mild.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd