Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
AversusZ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:07:
Vereist het scheren met een krabber scheerschuim? Momenteel scheer ik namelijk op basis van scheerolie i.s.m. Gillette fusion scheermesjes
nee, dat is niet nodig. Het gaat er bij eigenlijk alle variaties van scheren om dat je een mesje over de huid laat glijden. Zowel olie, schuim, gel en zachte/harde scheerzepen kunnen dat voor je doen.
Houd er rekening mee dat sommige DE handvaten niet per se een goede combinatie zijn met een olie. Waar je een standaard Fusion / Quattro / whatever al goed moet uit spoelen na scheren met olie, moet dat bij de DE handvaten helemaal. Sommige daarvan hebben als nadeel dat door het ontwerp de olie in de hele kop kan komen, wat je meer schoonmaak werk geeft.

Voor iemand die begint met DE scheren kunnen er wel een paar voordelen zitten aan het scheren met een schuim of gel in plaats van met een olie.
• de gel of het schuim laat duidelijk zien waar je al hebt geschoren. Dubbel over een plek gaan zonder eerst nieuw schuim/olie/iets is nooit handig. Maar in de eerste weken scheren met DE helemaal onhandig. Je zet namelijk direct een mesje op de huid en dat is minder vergevingsgezind dan een Mach3/Hydro etc.
• de meeste mensen scheren makkelijker met schuim of gel dan met een olie. Tenzij je 100% gewend bent aan olie, zou ik je aanraden eerst een busje te pakken en daarmee de eerste weken DE scheren doen. YMMV, maar naar mijn ervaring komt de hoek waaronder je een DE vast houdt wat nauwer bij olie dan bij een schuim.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. We hebben hier met elkaar vele jaren aan ervaring met DE scheren en alles dat er bij komt kijken.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Egocentrix1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:41:
Volgens een aantal reviews zouden daar vijf Derby-mesjes bij zitten, maar ik heb een pakje Feather gekregen. Nu heb ik de nodige horrorverhalen gehoord over héle scherpe mesjes, dus ik ben een beetje huiverig om ze te gebruiken.
Wat raden jullie aan? Gewoon proberen of toch echt met minder scherpe mesjes beginnen?
Hangt er vanaf hoeveel handigheid je er in hebt ;) Nee, maar zonder flauwekul, een Feather is een goed scherp DE mesje. Redelijk vergevingsgezind en enigszins smooth, maar wel erg scherp.

Je zult na het overstappen een soort van opnieuw moeten leren scheren en vooral moeten gaan leren dat je het mesje onder een bepaalde hoek moet houden. Plus dat je absolúút níet het mes stevig tegen het gezicht moet drukken. Bij een GII kun je redelijk makkelijk veel druk zetten en redelijk onnauwkeurig scheren.
Een DE vereist dat je nauwkeurig scheert en voortdurend wat meer oplet. Pas na een tijd kun je echt gemakkelijk scheren met een DE, zonder al te veel continue nadenken. Je zorgt er uiteraard wel voor dat het mesje boven de huid zit, maar tegen de huid aandrukken is een no-go. Dan snijd je namelijk in de huid.

Al met al is een mesje dat én vergevingsgezind is én niet super-scherp de beste optie om mee te beginnen voor de meeste mensen. Je kunt starten met een Feather, maar dan maak je het je wel lastig.
YMMV maar mijn advies zou zijn om bij een Hema een setje DE mesjes op te pikken. Een klein setje daar kost iets meer dan een euro en veel Hema winkels hebben die mesjes standaard op voorraad. Niet alle winkels, maar de meeste Hema's wel.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:29
Dat van het drukken valt ook wel mee. Als ik dat niet doe dan blijven er zelfs na drie passes nog haartjes achter. Ik heb een Merkur 39c en zelfs daarmee druk ik lichtjes op de huid. Met mijn huid gaat dat prima. Al moet ik zeggen dat ik met cartridges ook altijd gewoon droog scheerde en dat ik met de slant zeker minder druk uitoefen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Zal hier ook maar een berichtje plaatsen, wel zo netjes. Kan weer scheren :)

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8116/28616687506_dfb5e019d1_c.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Vanmiddag de Hema-mesjes gehaald, als je gewoon even met je vingers voelt is het indrukwekkend hoeveel scherper de Feathers zijn (geen zorgen, heb al mijn vingers nog :P ).

Tot nu toe heb ik altijd Gilette-schuim uit een bus gebruikt, maar ik heb om te proberen ook maar een Trekpleister-scheerkwast en een bakje Vergulde Hand-zeep gekocht. Verdorie wat ruikt dat spul lekker _/-\o_ , je zou er bijna een hap van willen nemen.

Vanavond maar eens wat proberen :).

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 17:10

Chiron

Moderator Discord
Olie gebruik ik vooral als ik op reis ben, dat scheelt weer met natte kwasten zeulen. Zeker als je in de tropen zit vind ik dat een prettig idee. Verder is het maar een heel klein flesje, ten opzichte van een flinke tube of blok zeep.

En olie is ook zeer geschikt om mee onder de douche te scheren :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:19
Zo, sinds lange tijd weer een post hier... ik had op ten duur zoveel zeepjes en mesjes-merken dat ik eerst even door het grote gros heen moest.

Ik wil voor de verandering eens wat anders dan een solide scheerzeep, en zat te denken eens een scheerolie te gebruiken. Maar is een pre-shave olie nu anders dan een shave olie? Ik kom pre-shave namelijk zat tegen, maar een shave olie eigenlijk bijna niet. En hebben jullie een persoonlijke favoriet? Ik zit een beetje te denken aan een Truefitt & Hill, Bluebeard of Taylor of Old Bond namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Bluepenguin schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:41:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel handigheid je er in hebt ;) Nee, maar zonder flauwekul, een Feather is een goed scherp DE mesje. Redelijk vergevingsgezind en enigszins smooth, maar wel erg scherp.

Je zult na het overstappen een soort van opnieuw moeten leren scheren en vooral moeten gaan leren dat je het mesje onder een bepaalde hoek moet houden. Plus dat je absolúút níet het mes stevig tegen het gezicht moet drukken. Bij een GII kun je redelijk makkelijk veel druk zetten en redelijk onnauwkeurig scheren.
Een DE vereist dat je nauwkeurig scheert en voortdurend wat meer oplet. Pas na een tijd kun je echt gemakkelijk scheren met een DE, zonder al te veel continue nadenken. Je zorgt er uiteraard wel voor dat het mesje boven de huid zit, maar tegen de huid aandrukken is een no-go. Dan snijd je namelijk in de huid.

Al met al is een mesje dat én vergevingsgezind is én niet super-scherp de beste optie om mee te beginnen voor de meeste mensen. Je kunt starten met een Feather, maar dan maak je het je wel lastig.
YMMV maar mijn advies zou zijn om bij een Hema een setje DE mesjes op te pikken. Een klein setje daar kost iets meer dan een euro en veel Hema winkels hebben die mesjes standaard op voorraad. Niet alle winkels, maar de meeste Hema's wel.

Succes! :)
Heb je wellicht een link van deze mesjes ?
Ik kwam ze online niet tegen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 18:48

Dido

heforshe

MdO82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:39:
Bedoel je nou die Hema mesjes die hij aanraadt? De eerste link op google:
http://www.hema.nl/winkel...k-scheermesjes-(11700115)

Maar de verzendkosten zijn meer dan de prijs per 10, dus misschien gewoon eens bij een Hema binnenlopen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:39:
[...]

De mesjes waar Dido naar linkt, zijn het inderdaad. Langs een Hema lopen is veruit het makkelijkst. Zeker omdat je waarschijnlijk niet meer dan één pakje er van wilt. Prima mesjes om mee te starten en te zien of het DE scheren wat is. Daarna kun je beter variety pakken kopen om echt te gaan proberen wat bevalt. De stap daarna is bulk-pakken van je favoriete mesje(s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
In dit topic hoor ik veel positieve verhalen over de mesjes van Feather.
Ik zie twee Feather 81-s en 71-s, wat is het verschil? Het aantal mesjes? Bij de een 10 en de ander 5?

Met de Feather 71-s heb ik er nu een keer scheren opzitten, Het kon twee kanten op gaan dacht ik ofwel een bloedbad ofwel een goede scheer beurt. Het 2e is gebeurd, ik kan er goed over spreken, :) geen bloedbad. (vaak verhalen hier gehoord dat dit de scherpste messen zijn)
Helemaal tevreden ben ik nog niet, toch nog op sommige plekken een lichte rode huid. Dit is dan ook pas de eerste keer, na een paar keer scheren kan ik een goed oordeel geven!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Volgens mij gaat dit topic ook over baard trimmers, dus bij deze :+

Op dit moment is de cyclus: een week niet scheren, daarna alles eraf en repeat. Aangezien mijn hoofd er toch beter uitziet als het niet allemaal eraf ga ik eens op zoek naar een baard-trimmer. Maarja iets met bomen en bos :+
Ik wil dat ding graag onder de douche kunnen gebruiken, want ik ben lui.
Nu zag ik daar baardtrimmershop.nl er 2 heeft die waterbestendig zijn: een panasonic en een BabyLiss (oid). De eerste zag er niet heel erg fijn uit, de 2e was met 200e toch echt te duur.
Iemand die hier ervaring heeft met een alternatief? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Een geschenkje van Truefitt & Hill London.

Een doosje met veel lekkere spulletjes, inclusief hun nieuwste geur Cologne, Apsley. Word vervolgd ;)

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8427/29050551076_3aea4d0e07_b.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 17:29
Bluepenguin schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:31:
[...]

nee, dat is niet nodig. Het gaat er bij eigenlijk alle variaties van scheren om dat je een mesje over de huid laat glijden. Zowel olie, schuim, gel en zachte/harde scheerzepen kunnen dat voor je doen.
Houd er rekening mee dat sommige DE handvaten niet per se een goede combinatie zijn met een olie. Waar je een standaard Fusion / Quattro / whatever al goed moet uit spoelen na scheren met olie, moet dat bij de DE handvaten helemaal. Sommige daarvan hebben als nadeel dat door het ontwerp de olie in de hele kop kan komen, wat je meer schoonmaak werk geeft.

Voor iemand die begint met DE scheren kunnen er wel een paar voordelen zitten aan het scheren met een schuim of gel in plaats van met een olie.
• de gel of het schuim laat duidelijk zien waar je al hebt geschoren. Dubbel over een plek gaan zonder eerst nieuw schuim/olie/iets is nooit handig. Maar in de eerste weken scheren met DE helemaal onhandig. Je zet namelijk direct een mesje op de huid en dat is minder vergevingsgezind dan een Mach3/Hydro etc.
• de meeste mensen scheren makkelijker met schuim of gel dan met een olie. Tenzij je 100% gewend bent aan olie, zou ik je aanraden eerst een busje te pakken en daarmee de eerste weken DE scheren doen. YMMV, maar naar mijn ervaring komt de hoek waaronder je een DE vast houdt wat nauwer bij olie dan bij een schuim.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. We hebben hier met elkaar vele jaren aan ervaring met DE scheren en alles dat er bij komt kijken.
Dank voor deze informatie! Aan de hand van de informatie in deze reeks ga ik mij nu oriënteren op een krabber en bijbehorende verzorgingsspullen :) Goed om te weten dat ik hier terecht kan voor eventuele vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 02:17
Weet iemand waar ik TFS Sandalwood scheerzeep kan krijgen? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
Gewone Sandalwood of Crazy Sandalwood? Die laatste variant hebben ze hier:
http://www.barbieredifiga...id=1254&search=TFS&page=2
http://www.shavingstation...-sandalwood-shaving-soap/

Geen idee of de gewone Sandalwood van TFS ooit heeft bestaan en als die wel heeft bestaand of die nog gemaakt wordt. Ik kan een gewone Sandalwood van TFS ook niet terugvinden. Misschien dat iemand anders nog een adresje weet.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 02:17
YdieresiS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:06:
Gewone Sandalwood of Crazy Sandalwood? Die laatste variant hebben ze hier:
http://www.barbieredifiga...id=1254&search=TFS&page=2
http://www.shavingstation...-sandalwood-shaving-soap/

Geen idee of de gewone Sandalwood van TFS ooit heeft bestaan en als die wel heeft bestaand of die nog gemaakt wordt. Ik kan een gewone Sandalwood van TFS ook niet terugvinden. Misschien dat iemand anders nog een adresje weet.
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde de Crazy Sandalwood. Bedankt man toppie! ga het meteen bestellen :) Moet namelijk een heerlijk geurtje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Afgelopen week was ik jarig en toen me gevraagd werd wat ik graag als kado had was ik daar snel uit, een beter DE scheermes :). 2 Jaar geleden bestelde ik me zo'n Rimei scheermes op DealExtreme en dat is mij eigenlijk altijd goed bevallen met de Hema DE scheermesjes. In het begin wat wennen maar na verloop van tijd prettiger, net zo snel en veel goedkoper dan mijn Gilette Fusion.

Redelijk snel nadat ik met DE begon te scheren ook overgestapt van de bussen scheerschuim op scheerzeep van Vergulde Hand met een kwast van varkenshaar. Die kwast is inmiddels zo fijn zacht dat het voor mij prima voldoet.

Maar voor mijn verjaardag dus een Mühle R89 gekregen. Erg blij mee, waar de scheerkam van mijn Rimei een beetje krom was en de laatste tijd de kop begon te roesten en buigen is de Mühle echt van veel betere kwaliteit en afwerking. Erg blij mee :*), scheren hiermee gaat toch nog net wat fijner en met meer zekerheid. Nu eens wat andere mesjes dan die van de Hema proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door GH45T op 11-09-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Had een half jaar geleden besloten om over te stappen op echt scheren. Ik heb nu fusion daarvoor mach 3, wilkinsons weggooi mesjes als eerste mee geschoren. Ergens tussen door nog scheerapparaat gebruikt maar dat was geen groot succes.

Dus een tijd je geleden een DE (Rockwell T Razor) gebacked op kickstarter (https://www.kickstarter.c...es-shaving-pe/description). Die komt pas in maart volgend jaar om dan over te stappen van mijn Fusion. En sinds mijn scheerschuim op is wil ik alvast gaan overstappen op scheerzeep en kwast. Plus gisteren ging het scheren weer niet van harte dus tijd voor een upgrade.

Loop zo even langs bij een winkel hier om te hoek van mijn werk om even te kijken en misschien gelijk wat te halen zodat ik eindelijk een stap ga zetten naar echt goed scheren nooit geleerd verder hoe het echt moet dus gewoon maar wat gedaan. En dankzij dit topic erachter gekomen dat er toch meer bij komt kijken.

Beginnen maar met een kwast en wat goed zeep en voor nu nog even mijn oude fusion of gelijk een instap DE kopen zodat ik al de rockwell binnenkomt kan overstappen. Dan kan vrouw lief mijn fusion mesjes opmaken zij is daar groot fan van. Dus mijn vraag is is het handig om een start mes te kopen om al vast voor te breiden op het 'betere' mes of lekker de fusion gebruiken (waar ik op zicht niet grote problemen met heb minus het feit van missende scheerschuim)

EDIT:
Dus maar even een set gekocht kwam niet heel veel duurder uit en KS hebben de neighing om erg lang op zich te laten wachten en tja een nieuwe set fusion mesjes kosten ongeveer het zelfde als 1 DE mes.
Afbeeldingslocatie: http://www.shavemen.nl/wp-content/uploads/2014/03/Muhle-safety-razor-set.jpg Nu nog even eerst met mijn eigen mes om goed schuim te maken is nog niet zo simpel maar gaat al beter.
Afbeeldingslocatie: http://www.intershave.com/imgstore/01050.jpg

Scheer resultaat is al stukken beter dan met wat ik hiervoor gebruikte nu alleen nog mes wisselen en gaan. Plus mijn vrouw was erg blij met de geus en het resultaat (en de kids klaagde ook minder die hebben ook een hekel aan dat papa prikt)

Goed geholpen bij deze winkel net om te hoek van mijn klus erg handig! http://www.hisamsterdam.nl/ prima winkel en voorlichting.

Tnx voor alle info in het topic erg behulpzaam! En nu nog echt leren scheren 8) Volgende weekend maar even proberen op vrijdag zodat ik maandag niet (als het tegen zit) er uit zie als of ik uit een horror film komt.

[ Voor 27% gewijzigd door MeZZiN op 18-09-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 21:34
Hopelijk zijn hier wat goed aardige mensen die mij willen helpen! Mijn scheerapparaat begint bot te worden, aangezien een nieuwe mesjes hiervoor 60 euro kost met dank aan meneer Philips is het een mooi moment om weer terug te stappen op handwerk!

Ik heb alleen een hekel aan cartridgemesjes, al helemaal vanwege de hoge prijs. Mijn kapper scheert wel eens haartjes weg met een shavette en nu ben ik hier erg voor gecharmeerd. Als ik bij 123scheermessen.nl kijk vallen de prijzen hiervoor erg mee en van wat ik tot nu toe heb gelezen is het vrij eenvoudig onder de knie te krijgen ( ik ben zelf een secuur en precies werkend persoon :+ )

Nu heb ik het volgende lijstje:

- Shavette van Dovo ( veel positieve reviews over te vinden, iemand nog tips?)
- Instap scheerkwast van dashaar (HJM kwastje van 20 euro, of is het verstandig hier meer in te investeren?)
- Edwin Jagger Scheerzeep Sandalwood (Edwin jagger kom ik op de meeste sites tegen en lijkt me een aardig product, maar aanbevelingen zijn welkom :) )
- Aliun pen ( "just in case" )
- Muhle aftershave Sandalwood ( zonder alcohol)

Nu zit ik niet eens ver boven de 60 euro die ik kwijt ben voor de scheermesjes kop die mijn scheerapparaat nodig heeft. Dus de overstap zie ik zo erg zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Dat is wel meteen een reuzenstap, van elektrisch naar een shavette. Natuurlijk is zo'n chavette erg gaaf en ik wil het eigenlijk zelf ook nog wel eens gaan proberen maar zou je niet eerst beginnen met een DE mes zodat je eerst alle dingen zoals inzepen, werken met aluin etc. onder de knie krijgt voordat je je in het diepe stort?

Hier eigenlijk van philips elektrisch > gilette fusion > goedkope DE krabber > Muhle R89 DE krabber overgestapt. Ik heb me nu bedacht om de fusion weer te gaan gebruiken met imitatiemesjes en dan het handvat op de een of andere manier te verlengen om een verloren haartje hier en daar op de rug er zelf af te kunnen werken. Nog niet helemaal over uit hoe en wat, maar die fusion dingen zijn wel lekker vergevend in hoe je ze gebruikt, het komt allemaal niet zo precies en dat is juist wat ik voor dat doel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
Het enige nadeel van wat je aangeeft, waar ik het wel voor een groot deel mee eens ben, is dat als het resultaat van de DE me niet echt bevalt ik wel weer geld moet uitgeven voor alsnog de shavette. Online lees ik toch wel mensen die de safety razor niet het beste resultaat vinden leveren. Maar dankje voor je input ik ga er over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
marineII7 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:23:
Hopelijk zijn hier wat goed aardige mensen die mij willen helpen! Mijn scheerapparaat begint bot te worden, aangezien een nieuwe mesjes hiervoor 60 euro kost met dank aan meneer Philips is het een mooi moment om weer terug te stappen op handwerk!

--knip---

- Instap scheerkwast van dashaar (HJM kwastje van 20 euro, of is het verstandig hier meer in te investeren?)
- Edwin Jagger Scheerzeep Sandalwood (Edwin jagger kom ik op de meeste sites tegen en lijkt me een aardig product, maar aanbevelingen zijn welkom :) )
- Aliun pen ( "just in case" )
- Muhle aftershave Sandalwood ( zonder alcohol)

Nu zit ik niet eens ver boven de 60 euro die ik kwijt ben voor de scheermesjes kop die mijn scheerapparaat nodig heeft. Dus de overstap zie ik zo erg zitten!
Zelf ook al newbee net begonnen. Kijk goed naar de grote van de kwast maakt behoorlijk veel verschil en de kwaliteit van de kwast. De Muhle aftershave is wel super trouwens :) heb een tester maar hij wordt thuis erg gewaardeerd. Ik heb Taylor Sandalwood zeep en die bevalt nu erg goed. en een muhle kwast maatje L. Misschien is het trouwens een idee om ook een DE mes te halen voor de dagen dat je meer haast heb en als je echt de tijd neems met je Dovo aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
MeZZiN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:14:
[...]

Zelf ook al newbee net begonnen. Kijk goed naar de grote van de kwast maakt behoorlijk veel verschil en de kwaliteit van de kwast. De Muhle aftershave is wel super trouwens :) heb een tester maar hij wordt thuis erg gewaardeerd. Ik heb Taylor Sandalwood zeep en die bevalt nu erg goed. en een muhle kwast maatje L. Misschien is het trouwens een idee om ook een DE mes te halen voor de dagen dat je meer haast heb en als je echt de tijd neems met je Dovo aan de gang :)
Ah dat advies van de kwast is super! ( mijn vriendin zeurt altijd over mijn grote mond, ik heb dan ook veel scheerwerk :+ ) Dan is het op langere termijn wel verstandig te investeren in een goede kwast aangezien die toch jaren meegaan. Ik denk er nu aan met DE te beginnen en als me dat bevalt de Dovo erbij te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Lol :)

Wat ik merkte in de winkel dat het voor mij belangrijk was hoe die in de hand ligt. Ik had een M maatje zie ik nu maar groter dan de standaard.

Ik had deze gekocht http://www.muehle-shaving...-chrome-plated-metal.html niet bespaard op de brush die ga ik toch jaren gebruiken en deze bevalt prima. (mag ook wel voor de prijs).

Neem te tijd ik heb nu nog maar alleen met zeep geschoren en mijn oude fusion maar het was wel heel anders dan de standaard zeep. Het resultaat is nu al stukken beter dan normaal maar het is wel even een leer curve om zeep te maken. En dan gewoon gaan stap voor stap vanavond ga ik ik de DE proberen kijken of ik er ongeschonden vanaf kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
[...]
Geen idee hoe de prijzen van de Dovo zijn hier, maar mijn vriendin heeft een week of twee geleden nog een Feather Artist Club DX gekocht. Die zijn in een half jaar tijd van schappelijk naar onbetaalbaar gegaan. De Europese distributeur heeft de verkoopprijs praktisch verdubbeld bovenop gegooid. Wij hebben uiteindelijk besloten om het uit Japan te laten komen (via ebay) en zelfs met de inklaringskosten van ~50E waren we 100E goedkoper uit. Mocht je dus toch nog besluiten om er zo een te halen dan zou ik het niet uit Europa laten komen.

Ik moet overigens dat ding nog eens lenen van mijn vriendin om mijn baard er mee te doen. Al moet ik zeggen dat het ook wel fijn is als zij lekker oefent en ik gewoon in de stoel lig en naar muziek kan luisteren :+

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 20-09-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiritguard
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-09 11:44
Heeft iemand hier ook last van puistjes na het scheren? en het effect van een open mes hierop?
Ik heb namelijk al zoveel geprobeerd om die tegen te gaan(Elektrisch scheren, vaker de mesjes vervangen, verschillende soorten scheerschuim) maar helaas helpt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
spiritguard schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:32:
[...] Ik heb namelijk al zoveel geprobeerd om die tegen te gaan(Elektrisch scheren, vaker de mesjes vervangen, verschillende soorten scheerschuim) maar helaas helpt het niet...
Ik lees hier niet dat je ook geprobeerd hebt met een warme natte handdoek op je gezicht voor het scheren en na het scheren aftershave balsem en een koude handdoek erna.
Meestal scheer ik zelf gewoon met water of een klein beetje zeep. Mijn huid is vrij vergevingsgezind, maar ik heb ook eens een periode gehad waarbij dat niet zo was en dit hielp er goed bij.

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:56
Ik weet niet of je al ervaring hebt met het zelf opschuimen van scheerzeep, maar mijn ervaring met Edwin Jagger (of harde scheerzepen in het algemeen) is dat het niet de makkelijkste scheerzeep is om op te schuimen. Ik ben ook met EJ scheerzeep begonnen en heb snel een andere zeep ernaast gehaald om te vergelijken. De scheerzeep waar ik zelf erg over te spreken ben is TFS Crazy Sandalwood (http://www.barbieredifiga...ch=Crazy+Sandalwood+Forte), maar je zou ook naar bijv. Cella of Proraso kunnen kijken.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 17:01
Ik heb alleen een hekel aan cartridgemesjes, al helemaal vanwege de hoge prijs. Mijn kapper scheert wel eens haartjes weg met een shavette en nu ben ik hier erg voor gecharmeerd. Als ik bij 123scheermessen.nl kijk vallen de prijzen hiervoor erg mee en van wat ik tot nu toe heb gelezen is het vrij eenvoudig onder de knie te krijgen ( ik ben zelf een secuur en precies werkend persoon :+ )
Ik heb begrepen dat een Shavette juist de moeilijkste scheermes is.
Ik heb een open mes. Een open mes is minder scherp dan een DE of Shavette. Mes leg je op je huid en je gaat scheren. Als je mes scherp is dan is je marge om fouten te maken kleiner.
Onderschat ook niet de tijd die je kwijt bent aan het scheren met een open mes of Shavette. Vroeger gebruikte ik m'n open mes alleen maar op de zondag. Dan heb ik er alle tijd voor. Met een DE gaat het gewoon vele malen sneller. Je gaat van 30 sec met je Philips naar 30 minuten met een Shavette.

• MeZZiN
Heeft iemand hier ook last van puistjes na het scheren? en het effect van een open mes hierop?
Ik heb namelijk al zoveel geprobeerd om die tegen te gaan(Elektrisch scheren, vaker de mesjes vervangen, verschillende soorten scheerschuim) maar helaas helpt het niet...
Ja ik heb dat af en toe gehad met mijn Fusion dat was eigenlijk alleen als ik een keer droog scheer of even snel onder de douche zonder schuim en maar weer een aan het prutsen was. Als ik mijn huid warm en goed gesmeerd heb met zeep eigenlijk niet. Misschien eens een andere zeep proberen. Wel merkte ik dat ik meer irritatie had met fusion dan nu met een DE die 5x mesjes was geen goed idee bleek. Nu zijn ook de plekjes in mijn nek die ik elke keer had weg.

Dus gisteren mijn grote overstap op DE scheren wat een verschil de tijd genomen om het even goed te doen. Wat een verschil heb nog wel stukjes gemist en soms ging het niet zo makkelijk. Het is al een hele verbetering minder irritaties. Alleen sommige stukken nog niet kort genoeg dat wordt met ervaring denk ik. Maar wat is scheer zeep geweldig. Had dit jaren eerder moeten doen. Nu rustig opbouwen en beter aftershave kopen toch door de dames afgekeurd. Misschien die van Taylor (hetzelfde als mijn zeep)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Ja ik heb heel veel last van puistjes gehad na het scheren, en soms heb ik er nog wel eens last van.
Ik heb het eigenlijk alleen in mijn keel/nek gebied. Ik ben er jaren mee bezig geweest om voor mij de best werkende methode te bedenken en ben er nog steeds wel eens mee bezig.
wat ik allemaal doe

- Scheren, nadat ik mijn gezicht ligt gewassen heb met lauw/warm water. Van warm douchen ben ik de helft van mijn huid al kwijt :P dus scheren geeft dan alleen problemen. Ook met een warme handdoek tegen mijn gezicht aan geeft niet veel meerwaarde.

-Scheren met een scherp mesje. Ik gebruik alleen nog maar Feathers. Ik was eerst angstig om deze messen te gebruiken door alle verhalen over hoe scherp ze zijn, maar ik heb er nog nooit last van gehad.

- Omdat ik al redelijk droge huid heb, voordat ik ga scheren, gebruik ik een preshave creme. Ik gebruik die van prep. of die van prorasso.

-Gebruik van een zeep die bij je past. Ik heb zepen die bij mij problemen geven, zoals bijvoorbeeld de veel gebruikte TFS. Ik gebruik momenteel klar seife en die werkt voor mij super.

- Zodra ik merk, dat mijn huid brand of niet goed aanvoeld bij het scheren, stop ik direct. Vaak voel ik namelijk al dat mijn scheerbeurt problemen kan geven. Dan vernieuw ik mijn mesje, of ik maak de scheerzeep opnieuw. Blijft het vervelend voelen. Dan hou ik het bij 1 pass.

-Scheren met een lichte krabber. Ik heb verschillende krabbers, een merkur futur die je in kan stellen, maar die is te zwaar en scheert bij mij te kort/aggressief. Mijn ed89 is lichter in de hand, en scheert minder aggressief. Resultaat is iets minder, maar voor de puistjes wel beter. Eventueel kan ik een gedeelte met de ene scheren en bij de nek met de ander.

-Ik scheer altijd in de avond, zodat mijn huid kan herstellen in de nacht.

-Ik scheer bij mijn probleem gebied bij mijn keel/nek alleen met de haargroei richting mee. Bij mij gaat het van links naar rechts en een klein stukje omhoog. Ook bij meerdere passes ga ik alleen met de richting mee. Waar ik zelf veel last van had, is dat ik met mijn krabber bij mijn keel/nek gebied een andere ( lees aggresievere ) hoek hanteerde. Door hier goed op te letten voorkomt bij mij dat ik last krijg van ingegroeide haartjes, die bij mij de bultjes/puistjes veroorzaken. Bij komen deze bultjes altijd pas 2 dagen na het scheren.

-Met bovenstaande reden. Ik trek niet meer zo hard aan mijn huid/vel als ik ga scheren. Ook dit veroorzaakt bij mij ingegroeide haren. Met name bij mijn probleemgebied nek/keel. Hoogstens leun ik mijn hoofd naar voren en draai ik mijn hoofd iets, maar niet meer dan dat.

-Ik spoel alles goed af met koud water en soms ga ik meteen douchen. Ik douche ook met koud water.

-Ik gebruik na het scheren en het spoelen met koud water, altijd ossage rub of de aftershave van klar siefen (deze ruikt overigens super). Soms doe ik daarna een klein beetje tonic van sheiseido op. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik niet nog 5 cremes opsmeer nadat ik klaar ben. Want dit is voor mij een van de grootste irritaties.

-Soms als ik douche na het scheren wil ik mijn gezicht nog wel eens heeel licht reinigen met een gezichtswas. In de nek waar bij mij de puistjes komen, wrijf ik dan wellicht 1x a 2x met gezichtwas. En wederom altijd met koud water.

-De volgende ochtend was ik mijn gezicht alleen met water. In de avond was ik mijn gezicht met water en indien nodig met gezichtswas, liever doe ik mijn nek/keel niet met gezichtwas.

- Ik gebruik altijd een schone handdoek uit de kast om mijn gezicht te drogen/deppen na het scheren. Dit lijkt wat overdreven, maar ik heb er serieus last van , als er vanaf de ochtend al een handdoek hangt, waar mijn vriendin de handen met dagcreme al heeft uitgesmeerd. Als ik daar mijn gezicht mee ga droogdeppen, kan dit problemen geven.

- Ik probeer te accepteren dat ik nooit helemaal glad geschoren kan worden. Hoe beter/korter is scheer des te meer problemen geeft het bij mij.

- Nu ik iets ouder begin te worden, en mijn keelvel iets meer hangt, kan dit ook wat problemen geven als ik op mijn rug ga slapen en het is warm weer is. Ik slaap daarom altijd met een t-shirt aan, die niet te wijd is om de keel/nek.

- Ik scheer mij max 2x per week, omdat vaker scheren problemen geeft.

Overigens ervaring met open mes/shavette heb ik nog niet. Ik heb daar lang over getwijfeld en uiteindelijk besloten om dit (nog) niet te proberen.

Ik heb vooral gemerkt, dat veel mensen tips geven. De een vind dit , de ander vind dat. Daarom reageer ik meestal niet in topics, omdat het voor iedereen persoonlijk is wat werkt. Ik denk dat je voorzelf moet proberen wat goed werkt en wat niet. Let goed op wanneer je last hebt en wanneer niet. Voel goed aan wat je doet en probeer gewoon wat dingen.

Succes

• MeZZiN
Russel88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 07:36:
[...]

Ik heb begrepen dat een Shavette juist de moeilijkste scheermes is.
Ik heb een open mes. Een open mes is minder scherp dan een DE of Shavette. Mes leg je op je huid en je gaat scheren. Als je mes scherp is dan is je marge om fouten te maken kleiner.
Onderschat ook niet de tijd die je kwijt bent aan het scheren met een open mes of Shavette. Vroeger gebruikte ik m'n open mes alleen maar op de zondag. Dan heb ik er alle tijd voor. Met een DE gaat het gewoon vele malen sneller. Je gaat van 30 sec met je Philips naar 30 minuten met een Shavette.
Moet zeggen de upgrade van 5 mins onder de douche naar een mooie 20 minuten met een DE en het resultaat moet zeggen het echt waard. Ben nog nooit zo goed geschoren geweest. Moet nog wel erg mijn best doen om alles in 2/3 keer er netjes af te krijgen en niets te vergeten. Maar gaat steeds beter.

Als ik dit onder de knie heb ga ik wel een open mes proberen zal waarschijnlijk een weekend ding zijn todat het makkelijk gaat. En doordeweeks de krabber.

Maar goed na 2 weken echt scheren zou ik niet meer terug willen wat een genot en mijn baard blijf langer weg. Altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-09 18:01
Zo, zijn we weer. Met een video die ik al veel eerder had willen maken. Geheel vergeten de footage online te knallen, dus dan proberen we het gewoon nog een keer :D
Dit keer 1 van meest favoriete geurtjes van het moment, die van BdF Distinto. Heerlijk zoet en complex!
Anyway, voor de kijkers, geniet ervan!

YouTube: A complex smelling pleasure: BdF Distinto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Na een jaartje of acht de Merkur 23C gebruikt te hebben, liet ik hem echter ongelukkig vallen en was het einde verhaal :( De Lady Blue Star die ik nu gebruik (eigenlijk bedoeld voor de missus, maar die laat zich scheren :P ), vind ik niet glad/fijn genoeg scheren, maar het vlindermechanisme is weer wel fijn.. De lange steel is een must (handig voor mijn benen). Zoek dus iets met lange steel / goede grip / vlindermechanisme als het kan, misschien moet ik gaan voor instelbaar om zeker te weten dat het fijn genoeg scheert? Kan het ding immers niet uitproberen en dan terugsturen ivm hygiëne natuurlijk :)

Deze kwamen naar voren als keuze:
- Merkur 20c: goede grip, lange steel (40 euro)
- Mühle Pinsel Safety Razor R89 Grande: goede grip, lange steel (45 euro)
- Timor klassiek scheermes met 10cm steel: vlindermechanisme, lange steel (48 euro)

Deze vielen af:
- Merkur 510: instelbaar, lange steel, lelijke witte knop en zeer gladde steel dus twijfel over de grip (70 euro)
- Merkur Futur 700/701: instelbaar, geen vlindermechanisme, steel is glad (70 euro)

Nu ben ik niet thuis in de verschillen in kwaliteit tussen de merken, afgaand op de eisen is de Timor een betaalbare keus. Zijn er misschien krabbers die ik ook zou kunnen overwegen? Gebruik al jaren de Derby-mesjes en ben daar zeer tevreden over :)

Alvast bedankt voor de input :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
2Dutch schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:17:
Na een jaartje of acht de Merkur 23C gebruikt te hebben, liet ik hem echter ongelukkig vallen en was het einde verhaal :( De Lady Blue Star die ik nu gebruik (eigenlijk bedoeld voor de missus, maar die laat zich scheren :P ), vind ik niet glad/fijn genoeg scheren, maar het vlindermechanisme is weer wel fijn.. De lange steel is een must (handig voor mijn benen). Zoek dus iets met lange steel / goede grip / vlindermechanisme als het kan, misschien moet ik gaan voor instelbaar om zeker te weten dat het fijn genoeg scheert? Kan het ding immers niet uitproberen en dan terugsturen ivm hygiëne natuurlijk :)

Deze kwamen naar voren als keuze:
- Merkur 20c: goede grip, lange steel (40 euro)
- Mühle Pinsel Safety Razor R89 Grande: goede grip, lange steel (45 euro)
- Timor klassiek scheermes met 10cm steel: vlindermechanisme, lange steel (48 euro)

Deze vielen af:
- Merkur 510: instelbaar, lange steel, lelijke witte knop en zeer gladde steel dus twijfel over de grip (70 euro)
- Merkur Futur 700/701: instelbaar, geen vlindermechanisme, steel is glad (70 euro)

Nu ben ik niet thuis in de verschillen in kwaliteit tussen de merken, afgaand op de eisen is de Timor een betaalbare keus. Zijn er misschien krabbers die ik ook zou kunnen overwegen? Gebruik al jaren de Derby-mesjes en ben daar zeer tevreden over :)

Alvast bedankt voor de input :)
Feather Popular al eens geprobeerd? Laat je niet afschrikken door de lage prijs. Wat mij betreft een van de beste DE van dit moment met een goede grip. Goed verkrijgbaar op oa. eBay.

Aka de Honda van de DE-razors.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nnunom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

CR2032 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:51:
Feather Popular al eens geprobeerd? Laat je niet afschrikken door de lage prijs. Wat mij betreft een van de beste DE van dit moment met een goede grip. Goed verkrijgbaar op oa. eBay.

Aka de Honda van de DE-razors.

[afbeelding]
Nooit van gehoord maar dat schrikt me nooit af, dus zat even in te lezen en dat ziet er goed uit/goede reviews: lange steel en een handigere plek (vind ik) voor het opendraaien voor het vervangen van de mesjes. Dus voor nog geen 14 dollar gewoon maar besteld :) Als ie binnen is zal ik weer even van me laten horen. Dank voor de tip!

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 30-10-2016 15:56 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Nooit van gehoord maar dat schrikt me nooit af, dus zat even in te lezen en dat ziet er goed uit/goede reviews: lange steel en een handigere plek (vind ik) voor het opendraaien voor het vervangen van de mesjes. Dus voor nog geen 14 dollar gewoon maar besteld :) Als ie binnen is zal ik weer even van me laten horen. Dank voor de tip!
Top, benieuwd hoe je die gaat bevallen. Hun DE-mesjes zijn ook een aanrader, staan bekend als de scherpste die er te krijgen zijn. Feather is een Japanse hoge kwaliteit messen specialist, ook heel voor andere vakgebieden. ;)

http://www.feather.co.jp/eindex.html

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mn1z7n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

CR2032 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:08:
Top, benieuwd hoe je die gaat bevallen. Hun DE-mesjes zijn ook een aanrader, staan bekend als de scherpste die er te krijgen zijn. Feather is een Japanse hoge kwaliteit messen specialist, ook heel voor andere vakgebieden. ;)

http://www.feather.co.jp/eindex.html

[afbeelding]
Daar ken ik het merk Feather wel van ja. DE-mesjes, niet de autopsie-goodies :+
Er zitten 2 van hun mesjes bij de houder, dus kan eens bekijken of ze iets voor me zijn. Ben tot nu toe erg blij met de Derby mesjes. Bedoel, 10 euro voor 100 stuks, snap niet dat er nog mensen zijn die 15 euro voor 5 van die plastic fantastic meuk betalen. Voor die prijs kan ik zowat elke dag er een nieuw mesje op plempen.. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Die Feather D.E, zijn mijn favoriete scheermesjes. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:35

Bob Popcorn

Plop!

ibothead schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:44:
Als ik echtbaby zachte kaak en keel wil hebben is met 1 keer in de week scheren 2 passen scheren al meer als zat. en heb flinke harde baardgroei helaas :P
Dat is echt onzin. :') Ik heb een normale baardgroei en het maakt geen reet uit hoe ik scheer, aan het einde van de dag voel ik het al weer raspen. Dus óf je overschat je eigen baardgroei ruimschoots, óf je scheert tot een centimeter diep weg. :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
_/-\o_
Bob Popcorn schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Dat is echt onzin. :') Ik heb een normale baardgroei en het maakt geen reet uit hoe ik scheer, aan het einde van de dag voel ik het al weer raspen. Dus óf je overschat je eigen baardgroei ruimschoots, óf je scheert tot een centimeter diep weg. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
Bob Popcorn schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

De rest van de week werk je als ik vrijdags scheer is het zondag avond inderdaad 2/3 mm baard :+
Stoppels heb ik inderdaad weer snel maar ja een dag heb je wel een gladdere huid dan met zo mes met 3 messen of meer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

ibothead schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:03:
[...]

De rest van de week werk je als ik vrijdags scheer is het zondag avond inderdaad 2/3 mm baard :+
Stoppels heb ik inderdaad weer snel maar ja een dag heb je wel een gladdere huid dan met zo mes met 3 messen of meer :>
Ook niet mee eens. Met een DE mes scheer ik net zo glad als met een cartridge, echter met een DE mes heb ik dat resultaat na 3 passes, met een cartridge na 20 minuten alle kanten op scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:52:
[...]

Daar ken ik het merk Feather wel van ja. DE-mesjes, niet de autopsie-goodies :+
Er zitten 2 van hun mesjes bij de houder, dus kan eens bekijken of ze iets voor me zijn. Ben tot nu toe erg blij met de Derby mesjes. Bedoel, 10 euro voor 100 stuks, snap niet dat er nog mensen zijn die 15 euro voor 5 van die plastic fantastic meuk betalen. Voor die prijs kan ik zowat elke dag er een nieuw mesje op plempen.. Ben erg benieuwd :)
Zo dan, had em gister al binnen! En scheert prima, vrijwel identiek aan de Merkur alleen dan voor de helft van het geld, lekkere grippy steel en erg licht. Mijn eigen Derby-mesjes gepakt, maar als deze "op" is, eens zo'n Feather mesje proberen. Nogmaals dank dus, ben d'r blij mee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Laatst online: 26-09 12:05
Hallo,

Ik heb van de week ook een Feather mes besteld, aangezien ik nieuw ben qua scheren(afgezien van de standaard cartridge messen). Vroeg ik me af of de zeep van vergulde hand een goede zeep is om te beginnen en een kruitvat borstel. Ik wil het eerst namelijk eens proberen.

Groet Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 28-09 16:10
op zoek naar een nieuw scheermes kom ik toevallig dit topic tegen bij tweakers.
Had natuurlijk eerst hier moeten zoeken, want als je het op tweakers niet vindt, bestaat het nog niet :)

Dus ... ben op zoek naar een nieuw scheermes ter vervanging van mijn Gilette cartridge (Contour plus met 2 mesjes).
Op zich ben ik daar wel tevreden over, maar mijn nieuwsgierigheid is nu gewekt door jullie reviews over DE scheermessen. Gisteren en vandaag een beetje dit topic en ook deel 2 ervan wat doorgeploegd en tot het besluit gekomen dat ik ook wel de stap wil wagen.
Maar daar wil ik graag jullie hulp bij inroepen voor wat advies.

Krabber
Om te starten ga ik me denk ik beperken tot een Muhle R89 or Edwin Jagger DE89LBL.
Niet te duur, vaak aangeraden op dit en andere forums.
Gezien beide blijkbaar zeer gelijkaardig zijn, heeft er iemand misschien een reden waarom 1 specifiek wel of niet voor een model zou kiezen?

Mesjes
Zoveel keuze ook weer :)
Na wat onderzoek heb ik de keuze voorlopig beperkt tot Feathers (zeer scherp) en Rapira.
Heeft iemand enige voorkeur voor mesjes i.c.m. de eerder genoemde krabbers?

Kwast
Is een moeilijke. Keuze tussen synthetisch, das, varken ... moet niet duur zijn, maar het oog wil ook wat :)
Ik denk dat ik ga kiezen voor scheercreme i.p.v. zeep, maar kan zelf wat moeilijker inschatten welke kwast er beter/minder goed mee omkan.
Hier is mijn shortlist ingeperkt tot 4 modellen:
- Muhle V2 (synthetisch)
- HJM by Muhle pure badger (das)
- Semogue Owners Club (varken)
- TFS model

Scheercreme
Ik heb al wat filmpjes van Lampuhcap gezien. Geweldig toch dat iemand zo gepassioneerd kan zijn :)
Maar om te beginnen denk ik aan Taylor of Old Bond Street en/of TFS.
Binnen deze 2 merken is de keuze toch al groot genoeg.

Accessoires
Ben nog op zoek naar een leuke houder voor dit alles, maar ik verschiet soms nogal van de prijzen ervan :)
En dan ook nog aluinsteen of zo'n stick tegen wondjes.
Kan iemand een merk van stick aanraden. Had er eentje toen ik jong was. Of toch maar beter aluin gebruiken?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en goede raad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:21:
[...]

Zo dan, had em gister al binnen! En scheert prima, vrijwel identiek aan de Merkur alleen dan voor de helft van het geld, lekkere grippy steel en erg licht. Mijn eigen Derby-mesjes gepakt, maar als deze "op" is, eens zo'n Feather mesje proberen. Nogmaals dank dus, ben d'r blij mee d:)b
Hopelijk bevalt ie je ook met een Feather mesje er in goed :) Zelf merk ik dat het toch min of meer m'n 'go to' krabber is geworden voor veel scheerbeurten, omdat het makkelijk / redelijk glad / vergevingsgezind scheert voor alle dag.

Mag ik je een tip geven? Let er wel op hoe strak je het vlindermechaniek aandraait. Het lijkt min of meer het zwakste punt te zijn van de Popular bij intensief gebruik. Wanneer je dan de boel stevig aandraait, komt er eigenlijk meer 'spanning' op te staan dan het voor een lange tijd kan hebben. Soms gaat de Feather dan kapot of je krijgt het mesje niet meer goed vast geklemd door de speling die er kan ontstaan.

Geniet van de Feather! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:04
wiemelen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:47:

Krabber
Muhle R89 or Edwin Jagger DE89LBL.

Mesjes

Kwast
Is een moeilijke.

Scheercreme
Maar om te beginnen denk ik aan Taylor of Old Bond Street en/of TFS.

Accessoires
Of toch maar beter aluin gebruiken?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en goede raad.
Krabbers zijn beide goed. Ik heb zelf onder andere ook de Edwin Jagger DE89 in combinatie met Derby scheermesjes. Ook de Feathers wel eens geprobeerd, maar maakt niet zoveel uit. Ik heb vaak het idee dat het meer aan je eigen huid ligt dan aan het merk scheermesje of je je prettig scheert. Ook 's avonds of 's morgens scheren maakt bij mij meer verschil dan het merk scheermesje. Kwestie van uitproberen.
Taylor of Old Bond als scheercreme staat hier ook op de plank, goede keuze. Een stukje aluin is zeker aan te raden, merk maakt ook zoveel niet uit.

Een tip nog: Koop een kommetje met een doorsnee van minimaal 8 cm, dan gaat het opkloppen van de scheercreme gemakkelijker.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Star65 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:49:
[...]

Een tip nog: Koop een kommetje met een doorsnee van minimaal 8 cm, dan gaat het opkloppen van de scheercreme gemakkelijker.
Dat is nu iets wat ik niet moet kopen. Kommetjes in alle soorten, maten en kleuren.
Dus dat gaat geen probleem zijn.
Alhoewel ik ook zit te twijfelen om een kommetje te gebruiken of toch maar rechtstreeks van kwast op de huid en daar dan lekker laten schuimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

En wat is nu eigenlijk het voordeel van op deze manier scheren t.o.v. een elektrisch scheerapparaat? Zelf heb ik nu een jaar of 2 de Philips HQ6996, ding van rond de 40-60 euro dacht ik maar werkt voor mij eigenlijk prima. Ik heb nu wel dat ik eigenlijk iedere morgen wel moet scheren, en dan op het einde van de dag zoals nu is het weer schuurpapier.

Ik kom hierop omdat er laatst opeens een Gilette ding in de bus viel, met zo'n verwisselbare kop. Volgens mij is het een Fusion 3. Ik heb nog nooit niet-elektrisch geschoren dus zou ook totaal niet weten hoe dat moet, en mijn vader heeft ook al vrijwel altijd een elektrische gehad.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
kuusj98 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:06:
En wat is nu eigenlijk het voordeel van op deze manier scheren t.o.v. een elektrisch scheerapparaat?
Toen ik een jaartje of 16/17 was had ik een philishave-achtig iets.
Deed wat het moest doen, maar ik kreeg altijd uitslag (rode vlekken) en als je een hardnekkige baardgroei hebt, kan je je bij wijze van spreken 2x per dag elektrisch scheren. Nu scheer ik me slechts 1x om de andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wiemelen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:31:
[...]

Toen ik een jaartje of 16/17 was had ik een philishave-achtig iets.
Deed wat het moest doen, maar ik kreeg altijd uitslag (rode vlekken) en als je een hardnekkige baardgroei hebt, kan je je bij wijze van spreken 2x per dag elektrisch scheren. Nu scheer ik me slechts 1x om de andere dag.
Ah op die manier, ik krijg gelukkig geen uitslag en 2x per dag hoeft gelukkig ook niet. Eigenlijk op dit moment dus een beetje nutteloos om te gaan investeren in een andere methode als de huidige nog goed werkt :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bluepenguin schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:07:
Mag ik je een tip geven? Let er wel op hoe strak je het vlindermechaniek aandraait. Het lijkt min of meer het zwakste punt te zijn van de Popular bij intensief gebruik. Wanneer je dan de boel stevig aandraait, komt er eigenlijk meer 'spanning' op te staan dan het voor een lange tijd kan hebben. Soms gaat de Feather dan kapot of je krijgt het mesje niet meer goed vast geklemd door de speling die er kan ontstaan.

Geniet van de Feather! :)
Alle tips zijn welkom, ik ben ook maar hup hatsjikkiedee toen ingestapt, dus dit soort feitjes/weetjes zijn fijn.
Dus niet te strak aandraaien, check!
kuusj98 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:06:
En wat is nu eigenlijk het voordeel van op deze manier scheren t.o.v. een elektrisch scheerapparaat? Zelf heb ik nu een jaar of 2 de Philips HQ6996, ding van rond de 40-60 euro dacht ik maar werkt voor mij eigenlijk prima. Ik heb nu wel dat ik eigenlijk iedere morgen wel moet scheren, en dan op het einde van de dag zoals nu is het weer schuurpapier.
Nu kan ik niet voor de heren hier praten aangezien ik denk ik een van de weinige dames ben: voor mij was er sowieso geen echte elektrische optie..naja er zijn wel vrouwen die oksels en co elektrisch scheren perhaps, mgoed ;) Ik vind het gladder scheren, het is ook een shitload goedkoper dan die gilette meuk met die ranzig wordende strip met vochtinbrengende blabla 8)7 en is een rustmomentje om even aan lichaamsverzorging te doen. Hoor wel veel mannelijke vrienden het hebben over dat het nat scheren veel gladder scheert. Het kost wel even oefening, en niet elke man heeft een huid die het er erg mee eens is. Het is ook zeker geen haastklusje. Persoonlijke voorkeur dus: voors + tegens afwegen :)

[ Voor 45% gewijzigd door 2Dutch op 10-11-2016 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
ter aanvulling op Star65:
wiemelen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:47:

Krabber
Om te starten ga ik me denk ik beperken tot een Muhle R89 or Edwin Jagger DE89LBL.
Niet te duur, vaak aangeraden op dit en andere forums.
Gezien beide blijkbaar zeer gelijkaardig zijn, heeft er iemand misschien een reden waarom 1 specifiek wel of niet voor een model zou kiezen?
Beide zijn te krijgen met heel wat verschillende ontwerpen van het handvat. Afhankelijk van wat je verwacht dat bij jou lekker in de hand ligt, zou ik in jouw geval de keuze maken. Voor de meeste mensen die overstappen van Wilkinson / Gillette / etc. cartridges (Fusion, Quattro etc) zijn overigens de wat langere handgrepen vaak comfortabeler en makkelijker om mee te beginnen.
Als je onder de douche wilt scheren kan het overigens een aanrader zijn om een handvat met wat meer profiel / ribbels / patronen er op te kiezen. Dat geeft je namelijk net wat meer grip.
Mesjes
Zoveel keuze ook weer :)
Na wat onderzoek heb ik de keuze voorlopig beperkt tot Feathers (zeer scherp) en Rapira.
Zonder je een mening op te willen dringen, het volgende. Je zou kunnen overwegen om eerste een setje van 10 DE mesjes bij de Hema te kopen. Voor iets meer dan 2€ liggen ze in veel van de Hema winkels. Het zijn geen bijzondere mesjes, maar wel vrij makkelijke DE's om mee te beginnen. Nadat je met die eerste mesjes je techniek / muscle memory wat hebt geoefend, zou je een probeer pakket met veel verschillende mesjes kunnen overwegen. En tot slot grote pakketten van je favoriete mesjes online gaan bestellen ;)
Kwast
Is een moeilijke. Keuze tussen synthetisch, das, varken ... moet niet duur zijn, maar het oog wil ook wat :)
Ik denk dat ik ga kiezen voor scheercreme i.p.v. zeep, maar kan zelf wat moeilijker inschatten welke kwast er beter/minder goed mee omkan.
Hier is mijn shortlist ingeperkt tot 4 modellen:
- Muhle V2 (synthetisch)
- HJM by Muhle pure badger (das)
- Semogue Owners Club (varken)
- TFS model
Synthetisch werkt vaak wat beter met een crême, net zoals de dassenharen kwasten. Een varkensharen kwast kan wat makkelijker overweg met harde zepen.
HJM is een dochtermerk van Mühle en meer gericht op waar/geld dan Mühle zelf. Alle materialen van Mühle en Edwin Jagger (nog een 'dochtermerk' van Mühle) zijn veel meer gericht op luxe en quality first zogezegd. HJM gebruikt wat mindere materialen. Niks mis mee, alleen wel een andere insteek.
Van de door jou genoemde kwasten zou ik zelf, en dat is een mening, de Mühle V2 als veruit de beste zien. Dan de Semogue en vervolgens zijn de HJM en TFS min of meer gelijken.

Voor jouw gebruik (scheercrême) en dat het je eerste kwast is, zou ik zelf in jouw geval kijken naar bijv. een goede varkensharen kwast van Omega of Semogue (betaalbaar), een redelijk goede dassenharen (ca. 25 - 30 €) of een redelijke synthetische kwast (denk ca 20€).

Begin je zoektocht anders met de keuze voor het soort kwast. Das ervaren de meeste mensen als luxer, omdat de haren meteen heerlijk zacht aanvoelen.
Een varkensharen kwast van dezelfde kwaliteit kost minder en is na een maand ook zacht. Al gaat dat laatste niet op voor de goedkoopste varkensharen kwasten vanwege het productieproces (sub 15€ zeg maar).
Synthetisch zweeft er een beetje tussenin en varieert sterk per fabrikant hoe goed het voelt en wat de eigenschappen zijn. Meestal ligt het meer richting dassenhaar. Wellicht het meest interessant wanneer je veel verschillend ruikende zepen / crêmes gebruikt (de geur gaat er nauwelijks in zitten), houdt van nieuwe dingen of bezwaar hebt tegen het gebruik van dierlijke haren.
Scheercreme
om te beginnen denk ik aan Taylor of Old Bond Street en/of TFS.
Binnen deze 2 merken is de keuze toch al groot genoeg.
vergeet Proraso ook zeker niet! :)
Accessoires
Kan iemand een merk van stick aanraden. Had er eentje toen ik jong was. Of toch maar beter aluin gebruiken?
Sticks lossen vaak veel sneller op in water en verliezen hun stevigheid vrij snel daardoor. Een blokje aluin gaat dan vaak langer mee. Veel drogisten hebben van De Vergulde Hand een aluin blokje in het assortiment. Iets waar je lange tijd mee kunt doen.

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een hele sterke baard en bij featers heb ik na drie passes nog steeds haartjes, Iemand een idee of er ander DE mesjes het proberen waard is? Ze worden bij mij ook heel snel bot.

Heb ook naar een open scheermes zitten kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 09-11-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
shadowman12 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:32:
Ik heb een hele sterke baard en bij featers heb ik na drie passes nog steeds haartjes, Iemand een idee of er ander DE mesjes het proberen waard is? Ze worden bij mij ook heel snel bot.

Heb ook naar een open scheermes zitten kijken.
Zonder te weten hoe jouw voorbereiding is op het scheren, kunnen we op afstand wat lastiger met je meedenken. Jouw vraag doet namelijk vermoeden dat je misschien daarin nog wel winst kunt behalen.

Wat doe je voor het scheren? Wassen met warm water (handdoek prep), een pre-shave gebruiken, kort na het douchen het scheren doen etc. bijvoorbeeld? Alles wat de baardharen als het ware 'voor weekt', helpt je namelijk enorm met de door jou beschreven vragen.
En andere mesjes proberen kan natuurlijk altijd. Persona Super preps (blauwe verpakking / USA), Permasharps, Iridiums of Sharks bevallen sommigen ook goed als scherpe mesjes.

Als je iets meer wilt zeggen over je scheerprep, dan kunnen we wellicht makkelijker met je meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Bluepenguin schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:42:
[...]

Zonder te weten hoe jouw voorbereiding is op het scheren, kunnen we op afstand wat lastiger met je meedenken. Jouw vraag doet namelijk vermoeden dat je misschien daarin nog wel winst kunt behalen.

Wat doe je voor het scheren? Wassen met warm water (handdoek prep), een pre-shave gebruiken, kort na het douchen het scheren doen etc. bijvoorbeeld? Alles wat de baardharen als het ware 'voor weekt', helpt je namelijk enorm met de door jou beschreven vragen.
En andere mesjes proberen kan natuurlijk altijd. Persona Super preps (blauwe verpakking / USA), Permasharps, Iridiums of Sharks bevallen sommigen ook goed als scherpe mesjes.

Als je iets meer wilt zeggen over je scheerprep, dan kunnen we wellicht makkelijker met je meedenken! :)
Warme douche met de straal op mijn gezicht.
Inkwasten met vergulde hand + warm water.

Ik zit er aan te denken om deze te gaan halen:
https://www.scheerwinkel....scheermes-6-8-detail.html

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 09-11-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Gisteren voor het eerst met mijn Feather popular (6 nov besteld via ebay en12 nov in huis) geschoren.
Het was ook de eerste keer met een double edge, hiervoor altijd Gillette cartridges.
Ik heb scheerzeep van de guldenhand en een kruitvat huismerk borstel.
Nu was het misschien voor de eerste keer scheren geen goed idee om een baard van vijf dagen te hebben en minimaal mijn gezicht voor te verwarmen. Het was een redelijk bloedbad :P , en vandaag nog een beetje gevoelig maar over het geheel wel tevreden.
Vanavond ga ik iets meer de tijd nemen, maar het viel mij qua techniek en ervaring zeker niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

shadowman12 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:32:
Dat van de Feathers en snel bot zijn herken ik wel. Het zijn goede mesjes, maar ik kan er maar 2 goede scheerbeurten uithalen. Ik kan je zeker de Polsilver Super Iridium en Personna Super 'Lab Blue' mesjes aanraden (die bluepenguin ook al opnoemde)

En ik ben ook wel benieuwd naar welke krabber je gebruikt? Misschien kan een "agressievere" krabber je ook wel helpen.
Het is allemaal heel persoonlijk, maar nu ik een Muhle R41(2013) heb, wil ik geen andere krabber meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
SR8 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:38:
[...]

Dat van de Feathers en snel bot zijn herken ik wel. Het zijn goede mesjes, maar ik kan er maar 2 goede scheerbeurten uithalen. Ik kan je zeker de Polsilver Super Iridium en Personna Super 'Lab Blue' mesjes aanraden (die bluepenguin ook al opnoemde)

En ik ben ook wel benieuwd naar welke krabber je gebruikt? Misschien kan een "agressievere" krabber je ook wel helpen.
Het is allemaal heel persoonlijk, maar nu ik een Muhle R41(2013) heb, wil ik geen andere krabber meer.
Ik heb zo'n krabber van Merkur Krabber (https://www.scheerwinkel....39c-slant-bar-detail.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Ik was gisterenavond op Kickstarter aan het rondneuzen en het viel me op dat er best wel veel projectjes lopen/gelopen hebben i.v.m. scheren.

Volgende 3 vond ik het meest interessant
https://www.kickstarter.c...ave-for-cents-not-dollars
https://www.kickstarter.c...d-razor-blades-shaving-pe
https://www.kickstarter.c...eserve-more?ref=discovery

Zijn er andere initiatieven/product introducties waar jullie naar uitkijken tot ze op de markt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Laatst online: 25-09 15:48
wiemelen schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:53:
Ik was gisterenavond op Kickstarter aan het rondneuzen en het viel me op dat er best wel veel projectjes lopen/gelopen hebben i.v.m. scheren.

Volgende 3 vond ik het meest interessant
https://www.kickstarter.c...ave-for-cents-not-dollars
https://www.kickstarter.c...d-razor-blades-shaving-pe
https://www.kickstarter.c...eserve-more?ref=discovery

Zijn er andere initiatieven/product introducties waar jullie naar uitkijken tot ze op de markt komen?
Interessant! Met name die eerste, voor mijn hoofd, omdat ik mijn gezicht al doe met DE mesjes in een EJ krabber!

:Y

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Interessant! Met name die eerste, voor mijn hoofd, omdat ik mijn gezicht al doe met DE mesjes in een EJ krabber!
idd ... die vond ik ook interessant ... zelf het aantal DE mesjes bepalen en een meer flexibele scheerkop.
Vooral dat laatste heeft een voordeel bij het scheren van bepaalde minder gladde lichaamsdelen zoals hoofd en .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 14:08
Heb vorige week de keuze gemaakt en Gilette de deur uitgesmeten. Feather Popular gekocht op eBay (bedankt voor de tip CR2032!) en gewoon voor het eerst sinds ik me kan herinneren geen trekkerig gevoel na het scheren. :*) Wordt nog wel even goed oefenen om mezelf niet te snijden en goed de richting van mijn haargroei te leren kennen.

Ik vraag me wel af: wat doen jullie met het krabbertje en het mesje na het scheren? Schroeven jullie het geheel uit elkaar om goed te drogen, of laten jullie het mesje gewoon in de krabber zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb een Edwin Jagger ED89, dus in drie stukjes. Ik spoel hem altijd goed na en droog alleen de buitenkant af. Als ik er een nieuw mesje op zet (scheerbeurt of zes) dan gaat hij in delen mee in de afwas, gewoon met de hand, om de kalk-/zeeplaag ervanaf te poetsen.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Zonet mijn 1ste DE scheerbeurt achter de rug.
Krabber : Muhle R89
Mesje : Rapira
Kwast : Muhle V2 (Synthetisch)
Scheercreme : TOBS Sandelwood
Balsem : TFS Ginestra di Taormina Forte

Resultaat :
Behoorlijk glad voor een 1ste keer scheren op deze manier.
Nog niet zo glad als voorheen, maar ik wilde mijn geluk niet te hard beproeven.
Slechts 2 hele kleine sneetjes die amper bloeden na 2x inzepen.
Maar wat een leuke scheerervaring :)
Goede producten waardoor het mesje bijna als vanzelf over mijn huid gleed.
Lekker geurtje en super goede balsem. Huid voelt bijna als een babyvelletje ;)

Raadsel : Waarom heb ik dit nooit eerder ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@wiemelen: Ik hoor voor 't eerst van 't merk Rapira met DE mesjes.... zijn ze ergens mee te vergelijken, zoals Astra, Feather, Iridium of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
joramoudenaarde schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:56:
@wiemelen: Ik hoor voor 't eerst van 't merk Rapira met DE mesjes.... zijn ze ergens mee te vergelijken, zoals Astra, Feather, Iridium of zo? :)
Ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om hierop te antwoorden :)
Was mijn 1ste scheerbeurt met een DE razor, dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal.
Vooraleer mijn aankopen te doen, heb ik eerst deze post en vorige post (deel 2) van dit topic doorlopen.
Daaruit heel wat van opgestoken en toen wat aankopen gedaan.
Wat mesjes betreft heb ik 3 verschillende types gekocht.
Feather, Rapira en Shark.

Voor de 1ste scheerbeurt willekeurig gekozen tussen Rapira en Shark. Bewust niet voor de Feather gezien alle waarschuwingen hier dat deze vlijmscherp zijn en dus mogelijk minder geschikt voor een 1ste onervaren scheerbeurt met DE mesje.

Recent werden door andere forumleden ook nog Polsilver en Personna vermeld, dus daar ga ik ook nog wat reviews over lezen, net zoals over de Astra en Iridium die je vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Ik scheer me nu drie dagen met een DE razor, en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Het is nog wel even wennen dat je goed de groeirichting van je baard in de gaten moet houden. Ik heb feather mesjes en ik ga binnenkort denk ik eens wat verschillende bestellen om te kijken wat het lekkerst scheert, en of ik überhaupt verschil merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@wiemelen:
Persona, Iridium en Polsilver heb ik hier ook al eens geprobeerd, en die bevielen me alledrie eigenlijk even goed. Voor m'n gevoel was de kwaliteit van deze merken eigenlijk nagenoeg gelijk. Astra's daarentegen vond ik alleen de eerste keer lekker scheren... daarna werden ze bij mij al gelijk te bot voor een fijne scheerbeurt. Feathers zijn inderdaad goed scherp! Ik heb er nu één keer mee geschoren en het bevalt me eigenlijk heel goed, maar je moet wel even wat voorzichtiger mee aan de slag gaan :)

Nu moet ik wel zeggen dat ik me meestal 1x in de week scheer... ik blijf hoe ik 't ook doe, altijd wel een paar plekjes over houden na het scheren, dus ik dénk dat ik of een gevoelige huid heb, of toch iets elke keer verkeerd doe, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Gezien dit topic meer beslaat dan enkel scheren, even een zijsprongetje naar andere verzorgingsproducten, meer bepaald naar deodorant.

Sinds enige tijd letten we bij de shampoo, conditioner, en douchegel er altijd op dat deze vrij is van siliconen, parabenen en SLS (Sodium Lauryl Sulfate). Maar blijkbaar zit er ook deodorant allerlei spul dat je eigenlijk niet op je wil smeren en waar er gelijkwaardige alternatieven voor zijn.
Meer bepaald gaat het dan om parabenen, aluminium, ftalaten, propyleenglycol e.a.

Dus sinds kort gebruiken mijn vrouw en ik deodorant van JĀSÖN, de (bijna) geurloze versie zonder al die troep hierboven beschreven.Doet wat het moet doen met als grote voordeel dat je weinig of geen last meer hebt van die harde witte vlekken op de oksels van je t-shirt (veroorzaakt door aluminium).
http://www.jason-personal...g-products/body/deodorant

Ook andere producten van JĀSÖN kan ik aanraden waaronder de "Cooling Minerals & Tea Tree Muscle Pain Therapy" (ruikt als "reflex spray" maar wordt niet warm en heeft een goede werking op de spieren).
Enige nadeel van JĀSÖN producten is dat ze veelal enkel via internetwinkels te bestellen zijn. Dus je kan niet in een winkel langsgaan en producten ruiken/voelen, wat voor verzorgingsproducten soms toch wel handig kan zijn.

• Kapotlood
Ik heb zelf dat ik bij inspanning wat sneller zweet, maar werkt JASON dan ook goed om zweet en zweetgeur tegen te gaan? Ik heb wel eens eerder een "biologisch" merk geprobeerd, maar dat viel toch op z'n zachtst gezegd erg tegen :) Nog buiten dat de biologische producten die ik wel eens heb geprobeerd (ik pik ze dan gewoon even van de vrouw), vaak vettiger aanvoelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Kapotlood op 17-11-2016 09:42 ]

• wiemelen
Met mijn persoonlijke "body chemistry" lijkt dit wel OK te zijn als ik JASON gebruik.
Ik heb niet meer of minder last van oksel zweetgeur dan met een andere deo.
Maar aan de andere kant ben ik ook niet het "sporty type" dat zich in de gym uitleeft totdat het zweet als een beekje van zich afdruipt :N

• Kapotlood
Ah, dat doe ik inderdaad wel: 2x in de week lekker even de sportschool bezoeken levert hier steevast een tweetal geurende okseltjes op :D Ik gebruik nu de Nivea Invisible Black & White en Nivea Sensitive protect rollers (geen spuitbus met de bijhorende gassen e.d.), en die ruiken en werken perfect. Met de meer natuurlijke varianten heb ik toch altijd 't probleem dat ze óf niet goed werken, óf gewoon niet zo lekker ruiken :)

Moet alleen nog eens een crèmetje voor m'n bakkes vinden wat goed werkt. In de winter droog ik in m'n gezicht altijd op als een rozijntje, maar zo'n crèmetje van Nivea wat ik gebruik (zo'n gezichts spulletje voor de hele dag) is dan weer gelijk zó vet dat het een halve dag later nog steeds aanvoelt alsof ik frituurvet op m'n gezicht heb gesmeerd.

• wiemelen
Ik gebruik nu de Nivea Invisible Black & White en Nivea Sensitive protect rollers (geen spuitbus met de bijhorende gassen e.d.), en die ruiken en werken perfect.
Die Nivea B&W gebruikte ik tot voor kort ook.
Maar ondanks alle beloften, toch nog steeds zichtbaar op t-shirt.
De Jason werkt bij mij dus gelijkaardig aan die Nivea B&W.

• Kapotlood
Waar koop je die Jason eigenlijk? Ik kom ze via Google in Nederlandse webwinkels eigenlijk alleen tegen in de "smaakjes" voor vrouwen. Ze zijn ook best prijzig... gaan ze een beetje lang mee? :)

• wiemelen
http://www.biggreensmile.....aspx?tag=Jason+Deodorant
Of ze lang meegaan valt moeilijk te zeggen. Hangt er vanaf hoe gul je smeert, maar dat lijkt wel goed mee te vallen.
Zijn idd moeilijk te vinden in BENELUX.
Verzendkosten zijn wat hoog als je enkel deo besteld.
Maar wij hadden daar nog wat andere producten besteld, dus uiteindelijk viel dan de prijs wel mee.

Maar als iemand gelijkaardige deo's weet aan te raden, ben ik altijd geinteresseerd.
Anders volgende keer maar een groepsaankoop organiseren :)
Mijn schoonzus is in ieder geval al geinteresseerd :Y

• Kapotlood
De enige mannengeur van Jason die ik in de link terug vind is de geurloze (die grappig genoeg duurder is dan degene mét geur)... is dat degene die jij gebruikt? Volgens mij hébben we die trouwens gewoon thuis liggen. M'n vrouw was een keer op bezoek bij d'r ouders en had d'r deo vergeten mee te nemen, en die heeft toen zo'n Jason deo gekocht. Ik heb 'm zelf niet geprobeerd, maar ze was er volgens mij niet echt heel gelukkig mee. Toch eens onder m'n armpjes smeren dan... begin toch wel nieuwschierig te worden :)

• wiemelen
Dat is em idd ... en hij is geurloos, wat in het begin ook even wennen was.
Maar om een geurtje te hebben gebruik je beter een aftershave of zo

• wiemelen
Zonet via http://shavedash.com mijn kerstcadeau al besteld.
Hier kan je van een heel aantal scheerproducten (cremes, zeep, mesjes) samples bestellen.
Volgende heb ik besteld :
- Castle Forbes shaving cream
- Clubman Pinaud classic barber shave cream
- Musgo Real classic shaving cream
- Taconic Bay Rum shave cream
- Triumph and Disaster Old Fashioned Shave cream (uit Nieuw-Zeeland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 11:27
Al enige tijd in bezit van een Edwin Jagger scheermes.
Deze bevalt prima, alleen je moet geen haast hebben.

Gisteren een Parker 33R besteld.
Kijken hoe zoiets bevalt!

Afbeeldingslocatie: https://www.123scheermessen.nl/media/catalog/product/cache/7/small_image/350x435/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/parker-33r.jpg

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Nog minder haast hebben O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Here we are again!
Het is weer tijd voor een nieuwe zeep Namelijk de TFS Limited Edition Pin-up girls!
Vandaag starten we met: SERA!

Enjoy the video!

YouTube: A beautiful lady with a sweet light barbershop scent: TFS Pin-up SERA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Hmm, weten jullie nog betrouwbare adresjes om feather mesjes in bulk te kopen? Heb dit wel gevonden, ga er vanuit dat het genuine is, maar 't bedrag is nét boven de grens van 22 euro. Dat wordt btw betalen, en als ik ze ergens goedkoper kan krijgen zou ik dat graag vermijden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
Ik heb vorige week een 50 pak ipv een 100 pak besteld, en dat scheelt maar een paar cent en geen risico op btw enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

alcx schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:25:
Hmm, weten jullie nog betrouwbare adresjes om feather mesjes in bulk te kopen? Heb dit wel gevonden, ga er vanuit dat het genuine is, maar 't bedrag is nét boven de grens van 22 euro. Dat wordt btw betalen, en als ik ze ergens goedkoper kan krijgen zou ik dat graag vermijden :p
Gewoon doen, ik heb onlangs 200 mesjes besteld, en daarvoor al een keertje 2x 100 en nog nooit "gepakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Bob Popcorn schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:02:
[...]

Gewoon doen, ik heb onlangs 200 mesjes besteld, en daarvoor al een keertje 2x 100 en nog nooit "gepakt".
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zou me daar ook niet al te druk over maken. Ik bestel redelijk veel uit het buitenland en eigenlijk is het alleen met spul uit de US en Canada waarbij ik wel echt altijd moet betalen. Uit andere delen van de wereld is het grofweg bij 1 op de 5 pakketjes zo.
Houd er wel rekening mee dat het redelijk kan oplopen. Je zit al aan de 15E verwerkingskosten voor het postbedrijf, dan nog de import erover heen en voor je het weet zit je zo op 25E. voor een pakketje van 20E. Kan is klein dat je het moet betalen, maar zorg er wel voor dat je het apart hebt liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Ik heb het wel eens eens meegemaakt hoor, wordt je niet heel gelukkig van en bezwaar maken is ook nagenoeg onmogelijk als je wel onder het bedrag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand ervaring met Captain Fawcett baardolie?
Zojuist 2 verschillende geuren travelsize potjes besteld eens zien of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zo, zijn we weer!

Dit keer met een andere zeep:
Extro Isola!

Enjoy!

YouTube: Smelling superfresh: Extro Isola

[ Voor 4% gewijzigd door Lampuhkap op 27-11-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Van het weekend een 10 pak mesjes gehaald bij de Hema, en moet zeggen bevallen goed tot nu toe.
Gisteren de feather binnen gekregen, zal ze vanavond even goed bekijken, en in de toekomst kijken of er veel verschil zit tussen de Hema messen en de feather. Er zijn ook nog Derby messen onderweg. Deze zijn qua kosten een stuk gunstiger, en worden goed beoordeeld. We zullen het zien.
Ik moet wel zeggen dat het wel wennen is om met een DE scheermes te scheren, met een cartridgemes scheerde ik altijd erg veel kracht dat leer ik nu wel vrij snel af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Harmvdw schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:20:
Ik moet wel zeggen dat het wel wennen is om met een DE scheermes te scheren, met een cartridgemes scheerde ik altijd erg veel kracht dat leer ik nu wel vrij snel af. :)
Ik heb dit statement wel vaker gelezen hier en op andere scheer websites.
Ben zelf nog niet zo lang bezig met DE scheren, maar ik scheer me eigenlijk nog steeds op dezelfde manier als ervoor met een cartridge (Gilette met 2 mesjes), enkel iets langzamer/voorzichtiger.
En ter verduidelijking, resultaat is gelijkaardig als met cartridge, zonder wondjes of cuts maar minder irritatie.
Dus telkens wanneer ik dat statement lees vraag ik me af:
1) Had ik dan zo'n vreemde techniek toen ik nog met cartridge scheerde?
2) Heb ik nu zo'n vreemde techniek als ik met een DE mes scheer?
3) Is het normaal dat je met een cartridge zoveel druk/kracht zet (en is dat wel nodig)? Of kom je er met een cartridge makkelijker mee weg zonder een bloedbad aan te richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat laatste denk ik voornamelijk. Je wilt altijd wel iets van druk houden, maar als je kijkt hoe sommige mensen zich scheren met een cartridge :N
Dan zie je de huid echt ver ingedrukt worden of zie je ze echt van hot naar her raggen met dat ding. Dat wil je echt niet met een DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Ja in die categorie val ik dus ook, twee vingers achter een flexibele meebewegende scheerkop houden om goed druk uit te oefenen :F de eerste keer met een DE was echt een bloedbad, terwijl ik voor mijn doen nog bijna geen druk uitoefende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 17:10

Chiron

Moderator Discord
Hangt ook af van de scherpte en de hoek waarop je het mes op de huid zet. Bij de meeste cartridges zijn de mesjes gewoon bot en staan bijna plat op de huid, waardoor je gewoon kracht kan zetten. Dat hoef je met een feather niet te proberen, zelfs niet in een redelijk vergevingsgezinde Merkur.

De truc van DE scheren is behalve geen druk zetten, in plaats van de bewegende kop in een cartridge scheermes, je pols het werk te laten doen, en voor elk facet/vlak op je gezicht de juiste hoek en richting te kiezen.

Bij de Merkurs kan je bijvoorbeeld ook nog de verdikking gebruiken als 'scharnier' door deze tussen duim en wijsvinger te houden, en het gewicht van de krabber is eigenlijk al genoeg 'druk'.

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 30-11-2016 11:50 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Harmvdw schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:20:
Van het weekend een 10 pak mesjes gehaald bij de Hema, en moet zeggen bevallen goed tot nu toe.
Gisteren de feather binnen gekregen, zal ze vanavond even goed bekijken, en in de toekomst kijken of er veel verschil zit tussen de Hema messen en de feather. Er zijn ook nog Derby messen onderweg. Deze zijn qua kosten een stuk gunstiger, en worden goed beoordeeld. We zullen het zien.
Haha pas maar op met je Feathers. Als ik m'n mes iets te hard op m'n gezicht neer leg heb ik al een bloederige streep staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Van Hema naar Feather mesjes... vergelijk 't met in een klassiek Fiat 500'tje rijden en dan in een Ferrari, en je weet in welke factor je moet gaan zitten met "wees voorzichtiger!" :P

Nee hoor, geintje ;) Ze zijn wel flink scherper, maar gewoon een beetje opletten en d'r is niets aan de hand. Hangt wel van je huid af en je scheertechniek en -spullen natuurlijk, maar je bent niet ineens "tot op 't bot gladjes". Ik vond ze voor mijn doen, toen ik net met DE begon te scheren, net iets te scherp en ben toen gewend geraakt aan Polsilver Iridium mesjes, samen met een blokje zeep van Edwin Jagger of Proraso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Mijn eerste twee mesjes die bij mijn meshouder zaten waren ook feather, dus dat was mijn eerste ervaring met DE scheren, vandaar misschien het bloedbad en dat het nu met de Hema messen wel mooi gaat. Maar ik zal ze de komende tijd afwisselen om het verschil te ervaren.
Pagina: 1 ... 6 ... 79 Laatste