The Shave Doctor heeft scheerolie in oranje verpakking die bij een behoorlijk deel van de Kruidvat winkels ligt. Kan een alternatief zijn, scheelt je namelijk de verzendkosten van bijv. Bol.com. En je hebt meer scheerolie / iets meer scheerbeurten voor wat minder geld.yeth3119 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:04:
[...]
[...]
Ik kon de Oscar scheerolie bij geen enkel drogisterij vinden, ook niet bij etos. Bij bol heb ik ze gezien, maar om nou zoveel voor een scheerolie te betalen vindt ik te veel (er komt ook nog verzendkosten erbij).
scheerolie werkt niet voor iedereen altijd goed. Mocht je nog een keer in de verleiding komen om een scheerolie te proberen, dan kun je met een iets duurdere olie als de TSD / Oscar mogelijk een wat beter resultaat hebben. Daar is net wat makkelijker mee te scheren en het is een stap minder vettig / olie-achtig.Ik heb nu wel paar keer de scheerolie van etos huismerk gebruikt. De olie blijft inderdaad langer op mijn huid, maar vindt toch dat het minder fijn scheerd, vooral als ik tegen de haar richting scheer dan doet het aanzienlijk meer pijn. Als ik dat niet doe, dan is het nooit echt helemaal glad. Denk dat ik hierom toch maar blijf bij scheerschuim/scheergel. Toch bedankt voor je reactie, heb wel kunnen uitproberen of het werkte of niet.
Dat neemt niet weg dat het ook juist bij olie belangrijk is om de baardharen voor te weken. Denk aan iets van 5 minuten onder de douche of een minuut lang met een handdoek verzadigd met dampend heet water.
iets van een simpele Gillette II of vergelijkbaar en een busje gel blijft één van de snellere oplossingen. De combinatie van én snel klaar zijn met scheren én erg glad willen scheren, betekent meestal dat je de huid extra belast. Afhankelijk van je gezichtshuid geeft dat wel / geen irritatie.Met scheercreme en kwast is het inderdaad ook mogelijk, maar heb niet altijd de tijd zolang onder de douche te staan, soms moet ik kort gaan douchen en scheren, dan duurt dat toch net iets te lang.
Met kwast en crême valt snel te scheren, maar dat vraagt redelijk wat oefening. En uiteindelijk is het voor de meeste mensen toch een paar minuten langer dan met kant-en-klaar schuim uit een busje + cartridge. Een cartridge mes laat immers behoorlijk wat 'raggen' over het gezicht toe, een DE mes moet je wat meer en zorgvuldiger sturen.
Lang verhaal kort: als je binnen één week een methode wilt hebben die je toelaat om in twee minuten onder de douche te scheren, vergeet dan klassiek scheren en DE-mesjes/kwasten/crêmes.
Ervaren scheerders komen met DE-scheren en kwast/crême op een kleine 10 minuten voor het totaal*. Dat is dan inclusief opruimen en asb / aftershave op doen. Om dat te leren ben je een paar maanden verder.
De meesten hier doen het deels ook voor een rustig momentje op de dag. Je neemt wat tijd voor jezelf, wat een prettige 'oase' van tijdelijk rust geeft, voordat je verder gaat met werknemer / ondernemer / vader / echtgenoot te zijn.
*bij interesse: kijk eens naar de video van Mantic59 op Youtube over "the 10 minute shave" die hij doet.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)