Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
yeth3119 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:04:
[...]

[...]

Ik kon de Oscar scheerolie bij geen enkel drogisterij vinden, ook niet bij etos. Bij bol heb ik ze gezien, maar om nou zoveel voor een scheerolie te betalen vindt ik te veel (er komt ook nog verzendkosten erbij).
The Shave Doctor heeft scheerolie in oranje verpakking die bij een behoorlijk deel van de Kruidvat winkels ligt. Kan een alternatief zijn, scheelt je namelijk de verzendkosten van bijv. Bol.com. En je hebt meer scheerolie / iets meer scheerbeurten voor wat minder geld.
Ik heb nu wel paar keer de scheerolie van etos huismerk gebruikt. De olie blijft inderdaad langer op mijn huid, maar vindt toch dat het minder fijn scheerd, vooral als ik tegen de haar richting scheer dan doet het aanzienlijk meer pijn. Als ik dat niet doe, dan is het nooit echt helemaal glad. Denk dat ik hierom toch maar blijf bij scheerschuim/scheergel. Toch bedankt voor je reactie, heb wel kunnen uitproberen of het werkte of niet.
scheerolie werkt niet voor iedereen altijd goed. Mocht je nog een keer in de verleiding komen om een scheerolie te proberen, dan kun je met een iets duurdere olie als de TSD / Oscar mogelijk een wat beter resultaat hebben. Daar is net wat makkelijker mee te scheren en het is een stap minder vettig / olie-achtig.

Dat neemt niet weg dat het ook juist bij olie belangrijk is om de baardharen voor te weken. Denk aan iets van 5 minuten onder de douche of een minuut lang met een handdoek verzadigd met dampend heet water.
Met scheercreme en kwast is het inderdaad ook mogelijk, maar heb niet altijd de tijd zolang onder de douche te staan, soms moet ik kort gaan douchen en scheren, dan duurt dat toch net iets te lang.
iets van een simpele Gillette II of vergelijkbaar en een busje gel blijft één van de snellere oplossingen. De combinatie van én snel klaar zijn met scheren én erg glad willen scheren, betekent meestal dat je de huid extra belast. Afhankelijk van je gezichtshuid geeft dat wel / geen irritatie.
Met kwast en crême valt snel te scheren, maar dat vraagt redelijk wat oefening. En uiteindelijk is het voor de meeste mensen toch een paar minuten langer dan met kant-en-klaar schuim uit een busje + cartridge. Een cartridge mes laat immers behoorlijk wat 'raggen' over het gezicht toe, een DE mes moet je wat meer en zorgvuldiger sturen.

Lang verhaal kort: als je binnen één week een methode wilt hebben die je toelaat om in twee minuten onder de douche te scheren, vergeet dan klassiek scheren en DE-mesjes/kwasten/crêmes.
Ervaren scheerders komen met DE-scheren en kwast/crême op een kleine 10 minuten voor het totaal*. Dat is dan inclusief opruimen en asb / aftershave op doen. Om dat te leren ben je een paar maanden verder.
De meesten hier doen het deels ook voor een rustig momentje op de dag. Je neemt wat tijd voor jezelf, wat een prettige 'oase' van tijdelijk rust geeft, voordat je verder gaat met werknemer / ondernemer / vader / echtgenoot te zijn.

*bij interesse: kijk eens naar de video van Mantic59 op Youtube over "the 10 minute shave" die hij doet.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 07:31
Ik ben van plan om over te stappen op DE en waarschijnlijk wordt het een vintage: Slim Adjustable.
Alleen heb ik een beetje last van smetvrees. Laatst nog een pot scheercrème weggegooid omdat de folie voor gebruik al gescheurd was. :N

Nu gebruik ik normaal gesproken alcohol om producten te ontsmetten en waarschijnlijk zullen sommigen zeggen dat het voldoende is, maar voor mijn gemoedsrust ben ik toch bereid om extra stappen te ondernemen.
Ik heb al online naar tips gezocht, alleen zijn die vaak gebaseerd op Amerikaanse producten zoals Barbicide en Scrubbing Bubbles.

Hoe maken jullie de gebruikte krabbers schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 13:57

chem

Reist de wereld rond

yur400 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:58:
Hoe maken jullie de gebruikte krabbers schoon?
Ik spoel hem af onder de kraan, en elke... 2 maanden ofzo, schrob ik hem schoon met azijn etc om hem echt grondig schoon te krijgen.

Als het je ding is kan je hem daarna in de 70% alcohol leggen.

Je mesje verwissel je toch vrij vaak, dus het enige wat er aan viezigheid op komt is (vervuilde) scheerzeep, en dat spoelt er normaliter prima af.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
Vanmiddag heb ik meerdere kringloopwinkels bezocht en geen heeft de vintage krabbers ooit in het "assortiment" gehad. Dat wordt winkelen op Ebay dus.
chem schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:51:
[...]

Ik spoel hem af onder de kraan, en elke... 2 maanden ofzo, schrob ik hem schoon met azijn etc om hem echt grondig schoon te krijgen.

Als het je ding is kan je hem daarna in de 70% alcohol leggen.

Je mesje verwissel je toch vrij vaak, dus het enige wat er aan viezigheid op komt is (vervuilde) scheerzeep, en dat spoelt er normaliter prima af.
Om regulier onderhoud maak ik mij geen zorgen, maar azijn is wel handig inderdaad. Vooral tegen kalk en zeep restjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Houd anders ook de site van Paul Kox in de gaten, hij heeft vrij regelmatig vintage krabbers voor een niet al te hoge prijs.
Heb geen belang bij het noemen van zijn webshop, maar het past prima bij je vraag. Zijn service en het assortiment zijn naar mijn mening/ervaring prima, iets dat je mogelijk niet verwacht aan de hand van hoe de site er uit ziet (die oogt wat vaag / achterhaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
Site lay-out is inderdaad wat oubollig, maar zo te zien is het onderdeel van een een kapperszaak waar klanten ook geschoren kunnen worden, dus dat moet wel goed zijn

Ik zal de website in de gaten houden. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:46
Na lang scheren met Gillette Fusion maar eens de stap gezet naar DE scheren.

Ik heb vandaag een Weishi Double edge razor 9306-f ontvangen met 40 Dorco mesjes en een standaard voor de razor. Dit was een leuk prijsje.

Gelijk uitgeprobeerd met beleid, wat goed gelukt is zonder sneetjes :)

Nou was ik op zoek naar wat probeer mesjes. Maar overal op de verschillende sites zijn ze gelijk per 5 of 10 in een pak.

Wat ik graag wil is van een stuk of 10 verschillende merken 1 mesje om te proberen. En dan het liefst van de wat populairdere merken.

Bibvoorbeeld: Feather Hi-Stainles, Derby Extra, Personna Platinum, Astra Superior, Timor enzovoort.....

1 mesje om te proberen lijkt mij voldoende om te weten welk merk voor mij het beste werkt.Die ik daarna in veelvoud dan kan bestellen.

Weet iemand een adresje waar ik deze dus los per mesje kan krijgen, of heeft iemand een leuke verzameling liggen die mij een paar verschillende mesjes kan op sturen? Uiteraard tegen een kleine vergoeding.

Graag dan per pb bericht.

[ Voor 5% gewijzigd door Peter spijker op 04-03-2016 15:28 . Reden: voorbeelden toegevoegd ]

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Peter spijker schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:19:
Wat ik graag wil is van een stuk of 10 verschillende merken 1 mesje om te proberen. En dan het liefst van de wat populairdere merken.
Je kunt bij http://www.tryablade.com/ losse mesjes kopen. Komt wel uit Amerika, dus het kan even duren voordat je het in huis hebt. Ik heb er een keer eerder besteld en dat ging prima :-)
1 mesje om te proberen lijkt mij voldoende om te weten welk merk voor mij het beste werkt.
Volgens mij raden ze aan om minimaal 2 mesjes van elke soort te kopen, omdat je toevallig een verkeerd exemplaar ertussen kunt hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-05 22:21
You've got mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

1 mesje om te proberen lijkt mij voldoende om te weten welk merk voor mij het beste werkt.
Ik zou toch echt meerdere mesjes bestellen. De prijs is nauwelijks van belang, maar ik vond het fijn om mesjes nogmaals te gebruiken om tot de beste keuze voor mij te komen; je wordt er ook handiger in waardoor mesjes die eerst stom leken ineens heel fijn werken. Of, hoe vergelijk je mesje 2 & 8 - als je ze niet allebei nog eens kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:46
@ Sjoerd, bedankt voor de link. Die houd ik even achter de hand, Ik kan nu van Thedr een aantal overnemen....

@ Chem, ik zal er inderdaad maar 2 stuks per soort nemen om te testen.

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:02
Zo, na kleine pauze, zijn we weer van start gegaan!

Nieuwe producten en dus ook nieuwe video's!

Vandaag een aantal nieuwe Pinaud producten :D Enjoy!

YouTube: New shave stuff: Pinaud Clubman Shave Soap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik bega blasfemie maar ik ben van mijn DE geloof gevallen :P

Ik heb uit nieuwsgierigheid een Gillette Pro-shield gehaald om uit te proberen en ben daar erg over te spreken. Ik kan me nog een Fusion herinneren waar ik helemaal klaar mee was, maar eerlijk is eerlijk dit scheert uitermate prima. In combinatie met Prorasso groen met kwast heb ik toch een uitermate plezante scheerresultaat weten te verkrijgen. Twee passes waren nodig om nagenoeg BBS te zijn, zonder daar voor open te liggen.

Wat ik wel meegeef is dat de techniek en voorbereiding uit mijn periode met de DE erg geholpen hebben om nu zo'n prettig resultaat te verkrijgen. Lees goede: voorbereiding, goed inzepen, geen druk uitoefenen en goed met de richting mee scheren in verschillende passes.

Voor de weekenden houdt ik mijn DE routine nog wel aan, aangezien dat een mooi momentje is voor mezelf maar ik sta niet meer negatief tegenover cartridge systemen, in het bijzonder die van Gillette Pro-shield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
BBS is ook een issue geweest. Daarnaast kan je zeer makkelijk en nog best comfortabel scheren met de cartridge systemen. Grootste nadeel zit 'm in prijs.
Als ik even online kijk zie ik de proshield mesjes voor 20 euro voor 3 stuks of 48 voor een voordeelpak met 12 cartridges. Dat is dus tussen de 7 en 4 euro voor 1 cartridge. Veel gebruikers blijven hierdoor nog lang doorscheren met botte mesjes. Dit komt natuurlijk niet het scheerresultaat ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
yur400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:12:
BBS is ook een issue geweest. Daarnaast kan je zeer makkelijk en nog best comfortabel scheren met de cartridge systemen. Grootste nadeel zit 'm in prijs.
Als ik even online kijk zie ik de proshield mesjes voor 20 euro voor 3 stuks of 48 voor een voordeelpak met 12 cartridges. Dat is dus tussen de 7 en 4 euro voor 1 cartridge. Veel gebruikers blijven hierdoor nog lang doorscheren met botte mesjes. Dit komt natuurlijk niet het scheerresultaat ten goede.
Ik gok erop dat ik 2 weken met 1 cartridge ga doen en dan zal het mesje waarschijnlijk bot zijn en gaan trekken. Kwa prijs van de Pro shield mesjes moet je de acties in de gaten houden. Je kon laatst bij de etos tweede pakje mesjes voor de halve prijs krijgen. En ja, met DE scheren ben ik veel goedkoper uit maar comfort en gemak van zo'n cartridge vind ik veel goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
Zoals altijd met scheren: YMMV :)
Maar houdt ons op de hoogte van je resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
yur400 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:18:
Zoals altijd met scheren: YMMV :)
Maar houdt ons op de hoogte van je resultaten.
Ik ben zelf ook nieuwsgierig, dus ik houd jullie zeker op de hoogte.

Ik ben in 2011 overgestapt naar DE scheren dus ik loop al een tijdje mee in de diverse topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35

Chiron

Moderator Discord
Grootste punt is de prijs idd.. ik scheer nog steeds met de berg Personna's die ik een paar jaar geleden gekocht heb voor 17 euro :P

Het einde begint een beetje in zicht te komen nu, dus wordt het tijd om eens te kijken naar wat er nog meer te krijgen is.. hoe zijn Astra's tov. Personna Platinum reds?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kleine scheerbeurt en nog wat Pinaud productjes die ik even geprobeerd heb :)

Enjoy!

YouTube: Some info on the Pinaud Bath Talc, Shampoo and a short shave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Alrighty then, de eerste twee weken zitten erop met de Gillette Fusion Proshield en zoals het in dit topic gebruikelijk is volgt hierbij mijn eerste ervaringen :)

Wat valt mij op:
  • In tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met de Mach 3 en Fusion is dat ik de cartrigde schoon kan blijven houden, lees geen rommel tussen de mesjes in. Bij de Fusion was het gewoon na 3x scheren dat het mesje vol met troep zat en dat scheerde niet lekker.
  • Het hele flex gedoe kwam bij mij heel erg gimmicky over maar toch heb ik de indruk dat het echt wat toevoegd aan het scheren zelf. Je hoeft je niet druk te maken over de stand van je scheerkop, dat doen al die mechaniekjes wel.
  • Twee passes(WG en XG) met de Proshield komt gevoelsmatig overéén met bijna een 3 pass(WG, XG en AG) DE scheerbeurt.
  • De extra lubricatie strip voegt voor mijn gevoel weinig toe al merk ik wel dat het goedje op mijn wangen zit.
  • Het mesje bovenop de cartridge is superhandig, hiermee kan ik makkelijk onder mijn neus komen en mijn bakkenbaard recht afscheren. Probeer eens met een DE met vlindersluiting goed onder je neus te komen..not
  • Het houdertje waarin je de Gillette inklikt en wegzet is waardeloos, hier hadden ze echt wat meer aandacht aan mogen besteden.
  • Ik heb twee weken lang nick-loos geschoren, dat is opzich erg prettig ondanks dat ik met de DE ook vaak(90%) ongeschonden uit de strijd kom.
Van de 14 dagen heb ik me er twee niet geschoren dus praktisch iedere dag de Proshield gebruikt i.c.m. Prorasso Groen + Omega kwast met totaal 2 passes. De indicator begint inmiddels licht te verkleuren naar wit maar tot op heden nog geen noemenswaardig verschil in scheren kunnen bemerken. Het beste verhoudt het zich tot een Feather mesje in de eerste paar dagen en nu een Gillete Blue mesje, iets meer weerstand maar nog steeds effortless. Al met al denk ik dat 3 weken ook moet gaan lukken maar dat houden jullie van me te goed.

Ik ben er dus blij door verrast door Gillette want na mijn ervaringen met de Mach 3 en Fusion was ik er wel helemaal klaar mee. Prijstechnisch gezien is dit geen serieus alternatief voor DE scheren, ondanks dat ik vermoedt dat ik er 3 weken uit moet kunnen halen. Per 3 weken ben ik €5 kwijt aan een cartridge, wat uitkomt op 24cent per dag. Met een DE behaal je dat in een week als je slim inkoopt. Bij deze mijn oprechte ervaring :P

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 24-03-2016 10:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 15:43
Lang weg geweest, maar weer terug! Vandaag in Dordrecht een gave zaak gevonden:

http://www.scheerenschuim.nl/

Verschillende houders geprobeerd qua gewicht en hoe het in de hand ligt, nog niet echt kunnen kiezen. Wel gekozen voor gesloten, aangezien dit toch wat zachter voor de huid is, en met trillende handen toch een wat meer veilige keuze.
Binnenkort maar terug en definitief een keuze maken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 22:05
Na lang proberen houd ik het maar bij wegwerpmesjes (waar ik zo'n 3x mee doe ivm lichte baardgroei). DE scheren is superscherp, maar echt niet goed voor mijn gevoelige huid en cartridge scheren ga ik altijd net te lang mee door, dus wegwerp is prima optie. Balea Men 3-blads, 8 mesjes voor 2 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 16:20
Na een poosje Feather mesjes geprobeerd te hebben ben ik nu toch over gestapt op Shark mesjes. Eindelijk geen bloedbad meer en elke keer een goed resultaat.

Mijn Poraso wit raakt ondertussen ook een beetje op, en wil toch weer gaan voor een scheercreme voor de gevoelige huid. Zat te denken aan TOBS Jermyn Street (zwarte pot) Heb nu ook nog een pot TOBS Eton college maar daarmee merk ik dat ik meer last heb van wondjes tijdens/na het scheren. Heeft iemand nog andere suggesties? Ik hou van een frisse geur.

[ Voor 9% gewijzigd door lookslikeyou op 04-04-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
lookslikeyou schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:10:
Na een poosje Feather mesjes geprobeerd te hebben ben ik nu toch over gestapt op Shark mesjes. Eindelijk geen bloedbad meer en elke keer een goed resultaat. Nu nog wel 40 Feather mesjes over. Mocht iemand deze willen overnemen moet deze mij maar een bericht sturen.

Mijn Poraso wit raakt ondertussen ook een beetje op, en wil toch weer gaan voor een scheercreme voor de gevoelige huid. Zat te denken aan TOBS Jermyn Street (zwarte pot) Heb nu ook nog een pot TOBS Eton college maar daarmee merk ik dat ik meer last heb van wondjes tijdens/na het scheren. Heeft iemand nog andere suggesties? Ik hou van een frisse geur.
Zijn sharks beter als je je snel snijdt met Feathers? Ik gebruik nu feather (of hema, afhangend van wat ik in huis heb) maar de feather levert nog al snel bloed op

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
corset schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Zijn sharks beter als je je snel snijdt met Feathers? Ik gebruik nu feather (of hema, afhangend van wat ik in huis heb) maar de feather levert nog al snel bloed op
In mijn geval wel. Met Feathers haalde ik mij (te) snel open met scheren waardoor het niet meer comfortabel was. Met Sharks is dat probleem verdwenen. Heb de gok genomen en voor €6 100 shark mesjes besteld via Ebay en heb er geen spijt van gehad.
Heb ook Bolzano, Astra en Wilson mesjes geprobeerd maar deze leken juist weer te bot voor mijn baardgroei waardoor ik ook veel bloedde. Om zeker te weten dat het niet aan de voorbereiding lag maar aan de mesjes heb ik mijzelf 5x achter elkaar geschoren (om de 3 dagen) met dezelfde voorbereiding met verschillende mesjes. En uiteindelijk had ik de beste resultaten met de Shark mesjes.

[ Voor 26% gewijzigd door lookslikeyou op 27-03-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

chem schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 05:54:
[...]

Gister maar naar Ej gemailed dat ze de vervangende onderdel(en?) naar Bangkok mogen sturen, poste restante. Ik hoop dat het er eind maart voor me klaar ligt :X
Eindelijk!

Zojuist in Bangkok bij het postkantoor het pakketje opgehaald. Een complete nieuwe DE89L - incl. wat Feather mesjes en een persoonlijk briefje erbij.

Kan eindelijk dat plastic prul bij het vuilnis \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik scheer met plezier met Feather mesjes, zonder bloed of andere ellende. Wel is hier op reis vaak geen warm water, dus scherp is dan wel een fijne bonus.

Ik scheerde thuis veel met Gilette 7 o'clock SharpEdge - daar kon ik ook hard mee raggen en toch waren ze goed scherp.

Uiteindelijk voor de reis toch voor Feather gekozen; thuis moest ik er teveel aandacht aan besteden, maar dat is hier een andere afweging.

Ik zou, als Feather je niet bevalt, zeker wat anderen proberen. En voor 6 euro oid kan je nauwelijks een buil vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, zit nu te kijken. Ik ga vrijdag naar Dordrecht wat spullen kopen, krijg nog verjaardagscadeau van m'n ouders. Dus zit te denken aan;

Gesloten DE (volgens de mensen daar wat beter als je snel bloed/trillende handen hebt)
Muhle scheerkom (die dingen zijn mooi!)
TOBS Sandalwood scheerzeep.
en dan misschien wat verschillende mesjes als ze wat leuks hebben, 5 Feathers voor 5 euro daar is misschien wat prijzig als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
corset schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:10:
Jep, zit nu te kijken. Ik ga vrijdag naar Dordrecht wat spullen kopen, krijg nog verjaardagscadeau van m'n ouders. Dus zit te denken aan;

Gesloten DE (volgens de mensen daar wat beter als je snel bloed/trillende handen hebt)
Muhle scheerkom (die dingen zijn mooi!)
TOBS Sandalwood scheerzeep.
en dan misschien wat verschillende mesjes als ze wat leuks hebben, 5 Feathers voor 5 euro daar is misschien wat prijzig als ik dit zo lees.
Dat is inderdaad redelijk prijzig. Paar maanden geleden via Ebay (http://www.ebay.nl/itm/50...35072?hash=item3ce9fbdc80) 50 stuks voor ongeveer 12 euro gekocht.

Wat betreft een scheerkom: Ik gebruik hiervoor een simpele (ondiepe) hema mok die redelijk breed is van €2. In mijn geval hoeft het niet mooi te zijn maar vooral praktisch. Mijn scheerspullen staan toch altijd in een kast.

[ Voor 12% gewijzigd door lookslikeyou op 28-03-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
lookslikeyou schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Dat is inderdaad redelijk prijzig. Paar maanden geleden via Ebay (http://www.ebay.nl/itm/50...35072?hash=item3ce9fbdc80) 50 stuks voor ongeveer 12 euro gekocht.

Wat betreft een scheerkom: Ik gebruik hiervoor een simpele (ondiepe) hema mok die redelijk breed is van €2. In mijn geval hoeft het niet mooi te zijn maar vooral praktisch. Mijn scheerspullen staan toch altijd in een kast.
Dat is zeker een nette prijs, ik ga eerst op zoek of er geen "proefpaketten" te krijgen zijn, van verschillende merken om te kijken wat echt bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
corset schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Dat is zeker een nette prijs, ik ga eerst op zoek of er geen "proefpaketten" te krijgen zijn, van verschillende merken om te kijken wat echt bevalt.
Toen ik begon heb ik deze besteld: http://www.razorstore.nl/...s-proefpakket-medium.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Heeft iemand nog tips voor een vergelijkbare zeep als proraso groen maar dan met een modern geurtje, ben het barbershop een beetje beu namelijk. Het gaat daarbij niet zo zeer omdat het een croap of menthol kick moet zijn maar meer vanwege het vettige beschermde laagje tijdens het scheren. Cella heeft bijvoorbeeld ook diezelfde eigenschappen maar Speick en Cade weer totaal niet.

Ook ben ik opzoek naar een splash met een modern geurtje. Ik zit te denken aan Floid Black maar ben benieuwd of daar ook nog alternatieven zijn.

Tot slot, nog steeds houdt het Proshield mesje vol, zit nu in week 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik heb wel eens een testpakket via marktplaats gekocht.
http://link.marktplaats.nl/m1036306096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gisteren heb ik bij de Etos in de actie 2 bussen Gillette Proglide scheergel meegenomen voor €5 als ook L'Oreal Men expert ASB 1+1 gratis. Gewoon om te zien hoe moderne producten na 5 jaar niet gebruikt te hebben zijn gevorderd.

Het begon echt 5 jaar geleden op 1 april: Miki in "Hoe lang kun je een scheermesje gebruiken?"

Gisterenavond na mijn gezicht gewassen te hebben met een simpele facewash voor het eerst weer gel op mijn gezicht gedaan en zonder kwast lopen inmasseren. Best akward gevoel kan ik je zeggen als je het al zo'n lange tijd kwasten weer schuim in je vingers hebt.
Wat direct opvalt is dat de gel snel in wit schuim veranderd maar totaal niet lijkt op schuim wat ik in de afgelopen jaren heb ervaren. Dit schuim is veel vetter en plakkeriger, terwijl ik fluffy/romige schuim gewend ben van o.a. Proraso en Cella. Dan de scheurbeurt zelf, zonder veel verwachtingen begonnen met WG pass en dat ging prima. Het mesje gleed prima over de wangen en was dit keer ook goed uit te spoelen, waar ik vroeger slechte ervaringen mee had. Dan de tweede pass XG, normaal spoel ik tussen de passes mijn gezicht af en zeep ik opnieuw in. Als ik dat doe bij traditionele zeep met een kwast dan moet ik mijn gezicht een beetje droog deppen want anders verwaterd de zeep/schuim in mijn kwast maar dat is dus niet nodig met Gillette. De gel is heel erg waterlievend en gaf me nog meer het gevoel dat het plakkeriger en vetter werd, als een soort dun coatinglaagje op mijn gezicht, echt vreemd spul :D
Anyway ook de tweede pass ging prima zonder irritatie of andere bijzonderheden en aansluitend de ASB van Men expert erop gedaan. Die ASB ruikt trouwens erg prettig en trekt goed. Mijn vriendin vond de ASB lekkerder ruiken dan al die ouwe mannenluchtjes die ik had staan in de kast, en bedankt schat :>

Ik durf het bijna niet te zeggen maar na 5 jaar lijkt er toch wel een hoop veranderd te zijn. De mesjes, de zeep en aftershaves lijken niet onder te doen voor hun traditionele tegenhangers. Dat ik nu betere ervaringen heb dan 5 jaar geleden zal ook voor een deel te maken hebben met alles wat ik geleerd heb rondom DE scheren. Lees: een goede prep, groei richting van je baardharen, geen druk gebruiken, enz. enz.
Financieel gezien is het nog steeds zo dat je met een traditionele setup veel goedkoper uit bent, echter als je goed de acties in de gaten houdt dan kun je toch een hoop besparen.
DE scheren zal ik altijd wel blijven doen maar zal niet meer mijn eerste setup zijn, meer voor de weekenden als een momentje voor mezelf. Thx guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Miki schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:48:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar na 5 jaar lijkt er toch wel een hoop veranderd te zijn. De mesjes, de zeep en aftershaves lijken niet onder te doen voor hun traditionele tegenhangers. Dat ik nu betere ervaringen heb dan 5 jaar geleden zal ook voor een deel te maken hebben met alles wat ik geleerd heb rondom DE scheren.
Ik denk eigenlijk dat het vooral dat laatste is en dat je er gewoon beter in bent geworden. Ik kan me niet echt voorstellen dat er nog grote innovaties zijn gemaakt in scheergel de laatste vijf jaar. Zoals je omschrijft dat het werkt, zo werkte het volgens mij vijf jaar geleden ook al. Ik heb af en toe nog gecheat met scheergel tot mijn bussen op waren. Ik heb het eigenlijk niet meer gekocht, al heeft het voordelen. Je kan dan bijvoorbeeld ook onder de douche scheren wat ook best ontspannend is.

Gebruik je ook je krabbertje niet meer of dat nog wel? Daar zal ik niet meer mee switchen denk ik (tenzij het door ziekte of ouderdom opeens niet meer lukt ofzo) maar scheergel zal ik misschien ook wel weer ooit kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 04-04-2016 09:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Marzman schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:23:
[...]

Ik denk eigenlijk dat het vooral dat laatste is en dat je er gewoon beter in bent geworden. Ik kan me niet echt voorstellen dat er nog grote innovaties zijn gemaakt in scheergel de laatste vijf jaar. Zoals je omschrijft dat het werkt, zo werkte het volgens mij vijf jaar geleden ook al. Ik heb af en toe nog gecheat met scheergel tot mijn bussen op waren. Ik heb het eigenlijk niet meer gekocht, al heeft het voordelen. Je kan dan bijvoorbeeld ook onder de douche scheren wat ook best ontspannend is.
Het is zo ie zo een combinatie van, al ben ik wel van mening dat het verschil tussen een Fusion en een Proglide wel aanzienlijk zijn. Ook heb ik het idee dat de nieuwe Gillette scheergel vetter en plakkeriger is waardoor e.e.a. beter beschermt is. Tevens heb ik ook geen ingegroeide haren meer. Daar had ik voorheen ontzettend veel last van dus er moet wel iets veranderd zijn dan alleen mijn techniek.

Belangrijkste wat ik geleerd heb met DE scheren:
  1. Goede prep, was je gezicht met een scrubje, zeep of ouderwets met een handdoek(check Kyle prep) voordat je gaat scheren.
  2. Besteed aandacht aan het inzepen, masseer de scheerzeep goed in of het nu met een kwast is of met de hand.
  3. Scheer de eerste pass met je baardharen mee en de tweede haaks op de haren. Pas bij de derde pass tegen de haren in.
  4. Gebruik geen druk, laat het scheerapparaat zijn werk doen. Het idee dat je in 1 pass helemaal glad kunt zijn is een illusie.
Gebruik je ook je krabbertje niet meer of dat nog wel? Daar zal ik niet meer mee switchen denk ik (tenzij het door ziekte of ouderdom opeens niet meer lukt ofzo) maar scheergel zal ik misschien ook wel weer ooit kopen.
Ik heb om te onderzoeken hoe lang ik met een cartrigde kan doen mijn krabbertjes al 4 weken niet gebruikt. Toch zal ik vroeg of laat wel weer een keer gebruiken, als een soort onthaastingstherapie op een zatermorgen :) Maar door de weeks voldoet de Proshield met twee passes uitstekend. Het scheelt me wat tijd op de klok en daarbij ook nog eens nick-loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 13:21

apt

Beste scheerders,

Ik ergerde me aan mijn viezige Gillette cardridge mesjes. Er zitten altijd vettige zeepresten op die er niet goed af te halen zijn. Ik kwam op zoek naar alternatieven hier en ik heb me nu drie weken met een Muehle R89 geschoren met 3 mesjes. Het bijgeleverde Muehle mesje, een Lord Super Chrome en een Merkur Platinum.

Ik heb wel moeite het net zo glad te krijgen als mijn mach 3. Dat is rats-rats glad en nu is het na twee keer nog niet zo glad. Ik ben 1 keer echt tevreden geweest met het resultaat, maar nu ik na twee weken voor het eerst mijn mach3 weer pakte dacht, jee dat is glad... Ik denk dat mijn techniek nog kan verbeteren, alles onder de goede hoek zien te raken. Ik snij me sowieso eigenlijk weinig, niet met mijn mach 3 en nu ook nauwelijks. Als ik al een beetje bloed is het na een enkele minuut over en zie je er niets meer van. Wat dat betreft geen klagen.

Eigenlijk merk ik geen echt verschil tussen de drie mesjes. Het schijnen 'milde' mesjes te zijn. Ik vraag me af of ik met een scherper mes of een open kam misschien makkelijker glad zou scheren.

Het lord mesje heb ik een keer of 10 gebruikt en was nog goed, ik maak hem wel steeds even schoon na gebruik. Ik heb hem weggedaan om een merkur te proberen. Wat me opviel is dat dit mes er niet zo strak uitzag. Wat viezig en iets afgerond naar de hoeken. Het scheren was net als anders, ik merkte geen verschil.

Wat betreft het schoonmaken van het mes: fantastisch even open draaien alles afspoelen en afdrogen en je hebt weer een blinkend schoon mes. Wat me wel opviel is dat de zeep die ik het meest gebruik, Taylor oOBS Sandalwood, veel vettere laag achterlaat dan bijvoorbeeld Proraso groen of een vage schuimbus. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat mijn gillette handvat altijd vies is en met dat rubber is het eigenlijk niet lekker schoonmaken. Misschien koop ik wel een alternatieve houder voor M3 die wel schoon te houden is.

Hoedanook: ik vind het leuk om het DE scheren te proberen, maar ik denk dat de mach3 wel in het assortiment blijft vanwege de snelheid en het resultaat. Ik zie DE meer als hobby dan dat het beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 22:05
Hoe weet je trouwens of je cartridge-mesje 'versleten' is? Ik heb het idee dat die aloe vera strips e.d. expres heel snel loslaten of verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 13:21

apt

Als hij niet fijn meer scheert, blijft hangen, hapert. Dat is bij mijn lang nadat de strip is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 22:10

Kraz

Saving the world

Kraz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:55:
Heren,

Ik ben eigenlijk op zoek naar de Vanilla / Eucalyptus / Mint scheerpzeep van LA Shaving Soap.
Bij een bestelling van een jaar geleden heb ik hiervan een sample ontvangen en hoewel ik meer van de scheercreme ben, vind ik deze zo lekker dat ik 'm wil hebben!

Maarrr.... voor zover ik kan vinden is deze nergens te krijgen. De sample kwam destijds van ShaveAndMore en die winkel heeft m niet meer (stopt er ook mee).

Weet 1 van jullie waar deze nog binnen NL te bestellen is?

Als ik direct bij de LA Shaving Soap zelf bestel komt er zo'n 17 dollar aan verzendkosten bij. Dat hoeft voor mij ook weer niet. :)
Voor de rest vind ik alleen buitenlandse winkels.
Mezelf maar even quoten...
Toch 'gewoon' maar besteld bij LA Soaps zelf. En als je dan toch besteld...gelijk maar ALLES besteld!
Het duurde even met verzenden, maar eindelijk zijn ze er dan.
*Ik heb weer voor de komende jaren zeep. :*)

Alles is begonnen met dat ene sampletje wat ik 1,5 jaar geleden heb gehad; Vanilla / Eucalyptus / Mint
Dat wordt lekker scheren morgen!
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/aqv3ues6h/IMG_20160407_214201.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een jaar geleden een paar scheerzepen gekregen voor m'n verjaardag van Edwin Jagger, en had zelf nog een lekkere van Barbiere di Figaro... maar wat doe je láng met zo'n blokje scheerzeep zeg! Ik had gedacht dat dat na een klein jaartje toch wel op zou zijn, want zelfs de grote bussen Gilette van toen ik nog normaal scheerde waren om de haverklap op. Maar ik doe nu al ruim een jaar met één zo'n scheerblokje :)

Nu scheer ik me wel "maar" eens per week, maar dan nog... hoe vaak scheren jullie je als je zo'n blok scheerzeep op krijgt binnen een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:04
Ik scheer me tussen de 3 a 4 keer per week. Ik maak dan ook royaal schuim aan om een goede laag te krijgen voor het scheren. Ik kan in een jaar zo'n blok wel op krijgen. Laatste blok was een TFS bergamotto neroli. Had daar nog een blok van liggen die ik begin dit jaar heb aangebroken. Ik denk dat ik hier ook ongeveer een jaar mee doe. Wat dat betreft is het scheren niet duur. De blokken zijn wel duurder dan een gemiddelde fles ofzo, maar je doet er ook veel langer mee. Dan rechtvaardigt dat voor mij een iets luxere aankoop wel :-)

Heb nog wat dingen liggen van een weggeefactie elders, deze zijn nog lang niet op, dus ik ben de komende jaren nog wel voorzien (dat is dan weer het nadeel, je kunt jezelf niet vaak voorzien van een luxe product, omdat de rest nog lang niet op is).

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Daar baal ik ook een beetje van :D
Ik wilde weer eens een lekker zeepje halen voor m'n bakkes, maar heb er nog 3 liggen. Ook één van TFS trouwens (heerlijk zeepje!). Maar met eens per week scheren zijn die dingen niet op te krijgen! Nou wil ik me soms wel eens vaker scheren, maar loop dan tegen 2 problemen aan: m'n vrouw wil een 5 o'clock shadow op m'n bakkes zien, en met te vaak scheren krijg ik last van razor burn als ik mesjes gebruik i.p.v. 'n scheerapparaat.

Maar je hebt wel gelijk... ik koop ook veel luxer spul dan de busjes Gilette van vroeger. 4x zo duur, maar je doet er 10x zo lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
vandaag krijg ik de scheerspullen :D Gister jarig geweest, ouders hadden het niet bij zich :p

Slant razor (Mühle), en een set van verschillende mesjes. Na jaren niets doen toch weer terug gekomen.

Heb er weer zin in, alleen toch nog even naar dordrecht voor wat lekkere scheerzeep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Nog gefeliciteerd dan Corset :D

Zepen, mja, het gaat hier ook niet snel, maar probeer genoeg nieuws :P schuif genoeg door of ruil veel. Dan zijn er genoeg kansen om nieus te proberen. Zelfde met de pomades, veel ruilen of gebruikte potjes vinden en dan kan je genoeg proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik vind persoonlijk zeepjes ruilen niet zo'n fris of prettig idee... maar ik begrijp de gedachte erachter wel :) Misschien dat ik er op ten duur een keer één weggooi of zo, of "toevallig" kwijt raak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24
Iemand mss al ervaring met de philips baardtrimmers met ingewouwde stofzuigers?

Heb mijn twijfels al lijkt het me wel ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 13:04
iemand ervaring hoe lang je zepen goed kan houden?

ik heb wat zepen via barbieredifigaro, waaronder deze, maar na een jaar (gesloten blikje) in het kastje te hebben gestaan wou ik deze weer eens proberen, echter, 3 blikken allemaal verdroogd, geurloos...

Ik baal hier behoorlijk van, want ik kan nu voor tientallen euro's aan zepen weggooien zoals het er nu naar uitziet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Wannial schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:46:
iemand ervaring hoe lang je zepen goed kan houden?

ik heb wat zepen via barbieredifigaro, waaronder deze, maar na een jaar (gesloten blikje) in het kastje te hebben gestaan wou ik deze weer eens proberen, echter, 3 blikken allemaal verdroogd, geurloos...

Ik baal hier behoorlijk van, want ik kan nu voor tientallen euro's aan zepen weggooien zoals het er nu naar uitziet :(
Vind ik ook een goede vraag!...gezien mijn laatste aanschaf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Het lijkt sterk te wisselen bij de twee zeepjes die ik hier heb. Een "klassiek" zeepje van Barbiere die ik nu ruim een jaar gebruik lijkt wat droger te worden bijvoorbeeld. Maar een Edwin Jagger zeep die ik ongeveer even lang gebruik (ik wissel ze lekker af) is na diezelfde tijd nog net zo mooi en "zepig" als toen ik 'm kreeg.

Beide werken gewoon even goed als toen ze nog nieuw waren, want je gaat er ten slotte met een natte scheerkwast overheen. Maar aangezien het toch een gefabriceerd product is zal er vast wel een bepaalde levensduur aan hangen. Zelfs suiker uit zo'n 1kg pak van de supermarkt heeft een houdbaarheidsdatum, ook al weten een hoop mensen 't niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Er staat vaak een tekentje op dat het tot een x aantal maanden na opening te bewaren is. Zoals onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://beautybylinds.com/wp-content/uploads/2015/09/expiry-date.jpg

Als je het product dus eenmaal geopend hebt, kunnen ze de kwaliteit nog "redelijk" garanderen tot 12 maanden na eerste opening. Vaak zal het wel langer goed zijn, maar kunnen ze de werking van de stoffen niet meer garanderen. En ik heb wel eens gehoord dat sommige stoffen dan ander gedrag kunnen gaan vertonen, waardoor je irritatie kunt oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Klopt inderdaad. Alleen staat die er vaak niet op als je de doos weg gooit en alleen het (hele mooie) houten bakje hebt bewaard waar het zeepje in zit :P Maar bij vaste scheerzepen is het vast minimaal een jaar of 2. Normale crèmetjes gaan vaak al 1-2 jaar mee, en die zijn vloeibaar. Bij vaste zepen is die houdbaarheid al veel langer, dus gok ik op minimaal 2 jaar.

Ik denk dat ik 'm eerder zelf weg zou doen omdat ik een reden zoek om iets nieuws te kopen, dan dat de zeep daadwerkelijk over datum raakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07

Bob Popcorn

Plop!

Na ruim twee jaar scheren met een Merkur 23C wilde ik toch wat anders. Dus maar voor een Merkur Futur gegaan, op Amazon kunnen kopen voor minder dan 70 euro, hele nette prijs :) Ook maar gelijk 200 Feather mesjes besteld op eBay, je kan d'r maar genoeg hebben :p

Afbeeldingslocatie: http://talesfromwherever.com/wp-content/uploads/2011/11/Merkur-Razor-1024x768.jpg

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:31:
Na ruim twee jaar scheren met een Merkur 23C wilde ik toch wat anders. Dus maar voor een Merkur Futur gegaan, op Amazon kunnen kopen voor minder dan 70 euro, hele nette prijs :) Ook maar gelijk 200 Feather mesjes besteld op eBay, je kan d'r maar genoeg hebben :p

[afbeelding]
Mooie krabber is vast een vooruit gang 8) Feather mesjes zijn super dus goede aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rezta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:55:
[...]

Mooie krabber is vast een vooruit gang 8) Feather mesjes zijn super dus goede aankoop!
Heb ooit Merkur mesjes gebruikt, en één Derby, daarna alleen maar Feather :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 17:47
Ik gebruik al jaren een Wilkinson Hydro 5 om me te scheren. Ik heb een vrij zware baardgroei (en scheer me dus braaf iedere dag, zeker op kantoor kan/wil ik geen dag overslaan) en een vrij lichte huid.

Nu vind ik het heel vervelend dat je, ook direct na het scheren, een grijze waas bij m'n bovenlip ziet. Het voelt wel helemaal glad aan, en ik scheer ook netjes tegen de baardgroei in. Zou het helpen om met een krabber te gaan scheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:04:
Ik gebruik al jaren een Wilkinson Hydro 5 om me te scheren. Ik heb een vrij zware baardgroei (en scheer me dus braaf iedere dag, zeker op kantoor kan/wil ik geen dag overslaan) en een vrij lichte huid.

Nu vind ik het heel vervelend dat je, ook direct na het scheren, een grijze waas bij m'n bovenlip ziet. Het voelt wel helemaal glad aan, en ik scheer ook netjes tegen de baardgroei in. Zou het helpen om met een krabber te gaan scheren?
Wat vervelend gebruik je nog iets van product na het scheren? misschien kan dat helpen.
ik scheer vaak met een krabber maar soms ook nog wel eens met een Hydro 5 ook als ik even voor mijn doen snel wil scheren vind het een prima cartridge systeem.Als je het een keer met een krabber wil proberen en simpel zou willen beginnen zou ik deze aan raden chinese gillette tech en je koopt er nog een pakje mesjes bijvoorbeeld bij de Hema dan kan je het eens proberen en niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Laatst online: 04-12-2024
Voor mij komt er binnenkort een bijzondere dag aan: na 15 jaar lang haar hebben moet ik gaan toegeven aan de kale plek op mijn kruin en gaat alles eraf.. ;w

Ik gebruik normaal voor het scheren gewoon de mach3, niets bijzonders.

Nu vroeg ik mij af of er voor het scheren van de hoofdhuid (misschien met name de eerste ke(e)r(en) een beter mes te gebruiken is omdat het huid is die altijd bedekt is geweest? Heeft een van jullie hier ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Mantus schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:54:
Voor mij komt er binnenkort een bijzondere dag aan: na 15 jaar lang haar hebben moet ik gaan toegeven aan de kale plek op mijn kruin en gaat alles eraf.. ;w

Ik gebruik normaal voor het scheren gewoon de mach3, niets bijzonders.

Nu vroeg ik mij af of er voor het scheren van de hoofdhuid (misschien met name de eerste ke(e)r(en) een beter mes te gebruiken is omdat het huid is die altijd bedekt is geweest? Heeft een van jullie hier ideeen over?
Heel voorzichtig :p Ooit voor de grap m'n schoonbroertje helemaal glad (proberen) te scheren, maar door oneffenheden in je schedel is dat nog best lastig. Huid is ook dun en erg fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Laatst online: 04-12-2024
Bob Popcorn schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Heel voorzichtig :p Ooit voor de grap m'n schoonbroertje helemaal glad (proberen) te scheren, maar door oneffenheden in je schedel is dat nog best lastig. Huid is ook dun en erg fragiel.
Ik lees dus dat het scheren met een apparaat best een goed plan is daarvoor. Het schijnt wat beter te zijn in dat oogpunt..

Nu nog op zoek naar een scheerapparaat wat glad scheert en je makkelijk onder de douche kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:17
Ik zal ook weer wat posten :+.

Heel lang geleden had ik een keer gevraagd hoe ik een beetje goedkoop aan DE scheren kon beginnen. Toen had ik een Gillette Tech uit China gekocht, samen met een sample pakketje met tig verschillende pakjes. Later wilde ik een metalen houder in plaats van een plastic dingetje, dus wederom iets in China gekocht (Rimei). Daar een hele tijd mee geschoren in combinatie met scheergel van Gillette (wat een troep is het eigenlijk). Pas wilde ik toch wat anders, dus heb ik eindelijk een scheerkwast en kommetje gezocht (alweer in China). M'n voorraad mesjes was ook op aan het raken dus ook een berg Rapira mesjes gekocht. De lokale drogisterij is ook failliet gegaan dus daar kon ik een aantal scheerzepen halen voor een prikkie. Ten slotte heb ik pas weer een andere houder gekocht: een Weishi 9306. Voorlopig moet ik het hier wel mee redden. Ik scheer twee a drie keer per week, ik ben snel tevreden en m'n huid kan een hoop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb heel lang kunnen doen met mijn mesjes set die ik had, dus dit topic niet echt gevolgd. Maar zijn Feather mesjes nog steeds de scherpste op de markt, of is er inmiddels een scherpere variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ga hier toch heel voorzichtig iets over trimmers vragen... :+ Ik heb al jaren zo'n apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://getarazor.com/wp-content/uploads/2015/05/Braun-Series-3-340s-750x400.jpg

Een Braun Series 3 Wet & Dry. Da's een scheerapparaat, dat klopt. Ik blijk er echter totaal niet tegen te kunnen, krijg uitslag als een malle als ik dat gebruik. Maar, aan de achterkant zit dit:

Afbeeldingslocatie: http://s3.thcdn.com/productimg/0/600/600/23/10571523-1327938314-347172.jpg

En laat ik dat nou net helemaal geweldig vinden. Een zo kort mogelijke baard is precies wat ik wil, en dit helpt mij daarbij. Je kan er lomp mee doen en het zal nooit snijden. Daarnaast is de vertanding zo fijn dat ik nooit last heb van haartjes die eruit worden getrokken ipv afgeknipt. Het probleem: mijn trouwen Series 3 is inmiddels al op leeftijd en hij heeft al een paar keer de badkamervloer van dichtbij gezien. De trimmer zit vast met plakband (jawel!), maar het mesje begint nu ook versleten te raken.. Ik heb het volgende al gehad:

Afbeeldingslocatie: http://s1.thcdn.com/productimg/0/600/600/02/10571502-1322470537-698590.jpg

Toch een grovere vertanding waardoor haartjes worden getrokken (auch). Daarnaast viel het apparaat langzaam uit elkaar, dus in de garantie omgeruild voor:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/2/2/8/9000000012558223.jpg

Een Babyliss E845E. Prima dingetje, maar ook hiervan is de vertanding te grof.. Wie o wie kent een apparaat dat net zo goed trimt als een Braun scheerapparaat ( :+ )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik gebruik nooit echt een trimmer, maat het lijkt me een beetje afhankelijk van de prijs. Waar zat je aan te denken? En wat versta je onder zo kort mogelijk? 1mm? 2mm? Niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Niets is scheren, daar begin ik niet aan. :p Prijs geen idee, tussen de 70/100 euro? Denk dat de Braun met de trimmer nu 0,5/1mm doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

shadowman12 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:49:
Ik heb heel lang kunnen doen met mijn mesjes set die ik had, dus dit topic niet echt gevolgd. Maar zijn Feather mesjes nog steeds de scherpste op de markt, of is er inmiddels een scherpere variant?
Lol, op het gebied van DE mesjes is de wereld wel een keertje uitgeinnoveerd hoor. _O- Ja, Feather is het scherpst. Toevallig net weer 20x10 mesjes binnen gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
S_Chief schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:03:
Niets is scheren, daar begin ik niet aan. :p Prijs geen idee, tussen de 70/100 euro? Denk dat de Braun met de trimmer nu 0,5/1mm doet.
Ik gebruik zelf een wahl super taper voor het trimwerk. extreem tevreden over. wel iets boven jouw budget ben ik bang (tussen de 100 en 200).

Maar ik zou zeggen, zoek een goede tondeuse met wat goede opzetstukjes en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Nu online
S_Chief schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:48:
Wie o wie kent een apparaat dat net zo goed trimt als een Braun scheerapparaat ( :+ )?
Waarom haal je niet gewoon een nieuwe Braun Series 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wannial schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik zelf een wahl super taper voor het trimwerk. extreem tevreden over. wel iets boven jouw budget ben ik bang (tussen de 100 en 200).

Maar ik zou zeggen, zoek een goede tondeuse met wat goede opzetstukjes en gaan!
Dat is het probleem juist, de vertanding is elke keer zo grof dat het nogal pijn doet. Heb al eens in de MM gestaan en allerlei mesjes vergeleken, maar geen een was zo klein als die van de Braun.

Die Wahl Super Taper lijkt op mijn Babyliss Pro, die dingen gebruik ik om m'n haar te laten knippen man. :+
Sjoerd_87 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:58:
[...]

Waarom haal je niet gewoon een nieuwe Braun Series 3?
Omdat dat eigenlijk een scheerapparaat is de trimmer niet bedoeld is voor intensief gebruik. Daarnaast is 'ie ook vrij klein.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 09-06-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Ernemmer op 09-06-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik nu een aantal jaar een Philips QT4022 en bevalt mij erg goed.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/8/7/0/9000000011300787_3.jpg
De minimale lengte is 0,5 mm waardoor je nooit last hebt van ingegroeide haartjes, maar je bent dus ook niet gladgeschoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 09-06-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
S_Chief schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:50:
[...]

Dat is het probleem juist, de vertanding is elke keer zo grof dat het nogal pijn doet. Heb al eens in de MM gestaan en allerlei mesjes vergeleken, maar geen een was zo klein als die van de Braun.

Die Wahl Super Taper lijkt op mijn Babyliss Pro, die dingen gebruik ik om m'n haar te laten knippen man. :+
Daar vergis je jezelf lelijk in 8)
Wahl is sowieso een stapje hoger gepositioneert, en de tanding doet precies wat het moet doen, is vlijmscherp en ik blijf er dus nooit in hangen, wat ik bij mijn braun (die jij ook hebt/had) dus zelf wel heel vaak had. Hapje er op als ik iets langer wil gaat ook perfect, maar zo bloot op het mes gaat ook prima.

Ik zweer er bij, mijn kapper/barbier ook als het op trimmen en niet op scheren aan komt. 8) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Ik heb een 2/3 maanden geleden alle geuren van LA Shaving Soap gekocht.
Dit om te kijken welke ik de lekkerste vind/vond.

Heb er uiteindelijk 8 binnengekregen, waarvan ik er nu 5 ga verkopen.
Dit omdat ik ze never nooit ga opkrijgen. :P

De 'minst lekkere' (persoonlijk uiteraard) zet ik te koop.
Mocht er nog iemand interesse hebben.....

Het gaat om;
- Topanga Fougère
- Santa Monica Bay Rum
- Myrkvior
- Bespoke #1
- CCXIII

*weet niet of dit hier is toegestaan btw.. zo niet, modje kom er maar in ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een DE89 gekocht en mij eergisteren voor de eerste keer geschoren ism een Astra meisje. Ik kom van een Mach 3 Turbo.

Ik had er al veel over gelezen en vele keren waarschuwde men voor het zeer scherp zijn van de DE mesjes. Ik moet zeggen dat ik dat niet echt heb gevoeld. Ik kon mij zeer snel scheren met het DE mesje zonder wonden te maken. Ik heb in mijn test pakket nog enkele verschillende mesjes, dus misschien zitten er wel nog scherpere bij.

Ik gebruikte Prorasa Shaving Cream en wat mij opviel is dat het schuim + de haartjes blijven plakken aan mijn mesje + houder. Is dit normaal?

Enkele keren vlot door het water gehaald en wat bruuske bewegingen gemaakt, maar het goedje bleef er gewoon op. Uiteindelijk de houder opengeschroefd om het scheerschuim en haar weg te nemen. Is dit normaal, of zou ik iets verkeerd doen?

//edit: mij gisteren nogmaals geschoren. ik denk dat ik de eerste keer te weinig water heb gebruikt. De scheerzeep plakte heel wat minder deze keer.
Ik kan wel zeer vlot over mijn wangen blijven scheren zonder dat ik mij snij. De adamsappel is natuurlijk iets anders. Maar al bij al dacht ik dus dat dit nog meer ging snijden na alles gelezen te hebben op internet.

[ Voor 17% gewijzigd door argon007 op 14-06-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tis weer even geleden...maar daar zijn we weer met wat nieuws :D

YouTube: The real gentlemans scent: TFS's Uncle Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Laatst online: 19-04-2021
Alweer tijdje geleden dat ik hier plaats. Al drie jaar tevreden met mijn Edwin Jagger DE89 icm feather mesjes en Palmolive.

Ik heb nog genoeg mesjes over maar wil graag nu een kappersmes proberen. Welke valt aan te raden hier? Ik ben daar totaal niet in, wil niet een lichte maar een kwaliteitsproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kappersmes zal je denk ik wel een Shavette mee bedoelen. Als je daarvan de highest standard van dit moment van wil hebben, de Feather Artist Club SS, heb ik zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Laatst online: 19-04-2021
Ja, Shavette. Oei, 125€ is me te duur. Is er niet iets goed voor rond de 50€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik ben zelf (wat mijn eigen ervaring betreft) behoorlijk afgeknapt op de goedkopere shavettes.
T blijft overal kutten met een DE mesje en bij het meeste goedkope spul is de sluiting allemaal niet helemaal je van het.

Enige waar ik vrij goede ervaringen mee heb zijn de Dovo Shavettes. Stevige bouwkwaliteit en voelt redelijk zwaar aan. Het mechanisme van de mesjes is ook redelijk netjes, werkt met inschuif-sleeves voor de mesjes wat vrij goed werkt. En vrij goed geprijst ook. Hebben meerdere soorten sleeves, voor normale DE mesjes en voor de langere Tondeo mesjes.

Of een echt open mes, voor rond de 50 is ook wel haalbaar. Nieuw bij Barbiere Di Figaro, de Jaguars (kan je bij aankoop ook laten slijpen als optie) of een 2e handsje bij Paul Kox ofzo. Let wel, met alleen een mes ben je niet klaar in dit geval. Goedkope strop zal je nodig hebben en hij zal 1x in de zoveel maanden geslepen moeten worden. Daar zijn genoeg mensen voor de vinden op fora (Shaving Society bijv) die dat voor een leuk prijsje kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 16:50
Wil ik gisteren scheren met mijn EJ, breekt de handgreep af tijdens het vastdraaien van de kop. Hij heeft 3 jaar prima gefunctioneerd, maar toch zonde...

Op zoek naar een nieuwe dan maar. Iemand tips voor een niet al te agressieve, maar geen softe DE razor? Ik gebruik de razor voor zowel gezicht als hoofd. Met name de halsstreek en achterkant hoofd/zijkant nek zijn gevoelige plekken.

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
Bob Popcorn schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:31:

[afbeelding]
Heb jij een linkje van je aankoop? Ik moet een nieuwe aanschaffen nadat zie hierboven... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

don_appie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:48:
[...]

Heb jij een linkje van je aankoop? Ik moet een nieuwe aanschaffen nadat zie hierboven... ;(
Als je een niet te agressieve DE zoekt zou ik niet voor een Futur gaan, erg agressief en ik moest echt opnieuw leren scheren ermee.

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
Bob Popcorn schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:59:
[...]

Als je een niet te agressieve DE zoekt zou ik niet voor een Futur gaan, erg agressief en ik moest echt opnieuw leren scheren ermee.

Linkje
Ook als je die krabber op de 'mildste' stand zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

don_appie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:19:
[...]

Ook als je die krabber op de 'mildste' stand zet?
Jep, zelfs dan is 'ie zeker agressiever dan een EJ89 bijvoorbeeld.Is wel aan te wennen hoor! Ik doe nu bijvoorbeeld 3 passes, WTG, XTG en ATG (met haargroei mee, daarna haaks erop, en dan tegenin), en dan doe ik bij de ATG pass de krabber op de mildste stand. WTG en XTG kan ik nu zonder te bloeden op stand 6, is link maar wel bijzonder effectief :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
don_appie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:46:
Wil ik gisteren scheren met mijn EJ, breekt de handgreep af tijdens het vastdraaien van de kop. Hij heeft 3 jaar prima gefunctioneerd, maar toch zonde...

Op zoek naar een nieuwe dan maar. Iemand tips voor een niet al te agressieve, maar geen softe DE razor? Ik gebruik de razor voor zowel gezicht als hoofd. Met name de halsstreek en achterkant hoofd/zijkant nek zijn gevoelige plekken.
Je kunt ook een berichtje sturen naar Edwin Jagger. Grote kans dat ze het gewoon netjes voor je oplossen. Mijn kop draaide erg stroef op de steel, was twee jaar na aankoop, maar ik heb nog gewoon een nieuwe kop gekregen. Erg goede service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
YdieresiS schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:51:
[...]

Je kunt ook een berichtje sturen naar Edwin Jagger. Grote kans dat ze het gewoon netjes voor je oplossen. Mijn kop draaide erg stroef op de steel, was twee jaar na aankoop, maar ik heb nog gewoon een nieuwe kop gekregen. Erg goede service daar.
Hmm, op zich geen gek idee. Hij is wel echt afgebroken en er zit dus een stuk van de kop, het schroefdraad, in de steel.

Maar, niet geschoten is altijd mis.

edit/update: net even op de website via de webchat met EJ gesproken. Waar het in het kort op neer komt, stuur een mailtje met foto's en je adres, dan sturen we nieuwe spullen op; Of een hele nieuwe, en als je het schroefdraad eruit krijgt een nieuwe kop.

Nice! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door don_appie op 11-07-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dit gebeurd wel vaker bij EJ, dat ze afbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik wil graag zo'n vlindermodel scheermes kopen.

Ik ken nu de feather: http://www.schuym.com/win...ty-razor--mat-chroom.html

De parker: https://www.123scheermess...s/parker-safety-razor-92r

De timor: https://www.scheersalon.n...rsluiting-timor-1328.html

Hebben jullie nog voorkeur/ervaring met deze merken, of suggesties voor andere?
(de linkjes zijn de eerste nederlandse google-hits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Zelf heb ik een Gilette Rocket uit ongeveer 1960:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/14/d1/a1/14d1a18b0c927936de3c13397bf909f1.jpg
Erg fijn scheermes. Wel even zoeken op verschillende sites om er één te bemachtigen, maar als je geluk hebt, doe je hier een goede koop aan.

Met de messen die jij noemt heb ik zo geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zelf een Pearl TTO. Ik vond die mooi vanwege de (grove) open kam. Die Pearl is wat agressiever als een EJ.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:30
Hallo,

Ik ben dus nog niet zo lang bezig, maar heb wel al enkele mesjes gebruikt. De Astra's lijken voor mij de beste. Met die Feather mesjes bloed ik nogal veel... :-)

Ik heb wel nog 2 "probleempjes". Als ik mijn gezicht nat maak met warm water en mij daarna inwrijf met proraso shaving cream green en ik begin mij te scheren, dan glijdt het mesje niet echt over mijn huid. Ik heb zo het gevoel dat het daarom is dat ik nogal veel wondjes maak. Ik probeer nochtans alles goed nat te houden, maar het blijft wat tegentrekken ipv mooi glijden.

Iemand die een beter/ander product weet die ik kan testen om dit tegen te gaan?

2de vraagje is: na het scheren en douchen voelt mijn huid zo droog aan (net zoals ik aan het scheren ben). Doen jullie een product op het gelaat na het scheren of niet? Ik doe er momenteel wat Nivea aan gewoon om de huid wat minder droog te laten voelen.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 22:54
Ik had ook altijd last van een droge huid na het douchen.

Oplossing daarvoor is na het douchen alleen je gezicht even met een koude straal van de douchekop eroverheen.
En dan niet met de handdoek over je gezicht dus gewoon op laten drogen en voila opgelost :-)
Ook gaan de porien in het gezicht gaan dan mooi dicht na de koude straal dus eventuele puistjes komen dan minder snel.

Zelf gebruik ik trouwens alleen water en geen scheerzeep om te scheren onder de douche.
Scheerzeep is waarschijnlijk alleen goed ervoor als je voor de spiegel staat en niet onder de douche staat.

http://www.aliexpress.com...10010108.1000017.2.LlGh1I

Deze 8 stuks werken prima om te scheren. Al viel dat groene streepje er bij mij af onder de hete douche voor de rest werkte hij perfect en net zo scherp als die hele dure in de winkels verkrijgbaar zijn.

Voor die 6 euro is het een koopje,

[ Voor 10% gewijzigd door BabyRattle op 15-07-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
Vereist het scheren met een krabber scheerschuim? Momenteel scheer ik namelijk op basis van scheerolie i.s.m. Gillette fusion scheermesjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik gebruik zelf schuim, maar ik heb wel eens gelezen van mensen die met een krabber en scheerolie werken. Zelfs mensen die schuimloos onder de douche aan de slag gaan, ik zou me dus geen zorgen maken :)

Na een aantal jaar Gilette Blue2 heb ik net mijn Edwin Jagger DE89 binnengekregen! Beetje cliché, maar vooruit. Volgens een aantal reviews zouden daar vijf Derby-mesjes bij zitten, maar ik heb een pakje Feather gekregen. Nu heb ik de nodige horrorverhalen gehoord over héle scherpe mesjes, dus ik ben een beetje huiverig om ze te gebruiken.
Wat raden jullie aan? Gewoon proberen of toch echt met minder scherpe mesjes beginnen?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

ST10©DE

Dus.............

Korte introductie. Tot voor kort scheerde ik met Gilette scheergel en een mach3 mesje. Nu blijk ik allergisch te zijn. Voor parabenen die dus in die scheersel zaten. Ik opzoek naar scheerschuim zonder deze parabenen, en kom ik op Proraso uit. Ik bestel gelijk vier bussen, hou niet van half werk, omdat ik eigenlijk alles wel prima vond scheren behalve wegwerpmesjes. Wat blijkt, ze sturen pre-shave crème op of iets dergelijks. Ik dus weer opzoek naar scheerschuim en nog goedkoper gevonden. Die dus maar bestelt en besloten de pre-shave te houden ipv terug te sturen.

Uiteindelijk heb ik dus pre-shave en schuim van Proraso (groen). Wat een verschil met nivea/Gilette/... !!! Dat schuim is dus gewoon echt eh.. schuim! Kortom, ik ben tevreden. Daarbij komt dat het allemaal ook nog eens veel soepeler scheert met veeeel minder irritaties. Bij hetzelfde mesje.

Dit triggerde mij om verder te kijken naar "beter" scheren . En kom ik dus op DE scheren uit. Maar ik zie dat iedereen die dat doet, gebruik maakt van zeep en kwast. Mijn vraag is dus of je ook DE kan scheren met gewoon schuim? En hoe hoe glad het wordt met enkel WTG ? Is dat vergelijkbaar met een enkele pass mach3?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:46
ik scheer mijn gezicht met een pass maar wel met kwast en pot proraso groen.
En zo de krabber is echt zaliger scheren dan met cartridge.

Als ik echtbaby zachte kaak en keel wil hebben is met 1 keer in de week scheren 2 passen scheren al meer als zat. en heb flinke harde baardgroei helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
P. Mekes schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:07:
Dit triggerde mij om verder te kijken naar "beter" scheren . En kom ik dus op DE scheren uit. Maar ik zie dat iedereen die dat doet, gebruik maakt van zeep en kwast. Mijn vraag is dus of je ook DE kan scheren met gewoon schuim?
Dat kan zeker, geen enkel probleem.

En in het algemeen is het sterk aan te raden om in de gaten te houden hoe 'vochtig' het schuim is. Meestal is het schuim uit een spuitbus veel te droog, wat minder goed scheert. Het is namelijk het water dat je comfortabel doet scheren, het schuim zorgt er slechts voor dat er water op je huid kan worden vastgehouden.
Begin dus liefst met een natte huid. Bij het scheren van de baard, kun je bijvoorbeeld dat na het douchen doen en het gezicht niet drogen voor het scheren. Of je wast bijvoorbeeld kort het gezicht. Wanneer je daarna het schuim opbrengt, dan mix je in feite schuim en water op de huid.
Sommige bussen zijn echt erg droog i.c.m. je huid, dan kun je bijvoorbeeld het schuim op de hand spuiten. Doe er een klein beetje water bij en breng het daarna aan op het gezicht.
En hoe hoe glad het wordt met enkel WTG ? Is dat vergelijkbaar met een enkele pass mach3?
Dat is niet echt te vergelijken. Een Mach3 heeft drie mesjes in één scheerkop, bij een DE-mesje is dat er één. Het resultaat na één pass is bij een DE duidelijk minder glad, tenzij je baardharen erg licht (als in: niet stug) zijn. De meeste mensen hebben dus twee passes WTG nodig met een DE voor hetzelfde resultaat als met een Mach3 of een bijv. een Quattro.

Verschil is wel, dat in de regel bij een baard van een dag, je bij beide sowieso maar één pass nodig hebt om er normaal netjes uit te zien.
Een derde verschil is er bij meerdaagse baardgroei. Mocht je bijvoorbeeld een halve week of een week lang niet scheren, dan zijn de baardharen vrij lang. Een DE-mesje gaat daar prima door heen. De meeste normale cartridge messen (Gilletes / Wilkinsons / Bic etc.) raken door langere baardharen snel verstopt. Of overdreven gezegd, je bent met aan het harken en hakken door de haren heen. En dat laatste is bij de meeste mensen niet goed voor de huid en geeft irritatie.

Bovenstaande is in het algemeen gesproken en mijn visie er op. YMMV. Succes :)

Pagina: 1 ... 5 ... 78 Laatste