Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterworld schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:08:
Na lang meelezen twee DE krabbers gekocht.
Na een tijd met de Edwin Jagger DE89BA11 geschoren te hebben met verschillende messen, zepen, olie, schuim verschillende richtingen geschoren op aanraden vanuit dit topic de volgende aankopen vanuit het oosten gedaan
Qshave Merkur Futur Lijkt op namaak, kan het mij niet voorstellen aangezien Aliexpress tegenwoordig best snel optreed als ze een klacht binnenkrijgen vanuit een bedrijf.
Gillette Super Blue Een milde krabber om te zien of mijn Edwin Jagger niet te agressief is.
Ik heb de krabber binnen. Namaak of niet, ik betaal op Ali nog geen €7,50 terwijl ik hier in Nederland een prijs zou moeten betalen van minimaal €70,00 voor exact dezelfde krabber. Voelt solide aan en het weegt 98 gram schoon aan de haak. Met mesje 100 gram. Ik vind de scheerkop wel wat breed maar dat zal voor mijn hoofd scheren weinig uitmaken. Ik kreeg er een vijftal Apache Personna razor blades bij.

Morgen moet ik weer scheren. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:38:
[...]

Ik heb de krabber binnen. Namaak of niet, ik betaal op Ali nog geen €7,50 terwijl ik hier in Nederland een prijs zou moeten betalen van minimaal €70,00 voor exact dezelfde krabber. Voelt solide aan en het weegt 98 gram schoon aan de haak. Met mesje 100 gram. Ik vind de scheerkop wel wat breed maar dat zal voor mijn hoofd scheren weinig uitmaken. Ik kreeg er een vijftal Apache Personna razor blades bij.

Morgen moet ik weer scheren. Zal mij benieuwen.
Er is ook nog een mooie houder beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dingetje. Binnenkort maar eens bestellen.

De Qshave krabber scheert goed, voelt goed aan, zwaar en stevig. De Chinese mesjes die je erbij krijgt moet je links laten liggen, een Feather mesje komt in de Qshave helemaal tot zijn recht. Ik heb een andere krabber van Feather met een schroefkop en die scheert lang zo fijn niet. De Qshave kan je instellen van mild tot grof scheren. Voor mijn hoofd begin ik op twee en eindig op 3.5. Ik heb nog niet eerder gehad dat mijn koppie zo glad was. Heerlijk.

Het is trouwens geen imitatie van de Futur. Het patent van de Futur is afgelopen en iedereen kan en mag het ontwerp namaken. Ik heb dat her en der al gelezen en het scheelt je letterlijk €70,00 tegenover een Merkur Futur die precies hetzelfde is. Het is zeker geen slap aftreksel.

HIer te koop via Ali: https://nl.aliexpress.com...508.html?isOrigTitle=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:27
Hmm, die Qshave ziet er wel cool uit qua design!
Aanlokkelijk... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
Ik zit er zelf ook naar te kijken, wil graag een adjustable proberen, maar de meeste zijn behoorlijk aan de prijs. Ik vind alleen niet genoeg informatie over de bouwkwaliteit en scheerkwaliteit van deze. Zijn er nog meer forumleden die hem al gebruiken en eventueel ervaringen kunnen delen?

@Verwijderd heb jij naast deze en een andere Feather krabber nog ervaring met andere krabbers? Zelf heb ik hier een Gilette TTO uit de jaren 60, een EJ DE89L, een Fatip Grande en nog een merkloze TTO met een zwart plastic handvat. Allen van goede kwaliteit behalve de merkloze TTO. Is de Qshave qua bouwkwaliteit en scheerkwaliteit vergelijkbaar met een andere krabber?

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring met andere krabbers. Ik vind het persoonlijk onzin om tig krabbers te hebben waar van ik er maar één gebruik. De Qshave doet het erg goed vergeleken met mijn plastic Feather krabber met schroefkop.

Bouwkwaliteit van de Qshave is precies hetzelfde als de Merkur Futur die 70 Euro duurder is. Zijn exact hetzelfde en er zijn diverse mensen die beide hebben en hebben getest. Het patent wat Merkur er op had is al een aantal jaar verlopen dus anderen maken hem nu ook. De Qshave weegt 98 gram en de Merkur weegt 122 gram. Andere sites hebben het over 128 gram. Waar dat verschil vandaan komt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik wissel ze af, elke krabber die ik nu heb heeft op zijn eigen manier een goede invloed op mijn scheren. Alleen die plastic TTO gebruik ik amper, die vind ik niet zo fijn, de rest zijn allemaal fijne krabbers. Ik ga eens kijken of ik de gok ga wagen voor deze adjustable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:13

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:00:
Leuk dingetje. Binnenkort maar eens bestellen.

De Qshave krabber scheert goed, voelt goed aan, zwaar en stevig. De Chinese mesjes die je erbij krijgt moet je links laten liggen, een Feather mesje komt in de Qshave helemaal tot zijn recht. Ik heb een andere krabber van Feather met een schroefkop en die scheert lang zo fijn niet. De Qshave kan je instellen van mild tot grof scheren. Voor mijn hoofd begin ik op twee en eindig op 3.5. Ik heb nog niet eerder gehad dat mijn koppie zo glad was. Heerlijk.

Het is trouwens geen imitatie van de Futur. Het patent van de Futur is afgelopen en iedereen kan en mag het ontwerp namaken. Ik heb dat her en der al gelezen en het scheelt je letterlijk €70,00 tegenover een Merkur Futur die precies hetzelfde is. Het is zeker geen slap aftreksel.

HIer te koop via Ali: https://nl.aliexpress.com...508.html?isOrigTitle=true
Ik heb een Merkur Futur, maar ik kan al op die plaatjes zien dat het een slap aftreksel is. :') :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brand los en verlicht ons. Waaraan zie je dat? Want het alles behalve een goedkoop cloontje of aanvoelende krabber. Mensen die beide krabbers hebben zien geen verschil behalve in gewicht en dat komt mede omdat de Futur wat dikker is qua handvat. Hij is alleen wat lichter dan de Merkur. Scheert als een tiet.

De winkel is Qshave, de krabber heet eigenlijk Ming Shi 2000s.

Hier iemand die side by side een review doet:

https://www.badgerandblad...e-test-and-review.515616/

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:54:
Brand los en verlicht ons. Waaraan zie je dat? Want het alles behalve een goedkoop cloontje of aanvoelende krabber. Mensen die beide krabbers hebben zien geen verschil behalve in gewicht en dat komt mede omdat de Futur wat dikker is qua handvat. Hij is alleen wat lichter dan de Merkur. Scheert als een tiet.

De winkel is Qshave, de krabber heet eigenlijk Ming Shi 2000s.

Hier iemand die side by side een review doet:

https://www.badgerandblad...e-test-and-review.515616/
Precies wat je zegt, het handvat is dunner, de cijfers zijn lelijk gegraveerd (in een lelijk font) en ik zie dat op de productfoto's de kop al iets scheef zit gemonteerd. Als je het dan kopieert, doe het dan 100% goed. Hij zal misschien best ok scheren, maar ik koop een Futur voor het ontwerp en een stukje perfectie. Anders kun je net zo goed een Gilette krabbertje van een paar cent kopen. Nog maar niet te spreken over de kwaliteitscontrole van de gemiddelde Chinees en de gebruikte materialen.

Daarnaast heeft Merkur natuurlijk diep in de buidel moeten tasten om dit ontwerp te laten maken en fabriceren. Om dat de eerste de beste Chinees te kiezen die het namaakt voor een paar euro vind ik niet zo netjes, maargoed dat heb ik met alle namaakspullen.

-Edit- ik heb even die thread doorgelezen die je linkt, en idd waardeloze QC, geen aftersales (logisch ook voor die prijs) en een wisselende bladegap :X

[ Voor 5% gewijzigd door Bob Popcorn op 14-04-2017 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 16:10
Ik ben het wel eens met Vaal.
Persoonlijk koop ik ook liever het "echte spul" ook al is dat best wel duurder. Redenen hiervoor zijn :
1) Gegarandeerde kwaliteit (meestal toch) versus Chinese namaak waarvan ik vaak de kwaliteit in vraag stel.
Nu kan je je voor de prijs van namaak wel geen bult vallen, maar toch.
2) Spullen gemaakt in Europa versus China. Kan in de huidige economie geen kwaad om onze eigen
Europese producenten te verkiezen boven niet-Europese. Is bijvb. ook de reden waarom de 8 leasewagen
die ik tot nu heb gehad allemaal van Europese makelijk zijn.
Daarnaast wordt heel veel export in China door de staat gesubsidieerd. Dat is ook de reden dat je zo'n
krabber nog goedkoper kan kopen dan je eigenlijk voor transportkosten alleen al zou moeten betalen.
3) Ecologische voetafdruk. Transport alleen al van China tot hier is milieubelastend. Niet dat ik zo'n groene
jongen ben, maar toch. Is bijvb ook de reden dat ik tot nu toe enkel maar Europese scheerproducten
gebruik alhoewel er in de VS toch heeeel wat goed spul te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bob Popcorn
Als je die thread doorleest, en andere, lees je ook dat de Merkur Futur steken laat vallen. En Merkur diep in de buidel getast? Ook zij hebben het weer afgekeken van een ander merk. En als een patent afgelopen is is het voor een ieder vrij om er mee te doen wat ze willen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Paracetamol om maar een zijweg te noemen. Een ander font? Boeiend. Een klein schoonheidsfoutje? Boeiend. Beiden scheren ze goed en doen ze waar ze voor verkocht worden. Zit alleen wel een prijsverschil tussen van tientallen Euro's.

@wiemelen
Zouden ze hier in de EU ook eens moeten doen, de prijzen wat lager houden inclusief de belastingen op de producten. Je kan we zeggen dat je liever producten uit de EU koopt, maar volgens mij heb je niet in de gaten wat er allemaal buiten de EU de EU in geloost wordt. Of denk je dat een Loewe televisie van 4000 Euro in de Eu gemaakt is? Zit gewoon een LG paneeltje in. Ander voorbeeld: zaklamp bij de Formido waarbij op de verpakking staat een EU producent á €19,95. Toevallig heb ik hier een exact hetzelfde lampje voor mij liggen via Ali á €5,55 incl. verzendkosten.

Met andere woorden: het maakt mij niet uit waar het vandaan komt. Het moet werken (als origineel), kwalitatief in verhouding zijn met de prijs en zo goedkoop mogelijk. Wil niet zeggen dat ik alles zou aanschaffen via Ali, maar er zijn hele leuke scheerproducten te koop die kwalitatief gewoon goed zijn.

Ieder zijn ding, ik ga nu aar het Kruidvat scheercrème halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Prima, ieder z'n ding. Zeep ik me nog eens in met Tabac of Proraso :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabac gebruik ik ook :) De eau de toilet vind ik heerlijk ruiken. Proraso heb ik ook als scheercrème maar ik verkies Palmolive van het Kruidvat. Vind ik net wat fijner scheren. Ik zoek nog wel ee goede aftershave voor mijn hoofd, dus ik hou mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

L'occitane AS cremes zijn heerlijk. Net weer een nieuwe gekocht op Schiphol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon niet bij Schiphol anders zou ik het overdenken :P Ik heb trouwens scheercrème van Tabac bij het Kruidvat gescoord. Die hebben ze nog niet zo lang in het assortiment volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:06
Die hebben ze al heel lang in het assortiment :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 16:10
@wiemelen
Zouden ze hier in de EU ook eens moeten doen, de prijzen wat lager houden inclusief de belastingen op de producten. Je kan we zeggen dat je liever producten uit de EU koopt, maar volgens mij heb je niet in de gaten wat er allemaal buiten de EU de EU in geloost wordt. Of denk je dat een Loewe televisie van 4000 Euro in de Eu gemaakt is? Zit gewoon een LG paneeltje in. Ander voorbeeld: zaklamp bij de Formido waarbij op de verpakking staat een EU producent á €19,95. Toevallig heb ik hier een exact hetzelfde lampje voor mij liggen via Ali á €5,55 incl. verzendkosten.

Met andere woorden: het maakt mij niet uit waar het vandaan komt. Het moet werken (als origineel), kwalitatief in verhouding zijn met de prijs en zo goedkoop mogelijk. Wil niet zeggen dat ik alles zou aanschaffen via Ali, maar er zijn hele leuke scheerproducten te koop die kwalitatief gewoon goed zijn.

Ieder zijn ding, ik ga nu aar het Kruidvat scheercrème halen :)
Ik snap je redenering, maar zoals je zelf al zegt ieder zijn eigen ding >:)
Persoonlijk blijf ik bij het standpunt dat als ik kan kiezen voor een Europese versus niet-Europese producent (dus effectieve productie, geen uitbesteding/herverpakking), dan probeer ik voor de Europese producent te kiezen. Voor elektronica zijn er helaas weinig tot geen echte producenten in Europa.
Maar aan de andere kant heb je dan weer een bedrijf als ASML dat in NL alleen al +7000 mensen tewerk stelt (plus nog heel wat tewerkstelling bij hun Nederlandse toeleveranciers) en waar al die elektronica fabrikanten weer afhankelijk van zijn voor hun chips. Dus helemaal zwart/wit kan je het nooit stellen :)

Maar terug on topic ... die tabac is (zowel zeep als EDT) is een prachtig product waar ik ook fan van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampuhkap schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:54:
Die hebben ze al heel lang in het assortiment :D
Bij ons in het dorp zijn ze wat langzamer denk ik dan want ik had het nog niet eerder gezien. Wel hebben ze andere Tabac producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb echt een kinder baardgroei helaas. Scheer me 1x in de week en op dat moment zijn mijn baardharen een millimeter of 3 lang ;( . Verder worden mijn wangen ook maar matig bedekt qua haargroei.

Op zich staat het me prima en ik vind een geschoren gezicht erg kaal aanvoelen dus het liefst laat ik de 'baard' staan. Omdat het niet goed dekt is het echter al snel onverzorgd.

Ik heb vorig jaar een vrij dure (80€) BaByliss baardentrimmer gekocht die tot 0,4mm kan trimmen met standen van 0,1. Helaas geeft dit niet het gewenste resultaat waarbij ik ook het gevoel heb dat dit apparaat gewoon slecht werkt.

Hebben jullie een suggestie voor een goede baardentrimmer die op deze lengte wel goed presteert? Of heb ik gewoon te weinig baardgroei om er iets van te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/38L0lOzNgAi0oUjDDyB6Z2V2/full.jpg

Kadootje van mijn lief :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:30

M-ThijZ

Riding on Rails

Is dit ook het juiste topic voor baardtrimmers? Ik heb al vier jaar een Philips Series 3000 (QT4019) trimmer, die op zich goed is bevallen, maar de accu is nu op en ik heb steeds vaker een ingegroeide baardhaar. Dus tijd voor een nieuwe.

Ik heb altijd een 3-dagen baard. Mijn huidige trimmer gaat alleen van 2mm naar 3,5mm en dat is eigenlijk net te lang.

Een volle baard zal ik nooit laten staan. Dus gaat meer om de hals en bovenkant wangen te scheren de rest op 3mm te trimmen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag gisteren een reclame van Philips. Misschien dat dat je kan helpen?

http://www.philips.nl/c-m...gezicht-stylen-en-scheren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:30

M-ThijZ

Riding on Rails

Heb ik ook voorbij zien komen. Die reclame is wat mij betreft wat teveel gericht op de design-baardjes. :>

Verschillende opzetstukjes in plaats van een verstelbare kam lijkt mij niet ideaal. En de mesjes moeten elke zoveel maanden vervangen worden voor €15 per stuk. Wel slim, het Gilette-model toepassen op een elektrisch scheerapparaat.

Ik zal eens wat reviews opzoeken, misschien is het wel een handig ding.

Edit: Ik kijk alweer te snel, duurdere varianten hebben een opzetstuk met een draaiwiel.

[ Voor 18% gewijzigd door M-ThijZ op 28-04-2017 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
M-ThijZ schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:54:
Is dit ook het juiste topic voor baardtrimmers? Ik heb al vier jaar een Philips Series 3000 (QT4019) trimmer, die op zich goed is bevallen, maar de accu is nu op en ik heb steeds vaker een ingegroeide baardhaar. Dus tijd voor een nieuwe.

Ik heb altijd een 3-dagen baard. Mijn huidige trimmer gaat alleen van 2mm naar 3,5mm en dat is eigenlijk net te lang.

Een volle baard zal ik nooit laten staan. Dus gaat meer om de hals en bovenkant wangen te scheren de rest op 3mm te trimmen. Tips?
Ik heb er geen ervaring mee maar een kameraad van mij heeft de BaByliss For Men E886E. Hij is er erg tevreden mee, alleen voor precisiewerk gebruikt die een double edge scheermes om de bakkebaarden en nek te scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 14:40
Hallo heren, nieuw in dit topic. Ben een week geleden voor het eerst begonnen met een Mühle R41 DE. Heb er mesjes van Bluebeards Revenge bij besteld. Moet zeggen ik heb ontzettend veel minder last van irritatie bij mijn keel en onderkin. Helemaal glad krijg ik het nog niet, maar dat was met een Mach 5 ook niet het geval. Al met al ben ik zeer tevreden met mijn DE. Nu nog een scheerkwast en een goede scheercreme vinden, de BIC scheergel is wel goed te doen itt de Vergulde Hand scheerschui, maar zoek toch net dat extratje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Voor irritaties probeer te vermijden dat je over een stuk huid scheert waarvan je de zeep en haren reeds hebt weggeschoren. Als je een stuk opnieuw wilt scheren, kwast even wat scheerzeep opnieuw in. Daarom is een kwast makkelijker dan gel of bus, scheerzeep zit overigens ook veel minder rommel in. Voor het goede mesje is een beetje gissen en missen wat voor jou type huid ideaal is. Goede aftershave wil ook helpen om de huid weer te kalmeren en te verzorgen, zelf gebruik ik vaak na het scheren een aluin stick wat bij mij erg goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand of er wegwerphouders/wegwerpkrabbers zijn voor DE mesjes, en zo ja waar kan ik die krijgen? Gewoon voor eenmalig gebruik

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 30-04-2017 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 22:00
inf3rno89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:39:
Hallo heren, nieuw in dit topic. Ben een week geleden voor het eerst begonnen met een Mühle R41 DE. Heb er mesjes van Bluebeards Revenge bij besteld. Moet zeggen ik heb ontzettend veel minder last van irritatie bij mijn keel en onderkin. Helemaal glad krijg ik het nog niet, maar dat was met een Mach 5 ook niet het geval. Al met al ben ik zeer tevreden met mijn DE. Nu nog een scheerkwast en een goede scheercreme vinden, de BIC scheergel is wel goed te doen itt de Vergulde Hand scheerschui, maar zoek toch net dat extratje :)
Goede scheerzeep.... Google TFS scheerzeep of een heerlijke Via Barberia...
Omgea kwastje erbij en vor ong €30 ben je klaar. Is misschien het extra wat je zoekt.

Mbt scheerzeep is er zoveeeeeel meer dan de BIC of de VGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Altijd goed bevalt het een beetje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Rezta schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:46:
[...]

Altijd goed bevalt het een beetje ;)
Ja, schuimt makkelijk en lekker. Smeert prima. De whiskygeur had iets sterker gemogen :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb op aliexpress Tuintje's DE krabbertje besteld. Ik scheer me altijd onder de douche met een spiegeltje en wilde dit eigenlijk wel volhouden. Ik gebruik nu een bus scheerschuim van de Lidl met een Gillette sensor (met takke oude, botte mesjes, denk aan 8 maanden oud). Ik heb wat in het topic gesnuffeld en er wordt scheerolie aangeraden als je je onder de douche scheert. Zijn er wat dat betreft nog aanraders? Sowieso zijn scheren-onder-de-douche tips welkom!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:41
Met koningsdag was ik in Dordrecht. Daar kwam ik het winkeltje Scheer en Schuim (http://scheerenschuim.nl/) tegen. Wat een leuk winkeltje. Niet goedkoop, maar die man wist wel waar hij over sprak (of hij wist het in ieder geval goed te verkopen ;) ).

Naar huis gegaan met een potje Mr Taylors shaving cream en een proefsetje mesjes met een aantal verschillende mesjes.

Ik scheerde mij altijd met Derby's, maar ik wilde een keer iets anders proberen. Op deze manier kan ik makkelijk kijken wat wel en niet bevalt.

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 04-05-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@woutur Ik scheer mijn hoofd onde de douche en gebruik de spiegel boven de wasbak. Ik gebruik Tabac en Palmolive scheercrème.

Bij het krabbertje dat je gekocht hebt krijg je een vijftal mesjes. Ik dacht eerst dat het Personna mesjes waren maar dat zijn het niet. Ik heb er gisteren mijn hoofd mee geschoren en waar ik dat bij een Feathermes op stand 3-4 doe van de krabber, durf ik dat bij die Chinese mesjes niet aan. Ontzettend agressief en je krabt je hele huid kapot. Met de Feather moet ik er drie keer over voor een mooi glad resultaat met weinig irritatie. Bij die Chinese is het één haal en nagenoeg alles weg inclusief huid.

Ik zou je aanraden om in ieder geval een stel goede messen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 21:38

skoozie

SCSI

PdeBie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:23:
Met koningsdag was ik in Dordrecht. Daar kwam ik het winkeltje Scheer en Schuim (http://scheerenschuim.nl/) tegen. Wat een leuk winkeltje. Niet goedkoop, maar die man wist wel waar hij over sprak (of hij wist het in ieder geval goed te verkopen ;) ).

Naar huis gegaan met een potje Mr Taylors shaving cream en een proefsetje mesjes met een aantal verschillende mesjes.

Ik scheerde mij altijd met Derby's, maar ik wilde een keer iets anders proberen. Op deze manier kan ik makkelijk kijken wat wel en niet bevalt.
Wist niet dat er fysieke winkels zijn met scheerspul (buiten een beperkt aanbod bij de Etos/Kruidvat/parfumwinkels) zijn er meer van dit soort winkels? Voor mij in de buurt van Amsterdam, maar een lijstje in de OP zou ook wel leuk zijn O-)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:41
skoozie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Wist niet dat er fysieke winkels zijn met scheerspul (buiten een beperkt aanbod bij de Etos/Kruidvat/parfumwinkels) zijn er meer van dit soort winkels? Voor mij in de buurt van Amsterdam, maar een lijstje in de OP zou ook wel leuk zijn O-)
Ow vast en zeker wel. Er zijn tegenwoordig ook steeds meer van die hipster barbieren (no offence, ik vind ze cool :) ). Daar kan je ook vaak dit soort spullen aanschaffen. Plus dat ze daar ook verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:25:
@woutur Ik scheer mijn hoofd onde de douche en gebruik de spiegel boven de wasbak. Ik gebruik Tabac en Palmolive scheercrème.

Bij het krabbertje dat je gekocht hebt krijg je een vijftal mesjes. Ik dacht eerst dat het Personna mesjes waren maar dat zijn het niet. Ik heb er gisteren mijn hoofd mee geschoren en waar ik dat bij een Feathermes op stand 3-4 doe van de krabber, durf ik dat bij die Chinese mesjes niet aan. Ontzettend agressief en je krabt je hele huid kapot. Met de Feather moet ik er drie keer over voor een mooi glad resultaat met weinig irritatie. Bij die Chinese is het één haal en nagenoeg alles weg inclusief huid.

Ik zou je aanraden om in ieder geval een stel goede messen te kopen.
Ik zie dat Feather behoorlijk vaak aangeraden wordt, maar dat ze voor beginners zoals ik ook nog aan de scherpe kant zijn. Is een setje Hema iets om mee te beginnen? En Tabac en Palmolive, valt dat ergens in een fysieke winkel(keten) te scoren?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik ben zelf met kerst begonnen en heb nu mijn eerste Wilkin Sword DE mesje in gebruik. Tot voorheen altijd Hema mesjes. Palmolive kan je in ieder geval halen bij de kruidvat. Tabac heb ik bij de Etos zien liggen, waar ze bij mij in de buurt ook Prorasso hebben.
Bij Kruidvat/Etos hebben ze ook aluin en scheerkwast en een heel Vergulden Hand vak.
Wilkinson DE vind ik fijner scheren, maar dat kan ook omdat ik nu consistenter ben met het opkloppen van de Edwin Jagger sandalwood scheerzeep.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Ik zie dat Feather behoorlijk vaak aangeraden wordt, maar dat ze voor beginners zoals ik ook nog aan de scherpe kant zijn. Is een setje Hema iets om mee te beginnen? En Tabac en Palmolive, valt dat ergens in een fysieke winkel(keten) te scoren?
Bij het Kruidvat kan je aluin, scheercrème, parfums, scheerkwasten en scheerschuim krijgen van bijvoorbeeld Tabac, Palmolive.

Ik vind de Feather mesjes niet zo heel fijn om eerlijk te zijn. Ja ze zijn scherp maar na twee keer scheren zijn ze merkbaar minder scherp. Ik vind de Astra mesjes fijner scheren en minder irritatie. Ik heb nu de Pesonna mesjes gekocht via 123scheerwinkel. Ik heb ze gisteren besteld en heb ze nu net in de bus gekregen. 10 stuks voor €2,55 plus €3,95 verzendkosten (vind ik een beetje hoog omdat het ook in een bubbelenveloppe kan).

Het is een combinatie van krabber+mesje+huidtype. Ook scheercrème/schuim kan van invloed zijn. Uitproberen zou ik zeggen. Ik ben zelf niet zo van tig krabber met tig scheercrèmes en tig parfumpjes dus ik hou het lekker basic. Ik haal bij het Kruidvat Tabac of Palmolive scheercrème welke gewoon goed zijn en lekker ruiken. Ik heb een Ali krabber die niet onder doet (volgens de testers maar zoveel mensen zoveel meningen) als een dure krabber, ik gebruik aluin van het Kruidvat omdat het niet anders is als wat je bij de barbier koopt of andere shop maar dan tien keer zo duur. Op Ali kan je trouwens ook goede dassenharen kwasten kopen voor een habbekrats. Kruidvat heeft ook een goede kwast, maar het is maar net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:55

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de pricewatch: Philips OneBlade QP2520/30?
Tegenwoordig ga ik voor de 3-dagen-baard look :P en scheer ik mijzelf 1x in de 2 weken goed met mijn Gillette Rocket Flare Tip.
Tussendoor trim ik de boel met een goedkope draadloze tondeuse. Dit is niet heel ideaal, want het ding is best lomp en niet heel erg nauwkeurig. Vandaar dat mijn oog gevallen is op de Philips OneBlade. Dit lijkt mij een perfecte oplossing om de boel netjes te stylen en te trimmen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
Even voor de baarddragende mannen hier. Wat doen jullie tegen de jeuk?

Ik scheer meestal om de week. Maar heb paar keer geprobeerd flinke baard te laten groeien. Haren groeien onzettend hard, maar alle richtingen uit. Dus na week of 2/3 gaat het ontzettend jeuken. Voornamelijk onderkin en zo erg dat ik dan maar weer het scheermes erin zet.

Heb al wat producten gebruikt, zoals baardolie. Maar dat maakt het niet minder. Gebruik ook hydraterende creme omdat ik een kurkdroge huid heb. Ook dat helpt niet tegen de jeuk.

Zou graag een mooie baard kweken maar kom er niet doorheen vanwege de jeuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin zijn haren vrij hard en prikken ze in de huid. Als ze langer groeien zijn ze makkelijker kambaar waardoor ze niet meer prikken in je huid. Even doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:31:
In het begin zijn haren vrij hard en prikken ze in de huid. Als ze langer groeien zijn ze makkelijker kambaar waardoor ze niet meer prikken in je huid. Even doorzetten.
Inderdaad en wat ook helpt is elke douchebeurt even met een washandje 'scrubben' daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

-tom-562 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:35:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de pricewatch: Philips OneBlade QP2520/30?
Tegenwoordig ga ik voor de 3-dagen-baard look :P en scheer ik mijzelf 1x in de 2 weken goed met mijn Gillette Rocket Flare Tip.
Tussendoor trim ik de boel met een goedkope draadloze tondeuse. Dit is niet heel ideaal, want het ding is best lomp en niet heel erg nauwkeurig. Vandaar dat mijn oog gevallen is op de Philips OneBlade. Dit lijkt mij een perfecte oplossing om de boel netjes te stylen en te trimmen.
Heb m gisteren besteld en ga m zo ophalen en morgen testen. Ik heb een baard maar de wangen en nek hou ik "leeg"
Laat t je weten!

Update:
Gebruikt voor trimmen van m'n baard en voor het kaalscheren van m'n nek. Bevalt prima, makkelijk, lekker licht. Prima met die drie opzetstukjes. Nu de duurtest hoe lang t mesje scherp blijft.
Al met al positief.

[ Voor 12% gewijzigd door RZor op 28-05-2017 17:14 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:12:
En Tabac en Palmolive, valt dat ergens in een fysieke winkel(keten) te scoren?
Palmolive kan je in de meeste drogisterijketens wel krijgen. Tabac scheercrème is niet zo geweldig; beter is het om voor een euro of 8, 9 de drogist de scheerzeep te laten bestellen. Voor nog eens hetzelfde bedrag krijg je de zeep en de houder ervoor. Als je een Turk in de buurt hebt kun je een tube Arko crème proberen: spotgoedkoop, maar je moet er wel veel van gebruiken. Dan is de scheerstick van Arko beter; kost ook geen drol, trouwens.

De beste crème die je zonder al teveel moeite kunt kopen haal je bij de Body Shop. Zit in een donkerblauwe tube of pot. Deze winkel heeft ook een leuk assortiment aan frisse herengeuren die weer eens wat anders zijn dan de synthetisch-ruikende troep die je elders veel te veel tegenkomt. De scheercrème van Rituals zou ik mijden; daarentegen is hun aftershave uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Tabac scheercrème vind ik ook niet zo geweldig. De geur is prettig maar houdt niet lang aan. Vindt het ook niet zo lekker glijden tijdens het scheren. Dan liever de Palmolive die wel lekker scheert en fris ruikt, al zij dat ook niet heel veel langer.

Scheerzeep kan je ook kopen van de Vergulde Hand. Scheert prima en is makkelijk aan te maken. Maar ook die geur blijft niet heel lang hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Bij Ekoplaza kan je Speick halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SR8 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:54:
Bij Ekoplaza kan je Speick halen.
Helemaal vergeten. Scheerzeep en aftershave van dit merk zijn top. (Ik ben een zeepgebruiker, crème doe ik eigenlijk alleen op vakantie.) Lekkere geur ook.

De hierboven genoemde zeep van Vergulde Hand doet het beslist niet onaardig, maar droogt mijn huid erg snel uit. Het kan verkeren... dus laat het geen belemmering zijn om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Mooie tips, gents. Hebben jullie nog tips voor een kant-en-klare schuim? Ik scheer me nog altijd onder de douche en scheercrèmes en sticks zijn daar niet handig (toch?). Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, aangezien zoveel mensen hier juist veel tijd en aandacht willen besteden aan het scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik scheer me ook onder de douche, mijn hoofd dan, maar dat zou geen probleem mogen zijn zolang je maar niet met je hoofd onder de douchekop staat :) En waarom zou je geen kant en klaar scheerschuimpje mogen gebruiken? Kan voor jou misschien heel praktisch zijn. En dan kan je toe met de bekende merken of wat jij prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:19
@woutur Ik blijf zelf de scheerbussen van Proraso. Erg dik schuim, en ruikt en scheert uitstekend. :) Ik gebruik deze eigenlijk vooral als ik iets minder tijd of zin heb om een zeepje te kloppen met de kwast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

joramoudenaarde schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:52:
@woutur Ik blijf zelf de scheerbussen van Proraso. Erg dik schuim, en ruikt en scheert uitstekend. :) Ik gebruik deze eigenlijk vooral als ik iets minder tijd of zin heb om een zeepje te kloppen met de kwast.
Zonder reclame te willen maken: om Proraso uit te proberen heb ik net alle 4 de soorten scheerschuimbusjes van 50ml besteld bij voordeeldrogisterij. Kostte geen bal en zo heb ik ook meteen wat scheerschuim voor op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:33:
Mooie tips, gents. Hebben jullie nog tips voor een kant-en-klare schuim? Ik scheer me nog altijd onder de douche en scheercrèmes en sticks zijn daar niet handig (toch?). Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, aangezien zoveel mensen hier juist veel tijd en aandacht willen besteden aan het scheren.
Sorry. Kant-en-klaar schuim is mij niet vet en plakkerig genoeg; mesjes snijden het spul veel te goed weg.

Dat gezegd, ik scheer me af en toe ook onder de douche en het maken van goed schuim met een crème kost niet meer dan een minuut of twee. Ik gebruik een groot kommetje dat ik vul met warm douchewater waarin ik de kwast te weken leg; en als ik klaar ben met de shampoo e.d. ga ik aan de slag. Het kommetje met schuim zet ik natuurlijk buiten bereik van de straal. Ik droog voor het inzepen wel even vluchtig m'n haren af, want anders stroomt het schuim meteen van m'n gezicht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:49
ga ik even inbreken in de discussie over schuim.

Ik heb nu twee kwasten die haren verliezen. maar niet een of twee, gewoon veel. Heel irritant en ik vermoed dat ik iets ernstig fout aan het doen ben. Heb ze van de lokale herenkapper. een omega varkenshaar (ongeveer 15 euro) en een omega dassenhaar (ik geloof 40 euro ongeveer). Ik vind het doodzonde, want ik ben bang dat het onomkeerbaar is.

Mijn vraag is dus de volgende, kan ik mijn kwast met mijn hand uitkloppen na gebruik en dan uithangen in een houder, of moet ik meer/minder doen? Ik bedoel dus alleen de polsbeweging, totdat er geen druppels meer vanaf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een goedkope van de Kruidvat en nog geen haar verloren en ik ga er niet bepaald zachtzinnig mee om. Ik schud het ding uit, knijp het ding uit, wring het ding uit of klop het ding uit. Je zou zeggen dat ze het moeten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:05:
Ik heb een goedkope van de Kruidvat en nog geen haar verloren en ik ga er niet bepaald zachtzinnig mee om. Ik schud het ding uit, knijp het ding uit, wring het ding uit of klop het ding uit. Je zou zeggen dat ze het moeten kunnen hebben.
das (haha) dus ook een beetje mijn probleem. Voor dat geld zou je moeten zeggen dat die dingen best een stootje moeten kunnen verdragen. Maarja zo blijkt dus van niet. Ik denk dat ik maar even langs het kruidvat ga dan. Enig idee of etos toevallig ook zo'n ding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Bij de Etos hebben ze dacht ik Vergulden hand (varkens) kwast. de Kruidvat essentials (varkens) kwast vind ik prettiger. beide onder de 5 euro.

mijn kwast sla ik 1x uit en hang hem dan op om te drogen. af en toe verlies ik ook wel eens een haar, maar met die kosten maakt het weinig uit.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
skoozie schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Bij de Etos hebben ze dacht ik Vergulden hand (varkens) kwast. de Kruidvat essentials (varkens) kwast vind ik prettiger. beide onder de 5 euro.

mijn kwast sla ik 1x uit en hang hem dan op om te drogen. af en toe verlies ik ook wel eens een haar, maar met die kosten maakt het weinig uit.
ben inderdaad net naar de etos gelopen om een vergulde hand kwast aan te treffen. ik haal terug uit werk wel even een kwast bij de kruidvat.

het probleem is in mijn geval niet een enkele haar, maar tientallen die op mijn gezicht blijven plakken tijdens het kwasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Die van de Vergulde Hand verliest juist enorm veel haren. Ik ga er ook niet heel zachtzinnig mee om, maar het ding zou het moeten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pannekoek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:48:
ga ik even inbreken in de discussie over schuim.
Veel haarverlies wijst op een productiefout: lijm is dan niet voldoende uitgehard of de haren zitten niet diep genoeg in de lijm. Heb het wel gehad met dure handgemaakte kwasten, niet leuk.
Mijn vraag is dus de volgende, kan ik mijn kwast met mijn hand uitkloppen na gebruik en dan uithangen in een houder, of moet ik meer/minder doen? Ik bedoel dus alleen de polsbeweging, totdat er geen druppels meer vanaf komen.
Uitslaan moet 'ie gewoon kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
woutur schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:26:
[...]

Zonder reclame te willen maken: om Proraso uit te proberen heb ik net alle 4 de soorten scheerschuimbusjes van 50ml besteld bij voordeeldrogisterij. Kostte geen bal en zo heb ik ook meteen wat scheerschuim voor op reis.
Was van de week ook bij de barber waar ze Proraso schuim uit bus verkopen omdat ik in dit topic vernomen had dat het wel fijn spul was even na gevraagd volgens hem droogt het snel uit maar kan begrijpen dat het voor even snel wel zou kunnen misschien ga ik het gewoon eens proberen :) kan vast geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Rezta schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:21:
[...]

Was van de week ook bij de barber waar ze Proraso schuim uit bus verkopen omdat ik in dit topic vernomen had dat het wel fijn spul was even na gevraagd volgens hem droogt het snel uit maar kan begrijpen dat het voor even snel wel zou kunnen misschien ga ik het gewoon eens proberen :) kan vast geen kwaad.
Prorasso spul ligt ook bij mijn lokale Etos, misschien kan je het daar ook vinden.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 05:56
Geinig topic dit. Kwam erop terecht na wat googlen. Vorige week aantal dagen in zuid Italië geweest, Puglia. Espresso's staand achterover slaan, zon, zoete ontbijtjes, warme lunch, late dinners en heb me 'n paar keer lekker laten scheren bij zo'n authentieke barbier. Wat 'n ervaring! Zo glad, maar vooral ook de aandacht die je krijgt. Ze waren zeker 20 minuten bezig en dat voor 5 euro.

Enthousiast geraakt hier in NL gelijk 'n Merkur 23C krabbertje aangeschaft. Tevens scheerzeep, scheerkwast, aluin, talkpoeder en aftershave balsem. Nu scheerde ik mij altijd al "nat" maar gewoon met scheergel uit 'n bus en plastic wegwerp mesjes.

Vooral het hele ritueel eromheen vind ik nu leuk. Wassen, lang inzepen, 2x scheren, voelen met de vingers, strak trekken, nazorg met aluin en talkpoeder. Ik vind momenteel scheren met 'n krabbertje nog wel lastiger dan met de wegwerp, maar zal kwestie zijn van wennen. En voor het neusvleugeltje, moet ik toch nog teruggrijpen, want de Merkur is er te groot voor.

Vraagje:
Is het nu de bedoeling dat zo'n mesje in de krabber na 'n aantal scheerbeurten omgedraaid moet worden? Zodat de andere kant ook gebruikt wordt?

Alvast hartelijk dank voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:06
CharlieFox schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:50:
[...] En voor het neusvleugeltje, moet ik toch nog teruggrijpen, want de Merkur is er te groot voor. [...]
Nog geen problemen gehad met mijn 39c (die even groot is), dus dat zal een kwestie van gewenning voor je zijn. Gewoon blijven proberen!
Vraagje:
Is het nu de bedoeling dat zo'n mesje in de krabber na 'n aantal scheerbeurten omgedraaid moet worden? Zodat de andere kant ook gebruikt wordt?
Ik gebruik sowieso al om en om. Ik ga er niet op lopen letten tijdens het scheren dat ik dat ding de hele tijd de zelfde kant op loop te houden. Je voelt het ook vanzelf wel als het mesje niet meer scherp genoeg is (aan een kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Ik gebruik sowieso al om en om. Ik ga er niet op lopen letten tijdens het scheren dat ik dat ding de hele tijd de zelfde kant op loop te houden. Je voelt het ook vanzelf wel als het mesje niet meer scherp genoeg is (aan een kant).
ik denk dat ie een andere manier van omdraaien bedoelde, niet 180 graden maar het mes eruit halen, om zijn as draaien en terug plaatsen

Ik vraag me alleen af of dat uitmaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dat omdraaien doe ik eigenlijk nooit. Je kunt altijd proberen of je het fijn vindt of niet. Ik denk dat het puur een persoonlijk iets is om het wel of niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pannekoek schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:39:
[...]

ik denk dat ie een andere manier van omdraaien bedoelde, niet 180 graden maar het mes eruit halen, om zijn as draaien en terug plaatsen

Ik vraag me alleen af of dat uitmaakt..
What? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg het mesje plat op tafel. Je kunt het nu draaien terwijl het altijd contact maakt met de tafel: dan wordt achter voor. Maar je kunt het mesje ook over z'n korte kant 'uit het vlak van de tafel' draaien waardoor boven onder wordt. Dat laatste lijkt me tamelijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dat eerste lijkt mij vooral zinloos, omdat je dat draaien ook doet als je je krabber op de andere kant op je gezicht haalt. Dat om zijn as draaien lijkt me zinvoller, alleen is dat volgens mij puur persoonlijk gevoel of het werkt of niet. Ik kan ook prima 10 scheerbeurten doen met een mesje waarbij ik dit niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
wat cymic zegt. Als je het mes in je krabber doet heb je kantje 1 (boven) en kantje 2 (onder, die imo dus het snijden doet. Draai je hem om, wordt boven onder, heb je dan dubbel zoveel levensduur uit een mes of niet?

ik denk van niet

edit: linkje http://www.shaving-shack....nd-at-periodic-intervals/

[ Voor 13% gewijzigd door pannekoek op 01-06-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

pannekoek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:48:
Ik had het ook met een wat goedkopere kwast na iets van een jaar (zie deze topicreeks ergens over mijn frustratie). Het was een combinatie van 'ouderdom' en bouwkwaliteit. heb nu een semogue kwast gekregen, en dat is wel een stuk beter gemaakt. Geen haren die eruit komen.

Wel een tip: niet afspoelen etc met gillend heet water, het schijnt niet het beste te zijn voor de lijm.

Uiteindelijk is het volgens mij het aloude, goedkoop is duurkoop verhaal.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de coating beter is als je het mes flipt. Maar je snijdt nog steeds met de zelfde rand. Vandaag trouwens mee genomen bij de Action voor nog geen 6 euro:
Action
sorry voor crapy foto.
Scheerzeep
Aftershave balsem
Scheerkwast
Wax
Houten kam

[ Voor 7% gewijzigd door skoozie op 02-06-2017 21:15 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
skoozie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:29:
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de coating beter is als je het mes flipt. Maar je snijdt nog steeds met de zelfde rand. Vandaag trouwens mee genomen bij de Action voor nog geen 6 euro:
[afbeelding]
sorry voor crapy foto.
Scheerzeep
Aftershave balsem
Scheerkwast
Wax
Houten kam
voor zes euro ga ik langs, als is het maar voor die houten kam. Thanks voor de tip!

Edit: Ben gegaan, heb er 2 meegenomen. De pomade is daadwerkelijk olie, ik had verwacht dat het van die brakke waterbasis zooi was. De kam voelt enigszins flimsy, maar zolang hij niet breekt binnen 3 keer kammen moet het goed zijn. Ik ga zo de kwast, zeep en asb proberen

Edit 2: zojuist geschoren met de spullen uit het setje, dus de kwast, zeep en asb. Gooi de zeep maar weg haha. Ik kon absoluut geen fatsoenlijke zeep kloppen met dit spul. Weet niet of het aan de zeep of de kwast lag, dus heb daarna de kwast gebruikt om met mijn TOBS zeep verder te gaan. Dat kan hij wel.

De kwast is hard, wat me niet verbaasd, dus het dwingt me om af te leren (hard) te drukken met de kwast. Hij werkt verder prima, naar behoren, niets spannend. Ik gooi hem in mijn verchroomde koker van mijn reisset en heb er geen omkijken meer aan verder. Denk dat de Kruidvat kwast die ik laatst gekocht heb beter is.

Ik ga binnenkort nog even die zeep proberen met een betere, duurdere kwast om te kijken of er nog wat van te maken valt.

De asb ruikt prima, niet spannend, niet al te vet en weet het branderige 'aardig' te onderdrukken.

De pomade is vettig en geeft veel shine. Ik had nog flink wat build-up van donderdag en vrijdag, dus dat was een fijne toevoeging. Stand-alone zal het niet veel soeps zijn maar dat moet ik nog testen.

Met de kam kwam ik niet door mijn haren heen toen ik onder de douche vandaan kwam, maar ik heb vrij dik haar. ICM pomade schiet dat niet op met dunne tandjes haha.

VERDICT (voor nu): Kom je langs een action? haal even zo'n ding. Voor 6€ zul je genoeg dingen vinden waar je plezier van hebt.

[ Voor 63% gewijzigd door pannekoek op 03-06-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
De set van de action heb ik vandaag ook gekocht, bij de kassa €4,44 (ik weet niet of dat een foutje was). Spullen eens proberen, geinige kam en kwast is inderdaad hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
woutur schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:33:
Mooie tips, gents. Hebben jullie nog tips voor een kant-en-klare schuim?
Ik scheer mij ook nog af en toe met scheergel van Nivea sensitive. Er zit wel veel meer rommel in om een reactie van schuim te creëren wat niet goed is voor je huid. Scheerzeep met natuurlijke oliën is dan wel weer beter. Al heb ik nog nooit een goed onderbouwd onderzoek gelezen of scheergel/schuim uit bus echt zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Ingelogd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:47:
De set van de action heb ik vandaag ook gekocht, bij de kassa €4,44 (ik weet niet of dat een foutje was). Spullen eens proberen, geinige kam en kwast is inderdaad hard.
Ik ben er nu achter waarom de action set "Barbershop" mij 4,44 euro gekost heeft; vaderdag actie tot dinsdag 13 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:02:
Helemaal vergeten. Scheerzeep en aftershave van dit merk zijn top. (Ik ben een zeepgebruiker, crème doe ik eigenlijk alleen op vakantie.) Lekkere geur ook.
Aangespoord door deze discussie heb ik van de week een tubetje Speick 'Active' scheercrème gekocht (herkenbaar aan grijs-rode verpakking in plaats van de normale turquoise-rode): prima product. Fijne bitter-friszoete geur, zalig schuim dat mooi vet en zwaar te kloppen is, zeer goede prijs-prestatieverhouding. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb net een setje Astra en Personna mesjes bestelt, tot nu toe altijd Feather gehad. Heb een hele zware baardgroei dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ingelogd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:04:
Al heb ik nog nooit een goed onderbouwd onderzoek gelezen of scheergel/schuim uit bus echt zo slecht is.
Eigen ervaring zegt toch al genoeg? Uit een bus scheert nooit zo lekker als goed geklopte eigen zeep. Het voordeel is dat het veel sneller is en altijd een resultaat waar je prima mee kunt scheren. Met zeep kan je het nog wel eens verprutsen en dan scheert het een heel stuk minder dan zo'n bus. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Afgelopen week een flesje Figaro aftershave gehaald voor m'n vader. Die heeft een hekel aan autorijden namelijk, tenzij het in z'n Nissan Figaro is (vandaar de aftershave). Ben benieuwd hoe die ruikt eerlijk gezegd! Heeft iemand hier de aftershave (lotion, niet de balsem) wel eens gebruikt?

Had ook voor mezelf via Etsy een potje van die ultra "hippie" gezonde scheer croupes gekocht. Wat een heerlijke geur en olie-zacht huidje krijg je van dat spul zeg. Alleen echt ontzettend jammer dat het de haren niet wat zachter maakt zodat ook het scheren prettiger gaat. ALs face wash vind ik 't echt een goede koop, maar om mee te scheren is het toch wel een miskoop geweest. Ik wil nog wel eens een andere variant proberen, maar ik heb tot nu toe meer succes gehad met de wat bekendere merken scheercremetjes en -zepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Gonadan schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:07:
[...]

Eigen ervaring zegt toch al genoeg? Uit een bus scheert nooit zo lekker als goed geklopte eigen zeep. Het voordeel is dat het veel sneller is en altijd een resultaat waar je prima mee kunt scheren. Met zeep kan je het nog wel eens verprutsen en dan scheert het een heel stuk minder dan zo'n bus. :P
Precies dat en tja scheerschuim bussen zijn vervuilend en er zit meuk in dat echt niet gezond is. Ben er blij met mijn simpele zeepjes en kwast. Heb nu ook een scheerzeep stick en dat werkt eigenlijk best prima. Even met de stick over mijn gezicht en schuimen maar gaat prima. En als ik echt haast heb heb ik palmolive scheer creme dan heb ik zelfs geen kwast nodig.

Bevalt prima zo ^_^ nu nog alleen aan het open mes. Vind het gewoon wat spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Iemand een idee waar je Arko scheerstick kan kopen? Online betaal je snel 4x zo'n stick aan bezorging en ik heb geen zin om voor 60€ dingen te kopen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

pannekoek schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:31:
Iemand een idee waar je Arko scheerstick kan kopen? Online betaal je snel 4x zo'n stick aan bezorging en ik heb geen zin om voor 60€ dingen te kopen haha
Zag er laatst een ergens op de Albert Cuyp (Amsterdam) liggen, daar zie je wel meer mesjes/shavettes liggen. Voor de gein een plastic shavette gekocht en wat derby mesjes. Ik heb me er inmiddels 2x mee geschoren, het blijft toch wel eng om hem in de nek te gebruiken. Het vasthouden en in een juiste hoek op het gezicht zetten is ook lastiger dan met de DE, ook het resultaat blijft (nog) achter. de plastic houder heeft ook een heel hoog wegwerp mesjes gevoel, een beetje zoals met de Wilkinson Sword Classic DE houder.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Debry mesjes zijn ook niet top mesjes misschien kijken of er iets anders mes er in dat kan enorm helpen.

Ik heb al een open mes liggen (keer betaalbaar gekocht via het scheer forum) alleen durf nog niet echt. Misschien een cursus doen just to be safe.

Ik bestel vaak extra van andere zooi die ik anders bij het drogist haal zodat het niet veel extra kost. Maar wat zijn die Arko stick cheap. voor 1 euro ^_^ dat zijn pas prijzen. Alleen tja moet je er wel 60 kopen voor gratis verzenden maar goed ik betaal soms voor een pot 12-15 euro dus je kan genoeg meet scheren met 60 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
skoozie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:06:
[...]

Zag er laatst een ergens op de Albert Cuyp (Amsterdam) liggen, daar zie je wel meer mesjes/shavettes liggen. Voor de gein een plastic shavette gekocht en wat derby mesjes. Ik heb me er inmiddels 2x mee geschoren, het blijft toch wel eng om hem in de nek te gebruiken. Het vasthouden en in een juiste hoek op het gezicht zetten is ook lastiger dan met de DE, ook het resultaat blijft (nog) achter. de plastic houder heeft ook een heel hoog wegwerp mesjes gevoel, een beetje zoals met de Wilkinson Sword Classic DE houder.
laat ik de komende twee weken nou net vaak in Amsterdam zijn. Kun je me laten weten waar dat is? Of is daar geregeld markt? En zo ja, wanneer en wat zijn de tijden (kom niet uit de buurt maar moet op een huis passen komende 2 weken, maar moet wel werken overdag haha.)

Tip voor open mes scheren, gewoon niet te veel druk zetten en kleine, gecontrolleerde bewegingen maken. Ik heb mij nog nooit in de nek gesneden met open mes (maar geloof me, elders in het gezicht met grote regelmaat). Als je zorgt dat je geen honger hebt (zodat je handen niet trillen) en je geen druk zet, moet het goedkomen.

En natuulijk NOOIT zijwaards bewegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@pannekoek De Albert Cuijp markt is er iedere dag behalve zondags. van 09:00 tot 17:00, dan wordt het opgeruimd. Die Arko zag ik volgens mij ongeveer halverwege hier ongeveer

ze hebben zelfs een eigen site: http://albertcuyp-markt.amsterdam/

@MeZZiN Ik heb er denk ik een Hema mesje ingezet. Momenteel een Derby in mijn DE, maar nog niet genoeg mee geschoren voor een goed oordeel. Tot nu toe ervaring met Hema, en Wilkinson mesjes waar ik die 2e prettiger vind. Er liggen ook nog Personna, Supermax, Astra en Shark mesjes te wachten.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
skoozie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:20:
@pannekoek De Albert Cuijp markt is er iedere dag behalve zondags. van 09:00 tot 17:00, dan wordt het opgeruimd. Die Arko zag ik volgens mij ongeveer halverwege hier ongeveer

ze hebben zelfs een eigen site: http://albertcuyp-markt.amsterdam/
ik dank u hartelijk! Ik ga zsm kijken. ik heb een hele toffe antieke reis set gevonden uit de jaren '50, met van die kokers erin voor je kwast en je scheerstaaf, maar de vergulde hand is te groot voor de koker haha.

Tof ook dat je de locatie erbij doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ben ik de enige die gewoon t roze scheermesje van zn vriendin gebruikt. Vind ik zelf de fijnste, denk van gilette van die wegwerp gevallen. Op vakantie scheer ik me daarom ook niet, men ziet me al staan in de wasruimte met dat roze ding haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
https://www.google.com/ma...%2C4.894900000000007&z=17

elke dag markt dus gewoon heen gaan. Daar vlak bij zit ook een goede scheerzaak http://www.hisamsterdam.nl/

@skoozie Hema is persona :) Maar zoveel mesjes heb zelf nu souplex die bevalen goed had ook nog feathers alleen dat was nog even te scherp dus die gaan volgende week er weer een keer in. Ik heb zelf niet heel veel zin om veel uit te proberen maar heb al wat keuzes toch gehad. Maar heb nu een goed mesje en wil nog iets scherper ben niet 100% tevreden maar het kost mij geen moeite om te scheren er mee.

@sugarlee89 zou mij niet uitmaken if it work it ain't stupid. Maar then again ik heb ook iets te veel roze overhemden + t-shirts heeft iets te maken met dat ik alleen dochters heb en dus de roze was elke dag bijna gaat en mijn wassen eens per week. Maar hier thuis gebruikt mijn vrouw fusion en die doet gewoon een half jaar met een mes. Ben zelf blij met mijn veiligheids mes.

[ Voor 22% gewijzigd door MeZZiN op 10-07-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@MeZZiN Dat dacht ik al, de doosjes zien er ook identiek uit. In Ierland zag ik bij de Boots drogisterij dezelfde doosjes in een Boots blister. Heb ze maar laten liggen.
Bedankt voor die winkel/barber, zal er eens binnen lopen!

Ik scheer me soms 3x per week, soms 3 weken niet. Dus nog relatief weinig oefening sinds ik met DE scheren begon ben, sinds afgelopen kerst. het schuim krijg ik nu meestal wel goed, daar merk ik heel veel verschil tussen hoe het scheert als het schuim goed lukt of net niet.
Vandaar ook dat ik in het begin altijd met Hema mesjes scheerde, die kan je makkelijk bij halen en dan is dat in ieder geval consequent.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

He, het scheertopic. Tegenwoordig scheer ik mij niet meer 'babybilletjesglad', af en toe nog (voor een bruiloft of diner), met mijn Gillette Flair Tip Rocket i.c.m. Gillette Bleue mesjes.
Tot voor kort gebruikte ik een simpele tondeuse om mijn braadgroei te trimmen, maar dat was eigenlijk maar een onhandig lomp ding. Sinds vorige week heb ik een Philips OneBlade gekocht, en ik ben daar tot nu toe erg tevreden over. Glad trimmen gaat perfect, en de opzetkammetjes (1, 3 en 5mm) werken erg fijn. Ik trim mezelf nu om de 3 dagen met het 1mm opzet kammetje. Voordeel is dat het ding zich hanteert als een normaal elektrisch scheerapparaat (maar dan wat fijner) en waterdicht is, dus trimmen kan lekker snel onder de douche.
Enige nadeel is de prijs van de vervangende mesjes; 15 euro, maar ik heb al gezien dat ze her en der af en toe in de aanbieding zijn voor 10 euro.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
-tom-562 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:10:
He, het scheertopic. Tegenwoordig scheer ik mij niet meer 'babybilletjesglad', af en toe nog (voor een bruiloft of diner), met mijn Gillette Flair Tip Rocket i.c.m. Gillette Bleue mesjes.
Tot voor kort gebruikte ik een simpele tondeuse om mijn braadgroei te trimmen, maar dat was eigenlijk maar een onhandig lomp ding. Sinds vorige week heb ik een Philips OneBlade gekocht, en ik ben daar tot nu toe erg tevreden over. Glad trimmen gaat perfect, en de opzetkammetjes (1, 3 en 5mm) werken erg fijn. Ik trim mezelf nu om de 3 dagen met het 1mm opzet kammetje. Voordeel is dat het ding zich hanteert als een normaal elektrisch scheerapparaat (maar dan wat fijner) en waterdicht is, dus trimmen kan lekker snel onder de douche.
Enige nadeel is de prijs van de vervangende mesjes; 15 euro, maar ik heb al gezien dat ze her en der af en toe in de aanbieding zijn voor 10 euro.
en je schijnt er ongeveer 6 maanden mee te kunnen doen. dat maakt 15/6=2,5 euro per maand, wellicht zelfs goedkoper dan DE scheren. Werk ik bij Philips vraag u? Neen, slechts een kantoorstage daar haha. Heb er wel een weten te bemachtigen en ik moet zeggen, voor een elektrisch apparaat ben ik tevreden. Maar voor mij gaat er niets boven DE scheren, dus ik gebruik het heeeeel sporadisch als het niet anders uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens de verpakking kan je er 4 maanden mee doen, met 2 scheerbeurten per week.

Maar natuurlijk, ik zie het ook niet als scheren, maar als trimmen. Scheren doe je met een mes en niet met een veredelde tondeuse :P Maar de 3-dagen stoppeltjesbaard bevalt mij eigenlijk wel, vandaar de aanschaf van een OneBlade

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik heb mijn omwegen gemaakt naar het 'perfecte' BBS. Ik ben van scheermesje (die gele cheap weggooi zooi) naar braun scheerapparaat naar philips cool ding met balm naar weer terug naar Gillette Mach 3 -> fusion en nu naar DE scheren. Ben eindelijk blij met het resultaat. Maar een scheerapparaat zal nooit glad genoeg zijn voor mij en voor de dames thuis. Krijg na een dag al klachten...

Hema mesjes zijn ook handig net zoals de aftershave die is erg fijn weinig geur.

Ik scheer me meestal 3 keer per week eigenlijk te kort maar soms gewoon niet de rust om rustig te gaan scheren. Tijd omdat wel weer te doen teveel op mijn bord en scheren is eigenlijk een rust moment op de dag.

Ik koop mijn mesjes per 100 nu kost maar 30 euro of iets. Dus heb nu 100 souplex dus kan 2 jaar voort dus hoef niets meer te kopen de komende jaren. Heb zelf astra, muhle, feather en souplex geprobeerd waarbij souplex nu mijn standaard mesje is. Alleen het is wel jammer dat er weinig keuze is bij kruidvat etc voor echte mesjes ipv die Gillette crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-09 22:14
Ik gebruik nog steeds de Mach 3 mesjes. Die zijn het makkelijkste te hanteren.
Tip: wanneer je het mesje met de niet scherpe kant langs je arm naar beneden wrijft, dan wordt ie weer glad. Ik doe zo minimaal 3 maanden met een mesje :)
En inderdaad een zeepbakje met kwast. Ook heel voordelig en goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@MeZZiN Wat is BBS? Blote Billen Scheren? :D

Ik scheer me zelf maar 1x per week omdat ik anders tóch rode plekjes blijf houden. Dat had ik met Gilette Mach 3 ook al, en ook na diverse scheerzepen en spuitbussen met scheerschuim te hebben geprobeerd. 1 à 2 keer scheren per week is met een mesje met mijn huid blijkbaar toch een beetje het maximaal haalbare. Gelukkig wil m'n vriendin liever dat ik een klein baardje laat staan, maar dat gaat pas gebeuren als m'n bolletje ook getrimd kan worden :P

Ik had pas geleden trouwens ook een croupe geprobeerd, zo'n all-natural croupe'je van Etsy. Dat viel eerlijk gezegd toch een beetje tegen. Enórm lekkere geur en zacht huidje, alleen de baardharen maakte het totaal niet zacht... met als resultaat dat scheren erg onprettig was.

Kent iemand trouwens deze TFS Aftershave balm? Ik heb 'm nu en vind 'm hartstikke lekker, maar wil hierna weer eens wat anders proberen. :) Weet iemand een vergelijkbare kruidig-frisse geur bij een ander merk? Die zoete of fruitige geurtjes zijn namelijk niet helemaal mijn ding, maar sandalwood-achtige geuren ben ik ook een beetje klaar mee. Heb trouwens ook nog een Floid die érg lekker is, maar dat is geen balsem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
@joramoudenaarde Dat mag lekker hollands maar het staat voor Baby Bil Glad (dus dan BBG)
Dit is de volledige lijst.
BBS: Baby's butt smooth
DFS: Darn fine Shave
CCS: Close, comfortable shave
SAS: Socially acceptable shave

Als ik mijn best doe is het meestal BBS en anders DFS en als ik geen tijd heb SAS.
SAS enkele ronde.
DFS 2 rondes
BBS 3 rondes super glad.

Je kan de creme proberen van deze deze schijnt heel mild te zijn: http://www.baume.be/shop-eng/. Ik zou als ik jouw was gewoon een paar proberen waar je makkelijk aan kan komen. en even kijken op shavingsociety.com daar zijn een aantal posts met goede tips voor de wat lastigere huid. Wat mij in het begin hielp was een pre-shave oil te gebruiken dat hielp erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:41

Grin

Ride si sapis.

joramoudenaarde schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:58:
[...]
Kent iemand trouwens deze TFS Aftershave balm? Ik heb 'm nu en vind 'm hartstikke lekker, maar wil hierna weer eens wat anders proberen. :) Weet iemand een vergelijkbare kruidig-frisse geur bij een ander merk? Die zoete of fruitige geurtjes zijn namelijk niet helemaal mijn ding, maar sandalwood-achtige geuren ben ik ook een beetje klaar mee. Heb trouwens ook nog een Floid die érg lekker is, maar dat is geen balsem.
Geurende verzorging zou ik mee oppassen wanneer je rode plekjes/irritatie hebt. Een voedende en zoveel mogelijk neutrale verzorging lijkt me dan meer op z'n plaats dan een lekker luchtje. Daar heb je EdP, EdT of EdC voor, toch?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Grin Ik had voorheen altijd de Nivea aftershave balsem voor de gevoelige huid, maar ook die hielp niet. Maar wat is EdP/EdT/EdC? Eau de Cologne en zo? Dat klopt, maar ik gebruik niet altijd die alcohol houdende geurtjes. Die branden me de pijp uit als ik die op doe gelijk na het scheren namelijk :D

@MeZZiN Wat een afkortingen! Ik had al eens een testertje van de Baume, maar het loste niet de rode plekjes op. Ik was trouwens niet helemaal duidelijk nu ik m'n berichtje terug lees: het zijn geen rode plekjes van de irritatie, maar van die nét-niet-wondjes. Ik dacht namelijk eerst dat het door de balsem-soorten kwam die ik gebruikte, omdat ik had gehoopt dat ze de huid wat sneller zouden verzachten en helen zo na het scheren namelijk. Ik scheer me namelijk altijd heel voorzichtig en niet te snel, en heb ook al diverse mesjes geprobeerd variërend van Astra's tot Feathers (inclusief van alles wat er tussen zit).
Pagina: 1 ... 9 ... 79 Laatste