Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo gisteren de Rockwell Razor 6C 'gekregen' van Sinterklaas. En vanmorgen me er voor het eerst mee geschoren. Standje 3 en de bijgeleverde mesjes. Helemaal prima. Lekker glad en gladder dan ik voor elkaar heb gekregen met de Merkur of de Qshave. Dus ik ben er blij mee. Later eens gaan testen met andere standjes.

Sowieso de Qshave is het gewoon niet voor mij. Een te grote kop en de bijgeleverde mesjes zijn het gewoon niet. Met betere mesjes krijg je zeker wel goede resultaten, maar niet zo goed als deze Rockwell.
Als iemand de Qshave wil uitproberen. Die mag iemand hier gratis hebben. Stuur maar een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
Niet alleen kinderen maar ook volwassen zijn blij met de Sint, proficiat πŸ˜‰

Ik heb de 6c gehad maar helaas werkt niet voor mij, ik kon β€œthe sweet spot” niet vinden. Mooie krabber πŸ‘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Jelte schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:11:
Zo gisteren de Rockwell Razor 6C 'gekregen' van Sinterklaas. En vanmorgen me er voor het eerst mee geschoren. Standje 3 en de bijgeleverde mesjes. Helemaal prima. Lekker glad en gladder dan ik voor elkaar heb gekregen met de Merkur of de Qshave. Dus ik ben er blij mee. Later eens gaan testen met andere standjes.

Sowieso de Qshave is het gewoon niet voor mij. Een te grote kop en de bijgeleverde mesjes zijn het gewoon niet. Met betere mesjes krijg je zeker wel goede resultaten, maar niet zo goed als deze Rockwell.
Als iemand de Qshave wil uitproberen. Die mag iemand hier gratis hebben. Stuur maar een PM.
Je hebt PM >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chulin
Trouwens vergeten te melden, ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en adviezen, zeker @RoosW , @Turdie en @Lampuhkap , mensen met veel verstand van zaken maar ook aardig en geduldig genoeg om mij te kunnen en willen helpen.

bedankt heren πŸ‘πŸ‘πŸ₯°πŸ₯°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
chulin schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:46:
Trouwens vergeten te melden, ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en adviezen, zeker @RoosW , @Turdie en @Lampuhkap , mensen met veel verstand van zaken maar ook aardig en geduldig genoeg om mij te kunnen en willen helpen.

Anytime bud! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
πŸ˜‰πŸ˜‰

Top en vriendelijk sfeer op de scheer topic hier op tweakers, maar ben ik nog niet 100% tevreden, mijn zoon van 16 is nog niet begonnen met scheren πŸ˜–πŸ˜–, maar tja, hij heeft ook geen haar 🀣🀣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
chulin schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:46:

Gefeliciteerd met je jubileum! Soms moet ik wel een paar keer extra lezen om je zinnen goed te begrijpen, maar uitiendelijk komt het wel goed

Ik weet trouwens echt niet meer precies wanneer ik begonnen ben, maar zal wel terug te vindne zijn als je heel wat jaren terug gaat in dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 06-12-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:24:
[...]

Gefeliciteerd met je jubileum! Soms moet ik wel een paar keer extra lezen om je zinnen goed te begrijpen, maar uitiendelijk komt het wel goed

Ik weet trouwens echt niet meer precies wanneer ik begonnen ben, maar zal wel terug te vindne zijn als je heel wat jaren terug gaat in dit topic.
Haha…
Beter laat dan nooit 🀣

Excuses voor mijn Netherlands, het is niet mijn moedertaal 🀭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zit inmiddels al dik 10 jaar in dit 'vak' :P vanuit Tweakers zelfs met meerdere gasten een heel Nederlandstalig scheerforum uit de grond gestampt :P

En dat allemaal vanuit een draadje.......dit draadje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:50
chulin schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:31:
Vandaag precies een jaar geleden begon mijn reis in het wereldje van klassiek scheren, setje is goed als op, maar voldoende voor nog een keer πŸ˜‰.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

Voor mezelf heb ik het even moeten opzoeken. Ik ben ondertussen al ruim 2 jaar bezig met scheren met een safety razor. In oktober 2020 heb ik mijn Rockwell 6S gekocht omdat m'n eerste krabber het niet lang heeft volgehouden. Daar heb ik toen ook mijn eerste zeep bijgekocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfIb3XFllJO81J3HSCkVgQs3-Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hodENRrvCmhOkUO88NMEExdg.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD!

En alleen maar +1 wat chulin al geroepen heeft! De sfeer, info en geduld in dit topic is echt _/-\o_

btw: de Timor krabber met Feather vind ik eigenlijk zeer zeer fijn scheren!

[ Voor 19% gewijzigd door Magic666 op 06-12-2021 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0xxEhJ10CA9o81v_UsD0n6JbHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNa97pcewHCOyIieuSPxVzXI.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ik een kerstboom ging uitzoeken vandaag een toepasselijke zeep geprobeerd.
TGS Pino Alpestre.
Doet me denken aan proraso groen maar dan met dennengeur.

Ook eerste keer met floid aftershave, voor een tientje een 400ml fles opgepikt tijdens black friday. Wel lekkere geur, vond het niet heel bijzonder in het begin. Maar na het scheren wel een erg lekkere kick van menthol :) Mooie glazen fles ook.

Ook nog twee kleine flesjes clubman pinaud gekocht, de normale valt me wat tegen maar de Bay rum vind ik erg lekker. Volgende keer maar een Bay rum zeep halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLCAkzi-jt3JPMgocVFPOif2VLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yEbKP7joX52Pauh51xoI6Ri.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJvVAjDcfRbLntdysYgVenDZ6Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mbo37BPowdlRR1UmD0Px1Bib.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 7 December 2021

Prep :Cold water
Razor: Koraat
Brush: Morris&Forndarn Style 3 26mm Finest Badger
Soap: Barrister and Mann Vespers

Wmb de beste kerstgeur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUcHjyXszHqOyxlY6z7rVN7MzMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cv4gXhbFDcBWEUgwbpjmO64.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:17:
Zit inmiddels al dik 10 jaar in dit 'vak' :P vanuit Tweakers zelfs met meerdere gasten een heel Nederlandstalig scheerforum uit de grond gestampt :P

En dat allemaal vanuit een draadje.......dit draadje :D
Yep, ik ben lid πŸ˜‰

Verder, jij bent niet echt actief op het forum, is er een reden voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:06:
[...]

Yep, ik ben lid πŸ˜‰

Verder, jij bent niet echt actief op het forum, is er een reden voor?
Wisselend actief, dat is vooral omdat ik veel met mijn aandacht op t moment in het buitenland zit :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 8 December 2021

Prep:Cold water
Razor: (New) Kamisori
Brush: Wolf Whiskers Raptor Gray
Soap: Southern Witchcrafts Gravefruit II
After-shave: Southern Witchcrafts Gravefruit II
EdP: Southern Witchcrafts Gravefruit II

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oo6p0xyHSbOOS-5r01RilM2c0j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fACOxWf1uXfp2OIqNSS3B78z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:28:
SOTD 8 December 2021

Prep:Cold water
Razor: (New) Kamisori
Brush: Wolf Whiskers Raptor Gray
Soap: Southern Witchcrafts Gravefruit II
After-shave: Southern Witchcrafts Gravefruit II
EdP: Southern Witchcrafts Gravefruit II

[Afbeelding]
De Kamisori is prachtig maar leven is gevaarlijk volgens mij 😱

SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlcUWJamtmQRvGp_pNT-eKH2164=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW5yVzJGiBmZj4rUZ67aXZTB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:13:
[...]

De Kamisori is prachtig maar leven is gevaarlijk volgens mij 😱

SOTD

[Afbeelding]
Valt wel mee, ik heb hem inderdaad gisteren zelf wel heel scherp geslepen, maar als je er voorzichtig mee scheert (hele lichte touch op je gezicht, dan kan ik het prima). Ik heb me er al mee geschoren zonder enig sneetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:19:
[...]

Valt wel mee, ik heb hem inderdaad gisteren zelf wel heel scherp geslepen, maar als je er voorzichtig mee scheert (hele lichte touch op je gezicht, dan kan ik het prima). Ik heb me er al mee geschoren zonder enig sneetje
Ik geloof je wel, maar ik durf het niet πŸ˜₯πŸ˜₯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1O6KlQy2njs9zed1Wv-FBf0tLRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0xH6OIzpZdEE6s3D1mz1ISUU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvp16lGVwfglxL_d8ytVPbdEucI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJUZydG82Ch8s3NvGi9Kq7QH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 9 December 2021

Prep :Coldwater
Razor: Henkotsu Kamisori
Brush: SawDust Creations Studio The Ritz
Soap: House of Mammoth Mood Indigo
After-shave: House of Mammoth Mood Indigo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9N3jtMJA-ZzaIn7VYiZb5FXgf7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zUKDb8YhxtNy8rcUvUzwBsn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:49:
SOTD 9 December 2021

Prep :Coldwater
Razor: Henkotsu Kamisori
Brush: SawDust Creations Studio The Ritz
Soap: House of Mammoth Mood Indigo
After-shave: House of Mammoth Mood Indigo

[Afbeelding]
House of Mammoth krijgt goede recensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:54:
[...]

House of Mammoth krijgt goede recensies
Ja in het verleden deed hij heel beperkte drops waardoor het heel lastig was zijn zepen te krijgen(unobtainable bijna). Als hij een drop deed was hij binnen een paar minuten uitverkocht dat was gewoon niet leuk meer.
Maar sindsdien hij is gaan samenwerken met Oleo soapworks is dat een stuk verbeterd, en hij is ook te verkrijgen via meer retailers.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 09-12-2021 18:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqZH95pzbRb3IgtivVr0kcf8IW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pdxmvncr6Yv4CRaenhCSFFF7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 10 December 2021

Razor: Wade and Butcher
Brush: Leonidam Krypto
Soap: PAA First Night
After-shave: PAA First Night

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk8kzc9btVULU0aJaggYA5-t2MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epzkrTSU8FH8Q0fvNI06DjXO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 11 December 2021

Prep : Cold water
Razor: Koraat (24kt gold plated)
Brush: Grizzly Bay Scorpion
Soap: Barrister and Mann Dickens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLDpbJMRBIBOA-smDIDxqLZkbVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xVzbBnU1OqgMOYIO6MLVmMh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3_qTeR9ksy35_tYQdvUzrJcYBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Glnx9cAEy1IdNPPz4cIsSSNd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEKbrLuAlBUSn6FI0fYWuBo1zaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezVU3sYhM4cpfyC07jwcnWUw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnaFy5Znk7yXWtVgUPLIgb0g97s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILizF8Sjxdli0kPF6NUl1tHa.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Op de dag dat F1 eindelijk eens een Nederlandse WK kent, heb ik mijn WK van de krabbers ontdekt! :)

Het is geworden de MΓΌhle R106.
De laatste tijd was ik al zeer tevreden met de Timor vanwege diens kop dus toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en voor de betere R106 gegaan. En man man man..... wat een lekkere krabber voor mijn huid! Voor het eerst geen razorburn! Dat had ik met de andere krabbers eigenlijk altijd wel een beetje.

Samen met een (verse) Feather is dit DE combi voor mij. _/-\o_
Afgetopt met nieuwe ASB was dit echt een DFS!

[ Voor 42% gewijzigd door Magic666 op 12-12-2021 17:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvE3g9t6NAgk60fDy_Tv46sbhNs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oz3vzGM4IodtucxxvjewpLOD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• negerdesheils
Ter ere van max vandaag geschoren met proraso rood + proraso geel ASB. Proraso oranje dus. Die gele heeft ook wel een lekkere geur, maar rood bevalt me toch beter.

Helaas zat ik tijdens het scheren op m'n telefoon te kijken en drukte het mesje in m'n lip, dus heb nu wel een grote snee haha.

Daarnaast zijn m'n black friday zeepjes nu allemaal binnen, volgens mij kan ik me nu de komende tien jaar scheren. De opuntia vind ik wel echt heerlijk ruiken, Ariana & Evans ben ik ook benieuwd naar. Van Stirling had ik de geur iets sterker verwacht, maar is ook lekker. Lijkt me wel fijn als je alle geuren eerst in een winkel kan ruiken ofzo. Volgende keer maar samples halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
negerdesheils schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:41:
Ter ere van max vandaag geschoren met proraso rood + proraso geel ASB. Proraso oranje dus. Die gele heeft ook wel een lekkere geur, maar rood bevalt me toch beter.

Helaas zat ik tijdens het scheren op m'n telefoon te kijken en drukte het mesje in m'n lip, dus heb nu wel een grote snee haha.

Daarnaast zijn m'n black friday zeepjes nu allemaal binnen, volgens mij kan ik me nu de komende tien jaar scheren. De opuntia vind ik wel echt heerlijk ruiken, Ariana & Evans ben ik ook benieuwd naar. Van Stirling had ik de geur iets sterker verwacht, maar is ook lekker. Lijkt me wel fijn als je alle geuren eerst in een winkel kan ruiken ofzo. Volgende keer maar samples halen.
Tja, helemaal met je eens, ik zou wensen dat er winkels waren waar je vele scheerzepen in ieder geval kon ruiken (ala de Douglas bv) voor het aanschaffen.
Heb er al een aantal gekocht die ik daarna doorgeschoven heb naar een ander.
Overigens heb ik het idee (van commentaren her en der) dat alle nieuwere zepen van Stirling wat minder ehh 'uitbundig' in hun geur zijn, zal wel een kosten dingetje zijn.

Een zeep die mij persoonlijk bv teleurstelde, Gin&Tonic van Stirling, mijn favoriete drankje (voor ik geen co2 houdende drankjes meer mocht) dus wat kan er mis gaan?
Nou, dat je hem dus gewoon onaangenaam vind ruiken dus.
Wintergreen van Stirling deed mij in afgrijzen weg deinsen, Satsuma (Glacial) vond ik te scherp, en in deze uitvoering begonnen mijn wangen en kaaklijn hun koffers te pakken om naar warmere oorden te vluchten.
Maar veel van hun geuren zijn echt bizar goed, Sharp Dressed Man, Varen (moet wel je ding zijn Fougere Bomb), Margarita's on the Arctic, en vele vele anderen (heb er meer als 10).
Nu zag ik wel dat de Alpha Man er mee adverteert, maar dat is geloof ik enkel een webshop, maar dan wel één die ook de Splashes voert! Jay, zodra m'n geldkoffer weer gevuld is...
Je kunt wel de (heerlijk grote) samples bij een Engelse webshop bestellen, maar de import/export ellende en de mogelijke naheffing is ook zo een dingetje, en vooral de verzendduur is volslagen ongewis met alle Brexit ellende.
Ach meestal kun je vrij makkelijk met een klein verlies (de kosten van een goed sample aftrekken zeg maar, met mogelijk de verzendkosten) aan de andere liefhebbers alhier of in één van de andere Nederlandse of Duitse scheerfora doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin

Haha , ik heb Proraso wit en groen, geen kleur combo 🀣
Opuntia is echt top, A&E ook heel goed en Stirling iets minder maar je zal veel plezier beleven, en tja, over 10 jaar misschien kan je samples halen bij de supermarkt 🀣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie

Voor zover ik weet zijn er minimaal in Nederland twee scheerwinkels waar dat kan, scheersalon en manandshaving (wel op afspraak). Je kan ook samples bestellen op shavedash.com om wat dingen te kunnen proberen, dan hoef je niet meteen een hele zeep te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 13-12-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Geuren is en blijft persoonlijk.
Via een forum niet zo lang geleden Stirling Thriumph gekocht samen met 3 grote samples, inmiddels heb ik nu 7 Stirling zepen.
Voor mij zijn Thriumph, Deep blue sea, margaritas on the artic en Icemint echt top kwa geuren, Alighieri is ook echt lekker maar ik had iets meer van verwacht.
Verder vind ik gin & tonic en Island man niets bijzonders, maar let op, het is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:37:
[Afbeelding]

SOTD

Op de dag dat F1 eindelijk eens een Nederlandse WK kent, heb ik mijn WK van de krabbers ontdekt! :)

Het is geworden de MΓΌhle R106.
De laatste tijd was ik al zeer tevreden met de Timor vanwege diens kop dus toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en voor de betere R106 gegaan. En man man man..... wat een lekkere krabber voor mijn huid! Voor het eerst geen razorburn! Dat had ik met de andere krabbers eigenlijk altijd wel een beetje.

Samen met een (verse) Feather is dit DE combi voor mij. _/-\o_
Afgetopt met nieuwe ASB was dit echt een DFS!
De R106 is toch de R89 met een zwarte handvat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:35:
[...]

Voor zover ik weet zijn er minimaal in Nederland twee scheerwinkels waar dat kan, scheersalon en manandshaving (wel op afspraak). Je kan ook samples bestellen op shavedash.com om wat dingen te kunnen proberen, dan hoef je niet meteen een hele zeep te kopen.
Ik vind de samples van Shavedash echt te minimalistisch, in het sample pakketje zit mijns inziens te weinig, de samples van Stirling zelf zijn veel royaler, en dezelfde prijs (als je ze kunt vinden).
Voor een initiΓ«le geur evaluatie wel toereikend, maar om een zeep op alle scheer eigenschappen te beoordelen, te weinig (is mijn persoonlijke mening).
Ik had op basis van een sample van shavedash een zeep besteld (bij Maggard) waar ik uiteindelijk niet tegen kon, derde scheerbeurt wat irritatie, 4e rode vlekken, 5e opgezwollen plekken, gelukkig was er een andere liefhebber die er geen enkele last van had (dit had ik overigens ook met de Agrume van MdC, de andere van hen, geen enkel probleem, maar die kon ik mij niet mee scheren zonder eruit te zien alsof ik het begin van de Bof had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
@RoosW
100% mee eens.
Een beetje lullig om een MdC zeep kopen voor €55 en niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Geur is echt heel persoonlijk. Varen is hier net al geprezen. Deze heeft bij mij een enkeltje prullenbak gehad. Ook de populairdere geuren van A&E vond ik niks. Asian Pear bijvoorbeeld. Executive Man van Stirling gaf mij niesbuien en zo kan ik wel even doorgaan.

De samples van Shave Dash zijn ideaal om kennis te maken met de geur. Het aanbod is alleen net iets te karig. Daarnaast heb ik het idee dat het niet goed is voor de zeep. Laatst had ik een sample van Chiseled Face. Een artisan waar ik geen slechte verhalen over heb gehoord. De zeep was echter bagger. Het was net of het in de schift was geraakt. Er zaten allemaal harde stukjes in de zeep die me aan wasmiddel deed denken. De lather was ook heel dun terwijl er nauwelijks water bij zat. Ook heb ik een keer een scheercrème gehad die volledig was uitgedroogd. Om kennis te maken met een geur is het dus prima, maar qua performance heb ik er mijn twijfels over. Wat ik overigens niet begrijp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:53:
[...]

De R106 is toch de R89 met een zwarte handvat?
Volgens mij wel ja :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-Iy0Q8cNr07E_HznOnvPEf2VK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gLnDuexlYdAw5GE9PimTVl6X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
RoosW schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:32:
[...]

Tja, helemaal met je eens, ik zou wensen dat er winkels waren waar je vele scheerzepen in ieder geval kon ruiken (ala de Douglas bv) voor het aanschaffen.
Heb er al een aantal gekocht die ik daarna doorgeschoven heb naar een ander.
Overigens heb ik het idee (van commentaren her en der) dat alle nieuwere zepen van Stirling wat minder ehh 'uitbundig' in hun geur zijn, zal wel een kosten dingetje zijn.

Een zeep die mij persoonlijk bv teleurstelde, Gin&Tonic van Stirling, mijn favoriete drankje (voor ik geen co2 houdende drankjes meer mocht) dus wat kan er mis gaan?
Nou, dat je hem dus gewoon onaangenaam vind ruiken dus.
Wintergreen van Stirling deed mij in afgrijzen weg deinsen, Satsuma (Glacial) vond ik te scherp, en in deze uitvoering begonnen mijn wangen en kaaklijn hun koffers te pakken om naar warmere oorden te vluchten.
Maar veel van hun geuren zijn echt bizar goed, Sharp Dressed Man, Varen (moet wel je ding zijn Fougere Bomb), Margarita's on the Arctic, en vele vele anderen (heb er meer als 10).
Nu zag ik wel dat de Alpha Man er mee adverteert, maar dat is geloof ik enkel een webshop, maar dan wel één die ook de Splashes voert! Jay, zodra m'n geldkoffer weer gevuld is...
Je kunt wel de (heerlijk grote) samples bij een Engelse webshop bestellen, maar de import/export ellende en de mogelijke naheffing is ook zo een dingetje, en vooral de verzendduur is volslagen ongewis met alle Brexit ellende.
Ach meestal kun je vrij makkelijk met een klein verlies (de kosten van een goed sample aftrekken zeg maar, met mogelijk de verzendkosten) aan de andere liefhebbers alhier of in één van de andere Nederlandse of Duitse scheerfora doorverkopen.
Inderdaad jammer dat je niet echt kan ruiken, maar gelukkig kan je met de reviews wel een beetje een beeld krijgen. Maarja het blijft toch heel persoonlijk of je het lekker vind of niet Ik weet niet of je bij de grotere Nederlandse scheerwinkels wel mogelijk is(zoals manandshaving en barbiere di figaro) als je daar op bezoek bent? Ik ben er nog nooit geweest.

Wat een keuze op de Stirling site trouwens, lijkt me wel heerlijk als je een Amerikaan bent en dan al die geuren kan uitproberen.

Douglas/Iciparis heeft trouwens wel een assortiment met scheerzepen, alleen de meeste staan alleen niet in de winkel. Ik ben een paar winkels ingelopen om ernaar te vragen en ik heb tot nu 1 scheerzeep weten te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
yesjohn schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:14:
Geur is echt heel persoonlijk. Varen is hier net al geprezen. Deze heeft bij mij een enkeltje prullenbak gehad. Ook de populairdere geuren van A&E vond ik niks. Asian Pear bijvoorbeeld. Executive Man van Stirling gaf mij niesbuien en zo kan ik wel even doorgaan.

De samples van Shave Dash zijn ideaal om kennis te maken met de geur. Het aanbod is alleen net iets te karig. Daarnaast heb ik het idee dat het niet goed is voor de zeep. Laatst had ik een sample van Chiseled Face. Een artisan waar ik geen slechte verhalen over heb gehoord. De zeep was echter bagger. Het was net of het in de schift was geraakt. Er zaten allemaal harde stukjes in de zeep die me aan wasmiddel deed denken. De lather was ook heel dun terwijl er nauwelijks water bij zat. Ook heb ik een keer een scheercrème gehad die volledig was uitgedroogd. Om kennis te maken met een geur is het dus prima, maar qua performance heb ik er mijn twijfels over. Wat ik overigens niet begrijp
Ik vermoed dat de persoon die hier achter steekt, een pot koopt en die in vele, vele samples opdeelt, als je dan de pech heb de laatste van achter uit de voorraad lade te krijgen mag Joost weten hoe lang geleden die getrokken was.
Ik heb bv al eens een sample van ze gehad, van een zeepformule die al meer als 2 jaar niet meer gemaakt werd, de nieuwe formule rook anders en schoor ook anders, niet slechter, alleen echt niet hetzelfde.
Dat van die stukjes in Chiseled Face, kan ik niet vertalen naar de diverse zepen die ik van ze heb. Prima romige zepen, dus ik vermoed een gevalletje 'last scrapings out of the tin' en dan jaren liggen uitdrogen.
Hun geuren zijn dan wel weer wat simpel vind ik, met als grote uitzondering 'Summer Storm' waar ik dan ook echt gek op ben, maar hun overige geuren hebben weinig diepgang, al kan dat soms geen echt nadeel zijn.

Ik verafschuw qua geur Noble Otter Firefighter, overigens net als de Stirling Texas varianten.
Die verbrande dennenbomen geur moet echt je ding zijn.

Op mijn verlanglijst: Noble Otter 'Orbit' & 'Northern Elixer', Stirling 'Deep Blue Sea', al wil ik van deze wel eerst (van mijn part een mini) sample hebben voor inderdaad de geur.

Zijn er nog tips voor goede zepen met een Aqua geur erin verwerkt?
Ik heb er nu twee, Highland Springs 'Reflections' & B&M 'Oceana' (Beide erg lekker), maar wil dat graag wat uitbreiden, net als mijn Fougere collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik herhaal het nog maar is , want het is gewoon echt niet juist dat je niet ruiken/proberen, er zijn in nederland meerdere gespecialiseerde scheerwinkels waar je wel degelijk kan ruiken, niet alles, maar ze best een flink assortiment om toch met wat leuke zepen thuis te komen die je hebt geroken:
Scheersalon.nl
Manandshaving
Scheerhuys
Dutch Shaving Shop

En daarnaast kun je op allerlei manieren samples krijgen, Maggards verkoopt ook samples bijvoorbeeld:
https://maggardrazors.com/collections/samples

Maggards verkoopt tegenwoordig ook A&E samples zag ik net. Hint hint @chulin

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 13-12-2021 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
chulin schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:05:
@RoosW
100% mee eens.
Een beetje lullig om een MdC zeep kopen voor €55 en niet kunnen gebruiken.
Een vriend van mij die gek is op citroen en citrus geuren was jarig, die heb ik de zeep cadeau gedaan, had er 1x mee geschoren en dat kon je nog geen eens zien in de pot.
Hij was er dol blij mee, al viel ie haast van zijn stoel toen ie dacht laat ik eens naar de andere geuren van MdC kijken, voor scheerzeep zijn ze heel pittig geprijsd, maar goed, je krijgt dan ook een tobbe die je voor de komende 10 jaar zoet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:22:
Ik herhaal het nog maar is , want het is gewoon echt niet juist dat je niet ruiken/proberen, er zijn in nederland meerdere gespecialiseerde scheerwinkels waar je wel degelijk kan ruiken, niet alles, maar ze best een flink assortiment om toch met wat leuke zepen thuis te komen die je hebt geroken:
Scheersalon.nl
Manandshaving
Scheerhuys
Dutch Shaving Shop

En daarnaast kun je op allerlei manieren samples krijgen, Maggards verkoopt ook samples bijvoorbeeld:
https://maggardrazors.com/collections/samples

Maggards verkoopt tegenwoordig ook A&E samples zag ik net. Hint hint @chulin
Je hoeft niet te schreeuwen hoor, en veel misschien wel, maar de US merken haast nergens, Caties Bubbles, Mamma Bear, Noble Otter om er eens een paar te noemen, zul je in Nederland ook bij genoemde winkels niet in de schappen vinden.
Pas sinds heel recent dat er NL leveranciers zijn die Stirling leveren, zo jammer dat ze dan ook niet metteen een lading samples bij besteld hebben.. Ik zou er zo een stuk of tien weten die ik direct zou kopen om uit te proberen, waaronder een aantal van die nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:43:
[...]

Je hoeft niet te schreeuwen hoor, en veel misschien wel, maar de US merken haast nergens, Caties Bubbles, Mamma Bear, Noble Otter om er eens een paar te noemen, zul je in Nederland ook bij genoemde winkels niet in de schappen vinden.
Pas sinds heel recent dat er NL leveranciers zijn die Stirling leveren, zo jammer dat ze dan ook niet metteen een lading samples bij besteld hebben.. Ik zou er zo een stuk of tien weten die ik direct zou kopen om uit te proberen, waaronder een aantal van die nieuwe.
Ja het zijn Amerikaanse producten, je kunt dus denk ik niet verwachten dat alles zo maar in Nederand/Europa te krijgen is, je zult dan het gewoon in de US moeten bestellen en zelf op een of andere manier naar Nederland halen via Maggards of bijvorbeeld rechtstreeks via de artisan. Die verwachting lees ik wel regelmatig in dt topic maar dat is gewoon niet haalbaar. Van Douglas van PAA begreep ik dat heel kostbaar is voordat een Amerikaanse artisan ubberhaupt maar een geur en dus zeep mag verkopen in Europa, omdat een geur/zeep gecertificeerd moet worden en dat duurt heel lang en is erg kostbaar, vandaar dat ze ook maar een selectie in Europa verkopen.

Daarom ben ik een tijdje geleden ook overgestapt naar de shipitto methode en het zelf regelen rechtstreeks via de artisan, is wel een stuk prijziger, maar ik kan alles krijgen wat ik wel hebben.

En daarnaast denk ik dat je door een bezoek aan een Nederlandse scheerwinkel wel beter kan achterhalen welke geurnoten je lekker vindt en dus iets makkelijker is om een zeep "blind" te kopen. Je reukvermogen zal zich daardoor ontwikkelen. Bij mij is dat wel zo geweest hoe meer zepen ik heb geroken hoe beter ik weet welke geurnoten ik wel en niet lekker vindt in welke combinaties.

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 13-12-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Kreeg overigens net een email met wat nieuwe geuren via Shaving Time (waar ik ooit vooral Stirling spul kocht):

Just arrived in store are the P&B Limited Editions Bluebird K7 and Right Handed Giant as well as a restock of their other marvellous products.
Bluebird K7 is inspired by the British World Speed record breaker Donald Campbell CBE, the Bluebird was his jet engined three-point aquaplane. The scent has been designed to capture his determination, bravery, adventure and a life lived as fully as possible.

Een absoluut waardeloze en lege beschrijving, geen geurnoten, geen idee waar ik aan moet denken (het ding reed met een straalmotor, dus kerosine denk ik dan maar?).
Marketing language running rampant. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@RoosW : Scent Profile: At its top it has notes that include mandarin and pink pepper; its heart grows into the warm tones of vetiver, sandalwood, and patchouli; and its base is secured with grounding shades of tonka and birch.

Bron: https://agentshave.co.uk/...shaving-soap-bluebird-k7/

[ Voor 13% gewijzigd door Magic666 op 13-12-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
RoosW schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:16:
[...]

Op mijn verlanglijst: Noble Otter 'Orbit' & 'Northern Elixer', Stirling 'Deep Blue Sea', al wil ik van deze wel eerst (van mijn part een mini) sample hebben voor inderdaad de geur.

Zijn er nog tips voor goede zepen met een Aqua geur erin verwerkt?
Ik heb er nu twee, Highland Springs 'Reflections' & B&M 'Oceana' (Beide erg lekker), maar wil dat graag wat uitbreiden, net als mijn Fougere collectie.
Ik ben heel lang bezig geweest op zoek naar winter geuren, uiteindelijk gestopt, wat ik lekker vind is citrus en blue geurtjes dus misschien kan ik je helpen.
Ik heb een paar, en om makkelijk te maken, zijn geΓ―nspireerd door bekende designer fragances.

Deep blue sea (bleu de Chanel)
Thriumph (invictus)
PAA Doppelganger black (Dior Savage)
TGS Abysso (Davidoff Cool water).

Ik ga zsm een paar plastic bakjes bestellen en stuur ik de samples naar u toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:33:
[...]

Ik ben heel lang bezig geweest op zoek naar winter geuren, uiteindelijk gestopt, wat ik lekker vind is citrus en blue geurtjes dus misschien kan ik je helpen.
Ik heb een paar, en om makkelijk te maken, zijn geΓ―nspireerd door bekende designer fragances.

Deep blue sea (bleu de Chanel)
Thriumph (invictus)
PAA Doppelganger black (Dior Savage)
TGS Abysso (Davidoff Cool water).

Ik ga zsm een paar plastic bakjes bestellen en stuur ik de samples naar u toe.
Ken je de parfum Nishane Colognise, die heb ik recentelijk geprobeerd en is echt fantastisch. Longevity is echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Verder wil ik toevoegen…
Ik heb nu genoeg zepen……. 😱😱🀣🀣
IMO is bestellen uit de USA niet echt het moeite waard, het duurt heel lang en tegenwoordig met invoerrechten en douane kosten, veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:36:
[...]

Ken je de parfum Nishane Colognise, die heb ik recentelijk geprobeerd en is echt fantastisch. Longevity is echt super.
Nee, ken ik niet. Als ik de notes zie (op fragantica), lijkt mij heerlijk, een beetje tussen neroli portofino en acqua di Parma???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:39:
[...]

Nee, ken ik niet. Als ik de notes zie (op fragantica), lijkt mij heerlijk, een beetje tussen neroli portofino en acqua di Parma???
Ja lijkt erg op Mirto di Panarea van Aqua di Parma en Neroli Portofino

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 13-12-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:43:
[...]

Ja lijkt erg op Mirto di Panarea van Aqua di Parma
Lijkt mij heerlijk…..

En, blijft het geur een beetje hangen?
Mijn favoriete geurtjes zijn EDC, maar je moet een flesje in je jaszak verstoppen, binnen een paar uurtjes ruikt je niets meer πŸ˜–

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:49:
[...]

Lijkt mij heerlijk…..

En, blijft het geur een beetje hangen?
Mijn favoriete geurtjes zijn EDC, maar je moet een flesje in je jaszak verstoppen, binnen een paar uurtjes ruikt je niets meer πŸ˜–
Ja minimaal 8 uur bij mij, super long lasting. In mijn kleding ruik ik hem zelfs soms nog de volgende dag.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 13-12-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:55:
[...]

Ja minimaal 8 uur bij mij, super long lasting. In mijn kleding ruik ik hem zelfs soms nog de volgende dag.
Really?

Dan ga ik serieus naar kijken, Sinterklaas is net het land uit maar ik ik ben heel lief geweest, je weet het nooit met de kerst 🀣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:05:
[...]

Really?

Dan ga ik serieus naar kijken, Sinterklaas is net het land uit maar ik ik ben heel lief geweest, je weet het nooit met de kerst 🀣
Ja maar met jouw body chemistry kan het natuurlijk anders zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Hey……
It’s nothing wrong with my body chemistry…..
Tenminste, denk ik 🀣🀣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mijn eerste razor en volgens mij meest gekopieerde β€œhead” aller tijden.
Ik vind het wel een beetje jammer van je Feather AS-DS2..
Misschien mag ik het een keer van je huren om het te proberen, volgens reviews en specificaties, voor mij β€œThe best” safety razor”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik snap dat die kop het meest gekopieerd wordt :P
Die AS-DS2 gaat misschien wel marktplaats op maar als jij hem een tijd wilt proberen moet dat geen probleem zijn (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:35:
Ik snap dat die kop het meest gekopieerd wordt :P
Die AS-DS2 gaat misschien wel marktplaats op maar als jij hem een tijd wilt proberen moet dat geen probleem zijn (y)
β€œ It's a kind of magic
It's a kind of magic
A kind of magic (No way)
One dream, one soul
One prize, one goal
One golden glance of what should be
It's a kind of magic
One shaft of light that shows the way
No mortal man can win this day
It's a kind of magic”

Ja, graag MR Magic, ik hoor het graag via PM πŸ˜‰

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67fym4UwedSEY-XLe0shzry0y2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l41RpbRKHjxgBNNQKmJWH7dk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4nffuNYKVpB0CXcwBUpuNKimF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9icmNF37CV5fuL1mYcHWNU9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Nice, jammer van de Eucalyptus noten in de 'Calm', die zijn niet echt mijn ding.
De 'Dave' en de 'Tears' klinken dan weer heel interessant, hoe intens is de geur beleving? En hoe lang blijft ie hangen na het scheren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Tja, ik vind juist de eucalyptus icm de lavendel heerlijk, het is niet overdreven.
Geur beleving is gemiddeld denk ik, het is geen harde zeep, kwaliteit vind ik heel goed.
LΓΈthur was niet verkrijgbaar in NL maar nu wel bij mijnbaard.nl

Ps: volgens mij is Tears de favoriete onder de shaving community

[ Voor 12% gewijzigd door chulin op 14-12-2021 16:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsdc0Gi5rvpNR_bhotMcPIzEuwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UgYHbrUJThEdd23sWlm0eQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJHz3MBQfuRC3JaZTArkXk30b-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjgAn1VvOb5DSxvoAclzQkD5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr-TAOb9azr34F52vkzdkgHNBps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0SilIV2CWogYkXlKK9DN6qB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 16 December 2021

Prep: Coldwater
Razor: Karve Christopher Bradley Stainless steel E plate
Brush: Sawdust Creations Studio
Soap: PAA Pineapple Bay Rum
After-shave: PAA Pineapple Bay Rum

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek6FVgoIzQtHwPkW9dD_mcUW-iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTJbue9xepptqgsUxtCL6PBI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4QKaOB1CcXLtjV_OI-68zm2WYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UGTIYqSSzUtJxhWdNAljj5HS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njUhZ31HEEK587pq4SDgIRwV-yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8OzAN9IYnqZb4XCPasL1Dg5.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag kennismaking met shaving butter, een vegan zeep van A&E.
Ergens gelezen dat deze zeep vergelijkbaar is met Kaizen 2, deze heb ik nooit gehad dus weet ik het niet maar wat is deze zeep fantastisch… 😱😱😱
Ook heel blij met de AS van extro cosmesi, heerlijke geur, vergelijkbaar met Bergamotto di Calabria AS, iets zachter en zoeter en echt een top post shave gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Even een first world problem van me afschrijven :P

Paar jaar geleden heb ik bij een Connaught-bestelling een zeepsample gekregen OSP (Obsessive Soap Perfectionist) Sandalwood. In een la beland, vergeten, etc.

Deze week gevonden en net geprobeerd. Schuim is niet heel bijzonder, gewoon prima. Maar de geur.. oh mijn god de geur: Krachtig, aards, vleugje van iets dierlijks (schaap?). Echt fantastisch!

Om er vervolgens bij een rondje Googlen (waar kan ik een emmer van dit spul bestellen?) achter te komen dat hij sinds 2019 niet meer gemaakt wordt :'(

(of kent iemand hier deze zeep toevallig en weet hij iets vergelijkbaars?)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4gf6Y5cYCcFc72Rq9TYI6mIt6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PQmlPcJkgqFCl40UUuKX6sn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Egocentrix schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:10:

Paar jaar geleden heb ik bij een Connaught-bestelling een zeepsample gekregen OSP (Obsessive Soap Perfectionist) Sandalwood. In een la beland, vergeten, etc.

Deze week gevonden en net geprobeerd. Schuim is niet heel bijzonder, gewoon prima. Maar de geur.. oh mijn god de geur: Krachtig, aards, vleugje van iets dierlijks (schaap?). Echt fantastisch!

Om er vervolgens bij een rondje Googlen (waar kan ik een emmer van dit spul bestellen?) achter te komen dat hij sinds 2019 niet meer gemaakt wordt :'(

Ik ken de zeep zelf niet, maar er zijn veel sandalwood zepen. Stomme vraag waarschijnlijk, maar heb je hier al wat van geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Egocentrix schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:10:

Ik ken het zeep merk niet, maar misschien als je intense geur zoekt, deze https://www.thealphamen.n...zOpF1xk4PDeIaArRkEALw_wcB aangezien Stirling bekend (stond?) staat om zijn intense geuren, alhoewel de nieuwe creaties wat te kort lijken te schieten op het gebied van puch & power heb ik mij laten vertellen, maar de Sandalwood is een al lang bestaande creatie, dus ik denk dat je er wel snor mee zit.
En de scheerkwaliteit van de zeep formule van Stirling is uitstekend.

Overigens is ie in deze US zaak 'on stock' https://www.pasteurshavin...alwood-shaving-soap-140g/ moet je alleen een service zoeken die als US adres functioneert en dan verscheept naar Nederland, @Turdie kan je misschien wat advies op dat gebied geven? Of anders @Lampuhkap aangezien ze beide producten hebben die je niet makkelijk in de EU kunt verkrijgen vanuit de US ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RoosW op 18-12-2021 10:33 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:29:
[...]

Ik ken het zeep merk niet, maar misschien als je intense geur zoekt, deze https://www.thealphamen.n...zOpF1xk4PDeIaArRkEALw_wcB aangezien Stirling bekend (stond?) staat om zijn intense geuren, alhoewel de nieuwe creaties wat te kort lijken te schieten op het gebied van puch & power heb ik mij laten vertellen, maar de Sandalwood is een al lang bestaande creatie, dus ik denk dat je er wel snor mee zit.
En de scheerkwaliteit van de zeep formule van Stirling is uitstekend.

Overigens is ie in deze US zaak 'on stock' https://www.pasteurshavin...alwood-shaving-soap-140g/ moet je alleen een service zoeken die als US adres functioneert en dan verscheept naar Nederland, @Turdie kan je misschien wat advies op dat gebied geven? Of anders @Lampuhkap aangezien ze beide producten hebben die je niet makkelijk in de EU kunt verkrijgen vanuit de US ;)
In plaats van enorm veel kosten op je hals te halen door te gaan importeren uit de USA, zie ik dat die zeep ook in Duitsland te krijgen is:
https://soulobjects.de/products/osp-sandalwood-rasierseife

En OSP is geen Amerikaans merk dus niet zo handig om die uit de USA te gaan importeren, omdat ie niet daar gemaakt wordt.

En mocht je bij pasteurs willen bestellen, die verzenden net zoals Maggard wereldwijd, dus mijn importeer truc is dat niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 18-12-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Volgens mij alle artisans hebben sandalwood in hun assortiment.
Ooit een sample van Stirling gehad, idd intense geur, ik vond het niet lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb wel wat andere sandalwood-zepen geprobeerd, onder andere Edwin Jagger (niet zo'n fan) en Proraso (degelijk). Stirling is een goeie tip, die zal ik eens opzoeken.

Dank voor de link @Turdie, ik had alleen op de OSP-site zelf gekeken, maar er nog niet bij stilgestaan dat het ook gewoon nog ergens te koop zou kunnen zijn 8)7

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
OSP word gemaakt door mijn vriend James Riley :)
Een UK artisan met echt FANTASTISCHE geuren.
Wegens omstandigheden is de shop even voor een paar maanden gesloten, maar het is geen probleem om eens te informeren wat er nog op de plank ligt en weg kan.

James van OSP maakt al heel lang zepen en cremes en verschrikkelijk fijne aftershaves.
De zeep is misschien niet zoals je een A&E verwacht, maar slecht is het zeker weten niet :)

Hopelijk tegen de zomer weer nieuwe voorraad en nieuwe geuren available :D

En dan uiteraard nog mijn SOTD van vandaag :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIh-MpkOuPuPY0QKH7xWBxbnCV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dF187dSC9z7gJdzxXO8U5IhZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Turdie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:42:
[...]

In plaats van enorm veel kosten op je hals te halen door te gaan importeren uit de USA, zie ik dat die zeep ook in Duitsland te krijgen is:
https://soulobjects.de/products/osp-sandalwood-rasierseife

En OSP is geen Amerikaans merk dus niet zo handig om die uit de USA te gaan importeren, omdat ie niet daar gemaakt wordt.

En mocht je bij pasteurs willen bestellen, die verzenden net zoals Maggard wereldwijd, dus mijn importeer truc is dat niet nodig.
Overigens is Soulobjects ook en leuke zaak om te bezoeken als je in Berlijn bent, hele vriendelijke en praatgrage eigenaar :D En ook heel behulpzaam als je zepen wilt ruiken voor aanschaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Eygz1WjLdhDND_dRb4d0Pp88hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/immnlkDpQcAAe9FmlKAtSpfd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik ga het gewoon hier op dit topic proberen, ik ga alle hulp die ik kan krijgen nodig hebben.

Ik ben op zoek naar dit handvat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdcQ0BvoHgsPYshKmRT9bK6kImk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AQF53HvxnAXpssshmZdW22LL.png?f=user_large

Charcoal Goods Torpedo handvat in RVS (stainless steel)

Als er iemand er 1 weet, let me know! Maakt me niet uit waar ter wereld dat het is, i want one.
Jullie weten mijn inbox wel te vinden denk ik.
Alvast dankjewel :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
Lampuhkap schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:38:
OSP word gemaakt door mijn vriend James Riley :)
Een UK artisan met echt FANTASTISCHE geuren.
Wegens omstandigheden is de shop even voor een paar maanden gesloten, maar het is geen probleem om eens te informeren wat er nog op de plank ligt en weg kan.

James van OSP maakt al heel lang zepen en cremes en verschrikkelijk fijne aftershaves.
De zeep is misschien niet zoals je een A&E verwacht, maar slecht is het zeker weten niet :)

Hopelijk tegen de zomer weer nieuwe voorraad en nieuwe geuren available :D

En dan uiteraard nog mijn SOTD van vandaag :D

[Afbeelding]
Welk scheermes is dat? Ook wel een mooie(of het komt door de foto :9)

Vanochtend geschoren met TOBS Jeremyn Street, had deze flink in de aanbieding kunnen kopen. Ruikt niet echt sterk maar is wel lekker verzorgend. Geur is wel lekker, een beetje fris en neutraal. Maar zou hem niet nog een keer kopen denk ik. Dacht dat ik er nu wel een keer zonder sneetjes vanaf kwam, maar helaas. Misschien toch beter op techniek letten, ik wil nog wel eens teveel druk zetten heb ik het idee. Of beter kijken hoe mijn haren groeien. In mijn hals en onder mijn kin wil ik mezelf nog wel eens open halen. Was wel een nieuw mesje, misschien handig om dan extra voorzichtig te zijn

[ Voor 23% gewijzigd door negerdesheils op 20-12-2021 11:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRLZdlbwOUKlIihaFkkJgR6i-nc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uLswnkF17Yhk8FZ8jvRgHD5q.png?f=fotoalbum_large

En dat scheermes is een Carbon Shaving CX-316 @negerdesheils

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRiDKoVJuYsde7ZTuX8ePUoRC0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7rV3WYO16I1H5uUaLHF19gF.jpg?f=fotoalbum_large

@Lampuhkap
Ik heb een zoekactie begonnen op een Spaanse forum… you never know πŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:05:
SOTD

[Afbeelding]

@Lampuhkap
Ik heb een zoekactie begonnen op een Spaanse forum… you never know πŸ˜‰
Dankjewel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoe vaak scheren jullie met een mesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
Verschilt per mesje, maar 3 tot 5 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
7 tot 12 maal, verschilt per merk, maar ik scheer maar 1 gang, wtg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Met 3 passes, 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 20 December 2021

Razor: Wade and Butcher
Brush: Dogwood Handcrafts Xen
Soap: Ariana&Evans Christmas Coquito
After-shave: Ariana&Evans Christmas Coquito

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaR64XeOvb1cogzcbp6_Grrr49U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNPlN9FAktVYvlxlw3ZNqEwV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 21-12-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

gop1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:19:
Hoe vaak scheren jullie met een mesje?
Voor die prijzen pak ik elke keer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Flinke range dus, 1 tot 12 keer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Heb er 200 gekocht (Amazon) voor 57 Euro.
29 cent per mesje dus, ik scheer mij 2x in de week, reken maar uit voor hoe lang ik dan mesjes heb :P

Ik kan er vast 2 of 3 beurten uit halen maar een vers mesje scheert, voor mijn huid, toch het fijnst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvb8iek8bNeM-JjvxcEqL0pOTO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyOkQtf6goFdmzvWip2B9LWE.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij gemiddeld 4/5 scheerbeurten per mesje
Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste