Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:34
Het ligt echt heel erg aan de mesjes. Feather mesjes maximaal 3x. Nacet mesjes 4 a 5. Afhankelijk van meerdere factoren natuurlijk. Nacets roesten vrij snel vind ik en dan gebruik ik ze ook niet meer.

Over mesjes gesproken. Voorheen gebruikte ik altijd Feathers. Sinds kort dus overgestapt op Nacets en ik vind deze gewoon veel fijner.

Het nadeel is dat ik 100 mesjes had gekocht. Als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel via pm. Ik heb er nog ongeveer 75. Voor een klein prijsje natuurlijk.

Ik heb ook nog een flink aantal Voskhod mesjes als iemand interesse in deze heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:09
Magic666 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:06:
Heb er 200 gekocht (Amazon) voor 57 Euro.
29 cent per mesje dus, ik scheer mij 2x in de week, reken maar uit voor hoe lang ik dan mesjes heb :P

Ik kan er vast 2 of 3 beurten eruit halen maar een vers mesje scheert, voor mijn huid, toch het fijnst.
Volgens mij voor 100 weken 😱

@yesjohn
Praten we over feather mesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
yesjohn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:51:
Het ligt echt heel erg aan de mesjes. Feather mesjes maximaal 3x. Nacet mesjes 4 a 5. Afhankelijk van meerdere factoren natuurlijk. Nacets roesten vrij snel vind ik en dan gebruik ik ze ook niet meer.

Over mesjes gesproken. Voorheen gebruikte ik altijd Feathers. Sinds kort dus overgestapt op Nacets en ik vind deze gewoon veel fijner.

Het nadeel is dat ik 100 mesjes had gekocht. Als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel via pm. Ik heb er nog ongeveer 75. Voor een klein prijsje natuurlijk.

Ik heb ook nog een flink aantal Voskhod mesjes als iemand interesse in deze heeft.
Ik wil die Feathers wel van je overnemen. Bij mij kan ik trouwens maar echt 1 beurt met een Feather doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:58
yesjohn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:51:

Ik gebruik al een hele tijd Feather mesjes. Nu ben ik wel benieuwd naar de Nachets mesjes. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Arjantje72 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:57:
[...]

Ik gebruik al een hele tijd Feather mesjes. Nu ben ik wel benieuwd naar de Nachets mesjes. Bedankt voor de tip :)
Nacets zijn qua scherpte ongeveer gelijk, alleen voelen ze minder ruig aan, zijn een stuk "smoother"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Turdie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:07:
[...]

Nacets zijn qua scherpte ongeveer gelijk, alleen voelen ze minder ruig aan, zijn een stuk "smoother"
Dan ga ik ze zeker eens proberen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYx2-Z9SnHaf4tLfwEQ0K7o60qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G6V6Zsi7Ap81wWVT9y364cOe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Wow dat is mooie SOTD met mooie kleurencombinatie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Magic666 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:06:
Heb er 200 gekocht (Amazon) voor 57 Euro.
29 cent per mesje dus, ik scheer mij 2x in de week, reken maar uit voor hoe lang ik dan mesjes heb :P

Ik kan er vast 2 of 3 beurten eruit halen maar een vers mesje scheert, voor mijn huid, toch het fijnst.
Eens.

Ik ben ook weer aan het migreren van scheermethode. Elektrisch krijg ik nooit glad (blijven altijd haren in m'n hals over :/ ), daarvoor heb ik de Boldking gebruikt (die gebruik ik nog altijd voor lichaamsbeharing) en daarvoor had ik een krabber (gesloten kam) met vlindersluiting gebruikt. Een of ander dingetje van Ali van 10 jaar geleden.

Daar maar weer eens wat mesjes ingezet (King Gilette), ben daar niet echt happy over. Blijf toch trekken in m'n hals met rode vlekken, irritatie of soms bloed als gevolg. Ik heb maar milde baardgroei (jippie!), dus ik zit nu te kijken voor een Muhle R89 en wat andere mesjes.

Gebruikte zeep is Taylor of Old Bond Street (Lavendel) - ben nog aan het kijken voor een andere kwast aangezien mijn cheapo Kruidvat ding behoorlijk stug is en veel haren verliest.

Overigens, ik gebruik eigenlijk nooit meer aftershave balm - mijn huid is halverwege de dag dan uitgedroogd (droge huid :/ ) - spoel na met koud water en smeer dan gelijk een moisturizer erop - ben daardoor meestal ook vlot van mijn irritatie af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
Een mooie dag voor tabac 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNryvmHQR06t4o7-WAP4n2y6FEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUY5hR24ZZEytjbY4vShtfjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
ArchitectOfDoom schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:42:
[...]
Eens.

Ik ben ook weer aan het migreren van scheermethode. Elektrisch krijg ik nooit glad (blijven altijd haren in m'n hals over :/ ), daarvoor heb ik de Boldking gebruikt (die gebruik ik nog altijd voor lichaamsbeharing) en daarvoor had ik een krabber (gesloten kam) met vlindersluiting gebruikt. Een of ander dingetje van Ali van 10 jaar geleden.

Daar maar weer eens wat mesjes ingezet (King Gilette), ben daar niet echt happy over. Blijf toch trekken in m'n hals met rode vlekken, irritatie of soms bloed als gevolg. Ik heb maar milde baardgroei (jippie!), dus ik zit nu te kijken voor een Muhle R89 en wat andere mesjes.

Gebruikte zeep is Taylor of Old Bond Street (Lavendel) - ben nog aan het kijken voor een andere kwast aangezien mijn cheapo Kruidvat ding behoorlijk stug is en veel haren verliest.

Overigens, ik gebruik eigenlijk nooit meer aftershave balm - mijn huid is halverwege de dag dan uitgedroogd (droge huid :/ ) - spoel na met koud water en smeer dan gelijk een moisturizer erop - ben daardoor meestal ook vlot van mijn irritatie af.
De eerder aan mij aangerade AP Shave co kwast bevalt mij erg goed. Duurt even voordat hij uit canada binnen is, maar niet duur. Kwast + verzending was iets van 25 euro, dus valt qua prijs ook nog wel mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
negerdesheils schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:12:
[...]

De eerder aan mij aangerade AP Shave co kwast bevalt mij erg goed. Duurt even voordat hij uit canada binnen is, maar niet duur. Kwast + verzending was iets van 25 euro, dus valt qua prijs ook nog wel mee
Yep, hier ook heel blij met één APShaveCo 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

Magic666

No one's neighbour!

Omdat het buiten fris is een frisse, internationale, fotoloze (dat dan weer wel) setup :P :
Uit Italië: de blauwe Proraso pre-shave (ik heb toch een zwak voor Proraso)
Uit Canada: de RazoRock Bruce kwast
Uit Duitsland: de Mühle R106, de Speick zeep en AS.
Last but not least: uit Ierland: Aftershave Balm Lemon 'n Lime van Dr. K. Soap Company.

Die laatste is wel een aparte... harde balm waar je al gauw te veel van neemt met een zeer vette huid als gevolg.... :(
Rustig aan dus want de werking (en geur) van die balm vind ik echt bizar goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_WXF_dlQ0uyBQblj9-JSzahPpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YE9TLrsKcLgSfeiRWnW6aqgo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
Nog tips voor een lekkere zomerse geur? (nu niet echt in het seizoen)
Merk dat ik dat nog niet echt hebt.
Zat zelf te denken aan iets citroenerigs/bergamot/limoen
Of iets tropisch

Of andere suggesties zijn ook altijd welkom.

En ervaringen met Biolijf zepen? ik vond ze wat duur maar volgens mij worden die wel gemaakt in NL.

[ Voor 18% gewijzigd door negerdesheils op 23-12-2021 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
negerdesheils schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:50:
Nog tips voor een lekkere zomerse geur? (nu niet echt in het seizoen)
Merk dat ik dat nog niet echt hebt.
Zat zelf te denken aan iets citroenerigs/bergamot/limoen
Of iets tropisch

Of andere suggesties zijn ook altijd welkom.

En ervaringen met Biolijf zepen? ik vond ze wat duur maar volgens mij worden die wel gemaakt in NL.
Extro Cosmesi Bergamotto di Calabria, heerlijke citrus geur (heb ik zelf), SV 70th anniversary, PAA future fiction.

Ik heb 2 “tropische” zepen, A&E Socal Hipster vind ik heerlijk ( ruikt je ananas) en Stirling Island man, deze vind ik het minder, misschien door de rum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq1J5C1B6LVd2dtMFP_dhnaz3WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5aToWjJTrZFJhy51KWLXLJT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW3EfZHEZ9v2YlyP5IP7ig-8aCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7K6YsaCFD0yIHt6UvMF3XjiL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Trouwens, vergeten te melden…
Ik wil iedereen prettige kerstdagen toewensen 🎄🎄

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eEWylkLSISfPDpmk837JTC_hoY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/awIcgRVvwS896uMUnSmclvsj.png?f=fotoalbum_large

Een wat slappere SOTD vandaag, maar dat mag de pret niet drukken!

Fijne feestdagen allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
@Lampuhkap
Dank u wel 🎄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Kerst shave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52oPK1W__66HPgtzGJsf9m8wNos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IsdxqJ36H3YCZHquSPeDowi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Heb je de milde of medium van Henson? Ik zit er aan te denken om de medium aan te schaffen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
DjCoke schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:34:
[...]

Heb je de milde of medium van Henson? Ik zit er aan te denken om de medium aan te schaffen…
Ik heb de milde, @Magic666 heeft de medium 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:36:
[...]

Ik heb de milde, @Magic666 heeft de medium 😉
Klopt :)

Military green van kleur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• negerdesheils
Getwijfeld met de zeep van vandaag. Pino Alpestre omdat het kerst is, maar toch voor het eerst de Ariana & Evans aangebroken. Peach en cognac, lekkere perzikgeur. Ruik bijna alleen maar perziken. Dorstige zeep maar wel lekker post shave gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_S1-Sk4nCnZR-UDDCA_a7q-a-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQDsITk9q4EOOrVdavuqHWNO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8U1yiGefwGutMWZf-aT-6cVhwFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlsWytx5QTeaJhZ8ZbxFfUWw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 26 December 2021

Prep : Cold water
Razor: Koraat
Brush : Paladin High-rise Beehive 26mm Honey-Noir
Soap: PAA Sange de Drago
After-shave: PAA Sange de Drago
EdP: Initio Parfums Prives Oud for Greatness

Merry Christmas!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9BtRf8M_hAXvz_P_OEdI4gBR5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucGtc91cdbxOdWEDtJzNJnfS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWt8tkYVuQrqf_17yPYsl6Pjbz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hC336MqYgyXXetGhxJFSn9oA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
Prachtige flesjes zeg! Daar ga ik ook eens naar kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Kapotlood schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:27:
[...]

Prachtige flesjes zeg! Daar ga ik ook eens naar kijken :)
Ik heb alle geuren hier liggen van SV (zeep en aftershave)

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 27-12-2021 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur5HaHnAuVMkiSvAjXfPvOgU-Tg=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Cz0atSeqENu79OFbabvUZZme.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0glBhhU1GnMorCcVJL6ecK05nM=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/TLsAh8GK98yYYa0pBkF7rDfj.gif?f=fotoalbum_tile

Heeft iemand een idee wat ik op de kop heb kunnen tikken?

Rechts is gemaakt in de UK en links in de USA.

Vanwege de verkleuring heb ik het idee dat de linker een silver plated Gillette New improved is met een aluminium handvat. Het handvat heeft namelijk geen verkleuringen. Deze combinatie kan ik alleen nergens vinden.

De linker is wat lastiger vast te stellen omdat het een Brits model is. Ik denk ook dat het gaat om de new improved, maar de kop is net iets anders. Handvat is deze keer wel gemaakt van brass.

Ik heb eventueel meer foto's mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Turdie, hoe bevallen ze je? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik 'm puur al wil kopen om het embleem-achtige ontwerp wat er op zit, maar daarvan geef ik de schuld aan m'n werk (ik werk in de verpakkingsindustrie) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Kapotlood schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:51:
@Turdie, hoe bevallen ze je? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik 'm puur al wil kopen om het embleem-achtige ontwerp wat er op zit, maar daarvan geef ik de schuld aan m'n werk (ik werk in de verpakkingsindustrie) :)
Bevallen goed, SV was van mijn eerste zeep toen ik jaren geleden begon en gebruik ze nog steeds zo nu dan.
Optunia
70th Anniversary
Cubebe
Desert Vetiver

Zijn mijn favorieten

Als je van labels houdt, heb ik een nog wel eentje, bij PAA krijg je al bij een release bij de eerste 50 zit, een logo met een hologram, dat is ook erg vet.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt! Ik ga eens kijken naar je lijstje. :)
Ik heb voor een privé project eens gekeken naar het maken van een curstom tinnen ets-label… die worden met een mal gemaakt speciaal voor bijvoorbeeld drankflessen. Echt prachtig spul is dat zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• negerdesheils
Turdie schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:06:
SOTD 26 December 2021

Brush : Paladin High-rise Beehive 26mm Honey-Noir
Soap: PAA Sange de Drago
After-shave: PAA Sange de Drago

Merry Christmas!

[Afbeelding]
Mooie foto! En leuke etiketjes :P ook wel geinig een Oud geur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaCNV1_BXBLEfG0J8TCZEnMpCWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofsJ00tvKFYXa7i3ATOFylrV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik wil een zeep van First Line Shave gaan kopen, heeft iemand ervaring met deze zepen in dit topic?

https://www.firstlineshav...llustrious-oud-shave-soap

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 28-12-2021 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Dit is trouwens echt een aan te raden zeep, een van mijn favorieten, PAA gaat hem binnenkort opnieuw releasen. Mocht er iemand interesse hebben dan kan ik een extra set bestellen, laar maar even weten via PM. Door de framboos is het ook een lekkere frisse geur. Wmb een van de beste geuren van PAA. Hij is beschikbaar in januari.
  • Top Notes: Raspberry, Pine Resin, Lavender, Basil, Bergamot & Sicilian Cedrat
  • Middle Notes: Carnation, Leather, Sandalwood, Patchouli & Geranium
  • Base Notes: Leather, Tonka Bean, Amber, Benzoin, Oakmoss and Bourbon Vanilla Bean
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL89vT07dFfqDenwgureJ7u7XwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpXvzASenp9FMVhVzMFSFdvh.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 04:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Mail call, een keer twee fantastische EdP's ipv zepen of scheergerei

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBhYbn7msGqwICmZjjLhSDYXfsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j64sQ7Ms2JEcZxxJd195eRIE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoor geruchten dat Viktor&Rolf waarschijnlijk gaat stoppen met Spicebomb Extreme, dus ben blij dat ik hem van de kerstman heb gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVzHFHeZhr1yCM-4Y69RAfE_Z8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUsf7CuVtVo3YCuoLby8vs8L.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WoGszGz0SGATyAHJunqJ4VDnaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIfL24vIcUBDBknylLZtGms6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hanzer schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:01:
Ik heb hier nog een setje van Gibbs, een nummer 15, met 2 blades en een stukje zeep.
Alles in originele kartonnen verpakking. De verpakking gaat niet héél lang meer leven vrees ik.

Zo een oude razor, is dat iets waar vraag naar is?

Ik gebruik zelf ook een safety razor, maar deze moderne mesjes passen niet in de oude Gibbs.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik kom deze weer tegen bij het opruimen.

Op 2dehands.be had deze niet veel succes. Maar daar is ook niet veel leuks meer te vinden.... Facebook & ebay heb/doe ik niet.
Hier kreeg ik toen wel privé berichten, maar heb nooit reactie gekregen op mijn antwoorden.

Hier nog iemand interesse?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEsKSBhxvf5ZEcdAsZph3Nzd6dc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VTkqIgbzILP70POHXs52u6xx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
hanzer schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:36:
[...]

Ik kom deze weer tegen bij het opruimen.

Op 2dehands.be had deze niet veel succes. Maar daar is ook niet veel leuks meer te vinden.... Facebook & ebay heb/doe ik niet.
Hier kreeg ik toen wel privé berichten, maar heb nooit reactie gekregen op mijn antwoorden.

Hier nog iemand interesse?
Ik heb je een PM gestuurd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLQ9Ufzpsgpax_CqQlDwFXQVGIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfzZJ8GcC6y1YixzOeLBe9jk.jpg?f=fotoalbum_large

@yesjohn
Zijn de feather mesjes verkocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iziIDuj0uFCX9VwRLIXG_QhAQGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R9rtXgJ1MSwJ61jRcnyO6MQz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ja, die zijn ondertussen al weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:54:
[...]

Ja, die zijn ondertussen al weg
Ok, bedankt 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjOsrz9hSqgLwt7uEhZq3byd4Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAtam3TvNYqJ6Ss7TM4Ue0yF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 18:15
SOTD
Scheerzeep en after shave van de zoon gebruikt. Lekker geurtje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfXzjdx_fFi1x0R0vIRpAjs6KYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN6EUnmZdig4IEGntRPrCBru.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
johannemie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:35:
SOTD
Scheerzeep en after shave van de zoon gebruikt. Lekker geurtje.
[Afbeelding]
Heb zelf ook, idd, heel lekker 🥰

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGCnTY_bKGR0p7UydQy6lOPmCGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MmijLBi56aUXSF6vCP2fZyui.png?f=user_large

Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Mogen we allemaal een GOED 2022 hebben, mogen we allemaal gezond zijn en blijven!
Wees vanavond geen jackass met vuurwerk en don't drink and drive!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Turdie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ik ben blij met jouw tip :)
Wat een fijne mesjes zijn het zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDBzYQpCNaear1uRP225eXAXKqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5fGhZwVcHnFFPy3D4AqSgtFs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 1 January 2022

Prep : Cold Water
Razor: Greaves
Brush : SawDust Creations Studio The Ritz
Soap: Wholly Kaw Timmerman
After-shave: Wholly Kaw Timmerman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cXdfHMyspfmVParg4zKdznakhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewLsyORIGwO4v9On90iPtzQW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
Arjantje72 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:54:
[...]

Ik ben blij met jouw tip :)
Wat een fijne mesjes zijn het zeg.
Ja idd, vanochtend voor het eerst nacets gebruikt met m’n Henson (medium) en was een fijne shave! Beter dan de Astra’s die meegeleverd werden. Maar zijn wel moeilijker te krijgen of ik moet beter zoeken!

Ik heb nu voor eerst slechts een keer een punt bloeding maar ik ben ook echt een noob! Doe nog te lomp. Maar de Henson gaat al beter dan m’n Edwin’s. Daar trok ik gewoon bloed mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
DjCoke schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Ja idd, vanochtend voor het eerst nacets gebruikt met m’n Henson (medium) en was een fijne shave! Beter dan de Astra’s die meegeleverd werden. Maar zijn wel moeilijker te krijgen of ik moet beter zoeken!

Ik heb nu voor eerst slechts een keer een punt bloeding maar ik ben ook echt een noob! Doe nog te lomp. Maar de Henson gaat al beter dan m’n Edwin’s. Daar trok ik gewoon bloed mee!
razorbladesclub.com

of amazon.com
https://www.amazon.com/ST...+nacet%2Caps%2C247&sr=8-3

Het belangrijkste is absoluut geen druk zetten. Soms heb je een bloeding, zelfs ik ook nog, omdat ik een bump/oneffenheid op mijn gezicht heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 01-01-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
Beste wensen!

Geschoren met niet een maar twee scheerzeep dit keer(had te weinig gemaakt gebeurt me normaal nooit)

Ariana & Evans peach en cognac.
Vergulde hand.

Valt me wel op bij de A&E dat het niet echt een stevig schuim word. Zal wel teveel water toegevoegd hebben, maar de andere zepen tot nu toe gaan wel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
negerdesheils schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:47:
Beste wensen!

Geschoren met niet een maar twee scheerzeep dit keer(had te weinig gemaakt gebeurt me normaal nooit)

Ariana & Evans peach en cognac.
Vergulde hand.

Valt me wel op bij de A&E dat het niet echt een stevig schuim word. Zal wel teveel water toegevoegd hebben, maar de andere zepen tot nu toe gaan wel wat makkelijker.
Klopt, A&E is heel erg dorstig.

[ Voor 68% gewijzigd door Turdie op 01-01-2022 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik blijf toch altijd rode vlekken houden na een natte scheerbeurt rond de zijkanten van mijn keel (onder de kaak zeg maar).

Ik warm mijn gezicht plus het mesje op vantevoren, ik scheer met de haargroei mee en ik gebruik een scherp mesje en druk niet te hard.

Wat kan ik nog beter doen?

Ik gebruik meestal een Gilette Mach3 mesje en verschillende producten geprobeerd (Rituals, Vergulde Hand, Nivea)

[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 01-01-2022 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Silent Thunder schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:20:
Ik blijf toch altijd rode vlekken houden na een natte scheerbeurt rond de zijkanten van mijn keel (onder de kaak zeg maar).

Ik warm mijn gezicht plus het mesje op vantevoren, ik scheer met de haargroei mee en ik gebruik een scherp mesje en druk niet te hard.

Ik gebruik meestal een Gilette Mach3 mesje en verschillende producten geprobeerd (Rituals, Vergulde Hand, Nivea)
Heb je de groei richting van je baarharen gemapped daar? En dan eerst de groei richting meescheren

Gilette mach3 geeft bij vele mensen irritaties, wellicht heb je minder last/betere resultaten als je DE scheren gaat proberen

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 02-01-2022 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
DjCoke schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Op Amazon zijn ze te bestellen :)

Probeer eens inderdaad en ander mesje :)

[ Voor 34% gewijzigd door Arjantje72 op 02-01-2022 06:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
Dat vind ik ook echt heel fijn aan DE scheren, je hebt zoveel mesjes dat er wel een moet zijn die past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
DjCoke schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:02:
Dat vind ik ook echt heel fijn aan DE scheren, je hebt zoveel mesjes dat er wel een moet zijn die past.
https://www.amazon.com/dp..._yo2_dt_b_product_details
zijn er wel veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al....

Ik was ook van de Gillette Mach 3 generatie en de laatste paar jaar overgestapt op huismerk AH/Etos met zelfs 6 mesjes!
Maar sinds de mondkapjes kwam ik er achter dat die mesjes mijn huis echt "verkrachten" daarom de overstap gemaakt naar DE mesjes: had ik veeeeeel eerder moeten doen!

Na wat krabbers en mesjes geprobeerd te hebben kwam ik bij deze combi uit:
Mühle R106 krabber (zeer milde krabber, de R89 is zijn kleurloze broertje, en voor mijn gevoelige huid, zeker in de nek, echt een verademing!)
Bij het mesje ben ik bij de Feather uitgekomen, scherpte van 5 op een schaal van 5. Ik vervang het mesje bij elke scheerbeurt: je koopt ze in bulk bij de scheershop of Amazon.

Als laatste zeep en AS of ASB.... Proraso heeft preshave, zeep en ASB voor de gevoelige huid: zeer prettig trio.
Maar er zijn zoveel smaken... trial en error dus.
AS met alcohol is een beetje een dingetje.... als ik merk dat de scheerbeurt "lastig" was pak ik geen AS en ga gelijk voor de ASB!

In de TS zullen ongetwijfeld de websites staan waar je zeep en mes proefsamples kan bestellen: doen!

Voor de rest: rustig aan en genieten van de scheerbeurt.

Voor de gevoelige huid (althans voor mij): scheren na het douchen en tijdens het douchen gebruik maken van een 2in1 shampoo (zit conditioner in die je haren zacht maken)
Daarna doe ik nog steeds een preshave erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Heb jij een linkje naar de mesjes wat jij gebruikt?

En bij de Mach3 zit altijd een of andere gel-strip die over de huid meeschuurt. Dat voelt altijd wel fijn over het stuk huid wat juist niet irriteert. Wat zit er in zo'n gel strip en hoe kan je dat reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

https://www.feather.co.jp/en/g_Products/general01.html

iets naar beneden scrollen, maar je kan ze nagenoeg bij elke (web)shop krijgen.
Ik heb ze via Amazon besteld, 200 stuks, en daar kan ik voorlopig mee vooruit ;)

Wat er in zo'n gel strip zit en hoe je het na kan maken durf ik niet te zeggen maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij altijd meer een gadget leek dan dat het echt iets toevoegde.

Ik mis het nu totaal niet iig en de naverzorging komt nu eenmaal uit de ASB. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coRjTsIdApOLq5atCosdWRrJ09Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB2SF7cKy4ZZLrihqmy10Ref.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Magic666 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Wat er in zo'n gel strip zit en hoe je het na kan maken durf ik niet te zeggen maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij altijd meer een gadget leek dan dat het echt iets toevoegde.

Ik mis het nu totaal niet iig en de naverzorging komt nu eenmaal uit de ASB. :)
Polyethyleenglycol een hydrofiel polymeer. Bij productie daarvan is een vervuiling met ethyleenoxide mogelijk, dat staat bekend als kankerverwekkend. Als je dat zelf wilt reproduceren dus wel opletten dat je van een reputabele source koopt.

Het doel is een glijdend laagje achter laten op de huid voor de volgende pass. Als je met Mach3 scheert is die pass een fractie van een seconde later, met een double edge razor kwast je tussen passes.
Als je techniek klopt is het dus helemaal niet nodig.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GSFUxMS6YeTZcEP7YSVuFV6SlQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s0RFcxuTtAmp7b9v7JB64opJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Silent Thunder schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:45:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Heb jij een linkje naar de mesjes wat jij gebruikt?

En bij de Mach3 zit altijd een of andere gel-strip die over de huid meeschuurt. Dat voelt altijd wel fijn over het stuk huid wat juist niet irriteert. Wat zit er in zo'n gel strip en hoe kan je dat reproduceren?
Ik zou gewoon een sample pack bestellen op razorbladesclub.com dan kun je een aantal verschillende mesjes proberen. Een mesje wat iemand anders fijn vindt kan jij verschrikkelijk vinden en andersom.
https://www.razorbladesclub.com/double-edge-sampler/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 2 January 2022

Brush : SV 2.0 Shaving Brush in Thuya Briar Root
Soap: Saponificio Varesino Opuntia
After-shave: Saponificio Varesino Opuntia
EdP: Saponificio Varesino Opuntia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2vf_LRvX0vPRYq5kBRdeIqzc00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaFzen6B3q1J2rA666H4miuy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier toevallig met een advies voor een leuke tondeuse tot 100,-? Eentje die jarenlang mee zou moeten kunnen. Bij voorkeur met een precisie opzetstukje er bij en draadloos. Heb momenteel de Philips multigroom 3000. Vind hem niet zo lekker meer trimmen, niet te doen om de nek kaal te krijgen, 16 uur opladen voor 1 uur gebruik, voor de lichaam ook niet erg handig. Soms met een leeg apparaat, dan moet ik ook zeker een uur wachten.

Ik trim meestal op 7-9mm, maar zie mezelf wel wat langer gaan in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@Verwijderd Een Moser 1400 https://www.amazon.de/-/e...-operation/dp/B002L60XD0/

Of een Wahl Super Taper...

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV0UGNy2bf62jGMdPNjNkeKYmY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RG3Zk4LlfSgLclXMubEZQFhM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Turdie schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Heb je de groei richting van je baarharen gemapped daar? En dan eerst de groei richting meescheren

Gilette mach3 geeft bij vele mensen irritaties, wellicht heb je minder last/betere resultaten als je DE scheren gaat proberen
Wat Turdie zegt. Je haren in de nek groeien vaak een andere kant op, waardoor je dus vaak praktisch direct tegen de haren in scheert. Probeer het te mappen of scheer langzamer. Als je voelt dat je weerstand krijgt, stoppen met die richting in scheren.

Ik heb namelijk ook dat in m'n nek de haren een andere kant op groeien. Waar ik normaal verticaal scheer (Mee en Tegen), moet ik daar twee horizontale passes doen om respectievelijk met of tegen de baardgroei in te scheren. Met een Safety Razor voel je dat wel wat eerder aan dan met een Mach3 vermoed ik, maar goed, dat is persoonlijke voorkeur :) .

In principe compenseert die stip voor brakke smering. Uiteindelijk kan je ook met gewone (hand)zeep een laagje maken op je huid (maar dat droogt wel uit), met nivea uit zo'n blik (zo vettig dat je een oliebol bent na insmeren) of iets anders vettigs/glibberigs recreëren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Je kunt heel makkelijk met een bankpasje over de huid, horzintaal, alles je een beetje weerstand voelt dan is dat je haargroeirichting.
http://thecloseshave.com/...20the%20grain%20%28ATG%29.

[ Voor 39% gewijzigd door Turdie op 03-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm1iC1SzEdVmG0P83rZEMAsbzlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G5sskZfvBPvuJd7IJdg7BegQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJ9woRUHHzD3djooV-i07ip_z8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FEcOo9vNQnTJKk7DkoRwwII.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXRagtJN-jzm4H4quT3SqnymaJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yiRNbG0zaM3JWN7ChI4j4yM.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Laatst online: 18-09 05:27
Mooi topic met toffe foto's van de verschillende sets.

Ik draag normaal een baard, maar die is er nu af. Wil dat bij gaan houden en zoek daar een mooie DE set voor.

Hopelijk kan iemand me wat tips voor aankopen geven. Ik zoek (denk ik) een krabber die in hoogte verstelbaar is, aangezien ik verwacht mijn baard zo af en toe weer te laten groeien en dan weer afscheer. Qua design zoek ik iets dat strak is, zonder al te veel opsmuk.

Qua zeep en aftershave heeft iets met een houtachtige geur de voorkeur.

En dan natuurlijk nog een kwast, liefst zonder dierlijke haren en andere accessoires zoals een houder voor de set.

Mijn voorkeur zou zijn om het in Nederland te bestellen. Buitenland kan eventueel ook.

Hopelijk kan iemand me van advies voorzien. En als ik iets vergeten ben dan lees ik dat graag. Alvast bedankt en ik kijk sowieso uit naar nieuwe foto's hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
kesj schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:13:
Mooi topic met toffe foto's van de verschillende sets.

Ik draag normaal een baard, maar die is er nu af. Wil dat bij gaan houden en zoek daar een mooie DE set voor.

Hopelijk kan iemand me wat tips voor aankopen geven. Ik zoek (denk ik) een krabber die in hoogte verstelbaar is, aangezien ik verwacht mijn baard zo af en toe weer te laten groeien en dan weer afscheer. Qua design zoek ik iets dat strak is, zonder al te veel opsmuk.

Qua zeep en aftershave heeft iets met een houtachtige geur de voorkeur.
Lees eerst even de TS door, daar staan wat tips voor beginners in.

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 04-01-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Turdie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Lees eerst even de TS door, daar staan wat tips voor beginners in.
Ga ik nog een keer doen. Ik hoopte wat andere krabbers geadviseerd te krijgen van gebruikers dan degenen die in de TS staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
kesj schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Ga ik nog een keer doen. Ik hoopte wat andere krabbers geadviseerd te krijgen van gebruikers dan degenen die in de TS staan.
Verstelbaar
Merkur Progress
Parker Variant

Qua zeep wellicht
Chiseled Face Cedar & Spice

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 04-01-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Turdie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Verstelbaar
Merkur Progress
Parker Variant

Qua zeep wellicht
Chiseled Face Cedar & Spice
Dank! Ga het zometeen checken. Laat het sowieso hier even weten als ik iets gekocht heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGSqWdB9b_o-1jm1fLZeXoLPpVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YsAK3YTOxY7cknJsbsqIqEV7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOpVf0aLsWlxwS7L-XiAART8NRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AleeCziiNiYBThY1bI2nWdIz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:12
Gisteren mee geschoren, echt lekker! Komt op mijn aankoop lijst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
RoosW schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Gisteren mee geschoren, echt lekker! Komt op mijn aankoop lijst ;)
Yep, ruikt echt lekker en Stirling zepen zijn prima.
Trouwens de AS splash is ook niet verkeerd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Yep, ruikt echt lekker en Stirling zepen zijn prima.
Trouwens de AS splash is ook niet verkeerd 😉
Stirling is erg goed spul ja. Goede geuren, uitstekende aftershaves en EdT's

*legt Haverford klaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Stirling is erg goed spul ja. Goede geuren, uitstekende aftershaves en EdT's

*legt Haverford klaar*
Laatst toevallig een Haverford sample gekocht. Ik had niet verwacht dat ik het zou lekker zou vinden. Het kan echt een favoriet van mij worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:15
Ik gebruik nu een halfjaar de krabber van gillete king c.

Hiervoor van alles geprobeerd, elecktrisch, gillete machine 3, fusion en als laatste de Philips ome blade.

Bij alle veel rode uitslag dat ik maar eens soms twee keer per week scheerde. Met de king c merkte ik een wezenlijk verschil ik kon mij vaker scheren. Mijn vrouw vond het prettiger.

Probleem met de king c is dat de krabber te glad is. Beetje vochtige handen en hij glijd al uit m’n handen hierom de stap gemaakt naar een nieuwe krabber.

Rockwell 6c, keuze is hierop gevallen ook omdat hier wat goede reviews zijn maar ook omdat er verschillende basisplaten mee geleverd worden.

Voor nu alleen aftershave lotion mee besteld en een aantal verschillende mesjes.

Ik wil binnen kort starten met andere scheer schuim en pre-shave ik gebruik nu rituals scheer crème wat een fijn scheefbuigt geeft beter dan de gillete scheer schuim varianten die ik geprobeerd heb.

Iemand suggestie waar ik het beste mee kan starten als beginner met schuim en pre-shave. En waar ik zeker op moet letten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:44:
Ik gebruik nu een halfjaar de krabber van gillete king c.

Hiervoor van alles geprobeerd, elecktrisch, gillete machine 3, fusion en als laatste de Philips ome blade.

Bij alle veel rode uitslag dat ik maar eens soms twee keer per week scheerde. Met de king c merkte ik een wezenlijk verschil ik kon mij vaker scheren. Mijn vrouw vond het prettiger.

Probleem met de king c is dat de krabber te glad is. Beetje vochtige handen en hij glijd al uit m’n handen hierom de stap gemaakt naar een nieuwe krabber.

Rockwell 6c, keuze is hierop gevallen ook omdat hier wat goede reviews zijn maar ook omdat er verschillende basisplaten mee geleverd worden.

Voor nu alleen aftershave lotion mee besteld en een aantal verschillende mesjes.

Ik wil binnen kort starten met andere scheer schuim en pre-shave ik gebruik nu rituals scheer crème wat een fijn scheefbuigt geeft beter dan de gillete scheer schuim varianten die ik geprobeerd heb.

Iemand suggestie waar ik het beste mee kan starten als beginner met schuim en pre-shave. En waar ik zeker op moet letten.
Tipje wat betreft de gladheid, maak je vingers licht vochtig en haal ze dan over je aluin steen heen.
Ze worden kan stroef en dan heb je beter grip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx-f9S8OlzjxxRxwfBP0NiMg0Nw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZMTj9ibyTiWuo2o8gaxjBxgX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9RLhhdZZujqQpBTWs64KDSrAYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GH7ixm7r9qpiWjBarvKwsae9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV2CTgj6qcxIEOpNrJ1tL2yit1k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NopEfaTZalQZUaAjV8K8SsFp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Misschien ben ik klaar voor de volgende stap, een scheerkwast van “echte haren”.

Silvertip of manchurian badger (weet nog niet precies het verschil) wil ik graag proberen.
Adviezen zijn welkom 😉
Pagina: 1 ... 61 ... 79 Laatste