Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 12:03

Magic666

No one's neighbour!

Met die van executive shaving geen last van: gezicht nat maken met warm water, 1 pompje en rustig incirkelen totdat je een licht sopje krijgt. In laten trekken en de scheerzeep opkloppen :)

Overtollige pre shave met wat water verwijderen en kwasten maar. Nog geen probleem gehad dat een zeep niet wilde ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:37
Turdie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:19:
[...]

Ik heb de zonder menthol en die bevalt heel goed, alleen bijna op helaas. Beste pre shave die ik ooit gehad. Alpha Men verkoopt volgens mij een zonder menthol versie, scheersalon alleen met menthol
Het is inderdaad goed spul, maar ik laat hem toch liever links liggen als het niet nodig is.

Ik heb het ff nagekeken en ook Alpha Men heeft alleen de menthol versie helaas. Ik houd het al een tijdje in de gaten, maar binnen Europa heb ik het tot nu toe alleen in de menthol of ice versie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wat ik vroeger nog wel eens deed tijdens het douchen: je gezicht en nek wassen met 2in1 shampoo.

Daar zit conditioner in die je haren zacht maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
yesjohn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Het is inderdaad goed spul, maar ik laat hem toch liever links liggen als het niet nodig is.

Ik heb het ff nagekeken en ook Alpha Men heeft alleen de menthol versie helaas. Ik houd het al een tijdje in de gaten, maar binnen Europa heb ik het tot nu toe alleen in de menthol of ice versie kunnen vinden.
Ze hebben ook deze:
https://www.thealphamen.n...e-shave-soap.html?q=cube&

Alleen die is niet op voorraad zie ik nu.

Ik ga eind november rechtstreeks bij PAA bestellen, dus zou ik er eentje voor je mee kunnen bestellen ;). PAA verzend ook alcohol naar europa, wel op eigen risico, de douane kan het weggooien

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 25-10-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:37
De ice cube is idd super goed, ik heb de mentholated en jij krijgt bijna tranen in je ogen, ik vind het heerlijk maar niet te combineren met vele zepen.

SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhqgaY1PTVicXZchkXOE5YsGwGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Lp79CQOH67KyS5BHnt5sOgU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wat doet een niet te combineren zeep dan?
Trekt die open zodat je geen mooie zeep-laag krijgt? "valt" het van je gezicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik gebruik nog steeds een druppeltje druivenpitolie als pre-shave voor bescherming van m'n huid.
Dat werkt prima.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:30
yesjohn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:04:
Ah oke. Mijn ervaring met pre shave olie is dat je de zeep eigenlijk buitenspel zet.

Ik heb zelf wel eens the Cube van PAA gebruikt als ik geen tijd had om een douche te nemen. Nadeel is dat ik de menthol versie heb en dat het gewoon niet combineert met alle zepen
Mijn ervaring idem. Het vernaggeld je lather en in het geval van kwasten, als er olie in je kwasten komt, krijg je dat er nooit meer vanaf. Dus je kwasten kunnen ook de kliko in.

Olie en scheren is een absolute NO NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@Lampuhkap Ik kan mij voorstellen dat dat bij een bepaald type olie het geval is.
Maar in de zeepmakerij is het regel dat je altijd een beetje meer olie of vetten toevoegt dan nodig voor volledige verzeping om ervoor te zorgen dat je product veilig voor gebruik op de huid is.

Je krijgt dus altijd wel vet/olie op je kwast, en bij een "sensitive" product zelfs nog iets meer.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

http://shavenook.com/showthread.php?tid=4517

Hoop mensen die geen slechte ervaring hebben met een PSO en slechte kwast.
Tot nu toe merk ik ook geen verval in de kwast eerlijk gezegd. (die is wel synthetisch).

Dus tja.... wat is waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:02:
@Lampuhkap Ik kan mij voorstellen dat dat bij een bepaald type olie het geval is.
Maar in de zeepmakerij is het regel dat je altijd een beetje meer olie of vetten toevoegt dan nodig voor volledige verzeping om ervoor te zorgen dat je product veilig voor gebruik op de huid is.

Je krijgt dus altijd wel vet/olie op je kwast, en bij een "sensitive" product zelfs nog iets meer.
Olie die het "saponification" is door gedaan is een andere soort olie dan de olie in een pre shave he. Inderdaad pre shave olie is een no-go, volledig mee eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 25-10-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@Turdie Olie die niet verzeept is is hooguit geoxideerd. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Mocht ik uitvallende haren of slechte lather krijgen door die van Executive Shaving zal ik het melden.

Voorlopig merk ik van beide nog niks.

https://www.badgerandblad...age-a-badger-brush.70967/

Ook hier mensen die dagelijks PSO gebruiken en niks merken van aftakeling...
YMMV waarschijnlijk?

Ik heb even gechat met Executive Shaving en dit was hun antwoord:
No it doesnt.
It is a liquid soap - highly concentrated with additional conditioners.
It will not harm the brush.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K73-YyftKKE2jJyeotAAKdvwYQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyTFIQkudmVOYhly9f1oHQ8m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 25 October 2021

Prep : Cold water
Razor: Filarmonica 13
Brush : Paladin High-rise Beehive 26mm Honey-Noir
Soap: PAA Sange de Drago
After-shave: PAA Sange de Drago
EdP: Viktor&Rolf Spicebomb Extreme

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIyUlq2tD86b6ksFopJC-QImJ4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQOv9tDJdobdMjiapVdAy3fr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:26:
Wat doet een niet te combineren zeep dan?
Trekt die open zodat je geen mooie zeep-laag krijgt? "valt" het van je gezicht?
Ik bedoelde kwa geur, menthol is super sterk, je ruikt de zepen niet meer, zelfs aftershaves hebben moeite mee.
Normaal gesproken scheer ik me na mijn werk, maar eerst ga ik douchen.
Af en toe probeer ik de methode van @Turdie, met koud water en eerlijk gezegd bij mij werkt beter als de haren niet zo zacht zijn, ze voelden iets stijver maar gaan makkelijk er af, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Ik bedoelde kwa geur, menthol is super sterk, je ruikt de zepen niet meer, zelfs aftershaves hebben moeite mee.
Normaal gesproken scheer ik me na mijn werk, maar eerst ga ik douchen.
Af en toe probeer ik de methode van @Turdie, met koud water en eerlijk gezegd bij mij werkt beter als de haren niet zo zacht zijn, ze voelden iets stijver maar gaan makkelijk er af, vind ik.
En zeker als het koud is in de winter is menthol echt niet fijn, als je daar naar buiten gaat na een shave met menthol voelt je gezicht extra koud aan, ik heb die fout wel is gemaakt, nooit meer. Ik vond dat zeer onprettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:24:
http://shavenook.com/showthread.php?tid=4517

Hoop mensen die geen slechte ervaring hebben met een PSO en slechte kwast.
Tot nu toe merk ik ook geen verval in de kwast eerlijk gezegd. (die is wel synthetisch).

Dus tja.... wat is waar?
Of het je kwast sloopt weet ik ook niet.

Wat ik bedoelde was meer het buitenspel zetten van je zeep.

Stel je koopt een dure zeep van €25. Deze gebruik je in combinatie met je pre shave olie. Je zal dan dezelfde slickness hebben als een potje Vergulde hand van €2,50. Zonde van je zeep vind ik.

Hetzelfde geldt voor andere pre shaves.

Daarom was mijn vraag of je het vergeleken had. Een goede zeep is slicker dan een olie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

En zeker als het koud is in de winter is menthol echt niet fijn, als je daar naar buiten gaat na een shave met menthol voelt je gezicht extra koud aan, ik heb die fout wel is gemaakt, nooit meer. Ik vond dat zeer onprettig.
Ik vind juist dat een Stirling Glacial zeep geweldig is op een dag wanneer het vriest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Er hoort natuurlijk geen dikke laag olie op je huid te liggen.
Net voldoende olie om de huid te voeden en voldoende tijd om de olie op te laten nemen en het zal niet/nauwelijks effect hebben op je zeep.

Mogelijk wel effect op hoe lang de geur van je zeep blijft hangen, maar persoonlijk heb ik daar geen boodschap aan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:33:
Er hoort natuurlijk geen dikke laag olie op je huid te liggen.
Net voldoende olie om de huid te voeden en voldoende tijd om de olie op te laten nemen en het zal niet/nauwelijks effect hebben op je zeep.

Mogelijk wel effect op hoe lang de geur van je zeep blijft hangen, maar persoonlijk heb ik daar geen boodschap aan.
Heb je wel is gezien hoe een scheerkwast eruit ziet na olie (vooral natuurlijke haren). Ik ga mijn dure dassen er echt niet aan wagen. En daarnaast glijdt het scheermes meer over je haren heen en snijd het je haren niet goed door de olie

We do not recommend using a pre-shave oil with a shaving brush. Even if you use a very thin layer of oil, it coats the the individual badger brush hairs and removes their ability to absorb large quantities of water.
The thin coating/residue that remains is almost impossible to remove. Even washing in hot water won't help - the oil residue remains in the brush and slowly builds up to a point where the hairs actually stick together.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 25-10-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 23:19

Toppe

Oké ✅

Ik wil straks een bestelling plaatsen bij The Alpha Men. Onder andere de Muhle R89 op advies van de mensen hier.

Iemand nog een top suggestie voor een scheerzeep? Tussen al het geweld hier zie ik de bekende bomen niet meer. Prijs zo rond de €20/€25 lijkt me wel een leuke om mee te beginnen.

Ik wil maximaal €150 uitgeven aan een mes, scheerzeep en aftershave. Iemand nog suggesties?

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 19:00 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:51:
Ik wil straks een bestelling plaatsen bij The Alpha Men. Onder andere de Muhle R89 op advies van de mensen hier.

Iemand nog een top suggestie voor een scheerzeep? Tussen al het geweld hier zie ik de bekende bomen niet meer. Prijs zo rond de €20/€25 lijkt me wel een leuke om mee te beginnen.

Ik wil maximaal €150 uitgeven aan een mes, scheerzeep en aftershave. Iemand nog suggesties?
Dit is wel echt een klassieker, en een topper:
https://www.thealphamen.nl/tabac-original-scheerzeep.html

&
aftershave:
https://www.thealphamen.n...have-lotion.html?q=tabac&

Lastig om advies te geven, als we niet weten wat voor geuren je lekker vindt, heb je een favoriete eau de parfum of eau de toilette? Je kan ook een unscented proberen te vinden
https://www.thealphamen.n...scented.html?q=unscented&
en aftershave:

Maar voordat je geld stuk slaat op een zeep die je misschien niet fijn vindt, zou ik je willen adviseren alleen de R89 te kopen bij alpha men en wat samples te bestellen bij shavedash.com van geuren/zepen die je aanspreken

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 25-10-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:51:

Kijk eens naar de zepen van Stirling kan veel water hebben dus hierdoor doe je er langer mee en er zijn veel verschillende geuren beschikbaar.

Ook kan je naar Ariana and Evans kijken. Deze geuren vind ik alleen wat moeilijker aan te raden omdat deze hit or miss zijn vind ik. Wel een van mijn favoriete artisans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Turdie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

Heb je wel is gezien hoe een scheerkwast eruit ziet na olie (vooral natuurlijke haren). Ik ga mijn dure dassen er echt niet aan wagen. En daarnaast glijdt het scheermes meer over je haren heen en snijd het je haren niet goed door de olie
Ja, ik gebruik daadwerkelijk oliën als ik scheer om mijn huid te beschermen. Niet omdat ik dat zo leuk vind maar omdat de noodzaak er is.

Er is een verschil tussen je huid oliën en je kwast invetten...
Een laag olie óp je gezicht geeft inderdaad geen prettige scheerervaring.

Verder heeft m'n vriendin al pakweg 15 jaar gezond haar tot aan d'r kont en daar gaat ook shea butter, argan olie, druivenpit olie en kokosolie in.
Ik maak mij dus echt geen zorgen om m'n kwasten, die krijg ik echt wel schoon en in goede conditie.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

Ja, ik gebruik daadwerkelijk oliën als ik scheer om mijn huid te beschermen. Niet omdat ik dat zo leuk vind maar omdat de noodzaak er is.

Er is een verschil tussen je huid oliën en je kwast invetten...
Een laag olie óp je gezicht geeft inderdaad geen prettige scheerervaring.
Waarom beschermt die olie jouw huid goed?

Probeer is de PAA Cube pre shave, die beschermt ook uitstekend, en dan heb je al die oliën echt niet meer nodig.

En als je een premium artisan scheerpzeep gebruikt, heb je helemaal geen pre shave nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 25-10-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Turdie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Probeer is de PAA Cube pre shave, die beschermt ook uitstekend, en dan heb je al die olien niet meer nodig.
Ah:
Sweet Almond Oil, Prickly Pear Oil, Jojoba Wax, & Safflower Oil = Slick
Now Contains: Bacuri Butter, Capuacu Butter and Murumuru Butter = Super Slick and Moisturizing!

Tjah, nuff said dan?
En ja, ik snap dat het gros verzeept is. Ik was mijn gezicht met aleppo zeep voor het scheren. ;)
Netto kom je op grofweg hetzelfde uit, maar ik mix zelf.
Turdie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Waarom beschermt die olie jouw huid goed?
De olie trekt ín de huid en vormt daar een barrière waar andere chemicaliën niet makkelijk doorheen trekken.
Als je een gevoelige huid hebt kunnen parfums bijvoorbeeld al heel snel voor irritatie zorgen.
Sommige oliën hebben ook ontstekingsremmende eigenschappen, daar profiteer je (mogelijk) ook van als je een huidaandoening hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Raymond P op 25-10-2021 19:21 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:14:
[...]

Ah:
Sweet Almond Oil, Prickly Pear Oil, Jojoba Wax, & Safflower Oil = Slick
Now Contains: Bacuri Butter, Capuacu Butter and Murumuru Butter = Super Slick and Moisturizing!

Tjah, nuff said dan?
En ja, ik snap dat het gros verzeept is. Ik was mijn gezicht met aleppo zeep voor het scheren. ;)
Netto kom je op grofweg hetzelfde uit, maar ik mix zelf.

[...]

De olie trekt ín de huid en vormt daar een barrière waar andere chemicaliën niet makkelijk doorheen trekken.
Als je een gevoelige huid hebt kunnen parfums bijvoorbeeld al heel snel voor irritatie zorgen.
Sommige oliën hebben ook ontstekingsremmende eigenschappen, daar profiteer je (mogelijk) ook van als je een huidaandoening hebt.
Ah ok, dus je hebt issues met essential/fragnance oilen in scheerzepen. De safest optie is dan een unscented scheerzeep, en daarna je eigen geur toevoegen dmv een lichte EdP oid

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 25-10-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Yep, dat sowieso. Een voor de normale huid goede zeep kan mijn huid ook onnodig ver uitdrogen.

Je hebt mij al eens eerder een lijstje gegeven van zepen die wellicht de moeite waard zijn om te proberen. In praktijk is dat voor mij een proces van enkele weken waarbij ik bij elk ander skin care product gelijk moet houden om te zien wat voor resultaat het geeft.
Een lang proces dus, ben ik ook nog steeds mee bezig. ;)

Het is dus allemaal nogal subjectief. Als je van nature een vette huid hebt en je gaat daar nog eens een pre-shave op smeren dan zal het resultaat gewoon ruk zijn.
Skin care is nogal een dingetje en in de scheerwereld is het niet makkelijk om je daardoorheen te navigeren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:03:
Yep, dat sowieso. Een voor de normale huid goede zeep kan mijn huid ook onnodig ver uitdrogen.

Je hebt mij al eens eerder een lijstje gegeven van zepen die wellicht de moeite waard zijn om te proberen. In praktijk is dat voor mij een proces van enkele weken waarbij ik bij elk ander skin care product gelijk moet houden om te zien wat voor resultaat het geeft.
Een lang proces dus, ben ik ook nog steeds mee bezig. ;)

Het is dus allemaal nogal subjectief. Als je van nature een vette huid hebt en je gaat daar nog eens een pre-shave op smeren dan zal het resultaat gewoon ruk zijn.
Skin care is nogal een dingetje en in de scheerwereld is het niet makkelijk om je daardoorheen te navigeren.
Ik heb vroeger ook eczeem gehad, en ik dacht dat ik een gevoelige huid had, maar dat valt gelukkig nu erg mee, in principe kan ik alle artisan scheerzepen en aftershaves redelijk goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Dan snap je ook dat als je baat hebt bij een pre-shave olie en daarbij mogelijk je kwast ietswat sneller degradeert doordat je de oliën laat polymeriseren in plaats van de kwast te wassen dat een zeer zacht prijsje is die je betaalt voor een huid in goede conditie.
Ik heb crèmes gehad waarvan ik maandelijks een flinke kwast (of zelfs twee) kan kopen bijvoorbeeld :')...
Gelukkig nu 100% controle over mja ik ben er dan ook al 30+ jaar mee bezig.

Als je het echt niet nodig hebt is pre-shave natuurlijk onzin.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02 03:07
Weten jullie nog scheerwinkels/drogisterijen met een wat ruimerscheerassortiment in Noord - Holland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vroeger, in mijn cartridge tijd, moest ik scheren na het douchen (dus in de ochtend), deed ik scheren op elk ander tijdstip van de dag, dus zonder douchen, was het drama voor mijn huid: irritatie etc etc.

Mijn ex gebruikte 2in1 shampoo en daar deed ik mijn gezicht en nek mee waardoor alles lekker zacht was door de conditioner, dat resulteerde in een irritatie vrije scheerbeurt. Ex weg en mijn huidige vriendin gebruikt geen 2in1 shampoo. (nooit de moeite genomen het zelf te kopen).

Nu met het DE scheren duurt me s'ochtends scheren simpelweg te lang en gebruik ik dus de PSO om de 2in1 na te bootsen waardoor ik wel op elk moment van de dag kan scheren.

Ik heb dus deze:

voor mij is een PSO dus "heilig" en met maar 1 pompje per keer kan ik waanzinnig lang doen met dit flesje.
Merk ik dat mijn krabber vol loopt? Totaal niet. Lather die gekke dingen doet? Totaal niet. Kwast die aftakelt? Nog niet gemerkt. (en als, dan koop ik gewoon een nieuwe, geen dure want een kwast is in mijn ogen niet het vele geld waard).
Heb ik een DFS zonder irritatie, razorburn etc? Yup, en dat is voor mij goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
negerdesheils schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:47:
Weten jullie nog scheerwinkels/drogisterijen met een wat ruimerscheerassortiment in Noord - Holland?
Dutch Shaving Shop in Breukelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:00:
[...]

Dit is wel echt een klassieker, en een topper:
https://www.thealphamen.nl/tabac-original-scheerzeep.html

&
aftershave:
https://www.thealphamen.n...have-lotion.html?q=tabac&

Lastig om advies te geven, als we niet weten wat voor geuren je lekker vindt, heb je een favoriete eau de parfum of eau de toilette? Je kan ook een unscented proberen te vinden
en aftershave:

Maar voordat je geld stuk slaat op een zeep die je misschien niet fijn vindt, zou ik je willen adviseren alleen de R89 te kopen bij alpha men en wat samples te bestellen bij shavedash.com van geuren/zepen die je aanspreken
Dank! Ik heb beide artikelen van Tabac mee besteld. Opzich ben ik niet zo heel moeilijk en gebruik ik gewoon wat ik heb staan. Ben ook niet het type voor 25 soorten zeep, mij te ingewikkeld!

Nu nog alleen opzoek naar een betaalbare houder voor de kwast en mes :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U3BajH9dUPdhqg3QB6pGQc6ArI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l7W8rmHRdfINcnhlLOPO44x7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34dzBOZR6bFKAK0QIOaLzvfI2TY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2vBdPTdID1OGFWEwceI4PmP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:32:
[...]

Dank! Ik heb beide artikelen van Tabac mee besteld. Opzich ben ik niet zo heel moeilijk en gebruik ik gewoon wat ik heb staan. Ben ook niet het type voor 25 soorten zeep, mij te ingewikkeld!

Goede keuze, Muhle R89 en tabac, je gaat plezier beleven, tenminste als jij de geur lekker vindt 😉
Ik heb een paar houders gekocht via Ali, iets van 10-11 euro, sommige winkels verzenden vanuit Spanje, binnen een week in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

chulin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Goede keuze, Muhle R89 en tabac, je gaat plezier beleven, tenminste als jij de geur lekker vindt 😉
Ik heb een paar houders gekocht via Ali, iets van 10-11 euro, sommige winkels verzenden vanuit Spanje, binnen een week in het huis.
Ja, ik had ze gezien. Weet alleen even de diameter van de R89 niet dus wil niet zomaar wat bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Ja, ik had ze gezien. Weet alleen even de diameter van de R89 niet dus wil niet zomaar wat bestellen :)
Ik heb 2 verschillende houders…
Ik ga ff een paar foto’s maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

chulin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb 2 verschillende houders…
Ik ga ff een paar foto’s maken 😉
Leuk! Dank alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjzaE5-E0lLGNUk4fJHU3kmOSaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHFrMzM2oD0DD6jPDz97I6bU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVHbbt-v5nqBLcqL5ZOjWCWzGhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1AVAoIcmuqXXCPHJJfh3SZS.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig beide houders met een Muhle krabber 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:32:
[...]

Bij mij staat mijn scheerspul in een lade onder de wastafel. Ik wil (voor mezelf en voor vrouw en kinderen) niet dat het mes naar boven hangt, zodat je er niet per ongeluk langs gaat als je iets anders pakt.
Ik heb onderstaande setup, van Mühle zelf. Ook met de R89 en die Silvertip kwast. Ik gebruik nu voornamelijk de Razorock Gamechanger 084-P, die past er ook in. Niet zo precies als de R89, maar goed genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z59sXDUVvQjIkP3rP0DYPGKfbNg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m6a9I1AwURIauCvHZaZxbD1P.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VG-nrVGMoxsX6cvjbA8U2-MaVUs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tEig0AMMHzpJMzabcuvcSZD7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JeeEs schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Bij mij staat mijn scheerspul in een lade onder de wastafel. Ik wil (voor mezelf en voor vrouw en kinderen) niet dat het mes naar boven hangt, zodat je er niet per ongeluk langs gaat als je iets anders pakt.
Ik heb onderstaande setup, van Mühle zelf. Ook met de R89 en die Silvertip kwast. Ik gebruik nu voornamelijk de Razorock Gamechanger 084-P, die past er ook in. Niet zo precies als de R89, maar goed genoeg.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb deze scheerkom en de kwast past op de houder en het mes ligt er nu los in. Niet ideaal want ben bang dat er een moment komt dat het mes de binnenkant beschadigd.

Nu nog even leren schuim kloppen, lijkt wel eerder soort tandpasta textuur :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cZMWh-i3Ov3JLQ8rCa7SJr2VE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjyFIuR18hKEnxWQ8X1oMuI8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

chulin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toevallig beide houders met een Muhle krabber 🤣
Nice. Die eerste vindt ik wel mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Edwin Jager DE89, Muhle R89 en King C Gilette zijn het zelfde 8)7

Mag ik weer opnieuw op onderzoek :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQILFf-HH9y2tD_MoOoZp6kZPnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joctEKiBO2ojcY7XEkJ4hms3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nv-gjNqTYleqnSzb9UY8Gqb_3Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gq8WEZU6o9lm4fxhPGbWxBjz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLBmeqX_eQ6VIOFe9FUJ-ONJzsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5x6XpbbJfRMIs2Yn7l0iTD1n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EsLn3nGoQxtQqgHz4r_GobiOn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTdwJVbetpV73jmbDlFho6uf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 26-10-2021 16:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Ik heb deze scheerkom en de kwast past op de houder en het mes ligt er nu los in. Niet ideaal want ben bang dat er een moment komt dat het mes de binnenkant beschadigd.

Nu nog even leren schuim kloppen, lijkt wel eerder soort tandpasta textuur :+

[Afbeelding]
Misschien wel een aardige video, voor wanneer je net begint met natscheren met een safety razor:

Have fun! :)

edit: zie net dat je al een tijdje scheert met een Gillette, misschien heb je alsnog iets aan de video. Sommige zepen hebben overigens wat andere verhoudingen zeep-water nodig dan je in het filmpje ziet. Of simpelweg wat meer 'werk' om ze te laten schuimen, maar het geeft een aardig goed idee.

Weet overigens niet zeker of het al genoemd was: soms hoor je dat hard water een rol kan spelen in hoe makkelijk je een zeep of crême kunt laten opschuimen. Als je na een paar kleine halen al een razor vol met schuim residu hebt dat niet makkelijk af te spoelen is onder een stromende kraan of bakje water, dan gebruik je wellicht wat meer zeep dan gemiddeld (geen verwijt of wat ook ten negatieve).
Mocht je nu behoorlijk hard water uit de kraan hebben, dan wil dat soms nog wel eens minder goed opschuimen met sommige soorten zeep; en kun je dus eindigen met vrij veel zeep te gebruiken per scheerbeurt om dezelfde hoeveelheid schuim te hebben. Of dat het anderzins met het maken van het schuim niet helemaal werkt zoals bij zachter water. In Nederland is in veel gebieden het water goed, maar her en der is het vrij hard. Scheercrêmes zijn vaak iets makkelijker daarmee dacht ik.
Mocht je zepen gebruiken, dan zie je bij vaak 'glycerine' of 'tallow' gebaseerde een verschil tussen hoe de water hardheid effect kan hebben. (naast de verschillen tussen zepen op zich uiteraard). Als je nu in een gebied met hard water woont, dan zou je eens kunnen kijken of je verschil merkt daartussen. Of bijv. een keertje schuim maken met een beetje bronwater zoals een Spa flesje o.i.d. en kijken of dat verschil geeft. Beetje gek misschien, maar het is een experiment ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Bluepenguin op 27-10-2021 00:23 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:42:
Edwin Jager DE89, Muhle R89 en King C Gilette zijn het zelfde 8)7

Mag ik weer opnieuw op onderzoek :')

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zijn wel verschillen in de scheerkop tussen de safety razors die je noemt, maar inderdaad de basis vorm van het ontwerp lijkt redelijk op elkaar. Deels omdat alle drie de razors die je noemt een mild tot redelijk mild scherende kop hebben, dus met eenzelfde soort idee en doel ontworpen zijn. De 'kam' (comb) is gesloten, wat de mesjes minder direct op de huid doet komen zogezegd, maakt het makkelijker om te scheren en het is wat milder voor de huid vaak.

Een stapje meer dan dat is een 'open comb', is wat agressiever en vraagt vaak even wennen als je een closed comb gewend bent. Voorbeeld van de Mühle website:Afbeeldingslocatie: https://www.muehle-shaving.com/shop/thumbnail/e1/9d/9f/1630408668/muehle-offener-kamm_1920x1920.png
Een voorbeeld van zo'n open comb safety razor is de Mühle R41.

'Slant-bar' razors hebben een wat toelopende scheerkop en zijn ook vaak wat agressiever dan closed combs, wat ze bijv. populair maakt bij degenen met een zwaardere baard. Bijv. een Merkur 37c:
Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-xwjycmbxd8/images/stencil/1280x1280/products/204/1645/37C__21904__25740.1618995449.jpg

Mocht je al een standaard safety razor hebben, dan is het misschien handig te weten dat de scheerkoppen bij sommige merken ook los te koop zijn. Het is altijd even zelf checken van te voren, maar bij een deel van de handvaten passen van eenzelfde merk zowel een closed als open comb scheerkop er op.

Als je een echt ander ontwerp zoekt, dan kom je bijv. op een shavette uit (daarvan zijn er ook waarin gehalveerde DE mesjes passen) of een traditionele open razor. Allebei overigens ook met een steviger leercurve en bij de open razor ook een duidelijk ander soort onderhoud.

Maar is dat wat je wilt? Of bedoeld? Of gaat het je meer er om die zeep restanten bij het scheren niet de scheerkop te laten verstoppen?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Bluepenguin ik zit nu in Gieten waar het water inderdaad tamelijk hard is. Je tip wat betreft bronwater ga ik wel eens proberen.

Gister avond even geprobeerd met de Gilette krabber en een Muhle mes en dat gaat een stuk beter met de tip van @Turdie om Tabac eens te proberen. Heb altijd een laagje water in de spoelbak staan om de krabber schoon te maken en deze combi zorgt er voor dat het echt zo schoon is.

Qua krabber zoek ik vooral iets wat tikkeltje agressiever is zonder dat je meteen een bloedbad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Misschien heb ik het verkeerd hoor. Op internet lees je heel vaak berichten dat een zeep niet wilt ivm hard water. Volgens mij is het water in heel Nederland relatief zacht. Het water in de verenigde Staten is bijvoorbeeld veel harder.

Vaak wordt met water hardheid alleen gekeken naar de kalk. Kalk is alleen niet het enige mineraal waar de zeep op reageert. Deze mineralen zitten natuurlijk ook in (je raadt het al) mineraal water.

Als je denkt dat het aan je water ligt moet je gedemineraliseerd water gebruiken. Dit is alleen niet drinkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:28:
Misschien heb ik het verkeerd hoor. Op internet lees je heel vaak berichten dat een zeep niet wilt ivm hard water. Volgens mij is het water in heel Nederland relatief zacht. Het water in de verenigde Staten is bijvoorbeeld veel harder.

Vaak wordt met water hardheid alleen gekeken naar de kalk. Kalk is alleen niet het enige mineraal waar de zeep op reageert. Deze mineralen zitten natuurlijk ook in (je raadt het al) mineraal water.

Als je denkt dat het aan je water ligt moet je gedemineraliseerd water gebruiken. Dit is alleen niet drinkbaar!
Een aantal mensen die ik vanuit de scheercommunity in de USA die gebruiken inderdaad gedemineraliseerd water tijdens het scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:14:
@Bluepenguin ik zit nu in Gieten waar het water inderdaad tamelijk hard is. Je tip wat betreft bronwater ga ik wel eens proberen.

Gister avond even geprobeerd met de Gilette krabber en een Muhle mes en dat gaat een stuk beter met de tip van @Turdie om Tabac eens te proberen. Heb altijd een laagje water in de spoelbak staan om de krabber schoon te maken en deze combi zorgt er voor dat het echt zo schoon is.

Qua krabber zoek ik vooral iets wat tikkeltje agressiever is zonder dat je meteen een bloedbad hebt.
Goed om te horen!
Je zou is kunnen naar Parker Variant, dat is een verstelbare krabber. De scheerhoek en ruimte tussen de guard en het verwisselbaar mesje – het blade gap – is naar ieders persoonlijke voorkeur in te stellen. Door het verstellen van de draaiknop aan de onderzijde van het handvat, kan de scheerintensiteit van het mes eenvoudig aangepast worden.

Ik heb een tijdje geleden een lijst gepost van zeep makers die ik goed vindt, waar je kan kijken als je een zeep wil bestellen, in dit topic.
Turdie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:46:
[...]

Ik had een tijdje geleden een lijstje gemaakt van merken die aan te raden zijn, hierbij een kopie daarvan:
Hier een lijstje van goede zeepmerken wat je kan rondkijken:
  • Barrister and Mann
  • Noble Otter
  • Saponificio Varesino
  • PAA (Phoenix Artisan)
  • Ariana&Evans
  • Stirling
  • Grooming Dept
  • Wholly Kaw (erg gericht op skin care)
  • Zingari Man (erg gericht op skin care, wel erg lichte geuren)
  • Declaration Grooming
  • Pannacrema Nuavia (skincare ook belangrijk)
  • Stirling
  • Wickham Soap Co
  • Extro Cosmesi
  • Aqua di Parma
  • Tabac
Er zijn nog veel meer, maar dit wellicht een interessante start.

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 27-10-2021 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:05:
[...]

Goed om te horen!
Je zou is kunnen naar Parker Variant, dat is een verstelbare krabber. De scheerhoek en ruimte tussen de guard en het verwisselbaar mesje – het blade gap – is naar ieders persoonlijke voorkeur in te stellen. Door het verstellen van de draaiknop aan de onderzijde van het handvat, kan de scheerintensiteit van het mes eenvoudig aangepast worden.

Ik heb een tijdje geleden een lijst gepost van zeep makers die ik goed vindt, waar je kan kijken als je een zeep wil bestellen, in dit topic.

[...]
Vindt het lastig te bepalen wat nou wel en niet goed is dus heb de Parker zojuist besteld. Retour (uiteraard ongebruikt!) kan altijd nog.

Wordt morgen geleverd, ben benieuwd of dat me beter lijkt. De Muhle kan in elk geval retour naar The Alpha Men.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

Vindt het lastig te bepalen wat nou wel en niet goed is dus heb de Parker zojuist besteld. Retour (uiteraard ongebruikt!) kan altijd nog.

Wordt morgen geleverd, ben benieuwd of dat me beter lijkt. De Muhle kan in elk geval retour naar The Alpha Men.
Denk niet dat dat gaat een gebruikte safety razor terugsturen. De meeste verkopen hem tweedehands in speciale Facebook groepen of scheerfora waar je BST (Buy Sell Trade) draadjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:19:
[...]

Denk niet dat dat gaat een gebruikte safety razor terugsturen. De meeste verkopen hem tweedehands in speciale Facebook groepen of scheerfora waar je BST (Buy Sell Trade) draadjes hebt.
Nee klopt, maar voordat mensen de indruk krijgen dat ik zo’n ding bestel, probeer en als het niets is weer retour stuur :)

Die Parker is een flinke investering maar ben benieuwd of ik het dat ook waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Bluepenguin net je filmpje bekeken. Geloof dat ik wat meer water mag/moet gebruiken en wat meer schuim moet gebruiken 8)

Morgen komt die nieuwe krabber binnen, ben benieuwd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62ShGrWOg0_NrCFCkMlSS6ddyUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nePVIf0MV9KmXsS6FELxI1aZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gisteren vergeten een foto te maken van mijn SOTD :(

Was een aardige, niet de beste die ik gehad heb, en dat dicht ik toe aan het nieuwe Timor mesje.
Niet mijn merk dus dat mesje is er na de beurt gelijk uit gegaan en de resterende 3 mogen door de vriendin opgemaakt worden. (voor d'r benen etc :+ )

Nee, Mühle mesjes staan nog steeds op 1 bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSrHhneoBmeKoajzQwb9MvKfe1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t70KNU3eQ8r1KkieIdaIZHr7.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn zoektocht naar herfst/winter zepen is klaar, de geuren spreken mij niet aan dus ik ga voor een unscented zeep, suggesties? Zingari man, declaration grooming, A&E shaving butter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Herfst/Winter?

Tabac :D
Oz Shaving Oil Can
Oz Shaving Yellow Brick
Oz Shaving Wicked
Oz Shaving Turkish Coffee (is niet fijn voor mijn huidje, dus mocht je die willen oppikken, be my guest)
Declaration Grooming B-Cubed
Stirling Haverford
Alle Bay Rums zijn met dit weer echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:05:
SOTD

[Afbeelding]

Mijn zoektocht naar herfst/winter zepen is klaar, de geuren spreken mij niet aan dus ik ga voor een unscented zeep, suggesties? Zingari man, declaration grooming, A&E shaving butter?
Declaration Grooming Darkfall is ook een hele goede herfst geur.

Maar ik denk @chulin , je maakt het jezelf ook lastiger door niet te willen wachten op bestellingen uit de USA, want daar gebeurt net nu. Sterker nog, bij europese zeep makers, die kennen het seasonal releases bijna niet. Ik ken i.i.g geen europese zeepmaker die per seizoen een andere zeep uitbrengt, dat is bijna uitsluitend in de USA.

Wil je een vegan of tallow unscented?

[ Voor 127% gewijzigd door Turdie op 27-10-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Bedankt heren maar wat ik bedoelde was een suggestie voor een goede unscented zeep.
Ik heb “wat” geprobeerd met iets donkere of zoete geur en heb ik geen eentje lekker gevonden. Ik weet dat in de VS nu de seasonal releases komen maar ik vind het een grote gok partij omdat ik het niet van tevoren kan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:35:
Bedankt heren maar wat ik bedoelde was een suggestie voor een goede unscented zeep.
Ik heb “wat” geprobeerd met iets donkere of zoete geur en heb ik geen eentje lekker gevonden. Ik weet dat in de VS nu de seasonal releases komen maar ik vind het een grote gok partij omdat ik het niet van tevoren kan testen.
bijna unscented = Mitchells Woolfat of een Haslinger Schafmilch
Super zepen en zeker de Haslinger, vriendelijk geprijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand ervaring met een beschermkap op de krabber? Twijfel al vanaf dag 1 om zo’n ding te gebruiken maar vraag me af of het in de praktijk ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:56:
Iemand ervaring met een beschermkap op de krabber? Twijfel al vanaf dag 1 om zo’n ding te gebruiken maar vraag me af of het in de praktijk ook werkt.
Wat bedoel je precies? Zo'n ringetje tussen de handle en de base plate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:06:
[...]

Wat bedoel je precies? Zo'n ringetje tussen de handle en de base plate?
Ringetje? Zegt mij weer niets, haha!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAl54bVpRIfY8_YpB3TB99djYRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4j89EToxiKhrRN2CZZFpyg8k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

Ringetje? Zegt mij weer niets, haha!
[Afbeelding]
Nog nooit gezien dit. Lijkt me niet nodig, je kunt alles makkelijk polijsten met bijvoorbeeld metaalpoets om krasjes weg te krijgen (Flitz/MAAS/Brasso)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gg60tvLShyLQU16SQd-0BF6OCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HGoqVOMNsc4YGhPeoiyQb3ud.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:38:
[...]

Nog nooit gezien dit. Lijkt me niet nodig, je kunt alles makkelijk polijsten met bijvoorbeeld metaalpoets of krasjes weg te krijgen

[Afbeelding]
Ow krasjes enzo maken me weinig uit, maar z’n ding zorgt er wel voor dat je niet in je mes kan grijpen en biedt hoop ik ook bescherming als hij valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:39:
[...]

Ow krasjes enzo maken me weinig uit, maar z’n ding zorgt er wel voor dat je niet in je mes kan grijpen en biedt hoop ik ook bescherming als hij valt.
Mesje moet je er sowieso uit halen na iedere scheerbeurt anders heb je kans op Contactcorrosie (been there done that) , omdat de mesjes van een heel goedkoop metaal zijn. In al die jaren dat ik me scheer met een safety razor heb ik me nog nooit in een mesje gesneden om moment dat de krabber vast zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 27-10-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Mesje moet je er sowieso uit halen na iedere scheerbeurt anders heb je kans op Contactcorrosie (been there done that) , omdat de mesjes van een heel goedkoop metaal zijn. In al die jaren dat ik me scheer met een safety razor heb ik me nog nooit in een mesje gesneden om moment dat de krabber vast zit.
Uh, oke! Maar je scheert je dus met een mes per keer? Of stop je het mesje dan weer terug?

offtopic:
Allemaal compleet nieuwe materie. En leuk om te zien hoe iedereen hier met elkaar omgaat. Geen haantjes gedrag en iedereen willen helpen, chapeaux!

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 27-10-2021 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:48:
[...]

Uh, oke! Maar je scheert je dus met een mes per keer? Of stop je het mesje dan weer terug?

offtopic:
Allemaal compleet nieuwe materie. En leuk om te zien hoe iedereen hier met elkaar omgaat. Geen haantjes gedrag en iedereen willen helpen, chapeaux!
Ja meestal wel, hele zware baard. Ik koop Feathers op ebay of bij razorbladesclub per 200 stuk. En voor die paar cent dat de mesjes kosten vind ik het onnodig om ze meerdere scheerbeurt te gebruiken. Het voelt voor mij ook iets onconformtabler bij een tweede beurt met hetzelfde mesje
Soms stop ik ze terug in het papiertje, maar ze blijven i.i.g niet in de krabber zitten na de scheerbeurt.
chulin schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:35:
Dat is niet helemaal waar, je kan op shavedash samples krijgen, en bij sommige artisans kan je alle geuren samples krijgen. Bijvoorbeeld bij PAA en Souther Withcrafts
https://phoenixartisanacc...aftershve-cologne-samples
https://southernwitchcraf...vegan-shave-soap-samples/

Maggards heeft ook samples van bekende zeepmerken:
https://maggardrazors.com/collections/samples

Ik heb een shave butter van A&E, een unscented zou je kunnen proberen. Ik vind lastig om je een unscented aan te raden als we niet weten wat je precies wil (vegan/tallow enzovoorts)

[ Voor 57% gewijzigd door Turdie op 27-10-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Idd, shavedash vergeten, bedankt 👏👏
De shave butter van A&E, hoe vind je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:07:
Idd, shavedash vergeten, bedankt 👏👏
De shave butter van A&E, hoe vind je het?
Heel lang geleden dat ik hem gebruikt, ik kan het me niet meer herinneren wat ik van de performance vondt. Dus ik ga hem morgen nog is een keer voor je testen en dan kom wel hier of via PM bij je in lucht ;)

@chulin
Je zou deze ook kunnen overwegen:
https://phoenixartisanacc...xQC2kGJ5mwt7sq3tYoe25MvLU

CK6 is echt een fantastische base.

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 27-10-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
Turdie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Dutch Shaving Shop in Breukelen
Die had ik al gevonden ja. Maar ik heb geen auto en Breukelen is me iets te ver. Bedoelde meer Alkmaar/Haarlem/Amsterdam.

In Alkmaar heb je een kapperszaak die wat proraso verkoopt en een paar andere zepen, maar niet heel veel speciaals. Online is gelukkig genoeg te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNPgE74aGk772YeKgkWzUB-jyoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uXotvIhGRdqxJUEFLiRE3JU.jpg?f=fotoalbum_large

Shave of the vroege morgen, 6.00 uur al i.v.m bouwvakkers.

Om het vroege opstaan wat te compenseren twee nieuwe producten gebruikt:
1. AP Shave Co Synbad kwast.
Kwast vorige week binnengekregen, moest er even op wachten maar erg blij mee. Bedankt voor de tip! Kwast ziet er goed uit, was niet duur en is ook lekker zacht. Voelt degelijk aan.
Wie weet voor in de toekomst nog een kwast die wat meer "scrubt", lijkt me ook wel fijn.
Mijn oude vergulde hand kwastje gebruik ik nu om de haren van de wasbak te vegen haha.

2. TGS Renero zeep
Eerste keer met een wat minder standaard zeep, waarvan ik de tube met samples had gekocht. Geur is lekker maar niet heel sterk, lastig te omschrijven maar doet me beetje denken aan sinaasappel, hout en zwarte peper. Het is een zachte zeep die makkelijk op te schuimen is, deed me beetje aan proraso denken. Scheert goed en huid voelt daarna ook verzorgd aan. Na het scheren was er echter weinig resterende gladheid op de huid, wat ik bij andere zepen wel had.

Al met al had ik er iets meer van verwacht, maar misschien moet ik de zeep wat beter leren kennen. En anders heb ik nog 13 samples om te proberen, zit vast wel wat tussen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
negerdesheils schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:15:
[Afbeelding]

Shave of the vroege morgen, 6.00 uur al i.v.m bouwvakkers.

Om het vroege opstaan wat te compenseren twee nieuwe producten gebruikt:
1. AP Shave Co Synbad kwast.
Kwast vorige week binnengekregen, moest er even op wachten maar erg blij mee. Bedankt voor de tip! Kwast ziet er goed uit, was niet duur en is ook lekker zacht. Voelt degelijk aan.
Wie weet voor in de toekomst nog een kwast die wat meer "scrubt", lijkt me ook wel fijn.
Mijn oude vergulde hand kwastje gebruik ik nu om de haren van de wasbak te vegen haha.

2. TGS Renero zeep
Eerste keer met een wat minder standaard zeep, waarvan ik de tube met samples had gekocht. Geur is lekker maar niet heel sterk, lastig te omschrijven maar doet me beetje denken aan sinaasappel, hout en zwarte peper. Het is een zachte zeep die makkelijk op te schuimen is, deed me beetje aan proraso denken. Scheert goed en huid voelt daarna ook verzorgd aan. Na het scheren was er echter weinig resterende gladheid op de huid, wat ik bij andere zepen wel had.

Al met al had ik er iets meer van verwacht, maar misschien moet ik de zeep wat beter leren kennen. En anders heb ik nog 13 samples om te proberen, zit vast wel wat tussen:)
Je bedoelt TFS denk ik? Ik heb een tijdje geleden ook TFS geprobeerd, maar krijg van allemaal irritatie. Denk dat er iets in de base zit waar ik niet goed tegen kan. Maar hoor er wel goede verhalen over en zeer goede prijs/kwaliteit

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 27-10-2021 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
negerdesheils schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:08:
[...]

Die had ik al gevonden ja. Maar ik heb geen auto en Breukelen is me iets te ver. Bedoelde meer Alkmaar/Haarlem/Amsterdam.

In Alkmaar heb je een kapperszaak die wat proraso verkoopt en een paar andere zepen, maar niet heel veel speciaals. Online is gelukkig genoeg te vinden.
Als je hier geen respons krijgt, zou je het is op shavingsociety kunnen vragen, ik heb geen idee eerlijk gezegd, zal is gaan zoeken.

Je hebt Jan Heideman meesterbarbier in haarlem, misschien verkoopt hij wat? Hij scheert ook voor man and shaving af en toe tijdens workshops.

Owh ja bij scheersalon en manandshaving kun je trouwens ook een scheer workshop doen, wisten jullie dat al?

Maar ik zou echt een keer langs gaan bij man and shaving in amersfoort, daar krijg je echt geen spijt van. Neem er gewoon de tijd voor en Juan is echt een leuke kerel om mee te praten. Ze zijn redelijk goed met het ov te bereiken. Ze hebben een flink assortiment, en als je bij een lokale shop gaat die hebben altijd maar een heel klein assortimentje. Als je mazzel hebt hebben ze Proraso en Tabac oid. Je mag ook wel een keer bij mij hier in Utrecht langskomen, ik woon 10 min van het station vandaan. Heb ongeveer 150 zepen.

[ Voor 40% gewijzigd door Turdie op 27-10-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Je bedoelt TFS denk ik? Ik heb een tijdje geleden ook TFS geprobeerd, maar krijg van allemaal irritatie. Denk dat er iets in de base zit waar ik niet goed tegen kan. Maar hoor er wel goede verhalen over en zeer goede prijs/kwaliteit
Nee ik bedoel TGS, the goodfellas smile. Is echt een apart merk maar het schijnt dat de zepen wel door TFS worden gemaakt. Beide komen uit Italië. De zepen zijn volgens mij vergelijkbaar, ze lijken ook wel wat op elkaar qua stijl vormgeving etc. En ook goed geprijsd. Tussen de 8 en 12 euro
https://www.thealphamen.n...e-scheerzeep-re-nero.html

https://www.thealphamen.n...14-scheerzeep-sample.html

Volgens mij hebben ze een zaak in Italië, en als ik dit filmpje zie wil ik daar wel eens kijken <3
YouTube: Barberia Olfattiva Goodfellas'smile

[ Voor 24% gewijzigd door negerdesheils op 27-10-2021 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:54:
[...]

Als je hier geen respons krijgt, zou je het is op shavingsociety kunnen vragen, ik heb geen idee eerlijk gezegd, zal is gaan zoeken.

Je hebt Jan Heideman meesterbarbier in haarlem, misschien verkoopt hij wat? Hij scheert ook voor man and shaving af en toe tijdens workshops.

Owh ja bij scheersalon en manandshaving kun je trouwens ook een scheer workshop doen, wisten jullie dat al?

Maar ik zou echt een keer langs gaan bij man and shaving in amersfoort, daar krijg je echt geen spijt van. Neem er gewoon de tijd voor en Juan is echt een leuke kerel om mee te praten. Ze zijn redelijk goed met het ov te bereiken. Ze hebben een flink assortiment, en als je bij een lokale shop gaat die hebben altijd maar een heel klein assortimentje. Als je mazzel hebt hebben ze Proraso en Tabac oid. Je mag ook wel een keer bij mij hier in Utrecht langskomen, ik woon 10 min van het station vandaan. Heb ongeveer 150 zepen.
Bedankt voor de uitnodiging, ben er niet vaak. In Amersfoort wel heel af en toe, wist niet dat die winkel daar zat dus ga daar wel eens heen ! Bedankt voor de tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Ik zit met het idee om een workshop te geven over klassiek scheren voor de mensen die er meer over willen leren en alles in een zaaltje uit te leggen, en te oefenen met een groepje.
Zijn daar mensen in dit topic die daarbij willen helpen?

En mensen die interesse hebben om te komen?

Misschien ook leuk om een keer topic meetup te organiseren bij bijvoorbeeld een scheerwinkel zoals manandshaving oid, waar mensen uit dit topic elkaar kunnen ontmoeten, en waar je ook zepen met elkaar kan uitwisselen waar je vanaf wil (PIF), en misschien met een workshop erbij, eentje over het open mes enzovoorts, en een meesterbarbier die mensen een echte scheerbeurt kan geven. En dat alles met een drankje en hapje erbij. Jammer dat ik hier op Tweakers geen poll kan maken, maar dat ga ik misschien wel doen.

Ik zit er aan te denken om ook mijn eigen scheerwinkel te gaan opzetten. Lijkt me erg leuk om te doen. En daarnaast ook mijn eigen unieke zeepmerk opzetten, heb wat ideeen. Maar die ga ik nog niet delen want daar is het nog te vroeg voor.
negerdesheils schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:19:
[...]

Bedankt voor de uitnodiging, ben er niet vaak. In Amersfoort wel heel af en toe, wist niet dat die winkel daar zat dus ga daar wel eens heen ! Bedankt voor de tip
Ze zaten eerst een aantal jaar in Naarden, en volgens mij zijn ze recent verhuist naar Amersfoort. Alleen maar beter denk ik.

Dat geldt trouwens ook voor anderen in dit topic, mocht je zepen willen ruiken ben je altijd welkom (niks is te koop by the way)

[ Voor 81% gewijzigd door Turdie op 28-10-2021 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Een meetup bij een scheerwinkel is misschien wel een leuk idee idd.

@Turdie Succes met de plannen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:03:

Ik zit er aan te denken om ook mijn eigen scheerwinkel te gaan opzetten. Lijkt me erg leuk om te doen. En daarnaast ook mijn eigen unieke zeepmerk opzetten, heb wat ideeen. Maar die ga ik nog niet delen want daar is het nog te vroeg voor.
Doe dat maar in het noorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:03:
Ik zit met het idee om een workshop te geven over klassiek scheren voor de mensen die er meer over willen leren en alles in een zaaltje uit te leggen, en te oefenen met een groepje.
Zijn daar mensen in dit topic die daarbij willen helpen?

En mensen die interesse hebben om te komen?

Misschien ook leuk om een keer topic meetup te organiseren bij bijvoorbeeld een scheerwinkel zoals manandshaving oid, waar mensen uit dit topic elkaar kunnen ontmoeten, en waar je ook zepen met elkaar kan uitwisselen waar je vanaf wil (PIF), en misschien met een workshop erbij, eentje over het open mes enzovoorts, en een meesterbarbier die mensen een echte scheerbeurt kan geven. En dat alles met een drankje en hapje erbij. Jammer dat ik hier op Tweakers geen poll kan maken, maar dat ga ik misschien wel doen.

[...]

Ze zaten eerst een aantal jaar in Naarden, en volgens mij zijn ze recent verhuist naar Amersfoort. Alleen maar beter denk ik.

Dat geldt trouwens ook voor anderen in dit topic, mocht je zepen willen ruiken ben je altijd welkom (niks is te koop by the way)
Ik weet niet of ik de benodigde skills heb om mee te helpen aan een workshop. Ik heb namelijk het idee dat ik nog elke dag leer.

Meetup heb ik wel interesse in als het een beetje centraal in het land is tenminste.

Klinkt als een goed plan. Ik vind het jammer dat ik een zeep of as niet van te voren kan ruiken dus als het een fysieke winkel is dan is dit top. Daarnaast kan ik het alleen maar toejuichen dat er meer Europese artisans komen. Dus ik ben erg benieuwd naar de zeep die je wilt ontwikkelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA0kedxUPKgZn9udG2woSSbOXoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q4RJgSEO1OFdDBcRr3VROZpa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Heel lang geleden dat ik hem gebruikt, ik kan het me niet meer herinneren wat ik van de performance vondt. Dus ik ga hem morgen nog is een keer voor je testen en dan kom wel hier of via PM bij je in lucht ;)

@chulin
Je zou deze ook kunnen overwegen:
https://phoenixartisanacc...xQC2kGJ5mwt7sq3tYoe25MvLU

CK6 is echt een fantastische base.
Maggard verkoopt helaas geen PAA, jammer…
Een paar video’s gekeken en voor sommige is de Shave Butter net zo goed als kaizen 😱…
Ben benieuwd naar je bevindingen

Trouwens, top idee om je eigen zeep te ontwikkelen, aub, geen herfst/winter geur.. lol 🤣🤣

[ Voor 5% gewijzigd door chulin op 28-10-2021 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nymc2w8ZuPv8ptFw0J56nq9KtIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AtIiXJ40zuTzEpGsHxCFL1M.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ff de Muhle afgestoft, goede shave 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Maggard verkoopt helaas geen PAA, jammer…
Een paar video’s gekeken en voor sommige is de Shave Butter net zo goed als kaizen 😱…
Ben benieuwd naar je bevindingen

Trouwens, top idee om je eigen zeep te ontwikkelen, aub, geen herfst/winter geur.. lol 🤣🤣
PAA verzend ook gewoon naar Nederland he, rechstreeks vanaf hun site. Ze werken niet met retailers in de USA.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 28-10-2021 17:05 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 22:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A1DNSjREml3s5f_TD2lwlRSfLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAZmHlypIP0xuqzkFQat0CPH.jpg?f=fotoalbum_large
Mij set is vandaag geleverd.

Even gelijk scheren uit getest. Bij de eerste scheer beweging had ik van waarom heb ik dit nooit eerder geprobeerd. Wat ben ik te spreken over de scheer effect van de DE mesjes beter dan cartridge of elektrische scheren die bij alleen irritatie geeft.

Kom gelijk achter dat ik nog een scheerkom en een aguin blok mist. Ik had geen wondjes maar is wel beter om dit te hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pp1hD7yuFg9n-_DPiSPJjvFQdAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DNIykmEh83ZG6NXArpRcmJC.jpg?f=fotoalbum_large

Halloween Weekend 🎃 Part 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Levering van de Parker Variant voor de tweede keer uitgesteld. Die zijn ze dus kwijt.

Net opnieuw besteld en levering vanavond! Kan ik weer scheren haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
@chulin
Shaving Butter:
Super performance, lust net zoals Kaizen wel graag water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:14:
@chulin
Shaving Butter:
Super performance, lust net zoals Kaizen wel graag water ;)
Top, alleen maar goede reviews over gelezen.
Ik denk dat de unscented variant ga kopen
Bedankt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Evertt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:57:
[Afbeelding]
Mij set is vandaag geleverd.

Even gelijk scheren uit getest. Bij de eerste scheer beweging had ik van waarom heb ik dit nooit eerder geprobeerd. Wat ben ik te spreken over de scheer effect van de DE mesjes beter dan cartridge of elektrische scheren die bij alleen irritatie geeft.

Kom gelijk achter dat ik nog een scheerkom en een aguin blok mist. Ik had geen wondjes maar is wel beter om dit te hebben.
Aluin blokje bij de Kruidvat en scheerkom bij Ali. In het begin had ik geen kom dus een bakje van de Action did the job 🤪.
Trouwens ik heb ook zo plastic bakje die bestemd is om eten te geven naar honden, eigenlijk niks verkeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWJNUH7D8EszwbgP6x5cTKjA1PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRmnpdjGlIOypxgPkxIcFpV5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vandaag weer ff een fotoloze SOTD:

Tijdens douchen de pre shave van Executive Shaving opgedaan en daarna de Henson medium met een Feather mesje.....
Speick zeep en AS lotion afgetopt met ASB van Executive shaving.

@chulin de combi Feather en Henson is idd erg goed! Nagenoeg BBS na 2 passes!
Deze combi ga ik toch echt langer testen! DFS dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:27:
Vandaag weer ff een fotoloze SOTD:

Tijdens douchen de pre shave van Executive Shaving opgedaan en daarna de Henson medium met een Feather mesje.....
Speick zeep en AS lotion afgetopt met ASB van Executive shaving.

@chulin de combi Feather en Henson is idd erg goed! Nagenoeg BBS na 2 passes!
Deze combi ga ik toch echt langer testen! DFS dus :)
Het is idd een goede combi maar de feather, heb ik gemerkt gaat niet heel lang mee, na 3 shaves wordt ie een stuk minder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Vanochtend m'n baardlijn bijgewerkt met een shavette geladen met een Astra Blue.
Daar blinkt zo'n shavette wel in uit zeg.

Ik dacht gelijk m'n unibrow te tackelen en heb nu een mooi sneetje exact in het midden. Helaas niet perfect verticaal dus dat komt de symmetrie niet ten goede. :9

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZMXRUkziamA2iEXquxxprR55ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGLRGpb5Y6ZLY4RjcnQVNiKC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dpqb7IFH2WhBV5_pl5zS8xSWWJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MGhYxnolobjL8O1nYxDAKQnn.png?f=fotoalbum_large
Halloween Weekend, Part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Heb je je APShaveco kwast al binnen?

Ik heb namelijk dezelfde Yaqi kwast en sinds de aanschaf van m’n APShaveco kwast heeft deze het daglicht niet meer gezien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Het is idd een goede combi maar de feather, heb ik gemerkt gaat niet heel lang mee, na 3 shaves wordt ie een stuk minder
dat zou niet eens zo erg zijn, ik scheer mij meestal 2x per week. Stel ik scheer mij er 4x mee dan doe ik om de 2 weken het mesje vervangen.

Koop ik ze per 100 dan heb ik voor een aardige tijd aan mesjes :P
Pagina: 1 ... 56 ... 78 Laatste