Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste
Acties:

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:10
Als je ze heel netjes weg legt dan lukt dat misschien.
Spoelen in alcohol, geen andere roestende metalen in de buurt, stabiel lage luchtvochtigheid opbergen etc etc.

Mijn ervaring is dat gecoate mesjes net wat langer de tand des tijds doorstaan.

- knip -

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:19
yesjohn schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Heb je je APShaveco kwast al binnen?

Ik heb namelijk dezelfde Yaqi kwast en sinds de aanschaf van m’n APShaveco kwast heeft deze het daglicht niet meer gezien ;)
Nee, nog niet, staat bij de douane al een week 🥴
De Yaqi heeft mij positief verrast. Zeer zacht en de grote handvat vind ik super.
Magic666 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

dat zou niet eens zo erg zijn, ik scheer mij meestal 2x per week. Stel ik scheer mij er 4x mee dan doe ik om de 2 weken het mesje vervangen.

Koop ik ze per 100 dan heb ik voor een aardige tijd aan mesjes :P
Ik vind het raar, zo scherpe mesje maar allen voor maximaal 4 keer 😱

• Magic666
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:11

Magic666

No one's neighbour!

Daarom zeg ik ook: stel ;)

Als ik er langer een prima scheerbeurt mee kan doen is dat meegenomen natuurlijk.
Maar daarom ga ik er even wat meer scheerbeurten mee doen, de Mühle mesjes redden makkelijk 4 beurten iig, maar die heeft dus wel een concurrent erbij nu :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:52
chulin schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Nee, nog niet, staat bij de douane al een week 🥴
De Yaqi heeft mij positief verrast. Zeer zacht en de grote handvat vind ik super.

[...]

Ik vind het raar, zo scherpe mesje maar allen voor maximaal 4 keer 😱
Waarom is daar raar dan? Hou er rekening mee dat DE mesjes eigenlijk gemaakt zijn voor barbiers die klanten scheren. Dus voor de hygiene worden ze na iedere klant weggegooid en een nieuw mesje gepakt.
Daarnaast kosten ze ongeveer 0.25 cent per mesje, dus super goedkoop slecht staal. Had je gedacht dat er 30 scheerbeurten mee zou kunnen doen? Als kijkt naar hoe snedes werken, baardharen zijn super lastig door te snijden van alle haren op je lichaam, dus een mesjes moet heel scherp zijn, met zo'n mesje en super goedkoop staal, die kunnen gewoon niet heel lang hun snede vast houden. Daar heb je beter staal voor nodig zoals in open scheermessen gebruikt wordt, daar kun je makkelijk 50 scheerbeurten (of meer) met een snede doen, en daarna weer opnieuw slijpen

[Voor 5% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 16:44]

• Turdie
SOTD 30 October 2021

Prep : Cold water
Razor: Koraat
Brush : Paladin High-rise Beehive 26mm Honey-Noir
Soap: Ariana&Evans Club Baccara
After-shave: Ariana&Evans Club Baccara

Heerlijke geur, geinspireerd naar Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 Extrait de parfum. Hele bekende high end parfum in de "niche" parfum wereld.Francis Kurkdjian is deze week de nieuwe parfumeur geworden van Dior. Lekkere donkere geur

Oops foto vergeten

[Voor 48% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 22:46]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Net 200 Feathers gekocht voor 57 Euro. 28,5 cent per stuk...

Prima prijs voor 3 of 4 beurten scheerplezier per mesje. :p ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:33
Turdie schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Waarom is daar raar dan? Hou er rekening mee dat DE mesjes eigenlijk gemaakt zijn voor barbiers die klanten scheren. Dus voor de hygiene worden ze na iedere klant weggegooid en een nieuw mesje gepakt.
Daarnaast kosten ze ongeveer 0.25 cent per mesje, dus super goedkoop slecht staal. Had je gedacht dat er 30 scheerbeurten mee zou kunnen doen? Als kijkt naar hoe snedes werken, baardharen zijn super lastig door te snijden van alle haren op je lichaam, dus een mesjes moet heel scherp zijn, met zo'n mesje en super goedkoop staal, die kunnen gewoon niet heel lang hun snede vast houden. Daar heb je beter staal voor nodig zoals in open scheermessen gebruikt wordt, daar kun je makkelijk 50 scheerbeurten (of meer) met een snede doen, en daarna weer opnieuw slijpen
Ja, 20 beurten per mesje is haalbaar, mits je het mesje na scheren even dept op een handoek.
Beetje afhankelijk van de baardgroei en het soort mesje, maar het is makkelijk te doen.
De Wizamets, Polsivers en de Feathers laten dat prima toe :)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dan heb ik met 200 stuks meeeeeer dan genoeg :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Turdie
Lampuhkap schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Ja, 20 beurten per mesje is haalbaar, mits je het mesje na scheren even dept op een handoek.
Beetje afhankelijk van de baardgroei en het soort mesje, maar het is makkelijk te doen.
De Wizamets, Polsivers en de Feathers laten dat prima toe :)
Bij mij echt niet hoor, een Feather is na twee beurten echt op. Daarna er mee verder scheren wordt heel oncomfortabel in mijn geval.

[Voor 7% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 18:00]

• chulin
Magic666 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:41:
Net 200 Feathers gekocht voor 57 Euro. 28,5 cent per stuk...

Prima prijs voor 3 of 4 beurten scheerplezier per mesje. :p ;)
Waar hebt je ze gekocht?

Ik hoef geen 20 beurten met een mesje maar de feather, volgens vele alle scherpste mes en ook nog aan de prijs had ik meer beurten verwacht

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Amazon(.nl)
ff zoeken op Feather 200 en toen kwam ik op 100 stuks voor 28 en een beetje. 2 besteld dus, dinsdag binnen als het meezit.

Join het GoT Pulse-Team!

• Turdie
Magic666 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:20:
Amazon(.nl)
ff zoeken op Feather 200 en toen kwam ik op 100 stuks voor 28 en een beetje. 2 besteld dus, dinsdag binnen als het meezit.
Op ebay kun je ze nog een stuk goedkoper krijgen als je een beetje goed zoekt ;)

[Voor 35% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 18:31]

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:34
chulin schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Waar hebt je ze gekocht?

Ik hoef geen 20 beurten met een mesje maar de feather, volgens vele alle scherpste mes en ook nog aan de prijs had ik meer beurten verwacht
Je kan ook nog kijken naar BIC Chrome Platinum of Gillette Nacets. De BIC mesjes zitten in dezelfde scherpte, sommige zeggen dat de BIC nog scherper zijn. De Nacets heb ik een tijdje gebruikt, zeer scherp en doe er iets langer mee dan de Feathers.

• Turdie
Ingelogd schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Je kan ook nog kijken naar BIC Chrome Platinum of Gillette Nacets. De BIC mesjes zitten in dezelfde scherpte, sommige zeggen dat de BIC nog scherper zijn. De Nacets heb ik een tijdje gebruikt, zeer scherp en doe er iets langer mee dan de Feathers.
Klopt, de Feathers worden nogal is als "harsh/ruw" ervaren en de Nacet zijn meestal iets smoother. En volgens refinedshave worden ze na de tweede scheerbeurt oid juist scherper dan de Feather ;)

Maar dat vind ik het fijne van open messen daar kan ik dmv zelf slijpen zelf de scherpte bepalen ;). Mocht iemand een keer een open mes willen proberen, ik heb wel een mes wat diegene een paar weken kan lenen en wat ik voor je kan slijpen.

[Voor 26% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 18:59]

• yesjohn
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:56
Ik ben sinds kort een voorliefde voor Nacets gekregen. Ik heb een probleemplek rechts van mijn adamsappel. Mijn haren groeien daar in een compleet andere hoek en ze zijn veel zachter dan op de rest van m’n nek en m’n gezicht. Met een Feather kon ik dit goed scheren. Ik moest wel goed opletten en als het fout ging had ik gelijk 3 dagen last van irritatie met alle ellende die daar bijhoort.

Met een Nacet moet ik nog steeds uitkijken op die plek maar als het fout gaat dan heb ik minder last van irritatie. Het is dan een beetje rood, maar een beetje witch hazel en ik ben er binnen 5 minuten vanaf

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:58:
Ik ben sinds kort een voorliefde voor Nacets gekregen. Ik heb een probleemplek rechts van mijn adamsappel. Mijn haren groeien daar in een compleet andere hoek en ze zijn veel zachter dan op de rest van m’n nek en m’n gezicht. Met een Feather kon ik dit goed scheren. Ik moest wel goed opletten en als het fout ging had ik gelijk 3 dagen last van irritatie met alle ellende die daar bijhoort.

Met een Nacet moet ik nog steeds uitkijken op die plek maar als het fout gaat dan heb ik minder last van irritatie. Het is dan een beetje rood, maar een beetje witch hazel en ik ben er binnen 5 minuten vanaf
Ja Nacets zijn iets "smoother" geslepen dan Feathers. Feathers worden soms als erg ruw ervaren (vind ik wel meevallen trouwens)

[Voor 4% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 19:00]

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:10

Toppe

Oké ✅

Gister voor het eerst de Parker gebruikt en ging beter dan ik had verwacht voor de eerste keer.

Ondertussen ook wat filmpjes aan het kijken en dan met name over het aanmaken van de scheerzeep.

Het gewenste resultaat blijft uit, op allerlei scheer filmpjes zie ik mooi, dik, opgeklopt schuim. Ik heb vooral een soort ‘pasta’

Iemand de gouden tip voor een filmpje die ik moet kijken hiervoor?

Nee is ook een antwoord

• yesjohn
Toppe schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:15:
Gister voor het eerst de Parker gebruikt en ging beter dan ik had verwacht voor de eerste keer.

Ondertussen ook wat filmpjes aan het kijken en dan met name over het aanmaken van de scheerzeep.

Het gewenste resultaat blijft uit, op allerlei scheer filmpjes zie ik mooi, dik, opgeklopt schuim. Ik heb vooral een soort ‘pasta’

Zoiets doe ik tegenwoordig YouTube: Precision Loading for a Perfect Lather

• chulin

Meer water gebruiken 😉
Voor een bowl lather, kijk op YouTube naar iamcdb

[Voor 4% gewijzigd door chulin op 30-10-2021 19:25]

• Turdie

Denk meer water toevoegen.
Dit is wat ik doe bij de meeste zepen:
YouTube: Another Shave - Barrister and Mann East Egg, AP Cashmere, Charcoal G...
YouTube: Another Shave - Barrister and Mann Excelsior (Vespers)

Beginnen met een syntheet maakt het ook wat makkelijker. Maar hoe ik het meestal doe
De kwast vijf minuten in een kom met water zetten
Dan de kwast drie kier uitslaan
10 seconden rond draajes in de zeep
De top van de kwast in de water dopen en voorzichtig uit slaan

Sommige zepen zijn erg water hongerig...Welke was het?

[Voor 57% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 22:19]

• yesjohn
Turdie schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Ja Nacets zijn iets "smoother" geslepen dan Feathers. Feathers worden soms als erg ruw ervaren (vind ik wel meevallen trouwens)
Ik ben het met je eens. Ik ervaar ze ook niet als ruw behalve dus op dat ene plekje. De meeste mesjes die ik heb geprobeerd hadden dat trouwens. Het is gewoon een vreemd stukje huid daar lijkt wel. Niet helemaal glad, zachtere haartjes en gevoelig. En de Nacets kunnen daar beter mee omgaan lijkt.

Voor de rest van m’n gezicht zijn Feathers top. Maar om te gaan wisselen midden in een scheerbeurt vind ik niks

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik ervaar ze ook niet als ruw behalve dus op dat ene plekje. De meeste mesjes die ik heb geprobeerd hadden dat trouwens. Het is gewoon een vreemd stukje huid daar lijkt wel. Niet helemaal glad, zachtere haartjes en gevoelig. En de Nacets kunnen daar beter mee omgaan lijkt.

Voor de rest van m’n gezicht zijn Feathers top. Maar om te gaan wisselen midden in een scheerbeurt vind ik niks
Ja er zijn wel wat trucjes om de huid daar strak te trekken waardoor het makkelijker te scheren met minder wondjes, maar die vind ik lastig zo uit te leggen, zal is zoeken naar een filmpje. Ik heb daar ook een tijdje last van gehad.
Als je de huid bijvoorbeeld naar de zijkant duwt met je hand zit het niet boven je ademsappel en kun je het makkelijker scheren.

[Voor 12% gewijzigd door Turdie op 30-10-2021 19:43]

• yesjohn
Turdie schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:28:
[...]

Ja er zijn wel wat trucjes om de huid daar strak te trekken waardoor het makkelijker te scheren met minder wondjes, maar die vind ik lastig zo uit te leggen, zal is zoeken naar een filmpje. Ik heb daar ook een tijdje last van gehad.
Als je de huid bijvoorbeeld naar de zijkant duwt met je hand zit het niet boven je ademsappel en kun je het makkelijker scheren.
Het is dus niet m’n adamsappel. Daar heb ik 0 problemen mee. Het is het stukje daarnaast.

Huid strak trekken heb inmiddels een eigen manier voor. Met een feather gaat het alleen soms fout en met de Nacet heb ik dit nog niet meegemaakt

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Het is dus niet m’n adamsappel. Daar heb ik 0 problemen mee. Het is het stukje daarnaast.

Huid strak trekken heb inmiddels een eigen manier voor. Met een feather gaat het alleen soms fout en met de Nacet heb ik dit nog niet meegemaakt
Owh ja heb ik ook wel is gehad. Rot plekje ;)

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:10

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Denk meer water toevoegen.
Dit is wat ik doe bij de meeste zepen:
YouTube: Another Shave - Barrister and Mann East Egg, AP Cashmere, Charcoal G...
YouTube: Another Shave - Barrister and Mann Excelsior (Vespers)

Beginnen met een syntheet maakt het ook wat makkelijker. Maar hoe ik het meestal doe
De kwast vijf minuten in een kom met water zetten
Dan de kwast drie kier uitslaan
10 seconden rond draajes in de zeep
De top van de kwast in de water dopen en voorzichtig uit slaan

Sommige zepen zijn erg water hongerig...Welke was het?
Tabac :)

Nee is ook een antwoord

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:35
' op de gok' Stirling Christmas Eve & Executive Man zeep+aftershave splash besteld. Zal na het weekend wel geleverd worden.

Heb nog geen eerdere ervaring met Stirling, maar na zoveel lovende woorden gelezen te hebben wil ik die toch eens proberen. Wel prijzig overigens, maar ik doe dan wel heeeeeel lang met scheerzeep normaliter. (scheer 1x per week ;-) ) Dus in verhouding valt het dan weer mee :-P

• chulin
fender89 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:46:
' op de gok' Stirling Christmas Eve & Executive Man zeep+aftershave splash besteld. Zal na het weekend wel geleverd worden.

Heb nog geen eerdere ervaring met Stirling, maar na zoveel lovende woorden gelezen te hebben wil ik die toch eens proberen. Wel prijzig overigens, maar ik doe dan wel heeeeeel lang met scheerzeep normaliter. (scheer 1x per week ;-) ) Dus in verhouding valt het dan weer mee :-P
Stirling is prima hoor 😉
Executive man is een van de bestsellers (Creed aventus clone), lees alleen maar lovende reacties.

• chulin
SOTD

• Lampuhkap

Halloween Weekend, Part 3

• breaker.evert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-11 15:07
Waar laten jullie oude mesjes? Bestaat daar iets voor?

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:25
Een leeg smint blikje, voor je dat vol hebt.. ;)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik stop de mijne gewoon in het houdertje terug, aan de onderkant kun je ze gewoon erin schuiven.
Is die vol gaat ie in de prullenbak, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• yesjohn
breaker.evert schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:52:
Er bestaan blade banks. Dit zijn spaarpotjes voor je oude mesjes.

Maar ik heb gewoon een normaal spaarpotje bij de Action gehaald voor die van mij ;)

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Blade bank geprint op mijn 3D printer, om het een beetje tweaker achtig te houden ;) .
https://www.thingiverse.com/thing:4130777 Er zijn nog andere versies.
Vind het persoonlijk wel belangrijk dat je je oude mesjes op zo een manier afvoert dat niemand er nooit meer mee in aanraking mee kan komen.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zal jou verwijzen naar mijn vorige antwoord. Kan er niet zoveel meer aan toevoegen:

downtime in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"

• negerdesheils
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01:35
Nu nog in de houdertjes die bij sommige messen zaten, maar anders in een glazen potje met deksel of een soort tinnen blik ofzo. Blade bank kopen lijkt me overbodig.

[Voor 30% gewijzigd door negerdesheils op 31-10-2021 22:51]

• chulin
SOTD

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe bevalt de Myrsol nu? Je was in eerste instantie niet enthousiast toch?

Join het GoT Pulse-Team!

• Ps3gamer91
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:16
Even over elektrisch scheren :) Ik ben me aan het oriënteren op een elektrisch scheerapparaat. Ik twijfel heel erg tussen de Philips (roterend) of de Braun (bladsysteem).

Ik laat mijn baard nooit ouder zijn dan maximaal 7 dagen. Ik wil een glad resultaat, maar het hoeft niet helemaal glad te zijn, daarvoor is denk ik alleen een mesje het beste.

Hoe kijkt men aan tegen deze twee apparaten? Wellicht een lastige vraag om te beantwoorden omdat iedereen een andere baardgroei heeft...

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:25
Niet alleen daarom, het overgrote gedeelte van de gebruikers hier scheert met DE mesjes of Open Blades, mede omdat electrisch scheren teveel irritatie veroorzaakt.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ooit een Braun gehad en idd: irritatie van A tot Z. Nooit meer gekeken naar elektrisch....

Dan maar even wat uitgebreider scheren maar de huid is mij dankbaar ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
Magic666 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:03:
Hoe bevalt de Myrsol nu? Je was in eerste instantie niet enthousiast toch?
Niet in het begin, nee.
Na het scheren doe ik altijd “een pass” met de aluin blokje, de Emulsion reageert slecht met aluin, heel plakkerig.
Vanochtend geen aluin, niets aan de hand, huid voelt goed en zacht, nog steeds trouwens.
Als pre is ok, maar niet veel beter dan Proraso en imo minder dan de ice cube van PAA.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:43

Get!em

Oh die ja!

Ps3gamer91 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:35:
Even over elektrisch scheren :) Ik ben me aan het oriënteren op een elektrisch scheerapparaat. Ik twijfel heel erg tussen de Philips (roterend) of de Braun (bladsysteem).

Ik laat mijn baard nooit ouder zijn dan maximaal 7 dagen. Ik wil een glad resultaat, maar het hoeft niet helemaal glad te zijn, daarvoor is denk ik alleen een mesje het beste.

Hoe kijkt men aan tegen deze twee apparaten? Wellicht een lastige vraag om te beantwoorden omdat iedereen een andere baardgroei heeft...
Te veel verschil en als je het echt wilt, probeer je ze toch gewoon uit. Verschillende merken hebben een niet-tevreden garantie.

Als je glad-maar-niet-glad wil, kun je ook nog kijken naar One Blade (philips). Zeker bij baard van 3-7 dagen werkt die vaak beter dan een Philips en Braun apparaat, zeker bij stugge haren, is mijn ervaring. Na 7 dagen (dus langere haren) begint dat weer af te nemen en zul je over moeten naar echte trimmers.
RoosW schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:39:
Niet alleen daarom, het overgrote gedeelte van de gebruikers hier scheert met DE mesjes of Open Blades, mede omdat electrisch scheren teveel irritatie veroorzaakt.
Bij mij juist andersom: electrisch scheren veroorzaakt veel minder irritatie achteraf. Bij mij groeit de huid sneller dan de baardharen (maar die groeien ook al snel) en huid komt dus over de afgeschoren haren heen als ze te kort worden (met bijv scheermessen), met irritatie als gevolg volgende dag. Vandaar dat bij mij een glad-maar-niet-glad van de One Blade perfect is. Minste irritatie, zowel direct na scheren als de dag erna.

[Voor 5% gewijzigd door Get!em op 01-11-2021 11:03]

• JeeEs
  • Registratie: augustus 2016
  • Niet online
Ik heb in het verleden elektrisch geschoren; begon met Philips Serie 9000 (weet niet of die toen ook zo heette, maar in ieder geval vergelijkbaar model). Ik vond dat Philips altijd bleef haken in mijn baard en vaak de haren er bijna uittrok. Toen overgestapt op Braun Series 9 en me daar eigenlijk altijd probleemloos mee geschoren. Veel fijner dan de Philishaves.

Nu ik een baard laat staan scheer ik met DE mesjes, vanwege meer precisie langs de neklijn. Af en toe pak ik de Braun nog, als ik bij de barbier ben geweest die met een Wahl scheerapparaat e.e.a. afwerkt. Dan doe ik de volgende ochtend even de rest van de hals een keer elektrisch om het gelijk te krijgen.

Ik persoonlijk kan je van harte Braun aanbevelen, dat werkte bij mij beter dan Philishave en redelijk irritatie vrij, zeker met een Pre Electric Shave Lotion. Ik gebruikte altijd Lab Series.

Een baard van 7 dagen schoor ik eigenlijk sowieso nooit elektrisch, dat lukte niet. Dan pakte ik een cartridge.

• Lampuhkap

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 00:08

Ik scheer mij meestal met een philips apparaat en dat bevalt mij altijd prima. Irritatie heb ik bijna nooit last van, maar dat ligt ook aan het type scheerkoppen. Ik zou eens kijken naar een apparaat waarmee je zowel nat als droog kan scheren, nat scheren is bij sommige mensen minder irriterend voor de huid.

• yesjohn
CryRaven schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:16:
[...]

Ik scheer mij meestal met een philips apparaat en dat bevalt mij altijd prima. Irritatie heb ik bijna nooit last van, maar dat ligt ook aan het type scheerkoppen. Ik zou eens kijken naar een apparaat waarmee je zowel nat als droog kan scheren, nat scheren is bij sommige mensen minder irriterend voor de huid.
Het kan ook zeker prima gaan. Het grote probleem is dat er niks is om over te glijden. Dan krijg je inderdaad snel irritatie. Daarnaast vergeten veel mensen om de koppen te vervangen. Deze hebben een beperkte levensduur. Dit zorgt ook voor irritatie natuurlijk.

Veel mensen kopen het als goedkoop alternatief op cartridges want je hebt geen scheerschuim of mesjes nodig maar ook met een elektrisch scheerapparaat moet je je huid beschermen en daarna verzorgen.

• chulin
SOTD

Vandaag is Tabac Tuesday

Vandaag voor de tweede keer de Henson samen met de BIC Chrome Platinum, ik ben niet echt onder de indruk, het is niet slecht maar gisteren een stuk beter met de combinatie Muhle R89 en Astra green.

• Lampuhkap

• Bluepenguin
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online

Beide goede systemen (roterend/blad), mocht je Braun en Philips overwegen, vergeet dan Panasonic niet (en Wahl was al genoemd door @JeeEs).
Waarschijnlijk wil je bij een 7-dagen baard ook eerst de baard wat trimmen? De simpeler uitklapbare trimmers van Philips in de scheerapparaten (zoals bijv. bij https://www.philips.nl/c-...voor-nat-en-droog-scheren) zijn wel wat beperkt naar mijn ervaring.
De variatie van Braun schuift uit (bijv. https://www.braun.nl/nl-n.../shavers-for-men/series-1) en werkt vaak nét ietsje beter, naar mijn ervaring.
Al is een losse baardtrimmer of misschien OneBlade vaak wat makkelijker - iets geschikter.

Verder is het vooral ook een kwestie van wat je verder zoekt met scheren. Bevalt het om met de roterende koppen of juist met een blad-systeem te scheren? En zoek je evt. extra functies (zoals bijv. een oplaad-basisstation met een reinigingsoptie ingebouwd) of opzetstukken voor een stoppelbaard of lichte baard?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Nieuwe zepen uit de US.

Gelijk maar even getest :p

Join het GoT Pulse-Team!

• Turdie
Mijn scheerbeurt van gisteren, was hem vergeten hier te posten

SOTD 02 November 2021
Razor: Robeson
Brush : SawDust Creations Studio
Soap: Ariana&Evans Grecian Horse
After-shave: Ariana&Evans Grecian Horse

• chulin
Magic666 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:26:
[Afbeelding]

Nieuwe zepen uit de US.

[Afbeelding]

Gelijk maar even getest :p
En, tevreden?
Trouwens, ik heb ook een paar zepen uit de US besteld maar nog niet binnen 🤣🤣

[Voor 6% gewijzigd door chulin op 03-11-2021 13:32]

• chulin
SOTD

• Lampuhkap

• Turdie
SOTD 03 November 2021

Razor: Dubl Duck Goldedge
Brush: Chisel and Hound Buffalo Valley (Roosevelt Edition)
Soap: PAA Pineapple Bay Rum
After-shave: PAA Pineapple Bay Rum

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:31:
[...]

En, tevreden?
Trouwens, ik heb ook een paar zepen uit de US besteld maar nog niet binnen 🤣🤣
De eerste is een prima zeep, kokos geurtje (niet te sterk) en hint van chocolade lijkt het. Na opschuimen ook geen sterke geur. Zeep scheert verder prima :)

Nee joh! ff wachten op PostNL :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Turdie
Magic666 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:11:
[...]

De eerste is een prima zeep, kokos geurtje (niet te sterk) en hint van chocolade lijkt het. Na opschuimen ook geen sterke geur. Zeep scheert verder prima :)

Nee joh! ff wachten op PostNL :P
Met veel zweet een moeite heb ik die mijn manier naar Nederland gekregen voor je.
Nee grapje, graag gedaan, en geniet ervan ;)

• Lampuhkap

• chulin
SOTD

• Turdie
SOTD 04 November 2021

Razor: Tanjifuji King
Brush: Paladin McInroy Legacy 28mm Polo 2XL Phantasia
Soap: Ariana&Evans Tibetan Temple
After-shave: Ariana&Evans Tibetan Temple

• chulin
@yesjohn
De APShaveCo Synbad is binnen, Mooie scheerkwast, eventjes met een zeepje schoongemaakt, zaterdag wordt uitgebreid getest 😉

• Turdie
chulin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:57:
@yesjohn
De APShaveCo Synbad is binnen, Mooie scheerkwast, eventjes met een zeepje schoongemaakt, zaterdag wordt uitgebreid getest 😉
Ja super kwasten, ik vind dat dat AP Shave Co de beste syntheten maakt. Hij levert syntetische knopen ook een aantal andere artisans (Black Anvil Shaving bijvoorbeeld)

• yesjohn
chulin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:57:
@yesjohn
Hier ga je geen spijt van krijgen ;)

• Lampuhkap

• chulin
yesjohn schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:22:
[...]

Hier ga je geen spijt van krijgen ;)
Turdie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:46:
[...]

Ja super kwasten, ik vind dat dat AP Shave Co de beste syntheten maakt. Hij levert syntetische knopen ook een aantal andere artisans (Black Anvil Shaving bijvoorbeeld)
Hoge verwachtingen nu 😀😀
Een beetje spijt dat niet de 28mm heb gekozen, deze lijkt klein.

@Turdie
Volgens mij jij hebt een met de cashmere knot, schijnt ook heel goed te zijn

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:07:
[...]

[...]

Hoge verwachtingen nu 😀😀
Een beetje spijt dat niet de 28mm heb gekozen, deze lijkt klein.

[Afbeelding]

@Turdie
Volgens mij jij hebt een met de cashmere knot, schijnt ook heel goed te zijn
Ik heb drie met de Tuxedo knot, eentje met de Cashmere, een eentje met de SilkSmoke (denk ik weet niet precies weer hoe die heet)

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:21:
[...]

Ik heb drie met de Tuxedo knot, eentje met de Cashmere, een eentje met de SilkSmoke (denk ik weet niet precies weer hoe die heet)
Ik dacht gelijk aan Sinterklaas 🤣🤣 om mijn eigen lekker verwennen….
Welke vindt jij het beste?

• yesjohn
Ik heb zelf een silkysmoke en een Synbad. Ik vind de Synbad fijner en ik gebruik de silkysmoke dan ook nauwelijks

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:46:
[...]

Ik dacht gelijk aan Sinterklaas 🤣🤣 om mijn eigen lekker verwennen….
Welke vindt jij het beste?
Tuxedo sowieso. De silksmoke vind ik te springerig qua haren.

[Voor 8% gewijzigd door Turdie op 05-11-2021 19:49]

• chulin
SOTD

Zeer tevreden met de kwast, snel en top lather, btw, zeep is een sample van A&E Kaizen.
Vandaag met een bowl, morgen gaan we face lather proberen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

SOTD

2e nieuwe zeep is ook goedgekeurd :)

Join het GoT Pulse-Team!

• vinpower
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:57
Die blauwe krabber blijft erg gaaf eruit zien. Welk type is dat?

• chulin
Mooi zo 👍
Welke geur?
vinpower schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:56:
Die blauwe krabber blijft erg gaaf eruit zien. Welk type is dat?
Henson AL13

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Van de website:
To create Blackbeard, we started with tobacco, then added some cherry, vanilla, patchouli, cloves, and other spices.

Tobacco: haal ik er wel uit ja
cherry en vanilla niet echt
patchouli en cloves dan weer wel.
Other spices... vast wel :+

Voor mij wel een winterzeep (y)

Join het GoT Pulse-Team!

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04:48
Gaat dit topic ook over haarverzorging?

Na altijd gel te gebruiken en nadeel als het regent of andere kledingstuk aan te doen gebruik ik sinds kort wax en dat bevalt stukken beter.

Maar even slikken met prijzen gebruik nu van Action maar opzich niet slecht alleen ruikt naar kauwgom

Wat zijn aanraders kwa wax of pomade en redelijke prijzen?

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:10
@Amdwarrior Fudge maakt fijn spul. Zelf vind ik matte en (re)modelleerbare wax fijn.
https://www.amazon.de/-/e...-Protection/dp/B081ZCC44J

Prijzig? Tjah, hoeveel haar heb je? :+
Ik doe makkelijk een jaar met een potje...

- knip -

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04:48
Raymond P schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:46:
@Amdwarrior Fudge maakt fijn spul. Zelf vind ik matte en (re)modelleerbare wax fijn.
https://www.amazon.de/-/e...-Protection/dp/B081ZCC44J

Prijzig? Tjah, hoeveel haar heb je? :+
Ik doe makkelijk een jaar met een potje...
Nah niet zoveel maar ontwenning verschijnschel want gel moet je altijd vrij veel doen om in model te krijgen.

• chulin
SOTD

De face lather ging ook goed en vlot, zeer tevreden met de APShaveCo 👍

• Lampuhkap

• Turdie
SOTD 07 November 2021
Razor: King Tanjifuji
Brush: Mozingo Homemade Jade
Soap: Southern Witchcrafts Fougere Nemeta
After-shave: Southern Witchcrafts Fougere Nemeta

• chulin
SOTD

• Turdie
SOTD 08 November 2021

Razor: Wade and Butcher
Brush: Leonidam Krypto
Soap: PAA First Night
After-shave: PAA First Night

• Turdie
Normaliter bestelde ik mijn Feather scheermesjes bij scheersalon, die waren van de Nederlandse webshops het goedkoopst. Maar ik heb ze gisteren bij Amazon.nl besteld, en ik ze kunnen bestellen voor de helft van de prijs van scheersalon bij Amazon.nl. Dus bij scheersalon had ik 40 mesjes voor 23 euro, bij Amazon heb ik daar nu 80 voor kunnen bestellen. Bizar dat het zo goedkoop kan bij Amazon

[Voor 4% gewijzigd door Turdie op 08-11-2021 11:45]

• Lampuhkap

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Turdie schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:42:
Normaliter bestelde ik mijn Feather scheermesjes bij scheersalon, die waren van de Nederlandse webshops het goedkoopst. Maar ik heb ze gisteren bij Amazon.nl besteld, en ik ze kunnen bestellen voor de helft van de prijs van scheersalon bij Amazon.nl. Dus bij scheersalon had ik 40 mesjes voor 23 euro, bij Amazon heb ik daar nu 80 voor kunnen bestellen. Bizar dat het zo goedkoop kan bij Amazon
Ik heb daar laatst 100 voor 28.51 Euro besteld, gelijk maar 2 pakjes gedaan dus voor 57 Euro een hoop mesjes.... koop eigenlijk nooit wat via Amazon maar dit is, zoals ze zeggen, een steal ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
Misschien ben ik een beetje naïef maar ik heb meerdere keer gelezen over “nep” scheermessen en meestal worden verkocht door Amazon, idd mooie prijzen maar soms goedkoop is duurkoop.

• Turdie
chulin schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:32:
Misschien ben ik een beetje naïef maar ik heb meerdere keer gelezen over “nep” scheermessen en meestal worden verkocht door Amazon, idd mooie prijzen maar soms goedkoop is duurkoop.
Van Feather mesjes heb ik nog nooit gehoord dat er neppers in omloop zijn, Polsiver misschien wel, omdat die recentelijk niet meer verkocht werden, maar het waren goede mesjes, dus soms proberen mensen daarvan neppers te verkopen. Een groot bedrijf als Amazon zal ik ook geen neppers verkopen, en voor ongeveer dezelfde prijs als bij Amazon heb ik in het verleden mesjes op ebay besteld en daar kon geen verschil in ontdekken tov de mesjes van scheersalon. Ik zal vanavond is een mesjes van Amazon vergelijken met die van scheersalon.

[Voor 6% gewijzigd door Turdie op 08-11-2021 13:43]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kom ik maar op 1 manier achter, en als het al nep zou zijn gaan ze na 1x gebruik weg, en dan nog is het spotgoedkoop ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
Ik zeg niet dat nep zijn…..
Alleen heb ik gewoon geen goed gevoel, precies hetzelfde met luchtjes, ik kop ze ook nooit bij Amazon

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hier en daar wat gegoogled en op de meeste fora zeggen ze dat Amazon legit is met de Feather mesjes.
Ga ik dan ook vanuit.

Net even vergeleken met de Feathers die bij de krabber zaten: exact hetzelfde verpakt, zelfde vetpapiertje, zelfde plek de plakrondjes. Zou me verbazen als die van Amazon slecht/nep zouden zijn.

Ik laat het je weten als ik ermee geschoren heb :)

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
Magic666 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:04:
Hier en daar wat gegoogled en op de meeste fora zeggen ze dat Amazon legit is met de Feather mesjes.
Ga ik dan ook vanuit.

Net even vergeleken met de Feathers die bij de krabber zaten: exact hetzelfde verpakt, zelfde vetpapiertje, zelfde plek de plakrondjes. Zou me verbazen als die van Amazon slecht/nep zouden zijn.

Ik laat het je weten als ik ermee geschoren heb :)
Graag….
Ik heb 200 van de Astra green, dus voorlopig genoeg, maar ik begin de Feather meer en meer te waarderen, goede combinatie met de Henson.
Ohhh, jij weet het al 😉

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hahaha yup, de Henson met Feather is, als je eenmaal DE mesjes onder de knie hebt, een prima combo!
Blijft bizar hoe glad het al is na 1 pass. Een tweede (ATG) is eigenlijk al voldoende voor een BBS.

Maar zoals altijd: YMMV ;)

Mijn huidige Feather gaat voor zijn 4e beurt, daarna doe ik hem weg en zal ik er 1 van Amazon erin doen.
Hou beide fora in de gaten :P

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
Magic666 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:45:
Hahaha yup, de Henson met Feather is, als je eenmaal DE mesjes onder de knie hebt, een prima combo!
Blijft bizar hoe glad het al is na 1 pass. Een tweede (ATG) is eigenlijk al voldoende voor een BBS.

Maar zoals altijd: YMMV ;)

Mijn huidige Feather gaat voor zijn 4e beurt, daarna doe ik hem weg en zal ik er 1 van Amazon erin doen.
Hou beide fora in de gaten :P
👍👍

• chulin
Trouwens, ik zie nu nieuwe PAA zepen in nl beschikbaar..
Fresco, Cold Spices, Droid Black,….

• Turdie
Net mijn hoofd geschoten met een mesjes van amazon Feather, en vergeleken met eentje van scheersalon, en ik kan zo geen verschillen qua gevoel in het mesjes ontdekken en hoe het eruit ziet. Wat mij betreft legit.

• chulin
Turdie schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:22:
[...]

Net mijn hoofd geschoten met een mesjes van amazon Feather, en vergeleken met eentje van scheersalon, en ik kan zo geen verschillen qua gevoel in het mesjes ontdekken en hoe het eruit ziet. Wat mij betreft legit.
Mooi om te weten, bedankt 👍

• yesjohn
chulin schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:04:
Trouwens, ik zie nu nieuwe PAA zepen in nl beschikbaar..
Fresco, Cold Spices, Droid Black,….
Ik heb even moeten zoeken maar ik zie dat the cube weer op voorraad is bij mijnbaard. (y)

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:19:
[...]

Ik heb even moeten zoeken maar ik zie dat the cube weer op voorraad is bij mijnbaard. (y)
Thanks goede tip, even gekeken.
Pfff ze zijn allemaal met menthol, ook daar, dat wil ik niet. Dan rechtstreeks bij Douglas kopen ;)

[Voor 10% gewijzigd door Turdie op 08-11-2021 18:46]

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:41:
[...]

Thanks goede tip, even gekeken.
Pfff ze zijn allemaal met menthol, ook daar, dat wil ik niet. Dan rechtstreeks bij Douglas kopen ;)
Het is niet zo. Ze hebben blijkbaar het plaatje verkeerd om gezet.

Zojuist heb ik blijkbaar de verkeerde besteld….

Edit: gelijk ff een mailtje er uitgegooid. Het woord ice klopt niet met de beschrijving. Heel benieuwd wat ik ontvang morgen. Hopelijk kan ik het retourneren als het om het verkeerde product gaat

[Voor 20% gewijzigd door yesjohn op 08-11-2021 19:12]

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee