Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Jelte schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:19:
Wat is het verschil in scheren bij een gesloten kam en een open kam voor de safety razor?

Dus bijvoorbeeld het verschil tussen de merkur 34C en de Merkur 25C
En wat is er handig aan en schuine plaatsing van het scheermesje bij de Merkur 37C?

Ik zie ook de verstelbare Merkur en daar Qshave maakt daar een namaak van. Zijn er mensen die die hebben uitgeprobeerd en die niet meer gebruiken? Vind het wel interessant om dat eens te proberen, maar heb niet het geduld om daar een paar weken op te wachten.
,

Ik heb je vraag even teruggezocht

Die vraag wordt ook beantwoord in de TS, dus zou je adviseren even door te lezen, maar kort samengevat, ligt bij een open kam het mesje dichter op de huid. Hieronder een plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8DX3iqztCbOp5PDl56A6VRTFHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09nSRYpPTyb4bgrOV5JMDwxU.jpg?f=fotoalbum_large

Met de schuine plaatsing, de slant bedoel je dan, dat scheert gewoon wat efficienter:
Firstly, the slant's pressure against the skin itself is greatly reduced as you move down (across and up) your face. Secondly, due to the angled nature of the cut against the hair, the slant safety razor is able to be more efficient in cutting hair without needing to add any pressure to the shave at all.

Met de qshave heb ik geen ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Ach, als je een vraag stelt is er altijd wel iemand die wel de tijd neemt om een redelijk antwoord te geven, dus ik zou zeggen brand los voor je ons weer verlaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoosW
@Jelte Voor wat betreft de QShave, dat is een beetje een crapshoot, je kan een goede krijgen, je kunt een minder goede krijgen, de kwaliteitscontrole van de China handelaren is niet je van het zeg maar.
Open en gesloten kam is een kwestie van agressief scheren of milder, al is alles relatief, de Bladegap draagt daar ook aan bij, je hebt gesloten kammen die meer bijten als mijn open kam 41.
Open kammen worden over het algemeen als agressiever ervaren als de gesloten kam, de barrière tussen huid en meskant is weggenomen, en plooitjes/pukkels oid. kunnen makkelijker op de guillotine komen. Al zijn er gesloten kammen met een heel groot bladegap (opening tussen blad kant en de kam) die dat net zo makkelijk doen, maar dat zijn uitzonderingen geen regels.
Ik heb als Primaire krabber een hele tijd de gesloten versie van de Fatip Piccolo gebruikt, puik ding als je niet teveel druk zet, want hij kan echt wel bijten!
Ik gebruik nu de Razorock Game Changer .84, die heb je open en gesloten, ik prefereer de gesloten, al komt dat gewoon ook omdat de enige is die ik heb, er zijn nog een drie tal open kammen en een .63 gesloten super milde versie.
Mijn eigen exemplaar heeft dus een flinke bladegap (das die .84) maar is toch heerlijk vergevingsgezind en scheert als een trein, al is ie wel heel saai.

[ Voor 7% gewijzigd door RoosW op 14-10-2021 16:28 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:27
SOTD (omdat het kan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAhFV6EZ1B5clVIxexmSZ5kU3Lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQhpB19QmEPbS41niBOmaceR.jpg?f=fotoalbum_large

@Jelte
Als je vragen hebt over een van mijn SOTD spulletjes, geen probleem hoor 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 18:26
Jelte schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:24:
Ik moet zeggen dat ik er juist niet zoveel aan heb. Ja het zijn mooie plaatjes, maar wat leert een lezer van zo'n foto? Dat je veel verschillende scheermiddelen hebt? Maar wat vond je dan van die scheerbeurt. Waarom is deze zeep fijn of niet fijn? Werkt het goed samen met je mes? Schuimt het lekker met deze kwast?

Als die antwoorden erbij staan is het een mooie toevoegen op deze instagram plaatjes.
Ik vind het gewoon leuk om te zien wat anderen doen. Als ik dan iets zie wat mijn interesse op dat moment trekt dan reageer ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@RoosW is dat getal een afstand? Welke afstand? Hoe hoger het getal, hoe hoger de bladegap geef je aan. Waar zit die gap dan precies?

Is dat ook het getal in die Merkur serielijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:44
RoosW schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:16:
@Jelte Voor wat betreft de QShave, dat is een beetje een crapshoot, je kan een goede krijgen, je kunt een minder goede krijgen, de kwaliteitscontrole van de China handelaren is niet je van het zeg maar.
Open en gesloten kam is een kwestie van agressief scheren of milder, al is alles relatief, de Bladegap draagt daar ook aan bij, je hebt gesloten kammen die meer bijten als mijn open kam 41.
Open kammen worden over het algemeen als agressiever ervaren als de gesloten kam, de barrière tussen huid en meskant is weggenomen, en plooitjes/pukkels oid. kunnen makkelijker op de guillotine komen. Al zijn er gesloten kammen met een heel groot bladegap (opening tussen blad kant en de kam) die dat net zo makkelijk doen, maar dat zijn uitzonderingen geen regels.
Ik heb als Primaire krabber een hele tijd de gesloten versie van de Fatip Piccolo gebruikt, puik ding als je niet teveel druk zet, want hij kan echt wel bijten!
Ik gebruik nu de Razorock Game Changer .84, die heb je open en gesloten, ik prefereer de gesloten, al komt dat gewoon ook omdat de enige is die ik heb, er zijn nog een drie tal open kammen en een .63 gesloten super milde versie.
Mijn eigen exemplaar heeft dus een flinke bladegap (das die .84) maar is toch heerlijk vergevingsgezind en scheert als een trein, al is ie wel heel saai.
Ik heb een Gillette Slim K2 uit 1965, maar
onder welke categorie valt een adjustable eigenlijk of is dit een op zich zelfde staande categorie?

[ Voor 3% gewijzigd door TheBlackestCrow op 14-10-2021 20:03 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Jelte schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:01:
@RoosW is dat getal een afstand? Welke afstand? Hoe hoger het getal, hoe hoger de bladegap geef je aan. Waar zit die gap dan precies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhgQgj_duEqZfxTaXtQ6wpEgEm8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9sI5xosPOq63pPwUEAR1B3bw.png?f=fotoalbum_large

Merkur gebruikt andere cijfers, geen idee waar hun type nummers precies op gebaseerd zijn.
Ik hoop dat het plaatje dingen verduidelijkt.

[ Voor 34% gewijzigd door RoosW op 14-10-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
TheBlackestCrow schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:59:
[...]

Ik heb een Gillette Slim K2 uit 1965, maar
onder welke categorie valt een adjustable eigenlijk of is dit een op zich zelfde staande categorie?
Het is een gesloten kam, verstelbaar, de blade gap is geloof ik aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Jelte schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:01:

https://www.executive-sha...razor-blade-gap-explained

https://saveyourshave.com...or-aggressiveness-basics/

Hier een vergelijking van verschillende safety razors en hun blade gap:
https://www.abovethetie.com/pages/blade-gap-comparison-1

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 14-10-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Omdat ik niet kon kiezen heb ik die qshave aangeschaft. Dan kan ik wat proberen en op basis van de fijnste stand een echte safety razor kopen met de voor mij fijne bladegap.
(Nee het zal wel niet overeen komen met de futur zelf)

Dank voor de technische info. Daar kan ik wat mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
En iedereen die vragen heeft over mijn SOTD's, gewoon stellen.

:) Ik ben niet eng, ik bijt niet. En zolang je het fatsoenlijk vraagt en ik het antwoord ergens op weet, wil ik het met alle liefde delen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:47
Ik ga na nat met de mesjes en houder van Boldking die heel duur zijn naar elektrische scheren met vele irritatie op de huid. Weer terug naar nat scheren.

Ben nu aan het kijken of DE krabber het beste voor mij is. Ook wegens de kosten heb geen zin meer in cartridge mesjes die vaak erg duur zijn.

Alleen zit ik te twijfelen tussen gesloten kam Muhle R89 of een verstelbare kam Merkur Progress double .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Evertt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:05:
Ik ga na nat met de mesjes en houder van Boldking die heel duur zijn naar elektrische scheren met vele irritatie op de huid. Weer terug naar nat scheren.

Ben nu aan het kijken of DE krabber het beste voor mij is. Ook wegens de kosten heb geen zin meer in cartridge mesjes die vaak erg duur zijn.

Alleen zit ik te twijfelen tussen gesloten kam Muhle R89 of een verstelbare kam Merkur Progress double .
Ik kreeg ook enorme irritatie van elektrisch scheren, heel herkenbaar :)
De R89 is heel mild, moet wel je ding zijn, ik heb de mijne verkocht een tijdje terug omdat ik iets met meer pit en impact op mijn baardhaar wilde hebben, de Progress is een heel ander beest, maar de meeste (zeg maar uiteindelijk alle) gebruikers vinden één setting die bevalt en blijven daar bij.
Hij zit in een range van even boven een 89 qua agressie en onder de 41, zeker de eerdere versies daarvan, daar heb je een cursus voor nodig om zonder bloedverlies mee te kunnen scheren ;)
Ik denk dat de Progress een goed idee kan zijn al is ie natuurlijk niet echt goedkoop, in ieder geval zit je niet aan een specifieke setting vast.
Laat eens horen hoe hij bevalt als je daar voor kiest (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Evertt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:05:

Ik zou altijd met een milde krabber beginnen, omdat je eerst de techniek onder controle krijgen, en daar zit een stukje mind-muscle memory bij

Je zou naar de Parker Variant kunnen kijken:
The Parker Variant is a relatively new razor that takes its inspiration from an established product, the Merkur Progress. The Variant addresses most of the short-comings of the Progress, including a handle that can be slippery in inexperienced hands.
https://sharpologist.com/...-adjustable-safety-razor/

De Muhle R89 is een uitstekende keus voor een beginner, vziw zijn er een aantal in dit topic begonnen met de R89 of hebben hem overwogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 14-10-2021 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier een lurker die vooral inspiratie op doet van de SOTD. Want wil ooit andere zeepjes gebruiken. Maar vind zo'n puck best groot en ik scheer hooguit 2-3x per week. Ben een starter en scheer sinds 2 weken met de Muhle R89 met gesloten kam. Vergulde hand zeep en Kruidvat originals kwastje (varkenshaar). Hiervoor mach 3.

- Muhle R89 vanwege de ervaringen op dit topic gelezen. Eigenlijk blinde gok, maar je moet ergens beginnen. Maar denk niet dat ik ga wisselen of heel erg veel verschil ga merken met andere razors. Dus had ook geen zin om er een hogere wiskunde van te maken. Ik denk eerder in het type mesje dat daar nog winst valt te halen.

- vergulde hand zeep. Opa had deze ook, alleen al voor de geur herinnering aan hem. Voor 3,- dikke prima.

- mesjes; Astra Superior Platinum, Gillette Platinum, Voskhod Teflon Coated, Rapira Super Stainless (klein verpakking genomen) Gekocht bij alpha men i.c.m. Muhle.

- Nu alleen 3x geschoren met Voshkod. 1e keer wennen en niet vergefelijk, aluin ftw! na de 3e keer geen sneetjes, maar wel burn op de hals. Dit weekend scheren met Astra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Millie-ano schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:12:
Hier een lurker die vooral inspiratie op doet van de SOTD. Want wil ooit andere zeepjes gebruiken. Maar vind zo'n puck best groot en ik scheer hooguit 2-3x per week. Ben een starter en scheer sinds 2 weken met de Muhle R89 met gesloten kam. Vergulde hand zeep en Kruidvat originals kwastje (varkenshaar). Hiervoor mach 3.

- Muhle R89 vanwege de ervaringen op dit topic gelezen. Eigenlijk blinde gok, maar je moet ergens beginnen. Maar denk niet dat ik ga wisselen of heel erg veel verschil ga merken met andere razors. Dus had ook geen zin om er een hogere wiskunde van te maken. Ik denk eerder in het type mesje dat daar nog winst valt te halen.

- vergulde hand zeep. Opa had deze ook, alleen al voor de geur herinnering aan hem. Voor 3,- dikke prima.

- mesjes; Astra Superior Platinum, Gillette Platinum, Voskhod Teflon Coated, Rapira Super Stainless (klein verpakking genomen) Gekocht bij alpha men i.c.m. Muhle.

- Nu alleen 3x geschoren met Voshkod. 1e keer wennen en niet vergefelijk, aluin ftw! na de 3e keer geen sneetjes, maar wel burn op de hals. Dit weekend scheren met Astra.
Voshkod vind ik heel slechte mesjes, heel onprettig om mee te scheren, trekken te veel. Maar goed, YMMV.
Van Stirling kun je mini pucks kopen voor een paar euro, https://shavingtime.co.uk...ving-soap-samples-29g-1oz nog niet super goedkoop, maar goed voor een flink aantal scheerbeurten, waar de meeste samples na 3-4 x scheren wel op zijn.
Helaas zijn de samples (geloof ik) verder enkel via de US te krijgen, en dan ook nog enkel direct van de makers, de import heffingen en verscheping loopt dan al snel flink op (doet het ook vanuit de UK, maar die gebruikt geloof ik die BTW dinges regeling waardoor je niet voor verrassingen achteraf staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Millie-ano schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:12:

+1 voor de Stirling samples. Deze zijn groot. Je doet er dus ook redelijk lang mee.

Je kan ook kijken op shavedash. Deze zijn een stuk kleiner en je kan je hier ook maximaal 5x mee scheren terwijl je met die van Stirling op +- 30 zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:43
Jelte schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:25:
Omdat ik niet kon kiezen heb ik die qshave aangeschaft. Dan kan ik wat proberen en op basis van de fijnste stand een echte safety razor kopen met de voor mij fijne bladegap.
(Nee het zal wel niet overeen komen met de futur zelf)

Dank voor de technische info. Daar kan ik wat mee.
Heads up: die razor op standje 1 heeft een flinke gap (+/- 1.0 mm).
Nauwelijks exposure, maar áls je een foutje maakt dan zal hij toch flink happen.

Settings: tjah, ik kocht zo'n Futur kloon met hetzelfde idee. In de praktijk draai ik 'm op 1.5 als ik een gevoelige huid dag heb en gaat hij op 5 als ik (snel) een enkele pass wil/kan doen.
Het aanbod met grotere blade gaps is ook redelijk beperkt, de meesten lijken weg te komen met een gap onder 0.9.

Wat betreft open/gesloten kam: het enige echte verschil wat ik merk is dat ik makkelijker een open kam door een meerdaagse baard haal dan een gesloten.
Als je dat vaak doet en niet vooral bezig wilt zijn met het spoelen van je mes én je techniek ok is dan is dat wel een pluspunt.

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2NvrBbQMJlsPGGG42cmDgcDcA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w27Tb5u6s0s2V8hQQCz6JbFi.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe gebruikte ik altijd een pre-shave (begin Proraso Sensitive / nu vooral TOBS Jermyn Street), maar vandaag eens zonder geprobeerd i.c.m. Stirling. En dat ging verrassend goed!
Man, wat een fijne 'slickness', mits genoeg water tijdens face lathering.

Tja, en de combi Razorock Game Changer .84-P / Personna Platinum blijft mijn favo.
Onlangs Astra Green en PermaSharp weer eens geprobeerd, maar Personna blijft mijn go-to blade.

@Millie-ano De R89 is echt dikke prima. Mooi om daar alles mee te leren kennen. En... dan over te stappen op de Razorock Game Changer .84-P. :) Net zo vergevingsgezind, maar zo veel efficiënter. Twee passes en klaar, superglad, nul irritatie. Met de R89 moest ik altijd drie passes doen voor redelijk glad, maar daardoor weer wat meer irritatie in de hals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
JeeEs schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:17:
SOTD
[Afbeelding]

Tot nu toe gebruikte ik altijd een pre-shave (begin Proraso Sensitive / nu vooral TOBS Jermyn Street), maar vandaag eens zonder geprobeerd i.c.m. Stirling. En dat ging verrassend goed!
Man, wat een fijne 'slickness', mits genoeg water tijdens face lathering.

Tja, en de combi Razorock Game Changer .84-P / Personna Platinum blijft mijn favo.
Onlangs Astra Green en PermaSharp weer eens geprobeerd, maar Personna blijft mijn go-to blade.

@Millie-ano De R89 is echt dikke prima. Mooi om daar alles mee te leren kennen. En... dan over te stappen op de Razorock Game Changer .84-P. :) Net zo vergevingsgezind, maar zo veel efficiënter. Twee passes en klaar, superglad, nul irritatie. Met de R89 moest ik altijd drie passes doen voor redelijk glad, maar daardoor weer wat meer irritatie in de hals.
Sharp dressed man, één van mijn favorieten :D Vanavond even de zeep naar de badkamer verkassen :*)
Die zou ik graag als AS hebben, en ik heb dus hetzelfde met de .84, één gang als ik lekker vlot klaar wil zijn, niet glibberglad, maar goed genoeg, en twee keer voor een strak huidje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Thanks for tips. Mijn baardgroei is slechts beter dan die van een naakte molrat. Dus ik hoef niet zo'n agressieve razor en met 120,- vraag ik me af hoe goedkoop scheren dan nog word. Het is geen hobby haha. al ben verzamel gevoelig en al die zeepjes en kwastjes is allemaal mooi spul. Mesjes zal ik steeds blijven wisselen om de fijnste te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Lekker druk 😱😱

Vandaag trouwens geen SOTD, mijn gezicht wilt ook af en toe een vrije dag.
De Muhle R89 heb ik ook, het was mijn eerste krabber en in principe is heel erg goed om te beginnen, niet echt agressief maar toch redelijk efficiënt.
Mesjes zijn heel persoonlijk, mijn favoriete is de Astra green, de voskhod vind ik eigenlijk niets bijzonders.
En tja, zepen…….
Met uitzondering van de Razorock countryside (redelijk maar zeer matig geur) ben ik geen echt slechte zepen tegengekomen, sommige zijn heel goed maar de prijzen zijn ook hoger.
Shavedash is prima om kennis te maken met verschillende artisans en geuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:47
Ik ben eruit om te beginnen kies ik voor Muhle R89.
Maar ben nog niet uit welke mesjes en zeep ik het beste kan gebruiken.

Zo veel keus.

[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 15-10-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Evertt schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:06:

Zo veel keus.
Goede keuze 😉
Als jij de Muhle besteld zou ik gelijk een pakketje met verschillende mesjes kopen, volgens mij beschikbaar in alle NL webshops.
Zepen? Het is ook afhankelijk van je budget, maar, hou jij van bepaalde geuren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoosW
Evertt schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:06:

Zo veel keus.
PM me even, dan maak ik een enveloppe met wat verschillende mesjes voor je om op de post te mikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
RoosW schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

PM me even, dan maak ik een enveloppe met wat verschillende mesjes voor je om op de post te mikken.
Zo ben ik ook begonnen, iets van 8 maanden geleden, weet je nog 🤣?
Super aardig van je @RoosW 👏👏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Zo heb ik laatst ook m’n kast opgeruimd

Op deze manier heb ik laatst ook een Tweaker blij gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tholuz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:06
yesjohn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:46:

Zeker weten! Ik hoef me alleen niet zo vaak te scheren, dus kan nog wel een tijd vooruit met testen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:46:

Haha..
Idd, ik heb ook mijn “mindere” mesjes weggegeven 🤭

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMXAtyOZ91vJoCYrYjDzR9tkLIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfXysB1mc6dpIdq8kehuUXA5.jpg?f=fotoalbum_large

Super shave met een nieuwe Astra green mesje 🥰
Als je bleu de Chanel lekker vindt, Stirling Deep blue sea is een winnaar 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wanneer wisselen jullie het mesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Jelte schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:57:
Het is afhankelijk van het mesje, ik ga nooit voor het record, als iets minder voelt, pak ik een nieuwe.
Ik denk gemiddeld 5 keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
Ligt aan het merk mesje, meestal 2 tot 5 keer. Bijvoorbeeld Feather mesjes gaan bij mij snel achteruit en dan doet het pijn, terwijl ik bij een Derby nog wat langer door kan gaan. Het hangt ook allemaal samen met welke scheerzeep en type houder je gebruikt. Of als je bomen moet gaan omkappen (te lang niet geschoren) of grassprietjes zal ook wel meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Voor mij is het 7-10 keer, maar ik scheer me dan ook meestal maar 1 tour, of 2 als ik er glad uit moet zien. (Lord Classic is mijn favoriet) Feathers heb ik in combinatie met mijn Muhle R89 ook gebruikt, die waren na 3x onprettig.
Mijn Rapira Platinum Lux doe ik 5 keer mee, dan worden ze trekkerig.
Voshkod's trekken bij mij altijd, en Astra Groen vind ik ook naar. Maar iedereen ervaart dat weer anders, uitproberen wat voor JOU werkt is de boodschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:43
Zo vaak als economisch verantwoord is. :+

Als er een Feather in zit en ik denk dat die nog wel een keer mee gaat dan doe ik dat.
Een Astra Blue, die 4 keer zo goedkoop is en eigenlijk ook dikke prima, wissel ik gewoon na 2 keer.

En zoals @Ingelogd aankaart, het mesje dat ik voor de rest gebruik stop ik een iridium gecoat mesje in en gaat vele malen langer mee.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwj1ulbaaKGY8M64NG3mrlYK_BI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UgIQPFUd55vsWOuRXJkm5xXF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:10

Magic666

No one's neighbour!

Tot nu toe scheren de Mühle mesjes (scherpte 3.5 op de schaal van 5) voor mij het prettigst en daar doe ik zo'n 4 keer mee (+- 2x per week scheren)

Derby en Timor zijn beduidend minder (die gebruik ik op vakantie voor eenmalig gebruik zeg maar).

Maar: zoveel gezichten, zoveel mesjes... trial and error en kijken welke het lekkerst scheert voor jouw huidtype.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Magic666 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Tot nu toe scheren de Mühle mesjes (scherpte 3.5 op de schaal van 5) voor mij het prettigst en daar doe ik zo'n 4 keer mee (+- 2x per week scheren)

Derby en Timor zijn beduidend minder (die gebruik ik op vakantie voor eenmalig gebruik zeg maar).

Maar: zoveel gezichten, zoveel mesjes... trial and error en kijken welke het lekkerst scheert voor jouw huidtype.
Wanneer ik daar zin in heb :D Kan na 3 beurten zijn, kan ook na 1. Net welk mesje in behoefte naar heb :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Mühle mesje had ik na zes keer verwisseld, had opzich eerder gekund.

Net met hema mesje geschoren, ging ook wel goed. Probeer deze nu een paar keer en ga dan over op de samples die ik uit mijn probeerpakketje heb besteld.

Begin mijn gezicht al wat beter te leren kennen, probleemgebieden zijn direct onder mijn kin en bij mijn rechter mondhoek. Snij mezelf hier nog lichtjes af en toe en op sommige plekken wat razorburn.

Volgende keer er maar wat meer aandacht aan geven, had ik nu geen zin in.

Mijn ap shave co scheerkwast ligt nu al een week bij de douane, hopelijk komt die snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Het ligt bij mij erg aan het mesje. Ik gebruik meestal Feathers of Nacets. Met de Feather kan ik 3x scheren en met de Nacets 5x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:44
Mijn meest recente mesje, een Gillette 7 O'clock Sharp Edge heb ik vijf keer gebruikt.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als die niet meer lekker scheert, desnoods tijdens de scheerbeurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Henson AL13 mild (Astra green)
Omega Hi-Brush
A&E Socal Hipster zeep en AS
Zara Vibrant Leather Bogoss EDT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRQZEl7s18sImb8jSXlY-U3PNhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zns4ugLhJd7l7iUpcIaKblII.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
[b]negerdesheils schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:11:[/b

Mijn ap shave co scheerkwast ligt nu al een week bij de douane, hopelijk komt die snel
Mijn kwast is verzonden maar nog steeds geen track en trace

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHJu2qmlOASeDGPFuZVHwoY5yos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sugx31ryTbHeY6tcbEqfHQEi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F6MqVqChlig2gz7AbAiqUUjDA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRUMZd1hJqLWQlIuNce2HqXX.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

De NSC zeep is een lekker zeepje zeg! Weinig nodig, wel redelijk wat water maar hij gaat als een gek!
Soort kaneelachtig geurtje vind ik, erg lekker :)

Ook de AS is een lekkere, dat waren goede aankopen in München en daardoor een DFS!

[ Voor 23% gewijzigd door Magic666 op 17-10-2021 13:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 17 October 2021

Prep : Cold Water
Razor: Max Sprecher
Brush : Mojo Handcrafts
Soap: PAA Irish Springs
After-shave: PAA Irish Springs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6-HmtlDVxCwHlM0sysYDlvBlmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKQicWa1zmffaELMq7A3WLvF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:06:
[Afbeelding]

SOTD

De NSC zeep is een lekker zeepje zeg! Weinig nodig, wel redelijk wat water maar hij gaat als een gek!
Soort kaneelachtig geurtje vind ik, erg lekker :)

Ook de AS is een lekkere, dat waren goede aankopen in München en daardoor een DFS!
Als ik de naam zie dan zou ik denken dat het een anijs geur zou zijn.

Als je een kaneelgeur lekker vindt dan zou ik Pumpkin Spice van Stirling aanraden. Echt een fantastische geur. Misschien wel een tikje heftig maar ik hou daar wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Anijs zit er ook wel in ja, maar voor mij overheerst de kaneelachtige geur. Lekker zeepje hoe dan ook :)

Pumpkin Spice zal ik in de gaten houden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:54:
Anijs zit er ook wel in ja, maar voor mij overheerst de kaneelachtige geur. Lekker zeepje hoe dan ook :)

Pumpkin Spice zal ik in de gaten houden (y)
Het is wel een seizoensgeur voor de herfst en wat lastiger te krijgen in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben zelf van de neutrale geuren. Dus eigenlijk dat je niet eens ruikt dat ik mij geschoren heb. Hebben jullie daar tips voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

yesjohn schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Het is wel een seizoensgeur voor de herfst en wat lastiger te krijgen in Europa
Voorlopig zit ik nog zat in de zepen (eind oktober komen er ook nog een paar ;) )
Maar alvast ideeën opdoen kan nooit kwaad natuurlijk.

@Jelte https://www.manandshaving...cremes-zonder-een-geurtje

https://www.hetscheerhuys...ercrme/scheercrme-organic

Staat misschien wat meer info voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic666 op 17-10-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Jelte schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:02:
Ik ben zelf van de neutrale geuren. Dus eigenlijk dat je niet eens ruikt dat ik mij geschoren heb. Hebben jullie daar tips voor?
Qua zeep weet ik niks. Als aftershave kan ik je de unscented balm van Zingari Man aanraden. Ik heb een aantal geurloze balms geprobeerd maar dit is echt mijn favoriet. Ook van ik Thayers witch hazel aanbevelen. Ik heb zelf de komkommer geur. Dat is een hele lichte geur en hij blijft ook totaal niet hangen.

De balm was verkrijgbaar in Europa maar deze is denk ik uitverkocht op dit moment. Thayers is hier helaas lastig te krijgen. Andere witch hazels zijn er natuurlijk ook maar daar heb ik geen ervaring mee

[ Voor 15% gewijzigd door yesjohn op 17-10-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@yesjohn ik gebruik geen aftershave. Ik het begin wel eens gedaan, maar ik merk dat mijn huid niet irriteert na een scheerbeurt. Dus dan liever een middel minder.

Of bega ik nu een grote fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Zingari man heeft ook unscented zeep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Jelte schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:28:
@yesjohn ik gebruik geen aftershave. Ik het begin wel eens gedaan, maar ik merk dat mijn huid niet irriteert na een scheerbeurt. Dus dan liever een middel minder.

Of bega ik nu een grote fout?
Volgens mij niet.

Pure alcohol aftershaves zijn nooit goed voor zover ik weet.

Je huid krijgt wel een optater van het scheren, maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe vaak je scheert etc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jM3Ga5AFq66lr7WZRQyV5qgdZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4yRB7ibjPwEIVcNe3ZP1wzr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Owh wow, dat is een flashback naar mijn pa. Die had alles van Tabac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Tabac still going strong…….
Over Tabac is alles gezegd, geur, you love it or hate it… maar de zeep is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik hield nooit van die guur bij mijn pa. Maar ja hij is er niet meer, dus is het opeens nostalgie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6SJz6GwhSCbMPlOOM2h00-p0L8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PPJ1Rg1m8Ux91bBAgwXQ7ca7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Heeft er iemand nog aanraders qua herfstgeuren ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:03:
Heeft er iemand nog aanraders qua herfstgeuren ?
Owh ja best een aantal
Barrister and Mann Full Measure Man
Ariana&Evans The Graveyard
Talbot Shaving Authors Ridge
Talbot Shaving Marloque Wood
PAA Atomic Pumpkin
PAA Ciderhouse 5
PAA Grove
PAA Malbolge
Wholly Kaw Masquerade
SV Cubebe kan ook
Barrister and Mann Lavanille
Barrister and Mann Lyssa
Declaration Grooming Darkfall

Ik zal morgen nog is mijn collectie doorgaan en dan deze post editten.

Maar zelf gebruik ik ook gewoon zomergeuren in de herfst om herinneringen van de zomer terug te halen...

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 18-10-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
@Turdie Thanks, ik laat mijn zomergeuren juist meestal links liggen. Zelfs in de zomer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFlAz-1552T5kjewuHWBt6rjxuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylMLAUbEFEnx8kaqqKVSZx1U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:45
Mooie krabber welke merk is dat? Is dat nou plastic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Nee, is aluminium, in verschillende kleuren beschikbaar
https://hensonshaving.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:33:
[...]

Owh ja best een aantal
Barrister and Mann Full Measure Man
Ariana&Evans The Graveyard
Talbot Shaving Authors Ridge
Talbot Shaving Marloque Wood
PAA Atomic Pumpkin
PAA Ciderhouse 5
PAA Grove
PAA Malbolge
Wholly Kaw Masquerade
SV Cubebe kan ook
Barrister and Mann Lavanille
Barrister and Mann Lyssa
Declaration Grooming Darkfall

Ik zal morgen nog is mijn collectie doorgaan en dan deze post editten.

Maar zelf gebruik ik ook gewoon zomergeuren in de herfst om herinneringen van de zomer terug te halen...
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar zepen voor de herfst/winter maar ik ben gestopt, meeste geuren vind ik gewoon niet lekker. Een uitzondering is Dior Fahrenheit, toevallig verwacht ik binnenkort een zeep met hetzelfde geur 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Vergeten…
Vandaag heerlijk geschoren met SV Opuntia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYR1ilZTHV5fjm1GtKcuIhdNUFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0tBRrKqoYHpgZWK5uDavOO9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar zepen voor de herfst/winter maar ik ben gestopt, meeste geuren vind ik gewoon niet lekker. Een uitzondering is Dior Fahrenheit, toevallig verwacht ik binnenkort een zeep met hetzelfde geur 😉
Welke zeep heb je gekocht? pinnacle grooming Flames ?

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 19-10-2021 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

Welke zeep heb je gekocht? pinnacle grooming Flames ?
Stirling Alighieri

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Ik woon trouwens al 12 jaar in Utrecht, maar vandaag voor het eerst een drogist tegengekomen die er al 80 jaar zit die wat nat scheer spullen verkoopt (Tabac en Proraso, Vergulde Hand en Speick had ie). Wel leuk om te zien. Man was in de 80 en stond nog steeds zelf in de winkel. Redelijk in de buurt ook, op ongeveer 10 minuten

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 19-10-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Turdie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:07:
Ik woon trouwens al 12 jaar in Utrecht, maar vandaag voor het eerst een drogist tegengekomen die er al 80 jaar zit die wat nat scheer spullen verkoopt (Tabac en Proraso, Vergulde Hand en Speick had ie). Wel leuk om te zien. Man was in de 80 en stond nog steeds zelf in de winkel. Redelijk in de buurt ook, op ongeveer 10 minuten
Ik was toevallig afgelopen zondag in Utrecht en had toen ook gekeken naar een scheerwinkel, vond toen dit draadje: https://www.shavingsociet.../6572-leuke-scheerwinkel/

Misschien ook wel leuk voor jou.
Ben nog langs twee drogisterijen gelopen maar helaas waren ze alle twee dicht op zondag. Een drogisterij verkoopte ook bierbrouwspullen dus dat leek mij wel ideaal, kan ik gelijk voor twee hobby's boodschappen doen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo gisteren de Qshave binnen gekregen en vanmorgen geprobeerd. De kop is nog groter dan die Merkur, door het mechanisme van de klep over het DE mesje. En zo'n lang handvat is eigenlijk ook wel fijn ;)

Het is een stillere houder. Dat kan liggen aan de andere mesjes. De kop is gladder en glijd makkelijker over mijn gezicht, maar daardoor heb ik weinig feedback. Het was me niet helemaal duidelijk wat nu de juiste hoek. Het resultaat is dan ook niet helemaal glad. Wel goed genoeg.

Ben pas op standje 1.5 begonnen, dus heb nog wat testen te gaan. Kijken of het op een standje agressiever nog wat gladder kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU8_iNtF1vaA4xxG-2wz0n1gcGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zapbZHhdEFhQlV3cH03QtG3n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Vandaag had ik zin in een beetje menthol 🥶🥶

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ik4NkrVsPShh25LM41ff2Z4X_pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkHOlqpbJeCMp9pOgPWVIqsD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
chulin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:20:
SOTD

Vandaag had ik zin in een beetje menthol 🥶🥶

[Afbeelding]
Is die kwast een beetje stevig? Deze is nu in aanbieding op Ali voor ongeveer. 10,- ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Millie-ano schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Is die kwast een beetje stevig? Deze is nu in aanbieding op Ali voor ongeveer. 10,- ..
Ik heb niet veel ervaring met kwasten, maar deze vind ik fijn, heeft de smoking knot en is steviger dan mijn omega.
Voor een tientje is een no brainer 😉

[ Voor 3% gewijzigd door chulin op 20-10-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
negerdesheils schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Ik was toevallig afgelopen zondag in Utrecht en had toen ook gekeken naar een scheerwinkel, vond toen dit draadje: https://www.shavingsociet.../6572-leuke-scheerwinkel/

Misschien ook wel leuk voor jou.
Ben nog langs twee drogisterijen gelopen maar helaas waren ze alle twee dicht op zondag. Een drogisterij verkoopte ook bierbrouwspullen dus dat leek mij wel ideaal, kan ik gelijk voor twee hobby's boodschappen doen :9
Dank dat draadje ken ik. Ik was i.d.d bij woortman. Ik ging er voor heel wat anders heen en zag opeens wat scheerkwasten en Proraso staan, en hij had ook een spanriem

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 20-10-2021 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3Yic777qN40PoTbj_Qpxn1jd64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBAqTQ9m1U6IbA9bNEY4YiEV.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Die Speick zeep en AS zijn zeer prettig! Verre van wintergeur dus lekker fris maar een zeer lekkere zeep! Wederom een DFS!

(Ook omdat ik eindelijk de techniek en baardrichting in de nek door heb. :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:00:
[Afbeelding]

SOTD

Die Speick zeep en AS zijn zeer prettig! Verre van wintergeur dus lekker fris maar een zeer lekkere zeep! Wederom een DFS!

(Ook omdat ik eindelijk de techniek en baardrichting in de nek door heb. :p)
Ja Speick is een duitse ouderwetse klassieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Prettig fris geurtje en dito zeep. Zou zo maar eens een favo blijvertje kunnen zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4uzqlNQVtSCCamc0ObeaV0Uxqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zncw0vThY3xjP9Knqghh0Rrk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_ilOjd96JjjQazz5WOyCarMSAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjowwiEKCNWrKVUu1IujoZkM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6c2UxwGBaPbaGtDwoShpDYAVWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dBZRXsy61abewr0QYDvFf9qN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Mooi, welke krabber is dat ?
Charcoal Goods Everyday in Stainless Steel kop en een Charcoal Goods Torpedo handvat in Brass.

Ik heb nog meer handles incoming, de koppen zijn iig in brass en in koper nog te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Charcoal Goods Everyday in Stainless Steel kop en een Charcoal Goods Torpedo handvat in Brass.

Ik heb nog meer handles incoming, de koppen zijn iig in brass en in koper nog te krijgen.
Mooi ding. Ik dacht in eerste instantie dat het een karve kop was maar die zien er toch ietsjes ander uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmkiURyNv10cw6e7mt4JbR160Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYGOeDOSHrFFVZd4Yr2nnvzr.jpg?f=fotoalbum_large

De Yaqi Timberwolf gisteren aangekomen en vandaag gelijk aan het werk gezet.
De knot lijkt veel op de tuxedo van de Sagrada familia maar voelt zachter en de handvat is een stuk langer wat ik prettig vind. Ik had een mooie schuim in no time, en dat, icm de SV zeep en AS en een nieuwe Feather mesje resulteerde in een van mijn beste shave ooit 🥰🥰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:59:
Zo gisteren de Qshave binnen gekregen en vanmorgen geprobeerd. De kop is nog groter dan die Merkur, door het mechanisme van de klep over het DE mesje. En zo'n lang handvat is eigenlijk ook wel fijn ;)

Het is een stillere houder. Dat kan liggen aan de andere mesjes. De kop is gladder en glijd makkelijker over mijn gezicht, maar daardoor heb ik weinig feedback. Het was me niet helemaal duidelijk wat nu de juiste hoek. Het resultaat is dan ook niet helemaal glad. Wel goed genoeg.

Ben pas op standje 1.5 begonnen, dus heb nog wat testen te gaan. Kijken of het op een standje agressiever nog wat gladder kan.
Tweede keer. Deze keer standje 2.5 en dan is de Qshave wat stiller. Ook beter te bepalen welke hoek van de houder nodig is om goed te scheren.
Resultaat is ook gladder (geen nieuwe mesje gezet), maar had wel wat kleine wondjes.

Ga volgende keer nog op standje 3 proberen, maar vermoed dat me dat te agressief is. Maar nooit geschoten is altijd mis.

Houder is inderdaad wat glad, maar heb nog geen moment gehad dat de houder uit mijn hand glibberde of bij het verstellen van de stand ik uitschoot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYTyQAg6jX8cTuI9ULVw2eCH-fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9KTB9TY97hOrR3M5sYTBWifJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcBfgr0Gpr71aHd50V1S9Fehmms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JL7iiue1bYFdvNVMw1XAZ0Wl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQahqVf0p_TBUQGPzcZ8JXSBVIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/seRDHtoVjxTMzXzbAxZaY64L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW7TYPqsr8a19JYfQOXVcZULIAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJSIT3uEto9LviOqK6lgXMkR.jpg?f=fotoalbum_large

Mühle mesje voor de 4e keer gebruikt en scheert nog steeds goed. Een DFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:59:
[Afbeelding]

Mühle mesje voor de 4e keer gebruikt en scheert nog steeds goed. Een DFS.
Heb je wel eens geprobeerd om het verschil te bekijken tussen een scheerbeurt met en een zonder pre shave olie ? Merk je het verschil er echt tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik gebruik de pre shave als ik geen kans heb gehad om te douchen.

Zonder pre shave heb ik eerder last van razorburn als ik niet oplet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Ah oke. Mijn ervaring met pre shave olie is dat je de zeep eigenlijk buitenspel zet.

Ik heb zelf wel eens the Cube van PAA gebruikt als ik geen tijd had om een douche te nemen. Nadeel is dat ik de menthol versie heb en dat het gewoon niet combineert met alle zepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:04:
Ah oke. Mijn ervaring met pre shave olie is dat je de zeep eigenlijk buitenspel zet.

Ik heb zelf wel eens the Cube van PAA gebruikt als ik geen tijd had om een douche te nemen. Nadeel is dat ik de menthol versie heb en dat het gewoon niet combineert met alle zepen
Ik heb de zonder menthol en die bevalt heel goed, alleen bijna op helaas. Beste pre shave die ik ooit gehad. Alpha Men verkoopt volgens mij een zonder menthol versie, scheersalon alleen met menthol

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 25-10-2021 08:20 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 79 Laatste