Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een bladebank geprint met mijn 3d printer. Zoiets als dit. Ik moet er niet aan denken dat zich iemand zou verwonden aan een oud scheermesje van mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLE6cERucn-1Wz0G9JNUEA6IaU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQvvZ7xZJDg8m52GAgecVD30.jpg?f=fotoalbum_large

Tevreden met deze zeep, lekker geurtje en prima lather 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SOTD 3 Oktober 2021

Prep : Cold water
Razor: Koraat
Brush : SawDust Creations Studio The Ritz
Soap: Ariana&Evans The Equestrian
After-shave: Ariana&Evans The Equestrian

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tM8WHkdH7TO9rCUaemoIdOBzhUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omyZ09fh5lZghx6qRVQu8I6x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-10 14:05
chulin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Graag een foto van je collectie 😉
Ik zou ook graag een foto willen zien van @Lampuhkap en @Turdie, tenminste als alles op een foto past 🤣
Ik zal zodra de laatste lading kwasten binnen zijn, weer eens een fotootje voor je maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhHbC0ZmmS2c-ZxIp0ALqjG7_wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/la3HKY85ekF3dUsZuEYKQSBp.png?f=fotoalbum_large

En bij deze uiteraard weer de SOTD van vandaag, geniet ervan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKiJpBUZoZl3FX-N99OiIvfkGjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suNYlAsffYCAeFdLk3HRk637.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-10 14:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vV_USwN2kGKjWCpwz11zj2csK78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTBeuCI5zMkC90T2Bt7tANYc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVkgOrfGgsiVkdK8SXikA5vwEbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQkanFJFeXVyAuqn2gyOtjx4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg het allemaal net aan op de foto :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turdie
Hier al mijn kwasten, alleen al.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_-E5RlxzzJ2NvdEQAldX87yw3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXl6WQaRIDiBSHc4kvkLhu6H.jpg?f=fotoalbum_large

En hier mijn A&E collectie (voor @chulin )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMk_ilw4OZPS92g-t8PqGbQA-LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXUJpBXB91P4VBAFWXVCrWaj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 04-10-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@yesjohn
Mooie collectie 😱😱

@Turdie
Mijn hemel…. Prachtig 😱😱
Trouwens, hebt jij alle A&E zepen, en, welke is je favoriet?

Ik denk niet dat @chulin zijn collectie gaat posten…… stelt niet zoveel voor 😢😢

[ Voor 14% gewijzigd door chulin op 04-10-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:52:
@yesjohn
Mooie collectie 😱😱

@Turdie
Mijn hemel…. Prachtig 😱😱
Trouwens, hebt jij alle A&E zepen, en, welke is je favoriet?

Ik denk niet dat @chulin zijn collectie gaat posten…… stelt niet zoveel voor 😢😢
Bedankt. Maar posten kan altijd toch ;)

En ik denk dat @Turdie niet alles heeft. Ik zie bijvoorbeeld geen Dirty Ginger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

En ik denk dat @Turdie niet alles heeft. Ik zie bijvoorbeeld geen Dirty Ginger ;)
Klopt, maar dat heb ik toch ook nooit gezegd. De enige artisan waar ik alle zepen en AS van heb is Saponificio Varesino, maar dat is niet zo moeilijk want die hebben maar 11 "geurlijnen". A&E heeft er een stuk of 50/60 denk ik

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 04-10-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:29:
[...]

Klopt, maar dat heb ik toch ook nooit gezegd. De enige artisan waar ik alle zepen en AS van heb is Saponificio Varesino, maar dat is niet zo moeilijk want die hebben maar 11 "geurlijnen". A&E heeft er een stuk of 50/60 denk ik
Dat had ik wel begrepen hoor. Het zou ook ziekelijk zijn als je alle zepen zou hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjHWbel5zgtks9anBy9LslRYWb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I6HQCd09QJu6GgGPamjk8Cxo.png?f=fotoalbum_large
Ik zal eerst ff de SOTD van vandaag posten en daarna de muur met scheerzooi :D even geduld :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioQfVMQkm-3c973xW3xEzYJEQxM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TGMqBfAkbekZuQoNHX1RfBH1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzJiw_Z5m0F83lwDdOtAu_XMM3o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I9iOo6aeNvt0CQom1k9HNDmL.png?f=fotoalbum_tile

En Voila, alle zepen, kwasten, aftershaves, balms, EdT's en pomades op foto :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lampuhkap op 05-10-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:23:
[Afbeelding][Afbeelding]

Heb je geen last van keuzestress in de ochtend ? ;)

En van welke artisan is de gele fles rechts op de tweede foto ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Heb je geen last van keuzestress in de ochtend ? ;)

En van welke artisan is de gele fles rechts op de tweede foto ? :+
Nee niet echt, ik pak gewoon waar mijn humeur en mijn neus me heen brengt :)

Zwitsal gebruik ik voor het conditioneren van de kwasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:23:
[Afbeelding][Afbeelding]

Wauw 😱😱😱

Ik zal een van deze dagen een foto maken van mijn bescheiden collectie ☺️

Een vraag naar de heren @Lampuhkap, @Turdie en @yesjohn….
Welke zeep is the number one, zegt maar je favoriete?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0vNlbMwwTPNav-egKlUehfCt4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87CuZUmpn0JlAsBr5RdV9EpR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10 21:17
Niet aan mij gevraagd, toch even in de groep gooien, Varen van Stirling, met afstand, wat een zeep, wat een geur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
RoosW schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:19:
Niet aan mij gevraagd, toch even in de groep gooien, Varen van Stirling, met afstand, wat een zeep, wat een geur!
Beste @RoosW .
Mijn excuses 🙏🙏
Ik dacht gelijk aan de drie heren omdat zo uitgebreid collectie hebben, maar idd, is voor iedereen bedoeld 😉
Veel over Stirling varen gehoord maar volgens mij wordt niet meer gemaakt, klopt dat?
Als ik eentje moet kiezen dan is SV Opuntia, super zeep met een heerlijke geur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Wauw 😱😱😱

Een favoriet heb ik, maar das meer om soort van emo reden :D
Mijn Penhaligons English Fern uit de mid 80's. Was een NOS puck, uit mijn geboortetijd.
Veel te veel geld voor betaald, maar fuck it :D Uniek zeepje met backstory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
chulin schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Beste @RoosW .
Mijn excuses 🙏🙏
Ik dacht gelijk aan de drie heren omdat zo uitgebreid collectie hebben, maar idd, is voor iedereen bedoeld 😉
Veel over Stirling varen gehoord maar volgens mij wordt niet meer gemaakt, klopt dat?
Als ik eentje moet kiezen dan is SV Opuntia, super zeep met een heerlijke geur
https://maggardrazors.com...-varen-shaving-soap-5-8oz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
De mijne kwam direct van Stirling zelf :D Dankzij jou ontdekt! Heerlijk spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Wauw 😱😱😱

Declaration Grooming Yuzu/Rose/Patchouli en Declaration Grooming Weinstrasse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 16:17

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDsIleBV0kN37NdKV2jpPx_Mdb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qo2ZE7RLjvJmGdoP2cLe9MvT.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een houder en DE mesjes. Heb nu een paar keer het scheermes van mijn vriendin gebruikt. Een merkur 23C (vermoedelijk). Met wat Merkur mesjes. Ze heeft het geheel aangeschaft in een pakketje

Ik moest natuurlijk even wennen afkomstig van goedkope Gilette wegwerpmesjes. Maar ik krijg nu een aardig glad resultaat. Wel is het nog niet zo glad als met de Gilette. Ook heb ik me nog niet gesneden, dus vermoed dat de mesjes gewoon niet zo scherp zijn (Scherpte 2 van 5?).
Wel vind ik de kop erg groot, waardoor ik het lastig vind om de haren rondom mijn neus goed weg te krijgen. Nu snap ik dat het DE mesje ervoor zorgt dat het niet kleiner kan, maar een andere kop zou wel kunnen werken, lijkt me?

Op dit moment gebruik ik nog het scheerschuim wat ik heb staan. En aangezien ik graag onder douche scheer, weet ik niet hoe ik dat zou doen met een kwast en scheerpzeep. Maar als het scheerschuim op is, wil ik graag overstappen op iets anders.

Hebben jullie tips voor me? Vooral rondom een andere type kop misschien? Ben niet van plan om een verzameling aan te leggen. Het moet gewoon eenvoudig en goed scheren worden. Dus hopelijk in één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
[...]

Wauw 😱😱😱

Haha, ik vind dat ik mijn collectie zepen kan vergelijken met die van de andere twee heren ;).

Maar als ik er een moet kiezen is het Vanilla Vendetta. Dat is ook een van de weinige zepen waar ik een bijpassende aftershave van heb. Fantastische geur, geweldige performance. Het is wel een zeep die ik voor speciale gelegenheden gebruik.

Over Varen gesproken. Dit is echt geur die je geweldig of verschrikkelijk vindt. Ik val in het laatste kamp. Ik had er een sample van. Als ik vertel wat ik met deze sample heb gedaan ben ik waarschijnlijk niet meer welkom in dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Jelte schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:39:
Ik ben op zoek naar een houder en DE mesjes. Heb nu een paar keer het scheermes van mijn vriendin gebruikt. Een merkur 23C (vermoedelijk). Met wat Merkur mesjes. Ze heeft het geheel aangeschaft in een pakketje

Ik moest natuurlijk even wennen afkomstig van goedkope Gilette wegwerpmesjes. Maar ik krijg nu een aardig glad resultaat. Wel is het nog niet zo glad als met de Gilette. Ook heb ik me nog niet gesneden, dus vermoed dat de mesjes gewoon niet zo scherp zijn (Scherpte 2 van 5?).
Wel vind ik de kop erg groot, waardoor ik het lastig vind om de haren rondom mijn neus goed weg te krijgen. Nu snap ik dat het DE mesje ervoor zorgt dat het niet kleiner kan, maar een andere kop zou wel kunnen werken, lijkt me?

Op dit moment gebruik ik nog het scheerschuim wat ik heb staan. En aangezien ik graag onder douche scheer, weet ik niet hoe ik dat zou doen met een kwast en scheerpzeep. Maar als het scheerschuim op is, wil ik graag overstappen op iets anders.

Hebben jullie tips voor me? Vooral rondom een andere type kop misschien? Ben niet van plan om een verzameling aan te leggen. Het moet gewoon eenvoudig en goed scheren worden. Dus hopelijk in één keer goed.
Die kop is vrij standaard. Het is vooral oefenen. Ik haal vooral het grootste gedeelte onder mijn neus weg tijdens de tweede pas. Deze doe ik haaks op de groeirichting.

Misschien denken anderen hier anders over maar ik vind dat je niet kan scheren met een zeep onder de douche. Al dat water verpest je lather. Ik heb er toen voor gekozen om te scheren na het douchen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Nieuwe goedkope lijn van A&E
YouTube: An A&E Soap for $9.75???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Haha, ik vind dat ik mijn collectie zepen kan vergelijken met die van de andere twee heren ;).

Maar als ik er een moet kiezen is het Vanilla Vendetta. Dat is ook een van de weinige zepen waar ik een bijpassende aftershave van heb. Fantastische geur, geweldige performance. Het is wel een zeep die ik voor speciale gelegenheden gebruik.

Over Varen gesproken. Dit is echt geur die je geweldig of verschrikkelijk vindt. Ik val in het laatste kamp. Ik had er een sample van. Als ik vertel wat ik met deze sample heb gedaan ben ik waarschijnlijk niet meer welkom in dit topic
Varen in principe spreekt mij niet aan kwa geur notes, ik zou het niet blind kopen.
Yep, ik had een interview gezien op YouTube met Peter Charkalis, volgens mij had ik het hier gepost.
De vraag is, wanneer komt ie naar Europa?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Vergeten min SOTD te posten 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGWaiVuhzLCI605prHzCLP3X67k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFgm1xyvBlsMEe13voybWAO6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:47

Bob Popcorn

Plop!

Een tip voor een ongelooflijk glad resultaat (baby bottom smooth) is om 3 passes te doen. Eentje met de haargroeirichting mee (WTG, With The Grain), opnieuw zepen en dan haaks op de haargroeirichting (XTG, Across The Grain) en dan opnieuw zepen en tegen de haargroeirichting in (ATG, Against The Grain).

Als je dan nog geen slagaderlijke bloeding hebt, heb je iig een glad bekkie :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

Wat bedoel je precies met een houder, bedoel je daar een safety razor mee?

Een trucje om makkelijker onder de neus te komen is niet met bolle kant van de safety razor tegen je neusvleugel aan, maar een zijwaarste beweging te maken. Je kunt ook je neusvleugel iets omhoog duwen door tegen de onderkant van het puntje van je neus aan te duwen
YouTube: How To Shave Under Your Nose!

En inderdaad de mesjes verschillen in scherpte, Feather mesjes zijn bijvoorbeeld de scherpste mesjes ter wereld, worden gemaakt in Japan, er zijn ongeveer 300 verschillende mesjes, dus je hebt inderdaad ook wat mildere mesjes.

Onder de douche met een zeep kan prima, voordat je gaat douchen maak je "lather", en op moment dat je onder douche stapt, pak je kwast en maak je gezicht vochtig en start je met opschuimen op je gezicht (face lathering), en dan wel zorgen dat je hem niet onder de lopende straal houdt, maar dat is best te doen. Je kan vantevoren ook in een scheerkom je lather maken, onder de douche stappen, je gezicht vochtig maken en dan het lather aanbrangen op je gezicht, en scheren maar. Ik heb in het verleden meer malen succesvol kunnen doen. Het is misschien wel handig om eerst de techniek goed onder controle te hebben voordat je dit gaat doen, want DE scheren vereist een wat andere techniek (GEEN DRUK zetten)

Mocht je het nog niet gedaan hebben, lees ook even de TS van dit topic, daar hebben we veel informatie verzamelt over DE scheren.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 07-10-2021 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9auY8F8_dlwxHLNwqiDi5vy6a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2G4cBplSBg65OtmOP2oHkgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Iemand ervaring met de Razorock 400 - Plissoft Synthetic ?
Ik ben op zoek naar een scheerkwast men een lange handvat, deze vind ik het mooi 🥰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAAZtV783ssXxSAEx8Io-xQ4BlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycwkxKTXUxgjso4g3jAxDOa4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFpxokDPLp7ybFnnOaysQUTeiR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7HpUuWZSJOvj5sB0TbN20li.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag eens zonder kwast de zeep opgebracht (uiteraard wel gebruikt om te schuimen), ik kreeg nl het idee dat de kwast meer "schade" deed dan goed en ik moet zeggen dat mijn hals zo vele male rustiger is nu!
Met de handen aanbrengen zal ik voorlopig blijven doen!

Voor de tweede keer de nieuwe zeep en AS gebruikt en ik vond hem minder erg ruiken dan de eerste keer, toch een kwestie van wennen dus ;)

Die menthol AS cream is echt lekker, fris en als je enthousiast bent met opbrengen voel je je ogen de neiging hebben te tranen #sterkspulhè

Al met al de beste scheerbeurt sinds het begin denk ik zo. En de Henson scheert echt lekkerder dan de Feather.

[ Voor 46% gewijzigd door Magic666 op 07-10-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 17:57
Wat zijn jullie favoriete Europese webwinkels?

Ik wissel voornamelijk af tussen thealphamen.nl en slickboys.co.uk. De laatste heeft redelijk wat Amerikaanse scheerzepen.

Alleen heb ik sinds de brexit en de nieuwe importwetgeving al een paar keer inklaringskosten moeten betalen bij diverse aankopen buiten de EU. Dit terwijl de webshop netjes de btw had afgedragen (IOSS).

Iemand toevallig nog tips voor webwinkels die in en EU gelegen zijn en ook Amerikaanse scheerzepen verkopen?

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
TheBlackestCrow schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:19:
Wat zijn jullie favoriete Europese webwinkels?

Ik wissel voornamelijk af tussen thealphamen.nl en slickboys.co.uk. De laatste heeft redelijk wat Amerikaanse scheerzepen.

Alleen heb ik sinds de brexit en de nieuwe importwetgeving al een paar keer inklaringskosten moeten betalen bij diverse aankopen buiten de EU. Dit terwijl de webshop netjes de btw had afgedragen (IOSS).

Iemand toevallig nog tips voor webwinkels die in en EU gelegen zijn en ook Amerikaanse scheerzepen verkopen?
Rasoigoodfellas, die is tegenwoordig ook importeur van A&E
dambiro.de

En de eigen shops van de europese artisans zoals die van SV

Maggard Razors heeft vziw tegenwoordig ook zo'n overeenkomst, is wel in de US, maar echt wel aanrader.

Ja die importkosten dat was te verwachten, als je ziet wat China deed met Ali enzo, en daar hebben wij nu een het nadeel, ik denk dat we moeten accepteren dat we iets meer kwijt zijn aan scheerzepen uit de US, maar je hebt ook wel een paar goede EU artisans.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 07-10-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Turdie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

dambiro.de

Maggard Razors heeft vziw tegenwoordig ook zo'n overeenkomst, is wel in de US, maar echt wel aanrader.

Ja die importkosten dat was te verwachten, als je ziet wat China deed met Ali enzo, en daar hebben wij nu een het nadeel, ik denk dat we moeten accepteren dat we iets meer kwijt zijn aan scheerzepen uit de US, maar je hebt ook wel een paar goede EU artisans.
Bedankt.

Het enige nadeel van shops in de VS is dat ze volgens mij de meeste soorten aftershave niet mogen verzenden.

Het gaat daarnaast niet zo zeer om import kosten aangezien je hier niet mee te maken hebt onder de €150. Daarintegen dient er wel btw afgedragen te worden. Alleen is dit bij mij al een paar keer fout gegaan waardoor ik tweemaal btw betaal en dus in bezwaar moet gaan. Zo'n bezwaar kan tot zes weken duren. :|

[ Voor 3% gewijzigd door TheBlackestCrow op 07-10-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheBlackestCrow schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Bedankt.

Het enige nadeel van shops in de VS is dat ze volgens mij de meeste soorten aftershave niet mogen verzenden.

Het gaat daarnaast niet zo zeer om import kosten aangezien je hier niet mee te maken hebt onder de €150. Daarintegen dient er wel btw afgedragen te worden. Via de IOSS regeling kan een webshop buiten de EU de btw innen en afdragen aan de EU. Alleen is dit bij mij al een paar keer fout gegaan waardoor ik tweemaal btw betaal en dus in bezwaar moet gaan. Zo'n bezwaar kan tot zes weken duren. :|
Klopt, een van de uitzonderingen daarvan is Phoenix Artisan Accountaments die doet het wel, en je kunt natuurlijk ook verzenden via een shipping forward service, zoals bijvoorbeeld shipito.com of planet express, zo doe ik dat meestal. Die mogen wel alcohol verzenden. Zelfde geldt voor A&E omdat die geen alcohol in hun aftershaves hebben maar witch hazel.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 07-10-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

dambiro.de

Maggards heeft dit helaas teruggedraaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:50:
Iemand ervaring met de Razorock 400 - Plissoft Synthetic ?
Ik ben op zoek naar een scheerkwast men een lange handvat, deze vind ik het mooi 🥰
https://apshaveco.com/col...et-400-ap400-brush-series

Wel iets duurder maar de knots van APShaveco zijn het wel waard vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@Magic666
Sommige mensen krijgen irritaties met face lather, waarschijnlijk jij ook. Beter bowl lather en rustig brengen met de kwast, zonder draaiende bewegingen, meer “painting “.
Kijk anders op YouTube naar iamcdb, ik vind zijn lather echt top.
Trouwens, leuk om te horen dat zeepje toch meevalt kwa geur 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@Turdie en @yesjohn
Bedankt heren voor de links..
Echter wil ik graag in NL bestellen, hou niet van onverwachte verrassingen, douane, invoerrechten……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wat is het verschil in scheren bij een gesloten kam en een open kam voor de safety razor?

Dus bijvoorbeeld het verschil tussen de merkur 34C en de Merkur 25C
En wat is er handig aan en schuine plaatsing van het scheermesje bij de Merkur 37C?

Ik zie ook de verstelbare Merkur en daar Qshave maakt daar een namaak van. Zijn er mensen die die hebben uitgeprobeerd en die niet meer gebruiken? Vind het wel interessant om dat eens te proberen, maar heb niet het geduld om daar een paar weken op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Jelte schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:19:
Wat is het verschil in scheren bij een gesloten kam en een open kam voor de safety razor?

Dus bijvoorbeeld het verschil tussen de merkur 34C en de Merkur 25C
En wat is er handig aan en schuine plaatsing van het scheermesje bij de Merkur 37C?

Ik zie ook de verstelbare Merkur en daar Qshave maakt daar een namaak van. Zijn er mensen die die hebben uitgeprobeerd en die niet meer gebruiken? Vind het wel interessant om dat eens te proberen, maar heb niet het geduld om daar een paar weken op te wachten.
Ik heb beide verstelbare, de namaak is vriendelijker als het origineel vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:30:
@Magic666
Sommige mensen krijgen irritaties met face lather, waarschijnlijk jij ook. Beter bowl lather en rustig brengen met de kwast, zonder draaiende bewegingen, meer “painting “.
Kijk anders op YouTube naar iamcdb, ik vind zijn lather echt top.
Trouwens, leuk om te horen dat zeepje toch meevalt kwa geur 👍
Ik lather al in een bowl ;)
Ik denk dat de draaiende bewegingen funest zijn idd, met de hand inzepen heb ik ook meer gevoel maar een keer painten kan geen kwaad idd.

Het zeepje went, maar een favoriet zal het niet worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:25:
[...]

Ik lather al in een bowl ;)
Ik denk dat de draaiende bewegingen funest zijn idd, met de hand inzepen heb ik ook meer gevoel maar een keer painten kan geen kwaad idd.

Het zeepje went, maar een favoriet zal het niet worden ;)
Ik weet dat lather heel persoonlijk is, ik ben een hele tijd aan het experimenteren geweest, deze manier is voor mij allerbeste, helaas heb ik het nog niet 100% onder controle maar…. Bijna 🤪
YouTube: How To Lather A Traditional Shaving Soap - A Comprehensive Tutorial ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUtzK1r14Ts9tHHoWUcODc2tZOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RY07v8UT9C716bz16Cm0B7hp.png?f=fotoalbum_large

Altijd gewoon uit t potje, direct op de bakkes. Schaaltjes en bekers en troep, neemt allemaal teveel ruimte in beslag en maakt alleen maar meer zooi xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:35:
@Turdie en @yesjohn
Bedankt heren voor de links..
Echter wil ik graag in NL bestellen, hou niet van onverwachte verrassingen, douane, invoerrechten……
Dan heb je manandshahaving/scheersalon/scheerhuys waar je zou kunnen kijken.

https://www.scheersalon.n...er-edwin-jagger-ej-21m530
https://www.manandshaving.nl/eshave-scheerkwast-dashaar-blue
https://www.manandshaving...etisch-haar-tom-taxushout

Ik heb denk ik ook nog wel een mooie lange kwast die je eventueel kan overnemen. Bij interesse stuur maar een PM.

Mocht er trouwens iemand een kwast hebben waarvan de knoop/knot (de haren) niet bevalt, ik kan er een andere inzetten. Je moet dan wel zelf even de knoop aanschaffen, maar daar kan ik bij helpen

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 08-10-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
.

[ Voor 99% gewijzigd door TheBlackestCrow op 08-10-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Edit: verkeerd gelezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Beloofd is beloofd 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nC0nNE35LNOwXO4UskqHQB9PkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NYkWQImq932UbVuiamub89d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ook hier de vraag: wat is je favoriet? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:03:
Volgens mij had ik al gezegd maar zonder twijfel Opuntia van SV, niet alleen een heerlijke geur maar ook een super zeep, misschien een van de beste.

Bij dezen ook mijn shave of the day

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykOMXLFHry8wLJJCO60a5hQIMNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tERal36T0YMNf9YQ0AocC81y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ms9KsH0DjN9dMSLDNQ1rk3PtcVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tulzB8jDYBJewm1jq5b8P1UF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Magic666 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:03:
Kan niet kiezen tussen Noble Otter - Two Kings en Stirling - Margaritas In The Arctic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheBlackestCrow schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Kan niet kiezen tussen Noble Otter - Two Kings en Stirling - Margaritas In The Arctic.
Ik vind Two Kings echt fantastisch! Heerlijke unieke zachte geur.
Margaritas In The Arctic vind ik minder, erg zoet (te zoet wat mij betreft)

Je kan ook een sample bestellen van beide op shavedash.com

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 09-10-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Turdie schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Ik vind Two Kings echt fantastisch! Heerlijke unieke zachte geur.
Margaritas In The Arctic vind ik minder, erg zoet (te zoet wat mij betreft)

Je kan ook een sample bestellen van beide op shavedash.com
Sample is niet nodig want ik heb ze beiden :)

Bedoelde eerder dat ik er niet uitkom welke van de twee mijn favoriet is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUerZ3s-ZO0GamRUddm9iKWG0rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWM7BZLKvpxhQOVUWKV0zef2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 10/10/2021

Prep : Cold water
Razor: Koraat
Brush : AP Shave Co
Soap: Ariana&Evans Summer in Paris

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB4mw21lQltxEvK3cAsQEGBtbDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCANkHX9iTYayM5N7bHzlQXR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:23:
[...]

https://apshaveco.com/col...et-400-ap400-brush-series

Wel iets duurder maar de knots van APShaveco zijn het wel waard vind ik
Toch gekozen voor APShaveco, goede reviews en redelijk prijzen, net besteld 😉
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Toch gekozen voor APShaveco, goede reviews en redelijk prijzen, net besteld 😉
Bedankt voor de tip
Nice! Welke knot heb je besteld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Synbad 26mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Goede keuze al zeg ik het zelf. Mijn favoriete knot al heb ik er niet zo heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Alleen maar goede dingen over de synbad gelezen dus een logische keuze.
Trouwens, uiteindelijk niet voor de AP400 handvat gegaan maar voor eentje doorzichtig/zwart, ik vond het net iets mooier en ook lang genoeg.
Nogmaals bedankt voor je hulp en advies 👏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-10 09:54
chulin schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:51:
Alleen maar goede dingen over de synbad gelezen dus een logische keuze.
Trouwens, uiteindelijk niet voor de AP400 handvat gegaan maar voor eentje doorzichtig/zwart, ik vond het net iets mooier en ook lang genoeg.
Nogmaals bedankt voor je hulp en advies 👏
Ik heb twee weken ook een synbad daar besteld, is nu nog in transit maar wel tevreden met de klantenservice daar. Prijzen zijn goed en verzendkosten zijn ook niet zo hoog, het duurde bij mij wel enkele dagen voordat die tracking code werkte.
Pakketje is nog steeds in transit dus moet nog even wachten helaas tot die binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
negerdesheils schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Ik heb twee weken ook een synbad daar besteld, is nu nog in transit maar wel tevreden met de klantenservice daar. Prijzen zijn goed en verzendkosten zijn ook niet zo hoog, het duurde bij mij wel enkele dagen voordat die tracking code werkte.
Pakketje is nog steeds in transit dus moet nog even wachten helaas tot die binnenkomt.
Ja kan wel even duren, komt uit Canada.
Mijn favoriete knots zijn de Tuxedo en de Cashmere. De synbad heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Even geduld dus 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ja ik zou rekening houden met 45 dagen.
https://support.chitchats...delivery-for-my-shipment-

[ Voor 60% gewijzigd door Turdie op 10-10-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mooie Sinterklaas kado 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

Toppe

Oké ✅

Dag mede snorrenscheerders!

Ik heb niet allemaal zoveel geweld qua spullen als jullie, maar toch een vraag:

Ik heb deze scheerzeep en dit mes.

Ik heb het probleem dat als ik scheer dat deze gleuf vol loopt, ik moet dan het mes helemaal loshalen en met de ‘onder plaat’ het scheermes zelf schoon krabben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kq0s3iXFVTfpwjvlLdBfIoH1Qg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcShDbEw8cwNUr8CCAh9R4bT.jpg?f=fotoalbum_large

Erg vervelend want ik kan dit na 3x bewegen doen en ik heb verschillende dingen geprobeerd, onder andere schoonspoelen met warm of koud water. Ook het dunner maken van de scheerzeep geeft geen oplossing.

Zijn dit soort maatvoeringen standaard, of zijn er ook messen waarbij deze ruimte groter is? Of een andere reden om een ander mes te kopen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik neem aan dat je de zeep gewoon opschuimt met een kwast en voldoende water?

Normaliter spoel ik mijn krabber na 2 of 3 scheerbewegingen in het (warme) water wat ik in de bak heb laten lopen. Geen problemen of wat dan ook....

Lijkt me stug dat deze zeep en die krabber dat ook niet zouden moeten kunnen handelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:31:

Ik heb het probleem dat als ik scheer dat deze gleuf vol loopt, ik moet dan het mes helemaal loshalen en met de ‘onder plaat’ het scheermes zelf schoon krabben.
[Afbeelding]

Erg vervelend want ik kan dit na 3x bewegen doen en ik heb verschillende dingen geprobeerd, onder andere schoonspoelen met warm of koud water. Ook het dunner maken van de scheerzeep geeft geen oplossing.

Zijn dit soort maatvoeringen standaard, of zijn er ook messen waarbij deze ruimte groter is? Of een andere reden om een ander mes te kopen?
Ja Proraso staat er om bekend een hele irritante witte laag achter te laten, als je er last van hebt zou ik je een andere zeep aanraden. Ik heb daardoor Proraso weg gedaan

Maar je kan je scheermes in wat schoonmaak azijn schoonmaken in een scheerkom met warm water (verhouding 1/8). En daar een paar minuten in laten staan.

En ja er zijn scheermessen met andere blade gap's, maar dat zou ik een beginner niet aanraden, want dan wordt meteen ook agressiever.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 10-10-2021 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

Toppe

Oké ✅

Turdie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Ja Proraso staat er om bekend een hele irritante witte laag achter te laten, als je er last van hebt zou ik je een andere zeep aanraden. Ik heb daardoor Proraso weg gedaan

Maar je kan je scheermes in wat schoonmaak azijn schoonmaken in een scheerkom met warm water (verhouding 1/8). En daar een paar minuten in laten staan.

En ja er zijn scheermessen met andere blade gap's, maar dat zou ik een beginner niet aanraden, want dan wordt meteen ook agressiever.
Dat met azijn is top, maar natuurlijk niet handig tijdens het scheren. Ga hem zeker proberen.

Wat is een beginner? Scheer me nu dik 1,5 jaar met dit mes dus durf ook wel op een ander mes over te stappen. Is er een mes dat je me kan aanraden?

Ik ga eens een andere scheerzeep proberen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Toppe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:10:
[...]

Dat met azijn is top, maar natuurlijk niet handig tijdens het scheren. Ga hem zeker proberen.

Wat is een beginner? Scheer me nu dik 1,5 jaar met dit mes dus durf ook wel op een ander mes over te stappen. Is er een mes dat je me kan aanraden?

Ik ga eens een andere scheerzeep proberen.
Ja azijn was bedoeld voor na het scheren om hem schoon te krijgen van de wittewaas. Hij mag tijdens het scheren best vollopen dat is niet zo'n probleem voor het scheren, omdat het ontwerp het automatisch naar achteren duwt en het mesje vrij blijft.

De Muhle R89 misschien, als je echt lef hebt de Muhle R41 (open kam, en best agressief)
Of de Fatip Lo Storto OC, een milde slant open kam. Een open kam daar ligt het mesje dichter op de huid en bij een open kam kan er meer scheerschuim door de kam heen.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 10-10-2021 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Toppe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:31:

[Afbeelding]

In het begin heb ik ook gehad, niet altijd, af en toe.
De gouden tip kwam ik op het internet tegen; meer water gebruiken.
Zonder genoeg water krijgt je een “pasty lather” en deze idd blijft plakken aan je krabber.
Een lather is blijft persoonlijk maar ieg altijd genoeg water gebruiken, ik heb hier ook Proraso, 2 seconden onder de kraan en de krabber is schoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDtZAfgZJH8vXkpO9fmLvtfDFkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4UZwZHcyf8wW0pmbM9B2VwWt.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0H7XdJiSpm3L-l0YXEI3OThXxVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIS6iGMmx6paHE5vHibvHyYy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-10 18:19
chulin schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:26:
@m0ridin
Heel apart, ik vind de king c Gillette mesjes ook heel goed, ze lijken op mijn favoriete mesjes, de Astra Green.
Hebt jij de 100 pack Astra’s in een betrouwbare winkel gekocht? Het wordt ook veel “neppers” aangeboden
Trouwens, jij moet geduld hebben, techniek is erg belangrijk, het komt goed, kwestie van tijd 😉
Erg late reactie, was volgens mij via bol.com (Ay Cosmetica) dus altijd maar afwachten idd... Qua techniek, ook waar natuurlijk, maar met de gillette king c ging het prima (ook na al 5x scheren) en de astra was meteen de eerste keer een bloedbad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
m0ridin schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Erg late reactie, was volgens mij via bol.com (Ay Cosmetica) dus altijd maar afwachten idd... Qua techniek, ook waar natuurlijk, maar met de gillette king c ging het prima (ook na al 5x scheren) en de astra was meteen de eerste keer een bloedbad ;)
Mesjes zijn idd een apart verhaal, heel persoonlijk, bij mij werken beide heel goed, bij jou net iets anders 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zamCFd8MTNyw-nh3hqBMzJ1BIZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71HbjdCnNK4YASBnXTQW8eYG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiTrUio3NigxAfv8zb7WMbXcqmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJ1MrfrVQBXVCV87I9WzZdrm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tholuz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-10 15:28
Heeft hier iemand ervaring met de scheerzepen van Scheermonnik?
Ik lees nogal wisselede reviews en vraag me af wat men er hier van vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Tholuz schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:43:
Ik ben ook benieuwd naar 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
Yep, vind ze erg fijn, maar de geur is wel op een laag pitje, laat ik het anders zeggen het is geen Stirling, de geuren zijn een stuk minder uitgesproken, maar wel heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik heb een sample van een van hun zepen (Soek geloof ik). De sample heeft een consistentie die mij aan klei doet denken. Vrij hard maar wel nog kneedbaar.

Qua performance en geur vind ik het oké. Ik heb dus zepen die ik qua performance beter vind. Met andere woorden: van deze geur die ik heb koop ik geen volledige puck. Misschien moet ik de andere geuren proberen want ik vind het wel leuk om een zeep van een Nederlandse artisan te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ja ik heb er keer wat samples van geprobeerd een aantal jaren geleden, was niet echt onder de indruk. maar volgens mij zijn ze recentelijk geupdate door Henri van Gool(eigenaar van scheermonnik)

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 12-10-2021 19:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVLL7ffH0Mnf-FdKRhk2Xg07RxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsxMkbsGY42sdhbT8U1mLRjP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEvi_DO9aii-6_NpsROcby7NfI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WST2VOr9qtO9g4oRfqe6ftCu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yesjohn
Ik wil toch wel een keer zeggen dat ik echt respect heb voor de mensen die hier regelmatig een SOTD posten. 👏

Ik vind het vaak te veel moeite om alles klaar te zetten voor een foto. Dus goed dat jullie het allemaal doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik er juist niet zoveel aan heb. Ja het zijn mooie plaatjes, maar wat leert een lezer van zo'n foto? Dat je veel verschillende scheermiddelen hebt? Maar wat vond je dan van die scheerbeurt. Waarom is deze zeep fijn of niet fijn? Werkt het goed samen met je mes? Schuimt het lekker met deze kwast?

Als die antwoorden erbij staan is het een mooie toevoegen op deze instagram plaatjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoosW
Laat ik het zo stellen @Jelte , als ik al een SOTD plaats (zelden of nooit) is het met producten die ik al langer gebruik en waar ik tevreden over ben.
Ik heb al lange tijd geen nieuwe zaken gekocht, ik vond dat 30+ zepen wel voldoende was, mesjes heb ik nog voor 60 jaar oid. en krabbers ehh een stuk of veel, maar ik ben nu zo langzaamaan wel maar 1 gaan gebruiken, heel erg middle of the road, en mede mijn reden (naast het vele gedoe) om nauwelijks SOTD foto's te plaatsen, er is gewoon niet veel te melden.
Ik neem aan dat de regelmatige SOTD posters ook explicieter zijn in hun ervaringen als ze iets nieuws presenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Jelte schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:24:
Ik moet zeggen dat ik er juist niet zoveel aan heb. Ja het zijn mooie plaatjes, maar wat leert een lezer van zo'n foto? Dat je veel verschillende scheermiddelen hebt? Maar wat vond je dan van die scheerbeurt. Waarom is deze zeep fijn of niet fijn? Werkt het goed samen met je mes? Schuimt het lekker met deze kwast?

Als die antwoorden erbij staan is het een mooie toevoegen op deze instagram plaatjes.
Dat kun je toch ook vragen en het gesprek aangaan? Sommige mensen zijn nou eenmaal kort van stof(zoals ik), en andere mensen gebruiken wat meer woorden. En om nou bij iedere SOTD een tekst te zetten vind ik ook wat ver gaan, want ik weet niet wat je wil weten, en dan weet ik niet wat ik moet schrijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 14-10-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Turdie Maar waarom plaats je dan die plaatjes? Welk nut dient dat? Wat heeft de lezer van dit topic eraan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ideeën op doen voor je volgende zeep en/of AS(B).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ideeën op doen voor je volgende zeep en/of AS....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Jelte schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:34:
@Turdie Maar waarom plaats je dan die plaatjes? Welk nut dient dat? Wat heeft de lezer van dit topic eraan?
Gewoon omdat ik het leuk vindt om het te delen. Het is heel gebruikelijk omdat te doen, scheerforums staan er vol mee. Kijk maar is badgerandblade.com in het SOTD gedeelte
https://www.badgerandblad...rums/shave-of-the-day.10/

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 14-10-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ok, dan is dit misschien niet het topic wat ik zoek.

De vragen die ik eerder heb gesteld zijn niet beantwoord en ondergesneeuwd in de SOTD plaatjes. Jammer vind ik dat.
Pagina: 1 ... 54 ... 79 Laatste