Qua scheerkwast zou ik beginnen met een syntheet, die is makkelijkst om te leren. Dassen en natuurhaar kwasten zijn wat lastiger.negerdesheils schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:00:
[...]
Bedankt. Het is nog even wennen ja. Over paar dagen ga ik me weer scheren denk ik, dan maar kijken hoe het gaat. Merk wel dat ik er zin in heb, lekker schuimpje maken en daarna aftershave. Ik weet dat je geen druk moet zetten maar automatisch ga je het toch een beetje doen in het begin.
Heb nu nog een sample packje van het scheerhuys maar dit is ook een mooie site, wie weet voor de volgende keer. Zijn nog wel een paar merken die ik wil proberen.
Nog aanraders voor een mooie kwast voor een beginner? Al is dit denk ik ook erg persoonlijk afhankelijk. ik vind het lastig uit te zoeken. Zag er in de eerdere forumposts al een paar hele mooie voorbij komen, maar schrok af en toe een beetje van de prijzen.
Vind het niet erg om geld uit te geven aan dingen die je vaak en graag gebruikt, maar vind 100 euro nog iets te gortig. Ik heb tot nu toe een paar van Simpson en Omega gezien, die leken mij wel wat. Enig idee of dit wat is?
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl
Ik vind de wat klassieker uitziende kwasten(simpele kleuren of hout/ivoor etc.) er toch wat mooier uitzien. Alle piratenlogo's en schreeuwige beard achtige marketing hoeft niet zo van mij
Nog een andere vraag, stel je hebt een scheerkwast of scheerkom met hout erin, moet je dit nog onderhouden? De combinatie veel zeep + water lijkt mij niet zo geschikt
Persoonlijk vind ik de kwasten van Black Anvil Shaving, hij maakt ze van hout, zit wel in Ierland. Ik zou gewoon rondkijken bij de scheerwinkels (scheersalon/scheerhuys/manandschaing) wat je aanspreekt:
https://www.scheersalon.n...an-accoutrements-ph-pas38
Meestal is het hout gelakt, en dus een soort van waterbestendig gemaakt. Dus af en toe schoonmaken van je scheerkom met dreft om de achtergebleven zeeprestjes te verwijderen. Geldt trouwens ook voor je kwast.Je natuurlijk ook face lathering doen, dan heb je geen scheerkom nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 23-09-2021 13:10 ]