Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 79 Laatste
Acties:

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
negerdesheils schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:00:
[...]

Bedankt. Het is nog even wennen ja. Over paar dagen ga ik me weer scheren denk ik, dan maar kijken hoe het gaat. Merk wel dat ik er zin in heb, lekker schuimpje maken en daarna aftershave. Ik weet dat je geen druk moet zetten maar automatisch ga je het toch een beetje doen in het begin.
Heb nu nog een sample packje van het scheerhuys maar dit is ook een mooie site, wie weet voor de volgende keer. Zijn nog wel een paar merken die ik wil proberen.

Nog aanraders voor een mooie kwast voor een beginner? Al is dit denk ik ook erg persoonlijk afhankelijk. ik vind het lastig uit te zoeken. Zag er in de eerdere forumposts al een paar hele mooie voorbij komen, maar schrok af en toe een beetje van de prijzen.
Vind het niet erg om geld uit te geven aan dingen die je vaak en graag gebruikt, maar vind 100 euro nog iets te gortig. Ik heb tot nu toe een paar van Simpson en Omega gezien, die leken mij wel wat. Enig idee of dit wat is?
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Ik vind de wat klassieker uitziende kwasten(simpele kleuren of hout/ivoor etc.) er toch wat mooier uitzien. Alle piratenlogo's en schreeuwige beard achtige marketing hoeft niet zo van mij :P

Nog een andere vraag, stel je hebt een scheerkwast of scheerkom met hout erin, moet je dit nog onderhouden? De combinatie veel zeep + water lijkt mij niet zo geschikt
Qua scheerkwast zou ik beginnen met een syntheet, die is makkelijkst om te leren. Dassen en natuurhaar kwasten zijn wat lastiger.
Persoonlijk vind ik de kwasten van Black Anvil Shaving, hij maakt ze van hout, zit wel in Ierland. Ik zou gewoon rondkijken bij de scheerwinkels (scheersalon/scheerhuys/manandschaing) wat je aanspreekt:

https://www.scheersalon.n...an-accoutrements-ph-pas38

Meestal is het hout gelakt, en dus een soort van waterbestendig gemaakt. Dus af en toe schoonmaken van je scheerkom met dreft om de achtergebleven zeeprestjes te verwijderen. Geldt trouwens ook voor je kwast.Je natuurlijk ook face lathering doen, dan heb je geen scheerkom nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 23-09-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:26
Vaak worden de kwasten van Yaqi aangeraden. Deze zijn verkrijgbaar via AliExpress en qua prijs zijn ze ook gunstig.

Zelf zou ik de kwasten van APShaveco aanraden. Deze komen uit Canada dus je hebt wel extra kosten maar ik vind hun Synbad knot geweldig. Qua prijs is het nog steeds niet heel duur. Misschien ben je nog goedkoper uit dan bijvoorbeeld een Simpson kwast.

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Turdie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:06:
[...]

Qua scheerkwast zou ik beginnen met een syntheet, die is makkelijkst om te leren. Dassen en natuurhaar kwasten zijn wat lastiger.
Persoonlijk vind ik de kwasten van Black Anvil Shaving, hij maakt ze van hout, zit wel in Ierland. Ik zou gewoon rondkijken bij de scheerwinkels (scheersalon/scheerhuys/manandschaing) wat je aanspreekt:

https://www.scheersalon.n...an-accoutrements-ph-pas38

Meestal is het hout gelakt, en dus een soort van waterbestendig gemaakt. Dus af en toe schoonmaken van je scheerkom met dreft om de achtergebleven zeeprestjes te verwijderen. Geldt trouwens ook voor je kwast.Je natuurlijk ook face lathering doen, dan heb je geen scheerkom nodig.
Dankje, ik was al naar syntheten aan het kijken ja. Leek mij ook het beste om mee te beginnen.
Dat zijn wel hele mooie kwasten! Alleen wel aan de prijs, maar zal ze onthouden voor mijn verjaardag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yvGkL3KC0KHFOZSyEhpTitfPZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zotj1G9oFqRLM07VOYeomGkb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 97% gewijzigd door chulin op 23-09-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
@negerdesheils
Hier boven zie je een yaqi sagrada familia, redelijke kwast voor een zeer gunstige prijs, ik geloof iets van €12 inc verzendkosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSYe8H5T2Dyd1xHPu25zgEfukws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nYMu4PVqKSTQEViq6dNBLTM9.png?f=fotoalbum_large

Zo, van gisteren :D

Was een heerlijke shave hoor, maar de Turkish Coffee zit wel iets in wat irriteert met mn huidje.

Dus deze mag van mij part weg samen met de kwast :D

• Turdie
negerdesheils schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:21:
[...]

Dankje, ik was al naar syntheten aan het kijken ja. Leek mij ook het beste om mee te beginnen.
Dat zijn wel hele mooie kwasten! Alleen wel aan de prijs, maar zal ze onthouden voor mijn verjaardag.
Owh ja, Yaqi op Aliexpress heeft ook wat goede kwasten voor een zacht prijsje.

• yesjohn
Lampuhkap schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:49:
[Afbeelding]

Zo, van gisteren :D

Was een heerlijke shave hoor, maar de Turkish Coffee zit wel iets in wat irriteert met mn huidje.

Dus deze mag van mij part weg samen met de kwast :D
Ik heb exact hetzelfde met deze zeep. Ik vind het zonde om weg te doen maar als hij op is dan koop ik geen nieuwe. Hierdoor heb ik ook geen interesse in de as.

Jammer dat samples zo moeilijk te krijgen zijn van a&e. Dat had dit voor mij kunnen voorkomen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
Ik denk dat je je kwast te diep in het potje hebt gestoken
Onderin een Turkse koffie zit altijd prut die je er niet bij wilt hebben ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 24 September 2021
Prep: Cold water
Brush: Chisel and Hound Greystone
Razor : Filarmonica 13
Soap: Ariana&Evans Vanille Vendetta
After-shave: Ariana&Evans Vanille Vendetta

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bn2DWL1kbR_d9R6J8hdJH0CkR50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xT80f40ZrnyYurMQuVNrv8QF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaHNRP5sEvALwNwe4usuGSl8JRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9nYdCQqSl7bMZJGAyFBYbPMa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBmUHkpybv1Pm4ZWSlwfme_zk_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EKcOtheIwcNdz4v3z3bv9Hn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 25 September 2021

Brush: Mozingo Homemade Jade
Razor : Filarmonica 13
Soap: Wholly Kaw Timmerman
After-shave: Wholly Kaw Timmerman
EdP: Tom Ford Oud Wood

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c1WZKfvGD7Sxuuokkg3gGyXke8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNuVdbuFFNjqxX8OsRT9LH39.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
SOTD 26 september

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AlRBhVQozTuDQqKWqlJkB-efhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OADDJR93y8dtCB0S38Sd0zKu.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste keer Henson-Feather combinatie, zeer tevreden 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10

Magic666

No one's neighbour!

Die combi moet ik ook nog eens testen idd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• negerdesheils
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2oaHkzHtzn1H95fz7FlaO8AHSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/388CbR6wPABhpEJWwfkX9Czy.jpg?f=fotoalbum_large

Met de Merkur 34C en Merkur mesje, lag nog in de wasbak :)

Eerste keer proraso rood, verzorgd de huid wel lekker. Geur niet al te sterk maar wel lekker.

[ Voor 6% gewijzigd door negerdesheils op 26-09-2021 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Trouwens, gisteravond heb ik op YouTube een video interview gezien met Peter Charkalis, the man achter Ariana and evans.
Binnenkort komt een nieuwe budget line, met zepen rond de $10.
Ik verwacht ze niet op korte termijn hier in Europa maar wie weet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:44
Zojuist de Noble Otter Two Kings aftershave besteld. Ik had de zeep al, maar de aftershave ontbrak.

Dit omdat maggardrazors.com geen aftershave per vliegtuig mag versturen ofzo. Daarom maar besteld via Slickboys.co.uk. Ze zijn volgens mij de enige Noble Otter importeur in Europa?

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuQ2AWHeJBEGdcHxzUNTt-oLBGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoUYwvgYZzCGgDzZLewTJVAH.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qG1rEpT3QAvyol5HDPqrcMXxu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l8LTInOWllbuDZBC70r5M1mw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Turdie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:06:
[...]

Ja, en toch ... ik heb me decennia lang (vanaf begin jaren tachtig) geschoren met een varkensharen Omega, een scheerstaaf van De Vergulde Hand en een simpele Gillette krabber. Ik begrijp niet precies waarom jij een "gewone" scheerkwast als lastig benoemt? Bedoel je omdat een varkensharen kwast in het begin nogal stug is?

Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk vooral Simpson synthetische en "best badger" kwasten. Ik vond juist synthetische kwasten in het begin wennen, omdat ze veel minder water vast houden dan een varkensharen of dassenharen kwast. Vergulde Hand gebruik ik ook niet meer trouwens (ik moet nog ergens een pakje hebben liggen van tig jaar geleden).

Maar in principe niets mis met een varkensharen kwast om te beginnen, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
johanth schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:22:
[...]

Ja, en toch ... ik heb me decennia lang (vanaf begin jaren tachtig) geschoren met een varkensharen Omega, een scheerstaaf van De Vergulde Hand en een simpele Gillette krabber. Ik begrijp niet precies waarom jij een "gewone" scheerkwast als lastig benoemt? Bedoel je omdat een varkensharen kwast in het begin nogal stug is?

Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk vooral Simpson synthetische en "best badger" kwasten. Ik vond juist synthetische kwasten in het begin wennen, omdat ze veel minder water vast houden dan een varkensharen of dassenharen kwast. Vergulde Hand gebruik ik ook niet meer trouwens (ik moet nog ergens een pakje hebben liggen van tig jaar geleden).

Maar in principe niets mis met een varkensharen kwast om te beginnen, zou ik zeggen.
Het is een mening wat veel mensen op het internet delen. Ik heb het al vaker benoemt en alles is persoonlijk dus iedereen heeft zijn voorkeuren.

En ja, hij moet niet ingewerkt worden. Hij houdt gaan water vast. Gewoon natmaken en gaan. Makkelijker kan niet vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
yesjohn schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:40:
[...]
Het is een mening wat veel mensen op het internet delen. Ik heb het al vaker benoemt en alles is persoonlijk dus iedereen heeft zijn voorkeuren.
Maar we hebben ons natuurlijk tientallen jaren prima ingezeept met een kwast van varkenshaar. "Alles is persoonlijk" vind ik dus een beetje makkelijk, eerlijk gezegd.

Helemaal mee eens dat een dassenharen of synthetische kwast meer luxe aanvoelt, zeker met de huidige generatie syntheten (die van de jaren negentig zullen we maar vergeten!). Maar dat maakt een goedkope varkensharen kwast nog niet meteen lastig. Sterker nog, voor een beginner die weinig geld wil uitgeven lijkt me dat helemaal geen slechte manier om het natscheren op te pakken.

Maar misschien ben ik onderhand heel ouderwets hoor, wie weet?

(Vroeger waren die kwasten nog geen vijf gulden in de supermarkt, maar dat was toen natuurlijk ;-) ... toen verkocht de Spar ook nog de Palmolive scheerstaven).

Edit: is niet helemaal waar trouwens; vroeger had ik meestal een Vero scheerkwast ... totdat die niet meer in Nederland gemaakt werden, en de kwaliteit achteruit holde. Toen bleef alleen Omega over. Die oorspronkelijke Vero's waren uitstekende kwastjes met een fijn handvat.

[ Voor 11% gewijzigd door johanth op 26-09-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
johanth schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:58:
[...]

Maar we hebben ons natuurlijk tientallen jaren prima ingezeept met een kwast van varkenshaar. "Alles is persoonlijk" vind ik dus een beetje makkelijk, eerlijk gezegd.

Helemaal mee eens dat een dassenharen of synthetische kwast meer luxe aanvoelt, zeker met de huidige generatie syntheten (die van de jaren negentig zullen we maar vergeten!). Maar dat maakt een goedkope varkensharen kwast nog niet meteen lastig. Sterker nog, voor een beginner die weinig geld wil uitgeven lijkt me dat helemaal geen slechte manier om het natscheren op te pakken.

Maar misschien ben ik onderhand heel ouderwets hoor, wie weet?

(Vroeger waren die kwasten nog geen vijf gulden in de supermarkt, maar dat was toen natuurlijk ;-) ... toen verkocht de Spar ook nog de Palmolive scheerstaven).

Edit: is niet helemaal waar trouwens; vroeger had ik meestal een Vero scheerkwast ... totdat die niet meer in Nederland gemaakt werden, en de kwaliteit achteruit holde. Toen bleef alleen Omega over. Die oorspronkelijke Vero's waren uitstekende kwastjes met een fijn handvat.
Jongens jongens. Wat worden meningen af en toe op een weegschaal gelegd in dit topic. Er wordt door niemand gezegd dat het slecht is. Er wordt alleen gezegd dat een synthetische kwast makkelijker gevonden wordt. En zo heeft iedereen zijn voorkeuren, vandaar “Alles is persoonlijk”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
yesjohn schreef op maandag 27 september 2021 @ 06:55:
[...]

Jongens jongens. Wat worden meningen af en toe op een weegschaal gelegd in dit topic. Er wordt door niemand gezegd dat het slecht is. Er wordt alleen gezegd dat een synthetische kwast makkelijker gevonden wordt. En zo heeft iedereen zijn voorkeuren, vandaar “Alles is persoonlijk”
Sinds de opkomst van het internet is natscheren een soort hype geworden. Tegelijkertijd is het nauwelijks meer mogelijk om een fatsoenlijke kwast, mesjes en een goede scheerzeep in de winkel te kopen (ik overdrijf natuurlijk, maar 80% van de scheerspullen die je vroeger in de supermarkt kon kopen is tegenwoordig verdwenen).

Het moet allemaal luxer, en door "artisans" gemaakt, en weet ik niet wat ... wat is er met de no-nonsense scheerbeurt gebeurd? Vroeger was het gewoon scheren, en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:58
@johanth De tijd dat pa je alles kon leren over het scheren is vervlogen. ;)
Logisch dat er nu video's worden bekeken, en product placement is ook geen nieuwigheid meer.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
johanth schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:34:
[...]

Sinds de opkomst van het internet is natscheren een soort hype geworden. Tegelijkertijd is het nauwelijks meer mogelijk om een fatsoenlijke kwast, mesjes en een goede scheerzeep in de winkel te kopen (ik overdrijf natuurlijk, maar 80% van de scheerspullen die je vroeger in de supermarkt kon kopen is tegenwoordig verdwenen).

Het moet allemaal luxer, en door "artisans" gemaakt, en weet ik niet wat ... wat is er met de no-nonsense scheerbeurt gebeurd? Vroeger was het gewoon scheren, en dat ging prima.
Heel simpel: tijden veranderen en zo ook het nat scheren denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

tja... mijn pa had, laat ik het netjes zeggen, geen prio om mij het scheren te leren. Ik moest dus alles zelf leren en dat ging dmv Gillette cartrigde razors.

Achteraf had ik beter gelijk voor DE moeten gaan natuurlijk maar ja: wist ik veel?! Nee dus :P

Hoe het dus toen was weet ik niet, maar genieten doe ik nu wel, en dat een zeep of kwast speciaal is, is dan wel leuk natuurlijk. Dat dat soort dingen niet in de supermarkt meer verkocht worden is logisch: makkelijk en eenheidsworst, daar staat een supermarkt voor toch?
Voor echt vlees ga je naar een echte slager en voor kip naar een poelier.

En voor de betere scheerspullen: het internet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Ik zie het probleem niet, je “mag” gebruik maken van het internet om scheer spullen te kopen maar het kan altijd de vergulde hand, palmolive… of een kwast vinden in supermarkten of drogisterijen. Sky is the limit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tholuz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:06
Over scheerspulletjes kopen gesproken, zijn er eigenlijk écht geen winkels in nederland gericht op scheerspullen?
Er zijn natuurlijk een heleboel barbiers die allemaal een kleine selectie aan verzorgingsproducten verkopen, maar dat is dan een beperkt assortiment lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Sowieso de scheersalon heeft een fysieke winkel in Eersel, helaas voor mij niet in de hoek 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tholuz schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:57:
Over scheerspulletjes kopen gesproken, zijn er eigenlijk écht geen winkels in nederland gericht op scheerspullen?
Er zijn natuurlijk een heleboel barbiers die allemaal een kleine selectie aan verzorgingsproducten verkopen, maar dat is dan een beperkt assortiment lijkt me.
Ik ken er drie met een fysieke winkel:
Scheersalon
Manandshaving
Scheerhuys

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 27-09-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:36
In Maastricht, Wyckerbrugstraat 63 ligt een ouderwetse drogist waar ze ook nog redelijk wat verkopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx1RM4R9On5JGTKhb-Mj9yulv0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wxscHw1xg4nGs6lT5yW8ae7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
Dutch shaving shop Breukelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
Als beginner lees ik ook vaak dat de synthetische kwasten wat makkelijker zijn. Wil niet zeggen dat de overige slecht zijn. Er zitten gewoon verschillen in, en denk ook dat je het bij alle kwasten qua kwaliteit en uiterlijk zo gek kan maken als je zelf wilt. Synthetisch is misschien makkelijker in onderhoud, maar heeft weer andere nadelen. Dierenhaar voelt missh weer anders. Echter heb ik niet echt een referentiekader dus dat is lastig beoordelen.

Als er een scheerwinkel in de buurt zou zijn dan zou ik daar heen gaan en kijken wat goed voelt, maar die luxe heb ik helaas niet. Ik denk dat je gewoon ergens moet beginnen, je kan later altijd nog wat anders uitproberen.

Via internet kan je in ieder geval een hoop vinden, en het is aan jezelf om te kijken of je dat waard vind. Ik ben vooral blij dat ik met een safety razor een degelijk alternatief heb voor al die cartridge systemen. Ik zou ook wel eens zo'n duurdere scheerzeep willen proberen. Het zal vast lekker zijn maar denk voor iedereen dat het persoonlijk is of ze dit waard vinden. Er is in ieder geval genoeg te kiezen, en door internet kun je dit op je eigen manier ontdekken.

Ik vergelijk het maar met speciaalbiertjes, dat is ook erg in opkomst geweest. Oude bierstijlen komen weer op en er word volop geëxperimenteerd. Er valt genoeg uit te proberen, maar in elke prijsklasse kan je wel goede kwaliteit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb door mijn statement deze discussie onbewust aangezwengeld, had niet verwacht dat er zo'n discussie uit voort zou komen, maar de reden waarom een syntheet makkelijker is omdat ie minder water vasthoudt dan bijvoorbeeld een dassenhaar, en je hoeft een syntheet niet in te laten weken voordat je gaat scheren. En je kunt gemakkelijker een goed schuim maken omdat sommige dassen veel scheerschuim vasthouden (lather hogging)

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 27-09-2021 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Daar heb je eigenlijk alleen last van bij zwaar behaarde kwasten. Dat komt ook voor met varkens, ook met syntheten en ja, ook met dassen.

Syntheet moet je nemen als je eigenlijk geen zin hebt om te leren hoe t wel moet :)

Juist het proces van weken, inwerken en leren hoe je met bepaalde haarsoorten om moet gaan is een onderdeel van de hobby.
Leren hoe welke haarsoort waarop het beste reageert, het leren kennen van verschillende haarsoorten is een leuk onderdeel van de hobby om doorheen te spitten.

Syntheten zijn absoluut niet de holy grail van het scheren op t moment. Ja, they've come a loooooong way van bijv een jaar of 8 terug, maar qua gevoel en handling is het nog lang niet te vergelijken met een high end das :) Het blijft plastic en dat voel je :)

Verder, mijn SOTD van vandaag. Herfst, dus dan mag de Fahrenheit weer een keer naar buiten :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ep52fRMOQlx0n5VdzWPlS4M3SxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMWShNC3EuDG0VjDTTcMgTGR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkmxfSo6dLGK-DFVUmvnQvrttv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaHvpcEDUfs9T7cM1MBXXwOE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 28 September 2021
Brush: SawDust Creations Studio
Razor : Karve Christopher Bradley Stainless steel E-OC
Soap: PAA Pineapple Bay Rum
After-shave: PAA Pineapple Bay Rum

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szJ1WCYH-X-plOr_uCcuA6B4ROM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZM8TB5JUxKbKBGEgxiu0Pv7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:49:
SOTD 28 September 2021
Brush: SawDust Creations Studio
Razor : Karve Christopher Bradley Stainless steel E-OC
Soap: PAA Pineapple Bay Rum
After-shave: PAA Pineapple Bay Rum

[Afbeelding]
Deze keer is deze vraag wel voor jou ;)

Scheert deze echt zo geweldig als mensen beweren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Knr79N8sWA98mwnscvxXs89e8Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rp7KIsbhSpZtn6Tt2aEcMlhT.jpg?f=fotoalbum_large

De menthol cream voor mijn verjaardag gehad :)
Frisse lichte menthol geur en zacht na het scheren, leuk spul.

[ Voor 12% gewijzigd door Magic666 op 28-09-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:45:
[...]

Deze keer is deze vraag wel voor jou ;)

Scheert deze echt zo geweldig als mensen beweren ?
Ja hij scheert erg fijn, en zelfs met een E-plate OC voelt ie niet ruig aan (de ene na meeste agressieve die Karve heeft), maar best "smooth".
Ik krijg morgen een F-OC binnen voor mijn alimunium binnen die ik ga testen, dat is de meeste agressieve plate die ze hebben.Het fijne is ook dat je je base plate kan kiezen A - F, van mild(A) tot (F) agressief.
En op zich voor een custom DE razor is de prijs/kwaliteit best goed. De eigenaar Chris doet alle productie helemaal zelf, dat is ook best te bewonderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 28-09-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:59:
[...]

Ja hij scheert erg fijn, en zelfs met een E-plate OC voelt ie niet ruig aan (de ene na meeste agressieve die Karve heeft), maar best "smooth".
Ik krijg morgen een F-OC binnen voor mijn alimunium binnen die ik ga testen, dat is de meeste agressieve plate die ze hebben.Het fijne is ook dat je je base plate kan kiezen A - F, van mild(A) tot (F) agressief.
En op zich voor een custom DE razor is de prijs/kwaliteit best goed. De eigenaar Chris doet alle productie helemaal zelf, dat is ook best te bewonderen.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik heb nu een Rockwell 6s en die wordt vanwege de platen vaak vergeleken met deze razor. En bijna iedereen vind hem beter lijkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:30:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik heb nu een Rockwell 6s en die wordt vanwege de platen vaak vergeleken met deze razor. En bijna iedereen vind hem beter lijkt wel
Ik heb geen ervaring met de Rockwell dus daar kan ik niks over zeggen. Ik heb de Karve via via een keer op de kop kunnen tikken en goed bevallen en later ook de aluminum versie erbij gekocht. Sta nog op de wachtlijst voor een titanium versie.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 28-09-2021 21:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2dHnieVWAFlkG8E4pDFm_Od2Uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KbHjZr6zYUJ3tZon6okslcdV.png?f=fotoalbum_large

scheer mij hier al jaren mee samen met de goedkoopste scheerschuim die ik kan vinden.
Vroeger dure producten gehad maar dit werkt toch het fijnst, makkelijkst en goedkoopst.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

*pakt helm en popcorn

• Raymond P
Kwam ik daar maar mee weg :+

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
*pakt vuilniszak*

*pakt cartridges af bij iedereen en flikkert ze in vuilniszak*

*wijst naar DE razor en mesjes met kwast en fatsoenlijke zeep en fatsoenlijke aftershave splash en balms*

Je gaat t maar gewoon leren op de goede manier :+

• Rofdof
Lampuhkap schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:04:
*pakt vuilniszak*

*pakt cartridges af bij iedereen en flikkert ze in vuilniszak*

*wijst naar DE razor en mesjes met kwast en fatsoenlijke zeep en fatsoenlijke aftershave splash en balms*

Je gaat t maar gewoon leren op de goede manier :+
Het gaat er toch om dat je een zacht babyhuidje hebt na het scheren.

Dat lukt ook gewoon met goedkope setjes. en die van de aldi scheren gewoon goed glad.

Ook geen last meer van huidirritaties.

Maar ik snap dat heel veel mensen gevoelig zijn voor marketing en influencers. Best zonde want het kan zoveel goedkoper en beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Als dit werkt voor je dan is het prima. Gewoon lekker doen wat je fijn vindt.
Rofdof schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:17:
[...]

Maar ik snap dat heel veel mensen gevoelig zijn voor marketing en influencers. Best zonde want het kan zoveel goedkoper en beter.
Wat dit bijdraagt aan de discussie weet ik alleen niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zoveel goedkoper en beter.... Dit moet een troll zijn??

• Rofdof
Magic666 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:56:
Zoveel goedkoper en beter.... Dit moet een troll zijn??
heb ze allemaal geprobeerd.
Maar fijnste werkt dus een simpel scheersysteem met 2 mesjes.
snel en makkelijk onder de douche als je je tenminste zonder spiegel kunt scheren.

• yesjohn
Rofdof schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:03:
[...]

heb ze allemaal geprobeerd.
Maar fijnste werkt dus een simpel scheersysteem met 2 mesjes.
snel en makkelijk onder de douche als je je tenminste zonder spiegel kunt scheren.
Dat een simpel scheersysteem het fijnste werkt zijn de meeste mensen het hier wel over eens ;).

Maar wat bedoel je met dat je ze allemaal hebt geprobeerd ? Als het voor je werkt dan werkt het. Maar ik vind het lastig voorstellen dat je alles hebt geprobeerd van een straight razor tot aan een Fusion met warmte element. En alles wat daar tussenin zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Simpel is het zeker, snel en makkelijk ook, maar beter en goedkoper?

Ik ben pas begonnen met klassiek natscheren en kan nu al zeggen dat het net zo simpel en makkelijk is als met een cartridge. Sneller? Neuh, maar ik ben nooit een snelle scheerder geweest en voor mij zijn een paar extra minuten geen showstopper.

Maar dat klassiek beter is staat voor mij als een paal boven water!
zeep (met kwast) vs scheerschuim uit een bus: zeep! Om het simpele feit dat de drijfgassen uit een bus niet bevorderlijk zijn voor je huid. Laat je een bus lang staan gaat het gas minder zijn werk doen en krijg je prut of kun je de bus, halfvol, weggooien omdat er niks meer uit komt.
Ook de kwaliteit van een zeep is gewoon vele malen beter dan een Gillette (of goedkoper merk) spuitbus.
Dat ondervind ik om de paar dagen aan den lijve ;)

Straight razor vs cartridge.... dat is echt een no brainer, en kwaliteit en kosten vallen toch echt in het voordeel uit van de straight razor met de goedkope mesjes (als je ze in bulk koopt is het al helemaal lachwekkend).

Ja, een krabber kan duur zijn maar met wat beleid doe je daar de rest van je leven mee, de krabbers die je bij de cartridges krijgt zijn van plastic en vroeg of later aan vervanging toe.
En dan is, voor mij althans, het toverwoord gevallen: minder plastic!

Als je zit hoe lang je doet met de echte, soms dure, scheerspullen, verkleint dat mijn afvalberg aanzienlijk.

Ook wat waard denk ik dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat goedkoop betreft, ik lach ook in m'n vuistje met DE blades. Na wat samples proberen m'n favoriete mesje gevonden en er destijds via eBay 1800 stuks van gekocht voor €60. Ik doe minimaal drie scheerbeurten per mesje, scheer me max 2 keer per week, dus kan dik 50 jaar vooruit.

Ik heb ooit geëxperimenteerd met een kwast en sjieke zeep, maar scheerschuim van de Appie en m'n handen zijn hier de gewoonte geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Rofdof schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:17:
[...]

Het gaat er toch om dat je een zacht babyhuidje hebt na het scheren.

Dat lukt ook gewoon met goedkope setjes. en die van de aldi scheren gewoon goed glad.

Ook geen last meer van huidirritaties.
Nope, lukt niet. Zeer goedkope cartridges blijven gewoon hangen in m'n baard. Voordat voldoende haar verwijderd is ben ik aan het epileren in plaats van scheren...

De enige cartridge waar ik mee weg kom is Mach 3, maar dat is ook niet prettig te noemen.

Je mag van geluk spreken dat het zo makkelijk voor je is maar kan je ervaring zeker niet generaliseren.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
@Rofdof
You lucky……….

SOTD

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FHddGtn/58-D406-EF-5897-4-F29-9-F13-4-F21-AA92-B199.jpg

Vandaag een sample van MdC Original gebruikt, jammer van de geur, niet echt mijn smaak en veel te zwak, verder super shave 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 29 September 2021
Prep : Cold water
Razor: Greaves
Brush : Leonidam Krypto
Soap: PAA First Night
After-shave: PAA First Night

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBRLqexDIfHr-s4tr8UtggogNik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tH3pyj1Y7bIQ9IUQueqUXaa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rofdof
SOTD

voorbereiding: warm onthard water 38 graden
Scheermes biocura 2-voudig
Scheerschuim: Derlon + Vit B5
Nabehandeling: warm water onthard +- 45 graden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6rikDK_k_lqkxfmjwHO-1YDt9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JKmbiia3GtCPv0vG7Mn31S6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5RKXQlr8t2MQLfh6P3XhgNcWPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CNQ3Wp3usRhhwes1Ez88Uy2j.png?f=fotoalbum_large

• negerdesheils
Rofdof schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:48:
SOTD

voorbereiding: warm onthard water 38 graden
Scheermes biocura 2-voudig
Scheerschuim: Derlon + Vit B5
Nabehandeling: warm water onthard +- 45 graden

[Afbeelding]
Ik mis alleen nog de biocura aftershave :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jkw7EvVCmZj0hD3jhcjfsDQPCoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1Nea1XFo7giDNJbJNm80xws.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 30 September 2021

Razor: Wogen Tanjifuji
Brush : Mozingo Homemade Jade
Soap: Southern Witchcrafts Fougere Nemeta
After-shave: Southern Witchcrafts Fougere Nemeta

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGwfuAXcqMy8N-oHXlwiI1g2Aa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFxWeIEeIoHv82hBJ6luPvrF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Hi allen, sinds een tijdje (maandje denk ik) ook eens aan het kijken of een safety razor wat voor me is...(Goedkoper, beter voor milieu, leuk om eens te proberen).

Beginsetje in de vorm van King C Gillette gekocht (met de vergulde hand scheerstaaf, een goede borstel, etc).

De King C gillette mesjes bevallen eigenlijk best prima, kon me daar makkelijk meerdere keren mee scheren zonder issues (geen/amper wondjes). Om wat te testen ook Astra (groen, 100pack) gekocht maar dat is garantie voor een slachtveld bij me lijkt het. Enkele mesjes geprobeerd maar in no time bloedt het bij me.

Vervolgens Gillette Platinum geprobeerd en wel beter maar ook niet helemaal lekker... Tussen de Astra en King C in.

Sowieso meot ik zeggen dat mijn Gillette Fusion Power setje sneller en gladder scheert bij me, daar doe ik ook een maand mee met een mesje (om de dag scheren) dus als ik echt even glad moet/wil gebruik ik die nog.

De safety razor is verder meestal goed genoeg, ik doe maar 1 richting op (niet helemaal super glad, maar voorkomt irritaties/wondjes) maar blijf zoeken naar de handigste/beste mesjes.

Heb overigens vrij vlotte en dikke baardgroei volgens mij, ah well... we blijven uitproberen en ontdekken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
m0ridin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:13:
Hi allen, sinds een tijdje (maandje denk ik) ook eens aan het kijken of een safety razor wat voor me is...(Goedkoper, beter voor milieu, leuk om eens te proberen).

Beginsetje in de vorm van King C Gillette gekocht (met de vergulde hand scheerstaaf, een goede borstel, etc).

De King C gillette mesjes bevallen eigenlijk best prima, kon me daar makkelijk meerdere keren mee scheren zonder issues (geen/amper wondjes). Om wat te testen ook Astra (groen, 100pack) gekocht maar dat is garantie voor een slachtveld bij me lijkt het. Enkele mesjes geprobeerd maar in no time bloedt het bij me.

Vervolgens Gillette Platinum geprobeerd en wel beter maar ook niet helemaal lekker... Tussen de Astra en King C in.

Sowieso meot ik zeggen dat mijn Gillette Fusion Power setje sneller en gladder scheert bij me, daar doe ik ook een maand mee met een mesje (om de dag scheren) dus als ik echt even glad moet/wil gebruik ik die nog.

De safety razor is verder meestal goed genoeg, ik doe maar 1 richting op (niet helemaal super glad, maar voorkomt irritaties/wondjes) maar blijf zoeken naar de handigste/beste mesjes.

Heb overigens vrij vlotte en dikke baardgroei volgens mij, ah well... we blijven uitproberen en ontdekken ;)
Welkom ;)

In het begin is het inderdaad even wennen. Met een vrij dikke baardgroei is de King C Gillette niet het beste scheermes omdat hij vrij mild is. Ik zou sowieso even een sample pack mesjes kopen via bijvoorbeeld https://www.razorbladesclub.com. Je kan bijvoorbeeld naar Feather kijken. Deze zijn belachelijk scherp. Dan compenseer je de milde razor met het scherpe mesje. Niet iedereen is hier fan van natuurlijk.

Je scheert al met een zeep zie ik. Ik ben zelf geen fan van Vergulde Hand. Droogt heel erg uit vind ik. Als goedkoop alternatief zou je misschien naar Cella, Prorasso of eventueel Palmolive scheercreme.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
@yesjohn Thanks voor de tips! Die site ziet er ook fijn uit, was op andere plekken wel sampers tegengekomen maar die waren wel erg veel duurder... zal hier eens wat bestellen/testen.

En ook goed om alternatieven voor de vergulde hand te hebben, zal ook daar eens induiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
m0ridin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:18:
@yesjohn Thanks voor de tips! Die site ziet er ook fijn uit, was op andere plekken wel sampers tegengekomen maar die waren wel erg veel duurder... zal hier eens wat bestellen/testen.

En ook goed om alternatieven voor de vergulde hand te hebben, zal ook daar eens induiken :)
Andere alternatieven zijn natuurlijk de artisans zoals Stirling of Ariana and Evans. Deze zijn over het algemeen beter maar er zit ook een ander prijskaartje aan natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGnYozUkh56VJmwSUd_pqepS73w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dx0LWvWsZogpasXwEyJ51dBI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPe0nRFhGaTtOKKnBoFCKGwNoo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OpVkxreLPcWuD44s9kR13kho.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
@m0ridin
Heel apart, ik vind de king c Gillette mesjes ook heel goed, ze lijken op mijn favoriete mesjes, de Astra Green.
Hebt jij de 100 pack Astra’s in een betrouwbare winkel gekocht? Het wordt ook veel “neppers” aangeboden
Trouwens, jij moet geduld hebben, techniek is erg belangrijk, het komt goed, kwestie van tijd 😉

[ Voor 17% gewijzigd door chulin op 01-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 1 Oktober 2021

Razor: Dubl Duck Goldedge
Brush : Wolf Whiskers RCE#54
Soap: PAA Fresco
After-shave: PAA Fresco

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_8_DeLLZHVci6V5isJwvxMx-FU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2RErN26hr7XydOArJKE7u4n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 01-10-2021 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
SOTD 2 Oktober 2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIWVgyXDpK0zMmzypeel6D7FgF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHnsccMohsZtiPEtLs2qC0ZM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Scheren jullie je nu elke keer met iets anders?
Ik krijg er een untappd gevoel bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Sommige hebben zo'n waanzinnige collectie dat ze de luxe hebben dat te kunnen idd :P

Ik dacht in het begin ook: mwoah, 1 krabber (mesjes totdat je je favo merk gevonden hebt), 1 AS en/of ASB en 1 zeep (omdat je met alles toch een aardig tijdje doet)
Ik werd al gewaarschuwd voor de RAD....... mij kennende: welnee, ik ben zuinig, vind het al snel best.

Zat ik er ff naast...... het leuke van deze manier van scheren, voor mij althans, is dat het nu echt een leuk iets is wat voorheen een "moetje" was. En tja.... dan is afwisseling van geur en materiaal best leuk. #damnyouRAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Jelte schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:16:
Als je een keer de smaak te pakken hebt, het is verslavend en komt je in gevaar 😱
Ik heb niet zo waanzinnige collectie maar toch is van 10 zepen, meestal gebruik ik iedere dag wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Er is ook een soort Untappd voor scheerzepen en afstershaves genaamd Trythatsoap :P. Minder uitgebreid alleen.

Maar bij mij wisselt het een beetje. Ik heb zepen die ik regelmatig gebruik en zepen die al een hele tijd achter in de lade liggen. Maar ik gebruik wel elke dag een andere eigenlijk

Misschien is het tijd dat ik weer eens een foto van m’n collectie maak :p

[ Voor 7% gewijzigd door yesjohn op 02-10-2021 12:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
SOTD 02-10-2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYpq7zV82DxSJxNE4YpC5IH1ASc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiKtenln7Za3ebWmuuRGkBpk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik kan iedere week van het jaar met wat anders scheren yes :D
Dik over de 70 zepen staan, over de 70 aftershaves, rond de 70 balms, rond de 20+ kwasten :D En deze hoeveelheid al een keer of 3 gehad. Ik heb over de afgelopen 10 jaar meerdere grote zeep en hardware purges gehad. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik ga eerdaags een midweekje naar München, toch maar eens deze shop bezoeken:

https://pomadeshop.com/store/pomadeshop-muenchen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
yesjohn schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Er is ook een soort Untappd voor scheerzepen en afstershaves genaamd Trythatsoap :P. Minder uitgebreid alleen.

Maar bij mij wisselt het een beetje. Ik heb zepen die ik regelmatig gebruik en zepen die al een hele tijd achter in de lade liggen. Maar ik gebruik wel elke dag een andere eigenlijk

Misschien is het tijd dat ik weer eens een foto van m’n collectie maak :p
Graag een foto van je collectie 😉
Ik zou ook graag een foto willen zien van @Lampuhkap en @Turdie, tenminste als alles op een foto past 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Graag een foto van je collectie 😉
Ik zou ook graag een foto willen zien van @Lampuhkap en @Turdie, tenminste als alles op een foto past 🤣
Nee dat past niet, ik heb wel een foto van al mijn kwasten, dat past net.
Mijn A&E collectie past net op een foto. Heb ongeveer 150 zepen he. Maar als je mijn SOTD blijft kijken dan krijg je inkijkje in mijn collectie :P. Ik post ook al mijn SOTD op mijn instagram, en die kun je makkelijker terugkijken. die kan in je PM doen toekomen, dan krijg je een beeld van mijn collectie denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 02-10-2021 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 2 October 2021

Razor: Max Sprecher
Brush : Grizzly Bay Scorpion
Soap: PAA Lo~Haiku
After-shave: PAA Lo~Haiku

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnNfvUts9tolD4hEQKGwlnGshDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgO1EQzexXMhUHx4C0M28Sew.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
Waar laten jullie de gebruikte mesjes? Ik zag al een paar creatieve oplossingen maar misschien heeft iemand nog een goede tip.

Zelf de sample tube van goodfellas smile besteld, nog geen zeepje uitgeprobeerd maar ze ruiken wel erg lekker :)

[ Voor 23% gewijzigd door negerdesheils op 02-10-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
negerdesheils schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:42:
Waar laten jullie de gebruikte mesjes? Ik zag al een paar creatieve oplossingen maar misschien heeft iemand nog een goede tip.

Zelf de sample tube van goodfellas smile besteld, nog geen zeepje uitgeprobeerd maar ze ruiken wel erg lekker :)
Ik had een blade dispenser gekocht bij Ali, maar na 3 weken kreeg ik mijn geld terug omdat niet meer beschikbaar was, ik moet opnieuw eentje kopen 🤣
Momenteel doe ik mijn gebruikte mesje in het originele papiertje, daarna breek ik het 2 keer, in de lengte en in de breedte en de prullenbak in.
Mijn eerste goodfellas smile zeep is binnen, abysso, ruikt heel lekker, het lijkt op davidoff Cool water, morgen is ie aan de beurt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Bij mij gaan ze in een wife-approved glazen potje.
Een potje zonder keurmerk had voor mij ook prima geweest.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
chulin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Ik had een blade dispenser gekocht bij Ali, maar na 3 weken kreeg ik mijn geld terug omdat niet meer beschikbaar was, ik moet opnieuw eentje kopen 🤣
Momenteel doe ik mijn gebruikte mesje in het originele papiertje, daarna breek ik het 2 keer, in de lengte en in de breedte en de prullenbak in.
Mijn eerste goodfellas smile zeep is binnen, abysso, ruikt heel lekker, het lijkt op davidoff Cool water, morgen is ie aan de beurt 😉
Ik heb zelf deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
[...]

Die abysso is zwart van kleur toch? Die zit ook in mijn setje maar bij mij is die wit en ruikt naar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Haha, ja ik had ook deze besteld, met een andere logo voor $1,50 geloof ik.
Maar ja, een potje met deksel is ook goed, en klaar is Kees 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
negerdesheils schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Die abysso is zwart van kleur toch? Die zit ook in mijn setje maar bij mij is die wit en ruikt naar niks.
Zwart was de oude formule, de nieuwe is gewoon wit.
Eerlijk gezegd, ik krijg gemeende gevoelens met samples, ik heb ook een paar gehad met weinig geur terwijl sommige mensen met de originele potje super tevreden zijn. MdC is een voorbeeld, 2 geprobeerd met weinig tot geen geur.
De abysso ruikt echt naar cool water, niet super sterk geur maar wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

negerdesheils schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:42:

Gewoon in zijn originele houder (via de onderkant kun je ze er weer in stoppen). Is die vol: prullenbak.
Een bladedispenser vind ik echt zonde geld O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Magic666 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

Gewoon in zijn originele houder (via de onderkant kun je ze er weer in stoppen). Is die vol: prullenbak.
Een bladedispenser vind ik echt zonde geld O+
Muhle en feather hebben idd een houder maar meeste zijn karton/papier doosjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik doe verbruikte mesjes in een leeg blikje Murray's Pomade.

Doel is vooral ze niet te laten slingeren of los weg te gooien ivm veiligheid van derden.

-edit-
Niet persoonlijk hoor! Stel je voor dat vrouw, partner of kind te lui is om de prullenbak te legen en even met de handen aandrukt om ruimte te maken voor meer. Kan pech voor polsjes zijn. Of vuilniszak vrolijk langs het been zwaaiend naar de bak brengen, pech voor beentjes.

Voor mij een reden om scherpe dingen niet 'los' in de prullenbak te willen mieteren, het gaat slechts 99% van de tijd goed.

[ Voor 68% gewijzigd door Chris.nl op 02-10-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Chris.nl schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:27:
Ik doe verbruikte mesjes in een leeg blikje Murray's Pomade.

Doel is vooral ze niet te laten slingeren of los weg te gooien ivm veiligheid van derden.

-edit-

[...]

Niet persoonlijk hoor! Stel je voor dat vrouw, partner of kind te lui is om de prullenbak te legen en even met de handen aandrukt om ruimte te maken voor meer. Kan pech voor polsjes zijn. Of vuilniszak vrolijk langs het been zwaaiend naar de bak brengen, pech voor beentjes.

Voor mij een reden om scherpe dingen niet 'los' in de prullenbak te willen mieteren, het gaat slechts 99% van de tijd goed.
Jij hebt gelijk… maar ik gooi ze niet in de gewone prullenbak, het is een kleine die ik alleen gebruik in de badkamer bij mijn scheer artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:57
Het kriebelt om mijn eerste set te bestellen.

Momenteel gebruik nog Gillette Mach3 Turbo + random Gillette scheerschuim. Doet op zich wel wat het moet, maar zelfs na het scheren heb ik toch nooit echt het gevoel dat het -echt- glad is (ook met nieuwe mesjes).

Zelf al wat opgezocht en ik kom momenteel op onderstaande "configuratie" uit:
  • Razor: Merkur 34C / Henson AL13 / ....
  • Brush : Synthetisch, blijkbaar makkelijker voor een newbie. Yaqi Tuxedo?
  • Soap: ???
  • After-shave: ???
Ik wil bewust een safety razor, geen shavette of dergelijke. De Merkur 34C of de duurdere Henson AL13 zag ik vaak voorbij komen en spreken mij wel aan, al zijn er misschien betere opties? Qua kwast wil ik sowieso sythentisch. De Yaqi Tuxedo knot is blijkbaar wel goed? Andere voorstellen van safety razor zijn welkom. Ik wil het graag zo smooth mogelijk (dus agressief?) zonder mijn badkamer om te toveren tot een bloedbad.

Qua zeep en aftershave is de keuze eerlijk gezegd overweldigend, geen idee waar te beginnen. Qua mesjes denk ik er aan om een set van een aantal verschillende merken te bestellen zodat ik er mijn persoonlijke voorkeur kan uithalen. Iemand aanraders van dergelijke setjes?

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 02-10-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SanderH_ schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:55:
Het kriebelt om mijn eerste set te bestellen.

Momenteel gebruik nog Gillette Mach3 Turbo + random Gillette scheerschuim. Doet op zich wel wat het moet, maar zelfs na het scheren heb ik toch nooit echt het gevoel dat het -echt- glad is (ook met nieuwe mesjes).

Zelf al wat opgezocht en ik kom momenteel op onderstaande "configuratie" uit:
  • Razor: Merkur 34C / Henson AL13 / ....
  • Brush : Synthetisch, blijkbaar makkelijker voor een newbie. Yaqi Tuxedo?
  • Soap: ???
  • After-shave: ???
Ik wil bewust een safety razor, geen shavette of dergelijke. De Merkur 34C of de duurdere Henson AL13 zag ik vaak voorbij komen en spreken mij wel aan, al zijn er misschien betere opties? Qua kwast wil ik sowieso sythentisch. De Yaqi Tuxedo knot is blijkbaar wel goed? Andere voorstellen van safety razor zijn welkom. Ik wil het graag zo smooth mogelijk (dus agressief?) zonder mijn badkamer om te toveren tot een bloedbad.

Qua zeep en aftershave is de keuze eerlijk gezegd overweldigend, geen idee waar te beginnen. Qua mesjes denk ik er aan om een set van een aantal verschillende merken te bestellen zodat ik er mijn persoonlijke voorkeur kan uithalen. Iemand aanraders van dergelijke setjes?
Op razorbladesclub.com kun je sample packs bestellen, als je echt een agressief mesje wil zou je is kunnen kijken naar de Feather mesjes, die zijn de scherpste die er zijn, ze kunnen af en toe wel wat ruig aanvoelen.
Gilette Nacet zijn ook erg scherp. De Merkur 34C is een goede optie voor een beginner denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_fkk50UCIqc-LnwXEwrDN3rolw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsPnsILHizUTf8EQZkj2IX0x.jpg?f=fotoalbum_large

Wat we een DFS noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
@SanderH_
Veel beginners gebruiken ook de Muhle R89 en de Edwin Jager D89.
Zelf ben ik begonnen met de Muhle, redelijk mild maar effectief. Niet zo lang geleden ben ik overgestapt naar de Henson AL13 mild, het is milder en iets minder effectief dan de Muhle, zeker met de eerste pas, maar daarna werkt super, ik krijg altijd goede shaves. Jij hebt ook een AL13 medium, iets meer agressief, @Magic666 gebruikt ze met tevredenheid.

Scheerkwast zou ik idd een synthetische kopen, meer voor het gemak.
En tja, zepen…. Welke geuren vind jij lekker?

Verder 100% eens met @Turdie, lekker veel mesjes testen 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@SanderH_ ik ben ook pas begonnen met klassiek nat en een milde krabber om te beginnen is wel aan te raden.
Die Henson (je hebt ze in een milde en normale/"aggresief" model) zijn mooie krabbers met als voordeel dat de kop eigenlijk al de goede hoek laat zien, dat scheert zeer prettig is mijn ervaring.

Qua kwast heb ik een synthetische, de Razorock Bruce, prima kwast. Of ik verschil zou merken met bv een dassenhaar kwast? Geen idee, maar voor mij persoonlijk hoeft een dier niet te lijden zeg maar.

Tja, zeep en AS danwel ASB... heeeel veeel soorten en geuren. Trial en error zeg maar, bekijk de geuromschrijvingen, koop wat je denkt dat lekker is. Bij een aantal websites kun je ook kleinere verpakkingen kopen of proefsamples.

Een kom is misschien ook wel handig voor het opschuimen, of je moet willen facelatheren.

Maar het belangrijkste is misschien nog wel de techniek onder de knie krijgen en weten hoe je baardgroei is.
Daar kom ik nu zo langzamerhand achter wat het lekkerst scheert en het minst/helemaal geen irritatie oplevert.

En voor de rest: geniet van een lekkere scheerbeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Qua zepen zou ik aanraden om shavedash.com wat samples te bestellen van zepen/geuren die je aanspreken. Als bijvoorbeeld een parfum of eau-de-toilette gebruikt, en aangeeft welke dat is, kunnen wij wellicht kijken welke zeep daarbij past.
Trouwens de Yaqi Tuxedo is een prima kwast, maar ik vind zelf de kwasten van AP Shave Co fijner qua synthetische haren, de Yaqi's die ik had geprobeerd waren erg fluffy en bijna geen backbone. Ik heb nog een Yaqi liggen die je gratis mag overnemen (Tuxedo volgens mij)

[ Voor 76% gewijzigd door Turdie op 03-10-2021 12:16 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 79 Laatste