Leuk om te zien, geniet ervanchulin schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:45:
SOTD
[Afbeelding]
@Turdie
Lekker geurtje idd, heerlijk 🥰
Damn….
Ik zou graag de zeep willen hebben maar ik kan hem nergens vinden 😡
Heerlijk Dior Fahrenheit geur 🥰🥰
Ze komen deze zomer weer terug, in grootverpakkingchulin schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:20:
[...]
Damn….
Ik zou graag de zeep willen hebben maar ik kan hem nergens vinden 😡
Heerlijk Dior Fahrenheit geur 🥰🥰
Stirling heeft soms van deze pareltjes op de website staan en dan moet je snel zijn, want op is op.
Ik had gehoopt het te kunnen vinden in NL of ieg Europe, te veel gedoe om uit de VS iets te kopen.Lampuhkap schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:33:
[...]
Ze komen deze zomer weer terug, in grootverpakking(in de US iig)
Stirling heeft soms van deze pareltjes op de website staan en dan moet je snel zijn, want op is op.
Net als ik, US adresje waar je lekker je naar kan laten verzenden, shit verzamelen en dan 1x per maand gewoon wat over laten komenchulin schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:16:
[...]
Ik had gehoopt het te kunnen vinden in NL of ieg Europe, te veel gedoe om uit de VS iets te kopen.
Ik moet nog veel leren 🤪Lampuhkap schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:39:
[...]
Net als ik, US adresje waar je lekker je naar kan laten verzenden, shit verzamelen en dan 1x per maand gewoon wat over laten komenhoppaaa
Als jij een keer Alighieri tegenkomt, laat mij het weten aub 😉
Prep : Cold water
Razor: Wade and Butcher
Brush : Grizzly Bay Scorpion
Soap: PAA Sange de Drago
After-shave: PAA Sange de Drago
Ook een lekkere herfst/winter geur
:strip_exif()/f/image/PTdCCp50uoYWhw8yC48meXNF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 12-09-2021 16:33 ]
Zal ik zeker doen, zal van de zomer worden, dan zijn ze er als t goed is in grote tubs en grote flessen. Dus dan moeten we maar eens een babbel maken denk ikchulin schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:09:
[...]
Ik moet nog veel leren 🤪
I cann’t wait 😉Lampuhkap schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:49:
[...]
Zal ik zeker doen, zal van de zomer worden, dan zijn ze er als t goed is in grote tubs en grote flessen. Dus dan moeten we maar eens een babbel maken denk ik
Als je nog voorraadjje weet te vinden in de US mag het wel mee mijn zendingen via Shipittochulin schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:09:
[...]
Ik moet nog veel leren 🤪
[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 12-09-2021 21:48 ]
Bedankt maar ik weet het echt niet hoe het wek 😖Turdie schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:46:
[...]
Als je nog voorraadjje weet te vinden in de US mag het wel mee mijn zendingen via Shipitto(hint kijk is bij pasteurs in de US)
Via Shipitto krijg je een gratis adres in de US en je kunt dan naar je account bestellingen laten versturen naar dat adres, en Shipitto verstuurt het dan door naar je eigen adreschulin schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:44:
[...]
Bedankt maar ik weet het echt niet hoe het wek 😖
https://www.shipito.com/en/shipito-free-us-address
Ik doe ook regelmatig een consolidation, waar ze het pakketje uitpakken en het in een doos combineren:
https://www.shipito.com/en/consolidation_landing
En dan verstuur ik het meestal via DHL Express (wel wat prijziger), maar meestal binnen 4/5 dagen in Nederland. Als je het via USPS doet, via de retailers zelf, kan het soms wel maanden duren, dat was ik een beetje zat.
[ Voor 38% gewijzigd door Turdie op 13-09-2021 09:00 ]
Het is wel grappig/apart, de douane inklaring bij DHL Express duurt een half uurtje meestal, bij PostNL kan dat weken duren. Meestal zie ik dat dan het pakket om 4:00 uur in de nacht is aangekomen in Amsterdam, en om 5 uur is ie ie ingeklaard en in het sorteerproces in het distributiecentrumMagic666 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:04:
Ow, dat is wel handige info!
Maar je kunt gewoon via USPS of andere koeriersdiensten verzenden via Shipitto.
Je hebt ook nog Planet Express, maar daar heb ik bijna geen ervaring mee.
[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 13-09-2021 09:09 ]
Wel jammer dat het inklaren, met bijkomende kosten ?, nog steeds moet.
Of ontwijk je die kosten van inklaren omdat het door een "particulier" verstuurd wordt?
Ik heb eigenlijk nog nooit kosten voor het inklaren hoeven betalen via DHL Express, geen idee hoe dat werkt.Magic666 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:08:
Dat het bij PostNL weken kan duren ben ik laatst achter gekomen....
Wel jammer dat het inklaren, met bijkomende kosten ?, nog steeds moet.
Of ontwijk je die kosten van inklaren omdat het door een "particulier" verstuurd wordt?
Shipitto rekent wel wat verzend fees, misschien dat het daar al in verwerkt is.
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 13-09-2021 09:11 ]
Dus weer wat geleerd vandaag
Nog een voordeel van Shipitto, je kunt daar via ook aftershaves en producten met alcohol verzenden, wat de meeste retailers en artisans in de US niet doen. Shipitto is een van de weinige die dat kunnen, valt onder de dangerous goods. Is wel erg prijzig. Dat maakt het ook makkelijker om een hele set te kopen bij een US artisan of retailer.Magic666 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:15:
ah ok, maar handig is het zeker wel! Wist niet eens dat het bestond
Dus weer wat geleerd vandaag
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 13-09-2021 09:18 ]
Net even gekeken, handig idd maar alleen als een redelijk groot bestelling hebt.Turdie schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:55:
[...]
Via Shipitto krijg je een gratis adres in de US en je kunt dan naar je account bestellingen laten versturen naar dat adres, en Shipitto verstuurt het dan door naar je eigen adres
https://www.shipito.com/en/shipito-free-us-address
Ik doe ook regelmatig een consolidation, waar ze het pakketje uitpakken en het in een doos combineren:
https://www.shipito.com/en/consolidation_landing
En dan verstuur ik het meestal via DHL Express (wel wat prijziger), maar meestal binnen 4/5 dagen in Nederland. Als je het via USPS doet, via de retailers zelf, kan het soms wel maanden duren, dat was ik een beetje zat.
Ik wil een zeep, dan wordt ie veel te duur 🤭
Graag, goed idee 👍yesjohn schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:53:
Misschien is het een idee om dit een keer samen te doen met een aantal mede-tweakers? Ik vind de kosten namelijk ook vaak te hoog voor een of twee zepen.
Is ook een optieyesjohn schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:53:
Misschien is het een idee om dit een keer samen te doen met een aantal mede-tweakers? Ik vind de kosten namelijk ook vaak te hoog voor een of twee zepen.
Dat heb ik hierboven al eens aangeboden xD
Dat ik het gemist of verkeerd begrepen..Lampuhkap schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:48:
[...]
Verteld 👏👏
Ziet iemand anders hier ook een leeg bericht staan ?Lampuhkap schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:48:
[...]
Maar ik heb dat inderdaad ook gemist of niet zo begrepen
We kunnen hier ook een DM met meerdere personen openen, die kan ik wel even opzetten.yesjohn schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:33:
Heeft iemand suggesties hoe we dit kunnen doen? Als we dit via dit topic gaan regelen heb ik het idee dat het chaotisch wordt (en ik denk ook niet dat mods hier heel blij mee zijn). Zelf zat ik te denken Discord of Telegram. Beide redelijk privé volgens mij en dan slow chat niet toestaan zodat we dit topic niet kannibaliseren.
Laat maar even weten wie willen toegevoegd worden aan die DM, dan geef ik daarin ook wel wat meer uitleg indien gewenst.
@chulin en @yesjohn sowieso toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 13-09-2021 14:00 ]
Nooit geweten dat je meerdere mensen in een dm kon stoppen. Maarja ik doe graag mee natuurlijkTurdie schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:59:
[...]
We kunnen hier ook een DM met meerdere personen openen, die kan ik wel even opzetten.
Laat maar even weten wie willen toegevoegd worden aan die DM, dan geef ik daarin ook wel wat meer uitleg indien gewenst.
@chulin en @yesjohn sowieso toch?

Brush: Medium Jock Synthetic
Razor: Henson medium
Blade: Astra SP
Soap: TGS Royal Lime
Pre-shave: Proraso blue
Aftershave: Floïd Vigoroso
Een DFS!
De Floïd AS is, na de initiële prik, echt verfrissend zeg! Was een beetje huiverig maar prima te doen.
Omdat ie nieuw was toch ook een klein beetje ASB erop gedaan
Ik ben lid van beide clubs. Die van van rasoigoodfellas heeft niet alles op voorraad wat the club wel heeft. Dat is natuurlijk ook wel logisch want het moet eerst daar heen verzonden worden.
Daarnaast zit er wel een prijsverschil tussen beide winkels. Bij rasoigoodfellas kan een zeep 26 euro kosten terwijl hij bij de club 15 dollar is.
Het verzenden is dan wel makkelijker en goedkoper maar of dat het waard is weet ik niet.
Wil ik eens gaan proberen of scheren met een krabber voor mij de uitkomst gaat zijn.
Als beginner wil ik de Mühle R89 aanschaffen, echter mijn vraag welke mesjes en zeep is handig vandaag de dag voor een beginner ?
Ik heb in de beginpost het een en ander gelezen echter weet niet of deze nog up to date is.
Qua zeep zou ik bij is shavedash.com om te beginnen met wat samples voor geuren die je aanspreken, mocht je wat goede merken willen weten, dan kijk ik wel een lijstje geven bij welke merken je kan kijken op shavedash.ErwinJ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:44:
Aangezien ik irritatie blijf houden met cartridge scheren en de scheer gellen/schuim. ( al 10tallen jaren )
Wil ik eens gaan proberen of scheren met een krabber voor mij de uitkomst gaat zijn.
Als beginner wil ik de Mühle R89 aanschaffen, echter mijn vraag welke mesjes en zeep is handig vandaag de dag voor een beginner ?
Ik heb in de beginpost het een en ander gelezen echter weet niet of deze nog up to date is.
Qua mesjes vind ik lastig om daar zo advies in te geven, zonder je huidtype te kennen (gevoelig/minder gevoelig), en haargroei (sterke baardgroei, of minder)?
Mesjes zijn simpel. Koop een sample pack. Techniek is ook belangrijk dus een mesje wat je eerst fijn vind kan je achteraf verschrikkelijk vinden.ErwinJ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:44:
Aangezien ik irritatie blijf houden met cartridge scheren en de scheer gellen/schuim. ( al 10tallen jaren )
Ik heb zelf nog wel een aantal pakjes, soms met een of twee mesjes er uit of gewoon andere mesjes die ik gewoon niet gebruik. Als je wilt kan ik een aantal pakjes opsturen voor alleen de verzendkosten. Dit geldt natuurlijk ook voor anderen. Ik wil er gewoon van af.
Je kan ook kijken op https://www.razorbladesclub.com
Thx die site is een goede, is ook geen geld om eens wat te testen.yesjohn schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:00:
[...]
Mesjes zijn simpel. Koop een sample pack. Techniek is ook belangrijk dus een mesje wat je eerst fijn vind kan je achteraf verschrikkelijk vinden.
Ik heb zelf nog wel een aantal pakjes, soms met een of twee mesjes er uit of gewoon andere mesjes die ik gewoon niet gebruik. Als je wilt kan ik een aantal pakjes opsturen voor alleen de verzendkosten. Dit geldt natuurlijk ook voor anderen. Ik wil er gewoon van af.
Je kan ook kijken op https://www.razorbladesclub.com
Ik ga ook hier eens kijken, deze site kon ik al.Turdie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:51:
[...]
Qua zeep zou ik bij is shavedash.com om te beginnen met wat samples voor geuren die je aanspreken, mocht je wat goede merken willen weten, dan kijk ik wel een lijstje geven bij welke merken je kan kijken op shavedash.
Qua mesjes vind ik lastig om daar zo advies in te geven, zonder je huidtype te kennen (gevoelig/minder gevoelig), en haargroei (sterke baardgroei, of minder)?
Uiteindelijk kom ik er alleen maar door te proberen maar soms zie je door alle zeepjes die ene niet meer
Ik had een tijdje geleden een lijstje gemaakt van merken die aan te raden zijn, hierbij een kopie daarvan:ErwinJ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:38:
[...]
Ik ga ook hier eens kijken, deze site kon ik al.
Uiteindelijk kom ik er alleen maar door te proberen maar soms zie je door alle zeepjes die ene niet meer
Hier een lijstje van goede zeepmerken wat je kan rondkijken:
- Barrister and Mann
- Noble Otter
- Saponificio Varesino
- PAA (Phoenix Artisan)
- Ariana&Evans
- Stirling
- Grooming Dept
- Wholly Kaw (erg gericht op skin care)
- Zingari Man (erg gericht op skin care, wel erg lichte geuren)
- Declaration Grooming
- Pannacrema
- Stirling
- Wickham Soap Co
- Extro Cosmesi
- Aqua di Parma
- Tabac
[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 29-10-2021 18:12 ]
Zo ben ik ook begonnen 😉Turdie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:46:
[...]
Ik had een tijdje geleden een lijstje gemaakt van merken die aan te raden zijn, hierbij een kopie daarvan:
Hier een lijstje van goede zeepmerken wat je kan rondkijken:Er zijn nog veel meer, maar dit wellicht een interessante start.
- Barrister and Mann
- Noble Otter
- Saponificio Varesino
- PAA (Phoenix Artisan)
- Ariana&Evans
- Stirling
- Grooming Dept
- Declaration Grooming
- Pannacrema
- Stirling
- Wickham Soap Co
- Extro Cosmesi
- Aqua di Parma
Shavedash is idd ideaal, en snelle levering
Ik wil graag Prorasso en Cella daaraan toevoegen. Geen artisans maar wel prima spul om mee te beginnenTurdie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:46:
[...]
Ik had een tijdje geleden een lijstje gemaakt van merken die aan te raden zijn, hierbij een kopie daarvan:
Hier een lijstje van goede zeepmerken wat je kan rondkijken:Er zijn nog veel meer, maar dit wellicht een interessante start.
- Barrister and Mann
- Noble Otter
- Saponificio Varesino
- PAA (Phoenix Artisan)
- Ariana&Evans
- Stirling
- Grooming Dept
- Declaration Grooming
- Pannacrema
- Stirling
- Wickham Soap Co
- Extro Cosmesi
- Aqua di Parma
K2echulin schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:43:
@Lampuhkap
Label ziet er fantastisch uit 😱
Is het kaizen 2, en, ruikt ie lekker?
This soap is made in Kaizen 2e with the added benefit of Emu Oil.
Ik zal mijn vraag idd zelf even beantwoorden (Y)chulin schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:43:
@Lampuhkap
Label ziet er fantastisch uit 😱
Is het kaizen 2, en, ruikt ie lekker?
Yes, ruikt best lekker, zoetig, fris en citrus.
Ja is Kaizen 2 en idd er is Emu Oil aan toegevoegd. Leuk marketing dingetje, maar ik voel er maar verdomd weinig verschil in.
En ik vraag me wel af, hoe probeert ie die olie uit een Emu te halen? hmmmm weird shit.
Tis een prima herfstzeepje, maar super bijzonder is het niet
Het is een forum hier vziw, iedereen mag alle vragen beantwoorden. "Mijn vraag" vind ik een beetje raar. Jij bent er toevallig in getagged, maar dat betekent niet dat ik of iemand anders het niet gedeeltelijk mag beantwoorden.Lampuhkap schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:45:
[...]
Ik zal mijn vraag idd zelf even beantwoorden (Y)
[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 17-09-2021 16:57 ]
/f/image/CSy59Nl8psIkSykcbe3CQJIr.png?f=fotoalbum_large)
Tijd om de herst en Halloween maar weer eens naar voren te halen, met nog maar een paar nachtjes te gaan voor mijn Disneytripje in het Halloween seizoen
Dus mijn Mojo Handcrafts Halloween brush maar weer uit de kast gehaald en 1 van mijn favoriete herfstgeuren, Ciderhouse 5 van PAA
Zoete appelcidergeur met een warme herfstgloed aan geurtjes erbij
Beter kan haast niet!
Heb je die in het verleden gekocht, want hij heeft hem net vorige pas week aangekondigd voor release?Lampuhkap schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:17:
[Afbeelding]
Tijd om de herst en Halloween maar weer eens naar voren te halen, met nog maar een paar nachtjes te gaan voor mijn Disneytripje in het Halloween seizoen
Dus mijn Mojo Handcrafts Halloween brush maar weer uit de kast gehaald en 1 van mijn favoriete herfstgeuren, Ciderhouse 5 van PAA
Zoete appelcidergeur met een warme herfstgloed aan geurtjes erbij![]()
Beter kan haast niet!
Hoe scheert deze ? Ik heb al een tijdje interesse in deze razor maar ik ben ook bang dat ik een beetje in de marketing praat ben getrapt
[ Voor 93% gewijzigd door Turdie op 19-09-2021 11:53 ]
Ik heb de milde versie en zoals de naam suggereert is idd super mild, je voelt amper het mes en effectiviteit is redelijk goed te noemen, niet zo goed als bijv de Muhle R89 maar ja, deze is ook iets meer agressief.yesjohn schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:39:
[...]
Hoe scheert deze ? Ik heb al een tijdje interesse in deze razor maar ik ben ook bang dat ik een beetje in de marketing praat ben getrapt
Razor is super afgewerkt en licht van gewicht. Ik heb het net twee keer gebruikt en de eerste indruk is goed, waarschijnlijk wordt mijn daily driver.
@Magic666 heeft de medium versie en volgens mij hij is ook best tevreden.
Een tijdje rondgekeken naar wat ik nodig had en onderstaande heb ik uitgezocht.
Resultaat: Ik had sinds heel lange tijd weer eens zin om mezelf te scheren na hier alles te lezen
Heb een best gevoelige huid, dus moet voorzichtig doen merk ik. Paar dagen terug voor het eerst geschoren, wat een verschil met een Philips OneBlade!
Ik heb zeker nog wat meer techniek nodig, ahum wondjes ahum.. Maar dat komt vanzelf wel goed.
Merk dat mijn huid wel best "trok" na het scheren en geirriteerd was, maar dit zal ook deels wennen zijn denk ik?
:strip_exif()/f/image/mqOgFp5Aw71bvOwcmDhKrbjF.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja, dat trekken is deels techniek, je moet nog veel afleren van de one-blade/catridges, jezelf aanleren geen druk te zetten, het scherp zijn werk te laten doen met enkel het gewicht van de krabber, dat vraagt tijd.Tholuz schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:44:
Na een lange tijd lurken in dit topic toch ook maar besloten om een andere manier van scheren te proberen. Ik vond het altijd een ellendige klus, dus stelde het zo lang mogelijk uit. Uiteindelijk moet je je leven leuker maken, dus waarom het scheren niet ook?
Resultaat: Ik had sinds heel lange tijd weer eens zin om mezelf te scheren na hier alles te lezen![]()
Heb een best gevoelige huid, dus moet voorzichtig doen merk ik. Paar dagen terug voor het eerst geschoren, wat een verschil met een Philips OneBlade!
Ik heb zeker nog wat meer techniek nodig, ahum wondjes ahum.. Maar dat komt vanzelf wel goed.
Merk dat mijn huid wel best "trok" na het scheren en geirriteerd was, maar dit zal ook deels wennen zijn denk ik?
[Afbeelding]
Maar, geloof mij, dat komt vanzelf, geduld, en na een tijdje ijkt het helemaal vanzelf te gaan zonder enige irritatie.
Als je irritatie blijft houden, sla dan de ATG ronde over, en doe alleen WTG en XTG (desnoods WTG 2x) zo doe ik het nu nog wel als mijn huid wat over reageerd.
Veel plezier!
1) Baardshampo
2) baardconditioner
3) baardolie
4) baardbalsem
Welk product gebruiken julllie, wat is echt zinnig en wat niet?
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Welkom!Tholuz schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:44:
Na een lange tijd lurken in dit topic toch ook maar besloten om een andere manier van scheren te proberen. Ik vond het altijd een ellendige klus, dus stelde het zo lang mogelijk uit. Uiteindelijk moet je je leven leuker maken, dus waarom het scheren niet ook?
Resultaat: Ik had sinds heel lange tijd weer eens zin om mezelf te scheren na hier alles te lezen![]()
[Afbeelding]
Als ik het zo lees dan zeg je dat je een gevoelige huid had vanwege de wondjes ? Als dat zo is dan is het puur wennen en dan komt het wel goed.
Het trekkerige gevoel kan door meerdere dingen komen. Heb je toevallig aluin gebruikt vanwege de wondjes ? Hierdoor krijg ik dit persoonlijk heel erg.
Je lather heeft hier waarschijnlijk ook wel mee te maken. Als je net begint is het gewoon niet goed. Dit vergt ook echt techniek. Ik denk persoonlijk dat je hierdoor het trekkerige gevoel krijgt.
Je set ziet er prima uit. Als beginner zou ik alleen een synthetische kwast willen adviseren.
Ik edit deze post zo met een filmpje er onder van hoe ik mijn lather maak. Ik vind het persoonlijk fijn maar iedereen heeft zo z’n eigen techniek natuurlijk
Edit: https://youtu.be/IXjcJsMsKyQ
Thanks voor de tips! Ik had inderdaad ATG al overgeslagen, leek me al wat heftig voor mijn huid(voor nu dan).RoosW schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:50:
[...]
Tja, dat trekken is deels techniek, je moet nog veel afleren van de one-blade/catridges, jezelf aanleren geen druk te zetten, het scherp zijn werk te laten doen met enkel het gewicht van de krabber, dat vraagt tijd.
Maar, geloof mij, dat komt vanzelf, geduld, en na een tijdje ijkt het helemaal vanzelf te gaan zonder enige irritatie.
Als je irritatie blijft houden, sla dan de ATG ronde over, en doe alleen WTG en XTG (desnoods WTG 2x) zo doe ik het nu nog wel als mijn huid wat over reageerd.
Veel plezier!
Zal ook eens 2x WTG proberen
Dankje voor de link, ga ik volgende keer proberen! Huid is niet zozeer gevoelig vanwege de wondjes, maar gewoon algemeen. Vroeger ook geschoren met wegwerp mesjes en de huid irriteerde/brandde toen ook. Vandaar overstap naar OneBlade omdat die net niet volledig wegscheert. Maar dat was het toch ook niet helemaalyesjohn schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:10:
[...]
Welkom!
Als ik het zo lees dan zeg je dat je een gevoelige huid had vanwege de wondjes ? Als dat zo is dan is het puur wennen en dan komt het wel goed.
Het trekkerige gevoel kan door meerdere dingen komen. Heb je toevallig aluin gebruikt vanwege de wondjes ? Hierdoor krijg ik dit persoonlijk heel erg.
Je lather heeft hier waarschijnlijk ook wel mee te maken. Als je net begint is het gewoon niet goed. Dit vergt ook echt techniek. Ik denk persoonlijk dat je hierdoor het trekkerige gevoel krijgt.
Je set ziet er prima uit. Als beginner zou ik alleen een synthetische kwast willen adviseren.
Ik edit deze post zo met een filmpje er onder van hoe ik mijn lather maak. Ik vind het persoonlijk fijn maar iedereen heeft zo z’n eigen techniek natuurlijk
Edit: https://youtu.be/IXjcJsMsKyQ
Iets anders; ik zie veel voorbij komen over milde en agressieve krabbers. Wat maakt een krabber nou mild of agressief? Ik heb maar gekozen voor de Gilette King C omdat men hier best positief over was en mild zou zijn, maar vraag me af waar het verschil in zit
[ Voor 37% gewijzigd door Tholuz op 20-09-2021 13:23 ]
Blade exposure, hoeveel (wel/niet) mes uit de houder steekt.
Blade angle, de hoek van het mes t.o.v. de safety bar.
Gewicht van de scheerkop en handvat.
En dan nog wat zaken waar jij zelf controle over hebt.
- knip -
Ik heb de zelfde ervaring gehad met cartridges. Dat had waarschijnlijk ook met techniek te maken wat mensen ook met dat type systemen "fout" doen.Tholuz schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:15:
[...]
Thanks voor de tips! Ik had inderdaad ATG al overgeslagen, leek me al wat heftig voor mijn huid(voor nu dan).
Zal ook eens 2x WTG proberen
[...]
Dankje voor de link, ga ik volgende keer proberen! Huid is niet zozeer gevoelig vanwege de wondjes, maar gewoon algemeen. Vroeger ook geschoren met wegwerp mesjes en de huid irriteerde/brandde toen ook. Vandaar overstap naar OneBlade omdat die net niet volledig wegscheert. Maar dat was het toch ook niet helemaal
Iets anders; ik zie veel voorbij komen over milde en agressieve krabbers. Wat maakt een krabber nou mild of agressief? Ik heb maar gekozen voor de Gilette King C omdat men hier best positief over was en mild zou zijn, maar vraag me af waar het verschil in zit
Koop ook een sample pack via bijvoorbeeld https://www.razorbladesclub.com. Ik kan ook een paar mesjes sturen voor alleen de verzendkosten. Ik heb namelijk een aantal pakjes en mesjes die ik niet meer gebruik en ook niet meer ga gebruiken.
(Geldt natuurlijk ook voor anderen)
Heb weinig toe te voegen na de goede adviezen van @yesjohn en @RoosW 👍Tholuz schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:44:
[Afbeelding]
Als je nieuw bent in klassiek scheren hebt je tijd nodig…
Je gezicht moet wennen
Je scheer en lather techniek zijn nog niet optimaal
Je moet nog vinden wat voor jou het beste werkt, lees krabber, mesjes, aftershave…..
Ieg het begin is er al, het komt goed hoor 😉😉
Ik gebruik Proraso Baardolie - Wood & Spice en Reuzel Baard Balsem - Wood & Spice.Michael_OsGroot schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:58:
Kort vraagje tussendoor: wat is de zin en onzin van baardverzoringsproducten? Als ik zo rondkijk is er een aantal producten:
1) Baardshampo
2) baardconditioner
3) baardolie
4) baardbalsem
Welk product gebruiken julllie, wat is echt zinnig en wat niet?
Of het goede producten zijn en of er betere op de markt zijn, geen idee. Feedback is dus welkom
EU DNS: 86.54.11.100
De rich man shaving kwasten zijn niet alleen maar mooi maar schijnt ook heel goed te zijn, klopt dat?
Trouwens, zijn etsy shop is leeg, zijn ze ergens anders te krijgen?
[ Voor 67% gewijzigd door Turdie op 21-09-2021 15:53 ]
Trouwens de andere zijn voor mij onbekend…..
Ik denk gevonden te hebben mijn daly driver dus nu ben ik ingedoken in de wereld van de kwasten.
Tips zijn altijd welkom 😉
Hij maakt ze in small batches, dus gewoon je ogen op de shop houden en dan komen ze vanzelfchulin schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:28:
@Lampuhkap
De rich man shaving kwasten zijn niet alleen maar mooi maar schijnt ook heel goed te zijn, klopt dat?
Trouwens, zijn etsy shop is leeg, zijn ze ergens anders te krijgen?
Zijn UltraLUX knot is wel superzacht ja. Klein konijnenstaartje op je gezicht zo zacht. Niet superveel backbone, maar wel heeeeel zacht.
Ik ben nu met zijn F2 Innovator bezig, zijn badger/synthetic mix en die bevalt me ook prima!
Zijn S2 schijnt nog wat zachter te zijn dan de F2.
De S2 is een silvertip/synthetic mix. Die staat nog op mijn verlanglijst.
Ja de Rich Mans van een paar maanden terug moest ik ook vrij weinig van hebben, maar Rich is met de tijd enorm veel vooruit gegaan.
Ik heb het geluk gehad er 1 te winnen, die heb ik aan een andere shaver cadeau gedaan. 1 gekregen van mijn vriendengroep en 1 gekocht.
Totaal geen spijt van!
[ Voor 25% gewijzigd door Lampuhkap op 21-09-2021 17:19 ]
Geen dank!
Voor een safety razor gekozen omdat ik mij
steeds meer irriteerde aan die cartridges. na twee keer scheren zit het al vol met haar dat ik er niet meer uit kreeg en kon ik die dingen al weggooien.
Met mijn 29 jaar oud ben ik niet echt opgegroeid met een alternatief voor cartridges, ik dacht alleen dat er zo'n open scheermes was dat die barbiers hadden en dat leek mij ook niet erg praktisch(al valt alles te leren).
Via scheerhuys.nl zaterdag de Merkur34C besteld, met een lekkere sandalwood (Taylor of old bond street) scheerzeep en een sample pack met mesjes. Kwastje had ik van de vergulde hand bij de Kruidvat gekocht, leek mij prima om mee te beginnen.
Schrok even van de lengte van de krabber, had hem wat groter verwacht maar zo'n klein dingetje ligt goed in de hand en is lekker wendbaar.
Lather maken ging goed, dacht dat ik er al was maar toen steeds wat water toegevoegd en kreeg ik een heel mooi glanzend en glad maar toch stevig schuim. de zeep ruikt heerlijk en huid voelt ook verzocht aan daarna, waar ik me toch wel over verbaasde. Eerste keer scheren ging ik WTG, ging wel goed naar mijn idee. Had me alleen aan een pukkeltje opengehaald. Tweede keer XTG ging minder, moet nog af en toe wennen aan de juiste hoek vinden en heb de neiging om steeds korte stukjes te scheren. Ook het links/rechts en in spiegelbeeld zorgt nog even voor verwarring. ATG ging ook wel redelijk.
Maar voor de eerste keer ben ik echt tevreden (heel glad), al heb ik wel een paar kleine sneetjes/irritaties er aan overgehouden. Ik denk dat je dit na tijdje vanzelf wel leert. Voor de eerste keer viel het me reuze mee.
Ben nu van plan om het verder onder de knie te krijgen, want merkte dat het me wel meer tijd kost dan normaal. Maar vond het resultaat na de eerste keer WTG ook prima, en dat ging best snel.
Volgende keren de verschillende mesjes proberen, en misschien wat andere zepen. van proraso heb ik er net twee besteld, waren niet heel duur. En wie weet in de toekomst nog een andere razor, of een mooie kwast ofzo
Goed bezig, welkome to the club 😉
Oeh daar heb ik de as van, heerlijk.chulin schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:02:
SOTD
[Afbeelding]
Zeep was een sample TGS Abysso
Bij nader inzien heb ik de zeep volgens mij ook, zwart van kleur toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Loei123 op 22-09-2021 19:30 ]

Medium Jock Synthetic
Henson Medium
Mühle mesje
Executive Natural Soap
Executive Oil
Flöid Vigoroso
Nee, volgens mij de oude formule was zwart, deze is de nieuweLoei123 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:24:
[...]
Oeh daar heb ik de as van, heerlijk.
Bij nader inzien heb ik de zeep volgens mij ook, zwart van kleur toch?
Welkom, je kan sample packs op razorbladesclub.com bestellen.negerdesheils schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:08:
Net voor het eerst mij geschoren met een safety razor. Kom er nu pas achter dat dit forum bestaat want ik associeer Tweakers altijd met electronica, het komt dan niet in me op om ook voor andere dingen te kijken
Voor een safety razor gekozen omdat ik mij
steeds meer irriteerde aan die cartridges. na twee keer scheren zit het al vol met haar dat ik er niet meer uit kreeg en kon ik die dingen al weggooien.
Met mijn 29 jaar oud ben ik niet echt opgegroeid met een alternatief voor cartridges, ik dacht alleen dat er zo'n open scheermes was dat die barbiers hadden en dat leek mij ook niet erg praktisch(al valt alles te leren).
Via scheerhuys.nl zaterdag de Merkur34C besteld, met een lekkere sandalwood (Taylor of old bond street) scheerzeep en een sample pack met mesjes. Kwastje had ik van de vergulde hand bij de Kruidvat gekocht, leek mij prima om mee te beginnen.
Schrok even van de lengte van de krabber, had hem wat groter verwacht maar zo'n klein dingetje ligt goed in de hand en is lekker wendbaar.
Lather maken ging goed, dacht dat ik er al was maar toen steeds wat water toegevoegd en kreeg ik een heel mooi glanzend en glad maar toch stevig schuim. de zeep ruikt heerlijk en huid voelt ook verzocht aan daarna, waar ik me toch wel over verbaasde. Eerste keer scheren ging ik WTG, ging wel goed naar mijn idee. Had me alleen aan een pukkeltje opengehaald. Tweede keer XTG ging minder, moet nog af en toe wennen aan de juiste hoek vinden en heb de neiging om steeds korte stukjes te scheren. Ook het links/rechts en in spiegelbeeld zorgt nog even voor verwarring. ATG ging ook wel redelijk.
Maar voor de eerste keer ben ik echt tevreden (heel glad), al heb ik wel een paar kleine sneetjes/irritaties er aan overgehouden. Ik denk dat je dit na tijdje vanzelf wel leert. Voor de eerste keer viel het me reuze mee.
Ben nu van plan om het verder onder de knie te krijgen, want merkte dat het me wel meer tijd kost dan normaal. Maar vond het resultaat na de eerste keer WTG ook prima, en dat ging best snel.
Volgende keren de verschillende mesjes proberen, en misschien wat andere zepen. van proraso heb ik er net twee besteld, waren niet heel duur. En wie weet in de toekomst nog een andere razor, of een mooie kwast ofzo
Belangrijk is om geen druk te zetten en het mesje zijn werk te laten doen, bij cardritges kun je nog wel is gewend zijn druk te zetten.
Bedankt. Het is nog even wennen ja. Over paar dagen ga ik me weer scheren denk ik, dan maar kijken hoe het gaat. Merk wel dat ik er zin in heb, lekker schuimpje maken en daarna aftershave. Ik weet dat je geen druk moet zetten maar automatisch ga je het toch een beetje doen in het begin.Turdie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:31:
[...]
Welkom, je kan sample packs op razorbladesclub.com bestellen.
Belangrijk is om geen druk te zetten en het mesje zijn werk te laten doen, bij cardritges kun je nog wel is gewend zijn druk te zetten.
Heb nu nog een sample packje van het scheerhuys maar dit is ook een mooie site, wie weet voor de volgende keer. Zijn nog wel een paar merken die ik wil proberen.
Nog aanraders voor een mooie kwast voor een beginner? Al is dit denk ik ook erg persoonlijk afhankelijk. ik vind het lastig uit te zoeken. Zag er in de eerdere forumposts al een paar hele mooie voorbij komen, maar schrok af en toe een beetje van de prijzen.
Vind het niet erg om geld uit te geven aan dingen die je vaak en graag gebruikt, maar vind 100 euro nog iets te gortig. Ik heb tot nu toe een paar van Simpson en Omega gezien, die leken mij wel wat. Enig idee of dit wat is?
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl
Ik vind de wat klassieker uitziende kwasten(simpele kleuren of hout/ivoor etc.) er toch wat mooier uitzien. Alle piratenlogo's en schreeuwige beard achtige marketing hoeft niet zo van mij
Nog een andere vraag, stel je hebt een scheerkwast of scheerkom met hout erin, moet je dit nog onderhouden? De combinatie veel zeep + water lijkt mij niet zo geschikt