Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:43
Magic666 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:52:
Hahahaha Ik kan me wel inhouden denk ik.......

Als er iets is wat ik veel zou kopen, met nadruk op zou, is het idd zeep en ASB.
Och, je moet wat te wensen hebben voor je verjaardag, sint en kerst natuurlijk.......
Nou....
Volgens mij heeft iemand een feather AS-D2 gekocht? 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SOTD 27 August 2021

Prep : Cold Water
Razor: Koraat
Brush : SV 2.0 Shaving Brush in Thuya Briar Root
Soap: Saponificio Varesino Desert Vetiver
After-shave: Saponificio Varesino Desert Vetiver

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgavKZfUO8OYafpmPRFz-7EdO6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmkqWR7MtgERbYfQMsXnl1MD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Nou....
Volgens mij heeft iemand een feather AS-D2 gekocht? 🤣🤣
Sttt! Hahaha
Wegens ruimtegebrek echt het laatste!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 05:42:
Ow dat is wel een aardige tip! Thanks. (en geen Brexit geneuzel! (y) )

Wat anders: gaat men altijd voor een BBS of alleen WTG en een keertje XTG of ATG en klaar?
Ik doe meestal WTG,ATG,XTG soms doe ik meteen ATG,XTG en dan als laatste buffen met WTG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:21
Goedemorgen allemaal, al langere tijd een Qshave van Ali. Alleen vind het handvat te kort wat is een mooie upgrade met een langer handvat?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKlKb9FLXAzbcMR8uOaktvlKXn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXAHOi7kWT4wRLATO1Z9WuVn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
k_ers schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:21:
Goedemorgen allemaal, al langere tijd een Qshave van Ali. Alleen vind het handvat te kort wat is een mooie upgrade met een langer handvat?!
De Merkur 38C
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvRciZ_ktIl29WvFAVK988Af1IE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rCKJ8yD7WdDBtKXpANF4CA7u.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 17:53
Dit heeft mij toch deze as doen bestellen, samen met proraso groen as om de verzendkosten te vermijden.

Ik ben ontzettend groot fan van Davidoff Cool Water, volgens moet dit er op lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Loei123 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Dit heeft mij toch deze as doen bestellen, samen met proraso groen as om de verzendkosten te vermijden.

Ik ben ontzettend groot fan van Davidoff Cool Water, volgens moet dit er op lijken?
Ja klopt, het is geïnspireerd door creed irish tweed, volgens men lijkt davidoff cool water veel op, heel goede as imo.
Als je op zoek bent naar een zeep met hetzelfde geur ik zou Sharp dressed man van Stirling nemen, ik heb irish countryside van Razorock, niets verkeerd maar ik vind de geur te zwak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
chulin schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Ja klopt, het is geïnspireerd door creed irish tweed, volgens men lijkt davidoff cool water veel op, heel goede as imo.
Als je op zoek bent naar een zeep met hetzelfde geur ik zou Sharp dressed man van Stirling nemen, ik heb irish countryside van Razorock, niets verkeerd maar ik vind de geur te zwak.
Ah dank!
Geuren van de zepen doe ik inmiddels wat minder op uit. Moet wel lekker ruiken maar hoeft van mij niet te matchen, na het spoelen van het gezicht met koud water is de geur toch vaak weg.

Zepen gaan ook langer mee, wat resulteert in dat ik er nu veel te veel heb en geen nieuwe meer bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 17:57
Mijn Gillette Slim ziet er alweer een stuk beter uit na het oppoetsen met tandpasta.

Verder wel een paar miniscule beschadigingen die er al op zaten toen ik hem kocht. Alleen maakt dit mij verder weinig uit.

Helaas geen foto's aangezien ik verder alleen de camera van mijn mobiel heb en überhaupt niet erg goed ben in fotograferen.

Straks maar even scheren met een combi van Stirling Margaritas in the Arctic scheerzeep en aftershave.

[ Voor 13% gewijzigd door TheBlackestCrow op 28-08-2021 14:25 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Mijn voorlopig laatste aankoop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BWExILYbFKdqCupLr_0jWW5Dsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snRa0MwvVQkL7J0x2fe6kQrU.jpg?f=fotoalbum_large

De Feather AS-D2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:49:
Mijn voorlopig laatste aankoop:

[Afbeelding]

De Feather AS-D2.
Echt een beauty 😱😱

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 28 August 2021

Prep : Cold Water
Razor: Koraat
Brush : Chisel and Hound Topaz
Soap: Ariana&Evans Kaizen
After-shave: Ariana&Evans Kaizen
EdP: Aqua di Parma Fico di Amalfi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNx22T75kHixXeGWcbAJDalx3ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSUk6nmHmmlzznLP3BjhjhFz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSArG8Dc6MfEIJdoT02wyLBZ3kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEuewtpJVrs4rvhfFlhBCiFH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:24
Aftershave balsem én aftershave lotion?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vandaag voor het eerst met de Feather AS-D2 geschoren met bijbehorend Feather mes.
Wat een verschil tov van de Mühle R41 zeg!

Mild vs agressief is duidelijk merkbaar en de voorkeur gaat nu al uit naar mild!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Arjantje72 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:10:
Aftershave balsem én aftershave lotion?
Ja dat is best gebruikelijk doe ik ook regelmatig. Een echte AS met flink wat alcohol kan mijn huid flink uitdrogen, dan gebruik ik de balm om hem weer zacht en soepel te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 29-08-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:38:
Vandaag voor het eerst met de Feather AS-D2 geschoren met bijbehorend Feather mes.

Mild vs agressief is duidelijk merkbaar en de voorkeur gaat nu al uit naar mild!
Het is ook extreem voorbeeld, een van de meest agressieve krabber tegen een van de mildste.
Mijn voorkeur gaat ook naar mild, ik zou graag een keer de feather willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Turdie schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Ja dat is best gebruikelijk doe ik ook regelmatig. Een echte AS met flink wat alcohol kan mijn huid flink uitdrogen, dan gebruik ik de balm om hem weer zacht en soepel te maken.
Kijk eens aan, weer iets geleerd :)
Van uitdrogen heb ik gelukkig geen last van maar goed om te weten, ik wil het nu wel proberen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Arjantje72 op 29-08-2021 21:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-10 14:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fygKjaOeOGpPJl8mdTYTojd0kh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/525oMYBzqq1z4SDYUrlYXRjn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVuaVi1eCoqcfSvsYAGzsOS756A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aF3v5koykJ9mzJJkMrV3k4Wg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrB9XZY02J3_gtkZhgtUDkzP-K8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1BtuVKMQmNfLZjWb9NDMq6i9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Lampuhkap op 29-08-2021 22:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
@Lampuhkap
3 keer scheren op een dag is een beetje te veel voor me 🤣🤣

SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz_yaM8WQFWEYrGev5r60CNIbSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elWFmFKDivklCA7Ao2XKPZMb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Was van 3 verschillende dagen :P
2 nieuwe kwasten erbij, dus (Y) happy me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:26:
Was van 3 verschillende dagen :P
2 nieuwe kwasten erbij, dus (Y) happy me :D
Ohhh, gelukkig 🤣🤣
Kwasten zijn mooi trouwens 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
:P weer een doos met goodies binnen <3 Oh dit gaan weer lekkere SOTDs worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik mocht eindelijk inklaringskosten betalen! Pakket uit uk dus binnen handbereik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CZTleu14lbixEKaMrjQaR7Qd6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v3PUZJtXkR2uc9eByGgSRqv7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeylKhRtamgOiCuLIPjuVPlnRYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pLP5tSk3UialyTUMbMTUFuS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Magic666 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 05:54:
Ik mocht eindelijk inklaringskosten betalen! Pakket uit uk dus binnen handbereik!
Sommige webshops in de UK en andere landen buiten de EU gaan of maken al gebruik van IOSS (Import One Stop Shopping). Dit houdt in dat ze de btw bij de verkoop al inhouden voor klanten uit de EU. Hierdoor hoef je dan ook geen inklaringskosten te betalen.

Ik weet toevallig dat https://slickboys.co.uk/ er vanaf 1 september gebruik van maakt. Wel handig omdat ik een fan ben van Noble Otter scheerzeep en zij de enige in Europa zijn die het merk volgens mij verkopen.

• TheBlackestCrow
Edit: dubbele reactie..

[ Voor 96% gewijzigd door TheBlackestCrow op 02-09-2021 09:31 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik was echt totaal onbekend met dat hele IOSS systeem.... al lees ik op het andere forum dat dat nog niet vlekkeloos loopt.

Maar wel iets om in de gaten te houden (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwjciRcg9QLDm7BPfiaZ9sEJl-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QCcWDZGWR21xEelCz0l6jLdT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3AetVjLjdXhfpZIcgQlHEbRgjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPscAEBNI4ALxBUdhVWXlwWX.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw AS vandaag, epsilon blue, lekker 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://www.shavingsociety.com/uploads/monthly_2021_09/IMG_20210904_132903.jpg.255a34a2cd9ad2663cdfbb5f4c87bfcd.jpg

Brush: Razorock Bruce

Razor: Feather AS-D2

Blade: Mühle

Soap: TGS Royal lime

Pre-shave: Proraso Blue Protective Pre-Shave Cream

Aftershave: Proraso Blue Protective Aftershave Balsem

Het Mühle mesje bevalt me wel, voor mijn huid lekkerder dan de Feather mesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Voor wie het interesseert; ik heb afgelopen week de Simpson Trafalgar T3 synthetische kwast gekocht. Wat mij betreft een aanrader, voor wie nog geen Simpson Chubby CH2 "synthetic bristle" kwast heeft, of die geweldig vindt, en er een goedkoop alternatief bij wil hebben.

Kwalitatief 85% van de Chubby voor minder dan 50% van de prijs. Niet helemaal dezelfde kwaliteit dus, maar ik ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
johanth schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:18:
Voor wie het interesseert; ik heb afgelopen week de Simpson Trafalgar T3 synthetische kwast gekocht. Wat mij betreft een aanrader, voor wie nog geen Simpson Chubby CH2 "synthetic bristle" kwast heeft, of die geweldig vindt, en er een goedkoop alternatief bij wil hebben.

Kwalitatief 85% van de Chubby voor minder dan 50% van de prijs. Niet helemaal dezelfde kwaliteit dus, maar ik ben dik tevreden.
Ik heb ook een tijdje geleden een Simpson Chubby 2 syntheet op kop getikt, vind hem niet zo, haren zijn veel te springerig en hard vergeleken met mijn kwasten die een Tuxedo knot hebben van AP Shave Co. Face lathering/kopsoppen is er erg lastig mee.

Als ik de haren in handpalm zet en wat druk geef vanuit het handvat krijg ik de haren niet ingedrukt, dat is een graadmeter voor mij. Hoe is dat bij de T3?

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 04-09-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Turdie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:53:
[...]

Ik heb ook een tijdje geleden een Simpson Chubby 2 syntheet op kop getikt, vind hem niet zo, haren zijn veel te springerig en hard vergeleken met mijn kwasten die een Tuxedo knot hebben van AP Shave Co. Face lathering/kopsoppen is er erg lastig mee.
Allereerst, volgens mij zijn er twee versies van de Chubby; de oudere "synthetic badger" en de tegenwoordige "synthetic bristle". Die laatste heb ik en naar ik heb begrepen is de kwast daarbij wat hoger, zodat de haren ook meer mee kunnen buigen.

Ik heb zelf altijd een hekel aan de Plisson / Tuxedo achtige kwasten; te zacht naar mijn smaak. Een beetje "natte lap effect". Maar sommige mensen vinden die weer ideaal.
Turdie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:53:
Als ik de haren in handpalm zet en wat druk geef vanuit het handvat krijg ik de haren niet ingedrukt, dat is een graadmeter voor mij. Hoe is dat bij de T3?
Ik vind de T3 makkelijker in te drukken dan de Chubby, maar ... niet zo makkelijk als een goed ingewerkte "best badger" kwast met dus natuurlijke haren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
johanth schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:16:
[...]

Allereerst, volgens mij zijn er twee versies van de Chubby; de oudere "synthetic badger" en de tegenwoordige "synthetic bristle". Die laatste heb ik en naar ik heb begrepen is de kwast daarbij wat hoger, zodat de haren ook meer mee kunnen buigen.

Ik heb zelf altijd een hekel aan de Plisson / Tuxedo achtige kwasten; te zacht naar mijn smaak. Een beetje "natte lap effect". Maar sommige mensen vinden die weer ideaal.

[...]

Ik vind de T3 makkelijker in te drukken dan de Chubby, maar ... niet zo makkelijk als een goed ingewerkte "best badger" kwast met dus natuurlijke haren.
Klopt, Ik heb de synthetic versie. Maar sinds Vulfix Simpson heeft overgenomen is de kwaliteit langzaam aan slechter worden geworden, als je een original Simpson kunt vinden merk je echt het verschil

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 04-09-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Turdie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:18:
[...]

Klopt, Ik heb de synthetic versie. Maar sinds Vulfix Simpson heeft overgenomen is de kwaliteit langzaam aan slechter worden geworden, als je een original Simpson kunt vinden merk je echt het verschil
Maar die overname is toch al van jaren geleden? Mijn Chubby "synthetic bristle" is van begin 2019. Ik denk dat het mijn meest gebruikte kwast is onderhand.

Maar smaken verschillen; ooit werd er behoorlijk positief geschreven over de Semogue SOC Badger kwast, en die is mij helaas een beetje tegengevallen (staat bij mij op de plank weg te kwijnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
johanth schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:23:
[...]

Maar die overname is toch al van jaren geleden? Mijn Chubby "synthetic bristle" is van begin 2019. Ik denk dat het mijn meest gebruikte kwast is onderhand.

Maar smaken verschillen; ooit werd er behoorlijk positief geschreven over de Semogue SOC Badger kwast, en die is mij helaas een beetje tegengevallen (staat bij mij op de plank weg te kwijnen).
Klopt, daarom zeg ik langzaam aan achteruit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-10 14:46
johanth schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:16:
[...]

[...]

Synthese kwasten zijn zo lastig te omschrijven. Ik ben ook gaan fan de Tuxedo knots maar mijn Apshave co Synbad ervaar ik als zachter dan de tuxedo knots en ik vind deze echt geweldig. Dit is mijn favoriete kwast. Hiervoor ook een synthese travalgar t2 gebruikt maar ik heb toch liever mijn Synbad kwastje.

Maar zoals met alles is het heel persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johanth
Magic666 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:38:
Dat is inderdaad een levensgroot verschil! Ik neig meer naar agressief; R41, Rocca (V4 versie), Fatip open kam.
Persoonlijk vind ik een groot voordeel van meer agressieve / efficiënte krabbers, dat ik met een scheergang minder toe kan voor hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik kan me voorstellen dat ik de R41 ga gebruiken als ik, om wat voor reden, een wat langere tijd van baardgroei heb.
Nu doe ik om de 2 dagen maar na 3 of 4 dagen is de R41 misschien wel de betere optie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:02:
Ik kan me voorstellen dat ik de R41 ga gebruiken als ik, om wat voor reden, een wat langere tijd van baardgroei heb.
Nu doe ik om de 2 dagen maar na 3 of 4 dagen is de R41 misschien wel de betere optie :P
Het hangt heel erg af van je baardgroei (lichte/zware baard), en wat je gezichtshuid aan kan. Ik heb een aantal jaar geleden, 2 jaar lang dagelijks met de R41 geschoren, en zoals al eerder voorbijkwam in dit topic, kan het een heftige learning curve zijn als je de R41 gebruikt, maar als je hem eenmaal goed onder controle hebt is het een heerlijke safety razor. Nu over op open messen en af en toe een Karve ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 05-09-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:08:
[...]

Het hangt heel erg af van je baardgroei (lichte/zware baard), en wat je gezichtshuid aan kan. Ik heb een aantal jaar geleden, 2 jaar lang dagelijks met de R41 geschoren, en zoals al eerder voorbijkwam in dit topic, kan het een heftige learning curve zijn als je de R41 gebruikt, maar als je hem eenmaal goed onder controle hebt is het een heerlijke safety razor. Nu over op open messen en af en toe een Karve ;)
Het heeft natuurlijk met je techniek te maken.
Ik heb hier een Muhle R102, hetzelfde als de R41 maar met andere kleur. Ik vond het vreselijk, meerdere keer geprobeerd maar geen succes.
Inmiddels is een paar maanden verder, mijn techniek is beter geworden, tenminste hoop ik 🤣, ik ben aan het denken om opnieuw een kans te geven.
@Turdie je bent niet enige die gek is op de R41, dus…you never know 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:14:
[...]

Het heeft natuurlijk met je techniek te maken.
Ik heb hier een Muhle R102, hetzelfde als de R41 maar met andere kleur. Ik vond het vreselijk, meerdere keer geprobeerd maar geen succes.
Inmiddels is een paar maanden verder, mijn techniek is beter geworden, tenminste hoop ik 🤣, ik ben aan het denken om opnieuw een kans te geven.
@Turdie je bent niet enige die gek is op de R41, dus…you never know 😉
Ja het kan techniek zijn, maar ik scheerde me al een aantal jaar voordat ik met de R41 begon met andere safety razors, dus mijn techniek was op orde. Door de open kam en de blade gap denk ik, is ie gewoon agressief, en in die prijs range zijn er bijna geen razor die zo agressief zijn.
Nja ik ben niet echt gek op R41, het is gewoon een leuke razor (als je hem onder knie hebt). Nu heb ik andere razors waar ik gek op ben ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 05-09-2021 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 5 September 2021
Prep : Cold water
Razor: Karve Christopher Bradley Aluminium (F plate / SB)
Brush : Simpson Chubby 2 Synthetic
Soap: Barrister and Mann Saguesera
After-shave: Barrister and Mann Saguesera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDRk-Lx5AlnvE1tFiO1Fst5BlJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bxLux1LVWNopGR9HO5ziJ3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxgQhZJKx_GIZ_S_UI57IPRPUss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDRdOcJ9l1yNCV98FTQGQGgD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
Turdie schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:25:
[...]

Ja het kan techniek zijn, maar ik scheerde me al een aantal jaar voordat ik met de R41 begon met andere safety razors, dus mijn techniek was op orde. Door de open kam en de blade gap denk ik, is ie gewoon agressief, en in die prijs range zijn er bijna geen razor die zo agressief zijn.
Met een Schick Krona of een Mühle R89 kun je vrij lomp scheren zonder dat je huid mee komt. Met een R41 is dat wel anders ;-)

Bij de R41 heb je het grotendeels zelf in de hand, door de scheerhoek en de hoeveelheid druk (vrijwel niets dus). Ik vind dat persoonlijk prettig, maar ik kan me voorstellen dat lang niet iedereen dat zo vindt.

Vanmorgen heb ik me met mijn R41 geschoren; één scheergang met de vleug mee, en nog even over de lastige plekjes. Met een milde krabber krijg ik het in één keer lang niet zo glad.

De prijs houdt me tegen, maar eigenlijk zou ik wel graag de R41 GS willen hebben; de RVS variant van de R41.

Als ik ze qua agressiviteit op een rijtje moet zetten, kom ik met mijn krabbers op zoiets uit:

1. Feather Popular
2. Schick Krona
3. Mühle R89
4. Mühle Rocca
5. Fatip open kam (erg vergelijkbaar met de Rocca)
6. Mühle R41

In de praktijk gebruik ik eigenlijk alleen de Rocca, Fatip en R41. De anderen zijn mij persoonlijk te mild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
johanth schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:11:
[...]

Met een Schick Krona of een Mühle R89 kun je vrij lomp scheren zonder dat je huid mee komt. Met een R41 is dat wel anders ;-)

Bij de R41 heb je het grotendeels zelf in de hand, door de scheerhoek en de hoeveelheid druk (vrijwel niets dus). Ik vind dat persoonlijk prettig, maar ik kan me voorstellen dat lang niet iedereen dat zo vindt.

Vanmorgen heb ik me met mijn R41 geschoren; één scheergang met de vleug mee, en nog even over de lastige plekjes. Met een milde krabber krijg ik het in één keer lang niet zo glad.

De prijs houdt me tegen, maar eigenlijk zou ik wel graag de R41 GS willen hebben; de RVS variant van de R41.

Als ik ze qua agressiviteit op een rijtje moet zetten, kom ik met mijn krabbers op zoiets uit:

1. Feather Popular
2. Schick Krona
3. Mühle R89
4. Mühle Rocca
5. Fatip open kam (erg vergelijkbaar met de Rocca)
6. Mühle R41

In de praktijk gebruik ik eigenlijk alleen de Rocca, Fatip en R41. De anderen zijn mij persoonlijk te mild.
Een Feather Super Professional single edge mesje in een Blackland Vector met OC kam is wat mij betreft het meest agressief. Of de Yaqi Top Aggressive Gumetal Color Slant Safety Razor Head (je hebt hem ook in chroom), de blade gap van dat ding is echt niet normaal, gecombineerd met een open kam slant.

De prijs van de R41 GS is flink, maar ik ken er een aantal die nog een stukje duurder zijn. Sommige zelfs het dubbele

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 06-09-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
De Muhle R41 krijgt een tweede kans. Vrijdag is mijn scheer vrije dag, dus zaterdag ga ik opnieuw proberen met bijna 2 dagen baardgroei, ben benieuwd.

@Turdie
Iets bekend kwa beschikbaarheid van A&E kaizen 2 zepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:00:
De Muhle R41 krijgt een tweede kans. Vrijdag is mijn scheer vrije dag, dus zaterdag ga ik opnieuw proberen met bijna 2 dagen baardgroei, ben benieuwd.

@Turdie
Iets bekend kwa beschikbaarheid van A&E kaizen 2 zepen?
K2 is in de VIP Club al een tijdje beschikbaar voor een aantal specifieke zepen vziw. Die worden alleen aan VIP club members beschikbaar gemaakt. Je kan ze terugvinden in zijn FB groep welke zepen dat zijn geweest. Voor Europese retailers weet ik het eigenlijk niet. Hij is nu bezig met K2e (K2 met emu olie). 29 mei heeft hij een grote Europese order verstuurd, maar ik heb geen idee of dat op basis van K2 was of niet. Je zou hem even kunnen mailen op customercare@shavingshoponline.com of even contact opnemen met zijn distributeur: https://www.rasoigoodfellas.com/en/

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 06-09-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Je had het eerder vermeld, grote Europese order, ik was benieuwd naar, vanochtend ff gekeken maar nergens kaizen 2 te vinden 🙁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 6 September 2021

Razor: Robeson
Brush : SawDust Creations Studio
Soap: Wholly Kaw Vor-V
After-shave: Wholly Kaw Vor-V

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgWtzVbkrK23t-QDWaHXjTebVho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79VchIG4my03l0SD67ApAOIb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Turdie op 06-09-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:20:
Je had het eerder vermeld, grote Europese order, ik was benieuwd naar, vanochtend ff gekeken maar nergens kaizen 2 te vinden 🙁
Shaving Shop VIP Club wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 06-09-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Vida zit er spannend uit, helaas kan ik scent notes niet zien 😖

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:10:
[...]

Vida zit er spannend uit, helaas kan ik scent notes niet zien 😖
Members only: Vida
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Was een zeep gemaakt voor de Lather & Blade FB groep waar veel "vrienden" van Peter in zitten. Hij heeft de geur samen ontwikkeld samen David Gonzalez, een bekende naam in de wetshaving community, van origine komt David uit Mexico vziw, maar woont alle lang tijd in LA

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 06-09-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:53:
[...]

***members only***

Was een zeep gemaakt voor de Lather & Blade FB groep waar veel "vrienden" van Peter in zitten. Hij heeft de geur samen ontwikkeld samen David Gonzalez, een bekende naam in de wetshaving community, van origine komt David uit Mexico vziw, maar woont alle lang tijd in LA
Bedankt, trouwens snap niks van de notes 🤣🤣
Staat well een review op zijn yt channel, ik zal vanavond even kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:14:
[...]

Bedankt, trouwens snap niks van de notes 🤣🤣
Staat well een review op zijn yt channel, ik zal vanavond even kijken
Ja complexe geur, hoor er wel veel goede verhalen over in de groep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:56
Ik ga altijd naar de kapper om mijn contouren (van mijn baard) bij te laten werken. Ik zou het ook wel eens zelf willen proberen met een shavette.

Welke scheerschuim/creme raden jullie hiervoor aan? Liefst geen schuim want dan zie ik de contouren niet meer, dus het liefst iets wat transparant is.

Tevens moet ik ook nog een shavette uitzoeken, maar daar kom ik denk ik wel uit.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
@c-nan Er bestaan ook redelijk wat scheergels die transparant zijn waardoor je dus goed kunt zien wat je doet.

Een voorbeeld: https://www.thealphamen.n...3vnAo7EAQYASABEgLtO_D_BwE

Ruikt heerlijk naar pepermunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hk714xrZjpwuJn1mHcWAs7vQb5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFcngZHXq92rPw3rc3iGxmXg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Het duurt even een paar weken maar dan heb je ook wat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUk1HlG6f-dPvzm3Cz-naDGT94c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MMW578kiEWqEclOpB44vGcL.jpg?f=fotoalbum_large

De whisky soap als extraatje erbij gekregen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Magic666 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:58:
Het duurt even een paar weken maar dan heb je ook wat:
[Afbeelding]

De whisky soap als extraatje erbij gekregen :)
Je collectie groeit al aardig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Arjantje72 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:04:
[...]

Je collectie groeit al aardig :)
Hij is “net” begonnen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Qua hardware is dit het voorlopig :)

Zeep en AS/ASB daarentegen..... binnenkort jarig en op diverse websites al zat dingen in de wensenlijst staan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
Magic666 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:03:
Qua hardware is dit het voorlopig :)

Zeep en AS/ASB daarentegen..... binnenkort jarig en op diverse websites al zat dingen in de wensenlijst staat :D
Gefeliciteerd alvast en ook met het scheervirus waar wij ook last van hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lekker frisse shave vandaag 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYwv7_dZsQahDlBCwJ-ZEllPvRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXVQT49ng5TU70qFjH9FKRAI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Vandaag is een beetje een gekke dag om naar te vragen maar ik ben langzaam op zoek naar een zeep voor de koude dagen 🤣
Ik heb genoeg frisse, citrus, “blauwe geur” zepen, het probleem is dat niet echt veel hou van zware zoete geuren.
Iemand een goede tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik zat ook met diezelfde vraag (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:19:
Vandaag is een beetje een gekke dag om naar te vragen maar ik ben langzaam op zoek naar een zeep voor de koude dagen 🤣
Ik heb genoeg frisse, citrus, “blauwe geur” zepen, het probleem is dat niet echt veel hou van zware zoete geuren.
Iemand een goede tip?
Owh daar ken ik wel een aantal van. Ik zou sowieso proberen eerst met samples te beginnen van shavedash.com
  • Meißner Tremonia Dark Limes
  • Barrister and Mann Fougere Gothique
  • Declaration Grooming Darkfall
  • Barrister and Mann Leviathan
  • Barrister and Mann Lavanille
  • Wholly Kaw King of Oud and Project Leather
  • Declaration Grooming Gratiot League Square
  • Ariana&Evans Club Baccara

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 08-09-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:50:
[...]

Owh daar ken ik wel een aantal van. Ik zou sowieso proberen eerst met samples te beginnen van shavedash.com
  • Meißner Tremonia Dark Limes
  • Barrister and Mann Fougere Gothique
  • Declaration Grooming Darkfall
  • Barrister and Mann Leviathan
  • Barrister and Mann Lavanille
  • Wholly Kaw King of Oud and Project Leather
  • Declaration Grooming Gratiot League Square
Bedankt, er zijn een paar leuke soaps tussen maar voorlopig wil ik niet in het buitenland bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:07:
[...]

Bedankt, er zijn een paar leuke soaps tussen maar voorlopig wil ik niet in het buitenland bestellen
Dan zou ik een keer langsgaan bij manofshaving of scheersalon om te ruiken, qua europese zepen ben ik niet zo bekend met een zoete donkere geur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
In principe niet overdreven zoet of donker, zeggen maar iets minder fris voor de donkere dagen 🌒
Misschien iets van A&E?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:14:
In principe niet overdreven zoet of donker, zeggen maar iets minder fris voor de donkere dagen 🌒
Misschien iets van A&E?
Asian Plum of Amber Rose wellicht?
Je kan ook een keertje bij mij langskomen dan kun je ruiken in mijn collectie :P. Ik vind de combinatie van fris en donker lastig. Want de meesten die ik ken zijn of donker of fris.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 08-09-2021 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:14:
Misschien iets van A&E?
Vanilla Vendetta van A&E ?

Mijn favoriete herfst geur is Pumpkin spice van Stirling. Deze ruikt een beetje naar pepernoten vind ik zelf. Niet voor iedereen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Trouwens, de mesjes kunnen in een houder/cassette van bijvoorbeeld Feather gewoon bij het huisvuil toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
yesjohn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:36:
Trouwens, de mesjes kunnen in een houder/cassette van bijvoorbeeld Feather gewoon bij het huisvuil toch ?
Ik doe mijn gebruikte mesjes in een cassette tot die helemaal vol zit, daarna in de kliko.
Is volgens mij veiliger dan de mesjes los weg te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Arjantje72 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:44:
[...]

Ik doe mijn gebruikte mesjes in een cassette tot die helemaal vol zit, daarna in de kliko.
Is volgens mij veiliger dan de mesjes los weg te gooien :)
Thanks. Het antwoord is dus ja. Ik ben namelijk nu op vakantie en ik vind het een beetje zonde om ze mee naar huis te nemen om daar in mijn bladebank te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:34:
[...]

Asian Plum of Amber Rose wellicht?
Je kan ook een keertje bij mij langskomen dan kun je ruiken in mijn collectie :P. Ik vind de combinatie van fris en donker lastig. Want de meesten die ik ken zijn of donker of fris.
Volgens mij ben ik een paar uurtjes zoet 🤣🤣, bedankt
yesjohn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:35:
[...]

Vanilla Vendetta van A&E ?

Mijn favoriete herfst geur is Pumpkin spice van Stirling. Deze ruikt een beetje naar pepernoten vind ik zelf. Niet voor iedereen dus.
Perpernoten is een beetje te… denk ik

Bedankt beide voor de suggesties. Ik ben Abbate y la mantia mateo 9,11 tegen gekomen, iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10
Turdie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

Daar hoor je het ook niet op te slaan vanwege het vocht, maar in een andere kamer ;). Je zepen sowieso een dagje met deksel eraf laten drogen in een andere kamer dan je badkamer. Anders krijg je het riscio op schimmel in je zeep. Liefst een goed geventileerde ruimte met veel "airflow".
Ik heb dit ooit gehad met scheercrème op basis van buffelmelk. De heerlijke citrusgeur kwam me nog steeds tegemoet, na het opkloppen en mijn...bakkes? ;) ... vol te smeren rook ik een ondertoon van een bedorven kiwi lucht :X. De scheercrème was nog geen half jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:08:
[...]

[...]

Bedankt beide voor de suggesties. Ik ben Abbate y la mantia mateo 9,11 tegen gekomen, iemand bekend?
Ja hij is niet voor iedereen. Ik ben er wel blij mee. Echt een van mijn favoriete zepen.

Ik heb geen ervaring met Mateo maar wel met een andere zeep van Abbate y la mantia, Crumiro. Deze ruikt naar een Italiaans koekje (ziet iemand hier ook een trend ? :p). Fijne zeep, je moet er even aan wennen. Veel werk om het op te kloppen en niet zo slick als andere zepen. Maar het post shave gevoel is echt subliem.

• Turdie
chulin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:08:
[...]

[...]

Ik heb een keer een aantal jaren geleden Don Jose van iemand overgenomen, die rook zo zuur dat ik meteen heb doorverkocht in de BST groep. Mateo 9,11 niet bekend mee. Misschien is Extro Cosmesi Bay Rum iets voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 09-09-2021 08:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
SOTD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7g1HizlfIX8Nvne7_11zoVaK18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHaK6TP4VLH1QUxn1e4Jj5QF.jpg?f=fotoalbum_large

Prep: Cold water
Brush: Mühle Traditional Silvertip Fibre (face lathering)
Razor: RazoRock Game Changer .84-P Bulldog Handle

Wat is de .84-P een topper! Mooie combinatie van mild/agressief. Twee passes (WTG en ATG) en klaar. Nul irritatie.

Mijn Search for the Holy Krabber:
- Merkur 34C HD
- Merkur Progress L570
- Mühle R89 Twist
- RazoRock Game Changer .68-P Bulldog Handle (hier heb ik nu de .84-P baseplate op).

Allen met de volgende mesjes:
- Feather (bloedbad tot nu toe, nog niet in de .84-P geprobeerd)
- Bolzano Superinox (wisselend resultaat)
- Perma-Sharp (okay resultaat)
- Personna Platinum (tot nu toe met bovenstaande krabbers consistent goede resultaten)

Cold water prep werkt bij mij vele malen beter dan hot water.

Tot nu toe alles geprobeerd met Proraso Wit en TOBS Jermyn Street. TOBS werkt beter, de Proraso scheerzeep droogt sneller op de huid, TOBS behoudt een betere 'glide'.

To-do: diverse mesjes in de 84-P proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Deze week een heel unieke kans gehad om een vrij bijzondere kwast te kopen :D

Mojo Handcrafts Northern Lights #2007, geboren op de dag dat ik mijn 10 jarig huwelijk vierde :P
En het mooiste ervan is nog wel, ik heb hem geboren zien worden :D
Van raw materials tot wat ie nu is. Best uniek als je het mij vraagt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAD623zF7n-HyGDbItJapSD8oHE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NcX05rmgsdRIAnu6cxEo91XH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Di74eLUKVvjhXRqmA6V4Cnh0mAg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iVLcVyTvz684mWZUxf24To7A.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsjjYnvBHLzvNR9w6GwQSiPOnLs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PCRzEKvnfc2BygTzF3rZkrdq.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgbGQaG-droPsClEoJ6P9_36scE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z58WDbwzt46xUiofJIO6JDXp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czXOgROzoe2JVvbCbdj0HGrj70E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/j5OZ2zAAxWG5rg0zksegn1eK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUuTd6QBFRnMl3LeLTplXrhGuqg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yWsAIJPq1vl4HZbKT9GwPcxu.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3q4QVri5zgH-BI6JqejN2r6CKAg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6H4uFfJxdlEX3uZs1ltyFvTY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwLAp_YrrzXQSnEwe9PzXeLD0yI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eO2ZGUtTWOQzuU35R2L5sGFw.png?f=fotoalbum_tile

En dan vandaag mijn eerste SOTD ermee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wWSH0ZcjTbVN20JRrp1ZbnAROQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yz7qgEAkbF7yLq9DB7RJaF9q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Opzeker een bijzonder mooie kwast!

• chulin
yesjohn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:11:
[...]

Ja hij is niet voor iedereen. Ik ben er wel blij mee. Echt een van mijn favoriete zepen.

Ik heb geen ervaring met Mateo maar wel met een andere zeep van Abbate y la mantia, Crumiro. Deze ruikt naar een Italiaans koekje (ziet iemand hier ook een trend ? :p). Fijne zeep, je moet er even aan wennen. Veel werk om het op te kloppen en niet zo slick als andere zepen. Maar het post shave gevoel is echt subliem.
Crumiro heb ik ook gezien, ook lekker zoet volgens mij, verder lees ik alleen maar goede dingen over Abbate y la mantia.
Turdie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:20:
[...]

Ik heb een keer een aantal jaren geleden Don Jose van iemand overgenomen, die rook zo zuur dat ik meteen heb doorverkocht in de BST groep. Mateo 9,11 niet bekend mee. Misschien is Extro Cosmesi Bay Rum iets voor je?
Don José lijkt mij meer voor de zomer, kokosnoot en banaan vind ik wel een aparte combinatie maar misschien is lekker.
Bay run is idd ook een optie, ik ben bekend met extro cosmesi, goede zeep.
Bedankt 👍

• chulin
@Lampuhkap
Heeeel erg mooi hoor 🥰🥰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 9 September 2021

Razor: Filarmonica 14
Brush : SV 2.0 Shaving Brush in Thuya Briar Root
Soap: Saponificio Varesino Opuntia
After-shave: Saponificio Varesino Opuntia
EdP: Saponificio Varesino Opuntia

Heerlijke geur voor een shave tijdens mijn vakantie ;). Heb nu twee weken vakantie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ujNn6ZCOlaTQW7Z6vuKQccrJW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POyv8RFRXfPxyjpo0TPkjU7M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 09-09-2021 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dankzij mijn vriendin besteld:

2 HS krabbers.... 1 milde blauwe voor haar en 1 medium military green voor mij.

#damnyouRAD

@Turdie : geniet ervan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 10 September 2021

Razor: Filarmonica 13
Brush : Chisel and Hound Greystone
Soap: Ariana&Evans The Graveyard
After-shave: Ariana&Evans The Graveyard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMRn9I7j5zNiCflFUjsXKzYD_2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39q2zU6bxR996ZrOrGCh9Od0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:10:
Dankzij mijn vriendin besteld:

2 HS krabbers.... 1 milde blauwe voor haar en 1 medium military green voor mij.

#damnyouRAD

@Turdie : geniet ervan!
Volgens mij wordt het “voorlopig “ je laatste koop… 🤣🤣
Ben benieuwd naar je bevindingen, de milde variant staat al lang op mijn verlanglijstje 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik zeg niets meer...... RAD... pfff..... wat een drama :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:12:
Ik zeg niets meer...... RAD... pfff..... wat een drama :P
Haha..
Trouwens, zijn ze al binnen? Waar hebt jij ze gekocht? Veel prijsverschil tussen de nl webshops 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@Turdie
Het is beter laat dan nooit dus mijn zoon gaat voor mij Facebook regelen 🤣🤣
Welke scheer of BST groups zijn handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:53:
@Turdie
Het is beter laat dan nooit dus mijn zoon gaat voor mij Facebook regelen 🤣🤣
Welke scheer of BST groups zijn handig?
https://www.facebook.com/groups/421176448027482

https://www.facebook.com/groups/1655627851378754.

https://www.facebook.com/groups/788888537883923

https://www.facebook.com/groups/243668639671072

En daarnaast heb je ook nog de scheerfora en andere plekken

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 10-09-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Als het goed is krijg ik ze morgen binnen :)

Heb ze bij Scheersalon besteld, daar waren ze de goedkoopste geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Bedankt, ik zal morgen facebooken 😉
Magic666 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:04:
Als het goed is krijg ik ze morgen binnen :)

Heb ze bij Scheersalon besteld, daar waren ze de goedkoopste geloof ik.
Mooi, ik wacht rustig af naar je bevindingen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
@Magic666
Pm onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666