Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
johannemie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:21:
[Afbeelding]
Na meer dan 30 jaar opnieuw de stap gezet naar DE scheren. Mezelf verwend met een Mühle R89 Grande met bijpassende houder. T was spannend want vroeger was het dikwijls een bloederige bedoening en daarom ook maar een aluin stick gekocht. Maar dankzij alle tips hier in het forum is het probleemloos gegaan en was de stick niet nodig.
Wow wat een gevoel. Ik had dit veel vroeger moeten doen.
Welkom in the rabbit hole van net scheren ;)

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magic666

No one's neighbour!

hmm... nu ik die foto zo zie...

hoe behandelen jullie de razor na een scheerbeurt eigenlijk? Uitkloppen en op zijn kop laten drogen?
Mesje eruit halen en dan drogen? Uitkloppen en staand drogen?

• Turdie
Magic666 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:10:
hmm... nu ik die foto zo zie...

hoe behandelen jullie de razor na een scheerbeurt eigenlijk? Uitkloppen en op zijn kop laten drogen?
Mesje eruit halen en dan drogen? Uitkloppen en staand drogen?
Ik maak hem schoon met wat dreft meestal, ik heb ook een ultrasoon reiniger.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Doe je dat na elke scheerbeurt?? (dat ultrasoon reinigen)

• Turdie
Magic666 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:17:
Doe je dat na elke scheerbeurt?? (dat ultrasoon reinigen)
Nee na een aantal

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wauw...dat is wel serieuze business dan (y)

• Turdie
Magic666 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:19:
Wauw...dat is wel serieuze business dan (y)
Valt wel mee, niet moeilijker dan het is, alleen omspoelen in een sopje wat dreft is ook voldoende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
yesjohn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Ik maak mijn schuim tegenwoordig ongeveer zo: YouTube: Precision Loading for a Perfect Lather . Dit was voor mij echt een uitkomst.
Dit werkt echt geweldig. Ik heb nog nooit zo goed schuim gemaakt. Ik heb wel wat problemen met klontjes, want ik krijg het niet zo dun gesmeerd als die gast. Blijven oefenen dus.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:13
@Magic666
Valt wel mee idd.
Na elke scheerbeurt uit elkaar halen, afspoelen en daarna goed drogen. Als ik van mesje wissel dan zet ik alles in sopje (ongeveer een keer in de week).

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 20:58
devices schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Dit werkt echt geweldig. Ik heb nog nooit zo goed schuim gemaakt. Ik heb wel wat problemen met klontjes, want ik krijg het niet zo dun gesmeerd als die gast. Blijven oefenen dus.
Ik had dus precies hetzelfde. Hierdoor ben ik overgestapt op scoopen.

Klontjes zijn idd vervelend. Wat ik wel eens doe is dat ik de zeep een klein beetje laat "bloomen". Ik smeer het uit en maak het een klein beetje nat. Dat ligt wel aan de zeep, met Stirling gaat dit top bijvoorbeeld. Als ik merk dat ik ergens een klein klontje heb dan beweeg ik de kwast snel heen en weer op het klontje (dus geen cirkels draaien) totdat je het klontje hebt opgenomen in de "pasta".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
devices schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Die gozer komt me bekend voor de van Wetshaving subreddit, daar kwam ik zijn SOTD's ook wel is tegen. Hij gebruikt wel een syntheet dat maakt het sowieso al ietsje makkelijker dan een das, mijn ervaring is ook dat je met een syntheet makkelijker een goed schuim krijgt.Een das heeft vaak wat meer werk nodig

Ik doe het zo
YouTube: Another Shave - Barrister and Mann Excelsior (Vespers)

Iets anders:
  • Kwast een paar minuten in water laten staan
  • Kwast drie keer uitschuiden
  • 15-20 seonden rondjes draaien in de tub, todat ik weerstand voel wat hij ook doet
  • op het gezicht opschuimen
  • (ik doe face lathering, gebruik geen kom)
  • na even opschuimen kwast in water dopen en weer een paar uitschudden

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 19-08-2021 20:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:34
Ik was op zoek naar een wat zwaardere geur voor scheerschuim en aftershave. Na wat gelezen te hebben hier viel de keuze op deze A&E en wat ruikt die heerlijk.
Schuimt ook wat mooier dan mijn Captain Fawcett scheerschuim.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx5MR-NX-fZd_xls-fVl40QAI_M=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/3ei1WDlz3IEamN1Fiko7dFzS.gif?f=fotoalbum_large

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Nog steeds geen pakket binnen gehad uit de UK...... volgens de T&T van Royal Mail ligt het al sinds de 17e bij de douane. Volgens diens website moet je dan bij, waarschijnlijk, PostNL zijn.

Ook daar nog geen bericht van gehad.... :(

Lang verhaal kort: het zal prima spul zijn bij Executive Shaving maar alleen al vanwege de tijd was dit een eenmalige bestelling daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:59:
Nog steeds geen pakket binnen gehad uit de UK...... volgens de T&T van Royal Mail ligt het al sinds de 17e bij de douane. Volgens diens website moet je dan bij, waarschijnlijk, PostNL zijn.

Lang verhaal kort: het zal prima spul zijn bij Executive Shaving maar alleen al vanwege de tijd was dit een eenmalige bestelling daarzo.
Ja dat kan wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41
Nog steeds geen pakket binnen gehad uit de UK...... volgens de T&T van Royal Mail ligt het al sinds de 17e bij de douane.
Juli?
Als het augustus is, dan ben je veel te vroeg met klagen.

Wat maakt de verzendtijd nou echt uit? Als je gewoon op tijd besteld, is er toch niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Augustus ja.

Klagen? Het is gewoon teleurstelling. 5 - 7 dagen wordt er genoemd en nu ligt het al 3 dagen stil "bij de douane". (al is dat een rekbaar begrip als ik hun website bekijk)

Als je op tijd besteld is er niks aan de hand nee, als dit je eerste bestelling is, met essentiële onderdelen, is het een ander verhaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 20 August 2021
Prep : Cold Water
Razor: Filarmonica 13
Brush : Mojo Handcrafts Classic Layered Swirl
Soap: Noble Otter Two Kings

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YJfekqJMtNoVcS1ky30XZeiX9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo9F8cDn6fpYFmoXB4yjPbL6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:33
Heeft er iemand ervaring met DE mesjes van Boni. Dit is het huismerk van de Colruyt, warenhuis in België. Deze kosten maar 1.5€ voor pakje van 10. Ik vind hier geen informatie over. Op de verpakking staat alleen dat ze geproduceerd zijn in Vietnam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:36
johannemie schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:34:
Heeft er iemand ervaring met DE mesjes van Boni. Dit is het huismerk van de Colruyt, warenhuis in België. Deze kosten maar 1.5€ voor pakje van 10. Ik vind hier geen informatie over. Op de verpakking staat alleen dat ze geproduceerd zijn in Vietnam
Nee, maar voor dat geld zou ik niet twijfelen, een pakje kopen en je ervaring delen _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door FeronIT op 20-08-2021 15:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:33
Ik heb een pakje gekocht om eens te proberen. Maar het zal even duren want ik ben nieuw in het DE scheren en ik wil eerst toch wat ervaring opdoen met gekende Mühle mesjes voordat ik met iets onbekend begin. Maar ik laat zeker iets weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
ZorbaR schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 02:35:
Ik was op zoek naar een wat zwaardere geur voor scheerschuim en aftershave. Na wat gelezen te hebben hier viel de keuze op deze A&E en wat ruikt die heerlijk.
Schuimt ook wat mooier dan mijn Captain Fawcett scheerschuim.

[Afbeelding]
Geur is en blijft persoonlijk maar A&E is gewoon kwaliteit, goede keuze 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin

Besteld nooit in het buitenland, altijd ellende met leverdatum en misschien ook nog een verrassing van de douane met extra kosten.
In principe is genoeg te vinden in nl webshops... maar niet alles 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Yup, normaliter struin ik Google af zeg maar, maar in mijn enthousiasme, na het zien van wat video's van ze, daar besteld en nooit meer gedacht aan de nieuwe regels.....

Maar dit was dus idd eenmalig!

Aangezien ik hier wel eens lees over verslaving heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een Mühle R41 Twist Double Edge besteld en twee setjes van 10 mesjes.
1 set met een 1 op de schaal van 5 en een ander setje met een 3.5 op de schaal.

Schuim, pre-shave en balm heb ik nog zat.
Als die andere bestelling ooit binnenkomt.... heb ik een iets uitgebreidere selectie zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@Magic666
Nou.....
De Muhle R41 is een andere koek..
Volgens men een van de meest agressieve krabbers op de markt. Ik heb ook eentje, meerdere keer geprobeerd maar heb ik het nog steeds niet onder controle, ik zou eerlijk gezegd graag willen verkopen, iets te veel voor mij maar misschien is voor jou anders 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gaat goed komen, geduld en een vaste hand ;)
En van een sneetje of twee in het begin laat ik mij niet afschrikken.

Dat die anders is had al wel begrepen van wat YT video's, de Timor die ooit binnenkomt is een beginnerskrabber. Straks dus 2 uitersten ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Besteld nooit in het buitenland, altijd ellende met leverdatum en misschien ook nog een verrassing van de douane met extra kosten.
In principe is genoeg te vinden in nl webshops... maar niet alles 🤪
Dat valt ook wel mee, maar je moet goed je weg weten, en bereid zijn iets meer verzendkosten te betalen. 80-90% bij komt uit het buitenland, veelal USA.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 20-08-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Dat valt ook wel mee, maar je moet goed je weg weten, en bereid zijn iets meer verzendkosten te betalen. 80-90% bij komt uit het buitenland, veelal USA.
Idd, als je de weg weet gaat alles makkelijker maar je hoeft niet meer verzendkosten te betalen om iets uit de usa te laten komen, we hebben hier in Europa goede artisans. Kwa geur lopen we misschien een beetje achter, in de us zijn meer exotische geuren maar kwalitatief gesproken hebben we bijv zepen die net zo goed of beter zijn.
Tenminste denk ik 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:02:
[...]

Idd, als je de weg weet gaat alles makkelijker maar je hoeft niet meer verzendkosten te betalen om iets uit de usa te laten komen, we hebben hier in Europa goede artisans. Kwa geur lopen we misschien een beetje achter, in de us zijn meer exotische geuren maar kwalitatief gesproken hebben we bijv zepen die net zo goed of beter zijn.
Tenminste denk ik 🤪
Een aantal wel, maar van de meeste vind ik de geuren niet sterk genoeg. Gelukkig is A&E tegenwoordig ook in NL te krijgen. Maar ik vind het ook leuk om sets te verzamelen en dat is lastiger door de alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
100% met je eens, geuren zijn veel minder, met uitzondering van A&E en Stirling ook hier in nl te krijgen maar in mindere mate.
Ik heb vorige week Løthur calm scheerzeep gekocht (via een forum), geur is heel lekker, niet zo sterk maar prestaties van de zeep vind ik echt super.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zP7pyy2jm4j2q8wfloCjKcypfak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jD6P0vzSQuwKcNrbCWXKPmA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGc1k3P6sezsP9BR0HMBGKgKE9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4z3ymoYMX0nLT4GQXlSjoH7.jpg?f=fotoalbum_large

Tussendoor pretpakket binnen. #wishmeluck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:24:
[Afbeelding]

Tussendoor pretpakket binnen. #wishmeluck
Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan. Hopelijk heb je al een aluin blokje binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De eerste scheerbeurt zal over een dag of 2 zijn, ik scheer meestal om de 3 a 4 dagen.
Een aluinblok heb ik al dik 10 jaar en zelden gebruikt maar ik zal hem zeker bij de hand houden. ;)

Ik begin wel met een Derby mesje aangezien die een 1 krijgt op de schaal van 5.
Een sneetje zal er vast komen maar geduld is een schone zaak, ik heb deze weg ingeslagen en zal doorgaan totdat ik het onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:59:
De eerste scheerbeurt zal over een dag of 2 zijn, ik scheer meestal om de 3 a 4 dagen.
Een aluinblok heb ik al dik 10 jaar en zelden gebruikt maar ik zal hem zeker bij de hand houden. ;)

Een sneetje zal er vast komen maar geduld is een schone zaak, ik heb deze weg ingeslagen en zal doorgaan totdat ik het onder de knie heb.
Gewoon neem je tijd, rustig aan en niet hard drukken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vooral dat laatste zal de grootste gewenning zijn..... tijd heb/neem ik zat, voorbereiding ook.
Maar geen druk zetten.... dat zal idd de grootste uitdaging worden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Lekker geschoren vroeg in de ochtend 🥰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3U1roTiGvYhXNzCIlQ6ydXd6Rfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaUUStEMsD9paxodf7N6qV0M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:59:

Ik heb echt een hekel aan Derby mesjes en velen met mij. Staan heel slecht bekend in community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Daar kom ik dan vanzelf achter ;)

Ik ga er open minded in en wie weet koop ik nog wel eens zo'n proefpakket van mesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:58
Derby staat gelijk aan bloedbad hier.
Onscherp en niet rigide genoeg maakt het imho een onvoorspelbaar mesje.

Succes!
Maar laat dat mesje niet leidend zijn voor je ervaring met DE scheren.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
Ik was ook begonnen met Derby mesjes. Wat is nat scheren toch een klote zooi, dacht ik nog. Veel bloed en trok gewoon mijn haartjes eruit.
Daarna Feathers geprobeerd en die gebruik Ik al jaren met veel genoegen.
Soms tussendoor een ander mesje proberen, Kai bijvoorbeeld. Maar ik ga toch steeds weer terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vanavond of morgen de eerste beurt, ik houd jullie op de hoogte ;)

Feather bewust nog niet gekocht vanwege de scherpte maar ik kan mij voorstellen dat dat juist het lekkerst scheert. Ik moet toch nog wat dingetjes hebben dus ik neem zo'n proefpakket eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Magic666 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:09:
Vanavond of morgen de eerste beurt, ik houd jullie op de hoogte ;)

Feather bewust nog niet gekocht vanwege de scherpte maar ik kan mij voorstellen dat dat juist het lekkerst scheert. Ik moet toch nog wat dingetjes hebben dus ik neem zo'n proefpakket eens mee.
Aluin stokjes bij de hand liggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hahaha ja ja, blok van dik 10 jaar oud:

Afbeeldingslocatie: https://img.droginet.nl/img/producten/694893/694893_1_M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Magic666 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:58:
hahaha ja ja, blok van dik 10 jaar oud:

[Afbeelding]
Voor wondjes heb je geconcentreerde aluin nodig want dat werkt meteen.

Zoiets gebruik ik ook:
https://www.scheersalon.n...fers-shavingpoint-st-3605

Of deze maar die gaan sneller kapot (als je het laat vallen ;) ):
https://www.schoenspanners.nl/aluin-stick.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dat blok werkt ook prima, ff twee tellen op de snee en klaar is kees, maar zo'n stick (of deostick model) is wel wat handiger in gebruik. (maar wel weer meer plastic...)

Het blok ziet er nog nagenoeg als nieuw uit kan ik voorlopig mee vooruit, tenzij het echt bloedbaden gaan worden natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het is ook beiden hetzelfde product.
Zo'n blok/kristal is waarschijnlijk zelfs een klein beetje geconcentreerder dan een verpoederd en opnieuw in vorm geperst staafje.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 22 August 2021
Prep : Cold Water
Razor: Wogen Tanjifuji
Brush : Chisel and Hound Greystone
Soap: Extro Cosmesi Bergamotto di Calabria
After-shave: Saponificio Varesino 70th Anniversary

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akFsV-zRttqYv8eSfBeNKOou6oA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhXImukoV4eeX6GHS0cFpBDu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 23-08-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:46:
Het is ook beiden hetzelfde product.
Zo'n blok/kristal is waarschijnlijk zelfs een klein beetje geconcentreerder dan een verpoederd en opnieuw in vorm geperst staafje.
Ik heb een blok van Saponifcio Varensino, maar je hebt ze ook gewoon bij de etos.
https://www.saponificiova...-rocca-100g-in-cofanetto/

Ik gebruik hem zelden omdat ik een enorme droge huid van krijg, en ik al een droge huid heb

Etos:
https://www.etos.nl/produ...-aluinblok-120353265.html

Je hebt ook nog van die Syptic pencils
https://www.bol.com/nl/nl...-pencil/9200000122563913/

Maar helaas helpt aluin niet als je irritatie krijgt door een mesje..... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 23-08-2021 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ok, het slechte nieuws eerst....... 2 ieniemienie sneetjes tijdens de 2e pass. Aluin niet nodig om ze te laten stoppen :)

Het goede nieuws? Wauw..... meer kan ik er niet van maken. Wat een verschil met cartridge uitvoeringen!
Geschoren met de Mühle R41 Twist en een Derby mesje. (pre-shave, scheerschuim en ASB nog steeds van Proraso Green)

Na de 1e pass had ik al zoiets van: zo dan!
2e pass, across, is wel even wennen om de goede hoek te vinden, zeker aan de andere kant van je scheerarm.
Maar dat zal een kwestie van wennen zijn. En druk is idd niet nodig, gaat soort vanzelf.
Ik zal dit mesje opmaken en een Mühle mesje proberen die scherper is.

Maar eerste kennismaking was zeer zeer aangenaam O+ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:21
Een r41 als eerste kennismaking met de scheren?

Dan kom je er zeker goed van af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
Hier een ander geluid van de Derby Extra mesjes. Ik gebruik de mesjes al behoorlijk lang met mijn Gillette Rocket flare tip en Gillette Rocket HD500. Fijne milde mesjes, nooit een sneetje en snijden mijn baardharen perfect af. Ik scheer altijd met de haarrichting mee, nooit tegen de richting in (mijn persoonlijke voorkeur). Wel maakt de keus van de scheerzeep bij mij erg veel uit, scheerzeep van KEPKINH heeft momenteel mijn voorkeur. Diverse keren scherpere mesjes geprobeerd en toch val ik weer terug op de Derby Extra mesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
Turdie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:57:
[...]

Ik heb een blok van Saponifcio Varensino, maar je hebt ze ook gewoon bij de etos.
https://www.saponificiova...-rocca-100g-in-cofanetto/

Ik gebruik hem zelden omdat ik een enorme droge huid van krijg, en ik al een droge huid heb

Etos:
https://www.etos.nl/produ...-aluinblok-120353265.html

Je hebt ook nog van die Syptic pencils
https://www.bol.com/nl/nl...-pencil/9200000122563913/

Maar helaas helpt aluin niet als je irritatie krijgt door een mesje..... ;)
Leuke actie ook bij de Etos 2 + 1 gratis
Met 1 blok doe je al een eeuwigheid waarom
moet je dan een 2de hebben en een derde gratis 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
Ingelogd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:10:
Hier een ander geluid van de Derby Extra mesjes. Ik gebruik de mesjes al behoorlijk lang met mijn Gillette Rocket flare tip en Gillette Rocket HD500. Fijne milde mesjes, nooit een sneetje en snijden mijn baardharen perfect af. Ik scheer altijd met de haarrichting mee, nooit tegen de richting in (mijn persoonlijke voorkeur). Wel maakt de keus van de scheerzeep bij mij erg veel uit, scheerzeep van KEPKINH heeft momenteel mijn voorkeur. Diverse keren scherpere mesjes geprobeerd en toch val ik weer terug op de Derby Extra mesjes.
Hier eigenlijk ook nooit problemen gehad met Derby tot laatst en ik hem meer vond trekken/happen.
Kan idd de zeep zijn (razor is hetzelfde) of dat mijn huid nu anders is in de zomer.
Maar dit maakt het op deze manier van scheren zo leuk. Lekker afwisselen en jezelf iedere keer weer laten verrassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Loei123 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:40:
Een r41 als eerste kennismaking met de scheren?

Dan kom je er zeker goed van af. :)
De laatste dagen aardig wat YT filmpjes en reviews bekeken. Ook de waarschuwingen hier ter harte genomen.
Ik was dus gewaarschuwd en daardoor aardig voorzichtig, liever een pass extra of hier en daar wat tweaken dan een bloedbad :+

Maar het ging dus prima en dan komt de vraag: "waarom heb ik nooit eerder deze stap gezet?" -O-

Eerste indruk van die Derby Extra mesjes is dus positief maar ik kan me voorstellen dat een scherper mesje prettiger zal zijn (al dan niet op een gevoelige huid).

Als ik 4 a 6 scheerbeurten per mesje eruit kan halen scheelt dat toch aardig in de portemonnee *O*

Begrijp ik nou goed dat je het mesje ook nog kan omdraaien (iets met die getalletjes op het mes) zodat je meer scheerbeurten kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Magic666 Het mesje flippen verandert niets aan de (schade aan) snede.

Een jaar lang elke dag scheren met een vers Derby Extra mesje kost je pakweg 30 euro.
Als je daarop wilt besparen zou je kunnen kijken naar carbon stalen mesjes zonder coating, die kan je (makkelijker) slijpen. :P

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dat hoeft dan ook weer niet :Y)

Maar dacht het ergens in eoa blog tegen gekomen te zijn.... maar wat je zegt: die mesjes kosten niet veel en zeker niet als je ze per 100 koopt, maar dat ga ik pas doen als ik weet welk mesje voor mij het lekkerst scheert.

Al met al is scheren op deze manier een stuk aangenamer geworden en snap ik die scheerverslaving wel van een aantal leden hier d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 06:29:
[...]

De laatste dagen aardig wat YT filmpjes en reviews bekeken. Ook de waarschuwingen hier ter harte genomen.
Ik was dus gewaarschuwd en daardoor aardig voorzichtig, liever een pass extra of hier en daar wat tweaken dan een bloedbad :+

Maar het ging dus prima en dan komt de vraag: "waarom heb ik nooit eerder deze stap gezet?" -O-

Eerste indruk van die Derby Extra mesjes is dus positief maar ik kan me voorstellen dat een scherper mesje prettiger zal zijn (al dan niet op een gevoelige huid).

Als ik 4 a 6 scheerbeurten per mesje eruit kan halen scheelt dat toch aardig in de portemonnee *O*

Begrijp ik nou goed dat je het mesje ook nog kan omdraaien (iets met die getalletjes op het mes) zodat je meer scheerbeurten kan doen??
ik doe 3 passes bij elke scheerbeurt en gebruik een mesje maar 2 scheerbeurten. Dan nog kost het geen drol :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
“Het is goedkoper”. Een van de grootste leugens die mij ooit is verteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
yesjohn schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:19:
“Het is goedkoper”. Een van de grootste leugens die mij ooit is verteld :+
Als je het bij krabber, zeep en mesjes houdt geen leugen.
Alleen het daar bij houden is de kunst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:18
Iemand nog tips, ga binnenkort naar Spanje Ibiza zijn hier nog zeepen te koop?!? Dat iemand weet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
k_ers schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:21:
Iemand nog tips, ga binnenkort naar Spanje Ibiza zijn hier nog zeepen te koop?!? Dat iemand weet
La Troja
Los Jabones De Joserra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

La Troja
Los Jabones De Joserra
Zeker..
La toja kost maar een paar euro en is imo heel goed, ik heb hier een tube en gebruik ik het af en toe.
Los jabones de Joserra heb ik zelf nog niet kunnen testen maar reviews zijn heel goed. Helaas zijn slecht beschikbaar, niet denken aan een apotheek of supermarkt, je moet zoeken naar een winkel die gespecialiseerd is in scheer producten, en even goed kleine kans.

@Magic666
In het begin ga je op zoek wat jezelf prettig vindt, maar het duurt nog even 😉
Verder ik veranderd van mesje als het niet meer lekker voelt, soms na 3 keer, soms meer, het maakt mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2QRnVWm0VP_HvV04ky5rhFLLg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJAyeMCivv3GJSCscPZUet1f.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker “cool shave” vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@chulin vooropgesteld: als het niet meer lekker scheert gaat ie eruit. Het was meer dat ik her en der gelezen heb dat je pakweg 4 tot 6 scheerbeurten kan krijgen, als dat lukt: prima!
Moet ie na 2 of 3x al weg: ook goed!

Nog steeds geen eta van de douane/PostNL dus ik ben in de verleiding om kwast, zeep en kom hier aan te schaffen..... ik wil nu de volle ervaring :P
Dat ik straks dan een paar dingen dubbel heb.... tja..... RAD enzo.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:18:
@chulin vooropgesteld: als het niet meer lekker scheert gaat ie eruit. Het was meer dat ik her en der gelezen heb dat je pakweg 4 tot 6 scheerbeurten kan krijgen, als dat lukt: prima!

Nog steeds geen eta van de douane/PostNL dus ik ben in de verleiding om kwast, zeep en kom hier aan te schaffen..... ik wil nu de volle ervaring :P
Trouwens, even gemist maar net je eerste ervaring met klassieke scheren gelezen..
Zo te zien (lezen) jij hebt erg van genoten een ook zonder bloedbad 😱😱, dat gaat het om, plezier beleven.
En tja, al eerder verteld, het is een verslavend wereld 🤣🤣 dus zou niet lang duren tot jij een paar dingen dubbel hebt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:18:

Ja met internationaal bestellen wordt je geduld flink op de proef gesteld ;)

Je hebt trouwens ook nog Jabonman Eufros, maar daarbij kun je alleen via de mail bestellen. (magafe_es@yahoo.es)

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 24-08-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ok ok, dan maar wat dubbele spullen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/39564/files/349433849/scheerzeep-royal-lime-aj-1-formule.jpg
The Goodfellas' Smile Scheerzeep Royal Lime - AJ 1 Formule

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/39564/files/285352959/scheerkom.jpg
The Goodfellas' Smile Scheerkom

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/39564/files/287310159/scheerkwast-bruce-plissoft-synthetic.jpg
Razorock - Bruce - Plissoft Synthetic (incl. houder)

En nu is het echt ff goed geweest! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:43:
ok ok, dan maar wat dubbele spullen:

[Afbeelding]
The Goodfellas' Smile Scheerzeep Royal Lime - AJ 1 Formule

[Afbeelding]
The Goodfellas' Smile Scheerkom

[Afbeelding]
Razorock - Bruce - Plissoft Synthetic (incl. houder)

En nu is het echt ff goed geweest! O-)
Grappig, die middelste heb ik ook. Is handig omdat ie van hout is en dus niet kapot kan vallen. Maar gebruikt ik nooit omdat ik tegenwoordig direcht op mijn bakkes opschuim :P (face lathering).Dubbele spullen kan je proberen te verkopen op de verschillende scheerfora in de BST(Buy/Sell/Trade), zijn ook een aantal FB groepen voor, daar vind vaak een florende handel plaats ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 24-08-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gekozen omdat ie juist van hout is (net als die andere die ooit binnenkomt). Beetje minderen met al dat plastic kan geen kwaad.

Kwast en kom dus dubbel, zie wel of ik die ooit weg ga doen. Krabber dus ook dubbel maar die zal ik niet zo snel weg doen denk ik.

En de hoeveelheid zeep en ASB.... pfff..... ik snap sommigen van jullie echt wel hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:00:
Gekozen omdat ie juist van hout is (net als die andere die ooit binnenkomt). Beetje minderen met al dat plastic kan geen kwaad.

Kwast en kom dus dubbel, zie wel of ik die ooit weg ga doen. Krabber dus ook dubbel maar die zal ik niet zo snel weg doen denk ik.

En de hoeveel zeep en ASB.... pfff..... ik snap sommigen van jullie echt wel hahaha
Met minderen van plastic is niet veel mis natuurlijk maar als je het lang gebruikt dan kan het geen kwaad. Ik heb zelf een groter probleem met Feather mesjes die in een soort cassettes komen.

Ik heb zelf gisteren een Pereira kom gekocht die morgen binnenkomt. Ook plastic en dus ook “onbreekbaar”. Dat kan ik wel gebruiken. Ik heb nu een kom van Fine. Dat ding maakte veel te snel kennis met mijn badkamervloer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:00:

En de hoeveelheid zeep en ASB.... pfff..... ik snap sommigen van jullie echt wel hahaha
Ik ken iemand die heeft meer dan 300 zepen, dus je hebt nog een lange weg te gaan om diegene te overtroefen hahahaha ;)
https://www.theshavingdutchman.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

300...... 8)7

Zo groot is mijn badkamer nou ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:21:
300...... 8)7

Zo groot is mijn badkamer nou ook weer niet :+
Daar hoor je het ook niet op te slaan vanwege het vocht, maar in een andere kamer ;). Je zepen sowieso een dagje met deksel eraf laten drogen in een andere kamer dan je badkamer. Anders krijg je het riscio op schimmel in je zeep. Liefst een goed geventileerde ruimte met veel "airflow".

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 24-08-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmm.... mijn spullen staan wel in de badkamer maar wel in een teakhouten kast (gesloten)
Ik neem aan dat dat wel voldoende is?

Edit: zoiets als dit
Afbeeldingslocatie: https://www.oostingtuinmeubelen.nl/image/cache/data/uploads/BATHC40bx35dx200h2dRhoon-2-749x502.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Magic666 op 24-08-2021 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Bewaar hier al het veel gebruikte spul in de badkamer. Tevens heb ik zepen die meer dan een jaar niet open zijn geweest (niet in de badkamer) en ben nog nooit schimmel tegen gekomen. Dus alles wat op regelmatige basis gebruikt wordt kan prima in de badkamer staan.

Mijn wat vaker gebruikte zepen laat ik zonder deksel ook drogen in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Magic666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:27:
hmm.... mijn spullen staan wel in de badkamer maar wel in een teakhouten kast (gesloten)
Ik neem aan dat dat wel voldoende is?

Edit: zoiets als dit
[Afbeelding]
Daar blijft wel veel vocht hangen, zoals ik zei liefst een andere kamer. Of je moet hele goede ventilatie hebben in je badkamer dat kan natuurlijk ook. Ik zit meestal in de woonkamer bovenop een kast met deksel helemaal onderdop en dan zeep er omgekeerd bovenop.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 24-08-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:44
Heeft iemand toevallig wat tips om een Gillette Slim uit 1965 schoon te maken en weer een beetje te laten glanzen?

Ik spoel hem goed af na elke scheerbeurt en reinig hem regelmatig. Alleen wordt die nu een beetje dof.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
TheBlackestCrow schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:31:
Heeft iemand toevallig wat tips om een Gillette Slim uit 1965 schoon te maken en weer een beetje te laten glanzen?

Ik spoel hem goed af na elke scheerbeurt en reinig hem regelmatig. Alleen wordt die nu een beetje dof.
Ja kan hem polijsten met een goede metal polish zoals Peek. hou er wel rekening mee dat sommige metal polishers de plating kunnen verwijderen.

Zie ook hier:
https://paste-and-cut.com...tte-slim-adjustable.2865/

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 25-08-2021 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
TheBlackestCrow schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:31:

Een beetje tandpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:44
Turdie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Ja kan hem polijsten met een goede metal polish zoals Peek. hou er wel rekening mee dat sommige metal polishers de plating kunnen verwijderen.

Zie ook hier:
https://paste-and-cut.com...tte-slim-adjustable.2865/
Bedankt voor de tips. Ik ga het eerst maar proberen met tandpasta aangezien dit toch in huis aanwezig is. Als dit niet het gewenste resultaat heeft kan ik altijd nog over gaan op metal polish.

De laatste optie is laten replaten.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
TheBlackestCrow schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

[...]

Bedankt voor de tips. Ik ga het eerst maar proberen met tandpasta aangezien dit toch in huis aanwezig is. Als dit niet het gewenste resultaat heeft kan ik altijd nog over gaan op metal polish.

De laatste optie is laten replaten.
Dat doet Back Roads Gold in de US heel erg goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Verjaardagsshave van gisteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAaAx7kgdn78SgViIMyEhPvxbQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ggAAd4rwWHv05QUNv1qKwRk3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
En de SOTD van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIQXL0340zcgNQQGteaufC6tTYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6IjTJea6doz42tdB1NIrIcPw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Gefeliciteerd! Maar wat voor zeep is dit ?

• Lampuhkap
yesjohn schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:49:
[...]

Een unobtainium. Storybook Soapworks Hook.

• Lampuhkap
yesjohn schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:49:
[...]

Ah de andere zeep is een Mitchells Woolfat in een Baume,be container

• yesjohn
Lampuhkap schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 07:44:
[...]

Ah de andere zeep is een Mitchells Woolfat in een Baume,be container
Thanks. Het ging me om die laatste aangezien daar geen label bij zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1M5yZ9c85E_Fd3YPyS5jmv-_gYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vhp4Nl1lhZHf1ejOZaEDzpjd.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond maar eens proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Dit is het punt vanaf waar de hobby veel geld gaat kosten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

mwoah..... ik heb straks van alles 2 stuks, vind ik wel voldoende. Meer kwasten, bowls, houders en krabbers hoeft van mij eigenlijk niet. Misschien een krabber met andere kop maar dat is het wel.

Zeep, ASB en pre-shave koop ik pas als het andere op dreigt te gaan. Dat het dan een ander geurtje wordt moge duidelijk zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zo dat was hem dan, de eerste beurt met de kwast, bowl en zeep!

de Royal Lime is idd Lime! Qua geur niks mis mee, niet te overheersend vind ik.
Het latheren ging prima in zo'n bowl. Iets te veel zeep zag ik wel (en ik dacht al weinig erin te hebben zitten...)
Ben er alleen nog niet overuit of ik op de zeep ga latheren en dan verder ga in de bowl of met mijn vinger een beetje zeep in de bowl en dan gaan.

Waar ik ook nog mee zit te stoeien is de goede hoek vinden als je cross en against gaat....

Maar al met al bevalt een kwast, zeep en bowl uitstekend! Even bijkwasten is zo gebeurd ipv scheerschuim pakken etc etc.

• Arjantje72
Magic666 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:24:
Zo dat was hem dan, de eerste beurt met de kwast, bowl en zeep!

de Royal Lime is idd Lime! Qua geur niks mis mee, niet te overheersend vind ik.
Het latheren ging prima in zo'n bowl. Iets te veel zeep zag ik wel (en ik dacht al weinig erin te hebben zitten...)
Ben er alleen nog niet overuit of ik op de zeep ga latheren en dan verder ga in de bowl of met mijn vinger een beetje zeep in de bowl en dan gaan.

Waar ik ook nog mee zit te stoeien is de goede hoek vinden als je cross en against gaat....

Maar al met al bevalt een kwast, zeep en bowl uitstekend! Even bijkwasten is zo gebeurd ipv scheershuim pakken etc etc.
Het blijft experimenteren, dat is ook leuk :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zekers, zekers, merkte bij deze SOTD (2e beurt met de R41) wel dat ik iets meer nicks in de nek had. (hoe verrassend). Op die plek is het dus echt nog (rustig) experimenteren.

Ben ook wel benieuwd hoe die Timur scheert als die ooit binnenkomt, die is closed comb terwijl de R41 open is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Magic666 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:38:
Zekers, zekers, merkte bij deze SOTD (2e beurt met de R41) wel dat ik iets meer nicks in de nek had. (hoe verrassend). Op die plek is het dus echt nog (rustig) experimenteren.

Ben ook wel benieuwd hoe die Timur scheert als die ooit binnenkomt, die is closed comb terwijl de R41 open is.
Nek gebied is bij de meeste heel gevoelig en doen daarom de nek alleen omlaag scheren.
Experimenteren dus maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:23:
mwoah..... ik heb straks van alles 2 stuks, vind ik wel voldoende. Meer kwasten, bowls, houders en krabbers hoeft van mij eigenlijk niet. Misschien een krabber met andere kop maar dat is het wel.

Zeep, ASB en pre-shave koop ik pas als het andere op dreigt te gaan. Dat het dan een ander geurtje wordt moge duidelijk zijn :P
Ik had dezelfde mening. Een kwast, een krabber en een paar Stirling samples (want daar zat er vast wel eentje tussen die ik elke dag wilde gebruiken).

Nu heb ik 6 kwastjes, 5 krabbers, 1 Feather artist club clone, 4 bowls en een lading zepen waar ik de komende 10 jaar nog niet klaar mee ben.

Dit is wel een beetje mijn lockdown hobby geweest. Ik wil je geen rad aanpraten maar ik vond het persoonlijk lastig O-)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hahahaha Ik kan me wel inhouden denk ik.......

Als er iets is wat ik veel zou kopen, met nadruk op zou, is het idd zeep en ASB.
Och, je moet wat te wensen hebben voor je verjaardag, sint en kerst natuurlijk.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Voor de nieuwelingen in dit topic, kijk ook eens bij shavedash.com, daar kun je samples bestellen van allerlei bekende zepen, zodra kun je makkelijker proberen en ontdekken waar je voorkeuren liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ow dat is wel een aardige tip! Thanks. (en geen Brexit geneuzel! (y) )

Wat anders: gaat men altijd voor een BBS of alleen WTG en een keertje XTG of ATG en klaar?

[ Voor 12% gewijzigd door Magic666 op 27-08-2021 05:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Magic666 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 05:42:

Wat anders: gaat men altijd voor een BBS of alleen WTG en een keertje XTG of ATG en klaar?
Ik altijd 3 passes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Magic666 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 05:42:

Ik doe ook altijd 3 passes. Ik zou adviseren om altijd een xtg pass te doen voordat je atg gaat. Je verminderd dan echt de irritatie in mijn ervaring.

Oh en shavedash is top

[ Voor 3% gewijzigd door yesjohn op 27-08-2021 10:52 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 79 Laatste