Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:59
SOTD

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:07

Poeh, lekker knotje hoor. lekker groot, lekker zacht en flowt heeerlijk!
DG B-Cubed is een fijn geurtje.
Wat rokerig vooraf, daarna een heerlijk bay rummetje met een zoetje helemaal op de achtergrond.
Bij de drydown word het bijna cola achtig voor mijn neus. Erg plezierig geurtje!

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:58:
[Afbeelding]

Poeh, lekker knotje hoor. lekker groot, lekker zacht en flowt heeerlijk!
DG B-Cubed is een fijn geurtje.
Wat rokerig vooraf, daarna een heerlijk bay rummetje met een zoetje helemaal op de achtergrond.
Bij de drydown word het bijna cola achtig voor mijn neus. Erg plezierig geurtje!
Wauw..... wat een ding zeg 😱😱😱
Looking good 👌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Wauw..... wat een ding zeg 😱😱😱
Looking good 👌
8) Danku, best trots op al zeg ik het zelf :P

Volgende word een Bitter Lemon/Fanta Lemon :D Gaat nog wel een maandje of 2 a 3 duren, maar dan heb je vast een idee wat er incoming is :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-06 15:30
Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:08:
Jup, ik wil idd proberen een energy drink en soda series op te bouwen van enkel Mojo Handcrafts kwasten. Geen hele goedkope oplossing, wel leuk
Wat een belachelijk idee zeg….

I love it :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:28:
[...]

8) Danku, best trots op al zeg ik het zelf :P

Volgende word een Bitter Lemon/Fanta Lemon :D Gaat nog wel een maandje of 2 a 3 duren, maar dan heb je vast een idee wat er incoming is :D
Daarna misschien dubbelfriss... ze hebben iets van 10 verschillende smaken.... haha 😂😂

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Daarna misschien dubbelfriss... ze hebben iets van 10 verschillende smaken.... haha 😂😂
Eerst een lemon dingetje, daarna mogelijk een Coca Cola, daar heb ik ook al een ideetje voor liggen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:06
SOTD 5 June 2021
Prep : Cold Water
Razor: Max Sprecher
Brush : Mojo Handcrafts Classic Layered Swirl
Soap: Noble Otter Northern Elixir
After-shave: Noble Otter Northern Elixir

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Al lijkt me een flugel kleurtje, gewoon voor de fucks ook wel leuk :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:23:
[...]

Al lijkt me een flugel kleurtje, gewoon voor de fucks ook wel leuk :P
Nice.....
Ik neem aan dat een hele dure grapje is maar... ze zien er gruwelijk mooi uit 😱😱🥰🥰

SOTD

Super scheerbeurt met de feather maar toch...... vind ik met de uitzondering van de lord classic, coated mesjes lekkerder dan stainless, weet ik niet hoe ik moet het uitleggen, voelt zachter en smoother tijdens het glijden.

[Voor 50% gewijzigd door chulin op 06-06-2021 10:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hargileddy
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08-06 10:15
chulin schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:12:
[...]

En.....
Hoe is gegaan?
Goed eigenlijk. Het is wel wennen aan de manier van scheren. Ik moet de juiste hoek nog zoeken en hoeveel druk er gezet moet worden. Ben wel voorzichtig geweest en voor de eerste keer niet te veel druk gezet, had hier gelezen dat dat belangrijk was. Ik had ook geen idee dat de mesjes zelf zo flexibel waren :)

Ga dit zeker verder blijven gebruiken, vooral om ecologische en econische reden. De techniek zal wel nog verbeteren. In een volgende fase dan kijken voor een kwast en zeep ipv de Gilette scheerschuim die ik nu gebruik. De zepen van Poraso zien er goed uit, ook voor de portemonnee. Aftershave ga ik nog wat moeten zoeken denk ik :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
hargileddy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Goed eigenlijk. Het is wel wennen aan de manier van scheren. Ik moet de juiste hoek nog zoeken en hoeveel druk er gezet moet worden. Ben wel voorzichtig geweest en voor de eerste keer niet te veel druk gezet, had hier gelezen dat dat belangrijk was. Ik had ook geen idee dat de mesjes zelf zo flexibel waren :)

Ga dit zeker verder blijven gebruiken, vooral om ecologische en econische reden. De techniek zal wel nog verbeteren. In een volgende fase dan kijken voor een kwast en zeep ipv de Gilette scheerschuim die ik nu gebruik. De zepen van Poraso zien er goed uit, ook voor de portemonnee. Aftershave ga ik nog wat moeten zoeken denk ik :)
Kijk ook is naar de zepen van Cella en Cremo. Cremo kost iets van 7/8 euro en is ook echt een top zeep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Kijk ook is naar de zepen van Cella en Cremo. Cremo kost iets van 7/8 euro en is ook echt een top zeep.
Is Cremo verkrijgbaar in Nederland ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chulin
hargileddy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Ok, top 👏👏
Idd geen druk zetten is super belangrijk, techniek wordt vanzelf beter, ik ben nu 6 maanden bezig maar af en toe heb ik een missertje 😱.
Welcome to the club
Turdie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Cremo nog nooit van gehoord 🤔

[Voor 12% gewijzigd door chulin op 07-06-2021 16:41]

• chulin
Meerdere keer geprobeerd maar toch vind ik niet fijn dus mijn Muhle r41 (eigenlijk is een R101, hetzelfde kop maar met zwarte handvat) ga ik verkopen voor een mooie prijs 😉
Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag.
Ev ook te ruilen voor andere scheer artikelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:59
29 mei de Yaqi Slant Razor besteld en gelijk maar even geprobeerd.
De kop ziet er intimiderend uit vanwege de hoeveelheid naakt mesje, hier vergeleken met een Muhle R41

Afwerking lijkt prima maar je merkt wel dat b.v schroefdraad een stuk ruwer is, het schroeft niet soepel en het knarst.
Krabber is ook een stuk zwaarder dan de R41, heb even geen weegschaal bij de hand maar ergens tussen 1,5x en 2x.

Het scheren zelf, icm. Tabac zeep en een Lord classic mesje was prima. Resultaat zelf zeer goed, irriteert wel iets meer na het scheren dan mijn andere krabbers. (De R41 en een Edwin Jagger De86)
Ik heb ook het gevoel dat het mesje zelf meer kan bewegen/flexen tijdens het scheren.

Laatst per ongeluk de Lord classic mesjes besteld (L099), zijn in principe prima maar ik heb het idee dat ik ze wel na elke scheerbeurt moet vervangen. (3 passes)

• yesjohn
Ik heb een tijd terug contact gehad met Maggards over de nieuwe regels mbt btw.

Zojuist krijg ik een mailtje binnen.

Dit is hun eigen samenvatting:
Starting July 1, all orders are subject to VAT, regardless of value (no more <EUR22 exemption)

If you order from Maggard Razors between July 1 and August 1 expect additional shipping delays, processing fees, and VAT charges in order to retrieve your parcels from your country's mail service. PLEASE ENSURE phone numbers are accurate on all orders so that you can be contacted, and we recommend larger order sizes to make the processing fees less impactful.

We are hoping to be registered with IOSS system by August 1, if things go well with our new site and we have time to figure it all out - but you're still going to be paying VAT (20%) on our website plus a small processing fee for our accounting systems and transaction fees we have to pay.
Vooral het laatste is interessant.

Oh, en shipping is nu 50% goedkoper

• Turdie
yesjohn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:03:
Ik heb een tijd terug contact gehad met Maggards over de nieuwe regels mbt btw.

Zojuist krijg ik een mailtje binnen.

Dit is hun eigen samenvatting:

[...]

Vooral het laatste is interessant.

Oh, en shipping is nu 50% goedkoper
Hopelijk blijven ze wel zo laag declareren, want 20% over 20 is nog altijd minder dan 20% over 50 of 100.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:14

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
LOL die ben ik idd vergeten op de foto te zetten, Aluminum Razorock Lupo in Gold

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +4Henk 'm!

• chulin

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Turdie
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True