Wauw..... wat een ding zeg 😱😱😱Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:58:
[Afbeelding]
Poeh, lekker knotje hoor. lekker groot, lekker zacht en flowt heeerlijk!
DG B-Cubed is een fijn geurtje.
Wat rokerig vooraf, daarna een heerlijk bay rummetje met een zoetje helemaal op de achtergrond.
Bij de drydown word het bijna cola achtig voor mijn neus. Erg plezierig geurtje!
Looking good 👌
Volgende word een Bitter Lemon/Fanta Lemon
Wat een belachelijk idee zeg….Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:08:
Jup, ik wil idd proberen een energy drink en soda series op te bouwen van enkel Mojo Handcrafts kwasten. Geen hele goedkope oplossing, wel leuk
I love it
Daarna misschien dubbelfriss... ze hebben iets van 10 verschillende smaken.... haha 😂😂Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:28:
[...]
Danku, best trots op al zeg ik het zelf
Volgende word een Bitter Lemon/Fanta LemonGaat nog wel een maandje of 2 a 3 duren, maar dan heb je vast een idee wat er incoming is
Eerst een lemon dingetje, daarna mogelijk een Coca Cola, daar heb ik ook al een ideetje voor liggenchulin schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:09:
[...]
Daarna misschien dubbelfriss... ze hebben iets van 10 verschillende smaken.... haha 😂😂
Al lijkt me een flugel kleurtje, gewoon voor de fucks ook wel leukchulin schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:09:
[...]
Daarna misschien dubbelfriss... ze hebben iets van 10 verschillende smaken.... haha 😂😂
Nice.....Lampuhkap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:23:
[...]
Al lijkt me een flugel kleurtje, gewoon voor de fucks ook wel leuk
Ik neem aan dat een hele dure grapje is maar... ze zien er gruwelijk mooi uit 😱😱🥰🥰
SOTD
:strip_exif()/f/image/kEQf1FNTMxy2XZqQRVqHFZFM.jpg?f=fotoalbum_large)
Super scheerbeurt met de feather maar toch...... vind ik met de uitzondering van de lord classic, coated mesjes lekkerder dan stainless, weet ik niet hoe ik moet het uitleggen, voelt zachter en smoother tijdens het glijden.
[ Voor 50% gewijzigd door chulin op 06-06-2021 10:08 ]
Goed eigenlijk. Het is wel wennen aan de manier van scheren. Ik moet de juiste hoek nog zoeken en hoeveel druk er gezet moet worden. Ben wel voorzichtig geweest en voor de eerste keer niet te veel druk gezet, had hier gelezen dat dat belangrijk was. Ik had ook geen idee dat de mesjes zelf zo flexibel waren
Ga dit zeker verder blijven gebruiken, vooral om ecologische en econische reden. De techniek zal wel nog verbeteren. In een volgende fase dan kijken voor een kwast en zeep ipv de Gilette scheerschuim die ik nu gebruik. De zepen van Poraso zien er goed uit, ook voor de portemonnee. Aftershave ga ik nog wat moeten zoeken denk ik
Kijk ook is naar de zepen van Cella en Cremo. Cremo kost iets van 7/8 euro en is ook echt een top zeep.hargileddy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:07:
[...]
Goed eigenlijk. Het is wel wennen aan de manier van scheren. Ik moet de juiste hoek nog zoeken en hoeveel druk er gezet moet worden. Ben wel voorzichtig geweest en voor de eerste keer niet te veel druk gezet, had hier gelezen dat dat belangrijk was. Ik had ook geen idee dat de mesjes zelf zo flexibel waren![]()
Ga dit zeker verder blijven gebruiken, vooral om ecologische en econische reden. De techniek zal wel nog verbeteren. In een volgende fase dan kijken voor een kwast en zeep ipv de Gilette scheerschuim die ik nu gebruik. De zepen van Poraso zien er goed uit, ook voor de portemonnee. Aftershave ga ik nog wat moeten zoeken denk ik
Is Cremo verkrijgbaar in Nederland ?Turdie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:57:
[...]
Kijk ook is naar de zepen van Cella en Cremo. Cremo kost iets van 7/8 euro en is ook echt een top zeep.
Ok, top 👏👏hargileddy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:07:
[...]
Goed eigenlijk. Het is wel wennen aan de manier van scheren. Ik moet de juiste hoek nog zoeken en hoeveel druk er gezet moet worden. Ben wel voorzichtig geweest en voor de eerste keer niet te veel druk gezet, had hier gelezen dat dat belangrijk was. Ik had ook geen idee dat de mesjes zelf zo flexibel waren![]()
Idd geen druk zetten is super belangrijk, techniek wordt vanzelf beter, ik ben nu 6 maanden bezig maar af en toe heb ik een missertje 😱.
Welcome to the club
Cremo nog nooit van gehoord 🤔Turdie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:57:
[...]
Kijk ook is naar de zepen van Cella en Cremo. Cremo kost iets van 7/8 euro en is ook echt een top zeep.
[ Voor 12% gewijzigd door chulin op 07-06-2021 16:41 ]
Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag.
Ev ook te ruilen voor andere scheer artikelen.
De kop ziet er intimiderend uit vanwege de hoeveelheid naakt mesje, hier vergeleken met een Muhle R41
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jjpW8PV7E4LFQYuAjKLoRn8J.jpg?f=user_large)
Afwerking lijkt prima maar je merkt wel dat b.v schroefdraad een stuk ruwer is, het schroeft niet soepel en het knarst.
Krabber is ook een stuk zwaarder dan de R41, heb even geen weegschaal bij de hand maar ergens tussen 1,5x en 2x.
Het scheren zelf, icm. Tabac zeep en een Lord classic mesje was prima. Resultaat zelf zeer goed, irriteert wel iets meer na het scheren dan mijn andere krabbers. (De R41 en een Edwin Jagger De86)
Ik heb ook het gevoel dat het mesje zelf meer kan bewegen/flexen tijdens het scheren.
Laatst per ongeluk de Lord classic mesjes besteld (L099), zijn in principe prima maar ik heb het idee dat ik ze wel na elke scheerbeurt moet vervangen. (3 passes)
Zojuist krijg ik een mailtje binnen.
Dit is hun eigen samenvatting:
Vooral het laatste is interessant.Starting July 1, all orders are subject to VAT, regardless of value (no more <EUR22 exemption)
If you order from Maggard Razors between July 1 and August 1 expect additional shipping delays, processing fees, and VAT charges in order to retrieve your parcels from your country's mail service. PLEASE ENSURE phone numbers are accurate on all orders so that you can be contacted, and we recommend larger order sizes to make the processing fees less impactful.
We are hoping to be registered with IOSS system by August 1, if things go well with our new site and we have time to figure it all out - but you're still going to be paying VAT (20%) on our website plus a small processing fee for our accounting systems and transaction fees we have to pay.
Oh, en shipping is nu 50% goedkoper
Hopelijk blijven ze wel zo laag declareren, want 20% over 20 is nog altijd minder dan 20% over 50 of 100.yesjohn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:03:
Ik heb een tijd terug contact gehad met Maggards over de nieuwe regels mbt btw.
Zojuist krijg ik een mailtje binnen.
Dit is hun eigen samenvatting:
[...]
Vooral het laatste is interessant.
Oh, en shipping is nu 50% goedkoper
@Turdie hoezo bestempel je deze als beste vegan zeep? Ben benieuwd, als vegan zijnde
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
De verhalen uit de community en de performance en slickness. Zelfs Peter Charkalis van A&E (zelf zeepmaker) noemt het de beste vegan zeepLankHoar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:52:
Doe nu zo'n 2 jaar nat scheren, en bevalt best goed. Snijd mezelf nog wel regelmatig, meestal maar een paar plekjes maar soms best heftig. Ik ben aan het overwegen om IPL te doen op mijn nek en baardlijn, zodat ik enkel nog hoef te trimmen de rest van mijn leven en helemaal niet meer hoef te scheren. Zijn er hier mensen met ervaring met IPL?
@Turdie hoezo bestempel je deze als beste vegan zeep? Ben benieuwd, als vegan zijnde
Maar genoeg geslijm als je met vliegtuig op vakantie gaat, kan je mesjes en krabber gewoon in bagageruimte doen dus geen handbagage?
Ja vziw welAmdwarrior schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:13:
Sinds kort dankzij dit topic van low budget Gillette scheermesjes overgestapt naar nog goedkoper krabber maar wat heerlijk scheren geen pijn meer.
Maar genoeg geslijm als je met vliegtuig op vakantie gaat, kan je mesjes en krabber gewoon in bagageruimte doen dus geen handbagage?
Vliegtuig kappers?FeronIT schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:18:
Heb ik al vaker gedaan, is geen probleem. In je handbagage zal het waarschijnlijk niet mogen, maar ja wie gaat dat ook doen
Maar cartridges mag volgens mij ook niet in handbagage
Dit is wellicht handig
Niet verwijderbare mesjes mogen wel. Dus cartridges mag je gewoon meenemen.
Ja maar dankzij dit topic inmiddels zo haat tegen cartridges gekregenyesjohn schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:30:
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-mag-in-handbagage/
Dit is wellicht handig![]()
Niet verwijderbare mesjes mogen wel. Dus cartridges mag je gewoon meenemen.

Ik heb door het gebruik van cartridges een hekel aan cartridges gekregenAmdwarrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:53:
[...]
Ja maar dankzij dit topic inmiddels zo haat tegen cartridges gekregen
Maar ik heb mijn eerste vlucht geboekt sinds ik op deze wijze scheer. Ik denk dat ik er gewoon voor kies om wel een cartridge mee te nemen. Dan weet ik tenminste zeker dat ik geen gezeur krijg bij de douane
Krabbetje elke keer open maken lijkt mij ook niet goed voor het schroefdraad?
Ik maak de krabber elke keer open en maak hem schoon. Mesje spoel ik af en schud ik droog. Krabber wordt drooggemaakt, en mesje gaat er terug in. Ik draai hem niet helemaal vast. Nog geen problemen met schoefdraad gehad.Amdwarrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:21:
Hoe doen jullie met het schoonmaken van mesjes na scheren?
Ik maak ook elke keer open. Even afspoelen en daarna drogen.Amdwarrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:21:
1 keer in de week of als ik van mesje veranderd, doe ik alles in een kommetje met water en zeep, 10 minuutjes latten trekken en daarna goed drogen, na 7 maanden alles zo goed als nieuw 😉
Ik maak hem na elk gebruik open, ik scheer onder de douche, dus gewoon afspoelen en klaar. Ik moet wel zeggen dat mijn eerste no-name mes na 1 jaar was overleden door kapotte schroefdraad. Maar mijn huidige (€10 duurder dan de no-nameAmdwarrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:21:
Tegen de tijd dat de zeepresten / huidvetresten blijven zitten gooi ik er een nieuw mesje in, elke 3 scheerbeurten ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 18-06-2021 16:39 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Welke versie heb je dan?_eLMo_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:38:
[...]
Ik maak hem na elk gebruik open, ik scheer onder de douche, dus gewoon afspoelen en klaar. Ik moet wel zeggen dat mijn eerste no-name mes na 1 jaar was overleden door kapotte schroefdraad. Maar mijn huidige (€10 duurder dan de no-name) Muhle gaat al ~5 jaar mee en ziet er nog niet versleten uit.
Tegen de tijd dat de zeepresten / huidvetresten blijven zitten gooi ik er een nieuw mesje in, elke 3 scheerbeurten ofzo.
Hij lijkt hier op: https://muhleshaving.com/...me-safety-razor-open-comb
Maar dan heeft mijn handvat een schroefdraad achtige bewerking voor lekker veel grip onder de douche.
Lag destijds in de winkel van Paul Kox (Dutch Shaving Shop).
Prijs valt mee. Voor zelfde prijs heb je Gillette fusion met extra pak scheermesjes_eLMo_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:31:
[...]
Hij lijkt hier op: https://muhleshaving.com/...me-safety-razor-open-comb
Maar dan heeft mijn handvat een schroefdraad achtige bewerking voor lekker veel grip onder de douche.
Lag destijds in de winkel van Paul Kox (Dutch Shaving Shop).
Die twee pakken zijn na 5 jaar nog niet op xD
Hiervoor had ik een noname, en daarvoor een dure vlinder variant van Merkur (Vision 2000). Maar de eerste val brak de vlinder door midden. Veel te zwaar mes ook, niet fijn in de hand (en ik ben 1’95 en niet ielletjes gebouwd). En hij verstopte erg snel (ik heb een grove haargroei).
Zo’n kleintje is top voor mij
[ Voor 54% gewijzigd door _eLMo_ op 18-06-2021 17:40 ]
Het is een beetje ongemakkelijk omdat ik met links niet heel handig ben. Daarom had ik ook m’n vertrouwden Rockwell 6s er bij. Maar de eerste pass vrijwel volledig met deze clone. En dat zonder bloed!!
Ik ben langzaam op zoek naar een andere “milder” krabber.
De Razorock Rockwell 6 is een optie. Wat zijn je bevindingen ?
SOTD
:strip_exif()/f/image/p5cEVtUddOqJopx2nnjZvBBy.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk eens naar de Game Changer 84p niet mild, niet heftig, gewoon heel prettig voor dagelijks gebruik, of zijn mildere broer de 63 (oid) die een kleinere bladegap heeft.chulin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:48:
@yesjohn
De Razorock 6 is een optie. Wat zijn je bevindingen ?
SOTD
[Afbeelding]
Maar ik prefereer de 84p, aangezien die mild/middel scheert maar effectief is (bv de R89 van Muhle MOET ik echt 3 gangen doen om in de buurt van glad te komen, twee is met de 84 genoeg voor mij, scheelt ook weer irritatie achteraf).
Ik ga er vanuit dat je de Rockwell 6s of 6c bedoelt.chulin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:48:
@yesjohn
De Razorock 6 is een optie. Wat zijn je bevindingen ?
SOTD
[Afbeelding]
Ik vind het een geweldig ding. Ik heb meerdere krabbers en deze pak ik toch eigenlijk wel elke dag. Met meerdere platen kan je kiezen hoe mild of agressief je hem wilt hebben. Zelf heb ik hem op 5 van de 6 staan. Alles onder plaat 3 gebruik ik niet. Ik vind dit persoonlijk te mild.
Op Reddit heb ik veel goede verhalen over de Henson Aluminium razors gelezen. De medium variant schijnt nog steeds mild te zijn maar hij schijnt toch heel efficient te zijn. Zelf heb ik deze niet gebruikt want het zijn niet de goedkoopste apparaten
Het klopt idd dat je die platen niet veel (of niet) wisselt. Dat heb je natuurlijk bij elke verstelbare krabber. Ik heb toen deze gekocht omdat ik niet helemaal wist wat ik fijn zou vinden. Als je dit al weet is dat misschien niet meer handig.Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:18:
Ja, ben het met Roos W eens. Een gamechanger .84 of .68 is gewoon een goede presteerder. Ik heb nu ook een aantal veel duurdere krabbers in bezit (gehad). Maar de gamechanger is gewoon een zeer degelijke allrounder. En zeker voor die prijs. Ik heb ook een rockwell 6s gehad, maar in de praktijk gebruik je alleen de 4-6 plaat en is hij gewoon net niet zo goed als de gc. Als je mild wilt dan zou ik de .68 nemen. Als je goedkooper wilt dan is de DS cosmetics T7 ook een prima ding, maar voor mij zou het prijsverschil niet groot genoeg zijn om dan niet voor de gc te gaan.
Ik blijf het wel een topding vinden
Zeer gevoelig huid, tegenwoordig tevreden met de King c Gillette maar als nog milder kan, graag.
Ik bedoelde idd de 6c of 6s, begin ik met plaat 1; als niet wekt kan ik nog steeds andere platen proberen, op papier ideaal.
Ik heb verder andere krabbers in gedachten, de feather AS-D2, prachtig apparaat maar een beetje te duur, de gamechanger .68, de henson mild en de ATT calypso met de M1 plaat.
Moeilijk zo veel keuzes 🥵
Grappig, dat er zo veel verschil in zit. Ik vind de King Gillette bijvoorbeeld te mildchulin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:06:
Voor mij het kan niet mild genoeg 😉
Zeer gevoelig huid, tegenwoordig tevreden met de King c Gillette maar als nog milder kan, graag.
Ik bedoelde idd de 6c of 6s, begin ik met plaat 1; als niet wekt kan ik nog steeds andere platen proberen, op papier ideaal.
Ik heb verder andere krabbers in gedachten, de feather AS-D2, prachtig apparaat maar een beetje te duur, de gamechanger .68, de henson mild en de ATT calypso met de M1 plaat.
Moeilijk zo veel keuzes 🥵
Heb je trouwens nagedacht over een Gillette Tech ? Deze zijn ook niet heel prijzig
Karve met A of B plate?chulin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:48:
@yesjohn
De Razorock Rockwell 6 is een optie. Wat zijn je bevindingen ?
SOTD
[Afbeelding]
Gillette Tech niet aan gedacht, mijn kennis is beperktyesjohn schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:23:
[...]
Grappig, dat er zo veel verschil in zit. Ik vind de King Gillette bijvoorbeeld te mild
Heb je trouwens nagedacht over een Gillette Tech ? Deze zijn ook niet heel prijzig
Kerve ook naar gekeken maar met douane kosten en dergelijks wordt een dure grapje.
Ik ben nu bezig met een tweedehands Rockwell 6c, de henson mild is ook een goede optie en in Nederland verkrijgbaar, well iets duurder maar binnen budget.
- Stirling Waves of grain
- Noble Otter Orbit
- B&M Reserve Classic
- B&M Reserve Fern
Ik was op trythatsoap de nieuwe geuren aan het beoordelen, en merkte dat ik mijn vorige bestelling nog niet had ingegeven. Echter kan ik de Stirling Evergreen Forest (waar ik ook enorm tevreden over ben) niet terugvinden. Jammer genoeg ben ik zelf niet goed in het beschrijven van de geur, dus kan deze ook niet zelf toevoegen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze geur en die kunnen beschrijven?
Ze klinken allen interessant, behalve dan de reservethunderfury schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:34:
Ik heb vandaag weer een nieuwe lading scheerzeep binnen gekregen:Zeer aangenaam verrast door de complexiteit van alle geuren, al ben ik persoonlijk iets minder fan van de Reserve classic. Die doet me iets te veel aan mijn opa denken, en daar voel ik me nog te jong voor
- Stirling Waves of grain
- Noble Otter Orbit
- B&M Reserve Classic
- B&M Reserve Fern
Ik was op trythatsoap de nieuwe geuren aan het beoordelen, en merkte dat ik mijn vorige bestelling nog niet had ingegeven. Echter kan ik de Stirling Evergreen Forest (waar ik ook enorm tevreden over ben) niet terugvinden. Jammer genoeg ben ik zelf niet goed in het beschrijven van de geur, dus kan deze ook niet zelf toevoegen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze geur en die kunnen beschrijven?
Die plaatjes op de verpakkingen lijken wel een beetje op Grand Theft Auto… met geit
Op welke plaat heb je hem staan?chulin schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:37:
[Afbeelding]
Mijn tweede scheerbeurt met de Rockwell 6C, ik ben nog aan het experimenteren met de verschillende platen maar so far, so good... fijne krabber 👍
Volgens mij had ik in mijn vorige post gezegd dat ik nr. 5 gebruik. Laatst kreeg ik met plaat 5 alleen enorm last van irritatie in combinatie met een Voskhod mesje. Deze combo had ik in het verleden wel vaker gebruikt en dit ging altijd goed. Ik denk dat het komt doordat elke dag scheren toch een beetje te veel is op plaat 5. (En misschien zijn mijn mesjes niet helemaal echt)
Vanmorgen plaat 3 met een Feather gebruikt. Wat een top combinatie is dat toch. Ik denk dat ik daar de komende tijd op ga blijven.
Ik heb 100 Voskhod mesjes in de kliko gemikt omdat ik er elke keer irritatie van kreeg, ik vond het heel nare mesjes.yesjohn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:02:
[...]
Op welke plaat heb je hem staan?
Volgens mij had ik in mijn vorige post gezegd dat ik nr. 5 gebruik. Laatst kreeg ik met plaat 5 alleen enorm last van irritatie in combinatie met een Voskhod mesje. Deze combo had ik in het verleden wel vaker gebruikt en dit ging altijd goed. Ik denk dat het komt doordat elke dag scheren toch een beetje te veel is op plaat 5. (En misschien zijn mijn mesjes niet helemaal echt)
Vanmorgen plaat 3 met een Feather gebruikt. Wat een top combinatie is dat toch. Ik denk dat ik daar de komende tijd op ga blijven.
Het grappige vind ik dat ik ze eerst heel erg prettig vond. Het mesje wat ik er laatst instopte deed het ook prima. Het lijkt echt heel erg aan het mesje te liggen. Ik heb ze ook wel erg goedkoop kunnen kopen moet ik eerlijk toegeven. Ik ga toch een keer een pakje bij een betrouwbare winkel bestellen en kijken hoe dat is.RoosW schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Ik heb 100 Voskhod mesjes in de kliko gemikt omdat ik er elke keer irritatie van kreeg, ik vond het heel nare mesjes.
Ik ben rustig begonnen, plaat 1 en 2 😄yesjohn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:02:
[...]
Op welke plaat heb je hem staan?
Ik dacht dat de King C Gillette mild was maar met plaat 1 voelt het mesje geen eens.
Met nummer 2 voelt het mesje iets meer, maar ook mild.
Verrassend genoeg had ik met beide hetzelfde resultaat, niet een super close shave maar meer dan voldoende, goed zelfs.
Vandaag neem ik rust, morgen ga ik plaat 1 proberen met een feather mesje.
Voskhod heb ik ook, een keer geprobeerd, niet slecht maar ook niets bijzonders, maar was een tijd geleden, mijn techniek was ook niet heel goed, binnenkort probeer ik het nog een keer.
Trouwens, lees ik veel verhalen over Voskhod, soms super goed, soms gewoon slecht.
Zelf vind ik Voskhod een van mijn favo mesjes, samen met Personna. Ik heb verschillende batches gehad, ook van verschillende leveranciers (incl shady leverancier van ebay) en eigenlijk altijd tevreden. Blijft toch heel persoonlijkchulin schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:15:
[...]
Ik ben rustig begonnen, plaat 1 en 2 😄
Ik dacht dat de King C Gillette mild was maar met plaat 1 voelt het mesje geen eens.
Met nummer 2 voelt het mesje iets meer, maar ook mild.
Verrassend genoeg had ik met beide hetzelfde resultaat, niet een super close shave maar meer dan voldoende, goed zelfs.
Vandaag neem ik rust, morgen ga ik plaat 1 proberen met een feather mesje.
Voskhod heb ik ook, een keer geprobeerd, niet slecht maar ook niets bijzonders, maar was een tijd geleden, mijn techniek was ook niet heel goed, binnenkort probeer ik het nog een keer.
Trouwens, lees ik veel verhalen over Voskhod, soms super goed, soms gewoon slecht.
Same here!RoosW schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Ik heb 100 Voskhod mesjes in de kliko gemikt omdat ik er elke keer irritatie van kreeg, ik vond het heel nare mesjes.
Ik vind ze een beetje trekkerig als je begrijpt wat ik bedoelRoosW schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Ik scheer mij al heel lang met Feather, 3 passes elke morgen. Heel fijne mesjes.
Zijn er eigenlijk meer mesjes die scheren als een Feather?
Ik dacht Voskhod dus, maar nee.
Ik heb ooit een keer bic of Kai gehoord.Arjantje72 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:29:
[...]
Ik vind ze een beetje trekkerig als je begrijpt wat ik bedoel![]()
Ik scheer mij al heel lang met Feather, 3 passes elke morgen. Heel fijne mesjes.
Maar voor bic vergelijk ik meer met de deksel van een conservenblikje of een stukje glas.
Niet helemaal eerlijk misschien…. Ik denk dat die laatste twee beter scheren
(Iedereen z’n eigen mening natuurlijk)
Nou...yesjohn schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:50:
[...]
Ik heb ooit een keer bic of Kai gehoord.
Maar voor bic vergelijk ik meer met de deksel van een conservenblikje of een stukje glas.
Niet helemaal eerlijk misschien…. Ik denk dat die laatste twee beter scheren![]()
(Iedereen z’n eigen mening natuurlijk)
Eerlijk gezegd, bic een paar keer gedaan en eigenlijk niets verkeerd hoor 😉
Ik vind feather nog steeds net niet.......Arjantje72 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:29:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door chulin op 02-07-2021 17:12 ]
Gilette Nacet, Gillette Silver Blue, Bic Chrome PlatinumArjantje72 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:29:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 02-07-2021 17:37 ]
Ik heb het niet zo op de super scherpe, niet trekkerig en comfortabel is mijn streven.Arjantje72 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:29:
[...]
Mijn persoonlijke favorieten:
Lord Classic (de groene verpakking, waak voor namaak!)
Rapira Platinum Lux
Gillette Nacet
Dat maakt het ook zo leuk vind ik. Iedereen heeft zo’n andere ervaring. Bic zijn voor mij alleen echt de meest verschrikkelijke mesjes die ik ooit heb geprobeerd.chulin schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:11:
[...]
Nou...
Eerlijk gezegd, bic een paar keer gedaan en eigenlijk niets verkeerd hoor 😉
Yep en naast Polsilver zijn de Bic mesje mijn favoriete mesjesyesjohn schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:25:
[...]
Dat maakt het ook zo leuk vind ik. Iedereen heeft zo’n andere ervaring. Bic zijn voor mij alleen echt de meest verschrikkelijke mesjes die ik ooit heb geprobeerd.

Haha...koesie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:37:
[...]
Yep en naast Polsilver zijn de Bic mesje mijn favoriete mesjes
Polsilver vind ik eigenlijk niets bijzonder 🤣🤣
Daarom is het ook zo belangrijk om te beginnen met sample packs via razorbladesclub.com, dan kun je verschillende mesjes proberen en je eigen voorkeuren ontdekken. Ik heb zelf de mazzel gehad dat ik jaren geleden met Feather begon en nooit meer wat anders wilden, in de tijd wel wat andere mesjes geprobeerd maar ik kwam toch steeds weer terug bij Feathers.yesjohn schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:25:
[...]
Dat maakt het ook zo leuk vind ik. Iedereen heeft zo’n andere ervaring. Bic zijn voor mij alleen echt de meest verschrikkelijke mesjes die ik ooit heb geprobeerd.
[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 02-07-2021 20:15 ]
Dat heb ik ook zeker gedaan. Ik heb ook nog wat mesjes liggen van heel veel verschillende merken. Genoeg om nog jaren mee te experimenteren.Turdie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:14:
[...]
Daarom is het ook zo belangrijk om te beginnen met sample packs via razorbladesclub.com, dan kun je verschillende mesjes proberen en je eigen voorkeuren ontdekken. Ik heb zelf de mazzel gehad dat ik jaren geleden met Feather begon en nooit meer wat anders wilden, in de tijd wel wat andere mesjes geprobeerd maar ik kwam toch steeds weer terug bij Feathers.
Feathers zijn ook een van mijn favoriete mesjes. Voskhod waren dat ook maar ik denk echt dat ik een namaak pakje te pakken heb gehad.
Wordt tijd dat PAA zijn assortiment in NL beschikbaar maakt 🥰