Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
chulin schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:31:
@Turdie
Wordt tijd dat PAA zijn assortiment in NL beschikbaar maakt 🥰
Hij verzend alles(inclusief AS)(het hele assortiment) gewoon naar Nederland hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 03-07-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 04:35
Turdie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Hij verzend alles(inclusief AS)(het hele assortiment) gewoon naar Nederland hoor.
Ja, dat geloof ik maar met verzendkosten, douane enzovoort wordt een hele dure grapje.....
Tenminste, denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:05:
[...]

Ja, dat geloof ik maar met verzendkosten, douane enzovoort wordt een hele dure grapje.....
Tenminste, denk ik
Maar om die reden zal PAA niet snel met meer distributeurs hier in Europa gaan samenwerken, of het assortiment verruimen. De verzendkosten zijn i.i.g wat meer, je moet er wat voor over hebben. Vanaf deze maand veranderen de douane regels sowieso dus zal het sowieso duurder worden, omdat ook onder de 20 euro, heffingen geheven zullen worden. Ik doe het zelf op een iets andere manier die ik al keer heb uitgelegd.

Edit:
Ik heb het even aan Douglas (eigenaar van PAA) gevraagd, en hij zegt dat er te weinig marge overblijft als hij via een distri gaat werken. Daarnaast is het te tijdrovend voor hem om nog grotere EU orders te maken en wil hij zich focussen op de Amerikaanse markt @chulin . Dus als ze wilt hebben zul je even niet de zuinige hollander moeten zijn :) ;) (grapje) en gewoon wat dieper in je buidel moeten tasten en de hogere verzendkosten accepteren.

Voor de verzendkosten voor een set kom ik uit op $26.84 USD = 23 euro

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 03-07-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Maar om die reden zal PAA niet snel met meer distributeurs hier in Europa gaan samenwerken, of het assortiment verruimen. De verzendkosten zijn i.i.g wat meer, je moet er wat voor over hebben. Vanaf deze maand veranderen de douane regels sowieso dus zal het sowieso duurder worden, omdat ook onder de 20 euro, heffingen geheven zullen worden. Ik doe het zelf op een iets andere manier die ik al keer heb uitgelegd.

Edit:
Ik heb het even aan Douglas (eigenaar van PAA) gevraagd, en hij zegt dat er te weinig marge overblijft als hij via een distri gaat werken. Daarnaast is het te tijdrovend voor hem om nog grotere EU orders te maken en wil hij zich focussen op de Amerikaanse markt @chulin . Dus als ze wilt hebben zul je even niet de zuinige hollander moeten zijn en gewoon wat dieper in je buidel moeten tasten en de hogere verzendkosten accepteren.

Voor de verzendkosten voor een set kom ik uit op $26.84 USD = 23 euro
Bedankt voor de uitgebreide info...
Trouwens, geeft Douglas de vriendelijke groenten van me en verteld dat ik ga verder met Italiaanse artisans , onder andere en niet bereid bent om belachelijk verzendkosten te betalen maar verder geen probleem en goede vrienden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 54936

f

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:29:
Je kan A&E en PAA gewoon in Nederland krijgen bij the Alpha men. Er is ook niets “zuinig doens” aan geen hoge verzendkosten willen betalen. Het is maar scheerzeep tenslotte, niets om hoogdravend over te doen.

https://www.thealphamen.n...ax=65&min=0&brand=2576927
Yep, ik ben bekend met thealphamen, helaas is het aanbod van PAA zeer beperkt. Het is echt niet normaal wat voor aanbod de gasten hebben in de US 😱😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:29:
Je kan A&E en PAA gewoon in Nederland krijgen bij the Alpha men. Er is ook niets “zuinig doens” aan geen hoge verzendkosten willen betalen. Het is maar scheerzeep tenslotte, niets om hoogdravend over te doen.

https://www.thealphamen.n...ax=65&min=0&brand=2576927
Jeez, dat was grapje bedoeld, don't take it so serious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Ik had niet goed gelezen dat het een grapje was, sorry. Het paste in mijn beeld dat de scheerhobby soms meer een koophobby dan een scheerhobby is. En dat alles wat van ver komt lekker is. Maar ik liet mij meeslepen.

PAA en A&E is dus in Nederland te krijgen bij The Alpha Men, en geloof ik op meer plaatsen. Veel mensen zijn er enthousiast over. Dus een goedkopere manier om eens te proberen.
Ja dat weet ik, maar ik haalde A&E al naar Nederland voordat uberhaupt maar in Nederland te krijgen was, zo heb ik mijn eigen methode ontwikkelt. En ja, het kost gewoon enorm veel geld om dingen over de oceaan te verzenden ;), daarom doet PAA heb maar ook heel beperkt, omdat de marge heel klein wordt.
Ik heb iets van 40 A&E sets inmiddels.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 03-07-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Zijn er hier mensen die hun hoofd scheren met een dual safety razor? Ik gebruik nog steeds een Gilette mesje, uit angst dat ik anders constant open lig.

Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Protax schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:58:
Zijn er hier mensen die hun hoofd scheren met een dual safety razor? Ik gebruik nog steeds een Gilette mesje, uit angst dat ik anders constant open lig.

Tips? :)
Ja ik tegenwoordig, maar ik doet het max een keer per week, meer kan mijn hoofdhuid niet aan ;)
Of kijk is naar de Leaf Shave, die wordt door veel head shavers gebruikt vziw.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 03-07-2021 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-07 19:42
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Ik had niet goed gelezen dat het een grapje was, sorry. Het paste in mijn beeld dat de scheerhobby soms meer een koophobby dan een scheerhobby is. En dat alles wat van ver komt lekker is. Maar ik liet mij meeslepen.

PAA en A&E is dus in Nederland te krijgen bij The Alpha Men, en geloof ik op meer plaatsen. Veel mensen zijn er enthousiast over. Dus een goedkopere manier om eens te proberen.
Dat iemand veel scheerspullen koopt en deze ook nog eens van ver laat komen is toch helemaal prima ? Iedereen zijn ding natuurlijk. Dat vind ik ook het mooie aan deze hobby.

Artisans vs huismerk van de supermarkt
Scheerzeep vs scheerschuim
Vintage straight razor vs Gillette Fusion met tril functie

Als mensen maar gewoon doen wat ze fijn vinden dan vind ik alles prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Ja dat weet ik, maar ik haalde A&E al naar Nederland voordat uberhaupt maar in Nederland te krijgen was, zo heb ik mijn eigen methode ontwikkelt. En ja, het kost gewoon enorm veel geld om dingen over de oceaan te verzenden ;), daarom doet PAA heb maar ook heel beperkt, omdat de marge heel klein wordt.
Ik heb iets van 40 A&E sets inmiddels.
Verstuurt A&E ook aftershaves naar Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:16:
[...]

Verstuurt A&E ook aftershaves naar Nederland ?
Ja volgens mij wel. Maar shipping is minimaal $30. Ik weet ook dat hij vorige week een enorme EU order heeft afgerond, dus ik verwacht binnenkort weer meer A&E spul bij de verschillende retailers in Nederland.
Daarom verzamel ik al mijn orders bij Shipitto, en betaal in een keer die kosten voor meedere sets.

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 03-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Ja volgens mij wel. Maar shipping is minimaal $30. Ik weet ook dat hij vorige week een enorme EU order heeft afgerond, dus ik verwacht binnenkort weer meer A&E spul bij de verschillende retailers in Nederland.
Daarom verzamel ik al mijn orders bij Shipitto, en betaal in een keer die kosten voor meedere sets.
Daar betaal je toch ook extra voor boven op de kosten van Shipito ? Het verzenden van after shaves bedoel ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

[ Voor 123% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Hmm, ik weet het niet. Een ieder mag doen wat hij zelf wil, maar wat wil je? En waarom? Ik ben ook hebberig en wat over de horizon ligt vind ik ook mooier, maar die manier van denken zie ik voor wat het is: Ontevredenheid. Uiteindelijk ligt daar geen geluk in, je hebt wat nieuws, dat geeft een fijn gevoel, je went er aan en wilt meer. Ik predik geen zunigheid, maar bewustzijn. Het fijne zit in de beweging, in je handen, de concentratie die nodig is, het doen zelf. Daar leidt het denken aan het volgende, verlangen naar meer van af. En ondertussen koop ik zelf ook nieuwe krabbers en kwasten, het is geen probleem ofzo, maar wel eens iets waar je bewust mee om kan gaan.
Wat wil je ? Misschien omdat sommige mensen het leuk vinden ? Het ontevredenheid noemen vind ik erg ver gaan. Het is een hobby en hobby's kosten nou eenmaal geld. Hoeveel geld iemand hier in steekt ligt helemaal aan de persoon zelf. Je zou precies hetzelfde pleidooi kunnen houden bij stripboeken, schoenen of postzegels. In hoeverre je dit gelukkig maakt ligt natuurlijk helemaal aan jezelf.

Je hebt het volgens mij vooral over het koopgedrag van mensen. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik bepaalde aankopen hier te gek vind. Dit is een meningsverschil maar ik kan niet oordelen over onder andere het koopgedrag van deze personen.

Ik begrijp je punt volledig. Het is alleen een hobby voor sommige mensen. Ook al is het dezelfde hobby, deze kan toch voor iedereen anders ervaren en ingevuld worden. Niet iedereen kan dit begrijpen. Gelukkig is dat zo. Ik zeg laat mensen gewoon doen wat ze leuk vinden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
PAA en A&E zijn uitstekende zepen met enorm aantrekkingskracht door zijn “exotische “ geur combinaties maar hier in Europa hebben we ook goede artisans die net zo goed zijn of beter, oa saponificio varesino.
Als PAA wilt zich concentreren in de Amerikaanse markt, ik geef ze gelijk, daar is het markt groot genoeg maar ik ga niet €75 betalen voor een set.
Verder iedereen mag zelf weten, ik heb geen probleem.

Eerlijke shave vandaag 🥰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em1IwKSk0B0Yhqqxbb3QKfVH8aA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6OCJMLcjOZ5dlzq0NNvgwV3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-11-2024
De zeep is Haslinger Sensitive. Ik houd niet van geurtjes dus deze en mijn aftershave zijn geurloos. De houder is een Kanzy en het mesje is een Shark (volgels mij valt dat onder Lord). De ultieme vrekkenset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnU4EfKNfwcTQGt-4dWBy755er4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1kBUl5SkgK7uBZP62PTmVHK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Daar betaal je toch ook extra voor boven op de kosten van Shipito ? Het verzenden van after shaves bedoel ik dan
Ja klopt.

[ Voor 49% gewijzigd door Turdie op 04-07-2021 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

f

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 54936 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Ik vermoed dat je mijn punt niet begrijpt, je post gaat namelijk vooral over anderen laten. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb het niet over koopgedrag, maar over wat daaraan ten grondslag ligt. Ontevreden bedoel ik heel subtiel en klein, je wilt meer, je verlangt naar meer. Wat je nu hebt en een beetje meer. Jij vindt dat ver gaan omdat je denkt dat ik iets anders bedoel. Dit is van mij uit geen discussie, maar een uitleg over misverstanden.

Hobby’s kosten nu eenmaal geld is een lege uitdrukking, natuurlijk is dat zo, maar wat legt deze zin uit? Wat ik bedoel is: wat is de hobby als het alleen om het aanschaffen van materiële zaken gaat. De hobby is nooit genoeg bezit hebben.

Het genieten van de rust, concentratie en ambacht van jezelf verzorgen is een handiger hobby om gelukkigs gevoel te krijgen. Het is leuk om geconcentreerd op te gaan in de scheertechniek zodat je even nergens aan denkt. Dat is wat ik zeg.

En nogmaals ik pleit mijzelf niet vrij, ik heb ook de neiging om veel te kopen, maar zie ook in dat ik daar niet lang gelukkig van ben.
Ik zie het koopgedrag als een verzameling, ik verzamel scheerspullen, en deze verzameling bereidt zich steeds uit. Hou er rekening mee dat als de bedragen zie die ik uitgeef dat ik dit al jaren doe en dat dan automatisch je grenzen wat je acceptabel vindt qua prijs soort van automatisch verleggen. Dus wat sommige mensen die hier beginnen met deze hobby veel vinden, vind ik wel meevallen. Het is allemaal je eigen pespectief en je eigen "grenzen". Vijf/zes jaar geleden vond ik $30 dollar verzendkosten ook erg veel, nu vind ik het meevallen, omdat ik de amerikaanse verzendkosten gewend ben.
Dus ik doe beide, ik geniet van het scheer ritueel zelf en ik blijf mijn verzameling uitbereiden. Dat vind ik ook leuk, nieuwe zepen, nieuwe geuren proberen uit allerlei windstreken. Dat sommige het ver vinden gaan qua geld snap ik ook wel, het is natuurlijk ook best veel geld wat er in gaat zitten. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. Van zeepjes van 5 euro tot open scheermessen met edelstenen van 2000 euro (ja die bestaan). Wat mij betreft maakt eenieder daar zelf de afweging in wat voor hem haalbaar en redelijk is en gaan we daar mekaar niet op bekritiseren (zo voelt deze dicussie een beetje voor mij). Op andere scheerfora heb ik dit soort discussies nog nooit voorbij zie komen, daar zijn anderen mensen juist blij en aanmoedigen als je weer een leuke nieuwe zeepje op de kop getikt zonder ouveloze discussie over geld. Maar ja dat zal iets Nederlands of van tweakers zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 04-07-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Heren (en eventueel dames ;)), als ik heel eerlijk ben begrijp ik helemaal niks meer van deze discussie.

Volgens mij gaat dit topic nog steeds voornamelijk over scheren. En zoals ik al eerder zei het maakt mij niet uit hoe, als mensen maar lol hierin hebben en laten we aub stoppen met het beoordelen van mensen over hun scheer gedrag. Discussie is altijd goed natuurlijk.

Ik weet dat ik ook een berichtje heb gepost in deze discussie maar ik hou hier bij deze over op. Laten we het weer gewoon over scheren hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:43
yesjohn schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:18:
Heren (en eventueel dames ;)), als ik heel eerlijk ben begrijp ik helemaal niks meer van deze discussie.

Volgens mij gaat dit topic nog steeds voornamelijk over scheren. En zoals ik al eerder zei het maakt mij niet uit hoe, als mensen maar lol hierin hebben en laten we aub stoppen met het beoordelen van mensen over hun scheer gedrag. Discussie is altijd goed natuurlijk.

Ik weet dat ik ook een berichtje heb gepost in deze discussie maar ik hou hier bij deze over op. Laten we het weer gewoon over scheren hebben
_/-\o_

Dank je d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 08:42
Ik wil mij eigenlijk niet meer glad scheren, maar ook niet lang laten groeien... Dus liefst beginnend stoppelbaard.
Even wat gezocht maar denk dat rond de 0,5mm mijn voorkeur heeft.
Nu zit ik te twijfelen tussen b.v. Philips OneBlade Pro of een trimmer zoals de Wahl Detailer Trimmer T-Wide.

Mensen die in het verleden voor dezelfde keuze hebben gestaan? Of iemand een idee wat het fijnste gaat zijn?
Ik scheer mijzelf nu met Gilette mesjes onder de douche, mijn voorkeur lijkt nu voor de oneblade omdat deze ook onder de douche te gebruiken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:56:
Ik wil mij eigenlijk niet meer glad scheren, maar ook niet lang laten groeien... Dus liefst beginnend stoppelbaard.
Even wat gezocht maar denk dat rond de 0,5mm mijn voorkeur heeft.
Nu zit ik te twijfelen tussen b.v. Philips OneBlade Pro of een trimmer zoals de Wahl Detailer Trimmer T-Wide.

Mensen die in het verleden voor dezelfde keuze hebben gestaan? Of iemand een idee wat het fijnste gaat zijn?
Ik scheer mijzelf nu met Gilette mesjes onder de douche, mijn voorkeur lijkt nu voor de oneblade omdat deze ook onder de douche te gebruiken is.
Ik zou voor de Wahl gaan, veel betere kwaliteit, wordt ook veel gebruikt door barbiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmTphTHhH9t6gLvkxZeimlut2qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mx6ApVajgPjPVrQKGZ3EGXWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Turdie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:19:
[...]

Ik zou voor de Wahl gaan, veel betere kwaliteit, wordt ook veel gebruikt door barbiers.
Bedankt voor je reactie, maar is dat ook geschikt voor je baard te scheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:24:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar is dat ook geschikt voor je baard te scheren?
Ja Wahl heeft ook baardtrimmers.
https://dutchhairshop.nl/...de_%E2%80%93_Baardtrimmer

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je precies wil doen, voor ieder doel heeft Wahl een trimmer (faden/controuren bijwerken/opscheren van iets langere lengtes)

Je zou ook kunnen kijken naar de trimmers van Andis.

[ Voor 45% gewijzigd door Turdie op 05-07-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Turdie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Ja Wahl heeft ook baardtrimmers.
https://dutchhairshop.nl/...de_%E2%80%93_Baardtrimmer

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je precies wil doen, voor ieder doel heeft Wahl een trimmer (faden/controuren bijwerken/opscheren van iets langere lengtes)

Je zou ook kunnen kijken naar de trimmers van Andis.
Wat ik eigenlijk zoek is gewoon iets om mijn baard mee te scheren maar niet dat het glad is, dus net wat stoppels dus dan denk ik (volgens mij is dit het kortste) 0,4mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Wat ik eigenlijk zoek is gewoon iets om mijn baard mee te scheren maar niet dat het glad is, dus net wat stoppels dus dan denk ik (volgens mij is dit het kortste) 0,4mm
Deze wellicht, de Wahl Detailer:
https://www.bol.com/nl/nl...trimmer/9200000043359515/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_7I_IEI016Pi0Y78Nc5e3QC1fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGBaQAH8ZQIK0IfCSnclhu88.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 54936 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Ik heb net even getest met mijn Wahl Beret prolithium. Met ongeveer 35 uren groei hoor ik de tondeuse op sommige plekken wat haar eraf halen, maar niet veel. Dan weet je even ongeveer hoe kort 0,4mm is al verschilt baardgroei natuurlijk per persoon. Hij maakt het in ieder geval niet helemaal glad.
De Wahl Beret is een tondeuse op accu en bedoeld voor het bijwerken van je contouren/makes van fades dus dat is logisch. Die is niet gemaakt om de kracht te hebben om een hele baard te kortwieken ;)
Een tondeuse met draad en wat sterke motor zou dat wel moeten kunnen.
Met mijn Super Taper lukt het makkelijk, ik heb het mijn barbier zien doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 06-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
Ik heb laatst mijn (doodsimpele) scheerkom kapot laten kletteren, dus ik moet een nieuwe. Nu zag ik ook scheerkommen met een (warm) water reservoir, om de zeep warm te houden.

Biedt dit echt meerwaarde? Is dit lekkerder/comfortabeler? Wat zijn de meningen hierover hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
PdeBie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:49:
Ik heb laatst mijn (doodsimpele) scheerkom kapot laten kletteren, dus ik moet een nieuwe. Nu zag ik ook scheerkommen met een (warm) water reservoir, om de zeep warm te houden.

Biedt dit echt meerwaarde? Is dit lekkerder/comfortabeler? Wat zijn de meningen hierover hier?
Ik ben een beetje bevoordeeld, maar ik scheer me met koud water, dus ik zie het nu er niet van in.

Dit is allereerst een vraag die je jezelf moet stellen, omdat iedereen hier je een ander antwoord zal geven.Het is dus ook echt persoonlijke voorkeur, vind je een lekkere warme scheerbeurt fijn dat zou het een overweging kunnen zijn als je ook wil je dat scheerschuim niet afkoelt tussen de verschillende passes door.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 06-07-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Anoniem: 54936 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Ik heb net even getest met mijn Wahl Beret prolithium. Met ongeveer 35 uren groei hoor ik de tondeuse op sommige plekken wat haar eraf halen, maar niet veel. Dan weet je even ongeveer hoe kort 0,4mm is al verschilt baardgroei natuurlijk per persoon. Hij maakt het in ieder geval niet helemaal glad.
Je bedoeld dat 0,4 echt heel kort is? vind het wel lastig omdat ik dalijk 80 euro ga uitgeven voor iets dat ik niet weet of ik het wel kort/ lang genoeg vind.
Bij die Wahl is het dus 0,4 en dan weer een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Je bedoeld dat 0,4 echt heel kort is? vind het wel lastig omdat ik dalijk 80 euro ga uitgeven voor iets dat ik niet weet of ik het wel kort/ lang genoeg vind.
Bij die Wahl is het dus 0,4 en dan weer een stuk langer.
Ik zou eerst is naar een barbier gaan en kijken wat hij voor opzetstukje gebruikt, dan weet je precies welke je nodig hebt. Je kunt online ook allerlei opzetstukjes kopen die korter/langer zijn voor een paar tientjes die op bijna iedere wahl passen. Bijvoorbeeld deze:
https://www.wahl.shop/nl/...mset-gekleurd-1-tm-8.html

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 06-07-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Turdie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:04:
[...]

Ik zou eerst is naar een barbier gaan en kijken wat hij voor opzetstukje gebruikt, dan weet je precies welke je nodig hebt. Je kunt online ook allerlei opzetstukjes kopen die korter/langer zijn voor een paar tientjes die op bijna iedere wahl passen. Bijvoorbeeld deze:
https://www.wahl.shop/nl/...mset-gekleurd-1-tm-8.html
Thanks!
Denk alleen dat die opzetstukjes voor mij alleen te groot verschil zijn, ik denk dat het bij mij meer om 0,4 of 0,6 of 0,8 gaat.
Weet niet of daar ook opzetstukjes voor zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
@Dirk0s Gemiddeld genomen groeit baardhaar 0.3 tot 0.5 mm per dag. Een 1mm trim wordt daarom gezien als een algemeen geaccepteerd 3-daags baardje. Een 0.4mm trim kan onverzorgd overkomen ;).

Ik heb zelf een Moser 1400, die trimt van +/- 1mm tot 3mm in 5 stappen (of traploos) zonder opzetstukje.
Het is een bedrade unit met een aardig gewicht en voldoende vermogen. Persoonlijk geef ik daar de voorkeur aan, ook voor dagelijks gebruik.

Ik heb ook nog een lade vol trimmers op (versleten) accu's of te weinig vermogen om uberhaubt door m'n baard te komen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:10:
[...]

Thanks!
Denk alleen dat die opzetstukjes voor mij alleen te groot verschil zijn, ik denk dat het bij mij meer om 0,4 of 0,6 of 0,8 gaat.
Weet niet of daar ook opzetstukjes voor zijn 8)7
Ja hier zie ik een eetje van 4,5mm, dat is volgens mij 0.4
https://www.wahl.shop/nl/...astic-schuif-systeem.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Nope, dat is gewoon 4.5mm.

Ter referentie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBmdcDE66tq7f8EINeLdWi_OtvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxJiowLyKifsr1xwG1sX7gzd.jpg?f=fotoalbum_large

0.4mm is enorm weinig. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 07-07-2021 08:29 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Moser rolt uit dezelfde fabriek als Wahl.
Ergens begin jaren 60 vorige eeuw is de 1400 uitontwikkeld, dat verklaart misschien het prijsverschil. ;)

Het verschil tussen een Moser 1400 en een Moser Primat / Wahl Super Taper is dat de eerste op de consument gericht is en de Primat/Super Taper gemaakt zijn voor continue gebruik.
Sinds ergens vorig jaar vaart de Moser consumentenlijn trouwens onder de Wahl vlag, met uitzondering van de 1400 omdat daar al globaal naamsbekendheid mee is behaald.

Volgens de datasheet van de 1400 is de +/- 1mm minimum die ik noemde overigens 0.7mm.

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-07 13:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te-Cs8S5vB1z1E72qbgbtzYwxVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ks7ftm3cRd390zr55iB8wfdr.jpg?f=fotoalbum_large
SOTD, met mijn wazigste krabber. Die heeft een open en gesloten kam en daar moeten 2 mesjes in 8)7...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-nmrK1SNKsf3MeOFgLvW5SpafI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXk9iXhWLClQowsYSQJtVXLe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Anoniem: 54936 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Ja, 0,4 is echt heel kort. Zoals RaymondP zegt lijkt het niet op een baardje, maar eerder onverzorgd. Het advies van RaymondP is sowieso een goede. Hij heeft dagelijks ervaring met zijn Moser. Het valt mij op hoe goedkoop die is in vergelijking met de Wahl super taper. Moser is onderdeel van Wahl en ik meen ergens te hebben gelezen dat ze even goed zijn, maar daar moet je zelf nog even onderzoek naar doen. Ook een lade vol andere merken komt mij bekend voor. Phillips en Braun liggen bij mij ook in de lade, laten gewoon veel staan.
Ik doe het nu ooit met een simpele tondeuse van de Lidl zonder opzet stuk, dat gaat wel alleen moet ik dan 10x over 1 plek voor het allemaal geschoren is.
Enig idee rond welke lengte dit kan zijn?

Misschien moet ik dan eerder rond de 1 mm gaan denken dat dat de lengte is wat ik ongeveer wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Ik doe het nu ooit met een simpele tondeuse van de Lidl zonder opzet stuk, dat gaat wel alleen moet ik dan 10x over 1 plek voor het allemaal geschoren is.
Enig idee rond welke lengte dit kan zijn?

Misschien moet ik dan eerder rond de 1 mm gaan denken dat dat de lengte is wat ik ongeveer wil.
Waarom ga je niet naar een barbier en vraag je welk opzetstukje hij gebruikt? Voor ons blijft het net zo gissen als voor jouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
FeronIT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:56:
[Afbeelding]
SOTD, met mijn wazigste krabber. Die heeft een open en gesloten kam en daar moeten 2 mesjes in 8)7...
Ik heb een krabber van dezelfde fabrikant maar dan met alleen een gesloten kan. Heel erg geinig dingetje. Ik vind het alleen niet heel fijn scheren. Voor de prijs is het zeker te doen. Volgens mij heb ik er €8 voor betaald inclusief verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
yesjohn schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Ik heb een krabber van dezelfde fabrikant maar dan met alleen een gesloten kan. Heel erg geinig dingetje. Ik vind het alleen niet heel fijn scheren. Voor de prijs is het zeker te doen. Volgens mij heb ik er €8 voor betaald inclusief verzendkosten
Het zijn inderdaad niet de fijnste krabbers, maar het blijft geinig voor een keertje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1MPP62Lh12JlfXjfExOuQLxo44=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6nYx1xoZN4l74cfPHN4537gu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGJB7Pt1AL5VDqgC_vCQKRaAETQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsFkbDtI3muoXNLNYN1GPnQa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ-eMCdW2ocO0QBm6PXVypyKw-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZV38xxBK1BT93n7DxO7m1vg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljRBORjiUFqCTD2hsM7DP3H_AII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWLIB8q6XD1u2KsbhTkaXZHB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
Die laatste zeep ziet er spannend uit! Is het een aanrader? Best stevige prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Ik vind wholly kaw een zeer goede zeep, volgens mij is niet in Nederland verkrijgbaar dus idd dure zeep. Ik heb hem gekregen dus lucky me 🥰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
vinpower schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:04:
Die laatste zeep ziet er spannend uit! Is het een aanrader? Best stevige prijs!
Zeker als je van een fougere houdt is ie heel erg fijn. Fougere = bos achtige geur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8s5fQi4zIA_ZVSGwujcCCxls1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNzMV37F8C4e9Z1nzbHnlzhc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO-KbeaE4idF3zHA2UkaYnkcHyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yTj0jcb4Jy0uKqINNR6P5JTC.png?f=fotoalbum_large
Mijn Mountain Dew setje is compleet! :D Whahaha!

Nog 3 kwasten onderweg en een doos met een stuk of 6 sets xD Good times are rollin'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIIOBFUTtw9EKVEceJtn0Yb7REA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6WqJ00MGB241NLoDxqB4CSNx.png?f=fotoalbum_large
Met de SOTD voor morgen :D

[ Voor 28% gewijzigd door Lampuhkap op 16-07-2021 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYol_8ffgDWs1ziyC3DnevP9nYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqKEAVWYs39DsLcSSPNpoEAt.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD, was vanochtend bij de Douglas en daar zag ik die scheercrème in de aanbieding. Het scheert best okay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLLwDApxu5M_e_sOh3OEpGN6LL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTeNTRUfGDTDJdEqhohvglRl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 17-07-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dat is een Karve Aluminum sb-f, niet? Blijft een mooie razor :) Waar heb je die gekocht?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Bluepenguin schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:26:
[...]

Dat is een Karve Aluminum sb-f, niet? Blijft een mooie razor :) Waar heb je die gekocht?
Klopt, rechtstreeks bij Karve zelf, heb ongeveer een jaar op wachtlijst gestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 18-07-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-07 21:50
Ik zie hier echt alleen maar foto's van safety razor's, dus jullie moeten me kunnen helpen! Ik heb altijd elektrisch geschoren, maar wil daar van af. Ik heb nu zo'n safety razor besteld van Amazon met wat mesjes erbij. Nu voel je het al aankomen, ik scheer echt mn hele kin open :p . Het voelt ook altijd alsof het wat krast als ik net een nieuw mesje erin heb gedaan waardoor mijn huid ook een beetje geïrriteerd raakt (misschien slechte kwaliteit mesjes?). Vooral rondom de kin, bij alle gekke hoeken krijg ik het niet gladgeschoren. Hebben jullie tips? Ik hou t mes op 30 graden tov mijn huid, losjes vast, geen druk uitoefenen en scheer direct na het douchen met standaard scheerschuim. Als tips heb ik al gezien dat sommige mensen eerst met de haren mee scheren en daarna er nog een keer tegenin voor het gladde resultaat, want dat heb ik nu niet. Hoe doen jullie het, wat zijn jullie tips en vooral, hoe ga je om met de dikke stugge haren op de kin en al die rondingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Niekserr op 18-07-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Niekserr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:00:
Ik zie hier echt alleen maar foto's van safety razor's, dus jullie moeten me kunnen helpen! Ik heb altijd elektrisch geschoren, maar wil daar van af. Ik heb nu zo'n safety razor besteld van Amazon met wat mesjes erbij. Nu voel je het al aankomen, ik scheer echt mn hele kin open :p . Het voelt ook altijd alsof het wat krast als ik net een nieuw mesje erin heb gedaan waardoor mijn huid ook een beetje geïrriteerd raakt (misschien slechte kwaliteit mesjes?). Vooral rondom de kin, bij alle gekke hoeken krijg ik het niet gladgeschoren. Hebben jullie tips? Ik hou t mes op 30 graden tov mijn huid, losjes vast, geen druk uitoefenen en scheer direct na het douchen met standaard scheerschuim. Als tips heb ik al gezien dat sommige mensen eerst met de haren mee scheren en daarna er nog een keer tegenin voor het gladde resultaat, want dat heb ik nu niet. Hoe doen jullie het, wat zijn jullie tips en vooral, hoe ga je om met de dikke stugge haren op de kin en al die rondingen?
  • Je huid voor het scheren even nat maken en dan pas de zeep erop, eventueel het schuim goed opkloppen in
  • een opschuimbakje of direct op het gezicht(face lathering)
  • Geen druk zetten en het mes zijn werk laten doen in een hoek van 30 graden
  • Altijd eerst met haargroeirichting mee scheren dan er in tegen.
  • Probeer een hoek van 30 graden (ongeveer) aan te houden
Wat heb je precies gekocht? Lees ook even de topicstart door, daar staan veel nuttige dingen in ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 18-07-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6m503wmgHGZ6lLSh1ptRroaKwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tr4Z73BvDGk4hOpNaDmUAbMj.png?f=fotoalbum_large

Huid een beetje stretchen tijdens t scheren wil ook helpen om sommige gekke hoekjes glad te krijgen.
Met andere woorden, zachtjes de huid opspannen/ rekken met je vingers zodat je de huid weg kan trekken uit bepaalde hoekjes zodat je er wel goed en netjes overheen kan en zo de boel glad kan krijgen (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik zit net bij de nieuwe producten van the Alphamen te kijken en ze hebben producten waar sommigen hier wellicht interesse in hebben:

Inderdaad! Wasmiddel voor de fijne was :D.

Oh, en er zijn ook wat producten van Zingari Man verkrijgbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Jaa mooi is dat :')

Ik the Rambler uit de US gehaald, is onderweg....gaan ze m hier ineens verkopen xD

Ah well :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat Turdie zegt, lijken mij ook de belangrijkste punten.

Één van mijn favoriete video's over beginnen met scheren (in het Engels) is deze:

Een paar andere dingen die te binnen schieten:
soms kan het ook helpen om met kleine stukjes te scheren. Dus een 'haal' van een paar cm. en dan opnieuw de krabber op je gezicht te zetten; dat werkt voor sommigen om nét wat makkelijker gevoel er bij te krijgen. De eerste keren scheren duren dan zeker wat langer, voor één pass bijv. 10-15 minuten is niet ongewoon. Dat kan al in een paar weken terug gaan naar misschien een minuut of 5.
Dus geef je jezelf de tijd in de eerste weken om het rustig te doen. Haast = grotere kans op bloedingen.

Mocht je hiervoor niet gewend zijn aan 'nat scheren' met schuim en een mesje, dan is het voor velen de moeite om niet meteen 100% over te stappen in één keer of het te houden op één 'pass' met haren mee scheren.
Idee daar achter is dat je in de eerste weken minder handig en soepel bent met de mesjes over het gezicht bewegen en je hebt een grotere kans om de bovenste laag van de huid wat meer te raken / beschadigen.
Scheer je dan één keer met haren mee, dan kom je daar vaak goed mee weg. Na een paar weken ben je er vaak handiger mee en dan kan die tweede 'pass' met of tegen de haarrichting vaak wel prima.
Wat ook populair is, is om bijv. eerst alleen in het weekend te scheren met een safety razor en de rest van de week je oude routine aan te houden.

Afhankelijk van de razor en de baard, kan e.e.a. ook wat sneller verstopt raken met zeep en haren dan je misschien verwacht. In zo'n geval voelt het vaak wat 'trekkerig' omdat het mes minder effectief z'n werk kan doen. Vaker de razor door wat water halen kan dan goed helpen.

Mocht je een wat stuggere baard hebben, dan kan het soms ook helpen om wat meer de zeep 'in het gezicht te masseren' en even een minuutje te wachten. Of zoals de tip van Turdie: met een scheerkwast op het gezicht de zeep doen kan goed helpen. Werkt ook goed met scheerschuim uit een spuitbus.
Spuitbus scheerschuim is vaak vrij 'droog', varieer anders ook een beetje hoeveel water goed werkt er mee. Stel dat je het gezicht als vochtig hebt van douchen er voor, breng bijv. het schuim dan eens aan met natte handen i.p.v. droog voor het toevoegen van een klein beetje extra water.

Voor het geval je de huid open haalt en het ná het scheren nog bloedt: veel drogisten verkopen ook blokjes aluin. Die houd je kort onder schoon water en dan op de huid die bloedt; het prikt een beetje, maar helpt zowel om bloedingen te stoppen als dat het licht ontsmettend kan werken.
Diezelfde drogist heeft misschien op dat moment ook bijv. een Vergulde Hand 'premium' scheerkwast (de basic versie is niet echt aan te raden) of het nieuwere model daarvan met de zilverkleurige band.

Vraag gerust hier en have fun! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bluepenguin op 20-07-2021 02:12 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
De nieuwe A&E zending is nu op voorraad bij https://www.rasoigoodfell...oria/marchi/ariana-evans/

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 21-07-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
@Bluepenguin Inderdaad, zo'n blokje aluin is echt top. Heb er jaren geleden 1 gekocht voor 3 euro geloof ik en ik doe er nog steeds mee. Klein beetje natmaken, op het wondje houden en weg is de bloeding. Prikt inderdaad wel (afhankelijk waar je gesneden hebt wat meer of minder).

Deze heb ik: https://www.hollandpharma...847963/Dibarba_Aluinblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:38
Kijk naar een kwast en een zeep (is vaak wat vetter dan schuim en glijdt net wat makkelijker)
Hoeft niet direct een dassen borstel te zijn maar voor 10/15 euro heb je een goede starter. Zeep (Proraso heb je voor 5 euro of pak iets duurders na een geur die je wat lijkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Togi schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Kijk naar een kwast en een zeep (is vaak wat vetter dan schuim en glijdt net wat makkelijker)
Hoeft niet direct een dassen borstel te zijn maar voor 10/15 euro heb je een goede starter. Zeep (Proraso heb je voor 5 euro of pak iets duurders na een geur die je wat lijkt)
AP Shave Co in Canada heeft hele goed syntheten om mee te starten voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:38:
[...]

AP Shave Co in Canada heeft hele goed syntheten om mee te starten voor een goede prijs.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Vaak wordt Yaqi aangeraden maar AP Shave Co heeft betere kwasten vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Klopt helemaal maar vaak incl verzenden is dat voor een starter net te veel risico.

https://www.thealphamen.n...nshaar-max-119016990.html
Zou dan zoiets doen met 1 of 2 zeepjes, pakje mesjes en je zit op 20 euro en wordt het gratis thuis geleverd.
Lekker ermee gaan spelen en erachter komen dat het scheren zo bevalt maar ook wat je lekker vind.
Dan komt er nog een kwast (oude kwast is dan prima voor op reis) nog een zeepje en de rest is bij de meeste wel bekend 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Togi schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:01:
Klopt helemaal maar vaak incl verzenden is dat voor een starter net te veel risico.

https://www.thealphamen.n...nshaar-max-119016990.html
Zou dan zoiets doen met 1 of 2 zeepjes, pakje mesjes en je zit op 20 euro en wordt het gratis thuis geleverd.
Lekker ermee gaan spelen en erachter komen dat het scheren zo bevalt maar ook wat je lekker vind.
Dan komt er nog een kwast (oude kwast is dan prima voor op reis) nog een zeepje en de rest is bij de meeste wel bekend 😂
Ik was inderdaad even vergeten dat de regels inmiddels zijn veranderd. Ik zou dan persoonlijk toch een synthetisch kwastje kopen. Iets duurder maar ik vind ze persoonlijk fijner en sommige mensen vinden het makkelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is een heel prettig synthetisch kwastje:
https://www.thealphamen.n...ssoft-synthetisch-24.html
Iets duurder dan een instap varkenshaar borstel maar kost nu ook weer niet de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InQAYBSYJFGgPYYm2YDCo7vd9b8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YWL2wzTIG8WAW5Md6bkNGuoa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Met zo'n plaatje op de doos had ik wel een ander mes verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Togi schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:53:
Met zo'n plaatje op de doos had ik wel een ander mes verwacht ;)
Een bijl?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpK1WztJZSpAOM4s6MXhhs_lW0A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eUXhPOBUTJkxHOBnChyaIoI9.png?f=fotoalbum_large

En 2 reiskwasten binnen van Langley City Shave Shop.
1 van de handles zit een Langley's eigen 2 band in.
Het andere handvat gaat zometeen een Oumo 26mm in :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wcr1LWZN5z6hMS2oHwSVSw_r6YY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XP0l0p4Af3ZTNgPT9S4jAVUY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 25 July 2021

Prep: Cold water
Brush: Chisel and Hound Buffalo Valley
Razor : Koraat
Soap: Ariana&Evans Peach&Cognac
After-shave: Ariana&Evans Peach&Cognac

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ud7xxYBKJnIt8KXfExVowR8mQCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeeJ1o06kjv03JbsvWu3hI7R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:36

LankHoar

Langharig tuig

Altijd wanneer mijn baard wat langer word (5+ centimeter), vind ik het lastig om deze zelf goed in model te houden. Ik heb dan nog wel eens verschil in lengte, of het ziet er gewoon wat woezelig uit. De barbier maakt het altijd erg strak, en niet per se korter. Ik denk dat het zelf trimmen gewoon erg lastig is voor de spiegel. Hoe lossen jullie dit op?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
LankHoar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:19:
Altijd wanneer mijn baard wat langer word (5+ centimeter), vind ik het lastig om deze zelf goed in model te houden. Ik heb dan nog wel eens verschil in lengte, of het ziet er gewoon wat woezelig uit. De barbier maakt het altijd erg strak, en niet per se korter. Ik denk dat het zelf trimmen gewoon erg lastig is voor de spiegel. Hoe lossen jullie dit op?
De baard laten verdwijnen en lekker glad scheren met een safety razor of open mes ;)

Alle gekheid op een stokje, trimmer heben opzetstukjes die een bepaalde lengte hebben vziw, daarmee kan je het op dezelfde lengte houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 26-07-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Turdie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:30:
Alle gekheid op een stokje, trimmer heben opzetstukjes die een bepaalde lengte hebben vziw, daarmee kan je het op dezelfde lengte houden.
Klopt, maar ik wil juist de zijkanten wat korter, en onderaan wat langer. Staat me beter, anders krijg ik een nogal bol gezicht. Zoiets als dit is het model dat ik beoog (maar dan niet zo grijs, haha):

Afbeeldingslocatie: https://nextluxury.com/wp-content/uploads/Man-With-Grey-Beard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
LankHoar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Klopt, maar ik wil juist de zijkanten wat korter, en onderaan wat langer. Staat me beter, anders krijg ik een nogal bol gezicht. Zoiets als dit is het model dat ik beoog (maar dan niet zo grijs, haha):

[Afbeelding]
Misschien je barbier vragen welke opzetstukjes hier gebruikt voor welke stukken van je gezicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Turdie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Misschien je barbier vragen welke opzetstukjes hier gebruikt voor welke stukken van je gezicht?
Da's heel simpel: geen :+ Hij gebruikt deels een tondeuze zonder opzetstuk, en ook bijknippen met de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

LankHoar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Da's heel simpel: geen :+ Hij gebruikt deels een tondeuze zonder opzetstuk, en ook bijknippen met de hand.
Ik gebruik wel een tondeuse en nu ook trimmer voor mijn baard(je). 10mm onderaan, 5mm aan de zijkanten en snor. Je kan natuurlijk langere opzetstukken gebruiken. Gewoon testen en beter worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 26-07-2021 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY-B8Dr0-sWW5qNIztCjp63AMGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KEfW40NiJ39Bkc3zcWo1TYrp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:00
Ok, nu ben ik wel héél benieuwd hoe de 'motherfucker' zeep bevalt 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Hele fijne base, fijne alcoholloze AS, dus importvriendelijk
Geur is based on Creed Millesime Imperial.
Dus lekker fris en schoon en crisp geurtje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUtXDejQWfBxHEWGhE4KrIqkMD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yKWdPBfYp8y32JvRSjt1a6SD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjcDLMSocbgyYBb-Fi0DaOHO8yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqJHBtoXPC1ejPrkF4kgCSdx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik ga binnenkort mijn eerste vliegreis maken sinds ik op deze wijze scheer. Ik wil natuurlijk een zeep / crème meenemen op vakantie. Normaal gebruik ik een bakje om mijn schuim te maken maar qua ruimte en breekbaarheid is dit niet heel makkelijk. Hoe doen jullie dit?

Face latheren zou kunnen maar hier ben ik geen fan van. Ook heb ik een inklapbaar hondenbakje (onder andere verkocht door Stirling), van deze ben ik ook geen fan aangezien ik het idee heb dat er te veel lucht wordt toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:28:
Ik ga binnenkort mijn eerste vliegreis maken sinds ik op deze wijze scheer. Ik wil natuurlijk een zeep / crème meenemen op vakantie. Normaal gebruik ik een bakje om mijn schuim te maken maar qua ruimte en breekbaarheid is dit niet heel makkelijk. Hoe doen jullie dit?

Face latheren zou kunnen maar hier ben ik geen fan van. Ook heb ik een inklapbaar hondenbakje (onder andere verkocht door Stirling), van deze ben ik ook geen fan aangezien ik het idee heb dat er te veel lucht wordt toegevoegd
Ben net terug van vakantie, ik had ook zo Hondenbakje meegenomen maar niet gebruikt, mijn face lather techniek is echt vooruit gegaan na twee weken 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Ben net terug van vakantie, ik had ook zo Hondenbakje meegenomen maar niet gebruikt, mijn face lather techniek is echt vooruit gegaan na twee weken 😀
Misschien had ik er even bij moeten zeggen dat ik tegenwoordig mijn zeep scoop :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzKZlApTW9W-WUoCnrX2lHX-4HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMOoo233vPLTTJHBSVEeXfDX.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 48 ... 79 Laatste