Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kapotlood schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:26:
Ik heb maar een tegel van aluin in de plaats van een badkamer tegel gezet… kun je lekker snel scheren, en dat bloedbad veeg je dan zo af aan de muur en dan loop je droog weer naar buiten. Perfect geregeld!

Nee hoor ;) Maar een 20 minuutjes zo na het douchen lukt prima gelukkig. Het is soms het kiezen van het juiste "luchtje van de dag" waar meer tijd in gaat zitten!
Dat doe ik altijd de avond ervoor, ik heb geen zin om in de ochtend twijfelend voor mij verzameling te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:05
Ik zou persoonlijk het liefste s'ochtends scheren, omdat ik dan de hele dag nog kan genieten van het luchtje van die dag, maar merk dat het bij mij in de meeste gevallen ook gewoon s'avonds is, omdat ik er dan meer tijd kan voor nemen. Ik ben helaas geen ochtendmens.

Als ik het dan toch eens s'ochtends doe, voor ik naar mijn werk ga, betrap ik me er op om scheerschuim te nemen ipv zeep, wat ik liever niet doe, maar kwestie van tijd te besparen en toch op tijd de deur uit te zijn. Voor zulke gevallen als ik echt gehaast ben, heb ik scheerschuim bussen van Proraso groen altijd in mijn kast staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Et7aOs-mzbDQecoc8_xVJmxuPUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/obTWLfVsR3L6LLXo3GI7RHNp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 20:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Heb bij een bestelling een cadeaubon gekregen. Voor degene die em wilt gebruiken:
Ga naar boldking.com/thecombo
Kies The Combo
Vul persoonlijke actiecode in:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:21
Mijn zoektocht naar lekkere frisse zomer zepen is afgerond maar dat betekent niet dat ik klaar ben, dus volgende 🤪
Bekendste term in de wet shave wereld is waarschijnlijk barbershop.
Welke zeep/aftershave is de beste volgens jullie? En, welke edt zou erbij kunnen passen?
Met barbershop denk ik aan schoon , ouderwets, en met talk geurtje, maar misschien zit ik naast...
Graag hoor ik jullie ervaringen/bevindingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Net twee Tom Ford EdP's besteld:
Tom Ford Oud Wood
Tom Ford Neroli Portofino

Dat zijn mijn eerste echt serieuze EdP's die heb ik besteld.

En ook Aqua di Parma Colonia Intensa, die matcht de zeep lekker.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 23-04-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:55:
Net twee Tom Ford EdP's besteld:
Tom Ford Oud Wood
Tom Ford Neroli Portofino

Dat zijn mijn eerste echt serieuze EdP's die heb ik besteld.

En ook Aqua di Parma Colonia Intensa, die matcht de zeep lekker.
Toevallig heb ik gisteren wat gelezen over Tom Ford Neroli portofino...
Ik gebruik “de Clone” vanaf mijn geboorte, en vind ik nog steeds heerlijk... nenuco agua de colonia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:11:
[...]

Toevallig heb ik gisteren wat gelezen over Tom Ford Neroli portofino...
Ik gebruik “de Clone” vanaf mijn geboorte, en vind ik nog steeds heerlijk... nenuco agua de colonia.
Heb er een sample van geprobeerd en het is echt een hele lekkere geur, dat zou ik je sowieso aanraden als je overweegt om een EdP te kopen, probeer eerst een sample/decant.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 23-04-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:29:
[...]

Heb er een sample van geprobeerd en het is echt een hele lekkere geur, dat zou ik je sowieso aanraden als je overweegt om een EdP te kopen, probeer eerst een sample/decant.
Ik geloof 100% dat een lekkere geur is maar €130 vind ik echt te gek, nenuco doet het werk ook, alleen moet iets meer, vaker spuiten maar ja, €6.80 per 600 ml is iets andere prijs 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:38:
[...]

Ik geloof 100% dat een lekkere geur is maar €130 vind ik echt te gek, nenuco doet het werk ook, alleen moet iets meer, vaker spuiten maar ja, €6.80 per 600 ml is iets andere prijs 😉
Ach ja ik ken geuren van 300 euro, het is maar relatief, in de niche parfum wereld is 130 echt niet duur.

[ Voor 60% gewijzigd door Turdie op 23-04-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Vandaag een nieuwe versie van SOTD... shit of the day 😥
Paar weken geleden een paar mesjes gekregen van mijn zwager om te proberen, vandaag Hema mesje was aan de beurt.
Man, vreselijk, na 2 passes was ik van plan om te wisselen, spijt dat niet gedaan heb. Onscherp, meer trekken aan de haren dan scheren dus irritatie en razor burn.
Nooit meer 🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
chulin schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:32:
Vandaag een nieuwe versie van SOTD... shit of the day 😥
Paar weken geleden een paar mesjes gekregen van mijn zwager om te proberen, vandaag Hema mesje was aan de beurt.
Man, vreselijk, na 2 passes was ik van plan om te wisselen, spijt dat niet gedaan heb. Onscherp, meer trekken aan de haren dan scheren dus irritatie en razor burn.
Nooit meer 🤬
Tja kan gebeuren, zo zie je maar weer het is voor iedereen anders. Ik kan de HEMA mesjes wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
koesie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:54:
[...]

Tja kan gebeuren, zo zie je maar weer het is voor iedereen anders. Ik kan de HEMA mesjes wel waarderen.
Ik had last ook ergens goede dingen over gelezen, ze waren uit Israël geloof ik, deze had geen tekst, alleen mijn zwager had op de buitenkant van het papier geschreven, misschien is een andere, ik zal even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:19
Volgens mij zijn de Hema mesjes idd zonder markering. Voor zover ik weet komen deze mesjes gewoon uit de fabriek van Personna.

Als ik een nieuw mesje uitprobeer dan neem ik altijd een backup mesje mee naar de badkamer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
chulin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:01:
Mijn zoektocht naar lekkere frisse zomer zepen is afgerond maar dat betekent niet dat ik klaar ben, dus volgende 🤪
Bekendste term in de wet shave wereld is waarschijnlijk barbershop.
Welke zeep/aftershave is de beste volgens jullie? En, welke edt zou erbij kunnen passen?
Met barbershop denk ik aan schoon , ouderwets, en met talk geurtje, maar misschien zit ik naast...
Graag hoor ik jullie ervaringen/bevindingen
Een beetje lullig om mijn eigen te quoten, maar, heeft niemand een mening over barbershop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 15:46
Nope, vooral niet omdat het een enorm variabele geur is, schiet per maker echt alle kanten op, stukken minder gedefinieerd als bv Tabak (en die kan al heel veel kanten op, van zoet&licht tot bitter en heel zwaar/donker) of Fougere.
Kijk waar je samples van kunt vinden en probeer die uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Dacht ik, een makkie... tocht niet
Ergens gelezen in de proraso wit zit een beetje barbershop geur, dat heb ik en vind ik fijn.
Op de web word veel gesproken over Stirling barbershop.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
De twee die ik wel eens tegen kom in posts her en der, zijn inderdaad de Stirling Barbershop en de Chiseled Face, Ghost Town Barber
Lijken me een goede start, Maggard heeft ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Dank u 😉
Ps: btw, nu op YouTube is een een tag: if I had to choose 5 soaps for life...

[ Voor 78% gewijzigd door chulin op 24-04-2021 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
chulin schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:01:
Dacht ik, een makkie... tocht niet
Ergens gelezen in de proraso wit zit een beetje barbershop geur, dat heb ik en vind ik fijn.
Op de web word veel gesproken over Stirling barbershop.....
Proraso Wit en Barbershop, nee. Sorry. :P Doesnt match

Stirling Barbershop is idd wel nice, Murphy and McNeal Barbershop de Los Muertos en Barbershop de Los Muertos 2 hoor ik hele goede verhalen van. PAA's CaD is een hele mooie barbershop geur. PAA Clubguy, de Pinaud Clubman hommage, ook nice. Hotel Cecil van hem is ook wel een geur richting dat vak, DAB ook, Diver Down ook wel een beetje.
Aweseomesauce is een beetje een hommage naar de Proraso Groen aftershaves.

Anyway, allemaal wel import shit op Stirling en PAA CaD na. Dus als je dat van plan bent, weet dat t je wat centjes gaat kosten, maar het best de moeite waard is (Y) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Ok, ik had gedacht dat artisans standaard barbershop in het assortiment hadden.
CAD en Stirling zijn idd makkelijk te krijgen, het wordt tijd meer zepen in Nederland verkrijgbaar zijn, maar ja, dan wordt keuze alleen maar moeilijker 🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:33:
Ok, ik had gedacht dat artisans standaard barbershop in het assortiment hadden.
CAD en Stirling zijn idd makkelijk te krijgen, het wordt tijd meer zepen in Nederland verkrijgbaar zijn, maar ja, dan wordt keuze alleen maar moeilijker 🤪
Barbershop is meer amerikaans denk, de europese zeepmakers focusen op andere dingen.
Daarom zie je barbershops meer bij amerikaanse artisans.

Seville van Barisster and Mann, is trouwens ook een barbershop en zelfde geldt voor Noble Otter Barbarr ook
Extro Cosmesi heeft ook een barbershop volgens mij

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 25-04-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik had gedacht dat iedereen eentje had, misschien kijk ik teveel Amerikaanse Youtubers 🤪
Trouwens, misschien vind ik het niet lekker, ben op zoek naar een geur voor de herfst, lente... frisse heb ik genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:05:
Ik had gedacht dat iedereen eentje had, misschien kijk ik teveel Amerikaanse Youtubers 🤪
Trouwens, misschien vind ik het niet lekker, ben op zoek naar een geur voor de herfst, lente... frisse heb ik genoeg
Dus je wilt een donkere geur?
Wholly Kaw Timmermann is een lekkere donkere geur. Is alleen via pasteurs shaving in de US te verkrijgen.

Noble Otter komt binnenkort ook met een lente release waar ik hoge verwachtingen bij heb (Monoi de Tahati)

So, it's been awhile since we have announced anything. We have been hard at work behind the scenes trying to improve things for you, our customers. We will soon be moving into a much much larger space. All of our fragrances have been analyzed in a lab to conform to European guidelines and safety measures. We are investing heavily in our line to improve availability. We have many new products in the works.
But today, we want to announce our first release of 2021.
Later this summer our otter friend will go on a vacation to Tahiti!
Monoi de Tahiti is a tropical floral fragrance. Notes of Ginger, Coconut, Lime, Tiare Flowers, Tahitian Vanilla, Sandalwood
Thank you!
Cody

Kijk ook is op shavedash.com of je daar wat samples kan krijgen voor donkere geuren.

[ Voor 40% gewijzigd door Turdie op 26-04-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Yep, dat is de bedoeling idd, shavedash had ik al in gedachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Shavingtime.co.uk verkoopt Stirling samples en Maggards heeft ook best wel wat samples. Daar kan je eventueel ook kijken. De samples van Stirling zijn overigens wel groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Zo dit weekend even grof geld uitgegeven om 1 handvat deze kant op te krijgen via Shipito.
Verzendkosten vielen wel mee, maar 40 euro inklaring werd ik toch even een stuk minder blij van xD

Voordeel is wel, het is dus al in Nederland en word dus Woensdag al bezorgd.

Eindelijk weer een heel uniek kwastje in de den dit weekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:24:
Zo dit weekend even grof geld uitgegeven om 1 handvat deze kant op te krijgen via Shipito.
Verzendkosten vielen wel mee, maar 40 euro inklaring werd ik toch even een stuk minder blij van xD

Voordeel is wel, het is dus al in Nederland en word dus Woensdag al bezorgd.

Eindelijk weer een heel uniek kwastje in de den dit weekend :D
Hetzelfde geldt voor mij, ik had wat alcohol aftershaves erbij zitten, en dan moet je $90 dangerouds goods fee betalen. Verzendkosten via DHL Express waren ook iets $50

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 26-04-2021 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3fE9hkxxzbFaOo0jY8XGCo0220=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LT5j3HO42jieevAoKtYYC1uo.jpg?f=fotoalbum_large

Geen SOTD maar meerdere samples waar ik de laatste tijd af en toe mee heb geschoren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Ik zag net een Facebook post van Ariana&Evans dat hij binnenkort Kaizen 2 publiek gaat releasen
Ik als VIP member heb al een aantal Kaizen 2 zepen
15 mei it is😉

Met Kaizen 2 heeft Peter de dingen die hij geleerd heeft met het maken van skin food producten in een zeep base gestopt.
Ik hoef maar een minuutje te laden en heb al een hele slicke zeep, waar je bij andere zepen toch wel wat langer moet laden, en het kan enorm veel water aan.

Mocht iemand Kaizen 2 willen testen dan kan ik wel een sample maken van de Kaizen 2 zepen die ik heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34JDXGKZpqd_e7KdKohwwUcbNJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BshPLJWstCfxUqhXOtYyddWt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door Turdie op 26-04-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
En, wat zijn je ervaringen met kaizen 2? Veel beter of gewoon een stapje verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:56:
En, wat zijn je ervaringen met kaizen 2? Veel beter of gewoon een stapje verder
Ik merk echt wel een groot verschil, al is Kaizen zelf weinig te verbeteren, de post shave is een stuk beter. Je moet wel een stuk meer water toevoegen dan bij Kaizen.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 26-04-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ok, komen ze gelijk in Europa, of s niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:42:
Ok, komen ze gelijk in Europa, of s niet bekend?
Ik weet dat Peter bezig gaat/is met een Europese order, maar ik weet niet of het K2 wordt zal het hem is vragen.
Je kan zelf ook een mail sturen naar CustomerCare@shavingshoponline.com

Edit:
Heb al antwoord, nee helaas, retailers in europa niet. Alleen via hem rechtstreeks voor nu.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 26-04-2021 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Het "nadeel" van A&E vind ik alleen dat de geuren erg complex zijn. Hierdoor vind ik het maken van een juiste keuze op basis van een beschrijving/review lastig. Verder echt top spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:24:
Het "nadeel" van A&E vind ik alleen dat de geuren erg complex zijn. Hierdoor vind ik het maken van een juiste keuze op basis van een beschrijving/review lastig. Verder echt top spul
Dat valt wel mee, er zijn zeepmakers zoals Declaration Grooming(zeker in de samenwerkingen met Chatillon Lux) of SV waar de geuren veel complexer zijn.

Ik heb een twintig tal A&E zepen, dus ik kan je ook advies geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 26-04-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:38:
[...]

Dat valt wel mee, er zijn zeepmakers zoals Declaration Grooming(zeker in de samenwerkingen met Chatillon Lux) of SV waar de geuren veel complexer zijn.

Ik heb een twintig tal A&E zepen, dus ik kan je ook advies geven.
Het is natuurlijk heel persoonlijk maar heb je misschien een top 5 ?

Het nadeel van A&E is natuurlijk dat ik er niet een lading samples van kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:35:
[...]

Het is natuurlijk heel persoonlijk maar heb je misschien een top 5 ?

Het nadeel van A&E is natuurlijk dat ik er niet een lading samples van kan bestellen
  • Vanille Vendetta
  • Socal Hipster
  • Asian Pear & Asian Plum
  • Ouddiction
  • Kaizen
  • NYC
Als je een zeep niet bevalt, dan kun je hem best makkelijk verkopen is mijn ervaring. Zeker als je in BST groepen op Facebook zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 26-04-2021 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:45:
[...]
  • Vanille Vendetta
  • Socal Hipster
  • Asian Pear & Asian Plum
  • Ouddiction
  • Kaizen
  • NYC
Als je een zeep niet bevalt, dan kun je hem best makkelijk verkopen is mijn ervaring. Zeker als je in BST groepen op Facebook zit.
Het grootste gedeelte is gelukkig gewoon in NL te krijgen.

Ruilen op Facebook gaat het voor mij niet worden zonder Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:22:
[...]

Het grootste gedeelte is gelukkig gewoon in NL te krijgen.

Ruilen op Facebook gaat het voor mij niet worden zonder Facebook
Vanille Vendetta nog niet, dat is een exclusive voor zijn VIP groep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Turdie schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:01:
[...]

Vanille Vendetta nog niet, dat is een exclusive voor zijn VIP groep ;)
Zit jij in de VIP groep? Wow! _/-\o_ Hij zegt ook, het grootste gedeelte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:24:
Hier ervaring met zomer geuren, undersea, socal hipster en kaizen. Heerlijke geuren, kaizen iets minder maar ook lekker en idd top spul A&E 👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 54936 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:18:
[...]

Zit jij in de VIP groep? Wow! _/-\o_ Hij zegt ook, het grootste gedeelte. ;)
Ja kost een tientje per 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Yeah, €20 per jaar is well te doen.
Wat zijn de “beneficts” van de VIP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:07:
Yeah, €20 per jaar is well te doen.
Wat zijn de “beneficts” van de VIP?
Kaizen 2 was bijvoorbeeld wat eerder beschikbaar voor VIP members, 20% korting op alle bestellingen via the shavingshopclub,Special Edition Soaps, Pre-Release Notification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:12:
[...]

Kaizen 2 was bijvoorbeeld wat eerder beschikbaar voor VIP members, 20% korting op alle bestellingen via the shavingshopclub,Special Edition Soaps, Pre-Release Notification
Hoeveel zijn de verzendkosten?
Ps: momenteel ben ik bezig met een winkel in Spanje die brengt een speciaal edition zeep (citrus/mentholated) gemaakt door een bekende Spaanse artisan: los jabones de Joserra

[ Voor 22% gewijzigd door chulin op 27-04-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:59:
[...]

Hoeveel zijn de verzendkosten?
Ps: momenteel ben ik bezig met een winkel in Spanje die brengt een speciaal edition zeep (citrus/mentholated) gemaakt door een bekende Spaanse artisan: los jabones de Joserra
Dat hangt van de bestemming, naar Europa weet ik niet, omdat ik altijd naar de shipping service stuur.
Ik denk dat de verzendkosten ongeveer hetzelfde zijn als je op aegrooming.com wat besteld. Hangt natuurlijk af vanaf hoeveel je besteld omdat het gewicht van de zending de kosten bepaald.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 27-04-2021 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Een kleine waarschuwing voor mensen die samples bij Shavedash willen bestellen. Er zit een fout in het betalingssysteem waardoor er misschien te veel geld van je creditcard wordt afgeschreven. De komma staat namelijk op de verkeerde plek.

Persoonlijk vind ik 2700 GBP iets te veel voor een paar samples :+

Natuurlijk heb ik dit even bij ze gemeld

[ Voor 7% gewijzigd door yesjohn op 28-04-2021 11:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZrLN5QP-Ic3wuPGDzPIf9BttdQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/y3pRXNsFFRg50Cg6vbGh48AX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKySxA_O1AZhV9_KmLgb74lZWWs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/S7HCfikW2wtFi7rgy3ClTBbl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eSbvSiMvYpckdQXS6qb3eN0bu8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R1bRdZnnugzoqFkdtX9Xy2kg.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAzG5jE4ECa8C-eXeD4Ba1DVnnc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3rsBDa4BbQm0E2b5da2oJ5tw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4GltuEqFtzi2tHb49-aaGjmEw4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Y7tfUsaYeqZjMBB9HRVLQK8V.png?f=fotoalbum_tile

Oeh, handle van Mojo Handcrafts is binnen! :D Nu nog wachten op de knot, die zou later vanmiddag of morgen binnen moeten komen. En dan kunnen we beginnen met in elkaar zetten :P

UPDATE: de knot is binnen, handle geprept, knot erin met RTV. Nu is het wachten......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb gisteren ook een handvat van Mojo binnengekregen, de zeep die je ziet is ook nieuw Irish Springs van PAA, wat een geweldige geur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ns5ZgWYofvleLR3dHkPo06zHM8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RH5GSAboa1sKDQvrvwiCaviB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBQecfKgzXlJ9UCHAc_clXnRStU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3kZR7Dv8AUC9eQeAidobUxhn.png?f=fotoalbum_large
Mijn custom 26mm 2 Band Badger knot die ik heb laten maken in Zwitserland zit erin.
Gewassen, in de conditioner geweest en afgedroogd met een handdoek.

Nu maar even drogen en dan morgen eindelijk scheren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Vanmorgen heb ik vancanza Romana geprobeerd. De laatste sample van A&E die ik had liggen. De geur sprak me totaal niet aan daardoor bleef deze even liggen.

Man man man. Wat zat ik er naast. Wat een heerlijk spul is dat zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0gmxylgeEWOnQLrEvbHbscX7KM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VxytVcaCcrsrt29IGnXI7Sd0.png?f=user_large

Oooh, dit is wel porno hoor hey :D
Man wat is dit plukje das lekker!
Superdik bepakt, heerlijk zacht in de tops.
Lust wel een flinke hap zeep, maar vooruit dat went vanzelf :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vanmiddag mijn pakketje van scheersalon ontvangen. Ik had een synthetische kwast en A&E Spartacus scheerzeep besteld en vanavond besloten om weer eens glad te gaan. Eerst douchen en dan scheren.
Ik heb een Gilette Fusion 3 mesje gebruikt (maak eerst alles op en besluit dan verder) en ik moet zeggen dat het scheren een stuk soepeler en ook makkelijker gaat. Kan natuurlijk tussen de oren zitten maar dit bevalt wel. Heb niet meer het idee dat er een laagje achter blijft zoals met de scheergel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Die Monster Energy kwast is een leuk, origineel idee en mooi resultaat. Is het handvat langer dan normaal of de loft minder hoog? Het ziet er uit alsof hij fijn vasthoudt.

Die kwast van Turdie is ook schitterend, mooie kleuren. Zijn de eigenschappen van zo’n plattere bovenkant (heet dat een fan?) anders dan de ronde borstels?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 29-04-2021 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 54936 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:44:
Die Monster Energy kwast is een leuk, origineel idee en mooi resultaat. Is het handvat langer dan normaal of de loft minder hoog? Het ziet er uit alsof hij fijn vasthoudt.

Die kwast van Turdie is ook schitterend, mooie kleuren. Zijn de eigenschappen van zo’n plattere bovenkant (heet dat een fan?) anders dan de ronde borstels?
Ja klopt dat is een fan inderdaad. Het verschilt wel iets qua gevoel maar niet heel veel naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Anoniem: 54936 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:44:

Vrij groot handvat, vrij korte loft. Is idd een heerlijke kwast (Y)
Vind het allebei niet verkeerd. voor uiterlijk i prefer bulb.
Maar in dit geval had ik die keus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:07:
[...]

Vrij groot handvat, vrij korte loft. Is idd een heerlijke kwast (Y)
Vind het allebei niet verkeerd. voor uiterlijk i prefer bulb.
Maar in dit geval had ik die keus niet :P
Looking good 😱😱
Echt mooie kwast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3LcS4o2nzpIy6M3VoVjIbMO0g0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OukjeIFkOvtaEHxzyPvOEDms.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mijn SOTD...
Helaas geen foto’s omdat ik een sample gebruik....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3htBoeXc1TZrOK9jfQgEEMfAQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BagTcFKPWXYBUn9FTUvYyxoB.jpg?f=user_large

Laatste paar weken andere zepen/samples gebruikt, oa verschillende A&E en super tevreden. Saponificio varesino was ik een beetje vergeten maar.... man, volgens mij is SV het beste zeep. Geur is niet zo aanwezig als A&E of Stirling maar prestatie is geweldig. Het kost een paar centen maar volgens mij het moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVy9QG42WdQS8hBnnUv5jErWm1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vaU6SLSI0ak9qVg6uW5cQja6.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yesjohn
Ik heb een kleine update over mijn vraag mbt mondkapjes irritatie na het scheren.

Ik ben er dus achtergekomen dat het mondkapje erg uitmaakt. Met sommige mondkapjes heb ik namelijk nauwelijks last.

Qua scheren is het eigenlijk vrij simpel. Hoe beter de scheerbeurt hoe minder de irritatie. Dus ik kies voortaan kaizen als ik weet dat ik de hele dag met een mondkapje voor loop.

Daarnaast neem ik een flesje Stirling asb mee. Dit helpt het enigszins te verlichten. Gebruik alleen geen asb met menthol er in. Daar worden je ogen niet echt blij van :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Heerlijk shave vanochtend met Ariana&Evans Peach&Cognac
SOTD 2 May 2021
Prep : Cold Water
Razor: Wade and Butcher
Brush : Chisel and Hound Buffalo Valley
Soap: Ariana&Evans Peach&Cognac
After-shave: Ariana&Evans Peach&Cognac

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHhMxbsuDsBFK9GBQsGazPPGUnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrGGhBFRwoHg2NZxTMtSwJxh.jpg?f=fotoalbum_large

Owh ja Talbot heeft dit weekend een heerlijke lavender geur (Wide Flowers) uitgebracht in samenwerking met Maol Grooming.
https://www.westcoastshav...having-soap-wilde-flowers
https://www.westcoastshav...have-splash-wilde-flowers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfn21lxFXadLikpLA9l7qTUnd94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yXPnNquclaAalvwqd9QKoJFY.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7bmKjxC9_OvmeTOeoO3jEc4cTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jm2KFuqmFAmKibQhtFoHylhO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Hebben jullie een aanbeveliging voor iemand met een gevoelig huid, gebruik op dit moment gillette sensitive maar dat helpt helaas ook niet echt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:30:
Hebben jullie een aanbeveliging voor iemand met een gevoelig huid, gebruik op dit moment gillette sensitive maar dat helpt helaas ook niet echt :(
Waar heb je last van dat je hiernaar vraagt ? Heb je een gevoeligheid voor een bepaald ingrediënt of heb je last van bijvoorbeeld razorburn ?

Het kan misschien zijn dat als je overstapt op een scheerzeep dat het al je problemen al oplost.

Maar voor de algemene keuze kan je denken aan Proraso White. Goedkoop en gemaakt voor de gevoelige huid. Je moet dan wel even investeren in een kwastje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Lees eerst de topicstart maar is door, dan praten daarna wel verder ;)

Er zijn genoeg opties voor mensen voor mensen met een gevoelige huid, dat is in dit topic al vaak genoeg besproken.

Het komt op het volgende neer:
Je zou kunnen beginnen met wat zeep samples te proberen via shavedash.com van merken die bekend staan goed rekening te houden met de gevoelige huid zoals Zingari Man of Oleo Soapworks, en zou zijn nog een aantal meer merken meer die echt gericht zijn op skincare.
Daarnaast een mild DE mesje met DE scheermes, en goede kwast van dassenhaar of een andere haarsoort die je fijn vindt.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 06-05-2021 15:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4T-RHKJXRsat0WtRfRX5eCYmfU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4ulKsxk2pynn1j4qPyc6Cfzr.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Waar heb je last van dat je hiernaar vraagt ? Heb je een gevoeligheid voor een bepaald ingrediënt of heb je last van bijvoorbeeld razorburn ?

Het kan misschien zijn dat als je overstapt op een scheerzeep dat het al je problemen al oplost.

Maar voor de algemene keuze kan je denken aan Proraso White. Goedkoop en gemaakt voor de gevoelige huid. Je moet dan wel even investeren in een kwastje
Proraso white is idd een goede keuze en niet te duur, verder is afhankelijk van je huid type, ik heb gevoelige-vettte huid, bij mij is niet de zeep maar juist de aftershave/balm die problemen brengt, het is well een beetje zoeken en uitproberen maar het moeite waard 😉
Ps: trouwens, hier zijn veel mensen met verstand van zaken, ik ben heel goed geholpen dus als je vragen hebt, doet maar 😉

[ Voor 5% gewijzigd door chulin op 07-05-2021 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Heerlijke scheerbeurt vanochtend

SOTD 7 May 2021
Razor: Max Sprecher
Brush : SawDust Creations Studio
Soap: PAA Irish Springs
After-shave: PAA Irish Springs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTbf33mH9IKT2VILbotOXZLu1aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7FFuOAscCEiplkrXi1SxCCp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:30:
[...]

[...]

Proraso white is idd een goede keuze en niet te duur, verder is afhankelijk van je huid type, ik heb gevoelige-vettte huid, bij mij is niet de zeep maar juist de aftershave/balm die problemen brengt, het is well een beetje zoeken en uitproberen maar het moeite waard 😉
Ps: trouwens, hier zijn veel mensen met verstand van zaken, ik ben heel goed geholpen dus als je vragen hebt, doet maar 😉
Proraso zou ik echt afraden, tenzij je graag iedere keer na het scheren een hele vervelende witte laag over je scheergerei wil hebben die bijna niet weg te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Proraso zou ik echt afraden, tenzij je graag iedere keer na het scheren een hele vervelende witte laag over je scheergerei wil hebben die bijna niet weg te krijgen is.
Maar ja, wat is belangrijker, ik vind het niet erg om een paar minutenlang bezig zijn met schoonmaken, het gaat om het resultaat, tocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Maar ja, wat is belangrijker, ik vind het niet erg om een paar minutenlang bezig zijn met schoonmaken, het gaat om het resultaat, tocht?
De meeste mensen beginnen met Proraso, maar er zijn zoveel zepen die een stuk beter zijn, En de slickness en post shave is ook niet al te goed, maar ja dat zul je vanzelf wel ontdekken als je andere zepen gaat ontdekken.
Ik ondersteun veel liever de kleine artisans dan zo'n megabedrijf als Proraso.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 07-05-2021 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:16:
[...]

De meeste mensen beginnen met Proraso, maar er zijn zoveel zepen die een stuk beter zijn, En de slickness en post shave is ook niet al te goed, maar ja dat zul je vanzelf wel ontdekken als je andere zepen gaat ontdekken.
Ik ondersteun veel liever de kleine artisans dan zo'n megabedrijf als Proraso.
Yep, maar je moet ergens mee beginnen, sowieso als je geen ervaring hebt met wet shaving.
Mijn eerste zeep was proraso wit, inmiddels heb ik betere zepen ontdekt maar ik gebruik hem nog steeds af en toe. Volgens mij iedereen heeft proraso in het huis, ook in het buitenland, het is geen toeval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Een heerlijke scheerbeurt met een fris nieuw geurtje

SOTD 8 May 2021
Razor: Koraat
Brush : Chisel and Hound Topaz
Soap: Ariana&Evans Kaizen
After-shave: Ariana&Evans Kaizen
EdP: Aqua di Parma Fico di Almafi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lE9SZCPPUH9QuhFHuvFMtwXJ96o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYG6iC38tUUR8wAwy5tfj5xq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

De Rockwell 6s is een fantastisch apparaat, maar het vliegroest is wel vervelend iedere keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rtcx2TaMTaUZYOthpyptbw3mZsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pk9P4TjQ1XzCkhrVKZW1dKDj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Oyster schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:26:
De Rockwell 6s is een fantastisch apparaat, maar het vliegroest is wel vervelend iedere keer.

[Afbeelding]
Ik heb ook een Rockwell 6s maar ik heb hier nog nooit last van gehad. Ik bewaar de mijne wel op een droge plek en dus niet direct in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

[Afbeelding]
Je zou kunnen proberen met Peek Metal polish en een oude tandenborstel het weg te halen.
Of een mix van natuur azijn en water en het daar 10 minuten in laten liggen. 1 azijn en 8 water.

Er zijn ook bedrijven in de us die het wellicht kunnen fixxen voor je, indien gewenst kan ik er eentje voor je aanraden.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 08-05-2021 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:38

[Afbeelding]
Hoe krijg je dit voor elkaar?
Zelf al een jaar of 2/3 deze krabber in de gunmetal kleur in bezit en geen problemen.

Ik heb dit nog op geen enkele krabber gezien.

Laat je het mesje nat de krabber zitten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[Afbeelding]
Komt dat niet van je mesje? Probeer hem eens een beetje droog te slaan en met een ander merk mesje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Marzman schreef op zondag 9 mei 2021 @ 06:58:
[...]

Komt dat niet van je mesje? Probeer hem eens een beetje droog te slaan en met een ander merk mesje.
Ik heb dus exact dezelfde krabber en ik gebruik ook vaak Feather mesjes en ik heb dit probleem niet.

Ik heb het idee dat de krabber van de foto niet wordt opgehangen of kletsnat ondersteboven aan houder wordt opgehangen (vanwege de roestvlek in de topcap).

Ik denk trouwens wel dat het het mesje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

yesjohn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:37:
[...]

Ik heb dus exact dezelfde krabber en ik gebruik ook vaak Feather mesjes en ik heb dit probleem niet.

Ik heb het idee dat de krabber van de foto niet wordt opgehangen of kletsnat ondersteboven aan houder wordt opgehangen (vanwege de roestvlek in de topcap).

Ik denk trouwens wel dat het het mesje is.
Of hij ligt in de douche, dan gaan de mesjes bij mij ook roesten. Ik ga geen mesjes afdrogen. Hooguit een keer droog schudden. Je kan de mesjes ook eerder vervangen, als ze roesten is het sowieso niet goed meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Iedereen zijn ding natuurlijk maar krabber uit elkaar halen, afspoelen en drogen kost hooguit 3 minuutjes. Af en toe in een zeepje latten weken... mijn krabber is zo goed als nieuw na 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het wordt inderdaad door het mesje veroorzaakt. Het mesje roest en het roestwater loopt in de kop. Sommige mesjes roesten in deze krabber meer dan anderen. Vooral Feather lijkt in deze krabber snel te roesten, daar heb ik in mijn krabbers met een coating geen last van. Het metaal van de krabber zelf wordt niet aangetast. Je kan de aanslag verwijderen met een doekje of de hardnekkige plekjes met een beetje Cif en een nagelborsteltje.

Dit mesje was overigens twee weken oud. Na iedere scheerbeurt blaas ik het water uit de krabber en dompel ik hem onder in spiritus. Dit is het resultaat. Ik vermoed dat het onderdompelen in alcohol de aanslag zelfs erger maakt. Als je de krabber niet demonteert en droogdept blijft er natuurlijk altijd wat water achter. Het is overigens een bekend 'probleem' met de 6s. Gunmetal is overigens de 6c, zelfde krabber maar een andere legering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Oyster schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:51:
Het wordt inderdaad door het mesje veroorzaakt. Het mesje roest en het roestwater loopt in de kop. Sommige mesjes roesten in deze krabber meer dan anderen. Vooral Feather lijkt in deze krabber snel te roesten, daar heb ik in mijn krabbers met een coating geen last van. Het metaal van de krabber zelf wordt niet aangetast. Je kan de aanslag verwijderen met een doekje of de hardnekkige plekjes met een beetje Cif en een nagelborsteltje.

Dit mesje was overigens twee weken oud. Na iedere scheerbeurt blaas ik het water uit de krabber en dompel ik hem onder in spiritus. Dit is het resultaat. Ik vermoed dat het onderdompelen in alcohol de aanslag zelfs erger maakt. Als je de krabber niet demonteert en droogdept blijft er natuurlijk altijd wat water achter. Het is overigens een bekend 'probleem' met de 6s. Gunmetal is overigens de 6c, zelfde krabber maar een andere legering.
Heel vreemd. Ik heb dus wel de 6S en ik heb hier totaal geen last van.

Ik heb een stand van Qshave en waar ik hem altijd inhang na gebruik. Ik schud altijd wel even en ik maak de krabber droog met een handdoek. Vervolgens draai ik hem ietsjes open zodat er het onder het handvat ook goed droogt.

Schoonmaken doe ik af en toe. Zeepresten op dit apparaat zijn niet te voorkomen vanwege de matte finish lijkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oyster schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:51:

Cif zou ik niet doen met krabbers die flink gepolijst zijn, dan krijg je allemaal krassen.
Een metaal polish werkt dan beter.

Wat je ook kan doen is na de zoveel scheerbeurten je krabber laten weken in water gemixt met een beetje natuur azijn, ongeveer 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:38
Elke krabber die ik heb is nog in nieuwstaat door hem na elke scheerbeurt af te drogen en zonder mesje op te bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Even afdrogen na iedere scheerbeurt is wel het minste wat je kan doen voor je krabber.
En mijn ervaring met bijv de Voskhods en Rapira's, die gaan helemaal snel met roest en dan zou dit nog erger worden..

Droog m even af, maak m schoon met tandenborsteltje enzo tot de aanslag eraf is en desnoods de binnenkant van de kop en de baseplate even inlakken met clear nagellak, dan zou de roest ook niet moeten overslaan van mesje naar krabber?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JkSJZeuSlG2tsof6TzO63W4yL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ekhq1CRlusm1PDoToIjAn1gB.png?f=fotoalbum_large

En dat was mijn shave weer van vandaag.

En er komt nog een kwast aan :P dus be prepaired voor nog meer mooie fotos!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

chulin schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:11:
Iedereen zijn ding natuurlijk maar krabber uit elkaar halen, afspoelen en drogen kost hooguit 3 minuutjes. Af en toe in een zeepje latten weken... mijn krabber is zo goed als nieuw na 6 maanden
Mijn krabbers ook na jaren :) Ik spoel ze gewoon af en sla ze een keer droog. Dat is voldoende. Schoonmaken doe ik als ik het mesje vervang (dus dat is ook best vaak, maar niet iedere scheerbeurt). Ik denk dat het mesje met dat roest hierboven er ook al vrij lang in zat.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 10-05-2021 07:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:34:
Even afdrogen na iedere scheerbeurt is wel het minste wat je kan doen voor je krabber.
En mijn ervaring met bijv de Voskhods en Rapira's, die gaan helemaal snel met roest en dan zou dit nog erger worden..

Droog m even af, maak m schoon met tandenborsteltje enzo tot de aanslag eraf is en desnoods de binnenkant van de kop en de baseplate even inlakken met clear nagellak, dan zou de roest ook niet moeten overslaan van mesje naar krabber?

[Afbeelding]

En dat was mijn shave weer van vandaag.

En er komt nog een kwast aan :P dus be prepaired voor nog meer mooie fotos!
Mooie EdP fles, welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Le Male Jean Paul Gaultier...

https://www.fragrantica.c...Gaultier/Le-Male-430.html.
Lijkt mij heerlijke geur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Stap een willekeurige tram in Amsterdam in en de walm slaat je om de oren :X Eind jaren '90/begin 2000 een heerlijke geur, nu helaas veel gedragen door een zekere groep landgenoten O-)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-onf7mlZHzwIV-fpWhlheZqw7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NHKM2kPVGQPPmEBeBHiCS29h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyO487KIMbjSKQNxISFME6ZYYyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JQTeMzwWeTO1E5p36q1LVUWD.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq-5vF9y4eE_APUWmYYHAiR4qsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BK5xYijnKuIwoqWLdpBK9PNv.jpg?f=fotoalbum_large

De postbode stond zojuist voor de deur. Dirty Ginger wilde ik al een tijdje (de scheerzeep trouwens ook ;)). Deze is alleen moeilijk te krijgen bij verschillende retailers. Elke zeep ruikt geweldig en ik ben vooral benieuwd naar Kaizen 2.

Helaas heb ik me vanmorgen al geschoren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:45:
[Afbeelding]

De postbode stond zojuist voor de deur. Dirty Ginger wilde ik al een tijdje (de scheerzeep trouwens ook ;)). Deze is alleen moeilijk te krijgen bij verschillende retailers. Elke zeep ruikt geweldig en ik ben vooral benieuwd naar Kaizen 2.

Helaas heb ik me vanmorgen al geschoren :(
Congratzs 😉
Kaizen 2? Ben jij lid geworden van de vip club? Dacht anders was niet mogelijk te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Ik zit met smart te wachten op Summer Storm zeep & AS Balm Oceania, PostNL had ze voor vandaag in de app staan, maar als gebruikelijk bij PostNL tegenwoordig is dat een garantie dat ze zeker niet komen, zucht, hopelijk morgen, moet me helaas morgenochtend echt weer scheren, het kriebelt, en dan is het hoog tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Congratzs 😉
Kaizen 2? Ben jij lid geworden van de vip club? Dacht anders was niet mogelijk te bestellen
Ja ik ben lid geworden van de club. Je krijgt wat korting en er zijn wat meer producten beschikbaar. Ik vond het de prijs waard.

Als je de prijs doorrekent valt het ook wel mee. Inclusief verzenden was ik per zeep ongeveer even veel kwijt als wat ik in Nederland kwijt zou zijn.
Pagina: 1 ... 45 ... 79 Laatste