Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11
Anoniem: 54936 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:42:
[...]

Bedankt! Dan ga ik binnenkort die extro bergamotto ook eens proberen. De Spiffero (groen) is een van mijn favoriete geuren. De Barbacco ook.
De extro is morgen aan de beurt, ik zal hier mijn bevindingen posten.
Ook net 3 samples van A&E binnen, met dank aan @Turdie ) ook nieuw voor mij, voorlopig genoeg om te testen 🥰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03N62W3jigWXrF1t_12Lqu_nojE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j1YWaiRdfjOCZNsVsGdnVV0c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Zoals beloofd mijn review, SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFcqfd0u-zPpyTd3YfA5amHFNQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gs7efLA0w2pGIf0zNivlHSun.jpg?f=fotoalbum_large

Uit de puck heeft een lichte citrus scherp geur, heerlijk vind ik, mijn vrouw vond het iets te scherp maar als lather klaar is wordt iets zachter en dat vond mijn vrouw ook heerlijk.
Lather is super makkelijk en resulteerde in een super zachte niet te zwaar schuim, geur is zeker aanwezig maar niet zo sterk als bijv Stirling.
Na 3 passes met een nieuwe (ook voor mij) Gillette 7 O’clock mesje ben ik super tevreden met het resultaat, geen enkele irritatie en super glad.
De ATS is voor wat mij betreft een voltreffer, een verrassing in positieve zin, echt heerlijk geur die volgens mij lang blijft hangen, super post shave gevoel en omdat alcohol aanwezig is werkt bij mij vette huid perfect.
Al met al meer dan tevreden met extro cosmesi, van harte aanbevolen

Ps: ik had gedacht om te kunnen combineren met Dior Fahrenheit maar ik vind het niet passend. Als iemand weet een luchtje met hetzelfde basis hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door chulin op 15-04-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 12:22
Een tijdje terug had ik een aantal samples besteld. Inmiddels heb ik ze allemaal 1 of meerdere malen geprobeerd en voor mij steken de PAA en Marseille Monsieur met kop en schouders boven de andere samples uit.

De PAA schuimt goed en droogt mijn huid niet uit. Iets wat ik met andere zepen toch nog wel eens heb. Alleen de John Frum geur vind ik niet heel prettig, dus misschien eens kijken wat ze nog meer hebben. Het zal waarschijnlijk de CK6 formule zijn die de zeep zo fijn maakt.

Marseille Monsieur Tonic schuimt iets minder makkelijk op dan de PAA. Dit komt misschien doordat het een wat hardere zeep is. De sample bestond ook uit afgebroken stukjes zeep, terwijl de PAA een zachte substantie was. Ook hier uiteindelijk een vol zacht en romig schuim welke mijn huid niet uit droogt. Deze zeep kom ik zo niet tegen bij de bij mij bekende winkels. Enige winkel waar ik deze zo gevonden heb is dezeep.nl

Er zat helaas ook een sample tussen waar ik niets mee kon. De Mike's Lime kreeg ik helemaal niet opgeschuimt. Dit was een harde brok zeep waar zelfs het laten weken geen verschil maakte. Iemand dit al eens meegemaakt?

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:52:
Zoals beloofd mijn review, SOTD

[Afbeelding]

Uit de puck heeft een lichte citrus scherp geur, heerlijk vind ik, mijn vrouw vond het iets te scherp maar als lather klaar is wordt iets zachter en dat vond mijn vrouw ook heerlijk.
Lather is super makkelijk en resulteerde in een super zachte niet te zwaar schuim, geur is zeker aanwezig maar niet zo sterk als bijv Stirling.
Na 3 passes met een nieuwe (ook voor mij) Gillette 7 O’clock mesje ben ik super tevreden met het resultaat, geen enkele irritatie en super glad.
De ATS is voor wat mij betreft een voltreffer, een verrassing in positieve zin, echt heerlijk geur die volgens mij lang blijft hangen, super post shave gevoel en omdat alcohol aanwezig is werkt bij mij vette huid perfect.
Al met al meer dan tevreden met extro cosmesi, van harte aanbevolen

Ps: ik had gedacht om te kunnen combineren met Dior Fahrenheit maar ik vind het niet passend. Als iemand weet een luchtje met hetzelfde basis hoor ik het graag.
Ik vond het met Fahrenheit juist wel lekker gaan, omdat het de citrusnoten in Fahrenheit wat meer naar voren haalt :D Maar goed, ieder zn ding natuurlijk. Wel super blij te horen dat de zeep en AS je bevalt :D

En, nu zal ik ook mijn SOTD er nog even bij doen van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Z0SMykVYulThZXVdfnTMY1Bi5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EYJyyFrZpvwJjQKbkxoccuwG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:45:
[...]

Ik vond het met Fahrenheit juist wel lekker gaan, omdat het de citrusnoten in Fahrenheit wat meer naar voren haalt :D Maar goed, ieder zn ding natuurlijk. Wel super blij te horen dat de zeep en AS je bevalt :D

En, nu zal ik ook mijn SOTD er nog even bij doen van vandaag:

[Afbeelding]
Eerlijk gezegd heb ik alleen uit het flesje kunnen ruiken omdat zo goed als op is 😱 maar heb ik een match gevonden, calvin klein summer.
Ook dat nog bedankt voor je advies, super blij mee 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:38
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Voor stug, dik haar vind ik deze betaalbaar en fijn: Gamechanger .84OC of .84JAWS. De OC kan ik eigenlijk rustig zonder concentratie gebruiken. Bij de Jaws is het meer opletten.
[...]
Thx, dit was een duwtje de goede richting in. *O*
Blade gap speelt dus een enorm grote rol (voor mij), dat is mij jaren lang ontgaan en ook helemaal niet duidelijk als je een krabbertje koopt.

Net binnengekomen na veel wikken en wegen. Van .9 naar 1.6 mm met een Polsilver mesje en geen issues meer bij mijn kin/grijszone. Zeer comfortabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PM8Suuy4AjiOhHFOw77BZ0ylrt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDFenRK2aQzzXlcYkB4EpVdv.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen maar eens proberen of m'n oude vertrouwde bus Vergulde Hand hetzelfde resultaat geeft anders moet ik, denk ik, ook een keer een nieuwe kwast hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Raymond P schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:52:
[...]

Thx, dit was een duwtje de goede richting in. *O*
Blade gap speelt dus een enorm grote rol (voor mij), dat is mij jaren lang ontgaan en ook helemaal niet duidelijk als je een krabbertje koopt.

Net binnengekomen na veel wikken en wegen. Van .9 naar 1.6 mm met een Polsilver mesje en geen issues meer bij mijn kin/grijszone. Zeer comfortabel.

[Afbeelding]

Morgen maar eens proberen of m'n oude vertrouwde bus Vergulde Hand hetzelfde resultaat geeft anders moet ik, denk ik, ook een keer een nieuwe kwast hebben.
Een nieuwe synthetische kwast hoeft niet zo veel te kosten en zijn IMO heel goed. Last heb ik een Yaqi voor ongeveer €10 inc verzendkosten via AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

f

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
CyberJack schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:12:
Een tijdje terug had ik een aantal samples besteld. Inmiddels heb ik ze allemaal 1 of meerdere malen geprobeerd en voor mij steken de PAA en Marseille Monsieur met kop en schouders boven de andere samples uit.

De PAA schuimt goed en droogt mijn huid niet uit. Iets wat ik met andere zepen toch nog wel eens heb. Alleen de John Frum geur vind ik niet heel prettig, dus misschien eens kijken wat ze nog meer hebben. Het zal waarschijnlijk de CK6 formule zijn die de zeep zo fijn maakt.

Marseille Monsieur Tonic schuimt iets minder makkelijk op dan de PAA. Dit komt misschien doordat het een wat hardere zeep is. De sample bestond ook uit afgebroken stukjes zeep, terwijl de PAA een zachte substantie was. Ook hier uiteindelijk een vol zacht en romig schuim welke mijn huid niet uit droogt. Deze zeep kom ik zo niet tegen bij de bij mij bekende winkels. Enige winkel waar ik deze zo gevonden heb is dezeep.nl

Er zat helaas ook een sample tussen waar ik niets mee kon. De Mike's Lime kreeg ik helemaal niet opgeschuimt. Dit was een harde brok zeep waar zelfs het laten weken geen verschil maakte. Iemand dit al eens meegemaakt?
De base zal weinig invloed hebben op de geur, soms zit er een noot bij die je niet lekker vindt, dan kan altijd. Iedereen pikt een geur anders op, your mileage may vary ;)
Ik heb zepen in CK6 en CK en er zit geen verschil in qua geur
Ik bestel rechtstreeks bij PAA, dan kan ik ook de Aftershaves mee laten sturen, inderdaad een hele goed vegan base die schuimt als een malle. Ik heb vorig jaar december pas PAA ontdekt en heb inmiddels ongeveer 6 sets.
Mijn favorieten so far:
Pineapple Bay Rum
First Night
Cavendish

Verder heb ik
CaD
Sange de Drago
Lo~Haiku

Garden of Bali vind ik echt helemaal niks, die vindt ik veel te synthetisch ruiken (heb ik nog nooit gehad bij de 120 zepen die ik heb)

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 16-04-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:13:
[...]

De base zal weinig invloed hebben op de geur, soms zit er een noot bij die je niet lekker vindt, dan kan altijd.
Ik bestel rechtstreeks bij PAA, dan kan ik ook de Aftershaves mee laten sturen, inderdaad een hele goed vegan base die schuimt als een malle. Ik heb vorig jaar december pas PAA ontdekt en heb inmiddels ongeveer 6 sets.
Mijn favorieten so far:
Pineapple Bay Rum
First Night
Cavendish

Garden of Bali vind ik echt helemaal niks, die vindt ik veel te synthetisch ruiken (heb ik nog nooit gehad bij de 120 zepen die ik heb)
Hier gemengde gevoelens met PAA. Ik heb een sample van Fucture fiction, schuimt idd super goed en je merkt dat zeep goed bescherm en van hoge kwaliteit is maar ik krijg een “vette” gezicht, misschien door de CK6 formule of combinatie met ATS/balm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:34:
[...]

Hier gemengde gevoelens met PAA. Ik heb een sample van Fucture fiction, schuimt idd super goed en je merkt dat zeep goed bescherm en van hoge kwaliteit is maar ik krijg een “vette” gezicht, misschien door de CK6 formule of combinatie met ATS/balm.
CK6 is inderdaad iets vetter dan CK. Een as splash/aftershave zou dat wellicht kunnen verminderen of wat talkpoeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:38:
[...]

CK6 is inderdaad iets vetter dan CK. Een as splash/aftershave zou dat wellicht kunnen verminderen of wat talkpoeder
Yeah, ik heb nog genoeg voor 2 scheerbeurten dus ga ik experimenteren maar eerst is A&E aan de beurt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Anoniem: 54936 Het is een Qshave kloon van de Merkur Futur. Dat zou dan een white-label Mingshi moeten zijn, geloof ik.
Als hij lang genoeg mee gaat voor mij om te ontdekken welke blade gap wenselijk is voor mij dan ben ik happy.
En als hij eerder sneuvelt dan weet ik nu dat ik met een gerust hart kan investeren in een Merkur of andere deftige verstelbare krabber.

@chulin Yep, synthetische kwasten zijn niet zo duur. De kwast is niet de drempel, het grote donkere gat van scheerzepen wel. ;)
Samples helpen ook niet echt, ik moet een product een week of drie gebruiken om te zien wat voor effect het heeft op mijn (gevoelige) huid.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@Raymond P
Proraso wit sowieso, je mag ook la toja (gevoelig huid) proberen, niet zo spannend kwa geur maar heel goed vind ik en voor een paar euro te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Zingari Man en Wholly Kaw ook @Raymond P
Saponifcio Varesino is ook helemaal vegan en alles op natuurlijke basis dus ook erg geschikt, wel enorm prijzig

[ Voor 57% gewijzigd door Turdie op 16-04-2021 10:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Bijzonder dag voor mij...
Ten eerste kennismaking met A&E

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K46FL0gr7HFC6e9DwzXp7ypL98E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9knKYejAJceOz1gWODqYw6kJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een heerlijke geur zeg, super fris, en prestaties van de zeep zijn subliem, had het gevoel dat geen aftershave nodig was.

En ten tweede ben ik in het “rabbit hole” van de zepen terechtgekomen, in het begin dacht ik, neahhh, gaat mij niet gebeuren maar damn... wat een verslavend wereldje 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Yes, de proraso sensitive doet z'n werk. Maar dat spul is enorm vet. Ik ben bijna net zo lang bezig met schoonmaken van m'n gezicht en spullen als dat ik aan het scheren ben.

En gezien ik nog steeds een pre-shave olie gebruik én grondig was na het scheren heb ik dus gewoon een glijkussentje nodig die m'n haren ietswat van m'n huid af houdt.
Geurtjes en huidverzorging heb ik geen boodschap aan dus de meerwaarde van leuke zepen is klein voor mij. De issues die ik had waren immers niet zeep gerelateerd.
Het kwasten vind ik dan weer wel een leuke bezigheid.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik dacht dat meeviel kwa vettigheid, misschien door de pre shave olie???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:38
Turdie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:38:
[...]

Ik heb laatst m’n eerste CK6 sample geprobeerd. Ik heb last van een relatief droge huid en ik vond het echt geweldig. Ik zou het alleen totaal niet willen vergelijken met een tallow based zeep. Dat is niet positief of negatief. Gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:58:
Ik dacht dat meeviel kwa vettigheid, misschien door de pre shave olie???
Nop, ook als ik 'm zo gebruik vind ik het erg vet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:11:
[...]

Ik heb laatst m’n eerste CK6 sample geprobeerd. Ik heb last van een relatief droge huid en ik vond het echt geweldig. Ik zou het alleen totaal niet willen vergelijken met een tallow based zeep. Dat is niet positief of negatief. Gewoon anders
Yeah, droge huid en CK6 is volgens mij een perfecte combinatie.
Raymond P schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:24:
[...]

Dan weet in niet meer, wellicht kan iemand met meer verstand van zaken verder helpen 😉

[ Voor 23% gewijzigd door chulin op 16-04-2021 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:24:
[...]

Voeg je wel voldoende water toe, CK6 kan enorm veel water aan?
Je zou het op een zelfde manier als dit kunnen doen, ik doe daar een aangepaste versie van:
YouTube: First Shave Video - Fougere Gothique, AP Cashmere, Lupo - 11/13/2019

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 16-04-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Tijdens het scheren is het prima... Het opruimen is wat issues geeft.

Maar goede vraag. Wanneer heb je voldoende water toegevoegd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94UrzYZRqAdpRevQsDMPtZUSdJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UxTDCiS7TctSNETA95a0v35.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen moeite met het kloppen van een room, mayonaise, melkschuim of meringue. Pieken in een zeep kloppen lijkt mij hetzelfde? Wat er uiteindelijk op mijn gezicht zit doet denk ik niet onder voor de meneer uit je video.
Als ik mij moet scheren wanneer hij dat doet mag ik wel over een uurtje of 3 weer aan de slag. :+

Wat mij stoort is de aftermath:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vymUcRmv-ISCrdRynPMFwj_d0Qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyzQQ3ZaCzy9fMjgHhtcjD2I.jpg?f=fotoalbum_large
*voor de gelegenheid zonder pre-shave

Absoluut minder zichtbaar doordat dit een matte krabber is, maar er blijft na grondig spoelen en wrijven een flinke laag vet achter.
Wel begrijpelijk gezien het een 'sensitive' product is, bij het maken van een zeep wil je een kleine overvloed van vet hebben in verhouding tot loog. Maar niet zo veel dat de zeep een substantiële residu achterlaat die met zeep weggeboend mag worden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:39
@Raymond P Ik gebruik al een tijdje zepen van KEPKINH op etsy.com. Heel zacht op mijn huid en het scheermes glijdt zeer soepel. Het is ook heel persoonlijk welke goed werkt, ik heb bij alle soorten wel dat er wat residu achterblijft. Vooral bij Palm scheercreme liep mijn scheermes vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:38:

[Afbeelding]

Ik heb geen moeite met het kloppen van een room, mayonaise, melkschuim of meringue. Pieken in een zeep kloppen lijkt mij hetzelfde? Wat er uiteindelijk op mijn gezicht zit doet denk ik niet onder voor de meneer uit je video.
Als ik mij moet scheren wanneer hij dat doet mag ik wel over een uurtje of 3 weer aan de slag. :+

[Afbeelding]

Absoluut minder zichtbaar doordat dit een matte krabber is, maar er blijft na grondig spoelen en wrijven een flinke laag vet achter.
Wel begrijpelijk gezien het een 'sensitive' product is, bij het maken van een zeep wil je een kleine overvloed van vet hebben in verhouding tot loog. Maar niet zo veel dat de zeep een substantiële residu achterlaat die met zeep weggeboend mag worden.
Ik zie die laag vet niet bij mijn PAA zepen of andere zepen. Gewoon even goed afspoelen met warm water en weg is het. Als je piekjes kan maken dan heb je inderdaad wel voldoende water toegevoegd. Ik gebruik een een ultra soon reiniger trouwens om mijn krabbers schoon te maken scheelt me enorm veel dreft. Een keer in de zoveel tijd gooi ik ze daar in zodat ik zeker weet dat ze schoon zijn, als blijft er bij erg weinig achter. Ik snap je probleem echt niet als er wat achter blijft gewoon even een kom met warm water en dreft en daar 5 minuten in laten staan en dan afspoelen en klaar is kees.
De pre shave olie zou ik in de prullenbak gooien, die kan ook je kwast verneuken. En daarnaast kan het ervoor zorgen dat je mes over je haren heen glijdt in plaats van ze afsnijden. Ik scheer me trouwens met koud water dat werkt voor mij veel beter.
https://www.artofmanliness.com/articles/cold-water-shaving/

Niet ijsblokken koud, dat het nog wel aangenaam is ;)

Of probeer een andere zeep, wellicht voelt die minder vettig aan, genoeg samples te verkrijgen op shavedash.com, als je CK6 al vettig vindt, zou ik trouwens niet eens beginnen aan tallow zepen

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 16-04-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Raymond P schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb ook een matte krabber en ik heb ook last van laagje wat achterblijft. Ik maak me hier zelf totaal geen zorgen over. Eens in de zoveel tijd maak ik het even schoon. Vaak is een doekje al voldoende bij mij om het er af te halen. Maar het scheert er niet minder om. Het voelt ook niet vet aan bij mij.

edit: Voor alle duidelijkheid. Ik spoel wel alles keurig netjes af en ik maak alles schoon. Ik heb alleen geen zin om elke keer alles met een tandenborstel te gaan boenen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door yesjohn op 16-04-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:39:
[...]

Ik heb ook een matte krabber en ik heb ook last van laagje wat achterblijft. Ik maak me hier zelf totaal geen zorgen over. Eens in de zoveel tijd maak ik het even schoon. Vaak is een doekje al voldoende bij mij om het er af te halen. Maar het scheert er niet minder om. Het voelt ook niet vet aan bij mij.

edit: Voor alle duidelijkheid. Ik spoel wel alles keurig netjes af en ik maak alles schoon. Ik heb alleen geen zin om elke keer alles met een tandenborstel te gaan boenen. :+
Paar minuten in een dreft sopje weken doet wonderen geloof me :P. Dan wordt je krabber helemaal ontvet.

Dan doet ik af en toe ook met mijn kwasten om de soap scum eruit te halen, gewoon een beetje dreft in mijn hand en gewoon opschuimen net zoals je met een zeep doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 16-04-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik geloof dat we langs elkaar heen schrijven.
Dat m'n krabber er vies uit ziet kan ik mee leven. Maar diezelfde laag zit op m'n gezicht, en dat moet er toch echt vanaf. :+
Daar wil en kan ik ook geen compromis in sluiten. Om dezelfde reden gebruik ik druivenpitolie als pre-shave (en soms ook post-shave).

Wat betreft de tallow: ik kan zelf een zeep maken met ossewit en natriumhydroxide die geen/nauwelijks vet achterlaat, dat is gewoon een kwestie van balans. Een andere vetstof maakt ook geen verschil in de verzeping.

En m'n kop een paar minuten in dreft weken zie ik niet zo zitten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:07:
Ik geloof dat we langs elkaar heen schrijven.
Dat m'n krabber er vies uit ziet kan ik mee leven. Maar diezelfde laag zit op m'n gezicht, en dat moet er toch echt vanaf. :+
Daar wil en kan ik ook geen compromis in sluiten. Om dezelfde reden gebruik ik druivenpitolie als pre-shave (en soms ook post-shave).

Wat betreft de tallow: ik kan zelf een zeep maken met ossewit en natriumhydroxide die geen/nauwelijks vet achterlaat, dat is gewoon een kwestie van balans. Een andere vetstof maakt ook geen verschil in de verzeping.

En m'n kop een paar minuten in dreft weken zie ik niet zo zitten.
Dat bedoelde ik niet, je krabber alleen in dreft weken een paar minuten. Je zicht gewoon afspoelen met koud water en daarna een alcohol aftershave en alles is weg bij mij. In de 8 jaar dat ik nu doe, heb ik daar nooit last van gehad, alleen wel met die Proraso troep, die laat wel een hele vervelende witte waas achter op mijn scheergerei.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 16-04-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:07:
[...]

Paar minuten in een dreft sopje weken doet wonderen geloof me :P. Dan wordt je krabber helemaal ontvet.

Dan doet ik af en toe ook met mijn kwasten om de soap scum eruit te halen, gewoon een beetje dreft in mijn hand en gewoon opschuimen net zoals je met een zeep doet.
Af en toe. :+ Niet na elke scheerbeurt.

Om mijn kwast schoon te maken gebruik ik shampoo. Ik heb ergens gelezen dat dit goed zou zijn. Tot nu toe heb ik hier nooit problemen mee gehad. Ik vind het ook lekker makkelijk. Gewoon mee onder de douche :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Turdie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:09:
[...]

Dat bedoelde ik niet, je krabber alleen in dreft weken een paar minuten. Je zicht gewoon afspoelen met koud water en daarna een alcohol aftershave en alles is weg bij mij. In de 8 jaar dat ik nu doe, heb ik daar nooit last van gehad, alleen wel met die Proraso troep, die laat wel een hele vervelende witte waas achter op mijn scheergerei.
Nee hoor, als ik niet goed na was dan kan ik op (de lange) termijn gewoon rekenen op huiduitslag.
En als ik allergisch reageer op een van de bestandsdelen dan hoef ik daar niet eens zo heel lang op te wachten. :)

Parfum en alcohol reageert mijn huid (en over het algemeen elke gevoelige huid) slecht op.
Die proraso troep veroorzaakt iig geen irritatie, vergulde hand ook niet trouwens. ;)
Taylor of old bond street trouwens wel.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:20:
[...]

Nee hoor, als ik niet goed na was dan kan ik op (de lange) termijn gewoon rekenen op huiduitslag.
En als ik allergisch reageer op een van de bestandsdelen dan hoef ik daar niet eens zo heel lang op te wachten. :)

Parfum en alcohol reageert mijn huid (en over het algemeen elke gevoelige huid) slecht op.
Die proraso troep veroorzaakt iig geen irritatie, vergulde hand ook niet trouwens. ;)
Taylor of old bond street trouwens wel.
Ik heb ook een gevoelige huid en kan alcohol en parfum prima hebben, heb zelfs vroeger als kind exceem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Lucky you. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:04:
Bijzonder dag voor mij...
Ten eerste kennismaking met A&E

[Afbeelding]

Wat een heerlijke geur zeg, super fris, en prestaties van de zeep zijn subliem, had het gevoel dat geen aftershave nodig was.

En ten tweede ben ik in het “rabbit hole” van de zepen terechtgekomen, in het begin dacht ik, neahhh, gaat mij niet gebeuren maar damn... wat een verslavend wereldje 🥰
Als je eenmaal ontdekt wat voor mooi spul er in omloop is, dan zijn er maar heel weinig mensen bestand tegen het willen proberen enzo ervan :D Welcome to the Matrix!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMEuiO2YgvLdui1kdxQp9cSyn2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tOewWTQzul02TsVFBgCMjCJA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:51:
[...]

Als je eenmaal ontdekt wat voor mooi spul er in omloop is, dan zijn er maar heel weinig mensen bestand tegen het willen proberen enzo ervan :D Welcome to the Matrix!
Haha..
Ja idd, en ook nog, voorlopig gaat over zepen, het wereld van krabbers en scheerkwasten moet ik nog ontdekken 😱😱

Ieg heb ik genoeg te vragen voor Vaderdag, verjaardag en Sinterklaas 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:49:
[...]

Haha..
Ja idd, en ook nog, voorlopig gaat over zepen, het wereld van krabbers en scheerkwasten moet ik nog ontdekken 😱😱

Ieg heb ik genoeg te vragen voor Vaderdag, verjaardag en Sinterklaas 🤣
Ik ben nu aan het verdiepen aan verdiepen in de wereld van fragnances (EdP en Edt) van allerlei niche parfurm huizen, ook een enorm rabbit hole ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:05:
[...]

Ik ben nu aan het verdiepen aan verdiepen in de wereld van fragnances (EdP en Edt) van allerlei niche parfurm huizen, ook een enorm rabbit hole ;)
Oh my God......
Nee, ik begin het gewoon niet aan 🤣🤣🤣

Nog niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Turdie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:05:
[...]

Veel te duur gat om in te springen, iklaat het nog even achterwege xD

Ik zit nu in de custom kwasten hole weer voor eventjes en handtied badger knots....:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:22:
[...]

Veel te duur gat om in te springen, iklaat het nog even achterwege xD

Ik zit nu in de custom kwasten hole weer voor eventjes en handtied badger knots....:D
Dat hand tied vind ik zo'n rare marketing term, want iedere knot is hand tied, sommige in china, sommige door de artisans zelf. Ik zat ook nog op de wachtlijst bij Turn n Shave (Milton)

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 17-04-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Goed, even het topic gescand en gezocht op "Gevoelige huid" maar niks kunnen vinden waar ik, voor mijn gevoel wat mee kan dus ik stel de vraag:
Ik laat tegenwoordig een baard(je) staan, ik heb redelijke baardgroei en trim met een scheerapparaat en scheer met een Gillette Fusion Proshield en dan scheergel met: voor de gevoelige huid :+
Ik haal de baardharen op mijn nek/hals zoveel mogelijk weg met de trimmer en scheer dan glad. De rest laat ik staan.
Dit doe ik vrijwel altijd na het douchen (één maal per week, ik douche vaker :p) ik gebruik geen specifieke aftershave behalve een hydraterende crème voor mijn hele gezicht (droge huid, gauw last van schilfers).
Dit resulteert in 95% van de gevallen in wondjes en irritatie (uitend zeer rode en brandende huid). Ik vervang de casettes (van die scheermesjes) met regelmaat maar ik vind het wat duur om elke keer een nieuwe te pakken dus ik vervang die casettes zodra ik voel dat het meer trekken dan glijden is (er zit zo'n kleur rand aan die moet wit uitslaan = vervangen).
Iemand een tip om vooral het scheren wat aangenamer te maken?
Ik zat zelf te denken om een ander soort scheermes te proberen.. zie hier regelmatig die traditionele scheermesjes langskomen maar ik denk dat je daar wat meer geoefend mee moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mrjraider schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:12:
Goed, even het topic gescand en gezocht op "Gevoelige huid" maar niks kunnen vinden waar ik, voor mijn gevoel wat mee kan dus ik stel de vraag:
Ik laat tegenwoordig een baard(je) staan, ik heb redelijke baardgroei en trim met een scheerapparaat en scheer met een Gillette Fusion Proshield en dan scheergel met: voor de gevoelige huid :+
Ik haal de baardharen op mijn nek/hals zoveel mogelijk weg met de trimmer en scheer dan glad. De rest laat ik staan.
Dit doe ik vrijwel altijd na het douchen (één maal per week, ik douche vaker :p) ik gebruik geen specifieke aftershave behalve een hydraterende crème voor mijn hele gezicht (droge huid, gauw last van schilfers).
Dit resulteert in 95% van de gevallen in wondjes en irritatie (uitend zeer rode en brandende huid). Ik vervang de casettes (van die scheermesjes) met regelmaat maar ik vind het wat duur om elke keer een nieuwe te pakken dus ik vervang die casettes zodra ik voel dat het meer trekken dan glijden is (er zit zo'n kleur rand aan die moet wit uitslaan = vervangen).
Iemand een tip om vooral het scheren wat aangenamer te maken?
Ik zat zelf te denken om een ander soort scheermes te proberen.. zie hier regelmatig die traditionele scheermesjes langskomen maar ik denk dat je daar wat meer geoefend mee moet zijn.
Skip die Gilette troep en leer het DE scheren, iedereen kan dat leren als je leert om geen druk te zetten, kost meestal een paar weken. Je kan eventueel oefenen op een ballon, zo doen barbiers dat ook.
Gebruik een goede scheerzeep en scheerkwast. Ik heb ook een gevoelige huid en ben er 4 jaar geleden op overgestapt en wil eigenlijk niet meer anders.

Je zou ook kunnen beginnen met een goede klassieke scheerzeep en kwast en nog even doorgaan met de gilette, kijken of die manier je bevalt, en dan daarna overstappen op een scheermes met DE mesjes, maar DE mesjes is denk ik wel the way to go.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 17-04-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Turdie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:31:
[...]

Skip die Gilette troep en leer het DE scheren, iedereen kan dat leren als je leert om geen drukken te zetten, kost meestal een paar weken. Je kan eventueel oefenen op een ballon, zo doen barbiers dat ook.
Gebruik een goede scheerzeep en scheerkwast.

Je zou ook kunnen beginnen met een goede klassieke scheerzeep en kwast en nog even doorgaan met de gilette, kijken of die manier je bevalt, en dan daarna overstappen op een scheermes met DE mesjes, maar DE mesjes is denk ik wel the way to go.
Daar ben ik totaal niet in thuis, in zepen en kwasten :+
Dat word even op onderzoek gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mrjraider schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:36:
[...]

Daar ben ik totaal niet in thuis, in zepen en kwasten :+
Dat word even op onderzoek gaan :)
Wij kunnen je daarmee helpen. Kijk anders is rond bij de Nederlandse webshops scheersalon.nl of manandschaving.nl of ga een keertje op bezoek bij die winkels.

Bijvoorbeeld Aqua di Parma heeft een hele goede toegangkelijke scheerzeep die je op veel plekken in Nederland kan krijgen. Voor covid gaf scheersalon ook workshops.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 17-04-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Turdie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:37:
[...]

Wij kunnen je daarmee helpen. Kijk anders is rond bij de Nederlandse webshops scheersalon.nl of manandschaving.nl of ga een keertje op bezoek bij die winkels.

Bijvoorbeeld Aqua di Parma heeft een hele goede toegangkelijke scheerzeep die je op veel plekken in Nederland kan krijgen.
Voornaamste eis: voor de gevoelige huid en zonder amandelolie(extracten) omdat ik daar allergisch voor ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mrjraider schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:38:
[...]

Voornaamste eis: voor de gevoelige huid en zonder amandelolie(extracten) omdat ik daar allergisch voor ben..
Wat voor soort geuren vind je lekker in aftershaves of parfums? Dan weet ik een beetje in welke hoek ik het moet zoeken qua geuren.
Of bestel gewoon wat samples op shavedash.com

saponificio varesino is helemaal vegan, dat zou een optie kunnen zijn.
ariana&evans misschien
wholly kaw (gericht op skin care, de eigenaar heeft in de skin care gewerkt)

En ik zou beginnen met een synthetische haar kwast, die is het makkelijkst om mee te leren opschuimen. AP Shave Co in Canada verkoopt hele goede synthetisch kwasten.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 17-04-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Turdie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:42:
[...]

Wat voor soort geuren vind je lekker in aftershaves of parfums? Dan weet ik een beetje in welke hoek ik het moet zoeken qua geuren.
Of bestel gewoon wat samples op shavedash.com

saponificio varesino is helemaal vegan, dat zou een optie kunnen zijn.
ariana&evans misschien
wholly kaw (gericht op skin care, de eigenaar heeft in de skin care gewerkt)

En ik zou beginnen met een synthetische haar kwast, die is het makkelijkst om mee te leren opschuimen. AP Shave Co in Canada verkoopt hele goede synthetisch kwasten.
Ik heb relatief zoete geuren qua parfum. Ik heb jaren lang de Playboy New York (aftershave? ik weet dat het paars is en mierzoet maar best lekker) gebruikt.
Ik gebruik nu geen aftershave, ik smeer na het scheren mijn hele gezicht in met een hydraterende crème. Eentje van L'oreal geloof ik.
Ik scheer met huismerk kruidvat scheergel en een Gillette mes moet je nagaan hoe simpel ik ben :+

Ik zit al een beetje op scheersalon te koekeloeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Mrjraider schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:50:
[...]

Ik heb relatief zoete geuren qua parfum. Ik heb jaren lang de Playboy New York (aftershave? ik weet dat het paars is en mierzoet maar best lekker) gebruikt.
Ik gebruik nu geen aftershave, ik smeer na het scheren mijn hele gezicht in met een hydraterende crème. Eentje van L'oreal geloof ik.
Ik scheer met huismerk kruidvat scheergel en een Gillette mes moet je nagaan hoe simpel ik ben :+

Ik zit al een beetje op scheersalon te koekeloeren...
Misschien is Ariana&Evans Forbidden Fruit dan wel wat voor je. (op dit moment overal uitverkocht, ik ga even navragen wanneer die weer op voorraad komt)

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 17-04-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
Turdie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:31:
[...]

Skip die Gilette troep en leer het DE scheren, iedereen kan dat leren als je leert om geen druk te zetten, kost meestal een paar weken. Je kan eventueel oefenen op een ballon, zo doen barbiers dat ook.
Gebruik een goede scheerzeep en scheerkwast. Ik heb ook een gevoelige huid en ben er 4 jaar geleden op overgestapt en wil eigenlijk niet meer anders.

Okay ik ga nu iets impopulairs zeggen

Ik ben het niet met je eens. Waarom het DE scheren zo goed gaat is puur omdat we er serieus en volledig aandacht aan hebben geven. Denk bijvoorbeeld aan het nagaan van de baardgroei richting, een goede voorbereiding, geen druk uitoefenen en vervolgens de baardharen reduceren in verschillende scheerrondes (WTG, XTG en eventueel ATG). Als je de techniek wat je geleerd hebt met een DE toepast op een moderne Gilette scheersysteem met scheergel dan kun je een zeer vergelijkbaar resultaat behalen zonder irritatie en dergelijke uiteraard uitzonderingen daar gelaten.

Begrijp me goed, inzepen met een kwast met een heerlijk riekende zeep en scheren met een scherp mes is zeer prettige ervaring maar als je er objectief naar kijkt gaat is de grootste winst te behalen met een juiste voorbereiding en techniek. Zelfs elektrisch scheren wordt beter als je de techniek beheerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:02:
[...]

Okay ik ga nu iets impopulairs zeggen

Ik ben het niet met je eens. Waarom het DE scheren zo goed gaat is puur omdat we er serieus en volledig aandacht aan hebben geven. Denk bijvoorbeeld aan het nagaan van de baardgroei richting, een goede voorbereiding, geen druk uitoefenen en vervolgens de baardharen reduceren in verschillende scheerrondes (WTG, XTG en eventueel ATG). Als je de techniek wat je geleerd hebt met een DE toepast op een moderne Gilette scheersysteem met scheergel dan kun je een zeer vergelijkbaar resultaat behalen zonder irritatie en dergelijke uiteraard uitzonderingen daar gelaten.

Begrijp me goed, inzepen met een kwast met een heerlijk riekende zeep en scheren met een scherp mes is zeer prettige ervaring maar als je er objectief naar kijkt gaat is de grootste winst te behalen met een juiste voorbereiding en techniek. Zelfs elektrisch scheren wordt beter als je de techniek beheerst :)
Dat ben ik dan deels met je eens. Een goede techniek is inderdaad belangrijk. Maar waarom krijgen er dan zo enorm veel mensen door het scheren met Gilette ingegroeide haren en stapt men massaal over op DE scheren? Je kan met een Gilette troep nooit zo'n goed resultaat behalen als met het DE scheren, en het is een stuk goedkoper, als je puur naar de mesjes kijkt. De zepen daarin tegen en alles wat erbij hoort is een grote rabbit hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Mrjraider schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:38:
[...]

Die saponificio varesino kan je dan grotendeels gewoon vermijden.
Als je een hevige allergie hebt zou ik 'm helemaal schrappen.

@Miki Met een nieuwe cartridge wellicht. :)
Als het eerste mesje te bot wordt begint hij te trekken aan de haar, het tweede (of derde) mesje scheert de haar dan te kort af waardoor de haar onder de huid zit in plaats van gelijk met de huid.

Met Gilette Fusion kan ik mij overigens helemaal niet scheren, dat is al trekken met een splinternieuw mesje.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:17:
[...]

Als het eerste mesje te bot wordt begint hij te trekken aan de haar, het tweede (of derde) mesje scheert de haar dan te kort af waardoor de haar onder de huid zit in plaats van gelijk met de huid.

Met Gilette Fusion kan ik mij overigens helemaal niet scheren, dat is al trekken met een splinternieuw mesje.
Hevige allergie valt wel mee, ik krijg huiduitslag, jeukklachten en een branderig gevoel. Ik kan dus ook niet tegen handzeep waar amandel olie in zit ter verzorging.
Dat houd dan een aantal uur aan en zakt dan ineens af.

Nieuw mesje Gillette kan ik drie maal gebruiken en nadien is het trekken aan haren..

[ Voor 4% gewijzigd door Mrjraider op 17-04-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:17:
[...]

Waarom? SV is juist gemaakt voor mensen met een gevoelige huid. De Dolomiti geur is daar erg geschikt voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 17-04-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Omdat hij aangeeft een allergie te hebben voor een ingrediënt dat SV veel gebruikt.

Dat staat los van gevoelig, vegan, sensitive, eco, skincare, unicorns. Maar dat kwartje valt niet bij jou. :)

---
Actieve bestanddelen
Sodium Cocoate, Potassium Stearate, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Rapeseedate, Sodium Sunflower Seedate, Aqua, Butyrospermum Parkii Butter, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Glycerin, Parfum/Fragrance, Silt, Oryza Sativa Starch, Sucrose Cocoate, Xanthan Gum, Carapa Guianensis (Andiroba) Nut Oil, Stearic Acid, Sodium Chloride, Tocopheryl Acetate, Vitis Vinifera Seed Oil, Citric Acid.
100% vegetarisch (behalve de parfum). Dit artikel bevat geen palmolie, parabenen, minerale oliën, kleurstoffen, EDTA, SLS, BHT, SLES, PEG.

[ Voor 64% gewijzigd door Raymond P op 17-04-2021 21:28 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:22:
Omdat hij aangeeft een allergie te hebben voor een ingrediënt dat SV veel gebruikt.

Dat staat los van gevoelig, vegan, sensitive, eco, skincare, unicorns. Maar dat kwartje valt niet bij jou. :)
Owh ja ik zie het nu staan, sorry overheen gelezen. Dus SV valt dan inderdaad af.

Dan blijven Zingari en Wholly Kaw over en Ariana&Evans.
DR Harris is wellicht ook een optie, dat is een engelse apotheek die zijn eigen scheerzeep heeft ontwikkeld

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 17-04-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Het gebruik van xanthaangom is ook niet echt ideaal voor een gevoelige huid.
Maar zoals je gisteren al aankaartte, voor jou gaat dat waarschijnlijk prima. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:08:
[...]

Dat ben ik dan deels met je eens. Een goede techniek is inderdaad belangrijk. Maar waarom krijgen er dan zo enorm veel mensen door het scheren met Gilette ingegroeide haren en stapt men massaal over op DE scheren? Je kan met een Gilette troep nooit zo'n goed resultaat behalen als met het DE scheren, en het is een stuk goedkoper, als je puur naar de mesjes kijkt. De zepen daarin tegen en alles wat erbij hoort is een grote rabbit hole.
Ik vind dat je hier een paar grote aannames doet. Ik heb ook het idee dat er meer mensen overstappen op DE scheren. Maar dit is waarschijnlijk ook omdat wij ons daar meer in verdiepen waardoor dat zo voor ons lijkt. Maar ik hoorde laatst ook van iemand dat hij is overgestapt van DE scheren naar Boldking. Na jaren een DE mes gebruikt te hebben.

Daarnaast zijn er tegenwoordig ook veel mensen (als ik de marketing mag geloven) die overstappen op DE scheermesjes omdat het minder plastic gebruikt.

Maar ik ben wel van mening dat je moet scheren met wat je zelf fijn vindt. Als je Gillette cartridges fijn vindt. Go for it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De markt zal wel wat groter zijn geworden, anders had Gillette vast geen DE in de drogisten gelegd.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Ik denk ook zeker dat de markt is gegroeid. Ik denk alleen niet dat men massaal overstapt op DE scheren. Daarnaast heb ik altijd het idee dat Gillette alles uitprobeert om te kijken wat blijft plakken. Zoals die enorm dure verwarmde cartridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:28:
[...]

Ik vind dat je hier een paar grote aannames doet. Ik heb ook het idee dat er meer mensen overstappen op DE scheren. Maar dit is waarschijnlijk ook omdat wij ons daar meer in verdiepen waardoor dat zo voor ons lijkt. Maar ik hoorde laatst ook van iemand dat hij is overgestapt van DE scheren naar Boldking. Na jaren een DE mes gebruikt te hebben.

Daarnaast zijn er tegenwoordig ook veel mensen (als ik de marketing mag geloven) die overstappen op DE scheermesjes omdat het minder plastic gebruikt.

Maar ik ben wel van mening dat je moet scheren met wat je zelf fijn vindt. Als je Gillette cartridges fijn vindt. Go for it
Het zijn de facts, vorige jaar heeft Gilette enorm in de rode cijfers geschreven omdat ze veel markt zijn kwijt geraakt aan het DE scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Heb je hier misschien een bron voor ?

Ik heb zelf onder andere dit kunnen vinden: https://www.cnbc.com/2019...fident-in-its-future.html . Ja dit is van 2019 maar in 2020 is de omzet van Gillette juist gestegen.

En meerdere bronnen vermelden dat ze een deel van hun markt kwijt zijn aan diensten als Dollar Shave Club.

En ik denk dus ook dat de markt voor DE scheren is gegroeid. Ik denk alleen niet dat dit op een massale manier gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Turdie schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:41:
[...]

Het zijn de facts, vorige jaar heeft Gilette enorm in de rode cijfers geschreven omdat ze veel markt zijn kwijt geraakt aan het DE scheren.
Ik heb een beetje gezocht, maar Proctor & Gamble (de moeder maatschappij van Gillette) heeft gewoon winst gedraaid over het geheel in 2020. Gillette heeft wel mindere cijfers gedraaid, maar wijt dit aan de pandemie en dat mensen daardoor minder scheren. Wat oudere artikelen hebben het ook over het minder worden van het marktaandeel, maar wijten dit aan de opkomst van online merken zoals de Dollar shave club, boldking etc. Ik heb nergens gevonden dat dit door DE scheren zou komen. Nu zijn ze zelf wel met een nieuwe DE lijn gekomen, dus ze lijken er weer brood in te zien, maar geen direct nieuws hierover heb ik gevonden.
Dus ik ben wel benieuwd wat je bronnen zijn om je "facts" te ondersteunen?

@yesjohn je was mij net voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ok, ik bedoelde 2019 ook (sorry had ik er even bij moeten zetten), daarom hebben zin in 2020 ook de King C ook uitgebracht denk ik, maar laten we terug gaan naar de initiele vraag, ik ben nog steeds van mening dat je met DE scheren veel betere scheerbeurten kan krijgen in vergelijking tot dat plastic gilette spul, als je de tijd neemt om de techniek goed onder controle te krijgen. Het is niet zeker niet geschikt voor zware baardgroei en dat is DE scheren wel, omdat je daar enorm veel keuze hebt in het mesje en de scherpte.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 18-04-2021 10:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOfqNQsvQyY9KyT6srSzB5qkKCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HnXTl7pnPGfdynGCxFZM6oUA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Hier ook gekozen voor een “frisse” beurt vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAyJI6nRiVXOrSRo0xJaaCUrgEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZyucHia9wOfsyqdDTIberQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK1syN7FrZqckUJxdjxMWAQLq5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwhbPRNnNQSq8ksql6UvvbAe.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn scheerbeurt vandaag, ik word altijd heel blij van en de kwaliteit van Noble Otter zepen, en de geuren, Two Kings is geen uitzondering (The Trails is, bleh wat meurt dat spul!) Een heerlijke Rozengeur vermengd met Oud, een vaak zeer dominante geur dat Oud, ik heb aftershave ermee die na opbrengen de dag erna nog te ruiken is! Maar in deze zeep is de balans perfect, de Roos heeft de voorgrond, het Oud vult hem aan, brilliant eindproduct :)
Waarom enkel mijn zeep tonen, ik heb nooit mijn telefoon in de slaapkamer/douche, en gebruik al best lang the Game Changer .84 als dagelijkse krabber.
O Ja, ik heb wel de Rapira (die na 8 scheerbeurten echt op was) vervangen door een Lord Classic, die in deze krabber naast de Feather er het beste uit komt. Dus weinig te tonen of te melden behalve dan deze geweldige zeep, een Rozengeur die zeker niet vrouwelijk is (door de Oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@RoosW
Mooie post, bedankt voor het delen
8 scheerbeurten heb ik nog nooit gehad met een mesje, 6 is volgens mij mijn record, doe ik wat verkeerd? Trouwens, mesjes kosten niet zo veel, het gaat om de principe niet om geld 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:40:
[Afbeelding]
Mijn scheerbeurt vandaag, ik word altijd heel blij van en de kwaliteit van Noble Otter zepen, en de geuren, Two Kings is geen uitzondering (The Trails is, bleh wat meurt dat spul!) Een heerlijke Rozengeur vermengd met Oud, een vaak zeer dominante geur dat Oud, ik heb aftershave ermee die na opbrengen de dag erna nog te ruiken is! Maar in deze zeep is de balans perfect, de Roos heeft de voorgrond, het Oud vult hem aan, brilliant eindproduct :)
Waarom enkel mijn zeep tonen, ik heb nooit mijn telefoon in de slaapkamer/douche, en gebruik al best lang the Game Changer .84 als dagelijkse krabber.
O Ja, ik heb wel de Rapira (die na 8 scheerbeurten echt op was) vervangen door een Lord Classic, die in deze krabber naast de Feather er het beste uit komt. Dus weinig te tonen of te melden behalve dan deze geweldige zeep, een Rozengeur die zeker niet vrouwelijk is (door de Oud)
Je hoeft toch niet per se de foto in de badkamer te maken, ik maak hem zelfs buiten op mijn balkon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:18:
[...]

Je hoeft toch niet per se de foto in de badkamer te maken, ik maak hem zelfs buiten op mijn balkon ;)
Ik doe mijn scheerbeurt altijd na het douchen, mijn buurvrouw vond het iets raar om Chulin te zien op zijn blootje foto’s staan te maken naar een scheerzeep.... lol 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
chulin schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:54:
@RoosW
Mooie post, bedankt voor het delen
8 scheerbeurten heb ik nog nooit gehad met een mesje, 6 is volgens mij mijn record, doe ik wat verkeerd? Trouwens, mesjes kosten niet zo veel, het gaat om de principe niet om geld 😉
Dat is heel simpel, ik heb lichte baardgroei en baardhaar, en scheer enkel 2 rondes (vanwege makkelijk geïrriteerde huid) dan is 8 keer de onderkant, ik heb Lord mesjes gehad die het 14 keer vol hielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Lord classic vind ik ook een fijne mesje.....
Maar 14 keer zie ik zomaar niet gebeuren, misschien is mijn baard veel te hard

[ Voor 47% gewijzigd door chulin op 18-04-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Hoe bepaal je eigenlijk of je een zware baard groei hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:29:
Hoe bepaal je eigenlijk of je een zware baard groei hebt ?
Weet ik eigenlijk niet maar mijne lijkt na een dag schuurpapier 😱

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Turdie schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:38:
Ok, ik bedoelde 2019 ook (sorry had ik er even bij moeten zetten), daarom hebben zin in 2020 ook de King C ook uitgebracht denk ik, maar laten we terug gaan naar de initiele vraag, ik ben nog steeds van mening dat je met DE scheren veel betere scheerbeurten kan krijgen in vergelijking tot dat plastic gilette spul, als je de tijd neemt om de techniek goed onder controle te krijgen. Het is niet zeker niet geschikt voor zware baardgroei en dat is DE scheren wel, omdat je daar enorm veel keuze hebt in het mesje en de scherpte.
Ik ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd naar je "facts" m.b.t het opkomen van DE scheren en de invloed daarop op de grote jongens zoals P&G,

In je bovenstaande bericht stel je dat cassettesystemen niet geschikt zijn voor zware baardgroei.
Ik kan je zeggen dat ik zware baardgroei heb, en mijn jaren prima heb geschoren met diverse cassette systemen. Was het zo goed als met DE? Dat niet, maar meer dan goed. En eer ik het DE scheren onder de knie had en dus het cassettesysteem overklaste was ik ook een tijdje verder.

Ik denk dat het zou helpen als je meer zou aangeven dat iets jouw mening is in plaats het te verkondigen als dé waarheid.
Er zijn legio mensen die erg tevreden zijn met Proraso / Gillette cassettesystemen / Derby mesjes. Dat jij het troep vind mag je zeker vinden. Maar doe dit wat meer genuanceerder, komt een stuk vriendelijker en minder pushy over.

Zoals bijna alles in dit scheer wereldje is het extreem persoonlijk. Iets wat jij als goed dan wel als slecht ervaart, is voor de ander precies andersom. Maar laten we iedereen in zijn waarde laten, dit draadje is het Scheer en verzorgings topic en heeft dus plaats voor alles wat daar dus onder valt.

[ Voor 0% gewijzigd door koesie op 18-04-2021 20:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:04:
[...]

Ik doe mijn scheerbeurt altijd na het douchen, mijn buurvrouw vond het iets raar om Chulin te zien op zijn blootje foto’s staan te maken naar een scheerzeep.... lol 🤣🤣
Je kan je in de tussentijd even aankleden....
Zo doe ik het, het maakt echt niks uit op welk moment je de foto maakt.
Ik doe het soms wel is 4 uur later. En alleen in het weekend, door de week kost dat teveel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mocht er nou iemand een shipping service zoeken uit de US met redelijke prijzen en goeie snelheid, kijk hier dan eens even naar:

https://www.shipito.com/ Affiliate-linkjes zijn niet toegestaan.

You'll thank me later :D

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 19-04-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:15:
Mocht er nou iemand een shipping service zoeken uit de US met redelijke prijzen en goeie snelheid, kijk hier dan eens even naar:

https://www.shipito.com/ Quote aangepast

You'll thank me later :D
Daar maak ik ook al tijden gebruik van, goede club.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 19-04-2021 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Ik heb daar ook een beetje naar zitten kijken de laatste tijd. Vooral vanwege de wijzigingen die in juli ingevoerd worden mbt het kopen van producten van buiten de eu. Onder de €22 euro moet dan namelijk ook btw worden betaald.

Nu schijnt het zo te zijn dat je bij DHL express (ook via Shipto) dit bedrag gelijk aan hun kan betalen waardoor het niet meer nodig is om achteraf inklaringskosten te betalen. Weet iemand hoe dit zit ? Ik heb er naar gekeken maar ik ben er niet echt wijzer uit geworden.

Even voor de duidelijkheid. Ik probeer hier niet om belasting te ontwijken. Alleen de inklaringskosten vind ik zonde van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:12:
Ik heb daar ook een beetje naar zitten kijken de laatste tijd. Vooral vanwege de wijzigingen die in juli ingevoerd worden mbt het kopen van producten van buiten de eu. Onder de €22 euro moet dan namelijk ook btw worden betaald.

Nu schijnt het zo te zijn dat je bij DHL express (ook via Shipto) dit bedrag gelijk aan hun kan betalen waardoor het niet meer nodig is om achteraf inklaringskosten te betalen. Weet iemand hoe dit zit ? Ik heb er naar gekeken maar ik ben er niet echt wijzer uit geworden.

Even voor de duidelijkheid. Ik probeer hier niet om belasting te ontwijken. Alleen de inklaringskosten vind ik zonde van mijn geld.
Ik declareer mijn spullen meestal ron de 25euro, een beetje creatief, en hoef bijna nooit bij DHL douane kosten te betalen. Als het wel zo is krijg je een betaalinkje waarmee je met iDeal of creditcard kan betalen op moment dat het onderweg is.
Ik heb wel is scheermessen die eigenlijk 600 euro kosten, gedeclareerd als 20euro en kon er gewoon doorheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
yesjohn schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:12:
Oef, nog even snel Summer Storm & de Oceania AS Balm besteld, komt vast nog voor die tijd binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Turdie schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:23:
[...]

Ik declareer mijn spullen meestal ron de 25euro, een beetje creatief, en hoef bijna nooit bij DHL douane kosten te bepalen. Als het wel is krijg je een betaalinkje waarmee je met iDeal of creditcard kan betalen op moment dat het onderweg is.
Ik heb wel is scheermessen die eigenlijk 600 euro kosten, gedeclareerd als 20euro en kon er gewoon doorheen
Je realiseert je ook dat dat ontduiken van belasting / valsheid in geschrifte is, en dat dat strafbaar is?
Wel handig om te vermelden als je zulk advies geeft.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raymond P schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:41:
[...]

Je realiseert je ook dat dat ontduiken van belasting / valsheid in geschrifte is, en dat dat strafbaar is?
Ik geef geen advies, ik geef alleen aan hoe ik het doe, aan eenieder te bepalen wat ie ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Raymond P schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:41:
[...]

Ik had voor alle duidelijkheid er ook bijgezet dat het mij niet om de btw ging maar puur vanwege de inklaringskosten. Dat vind ik namelijk zonde van mijn geld en bij DHL express kan het misschien direct worden betaald zonder extra inklaringskosten.

Ik heb hier wel even een bron voor de mensen die daar naar opzoek zijn https://www.msn.com/nl-nl...21-veranderen/ar-BB1caQoT (geen betrouwbare bron maar het is een bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:15:
[...]

Ik had voor alle duidelijkheid er ook bijgezet dat het mij niet om de btw ging maar puur vanwege de inklaringskosten. Dat vind ik namelijk zonde van mijn geld en bij DHL express kan het misschien direct worden betaald zonder extra inklaringskosten.

Ik heb hier wel even een bron voor de mensen die daar naar opzoek zijn https://www.msn.com/nl-nl...21-veranderen/ar-BB1caQoT (geen betrouwbare bron maar het is een bron)
Ja klopt, als je het doet via shipito besteld betaal je die kosten rechtstreeks aan DHL Express.
Shipito rekent ook wel fees voor de verzending trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
yesjohn schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:15:
[...]

Je bericht was duidelijk. :) Het ontwijken van belastingen is natuurlijk niets mis mee en volkomen legaal.

Volgens de overheid krijgen verkopers een 'makkelijke manier' om BTW aangifte te doen. Bijna een jaar geleden dat ik dat gelezen heb, de bron heb ik niet bij de hand maar was een van de overheid-sites.
Als de verkoper geen gebruik daarvan maakt dan dient de particulier alsnog te betalen en zal je dus (extra) kosten moeten betalen.

Elke EU land heeft natuurlijk weer een eigen systeem en belastingdienst dus of en wanneer verkopers hiervan gebruik gaan maken zal vooral van het verkoopplatform afhangen.
Van een artisan in US met eigen shop hoef je het, denk ik, niet te verwachten. Maar een platform als Amazon of Aliexpress zal vast wel gaan faciliteren.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Raymond P schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:54:
[...]

Je bericht was duidelijk. :) Het ontwijken van belastingen is natuurlijk niets mis mee en volkomen legaal.
Inklaringskosten bedoel je denk ik ;).

Ik ben heel benieuwd of bijvoorbeeld Maggards hier wat mee gaat doen. Anders wordt het waarschijnlijk rendabeler om bijvoorbeeld bij een dienst als Shipto te bestellen. Al hangt dit af van de bestelling natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:19:
[...]

Inklaringskosten bedoel je denk ik ;).

Ik ben heel benieuwd of bijvoorbeeld Maggards hier wat mee gaat doen. Anders wordt het waarschijnlijk rendabeler om bijvoorbeeld bij een dienst als Shipto te bestellen. Al hangt dit af van de bestelling natuurlijk
Nu zet Maggards voor alles een waarde rond de 20euro. Zo doet slickboys het ook.
Heb nog nooit iets hoeven te betalen bij de douane voor zendingen via hun.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 19-04-2021 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HA_jIr4jAdwq9kEwVboMBOVz6Zo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z4NdrIgg11taNb0YAmTfHrRj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:08
Scheren jullie altijd 's ochtends? En hoe lang doen jullie er over? Ik scheer zelf vaak in de avond, vooral omdat ik het nog niet 100% onder de knie heb. Als ik het rustig aan doe gaat het vrijwel perfect. Zodra ik wat sneller probeer te gaan, loop ik nog wel een aantal wondjes op. Ik heb 's ochtends vaak geen zin/tijd om een perfecte scheerbeurt te bewerkstelligen, dan moet ik een half uur eerder opstaan :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
AreUhungry schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:10:
Scheren jullie altijd 's ochtends? En hoe lang doen jullie er over? Ik scheer zelf vaak in de avond, vooral omdat ik het nog niet 100% onder de knie heb. Als ik het rustig aan doe gaat het vrijwel perfect. Zodra ik wat sneller probeer te gaan, loop ik nog wel een aantal wondjes op. Ik heb 's ochtends vaak geen zin/tijd om een perfecte scheerbeurt te bewerkstelligen, dan moet ik een half uur eerder opstaan :O.
Ik in de ochtend, meestal 10 minuten DE razor, en in het weekend een half uurtje met het open mes. Maar ik doe deze hobby al een tijdje, en het is ook veel muscle memory ;). Toen ik begon was ik ook wel wat langer bezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 21-04-2021 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
Ja, later heb ik er geen puf meer voor, dus altijd in de ochtend. Een minuut of 5, schuim opkloppen duurt het langst van de operatie, maar ik doe maar 2 gangen scheren. Als je veel wondjes oploopt (al weet ik niet welke krabber je gebruikt) is er 90% waarschijnlijk maar één factor die een rol speelt, druk. Leer de krabber losjes vast te houden, zet geen enkele druk, laat het gewicht van het ding samen met de snijkanten van het mesje zijn werk doen. Proberen te "helpen" door wat druk bij te geven geeft altijd dit soort problemen. Het voelt zo normaal als je cartridge scheren gewent bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik scheer nu alleen nog soms mijn neklijn.
Toen ik mijn nog elke dag schoor deed ik het bij voorkeur in de namiddag.
Even heerlijk een momentje voor mijzelf.
Duurde ongeveer 10 minuten, kon ook wel in 5 min, maar dat was het doel niet.
Dit was wel nadat ik het "doorhad" in het begin tot wel 20 minuten of langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Ik scheer me meestal in de ochtend. Ik ben ook wel bereid om hier de wekker iets eerder voor te zetten ;). Ik denk dat ik ongeveer 15 minuten bezig ben maar daarvoor neem ik wel eerst even een douche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:23
Ik scheer eigenlijk enkel in het weekend een keer. Baard FTW en idd een heerlijk momentje voor mijzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:22
Hier ook in de ochtend… standaard de zondag ochtend prik hier, waar ik lekker even de tijd voor neem (ongeveer 20 minuutjes) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Doordeweeks in de avond omdat wekker heel vroeg gaat maar in het wekend heerlijk in de ochtend.
Ik geniet dus rond de 15-20 minuutjes 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zETH1BYHGJ1S0c5DikMQA4m7fFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VRvVOVgFtsf8lJgFWIrCZBWe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kapotlood schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:47:
Hier ook in de ochtend… standaard de zondag ochtend prik hier, waar ik lekker even de tijd voor neem (ongeveer 20 minuutjes) :)
Ochtend, iedere dag en rond een kwartiertje moet wel lukken als de vaart er een beetje in zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:22
Ik heb maar een tegel van aluin in de plaats van een badkamer tegel gezet… kun je lekker snel scheren, en dat bloedbad veeg je dan zo af aan de muur en dan loop je droog weer naar buiten. Perfect geregeld!

Nee hoor ;) Maar een 20 minuutjes zo na het douchen lukt prima gelukkig. Het is soms het kiezen van het juiste "luchtje van de dag" waar meer tijd in gaat zitten!
Pagina: 1 ... 44 ... 79 Laatste