Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGitrBUubgmDoTq5v09T9VRvheY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jxHWaSU7nv9TUtQSyf9cUSkp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:30
yesjohn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:21:
Maggards verkoopt ook samples en heeft er zelfs meer. Dit zijn ook “zelfgemaakte” samples. Wel jammer. Ik heb niet altijd zin om gelijk een vol potje aan te schaffen.

Ik heb deze samples besteld:
Asian Pear
Vacanza Romana
Amber Rose
Ik wilde graag the ondersea en socal hipster proberen, helaas niet beschikbaar 😢
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 09:38
chulin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Ik wilde graag the ondersea en socal hipster proberen, helaas niet beschikbaar 😢
Op Maggards kan je ook veel samples vinden ;). Wel alleen van de producten die op voorraad zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Op Maggards kan je ook veel samples vinden ;). Wel alleen van de producten die op voorraad zijn helaas.
Yep, had ik al gekeken.... helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
chulin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Die heb ik ook ik kan misschien wel wat simpel voor je maken. DM staat open ;)

Ik heb:
  • The Undersea
  • Socal Hipster
  • Asian Pear
  • Asian Plum
  • NYC
  • Tibetan Temple
  • Turkisch Coffee
  • The Equestrian
  • Kaizen
  • Peach&Cognac
  • Cuban Highball
  • Amber Rose
  • Grecian Horse
  • Khalifa
  • Strawberry Fields
  • London Gin Club
  • Club Baccara
  • The Graveyard
  • The Club Signature
  • Ouddicton
  • St Barts
Fruits de la Passion, Vanille Vendetta en Mimosa Melon zijn onderweg ;)

Socal Hipster is trouwens Peter zijn meest populaire zeep, heerlijke geur. The Undersea is een een zoetige aquatic(zee) geur

[ Voor 57% gewijzigd door Turdie op 27-03-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Graag zelfs 🥰🥰🥰
Ik wil kennis maken met A&E, lees alleen maar goede berichten, ook de AS schijnt heel goed te zijn.
Bericht onderweg....

Trouwens vandaag mijn Ali “lather bakje” binnengekomen, nog niet kunnen testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWJNUH7D8EszwbgP6x5cTKjA1PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRmnpdjGlIOypxgPkxIcFpV5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIrEmZ8rGtkhN0kAv-pPkBiLpos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x4qkYNv1kuFGRNQQvzUBIQNt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
chulin schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:17:

Trouwens vandaag mijn Ali “lather bakje” binnengekomen, nog niet kunnen testen.

[Afbeelding]
Super aankoop 😱😱😱
Ben vergeten foto’s te maken, een beetje saponificio in het bakje resulteerde in een lather voor voor mij gevoel voor 2 dagen te kunnen scheren en snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Schep je het er uit met dit bakje ?

Ik heb hem zelf ook maar als ik het gebruik dan ga ik eerst met m’n kwast over de zeep heen en vervolgens pas in dit bakje. Ik heb anders meer het gevoel dat ik de zeep aan het verplaatsen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik heb maar een sample van de zeep dus het was mijn enige optie maar meestal doe ik het op deze manier, een klein stukje zeep met een lepeltje eruit halen, verdelen op de bodem, een paar druppels warm/lauw water, heel even wachten en daarna beginnen met de kwast.
Ik vind sowieso face lather niet prettig, misschien omdat nog niet onder controle heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Inmiddels scheer ik me al een aantal jaren (aangewakkerd door dit topic) met een DE, en dat bevalt uitstekend.

Afgelopen donderdag zat ik bij de kapper en hij heeft mijn baard- en neklijn bijgeschoren met een shavette, en nu ben ik toch nieuwsgierig hoe dat scheert en wil ik het een keer proberen.

Ik ben het toen niet gevraagd, maar naar een rondje googlen lijkt een Parker SR1 een goede en betaalbare optie te zijn. Hebben jullie misschien nog een leuke suggestie (onder de €30), of moet ik gewoon die Parker bestellen? Ik zoek denk ik een meer vergevingsgezinde shavette en ik vind het vooral belangrijk dat hij niet te flimsy is. Nog tips/waar op te letten?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:38
Ben je van plan daar meer mee te doen dan lijntjes strak maken?

Ik heb me vorige week geschoren met m'n Opinel no. 08 carbon om te voelen hoe dat was. En dat ging al 100 keer beter dan met een Parker SR1.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Egocentrix schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:34:
Inmiddels scheer ik me al een aantal jaren (aangewakkerd door dit topic) met een DE, en dat bevalt uitstekend.

Afgelopen donderdag zat ik bij de kapper en hij heeft mijn baard- en neklijn bijgeschoren met een shavette, en nu ben ik toch nieuwsgierig hoe dat scheert en wil ik het een keer proberen.

Ik ben het toen niet gevraagd, maar naar een rondje googlen lijkt een Parker SR1 een goede en betaalbare optie te zijn. Hebben jullie misschien nog een leuke suggestie (onder de €30), of moet ik gewoon die Parker bestellen? Ik zoek denk ik een meer vergevingsgezinde shavette en ik vind het vooral belangrijk dat hij niet te flimsy is. Nog tips/waar op te letten?
Als je echt iets vergevingsgezind wil kun je beter kijken naar een open scheermes van carbon steel, vooral bij een hollow zit er wat meer flex in het mes.Ik vind shavettes echt een drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Hmm, dit klinkt alsof een shavette toch niet zo'n geweldig idee is. Ik heb sinds een jaar een baard en scheer dus alleen mijn hals + de randjes, en het leek me leuk om iets anders te proberen. Een open scheermes lijkt me geweldig, maar daar heb ik op het moment de tijd en het geld niet voor (over). Thanks voor de input!

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Goedkope shavettes met DE mesjes zijn een hel.

Mesjes erin flexen teveel, afwerking van al die goedkope meuk is om te huilen.
Nee, geen fijne ervaringen mee.

Je kan hiermee 2 kanten op. Of wat meer investeren en naar een Feather Artist Club of Kai Captain kijken met de Artist Club of Kai mesjes.
Veel dikkere mesjes en daardoor veel steviger en de bouwkwaliteit van die dingen zijn super. Build to last!
Onderhoud is minimaal, af en toe uit elkaar halen en even schoonmaken en klaar ben je.

Of idd, ga direct naar een open scheermes, hollow of full hollow leveren naar mijn mening de fijnste scheerervaring.
(Wedges zijn leuk, maar door gebrek aan feedback een beetje lomp)

Enige daarmee is wel, veel onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Ik vind de Kai of Feather shavettes heel interessant maar vrij duur. Ik heb net wat gerichter gezocht en ik ben deze tegen gekomen:

https://www.maggardrazors...ather-artist-club-blades/

Het is wel een Japanse stijl en volgens de reviews zijn we vergelijkbaar. Alleen het materiaal en de afwerking is wat minder

Het is waarschijnlijk ook op eBay te krijgen maar daar heb ik niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:02:
Ik vind de Kai of Feather shavettes heel interessant maar vrij duur. Ik heb net wat gerichter gezocht en ik ben deze tegen gekomen:

https://www.maggardrazors...ather-artist-club-blades/

Het is wel een Japanse stijl en volgens de reviews zijn we vergelijkbaar. Alleen het materiaal en de afwerking is wat minder

Het is waarschijnlijk ook op eBay te krijgen maar daar heb ik niet gekeken.
Die heb ik gehad. Idd afwerking niet top en hij is wat zwaar aan de kop, maar een goede scheerder. Is door de balans wel even wennen, die is van de Feather beter. Maar voor een budget kamisori style 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Die heb ik gehad. Idd afwerking niet top en hij is wat zwaar aan de kop, maar een goede scheerder. Is door de balans wel even wennen, die is van de Feather beter. Maar voor een budget kamisori style 👍🏻
Is het een aanrader voor een beginner ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:40:
[...]

Is het een aanrader voor een beginner ?
Als je een beetje lef hebt en wil leren scheren met dat stijl mes, je moet toch ergens beginnen?

Ja, bloed is gegarandeerd de eerste keren, maar je leert vanzelf 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfU9kItashlOjJ_ykXDO9feJkQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Imgq7KUVXT3LLJ0je2ELUMB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik zie hier vooral liefhebbers van scheren. Ik heb het geprobeerd, maar zo'n safety edge is niks voor mij.

Als het aankomt op de standaard 3-blade mesjes, zijn de "nieuwe" merken ook goed of alleen goedkoop? Iets van Boldking oid? Ik gebruik nu vooral Gilette Mach 3, maar die zijn duur en waar ik de ene maanden kan gebruiken kan ik de ander na 2x weggooien. Mach 4 is te dun voor mijn baardharen, dan trekken ze alles eruit.
Met corona scheer ik me lang niet zo vaak meer, maar dat maakt het des te belangrijker dat de mesjes goed scherp zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-07 13:11
Zebby schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:26:
Ik zie hier vooral liefhebbers van scheren. Ik heb het geprobeerd, maar zo'n safety edge is niks voor mij.

Als het aankomt op de standaard 3-blade mesjes, zijn de "nieuwe" merken ook goed of alleen goedkoop? Iets van Boldking oid? Ik gebruik nu vooral Gilette Mach 3, maar die zijn duur en waar ik de ene maanden kan gebruiken kan ik de ander na 2x weggooien. Mach 4 is te dun voor mijn baardharen, dan trekken ze alles eruit.
Met corona scheer ik me lang niet zo vaak meer, maar dat maakt het des te belangrijker dat de mesjes goed scherp zijn :D
Zelf heb ik een lange tijd Boldking abo gehad. Je kunt je er prima meer scheren, maar goedkoop is het niet, zeker als je het abo vergeet stop te zetten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn

Bij de Etos kan je startersets voor zowel Boldking als Harry’s krijgen. Het enige wat je kan doen is het zelf proberen. Wat de ene geweldig vindt, vindt de andere verschrikkelijk.

En bij de Etos zit je niet aan een abonnement vast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat heb je geprobeerd? Want er zit veel verschil in krabbers en mesjes :) Ik heb zelf het liefste lichte niet te agressieve krabbers (de liefhebbers hebben meestal zware agressieve krabbers) en dan met een scherp mesje. Dan kun je bijna met dezelfde nonchallance scheren als met een Gillette. Ik scheer me ook wel eens onder de douche, daar hing een autospiegeltje met zuignap tot mijn vrouw die op de grond liet vallen :p ).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Marzman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:20:
[...]

Wat heb je geprobeerd? Want er zit veel verschil in krabbers en mesjes :) Ik heb zelf het liefste lichte niet te agressieve krabbers (de liefhebbers hebben meestal zware agressieve krabbers) en dan met een scherp mesje. Dan kun je bijna met dezelfde nonchallance scheren als met een Gillette. Ik scheer me ook wel eens onder de douche, daar hing een autospiegeltje met zuignap tot mijn vrouw die op de grond liet vallen :p ).
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb een redelijk standaard krabber zoals ik ze hier ook op foto's voorbij zie komen, en Gilette mesjes. Ik snij me constant, en het voel zeer oncomfortabel, kan niet de juiste hoek vinden. Scheren is voor mij een vervelende essentie, en het gemak van zo'n 3-mesjes systeem waarbij ik me zeer zelden snij is dan wel wat waard. Ik scheer me ook meestal onder de douche, zonder spiegel. Is het altijd netjes glad en perfect? Neuh, maar dat is ook geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met een niet agressieve krabber kun je ook minder fout doen aan de hoek (dan scheert hij niet). Je kan dan denken aan bijvoorbeeld een Feather Popular (kun je ook gewoon Feather mesjes in doen, die zijn scherp en je kan er weinig fout mee doen in die krabber).

Maar als je liever een cardridge gebruikt is dat ook prima natuurlijk. Het zal sowieso minder tijd kosten omdat meerdere mesjes over dezelfde plek gaan. Met een de moet je dat zelf meerdere keren doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 30-03-2021 13:56 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb een paar keer Boldking gebruikt maar vond het wat tegenvallen, het spul voelt echt heel goedkoop aan want het is 100% plastic. Dat zegt natuurlijk niets over het scheren zelf, dat was redelijk maar kon er niet warm van worden. (Er zit echt veel flex in de houder b.v.)

Als je de startset koopt en gelijk opzegt ben je 8,- kwijt en daarvoor krijg je 4 mesjes daar kan je het wel een keer voor proberen.

Ik scheer me ook omdat het moet maar met een DE safety razor vind ik het een stuk minder een "moetje".
Met de Mach 3 heb ik me vaker gesneden met de DE, don't ask :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin

Ik ben ook redelijk nieuw in deze wereld maar de overstap is mij goed bevallen.
Alle belangrijkste is de techniek onder controle te hebben, als je gewend bent om met cartridge te scheren dan gaat je gauw te hard drukken (nog steeds gebeurt bij mij af en toe) en de combo, lees krabber en mesjes, die bij jou passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ha4KRhfzX1ZKxeyOzNnp5GY1V8g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4ajFUS7wBmmXCMsOBbw5RISA.png?f=fotoalbum_large

Het liefst zit je op zo'n warme zonnige dag met je bakkes op een terrasje, te sippen aan een lekkere koude Fristi.

Maar helaas, geen terrasje. Wel een scheerzeep die ruikt naar Fristi! :D Dus euhm, Proost dan maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Ik heb liever een pils 🍺
Zijn nog zepen met Heineken geur? 🤪🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:48:
Ik heb liever een pils 🍺
Zijn nog zepen met Heineken geur? 🤪🤪
Ja, er zijn wel zepen met geuren van bier ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Serieus? Het was een grapje, geur van bier op een glaasje vind ik genoeg 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:57:
Serieus? Het was een grapje, geur van bier op een glaasje vind ik genoeg 😉
https://trythatsoap.com/scent/241/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turdie
Vanochtend een lekkere koele scheerbeurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNA7Tjsgh9vRrMDbs523Yt_Nax4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXR47BJZgY7g0zcVvWmIVeY4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpoU9pL2qmgo_qp3T8hz8MAYF7k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dWTL0ek7IRxjdugKK9yu8FDa.jpg?f=user_large
Voor mijn scheerbeurt morgen, van Highland Springs, een heerlijke Aqua geur, lang geaarzeld tussen deze en Summer Storm, maar die komt zaterdag wel weer aan de beurt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 22:56
Zebby schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb een redelijk standaard krabber zoals ik ze hier ook op foto's voorbij zie komen, en Gilette mesjes. Ik snij me constant, en het voel zeer oncomfortabel, kan niet de juiste hoek vinden. Scheren is voor mij een vervelende essentie, en het gemak van zo'n 3-mesjes systeem waarbij ik me zeer zelden snij is dan wel wat waard. Ik scheer me ook meestal onder de douche, zonder spiegel. Is het altijd netjes glad en perfect? Neuh, maar dat is ook geen vereiste.
Van de gewone cartridge mesjes vind ik zelf het systeem van de Lidl met cartridge mesjes prima. Betaalbaar en werkte top. Daar scheerde ik mij mee voordat DE ging scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Ik heb vandaag helaas geen tijd om een SOTD te maken. Maar ik heb vanmorgen The noir et Vanille van Noble Otter gebruikt.

Wow. Hele unieke geur. Heel anders dan ik me had voorgesteld. Maar ik ben echt enorm tevreden over de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:13:
Ik heb vandaag helaas geen tijd om een SOTD te maken. Maar ik heb vanmorgen The noir et Vanille van Noble Otter gebruikt.

Wow. Hele unieke geur. Heel anders dan ik me had voorgesteld. Maar ik ben echt enorm tevreden over de performance.
Ja een van hun top geuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yesjohn
En vandaag is ook mijn Gillette Slim Adjustable binnen gekomen. :) Dat ding ziet er weer top uit en voelt veel soepeler aan!

Misschien kan ik vanavond nog snel even een foto posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbDVYL41tzLuypnQfqlHibXMG1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x6P7qlgE9GT7cASaLG6TFRWv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
He, Blue Stratos, die aftershave heb ik als tiener geloof ik ooit gehad ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yesjohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FopERjw0hR3nVTwY_dII5judt98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cSTHkgHLdD3QVMQtUDHvhIC.jpg?f=fotoalbum_large

Belofte maakt schuld. Met deze bouwlamp erop zijn de oneffenheden een stuk beter te zien. Dit is wel de ergste hoek trouwens :).

Voor iets wat 55 jaar oud is vind ik het prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:29:
[...]

He, blue stratos die aftershave heb ik als teener geloof ik ooit gehad ;)
Het doet me ontzettend denken aan mijn vader, dus zo nu en dan draag ik m. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:53:
[Afbeelding]

Belofte maakt schuld. Met deze bouwlamp erop zijn de oneffenheden een stuk beter te zien. Dit is wel de ergste hoek trouwens :).

Voor iets wat 55 jaar oud is vind ik het prima :)
Some Sweet lightbox action!

Fijne krabbers wel 👍🏻👍🏻

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL1YHG1-rsfq5IglYHGlEj5gSqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zvkm4IUvYXCS5BKPut5x10X1.png?f=fotoalbum_large

Hier wat Old School TFS voor jullie allemaal :D Een van de allereerste geuren waar ik ontzettend voor gevallen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Uq66Ruh-cYZ1LVZGoCynj5Wxvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4IZN2RhjziTrXwXjI3F2QxBv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Vanochtend heerlijk geschoren met Aqua di Parma Collezione Barbiere scheerzeep en de Fatip Lo Storto OC . Hele goede zeep base en klassieke geur. Ben niet thuis dus geen foto kunnen maken. Zie er weinig SOTD van, zonde 😉

[ Voor 40% gewijzigd door Turdie op 04-04-2021 14:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 05 April 2021

Prep :Cold water
Razor: Max Sprecher
Brush: Dogwood Handcrafts Xen (Declaration Grooming B6 knot)
Soap: Ariana&Evans Mimosa&Melon
After-shave: Ariana&Evans Mimosa&Melon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XG-iKPwt0_upf4GFMqTpr9RqCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsv0zNzQLkwYoAXXwDHq7vuT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzvdlWtja9JsP2KGhlmoeMbQ6iY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S9uhksmbsaLD7flSkche5R3k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:04
yesjohn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:40:
En vandaag is ook mijn Gillette Slim Adjustable binnen gekomen. :) Dat ding ziet er weer top uit en voelt veel soepeler aan!

Misschien kan ik vanavond nog snel even een foto posten
Als ik die bij mij dicht draai, dan moet ik nog daarna een kwart slag dichter draaien. Is dat normaal, bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ingelogd schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:07:
[...]

Als ik die bij mij dicht draai, dan moet ik nog daarna een kwart slag dichter draaien. Is dat normaal, bij jou ook zo?
Ja dat is de bedoeling. Volgens mij heeft elke adjustable van Gillette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:53:
SOTD 05 April 2021

Razor: Max Sprecher
Brush: Dogwood Handcrafts Xen (Declaration Grooming B6 knot)
Soap: Ariana&Evans Mimosa&Melon
After-shave: Ariana&Evans Mimosa&Melon

[Afbeelding]
Haha,, leuke gozer Tony “the stallion” esposito, ik kijk graag naar zijn video’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjJqbo-svmbz2XMDTKyhTl8VfIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vRq1gzCGrsd3m6NwEE2K1loC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:47:
[...]

Haha,, leuke gozer Tony “the stallion” esposito, ik kijk graag naar zijn video’s
Ja leuke enthousiaste gozer Anthony Esposito, heb hem vorige week nog gesproken in een van de Facebook rooms van een Facebook groep waar ik lid van ben ;).
Wel erg grof in de mond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:48:
[...]

Ja leuke enthousiaste gozer Anthony Esposito, heb hem vorige week nog gesproken in een van de Facebook rooms van een Facebook groep waar ik lid van ben ;).
Wel erg grof in de mond ;)
Zeker erg grof maar toch leuk vind ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY8NPW2FTgztjpWBpKzH67ZaxCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4x592STVc7BLRsS56raLwvhK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 07 April 2021
Razor: Koraat
Brush: Leonidam Krypto
Soap: Wholly Kaw Vor-V
After-shave: Wholly Kaw Vor-V

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdK0UM-uDjpcAAJCffQWdSWM3-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caJzeO06d6HqSNiUeBFPQShj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 18:14
Heeft iemand toevallig tips voor een baardtrimmer met stevige opzetstukjes?

Ik heb nu een Babyliss met van de plastic opzetstukjes maar dat spul is zo fragiel dat die krengen elke keer breken. Je moet ze er een beetje met een draaiende beweging op moet zetten en dat moet je er niet te vaak mee doen.

Idealiter eentje met metalen opzetstukjes maar die heb ik nog niet gevonden... of ze zijn natuurlijk erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

f

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
De_Bastaard schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:11:

Ik heb nu een Babyliss met van de plastic opzetstukjes maar dat spul is zo fragiel dat die krengen elke keer breken. Je moet ze er een beetje met een draaiende beweging op moet zetten en dat moet je er niet te vaak mee doen.

Idealiter eentje met metalen opzetstukjes maar die heb ik nog niet gevonden... of ze zijn natuurlijk erg duur.
Ja ik de Wahl, Duitse kwaliteit ;). Wordt ook door veel barbiers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Iemand ervaring met Razorock zepen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:38
@De_Bastaard Metalen opzetstukjes zijn ook niet alles. Imho neemt het comfort snel af.
Zelf heb ik een Moser 1400, Wahl maakt ook mooi spul. Mocht een opzetstukje onverhoopt toch kapot gaan dan zijn deze los te krijgen.

En mocht je het interesseren zijn er ook een hoop printbare 3d models voor die merken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De_Bastaard schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:11:

Ik lees ook goede verhalen over de Brio Beardscape.
Geen persoonlijke ervaringen helaas, ik zoek ook een nieuwe trimmer.
Turdie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:25:
[...]

Ja ik de Wahl, Duitse kwaliteit ;). Wordt ook door veel barbiers gebruikt.
Wahl is een Amerikaans bedrijf niet een Duits bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:36:
[...]

Ik lees ook goede verhalen over de Brio Beardscape.
Geen persoonlijke ervaringen helaas, ik zoek ook een nieuwe trimmer.

[...]

Wahl is een Amerikaans bedrijf niet een Duits bedrijf
Wat voor trimmer zoek je precies? Je zou is kunnen kijken bij tondeuse.shop

Wat betreft Wahl, dank wist ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 09-04-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:37:
Ik heb een sample liggen die ik nog niet heb geprobeerd. Zodra ik dat gedaan heb laat ik het weten :) .

Het is wel een vrij zachte zeep. Vergelijkbaar met Cella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Turdie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:49:
[...]

Wat voor trimmer zoek je precies? Je zou is kunnen kijken bij tondeuse.shop

Wat betreft Wahl, dank wist ik niet.
Tja wat zoek ik, iets breder dan wat ik nu hem denk ik.
Nu heb ik een simpele Wahl 9918
Doet het verder prima, maar iets aan de smalle kant.

Maar aan de andere kant, hij doet het verder goed, en waarom iets vervangen wat nog werkt.
Beter voor het milieu en mijn portemonnee ;-)
First world problems a.k.a no problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:15:
[...]

Tja wat zoek ik, iets breder dan wat ik nu hem denk ik.
Nu heb ik een simpele Wahl 9918
Doet het verder prima, maar iets aan de smalle kant.

Maar aan de andere kant, hij doet het verder goed, en waarom iets vervangen wat nog werkt.
Beter voor het milieu en mijn portemonnee ;-)
First world problems a.k.a no problems
Misschien deze wat voor je:
https://www.barbierzaak.n...-li-cordless-trimmer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:14:
[...]

Ik heb een sample liggen die ik nog niet heb geprobeerd. Zodra ik dat gedaan heb laat ik het weten :) .

Het is wel een vrij zachte zeep. Vergelijkbaar met Cella
Bedankt 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:37
chulin schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:37:
Volgens mij maakt TFS een aantal van hun zepen, daar kun je het dus op zijn minst mee vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Loei123 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:07:
[...]

Volgens mij maakt TFS een aantal van hun zepen, daar kun je het dus op zijn minst mee vergelijken.
Razorock maakt leuke zeepjes. Best goeie geurtjes, niet de meest bijzondere zeepbasis. Maar het is betaalbaar en scheert prima. Kan ze van harte aanbevelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ynzjIKSPi1JU2dWjwwHWWTcWRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/73XU58yaTgqfYQOCewf3shDa.png?f=fotoalbum_large

zo en dan deze nog voor vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Loei123 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:07:
[...]

Ok, bedankt
Lampuhkap schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:46:
[...]

Razorock maakt leuke zeepjes. Best goeie geurtjes, niet de meest bijzondere zeepbasis. Maar het is betaalbaar en scheert prima. Kan ze van harte aanbevelen.

[Afbeelding]

zo en dan deze nog voor vandaag :P
Geen tallow maar talg en lanoline... nooit geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Deze was vandaag voor mij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyPtASHBpgNvTcommvoxfHSEdzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKMQXpo74GEFKTRHeSFaJu14.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD 09 April 2021
Razor: Koraat (24kt gold plated)
Brush: Paladin High-rise Beehive 26mm
Soap: PAA Pineapple Bay Rum
After-shave: PAA Pineapple Bay Rum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Bedankt voor de suggestie, ik zie alleen niet hoe breed dit ding dan is.
Ik denk dat ik het voorlopig toch even hou bij wat ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik ben aan het experimenteren met de Muhle R101 (vergelijkbaar met de R41), gaat een stuk beter maar toch vind ik het niet lekker, te agressief. Misschien nog een paar dagen proberen maar denk ik dat de R101 in de verkoop gaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoosW
chulin schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:31:
Ik ben aan het experimenteren met de Muhle R101 (vergelijkbaar met de R41), gaat een stuk beter maar toch vind ik het niet lekker, te agressief. Misschien nog een paar proberen maar denk ik dat de R101 in de verkoop gaat
Tja, bij agressieve krabbers: Geen druk, geen druk, geen druk.. En zelfs als je denkt dat je dat niet doet, je doet het toch een beetje. Zodra je dat in de hand hebt scheren die dingen (ook de 41) als de brandweer, maar wennen is het zeker, en meteen ook een zoektocht naar welk mesje er precies goed bijpast, want dat maakt met de agressieve krabbers nog meer uit als bij de mildere versies. Het is goed om even op te merken dat jouw favoriete mesje misschien niet de beste match kan zijn voor jouw 101, als je andere merken hebt liggen loont het die uit te proberen.
Vooral veel blijven proberen, ik ben weken bezig geweest voor ik een prettige scheerbeurt met mijn 41 had, en dan is het best de moeite waard ;)

Als jouw 101 iets 'te' is, kun je Fatip Piccolo open kam proberen die zit onder de 41 en de 101, maar kan best een bijtertje zijn als je niet op let, ik vind die echt heel fijn scheren, in het begin veel bloed (ik kwam van een Muhle R89 af :D) door, inderdaad, druk, maar nu is het bijna mijn favoriet.

[ Voor 12% gewijzigd door RoosW op 10-04-2021 11:48 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Het is niet dat bloeden of veel irritaties brengt, hoe kan ik uitleggen, met de R89 gaat soepel en smooth, met de R101 heb ik het gevoel dat mijn gezicht aan het verkrachten ben, en eigenlijk het is niet zo, maar voelt het niet lekker.

Ps:mesje was de lord classic, met de R89 werkt super bij mij

[ Voor 11% gewijzigd door chulin op 10-04-2021 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgNVRf75DLCyzC2SDA3JKSFb30Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6T26H222hLabwnslSfCp66zy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Is hier toevallig iemand die tips heeft voor het langdurig dragen van een mondkapje ?

Als ik weet dat ik voor een langere tijd die dag een mondkapje op moet dan scheer ik me altijd die ochtend. In de loop van de dag gaat het alleen wel irriteren. Niet scheren is geen optie. Dat vind ik namelijk nog erger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
Na lange tijd weer eens iets nieuws gekocht, de geur van beide kan mij zeer bekoren. De AS Balm is een prettige Fougère geur, met aqua noten, zeg maar een meer in het bos ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JhsIvUln2UPzHtDAHoK9uJVIno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jk5TciYgY1n3FQbMjqlSIK1.jpg?f=fotoalbum_large

De zeep is de Oceaan qua geur (Aqua), heerlijk, vol, speels, uitgesproken (waar de Reflections echt een verstild bergmeer is als inspiratie voor de geur) echt een top geur, ben zeer benieuwd hoe de scheerervaring is.
Ik heb langdurig geen nieuwe meer gekocht (zag wel dat ik de Summerstorm nog niet gekocht had, enkel nog een restje sample had, die moet ik volgende maand maar bestellen, met de AS Balm van Oceana en misschien de zeep van de Pe Trichor) omdat ik op een paar zepen wat irritatie reacties had (Agrume van MdC springt in gedachten, alsof ik had lopen schurken tegen een kaasrasp aan!) heb ik een tijd geen nieuw spul meer gekocht, maar ja, lente kriebels ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RoosW op 10-04-2021 15:09 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Geen lente kriebels hier in Noord Holland, het is echt donker 🌚

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
chulin schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:09:
Geen lente kriebels hier in Noord Holland, het is echt donker 🌚
Muah, we hebben net in Zeewolde wat inkopen (bakker en slager) gedaan na een Moccamaster die ik op MP had gekocht opgehaald te hebben aldaar, koud maar zonnig, nu is het grijzig..
Die lente kriebels waren tijdens bestellen, prachtig weer bijna 20C :P

@yesjohn Tja, ik scheer me dan niet, dat geeft bij mij weinig irritatie. Je kan overwegen wat AS Balm mee te nemen, en die halverwege aan te brengen, dat verminderd (bij mij) altijd de irritatie van het vooraf gedane scheren prima.
AS verergerd het alleen (de eerste minuten), vooral de vettige AS Balm van Stirling vind ik heerlijk om de hele dag irritatie loos door het leven te gaan na een intensieve 3/4 gangen beurt (zelden hier, ik doe vaak 2 rondes WTG&XTG zonder ATG, glad zat, geen/weinig irritatie)

[ Voor 37% gewijzigd door RoosW op 10-04-2021 15:16 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
@RoosW

Dat ga ik eens proberen. Normaal heb ik ook weinig last van irritatie maar zodra het mondkapje er over geen wrijft wel. Vooral op de plekken die toch niet helemaal bbs zijn op m’n nek.

Ik kan het ook proberen iets langer door te laten groeien maarja dat wil ik natuurlijk ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:20:
@RoosW

Dat ga ik eens proberen. Normaal heb ik ook weinig last van irritatie maar zodra het mondkapje er over geen wrijft wel. Vooral op de plekken die toch niet helemaal bbs zijn op m’n nek.

Ik kan het ook proberen iets langer door te laten groeien maarja dat wil ik natuurlijk ook niet :p
Probeer je ook de haargroei richtingen goed in kaart te brengen van je baard, door bijvoorbeeld met een bankpasje over je gezicht te gaan, en op de plekken waar je weerstand krijgt heb je een richting te pakken. Kan ook met je vingers dan voel je het beter.
Het is ook veel proberen, sommigen mensen kunnen bijvoorbeeld slecht tegen de haargroeirichting in scheren.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 10-04-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:08:
[...]

Probeer je ook de haargroei richtingen goed in kaart te brengen van je baard, door bijvoorbeeld met een bankpasje over je gezicht te gaan, en op de plekken waar je weerstand krijgt heb je een richting te pakken. Kan ook met je vingers dan voel je het beter.
Het is ook veel proberen, sommigen mensen kunnen bijvoorbeeld slecht tegen de haargroeirichting in scheren.
Dat is het probleem niet. Ik heb normaal namelijk geen irritatie. Ik heb het idee dat als ik niet helemaal bbs bent dat het mondkapje blijft hangen aan de stoppeltjes. Vooral aan het einde van de dag. (Mijn techniek is niet op z’n best als ik net wakker ben helaas). Dit in combinatie met een katoenen mondkapje, warme adem en het heen en weer bewegen zorgt gewoon voor jeuk bij mij.

Toch bedankt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:47:
[...]

Dat is het probleem niet. Ik heb normaal namelijk geen irritatie. Ik heb het idee dat als ik niet helemaal bbs bent dat het mondkapje blijft hangen aan de stoppeltjes. Vooral aan het einde van de dag. (Mijn techniek is niet op z’n best als ik net wakker ben helaas). Dit in combinatie met een katoenen mondkapje, warme adem en het heen en weer bewegen zorgt gewoon voor jeuk bij mij.

Toch bedankt trouwens
Helemaal BBS iedere dag moet je ook niet willen, dat is gewoon praktisch onmogelijk bij DE scheren.
Het wordt wel makkelijker om goed BBS te scheren als je je haargroeirichtingen goed kent ;)
Je zou ook kunnnen overwegen je in de avond te scheren, ik doe het soms twee keer per dag (je huid moet dat wel toelaten uiterraard). Het is niet gezegd dat je per se in de ochtend moet scheren toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 10-04-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
2x scheren is voor mij denk ik te veel. En het idee om in de ochtend te scheren is omdat ik het idee heb dat die stoppeltjes voor de jeuk zorgen en in de ochtend ben je zo lang mogelijk van je stoppeltjes af ;).

Ik heb ook zelf ff wat opgezocht natuurlijk en blijkbaar zou het extra laagje aftershave toch wel helpen. Dus voor de volgende keer neem ik wel een flesje Stirling balsem mee. Ook maakt het materiaal blijkbaar erg uit en in het mondkapje wat ik gebruikte zit toch wel veel polyester. Voor de volgende keer probeer ik het maar. Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleempje.

(En het laten groeien schijnt te helpen. Maar dat negeren we natuurlijk ;). Ik denk niet dat 1x overslaan veel zou helpen trouwens)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
Tabac zondag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZ0maR8iLLFN1EysCPBSvEp_bjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxKsTJ8JwlhuOwlyHhoHUoGy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZxTvCh0gQE7A5MhJ_R-kOT7MBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rwjcApnfMQfkGiA9vKJ9snPe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
En dan ook vandaag weer, lekker heerlijk klassiek Bay Rum scheerbeurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVT3MVWQrTZo37eQkU8o8krBFZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jdgWEO5AF7ZYMV6B79cS1nOY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPL40ja71r6bwV-s7CvkfXfs99o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ZF9PXi2G66FDkpB9BXEFE5A.png?f=fotoalbum_large

En om de zoveel tijd even back to the roots, terug naar waar je ooit begonnen bent. En dan komen we weer hier uit, bij TFS. Het merk wat mij het hele zeepgeurtjes rabbit hole heeft ingetrokken. Betaalbare zeep, heerlijke geurtjes, degelijke zeepbasis en kan wat mijn betreft niet uit de gemiddelde scheercollectie blijven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:49:
[Afbeelding]

En om de zoveel tijd even back to the roots, terug naar waar je ooit begonnen bent. En dan komen we weer hier uit, bij TFS. Het merk wat mij het hele zeepgeurtjes rabbit hole heeft ingetrokken. Betaalbare zeep, heerlijke geurtjes, degelijke zeepbasis en kan wat mijn betreft niet uit de gemiddelde scheercollectie blijven :P
Ik was ff op YouTube tfs aan het zoeken en kwam een video van je tegen (bergamotto neroli) van 5 jaar geleden 😱
Lijkt mij een heerlijke zeep, gebruik je het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:26:
[...]

Ik was ff op YouTube tfs aan het zoeken en kwam een video van je tegen (bergamotto neroli) van 5 jaar geleden 😱
Lijkt mij een heerlijke zeep, gebruik je het nog?
Jazeker. Stond op de planner voor donderdag :D
Dat is echt zo'n ontzettend lekker zomers geurtje, oef!

Ik denk dat ik die zeep het meest aangeraden heb aan beginners. Tientallen samples van weggegeven, echt heerlijk spul!

Nu het er nog is bij Barbiere di Figaro, grijp gewoon je kans. Je gaat er geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Dan ga ik gelijk bestellen, hoe is de kwaliteit van de ATS? Volgens mij trouwens past mooi met Dior Fahrenheit (een van mijn favoriete geuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:16:
Dan ga ik gelijk bestellen, hoe is de kwaliteit van de ATS? Volgens mij trouwens past mooi met Dior Fahrenheit (een van mijn favoriete geuren)
de ASB is lekker, de EdT's ruiken precies zoals de zepen. Echt heerlijk fris :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lampuhkap schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:49:
[Afbeelding]

Hoe is deze zeep in vergelijking met de rasozero zeep? Die is ook van TFS, is de zeepbasis hetzelfde? Ik geloof dat jij wel eens met de barbacco een svdd hebt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:44:
[...]

de ASB is lekker, de EdT's ruiken precies zoals de zepen. Echt heerlijk fris :D
Ik twijfel tussen de tfs en de extro cosmesi bergamoto....
Volgens mij ben je bekend met beide, als ik vragen mag, welke van de twee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Rasozero is idd een subbrand van TFS. Goed spul, vooral de Barbacco is in mijn ogen echt een supergeurtje.

De Extro Bergamotto heb ik hier ook, is heeel erg goed vergelijkbaar met Bergamotto Neroli, misschien nog wel iets sterker in geur. De aftershave daarvan is echt een genot, net of je echt fruit op je gezicht smeert :D

Either way, beiden zijn aanraders. De TFS ligt me dieper aan het hart omdat daar gewoon mijn scheerstart geweest is. Dus <3 dat zijn mijn liefjes :D Maar Extro, absoluut een goede keus, yes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Bedankt 😉

Extro cosmesi bergamoto zeep en ATS besteld, morgen in het huis.
Vanaf nu concentreert ik alleen in vegan zepen, tallow basic zijn voor mij iets te vet.

[ Voor 86% gewijzigd door chulin op 14-04-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lampuhkap schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:16:
Rasozero is idd een subbrand van TFS. Goed spul, vooral de Barbacco is in mijn ogen echt een supergeurtje.

De Extro Bergamotto heb ik hier ook, is heeel erg goed vergelijkbaar met Bergamotto Neroli, misschien nog wel iets sterker in geur. De aftershave daarvan is echt een genot, net of je echt fruit op je gezicht smeert :D

Either way, beiden zijn aanraders. De TFS ligt me dieper aan het hart omdat daar gewoon mijn scheerstart geweest is. Dus <3 dat zijn mijn liefjes :D Maar Extro, absoluut een goede keus, yes!
Bedankt! Dan ga ik binnenkort die extro bergamotto ook eens proberen. De Spiffero (groen) is een van mijn favoriete geuren. De Barbacco ook.
Pagina: 1 ... 43 ... 79 Laatste