Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45
Lampuhkap schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Never ever. Nacet in dezelfde scherpte als Feather of Kai. Lol, ik weet niet wat je gerookt hebt, maar hell no. Scheert comfortabel en smooth yes, maar veel beter dan een personna Med Prep? Nope
Met die lijstjes die je linkt is een groene derby scherper dan een Feather, kom op man, really? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:55
@Lampuhkap Je quote jezelf, gevonden wat er gerookt wordt?

NB dat lijstje laat Feather zien als scherpste. Hij test door te meten hoeveel gewicht/druk er nodig is om door een testmedium te drukken.
Minder gewicht, lagere score = beter.

Of die testmethode accuraat is na een ongecontroleerde scheerbeurt kan je natuurlijk iets van vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Raymond P op 15-03-2021 13:24 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-07 14:45
Ik heb het nu een paar keer doorgelezen. En @Raymond P heeft gelijk. Maar ik heb zelf erg mijn twijfels bij deze testmethode. Leuk hoor allemaal. Maar het BIC mesje wordt scherper als je het vaker gebruikt ?

Ik vind het ook niet logisch dat de hoeveelheid druk gelijk staat aan de scherpte. Er wordt ook geen gebruik gemaakt van de hoek waarin je scheert.

Ik heb ook een keer met een mijn 3D printer en een DE mesje een line cutter voor het duiken te maken. De "echte" die in de winkel te koop zijn maken ook gebruik van een soort scheermesjes. Maar van de zelf gemaakte word je echt niet blij kan ik je vertellen. Kies het juiste gereedschap voor de taak is wat ik wil zeggen.

En de manier waarop er wordt getest is niet waarvoor een DE mesje is bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het is wel een gangbare methode om scherpheid aan te tonen.
Maar scherpheid zegt niet zo veel over hoe goed iets snijdt. :)

Kwaliteit speelt bij DE mesjes imho ook een grote rol.
Ik heb liever een mesje met een uniforme scherpheid over de gehele lengte (wat jullie "smoothness" lijken te noemen) dan een mesje wat hier en daar minder perfect is.

En dan weegt ook nog mee hoeveel laterale beweging je toevoegt aan je 'perfecte' axiale verticale scheerbeweging.
Al is dat vast uit te drukken in milliliters verloren bloed.

[ Voor 1% gewijzigd door Raymond P op 15-03-2021 17:15 . Reden: Niet eens gerookt ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Raymond P schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:54:
Het is wel een gangbare methode om scherpheid aan te tonen.
Maar scherpheid zegt niet zo veel over hoe goed iets snijdt. :)
Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Lampuhkap schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Never ever. Nacet in dezelfde scherpte als Feather of Kai. Lol, ik weet niet wat je gerookt hebt, maar hell no. Scheert comfortabel en smooth yes, maar veel beter dan een personna Med Prep? Nope
Ik heb niks gerookt, en zou je die persoonlijke aanvallen achterwege willen laten aub? Als je kijkt is de Nacet zelfs scherper na de tweede scheerbeurt dat Feather, in de tabel in de link die ik postte.
Waar haal je die personna med prep vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 15-03-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
yesjohn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Ik heb ondertussen best een aantal Stirling zepen geprobeerd. En ik ben het er mee eens dat de performance niet de beste is maar ik vind het zeker niet slecht. Is Stirling een beetje overrated ? Misschien wel. Maar ik denk dat het vooral komt omdat het vrij veel gebruikt wordt op onder andere YouTube en Reddit en omdat het relatief makkelijk te krijgen is voor een redelijke prijs.

Maar als we het hebben over Stirling asb O+
Stirling heeft veel verschillende sterker geuren , daarom zijn volgens mij zo geliefd.
Ben jij fan van de balm? Volgens mij witch hazel basis zonder alcohol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Stirling heeft veel verschillende sterker geuren , daarom zijn volgens mij zo geliefd.
Ben jij fan van de balm? Volgens mij witch hazel basis zonder alcohol.
Ik denk dat het vooral aan de simpele benaming ligt. Lemon Chill is eerder vandaag genoemd. Deze zeep heeft geen uitleg nodig.

Qua de sterkte van de geur denk ik ook echt dat het aan de zeep ligt. De simpele geuren zoals weer bijvoorbeeld Lemon Chill heeft een sterkere geur. Maar bij de complexere geuren is het of super sterk. Denk aan Glastonbury of Varen. Of juist niet. Executive man of Hipster bijvoorbeeld. Dit is mijn ervaring althans.

De balm bevat inderdaad witch hazel. Ik heb een paar posts geleden al gezegd dat ik fan ben van witch hazel. De balm van Stirling vind ik meer een soort creme. Het is redelijk dik spul. Je hebt ook maar een klein beetje nodig. Als je een wat vettige huid hebt is het misschien net iets te. Maar ik ben er heel blij mee. Voor de geur doe ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:07:
[...]

Yep, zeer verslavend 🥰
Trouwens, hier wordt veel over zepen gesproken maar relatief weinig over aftershaves, in mijn optiek ook heel erg belangrijk.
Ik heb een vette-gevoelig huid, sommige ATS laten een glimmende vette gezicht achter.
Een vraag naar de experts, welke producten kunnen jullie mij aanraden?
Mijn grootste favoriet van de after shaves: Intesa After Shave Antirughe.
Zomaar eens ontdekt in Italie bij... de Lidl daar.

Aparte en ingetogen heerlijke geur, een verslavend en verzorgend goedje met liposomen.
Een merk van Moreto met een hele serie.

Grappig dat soms de beste aankopen de meest eenvoudige zijn die niet veel kosten.
Net zoals mijn synthetische Yaqi van Aliexpress.

Intesa is hier te krijgen bij oa. Amazon.de.

https://www.intesapourhomme.it/it/prodotti-viso-uomo.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufRBKXVIQ7w4a4FByFHspdLQnek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PYhlXJwgs3KnENGzJJ89Jwae.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Corrigan op 15-03-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Turdie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Ik heb niks gerookt, en zou je die persoonlijke aanvallen achterwege willen laten aub? Als je kijkt is de Nacet zelfs scherper na de tweede scheerbeurt dat Feather, in de tabel in de link die ik postte.
Waar haal je die personna med prep vandaan?
Ebay, Razorbladesclub, WCS enz. Geen goedkope mesjes, maar wel goed scherp zonder al te veel in te leveren op smoothess. Beter in bulk kopen, scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Ebay, Razorbladesclub, WCS enz. Geen goedkope mesjes, maar wel goed scherp zonder al te veel in te leveren op smoothess. Beter in bulk kopen, scheelt een hoop.
Hmm ik dacht dat die alleen geschikt waren voor de Weck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mf-mE1sfdOxY40llpw9cuTN_-As=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oowrDeAU7zx7VGdwkThfFGgf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywP_FuS_w3n1io1N-BYbsnTuvtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sG6tUNz1Y2LmcDtTRsAgiAp1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44
Ook maar even een korte update :)

Ik scheer me al langer nat met scheerschuim en het Gilette (cartridge) systeem omdat elektrisch mij gewoon niet bevalt. Zowel Braun als Philips geprobeerd maar het duurt mij gewoon te lang en echt glad wordt het nooit. Zeker niet als je je niet elke dag scheert, voor het gevoel is nat gewoon sneller.

Toevallig zag ik vorig jaar dit topic voorbij komen en dacht ik waarom zou ik me "scheel" betalen aan cartridges, laat ik eens een DE krabber proberen.
Begin november een setje gekocht met een Edwin Jagger DE86, Tabac zeep en after-shave i.c.m. Voshkod mesjes. (Ben wel een NL he :P )
Ik moet zeggen dat het gewoon prima bevalt en het resultaat is echt strak. Voor het gevoel duurt het ook niet langer dan Gilette of electrisch. (in werkelijkheid zal het iets langer duren, zeker met 3 passes)

Vandaag eens een andere krabber geprobeerd, een Muhle R41, deze voelt inderdaad wat agressiever en lijkt ook strakker te scheren. Om het eerlijk te houden ook met een Voshkod mesje en ook 3 passes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
vassago schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:03:
Ook maar even een korte update :)

Ik scheer me al langer nat met scheerschuim en het Gilette (cartridge) systeem omdat elektrisch mij gewoon niet bevalt. Zowel Braun als Philips geprobeerd maar het duurt mij gewoon te lang en echt glad wordt het nooit. Zeker niet als je je niet elke dag scheert, voor het gevoel is nat gewoon sneller.

Toevallig zag ik vorig jaar dit topic voorbij komen en dacht ik waarom zou ik me "scheel" betalen aan cartridges, laat ik eens een DE krabber proberen.
Begin november een setje gekocht met een Edwin Jagger DE86, Tabac zeep en after-shave i.c.m. Voshkod mesjes. (Ben wel een NL he :P )
Ik moet zeggen dat het gewoon prima bevalt en het resultaat is echt strak. Voor het gevoel duurt het ook niet langer dan Gilette of electrisch. (in werkelijkheid zal het iets langer duren, zeker met 3 passes)

Vandaag eens een andere krabber geprobeerd, een Muhle R41, deze voelt inderdaad wat agressiever en lijkt ook strakker te scheren. Om het eerlijk te houden ook met een Voshkod mesje en ook 3 passes.
Begrijp precies wat je bedoelt, hier ook een beginner ( december) en vind ik ook fantastisch, veel beter dan voorheen.
Let op...
Kan verslavend zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Over verslavend gesproken. Ik heb gisteren de PAA Cube binnen gekregen. Misschien is het vals spelen maar als het werkt dan vind ik het prima. Ik heb het vanmorgen voor het eerst gebruikt en ik ben echt super tevreden tot nu toe. Ik heb helaas wel de versie met menthol gekocht en hierdoor is het helaas niet altijd even goed te combineren met elke zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Ik gebruik de ice cube mentholated en ben zeer tevreden. Eerlijk met menthol zepen maar ook met zepen zonder geur of iets wat ik niet echt lekker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:09:
Ik gebruik de ice cube mentholated en ben zeer tevreden. Eerlijk met menthol zepen maar ook met zepen zonder geur of iets wat ik niet echt lekker vind.
Met de meeste zepen zou het ook prima kunnen vind ik. Ik heb het vanmorgen alleen met Stirling Pumpkin spice geprobeerd. Een zeep met vrij veel kaneel. En dit past niet echt bij elkaar helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lD9MrVW6jCyzffng4cyfQkPWwnA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TJekvxyCq3tE9pOM9pyRoidn.png?f=fotoalbum_large

Oh wat is dit lekker spul! Zeer klassiek geurtje, zoet, fris/schoon, beetje cologne, beetje spice. Niet overdreven sterk aanwezig, maar man man wat is ie lekker!
(ha en deze lucky bastard heeft op zowel de zeep als de aftershave holographic stickers zitten :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:51
Lampuhkap schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:14:
[Afbeelding]

Oh wat is dit lekker spul! Zeer klassiek geurtje, zoet, fris/schoon, beetje cologne, beetje spice. Niet overdreven sterk aanwezig, maar man man wat is ie lekker!
(ha en deze lucky bastard heeft op zowel de zeep als de aftershave holographic stickers zitten :D)
Waar heb je die gekocht? De Alpha man heeft hem niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Waar heb je die gekocht? De Alpha man heeft hem niet :?
PAA zelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Hum, jammer, koop het liever in NL tegenwoordig, of de EU zolang het niet te ver oostelijk ligt, anders duurt het heel lang, pakketpost gaat daar nog met ezeltjes oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
@Lampuhkap Gebruik jij ook een service om de spullen deze kant op te sturen ?

Ik heb gisteren nog wat meer naar PAA gekeken en ze liggen blijkbaar nogal gevoelig in de Amerikaanse community. Dat is waarom het bijvoorbeeld niet bij Maggards wordt verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

f

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:17:

Ik heb gisteren nog wat meer naar PAA gekeken en ze liggen blijkbaar nogal gevoelig in de Amerikaanse community. Dat is waarom het bijvoorbeeld niet bij Maggards wordt verkocht
Nope. Lekker ouderwets zelf doen of via een contact in de USA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Ongeveer 7 jaar geleden heeft de eigenaar onder andere nep reviews van z’n producten geplaatst. Ook heeft hij andere dingen gedaan om z’n producten te promoten. Hij heeft onder andere geclaimd
Om veteraan te zijn. Een big deal in de vs Persoonlijk lig ik er niet wakker van. Ik lees het ook achteraf natuurlijk. Ik heb dit allemaal niet meegemaakt. Maar hierdoor is het wel lastiger te verkrijgen in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Nope. Lekker ouderwets zelf doen of via een contact in de USA.
Pff voor jou is het echt een dure hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Ongeveer 7 jaar geleden heeft de eigenaar onder andere nep reviews van z’n producten geplaatst. Ook heeft hij andere dingen gedaan om z’n producten te promoten. Hij heeft onder andere geclaimd
Om veteraan te zijn. Een big deal in de vs Persoonlijk lig ik er niet wakker van. Ik lees het ook achteraf natuurlijk. Ik heb dit allemaal niet meegemaakt. Maar hierdoor is het wel lastiger te verkrijgen in Europa
Lastig te verkrijgen in Europa is allemaal certificering, allemaal duur en daardoor gewoon voor veel artisans niet interessant. Investeren in de markt hier in Europa kost je tienduizenden euro alleen aan testwerk om het legaal te mogen verkopen in winkels hier in NL.

Dat shady verleden heeft er niet heel veel mee te maken, geld wel xD

En ja, het is voor mij een hele, hele dure hobby :P al een jaar of 10 bijna 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Lastig te verkrijgen in Europa is allemaal certificering, allemaal duur en daardoor gewoon voor veel artisans niet interessant. Investeren in de markt hier in Europa kost je tienduizenden euro alleen aan testwerk om het legaal te mogen verkopen in winkels hier in NL.

Dat shady verleden heeft er niet heel veel mee te maken, geld wel xD

En ja, het is voor mij een hele, hele dure hobby :P al een jaar of 10 bijna 8)
Van die certificering zei je laatst al. Ik vind de verzendkosten alleen vaak te hoog bij bijvoorbeeld maggards vind ik het nog wel te doen. Bij PAA vind ik het te veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Gisteren is mijn nieuwe scheerkwast binnen gekomen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuW3XJd57hGqOHdYOHgzK99ehKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRLXZlmIcPYF0mtfEaFRsF9r.jpg?f=fotoalbum_large

Yaqi Sagrada familia, nog niet gebruikt maar voel heerlijk zacht, voor iets van €10 inc verzendkosten en binnen een week in het huis, ik ben benieuwd 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Raymond P schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:29:
Tjah ik ben nu al een maand met proraso (sensitive) en tailor of old bond street (traditional) aan het scheren op advies van hier.

Ik heb mijn pre shave ritueel (aleppo zeep, druivenpitolie) moeten droppen om ook maar iets van de scheerzeep te merken vergeleken met vergulde hand spuitbus (op de droogtijd na). :+

Vooralsnog heeft dit voor mij niet het beoogde resultaat gehad. Mijn grijze kinharen zijn stug, dik en hard.
En scheren is oncomfortabel.

Wat wel lijkt te werken is hoe ik het hiervoor deed in combinatie met een hot towel. Wassen met aleppo zeep, insmeren met een druppeltje druivenpitolie en preppen met de warme doek.
Daarna maakt het niet uit of ik nu vergulde hand spuit of taylor of old bond street sta te kloppen.
Leuk en aardig, nu heb ik die tijd te besteden maar dat zal binnenkort ook wel weer anders zijn.

Ik heb ook flink beperkt in wat ik gebruik, met een peru balsem allergie (oa parfum) kan ik niet zomaar vanalles gebruiken.
Als iemand een idee heeft houd ik mij aanbevolen.

Afaik zijn zowel de aleppo zeep als de druivenpitolie safe voor haar (en dus ook m'n kwast).
Wat voor mesjes gebruik je? Ik heb een hele berg geprobeerd en uiteindelijk vast op feather mesjes. Ik heb ook stugge dikke baardharden maar ook een gevoelige huid en scheren met feathers is zo'n groot verschil ten opzichte van andere mesjes. Het scheert veel comfortabeler en is milder voor mijn huid. Als je die nog niet geprobeerd hebt zou ik dat eens aanraden.

Sterker nog, als ik me twee dagen niet scheer en een aardige baard heb kom ik er soepel zonder trekkend gevoel door heen zonder een uitgebreide voorbereiding als een douche of hot towel. Persona zijn ook goed scherp, alleen vond ik die niet zo mild voor mijn huid, kreeg ik irritatie van.

[ Voor 8% gewijzigd door ndonkersloot op 20-03-2021 09:38 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Feathers zijn fijn, maar zijn tijdens m'n 3e shave niet comfortabel meer.
Ik ben blijven hangen op Polsilver Iridium, eerste beurt oncomfortabel maar daarna een aantal shaves stabiel.

Ik had ook de issue dat Feather wat gingen roesten als ik een dagje niet geschoren had en vond ze daarom prijzig.
Geen feathers meer liggen maar met astra stainless had ik hetzelfde probleem, ik ga eens testen of ik dat nog steeds heb.
Die Proraso is ook zo vet dat ik geen roest in de buurt van mijn wasbak verwacht. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Dat is grappig, bij mij is het precies andersom. Feather vond ik wel heel scherp, maar niet smooth. Heel veel mensen vinden Feathers trouwens wel fijn, dus altijd goed om te proberen

De krabber maakt ook een groot verschil. Mijn voorkeur gaat uit naar een grotere blade gap of open kam. Ik moet er niet aan denken om stug, dik haar met een milde krabber er af te scheren/trekken/worstelen.

Bedankt voor je uitleg over PAA, Yesjohn!
Ik wil nog even nadrukkelijk er bij zeggen dat ik PAA producten gewoon nog zou willen kopen. Ik lig hier persoonlijk niet echt wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik gebruik een Parker 99R. Voor zover mijn meetinstrument accuraat is op dat niveau meet ik een blade gap tussen .78mm en 1.05mm afhankelijk van hoe strak ik 'm draai.
In praktijk scheer ik met een blade gap van +/- .9mm.
De exposure kan ik niet meten, denk ik, maar de mesjes steken zeker uit.

Hoe zit dat met een grotere gap en flex van de mesjes? Met m'n shavette voel ik het mesje gewoon veren op een stug haartje, daar heb ik geen trek in.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:17:

Ik gebruik Shipito.com
Ga volgende week weer wat dingen die ik heb verzameld van US artisans deze kant op sturen.
Niet goedkoop, zeker als je producten met alcohol over de zee wil versturen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tS-2LPlmC0EWYuo86TPO2KxS4NM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wvDYqk69eB1cMOABNFH3p7ol.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zullen we een rondje favoriete scheerzeep/creme doen?

Alleskunner. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6L0ZZLFD7Zw_l_HATOutOwBKaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FfyOEbIVpbY8rc9M0yZ1yWat.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1FeX5AqFKQw9_i0glXrsMAz9TE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r14zx1Q1Tgf8WZkieYeXTQB7.jpg?f=fotoalbum_large

Een beetje gemengde gevoelens, eind resultaat is redelijk goed maar ik had moeite met de lather te bouwen.
Weet het niet maar lukte mij niet. Nieuwe kwast, nieuwe zeep en voor de eerste keer een face-lather, waarschijnlijk volgende keer beter 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Oyster schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:04:

[Afbeelding]
Niet veel ervaring maar tot nu toe beste zeep...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3htBoeXc1TZrOK9jfQgEEMfAQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BagTcFKPWXYBUn9FTUvYyxoB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oyster schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:04:

[Afbeelding]
Dat lukt mij niet, ik heb niet een favoriet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Afbeeldingslocatie: https://www.deverguldehand.nl/assets/image-cache/de-vergulde-hand-scheerschuim-groot-duplicate.dda2f3eb.webp

* Raymond P rent hard weg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik vind het ook best lastig om te bepalen wat mijn favoriete zeep is. Ik trek mijn lade gewoon open en ik kijk waar ik die dag zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kijkt triggered naar het woord scheerschuim })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Mijn favoriete zeep (zomers) Margaritas in the Arctic van Stirling, met afstand..
Herfst: Varen ook van Stirling
Winter: Rose van Kepinkh
Voorjaar Monarch van Noble Otter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:57:
Mijn favoriete zeep (zomers) Margaritas in the Arctic van Stirling, met afstand..
Herfst: Varen ook van Stirling
Winter: Rose van Kepinkh
Voorjaar Monarch van Noble Otter
Varen <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zb0i8VhA8zAJIAmhUxtUSEsUPS8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3xKuWiKjqHbmYBL1A5VZpeHP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmkQkZBAk4m5cFu-0t7oxnl04G0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5pcFRwY1tr9Y9qSIgp1NQzVi.png?f=fotoalbum_tile

Zo, mijn Rod Neep Retro Deluxe is weer thuis! Knot die erin zat was iets meer aan het shedden dan me aanstond. Contact gezocht met Reyes Restores in de US en gekeken wat die voor me kon betekenen.
Die durfde gelukkig de klus wel aan, dus kwast ingezonden en een paar weken later is dit dus het resultaat <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Jawel, een waarlijk goddelijke Fougère zeep, één van de aller aller beste zelfs O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Ik heb nog niet heel veel zepen gehad, alle proraso's daarvan vond ik rood en groen het fijnste en 3 Taylor of old bond streets. Op dit moment vind ik deze fijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiibTIcKCVyXMaMdtAfvnlO__zE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wkno2I0sDbJ44KoPPrSMK7gX.jpg?f=user_large

De volgende keer wil ik eens dr. Harris proberen. Weet nog niet welke, Arlington of Windsor. Iemand ervaringen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
En dan uiteraard, mijn shave van vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0JLfXzRw4Q-b8Dl2cabBc68z-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBX01SbiXkOKCUZ76OARqsoj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 21 March 2021
Prep :Cold water
Razor: Koraat
Brush: SV 2.0 Shaving Brush in Thuya Briar Root
Soap: Saponificio Varesino 70th Anniversary
After-shave: Saponificio Varesino 70th Anniversary
EdP: Saponificio Varesino 70th Anniversary

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgIT8p3p20twX3-Ne_bWyYrx0hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twhEu1WgQeAuzrUjTZD1nfs8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Turdie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:52:
SOTD 21 March 2021
Prep :Cold water
Razor: Koraat
Brush: SV 2.0 Shaving Brush in Thuya Briar Root
Soap: Saponificio Varesino 70th Anniversary
After-shave: Saponificio Varesino 70th Anniversary
EdP: Saponificio Varesino 70th Anniversary

[Afbeelding]
😍😍

Hoe is de aftershave? Ik las ergens dat een beetje “vettig “ is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:08:
[...]

😍😍

Hoe is de aftershave? Ik las ergens dat een beetje “vettig “ is.
Klopt het is meer een skin food, ik vind hem wel erg prettig. Zit ook een beetje alcohol in waardoor je toch wel een lichte burn hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 21-03-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Jammer, ik heb vette huid dus ik kan niet alles gebruiken 😢

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yesjohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-pCqZrv9Oq9FNDPkYmgLjBLark=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2myM5OFXa5e2R9FoTzAclh1T.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil ook mee doen vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Turdie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Klopt het is meer een skin food, ik vind hem wel erg prettig. Zit ook een beetje alcohol in waardoor je toch wel een lichte burn hebt.
Trouwens, gebruikt jij andere AS van saponificio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Trouwens, gebruikt jij andere AS van saponificio?
Ja ik heb alle geuren van SV, en ook alle AS-en (en ook alle 3 EdP's)

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 22-03-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Ok, zijn ze allemaal “vettig” of alleen de 70th?
Ik wil graag een zeep met matchen AS en saponificio staat boven op mijn lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:36:
Ok, zijn ze allemaal “vettig” of alleen de 70th?
Ik wil graag een zeep met matchen AS en saponificio staat boven op mijn lijst.
Nee er zijn wel een aantal die wat minder vettig zijn, denk aan Desert Vetiver en Cubebe
Als je een zeep en AS wil matchen, zou je ook is kunnen kijken bij Extro Cosmesi, die is heel makkelijk bij Alpha Men te verkrijgen, en goede prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 22-03-2021 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqActRtbiOYKIk5gGOJXvtxi5NQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OF19bXV82KIAXkXX92AHuo1Z.png?f=fotoalbum_large

Oh yesssss :D Kwastje presteert weer heerlijk en t geurtje is zooooo nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Turdie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Nee er zijn wel een aantal die wat minder vettig zijn, denk aan Desert Vetiver en Cubebe
Als je een zeep en AS wil matchen, zou je ook is kunnen kijken bij Extro Cosmesi, die is heel makkelijk bij Alpha Men te verkrijgen, en goede prijs.
Ja, extro comesi had ik al gezien, zeep heb ik nog niet gebruikt maar de saponificio vind ik echt een super zeep, daarom mijn vraag. Ik neem aan dat alle zepen heel goed zijn allen maar verschillende geuren, ik zal even kijken, bedankt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Ja, extro comesi had ik al gezien, zeep heb ik nog niet gebruikt maar de saponificio vind ik echt een super zeep, daarom mijn vraag. Ik neem aan dat alle zepen heel goed zijn allen maar verschillende geuren, ik zal even kijken, bedankt 😉
Eigenlijk alle geuren van SV daarvan zijn de AS-en niet zo smeuig, behalve 70th Anniversary.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yesjohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dULug_I4eoGSRrW7b_7iWwZV9xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxGT1GoHWKqNdy4ioZr9fkv3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een paar weken geleden mijn Gillette Slim Adjustable naar the Vintage razor shop in Spanje. Ik heb zojuist deze foto gekregen en ik ben heel blij met het resultaat. Ik kan echt niet wachten totdat deze weer binnen is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtigvkSwFULnChlLlBd1HwPld4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PZUDBwYfYcaRK3cUsaVa4t7o.png?f=fotoalbum_large
En vandaag eens deze home-made Old Spice zeep eens proberen met een dasje.
Ging verassend goed, lang laden tot de kwast verzadigd is en gaan met die banaan. Dik houden, niet proberen teveel water toe te voegen en 3 passes is er prima uit te halen. Superslick, lekker geurtje en weer een lekker gladde bakkes :D Wat wil een man nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:38:
[Afbeelding]
En vandaag eens deze home-made Old Spice zeep eens proberen met een dasje.
Ging verassend goed, lang laden tot de kwast verzadigd is en gaan met die banaan. Dik houden, niet proberen teveel water toe te voegen en 3 passes is er prima uit te halen. Superslick, lekker geurtje en weer een lekker gladde bakkes :D Wat wil een man nog meer?
Home made zeep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Yes, vrouwtje in de USA maakt deze dingen zelf. Volledig vegsn stuff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Aha, ik dacht dat je zelf thuis aan het rommelen was geweest 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door yesjohn op 23-03-2021 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:48:
Aha, ik dacht dat je zelf thuis aan het rommelen was geweest 8)7
Nee dankje, teveel werk 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
yesjohn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:00:
[Afbeelding]

Ik heb een paar weken geleden mijn Gillette Slim Adjustable naar the Vintage razor shop in Spanje. Ik heb zojuist deze foto gekregen en ik ben heel blij met het resultaat. Ik kan echt niet wachten totdat deze weer binnen is
Nice, ik was ook erg tevreden met mijn restoratie bij hun.
Uit welk jaartal komt je apparaat vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
koesie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Nice, ik was ook erg tevreden met mijn restoratie bij hun.
Uit welk jaartal komt je apparaat vandaan?
Ik weet het pas helemaal zeker als hij weer binnen is natuurlijk :). Maar zover inderdaad zeer tevreden. Het duurt wel redelijk lang. Maar ik heb geen haast en Victor (de eigenaar) communiceert alles keurig naar mij toe. Ik denk dat dit iets is wat hij er voor de lol bij doet.

Uit 1966 geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
[Afbeelding]

Looking good 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:53
[Afbeelding]

Wat was er aan de hand met de Gillette Slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ingelogd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:05:
[...]

Wat was er aan de hand met de Gillette Slim?
Het was de minder bekende semi slant variant ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
yesjohn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Ik weet het pas helemaal zeker als hij weer binnen is natuurlijk :). Maar zover inderdaad zeer tevreden. Het duurt wel redelijk lang. Maar ik heb geen haast en Victor (de eigenaar) communiceert alles keurig naar mij toe. Ik denk dat dit iets is wat hij er voor de lol bij doet.

Uit 1966 geloof ik.
Het apparaat wat ik hem stuurde zag er niet uit (https://imgur.com/a/t5cueHu.
Was het een echte restauratie, wellicht niet, maar hij was wel weer helemaal schoon, uitgelijnd en werkte naar behoren.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Yh1Yjc/Screenshot-2021-03-23-174136.png
Ging het snel, nee dat zeker niet. De post hielp bij mij ook niet mee.
En Victor houd je inderdaad goed op de hoogte.
En de prijs was echt heel goedkoop vond ik, was iets meer dan € 25,- inclusief verzending terug naar NL.

Ik was er erg tevreden over al met al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Zo te zien zijn zepen van Ariana & evans beschikbaar in een paar Nederlandse winkels (niet op voorraad maar well te bestellen).
In ben benieuwd oa naar kaizen. Iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:51:
Zo te zien zijn zepen van Ariana & evans beschikbaar in een paar Nederlandse winkels (niet op voorraad maar well te bestellen).
Ik heb er een paar. Goed spul wel. Ook vrij prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Volgens mij iets van €25, niet echt goedkoop maar ook niet te duur
Kaizen is €23

[ Voor 11% gewijzigd door chulin op 24-03-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:51:
Ik heb er een stuk of 15, omdat ik VIP club member ben kan ik ze wat goedkoper krijgen. Super goede base, een van de beste Tallow bases nu op de markt.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 24-03-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Turdie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb er een stuk of 15, omdat ik VIP club member ben kan ik ze wat goedkoper krijgen. Super goede base, een van de beste Tallow bases nu op de markt.
😱😱😱

Wordt veel besproken over de nieuwe kaizen formule, schijnt goed te zijn. Zijn alle zepen nu gebaseerd op kaizen of alleen maar de nieuwste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:50:
[...]

😱😱😱

Wordt veel besproken over de nieuwe kaizen formule, schijnt goed te zijn. Zijn alle zepen nu gebaseerd op kaizen of alleen maar de nieuwste?
Alle zepen zijn nu Kaizen, voor VIP Club Members is zelfs al Kaizen 2(K2) beschikbaar. De nieuwe releases zijn dus in K2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Turdie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Alle zepen zijn nu Kaizen, voor VIP Club Members is zelfs al Kaizen 2(K2) beschikbaar. De nieuwe releases zijn dus in K2
ok, bedankt.
Ik ga een paar samples bestellen. In het begin was ik op zoek naar een lekkere geur maar nu ga ik meer richten op zepen voor gevoelige vette huid. Ik ben bijv achtergekomen dat de CK6 formule van PAA niet werk, lekker zeep en super slick maar bij mij blijft mijn huid vet en glanzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:15:
[...]

ok, bedankt.
Ik ga een paar samples bestellen. In het begin was ik op zoek naar een lekkere geur maar nu ga ik meer richten op zepen voor gevoelige vette huid. Ik ben bijv achtergekomen dat de CK6 formule van PAA niet werk, lekker zeep en super slick maar bij mij blijft mijn huid vet en glanzend.
Samples zijn er bijna niet van Kaizen vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik was de zepen altijd eraf. Met zeep. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
A&E hebben geen samples. Of je moet geluk hebben dat een shop zelf gemaakte samples verkoopt, maar dat is knap zeldzaam. Of geluk hebben dat iemand zelf samples maken wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Oh, jammer
Net mooie shave gehad met wholly kaw 1776 , niet onder de indruk van de geur maar super resultaat.
Ook voor de eerste keer als AS Floyd menthol vigoroso, super post shave gevoel 😍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Lampuhkap schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:13:
A&E hebben geen samples. Of je moet geluk hebben dat een shop zelf gemaakte samples verkoopt, maar dat is knap zeldzaam. Of geluk hebben dat iemand zelf samples maken wil.
Shavedash verkoopt een aantal samples.

Bron: ik heb zelf net wat gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Trouwens @chulin als je een vettige huid hebt, dat gaat geen zeep voor je oplossen. Wat dan wel zou kunnen helpen is talkpoeder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:28:
[...]

Ik vermoed dat dat geen Kaizen samples zijn, maar zijn vorige base is ook prima eigenlijk. Kaizen wordt enorm goed gehyped op dit moment.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 24-03-2021 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-07 12:16
Vanavond maar even "green power" inzetten tegen m'n 10 dagen-baardje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V86Td9BoY5nLLErfcbbjE082fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZBbGwRZ6APQdHIydz303rGM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
[...]

Gevonden, bedankt 😉
Turdie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:37:
Trouwens @chulin als je een vettige huid hebt, dat gaat geen zeep voor je oplossen. Wat dan wel zou kunnen helpen is talkpoeder
Ik ben nog steeds aan het proberen en experimenteren maar bijv met proraso wit en wholly kaw heb ik veel minder last van.
Wat bedoel je met talkpoeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Ik vermoed dat dat geen Kaizen samples zijn, maar zijn vorige base is ook prima eigenlijk. Kaizen wordt enorm goed gehyped op dit moment.
Er staat bij van wel. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het waar is

[ Voor 9% gewijzigd door yesjohn op 24-03-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Gevonden, bedankt 😉

[...]

Ik ben nog steeds aan het proberen en experimenteren maar bijv met proraso wit en wholly kaw heb ik veel minder last van.
Wat bedoel je met talkpoeder?
Als post shave wat talkpoeder op je gezicht aanbrengen. Degene die ik ken die het gebruiken doen dat met een kwast die ze niet fijn vinden
https://www.thealphamen.nl/proraso-talkpoeder-container.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Ok, weer wat geleerd, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
[...]

De hele running joke rondom Peter en A&E is dat iedereen altijd roept om samples, maar die ze nooit maakt/uitbrengt/verkoopt ookal is de vraag enorm.

Dus de engie manier om normaal aan samples te komen is of personen of shops die ze zelf maken, maar "officiele" (wat klinkt dat dom btw, maar je snapt me wel denk ik) samples zijn er niet.

Maar wel mooi dat ShaveDash ze heeft, dat scheelt enorm met investeren in die zepen, dan word het nog eens goedkoop proberen, dus dat is een fijne tip. Thanks! (Y)

1 van de weinige shops met samples. Lucky man 😎👍👍

Welke heb je gehaald?

[ Voor 52% gewijzigd door Lampuhkap op 24-03-2021 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Maggards verkoopt ook samples en heeft er zelfs meer. Dit zijn ook “zelfgemaakte” samples. Wel jammer. Ik heb niet altijd zin om gelijk een vol potje aan te schaffen.

Ik heb deze samples besteld:
Asian Pear
Vacanza Romana
Amber Rose

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4QrkTgfvogNPODU_AWBBc-ZkJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MUZwxMmIlltGp4Cp4EI4Kam1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:21:
Maggards verkoopt ook samples en heeft er zelfs meer. Dit zijn ook “zelfgemaakte” samples. Wel jammer. Ik heb niet altijd zin om gelijk een vol potje aan te schaffen.

Ik heb deze samples besteld:
Asian Pear
Vacanza Romana
Amber Rose
Asian Pear is echt een fantastische geur, Amber Rose trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik ben heel benieuwd. Ik heb ze gekocht omdat ik het gewoon een keer wilde proberen.

Dat is het voordeel van samples vind ik. Dat je niet de hele tijd in hetzelfde hoekje blijft hangen.
Pagina: 1 ... 42 ... 79 Laatste