Dan zal ik wel op het verkeerde been gezet zijn. De kwast op de foto lijkt toch wel heel veel op mijn eigen Mühle. Als je bij allerlei kleine bedrijfjes dezelfde ingekochte spulletjes ziet dan ga je denken dat ze alleen maar hun naam op andermans spullen plakken.Lampuhkap schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:46:
[...]
Nee, die kopen zeker weten niet in bij Muhle. Deze meneer heeft zijn creme geheel zelf ontwikkeld. Ik heb in het test groepje gezeten in 2011/2012.
De zeep, creme, balms, pre-shave, allemaal in-house ontwikkeld en geproduceerd!
De hardware word idd wel bij andere partijen gehaald (waar precies, geen idee) maar alle software is in-house developeddowntime schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Dan zal ik wel op het verkeerde been gezet zijn. De kwast op de foto lijkt toch wel heel veel op mijn eigen Mühle. Als je bij allerlei kleine bedrijfjes dezelfde ingekochte spulletjes ziet dan ga je denken dat ze alleen maar hun naam op andermans spullen plakken.
Toevallig deze ook geprobeerd afgelopen week en mega enthousiast.... geen lopende kraan met warm water meer, gewoon met koud water af spoelen.... en glad resultaat zonder irritatie hier!HoppyF schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:30:
Kent iemand het product Revolotion van The Shaving Institute?
Heb hier een gratis 10ml sample van geprobeerd en ik was aangenaam verrast.
Het is een soort gel die je op de nat gemaakte huid doet.
Kleine hoeveelheid van ongeveer 1cm.
Het schuimt niet je ziet het ook niet op de huid maar kunt daarna lekker scheren.
Als je huid te droog wordt nog een beetje nat deppen en verder scheren.
Daarna afdrogen en klaar.
Geen vette zooi of plakkerig iets wat achterblijft. Meteen dus ook een soort aftershave lotion.
Scheerolie lijkt er wat op maar voelt vettig en plakkerig aan en blijft in de wasbak hangen, deze scheer lotion niet.
Link:
https://theshavinginstitute.com/pages/starten-met-de-lotion
Vandaag met BF nog 15% korting ook.
***members only***
Heb meteen een grote tube besteld...
@Lampuhkap
Wat gebruik je precies voor het maken van je foto's ? Ik loop nog steeds een beetje te rotzooien met het vinden van de juiste setting
Wat gebruik je precies voor het maken van je foto's ? Ik loop nog steeds een beetje te rotzooien met het vinden van de juiste setting
Voor mij werkt Adobe Lightroom perfect. Ik maak foto's met mijn telefoon en gooi dan het modern profiel van lightroom er overheen.
[ Voor 50% gewijzigd door Turdie op 03-03-2021 20:11 ]
Een Puluz lightbox en een S21 Ultra, that's it. 0 nabewerkingyesjohn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:04:
@Lampuhkap
Bedankt beide. Ik moet gewoon wat meer dingetjes proberen
. Ik vind het er op dit moment niet uitzien bij mij
Dat had ik in begin ook, todat ik me bedacht om de foto's buiten te maken op een tafeltje met een handdoek (buiten heb je namelijk het beste licht).yesjohn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:34:
Bedankt beide. Ik moet gewoon wat meer dingetjes proberen. Ik vind het er op dit moment niet uitzien bij mij
@yesjohn je zou natuurlijk ook eens een kijkje kunnen nemen in het fotografie deel van GOT 
Fotografie & Video
Daar staan ook een hoop tips en tricks en anders zijn er genoeg die willen helpen
Fotografie & Video
Daar staan ook een hoop tips en tricks en anders zijn er genoeg die willen helpen
Bedankt allemaal. Ik moet gewoon wat dingen gaan proberen en niet na de SOTD van Lampuhkap gaan denken "laat ik er ook een posten". Vooral niet rond 8 uur. Het meeste licht is dan natuurlijk al weg
:strip_exif()/f/image/OplYKbwf68rytxirdWzn9MzB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben een beetje laat voor de show your gear challenge maar ik heb vandaag alles even uit m'n lade gehaald
Geen idee hoe goed hier wordt opgelet maar ik heb ook nog een Gillette Slim Adjustable. Die is niet zichtbaar op de foto maar die heb ik inmiddels verstuurd om opgeknapt te worden
Gisteren zijn mijn samples van shavedash bezorgd, en vandaag (met dank aan @Turdie
) mijn bestelling van Stirling. Ik kan voorlopig weer vooruit.
![]() | ![]() |
Nice.....
Mijn shavedash bestelling is onderweg 🤔
Mijn shavedash bestelling is onderweg 🤔
Of je koopt ook een lightbox net zoals @Lampuhkap , dan maakt de tijd niet meer uityesjohn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:01:
Bedankt allemaal. Ik moet gewoon wat dingen gaan proberen en niet na de SOTD van Lampuhkap gaan denken "laat ik er ook een posten". Vooral niet rond 8 uur. Het meeste licht is dan natuurlijk al weg
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 05-03-2021 19:56 ]
Ik zou zeggen niet tegen @Lampuhkap op kijken...😥
Gewoon je eigen SOTD plaatsen, zoals ik af en toe doe, is goed genoeg, denk ik 😉
Gewoon je eigen SOTD plaatsen, zoals ik af en toe doe, is goed genoeg, denk ik 😉
Mooie collectie....yesjohn schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:42:
[Afbeelding]
Ik ben een beetje laat voor de show your gear challenge maar ik heb vandaag alles even uit m'n lade gehaald. Lang niet zo indrukwekkend als sommige anderen hier maar het is een begin.
Geen idee hoe goed hier wordt opgelet maar ik heb ook nog een Gillette Slim Adjustable. Die is niet zichtbaar op de foto maar die heb ik inmiddels verstuurd om opgeknapt te worden
Trouwens, geen zepen🤪
Zepen ? Wie gebruikt dat nou ? Gewoon zo scheren. Geen zeep, geen water. Gewoon alleen het mesje zonder het ergens in te doen.
Maar ik had besloten om alleen de hardware op deze foto te zetten
Shavedash bestelling is aangekomen 🥰
Gelijk een SOTD/review plaatsen.
:strip_exif()/f/image/C5NA0uXnHpEoSeGVpTPt3aJB.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je iedereen op het net mag geloven , MDC produceert een van de beste zepen, dus gelijk aan het testen geweest.
Het is idd heel zuinig, je hebt maar een klein beetje nodig, geur is een beetje teleurstellend, heerlijke citrus geur maar niet erg aanwezig. Mooie creamy lather, niets bijzonders dacht ik, maar.......
Super post shave gevoel en waarschijnlijk mijn beste “close” shave allertijden. Na het scheren doe ik altijd een pass met de aluin steen om te voelen hoe en wat, vandaag was voor de eerste keer dat ik bijna geen enkele prikje voelde 😱, voel super glad, zacht en geen enkele irritatie.
Ten aanvulling, vandaag een nieuwe polsilver mesje gebruikt.
Super blij 👌
:strip_exif()/f/image/C5NA0uXnHpEoSeGVpTPt3aJB.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je iedereen op het net mag geloven , MDC produceert een van de beste zepen, dus gelijk aan het testen geweest.
Het is idd heel zuinig, je hebt maar een klein beetje nodig, geur is een beetje teleurstellend, heerlijke citrus geur maar niet erg aanwezig. Mooie creamy lather, niets bijzonders dacht ik, maar.......
Super post shave gevoel en waarschijnlijk mijn beste “close” shave allertijden. Na het scheren doe ik altijd een pass met de aluin steen om te voelen hoe en wat, vandaag was voor de eerste keer dat ik bijna geen enkele prikje voelde 😱, voel super glad, zacht en geen enkele irritatie.
Super blij 👌
Die zeep heb ik aan een mede scheerder gegeven omdat ik schijnbaar niet tegen één van de stoffen die gebruikt is kan, mijn huid werd geïrriteerd door deze zeep, een probleem dat ik bij hun Fougere zeep niet heb. Ik kreeg er een heel branderig gevoel van en rode vlekken..chulin schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:26:
[Afbeelding]
Super blij 👌
De geur vond ik wel aardig, niet uitstekend, maar gewoon erg aangenaam.
Jammer, ik vind agrumes heel fijne zeep.
Fougere lees ik alleen maar goede dingen, staat op mijn verlanglijstje.
Nu de 1 miljoen dollars question...
MDC is volgens mij de duurste zeep maar is zijn prijs waard?
Fougere lees ik alleen maar goede dingen, staat op mijn verlanglijstje.
Nu de 1 miljoen dollars question...
MDC is volgens mij de duurste zeep maar is zijn prijs waard?
Er zijn er in dezelfde prijsklasse, MdC zit dan ook gewoon met erg veel inhoud in het potje, dat draagt bij aan de prijs.
Het is allemaal zo persoonlijk, een zeep die de een uitstekend bevalt (durf ik vergulde hand te noemen?) vind de ander je reinste verschrikking (ik o.a.), een geur die iemand lekker vind, kan als een scheet ruiken voor een ander, beste zeep (qua basis scheer genot/gemak/glij quotient) vind ik de zepen van Kepkinh https://www.etsy.com/shop/KEPKINH?ref=nla_listing_details al heeft ie meerdere zeep basis, b.v. de Rosa is werkelijk een genot, als je van rozengeur houd, maar vooral omdat hij zo verdomd lekker scheert en mijn huid voelt werkelijk picobella aan na het scheren hiermee (je kunt ook samples bij hem bestellen).
Feit is wel dat al zijn zepen eenzelfde basis onder geur hebben, die bespeur je, weliswaar heel in de verte, (behalve in de Rosa) in al zijn zepen, dat ligt je of het ligt je niet.
Ik persoonlijk vind zijn zepen echt spectaculair
Het is allemaal zo persoonlijk, een zeep die de een uitstekend bevalt (durf ik vergulde hand te noemen?) vind de ander je reinste verschrikking (ik o.a.), een geur die iemand lekker vind, kan als een scheet ruiken voor een ander, beste zeep (qua basis scheer genot/gemak/glij quotient) vind ik de zepen van Kepkinh https://www.etsy.com/shop/KEPKINH?ref=nla_listing_details al heeft ie meerdere zeep basis, b.v. de Rosa is werkelijk een genot, als je van rozengeur houd, maar vooral omdat hij zo verdomd lekker scheert en mijn huid voelt werkelijk picobella aan na het scheren hiermee (je kunt ook samples bij hem bestellen).
Feit is wel dat al zijn zepen eenzelfde basis onder geur hebben, die bespeur je, weliswaar heel in de verte, (behalve in de Rosa) in al zijn zepen, dat ligt je of het ligt je niet.
Ik persoonlijk vind zijn zepen echt spectaculair
Ik vond MDC erg tegenvallen qua performance in vergelijking tot andere zepen, en ik vond de argumes helemaal niks, de combinatie van musk en citrus vond ik echt helemaal niks.
Performance vind ik goed, nieuw in deze wereld dus niet veel ervaring. Geur is ok maar had meer van verwacht, zeg maar iets stronger.
Verder, hoe is het met de strirling lemon chill?
Shavingtime.co.uk vermeld netjes de juiste prijs op de verpakking
. Pas hier dus op dat je niet achteraf een rekening krijgt
Die Fougere bevalt hier echt supergoedRoosW schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:38:
[...]
Die zeep heb ik aan een mede scheerder gegeven omdat ik schijnbaar niet tegen één van de stoffen die gebruikt is kan, mijn huid werd geïrriteerd door deze zeep, een probleem dat ik bij hun Fougere zeep niet heb. Ik kreeg er een heel branderig gevoel van en rode vlekken..
De geur vond ik wel aardig, niet uitstekend, maar gewoon erg aangenaam.
Heerlijk licht subtiel groen geurtje. Echt heel fijn in combinatie met de Le Pere Lucien Fougere AS
Qua zeepbasis een prima zeep, maar kan niet op opboetsen tegen de USA zepen en dat heeft er alles mee te maken dat we hier in de EU enorm aan banden liggen wat betreft gebruik van bepaalde stoffen enzo. Besides that, het is een enorm zuinige zeep, heerlijk zacht schuim, fijne slickness. Geurtjes zouden idd sterker mogen, maar ik vind het ook wel wat hebben, dat subtiele, voor als je eens niet in de mood bent om als geurbom rond te lopen.chulin schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:26:
[Afbeelding]
Super blij 👌
Argumes nooit geprobeerd, maar ik heb wel de Classic, de Fougere en de Unscented en de Rose in huis gehad. Rose verkocht, Classic ook verkocht (kon ik een mooi dealtje op krijgen) dus euhm, ja, ik ben wel fan
Volgende zeep wordt PAA met zijn nieuwe CK6 formule, hoge verwachtingen 🇺🇸
'chulin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:27:
Volgende zeep wordt PAA met zijn nieuwe CK6 formule, hoge verwachtingen 🇺🇸
Hele goede vegan base, ik heb een paar maanden geleden ook PAA ontdekt.
Prima, lemon geur mag wel sterker wat mij betreft (van andere Stirling zepen ben ik gewend dat de geur sterker is).chulin schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:20:
Performance vind ik goed, nieuw in deze wereld dus niet veel ervaring. Geur is ok maar had meer van verwacht, zeg maar iets stronger.
[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 08-03-2021 17:27 ]
Ik was bij het begin erbij, toen het nog geen PAA was maar gewoon How To Grow a Moustache en later een uitbreiding kreeg naar zijn vrouw d'r merk. Petal Pushers Fancies. En daarna is later alles pas gaan fuseren in Phoenix ShavingTurdie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:41:
[...]
'
Hele goede vegan base, ik heb een paar maanden geleden ook PAA ontdekt.
Ik weet nog wel de oude Barbasoul waar hij uiteindelijk een Cease and Desist letter voor kreeg, wat de geboorte werd van CAD!
[ Voor 13% gewijzigd door Lampuhkap op 07-03-2021 13:16 ]
Vandaag kennis gemaakt met PAA
:strip_exif()/f/image/TSntMIgcKPWa1Y282VYF2Ect.jpg?f=fotoalbum_large)
Had hoge verwachtingen.... man wat een heerlijke zeep 😱
Lekker zomers citrusachtige geur, lather is echt niet normaal, super zacht en met een paar druppels water blijft komen. Ik heb 3 passes gedaan maar had genoeg voor nog 3 of meer.
Post shave gevoel is uitstekend.
Is deze zeep beter dan agrumus van MDC? Weet ik niet, moet ik nog een tweede ronde doen maar beide zijn imo heel erg goed, beter dan de andere dat ik geprobeerd heb zoals proraso of Stirling.
Jammer dat de future fiction aftershave niet te koop is in Nederland , tenminste ik kan het niet vinden.
:strip_exif()/f/image/TSntMIgcKPWa1Y282VYF2Ect.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker zomers citrusachtige geur, lather is echt niet normaal, super zacht en met een paar druppels water blijft komen. Ik heb 3 passes gedaan maar had genoeg voor nog 3 of meer.
Is deze zeep beter dan agrumus van MDC? Weet ik niet, moet ik nog een tweede ronde doen maar beide zijn imo heel erg goed, beter dan de andere dat ik geprobeerd heb zoals proraso of Stirling.
Jammer dat de future fiction aftershave niet te koop is in Nederland , tenminste ik kan het niet vinden.
deze week mijn leaf shave ontvangen en reeds 2 keer gebruikt voor mijn hoofd. bijzonder goed resultaat, maar wel even wennen. heb een 2-tal puistjes op mijn hoofd en die zijn toch niet bestand tegen de 3 mesjes :x
was een klein bloedbad in de douche.
gebruik voorlopig nog atijd standaard gillette scheerschuim, maar misschien toch eens kijken voor iets beters.
tegenrichting scheren is toch altijd een pijnlijke bedoening, weet niet of daar een betere techniek of zeep voor bestaat...
was een klein bloedbad in de douche.
gebruik voorlopig nog atijd standaard gillette scheerschuim, maar misschien toch eens kijken voor iets beters.
tegenrichting scheren is toch altijd een pijnlijke bedoening, weet niet of daar een betere techniek of zeep voor bestaat...
PSN - ps4 : sir_kowlier
Nevermind hoofd was niet wakkerchulin schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:50:
Vandaag kennis gemaakt met PAA
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Lampuhkap op 08-03-2021 12:18 ]
Ik heb daar wel is wat over gehoord, hoe scheert die? Is ie agressief of juist mild?Lampuhkap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:50:
[Afbeelding]
Mijn Carbon Shaving Co Cx-316L is binnen!
Recent voor het eerst eens scheercrème gebruikt. En dan niet zoals ik het gewend ben als een soort zachte zeep in een potje wat je er alsnog uit moet poetsen met je kwast, maar echt een soort crème uit een tube.
Bevalt eigenlijk ook prima als is de beleving natuurlijk wel iets minder. Geur lekker stevig en met een bijpassende balsem ruik je het de hele dag (Proraso geel was het of zo).
Daarnaast ook eens Derby Premium geprobeerd en die zijn eigenlijk best fijn. Heb ooit Derby Extra gehad en sindsdien had ik een hartgrondige haat jegens Derby, maar dat is blijkbaar niet helemaal terecht.
Bevalt eigenlijk ook prima als is de beleving natuurlijk wel iets minder. Geur lekker stevig en met een bijpassende balsem ruik je het de hele dag (Proraso geel was het of zo).
Daarnaast ook eens Derby Premium geprobeerd en die zijn eigenlijk best fijn. Heb ooit Derby Extra gehad en sindsdien had ik een hartgrondige haat jegens Derby, maar dat is blijkbaar niet helemaal terecht.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
:strip_exif()/f/image/nUdqZBmSN6YmbwoO2GPXDrg2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een lightbox gekocht
Dit was voor mij de eerste keer scheren met TOBS. Ik had een tijdje geleden een sample besteld en deze nu pas gebruikt. Het was prima maar ik denk dat ik een beetje verwend ben. Ik maak de sample op maar ik ga hier geen potje van bestellen.
/f/image/e88TZK1EWFdtqQJs7WwI9QEd.png?f=fotoalbum_large)
En jawel, mijn eerste shave met een Outlaw (Y) 😃
Lekker scheerdertje.
Goed zwaar handvatje met lekker veel grip.
Vrij mild kopje, echt een oppakken en gaan ding.
Ik mis we de feedback aan alle kanten, die je bij de Carbon wel hebt.
Geen verkeerd ding al zeg ik het zelf!
En de Turkish Coffee is gewoon weer een knaller!
Al reageert mijn huidje wel een beetje op de zeep en de AS.
Hoe is de koffie geur van deze zeep ? Ik heb nu Stirling Iced coffee en ik vind de geur heerlijk maar ik ruik eerder hazelnoot dan koffieLampuhkap schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:29:
[Afbeelding]
En jawel, mijn eerste shave met een Outlaw (Y) 😃
Lekker scheerdertje.
Goed zwaar handvatje met lekker veel grip.
Vrij mild kopje, echt een oppakken en gaan ding.
Ik mis we de feedback aan alle kanten, die je bij de Carbon wel hebt.
Geen verkeerd ding al zeg ik het zelf!
En de Turkish Coffee is gewoon weer een knaller!
Al reageert mijn huidje wel een beetje op de zeep en de AS.
Ik heb hem ook, omdat de eigenaar Peter Charkalis heeft me per ongeluk twee tubs gestuurd dus heb er eentje over.yesjohn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:59:
[...]
Hoe is de koffie geur van deze zeep ? Ik heb nu Stirling Iced coffee en ik vind de geur heerlijk maar ik ruik eerder hazelnoot dan koffie
Het is niet een koffie geur vind ik, maar neigt meer richting Baileys. Ik moest erg wennen omdat ik een koffie geur verwachtte.
Trouwens als je lid wordt van zijn VIP Club, krijg je 20% korting op al zijn zepen en aftershaves, en eerder toegang tot releases.
[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 11-03-2021 20:13 ]
Off the puck is het een beetje mokka, als je m opschuimt komt de koffiegeur wel wat meer naar voren, maar dat mokka achtige blijft.yesjohn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:59:
[...]
Hoe is de koffie geur van deze zeep ? Ik heb nu Stirling Iced coffee en ik vind de geur heerlijk maar ik ruik eerder hazelnoot dan koffie
Aftershave is nog iets meer koffie, met een zoetig randje.
Erg lekker wel!
Jammer dat het geen echte koffie geur is. Die vip club lijkt me niks vanwege de verzendkosten helaas. Daarnaast had ik mezelf beloofd om deze maand geen nieuwe scheet attributen meer te kopen (dat is helaas niet gelukt)Turdie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:11:
[...]
Ik heb hem ook, omdat de eigenaar Peter Charkalis heeft me per ongeluk twee tubs gestuurd dus heb er eentje over.
Het is niet een koffie geur vind ik, maar neigt meer richting Baileys. Ik moest erg wennen omdat ik een koffie geur verwachtte.
Trouwens als je lid wordt van zijn VIP Club, krijg je 20% korting op al zijn zepen en aftershaves, en eerder toegang tot releases.
Hehe he said scheetyesjohn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:24:
[...]
Jammer dat het geen echte koffie geur is. Die vip club lijkt me niks vanwege de verzendkosten helaas. Daarnaast had ik mezelf beloofd om deze maand geen nieuwe scheet attributen meer te kopen (dat is helaas niet gelukt)
Welcome to the rabbit hole van wetshavingyesjohn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:24:
[...]
Daarnaast had ik mezelf beloofd om deze maand geen nieuwe scheet attributen meer te kopen (dat is helaas niet gelukt)
[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 11-03-2021 21:36 ]
The Matrix noemen we dat. Once in, you cannot go out again.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XSmp4E3kMk98eepXMruezqRK.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Vfw9z7waQ3VfYIUKLxCXTBf8.png?f=user_large)
And the reality is, cartridges suck. Scheren is leuk en er is teveel om niet te willen proberen
[ Voor 7% gewijzigd door Lampuhkap op 11-03-2021 21:54 ]
Oeps ik dacht dat ik in een ander topic zat. Maar dit is het scheer topic
yesjohn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:55:
[...]
Oeps ik dacht dat ik in een ander topic zat. Maar dit is het scheer topic
Yep, zeer verslavend 🥰
Trouwens, hier wordt veel over zepen gesproken maar relatief weinig over aftershaves, in mijn optiek ook heel erg belangrijk.
Ik heb een vette-gevoelig huid, sommige ATS laten een glimmende vette gezicht achter.
Een vraag naar de experts, welke producten kunnen jullie mij aanraden?
Ik ben zeker geen expert en ik heb zelf eerder een droge huid. Maar ik gebruik sinds kort witch hazel en ik ben hier zeer tevreden over. Ik heb echt het idee dat dit mijn huid enorm kalmeert. Je krijgt hier geen vettige huid van. Ik zelf gebruik daarna wel een asb. Voor de geur moet je dit spul alleen niet gebruiken.chulin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:07:
[...]
Yep, zeer verslavend 🥰
Trouwens, hier wordt veel over zepen gesproken maar relatief weinig over aftershaves, in mijn optiek ook heel erg belangrijk.
Ik heb een vette-gevoelig huid, sommige ATS laten een glimmende vette gezicht achter.
Een vraag naar de experts, welke producten kunnen jullie mij aanraden?
In Nederland is het alleen lastig verkrijgbaar vind ik of er zijn weinig ervaringen van te vinden. Ik heb zelf een flesje via Maggerds besteld en dat is redelijk betaalbaar vind ik zelf
Toevallig was ik aan het lezen oa over witch hazel 😉.
Als ik goed begrip met een droge huid moet je geen AS gebruiken met alcohol omdat huid juist droger wordt of een ASB daarna gebruiken.
Bij mij is waarschijnlijk juist anders om, AS met alchohol zonder ASB. Trouwens net gezien dat Stirling ASB heeft met witch hazel, misschien een goede combo voor mij.
Ik zat te denken voor AS aan floid of thalers maar deze is niet te krijgen in Nederland.
Voor ASB denk ik aan sitirling... geuren genoeg om te kiezen
Bedankt
Als ik goed begrip met een droge huid moet je geen AS gebruiken met alcohol omdat huid juist droger wordt of een ASB daarna gebruiken.
Bij mij is waarschijnlijk juist anders om, AS met alchohol zonder ASB. Trouwens net gezien dat Stirling ASB heeft met witch hazel, misschien een goede combo voor mij.
Ik zat te denken voor AS aan floid of thalers maar deze is niet te krijgen in Nederland.
Voor ASB denk ik aan sitirling... geuren genoeg om te kiezen
Bedankt
Ik zie nu dat Turkisch Coffee ook beschikbaar is bij Slickboys in de UK, wellicht ook een optie.yesjohn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:24:
[...]
Jammer dat het geen echte koffie geur is. Die vip club lijkt me niks vanwege de verzendkosten helaas. Daarnaast had ik mezelf beloofd om deze maand geen nieuwe scheet attributen meer te kopen (dat is helaas niet gelukt)
https://slickboys.co.uk/c...rkish-coffee-shaving-soap
Bedankt. Dat had ik gisteren ook al gezien. Nederlandse retailers hebben deze ook en vanwege de verzendkosten is dit vaak goedkoper. Het is dan alleen wel een pre order dus er is een vrij lange wachttijdTurdie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:04:
[...]
Ik zie nu dat Turkisch Coffee ook beschikbaar is bij Slickboys in de UK, wellicht ook een optie.
https://slickboys.co.uk/c...rkish-coffee-shaving-soap
Volgens mij heeft Peter de zepen een paar weken geleden al naar Europa gestuurd dus ik verwacht dat ze elk moment op voorraad zullen zijn. Hij had daar wat dingen over gepost in de VIP groep waar ik inzityesjohn schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:13:
[...]
Bedankt. Dat had ik gisteren ook al gezien. Nederlandse retailers hebben deze ook en vanwege de verzendkosten is dit vaak goedkoper. Het is dan alleen wel een pre order dus er is een vrij lange wachttijd
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 12-03-2021 13:19 ]
Is de Safety Razor voor lichaam en onder de gordels aan te raden? Heb altijd Gillette body + scheergel gebruikt omdat het "veiliger" is voor de oO
Het kan, geen agressief mes pakken. Liefst gewoon goede scheerzeep pakken, niet van die meuk uit bus. Opletten wat je doet.Zensu schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:18:
Is de Safety Razor voor lichaam en onder de gordels aan te raden? Heb altijd Gillette body + scheergel gebruikt omdat het "veiliger" is voor de oO
En gebruik een goede balm bij nabehandeling.
Prima te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Lampuhkap op 13-03-2021 22:21 ]
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog niet veel over gelezen DE mesjes, ben nog beetje aan het bladeren.Lampuhkap schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:20:
[...]
Het kan, geen agressief mes pakken. Liefst gewoon goede scheerzeep pakken, niet van die meuk uit bus. Opletten wat je doet.
Prima te doen.
Ik moet nog een krabbertje kopen, waarschijnlijk Merkur 23c of Edwin Jagger de89. Wat bedoel je met agressieve mesjes? Heb je misschien voorbeeld welke non agressieve
Voor nabehandeling gebruik ik de "vergulde hand aftershave balsem".
[ Voor 5% gewijzigd door Zensu op 13-03-2021 22:26 ]
En dan voornamelijk niet die ice/menthol meuk die ik voorbij heb zien komen.Lampuhkap schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:20:
[...]
Het kan, geen agressief mes pakken. Liefst gewoon goede scheerzeep pakken, niet van die meuk uit bus. Opletten wat je doet.
Prima te doen.
[ Voor 68% gewijzigd door Raymond P op 13-03-2021 22:26 ]
- knip -
Een niet agressieve krabber pakken, Merkur 23, EJ DE89, prima. Astra erin, das niet al te scherp wat voor het gevoelige huidje daar fijner is.Zensu schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:25:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog niet veel over gelezen DE mesjes, ben nog beetje aan het bladeren.
Ik moet nog een krabbertje kopen, waarschijnlijk Merkur 23c of Edwin Jagger de89. Wat bedoel je met agressieve mesjes? Heb je misschien voorbeeld welke non agressieve
Voor nabehandeling gebruik ik de "vergulde hand aftershave balsem".
Idd prima balm
In de zomer is dat wel nice 😎 😂Raymond P schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:25:
[...]
En dan voornamelijk niet die ice/menthol meuk die ik voorbij heb zien komen.
Groot gelijk! Ik had een Rituals Samurai Ice Shower gekregen...halleluja oO het prikt!Raymond P schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:25:
[...]
En dan voornamelijk niet die ice/menthol meuk die ik voorbij heb zien komen.
@Lampuhkap Ik "ervaar" Astra stainless wel als scherp, ze gaan alleen maar een enkel scheerbeurtje mee bij mij.
Ik neem aan dat je de Astra platinum bedoelt? Die heb ik liever niet.
@Zensu Ik heb een spraytje zelffabricaat met wat ethanol waar een flinke dosis menthol kristallen in opgelost is. Dat doe je ook maar 1 keer.
@Zensu Ik heb een spraytje zelffabricaat met wat ethanol waar een flinke dosis menthol kristallen in opgelost is. Dat doe je ook maar 1 keer.

[ Voor 28% gewijzigd door Raymond P op 13-03-2021 22:47 ]
- knip -
Wat is jouw voorkeur voor een beginner qua mes? Scheergel is wel lekker makkelijk onder de douche. Of is het taboo in deze forumRaymond P schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:44:
@Lampuhkap Ik "ervaar" Astra stainless wel als scherp, ze gaan alleen maar een enkel scheerbeurtje mee bij mij.
Ik heb namelijk ook overwogen om een oneblade te kopen, maar door deze forum wel enthousiast om een safety razor te proberen
Ik heb zelf een Merkur 34C HD als beginnersmes, daar heb je ook long handle varianten van, is net wat je fijner vind.Zensu schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:02:
[...]
Wat is jouw voorkeur voor een beginner qua mes? Scheergel is wel lekker makkelijk onder de douche. Of is het taboo in deze forum
Ik heb namelijk ook overwogen om een oneblade te kopen, maar door deze forum wel enthousiast om een safety razor te proberen
Voor mij waren de blauwe Astra's altijd wel nice als medium scherp mesje. Voshkods, Rapira's zitten voor mij persoonlijk ook in die regio. Personna's zijn ook wel nice.
Alles uit een spuitbus is gewoon niet zo fijn. Zit veel spul in wat eerder uitdroogt dan verzorgd en ervoor zorgt dat het slick is.
Zelfs met de simpelste scheerzeep ben je al beter af dan met scheergel.
Gewoon een goedkoop kwastje kopen voor benee, goedkoop kwastje voor daarboven en gaan met die banaan.
En ik voel mij niet gekwalificeerd om te antwoorden. 
Wat Lampuhkap schrijft, gaan met die banaan. Als je je open haalt dan heb je (hopelijk) iets geleerd.
Wat betreft het zaakje daaronder kan ik alleen adviseren dat netjes op temperatuur te brengen.
Als je een scherp mesje over een verschrompelde ballon trekt dat weet je zeker dat 'ie naderhand lek is.
Wat Lampuhkap schrijft, gaan met die banaan. Als je je open haalt dan heb je (hopelijk) iets geleerd.
Wat betreft het zaakje daaronder kan ik alleen adviseren dat netjes op temperatuur te brengen.
Als je een scherp mesje over een verschrompelde ballon trekt dat weet je zeker dat 'ie naderhand lek is.
- knip -
Leren van een cart naar een krabber moet je toch welRaymond P schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:16:
En ik voel mij niet gekwalificeerd om te antwoorden.
Learning curve ++ for sure, maar als je niet bang bent van een uitdaging en bereid bent te leren, hey
Het maakt niet uit wat je scheert. Rustig de tijd nemen is nooit een slecht idee
.
Maar even heel iets anders. Wat is jullie mening over pre shave ? Ik heb dit ongeveer een weekje gebruikt maar ik heb een beetje het idee dat het de scheerzeep buiten spel zet.
Maar even heel iets anders. Wat is jullie mening over pre shave ? Ik heb dit ongeveer een weekje gebruikt maar ik heb een beetje het idee dat het de scheerzeep buiten spel zet.
Ik ben nu de pre shave van PAA (Cube) aan het testen en die doet dat niet, ik vermoed dat je pre shave van Proraso gebruikt die maakt inderdaad je scheerschuim een beetje kapot.yesjohn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:52:
Het maakt niet uit wat je scheert. Rustig de tijd nemen is nooit een slecht idee.
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 14-03-2021 12:02 ]
Dat klopt inderdaad. Merk je dan een voordeel van de PAA pre shave ?Turdie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:01:
[...]
Ik ben nu de pre shave van PAA (Cube) aan het testen en die doet dat niet, ik vermoed dat je pre shave van Proraso gebruikt die maakt inderdaad je scheerschuim een beetje kapot.
Ja ik merk wel een voordeel. Zie hier voor meer info van PAA zelf:yesjohn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Dat klopt inderdaad. Merk je dan een voordeel van de PAA pre shave ?
https://phoenixartisanacc...riginal-8oz-preshave-soap
[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 14-03-2021 12:31 ]
Hier ook een tevreden gebruiker van de cube 2.0yesjohn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Dat klopt inderdaad. Merk je dan een voordeel van de PAA pre shave ?
Pre-shave = cheater fluid.
Beetje alsof je van Euro87 ineens racebenzine wil maken met een octane booster.
Nee, gewoon NEE. Koop dan gewoon direct goed spul (met andere woorden, neem de tijd voor een fatsoenlijke prep)
Een goede douche met goed warm water doet meer goed voor je baard dan al die andere troep
Euro-winkel conditioner is al beter dan die andere pre-shave meuk
Zoals je kan lezen, ik ben geen fan 
Pre-shave oils are a BIG NO NO! de olie heeft namelijk de kans de haren van je kwast te slopen. Dus kijk daar alsjeblieft mee uit.
Beetje alsof je van Euro87 ineens racebenzine wil maken met een octane booster.
Nee, gewoon NEE. Koop dan gewoon direct goed spul (met andere woorden, neem de tijd voor een fatsoenlijke prep)
Een goede douche met goed warm water doet meer goed voor je baard dan al die andere troep
Euro-winkel conditioner is al beter dan die andere pre-shave meuk
Pre-shave oils are a BIG NO NO! de olie heeft namelijk de kans de haren van je kwast te slopen. Dus kijk daar alsjeblieft mee uit.
Tjah ik ben nu al een maand met proraso (sensitive) en tailor of old bond street (traditional) aan het scheren op advies van hier.
Ik heb mijn pre shave ritueel (aleppo zeep, druivenpitolie) moeten droppen om ook maar iets van de scheerzeep te merken vergeleken met vergulde hand spuitbus (op de droogtijd na).
Vooralsnog heeft dit voor mij niet het beoogde resultaat gehad. Mijn grijze kinharen zijn stug, dik en hard.
En scheren is oncomfortabel.
Wat wel lijkt te werken is hoe ik het hiervoor deed in combinatie met een hot towel. Wassen met aleppo zeep, insmeren met een druppeltje druivenpitolie en preppen met de warme doek.
Daarna maakt het niet uit of ik nu vergulde hand spuit of taylor of old bond street sta te kloppen.
Leuk en aardig, nu heb ik die tijd te besteden maar dat zal binnenkort ook wel weer anders zijn.
Ik heb ook flink beperkt in wat ik gebruik, met een peru balsem allergie (oa parfum) kan ik niet zomaar vanalles gebruiken.
Als iemand een idee heeft houd ik mij aanbevolen.
Afaik zijn zowel de aleppo zeep als de druivenpitolie safe voor haar (en dus ook m'n kwast).
Ik heb mijn pre shave ritueel (aleppo zeep, druivenpitolie) moeten droppen om ook maar iets van de scheerzeep te merken vergeleken met vergulde hand spuitbus (op de droogtijd na).
Vooralsnog heeft dit voor mij niet het beoogde resultaat gehad. Mijn grijze kinharen zijn stug, dik en hard.
Wat wel lijkt te werken is hoe ik het hiervoor deed in combinatie met een hot towel. Wassen met aleppo zeep, insmeren met een druppeltje druivenpitolie en preppen met de warme doek.
Daarna maakt het niet uit of ik nu vergulde hand spuit of taylor of old bond street sta te kloppen.
Leuk en aardig, nu heb ik die tijd te besteden maar dat zal binnenkort ook wel weer anders zijn.
Ik heb ook flink beperkt in wat ik gebruik, met een peru balsem allergie (oa parfum) kan ik niet zomaar vanalles gebruiken.
Afaik zijn zowel de aleppo zeep als de druivenpitolie safe voor haar (en dus ook m'n kwast).
- knip -
Wat een verschillende meningen over pre shave
. Mij maakt het niet uit of het een extra product is. Ik merk gewoon dat de slickness van de scheerzeep minder is door de pre shave die ik gebruik. The cube ga ik in de toekomst misschien nog naar kijken
Ik zou kijken naar een zeep van Wholly Kaw of Zingari Man, beide erg gericht op skincare. Op shavedash.com kan je samples bestellen.Beiden worden ook verkocht bij SlickBoys in de UK.Raymond P schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:29:
Tjah ik ben nu al een maand met proraso (sensitive) en tailor of old bond street (traditional) aan het scheren op advies van hier.
Wellicht is een vegan zeep van PAA ook een optie. Beide al deze zepen heb je geen pre-shave meer nodig, gewoon je gezicht nat maken met warm water of koud water, en dan kwasten en scheren maar. Als je een moeilijke huid hebt zou ik oppassen met Tallow zepen, want kunnen nog wel is wat gevoeligheid/irritatie uitlokken en je meer richten op de vegan zepen.
Ik zou sowieso die oliën skippen, dat kan er allemaal voor zorgen dat scheermes meer over je haren glijd, in plaats ze echt afscheren, en daarnaast zoals @Lampuhkap al zei, slecht voor je kwast.
Welke krabber en mesje gebruik je? Bij een zware, stugge baard zou je is kunnen kijken naar de Gillette Nacet DE mesjes.
[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 14-03-2021 15:10 ]
Alle Wholly Kaw lijken helaas af te vallen voor mij.
Simpele ossewit/tallow zepen kan ik overigens prima tegen, het zijn de toevoegingen die vaak niet zo lekker gaan.
De Zingari bevat castor olie, maar die kan ik denk ik wel uitproberen.
Ik gebruik een Parker 99R met Polsilver iridium. Redelijk agressief en scherp dus.
Dat ging al een lange tijd (minstens 3 jaar) goed. Sinds pakweg een jaartje merk ik dat het vooral rond/op m'n kin gewoon niet lekker meer gaat.
Ik dacht dat het aan de stash Polsilver lag, en dat die onverhoopt botter waren geworden. Ik ben toen opnieuw het welbekende lijstje afgegaan maar zelfs met Feathers in de 99R kwam ik er amper doorheen.
Gillette Nacet heb ik naar gekeken maar niet kunnen bemachtigen.
Ik heb ook een shavette geprobeerd, maar daarbij zit zo veel flex op het mesje dat het net een springveer lijkt.
Omdat het allemaal samen lijkt te vallen met m'n vergrijzing heb ik de conclusie getrokken dat dat de boosdoener is.
Oud worden is nieuw voor mij
Ik ging er eigenlijk van uit dat dit een common issue was.
De simpelste oplossing, full goatee, gaat gepaard met een nieuwe vriendin. Vandaar dat ik naar een andere oplossing zoek.
Simpele ossewit/tallow zepen kan ik overigens prima tegen, het zijn de toevoegingen die vaak niet zo lekker gaan.
Ik gebruik een Parker 99R met Polsilver iridium. Redelijk agressief en scherp dus.
Dat ging al een lange tijd (minstens 3 jaar) goed. Sinds pakweg een jaartje merk ik dat het vooral rond/op m'n kin gewoon niet lekker meer gaat.
Ik dacht dat het aan de stash Polsilver lag, en dat die onverhoopt botter waren geworden. Ik ben toen opnieuw het welbekende lijstje afgegaan maar zelfs met Feathers in de 99R kwam ik er amper doorheen.
Ik heb ook een shavette geprobeerd, maar daarbij zit zo veel flex op het mesje dat het net een springveer lijkt.
Omdat het allemaal samen lijkt te vallen met m'n vergrijzing heb ik de conclusie getrokken dat dat de boosdoener is.
Oud worden is nieuw voor mij
De simpelste oplossing, full goatee, gaat gepaard met een nieuwe vriendin. Vandaar dat ik naar een andere oplossing zoek.
- knip -
Heb je ook de Vegan formule van Wholly Kaw geprobeerd? Elke zeep die Wholly Kaw uitbrengt komt in een vegan en tallow versie. Kijk is rond op shavedash.com, er zijn vast nog andere zepen om te proberen, misschien Saponificio Varesino (best prijzig).Raymond P schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:07:
Oud worden is nieuw voor mijIk ging er eigenlijk van uit dat dit een common issue was.
Wellicht een andere krabber proberen?
De nacets kun je hier krijgen
https://www.razorbladescl...gillette-nacet-stainless/
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 14-03-2021 18:20 ]
Op Marktplaats staat een verkoper met een partijtje van 200! Gillette Nacet. Ik ben niet de verkoper en ken de verkoper ook niet. Wel heb ik vorig jaar 1 pakje van 5 mesjes gekregen bij mijn aankoop van 100 mesjes Wilkinson Sword. De Nacet mesjes vond ik persoonlijk iets beter dan de Wilkinson. Maar ja, 2 mesjes per maand is een voorraad van 4 jaar.Raymond P schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:07:
Oud worden is nieuw voor mijIk ging er eigenlijk van uit dat dit een common issue was.
Ik ben daarnaast uiterst tevreden met mijn Parker 99R.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
@Turdie Ik heb nog geen Wholly Kaw geprobeerd.
Ze gebruiken in alle zepen die ik heb bekeken een ingredient (phenoxyethanol) waar ik slecht op reageer.
De meeste huidverzorgingsproducten zijn overigens absoluut niet geschikt voor de gevoelige huid of de allergische huid. Mja zolang ik m'n huid bescherm met een pre-shave olie gaat het bijna nooit mis.
Ik wil best een andere krabber proberen, en heb uiteraard geprobeerd wat ik nog had liggen. Muhle R89 voelt alsof ik niet geschoren heb.
Wat betreft de Nacet, voor zover ik mij had ingelezen waren het de Nacets uit Israel die zo goed zouden moeten zijn, uit dezelfde fabriek als Personna Red.
Hoe is zo'n blade vergeleken met een Feather?
@Meubelmaker Thx voor de tip. 200 is wat veel. Inmiddels heb ik voldoende blades om een urn van te laten gieten dus die zouden er ook nog wel bij kunnen.
Ze gebruiken in alle zepen die ik heb bekeken een ingredient (phenoxyethanol) waar ik slecht op reageer.
De meeste huidverzorgingsproducten zijn overigens absoluut niet geschikt voor de gevoelige huid of de allergische huid. Mja zolang ik m'n huid bescherm met een pre-shave olie gaat het bijna nooit mis.
Ik wil best een andere krabber proberen, en heb uiteraard geprobeerd wat ik nog had liggen. Muhle R89 voelt alsof ik niet geschoren heb.
Wat betreft de Nacet, voor zover ik mij had ingelezen waren het de Nacets uit Israel die zo goed zouden moeten zijn, uit dezelfde fabriek als Personna Red.
@Meubelmaker Thx voor de tip. 200 is wat veel. Inmiddels heb ik voldoende blades om een urn van te laten gieten dus die zouden er ook nog wel bij kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 14-03-2021 20:04 ]
- knip -
Pas op mesjes kopen van marktplaats of ebay, zitten vaak fakes bij.Meubelmaker schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:37:
[...]
Op Marktplaats staat een verkoper met een partijtje van 200! Gillette Nacet. Ik ben niet de verkoper en ken de verkoper ook niet. Wel heb ik vorig jaar 1 pakje van 5 mesjes gekregen bij mijn aankoop van 100 mesjes Wilkinson Sword. De Nacet mesjes vond ik persoonlijk iets beter dan de Wilkinson. Maar ja, 2 mesjes per maand is een voorraad van 4 jaar.
Ik ben daarnaast uiterst tevreden met mijn Parker 99R.
De Nacet is eigenlijk vergelijkbaar met de Feather qua scherpte, alleen veel comfortabler en "smoother"Raymond P schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:52:
@Turdie Ik heb nog geen Wholly Kaw geprobeerd.
Zie ook refinedshave voor sharpness tests van DE mesjes: https://www.refinedshave.com/razor-blade-sharpness-testing/
Dan wordt het Zingari Man proberen, er zijn nog wel andere zepen gericht op skincare.
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 15-03-2021 10:19 ]
@Raymond P
Gisteren toevallig voor de eerste keer saponificio varesino (70th anniversary) gebruikt. Zonder twijfel zeer goede zeep, net gekeken bij thealphamen, zonder phenoxyethanol.
Ik had een sample bij shavedash.com besteld, misschien is een optie.
Gisteren toevallig voor de eerste keer saponificio varesino (70th anniversary) gebruikt. Zonder twijfel zeer goede zeep, net gekeken bij thealphamen, zonder phenoxyethanol.
Ik heb alle geuren van SV, inderdaad hele goede zeep. Had ik al aangeraden aan @Raymond Pchulin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:24:
@Raymond P
Oh, ik heb het gemist.Turdie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Ik heb alle geuren van SV, inderdaad hele goede zeep. Had ik al aangeraden aan @Raymond P
Ieg met de mogelijkheid om een sample te kunnen bestellen, lijkt mij een goede optie om te proberen, ook omdat goed beschikbaar zijn in Nederland.
Mijn zoektocht naar een lekker zomer, citrusachtige zeep is nog niet afgerond maar tot nu toe staat saponificio boven op de lijst. Ik wil graag ook lemon chill van Stirling proberen maar ik vind saponificio, MDC en PAA beter dan Stirling, ze zijn duurder maar zuiniger.
Owh dan gaat er een hele wereld voor je open, ik kan tientallen zepen op noemen die een citrus geur hebben.chulin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:44:
[...]
Oh, ik heb het gemist.
Ieg met de mogelijkheid om een sample te kunnen bestellen, lijkt mij een goede optie om te proberen, ook omdat goed beschikbaar zijn in Nederland.
Mijn zoektocht naar een lekker zomer, citrusachtige zeep is nog niet afgerond maar tot nu toe staat saponificio boven op de lijst. Ik wil graag ook lemon chill van Stirling proberen maar ik vind saponificio, MDC en PAA beter dan Stirling, ze zijn duurder maar zuiniger.
Ik kan proberen een sample van mijn Lemon Chill te maken voor je en naar je opsturen,dan kun je hem proberen? Stuur mij maar een DM bij interesse.
Hier ook een harde baard icm gevoelig huid. Ben nieuwe in deze wereld en nog steeds aan het experimenteren. Voorheen maar 1x in de week scheren, nu zeker 4, paar dagen achter elkaar en een dagje rust.Raymond P schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:36:
Thx voor de tips. Ik ben benieuwd of ik daar m'n baard zacht mee krijg.
Misschien placebo effect maar mijn baard lijkt iets zachter, zelf ben zeer tevreden met het resultaat. Beste advies (heb ik ook gekregen 😉) niet te hard drukken. Soms doe ik 4 passes, in het begin wilde ik te snel.
Als je echt een harde baard hebt zou je de Muhle R41 krabber kunnen proberen, het is wel een krabber met een handleiding, maar als je hem eenmaal onder controle hebt is ie fantastisch. Zeer geschikt voor harde baard, wel aan de aggresieve kant. Ik heb ook een enorme zware baard, en heb me jarenlang zeer succesvol glad geschoren met de Muhle R41. Met deze krabber is de techniek wel heel belangrijk (dus geen druk zetten zoals eerder al gezegd). Je zult over deze krabber allemaal wild west verhalen lezen, maar dat valt erg mee als je hem eenmaal onder controle hebt.
[ Voor 41% gewijzigd door Turdie op 15-03-2021 11:17 ]
Heel erg bedankt 👏Turdie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:49:
[...]
Owh dan gaat er een hele wereld voor je open, ik kan tientallen zepen op noemen die een citrus geur hebben.
Ik kan proberen een sample van mijn Lemon Chill te maken voor je en naar je opsturen,dan kun je hem proberen? Stuur mij maar een DM bij interesse.
En dit is juist het probleem, tegenwoordig zijn er veel goede producten te krijgen.
Stirling is super bekend en maakt goede zepen maar persoonlijk vind ik andere merken beter presteren( is en blijft persoonlijk). Gebruik 4 verschillende Stirling zepen maar toch zijn MDC, PAA en en saponificio imo beter, of beter gezegd werken bij mij beter 😉
Mijn standaard krabber is de Muhle R89, ik heb ook en R41 maar ik heb heb het nog niet onder controle. Af en toe gebruik ik de R41 en wordt alleen maar beter maar mijn techniek is er nog niet.Turdie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:15:
Als je echt een harde baard hebt zou je de Muhle R41 krabber kunnen proberen, het is wel een krabber met een handleiding, maar als je hem eenmaal onder controle hebt is ie fantastisch. Zeer geschikt voor harde baard, wel aan de aggresieve kant. Ik heb ook een enorme zware baard, en heb me jarenlang zeer succesvol glad geschoren met de Muhle R41. Met deze krabber is de techniek wel heel belangrijk (dus geen druk zetten zoals eerder al gezegd). Je zult over deze krabber allemaal wild west verhalen lezen, maar dat valt erg mee als je hem eenmaal onder controle hebt.
[ Voor 36% gewijzigd door chulin op 15-03-2021 11:28 ]
Dat ben ik wel met je eens, ik vind de performance van Stirling ook niet zo goed. Ariana&Evans heeft trouwens ook drie heel lekkere citrus zepen:chulin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:23:
[...]
Heel erg bedankt 👏
En dit is juist het probleem, tegenwoordig zijn er veel goede producten te krijgen.
Stirling is super bekend en maakt goede zepen maar persoonlijk vind ik andere merken beter presteren( is en blijft persoonlijk). Gebruik 4 verschillende Stirling zepen maar toch zijn MDC, PAA en en saponificio imo beter, of beter gezegd werken bij mij beter 😉
[...]
Mijn standaard krabber is de Muhle R89, ik heb ook en R41 maar ik heb heb het nog niet onder controle. Af en toe gebruik ik de R41 en wordt alleen maar beter maar mijn techniek is er nog niet.
Kaizen
Socal Hipster
Orange Verte
En Declaration Grooming ook, eentje die is gemaakt samen met een perfumer:
La Petite Prairie
Never ever. Nacet in dezelfde scherpte als Feather of Kai. Lol, ik weet niet wat je gerookt hebt, maar hell no. Scheert comfortabel en smooth yes, maar veel beter dan een personna Med Prep? NopeTurdie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:16:
[...]
De Nacet is eigenlijk vergelijkbaar met de Feather qua scherpte, alleen veel comfortabler en "smoother"
Zie ook refinedshave voor sharpness tests van DE mesjes: https://www.refinedshave.com/razor-blade-sharpness-testing/
Dan wordt het Zingari Man proberen, er zijn nog wel andere zepen gericht op skincare.
Ik heb ondertussen best een aantal Stirling zepen geprobeerd. En ik ben het er mee eens dat de performance niet de beste is maar ik vind het zeker niet slecht. Is Stirling een beetje overrated ? Misschien wel. Maar ik denk dat het vooral komt omdat het vrij veel gebruikt wordt op onder andere YouTube en Reddit en omdat het relatief makkelijk te krijgen is voor een redelijke prijs.Turdie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:46:
[...]
Dat ben ik wel met je eens, ik vind de performance van Stirling ook niet zo goed. Ariana&Evans heeft trouwens ook drie heel lekkere citrus zepen:
Kaizen
Socal Hipster
Orange Verte
En Declaration Grooming ook, eentje die is gemaakt samen met een perfumer:
La Petite Prairie
Maar als we het hebben over Stirling asb