Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 78 Laatste
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:58
CyberJack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:01:
[...]

Jammer genoeg niet alles van Stirling. De unscented zepen hebben ze bijvoorbeeld niet (Unscented, Unscented with Beeswax en Naked & Smooth bijvoorbeeld). Ik vind zo wie zo maar weinig winkels die unscented zepen verkopen.
Klopt! Stirling wil deze wel verzenden maar mag niet. De EU Certification is niet up to date daarvoor, die moeten eerst geregeld worden en dan kunnen ze deze ook aanbieden in de EU! De Unscented variant dan :)

''If he gets it certified by the EU, we'll get it to him. I can't ship him anything that isn't certified and that one isn't yet.''

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
chulin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Bij de the alpha men is al te bestellen, mooi Vaderdag kado 😀
Besteld! Dank!

Hij staat wel op niet op voorraad dus ik ben benieuwd wanneer ze leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 18-02-2021 16:07 ]

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 22:37
rolandos582 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Klopt! Stirling wil deze wel verzenden maar mag niet. De EU Certification is niet up to date daarvoor, die moeten eerst geregeld worden en dan kunnen ze deze ook aanbieden in de EU! De Unscented variant dan :)

''If he gets it certified by the EU, we'll get it to him. I can't ship him anything that isn't certified and that one isn't yet.''
Kijk, weer iets geleerd. Dan moet ik nog even zuinig zijn op mijn huidige bakje (Unscented with Beeswax).

https://bottenberg.dev

• Turdie
CyberJack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:06:
[...]

Kijk, weer iets geleerd. Dan moet ik nog even zuinig zijn op mijn huidige bakje (Unscented with Beeswax).
Het zou wel meekunnen via mijn shipping service als ik weer dingen naar NL laat verzenden, dan kun je rechtstreeks bij Stirling bestellen.

• CyberJack
Turdie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:08:
[...]
Het zou wel meekunnen via mijn shipping service als ik weer dingen naar NL laat verzenden, dan kun je rechtstreeks bij Stirling bestellen.
Er zit denk ik nog 1/3 in momenteel en er zijn 9 samples onderweg van shavedash. Hier zitten ook 2 scentless zepen tussen (Savonnière du Moulin Donkey Milk en Catie's Bubbles - Le Nude). Ik kan dus nog wel even vooruit.

Maar aan de andere kant bevalt deze momenteel goed, dus waarom er niet 1 op voorraad houden.
Mocht je nog iets gaan bestellen, dan laat maar even weten. :)

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:30
Turdie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Besteld! Dank!

Hij staat wel op niet op voorraad dus ik ben benieuwd wanneer ze leveren.
Zelf goede ervaring, de cube 2.0 was niet op voorraad en vertraging bij de douane. Kreeg meerdere mails met uitleg en uiteindelijk was ie een paar dagen later, goede klantenservice.
Ben benieuwd naar je bevindingen, bij mij staat op nummer één op mijn wenslijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
CyberJack schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Er zit denk ik nog 1/3 in momenteel en er zijn 9 samples onderweg van shavedash. Hier zitten ook 2 scentless zepen tussen (Savonnière du Moulin Donkey Milk en Catie's Bubbles - Le Nude). Ik kan dus nog wel even vooruit.

Maar aan de andere kant bevalt deze momenteel goed, dus waarom er niet 1 op voorraad houden.
Mocht je nog iets gaan bestellen, dan laat maar even weten. :)
Ik bestel iedere maand wel wat, ben van plan na de 25e weer wat dingen te gaan versturen. Ik zal je even PM-en met het adres van de shipping service/warenhuis waar je dingen heen kan laten sturen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 19:46
Zow! Dat ik dit nooit zo eerder heb gedaan.

Wat is scheren een genot met deze starters set.

In het begin ging het nog niet zo soepel maar eenmaal bezig en hoe je het het beste in de hand kan houden was het perfect.
Nu de collectie maar eens wat aanvullen met schuim etc. Als mensen tips/aanbevelingen hebben dan graag.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sADVeUs_IB7AxBQ2uXw02qUvn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1giq2VkpZYOMy9c8ARNEGmmR.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-05 21:31
Na een tijdje niet geschoren te hebben, en ik er uit begon te zien als een zwerver 8)7 , toch maar weer begonnen met de boel bij te houden. Met een trimmer alles op 6mm en daarna een beetje vormgeven met zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PfCnxCnyo78FVfNEGtwuvVDaqk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FosqlapVbolMMyLF89lYPq6l.png?f=user_large

Dat lukt redelijk, maar nog niet zoals ik eigenlijk zou willen. Heeft iemand ervaring met deze dingen?

@sten123

Er is zo veel variatie mogelijk, afhankelijk van je voorkeuren. Zelf ben ik begonnen met het uittesten van verschillende mesjes en later pas de zepen. Het is praktisch als de geur van de zeep aansluit op de geur van je aftershave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Wow Alpha Men heeft me verbaasd, net Stirling Glacial Lemon Chill al binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
sten123 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:04:
Zow! Dat ik dit nooit zo eerder heb gedaan.

Wat is scheren een genot met deze starters set.

In het begin ging het nog niet zo soepel maar eenmaal bezig en hoe je het het beste in de hand kan houden was het perfect.
Nu de collectie maar eens wat aanvullen met schuim etc. Als mensen tips/aanbevelingen hebben dan graag.[Afbeelding]
Welkom in de verslavende prachtige “Shave world”. Ik ben ook een beginner, techniek heb ik nog steeds niet 100% onder controle, soms gaat perfect maar ook af en toe druk ik te hard 🤭.
Vandaag lekker vrij dus mooi de tijd genomen voor een super scheerbeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agRcwEzAqJfPkha6WeaJAaS3TMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GJXVSUrDjUw6UoxecsbXqgu.jpg?f=fotoalbum_large

@Turdie
Als je koude bakkes lekker vindt, dan is deze combo echt super

Ps: ik mis nog een lekker mint/eucalyptus/menthol aftershave, iemand een suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door chulin op 19-02-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Welkom in de verslavende prachtige “Shave world”. Ik ben ook een beginner, techniek heb ik nog steeds niet 100% onder controle, soms gaat perfect maar ook af en toe druk ik te hard 🤭.
Vandaag lekker vrij dus mooi de tijd genomen voor een super scheerbeurt.

[Afbeelding]

@Turdie
Als je koude bakkes lekker vindt, dan is deze combo echt super
Ja die ken ik heb ik de Glacial Spearmint al. Ik heb ook de Glacial Satsuma (ook een aanrader heerlijke mandarijnen geur) en de Glacial Wintergreen ;)
Qua Lemon geur, mag de Lemon Chill wel wat sterker wat mij betreft. Cube en the Cube Tube zijn ook naar me onderweg, wat een toeval.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 19-02-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ook geprobeerd met de cube 2.0 mentholated?
Misschien als de Lather gaat opbouwen wordt sterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:40:
Ook geprobeerd met de cube 2.0 mentholated?
Misschien als de Lather gaat opbouwen wordt sterker.
Ja of ik moet hem even bloomen, dan warmte kan de geur wat meer laten uitkomen
https://phoenixartisanacc...-blooming-back-well-kinda
Volgens mij heb ik alleen de normale Cube gekocht. Maar ik vermoedens dat de geur sterkte tov een paar jaar geleden iets omlaag is gegaan bij Stirling.

Wat ik in een Facebook Live in een Facebook group ook iemand zag doen is na een menthol zeep ijsblokjes over je gezicht halen, dat is wel echt next level.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 19-02-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Bedankt voor de link, echt interessant om te lezen.
Na het scheren was ik mijn gezicht met warm/lauw water en daarna doe ik altijd koude water, dan voel je de menthol nog een keer, met ijsblokjes is volgens mij nog sterker, misschien een beetje extreem 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 12:55
chulin schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Ps: ik mis nog een lekker mint/eucalyptus/menthol aftershave, iemand een suggestie?
Ik heb gisteren zelf Chiseled Face Cryogen balm gekocht bij Maggards. Dit spul zou echt super heftig moeten zijn qua menthol. Ik ben echt heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb gisteren zelf Chiseled Face Cryogen balm gekocht bij Maggards. Dit spul zou echt super heftig moeten zijn qua menthol. Ik ben echt heel erg benieuwd.
Vergelijkbaar met de Glacial Lijn van Stirling

Maar je kunt ook gewoon de PAA Chill Mill kopen en dan kun je iedere zeep zo koud maken als je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Vergelijkbaar met de Glacial Lijn van Stirling

Maar je kunt ook gewoon de PAA Chill Mill kopen en dan kun je iedere zeep zo koud maken als je zelf wil.
Ik had begrepen dat deze heftiger was. Op dit moment was een unscented glacial versie van Stirling niet verkrijgbaar. Ik kon het althans niet vinden.

De chill Mill heb ik van gehoord. Ik vind deze alleen slecht verkrijgbaar. Bij PAA zelf betaal ik $40. Dat vind ik het niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Ik had begrepen dat deze heftiger was. Op dit moment was een unscented glacial versie van Stirling niet verkrijgbaar. Ik kon het althans niet vinden.

De chill Mill heb ik van gehoord. Ik vind deze alleen slecht verkrijgbaar. Bij PAA zelf betaal ik $40. Dat vind ik het niet waard
Je kan ook gewoon een pepermolen kopen/gebruiken en ergens online methol kristallen:
https://www.bol.com/nl/p/...stallen/9200000086437483/

Dat is in weze ook de chill mill.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 19-02-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
In principe vind ik de cube mentholated icm glacial spearmint meer dan genoeg
Nu een goede aftershave en ben ik (voorlopig) klaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:56
chulin schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:37:
In principe vind ik de cube mentholated icm glacial spearmint meer dan genoeg
Nu een goede aftershave en ben ik (voorlopig) klaar
https://www.dutchshavings...7-premier-ice-tonic-700ml
Deze is heel heftig, de menthol dampen blazen je zowat achterwaarts ;)
Hij heeft hem ook als tester geloof ik, kun je hem (e.v.a.) uitproberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVaUhy8TREWXupWDbszmewBv-s4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L5JHZgt08cfT031U70HOoQFH.png?f=fotoalbum_large
Fougere Friday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Je kan ook gewoon een pepermolen kopen/gebruiken en ergens online methol kristallen:
https://www.bol.com/nl/p/...stallen/9200000086437483/

Dat is in weze ook de chill mill.
Nooit over nagedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:35
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Ja ik scheer me met een DE mijn hoofd af en toe. Het is wel wat lastiger. De leaf razor is ook erg populair in de community om je hoofd te scheren met DE mesjes.
Zit net te kijken naar die Leaf, maar bij het voorbeeld van het hoofd scheren laten ze heel mooi de bovenkant van het hoofd zien, maar ik ben benieuwd hoe mooi hij rondom de contouren van bijvoorbeeld de achterkant van je hoofd heen glijdt. Zeker als je daar niet zo mooi bol bent als bovenop.

* PdeBie haalt zich met enige regelmaat aan de achterkant open, omdat zijn schedel niet perfect rond is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
RoosW schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:49:
[...]

https://www.dutchshavings...7-premier-ice-tonic-700ml
Deze is heel heftig, de menthol dampen blazen je zowat achterwaarts ;)
Hij heeft hem ook als tester geloof ik, kun je hem (e.v.a.) uitproberen.
Bedankt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
PdeBie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Zit net te kijken naar die Leaf, maar bij het voorbeeld van het hoofd scheren laten ze heel mooi de bovenkant van het hoofd zien, maar ik ben benieuwd hoe mooi hij rondom de contouren van bijvoorbeeld de achterkant van je hoofd heen glijdt. Zeker als je daar niet zo mooi bol bent als bovenop.

* PdeBie haalt zich met enige regelmaat aan de achterkant open, omdat zijn schedel niet perfect rond is :+
Genoeg te vinden over op Youtube:
YouTube: Leaf Razor | Shannon's Botanica | Etherea | APShaveco
YouTube: 10+ day head shave smashed by the Leaf Razor!

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 19-02-2021 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTQrkNiuPml7xwATDSrqDp3hiCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9x4sOIwhObjq2Qn0GkBwmT5M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
@Lampuhkap
I wonder.........
Hoe groot is je scheer voorraad kast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:37:
@Lampuhkap
I wonder.........
Hoe groot is je scheer voorraad kast?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpPs5uEutRHUx2V3B4RIbvfQVWM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UzQtFHQHxqaoQvqC38mrarXj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Nhovl16TtdVgv-19O5X--sNLLg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PNYC6vbLcAXXJ96CN19nuYD5.png?f=fotoalbum_tile

Er zijn nog best een hele hoop nieuwe speeltjes onderweg uit de US. Zepen, kwasten, razors en die zul je allemaal nog wel op een foto terugzien.
Voorlopig eerst maar een 2e Billy scoren zodra die stink Ikea weer open gaat!

Met voor iedereen hier de uitdaging: show your gear!

[ Voor 10% gewijzigd door Lampuhkap op 20-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Genoeg zie ik......
Lol, ik durf geen foto te maken, 1 krabber, stuck of 4 zeepjes, 1 scheerkwast en 1 aftershave, maar mijn collectie wordt groter, geen enkele twijfel 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:59:
Genoeg zie ik......
Lol, ik durf geen foto te maken, 1 krabber, stuck of 4 zeepjes, 1 scheerkwast en 1 aftershave, maar mijn collectie wordt groter, geen enkele twijfel 😉
Over de jaren heb ik al zeker 3x zo'n volle kast aan zepen en aftershaves gehad. Allemaal verkocht of verruild voor ander mooi spul. Honderden zepen en aftershaves zijn er al door dit huis gegaan, tientallen razors en kwasten en ik begin (na bijna 10 jaar) eindelijk een beetje te vinden wat ik graag wil hebben en wil houden.

Het is een flink avontuur wat nooit op lijkt te houden :D Kwasten en razors, daar ligt op t moment mijn focus. Ik wil ervaring opdoen met wat high end spul, vinden wat ik leuk vind en waar ik dagelijks zonder issues mee kan scheren en al de mindere zeut gewoon wegdoen :P

Kwasten, weg met de productiedingen en gewoon alleen nog maar customs, dat is het doel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Vandaag de dag zijn er idd veel te veel mooie producten te koop en het is heel verslavend, heb ik gemerkt 🤪.
Mijn doel is ook wat ik lekker en bij mij past te kunnen vinden, alleen hoop ik het duurt korter dan 10 jaar en honderden zepen en aftershaves 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Dit is mijn kwasten collectie #TeamDas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uieQ8rYSRHlG18L8nEe4w8MmfF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKrdlaTlFYgcBGw5oaiaiqg7.jpg?f=fotoalbum_large

Moet wat extra planken gaan vrijmaken want mij kast begint vol te raken

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 20-02-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Pff ik vind dat ik al veel spul heb. Ik heb alleen een lade die nu ook nog voor andere doeleinde gebruikt wordt. Ik maak daar liever geen foto van 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:43:
Dit is mijn kwasten collectie #TeamDas
[Afbeelding]

Moet wat extra planken gaan vrijmaken want mij kast begint vol te raken
Ohhhhh...
Gebruikt je ze allemaal?

Das heb ik nog niet geprobeerd maar ik weet nu als ik advies nodig heb naar wie moet vragen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:10:
[...]

Ohhhhh...
Gebruikt je ze allemaal?

Das heb ik nog niet geprobeerd maar ik weet nu als ik advies nodig heb naar wie moet vragen 😉
Ja ik rouleer ze random

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOSxSsWwNG1TTg0XVmEQDFVr68A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NVfzL48GvjegltiIkTw4W9mw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:53:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Er zijn nog best een hele hoop nieuwe speeltjes onderweg uit de US. Zepen, kwasten, razors en die zul je allemaal nog wel op een foto terugzien.
Voorlopig eerst maar een 2e Billy scoren zodra die stink Ikea weer open gaat!

Met voor iedereen hier de uitdaging: show your gear!
#Turdie Show your Gear Deel 2

Hier een foto van mijn aftershave en EdP collectie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvqymhhxP6XaOoCr4P8d_mUOA3w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0YUbexCZvM2vMXsF5TYi42W2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBniTTSR_kTexEfPDdLDSqAHMy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8N69FAIaIab0HUH4mB3s0Mw3.png?f=fotoalbum_large

Le Male Monday!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuS7Cii3VlUgMNWTOvliZWZsICA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqKZ21hkdWV4tCPlhnYfbAX3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
[
Nice SOTD, ben zelf niet heel erg weg van deze Bay Rum variant, beetje licht ipv donker spicy. Wie heeft die kwast gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Lampuhkap schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:03:
[...]

Nice SOTD, ben zelf niet heel erg weg van deze Bay Rum variant, beetje licht ipv donker spicy. Wie heeft die kwast gemaakt?
Deze bay rum heeft er bij mij wat langer over gedaan om een plek te krijgen. De basisnoot doet mij vooral denken aan dennennaalden. Gelukkig blijkt de geur nu uitstekend bij het opkomende voorjaar te passen. De kwast is een losgekochte zelfbouw, 30mm knot met een mahonie handvat meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Iemand bekend met de CK6 formule zepen van Phoenix Artisan ?
Ik zie alleen maar goede dingen op het internet.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:43:
Iemand bekend met de CK6 formule zepen van Phoenix Artisan ?
Ik zie alleen maar goede dingen op het internet.
.
Ja ik heb een aantal zepen recent gekocht in CK6. Ik was enorm positief verrrast over CK6, zeker omdat het helemaal zonder tallow is.

Het fijne van PAA vind ik ook dat Douglas zeep & AS bundles verkoopt, dan hoef je de AS niet apart bij te bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 22-02-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Dacht ik al maar wat bedoel je met Douglas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:09:
Dacht ik al maar wat bedoel je met Douglas?
Douglas Smythe, de eigenaar van PAA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Haha..
Ik was aan het kijken bij douglas.nl 🤪
Ik zie geen bundels te koop hier in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Hebben jullie een goed adresje voor PAA? In Nederland zijn sommige geuren lastig verkrijgbaar vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:00:
Hebben jullie een goed adresje voor PAA? In Nederland zijn sommige geuren lastig verkrijgbaar vind ik
The Alpha Men heeft een aantal van zijn geuren.
Mijnbaard.nl ook zo te zien.
Scheersalon.nl ook

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 22-02-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:02:
[...]

The Alpha Men heeft een aantal van zijn geuren.
Mijnbaard.nl ook zo te zien.
Scheersalon.nl ook
Een aantal idd. Maar helaas niet alle geuren. En meestal zijn dit ook dezelfde producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Een aantal idd. Maar helaas niet alle geuren. En meestal zijn dit ook dezelfde producten
Dan zul je rechstreeks bij hem moeten bestellen, maar dan kun je alleen de zeep bestellen. Of zoals ik het doe via shipito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ivm Europese Certificeringen zijn hier niet alle geuren van PAA, Stirling, A&E enz verkrijgbaar.
En dat heeft weer te doen met iedere zeep met een ander geurtje = andere formule = retesting = duur.

Daarom zijn er van de meeste merken alleen de basisgeuren zeg maar beschikbaar en lopen we alle speciaaltjes mis :P dus die moet je dan importeren, is ook niet goedkoop, i know,. But worth it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ahh wat zonde zeg. Maar goed om te weten voor de toekomst. Maar eigenlijk moet ik gewoon beter kijken naar lokalere producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:09:
Ahh wat zonde zeg. Maar goed om te weten voor de toekomst. Maar eigenlijk moet ik gewoon beter kijken naar lokalere producten
Lokale shit ben je snel op uitgekeken :P
Is allemaal leuk hoor, spul als Trumpers enzo. Maar er is op de Europese markt vrij weinig innovatie meer op zeepgebied.

De US is waar het op het moment booming is met de artisans. Die markt daar gaat zo enorm hard en het aanbod is zo groot dat het bijna niet bij te houden is. Dat is in de EU wel anders :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberJack
chulin schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:59:
Genoeg zie ik......
#show your gear!

Foto maken durf ik nog net, maar veel is het zeker niet.
Zepen, pre-shaves en aftershaves staan hier niet op, maar dat zijn er ook niet veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQ4zDQcU7t-qOdYSv-zwI_KE3Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Nhi8iE49GYeIc6QmLASVt7q.jpg?f=fotoalbum_large

De Yaqi kwast gebruik ik zelden en gaat nog vervangen worden door iets beters. Welke weet ik echter nog niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door CyberJack op 25-02-2021 09:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
Lampuhkap schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:13:
[...]

Lokale shit ben je snel op uitgekeken :P
Is allemaal leuk hoor, spul als Trumpers enzo. Maar er is op de Europese markt vrij weinig innovatie meer op zeepgebied.

De US is waar het op het moment booming is met de artisans. Die markt daar gaat zo enorm hard en het aanbod is zo groot dat het bijna niet bij te houden is. Dat is in de EU wel anders :P
Dat komt mede door de best strenge EU en Nationale regels voor producten die op de huid gebruikt worden, niet onverstandig, maar het maakt het produceren van een nieuwe zeep een dure hobby, en letterlijk elke variant zelfs als enkel de gebruikte hoofdgeur stof word veranderd moet helemaal opnieuw door dezelfde goedkeurings molen heen, langdurig en duur, en zo verlies je dus alle kleinere zeepmakers..
Het zou erg veel helpen als 'men' de regel aan zou passen en bv. een goedkeuringslijst van diverse stoffen zou maken die je dus mag gebruiken om binnen huid gerelateerde producten zonder dure verdere tests en vergunningen nodig te hebben.
Gooi er nog wel een goedkope eindtest in die checkt of de gecombineerde materialen niet alsnog problemen opleveren.
Nu is letterlijk het gebruik van de ene vetsoort ipv de andere in een recept al reden om de volledige zeep weer van het begin af aan opnieuw te moeten laten goedkeuren, bureaucratische nonsens..

Ook een mogelijkheid, maak de test en/of vergunning eisen heel soepel als het om hele kleine producenten gaat..

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 23-02-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Weer wat geleerd hier. Dan moet ik maar spullen blijven importeren die minder goed verkrijgbaar zijn in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
yesjohn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:19:
Weer wat geleerd hier. Dan moet ik maar spullen blijven importeren die minder goed verkrijgbaar zijn in Nederland
Of af en toe een tripje maken richting VS.
Kan je gaan winkelen en (post corona) na "shaving meetings" gaan.
In 1 van de youtube clips van Ken Surfs, gaf hij aan dat er op zo'n meeting in 2019 zelfs Europeanen speciaal waren overgekomen :)

Er zijn in Europa trouwens ook best wel veel kwalitatieve merken te krijgen.
En vaak niet duurder dan de Amerikaanse import producten als je de transportkosten meerekent.
Denk bijvb. aan een Faena (GR), Razor Master (FI) en nog vele Italiaanse, Franse, Duitse en Portugese merken.

Ik zie daarnaast bij een aantal Youtube reviewers wel vaker Russische DE razor reviews voorbijkomen.
Heeft iemand een idee of er ook interessante Russische zepen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqJScuTdO1rhBUht86ehAJLCt48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kju09WYt8azIbLswFSHXzzos.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
CyberJack schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:52:
[...]

#show your gear!

Foto maken durf ik nog net, maar veel is het zeker niet.
Zepen, pre-shaves en aftershaves staan hier niet op, maar dat zijn er ook niet veel.

[Afbeelding]

De Yaqi kwast gebruik ik zelden en gaat nog vervangen worden door iets beters. Welke weet ik echter nog niet :)
Netjes, begin is er al 😉
Trouwens, schijnt zo plastic bakje met de dingetjes (weet de naam niet) in het midden heel handig te zijn om een mooie lather te maken. Klopt dat, en, waar hebt je het gekocht?
Ik gebruik nog steeds een bakje van de action 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJack
chulin schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:15:
[...]
Trouwens, schijnt zo plastic bakje met de dingetjes (weet de naam niet) in het midden heel handig te zijn om een mooie lather te maken. Klopt dat, en, waar hebt je het gekocht?
Deze heb ik ooit op de site van Stirling gezien, maar feitelijk is dit een "slow food hondenvoer bakje". De punten in de bak zorgen er voor dat een hond rustiger/langzamer moet eten. :) Deze komt van Aliexpress, maar die van Stirling is precies het zelfde, alleen dan duurder.

Voor mij werkt deze erg goed. Wij hebben een water ontharder (waterhardheid van 0) en ik hoef de kwast maar 5 seconden over de zeep te halen om vervolgens na 45 to 60 seconden kloppen een volle bak met schuim te hebben. Bij mijn volgende scheerbeurt zal ik eens een foto maken.

Enige nadeel vind ik dat het bakje van plastic is, waardoor de lather redelijk snel afkoelt. Om die reden ben ik zelf nog aan het kijken naar een keramische of porseleine opschuimbak.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberJack op 23-02-2021 16:30 . Reden: Toevoeging afkoelen bakje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Top, bedankt, ik ga proberen, €3,5 is geen geld 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
CyberJack schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:25:
[...]

Deze heb ik ooit op de site van Stirling gezien, maar feitelijk is dit een "slow food hondenvoer bakje". De punten in de bak zorgen er voor dat een hond rustiger/langzamer moet eten. :) Deze komt van Aliexpress, maar die van Stirling is precies het zelfde, alleen dan duurder.

Voor mij werkt deze erg goed. Wij hebben een water ontharder (waterhardheid van 0) en ik hoef de kwast maar 5 seconden over de zeep te halen om vervolgens na 45 to 60 seconden kloppen een volle bak met schuim te hebben. Bij mijn volgende scheerbeurt zal ik eens een foto maken.
Ik heb het ook even gebruikt maar had het gevoel met die hoge ribbels dat ik mijn kwast helemaal vernaggelde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
Arjantje72 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:30:
[...]

Ik heb het ook even gebruikt maar had het gevoel met die hoge ribbels dat ik mijn kwast helemaal vernaggelde :)
Ik beweeg de kwast alleen in een rechte lijn van boven naar beneden en weer terug. Ik draai dus geen rondjes. Dat scheelt al veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
CyberJack schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:33:
[...]

Ik beweeg de kwast alleen in een rechte lijn van boven naar beneden en weer terug. Ik draai dus geen rondjes. Dat scheelt al veel.
Net besteld op Ali, ik zal mijn bevindingen hier delen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberJack
Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbPsdR02l0OKCaIIFz-R2enIjQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0q2OrRA9sAfjBHdT50xhYLW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDJ2F2vsNoJT_qyn3DWN8SbbgqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6JWhquaAW6eQkrKtvnngruz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 22% gewijzigd door CyberJack op 25-02-2021 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZvbvymCFhxkdaLYI9xWEmVFtEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RzXXEkuVTiTZqU36k0SHPZ3Q.png?f=fotoalbum_large
TFS Throwback Thursdays!

Voor de mensen die wel bekend zijn met de wat oudere zepen van TFS, dit was best een speciaaltje.
De zeep kwam in een echt wijnglas, de balm zit in de wijnfles zoals je kan zien.
De parfum heb ik met geluk in Italie nog op weten te duikelen, maar de originele splashes heb ik dan nog niet, dus daar moet ik nog voor jagen :D

Witte wijn als geurtje, wie had dat gedacht bij een scheerzeep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Looking good......😱
Bedankt voor het delen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Fahrenheit Friday!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JN-vrWDfqji6RppY8CuJDD0FTww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UOUhdb9QSn13VoOerWm4zcaF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Fahrenheit 🥰🥰🥰 i love it
Heeft de zeep en balm hetzelfde geur? Zo ja, dan is een must have voor mij

Ps: trouwens gisteren had ik een super shave..
Cube 2.0 als preshave en la toja scheer cream....
Bijna of helemaal geen geur, alleen de menthol van de cube kon ik ruiken maar super glad, zachte, irritatie vrij scheerbeurt, durf bijna niet te zeggen maar misschien beste ooit 😱

[ Voor 56% gewijzigd door chulin op 26-02-2021 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
De zeep is Fahrenheit, de aftershave die erbij hoort ook (maar die is nog onderweg) de balm en aftershave in deze SOTD is een Neroli/Citrus en die haalt die noten mooi naar boven in combinatie met de EdT.

Erg fijne setup voor het zonnige weer dat we nu hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Als ik vragen mag, waar kan ik de zeep en aftershave/balm kopen?

[ Voor 17% gewijzigd door chulin op 26-02-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:03:
Als ik vragen mag, waar kan ik de zeep en aftershave/balm kopen?
Zeep hier o.a
https://www.therazorcompa...d-label-soap-fls-3-0-base

Aftershave/balm is Bergamotto di Calabria
https://www.thealphamen.n...ftershave-bergamotto.html

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 26-02-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Top, bedankt 👌
Hoop de zeep hier in Europe te krijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:25:
Top, bedankt 👌
Hoop de zeep hier in Europe te krijgen is
Denk het niet, First Line Shave komt uit Canada. vziw hebben die nog geen europese retailer.
Maar het is toch geen probleem om in US te bestellen? The Razor Company verzend gewoon naar Europa hoor. Ik snap nooit zo goed, die beginnende scheerders die alleen maar in Europa willen bestellen, terwijl de plek waar het nu gebeurt de US is.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 26-02-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Damn..
Alle goodies komen uit de andere kant van de oceaan

@Turdie
Sorry maar heb ff gekeken en 23$ verzendkosten vind ik een beetje te gek 🤭

[ Voor 44% gewijzigd door chulin op 26-02-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Vraagje aan de kenners hier:
Jaren heb ik me geschoren met een das(silvertip)geen klachten.
Cadeau voor mijn verjaardag was een Mondial Scheerkwast Basic Silvertip Fibre.
Zijn al die Fibres zo zacht? (Ik vind deze zo fijn dat een das echt verleden tijd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Arjantje72 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:41:
Vraagje aan de kenners hier:
Jaren heb ik me geschoren met een das(silvertip)geen klachten.
Cadeau voor mijn verjaardag was een Mondial Scheerkwast Basic Silvertip Fibre.
Zijn al die Fibres zo zacht? (Ik vind deze zo fijn dat een das echt verleden tijd is)
Nee er zijn er ook met meer backbone. Het gaat denk ik niet om de fibre maar om silvertip.
Two band badger finest badger heeft al veel meer backbone en is niet zo fluffy
https://nl.aliexpress.com...8148356.15.942b38ddRP9Ve6

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 27-02-2021 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuPF1EQiBVOzJ1EH3ELVb8Jw5_o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RUyNeWGRDxkKg5meSsbNVQlH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 16:04
Hoi medetweakers...

Ik zit met een probleem en wordt er een beetje hopeloos van. Sinds ik in mijn hals/nek haargroei kreeg was het al een geëtter en naar mijn gevoel is er geen positieve verandering. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd zoals het gebruiken van andere scheermesjes (met minder messen), andere scheerschuim en diverse aftershaves/balsems alleen heel erg mag het allemaal niet baten.

Ik heb zogezegd last van de razor bumps oftewel pseudofolliculitis barbae naar mijn idee.. Ik heb redelijk stug haar en ik heb het geluk dat het lekker krult.. :| oftewel altijd last van ingegroeide haren. Ik heb hier nergens echt last van behalve in mijn hals/nek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bVO4SDa.png
OP deze foto valt het nog enigszins mee..

Wat zijn mijn mogelijkheden, wie zou mij verder kunnen helpen? Aangezien anders voor mij een optie open blijft en dat is het laten laseren echter is dat nou niet echt goedkoop...

Voor mijn gezicht maak ik gebruik van de mach 3 scheermesjes en de Gillette Series Sensitive Skin Shave foam.. Dit gaat hier prima en heb hier geen last. Nek/hals is een ander verhaal... single blade en een scala aan scheerschuimen gebruikt gelet op de chemicaliën.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Brekers schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:54:
Hoi medetweakers...

Ik zit met een probleem en wordt er een beetje hopeloos van. Sinds ik in mijn hals/nek haargroei kreeg was het al een geëtter en naar mijn gevoel is er geen positieve verandering. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd zoals het gebruiken van andere scheermesjes (met minder messen), andere scheerschuim en diverse aftershaves/balsems alleen heel erg mag het allemaal niet baten.

Ik heb zogezegd last van de razor bumps oftewel pseudofolliculitis barbae naar mijn idee.. Ik heb redelijk stug haar en ik heb het geluk dat het lekker krult.. :| oftewel altijd last van ingegroeide haren. Ik heb hier nergens echt last van behalve in mijn hals/nek.

[Afbeelding]

Wat zijn mijn mogelijkheden, wie zou mij verder kunnen helpen? Aangezien anders voor mij een optie open blijft en dat is het laten laseren echter is dat nou niet echt goedkoop...

Voor mijn gezicht maak ik gebruik van de mach 3 scheermesjes en de Gillette Series Sensitive Skin Shave foam.. Dit gaat hier prima en heb hier geen last. Nek/hals is een ander verhaal... single blade en een scala aan scheerschuimen gebruikt gelet op de chemicaliën.

Heb je scheerschuimen geprobeerd of ook scheerzepen want dat is totaal anders.Heb je een feather scheermesje geprobeerd met een krabbertje?
Dat wil ook nogal eens schelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Zojuist mijn eerste bestelling bij shavedash, PAA CK6, saponificio varesino, WK en Martin de candre.
Volgens de site tussen de 7 en 25 werkdagen, ik ben benieuwd.

Vandaag was proraso dag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OiyNGB_WmLfJqyLeTTjRF3hUFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZW7MoU3wGDBDox7xIJXgtQk.jpg?f=fotoalbum_large

Ps: hoelang gebruikt jullie de scheermessen? Vandaag voelde de Astra mesjes minder scherp, volgens mij 7 keer gebruikt maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Ps: hoelang gebruikt jullie de scheermessen? Vandaag voelde de Astra mesjes minder scherp, volgens mij 7 keer gebruikt maar weet ik niet zeker.
Hangt van het merk mesjes af.
Feathers zijn superscherp, maar na 3x scheren is het beste er van af. 4x of meer gebruiken laat gegarandeerd bloedsporen na bij mij.

Gilettes (7 o'clock) en sommige andere merken kan ik makkelijk 5x tot 7x gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
I see...
Inmiddels vervangen, bedankt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Hoi medetweakers...

[Afbeelding]

Ik ben zeker geen expert maar ik zou je willen adviseren om je even een tijdje niet meer te scheren. Zo te zien heb je last van ingegroeide haren en die hebben even de tijd nodig om er weer uit te komen. Kijk dan ook goed naar de groei richting van je haren en scheer alleen met de haargroeirichting mee.

Een goede scheerzeep is al gezegd en ik zou hier zeker naar kijken. Ik heb wel eens gehoord dat een boar kwastje het beste is met ingegroeide haren. Qua andere producten weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik heb hier gelukkig niet zoveel ervaring mee. Maar je zou ook kunnen kijken naar een pre shave. Misschien helpt dat. En natuurlijk een goed mesje

Zoek ook nog even op internet wat je hier tegen kan doen. Er is genoeg te vinden over dit onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hoi medetweakers...

[Afbeelding]

Ik zou kijken wat het DE scheren voor je doet met een goede scheerzeep. Gilette en scheerschuim is wat dat betreft gewoon troep. Vandaar zoals veel fans in dit topic van het "klassieke scheren", in de TS vindt je er meer info over.

Ook is het belangrijk om een goed naar je haargroeirichting te kijken en bij de eerste pass met groei richting mee, met de tweede eventueel er tegenin. (WTG,XTG,ATG)

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 28-02-2021 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Met mijn favoriete kwast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc_biUTbIZRBSgmwmmIuymrOlhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMg6yBJouY4pVGoanj6Ob1Ig.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 16:04
yesjohn schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Ik ben zeker geen expert maar ik zou je willen adviseren om je even een tijdje niet meer te scheren. Zo te zien heb je last van ingegroeide haren en die hebben even de tijd nodig om er weer uit te komen. Kijk dan ook goed naar de groei richting van je haren en scheer alleen met de haargroeirichting mee.

Een goede scheerzeep is al gezegd en ik zou hier zeker naar kijken. Ik heb wel eens gehoord dat een boar kwastje het beste is met ingegroeide haren. Qua andere producten weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik heb hier gelukkig niet zoveel ervaring mee. Maar je zou ook kunnen kijken naar een pre shave. Misschien helpt dat. En natuurlijk een goed mesje

Zoek ook nog even op internet wat je hier tegen kan doen. Er is genoeg te vinden over dit onderwerp
Afgelopen jaar meerdere keren de boel laten groeien. Helaas tot de conclusie gekomen dat het echt alle kanten op groeit op bepaalde plekken en dat het praktisch onmogelijk is om op grote stukken met de haarrichting mee te kunnen scheren.

Een kwastje en scheerzeep sta ik voor open. Heb nog niet eerder gebruik gemaakt van een zeep en zou dan ook eigenlijk mensen uit dit topic willen vragen wat voor mij de beste optie is qua producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-05 21:31
Heb je die van dx.com? Een van mijn kwasten lijkt er sprekend op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Brekers schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Afgelopen jaar meerdere keren de boel laten groeien. Helaas tot de conclusie gekomen dat het echt alle kanten op groeit op bepaalde plekken en dat het praktisch onmogelijk is om op grote stukken met de haarrichting mee te kunnen scheren.

Een kwastje en scheerzeep sta ik voor open. Heb nog niet eerder gebruik gemaakt van een zeep en zou dan ook eigenlijk mensen uit dit topic willen vragen wat voor mij de beste optie is qua producten.
Ik zou is kijken naar zepen van Zingari Man of Wholly Kaw, die zijn erg gericht op skin care. Steeds meer Amerikaanse zeep makers gaan die kant op. Je zou ook wat samples kunnen proberen via shavedash.com. Je hebt dan wel een opschuimbakje nodig.
Er zijn enorm veel verschillende geuren beschikbaar dus misschien even kijken welke parfums/edt je lekker vindt en op basis daarvan een zeep zoeken.
Ik heb nog wel een paar Zingari zepen liggen waar ik wat samples voor je uit kan halen die je kan proberen.
Lees je ook even in, in de topicstart staat veel info. We kunnen je nooit een 100% advies geven omdat het ook heel erg met persoonlijke voorkeuren te maken heeft. Het zijn vaak meer tips.

Het kan ook een enorme rabbit hole worden, ik zit zelf zit inmiddels al over de 100 zepen. Omdat er zo enorm veel keus is en vooral in de US de ontwikkelingen enorm hard gaan

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 28-02-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

FeronIT schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Heb je die van dx.com? Een van mijn kwasten lijkt er sprekend op
1$ ebay banger. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Vraagje tussendoor....
Diverse scheerzepen geprobeerd, vanzelfsprekend sommige zijn niet mijn smaak.
Ik heb hier bijv, Agar van Stirling, zeep presteert goed, zoals kan verwachten van Stirling maar de geur kan mij niet overtuigen. Potje is 95% vol, zonde om hier links te laten leggen.
Misschien heeft iemand hetzelfde probleem als ik en wilt met mij “ruilen”.

Ps: hoop deze post is niet tegen de regels, anders verwijder ik het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6OgXjTaRymLoOcHGQZG2JTNWv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/76wLtSONbQ5oiRnHLnrOaLOU.png?f=fotoalbum_large

Zo'n beetje de beste scheercreme geproduceerd hier in de Benelux van de plank getrokken.
Man, man man wat is dit weer zalig scheren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:01:
Vraagje tussendoor....
Diverse scheerzepen geprobeerd, vanzelfsprekend sommige zijn niet mijn smaak.
Ik heb hier bijv, Agar van Stirling, zeep presteert goed, zoals kan verwachten van Stirling maar de geur kan mij niet overtuigen. Potje is 95% vol, zonde om hier links te laten leggen.
Misschien heeft iemand hetzelfde probleem als ik en wilt met mij “ruilen”.

Ps: hoop deze post is niet tegen de regels, anders verwijder ik het.
Voor Stirling zepen bestel ik meestal samples. Die zijn groot genoeg om vaak te gebruiken. De enige website die ze in Europa verkoopt is https://shavingtime.co.uk/ .

Hier heb je natuurlijk nu niet zo veel aan. Persoonlijk zou ik ook niet snel een zeep ruilen aangezien ik ze nat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik gebruik ze nooit nat, neem altijd een beetje met een lepeltje en maak de lather in een kom.
Verder heb ik deze niet gekocht maar gekregen, in principe is niet dat ie stinkt of zo, alleen niet mijn smaak, ik ben bang dat weinig of nooit meer zal gebruiken, daarom de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:12:
[Afbeelding]

Zo'n beetje de beste scheercreme geproduceerd hier in de Benelux van de plank getrokken.
Trouwens, ik ben jou tegengekomen op YouTube, tenminste denk ik, ik verwacht niet veel lampuhkap gebruikers 😉
Waarom ben je gestopt? Mooie video’s 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Trouwens, ik ben jou tegengekomen op YouTube, tenminste denk ik, ik verwacht niet veel lampuhkap gebruikers 😉
Waarom ben je gestopt? Mooie video’s 👌
Ik heb idd een kanaal, yes :) En ik heb al heeel lang niets meer gedaan ermee. Puur omdat ik geen idee had of er mensen nog wel op zaten te wachten xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Tegenwoordig zie je veel kanalen die gesponsord zijn. Jij hebt een ruime assortiment en volgens mij ben je eerlijk dus imo een super combinatie. Waarschijnlijk niet genoeg om 1m vieuws of bakken met geld te kunnen verdienen maar... you never know 🤪😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lampuhkap schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:12:

Baume is toch zo'n bedrijf wat z'n spullen bij Mühle inkoopt? Of maken ze de creme wel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
downtime schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Baume is toch zo'n bedrijf wat z'n spullen bij Mühle inkoopt? Of maken ze de creme wel zelf?
Nee, die kopen zeker weten niet in bij Muhle. Deze meneer heeft zijn creme geheel zelf ontwikkeld. Ik heb in het test groepje gezeten in 2011/2012.

De zeep, creme, balms, pre-shave, allemaal in-house ontwikkeld en geproduceerd!
Pagina: 1 ... 40 ... 78 Laatste