Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:30
Helaas mijn Cube 2.0 bestelling heeft vertraging bij de douane, minimaal nog 10 dagen wachten.
Gelukkig maar heb ik vandaag een pakketje met goodies gekregen ( heel erg bedankt RoosW 😉). Voorlopig heb ik genoeg om te testen om mijn eigen weg te kunnen vinden in de “shave world”.
In het weekend ben ik van plan om mijn eerste SOTD met foto’s en bevindingen te plaatsen, ik kan haast niet wachten 😀.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tToEZro1Bs-XnGnG-zBQijblyUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOQJM3IfVojc3YQS9gMHbUEL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_3NmsQ15QUAtMgMTT7Y25NqCjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4KU5G3uj9jchsnW5EGbfaIr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 15:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1IKWw1Zug_yNe0HvNfMLiuDxeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PExtM0E0yRXPj9q14vL31HE.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk m’n eerste SOTD!

Prep: Douche
Zeep: Stirling Pumpkin Spice sample
Razor: Rockwell 6s op plaat 5
Mesje Gillette London Bridge
AS: Nivea after shave balm

Pumpkin Spice is meer bedoelt voor de herfst maar zolang de R in de maand zit vind ik het nog kunnen :P. Deze zeep bevat veel kaneel en is dus niet voor iedereen, maar ik vind het een zeer fijne geur. Volgend seizoen koop ik zeker een volledige verpakking,

Dit was de eerste keer dat ik de London Bridge mesjes gebruik. Voor zover ik weet zijn deze recent (weer) op de markt gekomen. Ik weet niks van de originele serie maar ik vond deze erg fijn! Normaal ben ik niet zo'n fan van Gillette DE mesjes maar dit wordt misschien wel een blijvertje. Ik ben ze helaas alleen vergeten op de foto te zetten. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 17:29
Kapotlood schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:06:
@Lampuhkap, je hebt zo te zien echt een wereldverzameling aan scheerspullen, maar heb je ook een favoriete winkel (in Nederland) eigenlijk? De meesten van ons kennen zaakjes zoals Scheersalon, Barbiere di Figaro e.d. wel, maar ik ben benieuwd waar je je spullen zoal vandaan tovert.

En of je een kastenwand hebt laten bouwen voor al je scheerspul :D
Veel traden, veel via US vrienden, veel via NL vrienden met US contacten en ja heel, heel erg veel via Barbiere di Figaro. Zo'n beetje vanaf t eerste jaar dat ze open waren ben ik al klant bij ze. 80%+ van wat ik hier in huis heb komt nog steeds via hun. Heerlijke shop om te winkelen als je iets zoekt wat niet iedere shop in huis heeft. Tis niet allemaal t nieuwste en modernste, maar dat maakt het juist leuk. De pareltjes haal ik nog steeds daar vandaan.

En goede relaties met bepaalde artisans wil ook nog wel eens helpen voor bepaalde spulletjes :D

[ Voor 5% gewijzigd door Lampuhkap op 05-02-2021 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 12:08
Ik ben ook fan van Barbiere… ze hebben veel (ook leuke budget spullen) waar je gewoon even mee wilt spelen qua producten. Waar zaakjes als Scheersalon e.d. wat meer richting de A-merken lijken te gaan, heeft Barbiere ook de onbekendere merken gewoon in huis. En de dame die er achter zit is altijd super vriendelijk heb ik gemerkt :)

Veel van die merken in de Douglas of Etos doen me niet zo veel… op de een of andere manier passen die commerciele geurtjes in die zeepjes en aftershaves niet zo lijkt wel. Maar dat spelen met die onbekende en vaak wat klassieker ruikende geurtjes maken 't scheren echt hartstikke leuk juist!

Trouwens, steeds meer lokale zaakjes (ouderwetse tabakswinkels, maar ook de indie-merken shopjes) hebben wel iets van scheerspullen staan tegenwoordig. Hartstikke leuk om te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kapotlood schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:08:
Ik ben ook fan van Barbiere… ze hebben veel (ook leuke budget spullen) waar je gewoon even mee wilt spelen qua producten. Waar zaakjes als Scheersalon e.d. wat meer richting de A-merken lijken te gaan, heeft Barbiere ook de onbekendere merken gewoon in huis. En de dame die er achter zit is altijd super vriendelijk heb ik gemerkt :)

Veel van die merken in de Douglas of Etos doen me niet zo veel… op de een of andere manier passen die commerciele geurtjes in die zeepjes en aftershaves niet zo lijkt wel. Maar dat spelen met die onbekende en vaak wat klassieker ruikende geurtjes maken 't scheren echt hartstikke leuk juist!

Trouwens, steeds meer lokale zaakjes (ouderwetse tabakswinkels, maar ook de indie-merken shopjes) hebben wel iets van scheerspullen staan tegenwoordig. Hartstikke leuk om te zien :)
Ja ik moet hier in de stad zodra het kan Scheer & Schuim eens bezoeken, gewoon omdat t kan.

Maar welke steden hier in de Randstad hebben er nog meer leuke scheerwinkeltjes om rond te snuffelen voor wat klassieker spul?

En dankzij BdF ben ik vol in de zepen-rabbithole gerold met mn dikke pens xD :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQebL8AgamdROpFGYfp2-hniXdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2s65ggwWUEt5y9oa6UzEqbFc.jpg?f=fotoalbum_large

Ok, mijn eerste SOTD.....
Zeep: Stirling spearmint.
Razor: Muhle R89
Mesje: Gillette Nacet
AS: Proraso Balsem

Zeep is waarschijnlijk meer bedoeld voor de zomer, zeer sterk mint/menthol geur, geeft een super fris gevoel maar zoals ik al zei zeer sterk (bijna tranen in mijn ogen 🤪). Als je menthol lekker vindt zoals ik, dan is een top zeep anders is een no-go.
Mesjes voelen minder scherp-agressief dan de feather. Rustig de tijd genomen en na 3 passes (mee, diagonaal en tegen) mooie glad resultaat met amper irritatie. Super blij 🥰.

Ps: @Lampuhkap
Als ik vragen mag, wat is uw favoriete combo?

[ Voor 3% gewijzigd door chulin op 06-02-2021 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
chulin schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:35:
[Afbeelding]

Zeep is waarschijnlijk meer bedoeld voor de zomer, zeer sterk mint/menthol geur, geeft een super fris gevoel maar zoals ik al zei zeer sterk (bijna tranen in mijn ogen 🤪). Als je menthol lekker vindt zoals ik, dan is een top zeep anders is een no-go.
Mesjes voelen minder scherp-agressief dan de feather. Rustig de tijd genomen en na 3 passes (mee, diagonaal en tegen) mooie glad resultaat met amper irritatie. Super blij 🥰.

Het is ook een glacial variant ;) . De normale menthol is minder sterk. Ik vind het persoonlijk wel lekker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:35:
[Afbeelding]

Uw, klinkt alsof je tegen een ouwe vent staat te praten :P mag gewoon jij of je zijn hoor :D

Favoriete combo, oef, mijn Tabac set denk ik met een leuke das en mijn Charcoal Goods Everyday :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATynkbWgPrtGkoShNbMJbKGkxG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P43XdEIW2neqdlCwSBPgbMtL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 13:14
Tijd lang boldking gebruikt!

Lees al enkele weken mee op dit forum, voor mezelg ga ik nu maar eens starten met :

https://www.thealphamen.n...2y_gd6EAQYASABEgJXZfD_BwE

Zag al mooie andere razors voorbijkomen als alternatief.

Mochten mensen nog tips hebben of andere lekkere accessoires laat het dan weten

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 18:02
sten123 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:30:
Tijd lang boldking gebruikt!

Lees al enkele weken mee op dit forum, voor mezelg ga ik nu maar eens starten met :

https://www.thealphamen.n...2y_gd6EAQYASABEgJXZfD_BwE

Zag al mooie andere razors voorbijkomen als alternatief.

Mochten mensen nog tips hebben of andere lekkere accessoires laat het dan weten
Leuk setje, al zou ik een synthetische kwast prefereren boven een varkenshaar, ze zijn mij te hard en oncomfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Leuk setje, al zou ik een synthetische kwast prefereren boven een varkenshaar, ze zijn mij te hard en oncomfortabel.
Dan gewoon een goeie das :P Team Badger voor de win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Uw, klinkt alsof je tegen een ouwe vent staat te praten :P mag gewoon jij of je zijn hoor :D
Het was niet de bedoeling 😉
yesjohn schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Het is ook een glacial variant ;) . De normale menthol is minder sterk. Ik vind het persoonlijk wel lekker
Yep, weet ik, en met dank aan @Turdie mag ik hem testen. Het wordt mijn volgende zeep, mooie vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
chulin schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Het was niet de bedoeling 😉

[...]

Yep, weet ik, en met dank aan @Turdie mag ik hem testen. Het wordt mijn volgende zeep, mooie vergelijking
Ik heb je de Stirling Eucalyptus/Mint gestuurd, die is iets anders. Zit niet echt menthol in maar heeft wel een sterke eucalyptus geur. Maar als je menthol erbij kun je menthol grinder koppen van PAA of zelf een pepermolen bij en wat menthol kristallen bestellen online.

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 06-02-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:20:
[...]

Ik heb je de Stirling Eucalyptus/Mint gestuurd, die is iets anders. Zit niet echt menthol in maar heeft wel een sterke eucalyptus geur. Maar als je menthol erbij kun je menthol grinder koppen van PAA of zelf een pepermolen bij en wat menthol kristallen bestellen online.
Ohhhh.....
Nee hoor, ik vind de spearmint sterk genoeg, morgen is de eucalyptus/mint aan de beurt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 18:17
Ik lurk zo nu en dan ook mee in dit topic maar heb hier tot nu toe nog nooit iets gepost. Ongeveer drie jaar geleden ben ik door @Lampuhkap in aanraking gekomen met het "tradionele" scheren. Ik heb toendertijd een Merkur 37c krabber, sample pack met 7 verschillende DE-mesje, Omega varkenskwast en TOBS Sandalwood scheercrème gekocht. Ik heb het dus heel beperkt gehouden in tegenstelling tot Lampie. :D

Inmiddels is mijn potje scheercrème zo goed als leeg dus tijd voor een nieuwe aankoop. Over de krabber en de scheercrème ben ik tevreden dus ik heb niet direct de behoefte om iets anders te proberen. Maar voor de mesjes zou ik misschien nog wel wat anders willen proberen. Ik heb ervaring met de volgend mesjes (geordend van goed naar slecht):
Personna platinum chrome
Feather stainless platinum
Shark Super Stainless
Astra Superior Platinum
Gillette 7'O Clock Permasharp Stainless
Merkur super Platinum
Derby premium

Ik ben veruit het meest tevreden over de Personna mesjes dus ik kan die in principe ook opnieuw bestellen maar ik heb ook goede verhalen gelezen over bijvoorbeeld Kai, Polsilver en Rapira mesjes (en nog veel meer hier). Kunnen jullie mij nog advies geven ook mesjes waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Mijn varkenskwastje doet het in principe nog prima maar is bijvoorbeeld deze synthetische scheerkwast nog een upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
bal130 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:04:
Ik lurk zo nu en dan ook mee in dit topic maar heb hier tot nu toe nog nooit iets gepost. Ongeveer drie jaar geleden ben ik door @Lampuhkap in aanraking gekomen met het "tradionele" scheren. Ik heb toendertijd een Merkur 37c krabber, sample pack met 7 verschillende DE-mesje, Omega varkenskwast en TOBS Sandalwood scheercrème gekocht. Ik heb het dus heel beperkt gehouden in tegenstelling tot Lampie. :D

Inmiddels is mijn potje scheercrème zo goed als leeg dus tijd voor een nieuwe aankoop. Over de krabber en de scheercrème ben ik tevreden dus ik heb niet direct de behoefte om iets anders te proberen. Maar voor de mesjes zou ik misschien nog wel wat anders willen proberen. Ik heb ervaring met de volgend mesjes (geordend van goed naar slecht):
Personna platinum chrome
Feather stainless platinum
Shark Super Stainless
Astra Superior Platinum
Gillette 7'O Clock Permasharp Stainless
Merkur super Platinum
Derby premium

Ik ben veruit het meest tevreden over de Personna mesjes dus ik kan die in principe ook opnieuw bestellen maar ik heb ook goede verhalen gelezen over bijvoorbeeld Kai, Polsilver en Rapira mesjes (en nog veel meer hier). Kunnen jullie mij nog advies geven ook mesjes waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Mijn varkenskwastje doet het in principe nog prima maar is bijvoorbeeld deze synthetische scheerkwast nog een upgrade?
Balletjeeeee! :D

Goed, leuke redelijk goedkope kwaliteits syntheetjes:
Low budget (lange wachttijd): https://www.aliexpress.co....8148356.4.7979443127XHGP De Yaqi's. Goedkoop, best goede knots en kost geen drol.

Midrange (gelijk binnen) : https://www.thealphamen.n...afalgar-t3-synthetic.html Simpson, syntheet en vrij netjes geprijst. (Y) Best een aanrader
Ook in de midrange: https://www.thealphamen.n...kwast-amber-aerolite.html Douglas maakt altijd goed spul.

High end: https://www.thealphamen.n...bre-maat-m-safety-ra.html of ga lekker voor een custom voor dat geld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kai mesjes zijn een beetje in de range van Feather qua scherpte, vind ze ietsjes smoother, maar of ze het prijsverschil waard zijn, euh....

Polsilver, als je ze voor goede prijzen kan krijgen, absoluut aan te bevelen!

Rapira is easy, kost geen drol, scheren wel fijn (in mijn geval dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzkwwCQ-ugZm5_KJukhMobxEDKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BN06VTXv2kdezMNCHFHqRE5S.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag was de Stirling eucalyptus-mint aan de beurt.
Mooie glad resultaat, vergelijkbaar met de spearmint maar minder sterk. Persoonlijk vind ik de spearmint lekkerder misschien omdat ik echt gek ben op menthol.
Verder moet ik zeggen dat mijn shave routine 100% veranderd is, voorheen vond ik een verplichte saaie bedoeling, nu waarschijnlijk door de nieuwe goodies heb ik plezier, ben heel blij dat deze topic gevonden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:14:
[...]

[Afbeelding]

Vandaag was de Stirling eucalyptus-mint aan de beurt.
Mooie glad resultaat, vergelijkbaar met de spearmint maar minder sterk. Persoonlijk vind ik de spearmint lekkerder misschien omdat ik echt gek ben op menthol.
Verder moet ik zeggen dat mijn shave routine 100% veranderd is, voorheen vond ik een verplichte saaie bedoeling, nu waarschijnlijk door de nieuwe goodies heb ik plezier, ben heel blij dat deze topic gevonden heb.
Goed om te horen, veel scheerplezier gewenst!
Mocht je nog meer zepen willen proberen dan kun je ook samples bestellen bij shavedash.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Bedankt, ik heb nog een paar zepen te gaan, maar idd samples bestellen lijkt mij een goede idee.
Ik hoef geen 20 zepen te hebben, mijn bedoeling is om na het testen bijv. 2 voor de zomer en 2 voor de winter.
Lekker fris in de zomer, een menthol en een citrus. PAA future fiction wil ik graag proberen.
Iets warmer in de winter, maar niet te... ik hou niet van zoete sterk geuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:28:
Bedankt, ik heb nog een paar zepen te gaan, maar idd samples bestellen lijkt mij een goede idee.
Ik hoef geen 20 zepen te hebben, mijn bedoeling is om na het testen bijv. 2 voor de zomer en 2 voor de winter.
Lekker fris in de zomer, een menthol en een citrus. PAA future fiction wil ik graag proberen.
Iets warmer in de winter, maar niet te... ik hou niet van zoete sterk geuren.
Dat dacht ik in het begin ook, en inmiddels heb ik 100 zepen. Het is echt een rabbit hole :)
Dan zou is kijken naar de Glacial Lemon Chill van Stirling
https://shavingtime.co.uk...-chill-shaving-soap-5-8oz

PAA future fiction heeft zo te zien geen menthol, dan zul je de chill mill erbij moeten bestellen om zelf wat menthol toe te voegen. Geuren van PAA zijn wel wat lichter qua geursterkte dan Stirling is mijn ervaring.

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 07-02-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Haha, volgens mij idd heeeel verslavend 😉
Menthol/mint heb ik genoeg voorlopig, ik mag ook de proraso green lenen van mijn zwager. Nu voor de zomer nog eentje met citrus, na de PAA future fiction lijkt mij de Stirling lemon chill ook lekker, maar ja, testen is weten 😉.
Voor de winter heb ik eerlijk gezegd nog geen flauw idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:12:
Haha, volgens mij idd heeeel verslavend 😉
Menthol/mint heb ik genoeg voorlopig, ik mag ook de proraso green lenen van mijn zwager. Nu voor de zomer nog eentje met citrus, na de PAA future fiction lijkt mij de Stirling lemon chill ook lekker, maar ja, testen is weten 😉.
Voor de winter heb ik eerlijk gezegd nog geen flauw idee
Als je lekker vindt kun je die zomer zepen ook gewoon in de winter gebruik, dan maakt echt niet uit. Je zou ook kunnen kijken welke Eau-de-Toilette of parfum je lekker vindt en daar een geur bij zoeken.Op trythatsoap.com kun je ook zoeken per geurnoot welke zeep daarbij hoort.
Ik vind bijvoorbeeld Club Baccara van Ariana&Evans best lekker in de winter die is gebaseerd op Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540
Wholly Kaw Vor-V is een zeep die het hele jaar door kan.
Dance of Argumes is ook erg lekker Wholly Kaw, citrus met donkere noten zoals oud eronder. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar is ook een ontdekkingsreis die je zelf moet maken door gewoon dingen te proberen.

Hier een lijstje van goede zeepmerken wat je kan rondkijken:
Barrister and Mann
Noble Otter
Saponificio Varesino
PAA (Phoenix Artisan)
Ariana&Evans
Stirling
Grooming Dept
Wholly Kaw (erg gericht op skin care)
Zingari Man (erg gericht op skin care, wel erg lichte geuren)
Declaration Grooming
Pannacrema
Stirling
Wickham Soap Co
Extro Cosmesi
Aqua di Parma

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 08-02-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Genoeg leesvoer
Ik bedankt u vriendelijk 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygg_UZ9afjvHWQEA7zuEinUBLGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlyAY9bBBGYyM76e6SLImreI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u55qfldE16QAVYLeXr43FdGcMXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CsYhqb0TrOMM0Av1VQFTA6e.jpg?f=fotoalbum_large

Tabacco Tuesday boiz!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Mooi krabbertje ook zeg… is dat echt hout, of plastic "hout"? Het komt niet vaak voor dat ik dat soort krabbertjes zie met een fijne dunne scheerkop. Vaak zijn dat toch van die dikkere Merkur Futur-achtige dikke koppen. En die vind ik dus echt dramatisch scheren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kapotlood schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:06:
Mooi krabbertje ook zeg… is dat echt hout, of plastic "hout"? Het komt niet vaak voor dat ik dat soort krabbertjes zie met een fijne dunne scheerkop. Vaak zijn dat toch van die dikkere Merkur Futur-achtige dikke koppen. En die vind ik dus echt dramatisch scheren :)
Is het niet dezelfde kop als op de foto ervoor?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, daar lijkt het inderdaad wel op hè? Scherp!
Maar het heft is dan wel weer anders, is dat een losse handel die je (@Lampuhkap) hebt gekocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ja heren, het is dezelfde kop. Razorock SLOC.
Ik wissel regelmatig qua handvaten, ik heb er best een zooitje die passen, dus ik probeer altijd de beste combo te maken voor de shots :D

Dit is idd echt hout en idd een Muhle Ritmo ofzo van een off-brand dingetje. Oooit ens gekregen van mijn vrouw samen met een kwast. De kwast is echt ass, maar het handvatje is nice :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotlood
Goh, goed idee eigenlijk… dat brengt me wel op ideetjes :)

Hoe hebben jullie de kast ingedeeld met al die scheerspullen eigenlijk? Gewoon "sleur en pleur", of zijn hier mensen die daar een speciaal scheer-kastje of multi-houder voor hebben of zoiets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kapotlood schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:51:
Goh, goed idee eigenlijk… dat brengt me wel op ideetjes :)

Hoe hebben jullie de kast ingedeeld met al die scheerspullen eigenlijk? Gewoon "sleur en pleur", of zijn hier mensen die daar een speciaal scheer-kastje of multi-houder voor hebben of zoiets?
Dedicated kast voor scheerspullen, is nu een 5 laags Billy en die staat vol. Dus tijd voor een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb niet zo veel dat het een billy vult :) Het zijn twee plankjes in het badkamerkastje (smalle hoge kast) en wat veelgebruikte dingen bij de wastafel en nog op een hoog plankje in de douchecabine (lekker warm om daar nu te scheren :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Na 4 dagen vertraging door sneeuw, ik heb vandaag toch eindelijk Wholly Kaw Vor-V binnen gekregen. Wow wat een heerlijke geur en fantastische zeep!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Alweer nieuwe zeep getest, nog steeds met de Muhle R89 en de nacet (derde keer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKdPOjsRUompEJ--OhoFKgPiiAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/znLZdKn3soZovARsJLuzlyDl.jpg?f=fotoalbum_large

Fougere Mania van Wholly Kaw. Geur is niet echt mijn smaak maar het is niet zo sterk, bloemachtig, dus eigenlijk OK.
Zeep zelf..... het is fantastisch, prachtig dikke zachte schuim, mesje glijdt doorheen zonder moeite, geen enkele irritatie, echt super. Zonder enkele twijfel mijn beste “shave” ooit.
Misschien was een lucky treffer, misschien mijn techniek wordt beter, weet ik niet maar als mijn volgende shave ook zo bevalt, dan weet ik 100% zeker welke merk zeep ga ik gebruiken.

@Turdie ik heb wholly Kaw niet kunnen vinden in Nederland, waar heb je het gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb nog "te veel" scheerzeepjes om nieuwe te kopen, en ik ben na @Lampuhkap's foto zelf ook langzaam aan een beetje aan het kijken naar een leuk houten handvat (Jungle Culture had ook leuke zag ik), maar heb in de tussentijd even wat leuke andere spullekes van Mannenzaak gekocht.

Zou Barbiere di Figaro hier ook wel eens meelezen eigenlijk? Dat is het enige wat bij hun niet te koop is… shampoo en douchegel en zo. Of zijn ze shave-only? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:48:
Alweer nieuwe zeep getest, nog steeds met de Muhle R89 en de nacet (derde keer)

[Afbeelding]

Fougere Mania van Wholly Kaw. Geur is niet echt mijn smaak maar het is niet zo sterk, bloemachtig, dus eigenlijk OK.
Zeep zelf..... het is fantastisch, prachtig dikke zachte schuim, mesje glijdt doorheen zonder moeite, geen enkele irritatie, echt super. Zonder enkele twijfel mijn beste “shave” ooit.
Misschien was een lucky treffer, misschien mijn techniek wordt beter, weet ik niet maar als mijn volgende shave ook zo bevalt, dan weet ik 100% zeker welke merk zeep ga ik gebruiken.

@Turdie ik heb wholly Kaw niet kunnen vinden in Nederland, waar heb je het gekocht?
Ik doe het via een aparte constructie, ik maak gebruik van een shipping service in de USA waar bij rechstreeks in de US bestel, en die zenden het dan voor me door (zodat ik ook alcohol gebaseerde aftershaves kan versturen).
Maar bij Maggard Razors kun je wholly kaw ook vinden, die verzenden ook naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
misschien een domme vraag, maar zijn double edged razors ook geschikt om het hoofd mee te scheren?
ik scheer mijn hoofd nu al een jaartje volledig kaal, met een gillette fusion, maar de mesjes beginnen me wel ferm duur te worden, aangezien ik max 4 scheerbeurten per mesje kan doen. ik probeer ze wel online te bestellen met zoveel mogelijk korting, maar dan nog.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnPUp12XD0z-SKxjZEidiiZ8RzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAXL9q8cd00FscUCsD8eysXV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik neem aan van wel @kowlier, maar het zal even testen zijn… je scheert wel plekken die je niet zo goed kunt zien en die misschien wat wennen zijn vanwege de scheerhouding als je je achterhoofd scheert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
kowlier schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:22:
misschien een domme vraag, maar zijn double edged razors ook geschikt om het hoofd mee te scheren?
ik scheer mijn hoofd nu al een jaartje volledig kaal, met een gillette fusion, maar de mesjes beginnen me wel ferm duur te worden, aangezien ik max 4 scheerbeurten per mesje kan doen. ik probeer ze wel online te bestellen met zoveel mogelijk korting, maar dan nog.
Ja ik scheer me met een DE mijn hoofd af en toe. Het is wel wat lastiger. De leaf razor is ook erg populair in de community om je hoofd te scheren met DE mesjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 10-02-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Ik doe het via een aparte constructie, ik maak gebruik van een shipping service in de USA waar bij rechstreeks in de US bestel, en die zenden het dan voor me door (zodat ik ook alcohol gebaseerde aftershaves kan versturen).
Maar bij Maggard Razors kun je wholly kaw ook vinden, die verzenden ook naar nederland.
Ok, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Kan wel lang (meerdere weken, soms zelfs maanden) duren als je daar besteld bij Maggard Razors, omdat het via USPS/PostNL https://www.maggardrazors.com/product-tag/wholly-kaw/ gaat en dat is echt een drama:

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 10-02-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Ja ik scheer me met een DE mijn hoofd af en toe. Het is wel wat lastiger. De leaf razor is ook erg populair in de community om je hoofd te scheren met DE mesjes.
misschien wel eens het bekijken waard. ik merk wel dat mijn hoofd rond doren wel wat geïrriteerd geraakt, maar dat zal eerder aan de combo bril + stoppels liggen. heb al de nodige ervaring met mezelf half te scalperen, dus kwa lastigheid zal dat wel in orde komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
kowlier schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:03:
[...]

misschien wel eens het bekijken waard. ik merk wel dat mijn hoofd rond doren wel wat geïrriteerd geraakt, maar dat zal eerder aan de combo bril + stoppels liggen. heb al de nodige ervaring met mezelf half te scalperen, dus kwa lastigheid zal dat wel in orde komen :p
Nja de mesjes is wel heel anders scheren dan die Gilette troep. Geen druk uitvoeren is eigenlijk het belangrijkst.Ik doe trouwens maximaal een keer per week, anders krijg ik ook irritatie
Geen idee wat voor ervaring je al hebt, maar eerst op een gezicht of ballon beginnen lijkt me verstandig.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 10-02-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Kan wel lang (meerdere weken, soms zelfs maanden) duren als je daar besteld bij Maggard Razors, omdat het via USPS/PostNL https://www.maggardrazors.com/product-tag/wholly-kaw/ gaat en dat is echt een drama:
In principe heb ik nog genoeg zeep, zelfs nieuw om te testen maar deze is zo goed bevallen dat waarschijnlijk nog een paar haalt van hetzelfde merk. Ik moet nog kijken naar de geuren 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:27:
[...]

Nja de mesjes is wel heel anders scheren dan die Gilette troep. Geen druk uitvoeren is eigenlijk het belangrijkst.Ik doe trouwens maximaal een keer per week, anders krijg ik ook irritatie
Geen idee wat voor ervaring je al hebt, maar eerst op een gezicht of ballon beginnen lijkt me verstandig.
ik scheer mijn hoofd wel om de 2 dagen, anders gaan mijn mesjes helemaal niet lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Van welke service maak je gebruik? Ik vind het namelijk jammer dat sommige zepen enorm slecht verkrijgbaar zijn in Nederland.

Als iemand een andere retailer weet binnen de eu hoor ik het ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:14:
[...]

Van welke service maak je gebruik? Ik vind het namelijk jammer dat sommige zepen enorm slecht verkrijgbaar zijn in Nederland.

Als iemand een andere retailer weet binnen de eu hoor ik het ook graag.
Shipito.com

Ik kies meestal voor DHL Express bij Shipito.com maar ze hebben ook andere verzenders beschikbaar. DHL Express is gewoon super snel, meestal binnen drie/dagen heb ik binnen na verzending en is het door douane heen

Andere retailers zijn
Shavingtime
SlickBoys heeft wel een aantal Wholly Kaw zepen vziw
Scheersalon /Manandshaving

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 10-02-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:23:
[...]

Shipito.com

Ik kies meestal voor DHL Express bij Shipito.com maar ze hebben ook andere verzenders beschikbaar. DHL Express is gewoon super snel, meestal binnen drie/dagen heb ik binnen na verzending en is het door douane heen

Andere retailers zijn
Shavingtime
SlickBoys heeft wel een aantal Wholly Kaw zepen vziw
Scheersalon /Manandshaving
Het nadeel van de twee Britse winkels vind ik dat je nu vanwege brexit ook extra kosten maakt vanaf €22. Bestellen uit het vk heeft dus weinig voordelen meer vind ik zelf.

Daarnaast is het af en toe nog moeilijk om bepaalde geuren hier te vinden die ze bij Amerikaanse retailers dan weer wel verkopen.

En de Nederlandse webshops ken ik natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:36:
[...]

Het nadeel van de twee Britse winkels vind ik dat je nu vanwege brexit ook extra kosten maakt vanaf €22. Bestellen uit het vk heeft dus weinig voordelen meer vind ik zelf.

Daarnaast is het af en toe nog moeilijk om bepaalde geuren hier te vinden die ze bij Amerikaanse retailers dan weer wel verkopen.

En de Nederlandse webshops ken ik natuurlijk ;)
Vziw declareert Slickboys alles onder de 20 euro. Ik kan het even navragen voor je bij de eigenaar Finn Blackman. Ik heb laatst wat zepen bij hem besteld en helemaal geen douane kosten/belasting hoeven te betalen.
Doet maggards ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Vziw declareert Slickboys alles onder de 20 euro. Ik kan het even navragen voor je bij de eigenaar Finn Blackman. Ik heb laatst wat zepen bij hem besteld en helemaal geen douane kosten/belasting hoeven te betalen.
Doet maggards ook.
Nooit geweten. En ik heb mezelf bij m'n vorige bestelling keurig aan het bestel limiet gehouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Nooit geweten. En ik heb mezelf bij m'n vorige bestelling keurig aan het bestel limiet gehouden :+
Ja het moet niet te gek worden dat je 10 zepen besteld, maar als je tussen de 1 en 5 zepen besteld lukt het prima.

• Kapotlood
Een tikje offtopic, al is het ook lekker voor de bakkes voor 't scheren, dus wie weet heeft iemand er iets aan.

Net een nieuw flesje douchegel geopend van Corleone. Als je fan bent van het verfrissende mint gevoel op je bakkes, dan is deze douchegel wel heel erg lekker. Het is ook meer menthol dan munt… beetje lastig uit te leggen, maar je hoofd voelt er nog ijzig fris bij na 10 minuten.

En nee… ik had het douche raampje nog niet open staan :D

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben opzoek naar een edt/aftershave die gelijkenis heeft met de geur van Simpson Bay Rum. Ik weet dat ze een balm aftershave hebben, maar ik smeer liever iets met een spf op mijn gezicht. Heeft iemand toevallig aanraders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6L0ZZLFD7Zw_l_HATOutOwBKaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FfyOEbIVpbY8rc9M0yZ1yWat.jpg?f=user_large

• Kapotlood
Hoe ruikt die Simpson? Is dat vergelijkbaar met Pinaud Bay Rum (vandaar de naam)?

• chulin
Turdie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Doet maggards ook.
Ik vind heel gedoe en duur, jammer 😢
Weet iemand toevallig een zeep vergelijkbaar met wholly kaw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Ik vind heel gedoe en duur, jammer 😢
Weet iemand toevallig een zeep vergelijkbaar met wholly kaw?
Ja je moet er wat voor over hebben 😉. Maggards al gekeken?

Wholly Kaw heeft wel hele unieke geuren, maar qua performance zijn deze vergelijkbaar

Ariana&Evans(nu bij scheersalon verkrijgbaar) , Barrister and Mann, Meissner Tremonia uit Duitsland, Extro Cosmesi.

Je kunt natuurlijk ook voor 5 euro een vergulde hand zeepje kopen of palmolive creme,zo heb ik me ook jaren geschoren.

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 12-02-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Meissner is al jaren goed te krijgen hier in NL, das niet nieuw.
En dat zou ik zeker niet zomaar vergelijken met WK.
Barrister and Mann is erg wisselend met zn geuren, van de 6 zepen die ik gehad heb van ze zijn er 5 gewoon direct weer de deur uit gegaan, niet erg veelbelovend.
A&E en Stirling bij Scheersalon (Y) wel prijzig maar de moeite waard!

Dit was de shave van gisteren, shave van zometeen zien jullie zo wel verschijnen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMv25zBb0C_2Z7PRmiLCMLy87oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbh54WM4DtAHj2MzVgT5zRVf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Bedankt heren........
Ik ga gelijk bij maggards even kijken. Ik ben zelf niet onder de indruk van de WK geuren maar kwaliteit en scheer plezier van een zeep vind ik belangrijker 😉
@Turdie en @Lampuhkap
Voor mij onbekende merken maar ik ga ook kijken.
Trouwens, nog een nieuwbie vraag.....
Ik gebruik meestal als post shave een balsem maar hier zie ik mensen met meerdere producten als aftershave, balsem, splash....
heeft een toegevoegde waarde om meerdere post shave (tegelijk/achter elkaar) producten te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Oyster schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:50:
Ik ben opzoek naar een edt/aftershave die gelijkenis heeft met de geur van Simpson Bay Rum. Ik weet dat ze een balm aftershave hebben, maar ik smeer liever iets met een spf op mijn gezicht. Heeft iemand toevallig aanraders?

[Afbeelding]
Die zijn lastig naar Nederland te krijgen omdat er allemaal alcohol in zit vaak
Deze misschien:
https://www.maggardrazors...e-bay-rum-aftershave-4oz/
https://www.maggardrazors...a-bay-rum-aftershave-4oz/
chulin schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:36:
Bedankt heren........
Ik ga gelijk bij maggards even kijken. Ik ben zelf niet onder de indruk van de WK geuren maar kwaliteit en scheer plezier van een zeep vind ik belangrijker 😉
@Turdie en @Lampuhkap
Voor mij onbekende merken maar ik ga ook kijken.
Trouwens, nog een nieuwbie vraag.....
Ik gebruik meestal als post shave een balsem maar hier zie ik mensen met meerdere producten als aftershave, balsem, splash....
heeft een toegevoegde waarde om meerdere post shave (tegelijk/achter elkaar) producten te gebruiken?
Ja ik doe soms wel is een splash en dan balm of andersom (bij dat laatste wel een paar minuten er tussen)

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 12-02-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
De beste Bay Rum blijft nog steeds Ogallala!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Turdie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Ja ik doe soms wel is een splash en dan balm of andersom (bij dat laatste wel een paar minuten er tussen)
Nou, volgens mij heb ik een mooie dure hobby gevonden..
Maar tja, je hebt nog wat aan, mijn vrouw vind heerlijk mijn gladde, zachte geschoren bekkie 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 16-06 08:14
Iemand nog aan te raden kwasten om naar te kijken? Gebruik nu een Razorock Tuxedo Plissoft Barrel Synthetic Shaving Brush 24mm die prima werkt maar ben benieuwd wat er nog meer is!

Ik lees wat over badgers/boar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
rolandos582 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:08:
Iemand nog aan te raden kwasten om naar te kijken? Gebruik nu een Razorock Tuxedo Plissoft Barrel Synthetic Shaving Brush 24mm die prima werkt maar ben benieuwd wat er nog meer is!

Ik lees wat over badgers/boar etc.
Oh dat ligt er helemaal aan wat je uit wilt geven :P

Cheap boars:
Semogue en Omega met de voorkeur naar Omega omdat die net was sneller ingewerkt zijn.

Dasjes, mja de sky is the fucking limit.
Je kan daar zo ver gaan met dat spul.

Off the shelf cheap ones, Yaqi. Prima badger knots voor zeer weinig geld en degelijke kwaliteit overall.
Off the shelf midrange en high end, Muhle, Simpsons met de voorkeur voor een goede Simpsons.
In de custom markt kan je zo gek gaan als je zelf wilt. Aanraders hier van Nederlandse bodem, JT Customs van Jan Zoethout. Welbekende meneer in de NL scheercommunity, kan hem van harte aanbevelen.
UK based: Cadman, Black Anvil.
EU overig: El Druida, Leonidam
US based, oof, daar zit een hoop!
Wolf Whiskers ervaring mee, nice.
Mojo Handcrafts, ervaring mee, is helemaal awesome (en die hebben vannacht nog een drop)
Declaration Grooming, erg duur, maar super knots
Turn n Shave nice spul
Rich Man Shaving, niet altijd de beste handles maar damn sure hele goede knots.
Ja....kan zo nog wel even doorgaan xD Facebooksearch maar eens op US brush makers en go ham :D

[ Voor 41% gewijzigd door Lampuhkap op 12-02-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Lampuhkap schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Oh dat ligt er helemaal aan wat je uit wilt geven :P

Cheap boars:
Semogue en Omega met de voorkeur naar Omega omdat die net was sneller ingewerkt zijn.

Dasjes, mja de sky is the fucking limit.
Je kan daar zo ver gaan met dat spul.

Off the shelf cheap ones, Yaqi. Prima badger knots voor zeer weinig geld en degelijke kwaliteit overall.
Off the shelf midrange en high end, Muhle, Simpsons met de voorkeur voor een goede Simpsons.
In de custom markt kan je zo gek gaan als je zelf wilt. Aanraders hier van Nederlandse bodem, JT Customs van Jan Zoethout. Welbekende meneer in de NL scheercommunity, kan hem van harte aanbevelen.
UK based: Cadman, Black Anvil.
EU overig: El Druida, Leonidam
US based, oof, daar zit een hoop!
Wolf Whiskers ervaring mee, nice.
Mojo Handcrafts, ervaring mee, is helemaal awesome (en die hebben vannacht nog een drop)
Declaration Grooming, erg duur, maar super knots
Turn n Shave nice spul
Rich Man Shaving, niet altijd de beste handles maar damn sure hele goede knots.
Ja....kan zo nog wel even doorgaan xD Facebooksearch maar eens op US brush makers en go ham :D
Thanks! Ik zat zelf te denken aan max €50.- Dat vind ik wel een prima bedrag, ik vind die alu/stalen handvatten wel mooi maar liever een goede brush! Ik zie een hoop merken, zal eens kijken wat er te halen is! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zo, dat was weer een lekker scheerbeurtje!

Was wezen winkelen op Morad's Marketplace en kwam dit prachtzeepje en aftershave tegen.
En je kent Morad ondertussen, de uitstekende marktkoopman dat het is, altijd de goeie dealtjes, altijd fijne extraatjes.
Je loopt altijd weg met een dikke smile op je gezicht. Zo ook met dit spulletje.
Pinnacle Grooming Swedish Candy. Off the puck ruikt het idd naar een assortimentszakje met snoepjes en zuurtjes. trek je het flesje open.....je gelooft je eigen neus niet! Nog maar een keer snuffelen.....jawel hoor, fucking Fristi!

Dus vandaag:
FRISTI FRIDAYS!

As usual bij die Pinnacle zeepjes, heerlijk schuim met een heerlijk geurtje en t scheert zo gruwelijk lekker weg. Nom nom nom!
Aanrader qua geur.

En ja, ik heb ook wat te zeiken 😃
Ze zijn niet zo best in watervaste labels maken. 😕
I've warned you, Pinnacle Grooming. FIX YOUR SHIT!

Dat was t 😃 Geniet van je avond boys!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5l-cUmfCR7AHZaJp5Lezv2dtAg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iil1vqwtuaWm4NQX9gzjYeQH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfV5hWajn1QSlRjWXy-yphgy0Rc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWGKbNYJJosVZz7AXclTzBsh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Lampuhkap schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:19:
Die zien er qua prijs goed uit! Zo'n €35 voor een silvertip

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen Silvertip | Two Band BEST Badger | Pure | Boar als ik kijk naar Yagi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Boar = varkenshaar
Pure badger = lowest grade dassenhaar
Two Band is de mid/high range dassenhaar
Silvertip is de high end stuff.
Manchurian is ook nog aan aanduiding die gebruikt word = high end

Alles SHD is Super High Density = Extra veel haar per knot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
En kwaliteitsverschil tussen bijvoorbeeld een Yaqi silvertip en een Muhle of simpsons. Hoe moet je dat zien? Night en day of iets betere kwaliteit gebruikte haren?

Twijfel of ik dan 2 Yaqi's probeer of bijvoorbeeld 1 Muhle silvertip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
rolandos582 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:59:
En kwaliteitsverschil tussen bijvoorbeeld een Yaqi silvertip en een Muhle of simpsons. Hoe moet je dat zien? Night en day of iets betere kwaliteit gebruikte haren?

Twijfel of ik dan 2 Yaqi's probeer of bijvoorbeeld 1 Muhle silvertip
Ik heb een Yaqi Timberwolf, maar die knoop vind ik echt helemaal niks. Veel te fluffy en totaal geen backbone.
Wat mij betreft komen de beste syntheten bij AP Shave Co in Canada vandaan. Zeker ook goede prijskwaliteit.Met name zijn Tuxedo en Cashmere knoop vind ik erg fijn.
Met de Muhle of Simpson heb ik geen ervaring, over de Muhle hoor ik wel goede verhalen.

Heerlijke scheerbeurt trouwens vandaag met Vor-V en mijn nieuwe Max Sprecher
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zLGGL1uF3d3nPPi8_QUm4DvOOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDDrhhw9ZT8YmuyJu9bUA2tB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 14-02-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 09:45
Turdie schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:12:
[...]
Wat mij betreft komen de beste syntheten bij AP Shave Co in Canada vandaan. Zeker ook goede prijskwaliteit.Met name zijn Tuxedo en Cashmere knoop vind ik erg fijn.
Ik ben al een tijdje aan het kijken op de site van AP en ze hebben de knopen in diverse maten 22/24/26/28 en 30mm. Maakt dit nog veel verschil?

Momenteel heb ik een 22mm Semogue varkenshaar kwast. Stevig en fijn, maar na loop van tijd wordt de bovenkant van de knoop steeds breder waardoor het aanbrengen van zeep op mijn bovenlip en bij mijn oren steeds wat lastiger wordt. Hebben syntheten dit ook, of blijven deze ongeveer net zo breed?

Verder heb ik een Yaqi 24mm (Sagrada Familia), maar die gebruik ik bijna niet omdat het handvat te klein/kort is. Ook is deze veel te zacht t.o.v. van de Semogue (is dat gemis van backbone?).

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik weet niet wat de maat van m'n kwastje is hier, maar het is een kunsthaar Yaqi kwastje. Ik heb ook nog een andere kunsthaar kwast van de Douglas, en nog een van Q-Shave. En geen van deze kwastjes waaiert na jaren gebruik (de Yaqi is wat nieuwer) uit eigenlijk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm ook niet door m'n gezicht heen pers, misschien dat dat helpt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
CyberJack schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik ben al een tijdje aan het kijken op de site van AP en ze hebben de knopen in diverse maten 22/24/26/28 en 30mm. Maakt dit nog veel verschil?

Momenteel heb ik een 22mm Semogue varkenshaar kwast. Stevig en fijn, maar na loop van tijd wordt de bovenkant van de knoop steeds breder waardoor het aanbrengen van zeep op mijn bovenlip en bij mijn oren steeds wat lastiger wordt. Hebben syntheten dit ook, of blijven deze ongeveer net zo breed?

Verder heb ik een Yaqi 24mm (Sagrada Familia), maar die gebruik ik bijna niet omdat het handvat te klein/kort is. Ook is deze veel te zacht t.o.v. van de Semogue (is dat gemis van backbone?).
Veel vragen in een keer, hier onder de antwoorden:
  • Ja een 22 is natuurlijk kleiner dan een 28 en alles wat daar tussen zit. Dat is gewoon persoonlijke voorkeur, ikzelf vind 26mm het fijnst.
  • Syntheten heeft niet zoveel splay als semoque kwasten.
  • Ja dat zachte is gemis van backbone.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 15-02-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
Kapotlood schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:31:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm ook niet door m'n gezicht heen pers, misschien dat dat helpt :)
Dat doe ik ook niet. Ik vermoed dat het verder uit elkaar gaan staan veroorzaakt wordt door het splijten van de haren. Althans, dat lijkt mij het meest voor de hand liggend. En hoe meer haren splijten, hoe zachter de kwast wordt, maar ook hoe breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
CyberJack schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Dat doe ik ook niet. Ik vermoed dat het verder uit elkaar gaan staan veroorzaakt wordt door het splijten van de haren. Althans, dat lijkt mij het meest voor de hand liggend. En hoe meer haren splijten, hoe zachter de kwast wordt, maar ook hoe breder.
Ja dat heb je goed bedacht. Dat is gewoon een normaal proces bij een Semoque kwast. Ook wel genoemd "breaking in a boar knot".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rxid2FJllCJIG5cxu24TF51Zyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU09lnP0Z2pYgOBnf5nxoi50.jpg?f=fotoalbum_large

MdC Monday!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgLaHUo0vC36c-CcBIM_SjH6-dU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wM1mZbTEHT8Hgpcl9h4q5hUd.png?f=fotoalbum_large

Tabacco Tuesday en ook de eerste keer van het gebruik van een 15 euro lightbox voor de fotos :D
Niet slecht zo toch voor een eerste keer?
Beetje klein voor wat ik er van wil, maar goed...dat komt wel over time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 18:05

LankHoar

Langharig tuig

Van het weekend een nieuw mesje geprobeerd, een Feather (weet niet of er nog meer bij de naam hoort, vast wel maar zat in een proefpakketje dus weet het zo niet). Zo wat is die scherp! Heb me flink gesneden :+ Verder wel een erg prettig mesje, maar moet er even mee leren omgaan denk ik.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 54936

f

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Anoniem: 54936 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:45:
[...]

Allemaal mooi belicht, mooi hoor!
Danku :) Het was ook wel de bedoeling om wat nettere SOTD fotos eruit te persen :P
De Lightbox die ik voor deze foto gebruikt heb is eigenlijk veel te klein, qua belichting net voldoende
Overall ben ik niet ontevreden over het eindresultaat, maar het kan nog zooooo veeeel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Heeft iemand hier ooit een vintage razor laten herstellen ? Ik heb een tijdje terug een Slim Adjustable op de kop kunnen tikken maar er zijn wat kleine probleempjes mee.

Het lijkt me geen goed idee om dit zelf te doen dus ik heb een beetje op internet rondgekeken naar bedrijven die dit repareren maar ik kan eigenlijk niemand vinden die dit in de buurt doet. Heeft iemand toevallig een adresje ?

Of zeggen jullie dat ik beter nog een gokje kan wagen voor een adjustable in een betere staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb toevallig vorig jaar een aftershave van dat merk geprobeerd, maar die had voor m'n gevoel een soort van plastic geurtje op de een of andere manier. Geen idee wat dat voor stofje is die er dan in zit, maar hoe bevalt deze variant je?

@yesjohn, ik weet niet meer of dat op dit forum was of op een blog post ergens, maar ik meen me te herinneren dat er in Amerika een bedrijf is die hier prachtig werk voor levert. Je stuurt je krabber op, en krijgt 'm later weer terug als nieuw.

Het was een dergelijk bedrijf als deze: https://www.razoremporium.com/services
Nu is er ook een Nederlands bedrijf die scheermessen repareert, misschien dat je eens contact me ze kunt opnemen? http://scheerlijk.nl

[ Voor 29% gewijzigd door Kapotlood op 17-02-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Kapotlood schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Ik heb toevallig vorig jaar een aftershave van dat merk geprobeerd, maar die had voor m'n gevoel een soort van plastic geurtje op de een of andere manier. Geen idee wat dat voor stofje is die er dan in zit, maar hoe bevalt deze variant je?

@yesjohn, ik weet niet meer of dat op dit forum was of op een blog post ergens, maar ik meen me te herinneren dat er in Amerika een bedrijf is die hier prachtig werk voor levert. Je stuurt je krabber op, en krijgt 'm later weer terug als nieuw.

Nu is er ook een Nederlands bedrijf die scheermessen repareert, misschien dat je eens contact me ze kunt opnemen? http://scheerlijk.nl
Die plastic geur komt vaak doordat er goedkope en van slechte kwaliteit fragnance oils gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Turdie, bedankt! Dan weet ik dat ook weer :)
Het geurtje zelf vond ik namelijk hartstikke lekker, maar als het "te" budget wordt blijft er zo'n plastic geurtje hangen helaas.

Ach… voor die prijs is 't proberen alleen al leuk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
yesjohn schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:50:
Heeft iemand hier ooit een vintage razor laten herstellen ? Ik heb een tijdje terug een Slim Adjustable op de kop kunnen tikken maar er zijn wat kleine probleempjes mee.

Het lijkt me geen goed idee om dit zelf te doen dus ik heb een beetje op internet rondgekeken naar bedrijven die dit repareren maar ik kan eigenlijk niemand vinden die dit in de buurt doet. Heeft iemand toevallig een adresje ?

Of zeggen jullie dat ik beter nog een gokje kan wagen voor een adjustable in een betere staat ?
Ik heb een paar jaar geleden hier https://vintagerazorshop.eu/ een Gillete adjustable laten repareren.
Was niet duur en het apparaat werkte weer goed. Maar goed N=1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mawSGWILEwttjsJypwiAPB9dejc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cV62hiyrJa6PcCK01Q73JoLr.png?f=fotoalbum_large
Warrior Of The Howling Fjord Wednesday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
[...]

Ja ik ben dol op de Extro geuren. Alleen de Bay Rum en Posistano staan me echt niet aan. De rest is best nice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ddZp_scAZaDZ-oDUWk3ejcraSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExW3GZRJ3YcqomfJNJ0IVoRs.jpg?f=fotoalbum_large

Collectie weer wat uitgebreid! Deep Blue Sea heel blij mee! Want ik heb ook Bleu de Chanel als parfum! :)
Rest ruikt ook weer top! Verwacht volgende week ook mijn nieuwe kwastjes, dus langzaam groeit de collectie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 15:59
Nice, Rolandos.
Kreeg vandaag de nieuwsbrief van Thealphamen (..mijn vaste shop..) dat ze Stirling hebben opgenomen in hun assortiment.
Ga ik zeker eens proberen!

Deep Blue moet ik dan ook maar eens proberen, ...zelfde parfum ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
fender89 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:30:
Nice, Rolandos.
Kreeg vandaag de nieuwsbrief van Thealphamen (..mijn vaste shop..) dat ze Stirling hebben opgenomen in hun assortiment.
Ga ik zeker eens proberen!

Deep Blue moet ik dan ook maar eens proberen, ...zelfde parfum ;) :)
Ik bestel zelf bij https://www.rasoigoodfell...egoria-prodotto/stirling/ , die hebben het volledige Stirling assortiment en verzenden alles vanuit Italie naar Nederland. Gratis vanaf €59,-

Deep Blue Sea ruikt echt naar Blue Chanel dus zeker top! Ik heb ook Tom Ford Tobacco Vanille dus vandaar ook Haverford :)

Echt top geuren, ruiken heerlijk, goede kwaliteit en schuimen echt top! Voor mij erg fijn en groot assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
koesie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden hier https://vintagerazorshop.eu/ een Gillete adjustable laten repareren.
Was niet duur en het apparaat werkte weer goed. Maar goed N=1.
Bedankt voor de tip
[...]

Bedankt voor de tips. Razoremporium ken ik . Ik vind het alleen zonde om het helemaal naar de vs te sturen. Scheerlijk lijkt alleen straight razors te doen helaas. Vintage razorshop ga ik veen naar kijken, Hier had ik ook al van gehoord. Ik had alleen gehoopt dat er iets in de buurt zat. Nederland of Duitsland bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:26:
[Afbeelding]

Collectie weer wat uitgebreid! Deep Blue Sea heel blij mee! Want ik heb ook Bleu de Chanel als parfum! :)
Rest ruikt ook weer top! Verwacht volgende week ook mijn nieuwe kwastjes, dus langzaam groeit de collectie!
Lemon chill lijkt mij heel erg lekker 🍋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
chulin schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Ik zat zelf te kijken naar Electric Sheep , die is ook wel erg fris. Lemon/citron
https://www.stirlingsoap....electric-sheep-shave-soap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Ik zat zelf te kijken naar Electric Sheep , die is ook wel erg fris. Lemon/citron
https://www.stirlingsoap....electric-sheep-shave-soap
Idd, ik begin te twijfelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Vooral de Glacial Lemon Chill die ze in de zomer releasen. Lekker koude bakkes met de geur van limoenen, jammie.

• CyberJack
rolandos582 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Ik bestel zelf bij https://www.rasoigoodfell...egoria-prodotto/stirling/ , die hebben het volledige Stirling assortiment en verzenden alles vanuit Italie naar Nederland. Gratis vanaf €59,-
Jammer genoeg niet alles van Stirling. De unscented zepen hebben ze bijvoorbeeld niet (Unscented, Unscented with Beeswax en Naked & Smooth bijvoorbeeld). Ik vind zo wie zo maar weinig winkels die unscented zepen verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8FnTqnignjpTRoWi-2Ztq8-Z9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaUHF7r0Vlmi5qUJy81gyA8m.jpg?f=fotoalbum_large

Taylor Of Old Bond Street Thursday!

[ Voor 4% gewijzigd door Lampuhkap op 18-02-2021 10:03 ]

• chulin
Turdie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Vooral de Glacial Lemon Chill die ze in de zomer releasen. Lekker koude bakkes met de geur van limoenen, jammie.
Bij de the alpha men is al te bestellen, mooi Vaderdag kado 😀
Pagina: 1 ... 39 ... 78 Laatste