Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Loei123 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:01:
[...]

Mijn ervaring met Maggard is dat je het wel binnen 3 tot 4 werkdagen binnen hebt.

Inmiddels zo veel op voorraad liggen dat ik de komende 3 jaar niet meer hoef te bestellen strikt gezien. :D
3 jaar?? Amateur ;)

Ik kom makkelijk aan 30 jaar :9

En dan lust ik er nog wel vele extra, gaat ook wel gebeuren, ik kan die kriebel maar beperkt onder controle houden :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mail call:

Nieuw custom Koraat scheermes binnengekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Jb_AYbOXUF4A3HYM8hd_p0mjLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwIYrlJb6bMtsvnRyBRCwPqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlBipaSmKsV7zauqw8sycWI8Z98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4EdxNXvtB8eLmhnaFx0W2NP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 14:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgtS3twi7-YDCe9ptzz8ohv1QKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWWWzSBN96Def9FRDXFEYKvb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAJnQ7mHOWuoyoh1E818DjBSdnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOR6xrCeUHjRabZiJzmRgdTL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Zonet verjaardagsshave met Tabac! Ik ben nu oud, dus het mag :P
Normaal gebruik ik de crème uit de tube en dit was de eerste keer met de harde zeep. Ik had niet verwacht dat het zoveel verschil zou maken voor zowel schuimgemak als soepelheid bij het scheren. Ik ben om.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Gefeliciteerd Egocentrix! Tabac heeft ook een heerlijke original bad- en douchegel. Dat geeft toch net wat meer diepte aan de al heerlijke Tabac geur.
Lampuhkap schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:29:
[...]

Het is echt een heel ander soort Bay Rum dan dat je terugziet bij andere merken. Stuk frisser, stuk minder kruidig. Erg apart. Niet verkeerd, maar apart.
Citrus, jasmijn, rozen, kruidnagel en regelmatig herken ik een vleugje den. Heel bijzonder en heerlijk voor in het voorjaar. De aftershave ga ik in elk geval als edt gebruiken. <3

[ Voor 39% gewijzigd door Oyster op 13-12-2020 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Pff, in afwachting van een pakketje met heel leuk scheerspul ben ik nu al ruim een week ongeschoren.
En met de vaart van de post op t moment heb ik best kans dat t pas na het weekend komt......

Ik ben zo toe aan een scheerbeurt xD T JEUKT JA! AAARRRGH!

Ok, klaar met rant :D Danku voor het luisteren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:36
@Lampuhkap Als het na de 24ste geleverd wordt, kun je altijd een rood pak aantrekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HfOhJmcS_rKv7z0_auEpoBsReg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1R5iTc6FzhBnjZQiDPuLZxI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik trok het niet meer, de jeuk en het gekriebel in mn nek. Fuck it, mes erover, bakkes weer glad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekiekoekie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 11:27
hallo weer een starter hier die op zoek is naar een leuke set om te beginnen met een safety razor. ik maak nu gebruik van gillette fusion 5 messen met bijbehorende schuim. heb hier bij vrijwel nooit last van huid irritatie de baardgroei is normaal/gemiddeld. budget rond de 150euro.

ik zat zelf te denken aan de volgende producten:

- mühle safety razor r106
- voordeel pakket DE blades mild met de volgende mesjes: Derby, Merkur, Shark, Supermax
of de medium met de volgende mesjes:  Astra, Lord, Personna, Mühle     
- opschuimbakje
- mühle scheerkwast rytmo graudas M zwart
- aluinblok
- proraso scheer creme rood, groen en de wit
-biolijf spice, oldskool en de irisch beer

wat vinden jullie van het lijstje en wat kan er beter of er uit of wat ontbreekt er nog zeker volgens jullie?

alvast bedankt voor jullie input :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kruidvat/Bol.com hebben nu de King C Gilette Safety Razor in de aanbieding voor 15 euro.
Prima startersmesje! En veruit de goedkoopste kwaliteitsoptie naar mijn mening.

Inderdaad een goed samplepack mesjes.

Bakje heb je vast wel in het keukenkastje staan.

Een goede aftershave balsem zou nog best in het lijstje kunnen?
De Proraso balsems heb ik altijd wel prettig gevonden, de Nivea is ook niet verkeerd voor een starter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekiekoekie
bedankt voor de reactie!:)
ik heb inderdaad al naar king c gilette zitten kijken alleen deze sprak me minder aan kwa uiterlijk de zwarte handvat van de r106 spreekt me wat meer aan.

ik heb van nivea een after shave balsem de anti irritation extreme comfort deze heb ik ooit een keertje gekregen maar gebruik ik niet zo vaak. wat voor balsem zou je kunnen aanraden kijkend naar de scheerzepen/crème in me lijst? er zijn gewoon veelste veel verschillende geuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Roekiekoekie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:31:
bedankt voor de reactie!:)
ik heb inderdaad al naar king c gilette zitten kijken alleen deze sprak me minder aan kwa uiterlijk de zwarte handvat van de r106 spreekt me wat meer aan.

ik heb van nivea een after shave balsem de anti irritation extreme comfort deze heb ik ooit een keertje gekregen maar gebruik ik niet zo vaak. wat voor balsem zou je kunnen aanraden kijkend naar de scheerzepen/crème in me lijst? er zijn gewoon veelste veel verschillende geuren
Ik zou kijken wat voor geuren je zelf lekker vindt, bijvoorbeeld in de EdT of EdP die je gebruikt. Of je zou kunnen kijken naar een unscented balm (balm zonder geur)
https://shavingtime.co.uk...ted-post-shave-balm-4oz-1
Die van Nivea is ook prima

Daarnaast heb je ook nog shavedash.com waar je wat samples van balms en zepen kan proberen (zonder al je geld stuk te slaan op een hele zeep)

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 22-12-2020 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 08:17
Ik zou Shaving time de eerst komende tijd even vergeten. Vanwege het sluiten van de grenzen wordt er op dit moment door Royal Mail niks naar de EU verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:26:
Ik zou Shaving time de eerst komende tijd even vergeten. Vanwege het sluiten van de grenzen wordt er op dit moment door Royal Mail niks naar de EU verzonden
Klopt, maar dit was maar een voorbeeld om het type product te laten zien.
Je zou ook hier kunnen kijken, maar ik vermoed dat het vanuit Italie ook wel lang zal duren (maar daar hebben ze helaas de unscented variant niet). Maar Stirling heeft best wel wat goede geuren waarin je in dit topic ook genoeg over zal vnden ;)
https://www.rasoigoodfell...egoria-prodotto/stirling/

Jammer overigens dat ze geen express zendingen aanbieden, dan kan het nog wel gewoon, ik heb net twee pakketten laten verzenden via DHL Express, die draaien gewoon door. Die namelijk hun eigen douane afhandeling.

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 22-12-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:06
JME schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:19:
Voor de mensen die hun hele hoofd scheren: tips voor een aftershave die wel een droge huid voorkomt maar waarvan je niet zo’n glimmende biljartbal krijgt?
Heb wel goede ervaringen met Head Lube Matte. Enig nadeel was dat het dopje vrij snel vol zat en het niet heel makkelijk uit de knijpfles kwam [voeg hier u eigen grap over Lube in :-)]

Is alleen amper te krijgen, alleen de versie met SPF50 nog her en der, maar voorlopig verwacht ik geen zon op m'n kale knar.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 15:44
Ik scheer al een tijdje met een open mes (nog steeds niet 100% onder de knie). Echter merk ik dat het steeds lastiger gaat (meer wondjes dan normaal), waarschijnlijk is hij wat botter aan het worden. Heeft iemand tips om deze te slijpen? Hoe test je dit nou goed? Ik heb de "vallende haar" truc geprobeerd, deze slaagt niet bij mijn huidige scheermes. Is dit nou een goede indicatie dat hij geslepen moet worden?

Zo ja, kan ik dit zelf? Welke slijpstenen gebruik jullie en hoe zorg ik ervoor dat ik het mes niet om zeep help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Nadeel van die Head Lube Matte (van HeadBlade neem ik even aan) is dat hij wel een soort film rond je hele hoofd legt. Dus het ademt amper meer. Zorgt er voor dat je het een stuk warmer krijgt dus. Tenminste heb ik last van. Verder glimt het ook nog aardig hoor, wel ietjes minder, maar men zegt nog steeds: "Weer lekker zitten poetsen jonge" . Verder verstopt het dopje inderdaad vrij snel, maar even doorspoelen met warm water en door blazen helpt goed. Droge huid heb je niet, wax glad is het ook niet meer, je hebt een soort weerstand als je er met de vingers overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
AreUhungry schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:05:
Ik scheer al een tijdje met een open mes (nog steeds niet 100% onder de knie). Echter merk ik dat het steeds lastiger gaat (meer wondjes dan normaal), waarschijnlijk is hij wat botter aan het worden. Heeft iemand tips om deze te slijpen? Hoe test je dit nou goed? Ik heb de "vallende haar" truc geprobeerd, deze slaagt niet bij mijn huidige scheermes. Is dit nou een goede indicatie dat hij geslepen moet worden?

Zo ja, kan ik dit zelf? Welke slijpstenen gebruik jullie en hoe zorg ik ervoor dat ik het mes niet om zeep help?
Ja het valt te leren, ik doe het al een aantal jaren. Indien gewenst kun je mes naar mij opsturen dan slijp ik hem gratis voor je, je dient alleen wel de verzendkosten om het terug te sturen te vergoeden.

Het is een finke investering, de slijp stenen zijn niet goedkoop

De video's van Lynn Abrams zijn aan te raden, deze video's is erg goed als beginner:
YouTube: Straight Razor Honing-Refreshing Straight Razors

(kijk ook even naar de andere video's op zijn kanaal, hij heeft hele goede video's voor beginners)

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 23-12-2020 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
AreUhungry schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:05:

Als ie niet lekker meer scheert en het met stroppen niet meer verbeterd is het idd tijd voor een slijpbeurtje. Diverse winkels bieden deze service aan, diverse leden op diverse fora bieden ook de service aan.

Lees je een beetje in over wie een fijne edge kan leveren, iedereen heeft weer zijn eigen voorkeuren.

En pak iemand met een goede reputatie, zodat niet ineens je dure scheermes bij iemand in de collectie beland.
Want ook dat hebben we in deze hobby vaker meegemaaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aK6_aqQZtrLB4wieSDnjSO5_CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiW2pqaJJyIhP8vEkrmNYqAR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Lampuhkap op 23-12-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:53

JME

zeg maar Jamie

driedees schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:39:
[...]

Heb wel goede ervaringen met Head Lube Matte. Enig nadeel was dat het dopje vrij snel vol zat en het niet heel makkelijk uit de knijpfles kwam [voeg hier u eigen grap over Lube in :-)]

Is alleen amper te krijgen, alleen de versie met SPF50 nog her en der, maar voorlopig verwacht ik geen zon op m'n kale knar.
RoytjeP schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:05:
Nadeel van die Head Lube Matte (van HeadBlade neem ik even aan) is dat hij wel een soort film rond je hele hoofd legt. Dus het ademt amper meer. Zorgt er voor dat je het een stuk warmer krijgt dus. Tenminste heb ik last van. Verder glimt het ook nog aardig hoor, wel ietjes minder, maar men zegt nog steeds: "Weer lekker zitten poetsen jonge" . Verder verstopt het dopje inderdaad vrij snel, maar even doorspoelen met warm water en door blazen helpt goed. Droge huid heb je niet, wax glad is het ook niet meer, je hebt een soort weerstand als je er met de vingers overheen gaat.
Inmiddels “gewoon” de L’Oreal Men Expert Hydra Energetic gezichtscrème ontdekt. Lekker dun dus smeert goed uit over de hele knar, trekt snel in, plakt en glimt niet. Vrouwlief is bovendien dol op de geur, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opmerking draagt niet bij aan de sfeer.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:01:
[...]

Dat is vreemd omdat ik op een ander forum las dat je in 2019 begon met een shavette. Of was je daarvoor al bezig met een open mes?
Laat maar.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 23-12-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 15:44
Turdie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:58:
[...]

Ja het valt te leren, ik doe het al een aantal jaren. Indien gewenst kun je mes naar mij opsturen dan slijp ik hem gratis voor je, je dient alleen wel de verzendkosten om het terug te sturen te vergoeden.

Het is een finke investering, de slijp stenen zijn niet goedkoop

De video's van Lynn Abrams zijn aan te raden, deze video's is erg goed als beginner:
YouTube: Straight Razor Honing-Refreshing Straight Razors

(kijk ook even naar de andere video's op zijn kanaal, hij heeft hele goede video's voor beginners)
Lampuhkap schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:22:
[...]

Als ie niet lekker meer scheert en het met stroppen niet meer verbeterd is het idd tijd voor een slijpbeurtje. Diverse winkels bieden deze service aan, diverse leden op diverse fora bieden ook de service aan.

Lees je een beetje in over wie een fijne edge kan leveren, iedereen heeft weer zijn eigen voorkeuren.

En pak iemand met een goede reputatie, zodat niet ineens je dure scheermes bij iemand in de collectie beland.
Want ook dat hebben we in deze hobby vaker meegemaaakt.

[Afbeelding]
Bedankt voor de tips! Ik ga me er eens in verdiepen tijdens de feestdagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:06
@JME dank voor de tip van L'Oreal, wellicht voor in de zomer. Ik gebruik die HeadBlade Matte niet meer, gooi er meestal wat balsem overheen (Fine of Proraso).

@Verwijderd HeadBLADE ja, nu je het zo opschrijft, bedenk ik me pas dat die vettige film inderdaad het geval was. Was min of meer vergeten dat dat zo was, waarschijnlijk ook de reden dat ik het niet meer besteld heb. Blijf wel fan van de scheermesjes van HeadBlade.

DE gebruik ik soms voor m'n hals, als ik wat tijd en zin heb - dank aan alle posters hier voor het delen van de info hier!

[ Voor 5% gewijzigd door driedees op 23-12-2020 18:10 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
driedees schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:08:
@JME dank voor de tip van L'Oreal, wellicht voor in de zomer. Ik gebruik die HeadBlade Matte niet meer, gooi er meestal wat balsem overheen (Fine of Proraso).

@Verwijderd HeadBLADE ja, nu je het zo opschrijft, bedenk ik me pas dat die vettige film inderdaad het geval was. Was min of meer vergeten dat dat zo was, waarschijnlijk ook de reden dat ik het niet meer besteld heb. Blijf wel fan van de scheermesjes van HeadBlade.

DE gebruik ik soms voor m'n hals, als ik wat tijd en zin heb - dank aan alle posters hier voor het delen van de info hier!
Wat je zou kunnen proberen om de glans van de balm eraf te krijgen is wat talkpoeder op je hoofd te smeren nadat de balm is ingetrokken. Misschien heb je aan alleen talkpoeder ook voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:19
Ik heb nu een tijdje een krabber van wish (blijkbaar de feather kloon van qshave) welke verstelbaar is. Dit bevalt me prima vond ik toch even het vermelden waard aangezien ik dit een tijdje geleden had gepost.

Nu heb ik een startersetje mesjes met 2 van elk merk (Astra, feather, Gillette, voskhod, derby, Wilkinson en lord) ook heb ik een anders krabbertje van lord erbij de 125L. Dat is niet veel ben ik bang maar daar zaten de lord mesjes bij die ik ook wil proberen.

Verder heb ik zeep van Gillette om te proberen (Kruidvat) maar die vind ik niet heel fijn. Kan ik moeilijk een mooie schuim (zeep) laag mee maken. Dus daar maar is wat anders voor zoeken.

Iig een goede keuze om over te stappen van mach 3 mesjes naar een krabber. Verder ook geen problemen met snijden of irritatie van de huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bukkum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:52:
Ik heb nu een tijdje een krabber van wish (blijkbaar de feather kloon van qshave) welke verstelbaar is. Dit bevalt me prima vond ik toch even het vermelden waard aangezien ik dit een tijdje geleden had gepost.

Nu heb ik een startersetje mesjes met 2 van elk merk (Astra, feather, Gillette, voskhod, derby, Wilkinson en lord) ook heb ik een anders krabbertje van lord erbij de 125L. Dat is niet veel ben ik bang maar daar zaten de lord mesjes bij die ik ook wil proberen.

Verder heb ik zeep van Gillette om te proberen (Kruidvat) maar die vind ik niet heel fijn. Kan ik moeilijk een mooie schuim (zeep) laag mee maken. Dus daar maar is wat anders voor zoeken.

Iig een goede keuze om over te stappen van mach 3 mesjes naar een krabber. Verder ook geen problemen met snijden of irritatie van de huid.
De meeste beginnen met een zeep van Stirling, daar zou je wellicht is kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ik hou wel van neutrale geuren maar heb me er nog niet heel erg in verdiept. Ik kan vooruit maar een betere kwast en scheerzeep is wel het eerste wat ik ga kopen. Misschien een stomme vraag maar hoe gebruiken jullie de zeep, die ik nu heb is heel hard dus doe ik de kwast in het originele plastic bakje. Maar als je een losse scheerkom hebt moet je dan een speciale zeep hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bukkum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:03:
Ik hou wel van neutrale geuren maar heb me er nog niet heel erg in verdiept. Ik kan vooruit maar een betere kwast en scheerzeep is wel het eerste wat ik ga kopen. Misschien een stomme vraag maar hoe gebruiken jullie de zeep, die ik nu heb is heel hard dus doe ik de kwast in het originele plastic bakje. Maar als je een losse scheerkom hebt moet je dan een speciale zeep hebben?
Als je van neutrale geuren houdt zou ik gaan voor een unscented variant, dan heb je helemaal geen geur en alleen de zeep ;)
https://www.stirlingsoap....d-with-beeswax-shave-soap

Ik doe zelf face lathering (opschuimen op het gezicht / kopsoppen), betekent dat ik een klein laagje water op de zet voordat ik ga opschuimen, dan zorg ik dat mijn kwast vochtig is (bij natuurlijk haar kwast 5 minuten van te voren in water laten staan en dan goed uit shaken, bij synthetisch even in water dopen en dan goed uitschudden), Daarna zat ik met zeep laden in de kwast door ongeveer 30 seconden met vochtige kwast over de zeep te gaan, dan maak ik mijn gezicht vochtig, en zet ik de kwast op mijn gezicht en daarna gewoon rondjes over mijn gezicht net zoals je in een kom zou doen. That's it.

Eigenlijk gebruik ik deze methode:
YouTube: 1 - First Shave Video - 11/13/2019
YouTube: 2- Shaving with Sourav- Episode 2

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 23-12-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Turdie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:07:
[...]

Als je van neutrale geuren houdt zou ik gaan voor een unscented variant, dan heb je helemaal geen geur en alleen de zeep ;)
https://www.stirlingsoap....d-with-beeswax-shave-soap

Ik doe zelf face lathering (opschuimen op het gezicht / kopsoppen), betekent dat ik een klein laagje water op de zet voordat ik ga opschuimen, dan zorg ik dat mijn kwast vochtig is (bij natuurlijk haar kwast 5 minuten van te voren in water laten staan en dan goed uit shaken, bij synthetisch even in water dopen en dan goed uitschudden), Daarna zat ik met zeep laden in de kwast door ongeveer 30 seconden met vochtige kwast over de zeep te gaan, dan maak ik mijn gezicht vochtig, en zet ik de kwast op mijn gezicht en daarna gewoon rondjes over mijn gezicht net zoals je in een kom zou doen. That's it.

Eigenlijk gebruik ik deze methode:
YouTube: 1 - First Shave Video - 11/13/2019
YouTube: 2- Shaving with Sourav- Episode 2
Dat is dus hoe ik het zepen nu doe idd. Alleen al die termen ken ik nog niet😀

Ik ga is even naar de Stirling zeep kijken, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 18:23
Turdie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:56:
[...]
De meeste beginnen met een zeep van Stirling, daar zou je wellicht is kunnen kijken.
Stirling maakt prima zeep met een veelheid aan geuren maar om nou te stellen dat de meesten daarmee beginnen vind ik nogal een boude uitspraak. Er is dichter bij huis zat uitstekende zeep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Marcel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:45:
[...]

Stirling maakt prima zeep met een veelheid aan geuren maar om nou te stellen dat de meesten daarmee beginnen vind ik nogal een boude uitspraak. Er is dichter bij huis zat uitstekende zeep te krijgen.
Stirling wordt inmiddels ook heel dicht bij huis verkocht :) :P :
https://www.scheersalon.nl/merken/stirling-soap-company.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:53

JME

zeg maar Jamie

driedees schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:08:
Graag gedaan. Neem wel de gewone versie, die voor de droge huid is zo vet dat je alsnog gaat glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
De scheersalon had ik ook gevonden en deze zit vlakbij mijn werk. Daar zal ik is binnenlopen als het weer kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 18:23
Da's mooi want dat wist ik niet maar dat is ook niet waar mijn opmerking daadwerkelijk over ging. De meesten beginnen niet met Stirling zepen, net als de meesten niet met dure kwasten en rvs krabbers beginnen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Marcel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:09:
[...]

Da's mooi want dat wist ik niet maar dat is ook niet waar mijn opmerking daadwerkelijk over ging. De meesten beginnen niet met Stirling zepen, net als de meesten niet met dure kwasten en rvs krabbers beginnen 😉
De bekende winkel in Eersel heeft ook de doorsnee Proraso zeepjes hoor. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Marcel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:09:
[...]

Iets Seyguss Zeppelin? Marcel?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bukkum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:52:
Verstelbare Feather kloon? Bedoel je de Merkur Futur kloon?

Die heb ik ook, op zich een prima krabber, maar ik vind hem wel een beetje lomp (ik bedoel groot en zwaar om te hanteren, ik houd meer van lichtere krabbers en dan met een zo scherp mogelijk mesje).

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 24-12-2020 16:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bukkum
Marzman schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:36:
[...]

Verstelbare Feather kloon? Bedoel je de Merkur Futur kloon?

Die heb ik ook, op zich een prima krabber, maar ik vind hem wel een beetje lomp (ik bedoel groot en zwaar om te hanteren, ik houdt meer van lichtere krabbers en dan met een zo scherp mogelijk mesje).
Merkur kloon idd. Ik vind hem ook wel lomp en ga dus idd ook wat anders proberen. Zeker net onder je neus is het minder handig omdat ie zo grof is.

• Turdie
bukkum schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:17:
[...]

Merkur kloon idd. Ik vind hem ook wel lomp en ga dus idd ook wat anders proberen. Zeker net onder je neus is het minder handig omdat ie zo grof is.
Ik zou je dan de Muhle R89 open-comb willen aanraden, door de open kam is het veel makkelijker onder de neus. Of de Blackland Vector single edge maar die is wat prijziger maar erg mooi minimalistisch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-xkBc39Q2FrcAzKX2jZWMrhxOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aBkE1zESMYKJ7I82JuKOyUE4.png?f=user_large

En een trucje is om neus niet boven naar beneden te scheren maar zijwaarts dan kom je vaak makkelijker onder je neus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 24-12-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PynZEXlYruUUg7Plxgz7Bzrfo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUYgakc6yOiKCi9GfbW2huGa.jpg?f=fotoalbum_large

Fijne kerst jongens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSKjMCQNXZG0Lt5BgkhieoXGtmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHa7R8R0za7sKOLKXysu37Gr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGbwaVZGf91UnBE2R0kSN9rhJ8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FaWq7JPW8wBUlqFV0kBZEIC.jpg?f=fotoalbum_large
En vandaag, de tribute aan mijn overleden Opa, die we helaas morgen begraven moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Gecondoleerd @Lampuhkap Mooie tribute, dat wel :)

• Roekiekoekie
@Lampuhkap gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd!

ik heb sinds een week de bestelde spullen binnen om te beginnen met het scheren met een safety razor, en heb me er al twee keer mee geschoren. de eersre keer had ik best wel last van "razor burn" maar de gevoellige plekken trokken vrij snel weg de huid bleef wel een paar uur rood had verder ook last van meerdere bloed puntjes. vandaag was de tweede poging deze ging een heel stuk beter kreeg het sneller glad en had bijna geen last van razor burn en geen wondjes:)

wat een geweldige ervaring is het scheren met een safety razor toch. ik wil niet meer terug naar de gillete fusion ondanks dat dit meer tijd kost al zal dit vanzelf minder worden als ik meer ervaring krijg.

ik heb verder wel een vraagje wat doen jullie met de puck scheerzeep na het scheren? deze is dan nog nat en zit vol zeep spoelen jullie hem af en maak je hem daarna droog of bergen jullie hem nat op na het scheren?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4V5nd03pGeknfretoHchiR7FAL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFwDxCl287wxRYuOriCWYTZk.jpg?f=fotoalbum_large

• Lampuhkap
Wat ik doe, Your milage may vary btw, afspoelen onder water tot de lather eraf is een dan bij een open raam ofzo laten drogen. Daarna deksel erop en in de kast

[ Voor 32% gewijzigd door Lampuhkap op 31-12-2020 08:26 ]

• Turdie
Roekiekoekie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:14:
@Lampuhkap gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd!

ik heb sinds een week de bestelde spullen binnen om te beginnen met het scheren met een safety razor, en heb me er al twee keer mee geschoren. de eersre keer had ik best wel last van "razor burn" maar de gevoellige plekken trokken vrij snel weg de huid bleef wel een paar uur rood had verder ook last van meerdere bloed puntjes. vandaag was de tweede poging deze ging een heel stuk beter kreeg het sneller glad en had bijna geen last van razor burn en geen wondjes:)

wat een geweldige ervaring is het scheren met een safety razor toch. ik wil niet meer terug naar de gillete fusion ondanks dat dit meer tijd kost al zal dit vanzelf minder worden als ik meer ervaring krijg.

ik heb verder wel een vraagje wat doen jullie met de puck scheerzeep na het scheren? deze is dan nog nat en zit vol zeep spoelen jullie hem af en maak je hem daarna droog of bergen jullie hem nat op na het scheren?[Afbeelding]
Ik spoel hem gewoon om met water en laat hem dan een dagje drogen met deksel eraf. Als je dat niet doet heb je een groter risico op "soap mold", en soap mold is heel gevaarlijk, dan kun je zeep weggooien. Het is niet per se nodig, je kunt hem ook gewoon zo laten, zorg wel dat ie droog is als je hem opbergt.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 31-12-2020 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:02
Ik spoel hem niet om maar laat hem even drogen. Soms ook direct de deksel erop, nog nooit last gehad van soap mold (gelukkig).

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Ik doe wel eens ooit met een tondeuse op de kortste stand mijn gezicht "scheren" zo staan er hele korte stoppels en is het dus niet super glad, maar ook geen baard.

Nu vind ik het met een tondeuse dus niet echt heel top werken en vroeg ik mij dus af of dit met b.v. een Oneblade beter gaat?
Ik wil het dus echt kort hebben maar niet glad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:28:
Ik doe wel eens ooit met een tondeuse op de kortste stand mijn gezicht "scheren" zo staan er hele korte stoppels en is het dus niet super glad, maar ook geen baard.

Nu vind ik het met een tondeuse dus niet echt heel top werken en vroeg ik mij dus af of dit met b.v. een Oneblade beter gaat?
Ik heb een tondeuse van Wahl en daar kan ik het prima heel kort mee scheren als ik het zonder opzetkapje doe. Met de Oneblade heb ik geen ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 31-12-2020 13:19 ]

• yesjohn
Dirk0s schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:28:

Ik heb geen ervaring met het scheren met een tondeuse maar ik heb wel een oneblade gebruikt. Ik vind dat een oneblade eerder heel kort trimt dan dat het scheert. Het ligt natuurlijk aan je baard haar maar bij mij zag het er geschoren uit. Maar zeker niet bbs. Als dit is waar je naar opzoek bent dan kan je oneblade proberen. Veel mensen zijn er enorm tevreden over. Ik helaas niet omdat ik het resultaat niet voldoende voor. Maar als ik het zo lees past het bij wat jij zoekt.

Ik vind wel dat het nodig is om iets van een schuim/zeep te gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door yesjohn op 31-12-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
yesjohn schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:55:
[...]

Ik heb geen ervaring met het scheren met een tondeuse maar ik heb wel een oneblade gebruikt. Ik vind dat een oneblade eerder heel kort trimt dan dat het scheert. Het ligt natuurlijk aan je baard haar maar bij mij zag het er geschoren uit. Maar zeker niet bbs. Als dit is waar je naar opzoek bent dan kan je oneblade proberen. Veel mensen zijn er enorm tevreden over. Ik helaas niet omdat ik het resultaat niet voldoende voor. Maar als ik het zo lees past het bij wat jij zoekt.

Ik vind wel dat het nodig is om iets van een schuim/zeep te gebruiken
Wat ik nu doe is soms tondeuse of met Gilette onder de douche ook zonder schuim, dat werkt goed voor mij.

De tondeuse gaat ook wel voor wat ik wil maar werkt gewoon niet ideaal en duurt wat langer.
Vandaar dat ik wat aan het rond neuzen was en bij de oneblade uitkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Roekiekoekie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:14:

[...]

ik heb verder wel een vraagje wat doen jullie met de puck scheerzeep na het scheren? deze is dan nog nat en zit vol zeep spoelen jullie hem af en maak je hem daarna droog of bergen jullie hem nat op na het scheren?[Afbeelding]
Mijn zeep is niet echt nat na het scheren. Daarom zet ik de zeep na het scheren meteen weg zonder extra handelingen.

Mijn kwast dompel ik onder in een kommetje warm water en druk ‘m even in zodat het water ook in de kern komt. Dan schud ik ‘m vier keer uit en laad ik de zeep totdat deze weer wat droger is.

Bij het opschuimen van de zeep komt het water dat in de kern van de kwast zit erbij en hoef ik doorgaans nog maar weinig water toe te voegen.

Edit
In tegenstelling tot jouw zeep, heb ik die van mij tot de randen van het potje gekneed. Dan voorkom je dat er vocht tussen komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 01-01-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Dirk0s schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Wat ik nu doe is soms tondeuse of met Gilette onder de douche ook zonder schuim, dat werkt goed voor mij.

De tondeuse gaat ook wel voor wat ik wil maar werkt gewoon niet ideaal en duurt wat langer.
Ik ben geen fan maar iedereen heeft z’n eigen voorkeuren. Het enige wat je kan doen is er eentje aanschaffen en kijken of je het wat vindt. Het zal altijd makkelijker zijn dan je tondeuse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Dirk0s schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb even een barbier gevraagd die ook meesterbarbier (dus andere barbiers opleid) is (goede vriend van mij), en hij kwam met deze suggestie:
Andis ProFoil

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 01-01-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
2 krabbers aangeschaft om eens met de Muhle R89 te vergelijken. Het stuk tussen mijn adamsappel en de kin bleef erg lastig. Nooit glad en vaak geïrriteerd omdat ik dit soms wel 7 a 8 keer opnieuw moest doen.

Gekocht
  • RazoRock SLOC met super knurl handvat
  • RazoRock Baby Smooth
Beide heb ik nu 2 keer gebruikt en van beide ben ik onder de indruk. Minder scherp mes gebruikt en toch een gladder resultaat (met de zelfde techniek).

In de R89 gebruik ik een Astra mes (de blauwe), in deze 2 heb ik nu een Wilkinson gebruikt. De Wilkinson met de R89 vond ik persoonlijk een minder goede match.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmPvaA1XoXQhZktVotuceo0_olY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDAebQyNUxNheawLZn5nErCD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcoOozONMOJ92L5_Zh3mu3rzu9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34nn7KN8YPrnPzM4bAXvynvL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBtrAHUF2_r36W7nqAZeCquWt7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUtTTx19oO3sHUlNRDQFzgaS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5FSAeIMsWtYtnTQmp0Z9DyYGeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8mk8VLzEyr8Tqopiam529IZ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door CyberJack op 25-02-2021 09:09 ]

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-AK5-ioJj0YrTs4FpTAefmhDZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXi9rlLxNfs2nZROmIttxPUy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prqCdNfxxg_xHGq8qPv8hrbyEB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNn2pITeKoo0vmh7SMIRzbsF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aArnqTGXwdB-lpa_rlxxP8OUzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSanUVeovvdZsfEogvuPZMEJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWgAo9XYOfcgvitMH-vEpj261WY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rabxPjqSMjUiKCjOTbmgmgNU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOgsH7cMRJwfVwrud6cN5TeQMjk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgH5FTwzQhFMnWbcsTo5RY0E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3byXacnjQOh91KBGuQFnnaqgo0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQzeZhTwHm27pXYVAKlxTEUf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtqAaqocHCNGTzx2Y_cO7NDaCsY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZDw7m80deRtmfAgSaJcXrVC.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo, de challenge om iedere dag te scheren met een Charcoal Goods Lvl 1 in Brass has been completed.1 dag Wizamet Super Iridium, 2 dagen Voskhod, 3 dagen Gilette Nacet en nu als laatste dag een Astra Blue.

Nu maar eens kijken in de volgende week of het met de Charcoal Goods Everyday ook een hele week dagelijks lukt zonder echte issues :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik had vorige week sinds een tijd ook weer een kleine bestelling gedaan… 't was ondertussen alweer zo lang geleden dat ik m'n huidige spulletjes even zat was en wat anders wilde proberen.
  • Aftershave Bay Rum: viel me een beetje tegen, want ik vindt de Pinaud Clubman wel echt heerlijk ruiken.
  • Aftershave Pitralon: best lekker eigenlijk. Geen sterke geur, maar ruikt subtiel ouderwets.
  • Aftershave Balm Farmagan Freedom: het is me opgevallen dat ik die aftershave gels vaak prettiger vind dan de balsems… ik had een tijd geleden de Mondial Eau de No.908 gel gekocht, en die trekt heel goed in en laat geen vettige laag achter. Die Farmagan Freedom ruikt wat algemener en kost wat minder, maar geeft hetzelfde fijne resultaat :)
  • TFS Shaving soap Barba Rosse: een grapje om eens te proberen. Ik heb al eerder wat sampletjes gekregen van dit merk, dus wilde wel eens een echt bakje hebben om te testen. Deze staat deze week op de lijst om eens uit te proberen. De samples die ik tot nu toe heb gehad vond ik altijd heerlijk scheren en ruiken, dus dacht… waarom ook niet!

[ Voor 8% gewijzigd door Kapotlood op 11-01-2021 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wa5qtQVn-IUTz35HIhYeKSPPFTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igKCJ3VYEIlnkmVbfCNWCKTi.jpg?f=fotoalbum_large

Kom op jongens :P niet dit topic dood laten bloeden als ik even niet meer post he :P

Scheer me tegenwoordig iedere dag met de Charcoal Goods Everyday kop :D
Ik kom nu eindelijk weer aan al mijn zepen toe hahahaha! :D
Vandaag Tabac Thursday!

Nu wil ik van jullie ALLEMAAL eens een SOTD zien hier :P hop, POSTEN! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Heeey, mijn post is van 2 weken geleden met een ieniemienie review van de spulletjes die ik heb gekocht :P

Ok beloofd… zaterdag doe ik ook een poging tot SOTD. O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Kapotlood op 28-01-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]

Kom op jongens :P niet dit topic dood laten bloeden als ik even niet meer post he :P

Scheer me tegenwoordig iedere dag met de Charcoal Goods Everyday kop :D
Ik kom nu eindelijk weer aan al mijn zepen toe hahahaha! :D
Vandaag Tabac Thursday!

Nu wil ik van jullie ALLEMAAL eens een SOTD zien hier :P hop, POSTEN! :D
Ach ja, ik scheer me momenteel maar twee keer per week, heb de laatste paar keer de Rosa van KEPKINH (griekse zeepmaker via Etsy) gebruikt, wat een heerlijke geur!
Mijn scheer werktuig van dienst is al weken dezelfde, de Razorock Game Changer 84-P, heerlijk weinig eisende scheer souplesse.
Wat kan ik er verder over kwijt, ik spendeer momenteel meer geld in mijn koffie hobby als in mijn scheerspullen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
Ik heb me nog nooit schuldig gevonden door een forum post. Maar ik lees meer dan dat ik post. Het wordt toch eens tijd dat ik ook een sotd post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Zelf ben ik in "scheerstaking", (aub geen discussie of Corona in dit topic, ieder zijn menig, die van mij is heel genuanceerd). Zo lang ik niet naar de kapper mag, scheer ik me ook niet.
Nu krijg ik vaker te horen dat een baard me goed staat _/-\o_ ... Zal binnenkort eens gaan oefenen om mijn baard in een mooie vorm te scherem :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Fahrenheit Friday boiiizzzzz! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA_9rRalH_3raiszVVfKRSDSTb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymb2RGQOZ01cTNHJtRMBCEgH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Het is zo'n gedoe om je SOTD's hier te posten, ik post ze al op genoeg plekken op facebook en forums.

[ Voor 71% gewijzigd door Turdie op 29-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapotlood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4BmPxuIBy8XxhN1aSq-wBZFixU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qkt4hSpIsxo7YnBdTF8FV8MP.jpg?f=fotoalbum_medium

Belofte maakt schuld, dus hier mijn (eerste trouwens!) SOTD. Ik weet niet hoe ik het beeld op 'n forum-breed formaat kan plaatsen zoals @Lampuhkap, dus dit moet even voldoen zo ;)

Spullen van de dag:
  • Krabbertje van Yaqi, met een Gilette Platinum mesje. Dit mesje scheert bij mij heerlijk zacht, maar is iets sneller bot dan bijvoorbeeld een Personna.
  • Zeepje is de Truefitt & Hill. Eén van m'n favoriete zeepjes op 't moment… ik scheer me met van alles, maar deze schuimt erg goed en ruikt ook nog eens geweldig.
  • Dit kwastje is ook van Yaqi… ik heb een paar kwastjes, waaronder een merkloze van de Douglas en een Edwin Jagger kwastje, maar deze van Yaqi is verreweg 't zachtst. Nooit gedacht dat de goedkoopste uit m'n kleine collectie zoveel fijner is dan de anderen die ik heb :)
  • En om af te blussen m'n favoriete budget flesje, de Pinaud Clubman. De Bay Rum variant van deze vind ik niet zo lekker, maar deze Clubman ruikt geweldig en blijft nog lekker een poosje hangen ook. M'n andere flesjes zal ik nog wel eens posten hier als ik ze heb gebruikt, maar voor nu is dit m'n SOTD.
Meestal gebruik ik als aftershave-gel nog de Mondial Aftershave Gel No.908. Met grote afstand m'n favoriete gel… werkt geweldig, trekt goed in, en ruikt fantastisch. Soms als het scheren niet zo lekker is gegaan gebruik ik ook nog wel eens een Baxter of California shave tonic. Deze heeft een aantal soorten mint, aloë vera en gedenatureerde alcohol. Het brand dus totaal niet, maar verkoelt wel heerlijk als je een beetje last hebt van rode 'burn'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Dit was mijn scheerbeurt vandaag met mijn nieuwe Max Sprecher mes

SOTD 31 January 2021
Prep: Cold water
Brush: Paladin High-rise Beehive 26mm Honey-Noir
Razor : Max Sprecher
Soap: The Club Club Baccara
After-shave:The Club Club Baccara

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpccX5UmYlv_-DM8VVEkxDuQQQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ay67f4o6UYQKllw3tXBanyIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWkpXd5T3-u64Rpb0Bw601tAJWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dn5UX8CZ1JsadTQm8qbf3rdm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4W7tiVeSf5N2_yNqqzMwPc4XJJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng0aW38w6jn1VLzMAHj30yay.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Turdie, wat vind je van de The Club Club Baccara after shave? Is de geur herkenbaar met iets (fruitig, kruidig, dat soort dingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Kapotlood schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:25:
[Afbeelding]

Belofte maakt schuld, dus hier mijn (eerste trouwens!) SOTD. Ik weet niet hoe ik het beeld op 'n forum-breed formaat kan plaatsen zoals @Lampuhkap, dus dit moet even voldoen zo ;)

Spullen van de dag:
  • Krabbertje van Yaqi, met een Gilette Platinum mesje. Dit mesje scheert bij mij heerlijk zacht, maar is iets sneller bot dan bijvoorbeeld een Personna.
  • Zeepje is de Truefitt & Hill. Eén van m'n favoriete zeepjes op 't moment… ik scheer me met van alles, maar deze schuimt erg goed en ruikt ook nog eens geweldig.
  • Dit kwastje is ook van Yaqi… ik heb een paar kwastjes, waaronder een merkloze van de Douglas en een Edwin Jagger kwastje, maar deze van Yaqi is verreweg 't zachtst. Nooit gedacht dat de goedkoopste uit m'n kleine collectie zoveel fijner is dan de anderen die ik heb :)
  • En om af te blussen m'n favoriete budget flesje, de Pinaud Clubman. De Bay Rum variant van deze vind ik niet zo lekker, maar deze Clubman ruikt geweldig en blijft nog lekker een poosje hangen ook. M'n andere flesjes zal ik nog wel eens posten hier als ik ze heb gebruikt, maar voor nu is dit m'n SOTD.
Meestal gebruik ik als aftershave-gel nog de Mondial Aftershave Gel No.908. Met grote afstand m'n favoriete gel… werkt geweldig, trekt goed in, en ruikt fantastisch. Soms als het scheren niet zo lekker is gegaan gebruik ik ook nog wel eens een Baxter of California shave tonic. Deze heeft een aantal soorten mint, aloë vera en gedenatureerde alcohol. Het brand dus totaal niet, maar verkoelt wel heerlijk als je een beetje last hebt van rode 'burn'.
Dis Pinaud clubman is bij mij ook favoriet. (Schijnt ook de favoriete aftershave van Donald Trump te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik was echt verbaasd over de geur van die Clubman. Zo positief zelfs, dat ik de Clubman Bay Rum ook als testflesje had gekocht… maar die vond ik echt opvallend minder. En ik gok dat alle varianten met drank namen me tegen gaan vallen, aangezien de Bay Rum ook echt een rum-achtig geurtje heeft. Lekker als drankje, maar niet om al alcoholist-ruikend over straat te gaan :)

Tegelijk met die Pinaud Bay Rum had ik ook een flesje Pitralon After Shave Classic gekocht… ook een beetje apart geurtje, maar die vond ik een stuk lekkerder. Wel leuk dat er zoveel van die budget flesjes zijn hoor, dat maakt 't leuk om af en toe eens wat nieuws te proberen zonder gelijk klauwen met geld kwijt te zijn hè?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Kapotlood schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:28:
Ik was echt verbaasd over de geur van die Clubman. Zo positief zelfs, dat ik de Clubman Bay Rum ook als testflesje had gekocht… maar die vond ik echt opvallend minder. En ik gok dat alle varianten met drank namen me tegen gaan vallen, aangezien de Bay Rum ook echt een rum-achtig geurtje heeft. Lekker als drankje, maar niet om al alcoholist-ruikend over straat te gaan :)

Tegelijk met die Pinaud Bay Rum had ik ook een flesje Pitralon After Shave Classic gekocht… ook een beetje apart geurtje, maar die vond ik een stuk lekkerder. Wel leuk dat er zoveel van die budget flesjes zijn hoor, dat maakt 't leuk om af en toe eens wat nieuws te proberen zonder gelijk klauwen met geld kwijt te zijn hè?
Pitralon staat hier ook in de badkamer. Ooit gekocht voor twee euro bij de Action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Kapotlood schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:12:
@Turdie, wat vind je van de The Club Club Baccara after shave? Is de geur herkenbaar met iets (fruitig, kruidig, dat soort dingen)?
Kruidig,zoet,donker. Hij is gebaseerd op de "Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540" parfum, die erg populair is bij parfum liefhebbers (frag heads)

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 01-02-2021 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:25
Hier een nieuwe safety razor gebruiker.
Afgelopen kerst een “startset” gekregen:
Mulle R89, proraso scheerzeep white, proraso balsem green en omega synthetisch scheerkwast. Ook van mijn zwager een Muhle R101 geleend (waarschijnlijk mag ik het houden) omdat voor hem te agressief is. Ook een paar verschillende mesjes geprobeerd, feather, Muhle en Astra green.
Over het algemeen ben ik tevreden maar af en toe last van shave burn en irritatie, maar eerlijk is eerlijk, mijn techniek is nog steeds geen 100%.
Beste combo vind ik tot nu toe de R89 met feather mesjes, de R101 een keer gebruikt maar the was ff te gek 🥵.
Ik heb een zeer harde baardgroei dus wil ik een andere scheerzeep en mesjes proberen en misschien ook wat gebruiken als preshave.

Tips en adviezen zijn welkom 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8CS_-k828V17Tab8K9HvsnhAnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sV8aCTuWWSDNLw5VjToD7Bkw.jpg?f=user_large

Zo, Merkur Monday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
chulin schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:04:
Mulle R89, proraso scheerzeep white, proraso balsem green en omega synthetisch scheerkwast. Ook van mijn zwager een Muhle R101 geleend (waarschijnlijk mag ik het houden) omdat voor hem te agressief is. Ook een paar verschillende mesjes geprobeerd, feather, Muhle en Astra green.
Over het algemeen ben ik tevreden maar af en toe last van shave burn en irritatie, maar eerlijk is eerlijk, mijn techniek is nog steeds geen 100%.
Beste combo vind ik tot nu toe de R89 met feather mesjes, de R101 een keer gebruikt maar the was ff te gek 🥵.
Ik heb een zeer harde baardgroei dus wil ik een andere scheerzeep en mesjes proberen en misschien ook wat gebruiken als preshave.

Geen druk

En andere mesjes en zeep kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
FeronIT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:17:
[...]

Geen druk

En andere mesjes en zeep kunnen helpen.
Druk omlaag, goed op je hoeken letten en idd, probeer een ander zeepje :D Laat jezelf in de Rabbit Hole trekken van het scheren! :D Pak een Taylors of een PAA van Alphamen of euhm zoiets. Leef je uit, ondek! :D Dive into the Matrix!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW

Probeer die 101 eens met een Lords Classic mesje, en vooral: en herhaal dit bij jezelf onder het scheren, Geen Druk, Geen Druk, Geen Druk het gewicht van de scheerkop tegen de huid moet het werk doen, het moeilijkste van goed leren scheren met letterlijk elk scheermesje behalve cartridge systemen (waar je voor een beetje redelijk resultaat druk MOET zetten) is dat je bij heel lichte krabbers (kunststof, bakeliet) een klein beetje druk voor sturing etc mag zetten, maar alle zwaardere krabbers is geen enkele druk, maar het eigen gewicht gebruiken de route naar prettig scheren.

Een goede pre-shave cream en een aftershave cream ipv normale aftershave kan je huid ook weer wat meer rust geven, en een goede scheerzeep, ik zweer bij de zepen van Stirling & Noble Otter, maar goed iedereen ervaart dat anders, dus samples kopen/bietsen (je PM me maar als je wat wilt) en uitproberen.

Succes ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RoosW op 01-02-2021 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie

Ik heb ook een zeer harde baardgroei en ik gebruik altijd Feather mesjes, zijn lekker scherp. Als alternatief zou je ook kunnen kijken naar Gilette Nacet mesjes.
Qua zepen zijn enorm veel goede merken:
  • Barrister and Mann
  • Noble Otter
  • Saponificio Varesino
  • PAA (Phoenix Artisan)
  • Ariana&Evans
  • Stirling
  • Grooming Dept
  • Wholly Kaw (erg gericht op skin care)
  • Zingari Man (erg gericht op skin care, wel erg lichte geuren)
  • Declaration Grooming
  • Pannacrema
Op shavedash.com kun je samples bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 01-02-2021 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Bedankt heren 😉
Ja, geen druk, idd mijn achilleshiel. In het begin wilde ik in een pass lekker glad zijn, fout, tegenwoordig minimaal 2 maar meestal 3 keer en het gaat stuk beter. Het is ook een leerproces om de tijd te nemen, soms wil ik te snel.
Als pre shave ga ik de cube 2.0 mentholated van Phoenix artisan proberen, ik hou van mint-eucalyptus essence en op het internet lees ik alleen maar goede dingen over de cube.
Zepen zijn in alle kleuren, vormen en geuren te krijgen, misschien is een goede idee om wat samples te bestellen, trouwens, geldt ook voor de mesjes.
@RoosW , u mag een pm van mij verwachten 👌

Nogmaals bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:16:
Bedankt heren 😉
Ja, geen druk, idd mijn achilleshiel. In het begin wilde ik in een pass lekker glad zijn, fout, tegenwoordig minimaal 2 maar meestal 3 keer en het gaat stuk beter. Het is ook een leerproces om de tijd te nemen, soms wil ik te snel.
Als pre shave ga ik de cube 2.0 mentholated van Phoenix artisan proberen, ik hou van mint-eucalyptus essence en op het internet lees ik alleen maar goede dingen over de cube.
Zepen zijn in alle kleuren, vormen en geuren te krijgen, misschien is een goede idee om wat samples te bestellen, trouwens, geldt ook voor de mesjes.
@RoosW , u mag een pm van mij verwachten 👌

Nogmaals bedankt
Metholated is niet de geur van eucaplytus mint, maar echte mentol kristallen, dus een koude bakkes een paar minuten :P. Verder inderdaad is PAA Cube een goede keus.

Als je de geur eucalyptus lekker vindt, zou je is kunnen kijken naar Stirling Eucalyptus-Mint:
https://www.stirlingsoap....ucalyptus-mint-shave-soap

Dat was mijn allereerste eerste zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Koude bakkes altijd lekker..
De stirling zeep lijkt mij wat, is in Nederland te koop? Net gezocht maar niet kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:05
Ik scheer sinds 2016 met een krabber en ben/was uiteindelijk tevreden met een (agressieve) Parker 99R met Polsilver super iridium mesjes.

Hier zijn ongetwijfeld lotgenoten met een grijzende harde baard te vinden.

Ik was m'n gezicht met Aleppo zeep en lauwwarm water, smeer een paar druppels druivenpitolie in en een minuut of 5 later gebruik ik Vergulde Hand (uit bus).

Het lijkt alsof mijn grijze plekken nog een stukje harder zijn, vooral mijn kin begint gewoon oncomfortabel te worden om te scheren.
De afgelopen week heb ik een shavette geprobeerd met derby, astra, feather en polsilver. Dat was niet gladder, niet fijner en zeker niet makkelijker.

Met welke aanpassing behaal ik het meeste winst?

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:54
Raymond P schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:44:
een minuut of 5 later gebruik ik Vergulde Hand (uit bus).
Mijn inziens ga je hier de fout in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:41:
De stirling zeep lijkt mij wat, is in Nederland te koop? Net gezocht maar niet kunnen vinden.
Nee, maar je mag die mag mij gratis overnemen, ik gebruik hem toch niet. Ik heb er altijd wat dingen uit geschept, hij is denk nog voor 3/4 vol. Stuur maar een PM bij interesse.

Anders zou je hem hier kunnen kopen:
https://www.maggardrazors...-mint-shaving-soap-5-8oz/

Je kan hem ook in de UK krijgen bij shavingtime.co.uk (maar dat is nu een drama vanwege de brexit, enorme achterstanden bij de douane)
https://shavingtime.co.uk...lyptus-shaving-soap-5-8oz

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 01-02-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Loei123 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Mijn inziens ga je hier de fout in.
Maakt een scheerzeep de haren zachter?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Nee, maar je mag die mag mij gratis overnemen, ik gebruik hem toch niet. Ik heb er altijd wat dingen uit geschept, hij is denk nog voor 3/4 vol. Stuur maar een PM bij interesse.

Anders zou je hem hier kunnen kopen:
https://www.maggardrazors...-mint-shaving-soap-5-8oz/

Je kan hem ook in de UK krijgen bij shavingtime.co.uk (maar dat is nu een drama vanwege de brexit, enorme achterstanden bij de douane)
https://shavingtime.co.uk...lyptus-shaving-soap-5-8oz
Ik had vorige week bij Shaving time een Stirling zeep besteld. Die had ik binnen 2 dagen binnen. Zonder dat ik het had verwacht eigenlijk.

Qua Stirling zepen is het altijd duidelijk of er menthol inzit. Er staat altijd duidelijk vermeld op het etiket. Menthol voor een beetje en glacial voor net ietsjes meer.

Ik ben zelf trouwens nog aan het nadenken voor mijn foto setting van m’n SOTD. De badkamer staat vol met onzinnige troep wat niet van mij is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Ik had vorige week bij Shaving time een Stirling zeep besteld. Die had ik binnen 2 dagen binnen. Zonder dat ik het had verwacht eigenlijk.

Qua Stirling zepen is het altijd duidelijk of er menthol inzit. Er staat altijd duidelijk vermeld op het etiket. Menthol voor een beetje en glacial voor net ietsjes meer.

Ik ben zelf trouwens nog aan het nadenken voor mijn foto setting van m’n SOTD. De badkamer staat vol met onzinnige troep wat niet van mij is :p
Ik doe het gewoon bij op mijn balkom op een tafeltje met een handdoek. In de community zie ik sommigen het zelf wel is in het gras doen, dat kan er best vet uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Raymond P schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Maakt een scheerzeep de haren zachter?
Een goede scheerzeep doet dat zeker.
Wat ook wel eens wil helpen is om het scheerschuim een halve minuut in te laten werken voordat je begint met scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
https://www.scheersalon.nl/catalogsearch/result/?q=Stirling
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Je zou ook bij Maggard Razors kunnen kijken.
Je moet wat langer wachten want Amerika, maar de verzendkosten zijn waarschijnlijk lager, om de prijs van de zepen zelf nog maar buiten beschouwing te laten.

[ Voor 8% gewijzigd door Loei123 op 01-02-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Cube 2.0 is inmiddels besteld en dankzij een paar geweldige forumgenoten mag ik binnenkort een paar verschillende producten uitproberen, ik kan haast niet wachten 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Loei123 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Een goede scheerzeep doet dat zeker.
Wat ook wel eens wil helpen is om het scheerschuim een halve minuut in te laten werken voordat je begint met scheren.
Ik heb mij een beetje ingelezen, het lijkt erop dat het gros van de duurdere scheerzepen een verzeepte ossewit is.
Ik vrees dat het niet zal helpen, maar ik ga het proberen. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Zelf heb ik (ook) de Simpson Ultra Glide sheercreme. Daarmee glijdt je mes een stukje soepeler, wat goed kan helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Warrior Of The Howling Fjord with Wolf Whiskers and Wizamet Wednesday!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nisaa5oNWldDoikgS08doccblSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dxKpSnPe3Ty97BjJ4s0K0XE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1eKJR2SRXYzdeOW6X5oKoHW0tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7CrHEk9HDT8S9YB2VEvmZsE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotlood
@Lampuhkap, je hebt zo te zien echt een wereldverzameling aan scheerspullen, maar heb je ook een favoriete winkel (in Nederland) eigenlijk? De meesten van ons kennen zaakjes zoals Scheersalon, Barbiere di Figaro e.d. wel, maar ik ben benieuwd waar je je spullen zoal vandaan tovert.

En of je een kastenwand hebt laten bouwen voor al je scheerspul :D
Pagina: 1 ... 38 ... 79 Laatste