Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:36
De Voskhod en de Personna mesjes zijn mijn favorieten. Maar dat is echt zo persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Heeft iemand een goede leverancier van Stirling zepen/aftershave balm/splash met shipping naar Nederland en beetje goede tarieven?

Stirling zelf verstuurd niet naar NL en via via werken teveel moeite. Ik zag wel wat shops maar sommige vragen echte dubbele kosten. Waar halen jullie Stirling vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00
rolandos582 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:46:
Heeft iemand een goede leverancier van Stirling zepen/aftershave balm/splash met shipping naar Nederland en beetje goede tarieven?

Stirling zelf verstuurd niet naar NL en via via werken teveel moeite. Ik zag wel wat shops maar sommige vragen echte dubbele kosten. Waar halen jullie Stirling vandaan?
Als je er één of twee (zepen/balm) koopt, https://www.maggardrazors.com/shop/recent-products/
Of: https://shavingtime.co.uk...v_vendor=Stirling+Soap+Co Maar ik weet niet of je je order nog voor de finale Brexit binnen hebt..
Of hier (Berlijn, Duitsland) https://soulobjects.de/co...sierseifen-aftershave-usa al weet ik niet of die naar NL verzenden, dat moet je even checken, hele aardige eigenaar, ben er langs geweest op één van onze vakanties in Berlijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RoosW schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Als je er één of twee (zepen/balm) koopt, https://www.maggardrazors.com/shop/recent-products/
Of: https://shavingtime.co.uk...v_vendor=Stirling+Soap+Co Maar ik weet niet of je je order nog voor de finale Brexit binnen hebt..
Of hier (Berlijn, Duitsland) https://soulobjects.de/co...sierseifen-aftershave-usa al weet ik niet of die naar NL verzenden, dat moet je even checken, hele aardige eigenaar, ben er langs geweest op één van onze vakanties in Berlijn :-)
Maggards zag ik ook! Goede prijzen, met dollarkoers helemaal maar shipping lijkt enorm lang te duren. Ze geven aan Economy International (20-75 days due to COVID-19) ? 8)7 Ik wil 2 zepen/2 balms. Waarom explicitef 1 of 2 kopen? Is dat anders qua shipping?

Ik kwam shavingtime ook tegen inderdaad maar vrij duur en shipping al helemaal. En dan nog die brexit ellende. Soulobjects ziet er opzicht goed uit, 12eu shipping en heeft de meeste dingen. Kan ook aftershaves shipping want zit in de EU. Ook een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00
rolandos582 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Maggards zag ik ook! Goede prijzen, met dollarkoers helemaal maar shipping lijkt enorm lang te duren. Ze geven aan Economy International (20-75 days due to COVID-19) ? 8)7 Ik wil 2 zepen/2 balms. Waarom explicitef 1 of 2 kopen? Is dat anders qua shipping?
Omdat de verzend prijs bij Maggart stijgt per product, en dat tikt best aan + geen AS of OdT over seas. Laatste bestelling (iets van 2 maanden geleden) was een record, 8 dagen van bestellen tot in de hand. Maar je weet het nooit, heb ook wel eens 3 weken gewacht.
Ik kwam shavingtime ook tegen inderdaad maar vrij duur en shipping al helemaal. En dan nog die brexit ellende.
Shaving time heeft wel bijna alle sample pucks, een prima betaalbare manier een hele lading zepen te leren kennen, je haalt zeker een 15 scheerbeurten (of meer) uit 1 zo een puck.
Verzending AS & andere alcohol producten is fors, heel jammer.
Soulobjects ziet er opzicht goed uit, 12eu shipping en heeft de meeste dingen. Kan ook aftershaves shipping want zit in de EU. Ook een voordeel.
Ik heb (behalve direct in de winkel) nog nooit online besteld bij S.O. maar dat zit verder wel goed lijkt mij.
Ik zag een behoorlijk grote keus, en allen met AS Splash (geen OdT gezien) en mis ik iets of hebben ze daar geen AS Balm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
rolandos582 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Ik kwam shavingtime ook tegen inderdaad maar vrij duur en shipping al helemaal. En dan nog die brexit ellende. Soulobjects ziet er opzicht goed uit, 12eu shipping en heeft de meeste dingen. Kan ook aftershaves shipping want zit in de EU. Ook een voordeel.
Dat komt omdat de EU maar heel weinig uit de US toe laat via USPS (gedurende de COVID-19 crisis) daarom duurt het zo lang. Als je het snel wil hebben zou je voor FedEx of DHL moeten kiezen, die hebben hun eigen douane afhandeling en vliegtuigen.

Shavingtime is ook best prima, alleen shipping uit de UK is vaak ook best traag (zeker Royal Mail). Ik weet wel dat Stirling een contract heeft gesloten met een Europese distributeur, dus ik verwacht dat de je de komende tijd meer en meer webshops gaat zien die Stirling verkopen, wellicht ook Nederlandse webshops zoals Manandshaving of Scheersalon.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 16-10-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RoosW schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:56:
Omdat de verzend prijs bij Maggart stijgt per product, en dat tikt best aan + geen AS of OdT over seas. Laatste bestelling (iets van 2 maanden geleden) was een record, 8 dagen van bestellen tot in de hand. Maar je weet het nooit, heb ook wel eens 3 weken gewacht.
Dus feitelijk kan je beter 2 bestellingen doen dan 1? Daar zal ik eens mee spelen, ze hebben wel alles en goede prijzen.
Shaving time heeft wel bijna alle sample pucks, een prima betaalbare manier een hele lading zepen te leren kennen, je haalt zeker een 15 scheerbeurten (of meer) uit 1 zo een puck.
Verzending AS & andere alcohol producten is fors, heel jammer.
Ja daar kwam ik achter, ik weet welke geuren ik wil, dus wou gelijk die grote verpakkingen. Maar daar rekenen ze toch vrij veel voor, dat is wel jammer.
Ik heb (behalve direct in de winkel) nog nooit online besteld bij S.O. maar dat zit verder wel goed lijkt mij.
Ik zag een behoorlijk grote keus, en allen met AS Splash (geen OdT gezien) en mis ik iets of hebben ze daar geen AS Balm?
Ik heb van alles bekeken maar AS balm hebben ze inderdaad niet, wel bijzonder. Alleen AS splash en die bestel ik dan wel omdat ze die kunnen versturen.
Turdie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Dat komt omdat de EU maar heel weinig uit de US toe laat via USPS (gedurende de COVID-19 crisis) daarom duurt het zo lang. Als je het snel wil hebben zou je voor FedEx of DHL moeten kiezen, die hebben hun eigen douane afhandeling en vliegtuigen.

Shavingtime is ook best prima, alleen shipping uit de UK is vaak ook best traag (zeker Royal Mail). Ik weet wel dat Stirling een contract heeft gesloten met een Europese distributeur, dus ik verwacht dat de je de komende tijd meer en meer webshops gaat zien die Stirling verkopen, wellicht ook Nederlandse webshops zoals Manandshaving of Scheersalon.
Dat ziet er goed uit! Ik zal eens informeren hoe ver dat ze momenteel zijn want dat is toch wel een dingetje!
Zo te zien word Stirling ook nu verkocht via Barbieri Uniti , https://www.barbieriuniti.it/product.aspx?id=2056 maar alleen aan B2B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
rolandos582 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:30:
Dat ziet er goed uit! Ik zal eens informeren hoe ver dat ze momenteel zijn want dat is toch wel een dingetje!
Zo te zien word Stirling ook nu verkocht via Barbieri Uniti , https://www.barbieriuniti.it/product.aspx?id=2056 maar alleen aan B2B.
Klopt Barbiere Uniti is een echte distributeur, dus zal niet rechtstreeks aan consumenten verlopen. Webshops/winkels zullen daar moeten inkopen en het dan doorverkopen aan de consument, de nat scheerder zoals jij en ik.

Je hoeft trouwens niet per se voor Stirling te kiezen, en zijn in Europa ook andere goede merken te krijgen zoals:
  • Meissner Tremonia
  • Tabac
  • Saponificio Varesino
  • Saponificio Bignoli
  • Extro
  • Wickham Soap Co
En nog veel meer....

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 16-10-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Turdie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Klopt Barbiere Uniti is een echte distributeur, dus zal niet rechtstreeks aan consumenten verlopen. Webshops/winkels zullen daar moeten inkopen en het dan doorverkopen aan de consument, de nat scheerder zoals jij en ik.

Je hoeft trouwens niet per se voor Stirling te kiezen, en zijn in Europa ook andere goede merken te krijgen zoals:
  • Meissner Tremonia
  • Tabac
  • Saponificio Varesino
  • Saponificio Bignoli
  • Extro
  • Wickham Soap Co
En nog veel meer....
Hebb even contact gehad met Stirling zelf & Babieri unti, de antwoorden :
Stirling :
I have 9 pallets of soap, aftershaves, and balms currently on a ship bound for Italy. They will arrive in the next 3 weeks, and how long after that is totally dependant on Italian customs clearance. I am already working on a second, larger order that will ship within a month.

Barbieri :
Ciao Roland,
thanks for your email

private customers like you, will find available Stirling soap company, starting from the week 46 available on
www.rasoigoodfellas.com

Ziet er dus allemaal prima uit! Ben benieuwd! Week 46 is vanaf 9 november 2020.
Je hebt natuurlijk niet perse Stirling nodig maar ik vind hun producten heel fijn, zeep aanmaken gaat heel makkelijk en goede geuren/kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
rolandos582 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Hebb even contact gehad met Stirling zelf & Babieri unti, de antwoorden :
Stirling :
I have 9 pallets of soap, aftershaves, and balms currently on a ship bound for Italy. They will arrive in the next 3 weeks, and how long after that is totally dependant on Italian customs clearance. I am already working on a second, larger order that will ship within a month.

Barbieri :
Ciao Roland,
thanks for your email

private customers like you, will find available Stirling soap company, starting from the week 46 available on
www.rasoigoodfellas.com

Ziet er dus allemaal prima uit! Ben benieuwd! Week 46 is vanaf 9 november 2020.
Je hebt natuurlijk niet perse Stirling nodig maar ik vind hun producten heel fijn, zeep aanmaken gaat heel makkelijk en goede geuren/kwaliteit
Nou ik zou maar niet te vroeg juichen, want de Italiaanse douane kan erg moeilijk doen, vooral bij scheerzepen en dergelijke weet ik uit het verleden. Ik weet niet meer precies welk merk het was, maar in het verleden heeft het daar wel is maanden vast gezeten en hebben de Italianen het maanden lang tegengehouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 16-10-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 14:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um-AWzsjAr2zVelfhf-G9h2hnpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sC6qUNyGnIubsphFfRJpc7gy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3uKsdahyKeLu3QwNAaTqU67qis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqtSY8QYxrPpDDktVg37Ij92.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRiJDtjD9miPO80PWILFNR4ApEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yw0C91slWr8oU4ulYGOUCRP6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik heb mezelf getrakteerd op een Braun 9 series elektrisch scheerapparaat. Ik merkte dat het nat scheren me steeds meer ging tegen staan. Even een rustig momentje hebben om met volle aandacht te scheren lukt momenteel gewoon momenteel niet door een druk gezinsleven. Na de zoveelste nick was ik er wel een beetje klaar mee.

Ik was vrij sceptisch over elektrisch scheren dus ik heb me er eerst in verdiept en na me ingelezen te hebben over folie en roterende scheerkoppen gekozen voor de Braun 9. Met een schuin oog ook nog naar Panasonic gekeken maar ondanks de iets betere reviews werd er ook ingeboet op comfort. Wat ook mee hielp was dat Braun momenteel een niet goed geld terug actie heeft en ook nog een cashback actie.

Bij Mediamarkt was de Braun 9390cc scherp geprijsd dus maar een gokje gewaagd niet waar. Anyway het bevalt me erg goed om elektrisch te scheren, meer dan ik had verwacht. Het scheren vond ik zeer aangenaam waarbij het scheren met een folie scheerkop niet veel anders is dan scheren met een DE alleen ga je nu gelijk ATG all the way ipv eerst reduceren van je haren met WTG en XTG. Je moet dus ook je huid strak trekken en met beleid zonder teveel druk je scheerapparaat over je huid op en neer bewegen.
Mijn huid voelde na de scheerbeurt heel rustig en geen enkele irritatie voelbaar. Kwa scheerresultaat voelt het niet BBS aan zoals met een DE maar het zit er niet heel ver vandaan want glad is het zeer zeker maar het voelt anders. Waarschijnlijk omdat de huid niet nat is en daardoor minder diep uitscheert. Overigens heb ik nog niet nat geschoren met de Braun, dat kun je immers ook doen.
Mijn apparaat kwam met een reiningstation en ondanks het hoge gimmick gehalte werkt dat verrassend goed al is het station wel luidruchtig. Reinigen moet je dus niet in de avond doen als iedereen op één oor ligt.

Al met al een aanrader al zal ik zo nu en dan als het toelaat mijn Merkur Futur, scheerkwast en een lekkere zeep uit de lade halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2xGHi2PySqnssUPTJNmWdEQeLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/436fFNAGw5IEdWMeNl4R5mnO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

wijze les geleerd vandaag, zonder scheerschuim niet proberen met open scheermes nog gladder te scheren.. resultaat is mooie jaap in de wang :P bloeden stopte ook erg snel. Reminder moet nog aluin kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
mutsje schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:36:
wijze les geleerd vandaag, zonder scheerschuim niet proberen met open scheermes nog gladder te scheren.. resultaat is mooie jaap in de wang :P bloeden stopte ook erg snel. Reminder moet nog aluin kopen.
Bij de Kruidvat voor een euro ;)

Ik kan dat gewoon hoor zonder scheerschuim scheren met een open mes, waarschijnlijk mis je dan nog de juiste techniek/muscle memory.

Zelfs met mijn super scherpe japanse Wogen tanifuji kan ik het gewoon doen. Maar het scheert niet gladder als met scheerschuim

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 25-10-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik ben nog lerende, de neus lukt aardig kin totaal niet :) Ook heb ik het gevoel dat het mes nog niet scherp genoeg is. Ook leercurve. Moet nog zo'n leren riem met pasta kopen, aan de wetstenen ligt het niet die heb ik eerst vlak gemaakt en daarna scheermes erover gehaald zoals ik gezien heb op yt plat neerleggen en zelfde aantal halen aan beide kanten. Laatste steen was arkansa natuur steen, die is grid 10K geloof ik. Maar het was een baard van dik 8 dagen en moet zeggen ben onder de indruk. Met gilette krabber had ik echt eerst de tondeuze moeten pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk vloeken in de kerk hier met al dat DE gepraat, maar ik heb gilette cardridges aangeschaft op ali. Ik ben benieuwd of mijn hoofd het overleeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
mutsje schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:57:
Ik ben nog lerende, de neus lukt aardig kin totaal niet :) Ook heb ik het gevoel dat het mes nog niet scherp genoeg is. Ook leercurve. Moet nog zo'n leren riem met pasta kopen, aan de wetstenen ligt het niet die heb ik eerst vlak gemaakt en daarna scheermes erover gehaald zoals ik gezien heb op yt plat neerleggen en zelfde aantal halen aan beide kanten. Laatste steen was arkansa natuur steen, die is grid 10K geloof ik. Maar het was een baard van dik 8 dagen en moet zeggen ben onder de indruk. Met gilette krabber had ik echt eerst de tondeuze moeten pakken..
Op zich kan het wel, meteen nadat je hebt geslepen scheren vanaf de steen. Maar dan zou je iedere keer voordat je gaat scheren moeten slijpen. Daarvoor is een strop, dat je niet iedere keer terug naar de stenen hoeft voordat je gaat scheren.

Pasta zou ik zelf niet doen, een riem is voldoende. Mijn ervaring met pasta is dat de snede erna niet comfortabler werd, alleen maar ruwer.
Je zou bij Heirloom Razor Strop kunnen kijken die verkoopt hele goede beginners strops
https://heirloomrazorstro...de-premium-old-no-2-strop

Ik vermoed dat je een Translucent Arkansas hebt, want eigenlijk kun je over een natuurlijke steen geen grit waarde toekennen, maar goed. Wat heb je gebruikt bij deze steen, olie water. Arkansas stenen zijn hele eigenzinnige stenen en een van de moeilijktste om te leren eigenlijk,

Maar ik zou beginnen met gewoon op krantenpapier stroppen, want iedereen snijdt zijn strop in het begin, en dat is zonde. Krantenpapier is ook uitstekend materiaal om op te stroppen.
YouTube: Free Easy Travel Strop

Ik kan je hem ook een keer slijpen en stroppen voor je zodat je een vergelijking hebt met je eigen kunsten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 26-10-2020 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:27:
Waarschijnlijk vloeken in de kerk hier met al dat DE gepraat, maar ik heb gilette cardridges aangeschaft op ali. Ik ben benieuwd of mijn hoofd het overleeft.
Ik heb, toen ik nog Gillette gebruikte, ook eens van een dagaanbieding site Gillette Fusion cartridges besteld, daar wordt je echt niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33
Mijn potje Taylor of Old Bond Street Scheercrème Almond is op en ik ben op zoek naar een vervangende scheerzeep die ook zo "vettig" is.

Heb gemerkt dat ik door de "vettigheid" minder irritatie heb en veel gladder scheer.

Welke merken zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
ronnym schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:11:
Mijn potje Taylor of Old Bond Street Scheercrème Almond is op en ik ben op zoek naar een vervangende scheerzeep die ook zo "vettig" is.

Heb gemerkt dat ik door de "vettigheid" minder irritatie heb en veel gladder scheer.

Ik heb zelf Simpson Ultra-Glide Shave Cream, dat is scheermcreme en geen zeep maar het mesje glijdt als super over de huid. Deze creme is er in verschillende smaken (geuren natuurlijk), ik heb Lime en Sandal wood geuren zijn goed maar blijven niet echt lang hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02

Palmolive al geprobeerd? Lekker goedkoop, maar toch goed spul. Beschermt goed, prima huidgevoel na het scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tommy The Cat schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Palmolive al geprobeerd? Lekker goedkoop, maar toch goed spul. Beschermt goed, prima huidgevoel na het scheren.
Maar dat geurtje is dan weer wat minder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Overigens blijf ik maar tweaken in mijn scheerroutine. Inmiddels ben ik afgestapt van de warme handdoek naar douchen vóór het scheren. Scheelt tijd en is ook een prima manier om die eigenwijze, steeds maar weer terugkomende baard zacht te maken. Ander voordeel; scheren in een warme badkamer :).

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 26-10-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

Zingari Man is best vettig (vooral zepen in de Sego base)

Maar zepen zullen nooit zo vettig zijn als een creme hou daar rekening mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 26-10-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Turdie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:01:
[...]

Op zich kan het wel, meteen nadat je hebt geslepen scheren vanaf de steen. Maar dan zou je iedere keer voordat je gaat scheren moeten slijpen. Daarvoor is een strop, dat je niet iedere keer terug naar de stenen hoeft voordat je gaat scheren.

Pasta zou ik zelf niet doen, een riem is voldoende. Mijn ervaring met pasta is dat de snede erna niet comfortabler werd, alleen maar ruwer.
Je zou bij Heirloom Razor Strop kunnen kijken die verkoopt hele goede beginners strops
https://heirloomrazorstro...de-premium-old-no-2-strop

Ik vermoed dat je een Translucent Arkansas hebt, want eigenlijk kun je over een natuurlijke steen geen grit waarde toekennen, maar goed. Wat heb je gebruikt bij deze steen, olie water. Arkansas stenen zijn hele eigenzinnige stenen en een van de moeilijktste om te leren eigenlijk,

Maar ik zou beginnen met gewoon op krantenpapier stroppen, want iedereen snijdt zijn strop in het begin, en dat is zonde. Krantenpapier is ook uitstekend materiaal om op te stroppen.
YouTube: Free Easy Travel Strop

Ik kan je hem ook een keer slijpen en stroppen voor je zodat je een vergelijking hebt met je eigen kunsten ;)
Ik slijp alles met water, mijn japanse koksmessen slijp ik er ook op. De techniek om het scheermes te slijpen was wel even wennen. Die strops uit USA daarkomt volgens mij shipsload aan verzendkosten bij :( is er geen toko in NL die ze verkoopt. Ga straks het filmpje van stroppen op de krant kijken. Je hebt wel vaker eenvoudig oplossingen voor zaken. Huisvrouwen slepen keukenmessen vroeger ook scherp op bakstenen van hun huis, mij is dat nooit gelukt trouwens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
mutsje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Ik slijp alles met water, mijn japanse koksmessen slijp ik er ook op. De techniek om het scheermes te slijpen was wel even wennen. Die strops uit USA daarkomt volgens mij shipsload aan verzendkosten bij :( is er geen toko in NL die ze verkoopt. Ga straks het filmpje van stroppen op de krant kijken. Je hebt wel vaker eenvoudig oplossingen voor zaken. Huisvrouwen slepen keukenmessen vroeger ook scherp op bakstenen van hun huis, mij is dat nooit gelukt trouwens :+
Eigenlijk moet op een Ark speciale olie gebruiken. Bij Heirloom vallen de verzendkosten echt wel mee volgens mij, iets van $15
Persoonlijk vind ik de strops die in Nederland worden verkocht niet zo, maar ja goed. Scheersalon en Manandshaving verkopen de strops. Je zij kunnen zoeken naar een strop van Herold

Maar zoals ik al zei, begin gewoon met het stroppen op krantenpapier, want ik garandeer je als je dat niet dan zul je je strop sowieso snijden. Omdat stroppen een bepaalde techniek vereist die je onder de knie moet krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 27-10-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
*knip* Offtopic. Met een passwordmanager kan je je niet scheren, natuurlijk.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

@Turdie het stroppen snap ik wel, altijd een pull nooit een push want dan snijd je het leer of papier naar de knoppen.. Met een krant valt schade mee maar met een strop niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
mutsje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:36:
@Turdie het stroppen snap ik wel, altijd een pull nooit een push want dan snijd je het leer of papier naar de knoppen.. Met een krant valt schade mee maar met een strop niet.
Ik heb dat meer mensen horen zeggen de afgelopen jaren, en paar weken later hoorde ik toch dat ze hun strop hadden gesneden. Het snappen ervan is iets heel anders dan het echt goed kunnen, het heeft mij wel minimaal 5 maanden gekost voordat ik echt het gevoel dat ik het goed kon.Soms ga je te snel in de haast, en dan hoppa, snee in je strop.
Ik ben zelf begonnen met deze strop:
https://www.knivesandtool...ri-lederen-scheerriem.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Turdie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Ik heb dat meer mensen horen zeggen de afgelopen jaren, en paar weken later hoorde ik toch dat ze hun strop hadden gesneden. Het snappen ervan is iets heel anders dan het echt goed kunnen, het heeft mij wel minimaal 5 maanden gekost voordat ik echt het gevoel dat ik het goed kon.Soms ga je te snel in de haast, en dan hoppa, snee in je strop.
Ik ben zelf begonnen met deze strop:
https://www.knivesandtool...ri-lederen-scheerriem.htm
De handeling zit er aardig in hoor, want doe met de japanse koksmessen ook uitsluitend pull bewegingen, hoewel zo'n mes anders is dan een scheermes natuurlijk. Zijn wel enorm scherp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33
FeronIT schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb zelf Simpson Ultra-Glide Shave Cream, dat is scheermcreme en geen zeep maar het mesje glijdt als super over de huid. Deze creme is er in verschillende smaken (geuren natuurlijk), ik heb Lime en Sandal wood geuren zijn goed maar blijven niet echt lang hangen
Ik heb gisteren de Lime versie besteld. Hoop het vandaag binnen te krijgen.
Zal mijn ervaring hier delen als ik me heb geschoren.
Tommy The Cat schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Kan ik die gewoon bij de drogist kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
ronnym schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Ik heb gisteren de Lime versie besteld. Hoop het vandaag binnen te krijgen.
Zal mijn ervaring hier delen als ik me heb geschoren.

[...]

Drogisterij en supermarkt hebben die vaak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ronnym schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:

[...]

Dat is lastig te zeggen, bij de wat specialistische drogisterijen zoals de Dio en Trekpleister heb je een grotere kans dan bij ketens als Etos en Kruidvat. Sommige supermarkten zoals Deen en Vomar verkopen de Palmolive tubes ook. Het lijkt erop dat geografische achtergrond van de buurt een rol speelt of het wel of niet verkocht wordt.
Daarnaast kun je ook scheercreme van Nivea tegenkomen, die wordt verkocht in een blauwe tube/ doosje en presteert ook erg goed vind ik zelf. Ook deze kom je niet overal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Na mijn positieve ervaringen met een DE scheermes heb ik die ook, samen met een goede kwast, aan mijn vader cadeau gedaan met vader dag. Nu zou ik opnieuw een cadeautje willen geven in de vorm van een goede scheerzeep of aftershave. Maar goed, er is natuurlijk zoveel aanbod. Ik weet dat hij old spice achtige geuren lekker vind. Iemand iets in zijn collectie wat je kan aanbevelen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
ndonkersloot schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:14:
Na mijn positieve ervaringen met een DE scheermes heb ik die ook, samen met een goede kwast, aan mijn vader cadeau gedaan met vader dag. Nu zou ik opnieuw een cadeautje willen geven in de vorm van een goede scheerzeep of aftershave. Maar goed, er is natuurlijk zoveel aanbod. Ik weet dat hij old spice achtige geuren lekker vind. Iemand iets in zijn collectie wat je kan aanbevelen?
Deze misschien:
https://www.stirlingsoap....stirling-spice-shave-soap

Of deze:
https://mamabearssoaps.co...oduct_info&products_id=82

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 01-11-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOU5U1aE6ksoEFeiahUrnzxCv3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjzY5LrbWHNco1EZBCo912aW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:39
Stirling behoort tot mijn favorieten. Mama bears ken ik niet, is dat ook zoiets betreffende kwaliteit en geur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Arjantje72 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:08:
[...]

Stirling behoort tot mijn favorieten. Mama bears ken ik niet, is dat ook zoiets betreffende kwaliteit en geur?
Mama bear bestaat al een jaar of 15 en zij verstaat haar vak echt heel goed. Top kwaliteit zepen.
Je zou ook contact op kunnen opnemen met Gingers Garden en een custom blend laten maken, en gewoon tegen haar zeggen dat je een old spice zeep wil. Je zou dan aan haar kunnen doorgeven dat je deze geur wil:
Nutmeg, Star Anise, Aldehydes, Orange and Lemon; middle notes are Cinnamon, Carnation, Pimento, Geranium, Heliotrope and Jasmine; base notes are Benzoin, Vanilla, Musk, Tonka Bean, Cedar and Ambergris

@Lampuhkap heeft dat ook gedaan voor een Paco Rabanne One Million dupe.

[ Voor 53% gewijzigd door Turdie op 01-11-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:39
Turdie schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:23:
[...]

Mama bear bestaat al een jaar of 15 en zij verstaat haar vak echt heel goed. Top kwaliteit zepen.
Je zou ook contact op kunnen opnemen met Gingers Garden en een custom blend laten maken, en gewoon tegen haar zeggen dat je een old spice zeep wil. Je zou dan aan haar kunnen doorgeven dat je deze geur wil:
Nutmeg, Star Anise, Aldehydes, Orange and Lemon; middle notes are Cinnamon, Carnation, Pimento, Geranium, Heliotrope and Jasmine; base notes are Benzoin, Vanilla, Musk, Tonka Bean, Cedar and Ambergris

@Lampuhkap heeft dat ook gedaan voor een Paco Rabanne One Million dupe.
Dat klinkt interessant, weer iets geleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ginger's Garden (Irena Marchu) kan echt alles maken wat je wenst op zeepgebied.

Ik kan zelf haar tallow zepen enorm aanbevelen. Ze heeft echt een supernette Old Spice copy in haar arsenaal, dus ik zou zeggen, schiet dr eens een PM op facebook en haal een setje hier heen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbYrwaK5jdEncHynNnmJqETK5P8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9urTU8yZoXcSHscLuK5CyXgp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik heb een ‘nornale’ baardgroei maar had vroeger met Gilette schuim en een Gilette mesje wel soms last. Mede op basis van dit forum overgestapt naar Proraso groen scheerschuim en Gilette fusion 5 proglide. Sindsdien prima. Echter de Proraso was bijna op en ik had recent Rituals scheercreme basilicum/ginseng gekregen van iemand. WoW. Dat is zoveel zachter. Mijn huid voelt de hele dag verzorgd(wel iets vettig) aan. Na het douchen (waar ik scheer) proraso aftershave en daarna de after shave Cream. En je brengt de crème gewoon aan met je handen. (Geen kwast nodig)

Heeft iemand tips voor een goede, betaalbare scheercreme die je ook met je handen aanbrengt? Van proraso heb ik ooit eens die pre-shave crème geprobeerd. Maar vond dat niks. Is de scheercreme van proraso ook zo fijn als ik die rituals vind? Of andre tips?

[ Voor 6% gewijzigd door meermarco op 04-11-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Lampuhkap schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:45:
Ginger's Garden (Irena Marchu) kan echt alles maken wat je wenst op zeepgebied.

Ik kan zelf haar tallow zepen enorm aanbevelen. Ze heeft echt een supernette Old Spice copy in haar arsenaal, dus ik zou zeggen, schiet dr eens een PM op facebook en haal een setje hier heen!
Inderdaad wel nice als je een bepaalde geur echt wilt hebben. Bijvoorbeeld mijn Tom Ford geuren, maar toch wel aardig prijzig. Laatste keer was het $24,99 voor een zeep en aftershave $19.99 maar shipping zat al op $30+. En aftershave shippen ze weer niet uit US.

Leuk dat het bestaat maar toch wel een prijzige onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
rolandos582 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:28:
[...]

Inderdaad wel nice als je een bepaalde geur echt wilt hebben. Bijvoorbeeld mijn Tom Ford geuren, maar toch wel aardig prijzig. Laatste keer was het $24,99 voor een zeep en aftershave $19.99 maar shipping zat al op $30+. En aftershave shippen ze weer niet uit US.

Leuk dat het bestaat maar toch wel een prijzige onderneming.
Haar aftershaves zijn prima te verschepen, zoals je ziet op mijn foto's. Voor custom sets is ze echt zo duur niet. Shipping costs zin altijd een pain in the ass. Maar ze shipt wel customs friendly als je t netjes vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Lampuhkap schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:01:
[...]

Haar aftershaves zijn prima te verschepen, zoals je ziet op mijn foto's. Voor custom sets is ze echt zo duur niet. Shipping costs zin altijd een pain in the ass. Maar ze shipt wel customs friendly als je t netjes vraagt.
Oh ik dacht dat niet uit USA verschepen kon worden. Dus kan gewoon internationaal verzonden worden?
Heb het wel eens overwogen maar blijft toch vrij prijzig. Als ik nou toevallig vrienden had die ook wouden bestellen en kon splitten. Dan is het nog het afwegen waard.

Even iets anders, black friday komt eraan. Ik heb nu een Razorock Tuxedo Plissoft Barrel Synthetic Shaving Brush 24mm en wil uiteindelijk ook wel een nieuwe borstel bestellen. Iemand aanraders waar naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
rolandos582 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:20:
[...]

Oh ik dacht dat niet uit USA verschepen kon worden. Dus kan gewoon internationaal verzonden worden?
Heb het wel eens overwogen maar blijft toch vrij prijzig. Als ik nou toevallig vrienden had die ook wouden bestellen en kon splitten. Dan is het nog het afwegen waard.

Even iets anders, black friday komt eraan. Ik heb nu een Razorock Tuxedo Plissoft Barrel Synthetic Shaving Brush 24mm en wil uiteindelijk ook wel een nieuwe borstel bestellen. Iemand aanraders waar naar te kijken?
Zolang het alcoholvrij is, is het prima te verschepen, met alcohol is idd een drama. Je moet maar net een shop treffen die het aandurft,

via FedEx kan je alcohol met een flinke meerprijs wel verscheept krijgen meen ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25cxT8ksfVsg9gOyOHwL77WWCNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8bcXv3vYXOZd2XK2eOi1dPM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:30:
[...]

Zolang het alcoholvrij is, is het prima te verschepen, met alcohol is idd een drama. Je moet maar net een shop treffen die het aandurft,

via FedEx kan je alcohol met een flinke meerprijs wel verscheept krijgen meen ik :P
Via Shipitto.com kan het ook met DHL Express :) of Planet Express (maar daar lees ik de laatste tijd niet zulke goede verhalen over)
rolandos582 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:20:
[...]

Ik doe het maandelijks via shipitto.com, als je wil kan het met mijn zendingen meekomen, dan kunnen we de kosten delen.

[ Voor 52% gewijzigd door Turdie op 06-11-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Turdie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:10:
Ik doe het maandelijks via shipitto.com, als je wil kan het met mijn zendingen meekomen, dan kunnen we de kosten delen.
Hmm, wat bestel je precies en wat zijn ongeveer de levertijden/kosten? Kan het overwegen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
rolandos582 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:39:
[...]

Hmm, wat bestel je precies en wat zijn ongeveer de levertijden/kosten? Kan het overwegen waard zijn.
Ik bestel allemaal scheerspullen van merken die in Europa bijna niet te krijgen zijn..Nadat het aangekomen is bij Shipitto en ik de opdracht heb gegeven om het te verzenden doet DHL Express er vanuit de US meestal 4-5 dagen over
Heb ook wel is gehad dat het hier binne twee dagen was. Ze hebben hun eigen vliegtuigen en douane afhandeling en gaat super snel. Ze zijn een stuk sneller dan FedEx en ietsje goedkoper, FedEx is gewoon rete-duur.

Ik heb er nu wat alcohol aftershaves liggen en zepen van Declaration Grooming en er komen over een paar dagen wat zepen&splashes van Ariana&Evans bij en die ga ik eind deze maand laten versturen. Ik ben ook premium member dus ik kan spullen daar 100 dagen in mijn "virtuele" mailbox laten liggen.

Het is wel erg prijzig, de verzendkosten zijn meestal rond de $50 (hangt een beetje van het gewicht af). Maar dat kan mij niet zoveel schelen, voor mij werkt het prima :)

[ Voor 47% gewijzigd door Turdie op 07-11-2020 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-i8AqKIAUI-kNMAdH0WjEGEOy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/em9Qai8QUV18Hn8I2cyuo9N1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gifts en care verkoopt nu ook de Stirling splashes en volgens mij een groot gedeelte van hun gehele assortiment.

https://www.giftsandcare.com/en/227_stirling-soap-co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:49:
Gifts en care verkoopt nu ook de Stirling splashes en volgens mij een groot gedeelte van hun gehele assortiment.

https://www.giftsandcare.com/en/227_stirling-soap-co
Ik verwacht dat je de komende tijd bij meer europese scheer winkels/webshops, Stirling gaat zien vanwege de europese distri die ze nu hebben
Gifts en care verzend vanuit Spanje volgens mij, kan lang duren is mijn ervaring (vooral bij Correos)

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 13-11-2020 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gDEnpeBiXYQr-KOT8_XuUbaOP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzgfyacdkS6wf8V5ThAy8eYP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik zou wel eens een krabber willen proberen. Nu heeft Gillette een leuk dingetje voor weinig. Zie goede recensies erover.
Als ik van een gilette proglide naar een krabber ga. Wat is dan het grootste verschil? Uiteraard de manier van scheren. Maar wordt het net zo glad? Gemiddeld kortere tijd of juist langer?

Scheer nu met vergulde hand scheerschuim die ik moet kloppen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
jaydenjarno schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:57:
Ik zou wel eens een krabber willen proberen. Nu heeft Gillette een leuk dingetje voor weinig. Zie goede recensies erover.
Als ik van een gilette proglide naar een krabber ga. Wat is dan het grootste verschil? Uiteraard de manier van scheren. Maar wordt het net zo glad? Gemiddeld kortere tijd of juist langer?

Heb je de topicstart al gelezen daar staat wel in vermeld? Het hangt er vanaf wat voor soort kam je gebruikt, een krabber heeft vaak een enkel mesjes, versus meerdere mesjes bij een proglide. Hoe glad het wordt hangt helemaal af van je techniek en een aantal andere factoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
jaydenjarno schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:57:

Qshave iets voor je?
Iets van €11 op Ali.
Bevalt mij verder goed.
https://nl.aliexpress.com/item/32791325508.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Heb de hele topic start gelezen. Staat niet echt iets over resultaa kan me heel glad scheren maar heb snel last van ingroeiende haren. Nu dus alleen met de groei mee. Maar dan zijn de mesjes wel erg duur
Vandaar de krabber vraag. Zou veel geld schelen. Maar heb zelf een hekel aan scheren. Moet zo snel mogelijk.

Apparaat is helemaal erg dus dat valt af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
jaydenjarno schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:23:
Heb de hele topic start gelezen. Staat niet echt iets over resultaa kan me heel glad scheren maar heb snel last van ingroeiende haren. Nu dus alleen met de groei mee. Maar dan zijn de mesjes wel erg duur
Vandaar de krabber vraag. Zou veel geld schelen. Maar heb zelf een hekel aan scheren. Moet zo snel mogelijk.

Apparaat is helemaal erg dus dat valt af
In het begin zal het wel wat langer duren omdat je de techniek onder de knie moet krijgen. Veel mensen met ingegroeide haren stappen over op een safety razor en hebben er dan geen last meer van of veel minder.
Misschien zal een goede zeep zoals Stirling ook wel wat kunnen helpen (maar er zijn nog veel meer mooie zepen). De ene keer is het gladder bij mij dan de andere keer als ik me scheer met een safety razor, dat verschilt per dag, ook na al die jaren nog.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 15-11-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dan ga ik het toch maar proberen. En techniek even goed leren en bekijken op YouTube. Zal eerst de vergulde hand proberen als zeep. Maar dank voor de tip. Kan dan altijd nog naar de andere zeep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
jaydenjarno schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:28:
Dan ga ik het toch maar proberen. En techniek even goed leren en bekijken op YouTube. Zal eerst de vergulde hand proberen als zeep. Maar dank voor de tip. Kan dan altijd nog naar de andere zeep
Deze YouTube scheervlogger is helaas gestopt, maar heeft wel een mooie tutorial:
YouTube: Wetshaving Tutorial - How to shave with a safety razor - YouTube

De grootste en belangrijkste tip is geen druk zetten!

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 15-11-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Thanx. Vooral dat geen druk zetten hoorde ik al. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
jaydenjarno schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:33:
Thanx. Vooral dat geen druk zetten hoorde ik al. Haha
Zeker in het begin is het erg wennen, ik heb me vaker gesneden en in het begin was het resultaat "matig". Met wat oefening gaat het meestal snel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Vraagje, ik ben bezig een baard te laten staan voor het eerst (lang leve Covid) en ben nu ongeveer 7 weken in het proces. De baard begint aardig vol te worden maar ik merk dat hij niet gelijkmatig groeit. Echter weet ik weer niet of de baard lang genoeg is om een bezoek bij een barbier het waard te maken.

Gevoelsmatig zou ik een trimmer moeten aanschaffen om de baard iig overal op gelijke lengte te krijgen en dan geduldig wachten tot deze wat voller wordt.

Vraag is wel: welke trimmer moet ik dan hebben? ik zie bijv. opzetstukjes van 20mm, is dat nou lang of niet? En hoe kies ik in hemelsnaam een model uit? Ik wil vooral de kaaklijn iets verhullen de bakkenbaarden laten staan.

Ik post het hier omdat het scheertopic heet, maar de focus lijkt hier vooral te liggen om het volledig af te scheren :) Als ik elders de vraag beter kan stellen dan hoor ik het graag!

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:38:
Vraagje, ik ben bezig een baard te laten staan voor het eerst (lang leve Covid) en ben nu ongeveer 7 weken in het proces. De baard begint aardig vol te worden maar ik merk dat hij niet gelijkmatig groeit. Echter weet ik weer niet of de baard lang genoeg is om een bezoek bij een barbier het waard te maken.

Gevoelsmatig zou ik een trimmer moeten aanschaffen om de baard iig overal op gelijke lengte te krijgen en dan geduldig wachten tot deze wat voller wordt.

Vraag is wel: welke trimmer moet ik dan hebben? ik zie bijv. opzetstukjes van 20mm, is dat nou lang of niet? En hoe kies ik in hemelsnaam een model uit? Ik wil vooral de kaaklijn iets verhullen de bakkenbaarden laten staan.

Ik post het hier omdat het scheertopic heet, maar de focus lijkt hier vooral te liggen om het volledig af te scheren :) Als ik elders de vraag beter kan stellen dan hoor ik het graag!
Ligt er aan hoe handig je bent of een eigen trimmer gaat werken als je meer wil dan overal dezelfde lengte. Als ik daaraan begin of stukjes scheren en stukjes niet is het altijd scheef, daarom zou ik gewoon een barbier opzoeken.
Als je wel handig en nauwkeurig bent kun je je afvragen hoe vaak je de trimmer gaat gebruiken en afhankelijk daarvan een budget bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Het ligt er heel erg aan wat voor soort baard je wilt hebben. Als je een mooie volle baard zou willen nastreven dan moet je er even doorheen. Met doorheen bedoel ik dat je er even wat minder verzorgd uitziet totdat het lang genoeg is dat een barbier er ook een fatsoenlijke vorm in kan knippen. Een week of 7 is dan nog even te kort. Je kunt eventueel een baardkam en baardolie of vet kunnen aanschaffen zodat je je baard kunt kammen zodat het wat prettiger oogt.

Als je een wat kortere baard zou willen hebben dan kun je vrijwel met iedere trimmer uit de voeten. Er zijn merken die zelfs een variable stand hebben waardoor je verschillende lengtes kun trimmen met 1 opzetkam . Oa Philips en Remington hebben dit soort trimmers.

Ps. Zorg dat je goed je baard verzorgt en onderhoud. Anders gaat je onderliggende huid jeuken en worden je haren (te) stug en even gaan splijten. Ik was mijn baard na 3 jaar zat en ben toen weer gaan scheren. Koste mij teveel tijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 17-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

NoTimeRemains

I know

Ga naar een goede barbier en vraag wat hij voor je kan doen. Ook kwa model kan een barbier je tips geven, wat past t beste bij je vorm hoofd etc. Vraag onderhoudstips en geef de goede man een fooi.

Koop baardolie en gebruik een paar druppeltjes (1-2). Vet of beardbalm zou ik met jouw lengte niet doen, dat is meer een stylingproduct. Ik gebruik bijna geen balm meer, alleen met speciale werkdingen of feestjes ofzo. Dan zit ie wat meer in de plooi.

En voor de love of god als je een baard neemt zorg dat de lijnen van je baard niet half op je kaak liggen. Vooral je een beetje een onderkin hebt zweeft ie op je gezicht, ziet er niet uit.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

Kijk is naar de trimmers van Wahl of Andis. Bezoekje aan de barbier kan nooit kwaad, die kan je ook goede tips geven.
Ik denk dat ze opzetstukjes een beetje trail en error is, ik zou beginnen met degene waar je haren het langste blijven en als je haren korter, een opzetstukje kiezen waar mee je haren korter worden. Een barbier zal je daarover beter kunnen adviseren, die hebben daar meer kennis van.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 17-11-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Dank voor de tips iedereen. Wat me nu vooral dwars zit is dat er onder de kin 2 grote bossen zitten en er verder gewoon af en toe haren flink uitsteken. Bij voorkeur wil ik dat nu overal even even lang trimmen zodat ik nog enigszins toonbaar over straat kan en het oogt alsof ik op zijn minst moeite steek in mn look. Ik wil even die laatste maand overbruggen voor mn baard echt vol genoeg is om er iets mee te kunnen.

Kom ik er mee weg als ik nu gewoon mijn baard op gelijke lengte trim? Met het langste opzetstukje beginnen en er dan over heen blijven gaan tot de uitschieters verdwenen zijn.

Deze dude zegt dan weer 90 dagen wachten, dan beginnen met een keer trimmen en dan weer 90 dagen wachten.

Maar ik moet nu toch echt weer een keer naar kantoor en de klant verwacht ook dat ik enigszins ooglijk voor de webcam verschijn :+ Dan wil ik echt de indruk wekken dat ik de moeite neem mezelf te verzorgen.

Is het echt zo dat ik gewoon 3 maanden niet moet scheren en voor yolo ga, zonder iets aan de baard te doen?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:17:
Dank voor de tips iedereen. Wat me nu vooral dwars zit is dat er onder de kin 2 grote bossen zitten en er verder gewoon af en toe haren flink uitsteken. Bij voorkeur wil ik dat nu overal even even lang trimmen zodat ik nog enigszins toonbaar over straat kan en het oogt alsof ik op zijn minst moeite steek in mn look. Ik wil even die laatste maand overbruggen voor mn baard echt vol genoeg is om er iets mee te kunnen.

Kom ik er mee weg als ik nu gewoon mijn baard op gelijke lengte trim? Met het langste opzetstukje beginnen en er dan over heen blijven gaan tot de uitschieters verdwenen zijn.

Deze dude zegt dan weer 90 dagen wachten, dan beginnen met een keer trimmen en dan weer 90 dagen wachten.

Maar ik moet nu toch echt weer een keer naar kantoor en de klant verwacht ook dat ik enigszins ooglijk voor de webcam verschijn :+ Dan wil ik echt de indruk wekken dat ik de moeite neem mezelf te verzorgen.

Is het echt zo dat ik gewoon 3 maanden niet moet scheren en voor yolo ga, zonder iets aan de baard te doen?
Ik zou naar een barbier gaan en daar je laten adviseren.... Wij zijn geen barbiers en hebben er ook heel beperkte kennis van. De meeste van ons hebben veel kennis van nat scheren/wetshaving en niet van baarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Er zijn hier best positieve ervaringen over de Philips Oneblade te vinden. Maar hoe snel slijten de mesjes, wat zijn daar jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb sinds de voorjaarslockdown een baard laten staan. Het grootste verschil in toonbaarheid is denk ik nette randjes. Gewoon met de DE je hals scheren tot twee (niet te dikke) vingers boven je adamsappel en dan recht naar achteren. Genoeg youtubefilmpjes over het bijwerken van een korte baard. Drupje baardolie en kammen doet ook bij een korte baard wonderen.

Destijds wel een trimmer gekocht (20mm is best lang) en geleerd dat je die eigenlijk alleen met de richting mee wilt gebruiken. Tegen de richting in dunt teveel uit, en dat zou ik toch echt aan een barbier overlaten. Gewoon een afspraak maken, hij kan je ook helpen met het scheren van een baardlijn (eerste keer best tricky) en hoe je je trimmer het beste kunt gebruiken.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Restauratie van een open mes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0cY5kHbgILr_Qa4CCcurBgYiiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zre7uwEjS0xm2KXhy7dvG0YE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVy-ojk-a4KpcqOffp4sriny_0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4EE9dKrslsPWaCVV6y1kVtx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Mooie krabber zo met die gouden tandjes @Lampuhkap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kapotlood schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:08:
Mooie krabber zo met die gouden tandjes @Lampuhkap!
Frankenstein dingetje, DE89 top cap, Fatip baseplate, Merkur handle :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milliondollarman111
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 19:16
Heeft iemand ervaring met zepen van Pinnacle Grooming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Heerlijke scheerbeurt met Kaizen 2 (K2)
SOTD 22 November 2020

Prep :Cold water
Razor: Filarmonica 14
Brush : Mozingo Homemade Jade with Declaration Grooming B6 knot
Soap: The Club Baccara
After-shave: The Club Baccara
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7JGJfGSIsXjj39yBz1SZEDXkfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCxyNgqivv99NJ4fbQ7rYIUd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 22-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Shave of the day. Ben benieuwd hoe dit standhoudt tegen de Simpson Bay Rum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qn4mygRE2V5utom7Ac-T3gb_JIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7XfNiCicVWJq2NoIeiKamj9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJ0BRbpZsqEe3OhOzpe0enOaLh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ku7KVkTnEUW6AWTuQ2cPGyV4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4euF_PnlG0cgqgX9aevpVkJhBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXqmpt7hBQcdx2lSfPASWeKE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Oyster op 22-11-2020 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-v8lluqohM9mzzBU1CVh9jQJOn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkfdfjjotfnqmW9jq5q9v7qW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door CyberJack op 25-02-2021 09:10 ]

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
milliondollarman111 schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:38:
Heeft iemand ervaring met zepen van Pinnacle Grooming?
Ja,met 1. Emperor. Erg zachte zepen, wel superfijn, Lekker slick, stevige geur en heerlijk dik romig, cremig schuim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Oyster schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:06:
Shave of the day. Ben benieuwd hoe dit standhoudt tegen de Simpson Bay Rum.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is echt een heel ander soort Bay Rum dan dat je terugziet bij andere merken. Stuk frisser, stuk minder kruidig. Erg apart. Niet verkeerd, maar apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2ODc_3mk2SmVHxrzjLeWO31mwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3lukBdYfNNB0yfBWgdqoySU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7tw_rA-BAiyN_s2NXCVKqTkc-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWGaGAfmBPQRIj2uhmKSDo23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Kent iemand het product Revolotion van The Shaving Institute?
Heb hier een gratis 10ml sample van geprobeerd en ik was aangenaam verrast.
Het is een soort gel die je op de nat gemaakte huid doet.
Kleine hoeveelheid van ongeveer 1cm.
Het schuimt niet je ziet het ook niet op de huid maar kunt daarna lekker scheren.
Als je huid te droog wordt nog een beetje nat deppen en verder scheren.
Daarna afdrogen en klaar.
Geen vette zooi of plakkerig iets wat achterblijft. Meteen dus ook een soort aftershave lotion.
Scheerolie lijkt er wat op maar voelt vettig en plakkerig aan en blijft in de wasbak hangen, deze scheer lotion niet.
Link:
https://theshavinginstitute.com/pages/starten-met-de-lotion

Vandaag met BF nog 15% korting ook.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Tot mn verbazing was mn voorraad Feathers en Personna's na jaaren (!) eindelijk op :+ dus nu 2 kleinere stapeltjes Personna en Astra platinum gescoord, was erg benieuwd naar de Astra's en valt me tot nu toe niet tegen.

Krabber is een Merkur 38c "barber pole".

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:53

JME

zeg maar Jamie

Voor de mensen die hun hele hoofd scheren: tips voor een aftershave die wel een droge huid voorkomt maar waarvan je niet zo’n glimmende biljartbal krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Vast een beetje in de kerstsfeer komen met met een zeep die doet denken een kerstmis door de geur: Barrister and Mann Vespers
Vorig jaar gekocht, dit jaar niet te krijgen begreep ik eerder deze week, baal ik wel een beetje van want had graag de balm geprobeerd te scoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJztWsHtwosmO9Qxb2k2KRPT9YM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C240hGsZbVb67OozFi32qS8y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 28-11-2020 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC37QX5ZXpxA4l2b6zs542rvJpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvUk5fybIsQkn7YjC4SVCnvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 08:17
Een tijd terug zag ik hier een post voorbij komen over Stirling zeep in Nederland. Ik zie toevallig net dat deze verkrijgbaar zijn bij scheersalon.nl . :)

Ik zie net dat mandandshaving het nu ook biedt

[ Voor 21% gewijzigd door yesjohn op 01-12-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
yesjohn schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:54:
Een tijd terug zag ik hier een post voorbij komen over Stirling zeep in Nederland. Ik zie toevallig net dat deze verkrijgbaar zijn bij scheersalon.nl . :)

Wel een heel klein deel van het assortiment wat ze hebben, ik had meerdere pagina's verwacht toen ik bekeek maar het zijn maar 8 zepen en 8 aftershaves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Turdie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:06:
[...]

Wel een heel klein deel van het assortiment wat ze hebben, ik had meerdere pagina's verwacht toen ik bekeek maar het zijn maar 8 zepen en 8 aftershaves.
Helaas wel. Ik hoop dat er snel meer zullen volgen. Tot die tijd heb ik nog genoeg samples die ik eerst even op moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
yesjohn schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:54:

Voor die prijzen kun je het beter bij Maggard Razors bestellen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Loei123 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:15:
[...]

Voor die prijzen kun je het beter bij Maggard Razors bestellen. :o
Dan ben je idd wel goedkoper uit. Maar je hebt het dan wel een stuk sneller binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
yesjohn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:36:
[...]

Dan ben je idd wel goedkoper uit. Maar je hebt het dan wel een stuk sneller binnen
Mijn ervaring met Maggard is dat je het wel binnen 3 tot 4 werkdagen binnen hebt.

Inmiddels zo veel op voorraad liggen dat ik de komende 3 jaar niet meer hoef te bestellen strikt gezien. :D
Pagina: 1 ... 37 ... 79 Laatste