Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 17:37
FeronIT schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:15:
[...]

Je zou de crème van Palmolive kunnen testen, te koop bij iedere supermarkt en drogist, goedkoop en heel vettig, dus glijdt goed:[Afbeelding]
@Miki en jij hadden mij deze (een) scheercrème al eerder vanwege de vettigheid aangeraden. Het werd nu dus wel tijd; gisteren opgehaald in het dorp en vandaag geprobeerd. Je moet een product natuurlijk vaker gebruiken, maar eerste ervaring is heel positief. Zonder scheerolie toch een heel comfortabele scheerbeurt! Ik overwoog zelfs om geen post-shave aan te brengen. Resultaat nog niet zo glad als met scheerolie + Stirling, maar deze afslag ga ik toch eens even beter verkennen. Dank!
shadowman12 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:21:
[...]

[Knip]

Ik heb een aantal Milksteak zepen, goede base Weinstrasse vind ik zelf heel erg goed, hele lekkere geur.. La Petit Prairie is naar me onderweg. Yuzu/Rose/Patchouli staat nog op mijn lijst om te kopen. Ik stuur eigenlijk bijna nooit samples op en wat je hebt wekt niet echt mijn interesse ;). Ik denk dat je als je techniek op orde is, je met Milksteak absoluut geen pre shave meer nodig heet. Het is wel gewoon een hele goede base.

Qua pre-shave zou je ook is kunnen kijken naar PAA Cube
Aangezien je ze beiden kent en voor zover je dit scherp hebt; hoe verhoudt Declaration Grooming Milksteak zich tot Stirling wat betreft de 'gladheid' van de zeep?

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-07-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Tommy The Cat schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:03:
Aangezien je ze beiden kent en voor zover je dit scherp hebt; hoe verhoudt Declaration Grooming Milksteak zich tot Stirling wat betreft de 'gladheid' van de zeep?
Wat bedoel je precies met gladheid? Die term zegt me zo even niks, ik denk ook niet dat gladheid iets is wat je een zeep goed op kunt vergelijken.

Maar op het gebied van gladheid,Maar wat mij betreft heeft Declaration gewoon wat meer slickness en betere post shave gevoel vind ik.
Beide zijn ze natuurlijk top op hun eigen manier. De verschillen zijn erg minimaal hoor, maar wat ik het leuke vindt van Declaration is dat Scott samenwerkt met een hele goede Amerikaanse perfumer (Chatillon Lux), en die weet echt top geuren te maken. Chatillon Lux is een kleine niche perfumer, maar heeft al vele goede reviews en awards gekregen.

[ Voor 58% gewijzigd door Turdie op 30-07-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:45
shadowman12 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Wat bedoel je precies met gladheid? Die term zegt me zo even niks, ik denk ook niet dat gladheid iets is wat je een zeep goed op kunt vergelijken.

Maar op het gebied van gladheid,Maar wat mij betreft heeft Declaration gewoon wat meer slickness en betere post shave gevoel vind ik.
Beide zijn ze natuurlijk top op hun eigen manier. De verschillen zijn erg minimaal hoor, maar wat ik het leuke vindt van Declaration is dat Scott samenwerkt met een hele goede Amerikaanse perfumer (Chatillon Lux), en die weet echt top geuren te maken. Chatillon Lux is een kleine niche perfumer, maar heeft al vele goede reviews en awards gekregen.
Met gladheid bedoelt hij hoe makkelijk het mesje over de huid glijdt, los van de scheertechniek. Scheercreme legt een soort olie-achtige laag op de huid waardoor het mes wat makkelijker glijdt. Zelf merk ik ook heel veel verschil tussen de zepen, maar dat is heel persoonlijk. Vooral de goedkope zepen, behalve Arko, droger snel uit en dan glijdt het mes niet meer zo soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
FeronIT schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:14:
[...]

Met gladheid bedoelt hij hoe makkelijk het mesje over de huid glijdt, los van de scheertechniek. Scheercreme legt een soort olie-achtige laag op de huid waardoor het mes wat makkelijker glijdt. Zelf merk ik ook heel veel verschil tussen de zepen, maar dat is heel persoonlijk. Vooral de goedkope zepen, behalve Arko, droger snel uit en dan glijdt het mes niet meer zo soepel
Ik vind de verschillen tussen Stirling en Declaration te marginaal qua base om een goede vergelijking te geven, daarvoor ben je bij mij niet aan het goede adres. Laat ik het hierop houden dan. @Tommy The Cat

Kijk anders is naar de shavescore van bekende scheer YouTube vlogger Ruds Shaves
https://docs.google.com/s...dit?usp=sharing+%E2%80%8B

[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 30-07-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:14
De ideale combo voor dit warme weer!

Niet op de foto, maar wel gebruikt: TFS Bergamotto Neroli EdTAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/az4iUafsyZFeaVU9VkxN0d6LZvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQIXaCMxByGH5BL540eJAEV3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 54936

f

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Maar weer eens de Injector uit de kast gehaald voor een shave!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8LpWPkAJGmkYZLAGkboM6NYnJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imkYJGuqrPwDQn5LNU1SBmiq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5_HS8M4acTSwzuoKjoxOvsDHDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18hcdHpRBQBEs5zPXTdJjuvS.jpg?f=fotoalbum_large

The Fat is back, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Gezien mijn recente ervaring met Palmolive scheercrème ga ik geheel tegennatuurlijk op zepenjacht (of crèmes). En dat moet dan ook de laatste keer zijn dat ik nieuwe scheerartikelen aanschaf ;) !

Het doel is om zonder een pre-shave product een uitstekend resultaat te behalen. Wat 'uitstekend' is, is de laatste maanden veranderd. Het lijkt wel alsof de lat met nieuwe ervaringen steeds hoger komt te liggen. Als het voor het 'huidgevoel' ook niet nodig is om een post-shave toe te passen, dan heb ik mijn ultieme zeep gevonden. Waarbij niet de geur (ik koop bij voorkeur ongeparfumeerd) maar prestatie dus centraal staat.

Ik heb tot nu toe de beste ervaring met de klassieke Palmolive scheercrème. Het voelt voor mij als een heel beschermende laag, het scheerresultaat is prima, prettig huidgevoel daarna, maar niet een heel gladde zeep. De geur staat mij overigens tegen (ik ga ook de sensitive versie nog proberen) en eerlijk gezegd vind ik zo'n crème smeren weinig aan. Palmolive scheercrème wordt wel mijn vakantieoplossing :).

Daarvoor was ik het meest tevreden met Stirling Unscented Beeswax (totdat ik het in combinatie met een pre-shave olie gebruikte; dat was nóg beter, met name gladder scheerresultaat). Verder heb ik ervaring met Mitchell’s Wool Fat, Haslinger Schafmilch Rasierseife en Proraso Green Eucalyptus & Menthol. Allemaal zepen die voor mij minder presteren.

De volgende zepen/crèmes heb ik momenteel op de lijst staan om te proberen. De selectie is weinig wetenschappelijk (ervaringen van anderen..) en wordt enigszins beperkt door het assortiment van Maggards Razors. Bij presteren van een zeep denk ik aan bescherming, gladheid en huidverzorging. Ik probeer breed te selecteren, hoewel zepen als Martin De Candre en Saponificio Varesino vanwege de prijs afvallen.

In willekeurige volgorde heb ik de volgende lijst samengesteld:
- Declaration Grooming Unscented - Milksteak Base
- Wholly Kaw Bare Siero Unscented - Siero Base
- Taylor of Old Bond Street Shaving Cream Lavender
- Mike’s Natural Soaps
- Barrister and Mann Reserve Lavender

Grooming Dept had ik ook willen proberen, maar dat product is niet verkrijgbaar.

Voordat ik een bestelling plaats; zijn er nog andere - qua prestatie niet vergelijkbare - zepen die wat jou betreft het proberen waard zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:03
Tommy The Cat schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:11:
Voordat ik een bestelling plaats; zijn er nog andere - qua prestatie niet vergelijkbare - zepen die wat jou betreft het proberen waard zijn?
Wickham ... hebben goede scheerzeep in vele geuren, maar ook een geurloze indien gewenst.
Hebben daarnaast ook shave balm in dezelfde geuren (of geurloos).
Die geurloze balm is ideaal als je daarna zelf een parfum wil kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:16
Ik heb bij een koop 2 blikjes Simpson's scheercrème mogen ontvangen, beste die ooit heb mogen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Gezien mijn recente ervaring met Palmolive scheercrème ga ik geheel tegennatuurlijk op zepenjacht (of crèmes). En dat moet dan ook de laatste keer zijn dat ik nieuwe scheerartikelen aanschaf ;) !

Het doel is om zonder een pre-shave product een uitstekend resultaat te behalen. Wat 'uitstekend' is, is de laatste maanden veranderd. Het lijkt wel alsof de lat met nieuwe ervaringen steeds hoger komt te liggen. Als het voor het 'huidgevoel' ook niet nodig is om een post-shave toe te passen, dan heb ik mijn ultieme zeep gevonden. Waarbij niet de geur (ik koop bij voorkeur ongeparfumeerd) maar prestatie dus centraal staat.

Ik heb tot nu toe de beste ervaring met de klassieke Palmolive scheercrème. Het voelt voor mij als een heel beschermende laag, het scheerresultaat is prima, prettig huidgevoel daarna, maar niet een heel gladde zeep. De geur staat mij overigens tegen (ik ga ook de sensitive versie nog proberen) en eerlijk gezegd vind ik zo'n crème smeren weinig aan. Palmolive scheercrème wordt wel mijn vakantieoplossing :).

Daarvoor was ik het meest tevreden met Stirling Unscented Beeswax (totdat ik het in combinatie met een pre-shave olie gebruikte; dat was nóg beter, met name gladder scheerresultaat). Verder heb ik ervaring met Mitchell’s Wool Fat, Haslinger Schafmilch Rasierseife en Proraso Green Eucalyptus & Menthol. Allemaal zepen die voor mij minder presteren.

De volgende zepen/crèmes heb ik momenteel op de lijst staan om te proberen. De selectie is weinig wetenschappelijk (ervaringen van anderen..) en wordt enigszins beperkt door het assortiment van Maggards Razors. Bij presteren van een zeep denk ik aan bescherming, gladheid en huidverzorging. Ik probeer breed te selecteren, hoewel zepen als Martin De Candre en Saponificio Varesino vanwege de prijs afvallen.

In willekeurige volgorde heb ik de volgende lijst samengesteld:
- Declaration Grooming Unscented - Milksteak Base
- Wholly Kaw Bare Siero Unscented - Siero Base
- Taylor of Old Bond Street Shaving Cream Lavender
- Mike’s Natural Soaps
- Barrister and Mann Reserve Lavender

Grooming Dept had ik ook willen proberen, maar dat product is niet verkrijgbaar.

toon volledige bericht
Kijk ook is naar Ariana & Evans Kaizen en Zingari Man Sego. Talbot maakt ook erg goede zepen.

Bij Ariana&Evans is het zo dat als je voor een paar tientjes lid wordt van zijn club dat je 20% korting krijgt op iedere bestelling, en daar kun je best veel voordeel uit halen.
Met Declaration en Wholly Kaw heb je al twee toppers te pakken.

Daarnaast is deze lijst misschien ook wel leuk om door te nemen. Hij wordt gemaakt door Jason Rudman, de bekendste scheer YouTuber, en hij heeft een mooi systeem bedacht om zepen op basis van hun performance te beoordelen:
https://goo.gl/tXv4oW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:29:
[...]

door Jason Rudman, de bekendste scheer YouTuber
https://goo.gl/tXv4oW
Not even close als t komt op bekendste scheer Youtuber. Zijn systeem is handig, yes. Maar bekendst, no. Not by a long shot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeronIT
Shave of the day:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05cdeHsiUNTC5tZJtbD67yYZlxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMtOpmEV4wyxATxkbvidXlNv.jpg?f=fotoalbum_large

Apart scheermesje is dat, daar gaan 2 mesjes in, dat gebruik ik maar heel af en toe, scheert niet bijzonder.

@BRT, die aftershave (Lilac Vegetal, ook van Pinaud) is erg lekker, was hem helemaal vergeten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKJrQEpJ0cahmXgBA8H9Yw-Gg6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luwOPcXXNRsx4lzDUSj4FEX7.jpg?f=fotoalbum_large

Een keer 's avonds scheren is ook wel eens lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Lampuhkap schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:22:
[Afbeelding]

Een keer 's avonds scheren is ook wel eens lekker :D
Ik scheer me vaker overdag of s avonds. Overdag als ik thuis werk en even mijn hoofd leeg wil maken en s avonds na het sporten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05 21:45
Het is alweer een tijdje terug dat ik hier in dit topic gereageerd heb.
Ik scheer mij uiteraard nog steeds maar veel hierover te melden heb ik normaal gesproken niet.
Recent ging mijn krabbertje stuk en kwam ik even terug naar dit topic.
Duur krabbertje zocht ik niet dus heb ik de Qshave maar aangeschaft voor ongeveer €12.
Deze bevalt goed en was nog snel binnen ook vanuit China (8 dagen).

Meestal gebruik ik scheergel uit een bus maar toevallig liep ik tegen “èchte” scheerzeep aan.
Niet eerder gebruikt in deze vorm maar het proberen wel eens waard dacht ik zo.
Het is even wennen omdat het schuim toch wat anders aanvoelt dan uit een bus.
Het bevalt mij echter wel.
De zeep ruikt prettig maar niet te sterk.
Bij het afspoelen van de huid voelt het ook goed schoon aan.
Er blijft geen plakkerig iets achter.

Na afloop aftershave gebruikt die ik met Vaderdag had gekregen. Rituals Samurai balsem.
Ruikt ook lekker fris en kruidig en plakt niet.

De scheerzeep is handgemaakt en bevat etherische oliën en komt bij deze webshop vandaan.
Zoals je ziet heb ik de samples/“kneusjes” gekozen om het te proberen.
https://ophetgevoel.nl/pr...rie/biolijf/shaving-soap/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97Oi3QJop6hosQLPP5cEmPC8l1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efKksBowYaAuCgfSHDmg60VT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPqAhEFikBjbyuciefdwgHugbGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqjnMPT91DmsAYnQ52RurQUa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHzhoP68R9AUzTasiHdpNVzGGac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpnUEG69djTE0GhjZhSe7WTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vG-HO0X26Mqj2WBOdax5EiL2v4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOoHB4ccBHevhG8Vw5KcJgfG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXvATOul21fbCibzJ_an_wYCPf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RozTv97XRbp5WJqUKWgsw7o4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLrJGE_P20AaW9cnjw1MtJVg6iE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W70QeXQE6cyYJJP8zd55Is7Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K96kJMb94IXrDlfR61JjIC_9u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clONpQw84rTPeQguvrE30JFv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1MfRX4ZY1i2BqnO6RR0EaeM0QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTFJvGG6NE8zbo38OmTfBhZK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
Loei123 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:03:
[...]

Ik heb bij een koop 2 blikjes Simpson's scheercrème mogen ontvangen, beste die ooit heb mogen gebruiken.
Heb me op basis van deze post ook 2 potten laten komen, Lime en Sandle Wood. Scheert heel prettig, dank voor de tip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Voor de liefhebbers van scherpe mesjes, Feather D.E. in de aanbieding bij Amazon NL.
Tweehonderd voor €7,38, prime gratis verzenden.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23J-RIZ5H9h0LA4c2Xo3k9K7CP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYUKANHFUMHsZU949b7QtInv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
De perfecte Sauvage combo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7eSgtyooO0Mgmuigq-Cub8JSA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wL0oWQMp7dxxprwwh6Ah0p9V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
Toch lijkt de man op de zeep op iemand die aan het opereren is >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Yo ho! A Pirates Life 4 MEEEEE!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-aF_6o3PUNk7EN5dZLqOYpSsSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAo7lDv6aSVsB1fwdmbLvC6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:18
Voor mij was het de Margaritas in the Arctic, Razorock Gamechanger .84p & Yaqi Evil Zebra met Ice Tonic After Shave, best heftig, mijn ogen tranen nog steeds een beetje ;) Maar zo een Menthol scheerbeurt past wel goed bij dit weer (y)

Oh ja, en natuurlijk douchen met de Margaritas in the Arctic badzeep en Shampoo bar (uit ervaring, niet in je ogen laten komen, Holy F.ck, dat brand..!)

[ Voor 11% gewijzigd door RoosW op 16-08-2020 13:06 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:45:
[...]

Voor mij was het de Margaritas in the Arctic, Razorock Gamechanger .84p & Yaqi Evil Zebra met Ice Tonic After Shave, best heftig, mijn ogen tranen nog steeds een beetje ;) Maar zo een Menthol scheerbeurt past wel goed bij dit weer (y)
Ja hier was het de PAA Pineapple Bay Rum bodysoap, Atomic Age Bay Rum Deo, en dan de rest van de set die je op de foto ziet. Hele huis ruikt naar de Bay Rum xD whahahahah

Scheermes vandaag is een frankensteintje. DE89 top, Fatip bottom en een 118 grams RVS handvat eronder met een Personna Med Prep er in :D Moet wel zeggen, die setup is effectief en SMOOOOOOOOTH!

Doe je de volgende keer een leuk fotootje van je setup erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Ja hier was het de PAA Pineapple Bay Rum bodysoap, Atomic Age Bay Rum Deo, en dan de rest van de set die je op de foto ziet. Hele huis ruikt naar de Bay Rum xD whahahahah

Scheermes vandaag is een frankensteintje. DE89 top, Fatip bottom en een 118 grams RVS handvat eronder met een Personna Med Prep er in :D Moet wel zeggen, die setup is effectief en SMOOOOOOOOTH!

Doe je de volgende keer een leuk fotootje van je setup erbij?
Hmm ik heb nooit mijn telefoon bij me in de slaap/bad kamer, er staat een permanente ban op telefoons in onze slaapvertrekken ;)
Ik zal er de volgende keer eens aan proberen te denken, maar ik scheer me momenteel maar eens in de 3 á 4 dagen omdat ik anders huidirritatie krijg (dat gebeurd veel sneller met dit warme weer).
Meestal begint het na 3 dagen te kriebelen (de baardgroei dan) dus dan moet het er echt weer af :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Hmm ik heb nooit mijn telefoon bij me in de slaap/bad kamer, er staat een permanente ban op telefoons in onze slaapvertrekken ;)
Ik zal er de volgende keer eens aan proberen te denken, maar ik scheer me momenteel maar eens in de 3 á 4 dagen omdat ik anders huidirritatie krijg (dat gebeurd veel sneller met dit warme weer).
Meestal begint het na 3 dagen te kriebelen (de baardgroei dan) dus dan moet het er echt weer af :P
Ja irritatie komt bij mij ook sneller met dit weer. Maar je weet, ik probeer me strak aan mijn scheerschemaatje te houden, ook met dit weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Turdie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:48:
Nog een tip voor de beginnende nat-scheerders, ik heb me, toen ik begon, een aantal jaren prima geschoren met de Palmolive scheercreme,super goedkoop en goede scheereigenschappen. Kost bij de kruidvat/etos tussen de 1 en 3 euro.
https://www.jumbo.com/pal...eercreme-100ml/598747TUB/
Etos verkoopt deze niet meer.
Bij het Kruidvat betaal je al tijden €1.99
en de Jumbo is met €1.54 momenteel het goedkoopste.... maar niet alle filialen hebben hem in het assortiment zitten.
On line zag ik niet zo snel een goedkopere...

Ik blijf het vreemd vinden dat je wel al die spuitbussen met drijfgas veel eenvoudiger kunt kopen dan deze scheerzeep die je zelf heel simpel uit de tube kunt drukken.....
Eigenlijk moeten ze de producten met drijfgas verbieden....
Bij de industrie er een goed alternatief is dan worden de meer vervuilende/meer giftige producten vaak uitgefaseerd.
Dat is wel een lang proces....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
route99 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Etos verkoopt deze niet meer.
Bij het Kruidvat betaal je al tijden €1.99
en de Jumbo is met €1.54 momenteel het goedkoopste.... maar niet alle filialen hebben hem in het assortiment zitten.
On line zag ik niet zo snel een goedkopere...

Ik blijf het vreemd vinden dat je wel al die spuitbussen met drijfgas veel eenvoudiger kunt kopen dan deze scheerzeep die je zelf heel simpel uit de tube kunt drukken.....
Eigenlijk moeten ze de producten met drijfgas verbieden....
Bij de industrie er een goed alternatief is dan worden de meer vervuilende/meer giftige producten vaak uitgefaseerd.
Dat is wel een lang proces....
Ik heb ook even gezocht maar 1,54 is wel echt goedkoopst. Maar ja goed, wi je dat soort dubbetjes werk gaan doen voor het scheren?
Ik heb tegenwoordig een andere insteek, en ga voor de beste producten en maakt me dan niet uit dat ik iets meer moet betalen (deze post is al wee ruim een jaar geleden). Tegenwoordig ben ik meer zepen aan het verzamelen van over de hele wereld, en vooral artisan zepen en limited edition zepen spreken me erg aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Tuurlijk.. maar ze besparen met een simpele tube toch ook flink op de kosten van het productieproces, al die drijfgassen veilig op voorraad hebben, de risico;s vermijden tijdens de verwerking.
Voor de tube Palmolive is het proces veel eenvoudiger, tis zo'n oud product, mss af en toe een verbetering.
Eigenlijk zou je het niks bijzonders moeten vinden, het was er imho voordat die bussen met drijfgas kwamen, en dus vind ik dat het een normale prijs moet hebben. Eigenlijk zouden ze de producten met drijfgas duur moeten maken....
Als ik de samenstelling zo bekijk zit er weinig bijzonders bij, zie ook *:
water, stearinezuur, glycerol, kalium hydroxide, C12-C18 range van vetzuren, kokosnoot olie (met een dure naam...) natrium hydroxide, beetje parfum (vast niet veel..), Natrium-silicaat, Kaliumchloride, kokos vrucht extract, butylfenylmethylpropional (Lilial*), Hexyl cinnamaldehyde (van kaneelzuur afgeleid), Limonene en 2 Cl kleurstoffen.

* Zeer recent zijn er meer zaken bekend over butylfenylmethylpropional (Lilial*).
Zal daar nog eens dieper in duiken. Kwam dit tegen, maar ik wil de originele REACH bronnen nog lezen.
https://www.oekotest.de/k...-im-Test-ab-_10766_1.html

Ook de Wiki pagina geeft aan:
Wikipedia: Lilial
Safety
The Scientific Committee on Consumer Safety (SCCS, scientific committee for consumer safety of the EU Commission) concluded in May 2019 that the use of lilial in both rinse-off and leave-on cosmetics "cannot be considered as safe". [4]
Was weer een hele tijd geleden dat ik het bekeken had, dus dit had weer even zin.
Het Duiste online verhaal gaat over de shampoos, maar scheerzeep is eigenlijk ook een soort shampoo alleen we krabben het meeste met een mesje weg....

Dat uitzoeken is nogal wat zorgvuldig leeswerk, dus kost tijd...

Maar terug naar de samenstelling: Er lijken geen exotische stoffen in te zitten en de meeste stoffen zijn echt goedkoop op grote schaal of er hoeft heel erg weinig van in (geur- en kleurstoffen).
Eigenlijk horen dus zoals ik schreef, de vervuilende spuitbussen met drijfgas duur gemaakt moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 17-08-2020 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Wat is dat toch met warm weer, het is net of mijn baardhaar er sneller van groeit, ik moet (merk ik net na uitblazen van tapijt van de trap naar de 1e verdieping af halen) dringend weer scheren, zucht..
Aan de andere kant, twee nieuwe zepen om uit te proberen, dus hoppa, op naar de badkamer ;)
Ik voeg straks wel een plaatje en commentaar toe :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
route99 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:38:
Tuurlijk.. maar ze besparen met een simpele tube toch ook flink op de kosten van het productieproces, al die drijfgassen veilig op voorraad hebben, de risico;s vermijden tijdens de verwerking.
Voor de tube Palmolive is het proces veel eenvoudiger, tis zo'n oud product, mss af en toe een verbetering.
Eigenlijk zou je het niks bijzonders moeten vinden, het was er imho voordat die bussen met drijfgas kwamen, en dus vind ik dat het een normale prijs moet hebben. Eigenlijk zouden ze de producten met drijfgas duur moeten maken....
Als ik de samenstelling zo bekijk zit er weinig bijzonders bij, zie ook *:
water, stearinezuur, glycerol, kalium hydroxide, C12-C18 range van vetzuren, kokosnoot olie (met een dure naam...) natrium hydroxide, beetje parfum (vast niet veel..), Natrium-silicaat, Kaliumchloride, kokos vrucht extract, butylfenylmethylpropional (Lilial*), Hexyl cinnamaldehyde (van kaneelzuur afgeleid), Limonene en 2 Cl kleurstoffen.

* Zeer recent zijn er meer zaken bekend over butylfenylmethylpropional (Lilial*).
Zal daar nog eens dieper in duiken. Kwam dit tegen, maar ik wil de originele REACH bronnen nog lezen.
https://www.oekotest.de/k...-im-Test-ab-_10766_1.html

Ook de Wiki pagina geeft aan:
Wikipedia: Lilial

[...]

Was weer een hele tijd geleden dat ik het bekeken had, dus dit had weer even zin.
Het Duiste online verhaal gaat over de shampoos, maar scheerzeep is eigenlijk ook een soort shampoo alleen we krabben het meeste met een mesje weg....

Dat uitzoeken is nogal wat zorgvuldig leeswerk, dus kost tijd...

Maar terug naar de samenstelling: Er lijken geen exotische stoffen in te zitten en de meeste stoffen zijn echt goedkoop op grote schaal of er hoeft heel erg weinig van in (geur- en kleurstoffen).
Eigenlijk horen dus zoals ik schreef, de vervuilende spuitbussen met drijfgas duur gemaakt moeten worden.
toon volledige bericht
In eerste instantie dacht ik "wat een moeite voor een beetje scheerzeep/schuim/creme". Maar ja, je hebt eigenlijk helemaal gelijk; drijfgas waar mogelijk verbieden.
En precies kijken wat je eigenlijk koopt om jezelf te verzorgen. Inlezen van de grondstoffen, ja het kost tijd maar dan kun je wel zelf de keuze bewust kiezen welke van alle factoren je mee laat wegen, milieu, gezondheid, prijs, kwaliteit, nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Afgezien die drijfgassen die allemaal in de atmosfeer komen, is het toch ook vreemd dat je in je badkamer zo maar oa isobutaan (zeer brandbaar ook nog) als drijfgas mag spuiten....

Als er nog iemand in de badkamer staat en die staat uitgebreid een hairspray met isobutaan te spuiten... lekker bezig... Waarom? Er zijn alternatieven met een pompje.
https://www.haarshop.nl/h...y/haarlak/zonder-drijfgas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
route99 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:55:
Afgezien die drijfgassen die allemaal in de atmosfeer komen, is het toch ook vreemd dat je in je badkamer zo maar oa isobutaan (zeer brandbaar ook nog) als drijfgas mag spuiten....

Als er nog iemand in de badkamer staat en die staat uitgebreid een hairspray met isobutaan te spuiten... lekker bezig... Waarom? Er zijn alternatieven met een pompje.
Het zijn al lang geen drijfgassen meer, maar volgens mij worden er andere methoden gebruikt in die spuitbussen.
https://www.ccproof.nl/ne...nen-gillette-spuitbussen/

Dus je hele relaas slaat eigenlijk helemaal nergens op...

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 17-08-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Turdie Excuses moi...... ??
U heeft het topic niet helemaal goed gevolgd.
Leest u even mee wat er al voorbij kwam en genoemd werd... het pompje...een alternatief zonder drijfgas.
route99 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:55:

Met een mini Google zoekactie blijkt er nog plenty isobutaan bijvoorbeeld als drijfgas gebruikt te worden.
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Dat was mijn punt, waarom die drijfgassen terwijl er alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
route99 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:02:
@Turdie Excuses moi...... ??
U heeft het topic niet helemaal goed gevolgd.
Leest u even mee wat er al voorbij kwam en genoemd werd... het pompje...een alternatief zonder drijfgas.

[...]

Met een mini Google zoekactie blijkt er nog plenty isobutaan bijvoorbeeld als drijfgas gebruikt te worden.
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Dat was mijn punt, waarom die drijfgassen terwijl er alternatieven zijn.
Ik heb het zeker wel gevolgd. Maar tegenwoordig wordt er airopack gebruikt en dan heb je geen drijfgassen, dat is een andere manier van verpakken (Nederlandse uitvinding)
http://airopack.com/

Misschien dat een enkele spuitbus nog isobutane gebruikt, maar het meeste is al over naar airopack (zelfs geen aerosols)

Maar het wordt nu wel erg offtopic, dit topic gaat niet om spuitbussen en mileu, maar om scheren, dus laten we deze discussie stoppen.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 17-08-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Turdie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:06:
[...]

Maar het wordt nu wel erg offtopic, dit topic gaat niet om spuitbussen en milieu, maar om scheren, dus laten we deze discussie stoppen.
Precies, graag weer back on Topic.. En vooral ook ieder zijn keuze zelf laten maken. Op zich ben ik het eens met @route99 maar dit is niet de plaats om daar een discussie over te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dat het over pompjes gaat heb ik heel duidelijk vermeld.

U noemt daarna.... nu gewoon een van de pompjes die u blijkbaar aanspreekt, een goed recht.

Wel dan heb ik goed nieuws voor u:
Deze scheerschuimen van deze winkel bevatten allemaal of butaan of isobutaan of propaan...checkt u even de product informatie bij het product zelf, dan zie u dat het klopt.
https://www.jumbo.com/pro...rij/scheren/scheerschuim/

Er is dus nog een hele markt te veroveren.... we zijn er nog lang niet met de vervangende pompjes, en dat was het punt dat ik wilde maken voordat u reageerde.

Jammer dus dat u mijn zorgvuldig geschreven stukje waar ook de pompjes toe behoorden voor doet komen als de quote van uw tekst onderaan.
Ik zie net wat support voor mijn verhaal onderlangs komen, maar het was nooit mijn bedoeling om dit zo te doen, behalve als er dit geschreven wordt:
Dus je hele relaas slaat eigenlijk helemaal nergens op...

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 17-08-2020 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voordat het hier over verder gaat: drijfgassen is nét iets te ver off-topic.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/117815394_3243650449063085_5133597149418037344_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=84a396&_nc_ohc=QLwKwbMT2SkAX8PR9We&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=449f352a019530d9d564fb9704045a37&oe=5F616F42

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Tja, 'Weg met die baard' ochtend, tjonge jonge wat een bos stoppels al weer! Vandaag de Wholly Kaw Fougère Mania - Siero Base Artisan Shaving Soap aan de beurt, opgeklopt en ingesmeerd met mijn 'Marble' handvat kunst haren scheerkwast (30mm) van fabrikant DScosmetics (Alie). Het instrument in mijn hand vandaag was alweer de Razorock GameChanger .84p met een scheermesje van Gillette, de Nacet.
Tjonge wat scheert dat ding lekker en ongecompliceerd!
Wat betreft de Zeep, een teleurstelling, de geur was al erg ingehouden in de pot, maar op de bakkes, was de geur helemaal zo vervluchtigd! Met een naam als Fougère Mania, verwachte ik echt één massa Bos-geur die worsteld om je neus in te komen, maar niets van dit alles :(
Dit komt in de buurt van de zwakste Fougère geur die ik heb, de scheerbeurt was wel weer prima, en geen spoor van irritatie (MdC Augrumes geurt bv geweldig, maar mijn huid komt er van in opstand).
Deze gaat in de 'Mag weg' stapel.. Snif
Dus maar wat Fougère Aftershave aangebracht, je moet toch wat als je in huis boslucht wilt ruiken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kc4YDVs6Msw7M83Y76NVNqfTaVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9hcSILLTE2LWtWFR993VW8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kijk nu al uit naar de volgende scheerbeurt, de Noble Otter - Summer Storm komt dan in het voetlicht, en die is niet ingehouden, op geen enkele manier *O*

PS. Foto toegevoegd door het aandringen van @Lampuhkap :9

[ Voor 22% gewijzigd door RoosW op 19-08-2020 13:07 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:38:
Tja, 'Weg met die baard' ochtend, tjonge jonge wat een bos stoppels al weer! Vandaag de Wholly Kaw Fougère Mania - Siero Base Artisan Shaving Soap aan de beurt, opgeklopt en ingesmeerd met mijn 'Marble' handvat kunst haren scheerkwast (30mm) van fabrikant DScosmetics (Alie). Het instrument in mijn hand vandaag was alweer de Razorock GameChanger .84p met een scheermesje van Gillette, de Nacet.
Wat betreft de Zeep, een teleurstelling, de geur was al erg ingehouden in de pot, maar op de bakkes, was de geur helemaal zo vervluchtigd! Met een naam als Fougère Mania, verwachte ik echt één massa Bos-geur die worsteld om je neus in te komen, maar niets van dit alles :(
Dit komt in de buurt van de zwakste Fougère geur die ik heb, de scheerbeurt was wel weer prima, en geen spoor van irritatie (MdC Augrumes geurt bv geweldig, maar mijn huid komt er van in opstand).
Dus maar wat Fougère Aftershave aangebracht, je moet toch wat als je in huis boslucht wilt ruiken ;)

Ik kijk nu al uit naar de volgende scheerbeurt, de Noble Otter - Summer Storm komt dan in het voetlicht, en die is niet ingehouden, op geen enkele manier *O*
Dat is jammer ook te horen, de mijne is behoorlijk stevig aan de geur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:46:
[...]

Dat is jammer ook te horen, de mijne is behoorlijk stevig aan de geur.
Heb je een geur omschrijving?

Mijn huidige voorkeur neigt naar de hele Fougère familie, veel variatie, en tot nog toe geen versie gevonden die ik echt niet lekker vond.
Ik moet daarbij vermelden dat ik geen fan ben van één dimensionale geuren, bv enkel sinaasappel, best lekker, maar zooo saai..
En als Fougère geuren iets niet zijn, is het wel simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Mijn huidige voorkeur neigt naar de hele Fougère familie, veel variatie, en tot nog toe geen versie gevonden die ik echt niet lekker vond.
Ik moet daarbij vermelden dat ik geen fan ben van één dimensionale geuren, bv enkel sinaasappel, best lekker, maar zooo saai..
Ken je Fougere Trois van AP Reserve, is een lichte Fougere maar wel erg lekker vind ik. Wel erg lastig te krijgen op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Turdie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:15:
[...]

Ken je Fougere Trois van AP Reserve, is een lichte Fougere maar wel erg lekker vind ik. Wel erg lastig te krijgen op dit moment.
Nee, die heb ik nog niet, al is 'lichte' niet een omschrijving waar ik blij van word. Ik hang meer de kant van Stirling - Varen & Barrister and Mann - Fougère Gothique, op wat betreft geur sterkte en beeld.
Wat men noemt 'In Your Face' zeg maar, van die zeep waar je geen AS na hoeft te gebruiken, omdat je ze de hele dag blijft ruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Nee, die heb ik nog niet, al is 'lichte' niet een omschrijving waar ik blij van word. Ik hang meer de kant van Stirling - Varen & Barrister and Mann - Fougère Gothique, op wat betreft geur sterkte en beeld.
Wat men noemt 'In Your Face' zeg maar, van die zeep waar je geen AS na hoeft te gebruiken, omdat je ze de hele dag blijft ruiken ;)
Dan is Eufros Fougére denk ik wel wat voor je of Declaration Grooming Weinstrasse

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 19-08-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Lampuhkap in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"

remember? :D

Btw, mooie foto, mooi kwastje ook. :D

Ik heb weer een kwastje te koop staan trouwens :P

[ Voor 7% gewijzigd door Lampuhkap op 19-08-2020 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Lampuhkap in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"

remember? :D

Btw, mooie foto, mooi kwastje ook. :D

Ik heb weer een kwastje te koop staan trouwens :P
Nope, Ik ben druk aan het sparen voor een idioot dure Rollator waar we ook boswandelingen mee kunnen maken, dat heeft prioriteit nu. Nieuwe scheerspullen (behalve ook niet nodig) gaat het de komende 5-6 maanden niet worden.. ;w

Ik bedoelde van de zeep die je vandaag gebruikte @Lampuhkap

[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 19-08-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:08:
[...]

Nope, Ik ben druk aan het sparen voor een idioot dure Rollator waar we ook boswandelingen mee kunnen maken, dat heeft prioriteit nu. Nieuwe scheerspullen (behalve ook niet nodig) gaat het de komende 5-6 maanden niet worden.. ;w

Ik bedoelde van de zeep die je vandaag gebruikte @Lampuhkap
Rollator is voor hele mobility thing wel belangrijk ja.

PAA Malbolge is een heerlijk diep complex geurtje

Description
Malbolge is a dark spicy blend including notes of tobacco, citrus, anise, musk, patchouli, sugar and black pepper.

Dit is voor mij zo'n heerlijk geurtje voor op de wat druiligerige dagen. Donker, zoetig, diep en complex.
Erg nice, volgens mij een seasonal release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:45:
[...]

Rollator is voor hele mobility thing wel belangrijk ja.
Ja, behoorlijk, alle 'goedkope' (lees beneden 1000 euro) krijgen op korte termijn problemen met klapperende voorwieltjes, alsof je dat ding door stroop aan het duwen bent. Dat komt omdat ik, ondanks dat ik het ding nodig heb, wel pittig tempo kan lopen (eindelijk weer) en daar zijn ze niet op gebouwd, maar eerder op schuifelen door lange gangen.
Ik heb een beschadigde beenzenuw, waardoor op onverwachte momenten mijn beenspieren rechts plotseling vergeten aan te spannen, dan gebeuren er rare dingen als je net een stap neemt.
PAA Malbolge is een heerlijk diep complex geurtje

Description
Malbolge is a dark spicy blend including notes of tobacco, citrus, anise, musk, patchouli, sugar and black pepper.

Dit is voor mij zo'n heerlijk geurtje voor op de wat druiligerige dagen. Donker, zoetig, diep en complex.
Erg nice, volgens mij een seasonal release.
Hmm zoet, niet echt een fan van, spicy wel, maar ach ja, ik denk er toch over me te specialiseren op een paar type geuren, en het daarbij te laten, een mooie collectie Fougère geuren naast wat andere bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Ja, behoorlijk, alle 'goedkope' (lees beneden 1000 euro) krijgen op korte termijn problemen met klapperende voorwieltjes, alsof je dat ding door stroop aan het duwen bent. Dat komt omdat ik, ondanks dat ik het ding nodig heb, wel pittig tempo kan lopen (eindelijk weer) en daar zijn ze niet op gebouwd, maar eerder op schuifelen door lange gangen.
Ik heb een beschadigde beenzenuw, waardoor op onverwachte momenten mijn beenspieren rechts plotseling vergeet aan te spannen, dan gebeuren er rare dingen als je net een stap neemt.

[...]

Hmm zoet, niet echt een fan van, ach ja, ik denk er over me te specialiseren op een paar type geuren, en het daar bij te laten, een mooie collectie Fougère geuren naast wat andere bijvoorbeeld ;)
Hmm, kan me voorstellen idd dat dat niet heel fijn loopt nee.
Ik hoop iig, dat het over tijd nog wel wat opknapt met wat oefening enzo.

En als je toch aan een fancy rollator gaat, wel 1 met grote spinners eronder en een dikke audioset he :+
(klein grapje moet kunnen toch?)

Wat betreft Malbolge, drop zoetig als je begrijpt wat ik bedoel.
Ruikt niet naar drop, maar wel dat donkere zoete tintje zeg maar.
Behoorlijk complex geurtje iig, veel laagjes geur.
Als je er aan kan komen uit een ruil of een sample of een goedkoop koopje, tis in mijn mening de moeite waard om eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
RoosW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:38:

[Afbeelding]

PS. Foto toegevoegd door het aandringen van @Lampuhkap :9
toon volledige bericht
Deze zeep is naar mij onderweg, maar dan de unscented. Is het wat jou betreft een top zeep, afgezien van de geur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tommy The Cat schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:41:
[...]

Deze zeep is naar mij onderweg, maar dan de unscented. Is het wat jou betreft een top zeep, afgezien van de geur?
Unscented, bedoel je daarmee de MdC?

De MdC is zeer goed spul. En voor wat je betaald voor zo'n pot, het lijkt zo ontzetend veel, maar dat spul gaat een leven lang mee lijkt het wel. Eer dat je de bodem ziet van een pot MdC ben je wel een paar jaar verder :D

De Unscented heeft wel een beetje geur, wat ik zelf fijn vind ruiken. Tis lekker slick, schuim blijft lang goed.
Post shave is wat droger dan je bijv hebt bij een A&E of een B&M of PAA, de typische Amerikaanse zachte zepen, maar zeker niet slecht.

[ Voor 19% gewijzigd door Lampuhkap op 19-08-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
De Wholly Kaw - Siero Base. De MdC heb ik vanwege de prijs overgeslagen, maar ik lees wel vaker dat de zeep erg lang meegaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tommy The Cat schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:11:
De Wholly Kaw - Siero Base. De MdC heb ik vanwege de prijs overgeslagen, maar ik lees wel vaker dat de zeep erg lang meegaat.
Oh de Wholly Kaw die ik hier heb (de Fougere Mania waar ik een leuk stukje over geschreven had) is erg fijn.
Fijn zacht en slick. Fijne post shave. En de mijne geurt iig erg lekker! :D
Ja, dat was een fijne aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Ja de Siero base is erg goed. De vorige base was trouwens ook erg goed, Wholly Kaw is gewoon echt wel een top merk en hij probeert altijd hele goede producten te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 19-08-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Ik hoop iig, dat het over tijd nog wel wat opknapt met wat oefening enzo.
Helaas, zenuwschade hersteld niet.
En als je toch aan een fancy rollator gaat, wel 1 met grote spinners eronder en een dikke audioset he :+
(klein grapje moet kunnen toch?)
Een met 14" luchtbanden, met vering, mijn telefoon met Bose Bluetooth Koptelefoon voldoen voor de audio ;)
Wat betreft Malbolge, drop zoetig als je begrijpt wat ik bedoel.
Ruikt niet naar drop, maar wel dat donkere zoete tintje zeg maar.
Behoorlijk complex geurtje iig, veel laagjes geur.
Als je er aan kan komen uit een ruil of een sample of een goedkoop koopje, tis in mijn mening de moeite waard om eens te proberen
Ik zal eens rondvragen voor een sample

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
[...]

Hij scheert prima, de geur is niet mijn ding, ik gooi hem weer in de verkoop Prijs noemen neigt iets teveel naar V&A.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 19-08-2020 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:46
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIbOlOKD7_0INKtEaid39OG7syE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gu9Vr5ru69v5BTWJHE3Peb72.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Lord en Pitralon, noice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:46
They call me the Pitralon Lord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
emil_406 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

They call me the Pitralon Lord 8)7
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSefX8_lEVXLVKhiCL4GPtdA-rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nc6LqkWLgy5QVAGW5H2XjMXu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Kortgeleden ontvangen en vandaag ga ik hem voor het eerst uitproberen. De geur, zo droog uit het potje, is alvast heerlijk! O+

De laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik mijn dassenhaar scheerkwasten niet meer gebruik. Ik ben het niet eens met de herkomst ervan en ik merk dat mijn kleine goedkope syntheet veel minder product verbruikt. Ook vind ik de lichte scrubwerking van een syntheet prettiger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4KAwgpMnJJYNXG56eUHk1cKTfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rlG2UxzwVmOqhFLHrXI9VxfY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Oyster schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:10:
Kortgeleden ontvangen en vandaag ga ik hem voor het eerst uitproberen. De geur, zo droog uit het potje, is alvast heerlijk! O+

De laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik mijn dassenhaar scheerkwasten niet meer gebruik. Ik ben het niet eens met de herkomst ervan en ik merk dat mijn kleine goedkope syntheet veel minder product verbruikt. Ook vind ik de lichte scrubwerking van een syntheet prettiger.

[Afbeelding]
Dat hoor ik de laatste tijd meer, er is zelfs een vendor in de UK die helemaal geen das meer verkoopt (Executive Shaving)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik blijf op Kamp Badger. Zolang de synthetic nog niet het gevoel van een goede kwaliteit das benaderen kan, blijf ik bij de dassenkwasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuuIDAY6WUoCa7n8CHww-btOqV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnDj4EkNJNOTDQwgaboiT0KY.jpg?f=fotoalbum_large
Zonemans heeft ook een eigen houder gemaakt voor zijn krabber. Gewoon een stukje afval hout gezaagd en een gat erin d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:08:
Ik blijf op Kamp Badger. Zolang de synthetic nog niet het gevoel van een goede kwaliteit das benaderen kan, blijf ik bij de dassenkwasten.
Ik wissel gewoon een beetje af, dat vind ik wel fijn. Heb er verder geen mening over.
Das voelt wel fijn,een goede syntheet ook

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 23-08-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Laatst online: 12-05 21:48
Turdie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

Ik wissel gewoon een beetje af, dat vind ik wel fijn. Heb er verder geen mening over.
Das voelt wel fijn,een goede syntheet ook
Nou even ophouden allemaal :) Voor je het weet ontstaat er een nieuwe actiegroep "das scheerders, scheer je weg" :(

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Meubelmaker schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Nou even ophouden allemaal :) Voor je het weet ontstaat er een nieuwe actiegroep "das scheerders, scheer je weg" :(

xD people should know better by now.

Lampuhkap is net onkruid. Dat krijg je niet weg zonder vergif 😎

[ Voor 55% gewijzigd door Lampuhkap op 23-08-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Zover zal het echt niet komen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:47
[...]
Ow kak. Net een badger besteld, omdat het "metaal" van de chineese syntheet af begon te brokkelen.
Waar doneer ik geld, want het is heel nederlands om je schuldgevoel af te kopen door random geld te doneren :+

Daarnaast badger haar word geschoren net zoals een schaap. Dus snap niet zo goed waarom die dood zou moeten, maar vermoed dat ze er in China wat andere standaarden op nahouden?

[ Voor 16% gewijzigd door Cardinal op 23-08-2020 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Cardinal schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:08:
[...]

Ow kak. Net een badger besteld, omdat het "metaal" van de chineese syntheet af begon te brokkelen.
Waar doneer ik geld, want het is heel nederlands om je schuldgevoel af te kopen door random geld te doneren :+
_O- :+ Oh dit word mooi xD

Als we het toch over kwasten hebben: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqbmNK3osn8x6TBJf2l1dm0_A4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIK9y4HbHJQtOTq6lJW7UnWg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPLscCvWZqCtUegXLOCNDXMjeBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfqy3SZ78uSGsbc0jOx1GDQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzwYkYzFxh5to9cpkP-YA367nTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBM0kI7U7pgPOle3aSxcSSOO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRSijgBDuZrCuKsfjL6PIawvDXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJZTBCBo865HyyJW89RsbaSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kEfovlHfiUcRITBMmqPIheP1ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/md6IcXOSYysdZWLEIMyWc9I1.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg naar Nederland :D Grootste handvat gemaakt to date door de beste meneer, omdat ik er een 30mm OUMO knot in ga laten frotten hier in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:11:
[...]

_O- :+ Oh dit word mooi xD

Als we het toch over kwasten hebben: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onderweg naar Nederland :D Grootste handvat gemaakt to date door de beste meneer, omdat ik er een 30mm OUMO knot in ga laten frotten hier in NL.
toon volledige bericht
Mooie Wolf and Whiskers, er is ook eentje naar mij onderweg ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI3dvA_TVpAco6MBqIoFJAookNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKE8HRQ5vml1UBdJ3OTiTAD0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JzKniUX3vLvgmdvwlIai72Oic8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwBBCXlAQIXS9zO9Jmt3NIP4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_ClT4O8iRIEtBu4DpSh8FKZJBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86aCLo6gDKdvpMlsP8IK3Y6B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9rDn1KtekhYSj_YCT0KmEWdRF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZ7zNvn9PyhWjVhkInt2nITn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGCR8Bce9ywgX7Kdcpr8ALWzuRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSJiKsChALbAP8gyzyEKxb9Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wikU867CN2SOjwWhF3v4syvqZR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/446rE1VesgyLl3Q3DE2GaAWp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLkR8kUB-IumsEIuKnL2o37V42Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWWvgmslrnwZUyk5ZLIbpRhR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 23-08-2020 20:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uC88fe1b1NrYfD0EuUJSE1sTcSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whYvM8lYavKpFt8JqAOJZQKf.jpg?f=fotoalbum_large

Jarig vandaag, jeuuj!

Lekker alles Bay Rum vandaag (Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Van harte gefeliciteerd! :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Gefeliciteerd Lampuhkap!

Ik pak nog even een avondshave mee. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4jtfQ5ooQ60Xn14HcocdfKhoKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ArEUxpRq2k17esDcUq1MvLD0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Dankjulliewel, scheervrienden voor de leuke felicitaties!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:33
Na periodiek lurken in dit topic, toch maar eens een fotootje genomen van mijn huidige 'scheer en verzorgingssetup' :9~ :w

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1sF2K5S/20200825-145837.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
fender89 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:10:
Na periodiek lurken in de topic, toch maar eens een fotootje genomen van mijn huidige 'scheer en verzorgingssetup' :9~ :w

[Afbeelding]
Hallo! Welkom hier, neem vooral even de tijd om de Topic Start Post door te lezen (pagina 1, eerste post ;) )
Ik hoop dat je je snel thuis voelt hier :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Wat nieuwe spullen binnengekregen vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcOaQIbOSaIM3vVAkQgbImLI4yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlzLZ78tglgbNUvmmkqONnA0.jpg?f=fotoalbum_large

Ariana&Evans Peach&Cognac set
Ariana&Evans The Undersea set
Ariana&Evans Asian Plum aftershave (heb de zeep al, om een set te maken)
Declaration Grooming/Chatillon Lux La Petit Praririe set
Talbot Shaving Okuma (alleen de zeep)
Wolf and Whiskers Poseidon Liar in DWW-NG

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 25-08-2020 17:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:33
Nieuwe voorraad binnengekomen vandaag.
Tot nu toe altijd 'harde' scheerzuim gebruikt, maar omdat de bodem van mijn huidige scheerzeep in zicht is, wilde ik nu ook wel eens een scheercreme proberen.
Dus, 2 crèmes en 1 proraso om aan gratis verzendkosten te komen >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/c1B2Jt6/20200826-213250.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5lvtcg76wTcyNi1ws2GQZoDFVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMprJZx1H8SceRYOoZdev3UK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH-3kwTKQTt3bItvObU-_t5z9C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0NBOocG5HKnV0Qm9JZWyii5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCR9J6VC9QpPzI-kJDrsddtgAJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N3lVb4Qv6DeeyqH5KLhQkqEV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miArb6gyM6JfKMMVIXWFpaft-ds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BrSBFO85BuhH2yjKYDCUS5b7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EX1YDkwBWmmAJxNnyAOVVYIaAfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWW09DHxMXD2rdXuYGQFpco2.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was mijn shave deze morgen! En de kwast is vanmorgen ook vertrokken naar Jan Zoethout voor de laatste stapjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioqOP811-lyi4MAv1STTM1Jw0Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfYwuhVrXrIcuSxxcSLj9Qo8.jpg?f=fotoalbum_large

Wat nieuwe zepen/sets uitproberen!!

SOTD 28 August 2020

Prep :Cold water
Razor: Karve Christopher Bradley Stainless steel E plate OC
Brush: Wolf and Whiskers Poseidon's Lair
Soap: Declaration Grooming/Chatillon Lux La Petite Prairie
After-shave: Chatillon Lux La Petite Prairie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHwUVUadiCtVo4BV-H0dHi1CN0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRRsNi60JlJXDeGhLcL7JiVY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:01
Ik scheer ook nog met Gillette scheermesjes en wil gaan overstappen naar een krabber. Al wat onderzoek gedaan maar snap niet goed waar het prijsverschil (behalve de materialen) in zit. Dit moet ik nog is goed uitzoeken voordat ik mijn eerste setje koop. Had deze op t oog om mee te beginnen. R1 Double-Edge Safety Razor. Is dit een goed keus of hebben de kenners hier nog goede tips zonder gelijk een vermogen kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
bukkum schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:47:
Ik scheer ook nog met Gillette scheermesjes en wil gaan overstappen naar een krabber. Al wat onderzoek gedaan maar snap niet goed waar het prijsverschil (behalve de materialen) in zit. Dit moet ik nog is goed uitzoeken voordat ik mijn eerste setje koop. Had deze op t oog om mee te beginnen. R1 Double-Edge Safety Razor. Is dit een goed keus of hebben de kenners hier nog goede tips zonder gelijk een vermogen kwijt te zijn.
Ipv 1x in de maand 25 euro voor 4 mesjes betalen bijv hoeft niet meer :P
je koopt voor een tientje 100 mesjes en daar doe je makkelijk een jaar mee :D
Dat zou de besparing moeten zijn.

xD ik zal maar niet beginnen over de rabbit holes betreffende kwasten, zepen en aftershaves want dan gaat t rap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Dat de mesjes goedkoop zijn weet ik maar ik bedoelde dat de prijzen van de krabbers zo duur kunnen zijn. Vandaar de opmerking zonder dat t heel duur wordt maar wel een goede krabber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
@bukkum Je kunt scheren om te baard/snor weg te halen dan ben je eenmalig twee tientjes kwijt aan een krabber en daarna nog mesjes, die kosten ongeveer 10 cent per stuk en eventueel scheerzeep en een kwast. Dan ben je veel goedkoper uit dan de Gillette.
Je kunt het ook als hobby gaan zien en allerlei verschillende krabbers zepen messen kwasten en zo kopen en dan kost het veel meer. De goedkope krabbers, zoals diegene die jij op het oog hebt, voldoen prima om goed te scheren. De duurdere zijn vaak mooier afgewerkt en hebben een bepaalde "verzamel waarde".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
bukkum schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:28:
Dat de mesjes goedkoop zijn weet ik maar ik bedoelde dat de prijzen van de krabbers zo duur kunnen zijn. Vandaar de opmerking zonder dat t heel duur wordt maar wel een goede krabber.
Een goede krabber kan ook heel goedkoop, ik heb een Yaqi krabber van 9 euro van AliExpress, scheert ook prima.
bukkum schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:47:
De R1 Double-Edge Safety Razor zegt mij niks. Voor beginners raad ik zelf altijd de Merkur 23c of de Muhle R89 aan of de Rockwell 6S (die is verstelbaar). Op razorbladesclub.com kun je best goed pakketten van mesjes samenstellen. Het prijsverschil zit hem vaak in het materiaal van de krabbers, chrome is natuurlijk wat goedkoper dan RVS enzovoorts. Ongepolijst is ook weer goedkoper dan gepolijst.

Met een goede krabber van 40-50 euro kun je wel minimaal 5 jaar doen, dus omgerekend is dat een stuk goedkoper dan Gilette mesjes en krabber. Meestal is die plastic krabber na een jaar al stuk.

[ Voor 84% gewijzigd door Turdie op 31-08-2020 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:41:
[...]

Ipv 1x in de maand 25 euro voor 4 mesjes betalen bijv hoeft niet meer :P
je koopt voor een tientje 100 mesjes en daar doe je makkelijk een jaar mee :D
Dat zou de besparing moeten zijn.

xD ik zal maar niet beginnen over de rabbit holes betreffende kwasten, zepen en aftershaves want dan gaat t rap :+
Hmm, ik doe gemiddeld[!] 7x met 1 DE mesje, x100 = 700 x scheren, wat ik om de dag doe (langzame baardgroei, en mn baard is (nog) blond, dus niet extreem zichtbaar als ie nog kort is, dus zeg maar 1400 dagen / 365 = 3,8 jaar met een doos van 100 mesjes :D
Dat verschilt dus flink per persoon..

(en @Turdie , krabbers, zeker RVS, Messing en bakeliet, gaan een leven lang mee bij de goede behandeling, ik heb hier excellent functionerende krabbers uit 1918 liggen die duidelijk gebruikt zijn, maar nog in prima conditie)
bukkum schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:28:
@bukkum De prijs van krabbers (Tja) het is een wilde markt, ga er van uit dat goedkope krabbers (sub 30 euro?) instapmodellen zijn, bruikbaar, maar niet geweldig, en duurder [soms?] beter is, dat loopt op tot vele honderden euro's maar dat zijn dan vaak de verzamel exemplaren die echt wel bizar goed moeten zijn, maar dat staat niet in verhouding tot de prijs. Zeg maar de Wet van de Afnemende Meeropbrengst in de praktijk..
Ook het design speelt op die hoogte een rol, dus hoe kekker het oogt, hoe meer pecunia ;)

Het is natuurlijk ook maar net wat je er in zoekt, de een wil een snelle efficiënte scheerbeurt zonder gedoe, de ander wil een luxueuze verwen beurt waar ie de tijd voor neemt, en alles er tussen in.
Elke krabber leent zich vaak (in combinatie met het DE mesje, niet elk mesje functioneert even goed in elke krabber!) voor een bepaald gebruik.
De agressieve maar vaak zeer efficiënte krabbers vragen om omzichtige behandeling, ff snel resulteert in een bloedbad, om van een heel onaangename scheerbeurt nog maar te zwijgen.
De hele milde krabbers zijn geschikter voor het snelle werk, al zijn ze vaak niet effectief, en hebben dus bijna allemaal 3 volle scheergangen nodig.
Een ieder gaat dus op zoek naar wat bij hem of haar past.
De dagen dat ik tijd en zin heb, pak ik mijn Krect Spiral Curve, en besteed ik 45 minuten aan een heerlijk uitgebreide (milde) scheerbeurt.
Op een doordeweekse dag waar het even snel moet, pak ik een van mijn bakelieten monsters, grote openingen, veel bloot staal zichtbaar, 1 gang, DFS (neen, niet 100% BBS).
Of natuurlijk een van mijn err 60?? andere krabbers.
Een heel fijne efficiënte scheerbeurt die meer 'middle of the road' is maar wel een prachtig BBS resultaat geeft doe ik met de GameChanger .84p, een RVS Amerikaanse krabber die heerlijk scheert.
Weinig avontuurlijk, weinig uitdaging, maar een heel betrouwbaar en glad resultaat (met Lord Classic DE mesjes [de groene verpakking]).
Een krabber van rond de 60-70 euro, onverwoestbaar, en in ieder geval één die ik zonder meer als begin krabber kan aanraden.
Zepen en Kwasten, begin eens met iets van Proraso, als het je niet bevalt is er geen man overboord, mocht je in de buurt van Almere wonen, ben je welkom om een bak koffie te halen en je neus eens in diverse zepen te steken om uit te vinden wat je lekker lijkt. [PM me maar als je wat wilt afspreken]
Kwasten, tja, ik adviseer als start een syntheet, de moderne syntheten zijn uitstekende betaalbare kwasten.
Neus ook de Topic Start post eens door, pagina 1 Post 1, daar staat (nog veel) meer informatie.

Feit blijft dat persoonlijke smaak en beleving een heel grote rol spelen, wat voor mij de hemel op aarde is, kan voor een ander heel middelmatig zijn, het blijft een ontdekkingsreis :)

[ Voor 0% gewijzigd door RoosW op 31-08-2020 12:35 . Reden: taalvouten ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
Ik heb laatst tweede Fatip Classic Gold gekoch (om bij mijn vriendin te gebruiken):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4Bee7qb_8Djp-idbxJc3nX_vw0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U9kmwFx0XnR7Mk12IHrntO0C.jpg?f=user_large
Deze scheert voor mij vele malen fijner dan alle overige krabber. De combinatie met Simpsons scheercrème geeft mij eigenlijk altijd een top resultaat zonder veel moeite of te veel tijd. Ik ben ruim tevreden en dat is voldoende _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:10:
Ik heb laatst tweede Fatip Classic Gold gekoch (om bij mijn vriendin te gebruiken):
[Afbeelding]
Deze scheert voor mij vele malen fijner dan alle overige krabber. De combinatie met Simpsons scheercrème geeft mij eigenlijk altijd een top resultaat zonder veel moeite of te veel tijd. Ik ben ruim tevreden en dat is voldoende _/-\o_
Ik heb deze in de Limited Edition, Piccolo (kort steeltje) scheert wonderbaarlijk glad, al had ik in het begin (de eerste 4 keer, de goede hoek vinden is even een dingetje met deze) best vaak wat 'ophaaltjes' en bloedplekjes, enige voorzichtigheid is geboden, maar na wat oefening een heel fijn krabbertje.
Werkt perfect voor mij met de Lord Classic en de Rapira Platina Lux DE mesjes, niet met de Feather en de Voshkod DE mesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
RoosW schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Ik heb deze in de Limited Edition, Piccolo (kort steeltje) scheert wonderbaarlijk glad, al had ik in het begin (de eerste 4 keer, de goede hoek vinden is even een dingetje met deze) best vaak wat 'ophaaltjes' en bloedplekjes, enige voorzichtigheid is geboden, maar na wat oefening een heel fijn krabbertje.
Werkt perfect voor mij met de Lord Classic en de Rapira Platina Lux DE mesjes, niet met de Feather en de Voshkod DE mesjes.
Ik vind in deze krabber de Voskhod mesjes net erg fijn, eigenlijk de meeste mesjes wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Heb een verstelbare krabber gekocht en we gaan het snel proberen. Alhoewel snel ik heb hem op wish gekocht dus kan nog wel even duren. Las dat er meerdere best tevreden zijn over die van Ali express dus maar een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bukkum schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:05:
Heb een verstelbare krabber gekocht en we gaan het snel proberen. Alhoewel snel ik heb hem op wish gekocht dus kan nog wel even duren. Las dat er meerdere best tevreden zijn over die van Ali express dus maar een gokje wagen.
Wish verkoopt troep, maar goed. Welke heb je gekocht?

Eigenlijk alleen Yaqi op AliExpress verkoopt een beetje goede krabbers.
RoosW schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

UAEKZ, ik kan me prima scheren met de Feather en de FatIp Piccolo, een van mijn favoriete combinaties ;)
Voskhod vind ik in geen enkele krabber fijn, veel te trekkerig in mijn baard.

[ Voor 47% gewijzigd door Turdie op 01-09-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Weet dat meeste troep is maar toch is kijken of t wat is. Staat geen merk bij😅 de reacties zijn positief dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Turdie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:12:
[...]

Eigenlijk alleen Yaqi op AliExpress verkoopt een beetje goede krabbers.
QShave maakt ook een prima Merkur Futur kloon, scheert fijner als het origineel, althans als je een exemplaar krijgt waar [dit melde iemand] de veer niet van ondersteboven ingezet was, de meeste gelukkig zijn goed, het is best gepiel om de veer weer goed te krijgen) kost maar iets van een euro of 8-10 tegen 70,- voor het origineel..
Ik heb ook een volledig messing apparaat van een ander merk uit China (schiet me zo even niet te binnen) waar ik me ook prima mee kan scheren, maar daar verschillen de ervaringen behoorlijk mee.
Er is dus wel aan goed spul te komen, maar het is een beetje een schiettent ;)
FeronIT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Ik vind in deze krabber de Voskhod mesjes net erg fijn, eigenlijk de meeste mesjes wel
Ik kan de Voskhod niet uitstaan, erg trekkerig mesje, de Feather scheer ik me het liefst mee met hele milde krabbers, in de Fatip doe ik hem echt niet, één trilling van mijn hand en het is een bloedbad, daar doe ik liever wat vergevingsgezinder in :D
Pagina: 1 ... 35 ... 78 Laatste