Lampuhkap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:41:
[...]
Ipv 1x in de maand 25 euro voor 4 mesjes betalen bijv hoeft niet meer
je koopt voor een tientje 100 mesjes en daar doe je makkelijk een jaar mee

Dat zou de besparing moeten zijn.
xD ik zal maar niet beginnen over de rabbit holes betreffende kwasten, zepen en aftershaves want dan gaat t rap

Hmm, ik doe gemiddeld[!] 7x met 1 DE mesje, x100 = 700 x scheren, wat ik om de dag doe (langzame baardgroei, en mn baard is (nog) blond, dus niet extreem zichtbaar als ie nog kort is, dus zeg maar 1400 dagen / 365 = 3,8 jaar met een doos van 100 mesjes
Dat verschilt dus flink per persoon..
(en @Turdie , krabbers, zeker RVS, Messing en bakeliet, gaan een leven lang mee bij de goede behandeling, ik heb hier excellent functionerende krabbers uit 1918 liggen die duidelijk gebruikt zijn, maar nog in prima conditie)@
bukkum De prijs van krabbers (Tja) het is een wilde markt, ga er van uit dat goedkope krabbers (sub 30 euro?) instapmodellen zijn, bruikbaar, maar niet geweldig, en duurder [soms?] beter is, dat loopt op tot vele honderden euro's maar dat zijn dan vaak de verzamel exemplaren die echt wel bizar goed moeten zijn, maar dat staat niet in verhouding tot de prijs. Zeg maar de Wet van de Afnemende Meeropbrengst in de praktijk..
Ook het design speelt op die hoogte een rol, dus hoe kekker het oogt, hoe meer pecunia
Het is natuurlijk ook maar net wat je er in zoekt, de een wil een snelle efficiënte scheerbeurt zonder gedoe, de ander wil een luxueuze verwen beurt waar ie de tijd voor neemt, en alles er tussen in.
Elke krabber leent zich vaak (in combinatie met het DE mesje, niet elk mesje functioneert even goed in elke krabber!) voor een bepaald gebruik.
De agressieve maar vaak zeer efficiënte krabbers vragen om omzichtige behandeling, ff snel resulteert in een bloedbad, om van een heel onaangename scheerbeurt nog maar te zwijgen.
De hele milde krabbers zijn geschikter voor het snelle werk, al zijn ze vaak niet effectief, en hebben dus bijna allemaal 3 volle scheergangen nodig.
Een ieder gaat dus op zoek naar wat bij hem of haar past.
De dagen dat ik tijd en zin heb, pak ik mijn Krect Spiral Curve, en besteed ik 45 minuten aan een heerlijk uitgebreide (milde) scheerbeurt.
Op een doordeweekse dag waar het even snel moet, pak ik een van mijn bakelieten monsters, grote openingen, veel bloot staal zichtbaar, 1 gang, DFS (neen, niet 100% BBS).
Of natuurlijk een van mijn err 60?? andere krabbers.
Een heel fijne efficiënte scheerbeurt die meer 'middle of the road' is maar wel een prachtig BBS resultaat geeft doe ik met de GameChanger .84p, een RVS Amerikaanse krabber die heerlijk scheert.
Weinig avontuurlijk, weinig uitdaging, maar een heel betrouwbaar en glad resultaat (met Lord Classic DE mesjes [de groene verpakking]).
Een krabber van rond de 60-70 euro, onverwoestbaar, en in ieder geval één die ik zonder meer als begin krabber kan aanraden.
Zepen en Kwasten, begin eens met iets van Proraso, als het je niet bevalt is er geen man overboord, mocht je in de buurt van Almere wonen, ben je welkom om een bak koffie te halen en je neus eens in diverse zepen te steken om uit te vinden wat je lekker lijkt. [PM me maar als je wat wilt afspreken]
Kwasten, tja, ik adviseer als start een syntheet, de moderne syntheten zijn uitstekende betaalbare kwasten.
Neus ook de Topic Start post eens door, pagina 1 Post 1, daar staat (nog veel) meer informatie.
Feit blijft dat persoonlijke smaak en beleving een heel grote rol spelen, wat voor mij de hemel op aarde is, kan voor een ander heel middelmatig zijn, het blijft een ontdekkingsreis
[
Voor 0% gewijzigd door
RoosW op 31-08-2020 12:35
. Reden: taalvouten ]