Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:35
shadowman12 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Klopt

Ik begrijp uit je verhaal dat je Gilette scheerschuim niks vindt. Je het ook met echte scheerzeep kunnen proberen en wel gewoon Gilette fusion mesjes. Op shavedash.com kun je wat samples bestellen van mooie scheerzepen.

DE krabbers vereisen inderdaad wel een iets andere manier van scheren en hebben een steile leercurve ;). De eerste maand kan het gewoon voorkomen dat je af en toe een scheerwondje hebt omdat het heel techniek gevoelig is, het is gewoon ook even volhouden en niet na een keer opgeven.
Ik was met een krabber all the way gegaan, inc zepen en kwast. Ik merkte gewoon dat ik liever voor "snelheid" en gemak ga. Vandaar dat ik dus weer terug ging naar de standaard Gilette mesjes waar ik me snel mee kan scheren onder de douche.
Alleen de prijzen van die dingen gaan me dan weer te ver, 4 euro per stuk voor 5x scheren, daarna wordt het al minder.

Toen ging ik dus eens neuzen naar scheerapparaten die onder de douche kunnen, geen idee of dat prettig is want al 10 jaar Gilette scheermesjes.
Ook vindt ik de kwaliteit die ik krijg met die mesjes meer dan prima en ben ik er ook gewoon tevreden over.
Raym09 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Ik heb ooit veel (+/- €180 meen ik) geld uitgegeven aan zo'n 3 koppige philips, nog nooit fijn mee geschoren. Ik heb een vrij grove baard en fatsoenlijk glad betekende een knalrode bakkes. Ongeveer 6 jaar geleden een braun serie 7(?) gehaald met zo'n reinigingsapparaat en dat was een verademing, glad en geen uitslag wat dan ook. Dat ging ook een stuk sneller voor mijn gevoel dan die philips. Ik had de philips toen al gepensioneerd en scheerde mij met die Gillet power dingen das pas echt een dure hobby :|

Nu scheer ik mijn hoofd alleen nog en doe ik mijn baard met een trimmer, maar ik wil nog wel eens een nieuwe kop voor die braun halen zodat die weer scherp genoeg is om ook het hoofd vlot kaal en glad te krijgen.
Dit heb ik al eerder gelezen, dat Braun betere apparaten zijn dan de Philips apparaten. Daarom kwam ik zelf al met de link voor de Braun.

[ Voor 28% gewijzigd door Dirk0s op 19-06-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:49

A13X

Dude

shadowman12 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:39:
[...]

Ik scheer mijn hoofd sinds kort ook met een DE mesje en speciale krabber (Leaf Razor). Bevalt me eigenlijk prima.
Oeh die is wel interessant, kun je die ook in Nederland /Europa krijgen?

Even @Joopieboy taggen, misschien wat voor hem.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Raym09 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Ja volgens mij wel:
https://scheerenschuim.nl...e/scheergerei/leaf-shave/
https://agentshave.co.uk/leaf-shave-razor-silver/

Er zullen er nog wel meer zijn, maar via hun eigen website bestellen zal ook wel prima gaan, volgens mij verzenden ze gewoon netjes wereldwijd, dan heb je iets meer keus dan bij de retailers:
https://leafshave.com/

Was een succesvol indiegogo project :P

YouTube: Head Shave featuring The Leaf Razor!!!!!

[ Voor 38% gewijzigd door Turdie op 20-06-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Thnx voor de tag, ziet er interessant uit. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGJ7ZeQJZG9Eaz9fYpRewLXEgWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InY0XOJwUS4uCE0EBq6cKi5A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 19:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GLdjDMMq-_Xfs5Iu0FURyjaiPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caLjDj4HXtbxiJtDNHVqFvF6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:32
Iemand wel eens een aluinblokje laten vallen op de badkamer tegels?
Wat een puinhoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 17:54
Arjantje72 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:42:
Iemand wel eens een aluinblokje laten vallen op de badkamer tegels?
Wat een puinhoop :D
Dat gebeurd mij regelmatig, het blokje blijft gelukkig altijd heel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Lampuhkap schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:25:
Zo, all out Bay Rum vandaag! Van body soap tot deodorant, tis allemaal Bay Rum en komt ook nog eens allemaal bij PAA vandaan behalve de pomade!

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe je dit naar Nederland hebt gekregen of waar je het besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Loei123 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit naar Nederland hebt gekregen of waar je het besteld hebt?
Gewoon bij PAA zelf besteld :P was helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Lampuhkap schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Gewoon bij PAA zelf besteld :P was helemaal geen probleem.
De verschepen dus wel alcohol internationaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Loei123 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:23:
[...]

De verschepen dus wel alcohol internationaal? :)
Bij mij is dat nog nooit een probleem geweest iig. Ik mail/message/app Douglas altijd voor ik mijn bestelling erdoor jas, met een verzoekje en dan komt dat over t algemeen wel goed :)

Weet niet of ie dat bij iedereen doet, maar zo doe ik het en zo is het bij mij altijd goed gegaan.

Alcohol = altijd eigen risico, hou dat gewoon in je hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt7kAV4fP70OPwClJX6GD5Qx-68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlqBiZnBBRrX0crsAGTfOW6M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Een "groene" SOTD vandaag....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJWK5dQ0PjzIB9QoZUY6UM_k3sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaYRfcG2IvLL8a0r1oZ6HULt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Sinds een paar weken heb ik Pannacrema Nuavia Blu in huis. Het is wel een erg prijzige zeep, maar wow wat een topper qua performance en geur. Kan wel zeggen een van beste zepen in mijn verzameling.

Toevallig heb ik per ongeluk 3 potten gekocht.

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 02-07-2020 22:56 . Reden: Ook verkapte 'te-koop' aanbiedingen zijn niet de bedoeling. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lx7b7jhRKCtHc9WH3IKPTFKrt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JCYA8HyALQi4lYC10d1y7bv.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist binnen, mijn Thierry Mugler's A*Man clone zeep en AS :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3z9Abfz_OYKTIqP4Zc_WDcUamE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pmnodWIg9F1LUQe8BKCU8kx.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een genot!

Ik heb dus sinds gisteren mijn zeepje van Ginger's Garden Soaps & Skin Care binnen.

Een custom, Thierry Mugler A*Men inspired.

Het is weer een geslaagd zeepje geworden hoor!

Schuimt lekker makkelijk op en komt tot een hele mooie dikke schuimlaag!

Zeepje heeft een mild vleugje van de A*Men tijdens het opschuimen en het scheren.

Baardje weghakken met de slant, vlekkeloos!

De aftershave lotion die ik hierbij heb zitten, doet me een beetje denken aan de aftershave lotion van PAA.

Begint een beetje als een olie, met uitsmeren word het lichtelijk sticky en als je verder door blijft wrijven trekt het makkelijk in en begint een licht vleugje menthol z'n werk te doen!

De lotion is echt wel flink stevig in geur. Heerlijk!

Lekker even een paar minuutjes de aftershave volledig in laten trekken terwijl je staat aan te kleden.

Spraytje EdT erbij en hoppaaa! Klaar voor de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Hallo ik zie veel mensen met een Safety Razor scheermes scheren is dat nou echt beter dan een Gillette bijvoorbeeld? https://www.scheersalon.nl/g-f-safety-razor-1353.html ik zag op deze site er een 1 staan is dit een beetje goeie?
Na wat lezen zag ik dat je ze hebt met een open en gesloten kam met de gesloten kam heb je minder kans op wondjes ect dan met een open kam als ik het goed heb.
Hoelang doe je met die mesjes voor een Safety Razor?
Ik ben zelf namelijk aan het kijken voor een ander scheermes gebruik nu een Philips one blade alleen die scheert niet helemaal glad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
legioen12 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:44:
Hallo ik zie veel mensen met een Safety Razor scheermes scheren is dat nou echt beter dan een Gillette bijvoorbeeld? https://www.scheersalon.nl/g-f-safety-razor-1353.html ik zag op deze site er een 1 staan is dit een beetje goeie?
Na wat lezen zag ik dat je ze hebt met een open en gesloten kam met de gesloten kam heb je minder kans op wondjes ect dan met een open kam als ik het goed heb.
Ik ben zelf namelijk aan het kijken voor een ander scheermes gebruik nu een Philips one blade alleen die scheert niet helemaal glad namelijk.
Dit merk zegt me niks en is nog een onbekend dus geen idee of het was. De meeste mensen beginnen met een Merkur 23c:
https://www.scheersalon.nl/safety-razor-merkur-23c.html
Dat hangt helemaal van je techniek af waarmee je het meeste wondjes en je huid. Een open kam is wel iets makkelijker om mee te beginnen omdat het mesje "minder exposed is". Maar een open kam heeft ook voordelen omdat je daar efficienter mee kan scheren en het scheerschuim kan door de tanden makkelijker erdoorheen glijden en hoopt niet op je mes.
Er zijn 300 verschillende mesjes, en het verschilt per mesje hoe je lang er mee doet en je baardgroei. Ik zou op razorbladesclub.com gewoon een proefpakket bestellen en kijken welke mesje je bevalt.
Ik ken iemand die met een mesjes 300 keer heeft kunnen scheren, maar dat is wel erg extreem, meestal het tussen 1-10 keer. Ik bestel zelf 200 mesjes op ebay voor 25 euro en pak iedere dag een ander mesjes, voor dat centen ga ik liever voor een schoon mesje dan het maximale uit een mesje proberen te halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 05-07-2020 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Ik heb zelf zo'n Giessen en Forsthof gehad en nu nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Voor mij wel de fijnste krabber die ik ooit heb gehad denk ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:51
Leest de Topic Start post eens, daar word al veel verteld, die G&F ken ik persoonlijk niet, en de Merkur 23 is zeker niet 'de meest gebruikte krabber voor beginners' dat is de Muhle R89 of zijn tegenhanger van Edwin Jagger https://www.edwinjagger.c...de-safety-razor-long.html
Heel milde krabbers waar je weinig schade mee kan aanrichten bij minder deskundig gebruik.
Mesjes heb je van vele merken, blijf weg van SuperMax, de rest is van middelmaat tot goed, een probeerpakket kan je snel duidelijk maken welke kant je op wilt.
Wel goed leren opschuimen en inzepen, goede voor bereiding is als gewoonlijk het halve werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:07:
[...]

Leest de Topic Start post eens, daar word al veel verteld, die G&F ken ik persoonlijk niet, en de Merkur 23 is zeker niet 'de meest gebruikte krabber voor beginners' dat is de Muhle R89 of zijn tegenhanger van Edwin Jagger https://www.edwinjagger.c...de-safety-razor-long.html
Heel milde krabbers waar je weinig schade mee kan aanrichten bij minder deskundig gebruik.
Mesjes heb je van vele merken, blijf weg van SuperMax, de rest is van middelmaat tot goed, een probeerpakket kan je snel duidelijk maken welke kant je op wilt.
Wel goed leren opschuimen en inzepen, goede voor bereiding is als gewoonlijk het halve werk ;)
Nou dat ben ik niet met je eens. De EJ en de Muhle R89 worden veeeeel minder verkocht dan de Merkur 23c.

Owh ja blijf ook weg van de Derby Extra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
De Muhle's en Edwin Jaggers worden overal internationaal aangeraden als DE beginnerskrabber omdat het een kwaliteitskrabber is, mooi geprijsd en ontzettend mild. Merkur 34C HD ben ik mee gestart, puur omdat ik het geluk had dat ik die lenen kon en zo mijn avontuur in de scheerwereld kon starten en dat ding zou ik ook iedereen aanraden, als je van korte handvaatjes houd.

Pak iig een sampler pack mesjes mee, zodat je erachter komt wat jij persoonlijk een lekker mesje vind. Mesjes reageren bij iedereen ook weer anders op de huid en op de haren.

En wat @RoosW zegt, kijk wat rond op youtube, zorg dat je het opschuimen goed onder de knie krijgt en zorg dat je schuim niet te droog is. En dan komt het allemaaal op den duur wel goed. Oefening baart kunst, of in deze context, een gladde bakkes :D

Anyway, mijn SOTD weer voor vandaag, omdat t zo gruwelijk lekker ruikt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0j-ZmR2Df3JrFbxo_d2VnVbZMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHwLpuTnZLwOMzmT1DL8tbDg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Nou, dat ging verrassend goed deze ochtend.

Had eigenlijk veel erger verwacht :D

Geen sneetjes, geen bloed!

Wel wat razorburn van iets te veel druk of hoek verkeerd, maar verder was het een best acceptabele shave.

Kan vanaf hier alleen maar beter worden denk ik zo!

Mijn dank aan Daniel Sutton voor het mogelijk maken van deze shave!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiP0HMSK23OigoJ7IKhhAm2WIcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5BsgNpYAzbwIwxzxof3fR8A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb iets ontdekt waardoor je beter water kunt toevoegen als je het opschuimen bent, gewoon de kwast insprayen met een plantenspray dicht bij het einde knot en op gezicht iets verder weg.
Lijkt of het water dan beter verdeelt wordt over het uiteinde van de knot en dus beter schuim als je face lathering doet.

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 09-07-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:30:
Ik heb iets ontdekt waardoor je beter wat kunt toevoegen aan je gezicht voordat je gaat opschuimen, gewoon de kwast insprayen met een planten dicht bij het einde knot en op gezicht iets verder weg.
Lijkt of het water dan beter verdeelt wordt over het uiteinde van de knot en dus beter schuim als je face lathering doet.
Of het ligt aan mij maar ik haal niet uit je bericht wat je dan ontdekt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Of het ligt aan mij maar ik haal niet uit je bericht wat je dan ontdekt hebt?
Water toevoegen tijdens het opschuimen door middel van een plantenspuit werkt beter dan dippen in water tijdens het opschuimen. Spray ook mijn gezicht ermee in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Water toevoegen tijdens het opschuimen door middel van een plantenspuit werkt beter dan dippen in water tijdens het opschuimen. Spray ook mijn gezicht ermee in.
Ik zie dat je je originele bericht aangepast hebt.
Zelf doe ik niet aan face lathering, voor mij dus niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Ik zie dat je je originele bericht aangepast hebt.
Zelf doe ik niet aan face lathering, voor mij dus niet interessant.
Dat ga ik dan nog even testen als je met een kom opschuimt, hoe het dan gaat als je met een plantenspray daar water opspuit.
Het is wel een hele makkelijke manier om je gezicht nat te maken, want ik wat op mijn gezicht plens valt er altijd een beetje op vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:41:
[...]

Dat ga ik dan nog even testen als je met een kom opschuimt, hoe het dan gaat als je met een plantenspray daar water opspuit.
Het is wel een hele makkelijke manier om je gezicht nat te maken, want ik wat op mijn gezicht plens valt er altijd een beetje op vloer.
Niet heel erg interessant naar mijn mening.
Als je mooi schuim heb kan je bij wijze van het droog erop smeren. Plens water werkt goed genoeg voor mij. Ga niet met een plantenspuit in mijn bakkes spuiten haha.

[ Voor 0% gewijzigd door koesie op 09-07-2020 21:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zelf ontdekt, je bedoeld, een youtube videootje bekeken op eigen kracht.

YouTube: Gillette Toggle, Ever-Ready R40, PAA Cold Spices, Shulton Old Spice voorbeeldje hoor, maar stukje techniek is nog wel ouder dan dat in zijn filmpjes. En ook hij heeft het weer van iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tweede shave deze week met dit monster :D

Ging een heeel stuk beter dan de vorige keer. Geen sneetjes, geen razorburn. Gezicht geheel glad zonder issues. Nek voor 3/4? Rond de Adams appel is het vooral lastig. Om het daar glad te krijgen moet ik diagonaal van buiten naar binnen en met dit scheermes wil de hele handbewegingscoordinatiehatseflats niet helemaal samenwerken met mn hoofd. Raar, maar waar. Hopelijk volgende keer beter :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66MVm7mpYu2rq1vyGwu2Pg1Qhrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYLC1D9tTy2hqBZEfwLMgIBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 05:43:
Zelf ontdekt, je bedoeld, een youtube videootje bekeken op eigen kracht.

YouTube: Gillette Toggle, Ever-Ready R40, PAA Cold Spices, Shulton Old Spice voorbeeldje hoor, maar stukje techniek is nog wel ouder dan dat in zijn filmpjes. En ook hij heeft het weer van iemand anders.
Hahaha ja klopt,je hebt me door :P

Dit was mijn scheerbeurt van vandaag. Die zeep heb ik vandaag nieuw binnengekregen is de Verde versie van Pannacrema. Safety razor is een Karve Christopher Bradley met een E open-kam plaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSyKtOe9TV7ab6aWnZFUz2FJr5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWBmjaD9Ik4LcjKZM7SKkIXP.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook twee nieuwe kasten binnengekregen gisteren van Black Anvil Shaving
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOw7tall0dyQMxRomVZdV5Uf5W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLSzX4tIg7Ez8YuaZC4JgbEI.jpg?f=fotoalbum_large

Die linkerkwast is heel lastig goed op te foto te zetten ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 10-07-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Echt een geweldige scheerbeurt, Kaizen heeft een super lekkere citrus geur en een super post-shave gevoel en slickness.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgxwbyT7M9XTvE8RPeLfZKsmcTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tyCq8qxbULzhg9LkVNkbc1c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 12-07-2020 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYtFlqw5FcF2mWdyELla9sdLC2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDIDpybSZeWMjjspu886z0fz.jpg?f=fotoalbum_large

Zo blijkt wel weer, oefening baart kunst!

Eindelijk de nek zo goed als glad (weerszijden een half pink-kootje wat niet glad is) en 0 burn, geen bloed. Gewoon een gruwelijk lekkere shave!

Eindelijk de juiste combo van hoek, druk en aanzet onder de knie met dit ding. Eindelijk een keer dat mijn handen goed samengewerkt hebben met mijn kop en er een zo goed als perfecte shave uit gehaald hebben.

Stiekem best trots op mezelf *geeft zichzelf schouderklopje*

Op naar de volgende shave, kijken of we dit nog eens kunnen herhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik krijg vaak tussen 1-3 dagen na het scheren een flinke irritatie van m'n huid, er komen dan allemaal van die witte talgpuntjes op m'n huid, wat zeker een week nodig heeft om te herstellen. Ik krijg het vooral nadat ik me echt helemaal perfect glad geschoren heb. Als ik me 'slordig' scheer, dus alleen met de richting mee en niet perfect glad, heb ik daar nauwelijks tot geen last van.

Toch wil ik er graag perfect glad bijlopen, zijn er mensen die dit probleem ook hadden en daar een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
gop1 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:00:
Ik krijg vaak tussen 1-3 dagen na het scheren een flinke irritatie van m'n huid, er komen dan allemaal van die witte talgpuntjes op m'n huid, wat zeker een week nodig heeft om te herstellen. Ik krijg het vooral nadat ik me echt helemaal perfect glad geschoren heb. Als ik me 'slordig' scheer, dus alleen met de richting mee en niet perfect glad, heb ik daar nauwelijks tot geen last van.

Toch wil ik er graag perfect glad bijlopen, zijn er mensen die dit probleem ook hadden en daar een oplossing voor hebben?
Witte talg zou ik zeggen, huid te vet (als ik heel dom mijn logica erbij pak).
Wat gebruik je als aftershave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Lampuhkap schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Witte talg zou ik zeggen, huid te vet (als ik heel dom mijn logica erbij pak).
Wat gebruik je als aftershave?
Soms geen aftershave, soms simpele van de Aldi. Ik smeer wel altijd een kleine hoeveelheid olie, verdund met water, over m'n huid na het scheren, anders ziet het er droog uit.

Ik heb zelf het idee dat als ik de haartjes tot onder de huid afscheer, ze af en toe moeite hebben om weer naar buiten te komen en vastlopen onder de huid, wat dus die talgophoping en irritatie veroorzaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door gop1 op 13-07-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
gop1 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:07:
[...]

Soms geen aftershave, soms simpele van de Aldi. Ik smeer wel altijd een kleine hoeveelheid olie, verdund met water, over m'n huid na het scheren, anders ziet het er droog uit.

Ik heb zelf het idee dat als ik de haartjes tot onder de huid afscheer, ze af en toe moeite hebben om weer naar buiten te komen en vastlopen onder de huid, wat dus die talgophoping en irritatie veroorzaakt.
Hmm, je scheert met Gilette dan? of DE? Open mes? Remind me :P

Olie en scheren ben ik absoluut geen fan van, maar ieder zn ding.
Beter een balm die goed intrekt dan een olie, maar dat is mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Lampuhkap schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Hmm, je scheert met Gilette dan? of DE? Open mes? Remind me :P

Olie en scheren ben ik absoluut geen fan van, maar ieder zn ding.
Beter een balm die goed intrekt dan een olie, maar dat is mijn voorkeur.
Excuus, dat had ik natuurlijk moeten vermelden. Heb al jaren niet meer met Gilette geschoren. Gebruik wel Gilette scheerschuim.
Op dit moment scheer ik met 'normale' 2-blads mesjes van de Aldi, zijn prima scherp. Heb ook mesjes van de Action geprobeerd maar die komen bot uit de verpakking.
Voor de bakkenbaarden en de haartjes die het normale mes mist gebruik ik een open mes met bladen van, op dit moment, de Hema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
gop1 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Excuus, dat had ik natuurlijk moeten vermelden. Heb al jaren niet meer met Gilette geschoren. Gebruik wel Gilette scheerschuim.
Op dit moment scheer ik met 'normale' 2-blads mesjes van de Aldi, zijn prima scherp. Heb ook mesjes van de Action geprobeerd maar die komen bot uit de verpakking.
Voor de bakkenbaarden en de haartjes die het normale mes mist gebruik ik een open mes met bladen van, op dit moment, de Hema.
Ik zou is een keer de Gilette Nacet mesjes proberen. Geen idee wat voor DE mesjes de action en Aldi verkopen.
Je zou ook kunnen proberen wat talkpoeder op je gezicht te doen na het scheren dat kalmeert de huid, want zo te lezen heb je een best vette huid?. En echte goede scheerpzeep met kwast, kijk eens bij de scheer webshops zoals scheersalon of manandshaving.

Olie ben ik ook geen fan van, dan kan er voor zorgen dat het scheermes over de haren glijd en ze half snijdt, met als gevolg irritatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 13-07-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Wat gebeurt er als je geen olie gebruikt? Oliën kunnen verstoppen, wat leidt tot problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
gop1 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Ik zou zeggen, drop de olie en pak een balm.

Mijn pretty much everywhere available aanrader zou zijn een Nivea Sensitive ofzo.
Prima balm om te proberen voor redelijk cheap en dan kan je kijken of dat misschien een oplossing is voor het probleem op de nek.

Scheren met wegwerp mesjes ben ik geen fan Sure, het is cheap, maar je snapt wel dat je die dingen eigenlijk alleen wil pakken uit uiterste nood..

Ik wil zolang je zelf de verzendkosten ophoest je best een krabber toesturen die ik hier over heb.
Pakje of 2 a 3 aan mesjes erbij en dan word het toch maar tijd om ook te kijken of de krabber eventueel kan helpen aan een beter resultaat :)

Zelf even een Omega Kwastje erbij bestellen en een leuk zeepje uitzoeken en je verdiepen in onze wereld :P en kijken of het resultaat er beter van word.

Let wel, zal niet meteen vanaf shave 1 goed zijn, want een hoop techniek die je met die wegwerp apparaten nu gebruikt moet je afleren, maar hey, you can do it :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mijn scheerbeurt van vanochtend hele lekker geur zeep en goed schuim. Die balm is ook echt super goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEJnoKbPk1Z0XP9u6LW6ps34p3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBHvkbaNA8y446c9yhpGVXMa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Lampuhkap schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Ik zou zeggen, drop de olie en pak een balm.

Mijn pretty much everywhere available aanrader zou zijn een Nivea Sensitive ofzo.
Prima balm om te proberen voor redelijk cheap en dan kan je kijken of dat misschien een oplossing is voor het probleem op de nek.

Scheren met wegwerp mesjes ben ik geen fan Sure, het is cheap, maar je snapt wel dat je die dingen eigenlijk alleen wil pakken uit uiterste nood..

Ik wil zolang je zelf de verzendkosten ophoest je best een krabber toesturen die ik hier over heb.
Pakje of 2 a 3 aan mesjes erbij en dan word het toch maar tijd om ook te kijken of de krabber eventueel kan helpen aan een beter resultaat :)

Zelf even een Omega Kwastje erbij bestellen en een leuk zeepje uitzoeken en je verdiepen in onze wereld :P en kijken of het resultaat er beter van word.

Let wel, zal niet meteen vanaf shave 1 goed zijn, want een hoop techniek die je met die wegwerp apparaten nu gebruikt moet je afleren, maar hey, you can do it :D :P
Tommy The Cat schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:00:
Wat gebeurt er als je geen olie gebruikt? Oliën kunnen verstoppen, wat leidt tot problemen.
Ik zal de olie tijdelijk overslaan om te kijken wat het effect is. Bedankt voor de tips

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Krabber, 3 verschillende pakjes mesjes, tube goedkope scheercreme, supercheap paardenhaar kwastje bijgevoegd. Staat in doos, dichtgetaped en wel. Kan per morgen de deur uit!

UPDATE:

Pakket de deur uit, bij deze is mijn taak voldaan :P

[ Voor 16% gewijzigd door Lampuhkap op 15-07-2020 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:00:
[Afbeelding]

Vorige week heb ik een aantal gaten in een blokje hout geboord als standaard. Mijn vlinderboor was scheef en een paar tikken van de hamer heeft hem helaas niet recht genoeg gemaakt. Misschien maak ik nog eens een standaard.

Nieuw: Gamechanger .84 HD handle. Deze bevalt mij echt heel goed. Hij is net zo efficiënt als mijn rockwell met 5-6 plaat, maar je voelt het mesje veel minder. Had niet verwacht dat er nog zo’n groot verschil zou zijn tussen deze twee.
Edwin Jagger 89. Bevalt mij niet echt
Ondanks de eenvoud ziet dat houtblok er niet verkeerd uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gop1
gop1 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:00:

Even terugkomend hierop: Ik wist niet goed hoe ik me moest verwoorden, maar heb even de openingspost gelezen en daar staat gewoon exact mijn probleem:

"Cartridge messen zijn relatief veilig, omdat de mesjes slechts beperkt worden blootgesteld aan de huid en de scheerkop beweegt vaak mee tijdens het scheren. Toch kan dit systeem met zijn vele mesjes zorgen voor huidirritatie. Tijdens het scheren wordt door de lichte druk op de huid de haren opgetild, hierdoor kunnen deze onder de huid terugschieten nadat ze zijn afgesneden. Het gevolg kan soms zijn dat dit leidt tot ingegroeide haren, scheerpuistjes en ontstekingen."

Ik scheer dus altijd met cartridgemessen (wist de naam ook niet) en heb hier inderdaad last van.

Maar.... Vandaag heb ik dus een krabber binnengekregen van @Lampuhkap , waarvoor 1000 maal dank _/-\o_ , super aardig van je.

Heb hem meteen gebruikt en ik ben er echt ontzettend blij mee. De hele ervaring is heel anders. Je hebt veel meer controle en precisie en je kan de bakkebaarden super strak afsnijden. Voor mij voorlopig geen cartridgemesjes meer. De krabber is ook lekker zwaar en ligt goed in de hand.

Wel merkte ik na het aanbrengen van aftershave dat het veel meer prikkelde dan normaal, blijkbaar toch veel minisneetjes. Ook moest ik wel meerdere keren over bepaalde delen heen om alles goed weg te halen. Ik moet ook nog werken aan m'n techniek, je moet de krabber onder de juiste hoek houden, want soms snijdt hij gewoon niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
gop1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:13:
[...]

Even terugkomend hierop: Ik wist niet goed hoe ik me moest verwoorden, maar heb even de openingspost gelezen en daar staat gewoon exact mijn probleem:

"Cartridge messen zijn relatief veilig, omdat de mesjes slechts beperkt worden blootgesteld aan de huid en de scheerkop beweegt vaak mee tijdens het scheren. Toch kan dit systeem met zijn vele mesjes zorgen voor huidirritatie. Tijdens het scheren wordt door de lichte druk op de huid de haren opgetild, hierdoor kunnen deze onder de huid terugschieten nadat ze zijn afgesneden. Het gevolg kan soms zijn dat dit leidt tot ingegroeide haren, scheerpuistjes en ontstekingen."

Ik scheer dus altijd met cartridgemessen (wist de naam ook niet) en heb hier inderdaad last van.

Maar.... Vandaag heb ik dus een krabber binnengekregen van @Lampuhkap , waarvoor 1000 maal dank _/-\o_ , super aardig van je.

Heb hem meteen gebruikt en ik ben er echt ontzettend blij mee. De hele ervaring is heel anders. Je hebt veel meer controle en precisie en je kan de bakkebaarden super strak afsnijden. Voor mij voorlopig geen cartridgemesjes meer. De krabber is ook lekker zwaar en ligt goed in de hand.

Wel merkte ik na het aanbrengen van aftershave dat het veel meer prikkelde dan normaal, blijkbaar toch veel minisneetjes. Ook moest ik wel meerdere keren over bepaalde delen heen om alles goed weg te halen. Ik moet ook nog werken aan m'n techniek, je moet de krabber onder de juiste hoek houden, want soms snijdt hij gewoon niet.
Oefenen, oefenen, oefenen. Het zal steeds beter gaan. Veel plezier met scheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

DE scheren is echt niet de "heilige graal" hoor ;) . Ik scheer me na 2 jaar DE, de laatste tijd juist weer uitsluitend met wegwerpers (Gillette 2) En ik moet zeggen dat mijn scheerbeurten sneller, gladder en fijner zijn met veel minder bewegingen over mijn huid. Huid irritatie heb ik met zowel DE als met wegwerpers wel eens. Maar je moet bij DE donders goed uitkijken met huidplooien, pukkeltjes ed.

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb helemaal niets met scheren, langer dan 5 minuten bezig zijn met scheren, is bij mij gewoon not done. Dus het moet "hassle free" zijn, 1 pass en klaar. En dat gevoel heb ik bij DE niet(meer)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
kendo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:04:
[...]

DE scheren is echt niet de "heilige graal" hoor ;) . Ik scheer me na 2 jaar DE, de laatste tijd juist weer uitsluitend met wegwerpers (Gillette 2) En ik moet zeggen dat mijn scheerbeurten sneller, gladder en fijner zijn met veel minder bewegingen over mijn huid. Huid irritatie heb ik met zowel DE als met wegwerpers wel eens. Maar je moet bij DE donders goed uitkijken met huidplooien, pukkeltjes ed.

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb helemaal niets met scheren, langer dan 5 minuten bezig zijn met scheren, is bij mij gewoon not done. Dus het moet "hassle free" zijn, 1 pass en klaar. En dat gevoel heb ik bij DE niet(meer)
Een middenweg daarin is de Leaf Razor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
kendo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Als je snel klaar wil zijn is het inderdaad een ander verhaal, maar ik vind het wel leuk om er lekker de tijd voor te nemen. Als je echt snel klaar wil zijn scheer je je gewoon 1 keer per week. Eventueel tussendoor even snel bijtrimmen and that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
gop1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Als je snel klaar wil zijn is het inderdaad een ander verhaal, maar ik vind het wel leuk om er lekker de tijd voor te nemen. Als je echt snel klaar wil zijn scheer je je gewoon 1 keer per week. Eventueel tussendoor even snel bijtrimmen and that's it.
Ik scheer me net zo snel met een DE razor als met een cardritge. Mijn Karve vliegt over mijn gezicht heen ;) als ik mij open messen niet gebruik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
[...]

Blij dat ie goed aangekomen is en bevalt :D Oefening baart kunst! Aanzet, hoek, druk, richting leer je allemaal wel as you go.
En vragen om tips, altijd doen!

En de snelheid met scheren leer je er ook vanzelf wel in te krijgen. 8)
shadowman12 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Een middenweg daarin is de Leaf Razor.
Dat is wel weer zo'n onzin ding.
Weer hannessen met gebroken DE mesjes, weer meerdere mesjes in 1x, juist waarvoor je van cartridges afgestapt bent.

En nog duur ook.

Ga dan gewoon terug naar die plastic cartridge meuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 16-07-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Laatst heb ik weer eens wat nieuwe voorraad besteld. Doordat er tegenwoordig zoveel verkijgbaar is weet ik eigenlijk nooit zo goed wat ik moet nemen, maar ik ben in lk geval voor het onderstaande gegaan. Helaas realiseerde ik me na het bestellen dat ik grag nog een bay rum zeepje wil hebben, daar ben ik wel benieuwd naar. Helaas, dat wordt dan de volgende keer maar weer.

Ik heb enkele zeepjes waarvan de geur mij erg goed bevalt. De Taylor of Old Bond Street Mr. Taylor is daar een goed voorbeeld van. Heerlijke noten van lavender en bergamot. Van deze geurtjes zou ik graag ook een parfum hebben. Nu is de Mr. Taylor wel verkrijgbaar in een aftershave en cologne, maar daar zit geen verstuiver bij. Een splash vind ik dan weer niets, ik heb niet graag alcohol op mijn huid.

Is er iemand die ervaring heeft met verstuivers? Ben je er tevreden over? Ik zie dat je klassieke verstuivers kan kopen, maar deze zijn aan de prijs. Er is ook een goedkopere van Proraso. Ook heeft Proraso voor zijn afterhave-lijn handige losse verstuivers, maar deze passen enkel op deze flessen van Proraso. Anders moet ik even op zoek naar een leeg flesje met verstuiver.

Overigens trof ik laatst een gebroken mesje in mijn Merkur Slant. Gelukkig wilde ik op dat moment net mijn mesje vervangen en zag ik dat een zijde los zat en kon bewegen. Pfiiieeeuw, daar had ik niet mee willen scheren.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/39564/files/315997248/scheerzeep-shibusa-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/39564/files/315709229/scheerzeep-linea-intenso-neroli-bergamot.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/39564/files/326878485/scheerzeep-white-green-tea-oatmeal.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 16-07-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Oyster schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:29:
Laatst heb ik weer eens wat nieuwe voorraad besteld. Doordat er tegenwoordig zoveel verkijgbaar is weet ik eigenlijk nooit zo goed wat ik moet nemen, maar ik ben in lk geval voor het onderstaande gegaan. Helaas realiseerde ik me na het bestellen dat ik grag nog een bay rum zeepje wil hebben, daar ben ik wel benieuwd naar. Helaas, dat wordt dan de volgende keer maar weer.

Ik heb enkele zeepjes waarvan de geur mij erg goed bevalt. De Taylor of Old Bond Street Mr. Taylor is daar een goed voorbeeld van. Heerlijke noten van lavender en bergamot. Van deze geurtjes zou ik graag ook een parfum hebben. Nu is de Mr. Taylor wel verkrijgbaar in een aftershave en cologne, maar daar zit geen verstuiver bij. Een splash vind ik dan weer niets, ik heb niet graag alcohol op mijn huid.

Is er iemand die ervaring heeft met verstuivers? Ben je er tevreden over? Ik zie dat je klassieke verstuivers kan kopen, maar deze zijn aan de prijs. Er is ook een goedkopere van Proraso. Ook heeft Proraso voor zijn afterhave-lijn handige losse verstuivers, maar deze passen enkel op deze flessen van Proraso. Anders moet ik even op zoek naar een leeg flesje met verstuiver.
Ik heb de verstuiver van Floid:
https://www.italianbarber.com/products/floid-atomiser-black

Werkt best prima

Zingari heeft pas een alcohol vrije aftershave uitgebracht
https://www.zingariman.com/collections/recovery-splash

De eigenaresse van Zingari Man is ook iemand met enorm veel kennis,Heather is a Certified Cosmetic Formulator through the hand-crafted Soap and Cosmetic Guild as well.

Owh ja, van Mr Taylor is er wel een Cologne is dat wat voor je
https://www.tayloroldbond...s/mr-taylor-cologne-100ml
@Oyster

Op Fragnatica.com kun je zoeken op geurnoten van Parfurms.

Hieronder vind je een aantal Parfurms met lavendel en bergamot
https://www.zara.com/nl/n...nder-80-ml-p20220043.html

https://www.fragrantica.n...eet/Mr-Taylors-24262.html

https://www.fragrantica.n...Eternity-For-Men-258.html

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 17-07-2020 04:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 06-10 10:09
Tot zover een rits aan verschillende mesjes geprobeerd en denk dat Personna mij het beste bevalt.
Deze week voor het eerst geschoren met feather mesjes, dat is kwa scherpte toch wel een ander ding zeg :D .

Ik had irritatie verwacht die ik met andere scherpe mesjes ook heb zoals Astra (platinum of stainless maakt niet veel) maar die heb ik verassend genoeg niet na iedere dag scheren.

Blijft een leuk moment van de dag :) .

De volgende keer dat ik nieuwe mesjes bestel neem ik ook een andere aftershave.
Gebruik nu de Proraso blue balsem, bevalt goed maar had pas een tester van Mondial Antica Barberia Original Citrus en die was ook wel erg lekker zeg.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQAVJniwz9L1zWHtOWrdAebEkRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzBY57y7S5CmMfdpvR4XtJCA.jpg?f=fotoalbum_large

Oeh dat was weer een lekker beurtje hey :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Ik had ook een hele lekkere scheerbeurt met deze zeep en AS. Geweldige geur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T6wjw4s9qJ9_GCIrQbU8ziFQEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtd7jUzzDBuroyJqlhbfwBTr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
Lampuhkap schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]

Oeh dat was weer een lekker beurtje hey :D
Wat gaat hier fout :X ?

spoiler:
Het is pas vrijdag nog geen zaterdag morgen :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tiwazz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Wat gaat hier fout :X ?

spoiler:
Het is pas vrijdag nog geen zaterdag morgen :+ !
LOL, ja dat maakt toch niet uit? :P Ik had er vandaag zin in (en trek in) :D Dus lekker de dag starten met een schaaltje Fruit Loops en scheren met matching zeep en aftershave en een klodder matching pomade in t haar. Perfect set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Lampuhkap schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:12:
[...]

LOL, ja dat maakt toch niet uit? :P Ik had er vandaag zin in (en trek in) :D Dus lekker de dag starten met een schaaltje Fruit Loops en scheren met matching zeep en aftershave en een klodder matching pomade in t haar. Perfect set!
Maakt ook niet uit :) , ik vond het grappig omdat er zo groot saterday morning op staat.
Tot zo ver heb ik enkel wat proraso zepen ik zou graag andere proberen maar dan wordt het al snel een fikse verzameling. Zo'n pot scheerzeep gaat ook gewoon veel te lang mee |:( :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 20:57
Electrisch, want ik ben lui en natscheren dan krijg ik allemaal uitslag die ik met electrisch scheren niet heb. Helaas niet zo glad als nat, maar lichte baardgroei dus niet zo erg. Als aftershave gebruik ik Denim Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tiwazz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Maakt ook niet uit :) , ik vond het grappig omdat er zo groot saterday morning op staat.
Tot zo ver heb ik enkel wat proraso zepen ik zou graag andere proberen maar dan wordt het al snel een fikse verzameling. Zo'n pot scheerzeep gaat ook gewoon veel te lang mee |:( :+ .
Je zou ook wat samples kunnen bestellen op shavedash.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
shadowman12 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Je zou ook wat samples kunnen bestellen op shavedash.com
Dat is interessant _/-\o_ .
Een echte hoeveelheid staat er niet bij, wat moet ik verwachten van zo'n sample?

Edit:
Ik kijk gewoon niet goed
Shaving Soap sample 7.5g

Standard soap samples are 7.5 grams flaked or 7.5g block - enough for 3 or 4 shaves, depending on product & your technique.

[ Voor 26% gewijzigd door ndonkersloot op 17-07-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tiwazz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Dat is interessant _/-\o_ .
Een echte hoeveelheid staat er niet bij, wat moet ik verwachten van zo'n sample?

Edit:
Ik kijk gewoon niet goed

[...]
Even een foto voor je gemaakt, had er toevallig nog paar liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVrFOdmkagEEjBaGbuD_rL0MSBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUo1NRnFFaPt7ORaPu3bNUim.jpg?f=fotoalbum_large

Maak ook bij zeepmakers zelf kun je samples bestellen, sowieso bij Stirling, daar krijg je gewoon een heel klein mini zeepje.Soms ook als je ze rechtstreeks benaderd.

Je hebt dan wel een scheerkom nodig waar je de sample in kan drukken op de bodem.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 17-07-2020 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
@shadowman12
Thanks, duidelijk verhaal.
Ik ga sowieso wat samples bestellen :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Weer een klein startersdingetje richting @gop1

Leuk om te zien dat de hobby zo groeit.
Met een paar spulletjes die je over hebt en voor niets of voor een prikkie weg doet, om daar anderen mee vooruit te helpen.

Me like! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
SOTD 19 July 2020

Prep: Cold water
Brush: Dogwood Handcrafts Mustarar + Declaration Grooming B6 knot
Razor : Koraat (Camelbone scales)
Soap: Ariana&Evans Kaizen!!
After-shave: Ariana&Evans Kaizen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7FOF14muDkChMltoMSBEd3aaY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YveBzAMWF1uAJbia9miR4liz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

shadowman12 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Ik heb de verstuiver van Floid:
https://www.italianbarber.com/products/floid-atomiser-black

Werkt best prima

Zingari heeft pas een alcohol vrije aftershave uitgebracht
https://www.zingariman.com/collections/recovery-splash

De eigenaresse van Zingari Man is ook iemand met enorm veel kennis,Heather is a Certified Cosmetic Formulator through the hand-crafted Soap and Cosmetic Guild as well.

Owh ja, van Mr Taylor is er wel een Cologne is dat wat voor je
https://www.tayloroldbond...s/mr-taylor-cologne-100ml
@Oyster

Op Fragnatica.com kun je zoeken op geurnoten van Parfurms.

Hieronder vind je een aantal Parfurms met lavendel en bergamot
https://www.zara.com/nl/n...nder-80-ml-p20220043.html

https://www.fragrantica.n...eet/Mr-Taylors-24262.html

https://www.fragrantica.n...Eternity-For-Men-258.html
Wat een toptips allemaal, dank je! Als ik eraan toekom ga ik eens zo'n verstuivers van Floïd proberen, altijd handig. Dan ga ik de aftershave wel als een EdT gebruiken. Na het scheren smeer ik nu altijd met een SPF30 en dat bevalt erg goed. Dus in die zin heb ik geen noodzaak voor een aftershave. Die geurtjes van Zara zien er interessant uit, leuk om eens te proberen.
Oyster schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:29:
Laatst heb ik weer eens wat nieuwe voorraad besteld. Doordat er tegenwoordig zoveel verkijgbaar is weet ik eigenlijk nooit zo goed wat ik moet nemen, maar ik ben in elk geval voor het onderstaande gegaan.

[Afbeelding]
Wauw .. dat was even een ervaring. Bij de eerste keer het potje opendraaien en ruiken schrok ik van de onaangename geur. Erg zwaar op de reuk en ik kan het zelfs nu nog niet helemaal plaatsen, maar het deed mij denken aan een zoete rottende perzik op een muffe bosgrond.

Nu is het wel zo dat ik een complexe geur in een scheerzeep niet gewend ben. Mijn zeepjes ruiken naar menthol, amandel, avocado, sandelhout, etc. Allemaal eenvoudige geuren en het zijn ook de geuren die ik het meest met klassiek scheren associeer(de). Complexe geuren last ik eventueel aan een parfum over.

Goed, met de geur klikt het dus niet. Misschien gaat het scheren beter. Het opschuimen blijkt eenvoudig. Met zeer weinig product krijg ik een zeer rijk, vol en glad schuim. Alsof je een warm softijsje op je gezicht smeert. De scheerbeurt ging zo goed en was zo verzorgend dat ik nu twijfel of ik met mijn andere zepen iets niet helemaal goed doe.

Ondertussen heb ik mezelf 3 keer geschoren met deze zeep. De geur trekt langzaam bij en lijkt wat meer in balans te komen. Hier ga ik zeker aan wennen. De prestaties ervan zijn werkelijk geweldig. Dit smaakt naar meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oyster schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Wat een toptips allemaal, dank je! Als ik eraan toekom ga ik eens zo'n verstuivers van Floïd proberen, altijd handig. Dan ga ik de aftershave wel als een EdT gebruiken. Na het scheren smeer ik nu altijd met een SPF30 en dat bevalt erg goed. Dus in die zin heb ik geen noodzaak voor een aftershave. Die geurtjes van Zara zien er interessant uit, leuk om eens te proberen.

[...]

Wauw .. dat was even een ervaring. Bij de eerste keer het potje opendraaien en ruiken schrok ik van de onaangename geur. Erg zwaar op de reuk en ik kan het zelfs nu nog niet helemaal plaatsen, maar het deed mij denken aan een zoete rottende perzik op een muffe bosgrond.

Nu is het wel zo dat ik een complexe geur in een scheerzeep niet gewend ben. Mijn zeepjes ruiken naar menthol, amandel, avocado, sandelhout, etc. Allemaal eenvoudige geuren en het zijn ook de geuren die ik het meest met klassiek scheren associeer(de). Complexe geuren last ik eventueel aan een parfum over.

Goed, met de geur klikt het dus niet. Misschien gaat het scheren beter. Het opschuimen blijkt eenvoudig. Met zeer weinig product krijg ik een zeer rijk, vol en glad schuim. Alsof je een warm softijsje op je gezicht smeert. De scheerbeurt ging zo goed en was zo verzorgend dat ik nu twijfel of ik met mijn andere zepen iets niet helemaal goed doe.

Ondertussen heb ik mezelf 3 keer geschoren met deze zeep. De geur trekt langzaam bij en lijkt wat meer in balans te komen. Hier ga ik zeker aan wennen. De prestaties ervan zijn werkelijk geweldig. Dit smaakt naar meer!
Welke zepen had je gekocht, en welke bevielen niet? Soms moet je een paar scheerbeurten wennen aan een zeep, heb ik vaak genoeg gehad.

Van de 60 zepen die ik heb vind ik er eentje echt niet fijn ruiken. Don Jose van Abbate Y La Mantia. De zeep ruikt heel zuur terwijl de AS wel fijn ruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 19-07-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
@Oyster Wennen aan een scheerzeep gebeurt wel vaker, mijn eerste ervaring met Chiseled Face - Summer Storm was er één van wow, nee dank U, maar een tweede scheerpoging deed me her overwegen en nu staat (hij is uitverkocht bij Magard Razors) hij nummer 2 op mijn verlanglijst, nr 1 is ook zo een 'wennen aan' geur, The Trail van Noble Otter, grr ook uitverkocht! Ach ja, zo houden we wat te wensen over ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zo, de laatste shave met de Kamisori voor ie terug moet naar z'n baasje Daniel.

Wat beter dan te eindigen met een klapper?

Een prachtige Leo Frilot 30mm Badger, een mid 1980's puck Penhaligon's English Fern (Tallow) en een heerlijk drupje Le Pere Lucien Fougere na. En, niet op de foto, een klein spraytje Dior Sauvage om het af te maken! :D

Heerlijk beurtje! Fijne dag jongens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIVhskdsS93uld5sQuPRIjpFju8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9aUsRlWicA0bTrdFVnDm9L5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Weer een top scheerbeurt vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/245LPBXxqggp2QFDNFEuqWj0BRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQMEBQbJLewSXdBw8IX9g1Du.jpg?f=fotoalbum_large

Was echt heel lang geleden dat ik met dit mes me had geschoren

SOTD 21 July 2020

Prep: Cold water
Brush: Wolf and Whiskers Raptor Gray with Declaration Grooming B8 knot
Razor: Koraat Ebony 6/8 full hollow
Soap: Wholly Kaw Fougere Mania
After-shave: Zingari Man The Explorer After-shave Balm
EdP: Australian Private Reserve Fougere Trois

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 21-07-2020 16:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
The Classic 8-) TABAC!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Q2zkH85nHBhy9HC5Psop_RgtJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ii3LIG11lSAjo9RMq7QnyzST.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:54:
De aftershave van Pinaud bevalt mij goed. Ik scheer savonds mijn hoofd en hals. Dan zijn de clubman en bayrum best wel heftig qua geur. Hebben jullie een tip voor een Pinaud geur die niet zoveel of niet ruikt, en snel vervliegt? Het zou mooi zijn als hij ook wat rustgevend, warm of lavendel achtig zou zijn. Geen limoen ofzo.
Bay Rum misschien? Vind hem in het begin heel sterk en zwakt dan heel snel af.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 23-07-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:54:
De aftershave van Pinaud bevalt mij goed. Ik scheer savonds mijn hoofd en hals. Dan zijn de clubman en bayrum best wel heftig qua geur. Hebben jullie een tip voor een Pinaud geur die niet zoveel of niet ruikt, en snel vervliegt? Het zou mooi zijn als hij ook wat rustgevend, warm of lavendel achtig zou zijn. Geen limoen ofzo.
Ze hebben ook een met vanille geur, weet zo uit mijn hoofd niet welke. Die is minder heftig.
EDIT:
Clubman classic vanilla heb ik net gekeken

[ Voor 4% gewijzigd door FeronIT op 23-07-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb sinds een tijd het idee dat een aantal van mijn Derby mesjes niet lekker scherp zijn ofzo? Lijkt alsof er haaltjes aan zitten en de boel aan m'n huid blijft hangen: scheert veel minder prettig. Slechte batch misschien.. Vaak helpt het mes omdraaien wel (doe ik sowieso wel halvewege de week), maar ik vind het opvallend. De missus merkte hetzelfde en die werkt met ander scheerschuim dus dat kunnen we ook wel uitsluiten.

Toch maar eens een proefsetje andere mesjes bestellen en een scorelijst invullen :P Moet nog ergens 1 Feather-mesje liggen in een la..eens opduikelen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
2Dutch schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:32:
Heb sinds een tijd het idee dat een aantal van mijn Derby mesjes niet lekker scherp zijn ofzo? Lijkt alsof er haaltjes aan zitten en de boel aan m'n huid blijft hangen: scheert veel minder prettig. Slechte batch misschien.. Vaak helpt het mes omdraaien wel (doe ik sowieso wel halvewege de week), maar ik vind het opvallend. De missus merkte hetzelfde en die werkt met ander scheerschuim dus dat kunnen we ook wel uitsluiten.

Toch maar eens een proefsetje andere mesjes bestellen en een scorelijst invullen :P Moet nog ergens 1 Feather-mesje liggen in een la..eens opduikelen.
De Derby Extra mesjes zijn waardeloos en het zijn verschrikkelijke mesjes. Eigenlijk is dat algemeen bekend in de scheerwereld. Er is niemand die zich er comfortabel mee kan scheren.
Ik heb 200 feather mesjes dus kan wel een doosje naar je opsturen. Ik zie je wel in de PM verschijnen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 24-07-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

shadowman12 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:02:
De Derby Extra mesjes zijn waardeloos en het zijn verschrikkelijke mesjes. Eigenlijk is dat algemeen bekend in de scheerwereld. Er is niemand die zich er comfortabel mee kan scheren.
Ik heb 200 feather mesjes dus kan wel een doosje naar je opsturen. Ik zie je wel in de PM verschijnen :P
De vorige batches van 100 bevielen me uitstekend, dus wat er nu ineens aan de hand is..onze huid wordt te rimpelig? :+

Zal je ff spammen, thx :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Oh man, does this bring back some memories!

De geur van deze set sleept me zo terug naar onze jeugdvakanties in Zwitserland.

Chaletje gehuurd voor een week, lekker uitgeslapen tot een uurtje of 11. En dan lekker voor je aan je broodjes begint, even de achterdeur open zetten, met het uitzicht op de bergen en zo'n prachtig groot veld vol gras en bloemetjes. Waarvan de geur dan zo met een heel zacht briesje de kamer in geblazen word.
Dat geurtje, dat is Fougere Mania voor mij :D
Ik kan bijna het gras aanraken, de boterbloempjes ruiken en de paardenbloemen voelen!

Zou zo naar buiten willen stappen en door dat veld een wandeling willen maken, in dat heerlijke zonnetje :D

Oh man, wat is dit hemels! 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SEgik8omHGr_xeJET8644-TIL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnYvXl3U2fcIAC5aco6USfd1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7BCeRUgsQa8OXYnm9FYm8Y53DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dherQzMFE6D7iZad50T126jE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:28:
Oh man, does this bring back some memories!

De geur van deze set sleept me zo terug naar onze jeugdvakanties in Zwitserland.

Chaletje gehuurd voor een week, lekker uitgeslapen tot een uurtje of 11. En dan lekker voor je aan je broodjes begint, even de achterdeur open zetten, met het uitzicht op de bergen en zo'n prachtig groot veld vol gras en bloemetjes. Waarvan de geur dan zo met een heel zacht briesje de kamer in geblazen word.
Dat geurtje, dat is Fougere Mania voor mij :D
Ik kan bijna het gras aanraken, de boterbloempjes ruiken en de paardenbloemen voelen!

Zou zo naar buiten willen stappen en door dat veld een wandeling willen maken, in dat heerlijke zonnetje :D

Oh man, wat is dit hemels! 🤩

[Afbeelding]

[Afbeelding]
- Dure hobby, die posts van jou lezen, nu floepte hij zomaar mijn winkelmandje in samen met Summer Storm ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RoosW op 25-07-2020 14:15 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:14:
[...]

- Dure hobby, die posts van jou lezen, nu floepte hij zomaar mijn winkelmandje in samen met Summer Storm ;)
Ik voel me vereerd _/-\o_ Dat mijn gevoelsstukjes mensen kunnen motiveren om spulletjes te kopen :D

Ik hoop dat ie je gaat bevallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Ik voel me vereerd _/-\o_ Dat mijn gevoelsstukjes mensen kunnen motiveren om spulletjes te kopen :D

Ik hoop dat ie je gaat bevallen!
Ik had er al goede berichten over gehoord, maar--- Prijs & verzendkosten uit de US..
Gelukkig ben ik een groot fan van Fougere geuren, die kunnen mij niet wild genoeg zijn. Enkel de Saponificio Varesino Fougere is me tegen gevallen, veel te 'dunne' geur zonder enige rest geur na het scheren, neen, dan Stirling Varen of Barrister and Mann Fougère Gothique! Zeep met ballen, die staat nog om je heen als het al weer bed-tijd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb hem ook, fijne zeep en fijne geur. Ben ook in Zwitserland vaak geweest, alleen dan in de winter als skileraar

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 25-07-2020 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boPi_0SH8Tx9raH4JoykypdBHiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qNXr9ridgwkdUJNxgbKduEx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik scheer me tot zover het prettigste met feather mesjes en wil die bulk inkopen (100 of 200 mesjes). Iemand een goede site waar je dat voordelig kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Tiwazz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:49:
Ik scheer me tot zover het prettigste met feather mesjes en wil die bulk inkopen (100 of 200 mesjes). Iemand een goede site waar je dat voordelig kan doen?
ebay

Dezelfde verkoper heeft ook een pack van 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
shadowman12 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:57:
[...]

ebay

Dezelfde verkoper heeft ook een pack van 100.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Tommy The Cat schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:37:
[...]

[knip]
Olijfolie!
Uiteindelijk besloot ik het over een heel andere boeg te gooien en te experimenteren met scheerolie. Nu wilde ik niet meteen een potje scheerolie kopen, dus greep ik naar de fles. De olijfoliefles. Dat gaat dan als volgt:
- gezicht nat maken;
- scheerschuim op het gezicht maken (zorgt meteen voor reiniging);
- warm natte handdoek (meestal hanteer ik 1,5 minuut);
- scheerschuim verwijderen;
- olijfolie aanbrengen;
- gezicht weer beetje natmaken;
- scheerschuim aanbrengen en gaan (tussendoor niet opnieuw olijfolie aanbrengen).

Zo!! Deze stap voorwaarts had ik niet meer verwacht. Van DFS naar helemaal glad. Steeds maar weer. En van wat ik dacht dat ik al als irritatievrij mocht aanmerken naar geen enkele (lichte) roodheid meer in de hals.

Het toevoegen van scheerolie aan de routine is voor mij dus echt van belang. Waar dat 'm in zit weet ik niet precies, maar het zal een combinatie zijn van een beter glijdend mes, meer bescherming voor de huid en mogelijk dat het nog iets doet in het zacht maken/houden van de baardharen.

Oftewel ik ga toch maar eens uitkijken naar een mooi potje scheerolie, hoewel de olijfolie op dit moment weinig te wensen overlaat! Advies is altijd welkom :).
Dat is dus een flesje scheerolie van Stirling geworden, terwijl ik ook de zeep van Stirling gebruik.

En ik moet constateren dat de olijfolie beter zijn werk doet. Echter van dagelijks olijfolie smeren krijg ik wat huidproblemen. Van de scheerolie niet.

Nu kan ik nog eens een andere olie proberen, maar het is interessanter om ook andere opties te proberen. Zoals een proraso preshave. Anderzijds vind ik ergens ook dat de scheerzeep zelf voldoende zou moeten zijn voor een comfortabel en glad scheerresultaat. Daar is die zeep immers voor gemaakt.

Dus ik denk er ook aan om toch nog eens een andere zeep te proberen, die mogelijk nog beter glijdt dan de Stirling. Het lijkt er namelijk op dat dit voor mij van belang is. De Proraso groen, die ik nog had staan, biedt geen soelaas; die is wat dat betreft veel minder glad dan de Stirling.

Via Mantic59 is mijn oog gevallen op Declaration Grooming die volgens ‘Ruds Shaves’ een goede slickness heeft.

Iemand nog andere tips voor een heel goed glijdende zeep? En mocht iemand Declaration Grooming Milkstake in bezit hebben en een sample willen sturen, dan geef ik graag wat terug (al heb ik niet veel liggen :p - ik kan een potje TFS Shave & Roses, Mama Bears Vetivert Type, Proraso groen terugsturen, of een paar Gillette Nacet mesjes).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Oeh A&E, Barrister & Mann, PAA.

Anyway....

Tuurlijk Bram, ga jij je muziek-collectie maar eens GOED her-inrichten met Lidarr. (je weet waar dit heen gaat..... 😕 *zucht* )
Door een verkeerde handmatige toevoeging bijna 200 gig aan muziek naar de tering zien gaan.
Oeh, wat was ik toe aan een ZEN shave....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpFXWITeMuEKWn_F5Ju_lPD6Puc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rkoSdevtwFuSkGUeI7S83zi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Tommy The Cat schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Dat is dus een flesje scheerolie van Stirling geworden, terwijl ik ook de zeep van Stirling gebruik.

En ik moet constateren dat de olijfolie beter zijn werk doet. Echter van dagelijks olijfolie smeren krijg ik wat huidproblemen. Van de scheerolie niet.

Nu kan ik nog eens een andere olie proberen, maar het is interessanter om ook andere opties te proberen. Zoals een proraso preshave. Anderzijds vind ik ergens ook dat de scheerzeep zelf voldoende zou moeten zijn voor een comfortabel en glad scheerresultaat. Daar is die zeep immers voor gemaakt.

Dus ik denk er ook aan om toch nog eens een andere zeep te proberen, die mogelijk nog beter glijdt dan de Stirling. Het lijkt er namelijk op dat dit voor mij van belang is. De Proraso groen, die ik nog had staan, biedt geen soelaas; die is wat dat betreft veel minder glad dan de Stirling.

Via Mantic59 is mijn oog gevallen op Declaration Grooming die volgens ‘Ruds Shaves’ een goede slickness heeft.

Iemand nog andere tips voor een heel goed glijdende zeep? En mocht iemand Declaration Grooming Milkstake in bezit hebben en een sample willen sturen, dan geef ik graag wat terug (al heb ik niet veel liggen :p - ik kan een potje TFS Shave & Roses, Mama Bears Vetivert Type, Proraso groen terugsturen, of een paar Gillette Nacet mesjes).
Je zou de crème van Palmolive kunnen testen, te koop bij iedere supermarkt en drogist, goedkoop en heel vettig, dus glijdt goed:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYsHtFVdUEmBRlvU_SChc6BGGxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPajB248SjcPxhwEgNHj6Ntm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door FeronIT op 29-07-2020 17:16 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tommy The Cat schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Pannacrema Nuavia is ook echt super.

Daarnaast zijn naar mening de volgende goed:
  • Ariana&Evans
  • Saponificio Varesino
  • Zingari Man
  • Barrister and Mann
  • Stirling
  • Noble Otter
  • Southern Withcrafts
  • Fine Accoutrements
  • Oleo Soapworks
Ik heb een aantal Milksteak zepen, goede base Weinstrasse vind ik zelf heel erg goed, hele lekkere geur.. La Petit Prairie is naar me onderweg. Yuzu/Rose/Patchouli staat nog op mijn lijst om te kopen. Ik stuur eigenlijk bijna nooit samples op en wat je hebt wekt niet echt mijn interesse ;). Ik denk dat je als je techniek op orde is, je met Milksteak absoluut geen pre shave meer nodig heet. Het is wel gewoon een hele goede base.

Qua pre-shave zou je ook is kunnen kijken naar PAA Cube

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 29-07-2020 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
@brt zijn zelf gemaakte houder heeft mij ook geïnspireerd tot iets vergelijkbaarsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhFgF6lb2gtqZGEga44mGrqJft8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9JguJ7eKum9lE5HcMIyhfSh.jpg?f=fotoalbum_large
Een houder voor de krabbers en een houder voor de mesjes. Veel overzichtelijker en neemt veel minder ruimte in dan alles in bakjes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Dat is een mooie verbetering van mijn rekje. Die hoogte van jouw versie zorgt ervoor dat ze rechter staan. Als ik nog eens een mooi stukje resthout tegenkom maak ik ook een hogere versie, bedankt! :)

Heb de Pinaud clubman vanilla ook gehaald. De geur is minder sterk dat de gewone clubman. Daarnaast heb ik ook een Rasozero Tabacco gehaald, deze vind ik niet lekker, zal mijn vader eens vragen of hij hem wil hebben. Anders mag iemand van jullie hem voor verzendkosten hebben.
Loris heeft diverse geuren die niet zo loei stek zijn, maar wel heel aangenaam https://www.lorisparfum.n...E%3C-nl%3E%3C-lng%3E.html Maar blijf weg van hun 'Oud' geuren, zoals bv. SoOud als je die in de ochtend op spuit ruik je die nog als je 's avonds naar bed gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Dat is een mooie verbetering van mijn rekje. Die hoogte van jouw versie zorgt ervoor dat ze rechter staan. Als ik nog eens een mooi stukje resthout tegenkom maak ik ook een hogere versie, bedankt! :)

Heb de Pinaud clubman vanilla ook gehaald. De geur is minder sterk dat de gewone clubman. Daarnaast heb ik ook een Rasozero Tabacco gehaald, deze vind ik niet lekker, zal mijn vader eens vragen of hij hem wil hebben. Anders mag iemand van jullie hem voor verzendkosten hebben.
Ik zou die Rasozero niet gratis weggeven maar gewoon op de scheerforums/Facebook groepen te koop zetten in de BST secties(Buy/Sell/Trade). Gratis weggeven is zonde als je er geld voor kan krijgen.
Pagina: 1 ... 34 ... 79 Laatste