Ik was met een krabber all the way gegaan, inc zepen en kwast. Ik merkte gewoon dat ik liever voor "snelheid" en gemak ga. Vandaar dat ik dus weer terug ging naar de standaard Gilette mesjes waar ik me snel mee kan scheren onder de douche.shadowman12 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Klopt
Ik begrijp uit je verhaal dat je Gilette scheerschuim niks vindt. Je het ook met echte scheerzeep kunnen proberen en wel gewoon Gilette fusion mesjes. Op shavedash.com kun je wat samples bestellen van mooie scheerzepen.
DE krabbers vereisen inderdaad wel een iets andere manier van scheren en hebben een steile leercurve. De eerste maand kan het gewoon voorkomen dat je af en toe een scheerwondje hebt omdat het heel techniek gevoelig is, het is gewoon ook even volhouden en niet na een keer opgeven.
Alleen de prijzen van die dingen gaan me dan weer te ver, 4 euro per stuk voor 5x scheren, daarna wordt het al minder.
Toen ging ik dus eens neuzen naar scheerapparaten die onder de douche kunnen, geen idee of dat prettig is want al 10 jaar Gilette scheermesjes.
Ook vindt ik de kwaliteit die ik krijg met die mesjes meer dan prima en ben ik er ook gewoon tevreden over.
Dit heb ik al eerder gelezen, dat Braun betere apparaten zijn dan de Philips apparaten. Daarom kwam ik zelf al met de link voor de Braun.Raym09 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:05:
[...]
Ik heb ooit veel (+/- €180 meen ik) geld uitgegeven aan zo'n 3 koppige philips, nog nooit fijn mee geschoren. Ik heb een vrij grove baard en fatsoenlijk glad betekende een knalrode bakkes. Ongeveer 6 jaar geleden een braun serie 7(?) gehaald met zo'n reinigingsapparaat en dat was een verademing, glad en geen uitslag wat dan ook. Dat ging ook een stuk sneller voor mijn gevoel dan die philips. Ik had de philips toen al gepensioneerd en scheerde mij met die Gillet power dingen das pas echt een dure hobby![]()
Nu scheer ik mijn hoofd alleen nog en doe ik mijn baard met een trimmer, maar ik wil nog wel eens een nieuwe kop voor die braun halen zodat die weer scherp genoeg is om ook het hoofd vlot kaal en glad te krijgen.
[ Voor 28% gewijzigd door Dirk0s op 19-06-2020 18:11 ]