Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Typhone schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Die dingen spoel je af onder de kraan en zijn letterlijk binnen 10 seconden schoon! :D
Ja of met een beetje milde shampoo in je hand opschuimen, dan zijn ze ook zo schoon.
thunderfury schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Lijkt me ook wel een uitdaging om die dingen schoon te houden, niet?

Hieraan gerelateerd: hoe houden jullie je kwast schoon of wat is jullie reinigingsritueel? Zeker bij een face lather, kan ik me voorstellen dat die kwast toch regelmatig grondig gereinigd moet worden.
Klopt een keer in de zoveel tijd maak ik mij kwasten schoon met wat shampoo.
Je kunt ook het volgende doen:
YouTube: Hoe maak je een scheerkwast schoon? - Scheersalon.nl

[ Voor 65% gewijzigd door Turdie op 11-03-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:14

Typhone

Who Dares Wins

Hoe vies maken jullie die dingen als ik vragen mag? Het spoelt er bij mij letterlijk uit met water namelijk? Zo hard te poetsen/schrobben hoef ik echt niet te doen. Of ik doe wat grondig verkeerd haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Typhone schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:45:
Hoe vies maken jullie die dingen als ik vragen mag? Het spoelt er bij mij letterlijk uit met water namelijk? Zo hard te poetsen/schrobben hoef ik echt niet te doen. Of ik doe wat grondig verkeerd haha.
Er blijft ook zogenaamde soap scum in die je niet ziet maar er wil inzit. Daarom is het wel belangrijk ze een keer in de zoveel tijd te reinigen vooral met natuurlijke haar kwasten (dassenhaar enzovoorts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38
Ik zie dat mijn kwast na enige tijd op de randjes van het handvat toch wat witte aanslag begint te vertonen. Ik kan er dan alleen maar vanuit gaan dat hetzelfde gebeurt in de haren. En bij uitbreiding, in de hoekjes en kantjes van zo'n scheerkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ligt er ook een beetje aan of je scheerspul gebruikt met dierlijke vetten. Laolin en rundervet is veel hardnekkiger dan kokosvet oid bijvoorbeeld.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:11:
Dit zijn de shaving bowls die ik sinds het weekend gebruik. Die gladde hoef ik niet meer.
Ziet er top uit. Vind alleen 22 dollar verzenden voor een bowl van 6 dollar een beetje gortig... Nog op andere plekken te verkrijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Smultie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Ziet er top uit. Vind alleen 22 dollar verzenden voor een bowl van 6 dollar een beetje gortig... Nog op andere plekken te verkrijgen?
Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Smultie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Of hier: #Aliexpress € 2,00 35%OFF | Portable Dog Slow Eating Bowl Foldable Pet Dog Cat Feeder Durable Non-Toxic Preventing Choking Healthy Dish Pet Cat Dog Supplies
https://a.aliexpress.com/_B0QyKR

(het is een hondenvoer bakje dat Stirling verkoopt)

Mocht je een betere versie zoeken overigens: timeless razor TRBOWL2. Topding.

[ Voor 7% gewijzigd door Denko op 11-03-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of als je een 3d printer hebt er zelf een printen
https://www.thingiverse.com/thing:1634087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mwah Dan zou ik eerder deze doen
https://www.thingiverse.com/thing:3392930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Denko schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Of hier: #Aliexpress € 2,00 35%OFF | Portable Dog Slow Eating Bowl Foldable Pet Dog Cat Feeder Durable Non-Toxic Preventing Choking Healthy Dish Pet Cat Dog Supplies
https://a.aliexpress.com/_B0QyKR

(het is een hondenvoer bakje dat Stirling verkoopt)
Hah, die lijkt er wel heeeeel erg op...
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Smultie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Hah, die lijkt er wel heeeeel erg op...
Iemand ervaring?
Ja, ik dus ;) het is hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Denko schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Top, besteld ! Laat hier nog wel weten hoe het mij bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 19:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOPcPtTaRs9dRXZSDnoHN5PwNJU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ydYiLqvVnCrpaVy0t2AHD1Z1.jpg?f=fotoalbum_large

#TabacThursdayBitches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Hierbij meld ik mij voor het eerst in dit topic, al ben ik al enige tijd actief meelezer van het topic.

Na jarenlang een baard te hebben gedragen, heb ik een maandje geleden besloten weer voor een clean shave te gaan, en sindsdien scheer ik mij weer keurig elke ochtend. Daar kan ik nu ook wel van genieten van dit nieuwe ochtendritueel, voelt lekker fris na de scheerbeurt in de ochtend.

Tot nu toe scheer ik mij met het scheermes die ik al had, van de Lidl het 5 messige cartridge systeem. Inmiddels wel al aan de scheerzeep van proraso en een mooie kwast gekocht. Ik zit er ernstig over te twijfelen een open scheermes aan te schaffen. Het is vooral de aanschaf die mij wat tegenstaat omdat het beste een investering is (mes / strop, en op den duur slijpsteen e.d.) Het spreekt mij met name aan omdat het helemaal back to basic is, één mes gebruiken en onderhouden, en ik vind het een gave skill om te leren scheren op die manier.

Zit dus te twijfelen eerst voor een krabbertje te gaan in iedergeval. Ik zie ook weinig mensen in dit topic die met een straight razor scheren heb ik het idee, misschien is het in de praktijk toch een behoorlijk gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 17:54
hypz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:19:
Hierbij meld ik mij voor het eerst in dit topic, al ben ik al enige tijd actief meelezer van het topic.

Na jarenlang een baard te hebben gedragen, heb ik een maandje geleden besloten weer voor een clean shave te gaan, en sindsdien scheer ik mij weer keurig elke ochtend. Daar kan ik nu ook wel van genieten van dit nieuwe ochtendritueel, voelt lekker fris na de scheerbeurt in de ochtend.

Tot nu toe scheer ik mij met het scheermes die ik al had, van de Lidl het 5 messige cartridge systeem. Inmiddels wel al aan de scheerzeep van proraso en een mooie kwast gekocht. Ik zit er ernstig over te twijfelen een open scheermes aan te schaffen. Het is vooral de aanschaf die mij wat tegenstaat omdat het beste een investering is (mes / strop, en op den duur slijpsteen e.d.) Het spreekt mij met name aan omdat het helemaal back to basic is, één mes gebruiken en onderhouden, en ik vind het een gave skill om te leren scheren op die manier.

Zit dus te twijfelen eerst voor een krabbertje te gaan in iedergeval. Ik zie ook weinig mensen in dit topic die met een straight razor scheren heb ik het idee, misschien is het in de praktijk toch een behoorlijk gedoe?
Zelf wilde ik eerst ook voor een open mes gaan, daarom heb ik eerst een Shavette (zo'n kappersmes waarin je een half scheermesje zet) gekocht en geprobeerd, die kosten maar een paar euro. Na een paar keer testen heb ik geconcludeerd dat ik te lomp ben voor zo'n scherp en onbeschermd mes :/. Altijd snijd ik me op de meest rare plekken, niet een zozeer waar ik scheer, maar ook in mijn neusvleugels, boven op mijn wang en zo. Veel te gevaarlijk voor mij.
Het zou goed kunnen dat een echt open mes mij beter af gaat, maar ik ben nu tevreden met mijn krabbertjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand was mij voor om de colapsible dogbowls aan te raden, nvm.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
FeronIT schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:32:
[...]

Zelf wilde ik eerst ook voor een open mes gaan, daarom heb ik eerst een Shavette (zo'n kappersmes waarin je een half scheermesje zet) gekocht en geprobeerd, die kosten maar een paar euro. Na een paar keer testen heb ik geconcludeerd dat ik te lomp ben voor zo'n scherp en onbeschermd mes :/. Altijd snijd ik me op de meest rare plekken, niet een zozeer waar ik scheer, maar ook in mijn neusvleugels, boven op mijn wang en zo. Veel te gevaarlijk voor mij.
Het zou goed kunnen dat een echt open mes mij beter af gaat, maar ik ben nu tevreden met mijn krabbertjes O+
Ja een shavette had ik ook wel aan gedacht, maar ik las ook weer veel mensen erover dat dat toch totaal anders scheert dan een open mes. Ik denk er nog even over na, maar mijzelf kennende kan ik het toch niet laten het uiteindelijk aan te schaffen, als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:04
Ik heb nu een scheerkwast van proraso. Nu ben ik opzoek naar een houder om deze op te hangen zodat hij beter droogt. Heeft iemand nog tips voor een betaalbare kwasthouder? Vind wel veel scheersets op het internet, maar weinig universele houders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Op scheersalon.nl zijn heel veel goedkope houders te vinden wel, ik heb zelf zo'n plexiglas houdertje gekocht van 6 euro. Niet fantastisch maar werkt wel prima, hangt er mooi in.

https://www.scheersalon.nl/catalogsearch/result/?q=houder
https://www.scheersalon.n...zwart-kunststof-rh6l.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Denko schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Niet helemaal begreep ik vandaag:
Same general design, but the AliExpress one is slightly larger and has more large nubs in the base.
Kelvern schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:53:
Ik heb nu een scheerkwast van proraso. Nu ben ik opzoek naar een houder om deze op te hangen zodat hij beter droogt. Heeft iemand nog tips voor een betaalbare kwasthouder? Vind wel veel scheersets op het internet, maar weinig universele houders helaas.
Niet nodig, is waarschijnlijk een varkenshaar kwast, gewoon zorgen dat ie in een goed geventileerde ruimte is, houder zal niks aan het drogen niks veranderen.

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 12-03-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
hypz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:57:
Op scheersalon.nl zijn heel veel goedkope houders te vinden wel, ik heb zelf zo'n plexiglas houdertje gekocht van 6 euro. Niet fantastisch maar werkt wel prima, hangt er mooi in.

https://www.scheersalon.nl/catalogsearch/result/?q=houder
https://www.scheersalon.n...zwart-kunststof-rh6l.html
Mijn houder zat bij een kwast die ik bij de lokale drogisterij gekocht hebt, de andere borstels liggen gewoon bij de rest van de scheerspullen. Nooit iets gemerkt dat de houder zorgt voor beter/anders droger, zoals @shadowman12 ook al opmerkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

shadowman12 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:21:
[...]

Niet helemaal begreep ik vandaag:
Same general design, but the AliExpress one is slightly larger and has more large nubs in the base.
https://topofthechain.ca/...ng-bowl-stirling_540x.jpg
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1.G_qaI_vK1Rjy0Foq6xIxVXaw.jpg

Letterlijk 100% dezelfde. Maar er is inderdaad ook een grotere te koop op aliexpress (en een kleinere)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFHJrJHIf6MFa_eOEbT-UgwrbYA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/bRMMj7uRq8zg5kdiTtGfvU7n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:07
Hey mensen iemand die een baardgroei middel gebruikt Rogaine, Minoxidil etc. En die daar persoonlijke ervaringen mee heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Een absolute klassieker die niet heel veel mensen in hun kastje zullen hebben staan, Penhaligon's English Fern.
Deze jaren geleden gekocht, NOS voor de hoofdprijs, maar geen moment spijt van gehad.
Een puck uit de jaren 80, het oude tallow recept.
Ruikt nog steeds heerlijk fris en het schuim wat er vanaf komt is fantastisch!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7uL-HnmUGtRYjE0cxZO-7IteT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69LiNC5e7aPM297fdzK3yVKd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik kwam laatst mijn verzameldoos met mesjes tegen. Mesje die ik heb beseld, mesjes die ik tijdens vakantie heb meegenomen of mesjes die ik heb gekregen. Gedurende de periode dat ik klassiek scheer heb ik ondertussen ongemerkt een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld.

Overigens heb ik kort geleden voor het eerst een HEMA mesje geprobeerd. Het is eigenlijk best vreemd dat ik deze mesjes in al die tijd nooit eerder ben tegengekomen. Het resultaat in mijn Merkur Slant was uitstekend. Ben benieuwd of dit voor het hele doosje geldt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TSakuZG94SKn8glRMrxlqtJMMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvKnVVjvEcArrZeHNI7OMCVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Oyster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:55:
Ik kwam laatst mijn verzameldoos met mesjes tegen. Mesje die ik heb beseld, mesjes die ik tijdens vakantie heb meegenomen of mesjes die ik heb gekregen. Gedurende de periode dat ik klassiek scheer heb ik ondertussen ongemerkt een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld.

Overigens heb ik kort geleden voor het eerst een HEMA mesje geprobeerd. Het is eigenlijk best vreemd dat ik deze mesjes in al die tijd nooit eerder ben tegengekomen. Het resultaat in mijn Merkur Slant was uitstekend. Ben benieuwd of dit voor het hele doosje geldt.

[Afbeelding]
Dat zijn toch Personna mesjes die van de Hema (gemaakt in Israel, als zal Hema dan nooit zeggen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 22-03-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
Oyster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:55:

[Afbeelding]
Wat een kleurrijke hoop ;) Welke zijn jou favorieten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hypz
Afgelopen weekend mijn eerste DE scheermes besteld, vandaag het pakketje mogen ontvangen. Dit is hem geworden, Edwin Jagger DE89KN14BL. Ook paar verschillende merken mesjes erbij gedaan en een blikje om mesjes veilig in weg te gooien vond ik wel een prettig idee.

Zojuist eerste scheerbeurtje ermee gedaan, voor mij de eerste keer scheren met DE mes. Moet zeggen dat het anders scheert dan ik had verwacht, je moet er wel even gevoel voor krijgen denk ik. Resultaat is best goed voor eerste keer vind ik, hier en daar wel een plekje wat minder maar ben tevreden. Ook paar kleine wondjes, heb een litteken in mijn hals van een operatie, daar had ik gesneden en hier en daar een klein sneetje. Moedervlekje is ook wat lastig misschien laat ik die een keer weghalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxXiWTeFut5AYcTldNhftE2aV-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vo1ovbcGA8TPZ5xgiVIr7d1N.jpg?f=fotoalbum_large

Even mee leren werken dus maar ben er erg blij mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11
hypz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:56:
Afgelopen weekend mijn eerste DE scheermes besteld, vandaag het pakketje mogen ontvangen. Dit is hem geworden, Edwin Jagger DE89KN14BL. Ook paar verschillende merken mesjes erbij gedaan en een blikje om mesjes veilig in weg te gooien vond ik wel een prettig idee.

Zojuist eerste scheerbeurtje ermee gedaan, voor mij de eerste keer scheren met DE mes. Moet zeggen dat het anders scheert dan ik had verwacht, je moet er wel even gevoel voor krijgen denk ik. Resultaat is best goed voor eerste keer vind ik, hier en daar wel een plekje wat minder maar ben tevreden. Ook paar kleine wondjes, heb een litteken in mijn hals van een operatie, daar had ik gesneden en hier en daar een klein sneetje. Moedervlekje is ook wat lastig misschien laat ik die een keer weghalen.

[Afbeelding]

Even mee leren werken dus maar ben er erg blij mee !
Ik vermoed dat je de moeilijkste les van dit soort scheren nog moet leren -=- GEEN DRUK -=-
Heel moeilijk af te leren na cartridge scheren, maar het lukt na enige oefening, je moet leren vertrouwen op het mesje en de hoek, die moeten al het werk doen, druk zorgt voor de sneetjes en halen.
Tenzij je een extreem agressief exemplaar gebruikt (nee de jouwe valt onder Zeer Mild), dan geld haast negatieve druk als maatstaf.
Meer als de kop sturen over je huid is echt niet nodig, o ja, en natuurlijk de perfecte hoek ontdekken :9

Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypz
Bedankt voor het advies, beetje geirriteerde huid nu. Ik denk dat ik morgen even een dagje oversla om het tot rust te laten komen, en dan de dag daarop weer proberen zonder enige druk te zetten inderdaad. :)

** edit: Toch vanmorgen direct weer geschoren, ging prima nu, heel rustig aan gedaan ook en geen druk gezet, mooi glad resultaat en geen bloed meer dit keer :)

[ Voor 28% gewijzigd door hypz op 25-03-2020 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
hypz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:03:
Bedankt voor het advies, beetje geirriteerde huid nu. Ik denk dat ik morgen even een dagje oversla om het tot rust te laten komen, en dan de dag daarop weer proberen zonder enige druk te zetten inderdaad. :)

** edit: Toch vanmorgen direct weer geschoren, ging prima nu, heel rustig aan gedaan ook en geen druk gezet, mooi glad resultaat en geen bloed meer dit keer :)
Mooi mooi, het is vooral een kwestie van oefenen en het juiste materiaal vinden. Soms ook terug stappen naar iets waarvan je eerder dacht dat het niet top was. Met een betere techniek kan heb in eens best goed bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

shadowman12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Dat zijn toch Personna mesjes die van de Hema (gemaakt in Israel, als zal Hema dan nooit zeggen ;) )
thunderfury schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:38:
[...]

Wat een kleurrijke hoop ;) Welke zijn jou favorieten?
Dat zou mij niets verbazen. De verpakking van Personna en Hema is identiek, net als de verpakking van Wilkinson. Zo zijn er wel meer mesjes die identieke verpakkingen hebben, bijvoorbeeld Crown, Big Ben en Asco. Het is best leuk om mesjes te sparen, de verpakkingen maken inderdaad een kleurrijke boel. :)

Van de meeste mesjes heb ik eerlijk gezegd geen actieve herinnering meer. Ik vind het leuk om ze te sparen maar uiteindelijk is het doel dat ik goed voor de dag kom. Wat dat betreft ben ik erg honkvast, als iets goed werkt dan blijf ik daarbij. Zodoende heb ik de meeste mesjes maar een enkele keer gebruikt en niet goed kunnen testen.

Mijn favoriete mes is Feather, met geen een ander mes kom ik zonder irritatie zo dicht tegen de huid aan. Als de Feathers op zijn pak ik meestal Wilkinson of Personna. Presteren goed, maar ik bereik daarmee niet hetzelfde resultaat als Feather. Mijn grootste teleurstellingen zijn KAI en Derby. Vooral van KAI had ik meer verwacht, zij maken immers medisch gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
Ik ben weer bezig om te kijken naar nieuwe producktem
Zo heb ik 5 zepen van Sterling...allemaal even lekker en geven een goede bescherming voor mijn gezicht.
Daarom wou ik van Sterling de aftershave bestellen, dat mocht niet omdat er alcohol in zit...
Heeft er iemand ervaring met de aftershave? of iets soortgelijks?
Misschien wil ik en andere scheerkwast(de mijn is oud) is dit iets of maakt de prijs niet zoveel uit?
https://www.thealphamen.n...ilvertip-m-sr-chrome.html,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Arjantje72 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 04:01:
Ik ben weer bezig om te kijken naar nieuwe producktem
Zo heb ik 5 zepen van Sterling...allemaal even lekker en geven een goede bescherming voor mijn gezicht.
Daarom wou ik van Sterling de aftershave bestellen, dat mocht niet omdat er alcohol in zit...
Heeft er iemand ervaring met de aftershave? of iets soortgelijks?
Misschien wil ik en andere scheerkwast(de mijn is oud) is dit iets of maakt de prijs niet zoveel uit?
https://www.thealphamen.n...ilvertip-m-sr-chrome.html,
Kijk is bij shavingtime.co.uk, die voeren een groot deel van het Stirling assortiment, en verzenden nu alcohol door heel Europa volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
shadowman12 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 05:39:
[...]

Kijk is bij shavingtime.co.uk, die voeren een groot deel van het Stirling assortiment, en verzenden nu alcohol door heel Europa volgens mij.
Heel erg bedankt, ik heb nu Shave Samples besteld.
Ik hou U op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Van @RoosW mocht ik zijn Charcoal Goods lvl 2 overnemen. Waarvoor dank! Niet omdat ik wil uitbreiden, maar omdat ik erg nieuwsgierig was naar de scheereigenschappen. Deze dus (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMwn2xYm4etaYt4yr5ytTnug68Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5vHkAMsdh66GrrWCuTtoMiI.jpg?f=fotoalbum_medium

Van de materialen die Charcoal Goods aanbiedt spreekt staal voor de kop mij het meeste aan, vanwege de sterkte (tegen stoten) en gladheid (weinig weerstand). Maar ik moet er meteen bij zeggen dat ik nog geen ervaring heb met materialen anders dan staal of aluminium. De handgreep (Twin Helix) is van brons en het ontwerp vind ik één van de mooiste van Brian. Volgens mij wordt de Twin Helix niet meer gemaakt.

Sterker nog; de laatste berichtgeving op zijn website laat zien dat het onzeker is of hij na de verhuizing de productie weer opstart:
August - Machine shop shutdown to prepare for family relocation. Website will continue to operate until stock is sold out. No current estimate for when/if production will resume after we move.
https://charcoalgoods.com/blogs/news/production-schedule

Inmiddels heb ik zo'n vijf keer met de CG geschoren. Dat is behoorlijk wennen aangezien ik de aluminium en dus veel lichtere RazoRock Lupo ben gewend. In vergelijking daarmee heb ik geen beter scheerresultaat behaald, terwijl ik wel meer wondjes heb. Het kan dus zijn dat ik nog wat oefening mis, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voor mij een vooruitgang is ten opzichte van de Lupo. En omdat ik geen collecties opbouw staat ie alweer te koop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
Ik heb mij het afgelopen jaar hoofdzakelijk geschoren met Rapira Platinum Lux mesjes. Ik heb zo'n 100 pack, en dat gaat nog wel een tijdje mee.
Nu heb ik gemerkt dat er precies een groot verschil zit tussen de mesjes in hetzelfde pak. Sommige mesjes kan ik 6 tot 8 keer gebruiken voor ze weg moeten, andere gaan amper 1x mee. In het begin dacht ik dat dit nog aan mijn techniek lag, maar nu had ik vandaag weer zo'n mesje dat eigenlijk van in het begin te slecht was om te gebruiken.
Is dit iets dat jullie ook (eventueel bij andere mesjes) ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Jawel, met mijn pakket Voskhod mesjes, en ik had bij twee verschillende handelaren porties Polisiver mesjes gekocht, de ene helft is goed de andere haast onbruikbaar, namaak vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Het verschil in mesjes herken ik zelf eigenlijk niet, komt misschien omdat ik altijd bij eenzelfde leverancier koop. Van sommige merken vind ik alle mesjes minder en vam sommige allemaal goed, is vrij constant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yed2oWBFEO4tTXCKoOZYcVYuzgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBXKtF1CWlN16DK0hMkCIdIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10 20:49
Beste mede tweakers en zoldermaten,

Met interesse en weinig verstand lees ik dit topic eens door en ben verwonderd in de wereld van het scheren ook door mijn probleem dat ik maar niet onder controle krijg.

Ik heb geen idee of het toegestaan is hier maar hieronder een foto van mijn hals/nek. Deze foto is 10 minuutjes na het scheren genomen en zoals is te zien heb ik nogal last van scheerirritatie op deze plek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1OTS4wU.png

Ik scheer nat en alvorens ik scheerschuim aanbreng op mijn huid maak ik de huid eerst warm. Voordat ik begin met scheren heeft het schuim eerst een aantal minuten de tijd op mijn huid.

Ik maak gebruik van het Gillette Mach 3 scheermes welke regelmatig vervangen wordt en van de Gillette Sensitive Skin scheerschuim. (mede omdat ik merk dat de normale meer irritatie veroorzaakt voor mijn gevoel) Tevens spoel ik mijn gezicht en hals af met koud water na het scheren en breng ik Nivea hydraterende after shave balsem aan in mijn hals. Op het begin kreeg ik nog het idee dat dit hielp maar nu ook niet meer.

Soms is de irritatie wat meer en soms wat minder echter prefereer ik een netjes geschoren gezicht zonder irritatie.. Hopelijk kan iemand me verder helpen met jullie kennis.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
@Brekers het handigst is om niet tegen de haren in te scheren, zeker niet de eerst keer dat je erdoor gaat. Heb je ok zo'n last als je maar 1x, met de haargroei mee, erover gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Brekers schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:19:
Beste mede tweakers en zoldermaten,

Met interesse en weinig verstand lees ik dit topic eens door en ben verwonderd in de wereld van het scheren ook door mijn probleem dat ik maar niet onder controle krijg.

Ik heb geen idee of het toegestaan is hier maar hieronder een foto van mijn hals/nek. Deze foto is 10 minuutjes na het scheren genomen en zoals is te zien heb ik nogal last van scheerirritatie op deze plek.

[Afbeelding]

Ik scheer nat en alvorens ik scheerschuim aanbreng op mijn huid maak ik de huid eerst warm. Voordat ik begin met scheren heeft het schuim eerst een aantal minuten de tijd op mijn huid.

Ik maak gebruik van het Gillette Mach 3 scheermes welke regelmatig vervangen wordt en van de Gillette Sensitive Skin scheerschuim. (mede omdat ik merk dat de normale meer irritatie veroorzaakt voor mijn gevoel) Tevens spoel ik mijn gezicht en hals af met koud water na het scheren en breng ik Nivea hydraterende after shave balsem aan in mijn hals. Op het begin kreeg ik nog het idee dat dit hielp maar nu ook niet meer.

Soms is de irritatie wat meer en soms wat minder echter prefereer ik een netjes geschoren gezicht zonder irritatie.. Hopelijk kan iemand me verder helpen met jullie kennis.

Bedankt! :)
Om te beginnen stop met die gilette troep en stap over op een safety razor met een kwast en scheerzeep/scheercreme. In de TS van dit topic staan wat tips voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
FeronIT schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:31:
@Brekers het handigst is om niet tegen de haren in te scheren, zeker niet de eerst keer dat je erdoor gaat. Heb je ok zo'n last als je maar 1x, met de haargroei mee, erover gaat?
Ik scheer van boven naar beneden, ik heb het idee dat ik mee ga met de groeirichting als ik naar de foto kijk en wat ik voel maar lijkt ook zo dat het diverse kanten op gaat. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09
Brekers schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:36:
[...]

Ik scheer van boven naar beneden, ik heb het idee dat ik mee ga met de groeirichting als ik naar de foto kijk en wat ik voel maar lijkt ook zo dat het diverse kanten op gaat. :|
Probeer te achterhalen hoe de haren daar groeien, het kan inderdaad dat het dicht bij elkaar allemaal verschillende richtingen op gaat. Een open geplozen watje over je gezicht halen helpt om te herkennen of je met of tegen de haren in gaat.

Ongeveer op dezelfde plek ook irritatie gehad, blijkt dat ik het onderste deel naar boven moet scheren,het rechter deel naar links en het linker deel naar rechts 8)7 . Volg je het nog? Nu nooit meer irritatie.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06
shadowman12 schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:34:
[...]

Om te beginnen stop met die gilette troep en stap over op een safety razor met een kwast en scheerzeep/scheercreme. In de TS van dit topic staan wat tips voor beginners.
Dit is wel heel rigoureus terwijl de oplossing voor handen ligt zoals hierboven al is aangeven met de haargroei richting mee te scheren.
Daarnaast kun je met een recent Gillette scheersysteem (niet die wegwerp dingen) je ook prima scheren als je maar de “regels” van het scheren goed in acht neemt.
  • Na het douchen scheren is een pré
  • Masseer gel of schuim goed in op je gezicht, min 30sec
  • Hanteer net als bij een DE weinig druk en korte halen
  • Hanteer net als bij een DE de baard groei richtingen, WG, XTG en AG waarbij je steeds opnieuw inzeept
De grap is doordat we van scheersysteem veranderen we ook nauwlettend ons informeren over hoe je dat dient te gebruiken en daardoor de kans op een beter resultaat vele malen groter maken. Ik heb zelf jaren terug Gillette vervloekt en de overstapt gemaakt naar DE en ben inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat beide systemen prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
Tiwazz schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:00:
[...]

Probeer te achterhalen hoe de haren daar groeien, het kan inderdaad dat het dicht bij elkaar allemaal verschillende richtingen op gaat. Een open geplozen watje over je gezicht halen helpt om te herkennen of je met of tegen de haren in gaat.

Ongeveer op dezelfde plek ook irritatie gehad, blijkt dat ik het onderste deel naar boven moet scheren,het rechter deel naar links en het linker deel naar rechts 8)7 . Volg je het nog? Nu nooit meer irritatie.
Bedankt, ik zal de aankomende dagen het haar op deze plekken laten staan om een beter beeld hier van te krijgen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Miki schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:55:
[...]
  • Na het douchen scheren is een pré
  • Masseer gel of schuim goed in op je gezicht, min 30sec
  • Hanteer net als bij een DE weinig druk en korte halen
  • Hanteer net als bij een DE de baard groei richtingen, WG, XTG en AG waarbij je steeds opnieuw inzeept
Je stelt in je lijst met grote zekerheid een aantal dingen waarbij je vergeet hoe enorm verschillend ieders soorten huid en gevoeligheden zijn:

1 - Werkt voor mij echt niet, veroorzaakt rode geïrriteerde plekken na het scheren en meer huidbeschadigingen. Ik scheer VOOR het douchen en maak mijn stoppels en huid nat met warm (niet heet) water direkt voor het aanbrengen van de scheerzeep.
2 - Met scheerzeep echt niet nodig, zodra je een goed op yoghurt lijkend schuim hebt geklopt kun je dit met je borstel aanbrengen op de te scheren gezichtsdelen, zorg dat er goede dekking is en je kunt gaan scheren. (Je kunt ook kop-soppen, maar da ervaar ik als minder effectief)
3 - Met deze ben ik het 100% eens: Je belangrijkste advies, geen druk, geen druk, geen druk.. Bij cartridge systemen (ala Gillette) kun je wel druk geven, maar dit leid zonder meer tot veel meer huidirritatie, plaats op de huid, en geleid het mesje/de cartridge, zonder die tegen de huid aan te drukken, de mesjes of het mesje dient het werk te doen, je bent geen kaas aan het schaven.
4 - Een heel goed punt, leer hoe je baardgroei is, welke kant groeien de haartjes op de diverse plekken op, maar start eerst met scheren WTG (met de draad mee) wat betreft die verschillende haar richtingen, dat is moeilijk genoeg aan te wennen, maar scheelt bergen irritatie!

Samenvattend voor @Brekers

De belangrijkste veroorzaker van huidirritatie bij het scheren is druk en repetitie, bij cartridge systemen ga je dus met 3-4-5 mesjes (afhankelijk van de versies) achter elkaar over dezelfde plek heen, ik kon me er zelfs met 1 wtg gang niet mee scheren zonder huidproblemen. Na ik het scheren met DE mesjes en een krabber geleerd had, en dat had echt tijd nodig, heb ik weinig problemen meer gehad, behalve als ik als experiment met heel agressieve krabbers ging scheren, wat telkens leide tot het inzicht dat ik nog steeds teveel druk zette 8)7
Goed scheren vraagt tijd, aandacht en vooral oefening, om het even welk systeem je gebruikt, irritatie is telkenmale het signaal dat je iets niet goed doet :9
Kijk vooral wat voor JOU werkt, voor of na het douchen of zoals sommigen doen, tijdens het douchen, met gebruik van Preshave of enkel zeep/schuim, of misschien scheerolie (al stel ik me zo voor dat die laatste een bende maakt van je cartridge systeem)
Punt 3 & 4 zijn de zaken waar je acht acht op moet slaan, 3 levert de snelste winst op, 4 zorgt dat alles beter gaat, meten is weten ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoosW schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:19:
[...]

Je stelt in je lijst met grote zekerheid een aantal dingen waarbij je vergeet hoe enorm verschillend ieders soorten huid en gevoeligheden zijn:

1 - Werkt voor mij echt niet, veroorzaakt rode geïrriteerde plekken na het scheren en meer huidbeschadigingen. Ik scheer VOOR het douchen en maak mijn stoppels en huid nat met warm (niet heet) water direkt voor het aanbrengen van de scheerzeep.
2 - Met scheerzeep echt niet nodig, zodra je een goed op yoghurt lijkend schuim hebt geklopt kun je dit met je borstel aanbrengen op de te scheren gezichtsdelen, zorg dat er goede dekking is en je kunt gaan scheren. (Je kunt ook kop-soppen, maar da ervaar ik als minder effectief)
3 - Met deze ben ik het 100% eens: Je belangrijkste advies, geen druk, geen druk, geen druk.. Bij cartridge systemen (ala Gillette) kun je wel druk geven, maar dit leid zonder meer tot veel meer huidirritatie, plaats op de huid, en geleid het mesje/de cartridge, zonder die tegen de huid aan te drukken, de mesjes of het mesje dient het werk te doen, je bent geen kaas aan het schaven.
4 - Een heel goed punt, leer hoe je baardgroei is, welke kant groeien de haartjes op de diverse plekken op, maar start eerst met scheren WTG (met de draad mee) wat betreft die verschillende haar richtingen, dat is moeilijk genoeg aan te wennen, maar scheelt bergen irritatie!

Samenvattend voor @Brekers

De belangrijkste veroorzaker van huidirritatie bij het scheren is druk en repetitie, bij cartridge systemen ga je dus met 3-4-5 mesjes (afhankelijk van de versies) achter elkaar over dezelfde plek heen, ik kon me er zelfs met 1 wtg gang niet mee scheren zonder huidproblemen. Na ik het scheren met DE mesjes en een krabber geleerd had, en dat had echt tijd nodig, heb ik weinig problemen meer gehad, behalve als ik als experiment met heel agressieve krabbers ging scheren, wat telkens leide tot het inzicht dat ik nog steeds teveel druk zette 8)7
Goed scheren vraagt tijd, aandacht en vooral oefening, om het even welk systeem je gebruikt, irritatie is telkenmale het signaal dat je iets niet goed doet :9
Kijk vooral wat voor JOU werkt, voor of na het douchen of zoals sommigen doen, tijdens het douchen, met gebruik van Preshave of enkel zeep/schuim, of misschien scheerolie (al stel ik me zo voor dat die laatste een bende maakt van je cartridge systeem)
Punt 3 & 4 zijn de zaken waar je acht acht op moet slaan, 3 levert de snelste winst op, 4 zorgt dat alles beter gaat, meten is weten ;)

Succes!
Punt 1 en in verlengde daarvan punt 2 zijn bedoeld om de baardharen zo zacht mogelijk te laten worden. Dit vergemakkelijkt het nat scheren en voorkomt de meeste irritatie. Hoe zachter de baardharen namelijk zijn hoe makkelijker het mes of de mesjes de baardharen kunnen afsnijden. Na het douchen is dus in mijn ogen een pré omdat je baardharen daarmee automatisch al zacht worden maar je kunt het ook bereiken door goed je gezicht te wassen of een zogenaamde "Barber prep" te doen. Zelfde geldt voor kop-soppen zoals jij het noemt, ik vind het opkloppen van schuim in een bakje maar niks en zweer juist bij het in masseren op je gezicht.

Waar het mij specifiek om ging is dat we maar al te snel alles overboord gooien en iemand een compleet nieuw systeem + spullen aanpraten terwijl juist heel veel winst behaald kan worden door het goed aanleren hoe je je dient te scheren.

Ps.
Grappig is trouwens dat voor elektrisch scheren juist beter werkt als de baardharen stug en hard zijn, met name bij de Braun systemen komen dan beter tot hun recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Miki schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:23:
[...]

Punt 1 en in verlengde daarvan punt 2 zijn bedoeld om de baardharen zo zacht mogelijk te laten worden. Dit vergemakkelijkt het nat scheren en voorkomt de meeste irritatie. Hoe zachter de baardharen namelijk zijn hoe makkelijker het mes of de mesjes de baardharen kunnen afsnijden. Na het douchen is dus in mijn ogen een pré omdat je baardharen daarmee automatisch al zacht worden maar je kunt het ook bereiken door goed je gezicht te wassen of een zogenaamde "Barber prep" te doen.

(...)
Ik denk dat je niet alleen aan de baardharen moet denken, maar ook aan de huid. Daar zijn nu eenmaal verschillen, waarbij ook een verschillende voorbereiding past.

Voor mij geldt bijvoorbeeld dat als ik de baardharen zacht maak met heet ipv warm water, ik sneller huidirritatie heb. Vermoedelijk omdat ik een beschermende laag heb aangetast. Ik stel mij zo voor dat dit voor anderen ook geldt als zij eerst douchen en dan scheren.

Overigens, soms heb ik ook in de hals toch nog wat lichte irritatie. Ik heb ontdekt dat ik dit makkelijk kan voorkomen door de ATG-gang - die ik absoluut nodig heb - met een kleine hoek aan te vliegen. Dus niet recht ertegenin, net even verrassen met een effectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tommy The Cat schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:27:
[...]

Ik denk dat je niet alleen aan de baardharen moet denken, maar ook aan de huid. Daar zijn nu eenmaal verschillen, waarbij ook een verschillende voorbereiding past.

Voor mij geldt bijvoorbeeld dat als ik de baardharen zacht maak met heet ipv warm water, ik sneller huidirritatie heb. Vermoedelijk omdat ik een beschermende laag heb aangetast. Ik stel mij zo voor dat dit voor anderen ook geldt als zij eerst douchen en dan scheren.

Overigens, soms heb ik ook in de hals toch nog wat lichte irritatie. Ik heb ontdekt dat ik dit makkelijk kan voorkomen door de ATG-gang - die ik absoluut nodig heb - met een kleine hoek aan te vliegen. Dus niet recht ertegenin, net even verrassen met een effectje.
Nee met warm water heb de je kans dat het mes over de baardharen heen glijd omdat de haren te zacht worden en ze dus niet goed afsnijd, en dus irritatie. Met koud water blijven ze rechtop staan en worden over het algemeen beter afgesneden. Zie hier voor meer info:
https://www.artofmanliness.com/articles/cold-water-shaving/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk ben ik dus een scheerwonder zo ik begrijp en wat te denken van al die barbiers die ook met die hete doeken werken.
Maar terugkomend op mijn eigen persoon ik gebruik geen koud water maar lauw water tegen warm aan en zie nu het wonder het mes glijdt niet over de baardharen heen maar snijdt ze netjes af en géén enkele vorm van irritatie na het scheren.
Ben ik dus de vleesgeworden scheerprofessional. 😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWEhgJyQhzyVXBilGo978wVbSts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uO24J69ICG38KXAEzoTcabzC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:28
Bah,mijn qshave draait niet meer, ook zijn de dubbele mesjes net op... Tijd voor een nieuwe dus!

Ik denk dat ik gewoon een nieuwe qshave bestel op Ali (12 euro) en een nieuwe set Feather mesjes ergens op Amazon? Vorige keer een set met allemaal verschillende merken ergens online gehaald

#Aliexpress € 12,11 30%OFF | Qshave Verstelbare Veiligheid Scheermes Dubbele Rand Klassieke Mens Scheren 1-6 Bestand Verwijderen Scheerapparaat Met 5 Bladen Maken Het persoonlijke
https://a.aliexpress.com/_d7fRr7K

[ Voor 40% gewijzigd door President op 19-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
President schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:27:
Bah,mijn qshave draait niet meer, ook zijn de dubbele mesjes net op... Tijd voor een nieuwe dus!

Ik denk dat ik gewoon een nieuwe qshave bestel op Ali (12 euro) en een nieuwe set Feather mesjes ergens op Amazon ofzo
Ik bestel Feathers altijd via ebay, heb een betrouwbare leverancier uit Israel:
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2057872.m2749.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:28
shadowman12 schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:38:
[...]

Ik bestel Feathers altijd via ebay, heb een betrouwbare leverancier uit Israel:
Dat zijn 200 mesjes, haha. Ik vervang het mesje 1x per maand, dan liggen sommige mesjes meer dan 10 jaar ongebruikt in de kast...

Ik scheer iets van 3x per week, moet ik het mesje dan eerder gaan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
President schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:49:
[...]

Dat zijn 200 mesjes, haha. Ik vervang het mesje 1x per maand, dan liggen sommige mesjes meer dan 10 jaar ongebruikt in de kast...

Ik scheer iets van 3x per week, moet ik het mesje dan eerder gaan vervangen?
Ik iedere scheerbeurt.Doe wat je zelf fijn vindt, je moet niks. Hij heeft ook een 100 pack:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort scheer ik eens in de 4 dagen mijn hoofd kaal met een fatip piccolo. De open kam gaat goed om met het iets langere haar. Ik heb dik en vol haar (waar ik niet kaal ben :) ) De Astra en Hema mesjes gaan er goed door, maar met het Derby premium mesje begint de krabber te “stuiteren” over het haar en aan mijn haren te trekken. Is dit gevolg van slechte techniek of is het mesje te bot? Hebben jullie verder tips voor de beginnende hoofdscheerder? Qua; frequentie, verzorging, zonnebrand, bescherming?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:21:
Sinds kort scheer ik eens in de 4 dagen mijn hoofd kaal met een fatip piccolo. De open kam gaat goed om met het iets langere haar. Ik heb dik en vol haar (waar ik niet kaal ben :) ) De Astra en Hema mesjes gaan er goed door, maar met het Derby premium mesje begint de krabber te “stuiteren” over het haar en aan mijn haren te trekken. Is dit gevolg van slechte techniek of is het mesje te bot? Hebben jullie verder tips voor de beginnende hoofdscheerder? Qua; frequentie, verzorging, zonnebrand, bescherming?
Tja, je ervaart de twee eerst genoemde als prettig, ik zou de Derby dus niet gebruiken, ik heb hetzelfde met andere merken, Voshkod bv, en Kai, onbruikbaar voor mij. Derby heb ik nog nooit geprobeerd en ik heb voldoende van 'goede' merken in huis voor de eerstkomende 10 jaar ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
RoosW schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:04:
[...]

Tja, je ervaart de twee eerst genoemde als prettig, ik zou de Derby dus niet gebruiken, ik heb hetzelfde met andere merken, Voshkod bv, en Kai, onbruikbaar voor mij. Derby heb ik nog nooit geprobeerd en ik heb voldoende van 'goede' merken in huis voor de eerstkomende 10 jaar ;-)
En zo is het precies, als je iets hebt dat bevalt kun je altijd kijk of het beter kan. Maar dat hoeft niet, je kunt ook tevreden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:21:
Derby mesjes zijn een drama en dat is algemeen bekend in de nat scheercommunity..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
shadowman12 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:20:
[...]

Derby mesjes zijn een drama en dat is algemeen bekend in de nat scheercommunity..
Ik stel daar toch een andere ervaring tegenover. Ik scheer eigenlijk altijd met Derby (100 pack al twee keer gekocht) en heb daar uitstekende ervaringen mee. Scheert mild. Ik doe er wel maximaal 3 a 4 keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoosW schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:04:
[...]

Haha, jullie reacties zijn eigenlijk heel simpel, als het niet werkt, waarom doe je het dan? :)
shadowman12 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:20:
[...]

Bedoel jij niet de Derby Extra? De Premium lees ik veel positieve berichten over van bijv Harkos op Shavingsociety en refined shave.com

Ik was vooral benieuwd of het theoretisch mogelijk dat een mesje je haargroei niet aankan. Daar heb ik wel antwoord op, bedankt allen!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:49:
[...]

Haha, jullie reacties zijn eigenlijk heel simpel, als het niet werkt, waarom doe je het dan? :)

[...]

Bedoel jij niet de Derby Extra? De Premium lees ik veel positieve berichten over van bijv Harkos op Shavingsociety en refined shave.com

Ik was vooral benieuwd of het theoretisch mogelijk dat een mesje je haargroei niet aankan. Daar heb ik wel antwoord op, bedankt allen!
Klopt, ik doelde op Derby Extra. Zeker als je een zware baard hebt kan het zijn dat een snede niet goed voor je geslepen is of onvoldoende scherp.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 23-04-2020 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:49:
[...]

[...]

Tja, het waarom van niet werkende of onprettige mesjes boeit me niet zo, ik heb (in het begin) grote uitprobeer pakketten gekocht, en als ik een mesje gebruikte waar ik blij van werd daar meer van gekocht. Helaas ook ontdekt dat aanbevelingen van anderen voor jouw/mijn/ieders specifieke geval niet hoeven te werken, de Voskhods heb ik gekocht na een goede recensie te hebben gelezen, maar voor mij voldoen ze gewoon niet, heb er nog 90 liggen :9
De Kai, had ik een pakje van gekregen bij aankoop van wat zepen, wat een ellende, trekkerig, en zwaar geïrriteerde huid, toch zijn er mensen die er bij zweren.
Het is gewoon weer een gevalletje YMMV of UEKAZ (Uw Ervaring Kan Anders Zijn) en je moet zelf dus ontdekken welke voor jou perfect zijn. Je kunt dus beter geen grote hoeveelheden kopen van mesjes die je niet eerst geprobeerd hebt, als je het hier vraagt wil men je vast wel wat exemplaren van gewenste merken toesturen, de meesten onder ons hebben genoeg voorraad tot aan de Apocalyps >:)
En natuurlijk, je kunt ook uitprobeer pakketten aanschaffen, TIP; maak een lijst met de merken die je hebt aangeschaft in zo een pakket en noteer, na gebruik, erachter hoe ze bevallen, na 30 verschillende mesjes raak je nog wel eens de weg kwijt is mijn persoonlijke ervaring :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIZDd2ddZfNfS3o5OmfXEKYKmpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxtT0vw0sARVjhS9nGts52fP.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, nieuw mesje in de Feather Artist Club, getverpielekes wat is dat scherp!
Was verder wel een heerlijke shave!

Mocht je nou een paar Voshkods dumpen willen, mijn brievenbus ontvangt ze graag :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:29:

Mocht je nou een paar Voshkods dumpen willen, mijn brievenbus ontvangt ze graag :D
Prima hoor, als je ze wilt hebben, dan moet je me maar even PMen, ik zal even kijken of ik ze niet weggemikt had..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUCgg1za5WIrPsrzt2AFMDcE-zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puL5n5UJiMdkfrJC7qQHYaSB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Gisteren de Karve "Christopher Bradley" in RVS(Stainless Steel) binnengekregen met D&E plate (gesloten kam) en vandaag mee geschoren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iTrpsB4.jpg

Heb wel een open kam plaat erbij nabesteld, die vind ik fijner.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 29-04-2020 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
Mezelf lekker verwend met een nieuwe krabber en nieuwe scheerzeep Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4Bee7qb_8Djp-idbxJc3nX_vw0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U9kmwFx0XnR7Mk12IHrntO0C.jpg?f=user_large
En
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfKtoeVKNZajs4IlTH2N5iEk1M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08y6okZNfCvhA0tDtAfdbAEM.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd, vooral naar de zeep. Hopelijk niet zo zoet dat de bijen achter me aan komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
FeronIT schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:40:
Mezelf lekker verwend met een nieuwe krabber en nieuwe scheerzeep [Afbeelding]
En
[Afbeelding]

Ben benieuwd, vooral naar de zeep. Hopelijk niet zo zoet dat de bijen achter me aan komen :*)
Is dat een Fatip Piccolo? Mooi ding, heb ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
@shadowman12 Yep, gold plated met open kam, wordt komende 2 weken ergens bezorgd

[ Voor 11% gewijzigd door FeronIT op 29-04-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:48:

(...)

Techniek!
Hoewel ik voorlopig ben uit-geëxperimenteerd, ben ik zeker nog niet uitgeleerd. De focus ligt nu op de voorbereiding en de scheertechniek.

Voorbereiding
Een goede voorbereiding maakt de scheerbeurt een klap comfortabeler. Dat is voor mij op dit moment: scheerzeep aanbrengen en dan eerst een warme, goed bevochtigde handdoek één tot drie minuten tegen het gezicht houden.
Dit heb ik ook geprobeerd met koud en heet water. Koud is verschrikkelijk; werkt voor geen millimeter. Met heet heb ik het gevoel dat ik een natuurlijke beschermlaag van het gezicht afhaal, waardoor er meer kans bestaat op wondjes en irritatie.

Scheertechniek
Dat is uiteraard WTG, XTG, ATG, het toepassen van de juiste hoek (ik luister/voel of het scheert) en geen druk uitoefenen maar gewoon het mes tegen het gezicht aanhouden. Ik ben nog wat zoekende naar de snelheid die ik meegeef, lange of korte halen en het patroon dat ik hanteer. Mijn scheerbeurten zijn tegenwoordig comfortabel, zonder irritatie, met weinig wondjes en met een prima scheerresultaat. In jargon denk ik een DFS. Maar echt overal helemaal superglad? Nee, dat is me nog niet gelukt. Bedenk wel; ik leg de lat hoog :) .

(...)
Een kleine vier maanden verder..

Omdat ik ondanks de focus op een goede voorbereiding/techniek maar niet verder kwam dan een DFS begon ik langzamerhand mijn Lupo wat scheef aan te kijken. Dat ding was toch niet effectief genoeg. Een uitstapje naar een Charcoal Goods level II maakte echter weinig verschil.

Inmiddels zit ik op drie verschillende scheerfora; dit topic, Shavingsociety en Damnfineshave. Het is dan kiezen waar post ik wat. Op Damnfineshave heb ik wat advies gevraagd over de Lupo en een scherpe waarnemer zag een verschil tussen de Wolfman WR1 en de Lupo, waar ik dacht dat ze zo goed als identiek waren. Bij de WR1 raakt het mesje de topplaat en bij de Lupo niet. Het mesje zou bij de WR1 daarmee minder speling hebben en beter scheren. Ook kwam de gedachte naar voren om een shim (wat is hier het goede Nederlandse woord?) te plaatsen en daarmee de blade gap (mes kloof..) te vergroten voor meer effectiviteit. Oftewel, experimenteren maar!

Twee extra mesjes tussen het mesje en de topplaat (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDYjomXLUgfzhp0igP2-RLqyhx0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gC06BC5i0rF7Wa4XsHoloRsE.jpg?f=fotoalbum_medium

Het scheert heel anders, maar niet beter. Je voelt dat het mesje steviger in de houder zit, maar het leidt niet tot een beter scheerresultaat en het is juist minder comfortabel. Beetje hetzelfde als het verschil tussen een auto met en zonder vering :).

Twee geknipte mesjes om de blade gap te vergroten (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMvqj63aejBkmW-w9_v8dpcOcUM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVPoF6idATEckhQGJbZhg32x.jpg?f=fotoalbum_medium

Wordt het scheermes er effectiever van? Nou volgens mij niet, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Olijfolie!
Uiteindelijk besloot ik het over een heel andere boeg te gooien en te experimenteren met scheerolie. Nu wilde ik niet meteen een potje scheerolie kopen, dus greep ik naar de fles. De olijfoliefles. Dat gaat dan als volgt:
- gezicht nat maken;
- scheerschuim op het gezicht maken (zorgt meteen voor reiniging);
- warm natte handdoek (meestal hanteer ik 1,5 minuut);
- scheerschuim verwijderen;
- olijfolie aanbrengen;
- gezicht weer beetje natmaken;
- scheerschuim aanbrengen en gaan (tussendoor niet opnieuw olijfolie aanbrengen).

Zo!! Deze stap voorwaarts had ik niet meer verwacht. Van DFS naar helemaal glad. Steeds maar weer. En van wat ik dacht dat ik al als irritatievrij mocht aanmerken naar geen enkele (lichte) roodheid meer in de hals.

Het toevoegen van scheerolie aan de routine is voor mij dus echt van belang. Waar dat 'm in zit weet ik niet precies, maar het zal een combinatie zijn van een beter glijdend mes, meer bescherming voor de huid en mogelijk dat het nog iets doet in het zacht maken/houden van de baardharen.

Oftewel ik ga toch maar eens uitkijken naar een mooi potje scheerolie, hoewel de olijfolie op dit moment weinig te wensen overlaat! Advies is altijd welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tommy The Cat schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:37:
[...]

Een kleine vier maanden verder..

Omdat ik ondanks de focus op een goede voorbereiding/techniek maar niet verder kwam dan een DFS begon ik langzamerhand mijn Lupo wat scheef aan te kijken. Dat ding was toch niet effectief genoeg. Een uitstapje naar een Charcoal Goods level II maakte echter weinig verschil.

Inmiddels zit ik op drie verschillende scheerfora; dit topic, Shavingsociety en Damnfineshave. Het is dan kiezen waar post ik wat. Op Damnfineshave heb ik wat advies gevraagd over de Lupo en een scherpe waarnemer zag een verschil tussen de Wolfman WR1 en de Lupo, waar ik dacht dat ze zo goed als identiek waren. Bij de WR1 raakt het mesje de topplaat en bij de Lupo niet. Het mesje zou bij de WR1 daarmee minder speling hebben en beter scheren. Ook kwam de gedachte naar voren om een shim (wat is hier het goede Nederlandse woord?) te plaatsen en daarmee de blade gap (mes kloof..) te vergroten voor meer effectiviteit. Oftewel, experimenteren maar!

Twee extra mesjes tussen het mesje en de topplaat (klikbaar)
[Afbeelding]

Het scheert heel anders, maar niet beter. Je voelt dat het mesje steviger in de houder zit, maar het leidt niet tot een beter scheerresultaat en het is juist minder comfortabel. Beetje hetzelfde als het verschil tussen een auto met en zonder vering :).

Twee geknipte mesjes om de blade gap te vergroten (klikbaar)
[Afbeelding]

Wordt het scheermes er effectiever van? Nou volgens mij niet, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Olijfolie!
Uiteindelijk besloot ik het over een heel andere boeg te gooien en te experimenteren met scheerolie. Nu wilde ik niet meteen een potje scheerolie kopen, dus greep ik naar de fles. De olijfoliefles. Dat gaat dan als volgt:
- gezicht nat maken;
- scheerschuim op het gezicht maken (zorgt meteen voor reiniging);
- warm natte handdoek (meestal hanteer ik 1,5 minuut);
- scheerschuim verwijderen;
- olijfolie aanbrengen;
- gezicht weer beetje natmaken;
- scheerschuim aanbrengen en gaan (tussendoor niet opnieuw olijfolie aanbrengen).

Zo!! Deze stap voorwaarts had ik niet meer verwacht. Van DFS naar helemaal glad. Steeds maar weer. En van wat ik dacht dat ik al als irritatievrij mocht aanmerken naar geen enkele (lichte) roodheid meer in de hals.

Het toevoegen van scheerolie aan de routine is voor mij dus echt van belang. Waar dat 'm in zit weet ik niet precies, maar het zal een combinatie zijn van een beter glijdend mes, meer bescherming voor de huid en mogelijk dat het nog iets doet in het zacht maken/houden van de baardharen.

Oftewel ik ga toch maar eens uitkijken naar een mooi potje scheerolie, hoewel de olijfolie op dit moment weinig te wensen overlaat! Advies is altijd welkom :).
Wel mooi om te lezen dat je bent blijven doorzetten en iets lijkt gevonden te hebben dat goed voor je werkt.
Qua scheerolie zou ik je dan die Saponificio Varesino wil aanraden (niet goedkoop): https://www.saponificiova...shave/pre-shave-oil-50ml/

Maar 100% plantaardig. Vond hem niet zo enorm plakkerig en sticky als andere die ik heb getest een paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Scheerolie van de kruidvat/dm/... Kost maar een paar euro. Maar het plakt inderdaad erg, je mesjes is na 1 scheerbeurt op/vol met haar. Bij cardridge mesjes zit het zelfs zo vol dat je het eigenlijk kunt weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mijn minder subtiele opinie. Scheerolie = troep. Niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Lampuhkap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:21:
Mijn minder subtiele opinie. Scheerolie = troep. Niet aan beginnen.
Bedoel je te zeggen blijf lekker bij de olijfolie? Of zeg je: voor mij werkt het niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Scheerolie = troep. Niet aan beginnen. Je lather slaat dood door de olie, mocht je olie als pre-gebruiken.
Je kwast vol olie omdat je daar lather mee op je bek gesmeerd hebt. Kan ook direct de container in want dat krijg je er niet meer uit. Dus euhm, wegblijven ervan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ik zou ipv scheer olie vettige scheer
crème kiezen. Niet om hier een hele blik aan discussie open te trekken maar beide kampen crème en zeep hebben hun voor en nadelen. Crèmes zijn over het algemeen wat vettiger dan de zeep varianten al heb je uiteraard ook zepen tussen zitten die gelijkwaardig of zelfs beter presteren en vice versa.

Je zou kunnen experimenteren met een tube Palmolive (Groene tube) of Nivea (blauwe tube). Deze kun je bij de betere drogist of supermarkt voor minder dan €4 bemachtigen. Dit kost je niet de hele wereld, mocht het aanslaan dan kun naar duurdere crèmes kijken zoals Taylor of bond street.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 30-04-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:36:
Ik zou ipv scheer olie vettige scheer crème kiezen. Niet om hier een hele blik aan discussie open te trekken maar beide kampen crème en zeep hebben hun voor en nadelen. Crèmes zijn over het algemeen wat vettiger dan de zeep varianten al heb je uiteraard ook zepen tussen zitten die gelijkwaardig of zelfs beter presteren en vice versa.

Je zou kunnen experimenteren met een tube Palmolive (Groene tube) of Nivea (blauwe tube). Deze kun je bij de betere drogist of supermarkt voor minder dan €4 bemachtigen. Dit kost je niet de hele wereld, mocht het aanslaan dan kun naar duurdere crème kijken zoals Taylor of bond street.
Dan zou ik eerder de pre-shave van Proraso pakken of Cube van PAA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
@Tommy The Cat ondanks dat iedereen, inclusief mezelf, niet heel postief staat tegenover scheerolie vindt jij een olie fijn bij het scheren. Ik zou me dus niet laten tegenhouden :). De tip van @Miki om Palmolive te proberen is inderdaad een slimme tip, deze is inderdaad een stuk vettiger en zou in jou situatie een stuk prettiger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
FeronIT schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:42:
@Tommy The Cat ondanks dat iedereen, inclusief mezelf, niet heel postief staat tegenover scheerolie vindt jij een olie fijn bij het scheren. Ik zou me dus niet laten tegenhouden :). De tip van @Miki om Palmolive te proberen is inderdaad een slimme tip, deze is inderdaad een stuk vettiger en zou in jou situatie een stuk prettiger kunnen zijn.
Er is geen baardhaar op mijn gezicht die er over denkt de pre-shave vanaf nu over te slaan :). Maar ik blijf ontvankelijk voor nieuwe inzichten.

De olijfolie is overigens niet plakkerig en ik ervaar ook geen problemen met de borstel. Dat het een synthetische borstel is zal daarbij in mijn voordeel werken. Mijn Stirling zeep heeft ook zijn goedkeuring gegeven. Mocht ik bij de olijfolie blijven dan schaf ik waarschijnlijk nog wel een olie-roller o.i.d. aan zodat ik er niet met mijn vingers aan hoef te zitten. Olie op de vingers/het scheermes is niet aan te bevelen.

Overigens verklaart dit denk ik ook iets anders. In het pre pre-shave olietijdperk behaalde ik constant een beter scheerresultaat bij een baard van langer dan één dag versus een baard van één dag. Dat kan goed verklaard worden door een betere huidconditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tommy The Cat schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:38:
[...]

Er is geen baardhaar op mijn gezicht die er over denkt de pre-shave vanaf nu over te slaan :). Maar ik blijf ontvankelijk voor nieuwe inzichten.

De olijfolie is overigens niet plakkerig en ik ervaar ook geen problemen met de borstel. Dat het een synthetische borstel is zal daarbij in mijn voordeel werken. Mijn Stirling zeep heeft ook zijn goedkeuring gegeven. Mocht ik bij de olijfolie blijven dan schaf ik waarschijnlijk nog wel een olie-roller o.i.d. aan zodat ik er niet met mijn vingers aan hoef te zitten. Olie op de vingers/het scheermes is niet aan te bevelen.

Overigens verklaart dit denk ik ook iets anders. In het pre pre-shave olietijdperk behaalde ik constant een beter scheerresultaat bij een baard van langer dan één dag versus een baard van één dag. Dat kan goed verklaard worden door een betere huidconditie.
In sommige zepen zitten ook al bepaalde olien verwerkt, misschien is dat een optie. Denk aan jojoba olie en castor olie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

In het verleden voegde ik weleens enkele druppels olie aan de zeep van vergulde hand toe. Dat was meer een experiment en kwam eigenlijk voort uit het idee dat VH naar mijn ervaring weinig lipide is en daarmee de huid niet bijzonder glad maakt. Uiteindelijk ervaren we ook verschillen met diverse zepen en cremes en olie kan daar een belangrijk effect op hebben. Zowel de overgebleven oliën tijdens het verzepingsproces, als de toegevoegde olie. Aan het opschuimen en het schuim merkte ik weinig verschil. De vooraf toegevoegde olie veroorzaakt wel meer gladheid.

Wat mij betreft kan olie diverse functies hebben, zoals mechanische, voedende, reinigende en een noodzakelijk ingredient voor de productie. Scheerolie schaar ik daarmee vooral in de eerste categorie. Met het gebruik van scheerolie schijn je jezelf zachter en gladder te kunnen scheren. Althans, dat is wat ik vaak lees. Het vluchtig aanbrengen van een laagje olie geeft al snel een rommeltje na afloop. Ik vraag mezelf af of dat voordeel opweegt tegen de nadelen. Daarnaast is de olie te kort op de huid aanwezig om reinigend en voedend te zijn.

De voedende en reinigende werking van olie is waar ik wel geïnteresseerd in ben en ervaring mee heb. Olie wordt gebruikt als reinigingsmiddel voor het gezicht, zie oil cleansing method. Het idee daarbij is dat olie vet en vuil effectief verwijdert zonder gebruik te maken van agressieve wasstoffen. De natuurlijke barrière van je huid wordt daarmee minder aangetast. Je moet de olie dan wel in je huid masseren en stomen voordat dit effect optreedt. Naar mijn ervaring werkt het reinigen uitstekend en doordat de olie langer op de huid blijft maak je ook gebruik van de actieve ingrediënten.

Ik denk dat het gebruik van olie vooral een kwestie is van het gewenste doel. Het voordeel dat scheerolie claimt, namelijk beter scheren, vind ik niet opwegen tegen de nadelen. Ook ervaar ik niet dat mijn scheerbeurt beter wordt. De reinigende en voedende werking van olie, daarvan ben ik overtuigd. Maar dan moet de huid wel gemasseerd en gestoomd worden. Daarvoor hoeft de olie niet op de huid te blijven tijdens de scheerbeurt. Kortom, olie is wat mij betreft meer gezichtsverzorging dan dat het bijdraagt aan een goede scheerbeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
De cotton candy scheerzeep is geen aanrader, tenminste voor mij. Hij ruikt nergens naar, ja naar zeep en het schuim is ook maar magertjes en de scheerervaring was net zo mager.
Helaas pindakaas, volgende aankoop meer geluk. Dat is natuurlijk het risico als je redelijk onbekend/apart spul koopt. Soms zit er echt iets leuks tussen en soms niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 21:51
Mijn Philips BT9290 baardtrimmer is ermee gestopt. Bij inschakelen stopt ie steeds na een paar seconde, vrij pijnlijn als ie daardoor blijft hangen in je baard.

Was er niet super tevreden over. Ondanks mijn vrij gematigde baard, lukte het niet om de haren in één beweging op maat te trimmen.

Iemand actuele tips voor een nieuw model baardtrimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb laatst goeie ervaringen opgedaan met een Braun scheerapparaat, andere manier van scheren maar werkt wel echt heel fijn. Misschien kun je daar eens naar kijken?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje888
Joopieboy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:45:
Ik heb laatst goeie ervaringen opgedaan met een Braun scheerapparaat, andere manier van scheren maar werkt wel echt heel fijn. Misschien kun je daar eens naar kijken?
Heb mijn post even aangevuld: Het betreft een baardtrimmer die stuk is en waarvoor ik een vervanger zoek.

Scheren doe ik inderdaad met een Braun (op dit moment een Series 9 9292CC), al jaren, wil nooit meer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
jantje888 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:41:
Mijn Philips BT9290 baardtrimmer is ermee gestopt. Bij inschakelen stopt ie steeds na een paar seconde, vrij pijnlijn als ie daardoor blijft hangen in je baard.

Was er niet super tevreden over. Ondanks mijn vrij gematigde baard, lukte het niet om de haren in één beweging op maat te trimmen.

Iemand actuele tips voor een nieuw model baardtrimmer?
Ik zou voor een wahl gaan, dat is echt top spul.
https://www.bol.com/nl/p/...YaAqx4EALw_wcB#modal_open

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 01-05-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje888
En dan vooral die duurdere, of is deze https://www.bol.com/nl/p/...trimmer/9000000011874415/ ook aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Alleen als je lichte baardgroei hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
@RoosW DANKJEWEL!

The Russians have invaded mijn brievenbus :P

Gaan weer goed van pas komen, nogmaals dank!

Custom zeep + ASB + pomade de deur uit gedaan, zooitje Dr. Harris Malborough spulletjes binnen gehad waar ik morgen mee eens ga pielen en er is over een week of 3 een enorm leuk Barrister & Mann pakketje onderweg

Zijn weer leuke tijden zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Lampuhkap schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:27:
@RoosW DANKJEWEL!

The Russians have invaded mijn brievenbus :P

Gaan weer goed van pas komen, nogmaals dank!

Custom zeep + ASB + pomade de deur uit gedaan, zooitje Dr. Harris Malborough spulletjes binnen gehad waar ik morgen mee eens ga pielen en er is over een week of 3 een enorm leuk Barrister & Mann pakketje onderweg

Zijn weer leuke tijden zo :D
Zo te zien koop je nogal wat :)
Mag ik vragen wat ongeveer je favoriete zeep, mesje(krabber zowel als mes), aftershave is?
Ik ben nu wel benieuwd want volgens mij heb jij nu alles :)
Gewoon nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Arjantje72 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:35:
[...]

Mag ik vragen wat ongeveer je favoriete zeep, mesje(krabber zowel als mes), aftershave is?
Gewoon nieuwsgierigheid.
Ik koop en verkoop en ruil regelmatig wat, probeer altijd graag vanalles uit :D

Favorieten, das moeilijk. Er komt zo ontzettend veel uit (vooral in de VS) en er zijn zoveel lekkere geurtjes (zowel vaste als seizoens-releases) En er zijn zo ontzettend veel zeepfabrikanten bijgekomen in de afgelopen jaren dat ik nog laaaaaang niet alles geprobeerd heb :D

Krabbers ben ik voor de milde dingen toch wel fan van Merkur, de open messen Dovo of Thiers Issard, Shavette Feather Artist Club. Mesjes, is ook zo'n doolhof van leuk spul, maar Ik kan erg goed overweg met Feathers, Kai, Rapira, Voshkod, de diverse Gilette mesjes, Personna, Astra, ga zo maar door er is zo veel goeds! (En ook genoeg troep, Timor bijv, Derby)

[ Voor 4% gewijzigd door Lampuhkap op 02-05-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Lampuhkap schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Ik koop en verkoop en ruil regelmatig wat, probeer altijd graag vanalles uit :D

Favorieten, das moeilijk. Er komt zo ontzettend veel uit (vooral in de VS) en er zijn zoveel lekkere geurtjes (zowel vaste als seizoens-releases) En er zijn zo ontzettend veel zeepfabrikanten bijgekomen in de afgelopen jaren dat ik nog laaaaaang niet alles geprobeerd heb :D

Krabbers ben ik voor de milde dingen toch wel fan van Merkur, de open messen Dovo of Thiers Issard, Shavette Feather Artist Club. Mesjes, is ook zo'n doolhof van leuk spul, maar Ik kan erg goed overweg met Feathers, Kai, Rapira, Voshkod, de diverse Gilette mesjes, Personna, Astra, ga zo maar door er is zo veel goeds! (En ook genoeg troep, Timor bijv, Derby)
Ik vind wel leuk dat je alles probeert en met foto's, ga zo door :)
Voor mij, ik gebruik nu voornamelijk als scheermesjes Feathers en als zeep Stirling(stuk of 6 verschillende) en als krabber de RazoRock Game Changer 0.84.
Scheerkwast is de Osma Tradition Scheerkwast Silvertip dasha en aftershave is weer van Taylor of Old Bond Street Sandalwood.

Ik sta open voor iets anders, deze wordt een beetje saai als je begrijpt wat ik bedoel:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Arjantje72 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:23:
[...]

Ik vind wel leuk dat je alles probeert en met foto's, ga zo door :)
Voor mij, ik gebruik nu voornamelijk als scheermesjes Feathers en als zeep Stirling(stuk of 6 verschillende) en als krabber de RazoRock Game Changer 0.84.
Scheerkwast is de Osma Tradition Scheerkwast Silvertip dasha en aftershave is weer van Taylor of Old Bond Street Sandalwood.

Ik sta open voor iets anders, deze wordt een beetje saai als je begrijpt wat ik bedoel:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX4HhQt4HKgLpPLKcU5D0-W2-A0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4LYqoSnECrPGix8BEWUHBMq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ph47cM6kUldFoJR1tmHwFOXTcy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpiMHkozjJW2hUkVW6SW8v0r.jpg?f=fotoalbum_large

Zo staat het er bij mij nu bij. De mesjes moeten nog een extra geprinte bak erbij krijgen, op de planken heb ik net genoeg om straks de nieuwe lading erop te frotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Gewoon nieuwsgierigheid.
Dat verandert bij continu omdat er steeds nieuwe producten bijkomen en de scheercommunity erg in ontwikkeling is. Ik heb ook niet een favoriet maar een aantal die ik fijn vindt. Ieder seizoen komen er wel lekkere nieuwe zepen bij enzovoorts en worden er nieuwe zepen ontwikkeld. Maar en zijn wel een aantal zeepmakers waar ik graag van koop. Zelfde geldt voor DE mesjes en open messen.

[...]

Gewoon nieuwsgierigheid.
Er zijn alleen al meer dan 350 zepen, dus is bijna onmogelijk dat iemand alles heeft. Om nog maar niet te beginnen over de verschillende DE mesjes en open messen waar je uit kan zien.

[ Voor 42% gewijzigd door Turdie op 03-05-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Lampuhkap schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:11:
[...]

[knip]

Zo staat het er bij mij nu bij. De mesjes moeten nog een extra geprinte bak erbij krijgen, op de planken heb ik net genoeg om straks de nieuwe lading erop te frotten.
Vraagje. Behoren deze ook echt tot je scheerarsenaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ9eclWC2rRR5xqPBfmFQRzvKbU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IqJgqCjvq4lzP2BsxCK58VL6.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste