☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Er zijn genoeg plekken online waar je een lijst van double-edge mesjes/DE mesjes kan vinden, het is echt ondoenlijk om op te gaan sommen welke mesjes er nog meer zijn omdat er enorm veel keus is.Marzman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:46:
[...]
Wat heb je nog meer behalve Derby mesjes? Ik vond die ook niks. Maar dat is één mening, dus dat maakt het geen slechte mesjes. Ze worden veel verkocht en worden standaard meegeleverd bij sommige krabbers. Dus er zullen ook wel mensen zijn die het fijne mesjes vinden.
Ik ben begonnen met Astra mesjes, vond die toendertijd wel fijn. Nu zijn het Captain (Red) mesjes of Feathers.
Maar een tip kan ik je wel geven, op refinedshave.com zijn op een mooie manier door een aantal testen met elkaar vergeleken.
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 24-01-2020 19:06 ]
Ik reageer toch niet op jou. Hij heeft vijf soorten mesjes, een daarvan zijn Derby's. Zo ondoenlijk is dat niet.shadowman12 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:05:
[...]
Er zijn genoeg plekken online waar je een lijst van double-edge mesjes/DE mesjes kan vinden, het is echt ondoenlijk om op te gaan sommen welke mesjes er nog meer zijn omdat er enorm veel keus is.
Maar een tip kan ik je wel geven, op refinedshave.com zijn op een mooie manier door een aantal testen met elkaar vergeleken.
/▌
Persoonlijk geef ik op dit moment nog niet de schuld aan het mesje, kan ook nog techniek zijn, huid die moet wennen (kan mij uit het verleden nog wel herinneren dat ik het met de Gilette het ook wel had) of reactie op de Proraso.
Voor de eerste keer iig een lekker glad gezicht.
Ik ga gewoon lekker verder ermee spelen en zoals ik hier al gelezen heb kan het als je niet uit kijkt een erg uit de hand gelopen hobby worden.
Wat is de reden dat je een minder scherp mesje wil?Togi schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:54:
Messen die ik besteld had zijn Derby, Astra, Bolzano, Muhle en Rockwell. Beetje geselecteerd op niet te scherp (zoals de feathers) en mbt de Derby’s lees je ook wel weer verschillende recensies (al is het idd bij niemand hun nummer 1 mesje)
Persoonlijk geef ik op dit moment nog niet de schuld aan het mesje, kan ook nog techniek zijn, huid die moet wennen (kan mij uit het verleden nog wel herinneren dat ik het met de Gilette het ook wel had) of reactie op de Proraso.
Voor de eerste keer iig een lekker glad gezicht.
Ik ga gewoon lekker verder ermee spelen en zoals ik hier al gelezen heb kan het als je niet uit kijkt een erg uit de hand gelopen hobby worden.
Je zou ook is naar de Personna en Voskhod mesjes kunnen kijken. Wizamet en Polisiver trouwens ook denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 26-01-2020 13:26 ]
Maar ik ga gewoon lekker wat experimenteren maar ook eerst zorgen dat de techniek goed is
De techniek heeft niet stilgestaan. Een kwalitatief goede scheer cartridge werkt echt heel erg goed, bijna perfect, er zijn ook mooie unieke houders voor verkrijgbaar, traditionele scheerzeep kan je ook nog steeds gebruiken.Belecthor schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 00:07:
Het resultaat van de Mach-3 is bij mij in één keer beter, sneller, gladder en vrijwel geheel zonder ongemakkelijkheden. Ik heb inmiddels een dusdanige weerzin tegen het scheren met een safety razor gekregen, dat ik er liever niet mee door wil gaan.
Ik vind dat jammer, want het idee van klassiek scheren vind ik stijlvol en rustgevend en de lage prijs van de mesjes maken het aantrekkelijk.
Al die verhalen dat het slechter is om met een cartridge te scheren is ook grote onzin. De messen staan in perfecte hoek gepositioneerd en onbewust ga je met een double edge toch ook meerdere keren over het zelfde plekje om ook hetzelfde gladde resultaat te krijgen als een cartridge.
Ik scheer zelf wel vaak met de double edge houder, maar af en toe scheer ik ook met een cartridge en dan denk ik: dit scheert ook wel erg prettig en gemakkelijk. Doen waar jij het prettigst bij voelt, en ervaringen over bepaalde cartridges mag hier ook gedeeld worden, al is het animo wel wat minder.
Wat beschouw jij dan als een kwalitatief goede scheer cartridge?Ingelogd schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:29:
[...]
De techniek heeft niet stilgestaan. Een kwalitatief goede scheer cartridge werkt echt heel erg goed, bijna perfect, er zijn ook mooie unieke houders voor verkrijgbaar, traditionele scheerzeep kan je ook nog steeds gebruiken.
Al die verhalen dat het slechter is om met een cartridge te scheren is ook grote onzin. De messen staan in perfecte hoek gepositioneerd en onbewust ga je met een double edge toch ook meerdere keren over het zelfde plekje om ook hetzelfde gladde resultaat te krijgen als een cartridge.
Ik scheer zelf wel vaak met de double edge houder, maar af en toe scheer ik ook met een cartridge en dan denk ik: dit scheert ook wel erg prettig en gemakkelijk. Doen waar jij het prettigst bij voelt, en ervaringen over bepaalde cartridges mag hier ook gedeeld worden, al is het animo wel wat minder.
Het Lidl huismerk is al een kwalitatief goede scheer cardridge. Mijn voorkeur ligt bij DE, maar dat is niet omdat het technologisch helemaal uitontwikkeld is, dus hij heeft wel een punt immo.shadowman12 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:27:
[...]
Wat beschouw jij dan als een kwalitatief goede scheer cartridge?
/▌
Heb nu deze:
Hydra Energetic 2in1
Had mijn oog nu op deze twee:
Proraso Aftershave Balsem Sensitive
Scottish Fine Soaps Aftershave Balsem Vetiver & Sandalwood
Van taylor of old bond lijkt me ook wel wat omdat ik daar de zeep van heb maar vind ik wel erg prijzig:
Taylor of Old Bond Street Aftershave Balsem Jermyn Street
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Misschien een ASB van DR Harris, is van origine een apotheek. Ik heb zelf ook een droge huid en ik gebruik zelf Windsor regelmatig.Tiwazz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:27:
Moet nieuwe aftershave balsem kopen, de huidige is nagenoeg op. Suggesties? Vrij gevoelige huid dus moet goed verzorgen en hydrateren.
Heb nu deze:
Hydra Energetic 2in1
Van taylor of old bond lijkt me ook wel wat omdat ik daar de zeep van heb maar vind ik wel erg prijzig:
Ik scheer af en toe met wegwerpmesjes Gillette Sensor 3 Comfort en ik verbaas mij hoe goed deze zijn ontworpen, met een scheerbeweging krijg ik het glad. Maar ja... dit is geen losse cartridge. Ik kan niet zeggen welke goed of slecht is, geen ervaring met losse cartridges. Een vriend zweert bij Boldking en de andere vriend wil niks anders dan Gillette. Ik scheer voornamelijk met double edge, omdat ik dit leuker en meer ontspannend vind. Goedkoper kan het zijn, maar vaak gaat de knip toch open voor mooier materiaal.shadowman12 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:27:
[...]
Wat beschouw jij dan als een kwalitatief goede scheer cartridge?
Ik ben er erg tevreden over en heb nogal last van een gevoelige huid. Je kan hem alleen beter hier kopenTiwazz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:27:
Proraso en TOBS heb ik allebei gehad. Maar ik persoonlijk denk dat nivea sensitive beter is (ruikt alleen minder). Verder ben ik ook fan van soul curve asb, maar die is nogal moeilijk te krijgen volgens mij.Tiwazz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:27:
Moet nieuwe aftershave balsem kopen, de huidige is nagenoeg op. Suggesties? Vrij gevoelige huid dus moet goed verzorgen en hydrateren.
Heb nu deze:
Hydra Energetic 2in1
PSN & XBL: Denkoyugo
Vandaag maar eens geschoren met de zeep die ik van Daniël had overgenomen.
Zou ie bevallen of moet ie de Shave Cave verlaten?
( YouTube: Batman Transition Sound Effect )
Zoals je op de foto ziet, nog steeds mijn 2011 R41 met al een redelijk oud Rapira mesje erin, dat leek me wel een mooie test voor de slick en protection. De Rod Neep kwast die megaveel water vast houd als prachttester voor de t schuimpje en dan maar de aftershave die ik in huis heb die het beste bij de boel leek te matchen bij de proef afgelopen week.
Het opschuimen ging iets anders dan gepland. Iets teveel water, dus vrij nat schuim wat met wat roeren en terugscheppen vanzelf veranderde in een heel mooi vol creme-achtig lather. Geen vol schuim, maar gewoon bijna creme achtig. Prachtige zachte substantie wat in combinatie met de dikke silvertip knot echt voelt als een wolkje over je wangen.
Die supersterke leergeur verdwijnt vrijwel meteen naar de achtergrond en het kersen geurtje komt wat verder naar voren terwijl je het op je gezicht staat te smeren.
Nou was het mesje al niet het scherpste meer en deze versie van de R41 is echt wel flink agressief, dus dit zou de ultieme test worden voor hoe het schuim zou presteren.....
Als een warm mes door een klontje zachte roomboter... oh man, dat was een partij lekker!
0 irritatie en het mes glijd probleemloos overal doorheen, zelfs in een al wat bottere staat.
Very, very impressive!
Na 3 passes de boel glad en het gezicht echt zijdezacht. Ik denk dat ik prima zonder AS of ASB verder had gekund. De zeep verzorgt echt enorm goed!
Maar goed, zonder AS of ASB is mijn ritueel niet compleet. Dus een lekker splash Pinaud Clubman Special Reserve opgedaan. Qua geur past het prima bij het leergeurtje van de zeep, het mist alleen wat in de zoetigheid van de kers die in de zeep ook terug komt.
Verder moet ik zeggen dat ik ontzettend goed te spreken ben over deze zeep. Had er bij arrival wat twijfels over, maar nu ik hem zo eens gebruikt heb, damn good stuff!
Aanrader!

He, die combo van scheerzeep en aftershave heb ik zaterdag nog aan mijn zwager cadeau gedaan
Ja een heerlijk alternatief op TabacFeronIT schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:49:
[...]
He, die combo van scheerzeep en aftershave heb ik zaterdag nog aan mijn zwager cadeau gedaan
Na een tijdje lezen, producten bekijken etc ben ik tot onderstaand lijstje gekomen wat ik wil gaan bestellen als beginner.
Amazon.de
1x Rasierpinsel Vegan: Premium Rasierpinsel Dachshaar Imitat (weich) von Sir Marlon Grant
1x Proraso Aftershave & scheerzeep 8004395001149 150ml groen
1x qshave verstelbaar Double Edge Classic rasierhobel Mat Zwart gecoat (1 scheermes & fogless Spiegel)
100x rapira Platinum Lux mesjes
Totaal bedrag € 33,50 inclusief verzending.
Aliexpress
1x Gillette Super Blue Shaving Razor € 2,50
Zijn er dingen die ik mis of verkeerd heb in mijn lijstje?
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Heb je al ervaring met Rapira mesjes? Ik zou er niet meteen 100 mesjes van bestellen als ik niet wist hoe de mesjes aanvoelen, zet dat ze niet bevallen, zit je toch met een 100 mesjes pack.SteveV schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:38:
Ik ben al een tijdje klaar met de wegwerp mesjes en ben mij gaan verdiepen in het ouderwets scheren.
Na een tijdje lezen, producten bekijken etc ben ik tot onderstaand lijstje gekomen wat ik wil gaan bestellen als beginner.
Amazon.de
1x Rasierpinsel Vegan: Premium Rasierpinsel Dachshaar Imitat (weich) von Sir Marlon Grant
1x qshave verstelbaar Double Edge Classic rasierhobel Mat Zwart gecoat (1 scheermes & fogless Spiegel)
100x rapira Platinum Lux mesjes
Totaal bedrag € 33,50 inclusief verzending.
Aliexpress
1x Gillette Super Blue Shaving Razor € 2,50
Zijn er dingen die ik mis of verkeerd heb in mijn lijstje?
Die scheerkwast ken ik niet, en lijkt me sterk dat je voor dat bedrag een goede dassenhaar kwast kan kopen, meestal zijn die wel wat duurder. Of het kan wel maar dan is het slechte kwaliteit haar en heel ruw. Ik zou dan eerder voor een Yaqi of OUMO kwast gegaan zijn op AliExpress.
Misschien nog een scheerkom of ga je meteen "kopsoppen" (d.w.z op het gezicht opschuimen)
[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 06-02-2020 18:43 ]
Die dassenhaar borstel is een imitatie dus geen echte.
Ik laat via ome Ali ook nog een "Dscosmetic synthetic hair shaving brush with wood handle" komen mocht die van Amazon niet bevallen.
Dacht dat de mesjes goede waren en qua geld zijn ze niet zo heel duur 6 euro voor 100 stuks en gezien de positieve reacties hier in het topic dacht ik laten we dat maar doen.
Die scheerkom is wel een goeie maar die koop ik hier ter plekke wel.
Dit is wel een mooie scheerkom:SteveV schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:45:
Nope heb geen enkele ervaring alleen met gillette fusion.
Die dassenhaar borstel is een imitatie dus geen echte.
Ik laat via ome Ali ook nog een "Dscosmetic synthetic hair shaving brush with wood handle" komen mocht die van Amazon niet bevallen.
Dacht dat de mesjes goede waren en qua geld zijn ze niet zo heel duur 6 euro voor 100 stuks en gezien de positieve reacties hier in het topic dacht ik laten we dat maar doen.
Die scheerkom is wel een goeie maar die koop ik hier ter plekke wel.
https://www.scheersalon.nl/scuttle-zwart-stoneware-4144.html
DSCosmetic is ook een goede. Dassenhaar imitatie, dus eigenlijk gewoon een syntheet?
Ik zou eerder een sample pack besteld hebben met de kennis van nu, kan via razorbladesclub.com. Kijk daar maar is rond.
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 06-02-2020 18:48 ]
Verwijderd
Die heb ik gehad, en weggedaan. Dat is echt Chineze rommel met een plakkertje in een designdoos en vegan omdat het plastic is. Doe jezelf een plezier en bestel een yaqi of welke andere borstel dan ook.SteveV schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:38:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2020 09:52 ]
Uiterlijk dinsdag heb ik alles binnen van Amazon en dan nog wachten op ome Ali want dat duurt wat langer.
Razorbladesclub
5x Rapira - Platinum Lux
5x Rapira Super Stainless Rapira - Super Stainless
5x voskhod teflon coated razor blades Voskhod - Teflon Coated
5x Polsilver Razor Blades Polsilver - Super Iridium
5x Bic Razor Blades BIC - Chrome Platinum
5x Feather Razor Blades Feather - New Hi-Stainless
Amazon.de Sample pack mesjes
1 voskhod pakket (5 mesjes)
1 rapira Platinum lux pakket (5 mesjes)
1 rapira Swedish Super steel pakket (5 mesjes)
1 rapira Chrome pakket (5 mesjes)
1 rapira Super stainless pakket (10 mesjes)
Amazon.de
1x cineen 3 in 1 scheerset met scheerkwast, zeepbakje en houder
1x qshave verstelbaar Double Edge Classic
Ome Ali
1x Dscosmetic synthetic hair shaving brush with wood handle
1x Gillette Super Blue Shaving Razor For Men Knife 1 Holder With 1 Blade
Hier ga ik de komende tijd mee testen en wat bevalt qua mesjes bestellen we bij.
De scheerkom is uiteraard geen beste kwaliteit maar ook die kunnen we later vervangen door iets moois en dan kan de "wegwerp set" mooi mee op vakantie.
Waarom heb je op en Amazon en op razorbladesclub besteld? Dit zijn wel veel mesjes om mee te beginnen, denk dat het lastig gaat worden om goed te testen.SteveV schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:07:
Gisteravond de bestelling er door gedrukt met wat ik denk een leuke start set is.
Uiterlijk dinsdag heb ik alles binnen van Amazon en dan nog wachten op ome Ali want dat duurt wat langer.
Razorbladesclub
5x Rapira - Platinum Lux
5x Rapira Super Stainless Rapira - Super Stainless
5x voskhod teflon coated razor blades Voskhod - Teflon Coated
5x Polsilver Razor Blades Polsilver - Super Iridium
5x Bic Razor Blades BIC - Chrome Platinum
5x Feather Razor Blades Feather - New Hi-Stainless
Amazon.de Sample pack mesjes
1 voskhod pakket (5 mesjes)
1 rapira Platinum lux pakket (5 mesjes)
1 rapira Swedish Super steel pakket (5 mesjes)
1 rapira Chrome pakket (5 mesjes)
1 rapira Super stainless pakket (10 mesjes)
Amazon.de
1x cineen 3 in 1 scheerset met scheerkwast, zeepbakje en houder
1x qshave verstelbaar Double Edge Classic
Ome Ali
1x Dscosmetic synthetic hair shaving brush with wood handle
1x Gillette Super Blue Shaving Razor For Men Knife 1 Holder With 1 Blade
Hier ga ik de komende tijd mee testen en wat bevalt qua mesjes bestellen we bij.
De scheerkom is uiteraard geen beste kwaliteit maar ook die kunnen we later vervangen door iets moois en dan kan de "wegwerp set" mooi mee op vakantie.
En de voskhod ga je dubbel hebben zo te zien.en rapira super stainless ook. Zit wel wat goede mesjes trouwens bij denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 08-02-2020 14:22 ]
Bevalt me wel zo'n rustmomentje voor jezelf in de dag.
Binnenkort eens op zoek naar een paar lekkere geuren in zeep.
- Prep: Cold water
- Brush: Paladin McInroy Legacy 26 mm Amphora Vesuvius
- Razor : Koraat
- Soap: Talbot Shaving Marloque Wood
- After-shave: Talbot Shaving/Maol Grooming Marloque Wood

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 09-02-2020 18:48 ]

Het plaatje van het Duitse Scheerforum FdR.

Dat ziet er gelikt uitRoosW schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:22:
Schijnbaar binnenkort te koop, twee nieuwe Fatip krabbers, beide Slants, een open en een dichte variant, die gaan direct in bestelling zodra ik die ergens kan kopen :-)
Het plaatje van het Duitse Scheerforum FdR.
[Afbeelding]
Ik heb ze beide bij een Italiaans bedrijf besteld (preorder), samen met een scheerzeep (TFS Rosehip&Roses), dan heb je geen verzendkosten
Voor geïnteresseerden:
https://www.rasoigoodfellas.com/
Scheer je met een Mach3 ook tegen de haren in?Belecthor schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 00:07:
Het lukt mij dus niet om fatsoenlijk te scheren met een safety razor. Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen. Ik heb een tijdje met de Q-shave Chinese versie geschoren en daarna een Mühle R106 aangeschaft en een aantal verschillende mesjes geprobeerd met verscheidene scherpten. Tussendoor (en vaak als ik haast had) met een Mach-3 mesje geschoren. Ik gebruik Proraso groen of Mühle Aloë Vera zeep.
Je kan nog een minder agressieve krabber proberen. Bijvoorbeeld de Feather Popular en dan met de haren mee en schuin op de haren scheren. Tegen de haren in dat is inderdaad gladder, maar slechts enkele uren. Dat is het mij niet waard. Ik scheer zelf net zo gemakkelijk met een krabber als met een cardridge. Kan me ook gewoon onder de douche scheren (daar hangt zo'n autospiegeltje met zuignap)
Of je gebruikt gewoon de Mach3, op zich heb je daar ook mooie houders voor.
/▌
Dat is vooral te danken aan de slickness van de zeep en het gewicht van de krabber, om dat mesje (Derby Premium, die zwarte rakkers) door die haren heen te drukken.
Mesje zelf was idd wel een schrapertje op eigen kracht hoor eej. Maar, eerlijk is eerlijk, na 3 passes is het wel glad!
De Ogallala brandde lekker, dus dan kan ik zeggen (Y) Shave afgerond! Volgende keer weer dit krabber/mesje als combo maar dan met een ander zeepje, kwastje en aftershave.

Jep, glad is het wel, maar wel al de eerste paar druipers in mijn nek te pakken. Niet verwacht dat ik er al zo snel klaar mee zou zijn xD
Ah well, ik ben weer geschoren en ik ruik weer nice.
Prima start van de week!

Vorige week nog eens een nieuwe bestelling binnen gekregen. Ik heb even moeten wennen aan de geur van zowel de zeep als de aftershave balsem. In vergelijking met de Stirling Orange Chill, is de Nordost veel scherper en minder zoet. Het rokerige/houtige aroma is ook wel mooi aanwezig. De combinatie met dat houtige en de sandalhout aftershave balsem is heerlijk!
Ik heb zojuist even gekeken en de volgende krabbers vallen mij op;
- RazoRock Wunderbar Slant
- Ikon x3 Slant
- Rockwell Razor 6s
- (Feather AS-D2S)
De laatste twee hebben geen helling (slant) in de scheerkop, maar trekken mij aan vanwege de - vermoedelijk - goede bouwkwaliteit. Zijn er andere aanbevelingen? De nieuwe krabber moet een verbetering worden van de 37c. Ik ben een eenvoudige scheerder. De afgelopen jaren heb ik mezelf uitstekend gered met een 37c, Feathers, Vergulde Hand en een kleine afgeramde synthetische scheerkwast. Deze scheerkwast had vrijwel altijd de voorkeur over mijn dassenharen kwasten.
Het wordt weer tijd om mijn collectie uit te breiden met lekkere consumables. Een nieuwe krabber hoort daar wat mij betreft ook bij. Ben benieuwd welke opties er zijn tegenwoordig.
Er is zo enorm veel keuze, waarbij je enige beperking je budget en je geduld zijn. Zeep en aftershave koop ik meestal bij Nederlandse (web)winkels en soms bij de drogist op de hoek. Voor krabbers kijk ik vooral op Ebay, waarbij ik redelijk gecharmeerd ben van USSR spul, maar dat is maar net wat je leuk vindt, die heb je inclusief verzendkosten vaak al voor €20 of zo.Oyster schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:46:
Na jarenlang geschoren te hebben met een Merkur 37c slant wordt het tijd om een opvolger te zoeken. Tijdens de afgelopen periode heb ik enkele uitstapjes gemaakt naar andere krabbers, maar de 37c heeft altijd mijn voorkeur gehouden. Over de scheerkwaliteit van de 37c ben ik tevreden, maar ik zie de opvolger graag uitgevoerd in rvs. Of althans, liever niet verchroomd.
- Ikon x3 Slant
- Rockwell Razor 6s
- (Feather AS-D2S)
De laatste twee hebben geen helling (slant) in de scheerkop, maar trekken mij aan vanwege de - vermoedelijk - goede bouwkwaliteit. Zijn er andere aanbevelingen? De nieuwe krabber moet een verbetering worden van de 37c. Ik ben een eenvoudige scheerder. De afgelopen jaren heb ik mezelf uitstekend gered met een 37c, Feathers, Vergulde Hand en een kleine afgeramde synthetische scheerkwast. Deze scheerkwast had vrijwel altijd de voorkeur over mijn dassenharen kwasten.
Het wordt weer tijd om mijn collectie uit te breiden met lekkere consumables. Een nieuwe krabber hoort daar wat mij betreft ook bij. Ben benieuwd welke opties er zijn tegenwoordig.
Vandaag hiermee geschoren:

Bay rum zeepje (heerlijk schuim) en aftershave (heerlijk geurtje, behalve als je het aan mijn vriendin vraag). Russische slant krabber met Feather mesjes, een goede combo bleek achteraf. En de scheerkwast is een metalen kwast met redelijk zachte synthetische haren met een metalen knop.Lekker de tijd genomen met het gewenste resultaat
Heb je wel is naar een Karve gekeken, die is nu erg populair. En je kunt zelf de base plate en open kam of gesloten (A t/m G).Oyster schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:46:
Na jarenlang geschoren te hebben met een Merkur 37c slant wordt het tijd om een opvolger te zoeken. Tijdens de afgelopen periode heb ik enkele uitstapjes gemaakt naar andere krabbers, maar de 37c heeft altijd mijn voorkeur gehouden. Over de scheerkwaliteit van de 37c ben ik tevreden, maar ik zie de opvolger graag uitgevoerd in rvs. Of althans, liever niet verchroomd.
- Ikon x3 Slant
- Rockwell Razor 6s
- (Feather AS-D2S)
https://karveshaving.com/collections/complete-razors
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 19-02-2020 18:32 ]
Als je een goede kwaliteit hebt, niet scheef of met slechte schroefdraad, wat kan er dan beter worden?
Niks. Ik heb een Merkur Futur en ik merk niks anders dan bij m'n andere Merkur (23C) van 25 euro.FeronIT schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:29:
@shadowman12, dat is toch een krabber van €70 ~ 140. Is die echt zo veel beter dan een krabber van twee tientjes? Dat een plastic krabber van €5, Wilkinson sword bv, minder voelt en scheer dan een normale metalen krabber heb ik ervaren. Maar voor mijn gevoel wordt het niet evenredig beter met de prijs.
Als je een goede kwaliteit hebt, niet scheef of met slechte schroefdraad, wat kan er dan beter worden?
Kan niet stoppen met ontploffen!
Geen idee hij is wel handgemaakt en hand gepolijst. En je kunt zelf kiezen hoe aggresief die scheert doordat je base plate kan kiezen. Maar het zijn wel verschillende in de marge, maar wat ik uit de scheer community van verschillende mensen dat ze allemaal erg tevreden zijn over de Karve (en in vergelijking met wolfman die 300 euro kost is deze best gunstig geprijsd). Je zult wel verschillen merken denk ik maar die zijn in de marge.FeronIT schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:29:
@shadowman12, dat is toch een krabber van €70 ~ 140. Is die echt zo veel beter dan een krabber van twee tientjes? Dat een plastic krabber van €5, Wilkinson sword bv, minder voelt en scheer dan een normale metalen krabber heb ik ervaren. Maar voor mijn gevoel wordt het niet evenredig beter met de prijs.
[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 20-02-2020 16:51 ]
Het is voor een heel groot deel het materiaal gebruikt en de vakmanschap waar je voor betaald.FeronIT schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:29:
Kijk anders naar de razorock lupo. Ook erg goed en wat beter voor de portemenee.
PSN & XBL: Denkoyugo
Vind je niet dat je op basis van twee krabbers van hetzelfde merk wel heel snel conclusies klaar hebt?Bob Popcorn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:45:
[...]
Niks. Ik heb een Merkur Futur en ik merk niks anders dan bij m'n andere Merkur (23C) van 25 euro.
Ik heb zelf enige tientallen krabbers van diverse merken, van 1912 tot heden, er zit een enorm verschil in comfort, efficiëntie, gebruikers vriendelijkheid en eindresultaat tussen deze collectie. (Waarbij ik moet mededelen dat de super goedkope Chinese kloon van de Futur van Qshave een stuk vriendelijker scheert als de Futur zelf, milder & efficiënter voor minder als 10 euro. In de kosten zit het niet, het is de hoek waar het mesje in de krabber word gehouden, hoe ver steekt ie voorbij de top plaat, en wat zit er voor (open kam, solid bar etc) en op welke afstand en hoek zit dat, die uitmaken hoe een krabber voelt en performed.
Ook het materiaal is wel degelijk van invloed, voornamelijk middels het gewicht. Een bakeliet krabber moet je heel ander hanteren als een RVS krabber bv.
Ach ik vind die variatie juist zo leuk, sommige happen naar de baas, andere laten hem breed grijnzen
Dank. Echt leuk al die onbekende niche spulletjes. Zelf zou ik het niet zo snel online bestellen. Daarvoor moet ik het echt eerst even ruiken en proberen. Als het straks mooi weer wordt ga ik maar weer eens langs Kapper Eric in Leiden. Heerlijk zaakje en wie weet waar ik mee thuiskom.FeronIT schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:21:
[...]
Er is zo enorm veel keuze, waarbij je enige beperking je budget en je geduld zijn. Zeep en aftershave koop ik meestal bij Nederlandse (web)winkels en soms bij de drogist op de hoek. Voor krabbers kijk ik vooral op Ebay, waarbij ik redelijk gecharmeerd ben van USSR spul, maar dat is maar net wat je leuk vindt, die heb je inclusief verzendkosten vaak al voor €20 of zo.
Vandaag hiermee geschoren:
[Afbeelding]
Bay rum zeepje (heerlijk schuim) en aftershave (heerlijk geurtje, behalve als je het aan mijn vriendin vraag). Russische slant krabber met Feather mesjes, een goede combo bleek achteraf. En de scheerkwast is een metalen kwast met redelijk zachte synthetische haren met een metalen knop.Lekker de tijd genomen met het gewenste resultaat
Die synthetische kwast heb ik overigens ook. Ooit eens op eBay besteld en sindsdien zeer vaak gebruikt. Dat het handvat van de knot af is gevallen interesseert mij eigenlijk niet zoveel .. handzaam en de resultaten zijn altijd uitstekend. Gisteravond heb ik wel mijn dassenharen kwasten opgesnord en het handvat weer even lekker in de olie gezet.
Daarmee ben ik nog niet bekend. Ik zie alweer dat er erg veel keuze is. Voor nu heeft de Rockwell 6s mijn voorkeur, maar ik ga even op onderzoek naar andere mogelijkheden. Het online winkelwagentje is in elk geval alweer gevuld met lekkere (maar bekende) producten. Eerlijk gezegd krijg ik er altijd een beetje keuzestress van. Er is zoveel beschikbaar dat ik het vrij snel allemaal wel weer priem vind en eindig bij het oude bekende. Snel weer even langs Eric.shadowman12 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:30:
[...]
Heb je wel is naar een Karve gekeken, die is nu erg populair. En je kunt zelf de base plate en open kam of gesloten (A t/m G).
https://karveshaving.com/collections/complete-razors
Vooral zeep en aftershave kopen vind ik altijd "moeilijk", dat wil je inderdaad eerst ruiken maar helaas is er bij mij in de buurt (Zuid Limburg) bar weinig keuze aan fysieke winkels waar dit soort spul te koop is.Krabbers en mesjes bestel ik altijd online...Oyster schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:00:
[...]
Dank. Echt leuk al die onbekende niche spulletjes. Zelf zou ik het niet zo snel online bestellen. Daarvoor moet ik het echt eerst even ruiken en proberen. Als het straks mooi weer wordt ga ik maar weer eens langs Kapper Eric in Leiden. Heerlijk zaakje en wie weet waar ik mee thuiskom.
[...]
Om (voor jou) heerlijk geurende zepen te vinden is het makkelijk als je weet in welke hoek je het moet zoeken, gebruik je bepaalde merken Aftershave bv. dan kun je kijken op https://www.fragrantica.com/search/ wat de geur noten van jouw voorkeur zijn, en dan zepen zoeken die dezelfde noten gebruiken. Zelfs als je samples van zepen neemt, is de keuze zo enorm (en nog steeds incompleet) dat je jaren kwijt kunt zijn om iets fatsoenlijks te vinden. Zodra je een beetje weet welke kant je op wilt (als start) is het al makkelijker. Voor de beter Artisane zepen uit de US is https://www.maggardrazors.com/ een goed start punt met redelijke verzendtarieven mits je bij één a twee zeep(en) blijft.Blabla13 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:58:
Ik ben ook overgestapt op krabber en DE mesjes. (Oa naar aanleiding van deze thread)
Bevalt me wel zo'n rustmomentje voor jezelf in de dag.
Binnenkort eens op zoek naar een paar lekkere geuren in zeep.
Kies dan niet bij hen voor de EU zepen (die kun je beter in Nederland of de ons omringende landen kopen) want dan betaal je veel te veel, met alle import heffingen en transportkosten voor het verzenden NAAR de US.. Dichter bij huis is dan al snel 50% goedkoper.
Mocht je in de buurt van Almere wonen, je kunt ook eens je neus in wat van mijn zepen steken om te kijken wat je lekker vind, mede scheerders kunnen altijd een bakkie komen doen
@FeronIT Kijk voor AS en OdT samples eens hier: https://www.barbershopcla...testers-a-s-cologne-e-d-t
[ Voor 4% gewijzigd door RoosW op 22-02-2020 10:12 . Reden: Toevoegen informatie ]
Mijn situatie, ik scheer mijn hoofd, nek en mijn gezicht volledig kaal (op mijn wenkbrauwen na). Mijn gezichtshaar is dik en stug. Ik scheer me onder de douche, zonder spiegel. Alles moet er af dus ik hoef geen lijntjes te volgen. Mijn hoofd doe ik met Boldking, mijn gezicht met Gillette Mach3. Scheerschuim vaak Gillette, maar ik merk eigenlijk geen verschil met andere merken. Van scheergels hou ik niet.
De cartridges gaan denk 10 tot 15 scheerbeurten mee. Als het gaat trekken dan vervang ik.
Mijn spullen koop ik vaak in de aanbieding en in bulk. Kosten vallen hierdoor mee.
Mijn doel is om vlot en glad te scheren. Zonder wondjes. Ik ben tevreden over mijn huidige setup. Maar dit topic bestaat er niet voor niets. Het kan dus wel beter denk ik. Ik ben dus op zoek naar tips om de scheerbeurten efficiënter te maken. Vanaf nu ga ik ook meelezen in dit topic en af en toe teruglezen.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen die volledig kaal door het leven gaan. (Dit zal ik ook geen terugzoeken).
Sinds ik mijn vleespet draag wil ik niet meer terug. Na enkele dagen "jeukt" het alweer en moet het er echt af. Een kop met haar kan ik me niet meer voorstellen ;-)
[ Voor 0% gewijzigd door BeyondThunder op 22-02-2020 11:21 . Reden: . en , ]
Een Leo Frilot Ebonite, 30mm 2 band badger
Dit ding laat mijn Chubby 2 Synthetic eruit zien als een kleintje!

Owh dat is die kwast die van Morad wasLampuhkap schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:25:
Van een Facebook groep een kwast gekocht
Een Leo Frilot Ebonite, 30mm 2 band badger
Dit ding laat mijn Chubby 2 Synthetic eruit zien als een kleintje!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgelopen donderdag gaan ruiken bij de scheersalon in Eersel.
Uitgekomen op de Mondial scheercreme no.908.
Nog maar 1 keer mee geschoren, maar man wat een verschil met DVH 😁👍🏼
Binnenkort in Florida (Tampa) eens kijken of daar iets lokaal is te vinden .
Je zou een tripje kunnen maken naar superior shave in jacksonville.Blabla13 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:39:
@RoosW Bedankt voor de tip.
Afgelopen donderdag gaan ruiken bij de scheersalon in Eersel.
Uitgekomen op de Mondial scheercreme no.908.
Nog maar 1 keer mee geschoren, maar man wat een verschil met DVH 😁👍🏼
Binnenkort in Florida (Tampa) eens kijken of daar iets lokaal is te vinden .
Waar zou dat door komen? Bied proraso gewoon meer bescherming of is dit ook een verschil met scheercreme en zeep? Ik wil graag de sandlewood proberen van old bond street en denk dan voor de zeep te gaan in de hoop dat ik me daar wel zonder irritatie mee kan scheren.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Godsakkeju wat een lekkere shave.
De kwast is echt een monster!
Dat ding slurpt zo enorm veel water op, dat je gewoon VEEEEL TE NAT begint.
Het ding vreet zeep, maar das niet erg
Schuim genoeg om een heeel weeshuis mee te scheren!
3 passes en spekglad. Heerlijk!
D.E. Scheren is niet sneller dat cardridge, eerder langzamer. Het is wel een heel stuk goedkoper en geeft vaak een beter resultaat. Daarnaast wordt het een ritueel dat wel even rust geeft, een momentje voor jezelf...BeyondThunder schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:37:
Hallo mannen (en misschien vrouwen), ik ben nieuw hier. Met als doel meer te weten te komen over jullie scheerkunsten. En nee, ik heb niet alle 123 pagina's doorgenomen. (Wel de OP).
Mijn situatie, ik scheer mijn hoofd, nek en mijn gezicht volledig kaal (op mijn wenkbrauwen na). Mijn gezichtshaar is dik en stug. Ik scheer me onder de douche, zonder spiegel. Alles moet er af dus ik hoef geen lijntjes te volgen. Mijn hoofd doe ik met Boldking, mijn gezicht met Gillette Mach3. Scheerschuim vaak Gillette, maar ik merk eigenlijk geen verschil met andere merken. Van scheergels hou ik niet.
De cartridges gaan denk 10 tot 15 scheerbeurten mee. Als het gaat trekken dan vervang ik.
Mijn spullen koop ik vaak in de aanbieding en in bulk. Kosten vallen hierdoor mee.
Mijn doel is om vlot en glad te scheren. Zonder wondjes. Ik ben tevreden over mijn huidige setup. Maar dit topic bestaat er niet voor niets. Het kan dus wel beter denk ik. Ik ben dus op zoek naar tips om de scheerbeurten efficiënter te maken. Vanaf nu ga ik ook meelezen in dit topic en af en toe teruglezen.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen die volledig kaal door het leven gaan. (Dit zal ik ook geen terugzoeken).
Sinds ik mijn vleespet draag wil ik niet meer terug. Na enkele dagen "jeukt" het alweer en moet het er echt af. Een kop met haar kan ik me niet meer voorstellen ;-)
Als je het wil proberen kun je voor een 15 euro een simpele setup kopen
Ik heb dat ook met Taylor of Old Bond Street, Proraso heeft ook een sandalwood versie.Tiwazz schreef op zondag 23 februari 2020 @ 08:47:
Ik heb een pot scheercreme van taylor of old bond street jermyn en een pot scheerzeep van proraso sensitive. Ik moet zeggen dat iedere keer als ik me scheer met old bond street mijn huid gevoeliger is achteraf, het trekt meer makkelijker een wondje etc. Met de proraso heb ik nooit irritatie, helemaal niets ook niet als ik met na de scheerbeurt met aluin over mijn gezicht ga.
Waar zou dat door komen? Bied proraso gewoon meer bescherming of is dit ook een verschil met scheercreme en zeep? Ik wil graag de sandlewood proberen van old bond street en denk dan voor de zeep te gaan in de hoop dat ik me daar wel zonder irritatie mee kan scheren.
Proraso Rood, en die sandalwood is de een van de weinige die niet synthetisch is (andere sandelwood olie). Ik heb de sandalwood gehad van Taylor of Old Bond Street en van Proraso, en die van Proraso vindt ik veel beter ruiken, maar dat is ook een stukje smaak.
Ik heb hier nog een pot TOBS Sandalwood liggen trouwens, twee keer gebruikt, die kan je zo overnemen als je wil.
Een scheercreme bevalt van zichzelf meestal wat meer vocht al vanuit de productie dus is over het algemeen makkelijker op te schuimen. Bij een scheerzeep moet je dan wat meer werk verrichten om een goed schuim te krijgen en de juiste water verhouding zien te vinden om een goede zeep te krijgen.
Kijk anders ook eens op trythatsoap.com, daar vindt je vast meer scheercremes/zepen met sandalwood. Volgens mij heeft het nederlandse merk scheermonnik ook een sandelwood zeep, alleen noemen zijn hem sandelhout.
Maar wat mij betreft qua sandelwood, blijft Proraso Rood nog de beste, omdat zij als een van de weinige natuurlijke sandelwood olie kunnen gebruiken.
[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 23-02-2020 12:52 ]
Prep: Koud Water
Scheermes: Koraat
Scheerkwast: Paladin McInroy Legacy 28 mm Polo 2XL Phantasia
Scheerzeep: Talbot Shaving Marloque Wood
After-shave: Talbot Shaving/Maol Grooming Marloque Wood
Super zeepje en AS. AS is ook zeer verzorgd.

https://www.toolsofmen.com/is-beard-shampoo-really-worth-it/
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Schuim is net even je eigen voorkeur, moet wel zeggen ook met cartridges, dat vers opgeklopt schuim toch net wel even wat fijner is. Al is het alleen vanwege de geur en de gebruikte middelen erin een stuk natuurlijker. Voor mij was het een afweging qua tijd en resultaat, met een krabber scheren kost meer tijd en voorbereiding, en met name het risico door de vele oneffenheden op mijn hoofd en met name moedervlekken/vlekjes dat het te vaak mis ging. Met mijn Mach 3 systeem kan ik blind scheren zonder bril zonder ook maar iets te raken of mis te doen, en dan ben ik met een kwartier helemaal klaar ipv een half uur met alles eromheen... Gaf mij een stuk meer rust.BeyondThunder schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:37:
Hallo mannen (en misschien vrouwen), ik ben nieuw hier. Met als doel meer te weten te komen over jullie scheerkunsten. En nee, ik heb niet alle 123 pagina's doorgenomen. (Wel de OP).
Met een juist mesje in de krabber heb je alleen een echt veel gladder en mooier resultaat en het haalde in mijn geval wel een hoop 'vervuiling' weg. Ik heb nu zo nu en dan nog wel eens iets van een puistje of een mee eter of zoiets. Dat was toen niet.
Wel veel van geleerd en wel leuk om eens te proberen iig.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
https://soulobjects.de/FeronIT schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:10:
Binnenkort ga ik een paar daagjes naar Berlijn, ik heb al gezien dat er een Muhle winkel is waar ik zeker eens binnenwip. Heeft iemand nog andere tips?
Vond ik de moeite waard, 4 zepen gekocht, echt fijn dat je dr ook even aan mocht ruiken
Mijn laatste aankopen uit Italië zijn binnen!

Nou, ik heb deze week dus ook een Limited Edition Fatip Piccolo binnen gehadRoosW schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:13:
[...]
https://soulobjects.de/
Vond ik de moeite waard, 4 zepen gekocht, echt fijn dat je dr ook even aan mocht ruiken![]()
Mijn laatste aankopen uit Italië zijn binnen!
[Afbeelding]

En een setje vintage Merkurs:

En vandaag maar eens mee geschoren!

Ik ben erg onder de indruk van deze Limited Fatip Piccolo met gesloten baseplate.
Was na 2 passes al glad genoeg om eigenlijk te kunnen stoppen. 3e pass was eigenlijk gewoon voor de fun, want nodig was ie niet.
Super efficient dingetje!

Binnenkort een proberen
IK heb die ook, maar vind de open kam de beste, je bent er echt razend snel razend glad mee, al moet je in het begin uitkijken voor zijn 'bite'Lampuhkap schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:44:
[...]
Nou, ik heb deze week dus ook een Limited Edition Fatip Piccolo binnen gehad![]()
[Afbeelding]
En een setje vintage Merkurs:
[Afbeelding]
En vandaag maar eens mee geschoren!
[Afbeelding]
Ik ben erg onder de indruk van deze Limited Fatip Piccolo met gesloten baseplate.
Was na 2 passes al glad genoeg om eigenlijk te kunnen stoppen. 3e pass was eigenlijk gewoon voor de fun, want nodig was ie niet.
Super efficient dingetje!
Ja, ik kreeg m met een aanbiedingsmail van Barbiere ineens op t oog. En de kleurstelling stond me wel aan, fuck it. Ik koop m gewoonRoosW schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:55:
[...]
IK heb die ook, maar vind de open kam de beste, je bent er echt razend snel razend glad mee, al moet je in het begin uitkijken voor zijn 'bite'Het korte dunne steeltje maakt hem dan ook nog eens heel wendbaar, echt een lekker ding voor die prijs!
Geen spijt van. Was een leuk prijsje voor wat in feite 2 krabbers in 1 zijn. Super scheerdertje
Want volgens HEMA is deze ook geschikt voor naaimachine
Volgens mij moet die van de Hema gewoon gebruikt kunnen worden. Zolang de olie maar "dun" en zuiver is.Amdwarrior schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:54:
Ik heb net een https://www.coolblue.nl/p...raun-series-3-bt3040.html gekocht aangezien ik altijd voorzichtig ben met mijn spul. In handleiding staat reinigen met naaimachine olie ,ik ben een leek erin maar moet het beslist naaimachine olie wezen?
Want volgens HEMA is deze ook geschikt voor naaimachine
[ Voor 96% gewijzigd door FeronIT op 29-02-2020 19:30 ]
Ik heb hem net ook besteld. Heb de Piccolo OC al, erg fijne safety razor. Hoop dat BdF binnenkort ook die Fatip Slant (Lo Storto) gaat verkopenLampuhkap schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:37:
[...]
Ja, ik kreeg m met een aanbiedingsmail van Barbiere ineens op t oog. En de kleurstelling stond me wel aan, fuck it. Ik koop m gewoon
Geen spijt van. Was een leuk prijsje voor wat in feite 2 krabbers in 1 zijn. Super scheerdertje
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 01-03-2020 15:04 ]
Dat doe ik zelf niet. Als ik uit de douche stap, droog ik mijn haren en gezicht, dan maak ik het schuim en breng dat aan. Daarna verder afdrogen en scheren maar.Arjantje72 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:27:
Als je wilt scheren na het douchen en je hebt de zeep opgeklopt, maak je je gezicht dan nog even nat?
Je haren worden zachter van het water, dat effect is niet weg als je je even afdroogt. En in het schuim zit genoeg vocht.
Ik zal deze volgorde ook eens proberen. Ik doe mij nu eerst volledig afdrogen en dan pas schuim makenFeronIT schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:32:
[...]
Dat doe ik zelf niet. Als ik uit de douche stap, droog ik mijn haren en gezicht, dan maak ik het schuim en breng dat aan. Daarna verder afdrogen en scheren maar.
Je haren worden zachter van het water, dat effect is niet weg als je je even afdroogt. En in het schuim zit genoeg vocht.
Ik heb dat gedaan, maar had aldoor zware huidirritatie, nu scheer ik voor het douchen en maak mijn gezicht een beetje nat voor het aanbrengen van het schuim. Je moet gewoon proberen wat voor jou het beste werkt. Een ieders huid en haar is anders en reageert verschillend.Arjantje72 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:27:
Als je wilt scheren na het douchen en je hebt de zeep opgeklopt, maak je je gezicht dan nog even nat?
Het voordeel is dat het schuim kan intrekken terwijl je je afdroogt, hoef je niet extra te wachtenArjantje72 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:49:
[...]
Ik zal deze volgorde ook eens proberen. Ik doe mij nu eerst volledig afdrogen en dan pas schuim maken
RoosW schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Ik heb dat gedaan, maar had aldoor zware huidirritatie, nu scheer ik voor het douchen en maak mijn gezicht een beetje nat voor het aanbrengen van het schuim. Je moet gewoon proberen wat voor jou het beste werkt. Een ieders huid en haar is anders en reageert verschillend.
Goede tips, bedankt jongensFeronIT schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:00:
[...]
Het voordeel is dat het schuim kan intrekken terwijl je je afdroogt, hoef je niet extra te wachten
Verwijderd

Verder had ik deze Yaqi Mellon ook gekocht, de kwaliteit is goed en een slim ontwerp, maar mij niet efficient genoeg. Hij ziet er erg aggresief uit, maar is heel mild. Heb hem weggegeven.

Nice! Ik heb laatst twee Wamie krabbers van rond 1920 gekocht, en 1 geruild voor deze:Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:13:
Er komen veel Fatip krabbers voorbij. Na het lezen van de positieve review van @RoosW dacht ik afgelopen winter, ik moet er ook maar eens aan geloven. De Fatip Piccolo bevalt ontzettend goed. Heb zelfs nog eentje bij gekocht (3 in totaal zelfs, ook nog eentje voor een vriend)
[Afbeelding]
Verder had ik deze Yaqi Mellon ook gekocht, de kwaliteit is goed en een slim ontwerp, maar mij niet efficient genoeg. Hij ziet er erg aggresief uit, maar is heel mild. Heb hem weggegeven.
[Afbeelding]

Oh bijna de Wamie krabbers vergeten:

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 03-03-2020 13:24 ]

En twee leuke TFS samples erbij
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 04-03-2020 17:24 ]
Na enige oefening is dit mijn favoriet, of beter één van m'n favorieten.shadowman12 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:23:
Ik heb hem ook binnen: (Fatip Piccolo Special Edition)
[Afbeelding]
En twee leuke TFS samples erbij
Wat is je ervaring met deze krabber? Hoe effectief en vergevingsgezind is ie?RoosW schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:35:Na twee pogingen en nog steeds stoppels na elke scheerbeurt wou ik eigenlijk deze Charcoal doorverkopen, maar besloot (een zekere hr. Koning deelde mij mede dat je minimaal 5 x moet scheren met een krabber voor je een oordeel kunt geven) er nog een poging aan te wagen, BBS & DFS, dit maal in een stille badkamer, geen lopend water, geen muziek, en wat onthulde de minuscule audio feedback van deze krabber? Dat ik een andere hoek moest gebruiken.
- Charcoal level 2
- Lord Classic (3)
- Yaqi - Evil Zebra
- Chiseled Face - Ghost Town Barber (sample)
- Van der Lovett - Aftershave Balm - Sailors Blend
![]()
![]()
De zeep was knudde, de droge geur prima, maar nat vond ik hem niet lekker, en het schuim was middelmatig (of ik ben gewoon te kieskeurig na de MdC, Stirling & KEPINKH zepen)
[Afbeelding]
En ik ben niet een beetje nieuwsgierig.. dat handvat; welke is dat Twin Helix - en van welk materiaal?
Zoals u begrijpt. Mijn oog is op de CG-2 gevallen..
Na wat oefening en eindelijk de iets andere hoek te hebben gevonden is het een prettige 3 rondes BBS krabber, mogelijk zou ik de lvl 3 beter vinden.Tommy The Cat schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:51:
[...]
Wat is je ervaring met deze krabber? Hoe effectief en vergevingsgezind is ie?
En ik ben niet een beetje nieuwsgierig.. dat handvat; welke is dat Twin Helix - en van welk materiaal?
Zoals u begrijpt. Mijn oog is op de CG-2 gevallen..
Vergevingsgezind, mild en toch effectief.
Ik vind de Gamechanger .89 fijner. Maar goed, smaken verschillen.
De steel is brons, de kop rvs.
TFS Shave & Roses Roseship
TFS Shave & Roses Dracaris
Yaqi 26mm Timberwolf
Wholly Kaw Entropy Man
Ariana and Evans Asian Plum
Noble Otter Lonestar

Een paar verschillende mesjes, gewoon om te testen:
/f/image/Ekt47VEtAw23RypD7GII2kR6.jpg?f=fotoalbum_large)
De Rockwell vanochtend getest en die bevielen prima.
Een lekker zeepje, grapefruit smaak (geur):
/f/image/5gmuZApuxhmyxD3zERvd0pej.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook vanmorgen geprobeerd, ruikt en scheert lekker.
Nieuwe aftershave, peper/limoen geur:
/f/image/X4lecJtJoPHdRCREI6KA2yGU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruikt goed, het verzorgende effect is echter niet zo goed als andere aftershaves die ik heb. Wel een fijn systeem, er zit een pompsysteempje op waardoor je makkelijk kunt doseren
En voor de gratis bestelling, pomonade:
/f/image/tgvsYs5S5SkyiBKNK1L4frx3.jpg?f=fotoalbum_large)
Doet wat het moet doen
[ Voor 0% gewijzigd door FeronIT op 11-03-2020 10:19 . Reden: typo ]
Zepen:
- Ozark Mountain
- Sharp Dressed Man
- Executive Man
- Ramblin' Man
- Arkadia
- Sandpiper
- Piacenza
- Dunshire
Voorlopig dus helemaal klaar en de komende jaren geen zeep meer nodig verwacht ik
Heb je een link/foto van die scheerkom? Ik heb er nog nooit een getest, gebruik altijd een gewoon kommetje van het oude servies.Typhone schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:29:
Zaterdag weer een grote batch Stirling binnen gekregen. Van alles wat ik ontvangen heb vond ik met name die 'shaving mug' extreem fijn met die ribbels/stoppen in het midden. Opschuimen is daarmee wel even een factor 20 sneller en 'makkelijker' geworden. Helemaal omdat de Stirling zepen bekend staan voor het royale gebruik van water wat ze nodig hebben. Was zo slim er meteen twee te bestellen (zijn compact opvouwbaar) dus heb er mooi eentje bij om mee te nemen op reis in de toekomst.
Zepen:
- Ozark Mountain
- Sharp Dressed Man
- Executive Man
- Ramblin' Man
- Arkadia
- Sandpiper
- Piacenza
- Dunshire
Voorlopig dus helemaal klaar en de komende jaren geen zeep meer nodig verwacht ik. Heb het geurenpallet wel een beetje uitgekozen met de EDT/EDP's die ik regelmatig opheb.
Veel van de zepen die je besteld hebt, spreken me ook wel aan. Maar met 5 zepen heb ik momenteel ook even genoeg (al is dat voor sommigen hier bijzonder weinig)
Ik heb zelf deze gebruikt voordat ik over ging naar face lathering:thunderfury schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:09:
[...]
Heb je een link/foto van die scheerkom? Ik heb er nog nooit een getest, gebruik altijd een gewoon kommetje van het oude servies.
Veel van de zepen die je besteld hebt, spreken me ook wel aan. Maar met 5 zepen heb ik momenteel ook even genoeg (al is dat voor sommigen hier bijzonder weinig)
https://www.scheersalon.nl/opschuimbakje-hout.html
Deze lijkt mij persoonlijk ook wel vet, die heeft een dubbele bodem dus kan ik scheerschuim warm houden:
https://www.scheersalon.nl/scuttle-zwart-stoneware-4144.html
Dat is echt wel een killer mail call, wow. Stirling maakt mooie dupes.Zijn we meer merken die ook doen. Zoals bijvoorbeeld Fine Accoutrements en Declaration GroomingTyphone schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:29:
Zaterdag weer een grote batch Stirling binnen gekregen. Van alles wat ik ontvangen heb vond ik met name die 'shaving mug' extreem fijn met die ribbels/stoppen in het midden. Opschuimen is daarmee wel even een factor 20 sneller en 'makkelijker' geworden. Helemaal omdat de Stirling zepen bekend staan voor het royale gebruik van water wat ze nodig hebben. Was zo slim er meteen twee te bestellen (zijn compact opvouwbaar) dus heb er mooi eentje bij om mee te nemen op reis in de toekomst.
Zepen:
- Ozark Mountain
- Sharp Dressed Man
- Executive Man
- Ramblin' Man
- Arkadia
- Sandpiper
- Piacenza
- Dunshire
Voorlopig dus helemaal klaar en de komende jaren geen zeep meer nodig verwacht ik. Heb het geurenpallet wel een beetje uitgekozen met de EDT/EDP's die ik regelmatig opheb.
[ Voor 56% gewijzigd door Turdie op 11-03-2020 11:31 ]
Lijkt me ook wel een uitdaging om die dingen schoon te houden, niet?Typhone schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:11:
Dit zijn de shaving bowls die ik sinds het weekend gebruik. Die gladde hoef ik niet meer.
Hieraan gerelateerd: hoe houden jullie je kwast schoon of wat is jullie reinigingsritueel? Zeker bij een face lather, kan ik me voorstellen dat die kwast toch regelmatig grondig gereinigd moet worden.
Die dingen spoel je af onder de kraan en zijn letterlijk binnen 10 seconden schoon!thunderfury schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:47:
[...]
Lijkt me ook wel een uitdaging om die dingen schoon te houden, niet?
Hieraan gerelateerd: hoe houden jullie je kwast schoon of wat is jullie reinigingsritueel? Zeker bij een face lather, kan ik me voorstellen dat die kwast toch regelmatig grondig gereinigd moet worden.
Ik heb een scuttle gekocht en moet zeggen erg warm blijft het schuim niet. Wellicht doe ik iets verkeerd maar bijzonder vind ik het niet. Dit model is ook vrij diep en dat werkte niet zo lekker met de meeste van mijn kwasten.
Later heb ik nog deze gekocht, hiermee ben ik wel heel blij. Maar van keramiek dus voor op reis is die niet handig.
Ik spoel mijn kwasten gewoon uit, en meestal draai ik ze rond in mijn scheerkom tot ik er geen zeep meer uit zie komen en dan schud ik hem uit. Ik heb overigens op een kwast na alleen syntetische kwasten
[ Voor 12% gewijzigd door koesie op 11-03-2020 13:03 ]