Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:26
hetechtebeest schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:49:
[...]

Dank voor je aanbod. Eerst inderdaad even proberen wat ik heb.
Ik heb net mijn eerste beurt gedaan en ben niet ontevreden. Een paar kleine puntjes bloed, verder lekker glad na WTG, ATG en XTG. Ik heb alleen het idee dat mijn huid nu wat branderig aanvoelt, alsof ik er nog een lading alcohol (aftershave, niet single malt) tegenaan moet gooien. Ik heb wel een aftershavecrême gebruikt van Chanel (had ik nog), maar dat is niet voldoende. Of moet ik nog iets anders doen?
Ik gebruik bij scheer irritatie altijd eerst mijn blok aluin (natmaken, over geschoren huid halen en even wachten) die ik dan met koud water weer afspoel. Daarna een Aftershave Balsem (en dan gebruik ik daarna vaak ook nog Aftershave en of Eau de Toilette, beide bv bij Irish Moos).

• hetechtebeest
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:47
RoosW schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:22:
[...]

Ik gebruik bij scheer irritatie altijd eerst mijn blok aluin (natmaken, over geschoren huid halen en even wachten) die ik dan met koud water weer afspoel. Daarna een Aftershave Balsem (en dan gebruik ik daarna vaak ook nog Aftershave en of Eau de Toilette, beide bv bij Irish Moos).
Aha. Dank voor de tip over het natmaken van de aluin. Ik had gewoon de bloedplekjes aangestipt.

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:43

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:58
Ingelogd schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:42:
[...]

Mijn ervaring is totaal anders.
Nog nooit heb ik een bot Derby mesje gehad, zijn bij mij altijd scherp en erg fijn in gebruik, totaal doe ik er 5 tot 10 scheerbeurten mee.
Heb je dan toevallig de Derby Premium, die zij wel ok. Kijk is op refinedshave.com daar zie je wetenschappelijke testen die scherpte van wat DE mesjes laten zien. Maar ja iedere ervaring is anders(UEKAZ) , maat dat is wel wat ik lees op de internationale scheerfora en de testen die ik net noemde.

shadowman12 wijzigde deze reactie 30-09-2019 13:06 (6%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• 1000Motormuis
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10-10 10:01
RoosW schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:02:
[...]

Wat meer informatie zou handig zijn, wat voor krabber, wat voor DE mesje gebruik je, hoe lang scheer je je, hoe lang gebruik je genoemde krabber, en welke zeep gebruik je?

Dat alles zou het makkelijker maken een goed antwoord te geven, anders word het een riedel aan diverse zaken, die wel of niet van toepassing zouden kunnen zijn.
Excuses voor de late reactie.

In de tussentijd heb ik een beetje lopen experimenteren met warme handdoeken; het lijkt wel aardig wat invloed te hebben! Mijn voorbereiding mag dus waarschijnlijk wel wat beter. (y)

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-10 22:42
shadowman12 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:04:
[...]

Heb je dan toevallig de Derby Premium, die zij wel ok. Kijk is op refinedshave.com daar zie je wetenschappelijke testen die scherpte van wat DE mesjes laten zien. Maar ja iedere ervaring is anders(UEKAZ) , maat dat is wel wat ik lees op de internationale scheerfora en de testen die ik net noemde.
Het zijn de Derby Extra. Die test zegt verder ook niks, veel te veel variabelen, waardoor je bij hetzelfde mesje een totaal andere uitslag kan krijgen. Bijv, de snelheid wordt het mesje met de hand(gevoel) gedaan op het "touwtje", bij de tweede poging beginnen de spieren al anders te reageren (iets met hersenen en aansturing). En scherper is niet per definitie beter.
Ik heb ook andere favorieten mesjes die ik liever gebruik dan de Derby Extra, maar als ik scheer met de Derby Extra vind ik het prima mesje. Mijn ervaring is ook dat een mesje beter scheert na 1 a 2 scheerbeurten, maar ja... dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Alles hangt ook samen voor een fijne scheerbeurt, het juiste scheermes, type baardhaar, huid, techniek, zeep etc.

Ik heb een keer BIC mesjes geprobeerd, zeer slechte ervaring. Kan een slechte badge zijn, maar het zit al tussen mijn oren. Als ik weer een BIC mesje probeer denk ik al dat het slechte mesjes zijn en met het scheren bevestigen mijn hersenen al dat het niet meer goed komt ;)

• FeronIT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:19
@Ingelogd, je hebt helemaal gelijk dat het scheergevoel deels in tussen je oren zit. Natuurlijk speelt alle materiaal mee, maar inderdaad als je denkt "mesje X met zeepje Y en krabber Z op een oneven woensdag levert een bloedbad op, dan wordt het ook een bloedbad 8)7
En meten hoe goed een scheermesje is, dat is helemaal onmogelijk. Scherpte meten is al erg moeilijk, zeker om dat na een scheerbeurt te doen, maar die gast van www.refinedshave.com doet wel een goede poging _/-\o_, doe ik hem niet na.

Vandaag kwam ik in mijn scheerbakje de mesjes van Voskhod tegen, gekregen bij een krabber die ik op Ebay "gewonnen" had. Die bevielen me erg goed, als dat zo blijft, staan ze op een gedeelde eerste plaats, naar de Personna Platinum

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ingelogd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:11:
[...]
Ik heb een keer BIC mesjes geprobeerd, zeer slechte ervaring. Kan een slechte badge zijn, maar het zit al tussen mijn oren. Als ik weer een BIC mesje probeer denk ik al dat het slechte mesjes zijn en met het scheren bevestigen mijn hersenen al dat het niet meer goed komt ;)
Ik heb eens een vintage gillette gekocht, en de verkoper had er een heleboel extra's bij gedaan. Waaronder verschillende mesjes. Een van die mesjes waren de BIC Chrome platinums. Hij vertelde er wel bij dat hij ze verschrikkelijk vond. Ik was daardoor afgeschrikt. Een tijdje later heb ik ze toch maar eens geprobeerd. En wow wat scheerden die dingen lekker. Zo lekker dat ik al een tijd geleden een 100 pak gekocht hebt. Ze winnen het niet van de polsilvers maar staan op een goede tweede plek.

Daarom blijf ik erbij probeer het uit, al zegt een iemand of heel veel iemanden: dit zijn waardeloze mesjes/zepen/etc. Want het zijn geen waardeloze ..... Jij vindt het waardeloos. Het is niet meer als een eigen ervaring/mening waar een ander niet zo veel aan heeft zolang die het niet zelf geprobeerd heeft.

• Lampuhkap

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Ingelogd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:11:
[...]
Mijn ervaring is ook dat een mesje beter scheert na 1 a 2 scheerbeurten, maar ja... dat kan ook tussen mijn oren zitten.
tot voor kort kon me daar niets bij voorstellen, maar sinds een tijdje scheer ik me met Amsafe Apache(personna) mesjes. Gewoon een Chinees mesje. Het eerste gebruik is goed, net als de Mingshi, die ik normaal gebruik. Maar bij de 2e en 3e keer begint ie pas echt soepel te glijden. De meeste mesjes die ik heb geprobeerd, beginnen na 1 scheerbeurt al slechter te worden.
Meer dan 4 scheerbeurten lukt me echter met geen enkel mesje.

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-10 22:42
koesie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:22:
[...]

Ik heb eens een vintage gillette gekocht,
Oude Gillette scheermessen gaan generaties mee. Ik scheer altijd met de Gillette super speed flare tip uit jaren '50 of '60. Scheer daar erg fijn mee.

• Marcel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:52
Leuk! Engelse en USA superspeeds en rockets. Die gaan inderdaad een eeuwigheid mee met normaal gebruik.

• thunderfury
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:21
Ik heb deze week eindelijk eens een bestelling Stirling zepen en post balm gemaakt bij Maggard Razors. Hopelijk komt het hier snel aan zonder al te veel bijkomende kosten!

• koesie
  • Niet online
thunderfury schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:35:
Ik heb deze week eindelijk eens een bestelling Stirling zepen en post balm gemaakt bij Maggard Razors. Hopelijk komt het hier snel aan zonder al te veel bijkomende kosten!
De paar keer dat ik bij hun besteld had heb ik niets extra hoeve te betalen.
Hopelijk heb je ook geluk.

Welke geuren heb je uitgekozen?

• RoosW
thunderfury schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:35:
Voor Maggard geld: Hoe meer je besteld, hoe groter het pakket, hoe eerder een nieuwsgierige douanier gaat kijken of de opgegeven waarde klopt. Ik probeer het meestal tot 2 zepen per keer te beperken, de verzendkosten lopen nl ook best rap op, mijn laatste bestelling is helaas ergens bij de douane, vermoed ik, het duurt nu al veel langer als ik gewend ben.

de aankomende handelsoorlog tussen de EU en US (met dank aan Trump) zal dat niet verbeteren vrees ik.

RoosW wijzigde deze reactie 05-10-2019 11:17 (0%)
Reden: taalvouten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:21
Ik heb de Orange Chill zeep en post shave balm en de Mountain man zeep. Geen al te grote bestelling, dus hopelijk gaat dat vlot de douane voorbij!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
thunderfury schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 07:27:
Ik heb de Orange Chill zeep en post shave balm en de Mountain man zeep. Geen al te grote bestelling, dus hopelijk gaat dat vlot de douane voorbij!
Schijnbaar had PostNL mijn moppers gehoord mijn twee zepen zijn binnen, zonder tussenkomst van vadertje staat :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

• shadowman12
thunderfury schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 07:27:
Kan wel lang duren bij Maggards, reken maar op minimaal 3 weken,zeker als je niet voor USPS first class hebt gekozen. Dan gaat het via Globegistics en die moeten ook nog eerst verwerken. Je kan ze ze wel mailen voor een tracking van Globegistics, dan zie je het meestal todat het de US uitgaat.
Sowieso verzenden ze buiten de US altijd customs friendly, wat betekent dat ze een waarde tussen de $5 en $15 op het pakket zetten.Nog nooit gehad dat een pakket er niet doorheen kwam of dat ik extra moest bijbetalen, ook niet toen ik een paar maanden geleden, 4 zepen bestelde in een keer. Toen ik een zeep bij een Bullgoose bestelde was het wel meteen raak, die hadden gewoon precies de waarde erop gezet,waardoor ik dus 25euro moest betalen bij het postkantoor.

shadowman12 wijzigde deze reactie 06-10-2019 19:02 (40%)

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:50:
[...]

Kan wel lang duren bij Maggards, reken maar op minimaal 3 weken,zeker als je niet voor USPS first class hebt gekozen. Dan gaat het via Globegistics en die moeten ook nog eerst verwerken.
Wat een onzin!! Ik heb meestal mijn spullen die ik bij Maggard bestel binnen 10 dagen in huis, als ik mopper dat het lang duurt is het record bij Maggard wat betreft aantal dagen tot nog toe 14 en het kortst bij Maggard 3!! dagen.

Mijn laatste levering btw:

RoosW wijzigde deze reactie 06-10-2019 19:06 (3%)
Reden: Toevoeging informatie

• shadowman12
RoosW schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:04:
[...]

Onzin ik heb meestal mijn spullen binnen 7 dagen in huis, als ik mopper dat het lang duurt is het record bij Maggard wat betreft aantal dagen tot nog toe 11 en het kortst bij Maggard 3!! dagen.

Mijn laatste levering btw:
[Afbeelding]
Bij mij duurt het sowieso altijd minimaal 2 weken. Kan bij iedereen anders zijn toch, waarom moet je mijn reactie dan meteen als onzin verklaren?Barbarr heb ik ook.

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:06:
[...]

Bij mij duurt het sowieso altijd minimaal 2 weken. Kan bij iedereen anders zijn toch, waarom moet je mijn reactie dan meteen als onzin verklaren?
Omdat het dezelfde route betreft, en ik neem aan dat je in Nederland woont. Het is niet alsof jouw pakjes ineens via Hongarije op de fiets komen.
Een enkele variatie is begrijpelijk, ik heb pakjes uit China bv 10 weken op zwerf gehad, bij Maggard zijn de afbakeningen (sample size - 11 bestellingen) scherp, heel kort (transport en overvliegen schijnbaar geolied) tot maximaal 14 dagen waarbij (als je op je account optie klikt van de site zie je je bestelling, daar staat een T&T nummer, google het nummer kom je bij iets van UPSC of zo uit, daar zie je waar je pakje is, alleen doen ze geen updates geven, al kun je die optie wel kiezen) het kijken naar de T&T leert dat ie bij vertraging immer ergens in Chicago (op de luchthaven) in een depot ligt.

• shadowman12
RoosW schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:13:
[...]

Omdat het dezelfde route betreft, en ik neem aan dat je in Nederland woont. Het is niet alsof jouw pakjes ineens via Hongarije op de fiets komen.
Een enkele variatie is begrijpelijk, ik heb pakjes uit China bv 10 weken op zwerf gehad, bij Maggard zijn de afbakeningen (sample size - 11 bestellingen) scherp, heel kort (transport en overvliegen schijnbaar geolied) tot maximaal 14 dagen waarbij (als je op je account optie klikt van de site zie je je bestelling, daar staat een T&T nummer, google het nummer kom je bij iets van UPSC of zo uit, daar zie je waar je pakje is, alleen doen ze geen updates geven, al kun je die optie wel kiezen) het kijken naar de T&T leert dat ie bij vertraging immer ergens in Chicago (op de luchthaven) in een depot ligt.
Ik heb geen account bij Maggards,ik stuur meestal een reply op de verzendbevestiging met de vraag om het Globegistics tracking number en doen via die weg de tracking. Meestal stopt ie zodra je pakket de US verlaat. Chicago is ook een van de grote distributiecentra ter wereld, dus lijkt mij logisch dat het daar wat langer duurt ;).

shadowman12 wijzigde deze reactie 06-10-2019 20:52 (8%)

• RoosW
Mijn laatste aanwinst :-D

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Als ik zo vrij mag zijn. Wat een lelijk ding! :+

• RoosW
Tommy The Cat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn. Wat een lelijk ding! :+
Smaken verschillen, ik vind hem prachtig, en belangrijker, hij scheert geweldig.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:06

rolandos582

Gaming addict x)

Tot nu toe bevalt me de gamechanger 0.84p uitstekend, samen met de Tuxedo Plissoft Barrel Synthetic Shaving Brush 24mm goede ervaringen!

Gebruik nu een bolzano superinox mesje en die bevalt me tot nu toe erg goed! Met WTG + XTG + XTG niet ultra glad maar zeker close. ATG tot nu toe geen positieve ervaringen.

De Haslinger Sheepmilk & Lanolin Shaving Soap doet het goed, zo langzaam ook maar eens wat andere zeepjes halen! Zo'n aluinblokje was inderdaad een goede koop, dat helpt een hoop!

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• shadowman12
Vandaag voor het eerste de Mitchell Wool Fat zeep geprobeerd, wow wat een goede zeep, alleen geur is niet mijn favoriet ;)

rolandos582 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:40:
Tot nu toe bevalt me de gamechanger 0.84p uitstekend, samen met de Tuxedo Plissoft Barrel Synthetic Shaving Brush 24mm goede ervaringen!

Gebruik nu een bolzano superinox mesje en die bevalt me tot nu toe erg goed! Met WTG + XTG + XTG niet ultra glad maar zeker close. ATG tot nu toe geen positieve ervaringen.

De Haslinger Sheepmilk & Lanolin Shaving Soap doet het goed, zo langzaam ook maar eens wat andere zeepjes halen! Zo'n aluinblokje was inderdaad een goede koop, dat helpt een hoop!
Op shavedash.com kun je samples van zepen bestellen, scheelt je geld stuk slaan op een zeep, wat er zijn zoveel zoveel zepen met zoveel verschillende geuren en geurmengsels, allemaal zo smaak gebonden ;). Die zeep samples kun je gewoon onder in scheerkom duwen en opschuimen maar.

shadowman12 wijzigde deze reactie 09-10-2019 16:11 (80%)

• Yanivano
  • Laatst online: 20:36
rolandos582 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:40:

Aluin heeft mij, vooral in het begin, ook goed geholpen.
Tegenwoordig gebruik ik nog amper aluin, steeds minder last van wondjes/irritatie.
Aantal passes scheren, beetje witch hazel en een aftershave balm werkt voor mij momenteel het beste qua gevoel.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:10:
Vandaag voor het eerste de Mitchell Wool Fat zeep geprobeerd, wow wat een goede zeep, alleen geur is niet mijn favoriet ;)

[...]

Op shavedash.com kun je samples van zepen bestellen, scheelt je geld stuk slaan op een zeep, wat er zijn zoveel zoveel zepen met zoveel verschillende geuren en geurmengsels, allemaal zo smaak gebonden ;). Die zeep samples kun je gewoon onder in scheerkom duwen en opschuimen maar.
Ik zat al even te kijken, maar zoveel keuze! Waar begin je dan?

Ik zat er ook aan te denken om een echte ''scheerkom'' te nemen. Zoiets bijvoorbeeld : https://www.hetscheerhuys...k-met-handvat-black196679

Denk dat dit hem word :

Zeker de https://www.maggardrazors...rford-shaving-soap-5-8oz/ ben ik heel hyped voor! Ben grote fan van Tom Ford parfum, dus hun shaving cream idee zal dan ook wel erg nice zijn!

rolandos582 wijzigde deze reactie 09-10-2019 18:28 (16%)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• FeronIT
@rolandos582 een scheerkom heb op ebay gewonnen voor €0.01. Voorlopig ga ik daar ook een geld aan uitgeven :)

• shadowman12
rolandos582 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:03:
[...]

Ik zat al even te kijken, maar zoveel keuze! Waar begin je dan?

Ik zat er ook aan te denken om een echte ''scheerkom'' te nemen. Zoiets bijvoorbeeld : https://www.hetscheerhuys...k-met-handvat-black196679

Denk dat dit hem word :
[Afbeelding]

Zeker de https://www.maggardrazors...rford-shaving-soap-5-8oz/ ben ik heel hyped voor! Ben grote fan van Tom Ford parfum, dus hun shaving cream idee zal dan ook wel erg nice zijn!
Goede keus qua zepen.Je hebt wel veel stirling zepen, daar is dan alleen de geur anders, wil je ook niet wat ander zeepmakers proberen?
De volgende kan ik erg aanraden:
  • Noble Otter
  • Declaration Grooming
  • Wickham Soap Co
  • Saponificio Varesino
  • Southern Withcrafts
  • Wholly Kaw
  • Mitchell Wool Fat
Ja er is enorm veel keus qua zepen. er zijn ook wel mensen die hebben meer dan 200 scheerzepen. Die kommen van scheerhuys zijn erg mooi, worden gemaakt door een goede pottenbakker (M-Keramiek). Zelf heb ik een houten scheerkom van The Goodfellas, met natte scheerzeep handen valt zo'n keramieken scheerkom zo kapot. Ja eau-de-cologne dupes worden er veel gemaakt. Zo is bijvoorbeeld Stirling Executive Man gebaseerd op Creed Aventus. En Declaration Grooming Taxes op Dior Sauvage. Er zijn ook zeep makers die op aanvraag zepen maken, en daar kun je het geur profiel gewoon heen sturen (Gingers Garden bijvoorbeeld).Als ik het me goed herinner heeft @Lampuhkap daar een zeep laten maken op basis van Paco Rabanne One Million.
Ik wil ook binnenkort mijn eerste Tom Ford geur kan kopen (Ombre Leather), heb hem al een keer ergens geroken.

shadowman12 wijzigde deze reactie 09-10-2019 19:41 (33%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:11:
[...]

Goede keus qua zepen.Je hebt wel veel stirling zepen, daar is dan alleen de geur anders, wil je ook niet wat ander zeepmakers proberen?
De volgende kan ik erg aanraden:
  • Noble Otter
  • Declaration Grooming
  • Wickham Soap Co
  • Saponificio Varesino
  • Southern Withcrafts
  • Wholly Kaw
  • Mitchell Wool Fat
Ja er is enorm veel keus qua zepen. er zijn ook wel mensen die hebben meer dan 200 scheerzepen. Die kommen van scheerhuys zijn erg mooi, worden gemaakt door een goede pottenbakker (M-Keramiek). Zelf heb ik een houten scheerkom van The Goodfellas, met natte scheerzeep handen valt zo'n keramieken scheerkom zo kapot. Ja eau-de-cologne dupes worden er veel gemaakt. Zo is bijvoorbeeld Stirling Executive Man gebaseerd op Creed Aventus. En Declaration Grooming Taxes op Dior Sauvage. Er zijn ook zeep makers die op aanvraag zepen maken, en daar kun je het geur profiel gewoon heen sturen (Gingers Garden bijvoorbeeld).Als ik het me goed herinner heeft @Lampuhkap daar een zeep laten maken op basis van Paco Rabanne One Million.
Ik wil ook binnenkort mijn eerste Tom Ford geur kan kopen (Ombre Leather), heb hem al een keer ergens geroken.
Ik zal er eens naar kijken! Zeker zo'n custom made iets is zeker iets wat ik zal overwegen!
Ik vind de Ombre Leather een beetje too much maar de Tom Ford Noir Extreme heb ik (daar wil ik ook een zeep oid van) en de grey vetiver/oud wood heb ik ook. Het is gewoon een verademing!

• hetechtebeest
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:47
shadowman12 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:10:

Goede tip van die site. Meteen maar eens wat besteld.
https://shavedash.com/pro...amples-England/p/46823368
https://shavedash.com/pro...-samples-Italy/p/58520016
https://shavedash.com/pro...sample-England/p/72791010
https://shavedash.com/pro...-samples-Italy/p/44059602
https://shavedash.com/pro...ps-samples-USA/p/67985819
https://shavedash.com/pro...ps-samples-USA/p/52116088
https://shavedash.com/pro...s-samples-USA/p/131987296
https://shavedash.com/pro...samples-France/p/84126752

Zomaar een willekeurig rijtje.

• Lampuhkap

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Wat voor grootte scheer kom gebruiken jullie eigenlijk? Ik zat zelf namelijk te denken aan 14cm ivb grote handen? En wat denken jullie van zo'n oortje aan een scheer kom? Is dat nou echt handig of kun je prima zonder?

Ben wel benieuwd wat voor scheer kommen jullie allemaal hebben! Share :-)

• RoosW
rolandos582 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:
Wat voor grootte scheer kom gebruiken jullie eigenlijk? Ik zat zelf namelijk te denken aan 14cm ivb grote handen? En wat denken jullie van zo'n oortje aan een scheer kom? Is dat nou echt handig of kun je prima zonder?

Ik heb een soep kom (schatting: 18cm), met richels in de wanden, gekocht op een alternatievo/zweefneef markt, prachtig grijs met zwart keramiek, schuimt als een malle, wel erg groot. Ook een gekregen Turkse kom met oor, metaal (koper?) met een deuken patroon in de wanden. Keramiek bevalt me beter, een oor is niet nodig, en ik vind de extra beweegruimte in de grote kom prettig, maar ja ik gebruik dan ook meestal 26mm tot 30mm borstels.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

RoosW schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Ik heb een soep kom (schatting: 18cm), met richels in de wanden, gekocht op een alternatievo/zweefneef markt, prachtig grijs met zwart keramiek, schuimt als een malle, wel erg groot. Ook een gekregen Turkse kom met oor, metaal (koper?) met een deuken patroon in de wanden. Keramiek bevalt me beter, een oor is niet nodig, en ik vind de extra beweegruimte in de grote kom prettig, maar ja ik gebruik dan ook meestal 26mm tot 30mm borstels.
Juist, ik heb nu een 14CM kom besteld van keramiek :-) Heb ook vrij grote handen dus kan het makkelijk vast houden, zo'n oor lijkt mij alleen maar onhandig. Maakt het eigenlijk uit of richels in de wanden of bodem hebt?

• leon0013
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17:07

leon0013

Ooit waren het er twaalf

rolandos582 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:38:
[...]
Maakt het eigenlijk uit of richels in de wanden of bodem hebt?
In mijn ervaring eigenlijk niet. Heb een bamboe (soep) kom van e-bay geplukt en dat schuimt ook prima ondanks dat het geen richels heeft. Tegenwoordig schuim ik rechtstreeks op m'n gezicht en die heeft ook geen kunstmatig aangebrachte richels...

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• BRT
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Ik had een grote kop bij de kringloopwinkel gehaald. Deze heb ik vernield door een verkeerde tip.

Dit schaaltje vond ik bij de bakspullen van mijn vrouw: de Ikea Blanda. Werkt heel goed, breed en laag.

• shadowman12
rolandos582 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:

Ik heb deze van hout. Ik gebruik hem alleen om samples mee op te schuimen, bij een normale zeep doe ik "face lathering"/ "kopsoppen" :P

shadowman12 wijzigde deze reactie 10-10-2019 18:00 (11%)

• koesie
  • Niet online
Ik heb deze kom. Ben er erg blij mee en ik vindt het oor wel prettig.
Lijkt extra grip te geven op het keramiek, en ik hebt toch meestal vochtige handen.

• RoosW
rolandos582 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

Juist, ik heb nu een 14CM kom besteld van keramiek :-) Heb ook vrij grote handen dus kan het makkelijk vast houden, zo'n oor lijkt mij alleen maar onhandig. Maakt het eigenlijk uit of richels in de wanden of bodem hebt?
Nee, eerlijk gezegd, ik heb ook patroon en rand loze geprobeerd en dat gaat net zo goed, misschien een pols slag meer werk ;-)

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-10 14:00
Leuk om te zien dat dit topic nog altijd zeer actief is! Complimenten aan RoosW voor de enorme update aan de topic start.

Zelf ben ik na heel wat experimenteren op scheergebied eindelijk een beetje gesetteld, met wat voor mij de beste combinatie bleek van gemak en comfort, met kosten op een iets lagere prioriteit. Een enkele keer probeer ik eens iets nieuws, maar meestal verval ik toch terug in mijn primaire 'set-up'.

Ik heb best een aardige baardgroei (type 5 o'clock shadow) met redelijk stugge haren. Welke scheermethode ik ook gebruik, bij onvoldoende prep is de scheerbeurt eigenlijk altijd erg ruw. Deze prep vind ik dus zeer belangrijk. Een goede zeep is fijn, maar door veel uit te proberen ben ik uiteindelijk blijven hangen bij het gebruik van scheergels. En dan niet het type scheergel die een foam wordt in je hand, maar een gel welke echt een gel blijft en primair dient als een glijmiddel. De 2e voorwaarde voor de goede prep is dat ik eigenlijk altijd onder de douche scheer tenzij dat door omstandigheden niet kan. De huid goed nat maken en houden, de gel opbrengen en na afloop eenvoudig alles weg kunnen spoelen, en eveneens mijn mesje goed kunnen uitspoelen tussen de passes, is voor mij eigenlijk een must voor een goede comfortabele natte scheerbeurt.

Mijn primaire set-up is heel simpel:
Wilkinson Sword Hydro 5 cartridge
Sauvecito Shave Gel

Meer dan dit gebruik ik niet (meer). Ik vind dit een perfect systeem, omdat ik de Hydro 5 gewoon een goed mesje vind. Als je deze in aanbieding koopt zijn de cartridges ongeveer €2 per stuk, en ik kan daar minimaal 2 weken mee vooruit. Dus ben ik €50 per jaar kwijt aan de mesjes. Ook de Sauvecito gel is goed en betaalbaar, en één zo'n flesje gaat ongeveer een half jaar mee. Twee flesjes met verzendkosten komt op €30. De gel breng ik gewoon met m'n handen aan. Ik gebruik verder geen pre- of after-shave producten.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik door veel oefenen en afkijken ik ook wel wel een betere scheerder ben geworden in de loop der jaren. In plaats van de streven naar een zo glad mogelijke scheerbeurt, kies ik liever voor comfort. Met de Hydro 5 heb ik eigenlijk maar één pass with the grain nodig voor een glad (genoeg) scheerresultaat, wat zowel mijn huid als de levensduur van de cartridge ten goede komt. Ook laat ik het mesje nooit meer liggen onder de douche, maar klop die netjes droog en leg hem droog weg, ook dat komt de levensduur van de mesjes erg ten goede.

Dat maakt dat de rest voor mij overbodig is geworden. De ambachtelijke zepen, mooie kwasten, kommetjes voor het opkloppen van de zeep, open messen, enzovoorts, is natuurlijk allemaal fantastisch, maar als je zoals ik eigenlijk elke dag scheert zijn deze handelingen behoorlijk tijdrovend, en daarnaast ook verre van goedkoop. Je bespaart dan misschien wel op de mesjes, maar als je vervolgens €100+ voor een kwast uitgeeft (welke toch ook slijten na verloop van tijd) of aan andere accessoires, dan kun je eigenlijk niet meer beargumenteren dat met een double edge of open mes scheren goedkoper is. Geen oordeel over mensen die dat doen natuurlijk, het blijft een prachtige hobby. Maar ik ben dus zelf meer teruggevallen in de modus 'functionaliteit boven vorm'.

Wellicht een tip voor de cartridge scheerders die wel eens iets anders willen uitproberen: Een tijdje terug ben ik tegen een mooi scheersysteem aangelopen van het wel bekende Japanse Feather. Zij zijn natuurlijk bekend door een double edge mesjes, maar in Japan verkopen zij ook (zeer goed betaalbare) cartridge systemen met de naam Feather F-System. Deze lijn bestaat uit meerdere houders en mesjes die allemaal uitwisselbaar zijn. Zelf heb ik de MR3 Neo uitgeprobeerd en vind dit een zeer goede cartridge. Lekker scherp zoals we van Feather gewent zijn. Ze hebben dat typische Feather "de eerste scheerbeurt is een tikkeltje te rauw, maar daarna worden ze perfect"-karakter van de double edge mesjes. In Japan zijn de cartridges zeer goed betaalbaar (9 stuks voor ¥1450, €1,35 per stuk), maar als je ze gaat bestellen via ebay dan gaan de prijzen al snel richting de Hydro 5. Zelf blijf ik voorlopig bij die laatste, naar mijn idee toch net iets comfortabeler en natuurlijk eenvoudiger te verkrijgen.

• FeronIT
@ebia als je je voor de kosten doet is straight of double edge denk ik wel de beste keuze, simpel krabbertje, giga pak mesjes en 1 zeep met 1 kwast. Alles meer wordt een hobby en dan gaat het niet meer om de kosten.
Natuurlijk is het voor iedereen anderz wat hij qua scheer ervaring verwacht en wie er wat aan wilt uitgeven.
Ik heb me 25 jaar prima geschoren met een cardridge en scheerschuim

• shadowman12
ebia schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:04:
Leuk om te zien dat dit topic nog altijd zeer actief is! Complimenten aan RoosW voor de enorme update aan de topic start.

Zelf ben ik na heel wat experimenteren op scheergebied eindelijk een beetje gesetteld, met wat voor mij de beste combinatie bleek van gemak en comfort, met kosten op een iets lagere prioriteit. Een enkele keer probeer ik eens iets nieuws, maar meestal verval ik toch terug in mijn primaire 'set-up'.

Ik heb best een aardige baardgroei (type 5 o'clock shadow) met redelijk stugge haren. Welke scheermethode ik ook gebruik, bij onvoldoende prep is de scheerbeurt eigenlijk altijd erg ruw. Deze prep vind ik dus zeer belangrijk. Een goede zeep is fijn, maar door veel uit te proberen ben ik uiteindelijk blijven hangen bij het gebruik van scheergels. En dan niet het type scheergel die een foam wordt in je hand, maar een gel welke echt een gel blijft en primair dient als een glijmiddel. De 2e voorwaarde voor de goede prep is dat ik eigenlijk altijd onder de douche scheer tenzij dat door omstandigheden niet kan. De huid goed nat maken en houden, de gel opbrengen en na afloop eenvoudig alles weg kunnen spoelen, en eveneens mijn mesje goed kunnen uitspoelen tussen de passes, is voor mij eigenlijk een must voor een goede comfortabele natte scheerbeurt.

Sauvecito Shave Gel

Meer dan dit gebruik ik niet (meer). Ik vind dit een perfect systeem, omdat ik de Hydro 5 gewoon een goed mesje vind. Als je deze in aanbieding koopt zijn de cartridges ongeveer €2 per stuk, en ik kan daar minimaal 2 weken mee vooruit. Dus ben ik €50 per jaar kwijt aan de mesjes. Ook de Sauvecito gel is goed en betaalbaar, en één zo'n flesje gaat ongeveer een half jaar mee. Twee flesjes met verzendkosten komt op €30. De gel breng ik gewoon met m'n handen aan. Ik gebruik verder geen pre- of after-shave producten.

Dat maakt dat de rest voor mij overbodig is geworden. De ambachtelijke zepen, mooie kwasten, kommetjes voor het opkloppen van de zeep, open messen, enzovoorts, is natuurlijk allemaal fantastisch, maar als je zoals ik eigenlijk elke dag scheert zijn deze handelingen behoorlijk tijdrovend, en daarnaast ook verre van goedkoop. Je bespaart dan misschien wel op de mesjes, maar als je vervolgens €100+ voor een kwast uitgeeft (welke toch ook slijten na verloop van tijd) of aan andere accessoires, dan kun je eigenlijk niet meer beargumenteren dat met een double edge of open mes scheren goedkoper is. Geen oordeel over mensen die dat doen natuurlijk, het blijft een prachtige hobby. Maar ik ben dus zelf meer teruggevallen in de modus 'functionaliteit boven vorm'.
Onzin, jouw kosten arrangement vind ik een beetje overdreven. Kwasten van 100 euro+ vind ik ook overdreven, op AliExpress kan ik al hele goede kwasten krijgen voor 10euro of zelfs minder:
https://nl.aliexpress.com/item/33039812247.html

Een goede scheerzeep van max 30 euro, daar doe je jaren mee. Er zijn natuurlijk ook wel kwasten van 100euro+, maar er zijn ook hele goede goedkopere opties.

Gold Dollar open scheermes kost ook maar een paar tientjes of 200 feathers mesjes haal ik ook voor ongeveer 20 euro op ebay

Goede prep(voorbereiding) is inderdaad belangrijk, maar dat kan op vele manieren. Ik doe dat bijvoorbeeld door mijn gezicht even nat te maken met warm water, en dan face lathering, gewoon het schuim opschuimen op mijn gezicht en dan een minuutje wachten,

shadowman12 wijzigde deze reactie 11-10-2019 18:59 (23%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Gemiddelde kosten :

- Kwast €25
- Kommetje €15
- Krabbertje €50
- Mesjes €10
- Scheerzeep €10
- Aftershave €15
- Aluinblokje €3

Denk je dat hiermee al een heel eind komt, is een klein beetje een investering maar wel 1 waar je jarenlang plezier van hebt

• shadowman12
rolandos582 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:00:
Gemiddelde kosten :

- Kwast €25
- Kommetje €15
- Krabbertje €50
- Mesjes €10
- Scheerzeep €10
- Aftershave €15
- Aluinblokje €3

Denk je dat hiermee al een heel eind komt, is een klein beetje een investering maar wel 1 waar je jarenlang plezier van hebt
Kwast kan goed koper gemiddeld

Krabbertjes kan ook goedkoper gemiddeld

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

I mean sure, china kun je alles goedkoper krijgen. Ik baseer het even op Nederlandse prijzen + kwaliteit. Als je budget wil, kan het altijd goedkoper. Gemiddeld is het gemiddelde tussen goedkoopste + duurste :-)

• shadowman12
rolandos582 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:06:
[...]

I mean sure, china kun je alles goedkoper krijgen. Ik baseer het even op Nederlandse prijzen + kwaliteit. Als je budget wil, kan het altijd goedkoper. Gemiddeld is het gemiddelde tussen goedkoopste + duurste :-)
Oke, dan had je dat er even bij moeten zeggen.
Maar 50 euro voor een krabber vind ik echt al aan de hoge kant ook als je naar de Nederlandse prijzen kijkt.

• Tommy The Cat
ebia schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:04:

Sauvecito Shave Gel

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik door veel oefenen en afkijken ik ook wel wel een betere scheerder ben geworden in de loop der jaren. In plaats van de streven naar een zo glad mogelijke scheerbeurt, kies ik liever voor comfort. Met de Hydro 5 heb ik eigenlijk maar één pass with the grain nodig voor een glad (genoeg) scheerresultaat, wat zowel mijn huid als de levensduur van de cartridge ten goede komt. Ook laat ik het mesje nooit meer liggen onder de douche, maar klop die netjes droog en leg hem droog weg, ook dat komt de levensduur van de mesjes erg ten goede.

Wellicht een tip voor de cartridge scheerders die wel eens iets anders willen uitproberen: Een tijdje terug ben ik tegen een mooi scheersysteem aangelopen van het wel bekende Japanse Feather. Zij zijn natuurlijk bekend door een double edge mesjes, maar in Japan verkopen zij ook (zeer goed betaalbare) cartridge systemen met de naam Feather F-System. Deze lijn bestaat uit meerdere houders en mesjes die allemaal uitwisselbaar zijn. Zelf heb ik de MR3 Neo uitgeprobeerd en vind dit een zeer goede cartridge. Lekker scherp zoals we van Feather gewent zijn. Ze hebben dat typische Feather "de eerste scheerbeurt is een tikkeltje te rauw, maar daarna worden ze perfect"-karakter van de double edge mesjes. In Japan zijn de cartridges zeer goed betaalbaar (9 stuks voor ¥1450, €1,35 per stuk), maar als je ze gaat bestellen via ebay dan gaan de prijzen al snel richting de Hydro 5. Zelf blijf ik voorlopig bij die laatste, naar mijn idee toch net iets comfortabeler en natuurlijk eenvoudiger te verkrijgen.
Ik ben als beginner aan het experimenteren, nu alleen met mesjes in een open en gesloten kam (met name open omdat dit m.i. meer van het mes vraagt). Het lijkt erop dat geen enkel mesje perfect is (idzv teveel weerstand) dus zodra ik een keuze heb gemaakt ga ik verder met de zepen maar vooral met de prep (die is nu waarschijnlijk te beperkt).

Waar ik benieuwd naar ben. Heb je met een safety razor weleens een intensieve prep toegepast zoals onderstaand? Had je ook dan geen comfortabele scheerbeurt?

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:46:
[...]

Ik ben als beginner aan het experimenteren, nu alleen met mesjes in een open en gesloten kam (met name open omdat dit m.i. meer van het mes vraagt). Het lijkt erop dat geen enkel mesje perfect is (idzv teveel weerstand) dus zodra ik een keuze heb gemaakt ga ik verder met de zepen maar vooral met de prep (die is nu waarschijnlijk te beperkt).

Waar ik benieuwd naar ben. Heb je met een safety razor weleens een intensieve prep toegepast zoals onderstaand? Had je ook dan geen comfortabele scheerbeurt?

[YouTube: Best Pre-Shave Routine]
Ja maar ik merkte geen verschil t.o.v van bijvoorbeeld face lathering. Wat bij mij ook wel goed werkt is met koud water scheren. Dit is de verklaring ervoor waar ik me wel in kan vinden:

A hair, as is well known, is a tube composed of a hard fibrous substance, growing from a bulb or root, which secretes an oily matter.
This oil works its way up through the hair, and by permeating all parts, renders the hair soft and pliable. Now in this natural oily condition, it is very difficult to cut the hair with a razor, and it becomes even more difficult if the beard be made still softer by the application of hot water. Many do this, and it is no wonder they find shaving difficult. When this is done, the hairs become soft and limp, and the razor will either slip over them entirely, or else cut partly into them, bend them back and shave them lengthwise, all the while pulling and straining them at the roots, and making the process of shaving most painful.

Bron: https://www.artofmanliness.com/articles/cold-water-shaving/

Geofatboy zijn filmpjes zijn leuk, maar er zit zoveel verkoop in, en na een paar weet je het wel wat hij te zeggen heeft, dat ik liever ander "scheer Youtubers" volg, die ken ik tegen ben gekomen via reddit. Mijn favorieten zijn eigenlijk wel Michael Freedberg, die heeft een hele mooie introductie tutorial en lekker down to earth. Je hoeft thuis echt niet met warme handdoeken aan de gang, dat zo'n onzin, want Geofatboy verkoopt die doeken toevallig.

shadowman12 wijzigde deze reactie 11-10-2019 22:15 (68%)

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-10 07:33

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

rolandos582 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:06:
[...]

De kwaliteit van Qshave is echt niet slecht hoor. Helemaal niet zelfs. De mesjes heb ik eerder al uitgelegd en zijn branded voor Qshave. Zijn gewoon kwaliteit mesjes.

Laten we wel zijn dat het een grote hype is en aan een hype hangt een bepaald prijskaartje. Ik heb een simpele kwast, Palmolive scheercreme of de Gulden Hand, een Qshave krabber en mes voor mijn hoofd. Voorbereiden en scheren gaat gewoon onder de douche. Ik scheer helemaal niet volgens welke regel dan ook en gaat prima.

Tuintje wijzigde deze reactie 11-10-2019 22:24 (24%)

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• ebia
FeronIT schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:10:
@ebia als je je voor de kosten doet is straight of double edge denk ik wel de beste keuze, simpel krabbertje, giga pak mesjes en 1 zeep met 1 kwast. Alles meer wordt een hobby en dan gaat het niet meer om de kosten.
Ja, ben ik met je eensch, het kan heel goedkoop als het moet. Toch merkte ik, bij mijzelf althans, dat ik steeds bleef streven naar 'nog beter'. Het simpele krabbertje was misschien toch wel niet zo goed, toch maar eens een upgrade kiezen, of toch een een open mes proberen. Dat ene mesje was het toch niet, nog weer wat andere proberen. Hey, ik lees goede dingen over die andere zeep, die ga ik ook maar bestellen. En zo door...

• RoosW
ebia schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 02:50:
[...]

Ja, ben ik met je eensch, het kan heel goedkoop als het moet. Toch merkte ik, bij mijzelf althans, dat ik steeds bleef streven naar 'nog beter'. Het simpele krabbertje was misschien toch wel niet zo goed, toch maar eens een upgrade kiezen, of toch een een open mes proberen. Dat ene mesje was het toch niet, nog weer wat andere proberen. Hey, ik lees goede dingen over die andere zeep, die ga ik ook maar bestellen. En zo door...
Ach, ik vind het nu een leuke hobby, al heb ik harde limieten gesteld naar wat ik maximaal aan 1 krabber uitgeef, en na de financiële shock van een aankoop van twee MdC zepen (waarvan ik er 1 direct weggeven heb, omdat de geur mij niet beviel) besloten ook daar een limiet aan te stellen, ik heb denk ik nu wel het maximum gehaald van wat ik aan zepen in huis wil (iets van 40) en verkoop eerst wel weer degene die ik niet of slechts 1x geprobeerd heb. Ook mijn kwasten is nu wel goed zo, als de laatste twee binnen zijn wil ik eigenlijk alleen nog zo een Razorock met lange Aluminium handgreep.
Mijn interesse richt zich wat krabbers betreft nu op de oudjes, liefst Open Kam of Slants, en ik ben een zijsprong aan het doen naar oude Single Edge monsters. Dat buigt mijn interesse in ieder geval weer af van al die nieuwe Wolfman en Paradigm krabbers die uitkomen (die overigens toch echt ver boven mijn 1 krabber limiet uit gaan). Ik ben toch bang dat het aantal krabbers nog wel zal blijven groeien ondanks dat er veel zijn die financieel gewoon niet haalbaar zijn.
Mijn grootste scheerprobleem op het moment, waar laat ik het allemaal :? oOo

• shadowman12
RoosW schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

Ach, ik vind het nu een leuke hobby, al heb ik harde limieten gesteld naar wat ik maximaal aan 1 krabber uitgeef, en na de financiële shock van een aankoop van twee MdC zepen (waarvan ik er 1 direct weggeven heb, omdat de geur mij niet beviel) besloten ook daar een limiet aan te stellen, ik heb denk ik nu wel het maximum gehaald van wat ik aan zepen in huis wil (iets van 40) en verkoop eerst wel weer degene die ik niet of slechts 1x geprobeerd heb. Ook mijn kwasten is nu wel goed zo, als de laatste twee binnen zijn wil ik eigenlijk alleen nog zo een Razorock met lange Aluminium handgreep.
Mijn interesse richt zich wat krabbers betreft nu op de oudjes, liefst Open Kam of Slants, en ik ben een zijsprong aan het doen naar oude Single Edge monsters. Dat buigt mijn interesse in ieder geval weer af van al die nieuwe Wolfman en Paradigm krabbers die uitkomen (die overigens toch echt ver boven mijn 1 krabber limiet uit gaan). Ik ben toch bang dat het aantal krabbers nog wel zal blijven groeien ondanks dat er veel zijn die financieel gewoon niet haalbaar zijn.
Mijn grootste scheerprobleem op het moment, waar laat ik het allemaal :? oOo
Ik ben zelf erg gecharmeerd aan het raken over die krabbers van Karve Shaving (Christopher Bradley razor) . Iets minder belachelijk geprijsd als de Wolfman en Paradigm, maar schijnen toch erg goede scheereigenschappen te hebben

shadowman12 wijzigde deze reactie 12-10-2019 10:42 (8%)

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Tuintje schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:22:
[...]

De kwaliteit van Qshave is echt niet slecht hoor. Helemaal niet zelfs. De mesjes heb ik eerder al uitgelegd en zijn branded voor Qshave. Zijn gewoon kwaliteit mesjes.

Laten we wel zijn dat het een grote hype is en aan een hype hangt een bepaald prijskaartje. Ik heb een simpele kwast, Palmolive scheercreme of de Gulden Hand, een Qshave krabber en mes voor mijn hoofd. Voorbereiden en scheren gaat gewoon onder de douche. Ik scheer helemaal niet volgens welke regel dan ook en gaat prima.
Ik ben het volledig met je eens dat sommigen volledig doordraaien in hun "scheer religie".
En op het moment dat je het belangrijker vindt hoe een potje scheerzeep in je vitrine kast staat, dan hoe het werkt, dan neem ik je ook niet meer serieus. ;)

Maar ieder zijn ding!

Ik heb de laatste tijd wat geëxperimenteerd met Chinese mesjes. Ik heb daarbij ook de Qshave mesjes geprobeerd. En ik kan niet zeggen dat het, voor mij, een "prettige" scheerervaring was.

Ik laat nog wel eens een pakje van 5 mesjes overkomen. De laatste tijd heb ik de volgende mesjes geprobeerd:

* Qshave
* Dorco
* Tianli
* Gillette blue
* Amsafe Apache personna
* mingShi

De TianLi en Gillette blue, zijn mesjes waar ik niets mee kan. Na 1 haal merk je al dat je een volledige beurt gewoon niet gaat redden. Ze trekken je haren eruit ipv te snijden.

De Qshave en Dorco vind ik gelijkwaardig aan elkaar. Ik kan me er mee scheren, maar echt prettig is het niet. Ze geven ook dat trekkerige gevoel en laten nogal wat haartjes staan. De Qshave mesjes zijn misschien net iets beter dan de Dorco, maar zijn ook een stuk duurder per 100.

De Mingshi is al bijna 2 jaar mijn vaste mes. En geeft mij een consistent goed scheergevoel. Maar je blijft altijd op zoek naar iets beters voor de zelfde prijs.

Toen kwam ik de Amsafe Apache Personna tegen, zelfde prijs als de Mingshi en Qshave (rond de €14 per 100) De eerste scheerbeurt was gelijkwaardig aan de Mingshi mesjes, maar bij de 2e scheerbeurt was het verschil ineens veel groter. Het geeft dezelfde feedback, maar snijdt een stuk soepeler door de haren. Dus de Mingshi mesjes blijven voorlopig even in de la liggen. ;)

Ik heb in het verleden ook verschillende samples geprobeerd van Wilkinson, Feather, Astra, Derby, supermax. Maar daar liggen nog steeds mesjes van in de la.
Daarnaast vind ik de wilkinson en Feathers gewoon veel te duur voor wat ze bieden. Het enige consistente dat deze 2 messen mij aan een scheerbeurt geven zijn wondjes en razorburn.

Ik scheer me nog steeds met:

* Yintal (futur clone) van €6 (met bijbehorende stand)
* De vergulde hand zeep van €2,50
* Synthetische Aliexpress borstel van €6 (Op aanraden van RoosW, heerlijke borstel d:)b )
* Mingshi en Apache mesjes €14 per 100stk
* Nivea creme €4 /250ml

Mijn "prep" bestaat uit: Mijn gezicht wassen met "zeer" heet water, een wasbak met alleen maar "heet" water. Vervolgens mijn borstel goed spoelen in dit hete water, precies genoeg uitkloppen en vervolgens de zeep op schuimen in het bakje en aanbrengen op mijn gezicht. En scheren maar. dit alles neemt nog geen 10 minuten in beslag.
Meerdere passes doe ik niet aan, pre shave middeltjes ed. ook niet.

Mijn running costs zijn ~ €20/jaar. En dat vind ik net zo belangrijk als scheercomfort.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ben ooit naar DE overgestapt omdat ik klaar was met de prijzen die Gillette voor wegwerpcartridges rekende terwijl ik de scheerervaring maar matig vond. Puur financieel was het geen punt maar het voelde niet als value for money.

Qua zepen heb ik al jaren geleden gekozen voor Mitchell. Voldoet goed, goed verkrijgbaar, en redelijk geprijsd. Ik koop af en toe wel eens wat anders, ter variatie, maar ik heb nooit meer dan 2-3 soorten zeep in huis.

De borstel is een Mühle en die voldoet al jaren heel goed. Heb daarnaast ook nog een Semogue die wel voldoet maar die ik toch niet veel gebruik. En ik heb een reisborstel van Mühle die duidelijk de minste van de drie is.

Ook qua mesjes probeer ik weinig nieuws meer: Net weer 200 Feathers erbij gekocht en ik heb nog ±50 Personna Blues over. Ik wil wel graag wat te kiezen hebben dus voordat die Personna’s op raken zal ik wel wat nieuws kopen.

Alleen qua krabbers is er sprake van overdaad. Ik heb drie RVS krabbers (Feather, Weber en Ikon), een Merkur 46c reiskrabber, en sinds kort een Mühle R41 die momenteel mijn eerste keus is.
Daarmee heb ik de hele range van zeer mild tot wat agressiever wel gehad en misschien is de collectie nu wel compleet.

Voor mij zit het dus ergens in het midden. Het scheren is geen hobby, ik hoef niet elke zeep en elk mesje uit te proberen, maar ik probeer het wel een beetje interessant te houden en wat te variëren.
Al met al geef ik nu meer aan het scheren uit dan vroeger, vooral door die 5 krabbers, maar het voelt niet als weggegooid geld i.t.t. het geld wat ik vroeger aan wegwerpmesjes en spuitbussen schuim uitgaf. En ik scheer een stuk comfortabeler en met een beter resultaat.

• ebia
Tommy The Cat schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:46:
[...]

[YouTube: Best Pre-Shave Routine]
Nope, voor mij niet comfortabeler dan onder de douche, eigenlijk veel minder zelfs. Ook kost deze methode veel meer tijd (want douchen ga ik toch, dus waarom niet combineren met het scheren) en vind ik het een zooitje worden in de wasbak met alle haartjes eerlijk gezegd.

En ja, ik heb het allemaal geprobeerd zoals de methode in het filmpje, ook met pre-shaves, hete vochtige handdoek, enzovoort. Voor mij gaat er niks boven met veeel heet water goed je gezicht wassen, wat natuurlijk ideaal is onder de douche. Vervolgens gebruik ik een klein beetje van die scheergel (geen gedoe met zeep, kwasten of opkloppen) en smeer dat in m'n baard, daarna maak ik m'n mes nat doe ik een 'kwadrant' met de haarrichting mee, dan spoel ik daarna m'n mes goed af met een sterke straal uit de douchekop. Dan de volgende kwadranten, en de kin als laatste. Daarna meteen goed alles afspoelen wederom met m'n hoofd onder de douche en handen over het gezicht. Als je dan overduidelijk een stukje bent vergeten voel je dat meteen en kun je meteen bijwerken. Ik heb m'n scheerbeurten nooit echt getimed, maar weet wel dat dit een stuk eenvoudiger en sneller is dan de 'klassieke' manier. Uiteraard gebruik ik een klein spiegeltje om te zien wat ik doe.

Wat voor mij ooit de trigger was om me te verdiepen met het scheren was omdat ik vroeger vaak irritatie had in m'n nek. Niet echte ingroei, maar wel vaak kleine wondjes en/of puistjes. Toen ben ik dus van alles gaan proberen, en zo ook op double edge uitgekomen, etc. Let wel dit is natuurlijk geheel persoonlijk, maar mijn lessen uit deze hele exercitie zijn :
  1. Double edge scheert niet perse gladder dan een catridge
  2. Om echt glad te kunnen scheren ontkom ik niet aan meerdere passes (ook met een cartridge), dus ook tegen de groeirichting in
  3. Hoe ik mij ook scheer (ongeacht soort systeem, prep, techniek, druk, hoek, zeep, gel, whatever) als ik tegen de groeirichting scheer heb ik min of meer last van die irritaties.
Met andere woorden, ik had eigenlijk geen direct baat bij het gebruik van bijvoorbeeld double edge, laat staan een open mes (wil niet weten wat er gebeurt met meneer pielemans als je die per ongeluk laat vallen onder douche). Het hele double edge gebeuren heeft mij gewoon niet kunnen overtuigen. Met als grootste nadeel dat er geen beweegbare kop zit op die messen. Afhankelijk van je eigen steady-ness van je pols krijg je een goed of slecht resultaat. En ja, ik heb ook een adjustable gehad, dat maakt het er niet beter op. Het gebied rond de kin bleef toch altijd een uitdaging. Zeker omdat ik ook een klein pukkeltje heb op m'n kin die ik hierdoor vaak open schoor, daar heb ik met cartridge, en de Hydro 3/5 in het bijzonder, eigenlijk nooit geen last meer van.

Ook niet elke cartridge is hetzelfde trouwens, sommigen zweren bij Gilette, bijvoorbeeld de Sensor Excel, of eerste generatie Mach3, anderen weer bij Wilkinson Sword Quatro of Hydro, of huismerk, of wegwerpmesjes. Zo heb ik een lange tijd met de Wilkinson Sword Xtreme 3 Sensitive wegwerpmesjes geschoren. Erg fijn voor een wegwerpmesje, maar uiteindelijk wel erg snel bot. Toen een kostenafweging gemaakt en toch verder gegaan met de Hydro. De Xtreme 3 zijn iets van een Euro per stuk, maar moest ik na 3 of 4x gebruik alweer afdanken.

• Tommy The Cat
Dank, heel bijzonder al die verschillende ervaringen. Hoe er nog zo’n wereld schuil gaat achter een ogenschijnlijk simpel haartje dat het daglicht niet mag zien :).

• ebia
Ha, ja je kunt er een hele studie van maken. Dat heb ik wel gedaan tenminste. Dit zijn mijn conclusies, maar your mileage may vary uiteraard. Ik denk dat het meeste nog afhankelijk is van je baard(groei). Soms ben ik wel jaloers op die youtubers die gewoon ragragrag doen en alles ziet er babybuttsmooth uit, terwijl het bij mij een bloedbad zou zijn.

• shadowman12
Nog een tip voor de beginnende nat-scheerders, ik heb me, toen ik begon, een aantal jaren prima geschoren met de Palmolive scheercreme,super goedkoop en goede scheereigenschappen. Kost bij de kruidvat/etos tussen de 1 en 3 euro.
https://www.jumbo.com/pal...eercreme-100ml/598747TUB/

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:27

LankHoar

Professionele amateur

Van het weekend voor het eerst met scheerzeep geschoren i.p.v. scheercrème, op aanraden van @RoosW. Wilde dat al eerder doen, maar macht der gewoonte deed mij steeds de crème pakken i.p.v. de zeep :+ Zo wat een wereld van verschil! Glijd veel soepeler over de huid, en ook lang niet zoveel troep in je mes. Die crème gaat de deur uit, en nu nog even een fatsoenlijke scheerkom zien te scoren.

• RoosW
LankHoar schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:42:
Van het weekend voor het eerst met scheerzeep geschoren i.p.v. scheercrème, op aanraden van @RoosW. Wilde dat al eerder doen, maar macht der gewoonte deed mij steeds de crème pakken i.p.v. de zeep :+ Zo wat een wereld van verschil! Glijd veel soepeler over de huid, en ook lang niet zoveel troep in je mes. Die crème gaat de deur uit, en nu nog even een fatsoenlijke scheerkom zien te scoren.
Hier mijn bakkies, met een NOM borsteltje als maat:

• Lampuhkap

• shadowman12

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

Nice, een One-Million shave :P
Mijn goal is om rond deze tijd volgend jaar zo'n zelfde setup bij te sprokkelen die volledig is gericht op Dior Fahrenheit

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Lampuhkap schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:36:
[...]
Mijn goal is om rond deze tijd volgend jaar zo'n zelfde setup bij te sprokkelen die volledig is gericht op Dior Fahrenheit
Same maar dan gericht op Tom Ford Oud Wood waarschijnlijk!

• shadowman12
Gingers Garden / Irena Marchu gaat het nog druk krijgen met ons.

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-10-2019 00:17 (47%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Ik had inderdaad al even geinformeerd naar de mogelijkheden! Wel jammer dat de shipping $25 is 8)7

• shadowman12
rolandos582 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 00:40:
[...]

Ik had inderdaad al even geinformeerd naar de mogelijkheden! Wel jammer dat de shipping $25 is 8)7
Dat is een best normaal tarief voor goederen uit de US. Als ik een paar zepen bij Maggards bestel betaal ik dat ook.

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-10-2019 02:21 (9%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 02:21:
[...]

Dat is een best normaal tarief voor goederen uit de US. Als ik een paar zepen bij Maggards bestel betaal ik dat ook.
Ja maar voor 1 zeep + aftershave voelt toch een beetje mehh. Is gewoon de waarde van 1 zeep. Is er niet zoiets als Gingers Garden in EU? 2 zepen bij Maggards was de sweet spot toch ivb douane?

rolandos582 wijzigde deze reactie 15-10-2019 18:03 (6%)

• shadowman12
rolandos582 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Ja maar voor 1 zeep + aftershave voelt toch een beetje mehh. Is gewoon de waarde van 1 zeep. Is er niet zoiets als Gingers Garden in EU? 2 zepen bij Maggards was de sweet spot toch ivb douane?
In de EU ken ik geen "custom" zeep maker, waar je zelf je geuren kan kiezen. Ik heb wel is 4 zepen bij Maggards besteld, geen problemen gehad, Maggards doet het wel slim, ze standaard ze een waarde tussen de $10 en $20 op de customs declaration.

Je zou kunnen proberen meerdere producten bij Gingers Garden te bestellen, misschien heeft ze nog meer dingen die je aanspreken.

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-10-2019 18:07 (27%)

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:05
shadowman12 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:05:
[...]
In de EU ken ik geen "custom" zeep maker, waar je zelf je geuren kan kiezen.
Er zijn in de EU nochtans best wel wat producenten van scheerzeep met een ruime keuze. Je kan er weliswaar niet je eigen geur samenstellen, maar je krijgt wel een ruim aanbod van traditionele barbershop geur tot wat minder traditionele geuren. Er zijn er zelfs een paar (o.a. razormaster uit Finland) die best wel wat funky geuren hebben zoals koffie, koffie met whisky, vanille met pepermunt etc.

• shadowman12
wiemelen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:24:
[...]

Er zijn in de EU nochtans best wel wat producenten van scheerzeep met een ruime keuze. Je kan er weliswaar niet je eigen geur samenstellen, maar je krijgt wel een ruim aanbod van traditionele barbershop geur tot wat minder traditionele geuren. Er zijn er zelfs een paar (o.a. razormaster uit Finland) die best wel wat funky geuren hebben zoals koffie, koffie met whisky, vanille met pepermunt etc.
Ja dat weet ik, maar het was specifiek de vraag volgens mij om je eigen geuren te kunnen samenstellen. Dus dit is niet echt relevant wat je nu zegt.

Edit
Nu 35% korting bij Maggards op internationale verzending

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-10-2019 20:44 (4%)

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True