Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:04
RoosW schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:56:
Net binnengekomen, uit Bulgarije, maar aan de leversnelheid zou je denken uit Nederland!

[Afbeelding]
Hoe bevallen deze mesjes? Ik heb er wel eens over gelezen op een van de shaving fora, dat ze niet meer gemaakt worden of iets dergelijks. En dat er fakes in omloop zijn. Waar zijn deze het beste te bestellen?

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Tigerblood schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:49:
[...]

Hoe bevallen deze mesjes? Ik heb er wel eens over gelezen op een van de shaving fora, dat ze niet meer gemaakt worden of iets dergelijks. En dat er fakes in omloop zijn. Waar zijn deze het beste te bestellen?
Dit zijn van de mesjes die ik geprobeerd heb mijn favoriete. Ik heb de mijne (100pak) net als roosw van eBay van een verkoper die viliok heet.

Heb ze nog niet geprobeerd maar hij heeft goede recensies. Ga ervan uit dat ze gewoon goed zijn.

Maar ik zou niet gelijk overgaan tot een aankoop van heel veel mesjes als je ze nog niet geprobeerd hebt. Ik wil je wel een aantal opsturen als je wilt stuur maar een PM.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb die mesjes vroeger wel eens gehad, maar had maar een of twee pakjes. Ze zitten bij mij ook wel bij mijn favorieten samen met Feathers en carbon stalen Captain mesjes (van Lord, er zijn ook veel neppe van in omloop). Die laatste moet je niet vergeten in je krabber want die roesten en als je het dan te lang laat zitten tast dit je krabber aan. Maar ze scheren heerlijk :)

Marzman wijzigde deze reactie 12-09-2019 09:48 (9%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:26
Tigerblood schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:49:
[...]

Erg goed, ze hebben moeiteloos de Lord Classic en Rapira Platinum lux van een gedeelde eerste plek af gedrukt. In mijn Fatip Piccolo heb ik werkelijk na de eerste halen gekeken of er wel een mesje in zat, en de Fatip is efficient maar je voelt normaal het mes best wel. Niet alleen dat, maar ze gaan ook veel scheerbeurten mee, ik ben met mijn start mesje nu bij scheerbeurt 9 en voel nog geen achteruitgang (Lord 6, Rapira 7). Al met al een waardige opvolger van de Wyzamet Super Iridium, en die kun je echt nergens meer krijgen..

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Inmiddels twee keer geschoren met Feathers op mijn R89. Vergeleken met de Rapira Platinum Lux ervaar ik ATG minder weerstand en dat is een plus (nog niet weerstandloos). Bovendien eerste scheerbeurt zonder wondjes gerealiseerd! Maar dat zal ook aan mijn techniek liggen.

Uit interesse in de open kam - wellicht nog wat te vroeg voor een beginner - de Fatip Safety Razor Nichelato Piccolo besteld. (De benaming ‘Nichelato’ kan ik overigens niet plaatsen.) Ben met name benieuwd of ik hiermee een nog beter scheerresultaat ervaar. Note to self: geen druk uitoefenen ;).

Benieuwd of ik de mk1 of mk2 van de Piccolo ontvang.

• Harkos
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 20:26
RoosW schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:47:
[...]

Erg goed, ze hebben moeiteloos de Lord Classic en Rapira Platinum lux van een gedeelde eerste plek af gedrukt. In mijn Fatip Piccolo heb ik werkelijk na de eerste halen gekeken of er wel een mesje in zat, en de Fatip is efficient maar je voelt normaal het mes best wel. Niet alleen dat, maar ze gaan ook veel scheerbeurten mee, ik ben met mijn start mesje nu bij scheerbeurt 9 en voel nog geen achteruitgang (Lord 6, Rapira 7). Al met al een waardige opvolger van de Wyzamet Super Iridium, en die kun je echt nergens meer krijgen..
Beter dan Rapira Platinum Lux waag ik te betwijfelen. De Polsilver wordt nog gewoon gemaakt en ligt bv. in Polen gewoon in de winkel. Over het originele mesje (dus de Polsilver, voordat Gillette dit overnam), Wizamet, wordt gezegd, dat ze niet meer worden gemaakt, maar ik betwijfel dit, daar ik ze nog volop kan kopen. Wel niet via de normale webshops, behalve BdF, die ze wel heeft, maar ik koop ze bij een verkoper uit Spanje, die je net zoveel kan leveren, als je vraagt. Ook nog eens voor een redelijke prijs voor dit goede mesje. Echter beter dan Rapira Platinum Lux???? :?

• RoosW
Tommy The Cat schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:57:
Inmiddels twee keer geschoren met Feathers op mijn R89. Vergeleken met de Rapira Platinum Lux ervaar ik ATG minder weerstand en dat is een plus (nog niet weerstandloos). Bovendien eerste scheerbeurt zonder wondjes gerealiseerd! Maar dat zal ook aan mijn techniek liggen.

Uit interesse in de open kam - wellicht nog wat te vroeg voor een beginner - de Fatip Safety Razor Nichelato Piccolo besteld. (De benaming ‘Nichelato’ kan ik overigens niet plaatsen.) Ben met name benieuwd of ik hiermee een nog beter scheerresultaat ervaar. Note to self: geen druk uitoefenen ;).

Benieuwd of ik de mk1 of mk2 van de Piccolo ontvang.
Feather zal scherper zijn dan de Rapira, maar ik zet in mijn Fatip Piccolo echt geen Feather, bere-oncomfortabel! Nichelato - Vernikkeld ipv Verchroomd. In de 89 is de Feather een uitstekend mesje.

@Harkos Ik ervaar het zo, ik ben groot fan van de Platinum Lux, maar vind de Polsilver beter YMMV denk ik dan maar ;-) Ik heb gezocht naar de Wyzamet, en ze nergens kunnen vinden, toen maar een paar doosjes Polsilvers gekocht, en na getest en goed bevonden te zijn snel een bos besteld.

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:00
Ik scheer 11,5 maanden per jaar met een Edwin Jagger 89 en de overige dagen met een Muhle R41. Die laatste is me wat te agressief met zijn flinke blade exposure maar misschien kan de keuze van blade ook uitmaken. Astra bevalt beter dan feather in de R41. Welke blades zou ik nog meer kunnen proberen?

is er leven op Pluto

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:58
Khil schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 06:01:
Ik scheer 11,5 maanden per jaar met een Edwin Jagger 89 en de overige dagen met een Muhle R41. Die laatste is me wat te agressief met zijn flinke blade exposure maar misschien kan de keuze van blade ook uitmaken. Astra bevalt beter dan feather in de R41. Welke blades zou ik nog meer kunnen proberen?
Gewoon een sample pack bestellen op razorbladesclub.com en kijken wat bevalt, is heel erg afhankelijk van je baardgroei en huid. Op refinedshave.com vindt je testen die een beeld geven over de scherpte van een aantal mesjes.
Dus dan:
  • Wilkinson Sword (Gillette)
  • Voskhod
  • Rapira Platinum Lux
  • Personna Platinum (Israeli Reds)

shadowman12 wijzigde deze reactie 14-09-2019 19:40 (14%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• RoosW
Khil schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 06:01:
Milder als de Feather, dat wil zeggen alles behalve Kai, die zitten op gelijk niveau.
Probeer eens een setje diverse mesjes van bv http://www.barbieredifigaro.nl/ of één van de andere Nederlandse Scheer web shops, de Topic Start noemt er een paar.
Kijkend naar wat ik in mijn kastje heb en hoe ik ze ervaar, probeer eens de Rapira Platinum Lux, Lord Classic, Polsilver Super Iridium of de Persona Red of Blue (de laatste zijn bij de Hema verkrijgbaar, mogelijk onder eigen naam). Veel plezier ;-)

• Tommy The Cat
Zojuist voor het eerst geschoren met de Fatip Piccolo. Uitgaande van deze analyse ga ik ervan uit dat mijn Fatip de mk2 is,
aangezien het logo voorkomt op de onderkant van de baseplate (in de TS ‘bovenplaat’ ‘onderplaat’).

De mk2 is milder tov de mk1. Scoort een 5 ipv een 7.5, uitgaande van deze info.

Met de Fatip lijkt de weerstand met de Rapira wat groter te zijn dan op de R89. In die zin geen comfortabele scheerbeurt, ondanks dat de huid niet geïrriteerd raakt en de twee wondjes minimaal zijn. Morgen toch de Feathers er maar eens in.

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:17:
Zojuist voor het eerst geschoren met de Fatip Piccolo. Uitgaande van deze analyse ga ik ervan uit dat mijn Fatip de mk2 is,
aangezien het logo voorkomt op de onderkant van de baseplate (in de TS ‘bovenplaat’).

De mk2 is milder tov de mk1. Scoort een 5 ipv een 7.5, uitgaande van deze info.

Met de Fatip lijkt de weerstand met de Rapira wat groter te zijn dan op de R89. In die zin geen comfortabele scheerbeurt, ondanks dat de huid niet geïrriteerd raakt en de twee wondjes minimaal zijn. Morgen toch de Feathers er maar eens in.
Ik scheer me dagelijks met Fatip Piccolo en Feathers. Maar heb een enorm zware baard. Als je je techniek goed onder controle hebt dan kan het prima.

shadowman12 wijzigde deze reactie 13-09-2019 12:50 (4%)

• Tommy The Cat
Heb je de mk1 of mk2?

• shadowman12
Geen idee, heb hem een tijdje geleden via Maggards besteld.

• Tommy The Cat
Staat er een logo op de onderplaat? Zo ja, dan is het volgens mij de mk2.

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:27:
Staat er een logo op de onderplaat? Zo ja, dan is het volgens mij de mk2.
Ja er staat een logo op de baseplate

shadowman12 wijzigde deze reactie 13-09-2019 13:31 (4%)

• 1000Motormuis
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10-10 10:01
Hallo lui,

Alhoewel het technisch gezien misschien hoort te gebeuren, heb ik het idee dat mijn krabber meer 'trekt' dan snijdt. Ik besef dat dit te maken kan hebben met mijn voorbereiding, maar kan een scherper mesje ook een oplossing bieden? Hoek van de krabber/mesje heb ik ook wel eens als probleem zien voorbijkomen, wellicht dat ik daar wat meer aan moet werken.

• shadowman12
1000Motormuis schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:40:
Hallo lui,

Alhoewel het technisch gezien misschien hoort te gebeuren, heb ik het idee dat mijn krabber meer 'trekt' dan snijdt. Ik besef dat dit te maken kan hebben met mijn voorbereiding, maar kan een scherper mesje ook een oplossing bieden? Hoek van de krabber/mesje heb ik ook wel eens als probleem zien voorbijkomen, wellicht dat ik daar wat meer aan moet werken.
Ja ik had dat ook met de Voskhod mesjes, die trokken bij mij erg. Feather en Kai glijden er mooi doorheen.
De juiste hoek zie je hier, die heb ik hier al een aantal maal neergezet.
http://www.shaveinfo.com/images7/blade-angle.jpg

shadowman12 wijzigde deze reactie 13-09-2019 16:49 (10%)

• 1000Motormuis
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10-10 10:01
shadowman12 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:45:
[...]

Ja ik had dat ook met de Voskhod mesjes, die trokken bij mij erg. Feather en Kai glijden er mooi doorheen.
[Afbeelding]
Bedankt voor de snelle reactie (en afbeelding). Ik ga ermee aan de slag!

• RoosW
1000Motormuis schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:40:
Hallo lui,

Wat meer informatie zou handig zijn, wat voor krabber, wat voor DE mesje gebruik je, hoe lang scheer je je, hoe lang gebruik je genoemde krabber, en welke zeep gebruik je?

Dat alles zou het makkelijker maken een goed antwoord te geven, anders word het een riedel aan diverse zaken, die wel of niet van toepassing zouden kunnen zijn.

• Hkoning
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 21-09 13:02
RoosW schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:02:
[...]

Wat meer informatie zou handig zijn, wat voor krabber, wat voor DE mesje gebruik je, hoe lang scheer je je, hoe lang gebruik je genoemde krabber, en welke zeep gebruik je?

Dat alles zou het makkelijker maken een goed antwoord te geven, anders word het een riedel aan diverse zaken, die wel of niet van toepassing zouden kunnen zijn.
Op de man spelen doen we hier niet

Het begint met de baardharen voldoende lang te laten verzachten door de scheerzeep lang genoeg zijn werk te laten doen. Vervolgens is scheren het reduceren van de baardharen in (over het algemeen) drie gangen. Dit betekend eerst met de groeirichting mee, dan dwars erop en om geheel glad te geraken tegen de haarrichting in.
Sla je vooral de eerste gang over en ga je direct tegen de baardharen in scheren dan ervaar je een heel trekkerig en vervelend scheergevoel.

Dan is de krabber van belang voor het scheergevoel begin je met een milde 89 of pak je direct één van de meest efficiente (agressiefste). Voor de laatste is toch wel veel meer scheertechniek vereist.

Daarbij moet de huid wennnen aan een nieuwe manier van scheren en zoals hier ook al heel vaak vermeld is het druk zetten op de krabber absoluut uit de boze.

Het plaatje wat we steeds zien (wel gezien hebben) is eigenlijk een automatisme want elke krabber vraagt een bepaalde scheerhoek om zijn werk optimaal te doen. Zodra je begint met de krabber over de huid te halen hoor je en voel je al snel wat de beste scheerhoek is.

Daarnaast zijn mesjes heel persoonlijk en daarbij zijn er de wat bottere mesjes zoals Derby’s tot en met heel scherp zoals de Feather. Dan is het puur in de praktijk ervaren welke mesje in welke krabber jou het beste ligt.

Het natscheren met een krabber, scheerkwast en krabbers etc kent veel variabelen en daarmee is het in het begin een zoektocht naar je ideale combinatie.

Als afsluiting ter geruststelling ik heb ook een zware baard die zelfs ook nog grijze haren kent en en scjeer me al vele jaren heel comfortabel.........maar ook ik heb alle dezelfde verzuchtingen geslaakt :Y

De Fatip MK1 daarvan is de topplaat een stuk smaller als van de MK2 uitvoering waarmee het mesje minder de onderplaat volgt en dus meer “recht” uitsteekt. Hierdoor was hij veel efficiënter maar voelde dus ook agressiever aan. De MK2 uitvoering zal daarom meer mensen door zijn milder scheergedrag aanspreken.

Outerspace wijzigde deze reactie 13-09-2019 17:43 (8%)

• Harkos
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 20:26
shadowman12 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]
Wat een onzin, dit moet je eens met een R41 2011 proberen! Heb je meteen broodbeleg.
De scheerhoek wordt bepaald door het type mesje en de krabber, waarbij de bolling van de krabber en de kromming van het mesje hierdoor wordt bepaald. Nou kan ik je verzekeren, dat er een groot verschil tussen de scheerhoek van een Kai, een Souplex of Personna in een bepaalde krabber. Waarbij ook nog eens het uitmaakt of het een verstelbare of een met diverse onderplaten is. Enige ervaring kan mij niet wrden ontzegt.....
Ergo kul advies. 8)7

• Khil
  • Laatst online: 00:00
Die heb ik ooit besteld in een group buy in 2012. Wacht er nog steeds op, bedenk ik nu... 8)7

is er leven op Pluto

• shadowman12
Harkos schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:16:
[...]

Wat een onzin, dit moet je eens met een R41 2011 proberen! Heb je meteen broodbeleg.
De scheerhoek wordt bepaald door het type mesje en de krabber, waarbij de bolling van de krabber en de kromming van het mesje hierdoor wordt bepaald. Nou kan ik je verzekeren, dat er een groot verschil tussen de scheerhoek van een Kai, een Souplex of Personna in een bepaalde krabber. Waarbij ook nog eens het uitmaakt of het een verstelbare of een met diverse onderplaten is. Enige ervaring kan mij niet wrden ontzegt.....
Ergo kul advies. 8)7
Toch is het zo, in dezelfde krabber trokken de Voskhods erg, Feather en Kai niet. Het is mijn gevoel.

Met techniek bedoelde ik de goede scheerhoek waar je op dat moment mee scheert, dus krabber en mesje. Ik weet dat ieder mesje een ander scheerhoek heeft, het is zelfs anders geslepen.
(hetzelfde met open messen, die ik ook veel gebruik heb). We moeten het voor startende scheerders ook niet moelijker maken dan het is, daarom probeerde ik het wat te versimpelen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 13-09-2019 21:07 (18%)

• Hkoning
shadowman12 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:27:
[...]

Toch is het zo, in dezelfde krabber trokken de Voskhod erg, Feather en Kai niet. Het is mijn gevoel.

Met techniek bedoelde ik de goede scheerhoek waar je op dat moment mee scheert, dus krabber en mesje. Ik weet dat ieder mesje een ander scheerhoek heeft, het is zelfs anders geslepen.
(hetzelfde met open messen, die ik ook veel gebruik inmiddels). We moeten het voor startende scheerders ook niet moelijker maken dan het is, daarom probeerde ik het wat te versimpelen.
Heb ik het nu verkeerd maar je hebt toch geschreven dat al je scheerspullen bij een inbraak gestolen waren??
Je open messen , je scheerzepen en toch refereer je eraan alsof je ze nog steeds bezit, hoe zit dat nu als ik zo vrij mag zijn om te vragen.

De scheerhoek wordt voor een groot gedeelte ook door de krabber bepaald het is de combinatie mes/krabber welke de juiste scheerhoek geeft.

Outerspace wijzigde deze reactie 13-09-2019 19:46 (27%)
Reden: Foutieve knip van mod

• shadowman12
Hkoning schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:49:
[...]

Heb ik het nu verkeerd maar je hebt toch geschreven dat al je scheerspullen bij een inbraak gestolen waren??
Je open messen , je scheerzepen en toch refereer je eraan alsof je ze nog steeds bezit, hoe zit dat nu als ik zo vrij mag zijn om te vragen.

De scheerhoek wordt voor een groot gedeelte ook door de krabber bepaald het is de combinatie mes/krabber welke de juiste scheerhoek geeft.
Ik ga daar niet meer op in wat de status nu is, het heeft me zoveel gezeik opgeleverd, en wellicht lezen er mensen mee die het weer tegen me gaan gebruiken, en daar heb ik echt geen zin in.

Ja precies dat van de scheerhoek wist ik al, en dat probeerde ik versimpeld te zeggen, om het een beginner makkelijker te maken.

• Hkoning
Maar dat is ook een beetje het probleem je geeft op zich goed advies maar omdat je zelf ook nog een relatieve beginneling ben is het heel vaak hetzelfde advies en soms weet je je eigen advies zelf ook niet helemaal goed te duiden en mist het daardoor soms diepgang.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hkoning schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:38:
Maar dat is ook een beetje het probleem je geeft op zich goed advies maar omdat je zelf ook nog een relatieve beginneling ben is het heel vaak hetzelfde advies en soms weet je je eigen advies zelf ook niet helemaal goed te duiden en mist het daardoor soms diepgang.
Mag ik je verzoeken om iets minder denigrerend over te komen? Ik ben zeker geen ingewijde in het topic, maar ik lees graag mee. Dit soort posts voegen vrij weinig toe en haalt de sfeer mijn inziens omlaag.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Tommy The Cat
Even mijzelf quoten.
Tommy The Cat schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:02:

(...)

Voorlopig blijf ik trouw aan mijn huidige razor.

(...)
Tommy The Cat schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:57:
Uit interesse in de open kam - wellicht nog wat te vroeg voor een beginner - de Fatip Safety Razor Nichelato Piccolo besteld.
Dat heeft niet lang geduurd... 8)7

Om de collectie nog wat verder uit te breiden. Gezien de ervaring van RoosW met de Polsilver super iridium, voeg ik deze graag toe aan mijn sample pack. In de - waarschijnlijk nooit echt afgeronde - zoektocht naar de (voor jou) perfecte combinatie :).

Iemand die er een paar zou willen ruilen met een paar mesjes van mij? Dat zijn de volgende naast de Rapira Lux:

• shadowman12
Hkoning schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:38:
Nou ik ben echt geen beginneling meer, ik scheer me al meerdere jaren nat met een safety razor. Maar omdat hier veel beginners zitten hou ik het graag kort en simpel, om het niet al te moeilijk te maken, dit is geen scheerforum waar wat meer ervaring zit he. Diepgang is hier echt niet nodig. En ik ben een persoon van weinig woorden.

shadowman12 wijzigde deze reactie 13-09-2019 21:15 (9%)

• koesie
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:59:
Even mijzelf quoten.

[...]

[...]

Dat heeft niet lang geduurd... 8)7

Om de collectie nog wat verder uit te breiden. Gezien de ervaring van RoosW met de Polsilver super iridium, voeg ik deze graag toe aan mijn sample pack. In de - waarschijnlijk nooit echt afgeronde - zoektocht naar de (voor jou) perfecte combinatie :).

Iemand die er een paar zou willen ruilen met een paar mesjes van mij? Dat zijn de volgende naast de Rapira Lux:

[Afbeelding]
Ik heb niet heel veel maar ik kan je wel wat polsilver's en BIC chrome platinums sturen.
Stuur maar een PM dan komt het goed.

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:43

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Tommy The Cat
Zo. De Feathers in de open kam Fatip zijn inderdaad onvergeeflijk. En dan hebben we het nog wel over de mk2. Ik was iets minder voorzichtig dan gisteren met de Rapira Lux, maar ik wil niet op eieren lopen tijdens het scheren :).

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:49:
Zo. De Feathers in de open kam Fatip zijn inderdaad onvergeeflijk. En dan hebben we het nog wel over de mk2. Ik was iets minder voorzichtig dan gisteren met de Rapira Lux, maar ik wil niet op eieren lopen tijdens het scheren :).
Feathers zijn inderdaad de scherpte mesjes die er bestaan. Als je maar geen druk zet en korte halen maakt dan zal het goed gaan denk ik, of je moet een hele gevoelige huid hebben.

Je zou een pre-shave zoals die van proraso kunnen proberen, die geeft misschien wat extra bescherming. Ik heb nog een pot liggen die je kan overnemen, ik gebruik hem eigenlijk bijna nooit meer. Of de zeep wat dikker opsmeren ;)

shadowman12 wijzigde deze reactie 14-09-2019 19:46 (25%)

• Tommy The Cat
Dank echter ik blijf voorlopig bij mijn vaste scheerroutine, nu ik mesjes aan het testen ben :).

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:41:
Dank echter ik blijf voorlopig bij mijn vaste scheerroutine, nu ik mesjes aan het testen ben :).
Owh ja, gebruik hetzelfde mesjes max twee keer, de snede is daarvoor niet gemaakt om er vaker mee te scheren, verliest enorm snel z'n scherpte.

Je kunt de drie oneblade safety razors nu 14 dagen proberen voor $8:
https://www.onebladeshave.com/products/try

Het is een safety razor met een beweegbare kop.

shadowman12 wijzigde deze reactie 14-09-2019 21:15 (31%)

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:47:
[...]

Owh ja, gebruik hetzelfde mesjes max twee keer, de snede is daarvoor niet gemaakt om er vaker mee te scheren, verliest enorm snel z'n scherpte.

Je kunt de drie oneblade safety razors nu 14 dagen proberen voor $8:
https://www.onebladeshave.com/products/try

Het is een safety razor met een beweegbare kop.
[Afbeelding]
Mesje maar twee keer gebruiken?
Nou ja iedereen zijn eigen ding, maar ik gebruik ze minimaal wel 4 keer.

Die oneblade actie word alleen naar US adressen verstuurd, dus niet bruikbaar hier.

• BRT
  • Niet online

Bij de kringloop een kopje gevonden. Hij ligt perfect in mijn hand en de duim past mooi door het oortje. Er zitten alleen geen ribbels in, maakt dat nog een groot verschil bij een scheerkom?

Over scherpheid vond ik dit een interessant link: https://www.refinedshave.com/razor-blade-sharpness-testing/

BRT wijzigde deze reactie 15-09-2019 10:08 (13%)

• Hkoning
Hier worden de mesjes ook meer als twee keer gebruikt nog nooit ergens vernomen dat ze slechts voor twee keer gebruikt ontworpen zijn, die documentatie zou ik graag wel eens willen zien.

Gemiddeld gaat mijn favoriete mesjes de Gillettes Rubie, Nacet en Super Platinum 5 tot 6 keer mee en ten overvloede ook ik heb een zware baard.

Uit testen blijkt dat een mesje bij zijn tweede inzet zelfs nog iets aan scherpte wint. Zodra ik ook maar iets bemerk van teruggang in scheergevoel plaats ik een nieuw mesje.

• shadowman12
Hkoning schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:33:
Hier worden de mesjes ook meer als twee keer gebruikt nog nooit ergens vernomen dat ze slechts voor twee keer gebruikt ontworpen zijn, die documentatie zou ik graag wel eens willen zien.

Gemiddeld gaat mijn favoriete mesjes de Gillettes Rubie, Nacet en Super Platinum 5 tot 6 keer mee en ten overvloede ook ik heb een zware baard.

Uit testen blijkt dat een mesje bij zijn tweede inzet zelfs nog iets aan scherpte wint. Zodra ik ook maar iets bemerk van teruggang in scheergevoel plaats ik een nieuw mesje.
Ik doelde niet op alle merken mesjes, maar specifiek Feather, omdat die snel hun scherpte verliezen.

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:05
shadowman12 schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:43:
[...]
Ik doelde niet op alle merken mesjes, maar specifiek Feather, omdat die snel hun scherpte verliezen.
Die ervaring had ik ook met Feather mesjes. De Gillette 7 o'clock gebruik ik bijvoorbeeld wel een keer of 5.
Dit feit en de hogere prijs zijn de redenen dat ik de Feathers niet meer gebruik.

• shadowman12
wiemelen schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:11:
[...]

Die ervaring had ik ook met Feather mesjes. De Gillette 7 o'clock gebruik ik bijvoorbeeld wel een keer of 5.
Dit feit en de hogere prijs zijn de redenen dat ik de Feathers niet meer gebruik.
Ik vind de prijs wel meevallen, ik haal er meestal meteen 200 tegelijk via ebay voor iets $42
https://www.ebay.com/itm/...2936e1:g:7xwAAOSw30JbHsfJ

Gilette 7 o'clock een keer geprobeerd, niet scherp genoeg voor mij.

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-09-2019 12:16 (19%)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BRT schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:24:

Bij de kringloop een kopje gevonden. Hij ligt perfect in mijn hand en de duim past mooi door het oortje. Er zitten alleen geen ribbels in, maakt dat nog een groot verschil bij een scheerkom?
Ik gebruik al 4-5 jaar een kom van ruw aardewerk. Die vind ik ideaal voor het maken van schuim. Hoe gladder de wand hoe slechter het werkt voor scheerzeep. Dus ja, ribbels is al beter dan glad, en ruw is weer beter dan ribbels.

• Hkoning
Ik gebruik de Feathers in combinatie met de iKon 102 en ook daar gaan ze beduidend langer mee als de twee genoemde scheerbeurten.

• BRT
  • Niet online
downtime schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:39:
[...]

Ik gebruik al 4-5 jaar een kom van ruw aardewerk. Die vind ik ideaal voor het maken van schuim. Hoe gladder de wand hoe slechter het werkt voor scheerzeep. Dus ja, ribbels is al beter dan glad, en ruw is weer beter dan ribbels.
Goede tip, ik heb aan de binnenkant wat glazuur verwijderd en putjes gemaakt met een Dremel.

• Hkoning
Dan mag ik toch hopen dat je met een hele goedkope kwast je zeep hierin opschuimt want die scherpe randjes aan de “putjes” kunnen de kwast schade toebrengen.

Een glad oppervlak is nauwelijks een bezwaar om zeep op te schuimen misschien dat het iets langer duurt voor je een volle kom hebt maar dat is margewerk.

• BRT
  • Niet online
Wat betreft goedkope kwast: dat zit wel goed, het is eentje van de Kruitvat. De putjes hebben geen scherpe randen voor zover ik kan zien, maar wellicht bedoel jij op microscopisch niveau. Als ik een duurdere kwast koop zal ik ook een andere kom kopen.

Edit: Morgen maar weer naar de kringloop, er waren meer van deze koppen. Ze zijn maar 50 cent, maar het is toch zonde dat ik een goede kop vernield heb.

BRT wijzigde deze reactie 15-09-2019 20:55 (23%)

• koesie
  • Niet online
BRT schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:26:
Wat betreft goedkope kwast: dat zit wel goed, het is eentje van de Kruitvat. De putjes hebben geen scherpe randen voor zover ik kan zien, maar wellicht bedoel jij op microscopisch niveau. Als ik een duurdere kwast koop zal ik ook een andere kom kopen.
ik heb deze erg blij mee, hij is er ook nog in verschillende kleuren.
Niet goedkoop wel fijn.
Er is ook een NL maker van scheer kommen, naar wat ik hoor ook uitstekende kwaliteit.
Heet M Keramiek, kan geen website vinden maar Het Scheerhuys verkoopt ze

Edit: M Keramiek zit op FB

koesie wijzigde deze reactie 15-09-2019 19:09 (4%)

• shadowman12
Ik heb een nieuwe top Scheerzeep ontdekt voor een goede prijs:
Vitos Supacrema
£6.72

Beter dan Proraso sowieso

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-09-2019 23:08 (38%)

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:06

rolandos582

Gaming addict x)

koesie schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:08:
[...]

ik heb deze erg blij mee, hij is er ook nog in verschillende kleuren.
Niet goedkoop wel fijn.
Er is ook een NL maker van scheer kommen, naar wat ik hoor ook uitstekende kwaliteit.
Heet M Keramiek, kan geen website vinden maar Het Scheerhuys verkoopt ze

Edit: M Keramiek zit op FB
https://www.etsy.com/shop...du36FzlZdF3lxWkPt67C7bUyc

Hier ook beschikbaar schijnbaar. Nooit van gehoord, wellicht het overwegen waard. Ik zoek ook nog een goede scheerkom!

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• shadowman12
rolandos582 schreef op maandag 16 september 2019 @ 01:17:
[...]

https://www.etsy.com/shop...du36FzlZdF3lxWkPt67C7bUyc

Hier ook beschikbaar schijnbaar. Nooit van gehoord, wellicht het overwegen waard. Ik zoek ook nog een goede scheerkom!
Ik heb een kom van hem, hij is een goede pottenbakker. Doordeweeks werkt ie in de GGz. Makkelijkst is hem gewoon via FB messenger een berichtje te sturen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 16-09-2019 07:17 (3%)

• Lampuhkap

• Nielsjuhz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:27
Beste heren van het scheren!

Eerder was ik een man van de simpele boldking, gillet en shaversclub mesjes, maar na een keer te mogen/moeten uit proberen van een shavette, ben ik maar eens een overstap gaan maken. De persoon waar ik het mocht testen gebruikte een inklapbare shavette en Reet Silver mesjes. Daar kreeg ik best wat wondjes van bij de keel (mogelijk eerste keer?) maar wel gladde resultaat aan 1 kant iig.

Na wat lezen van de topic en vaak de merk Feather langs zien komen, heb ik voor mezelf maar het volgende gehaald:
-Goodfellas Smile Shibumi
-FEATHER PB mesjes

Voor scheerschuim gebruik ik de normale Gillette scheerschuim (rood onder, zwart boven) wat ik ook voor normaal scheren altijd gebruik.

Na een paar scheerbeurten, heb ik meer het gevoel dat ik mezelf allemaal kleine wondjes veroorzaak dan fijn scheer. Eind resultaat is wel glad, maar bloederig. Ook heb ik meer het gevoel dat ik meer het mesje over mijn snor/ringbaard en onderkin moet trekken dan dat het lekker glijd waarop ik zelf de conclusie trek dat deze mesjes mogelijk niet voor mij bestemd zijn, gezien je erover heen moet glijden (Wat wel gebeurd bij mijn bakkerbaarden).

Kunnen jullie mij misschien adviseren hier in welke mesjes mogelijk wel voor die gladde niet bloederige resultaat kan geven of dat het de shavette is die niet goed is of dat scheerschuim echt zoveel uit kan maken.

• shadowman12
Nielsjuhz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:35:
Beste heren van het scheren!

Eerder was ik een man van de simpele boldking, gillet en shaversclub mesjes, maar na een keer te mogen/moeten uit proberen van een shavette, ben ik maar eens een overstap gaan maken. De persoon waar ik het mocht testen gebruikte een inklapbare shavette en Reet Silver mesjes. Daar kreeg ik best wat wondjes van bij de keel (mogelijk eerste keer?) maar wel gladde resultaat aan 1 kant iig.

Na wat lezen van de topic en vaak de merk Feather langs zien komen, heb ik voor mezelf maar het volgende gehaald:
-Goodfellas Smile Shibumi
-FEATHER PB mesjes

Voor scheerschuim gebruik ik de normale Gillette scheerschuim (rood onder, zwart boven) wat ik ook voor normaal scheren altijd gebruik.

Na een paar scheerbeurten, heb ik meer het gevoel dat ik mezelf allemaal kleine wondjes veroorzaak dan fijn scheer. Eind resultaat is wel glad, maar bloederig. Ook heb ik meer het gevoel dat ik meer het mesje over mijn snor/ringbaard en onderkin moet trekken dan dat het lekker glijd waarop ik zelf de conclusie trek dat deze mesjes mogelijk niet voor mij bestemd zijn, gezien je erover heen moet glijden (Wat wel gebeurd bij mijn bakkerbaarden).

Kunnen jullie mij misschien adviseren hier in welke mesjes mogelijk wel voor die gladde niet bloederige resultaat kan geven of dat het de shavette is die niet goed is of dat scheerschuim echt zoveel uit kan maken.
Zonder informatie over hoe je huid en baardgroei is wordt het erg lastig. Je zou een sample pack kunnen bestellen bij razorbladesclub.com. Op refinedshave.com vind je sharpness testen dan kun je een beetje zien wat de scherpte is van een aantal mesjes.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
Er is geen advies voor mesjes om dat elke huid ander reageert op mesjes.

Dus de enige optie is gewoon uit proberen. Zelf een eent tijdje muhle mesjes gebruikt (zaten bij mijn DE) en vond ze prima maar de reviews waar totaal niet geweldig. Dus het is zo persoonlijk uitproberen is de enige manier.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• leon0013
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17:07

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Nielsjuhz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:35:

Dit zou ik als eerste aanpakken.
Ga naar de drogist en haal voor een paar euro een kwast en een zeep ( b.v.vergulde hand) of creme( palmolive/Nivea) in plaats van zo'n spuitbus.

Dan is het wat vetter en glijdt e.e.a. wat beter over de huid zonder te happen. Spuitbus spul is plakkerig en droogt uit.

Verder is een shavette ook een kwestie van goed in je vingers krijgen en rustig aan...
En proberen niet de "punten"van het mesje contact te laten maken met de huid als het kan want dan snij je jezelf veel makkelijker.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• Nielsjuhz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:27
shadowman12 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:06:
[...]
Zonder informatie over hoe je huid en baardgroei is wordt het erg lastig. Je zou een sample pack kunnen bestellen bij razorbladesclub.com. Op refinedshave.com vind je sharpness testen dan kun je een beetje zien wat de scherpte is van een aantal mesjes.
Mmm toch nog informatie vergeten om te geven. Al weet ik niet precies hoe ik hier op moet antwoorden.
Volgens mij heb ik wat gevoelige maar wel vettige huid en mijn baardgroei is niet heel snel maar wel wat dikkere haartjes denk ik.

Maar ik ga kijken op die razorbladesclub. Zie namelijk dat je ook los de mesjes kan kopen en die beginners pakket kan altijd getest worden. Die is al goedkoper dan die feathers die ik nu heb.
leon0013 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:31:
[...]
Dit zou ik als eerste aanpakken.
Ga naar de drogist en haal voor een paar euro een kwast en een zeep ( b.v.vergulde hand) of creme( palmolive/Nivea) in plaats van zo'n spuitbus.

Dan is het wat vetter en glijdt e.e.a. wat beter over de huid zonder te happen. Spuitbus spul is plakkerig en droogt uit.

Verder is een shavette ook een kwestie van goed in je vingers krijgen en rustig aan...
En proberen niet de "punten"van het mesje contact te laten maken met de huid als het kan want dan snij je jezelf veel makkelijker.
Mmm zal straks eens kijken in de pauze, thanks! en ook die tip is wel handig want jah, merkte wel dat ik dat soms doe ivm net toch dat ene paar haartjes te pakken.

• shadowman12
Nielsjuhz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:38:
[...]

Mmm toch nog informatie vergeten om te geven. Al weet ik niet precies hoe ik hier op moet antwoorden.
Volgens mij heb ik wat gevoelige maar wel vettige huid en mijn baardgroei is niet heel snel maar wel wat dikkere haartjes denk ik.

Maar ik ga kijken op die razorbladesclub. Zie namelijk dat je ook los de mesjes kan kopen en die beginners pakket kan altijd getest worden. Die is al goedkoper dan die feathers die ik nu heb.

[...]

Mmm zal straks eens kijken in de pauze, thanks! en ook die tip is wel handig want jah, merkte wel dat ik dat soms doe ivm net toch dat ene paar haartjes te pakken.
Inderdaad met scheerzeep aan de gang gaan is ook een goede. Bij de kruidvat heb je een kwast(probeer een omega varkenskwast te scoren) en de vergulde hand zeep. Ik zou ook meteen aluin blokje meenemen dan, als je scheerwondjes krijgt, dat is een bloedstelper. Je zou ook bij de scheerwinkels in de topicstart kunnen kijken als je wat luxer wil beginnen.Lees ook even de topicstart daar worden veel van je vragen denk ik al beantwoord.

Ik denk dat je bij de feathers gewoon te veel druk hebt uitgevoerd op de shavette en daardoor wat wondjes hebt gekregen, maar kan ook een andere oorzaak hebben. Ik ben zelf trouwens niet zo'n fan van een shavette, maar goed, dat terzijde.

shadowman12 wijzigde deze reactie 18-09-2019 13:05 (15%)

• FeronIT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:19
Gisteren een "aha-erlebnis" gehad tijdens het scheren. Voor het eerst geprobeerd om met korte halen te scheren in plaats van hele lange halen. Dat gaf een net iets beter resultaat, wat gladder. Eigenlijk had ik dat niet verwacht, ik ben niet de meest nauwkeurige persoon (zacht uitgedrukt :( ) en als ik me snijd dan ik het meestal bij het neerzetten van het mes. Dus ik dacht altijd, de gevaarlijkste actie zo min mogelijk doen :) maar dat valt dus weer mee.

Nog een vraagje voor mensen die meerdere krabbers hebben. Hoe houden jullie bij hoe vaak je een mesje gebruikt hebt? Ik heb in iedere krabber een mesje zitten en als ik van krabber wissel blijf het mesje gewoon zitten, dus moet ik heb ondertussen van 5 mesjes onthouden hoe vaak ze gebruikt zijn 8)7

FeronIT wijzigde deze reactie 19-09-2019 11:11 (24%)
Reden: te snel op verstuur geklikt

• shadowman12
FeronIT schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:09:
Gisteren een "aha-erlebnis" gehad tijdens het scheren. Voor het eerst geprobeerd om met korte halen te scheren in plaats van hele lange halen. Dat gaf een net iets beter resultaat, wat gladder. Eigenlijk had ik dat niet verwacht, ik ben niet de meest nauwkeurige persoon (zacht uitgedrukt :( ) en als ik me snijd dan ik het meestal bij het neerzetten van het mes. Dus ik dacht altijd, de gevaarlijkste actie zo min mogelijk doen :) maar dat valt dus weer mee.

Nog een vraagje voor mensen die meerdere krabbers hebben. Hoe houden jullie bij hoe vaak je een mesje gebruikt hebt? Ik heb in iedere krabber een mesje zitten en als ik van krabber wissel blijf het mesje gewoon zitten, dus moet ik heb ondertussen van 5 mesjes onthouden hoe vaak ze gebruikt zijn 8)7
Nee ik pak iedere scheerbeurt een nieuw mesje, voor die 0,18 cent die ik omgerekend betaal voor een mesje hoef ik er niet zoveel mogelijk beurten uit te halen

• Yanivano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:36

Shaving Buddy app voor je smartphone.

• FeronIT
Yanivano schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:28:
[...]

Thanks, die kende ik niet. Uberhaubt nooit gedacht om een scheerapp te installeren _/-\o_
Net geinstalleerd en mijn meest gebruikte zaken ingevoerd, komende weken maar eens testen :)

• leon0013
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17:07

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Nog een vraagje voor mensen die meerdere krabbers hebben. Hoe houden jullie bij hoe vaak je een mesje gebruikt hebt?
Niet... ik gebruik ze gewoon tot ze niet meer lekker scheren... kan 2x zijn kan 10x zijn. Onprettig = exit.

Al wissel ik ook niet meer zoveel van krabber als een paar jaar terug.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• RoosW

Jawel, korte halen geven een beter resultaat, let wel op dat er niet te veel overlap is, daar krijg je dan weer irritatie van de huid door.
Ik houd bij in mijn 'Shave of the day' op diverse fora hoe vaak ik een mesje gebruik, maar eigenlijk is er maar 1 belangrijk punt, als je merkt dat het scheren minder word, trekkerig bv (en je niet met een Carbon Steel mesje scheert, die doet dat standaard, vraagt ook een iets andere techniek) of het resultaat sub-par is, dan stop je er een nieuw mesje in. Hoe vaak die dan gebruikt is, is hooguit statistisch interessant, of als je wilt bepalen welke mesjes het langst meegaan.
En ja, dat verschilt per mesje, sommige merken ervaren mensen mee dat de eerste scheerbeurt minder is als de daarop volgende, alsof het mesje zich moet 'inwerken'. Laten we stellen dat ook met mesjes de ervaring per persoon verschilt, alleen erg goed en erg slecht lijkt men over het algemeen wel dezelfde mening over te hebben.
Als voorbeeld van mijn persoonlijke ervaring:
Feather verdraag ik enkel in sommige krabbers, Kai in geen enkele, ik vind het heel onprettige mesjes, ruw zullen we maar zeggen. Anderen vinden de Kai van top niveau, ik denk dat je huid hier een belangrijke rol bij speelt. Waar maar weer uit blijkt dat je gewoon zelf moet ervaren.

@Nielsjuhz Ik heb geen enkele ervaring met een shavette, met mijn Parkinson in vroeg stadium (god dank) durf ik het niet aan een 'straight razor' en aanverwante als een shavette te beginnen. Maar mijn advies is gelijk aan dat van krabbers, experimenteer met diverse merken mesjes voor een shavette, die verschillen net als DE mesjes, het is goed mogelijk dat je met een ander merk een beter resultaat behaald. Echter bloedplekjes en ophaaltjes duiden wel vaak te veel druk aan, het zou ook kunnen dat je de shavette niet vlak genoeg tegen de huid laat rusten bij het scheren. Succes gewenst!
Wat betreft zeep, kijk eens naar de zeep van Van der Lovett om mee te beginnen, betere kwaliteit als VgH en ook goedkoop. Ik persoonlijk vind de Sailors Blend dan ook nog eens heel lekker ruiken. Ze hebben ook hele fijne Aftershave Balm. Ik zou voor een kwast geen varkensharen versie nemen, kijk even naar een synthetische, makkelijker in gebruik en meteen in optima forma, NOM (is sub merk van Muhle) heeft leuke betaalbare kwasten.
Yanivano schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:28:
[...]

Cool daar moet ik eens naar kijken!

• Lampuhkap

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-10 11:56

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Hoe is deze aftershave? Vind hem best prijzig..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• RoosW
Op een brocante markt kwam ik dit doosje tegen, even een blik geworpen, en zag een redelijke Gillette in het doosje wonen, 10 euro vroeg de koper, aangezien ik niet eens wist dat er een TTO open kam versie was, het doosje met inhoud maar eens gekocht en thuisgekomen een en ander uitgeplozen. Het is een Aristocrat van ten laatste 1938, en de Open Kam versie is inderdaad niet breed verspreid te noemen. Rhodium plated, na de eerste schoonmaak ronde (een uur in een badje warm water met wat druppels dubro) even de hele zachte oude tandenborstel er over, en hij blinkt je tegemoet! De Ultrasoon reiniger heeft de laatste restje rommel er uitgeschud, hij ziet er weer uit als nieuw :-)
Ik ben nog niet aan een scheerbeurt met deze toegekomen, maar sta te popelen hem te proberen!

Na schoonmaak zag hij er al een stuk beter uit!

<3

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Nog een speltip: Haal de krabber niet 'recht' over de huid, maar maak met het scheermes een 'ruit' vorm in het schuim, in plaats van een vierkantje/rechthoek. Dan zul je merken dat ie gemakkelijker door de haartjes heen glijdt.

Niet te schuin, want dan wordt het een bloedbad :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• FeronIT
@RoosW Dat ziet er inderdaad erg mooi uit, en voor een tientje is dat zeker een koopje. Ook mooi dat er nog mesjes bij zitten, hoewel ik die zo te zien niet zou gebruiken

• Lampuhkap
LuckyLuke schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:27:
[...]

Hoe is deze aftershave? Vind hem best prijzig..
Een heerlijke zachte aftershave die perfect matcht met de zeep, heerlijk!
En 8 euro voor een aftershave is een koopje :)

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-10 11:56

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Lampuhkap schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:02:
[...]

Een heerlijke zachte aftershave die perfect matcht met de zeep, heerlijk!
En 8 euro voor een aftershave is een koopje :)
Oh ik dacht dat die 35 euro was, nevermind dan!
Ik heb dezelfde zeep vandaar :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• RoosW
LuckyLuke schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:04:
[...]

Oh ik dacht dat die 35 euro was, nevermind dan!
Ik heb dezelfde zeep vandaar :9
Ik denk dat dat de EdT zal zijn, die zijn altijd duurder.
FeronIT schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:54:
@RoosW Dat ziet er inderdaad erg mooi uit, en voor een tientje is dat zeker een koopje. Ook mooi dat er nog mesjes bij zitten, hoewel ik die zo te zien niet zou gebruiken
Nee, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, leuk als curiosa, niet voor gebruik. Er gaat bij gebruik een Polsilver in, de recensies her en der zijn goed, precies in de lijn van efficiënte bijna agressieve krabbers die ik fijn vind.

• koesie
  • Niet online

Ik heb een form gemaakt op google docs waar ik alles kan invullen.
Vervolgens wordt de data in een google sheet weggeschreven.
En je kan ook nog pie charts bekijken van alles.

• FeronIT
leon0013 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:16:
[...]

Niet... ik gebruik ze gewoon tot ze niet meer lekker scheren... kan 2x zijn kan 10x zijn. Onprettig = exit.

Al wissel ik ook niet meer zoveel van krabber als een paar jaar terug.
Probleem daarmee is dat het bij mijn bakkebaarden eenvoudig gaat en onder mijn de haren wat meer tegendraads zijn... Dus dan moet ik halverwege de scheerbeurt gaan wisselen van mes

• shadowman12
FeronIT schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:29:
[...]

Probleem daarmee is dat het bij mijn bakkebaarden eenvoudig gaat en onder mijn de haren wat meer tegendraads zijn... Dus dan moet ik halverwege de scheerbeurt gaan wisselen van mes
Waarom begin je daar dan niet? Je hoeft toch niet per se bij je bakkebaarden te beginnen?

• FeronIT
shadowman12 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:26:
[...]

Waarom begin je daar dan niet? Je hoeft toch niet per se bij je bakkebaarden te beginnen?
Heel stom, maar daar heb ik dus echt nooit aan gedacht 8)7 zal ik de volgende keer eens proberen

• Lampuhkap

• RoosW
Weer een paar aankopen (naast wat zepen [5], shampoo bars [4], AS Balm [2], Witch Hazel etc):

O ja, helemaal vergeten, Personna Gem mesjes voor de Ever Ready ;-)

RoosW wijzigde deze reactie 25-09-2019 13:12 (12%)
Reden: Toevoeging informatie

• FeronIT
@RoosW Die 6 hoekige met poten kam ziet er echt mooi uit. Is die andere van plastic, zo ziet het er een beetje uit?

• RoosW
FeronIT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:12:
@RoosW Die 6 hoekige met poten kam ziet er echt mooi uit. Is die andere van plastic, zo ziet het er een beetje uit?
Geen plastic, bakeliet de allereerste kunststof, zeg maar de voorvader van plastic.

• FeronIT
Dat is dan ook een oude, bakeliet werd toch ook gebruikt voor handvaten van pannen en ketels?

• RoosW
FeronIT schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:20:
Dat is dan ook een oude, bakeliet werd toch ook gebruikt voor handvaten van pannen en ketels?
Jawel, een oudje, gemaakt in de voormalige DDR al bestonden ze ook voor die tijd al, hoe oud precies weet ik niet, maar dus ergens na 1945 en voor 1989, al meen ik dat ze voor de 'wende' al gestopt waren, zelfs al voor het einde van de 60er jaren.

RoosW wijzigde deze reactie 26-09-2019 14:28 (9%)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:27

LankHoar

Professionele amateur

RoosW schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:12:
Weer een paar aankopen (naast wat zepen [5], shampoo bars [4], AS Balm [2], Witch Hazel etc):
Hoe groot is je verzameling inmiddels wel niet? Telkens wanneer ik even in dit topic neus zie ik weer dat je er iets aan toegevoegd hebt :+

Ik heb nog steeds dezelfde krabber en mesjes, en het scheren gaat steeds beter. Weinig last van sneetjes (slechts enkele kleine bloedpuntjes vaak), hoewel mijn huid nog wel erg brand na afloop, ondanks de aluin.

• RoosW
LankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:10:
[...]

Hoe groot is je verzameling inmiddels wel niet? Telkens wanneer ik even in dit topic neus zie ik weer dat je er iets aan toegevoegd hebt :+

Ik heb nog steeds dezelfde krabber en mesjes, en het scheren gaat steeds beter. Weinig last van sneetjes (slechts enkele kleine bloedpuntjes vaak), hoewel mijn huid nog wel erg brand na afloop, ondanks de aluin.
Ik heb heeeeeel lang, echt jaren, enkel de Mühle R89 gehad met Feather DE mesjes, alleen schoor ik me daar mee net als met een cartridge systeem, veel te veel druk, en slechts 1 maal alles afschrapen (kan het achteraf echt niet anders noemen) dus nooit een perfect resultaat. Dat krijg je als je niemand in de buurt hebt die je de fijne punten kan aanduiden en goede instructies kan geven.
Toen ik deze draad vond geruime tijd geleden ben ik me meer gaan verdiepen in hoe en wat, een paar Youtube filmpjes verder werd het me duidelijk dat 1 gang nooit genoeg is, en het maken van schuim ook iets anders was als luchtbubbels in zeep hebben met wat water en daar mee proberen te scheren.
Voor die tijd had ik altijd irritatie, minder als met de Fusion, maar nooit glad.
Eindelijk het opschuimen onder de knie, en het scheren een beetje, ben ik wat verder gaan kijken.
Toen ik door kreeg dat ook je zeep veel invloed had (ik deed maar wat) en elke krabber weer anders scheert heb ik voorzichtig wat goedkoop spul uit China laten komen, een borstel, een bakje, en de Futur kloon van Qshave, en online een pot Proraso groen gekocht. Daarna nog wat verschillende DE mesjes gekocht en het feest kon beginnen.
Toen de leerweg om geen druk te geven, dat duurde eigenlijk nog het langst, en ik ontdek bij nieuwe krabbers steeds weer dat ik ondanks alles nog steeds geneigd ben om te veel druk te zetten.
Tja, en zo rol je van de ene naar de andere krabber, verkoop ik weer eens wat zepen, en schaf weer nieuwe aan, alleen krabbers, die lijken enkel te komen en niet te gaan, ik vind het veel te leuk al die dingen uit te proberen (vooral de hele oude).
Ondertussen puilen de (veel te kleine) kastjes in onze kleine beneden badkamer uit, ik moet er wat voor verzinnen ;-)

Om op jouw problemen terug te komen, welke krabber, welke mesjes, welke zeep, wat voor borstel?

Als je die even meld is het makkelijker om wat ideeën los te laten om je te hepen minder irritatie te hebben.
Het kan soms aan van die kleine dingen liggen. Een praktijk voorbeeld, ik kreeg een doosje met KAI mesjes, erg scherp, zeg maar de evenknie van de Feathers. Ik heb er alleen ruzie mee, na een paar scheerbeurten in diverse krabbers was het me duidelijk dat dat specifieke mesje bij mij heel naar aanvoelde, en telkenmale irritatie veroorzaakte (Zelfs in de R89!!).
Sommige zepen kunnen je ook problemen geven, iedereen reageert weer anders op bepaalde stoffen, ik heb al zepen weggedaan omdat mijn huid er droog en geïrriteerd door voelde, als je eenmaal door hebt welke stoffen dit zijn, kun je die vermijden.
Je krabber met teveel druk hanteren geeft altijd ellende, vooral van die rode bloedpuntjes. Ook te vaak over dezelfde plek gaan doet dit, dus korte haaltjes scheren, maar niet teveel overlap.

Pff, ik houd het hier even bij, je snapt nu vast waarom ik graag weet wat je gebruikt, ik zie je lijstje tegemoet, dan kunnen we met zijn allen eens nadenken over hoe je te helpen.

RoosW wijzigde deze reactie 27-09-2019 10:46 (0%)
Reden: taalvouten

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

RoosW schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb heeeeeel lang, echt jaren, enkel de Mühle R89 gehad met Feather DE mesjes, alleen schoor ik me daar mee net als met een cartridge systeem, veel te veel druk, en slechts 1 maal alles afschrapen (kan het achteraf echt niet anders noemen) dus nooit een perfect resultaat. Dat krijg je als je niemand in de buurt hebt die je de fijne punten kan aanduiden en goede instructies kan geven.
Toen ik deze draad vond geruime tijd geleden ben ik me meer gaan verdiepen in hoe en wat, een paar Youtube filmpjes verder werd het me duidelijk dat 1 gang nooit genoeg is, en het maken van schuim ook iets anders was als luchtbubbels in zeep hebben met wat water en daar mee proberen te scheren.
Voor die tijd had ik altijd irritatie, minder als met de Fusion, maar nooit glad.
Eindelijk het opschuimen onder de knie, en het scheren een beetje, ben ik wat verder gaan kijken.
Toen ik door kreeg dat ook je zeep veel invloed had (ik deed maar wat) en elke krabber weer anders scheert heb ik voorzichtig wat goedkoop spul uit China laten komen, een borstel, een bakje, en de Futur kloon van Qshave, en online een pot Proraso groen gekocht. Daarna nog wat verschillende DE mesjes gekocht en het feest kon beginnen.
Toen de leerweg om geen druk te geven, dat duurde eigenlijk nog het langst, en ik ontdek bij nieuwe krabbers steeds weer dat ik ondanks alles nog steeds geneigd ben om te veel druk te zetten.
Tja, en zo rol je van de ene naar de andere krabber, verkoop ik weer eens wat zepen, en schaf weer nieuwe aan, alleen krabbers, die lijken enkel te komen en niet te gaan, ik vind het veel te leuk al die dingen uit te proberen (vooral de hele oude).
Ondertussen puilen de (veel te kleine) kastjes in onze kleine beneden badkamer uit, ik moet er wat voor verzinnen ;-)

Om op jouw problemen terug te komen, welke krabber, welke mesjes, welke zeep, wat voor borstel?

Als je die even meld is het makkelijker om wat ideeën los te laten om je te hepen minder irritatie te hebben.
Het kan soms aan van die kleine dingen liggen. Een praktijk voorbeeld, ik kreeg een doosje met KAI mesjes, erg scherp, zeg maar de evenknie van de Feathers. Ik heb er alleen ruzie mee, na een paar scheerbeurten in diverse krabbers was het me duidelijk dat dat specifieke mesje bij mij heel naar aanvoelde, en telkenmale irritatie veroorzaakte (Zelfs in de R89!!).
Sommige zepen kunnen je ook problemen geven, iedereen reageert weer anders op bepaalde stoffen, ik heb al zepen weggedaan omdat mijn huid er droog en geïrriteerd door voelde, als je eenmaal door hebt welke stoffen dit zijn, kun je die vermijden.
Je krabber met teveel druk hanteren geeft altijd ellende, vooral van die rode bloedpuntjes. Ook te vaak over dezelfde plek gaan doet dit, dus korte haaltjes scheren, maar niet teveel overlap.

Pff, ik houd het hier even bij, je snapt nu vast waarom ik graag weet wat je gebruikt, ik zie je lijstje tegemoet, dan kunnen we met zijn allen eens nadenken over hoe je te helpen.
Hmm, ik hoop dat ik niet eenzelfde soort kooplust ga krijgen over X jaar scheren, haha :+ We zullen zien..

Ik gebruik de Wilkinson Sword Classic met dito DE mesjes. Een kunsthaar scheerborstel van de drogisterij, en de scheercrème weet ik zo het merk even niet van. Als ik je verhaal zo lees zou het daar nog wel eens aan kunnen liggen. Heb nog geen "echte" scheerzeep geprobeerd, heb wel een blokje liggen dus kan dat van het weekend eens proberen. Heb geen zeepbakje o.i.d. though dus vond die crème wel makkelijk.

• RoosW
LankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:27:
[...]

Ik gebruik de Wilkinson Sword Classic met dito DE mesjes. Een kunsthaar scheerborstel van de drogisterij, en de scheercrème weet ik zo het merk even niet van. Als ik je verhaal zo lees zou het daar nog wel eens aan kunnen liggen. Heb nog geen "echte" scheerzeep geprobeerd, heb wel een blokje liggen dus kan dat van het weekend eens proberen. Heb geen zeepbakje o.i.d. though dus vond die crème wel makkelijk.
Elk kommetje kun je daar voor gebruiken, gewoon even in de kast kijken naar een ongebruikte.
Ik kan je wel mijn R89 uitlenen om je eens te laten proberen ipv je Wilkinson, doe ik er ook wat verschillende mesjes bij, in de Amazon recensies over de WSC zijn de ervaringen gemengd. Je zit dan wel natuurlijk met de terug verzendkosten na een paar maanden of zo (ik gebruik hem niet meer, dus missen zal ik hem niet). Ik heb ook nog wel een Van der Lovett zeepje om erbij te doen, kun je mooi eens wat anders ervaren.

• Lampuhkap
Vandaag alweer 9 jaar getrouwd!

Blijft nog steeds het gevoel geven alsof je de loterij hebt gewonnen!

Nieuw scheersetje van de vrouw gehad, dat past hier weer prima bij!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

RoosW schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:35:
[...]

Elk kommetje kun je daar voor gebruiken, gewoon even in de kast kijken naar een ongebruikte.
Ik kan je wel mijn R89 uitlenen om je eens te laten proberen ipv je Wilkinson, doe ik er ook wat verschillende mesjes bij, in de Amazon recensies over de WSC zijn de ervaringen gemengd. Je zit dan wel natuurlijk met de terug verzendkosten na een paar maanden of zo (ik gebruik hem niet meer, dus missen zal ik hem niet). Ik heb ook nog wel een Van der Lovett zeepje om erbij te doen, kun je mooi eens wat anders ervaren.
Klinkt als een leuk idee, thanks! Ik heb familie die waarschijnlijk begin november deze kant op komt, dus wellicht is dat mogelijk. Ben sowieso wel nieuwsgierig hoe een wat minder agressieve krabber scheert (wellicht ook deel van mijn irritatie).

Zal van het weekend eerst eens met die scheerzeep proberen, en zal mijn bevindingen posten :)

• RoosW
LankHoar schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:57:
[...]

Klinkt als een leuk idee, thanks! Ik heb familie die waarschijnlijk begin november deze kant op komt, dus wellicht is dat mogelijk. Ben sowieso wel nieuwsgierig hoe een wat minder agressieve krabber scheert (wellicht ook deel van mijn irritatie).

Zal van het weekend eerst eens met die scheerzeep proberen, en zal mijn bevindingen posten :)
Stuur mij even een PM met je adres, dan probeer ik het dit weekend nog op de bus te doen.

• BRT
  • Niet online
Een vriend van mij wil na het lenen van mijn kunststof Wilkinson zelf een krabber aanschaffen.

Hij heeft de voorkeur voor een oudje met een hoog gewicht. Noemt zelf een Gilette Fatboy.

Hebben jullie tips over de aanschaf van een vintage krabber?

• hetechtebeest
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:47
Vandaag mijn eerste schreden in de wereld van DE scheren gezet. Ik heb genoeg van de kosten van mijn Gilette Fusion en daar snijd ik mij ook nog regelmatig mee. Vandaag was ik in Almere. In het centrum zit een barbier die scheerspullen verkoop. Ik zie graag wat ik koop, zeker als het iets is waar ik nog weinig van weet. Het is het volgende geworden (zie de foto's):
Parker 71R krabber
HJM varkenshaar kwast
Muhle mesjes
Taylor of Old Bond Sandalwood scheercreme
Een aluinstick

De overige mesjes komen bij een Surinaamse kapperzaak vandaan, 3 pakjes voor €2,50. Dat kon ik niet laten liggen om te proberen. Vandaag had ik me al/nog geschoren met de Gilette, dus morgen of overmorgen maar eens met de nieuwe spullen proberen en voorlopig ook alleen mijn gezicht ;)

http://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4186.JPGhttp://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4187.JPGhttp://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4189.JPGhttp://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4190.JPG
http://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4191.JPG

hetechtebeest wijzigde deze reactie 28-09-2019 22:41 (0%)
Reden: Plaatjes netjes ordenen

• RoosW
Voor een beginner, een Gillette Tech bv de Fat handle Tech, de Fatboy kan ook is wel duurder (in goede staat), en het mechaniek moet in orde zijn. Weg blijven bij de aluminium versies, gezien je verhaal wil hij meer gewicht in de hand hebben en de alu versies zijn kwetsbaar voor verbogen guards, vaak moeilijk te zien (nooit iets met slechts 1 foto of met onduidelijke foto's kopen).
Succes!

• RoosW
hetechtebeest schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:39:
Vandaag mijn eerste schreden in de wereld van DE scheren gezet. Ik heb genoeg van de kosten van mijn Gilette Fusion en daar snijd ik mij ook nog regelmatig mee. Vandaag was ik in Almere. In het centrum zit een barbier die scheerspullen verkoop. Ik zie graag wat ik koop, zeker als het iets is waar ik nog weinig van weet. Het is het volgende geworden (zie de foto's):
Parker 71R krabber
HJM varkenshaar kwast
Muhle mesjes
Een aluinstick

De overige mesjes komen bij een Surinaamse kapperzaak vandaan, 3 pakjes voor €2,50. Dat kon ik niet laten liggen om te proberen. Vandaag had ik me al/nog geschoren met de Gilette, dus morgen of overmorgen maar eens met de nieuwe spullen proberen en voorlopig ook alleen mijn gezicht ;)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Topic start niet gelezen? De Supermax zijn met gemak de slechtste mesjes.. Maar goed voor die prijs kan het geen kwaad. Je zult het zelf wel ontdekken. Dit type krabber van Parker ken ik niet, ziet er ordentelijk uit.
Ik zou alleen een beginner geen varkensharen kwast gegeven hebben.
Veel plezier gewenst, ik ben benieuwd hoe de krabber je bevalt, Parker maakt goed spul.

• hetechtebeest
RoosW schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:54:
[...]

Topic start niet gelezen? De Supermax zijn met gemak de slechtste mesjes.. Maar goed voor die prijs kan het geen kwaad. Je zult het zelf wel ontdekken. Dit type krabber van Parker ken ik niet, ziet er ordentelijk uit.
Ik zou alleen een beginner geen varkensharen kwast gegeven hebben.
Veel plezier gewenst, ik ben benieuwd hoe de krabber je bevalt, Parker maakt goed spul.
Toch wel, maar toen ik in de winkel stond kon ik me niet meer alles herinneren 😳 En die kwast, dat was een prijskwestie. Misschien later een andere.

• shadowman12
hetechtebeest schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:39:
Parker 71R krabber
HJM varkenshaar kwast
Muhle mesjes
Een aluinstick

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Derby mesjes zijn ook echt vreselijk en af te raden om te gebruiken, vaak totaal niet scherp(bijna bot)

• hetechtebeest
shadowman12 schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:32:
[...]

Die Derby mesjes zijn ook echt vreselijk en af te raden om te gebruiken, vaak totaal niet scherp(bijna bot)
Mijn vrouw zat maar te zeuren over dat ze bij de Surinaamse winkel ook scheerspullen verkopen. Zij nu blij, ik heb er toch wat gekocht. Gebruiken is een ander verhaal O-)

• koesie
  • Niet online
hetechtebeest schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:42:
[...]

Mijn vrouw zat maar te zeuren over dat ze bij de Surinaamse winkel ook scheerspullen verkopen. Zij nu blij, ik heb er toch wat gekocht. Gebruiken is een ander verhaal O-)
Ik zou sowieso alles proberen wat je hebt. Wie weet werkt het helemaal top voor jou. Een goedkope synthetische borstel die je online kan bestellen is o.a. van Yaqi. Heb er een aantal en ben er erg tevreden mee.

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-10 22:42
shadowman12 schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:32:
[...]
Mijn ervaring is totaal anders.
Nog nooit heb ik een bot Derby mesje gehad, zijn bij mij altijd scherp en erg fijn in gebruik, totaal doe ik er 5 tot 10 scheerbeurten mee.

• RoosW
hetechtebeest schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:32:
[...]

Toch wel, maar toen ik in de winkel stond kon ik me niet meer alles herinneren 😳 En die kwast, dat was een prijskwestie. Misschien later een andere.
Kijk eens naar NOM kwastjes, leuke start kwastjes (synthetisch) voor mooie prijsjes, het zijn geen geweldenaren, maar prima kwasten om mee te beginnen (en je nog lang mee te scheren).
Probeer het zeker allemaal uit, als je wilt kan ik je wel wat diverse mesjes in een enveloppe sturen, PM me dan. Maar ik zou zeggen eerst starten met wat je hebt, en alles uitproberen :)

RoosW wijzigde deze reactie 29-09-2019 15:23 (16%)

• hetechtebeest
RoosW schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:21:
[...]

Kijk eens naar NOM kwastjes, leuke start kwastjes (synthetisch) voor mooie prijsjes, het zijn geen geweldenaren, maar prima kwasten om mee te beginnen (en je nog lang mee te scheren).
Probeer het zeker allemaal uit, als je wilt kan ik je wel wat diverse mesjes in een enveloppe sturen, PM me dan. Maar ik zou zeggen eerst starten met wat je hebt, en alles uitproberen :)
Dank voor je aanbod. Eerst inderdaad even proberen wat ik heb.
Ik heb net mijn eerste beurt gedaan en ben niet ontevreden. Een paar kleine puntjes bloed, verder lekker glad na WTG, ATG en XTG. Ik heb alleen het idee dat mijn huid nu wat branderig aanvoelt, alsof ik er nog een lading alcohol (aftershave, niet single malt) tegenaan moet gooien. Ik heb wel een aftershavecrême gebruikt van Chanel (had ik nog), maar dat is niet voldoende. Of moet ik nog iets anders doen?
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True