Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:37
Tetsuo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:24:
@RoosW Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ben inmiddels alweer wat weekjes aan het oefenen en het scheren gaat mij steeds beter af. Ik heb de tips van RoosW opgevolgd en ben naar de Hema gegaan om daar mesjes te kopen, dat scheelde al flink ten opzichte van de Q-Shave meegeleverde mesjes! Ik merk ook dat het vooral mijn techniek is wat al een groot verschil maakt qua scheer ervaring.

Inmiddels ook wat nieuwe spulletjes van Proraso besteld, scheercrème en de Groene aftershave, dat is heerlijk verkoelend tijdens de warme dagen de afgelopen week.
Hartelijk dank voor de verjaardag wensen, ik ben blij dat de tips je geholpen hebben, er zijn natuurlijk veel betere mesjes als de Hema Persona DE mesjes, maar goed, je moet ergens mee beginnen. Het zal mij benieuwen wanneer je je eerste BBS&DFS ervaart, zo een moment dat je je geschoren hebt, geen prikje irritatie hebt, en je huid aanvoelt alsof je weer 1 jaar oud bent :D
Aangezien je met maar één krabber scheert zou dat er toch spoedig van moeten komen, het moment dat je hem perfect onder controle hebt (y)

• Hkoning
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-11 12:57
Mooi dat de scheertips niet aan dovemans oren zijn gericht.

Het helpt zeker om deze scheertechniek sneller onder de knie te krijgen.

Het belangrijkste is en blijft echter het geen druk zetten op de krabber iets waar veel beginnende scheerders na de overstap van een Gillette tig mesjes apparaat op een safety razor aan moeten wennen.

We zeggen ook wel eens als je denkt dat je geen druk zet zet je toch nog te veel druk. De waarheid van die woorden worden je vaak pas een paar maanden later duidelijk.

Trouwens helemaal gelijk dat de groene Proraso lijn met dit warme weer heerlijk is.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

Ik ga ook meedoen, dit weekend maar even proberen! Eerste dingen zijn binnen

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
rolandos582 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:20:

[Afbeelding]
Je hebt een goede start gaat helemaal goed komen bij jou, geniet ervan!

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:16
rolandos582 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:20:

[Afbeelding]
Mooie kwast, waar is ie van. Goede zeep, Haslinger, als je de juiste water/zeep verhouding hebt gevonden.

Assumption is the mother of all fuck ups

• DrParanoid
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 07:02
shadowman12 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:09:
@Hkoning & @Marzman
Ik snap dat het een raar verhaal is, maar toch is het helaas zo.
Beetje vreemd idd :)

DrParanoid wijzigde deze reactie 30-08-2019 13:04 (57%)

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 03:00:
[...]
Mooie kwast, waar is ie van. Goede zeep, Haslinger, als je de juiste water/zeep verhouding hebt gevonden.
Razorock Tuxedo Plissoft Barrel Synthetic Shaving Brush 24mm
https://www.giftsandcare....Tuxedo+Plissoft&results=2

Met die zeep moet ik maar ff spelen, hoeveel water voeg je normaliter toe?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05:17

LankHoar

Professionele amateur

Paar fijne scheerbeurten gehad, maar nu toch een flinke snee. De ernstigste tot noch toe, niet een puntje maar echt een paar centimeter breed. Yikes. Techniek toch nog maar proberen te verbeteren, en volgende keer minder gehaast scheren :+

• koesie
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:00:
Paar fijne scheerbeurten gehad, maar nu toch een flinke snee. De ernstigste tot noch toe, niet een puntje maar echt een paar centimeter breed. Yikes. Techniek toch nog maar proberen te verbeteren, en volgende keer minder gehaast scheren :+
Heb ik ook eens gehad, haast is killing.

• RoosW
rolandos582 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Spoel je borstel onder de warme kraan, schud rustig (niet te hard anders is ie weer droog) het overtollige water eraf, en laad de borstel een seconde of 30 met zeep. Het warme water helpt de bovenlaag van de zeep wat zachter te maken waardoor de zeep makkelijker aan de borstelharen kleeft. Mocht er toch veel water vrijkomen bij het laden, zeep container even scheef houden om overtollig water kwijt te raken.
In je opschuim kom/beker/bakje, begin met opschuimen, als er niet direct goed schuim ontstaat, even de hand natmaken en water van je hand in de kom/beker etc laten druppen, opnieuw opschuimen en eventueel herhalen als het resultaat nog steeds sub-par is.

• thunderfury
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12-11 15:56
Ik heb vandaag, na een week scheren met Proraso white, nog eens een sample DR Harris Sandelwood gebruikt. De DR Harris is een stuk harder dan de Proraso en naar mijn gevoel dus ook een stuk moeilijker goed op te schuimen. Ik denk dat ik hier toch ook nog wat meer ervaring moet krijgen, want tijdens het scheren vind ik beide zepen zeer gelijkaardig. De Proraso laat, zoals hier ook al vermeld, een witte waas na op alles wat het aanraakt, maar ik heb de indruk dat mijn mes wel beter glijdt ivm DR Harris. Al kan dat ook aan mijn opschuimkunsten liggen. Het post-shave gevoel is wel 100x beter bij DR Harris. Waar ik bij de Proraso toch altijd een trekkerig gevoel heb (zelfs na aftershave balm), heb ik daar helemaal geen last van bij DR Harris.

• shadowman12
thunderfury schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:15:
Ik heb vandaag, na een week scheren met Proraso white, nog eens een sample DR Harris Sandelwood gebruikt. De DR Harris is een stuk harder dan de Proraso en naar mijn gevoel dus ook een stuk moeilijker goed op te schuimen. Ik denk dat ik hier toch ook nog wat meer ervaring moet krijgen, want tijdens het scheren vind ik beide zepen zeer gelijkaardig. De Proraso laat, zoals hier ook al vermeld, een witte waas na op alles wat het aanraakt, maar ik heb de indruk dat mijn mes wel beter glijdt ivm DR Harris. Al kan dat ook aan mijn opschuimkunsten liggen. Het post-shave gevoel is wel 100x beter bij DR Harris. Waar ik bij de Proraso toch altijd een trekkerig gevoel heb (zelfs na aftershave balm), heb ik daar helemaal geen last van bij DR Harris.
Ik vind het juist andersom, DR Harris veel makkelijker dan Proraso. Laat je je kwast 5 minuten lang voordat je gaat opschuimen in water weken? Of als je een syntethische hebt gewoon even afspoelen in water. De zeep is inderdaad een stuk harder.

shadowman12 wijzigde deze reactie 30-08-2019 12:20 (7%)

• thunderfury
shadowman12 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Ik vind het juist andersom, DR Harris veel makkelijker dan Proraso. Laat je je kwast 5 minuten lang voordat je gaat opschuimen in water weken? Of als je een syntethische hebt gewoon even afspoelen in water. De zeep is inderdaad een stuk harder.
Ik zet de kwast steeds in een bakje water voor ik in de douche stap, dus dat lijkt me wel genoeg. Ik moet hier wel aan toevoegen dat ik mij altijd met koud water scheer en mijn borstel dus ook in koud water zet. Ik weet dat ik het mezelf daarmee een stuk moeilijker maak, maar ervaring heeft mij geleerd dat ik een veel beter post-shave gevoel heb na een koude scheerbeurt dan na een warme.

• Hkoning
Het laden en opschuimen van een zachtere zeep zoals Proraso is gaat over het algemeen bij iedereen makkelijker, hoewel er dus uitzonderingen zijn.

Een das of varkenskwast 5 minuten laten weken voegt verders niets toe hem even een minuutje in water zetten is voldoende.
Doe dan nooit in te heet water en beter is het om de knot slechts voor 3/4 in het water te zetten.

De Harris een triple mild zeep en dus veel harder dan de zachtere zeep van een Proraso en dan ook nog laden vanuit een sample is altijd wat moeilijker.
Zou je over een hele puck van de Harris beschikken helpt het als je vlak voor het laden van de kwast er wat warme druppels water op sprenkelt.

De laadtijd van een harde zeep is wel veel langer als die van de Proraso dat is iets om rekening mee te houden.
Het gaat om de ideale verhouding tussen zeep en water voor een goed schuim en dat is iets wat je in de praktijk na een paar maal oefenen redelijk onder de knie kan hebben.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn kleine collectie krabbers is weer uitgebreid. Ik wilde eens wat anders proberen en heb een Mühle R41 open comb meebesteld met wat andere zaken die ik toevallig nodig had. Als ie bevalt dan wordt het m'n nieuwe reiskrabber. En als ie echt bevalt dan wil ik hem ook wel vaker gebruiken.
Ik had al een Merkur 46c reiskrabber maar die bevalt niet (te licht, te klein, weinig grip) en ik zocht dus een fullsize krabber die ook niet te duur moet zijn.

Zojuist voor het eerst ermee geschoren, met het meegeleverde Mühle mesje, en dat ging vlekkeloos. Omdat ie nieuw is was ik natuurlijk wat voorzichtiger, ook omdat ie als vrij agressief geldt, maar het resultaat was prima en zonder ongelukjes. Dat smaakt naar meer. De volgende keer moet ie echt laten zien wat ie waard is. Dit keer was het maar een lichte baard, want ik had me woensdag al geschoren, maar normaal gesproken is het een baard van een week.

• BRT
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Toen ik begon te scheren heb ik een test gedaan, een Mach3 en een elektrisch scheerapparaat. De Mach3 gaf nog meer irritatie dan het elektrisch scheerapparaat. Dus heb ik 20 jaar lang elektrisch geschoren en twintig jaar lang irritatie en bultjes op mijn hals gehad. Ik heb nooit nagedacht over alternatieven. Tot ik dit topic tegenkwam. Volgens de aanwijzingen heb ik een Wilkinson Sword gekocht, Verguldehand scheerzeep en een scheerkwast van de Kruitvat. De huidirritatie en bultjes zijn weg. Topicstarters ik ben jullie eeuwig dankbaar.

Inmiddels heb ik een Rockwell 6s gekocht. Dat lijkt mij een goede keuze omdat hij super mild kan zijn voor beginners. En ik las hier dat RVS een leven lang meegaat, dus een goede investering volgens de Sam Vimes Theory of Economic Injustice :) ( https://wiki.lspace.org/m...ory_of_Economic_Injustice ).

Heb nog een paar vragen over het onderhoud: Ik las dat je na het afspoelen het scheermes in de alcohol moet dippen zodat er geen water achterblijft en open laten staan/hangen. Daarnaast wil ik 1x per week even met een oude tandenborstel en dreft eroverheen. Is dit genoeg, moet je nog drogen na de alcohol?

Heb een synthetische kwast besteld, Hoe zorg je dat deze lang meegaat?

De meeste andere vragen kon ik wel antwoord op vinden.

• RoosW
[b]BRT in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"En ik las hier dat RVS een leven lang meegaat, dus een goede investering volgens de Sam Vimes Theory of Economic Injustice :) ( https://wiki.lspace.org/m...ory_of_Economic_Injustice ).

Heb nog een paar vragen over het onderhoud: Ik las dat je na het afspoelen het scheermes in de alcohol moet dippen zodat er geen water achterblijft en open laten staan/hangen. Daarnaast wil ik 1x per week even met een oude tandenborstel en dreft eroverheen. Is dit genoeg, moet je nog drogen na de alcohol?

Heb een synthetische kwast besteld, Hoe zorg je dat deze lang meegaat?

De meeste andere vragen kon ik wel antwoord op vinden.
Na het scheren spoel ik de krabber goed af, half opengedraaid om ook de zeepresten op het DE blad kwijt te raken, daarna haal ik de krabber even uit elkaar, in de handdoek afdrogen (niet het DE mesje!), weer in elkaar maar net niet helemaal dicht en in een standaard of rekje plaatsen. Één maal per jaar gaat het hele spul door een tandenborstel poets sessie en ultrasone reiniger, that's it.
Mijn borstels (alle in gebruik zijnde zijn synthetische) spoel ik met warm (niet heet) water goed uit terwijl ik tegen mijn hand de knoop wat openhoud. Ik doe dat zachtjes draaiend zodat het water overal goed bij komt. Dan goed uitschudden, als de haren dan nog niet allen los staan, herhaal stap één. Dit maal de borstel echt goed uitslaan, zodat er geen water meer aan hangt.
Ik heb 8 borstels, die rouleren, nog nooit iets anders mee gedaan als na gebruik uitspoelen en water uitslaan, nooit haarverlies of andere problemen.

• Hkoning
De alcohol is niet nodig afdrogen is voldoende.

Helemaal losdraaien daar zijn de meningen over verdeeld en dat betekend al dat er geen éénduidig antwoord is.
Ik gebruik een krabber gemiddeld 4 keer achter elkaar en haal hem dan pas uit elkaar en droog hem af.

Met tandenborstel en afwasmiddel reinigen doe ik de gebruikte krabbers éen keer per twee maanden.

Sommigen draaien ze dan weer in elkaar terwijl anderen ze juist uit elkaar geschroefd bewaren. Dit is wel aan te bevelen bij krabbers waarbij het schroefdraad snel kan beschadigen zoals de bronzen uitvoeringen van de Charcoals.

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

Vandaag mijn gamechanger 0.84 voor het eerst gebruikt samen met een Gillette Rubie Platinum Plus en dat ging verrassend goed! Totaal geen wondjes oid en het voelde heel smooth aan, je hoort inderdaad die haartjes echt wegsnijden. Nog niet helemaal baby glad omdat ik geen ATG had gedaan maar voor de 1e keer was ik zeker tevreden, had erger verwacht!

Prima aankoop dus tot zo ver, zeep was ook makkelijk aan te maken en aan te brengen met het kwastje! Positief in ieder geval, op naar meer!
RoosW schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:11:
[...]

Spoel je borstel onder de warme kraan, schud rustig (niet te hard anders is ie weer droog) het overtollige water eraf, en laad de borstel een seconde of 30 met zeep. Het warme water helpt de bovenlaag van de zeep wat zachter te maken waardoor de zeep makkelijker aan de borstelharen kleeft. Mocht er toch veel water vrijkomen bij het laden, zeep container even scheef houden om overtollig water kwijt te raken.
In je opschuim kom/beker/bakje, begin met opschuimen, als er niet direct goed schuim ontstaat, even de hand natmaken en water van je hand in de kom/beker etc laten druppen, opnieuw opschuimen en eventueel herhalen als het resultaat nog steeds sub-par is.
Perfect inderdaad, werkte uitstekend! Bedankt! _/-\o_

rolandos582 wijzigde deze reactie 01-09-2019 11:25 (46%)

• shadowman12
rolandos582 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Ik heb een kwast van twee band dassenhaar en die laat ik voor het scheren 1 minuut weken in water, en dan ga ik hem opschuimen. Daarna knijp ik hem voorzichtig uit, en dan als ik merk dat ik onvoldoende water heb, heb ik een spuitje waarmee ik steeds een klein beetje water in de over de kwast heen spuit. Haslinger trouwens alleen een sample van geprobeerd via shavedash.com. Harde zepen zoals DR Harris of Saponificio Varesino wil ik nog wel is bloomen/voorwekem in water. Voor Saponificio Varesino wordt dat ook geadviseerd door de fabrikant.

shadowman12 wijzigde deze reactie 01-09-2019 16:13 (14%)

• Hkoning
Elke zeep en/of creme heeft een andere water / zeep verhouding en dat is proefondervindelijk uitproberen tot je de juiste verhouding heb voor het schuim welke jij prettig vindt.
Over het algemeen preferen krabber gebruikers vaak een wat dikkere en vastere schuimlaag als degenen welke met een open mes scheren.

Welke kwast je gebruikt is niet van belang het blijft een kwestie van zeep laden en langzaam al opschuimende naar behoefte water toevoegen. Waarbij zoals al al een paar keer genoemd is je de kwast voor het opschuimproces licht uitschud.
In een opschuimkom kan je gewoon met je hand druppels water toevoegen maar het gemakkelijkst werkt voor mij gewoon de tippen van de borstel in het water van wasbak dopen.

Het gebruik van een spuitje misschien zelfs een plantensproeier kan maar ik zie de toegevoegde waarde hiervan niet. ;)

Trouwens voor degenen die snel van hun zeep af willen er is ook nog zoiets als de Marco methode die ook nog eens door sommigen omarmd werd.
Deze methode behelsde het niet uitschudden van de kwast voor het opschuimen oftewel met een redelijk natte kwast het laad proces te beginnen.
Stond je een hele tijd zeep te laden om vervolgens tot een hoeveelheid schuim te geraken.
Kwam natuurlijk op hetzelfde neer want het gaat om de schuim / water verhouding dus met meer water beginnen betekende niets anders dan je ook veel meer zeep moest inladen. Maar nog steeds is dit volgens sommigen de ultieme manier van opschuimen :*)

Hkoning wijzigde deze reactie 01-09-2019 13:40 (32%)

• shadowman12
Hkoning schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:33:
Elke zeep en/of creme heeft een andere water / zeep verhouding en dat is proefondervindelijk uitproberen tot je de juiste verhouding heb voor het schuim welke jij prettig vindt.
Over het algemeen preferen krabber gebruikers vaak een wat dikkere en vastere schuimlaag als degenen welke met een open mes scheren.

Welke kwast je gebruikt is niet van belang het blijft een kwestie van zeep laden en langzaam al opschuimende naar behoefte water toevoegen. Waarbij zoals al al een paar keer genoemd is je de kwast voor het opschuimproces licht uitschud.
In een opschuimkom kan je gewoon met je hand druppels water toevoegen maar het gemakkelijkst werkt voor mij gewoon de tippen van de borstel in het water van wasbak dopen.

Het gebruik van een spuitje misschien zelfs een plantensproeier kan maar ik zie de toegevoegde waarde hiervan niet. ;)

Trouwens voor degenen die snel van hun zeep af willen er is ook nog zoiets als de Marco methode die ook nog eens door sommigen omarmd werd.
Deze methode behelsde het niet uitschudden van de kwast voor het opschuimen oftewel met een redelijk natte kwast het laad proces te beginnen.
Stond je een hele tijd zeep te laden om vervolgens tot een hoeveelheid schuim te geraken.
Kwam natuurlijk op hetzelfde neer want het gaat om de schuim / water verhouding dus met meer water beginnen betekende niets anders dan je ook veel meer zeep moest inladen. Maar nog steeds is dit volgens sommigen de ultieme manier van opschuimen :*)
Met een spuitje is het makkelijker om de juiste water verhouding af te meten, en de volgende scheerbeurten te hergebruiken (als je dan dezelfde zeep gebruikt). Anders blijft het toch iedere keer weer schatten en dat is niet mijn sterkste punt hahahaha ;)

• Hkoning
Dus je weet hoeveel zeep erin de borstel zit??

Als het voor jou werkt is het goed maar ik houd het gewoon op het tippen van de borstel in water.

• FeronIT
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
Zaterdag een het winkeltje ingelopen dat ik laatst "ontdekt" had. Een drogist uit grootmoeders tijd, met een enorme hoeveelheid spullen op een heel kleine oppervlakte, de eigenaar erg op leeftijd maar wel heel vriendelijk. Er staat een kast met scheerzepen en aftershaves:

Meteen een setje Proraso green gekocht:

De pre shaving cream kreeg ik cadeau :) omdat ik naar de pinautomaat moest lopen, hij had zelf geen pin :?
Gisteren lekker mee geschoren, heerlijk fris met dit weer

• Hkoning
Mooie foto, er zijn gelukkig nog winkeliers die iets meer hebben dan de standaard Gillette tig mesjes sysyteem en schuim spuit bussen zoals je die bij de Etos en het Kruitvat vindt.

Hkoning wijzigde deze reactie 02-09-2019 09:41 (3%)

• FeronIT
  • Nu online
Hkoning schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:40:
Mooie foto, er zijn gelukkig nog winkeliers die iets meer hebben dan de standaard Gillette tig mesjes sysyteem en schuim spuit bussen zoals je die bij de Etos en het Kruitvat vindt.
Het valt me op dat de lokale drogisterijen vaak iets meer keuze hebben. Helaas is dat een met uitsterven bedreigd ras :'( Deze winkel had ook nog een aantal mesjes, stuk of 4 a 5 soorten en 1 krabber. Volgens mij was hij blij dat er iemand kwam voor scheerspullen, hij bleef maar vertellen :) Hij vond het leuk dat ik een foto wilde maken, had het eerst gevraagd. Ga daar zeker nog terug komen.

Mocht iemand anders ook een langs willen gaan, neem cash mee. Als je van het Maastricht CS --> centrum loopt, voor de brug aan de linker kant van de straat, kan niet missen, als je oplet.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FeronIT schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:57:
Zaterdag een het winkeltje ingelopen dat ik laatst "ontdekt" had. Een drogist uit grootmoeders tijd, met een enorme hoeveelheid spullen op een heel kleine oppervlakte, de eigenaar erg op leeftijd maar wel heel vriendelijk. Er staat een kast met scheerzepen en aftershaves:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De pre shaving cream kreeg ik cadeau :) omdat ik naar de pinautomaat moest lopen, hij had zelf geen pin :?
Ze hebben daar nog wel wat inderdaad :) Welk winkeltje is dat in welke stad/dorp?

In Zuid Europa is ook wel meer te koop als hier heb ik het idee.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FeronIT
  • Nu online
@Marzman Dat is drogisterij Jaspser in Maastricht, vlak bij het centrum
FeronIT schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:49:
[...]. Als je van het Maastricht CS --> centrum loopt, voor de brug aan de linker kant van de straat, kan niet missen, als je oplet.

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Hkoning schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:56:
Connaught shaving heeft ook diverse sample pakketten en met de huidige stand van het pond goed betaalbaar.

https://connaughtshaving.com/samplepack.html
Goede tip, prima prijzen ook. Zojuist de popular sample pack besteld (inclusief Big Ben mesjes :P ). Ik scheer nu met de Rapira Platinum Lux en deze bevalt aardig, maar toch heb ik soms het gevoel dat de mesjes wat trekken. En hoewel dit waarschijnlijk aan mijn wat zwaardere baardgroei ligt; er blijven stoppels zichtbaar. Dus ben vooral benieuwd wat de Feathers voor resultaat geven (want: scherper).

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:20:
[...]

Goede tip, prima prijzen ook. Zojuist de popular sample pack besteld (inclusief Big Ben mesjes :P ). Ik scheer nu met de Rapira Platinum Lux en deze bevalt aardig, maar toch heb ik soms het gevoel dat de mesjes wat trekken. En hoewel dit waarschijnlijk aan mijn wat zwaardere baardgroei ligt; er blijven stoppels zichtbaar. Dus ben vooral benieuwd wat de Feathers voor resultaat geven (want: scherper).
Dat gevoel had ik bij andere mesjes van dezelfde fabrikant: Voskhod. Zelf heb ik een hele zware baard en vindt ik of Feather of Kai mesjes erg fijn. Als je kijkt op refinedshave.com en dan Feather, zie je dat Feather mesjes de scherpste zijn die je kunt krijgen, maar ook een ruw resultaat na het scheren kunnen geven, dat komt heb ik ergens gelezen en dat komt door hoe ze de snede zetten van die mesjes.

shadowman12 wijzigde deze reactie 02-09-2019 19:53 (5%)

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-11 18:14

Stoney3K

Flatsehats!

Afgelopen week was de postbode langs gekomen en toen heeft mijn spul ook even een upgrade gehad. Dus bij deze voor mij de eerste SOTD:

Krabber is een Edwin Jagger DE86BL met een goedkoop eBay dassenharen kwast, en Feather mesjes.

Proraso groen maar eens gekozen om te beginnen als zeep, en ik moet zeggen... never change a winning team :Y)

Al met al een enorme verandering vanaf een plastic Gilette 7 O'Clock krabber met scheerzeep van de drogist.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FeronIT
  • Nu online
shadowman12 schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:29:
[...]

maar ook een ruw resultaat na het scheren kunnen geven, dat komt heb ik ergens gelezen en dat komt door hoe ze de snede zetten van die mesjes.
Zelf merk ik dat een goede aftershave balsam na afloop de boel wat gladder maakt of in ieder geval gladder lijkt te maken. Dan kan ook zijn omdat je vingers dan beter over de huid glijden

• shadowman12
FeronIT schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:58:
[...]

Zelf merk ik dat een goede aftershave balsam na afloop de boel wat gladder maakt of in ieder geval gladder lijkt te maken. Dan kan ook zijn omdat je vingers dan beter over de huid glijden
Komt vaak door de ASB die een heel dun laagje over je huid heen maakt ter bescherming volgens mij. Jammer dat ik het artikel niet meer kan vinden, want de snede van een open-mes is dus eigenlijk veel beter voor je huid dan die van Feathers.

shadowman12 wijzigde deze reactie 02-09-2019 21:24 (99%)

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
FeronIT schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat winkeltje ken ik, ook wat Proraso gekocht toen ik er toch langs liep op weg naar het Vrijthof vanaf het station. Zie nu ook gele en blauwe proraso op de foto. Groen/wit/rood ken ik alledrie inmiddels, waarbij voor mij groen onverslaanbaar blijft. The to go zeep voor in de zomer.

• shadowman12
Joosie200 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:20:
[...]

Dat winkeltje ken ik, ook wat Proraso gekocht toen ik er toch langs liep op weg naar het Vrijthof vanaf het station. Zie nu ook gele en blauwe proraso op de foto. Groen/wit/rood ken ik alledrie inmiddels, waarbij voor mij groen onverslaanbaar blijft. The to go zeep voor in de zomer.
Proraso gebruik ik eigenlijk niet meer, wordt mijn huid zo enorm droog van na het scheren en laat zo'n witte waas achter op mijn scheergerei.

• Tommy The Cat
Het fijne aan de Haslinger Schafmilch Rasierseife zeep is dat het vrijwel geurloos is. Een nadeel is dat de zeep een witte waas achterlaat op het scheermes.

Iemand tips voor andere geurloze zepen?

• koesie
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:04:
Het fijne aan de Haslinger Schafmilch Rasierseife zeep is dat het vrijwel geurloos is. Een nadeel is dat de zeep een witte waas achterlaat op het scheermes.

Stirling heeft een geurloze variant:
https://shavingtime.co.uk...eeswax-shaving-soap-5-8oz

• RoosW
Kijk wat de Postbode bracht! <3

• thunderfury
Hoe is die Arkadia? Ik was onlangs nog eens door de verschillende geuren aan het kijken, en die sprak me wel aan op de vanille na. Is die echt merkbaar in de zeep?

• alcx
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:58
Bij gebrek aan zeep heb ik me gister geschoren met een flinke scheut scheerolie van Etos. Nou viel me op dat mijn huid minder aangedaan is en het scheerresultaat gladder is in vergelijking met wanneer ik Vergulde Hand scheerzeep gebruik.

Is olie uberhaupt beter dan zeep? Moest wel meer dan een paar drupjes gebruiken dus dat zou een duur grapje worden. Of is vergulde hand scheerzeep niet per se een aanrader?

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-11 18:14

Stoney3K

Flatsehats!

Als je één keer een Proraso of vergelijkbare zeep gebruikt hebt dan merk je pas hoe ontzettend prut VGH eigenlijk is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FeronIT
  • Nu online
@alcx Scheerolie werkt a sich prima, het geeft laat alleen een plakkerig mixel van haar en olie na in het scheermes.

• shadowman12

Hier vindt je er wat

Die van Noble Otter is bijvoorbeeld erg goed, Noble Otter maakt erg goede zepen. Ik heb een aantal zepen van hun en nog geen heeft me teleurgesteld. De "soap base" is gewoon erg goed.

shadowman12 wijzigde deze reactie 03-09-2019 15:45 (19%)

• alcx
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:58
Stoney3K schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:56:
Als je één keer een Proraso of vergelijkbare zeep gebruikt hebt dan merk je pas hoe ontzettend prut VGH eigenlijk is.
Mag ik je vragen waarin je verschil merkt tussen VGH en Proraso? Is het bijvoorbeeld type schuim, gladheid, of residu in scheermes? Heb ook de indruk dat VGH mijn huid uitdroogt, maar dat is denk ik een kenmerk van iedere scheerzeep.
FeronIT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:58:
@alcx Scheerolie werkt a sich prima, het geeft laat alleen een plakkerig mixel van haar en olie na in het scheermes.
Dat heb ik zojuist gemerkt :O Dus krabber weer schoongemaakt met 'gewone' ontvettende zeep, en eigenlijk besloten dat ik het toch bij scheerzeep wil houden.

• RoosW
alcx schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:40:
Bij gebrek aan zeep heb ik me gister geschoren met een flinke scheut scheerolie van Etos. Nou viel me op dat mijn huid minder aangedaan is en het scheerresultaat gladder is in vergelijking met wanneer ik Vergulde Hand scheerzeep gebruik.

Is olie uberhaupt beter dan zeep? Moest wel meer dan een paar drupjes gebruiken dus dat zou een duur grapje worden. Of is vergulde hand scheerzeep niet per se een aanrader?
Je laatste zin zegt het al :D
Kijk eens bij diverse Nederlandse Scheerwinkels (er staan er een aantal in de Topic Start) en bedenk welke geur jou het beste bevalt, of kijk welke geurloze ze hebben.
Zo ongeveer elke zeep voelt en scheert beter als VgH Zelfs de verfoeide scheerschuim busjes van Gillette doen t beter.
Wil je echt iets bijzonders hebben, kijk dan eens op Etsy https://www.etsy.com/shop...GR?ref=l2-shopheader-name
Duur maar fantastische zeep, super verzorgend en een eitje om op te schuimen tot een rijk romig schuim.
Of Amerikaanse Artisane zeep, bv Stirling (kopen via Maggardrazors.com gezien de redelijke verzendkosten die ze vragen) Noble Otter, Caties Bubbles, Chiselled Face eva.
FeronIT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:58:
Ja, dat dus precies, overigens dezelfde reden dat ik mijn Prorasso Groen niet meer gebruik, veel te veel schoonmaakwerk na het scheren, maar olie is nog een slag erger.
thunderfury schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:50:
[...]

Hoe is die Arkadia? Ik was onlangs nog eens door de verschillende geuren aan het kijken, en die sprak me wel aan op de vanille na. Is die echt merkbaar in de zeep?
Ik vind dat vanilla niet thuis hoort in zeep, maar het is niet te bespeuren als solo geur in het gehele boeket, een puike geur! YMMV natuurlijk, maar ik vind hem echt zeer fijn ruiken.
Niet zo goed als de Noble Otter-Monarch, -Two Kings of Stirling-Varen, maar wel direct er achter aan.
Daar moet ik de notitie bij plaatsen dat dit de 'droge' geur is, ik heb hem nog niet gebruikt om te scheren, sommige geuren veranderen drastisch bij nat worden.

• FeronIT
  • Nu online
Zelf vind ik de VGH zeep helemaal niet bijzonder slecht. Het heeft inderdaad geen bijzondere eigenschappen, maar voldoet prima wat mij betreft, in ieder geval qua scheerprestaties. Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren en wensen natuurlijk. Voor een normale scheerbeurt boeit de geur me niet bijzonder en is VGH prima.

Laatst nog een de Elegance gepakt en dat ging eigenlijk boven verwachting goed, terwijl ik daar eerst niet heel gelukkig van werd (mannen 8)7, zou de vriendin zeggen)

FeronIT wijzigde deze reactie 03-09-2019 18:40 (3%)

• Hkoning

Dichter bij huis is deze te verkrijgen geheel geurloos
https://www.tayloroldbond...eam-bowl-150g-c2x21137235

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Van alle scheerzepen en cremes die ik tot nu toe heb gebruikt, bevalt Vergulde Hand me eigenlijk toch nog het beste.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Hkoning
Dan is direct de vraag natuurlijk met welke scheerzepen en cremes vergelijk je de Vergulde Hand dan en waar onderscheid de Vergulde Hand zich positief in??

Zag gisteren trouwens nog de vernieuwde verpakking van de fris uitvoering waar nu in het blauw staat aangegeven dat er Eucalyptus olie in zit.

• koesie
  • Niet online
Vooraadje fijne mesjes binnen

En nog een pakketje

koesie wijzigde deze reactie 04-09-2019 19:03 (32%)

• RoosW
Mijn laatste aankoop, een Ebay vondst, 1 bod, bingo *O*
Een Krect Spiral Curve, een oudje ergens rond de jaren 30-40 van de vorige eeuw, wat je noemt een uniek ontwerp, die naar ik mij heb laten vertellen erg Mild aanvoelt bij het scheren, we gaan het meemaken, ik ben benieuwd voor hoeveel vader staat straks zijn hand op gaat houden 8)

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:25

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• koesie
  • Niet online

• RoosW
Fijn zeepje, vind je niet @koesie ? Die hele lijn vind ik geweldig, Sharp Dressed Man, Executive Man, Rambling Man & Gentleman, Executive man en Gentleman staan op mijn 'soon to buy' lijstje. Rambling man is wat simpel (weinig verschillende noten) vergeleken met in ieder geval de SDM, maar echt een prima zeep & geur!

• koesie
  • Niet online
RoosW schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:52:
Fijn zeepje, vind je niet @koesie ? Die hele lijn vind ik geweldig, Sharp Dressed Man, Executive Man, Rambling Man & Gentleman, Executive man en Gentleman staan op mijn 'soon to buy' lijstje. Rambling man is wat simpel (weinig verschillende noten) vergeleken met in ieder geval de SDM, maar echt een prima zeep & geur!
De zeep sowieso ;) maar goed dat zit bij Stirling wel goed.
De geur vindt ik ook prettig.
Toen ik een hele zooi Stirling samples gekocht had zat er een badzeep tester bij van Ramblin Man bij.
Die vond ik zo lekker ruiken dat ik de scheerzeep en de ASB ervan gekocht heb.

• RoosW
koesie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:55:
[...]

De zeep sowieso ;) maar goed dat zit bij Stirling wel goed.
De geur vindt ik ook prettig.
Toen ik een hele zooi Stirling samples gekocht had zat er een badzeep tester bij van Ramblin Man bij.
Die vond ik zo lekker ruiken dat ik de scheerzeep en de ASB ervan gekocht heb.
Had ik je geen sample van Rambling man gestuurd? Of was dat iemand anders?? Hmm.. (oud, geheugen, ach ja je snapt t wel)
Ik heb ook zo een blok badzeep liggen, zo lekker om een zeep te hebben bij de spoelbak die niet naar vrouwen dingen ruikt :*) Heb overigens nog 4 andere in voorraad, om te voorkomen dat er weer Dove of zo een ander vrouwenzeep geurbom ding bij de wasbak komt te liggen :D
Ah, gevonden, Monarch en Waterlyptus, hoe vond je die overigens?

RoosW wijzigde deze reactie 06-09-2019 16:00 (3%)
Reden: Toevoeging informatie

• koesie
  • Niet online
RoosW schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:59:
[...]

Had ik je geen sample van Rambling man gestuurd? Of was dat iemand anders?? Hmm.. (oud, geheugen, ach ja je snapt t wel)
Ik heb ook zo een blok badzeep liggen, zo lekker om een zeep te hebben bij de spoelbak die niet naar vrouwen dingen ruikt :*) Heb overigens nog 4 andere in voorraad, om te voorkomen dat er weer Dove of zo een ander vrouwenzeep geurbom ding bij de wasbak komt te liggen :D
Ah, gevonden, Monarch en Waterlyptus, hoe vond je die overigens?
Mijn dochter is ook gek op die zeep (dan ruikt ze net als papa ;) ), ik heb nog een mini stukje over.
Ik heb nu een keer de Monarch gebruik, zeep top maar niet mijn geur.
De Waterlyptus moet ik nog proberen

• Hkoning
De Waterlyptus is een heerlijk frisse zomergeur helaas zonder menthol maar prettig om mee te scheren.

• RoosW
Hkoning schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:08:
De Waterlyptus is een heerlijk frisse zomergeur helaas zonder menthol maar prettig om mee te scheren.
Het is wel een geur waar je aan moet wennen, net als de Summer Storm overigens, maar die laatste vind ik echt top, de waterlyptus, is m.i. nog steeds te weird voor mijn neus.

• shadowman12
Hkoning schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:08:
Jij lijkt bijna wel verslaafd aan menthol :)

• thunderfury
RoosW schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:59:
[...]

Ik heb zo'n sample van jou ontvangen. Uitstekende zeep en geur. Ik moet snel eens werk maken van een bestelling Stirling materiaal!

• RoosW
Net binnengekomen, uit Bulgarije, maar aan de leversnelheid zou je denken uit Nederland!

• shadowman12
RoosW schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:56:
Net binnengekomen, uit Bulgarije, maar aan de leversnelheid zou je denken uit Nederland!

[Afbeelding]
Ja dat had ik laatste ook met scheerkwast uit Kroatie, die was er binnen twee dagen.

• BRT
  • Niet online

[Afbeelding]
Het lijkt alsof je op de achtergrond ook nog allemaal mesjes hebt, hoeveel mesjes zijn dit wel niet? :)

Gister kreeg ik een borstel binnen die goede recenties op amazon.de kreeg. Maar hij is heel erg slap. Omdat ik een baard heb hoef ik alleen de bovenkant van mijn wangen en onderkant van de hals te scheren en is een grote, slappe borstel onhandig voor mij. Ik heb deze nu eerst met de tondeuze bewerkt. Hebben jullie tips voor een synthetische scheerkwast die precies is? Misschien is klein en hard wel goed, maar ik hou mij aanbevolen.

Mijn moeder kwam vandaag met de oude Gilette van mijn pake (opa). Er staat alleen Made in England op, geen serienummer. Op de websites voor klassieke scheermessen kom ik er niet uit, zal binnenkort eens een foto hier neerzetten, misschien kunnen jullie mij helpen.

• koesie
  • Niet online

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik mijn polsilver bij de zelfde leverancier vandaan. Toevallig viliok van eBay ?

• RoosW
@koesie Inderdaad :-)

@BRT Kijk naar en kleiner formaat borstel 22mm bv, en let er op dat de haren van de borstel niet uitwaaieren, maar door de diepe plaatsing strak naar boven staan, dan heb je de beste 'backbone', of neem een varkentje, (ehh varkensharen borstel) een paar euro gewoon in Nederland bij veel drogisterij ketens.
Wat betreft de Gillette: http://www.mr-razor.com/Rasierertypen/Geschichte.htm
Oh, en nee ik heb er geen 2500 gekocht, ik had het doosje al weggeborgen voor ik poste, dus toen maar even de foto van de verkoper gebruikt, op mijn telefoon niet gezien dat het open pakje op stapels en stapels Polsilver stond :p
@shadowman12 Spul uit de Uk doet er in ieder geval een stuk langer over.

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

Ja ik moet echt geen atg doen. Gisteren gedaan en vandaag allemaal bultjes. Vermoedelijk haartjes die dan de huid doorkomen en gaan irriteren.

Toen ik normaal en xtg deed nergens last van. Kan dat nog een techniek iets zijn of?

• shadowman12
RoosW schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:54:
@koesie Inderdaad :-)

@BRT Kijk naar en kleiner formaat borstel 22mm bv, en let er op dat de haren van de borstel niet uitwaaieren, maar door de diepe plaatsing strak naar boven staan, dan heb je de beste 'backbone', of neem een varkentje, (ehh varkensharen borstel) een paar euro gewoon in Nederland bij veel drogisterij ketens.
Wat betreft de Gillette: http://www.mr-razor.com/Rasierertypen/Geschichte.htm
Oh, en nee ik heb er geen 2500 gekocht, ik had het doosje al weggeborgen voor ik poste, dus toen maar even de foto van de verkoper gebruikt, op mijn telefoon niet gezien dat het open pakje op stapels en stapels Polsilver stond :p
@shadowman12 Spul uit de Uk doet er in ieder geval een stuk langer over.
Ja Royal Mail is echt een drama

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rolandos582 schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:35:
Ja ik moet echt geen atg doen. Gisteren gedaan en vandaag allemaal bultjes. Vermoedelijk haartjes die dan de huid doorkomen en gaan irriteren.

Toen ik normaal en xtg deed nergens last van. Kan dat nog een techniek iets zijn of?
Ik zou het gewoon niet meer doen. Bij gaat dat ook niet bij dagelijks scheren.

/▌

• shadowman12

Bij sommigen mensen werkt het gewoon niet goed, ik dat bij wel meer mensen op andere scheerfora, je bent niet de enige. Je zou ook twee keer WTG kunnen doen o.i.d

• Tommy The Cat
Met al die scheerspullen die maar blijven binnenkomen ben ik best nieuwsgierig geworden naar hoe een volledige collectie van een scheerfanaat eruit ziet. Pics anyone? :+

• RoosW

Je huid moet er aan wennen, zo een andere scheer methode, ook is de hoek goed houden (en vooral niet meer druk zetten) moeilijker als je hem ondersteboven vast houd. Oefenen oefenen oefenen, en geef je huid tijd om te wennen.. Bij echte irritatie, minimaal een extra dag rust!
Wat voor velen met dit probleem beter werkt, WTG, XTG van links naar rechts & XTG van rechts naar links, probeer dat eens.
Tommy The Cat schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:50:
Met al die scheerspullen die maar blijven binnenkomen ben ik best nieuwsgierig geworden naar hoe en volledige collectie van een scheerfanaat eruit ziet. Pics anyone? :+
Oef, ik ben nog maar een beginner, het is nog niet zo veel hoor, ik zal een kijken of ik een gehele overzicht foto kan ensceneren. Word vervolgd..

• shadowman12
Met al die scheerspullen die maar blijven binnenkomen ben ik best nieuwsgierig geworden naar hoe een volledige collectie van een scheerfanaat eruit ziet. Pics anyone? :+
Check eens de volgende site:
https://www.theshavingdutchman.com/

Deze gozer heeft meer dan 300 zepen alleen al.

shadowman12 wijzigde deze reactie 08-09-2019 14:00 (8%)

• koesie
  • Niet online
Dit is wat ik heb op het moment.

Er er zijn meer spullen in aantocht :+
RoosW schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:58:
[...]

Oef, ik ben nog maar een beginner, het is nog niet zo veel hoor, ik zal een kijken of ik een gehele overzicht foto kan ensceneren. Word vervolgd..
Hahaha volgens mij heb je ondertussen ook al een beste verzameling.

• BRT
  • Niet online

Mijn scheerspullen tot nu toe. Dit is de Rockwell 6s. De Wilkinson sword classic ontbreekt, die is bij een vriend te logeren.

Het Kruitvat kwastje. De lelijke verf eraf en opnieuw gelakt. Toen ik vanochtend de reactie van @RoosW las bedacht ik dat ik deze eerst maar ga gebruiken. Bedankt voor het advies, als ik wat meer ervaring heb en weet wat ik wil zal ik eens naar andere borstel zoeken.

Heb wel een grote verzameling aftershave, wellicht wat eentonig ;). (Misverstand met mijn vrouw tijdens 2 voor 1 actie van de kruitvat, we haalden allebij 4 op)

De oude krabber van pake. Door jouw link, @RoosW , kwam ik erachter dat het volgens mij een Gilette Tech is. Bouwjaar ergens tussen de jaren 60-70 aan het handvat te zien. https://mr-razor.com/Rasierer/Tech/Tech.htm

BRT wijzigde deze reactie 08-09-2019 18:05 (4%)

• RoosW
Ha, @BRT ik heb een iets gevarieerder bezit aan AS en EdT merken en soorten, sinds ik Loris heb ontdekt is die hoeveelheid massief toegenomen ;-)
Hmm zo uit mijn hoofd, 9 of 10 borstels, iets van 20-25 AS&EdT soorten, 7-8 AS Balm, 1 Witch Hazel, 800+ DE mesjes, Zepen, ehh een kast vol, 40 of zo, er gaan er weg, er komen weer bij, 20+ Krabbers, van Aluminium Techs tot een Charcoal LvL 2
Voorkeur gaat uit naar Slants & Open Combs, en duurder als de Charcoal gaat het niet worden, de 'law of diminishing returns' geld in deze.
Ik ben gek op echt oud spul zeg begin 1900 - 1940.

@koesie Mooie collectie, handig dat alles in een kastje past, bij mij woont het 'in de badkamer' van randjes en nissen tot de halve spiegelkast en een vak in de enige badkamer kast.

• koesie
  • Niet online
@RoosW Mijn spul lag ook her en der verspreid.
Toen heb ik een kastje gekocht.
Dit was ook rap gevuld dus toen een tweede erbij gehaald.
Ik maak nog een plankje erbij in de linkerkast en daarmee moet ik het dan doen.
Als het vol is wordt er dan eerst opgemaakt (hoop ik).

• shadowman12
RoosW schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:42:
Ha, @BRT ik heb een iets gevarieerder bezit aan AS en EdT merken en soorten, sinds ik Loris heb ontdekt is die hoeveelheid massief toegenomen ;-)
Hmm zo uit mijn hoofd, 9 of 10 borstels, iets van 20-25 AS&EdT soorten, 7-8 AS Balm, 1 Witch Hazel, 800+ DE mesjes, Zepen, ehh een kast vol, 40 of zo, er gaan er weg, er komen weer bij, 20+ Krabbers, van Aluminium Techs tot een Charcoal LvL 2
Voorkeur gaat uit naar Slants & Open Combs, en duurder als de Charcoal gaat het niet worden, de 'law of diminishing returns' geld in deze.
Ik ben gek op echt oud spul zeg begin 1900 - 1940.

@koesie Mooie collectie, handig dat alles in een kastje past, bij mij woont het 'in de badkamer' van randjes en nissen tot de halve spiegelkast en een vak in de enige badkamer kast.
Heb je ook wolfman wr1/wr2 of karve?

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:58:
[...]

Heb je ook wolfman wr1/wr2 of karve?
Dat staat er toch? Wolfman en Paradigm & aanverwante vallen onder the law of diminishing returns. En nee ik heb geen Christopher Bradley - Karve.

@koesie Helaas, een mini badkamertje (althans beneden) en dus weinig ruimte, geen enkele plek om een kastje erbij te foezelen..

RoosW wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:09 (17%)

• koesie
  • Niet online
RoosW schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:07:
@koesie Helaas, een mini badkamertje (althans beneden) en dus weinig ruimte, geen enkele plek om een kastje erbij te foezelen..
Ze hangen bij mij ook in de slaapkamer, in de badkamer heb ik ook geen ruimte.

• RoosW
koesie schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:55:
[...]

Ze hangen bij mij ook in de slaapkamer, in de badkamer heb ik ook geen ruimte.
Ah, hmm, ook geen ruimte, we hebben al zo moeten goochelen om redelijke kasten in de slaapkamer te krijgen vanwege gebrek aan muur. Één hele muur is een glazen wand (van de patio) en in twee van de drie over gebleven muren zit op minder handige plaatsen een deur. Dan heb je dus maar één wand voor het bed hoofdeind zeg maar, en de rest is stukjes muur tussen deuren.
Tja, ik wil mijn scheerspullen ook niet boven het bed hebben hangen ;-)
Laten we het er op houden dat ons huis een wat ongewone constructie is, in het bouw project kon je heel veel dingen zelf bepalen, geen woning is hier gelijk, wij hebben nu een rijtjes semi-bungalow, keuken, woonkamer, slaapkamer, toilet en mini-badkamer on-suite beneden (vandaar die vermaledijde extra deur in de slaapkamer), en een kleine boven verdieping met één grote en twee kleine kamers + badkamer nr. 2
Boven is het domein van mijn vrouw (ik kan geen trappen meer lopen), daar bevind zich een grote badkamer met ligbad, haar werk kamer, een rommelkamer en een logeer kamer.
We zijn nu druk bezig met het voorbereiden van de komst van een nieuwe keuken (eigen huis, je bent nooit klaar..) daardoor ontstaat in de rest van het huis lege kastruimte, als het goed is, en dat zou wat ademruimte geven.

• RoosW
Hmm, even een korte uitleg.

The Law of Diminishing Results:

Boven een bepaald bedrag/hoeveelheid energie moet je steeds meer gaan uitgeven/genereren om steeds minder verbetering te ervaren.
Ergens ligt het punt dat iets niet perfect is, maar 'Good Enough' ofwel Goed Genoeg is, boven dat punt kost het meer en meer geld/energie om nog steeds kleinere stappen van verbetering/perfectie te genieten.
Mijn balans ligt ergens bij de Gamechanger .84 als het op scheermessen aankomt, een stap beter kost minimaal het drie-dubbele maar die is niet 3 x zo goed als de Gamechanger, en elke volgende stap is beter, nou ja je kunt het nu wel volgen denk ik.
En voor wie denkt dat het meevalt, ik heb bv een Paradigm 17-4 op ebay vrolijk voorbij de 1500$ zien dobberen.. Om niet te spreken over de eerdere Wolfman scheermonsters.
Het blijven voor mij mooie, geweldige apparaten, die ik bij verschijnen graag gekocht had (de prijzen waren toen scherp, maar niet Mount Everest hoog..) Nu liggen ze ver voorbij mijn persoonlijke pijnpunt, want tja, wat ik het kantelpunt vind, ligt ook dat voor een ieder op een andere plek.

Tot zover dit dienst bericht ;-)

• Tommy The Cat
RoosW schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:40:

(...)

En voor wie denkt dat het meevalt, ik heb bv een Paradigm 17-4 op ebay vrolijk voorbij de 1500$ zien dobberen.. Om niet te spreken over de eerdere Wolfman scheermonsters.
Het blijven voor mij mooie, geweldige apparaten, die ik bij verschijnen graag gekocht had (de prijzen waren toen scherp, maar niet Mount Everest hoog..) Nu liggen ze ver voorbij mijn persoonlijke pijnpunt, want tja, wat ik het kantelpunt vind, ligt ook dat voor een ieder op een andere plek.
Het intrigeert mij hoe een ogenschijnlijk eenvoudig apparaat kennelijk nog zo technisch is. Zojuist wat reviews gelezen over de Paradigm 17-4, wat dan kennelijk weer the next level is.

Wat maakt dat zo’n apparaat met hetzelfde, eenvoudige mesje beter scheert? De hoek van het mes op de huid bepaal je in grote mate zelf. Hoewel de safety razor het mesje zelf wel een hoek meegeeft. En ok, de wijze waarop het mes ‘uitsteekt’ is ook een variabele. Maar dat is ‘t wel zo’n beetje? Zo technisch lijkt dat toch niet.

Voorlopig ben ik nog niet volledig tevreden met mijn scheerresultaat. Ja, het is een stuk beter dan elektrisch scheren. En ja, het geeft ook een zekere mate van voldoening om het op deze wijze zelf te doen. Maar superglad is het nog niet. Voorlopig gewoon blijven scheren, er nog handiger in worden. En wat experimenteren met mesjes en zepen. Maar ik weet nu al dat ik een keer een andere razor koop.

Ik geloof dat ik ook langzaam besmet raak met dit scheervirus.. :X .

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:12:
[...]

Het intrigeert mij hoe een ogenschijnlijk eenvoudig apparaat kennelijk nog zo technisch is. Zojuist wat reviews gelezen over de Paradigm 17-4, wat dan kennelijk weer the next level is.

Wat maakt dat zo’n apparaat met hetzelfde, eenvoudige mesje beter scheert? De hoek van het mes op de huid bepaal je in grote mate zelf. Hoewel de safety razor het mesje zelf wel een hoek meegeeft. En ok, de wijze waarop het mes ‘uitsteekt’ is ook een variabele. Maar dat is ‘t wel zo’n beetje? Zo technisch lijkt dat toch niet.

Voorlopig ben ik nog niet volledig tevreden met mijn scheerresultaat. Ja, het is een stuk beter dan elektrisch scheren. En ja, het geeft ook een zekere mate van voldoening om het op deze wijze zelf te doen. Maar superglad is het nog niet. Voorlopig gewoon blijven scheren, er nog handiger in worden. En wat experimenteren met mesjes en zepen. Maar ik weet nu al dat ik een keer een andere razor koop.

Ik geloof dat ik ook langzaam besmet raak met dit scheervirus.. :X .
  • Soort van metaal dat gebruikt wordt (Brass/Stainless steel) (Stainless steel is natuurlijk een stuk duurder dan chroom wat in een "normale krabber zit")
  • Balans van het handvat/Decoratie van het handvat
  • Blade gap (the space under the cutting edge), blade exposure (how far the cutting edge is sticking out), blade angle (the angle of the cutting edge relative to the razor), and blade support (how well the cutting edge is supported)
  • Finish (Mirror polish bijvoorbeeld)
Ik zag er trouwens net eentje te koop staan:
https://www.reddit.com/r/...wts_paradigm_ti_se_razor/

shadowman12 wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:22 (15%)

• Hkoning
Dat is dus geen 17-4 maar de Paradigm single edge.

@Tommy The Cat je verwondering dat elke krabber niet zo’n hoogstandje is begrijp ik volkomen. En toch als je al enige tijd meeloop in het wereldje van de krabbers weet je dat er heel variaties zijn in hoe een krabber scheert dit van mild tot heel efficiënt (ook wel agressief genoemd)..

Belangrijk hierin zijn ook hoe ver het mesje uitsteekt over de onderplaat en met welke hoek hij dat doet en bijvoorbeeld ook nog de ruimte tussen de onder en bovenplaat. Daarnaast hebben de duurdere exemplaren over het algemeen een kleine tolarantie.

Zo heb ik zelf bijvoorbeeld de hiervoor genoemde Wolfman WR1, Paradigm 17-4 en diverse Charcoal krabbers en hoewel alles zeer subjectief is zijn dit voor mij absolute topkrabbers.

Dat echter gezegd hebbende is voor mij op dit moment de Razorock Gamechanger 0,84 de krabber met één van de beste kwaliteits/prijs verhouding. Zeer comfortabel scherend en niet veel minder effectief als bovengenoemde krabbers.

• Tommy The Cat
Jup, ik snap 'm. Millimeterwerk, nee minder dan dat. Uiteindelijk; het mes op ideale wijze langs de baardharen brengen. En dan nog alle verschillende combinaties die mogelijk zijn. Plus ieders eigen huid en baard eigenschappen. Niet te vergeten je eigen techniek.

Voorlopig blijf ik trouw aan mijn huidige razor. Eén variabele per een aantal scheerbeurten wijzigen om het effect te kunnen beoordelen. Naast de mesjes die eraan komen en later zepen, vermoed ik dat mijn voorbereiding ook beter kan. Nu: baard natmaken, inzepen en gaan. Volgende keer: douchen en dan scheren.

Ik overweeg overigens om 's avonds te scheren als de vakantie voorbij is. Mijn tijd in de morgen is bijzonder kostbaar :z . Nog meer reden voor een close shave.

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

Ben zeker blij met de aankoop van mijn Razorock Gamechanger 0,84 als 1e krabber n.a.v. advies hier, jullie zijn er allemaal over te spreken en ik ook! Ben blij dat dit mijn 1e krabber was, en niet een andere goedkope variant. Nu heb je wel echt gelijk een goed gevoel erbij.

Zeker een aanrader voor beginners!

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:02:
Jup, ik snap 'm. Millimeterwerk, nee minder dan dat. Uiteindelijk; het mes op ideale wijze langs de baardharen brengen. En dan nog alle verschillende combinaties die mogelijk zijn. Plus ieders eigen huid en baard eigenschappen. Niet te vergeten je eigen techniek.

Voorlopig blijf ik trouw aan mijn huidige razor. Eén variabele per een aantal scheerbeurten wijzigen om het effect te kunnen beoordelen. Naast de mesjes die eraan komen en later zepen, vermoed ik dat mijn voorbereiding ook beter kan. Nu: baard natmaken, inzepen en gaan. Volgende keer: douchen en dan scheren.

Ik overweeg overigens om 's avonds te scheren als de vakantie voorbij is. Mijn tijd in de morgen is bijzonder kostbaar :z . Nog meer reden voor een close shave.
Dat eerste is wat ik ook doe, maar ik laat de zeep een paar minuten zitten voordat ik echt begin met scheren. Ik heb een tijdje Proraso Pre-shave gebruikt maar merk niet echt een verschil meer, sterker nog, zonder heb ik een betere gladdere scheerbeurt dan met.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de zepen van Saponifcio Varesino, ik heb ze allemaal, maar ze geven me echt geweldige scheerbeuren en heerlijke geuren, wel prijzig.

shadowman12 wijzigde deze reactie 10-09-2019 08:48 (13%)

• Hkoning
Tommy The Cat schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:02:

Dat is de beste methode om slechts één variabel per keer te wijzigen.

Ik scheer me altijd voor het douchen maar het belangrijkste is dat het schuim de kans krijgt om de baardharen week te maken en dat betekend dat het minimaal een minuut inwerktijd nodig heeft.

Dan de drie gangen rustig aangaan en het kan niet vaak genoeg benadrukt worden maar zet absoluut geen druk op de krabber. Laat de krabber rustig over de huid glijden. En in de loop van de tijd zal je zien dat terwijl je nu denkt geen druk te zetten erachter komt dat je toch nog veel druk gezet heb.

Ik adviseer dan ook vooral bij de gang tegen de baardharen in de krabber aan het uiteinde van de greep vast te houden met slechts de duim en wijsvinger waardoor het mes slechts met het eigen gewicht over de huid gaat.

Daarbij als je overstapt van een ander scheersysteem zoals een Gillette cartridge systeem of elektrisch de huid een tijdje nodig heeft om hieraan te wennen.

Een goede scheerzeep is natuurlijk ook een belangrijke component want die beschermd de huid, zorgt voor een goede glijlaag waardoor het mesje met minder frictie over de huid glijdt en heeft goede verzorgende eigenschappen.

En dan komt daar natuurlijk de subjectieve voorkeur van leden naar boven die hun beste zeep aanprijzen en dat zijn natuurlijk vaak de duurdere.
Laat je niet hierdoor beïnvloeden er zijn fantastische cremes en zepen te verkrijgen voor een bedrag rond de € 10 á € 15 dit helaas vaak niet in de standaard drogisterijen (hoewel daar toch ook een kentering te zien is zoals bijvoorbeeld Etos nu de Hawkings &Brimble scheercreme verkoopt) maar wel in de vele web winkels die ook nog vaak een fysieke winkel hebben.

Belangrijkste is geduld te hebben want die scheertechniek komt vanzelf wel en het plezier erin behouden.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

shadowman12 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:00:
[...]

Dat eerste is wat ik ook doe, maar ik laat de zeep een paar minuten zitten voordat ik echt begin met scheren. Ik heb een tijdje Proraso Pre-shave gebruikt maar merk niet echt een verschil meer, sterker nog, zonder heb ik een betere gladdere scheerbeurt dan met.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de zepen van Saponifcio Varesino, ik heb ze allemaal, maar ze geven me echt geweldige scheerbeuren en heerlijke geuren, wel prijzig.
Ik was mijn gezicht soms met normale zeep of zelfs shampo als ik me even niet geschoren heb voor het scheren. Een preshave heb ik ook nooit gebruikt. Maar ook als ik dat niet doe gaat het prima zolang ik een scherp scheermesje heb. Ik heb het idee dat die preshave vooral nodig is als je wat minder scherpe mesjes gebruikt die aan de haren gaan trekken ipv er meteen doorheen te snijden.

/▌

• shadowman12
Marzman schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:39:
[...]

Ik was mijn gezicht soms met normale zeep of zelfs shampo als ik me even niet geschoren heb voor het scheren. Een preshave heb ik ook nooit gebruikt. Maar ook als ik dat niet doe gaat het prima zolang ik een scherp scheermesje heb. Ik heb het idee dat die preshave vooral nodig is als je wat minder scherpe mesjes gebruikt die aan de haren gaan trekken ipv er meteen doorheen te snijden.
Ik gebruik Feathers omdat ik een zware baard heb en ook zonder pre-shave gaat het nu prima. Zelfs met een Fatip Piccolo of Muhle R41.

• koesie
  • Niet online
En weer wat spulletjes ontvangen :*)

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

Jullie kopen echt vaak nieuwe zeepjes enzo man 8)7

Ik heb altijd, als iets mij goed bevalt, waarom dan veranderen? Hooguit een ander geurtje van hetzelfde merk/lijn.

En het probleem voor mij als nieuweling is, het grote aanbod in diverse webshops en je geen idee hebt hoe dat op je huid werkt/ruikt. Je ziet door de bomen het bos niet meer zegmaar :?

• RoosW
rolandos582 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:58:

Ik heb altijd, als iets mij goed bevalt, waarom dan veranderen? Hooguit een ander geurtje van hetzelfde merk/lijn.

En het probleem voor mij als nieuweling is, het grote aanbod in diverse webshops en je geen idee hebt hoe dat op je huid werkt/ruikt. Je ziet door de bomen het bos niet meer zegmaar :?
Het antwoord op die vraag, samples (zeep: Shavedash.com ; AfterShave en EdT bv https://www.dutchshavings...testers-a-s-cologne-e-d-t)

• shadowman12
rolandos582 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:58:

Check eens shavedash.com daar kun je samples bestellen van zepen. Ik vindt dit nog wel meevallen, als ik sommige zie op de internationale scheerforums zie, kan het nog een stuk "meer".

shadowman12 wijzigde deze reactie 10-09-2019 18:37 (9%)

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

RoosW schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:27:
[...]
Het antwoord op die vraag, samples (zeep: Shavedash.com ; AfterShave en EdT bv https://www.dutchshavings...testers-a-s-cologne-e-d-t)
shadowman12 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:36:
[...]
Check eens shavedash.com daar kun je samples bestellen van zepen. Ik vindt dit nog wel meevallen, als ik sommige zie op de internationale scheerforums zie, kan het nog een stuk "meer".
Maar dan krijg je gewoon zo'n klein bakje waar je 1/2x mee kunt doen oid? Of hoe moet ik dat zien?

Zijn er nog bepaalde merken/zepen die ik zeker moet proberen nav positieve reviews zoals de gamechanger?

• shadowman12
rolandos582 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:28:
[...]

[...]

Maar dan krijg je gewoon zo'n klein bakje waar je 1/2x mee kunt doen oid? Of hoe moet ik dat zien?

Zijn er nog bepaalde merken/zepen die ik zeker moet proberen nav positieve reviews zoals de gamechanger?
Ja voor de scheercremes wel, voor de echte zepen krijg een dik afgeschaafd/afgesneden stuk die je in een scheerkom kan duwen, met de meeste kon ik wel 4-5 scheerbeuren doen. Ik heb zelf een houten scheerkom, veel zijn van keramiek, met natte handen kun die heel makkelijk stuk vallen.

Dit is een sample van Noble Otter - Texaus(amerikaanse zeep, hele complexe geur blend), die mag je van me overnemen. Zeep zelf is niet normaal te krijgen, was een limited edition, wordt niet meer verkocht. Sample is ongebruikt. Ik heb hem dubbel omdat er iets fout gegaan was bij de verzending en er een nieuwe zending was gedaan, maar een paar maanden later kwam ie toch binnen.

Op trythatsoap.com vindt je ook van veel zepen en cremes, het scent profile, dan krijg je een indruk:

Mocht je tips willen hebben van zepen die ik goed vindt, laat maar even weten, ik kan zo een lijstje voor je maken, zelf heb ik deze zepen geprobeerd:
  • Saponificio Varesino Dolomiti
  • Saponificio Varesino Cubebe
  • Saponificio Varesino Mirto di Sardegna
  • Saponificio Varesino Manna di Sicilia
  • Saponificio Varesino Felce Aromatica
  • Saponificio Varesino Felce Aromatica Beta 4.2 (Limited Edition)
  • Saponificio Varesino Stella Alpina
  • Saponificio Varesino Tundra Artica
  • Saponificio Varesino Opuntia Beta 4.3
  • Saponificio Varesino Cosmo
  • Saponificio Varesino Settantesimo Anniversario (70th Anniversary)
  • Noble Otter Barbarr
  • Noble Otter Monarch
  • Noble Otter Texaus
  • Noble Otter The Noir et Vanille
  • Martin de Candre Argumes
  • Declaration Grooming Taxes
  • Declaration Grooming Taum Sauk
  • Declaration Grooming Try that Soap 2.0
  • Taylor of Old Bond Street Sandalwood
  • Stirling Eucalyptus Mint
  • Stirling Glacial Satsuma
  • Stirling Glacial Wintergreen
  • D.R. Harris Windsor
  • Mitchell Wool Fat
  • Barisster and Mann Seville
  • Summer Break Soaps Cannonball
  • Wickham Apricus
  • Taylor of Bond Street Sandalwood (te koop)

shadowman12 wijzigde deze reactie 10-09-2019 19:45 (83%)

• RoosW
rolandos582 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:28:
[...]

[...]

Een zakje waar een stuk zeep in zit, 5-6 keer doe je daar makkelijk mee.
Je kan natuurlijk ook bv naar Zwolle gaan naar de winkel van http://www.barbieredifigaro.nl/ en daar gaan ruiken wat je bevalt, die heeft vast ook top tips voor je. In de Topic Start staat een lijstje van winkels, kijk of er wat in de buurt zit.
Het helpt ook als je weet wat je lekker vind ruiken, citrus geuren, houtachtige geuren, kruidige geuren, bloemige geuren e.v.a. Ik kan wel een lijst zepen gaan roepen, maar jouw neus neemt dingen anders waar als de mijne. Wat betreft scheerkwaliteiten kun je niet mis gaan met samples van Stirling Zepen, Noble Otter, Caties Bubbles om er een paar te noemen.
Deze drie merken kun je ook bij Maggardrazors kopen, dan blijven de verzend kosten nog redelijk.
Als je een favoriete Aftershave hebt, check dan hier wat de geur-noten zijn, dan weet je welke kant je een beetje op moet: https://www.fragrantica.com/search/
Veel plezier :-D

• BRT
  • Niet online
Hkoning schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:46:

Zo heb ik zelf bijvoorbeeld de hiervoor genoemde Wolfman WR1, Paradigm 17-4 en diverse Charcoal krabbers en hoewel alles zeer subjectief is zijn dit voor mij absolute topkrabbers.
Is het zo dat deze krabbers meer waard worden? En dat het dus eigenlijk goedkoper is om een Paradigm te kopen en deze over, zeg 50 jaar te verkopen? Of zullen ze technisch achterhaald worden?

Zijn er in het verleden ook dit soort highend krabbers gemaakt? Hoe verhouden deze zich tot de top krabbers van nu?

• RoosW
@BRT Het is speculatie, als de interesse voor scheren met een krabber weer afneemt (het blijven golf bewegingen) zal ook de vraag en dus de waarde dalen. De prijs van de genoemde krabbers is de beperkte oplage waarin ze gemaakt zijn in combinatie met de hoge materiaal & scheer kwaliteit.
De Charcoal is in grotere oplages gemaakt en nog steeds verkrijgbaar dat zal niet hard gaan, de andere zijn vaak van een eenmans bedrijfje, die er net zoveel maakt als waar ie zin in heeft. Het is maar wat de gek er voor geeft.
Laat ik het zo zeggen, de Wolfman als voorbeeld, minimaal, het nieuwe model in de gemiddelde uitvoering (als je je op de inschrijflijst gewurmd hebt) 750,- met standaard (ex transport, btw & import)
De Gamechanger is qua scheerplezier, comfort en efficiency ruwweg 85% van de Wolfman, vind je die 15% de 540 + de rest aan euros waard? Dat oordeel moet je zelf vellen, maar dit is precies de wet van afnemende opbrengst.

RoosW wijzigde deze reactie 11-09-2019 22:35 (1%)

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True