Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste
Acties:

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:39
Tigerblood schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:09:
[...]

Plus je moet ook nog BTW betalen over de verzendkosten.
Tja, daar kan ik mij dan zo over opwinden, het voelt werkelijk als struikroverij, BTW over verzendkosten die je BUITEN NEDERLAND hebt betaald? Waanzin, het voelt echt als diefstal :(

• FeronIT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18:19
Mede daarom koop ik nieuw spul zo veel mogelijk bij de lokale winkel of webshop uit Nederland, daarnaast ben ik ook blij met winkels in mijn buurt :)
Maar goed volgens mij zijn we aardig afgedwaald van scheren :o

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Daarom nu wat scheer gerelateerd.
Net heerlijk geschoren op naar de volgende

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:37

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• RoosW

Na thuiskomst de pakjes file bij het afhaalpunt maar even opgelost ;-)

• koesie
  • Niet online
RoosW schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:42:

Zo blijft een oneindige stroom bij jou hahaha.
Tof spul hoor!

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:18
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind die linkerkwast met dat groene handvat echt heeel mooi Wilco!

Assumption is the mother of all fuck ups

• RoosW
shadowman12 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:38:
[...]

Vind die linkerkwast met dat groene handvat echt heeel mooi Wilco!
Die was iets van 12 of 13 euro (incl verzenden) bij DScosmetics, die witte (30mm ipv 26mm voor de groene) was een euro duurder. Beide hebben een goede backbone en hele zachte haar toppen. Ik ben benieuwd hoe ze zich in de praktijk houden.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:14

rolandos582

Gaming addict x)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gebruik je dit dan ook allemaal? Die Gilette heeft volgens mij wel een lekker groot handvat, wat betaal je daar nou voor?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• RoosW
rolandos582 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:35:
[...]

Gebruik je dit dan ook allemaal? Die Gilette heeft volgens mij wel een lekker groot handvat, wat betaal je daar nou voor?
Jawel, ze gaan alle drie in mijn roulatie, ik vind het geweldig om met zo een krabber uit 1908 te scheren. Pff dat varieert nogal deze drie van 17 tot 65 euro.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

RoosW schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:32:
[...]

Jawel, ze gaan alle drie in mijn roulatie, ik vind het geweldig om met zo een krabber uit 1908 te scheren. Pff dat varieert nogal deze drie van 17 tot 65 euro.
Valt nog mee! Wat is dan eigenlijk het voordeel van het gebruiken van zoveel diverse mesjes? Je zou zeggen, als je 1 goede hebt gevonden, dan gebruik je die voor langere tijd oid?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• RoosW
rolandos582 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

Valt nog mee! Wat is dan eigenlijk het voordeel van het gebruiken van zoveel diverse mesjes? Je zou zeggen, als je 1 goede hebt gevonden, dan gebruik je die voor langere tijd oid?
Voordeel? Geen enkel, ik vind het alleen erg leuk om nieuwe dingen (of hele oude dingen) te proberen. Ik heb krabbers die zo agressief zijn dat je al rode plekjes krijgt bij het vasthouden >:) variërend tot krabbers die zo mild zijn dat je tijdens het scheren af en toe kijkt of er überhaupt wel een mesje in de krabber zit. De bruikbare rouleer ik (al gebruik ik de mildste haast niet), en daarnaast, iedereen ervaart elke krabber weer anders, een vriend die Gillette verzameld, vind bv. een aantal van de Gillette krabbers die ik fenomenaal vind scheren veel te agressief, waar ik zijn favoriet (de Tech) veel te mild vind. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind ook de soms bizarre oeroude ontwerpen erg leuk, en de bij de hele oude krabbers vaak waarlijk schoonheden van handvatten trekken mij aan. Het is een hobby, de één zit aan de waterkant naar een dobber te staren en heeft de schuur vol hengel zooi, ik heb veel scheerspul.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:35

LankHoar

Professionele amateur

Zo, de afgelopen 2 scheerbeurten waren een stukken beter. Eerst WTG en vervolgens XTG. Niet 100% glad maar geen snedes. Althans, vandaag was ik eigenwijs en probeerde ik toch een klein stukje, heel voorzichtig, ATG. Fout, ik had gelijk weer een snede :+ Goed, dan maar niet meer ATG. Wel heb ik nog een branderig gevoel de eerste paar uur na het scheren. Heb een verkoelende aftershave in gebruik maar helpt maar beperkt. Is dat gewenning?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Zou niet moeten, wellicht nog je techniek? ATG moet ook gewoon kunnen, huid goed strak, juiste hoek en beweging uit je arm (niet je pols).
Als het blijft bloeden en irriteren dan denk ik al snel aan dingen als te stroeve zeep (meer gebruiken, beter schuimen) of een bot mesje.

Wat voor mesjes gebruik je?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• shadowman12
LankHoar schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:12:
Zo, de afgelopen 2 scheerbeurten waren een stukken beter. Eerst WTG en vervolgens XTG. Niet 100% glad maar geen snedes. Althans, vandaag was ik eigenwijs en probeerde ik toch een klein stukje, heel voorzichtig, ATG. Fout, ik had gelijk weer een snede :+ Goed, dan maar niet meer ATG. Wel heb ik nog een branderig gevoel de eerste paar uur na het scheren. Heb een verkoelende aftershave in gebruik maar helpt maar beperkt. Is dat gewenning?
Hoe is je scheerroutine?

In den beginnen moet het doel ook niet zijn om 100% glad te zijn omdat je vaak nog moet wennen aan de techniek en de manier van scheren. Gewoon proberen de techniek goed onder de knie te krijgen en na een tijdje kun proberen of het helemaal glad kan krijgen. Scheersalon en manandshaving geven workshops.

ATG vereist wel techniek, maar ik doe zelf meestal WTG,ATG en XTG als touch-up. Key is geen druk uitoefenen en een hoek ongeveer van 30 graden.
Misschien helpt deze tutorial.
YouTube: Wetshaving Tutorial - How to shave with a safety razor

Voor sommigen mesen is de huid gewoon te gevoelig om ATG te kunnen scheren, als het na een paar weken nog niet lukt zou ik gewoon twee keer WTG doen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-08-2019 17:52 (30%)

• koesie
  • Niet online

Een Tabac dagje 😄

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:15
Wachtende op mijn eerste scheerset even wat instructievideo’s gekeken.

Vrijwel iedereen volgt de WTG, XTG en AGT routine. Wat gebeurt er als je WTG of XTG overslaat? Geen goed scheerresultaat? Of gaat ‘t dan echt mis ondanks een scherp scheermes en goede techniek?

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Tommy The Cat schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:19:
Wachtende op mijn eerste scheerset even wat instructievideo’s gekeken.

Vrijwel iedereen volgt de WTG, XTG en AGT routine. Wat gebeurt er als je WTG of XTG overslaat? Geen goed scheerresultaat? Of gaat ‘t dan echt mis ondanks een scherp scheermes en goede techniek?
Dan krijg je een bloedbad zoals hier boven staat ;)

• shadowman12
rolandos582 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Dan krijg je een bloedbad zoals hier boven staat ;)
Hangt van je techniek af, maar een beginner is het inderdaad niet aan te draaien, Ik scheer me al jaren nat en doe het af en toe wel is, meteen beginnen met ATG.
Ik zou het nog sterker willen zeggen, sla in het begin ATG over en begin een paar weken alleen met WTG, een dubbele WTG mag ook.
Maar inmiddels kan ik ook best wat verdragen omdat ik me ook gerust twee keer per dag kan scheren.

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-08-2019 19:50 (25%)

• Yanivano
  • Laatst online: 15:20
LankHoar schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:12:
Probeer eens aluin, witch hazel en/of een balsem na het scheren, dat helpt bij mij wel goed.

• leon0013
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17:23

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Ik ben zelf helemaal gestopt met ATG.
Het wordt super glad voor 2 dagen en daarna heb ik allemaal ingroeiende baardharen.
Ik heb er van alles aan variaties in hoek, houding, druk, mesje en krabber geprobeerd.
Het is niet voor eenieder weggelegd.
Gelijk ATG zou ik ook niet aanraden... dat is de grootste kans (voor mij) op dagenlang jeuk.

leon0013 wijzigde deze reactie 16-08-2019 08:32 (2%)
Reden: niet zo goed genederlandst

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@Gonadan ik gebruik de Wilkinson Sword Classic incl. die mesjes. Heb het mesje nu een keer of 5 gebruikt (alleen voor mijn hals dus, de rest is baard en daar word nimmer geschoren).

@shadowman12 ik zal die video eens bekijken, thanks!

@Yanivano bedankt voor de tips.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
LankHoar schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:21:
@Gonadan ik gebruik de Wilkinson Sword Classic incl. die mesjes. Heb het mesje nu een keer of 5 gebruikt (alleen voor mijn hals dus, de rest is baard en daar word nimmer geschoren).
Dat merk heb ik geen ervaring mee, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat er grote verschillen zijn. Soms zelfs tussen mesjes uit hetzelfde doosje onderling.
Sommingen zijn goed scherp en dan werkt het echt lekker, anderen zijn minder scherp maar dat veroorzaakt juist eerder wonden en irritatie. Het kan lonen om eens een andere te proberen.

Daarnaast las ik net de tip over aluin, dat is wel een must wat mij betreft. Afblussen met koud water en dan aluin over de huid wrijven. Dat voorkomt ook veel irritatie.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Gonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:44:
[...]

Dat merk heb ik geen ervaring mee, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat er grote verschillen zijn. Soms zelfs tussen mesjes uit hetzelfde doosje onderling.
Sommingen zijn goed scherp en dan werkt het echt lekker, anderen zijn minder scherp maar dat veroorzaakt juist eerder wonden en irritatie. Het kan lonen om eens een andere te proberen.

Daarnaast las ik net de tip over aluin, dat is wel een must wat mij betreft. Afblussen met koud water en dan aluin over de huid wrijven. Dat voorkomt ook veel irritatie.
Zeg, ik ben een noob maar wat is Aluin en hoe gebruik het? Ik zie hier bijvoorbeeld een blok: https://www.trendhim.nl/125g-aluin-blok-p.html maar elders ook poeder?

• shadowman12
LankHoar schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:21:

@shadowman12 ik zal die video eens bekijken, thanks!

@Yanivano bedankt voor de tips.
Ja met die mesjes beginnen de meeste. Vaak bij een upgrade naar een safety razor/krabber met ander mesjes krijgt men toch vaak een beter scheerresultaat.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
LankHoar schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:59:
Zeg, ik ben een noob maar wat is Aluin en hoe gebruik het? Ik zie hier bijvoorbeeld een blok: https://www.trendhim.nl/125g-aluin-blok-p.html maar elders ook poeder?
Na het scheren nat over de huid wrijven. Desinfecteert en stelpt bloeden. Veel minder irritatie daarna over het algemeen.

Zo'n blokje is beter geprijsd:
https://www.kruidvat.nl/k...or-men-aluinblok/p/759725

• shadowman12
Gonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Na het scheren nat over de huid wrijven. Desinfecteert en stelpt bloeden. Veel minder irritatie daarna over het algemeen.

Wel daarna goed afspoelen want kan de huid flink uitdrogen

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Gonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

OK top, en deze is zeker beter geprijsd, scheelt gewoon een factor 10 :+ Ik zal dat eens proberen, thanks!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
shadowman12 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:03:
Wel daarna goed afspoelen want kan de huid flink uitdrogen
Geen last van. Droog deppen en aftershave of balsem en klaar.

• FeronIT
Ik maak het schuim altijd in het zeepbakje zelf, vandaag viel me iets geks op. Bij de meeste zepen is de tekst die in de zeep gedrukt staat, het merk, weggesleten of zo. Maar bij de Vergulden Hand is deze tekst wel nog aanwezig ondanks dat deze zeker 1/3 op is... Iemand enig idee hoe dat kan?

• Tommy The Cat
FeronIT schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:23:
Ik maak het schuim altijd in het zeepbakje zelf, vandaag viel me iets geks op. Bij de meeste zepen is de tekst die in de zeep gedrukt staat, het merk, weggesleten of zo. Maar bij de Vergulden Hand is deze tekst wel nog aanwezig ondanks dat deze zeker 1/3 op is... Iemand enig idee hoe dat kan?
Dan zul je wel telkens hetzelfde laagje weghalen, inclusief uit de groef.

Tommy The Cat wijzigde deze reactie 17-08-2019 14:04 (4%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

10% Customer Discount Voucher: G&C op https://www.giftsandcare.com

Denk dat ik het volgende bestel ;

• Tommy The Cat
Zo! Dat was mijn eerste echte wet shave! Vandaag mijn scheerset ontvangen. Mijn dagbaard had ik ervoor bewaard :).

Het ging voor een eerste keer best goed! Ik vreesde voor behoorlijk wat sneden, maar afgezien van een paar niet noemenswaardige plekjes ben ik er ongeschonden vanaf gekomen.

Ik was zelfs zo ambitieus dat ik maarliefst vier keer over de huid ben gegaan, inclusief ATG. Ik was namelijk nog niet tevreden over het resultaat. Dat ligt simpelweg aan mijn techniek, omdat sommige delen goed glad zijn geworden. Echt nog even zoeken naar de hoek. Die 30 graden vind ik maar lastig, dus ik doe het echt op gevoel; hoor/voel ik dat ik echt scheer? En ik pas toch al iets meer druk toe dan ik voornemens was (geen druk).

Vergeleken met elektrisch scheren heb ik minder huidirritatie. Alleen licht in de hals (links en rechtsonder). Daar dus beter op letten. Wellicht dat de haaigroeirichting daar anders is.

Wat betreft het inzepen. Ik sprenkel wat waterdruppels op de zeep, gebruik een uitgewrongen borstel en laad de borstel op de zeep (zo’n 20 seconden). Vervolgens op het gezicht een schuimlaag opbouwen. Daar overigens nog zoekende naar de juiste consistentie. Ik hoorde iemand zeggen dat het yoghurt moet worden.

Nadeel: kost meer tijd en behoorlijk wat gesmeer met de scheerzeep. En de zeep krijg je nadien niet goed droog, dus daar blijft wat vocht achter. Ik neem aan dat dit geen probleem is.

Tot zover!

• RoosW
Tommy The Cat schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:15:
Zo! Dat was mijn eerste echte wet shave! Vandaag mijn scheerset ontvangen. Mijn dagbaard had ik ervoor bewaard :).

Het ging voor een eerste keer best goed! Ik vreesde voor behoorlijk wat sneden, maar afgezien van een paar niet noemenswaardige plekjes ben ik er ongeschonden vanaf gekomen.
Mooi, fijn dat het zo voorspoedig ging ik hoop dat de volgende keer met 3x een glad resultaat geeft
Ik was zelfs zo ambitieus dat ik maarliefst vier keer over de huid ben gegaan, inclusief ATG. Ik was

Ik sprenkel wat waterdruppels op de zeep, gebruik een uitgewrongen borstel en laad de borstel op de zeep (zo’n 20 seconden).
Ehh, uitwringen, dat is niet de manier om de borstel te behandelen! Voor je het weet raak je je haren kwijt van je borstel, zonder veel kracht uitslaan is voldoende en beschadigd je knoop niet!

• Tommy The Cat
Zal erom denken. Overigens beperkte ik het tot een lichte knijpbeweging :).

Tommy The Cat wijzigde deze reactie 17-08-2019 21:53 (4%)

• FeronIT
Kom ik toch al mijn hele leven in Maastricht, zie ik gisteren voor het eerst de berg scheerspullen in de etalage van een drogist waar ik al 718x langs gelopen ben.

Snel maar eens binnen wippen, kijken wat er allemaal te koop is :)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Zeker weten dat je hier binnen wil zijn?

Smultie wijzigde deze reactie 19-08-2019 13:17 (8%)

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• FeronIT
Smultie schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:17:
Zeker weten dat je hier binnen wil zijn?

[Afbeelding]
:X :o Waarschijnlijk ooit een iemand ingehuurd om de etalage in te richten en daarna nooit meer aan durven te raken, maar ziet er inderdaad niet smakelijk uit... Als ik daar ben, check ik wel even hoe hygiënisch het is en dan zal ik ook wel even aankaarten dat de etalage bijna vanzelf wegloopt :)

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:15:

Ik was zelfs zo ambitieus dat ik maarliefst vier keer over de huid ben gegaan, inclusief ATG. Ik was namelijk nog niet tevreden over het resultaat. Dat ligt simpelweg aan mijn techniek, omdat sommige delen goed glad zijn geworden. Echt nog even zoeken naar de hoek. Die 30 graden vind ik maar lastig, dus ik doe het echt op gevoel; hoor/voel ik dat ik echt scheer? En ik pas toch al iets meer druk toe dan ik voornemens was (geen druk).

Vergeleken met elektrisch scheren heb ik minder huidirritatie. Alleen licht in de hals (links en rechtsonder). Daar dus beter op letten. Wellicht dat de haaigroeirichting daar anders is.

Wat betreft het inzepen. Ik sprenkel wat waterdruppels op de zeep, gebruik een uitgewrongen borstel en laad de borstel op de zeep (zo’n 20 seconden). Vervolgens op het gezicht een schuimlaag opbouwen. Daar overigens nog zoekende naar de juiste consistentie. Ik hoorde iemand zeggen dat het yoghurt moet worden.

Nadeel: kost meer tijd en behoorlijk wat gesmeer met de scheerzeep. En de zeep krijg je nadien niet goed droog, dus daar blijft wat vocht achter. Ik neem aan dat dit geen probleem is.

Tot zover!
Een trucje voor die 30 graden is het scheermes met de bovenste (bolle) kant tegen je gezicht (wang is het makkelijkst) aan te zetten,en dan hem zo te draaien todat je voelt todat ie haren pakt. Zie onderstaand plaatje wat ik ook al wel eerder in dit topic heb gezet:
http://www.shaveinfo.com/images7/blade-angle.jpg
The easiest place to learn about blade angle is on the cheek. Begin with the head of the razor pointing toward the face as shown in the first photo segment. Then start to bevel the handle downward as you slowly start to engage the blade to the whiskers and continue beveling more until you hit the "sweet spot" - typically regarded as being about a 30 degree angle to the shaving surface. Use this as a guide because various blades and razors may differ slightly.

shadowman12 wijzigde deze reactie 19-08-2019 14:34 (12%)

• Tommy The Cat
Techniek inderdaad toegepast. Maar toch doe ik 't nu meer op gevoel en gaat steeds beter. Doen is leren :).

Vandaag geëxperimenteerd met de zeep. In plaats van de zeeplaag opbouwen op het gezicht, in een kommetje opgebouwd. Enkele keren achter elkaar om te ontdekken hoe 't werkt. Les 1: de Haslinger zeep niet 15-20 seconden laden, maar ruim 5 seconden. Dat is echt voldoende. Les 2: nog vaker doen. Zoekende naar een wat dikkere, maar niet droge créme-achtige substantie. Een laag waar je niet doorheen kijkt en die blijft zitten als je er met de borstel vaker overheen gaat. Ik denk dat ik 'm bijna gevonden heb, maar ik 'm nog niet zo rijk als die er hier bijvoorbeeld uit ziet:

• koesie
  • Niet online
Nieuwe borstel ontvangen, zo meteen maar proberen.

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:23:
Techniek inderdaad toegepast. Maar toch doe ik 't nu meer op gevoel en gaat steeds beter. Doen is leren :).

Vandaag geëxperimenteerd met de zeep. In plaats van de zeeplaag opbouwen op het gezicht, in een kommetje opgebouwd. Enkele keren achter elkaar om te ontdekken hoe 't werkt. Les 1: de Haslinger zeep niet 15-20 seconden laden, maar ruim 5 seconden. Dat is echt voldoende. Les 2: nog vaker doen. Zoekende naar een wat dikkere, maar niet droge créme-achtige substantie. Een laag waar je niet doorheen kijkt en die blijft zitten als je er met de borstel vaker overheen gaat. Ik denk dat ik 'm bijna gevonden heb, maar ik 'm nog niet zo rijk als die er hier bijvoorbeeld uit ziet:

[YouTube: Haslinger Schafmilch sheep's milk shaving soap]
Michael die laadt echt wel langer meestal en voegt regelmatig water toe, ik denk dat je is 30 seconden of een minuut moet proberen te laden. Ik spreek hem wel is in het #Wetshaving IRC kanaal van de #Wetshaving subreddit. Het kan ook aan je kwast liggen dat de haren dat soort zeep gewoon niet kunnen maken om ze het water niet kunnen opnemen, wat je nodig hebt om zo'n creme achtige substansie op je gezicht te krijgen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 19-08-2019 17:48 (10%)

• koesie
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:23:

[YouTube: Haslinger Schafmilch sheep's milk shaving soap]
Ik heb dat ook gedaan, oefenen met schuim maken.
Puntje is wel dat elke zeep anders reageert, de een heeft veel water nodig de andere niet.
Ik laad meestal tot de punten van de kwast zeg maar verkleven, beetje lastig uit te leggen.
Als ik er aan denk maak ik er een volgende keer een foto van.

Wat je kan doen is een heel goedkope zeep kopen en daarmee oefenen.
Bijvoorbeeld een Arko stick, deze kan je voor een habbekrats krijgen bij veel Turkse supermarkten.

Laden vindt ik wel wat lastig met een staaf zeep dus ik heb mijn staaf in een potje gedrukt.
De zeep is vrij zacht dus dat kost geen moeite.

• shadowman12
koesie schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Ik heb dat ook gedaan, oefenen met schuim maken.
Puntje is wel dat elke zeep anders reageert, de een heeft veel water nodig de andere niet.
Ik laad meestal tot de punten van de kwast zeg maar verkleven, beetje lastig uit te leggen.
Als ik er aan denk maak ik er een volgende keer een foto van.

Wat je kan doen is een heel goedkope zeep kopen en daarmee oefenen.
Bijvoorbeeld een Arko stick, deze kan je voor een habbekrats krijgen bij veel Turkse supermarkten.

Laden vindt ik wel wat lastig met een staaf zeep dus ik heb mijn staaf in een potje gedrukt.
De zeep is vrij zacht dus dat kost geen moeite.
Of een vegulde hand zeep kopen bij de kruidvat of etos, die goed laden kan ook wel een uitdaging zijn.

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Of een vegulde hand zeep kopen bij de kruidvat of etos, die goed laden kan ook wel een uitdaging zijn.
Ja das ook een heel goede optie en nog makkelijker te verkrijgen dan de Arko

• Tommy The Cat
shadowman12 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:43:
[...]

Michael die laadt echt wel langer meestal en voegt regelmatig water toe, ik denk dat je is 30 seconden of een minuut moet proberen te laden. Ik spreek hem wel is in het #Wetshaving IRC kanaal van de #Wetshaving subreddit. Het kan ook aan je kwast liggen dat de haren dat soort zeep gewoon niet kunnen maken om ze het water niet kunnen opnemen, wat je nodig hebt om zo'n creme achtige substansie op je gezicht te krijgen.
Kan wel 30 seconden, maar dan maak je simpelweg meer. Alleen dan echt teveel naar mijn inschatting.

• Hkoning
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 21-09 13:02
shadowman12 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Als er éen zeep is die gemakkelijk te laden en op te schuimen is is het wel de Vergulde Hand.

Elke zeep heeft een bepaalde zeep/water verhouding en dat kan per zeep verschillen.
Zo zijn Amerikaanse zepen over het algemeen vrij dorstig.
Voor elke zeep geldt hoe meer je in je kwast laadt hoe meer water erbij gevoegd moet worden om tot de optimale mix te komen

De laadtijd is voor de diverse scheerzepen ook verschillend de zogenaamde zachte zepen vragen een veel kortere laadtijd als de triple mild zepen.
Is voor de eerste categorie 5 tot 10 seconden voldoende, voor de harde zepen ben je al snel 30 tot 40 seconden aan het laden.

En om voor elke zeep de juiste verhouding te vinden daar is geen theorie voor het is niets anders dan proefondervindelijk de juiste verhouding vinden en dat maakt deze hobby ook zo leuk.

Hkoning wijzigde deze reactie 20-08-2019 21:06 (14%)

• Hkoning
shadowman12 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:43:
[...]

Die begrijp ik niet wat bedoel je precies met kwasten die geen water kunnen opnemen??

Dat zou dus betekenen dat je met synthetische kwasten geen zeep zou kunnen opschuimen en volgens mij lukt dat toch velen wel.
De kwast keuze is dus niet van belang in mijn optiek.
Zoals hierboven al omschreven is een juiste balans tussen zeep en water belangrijk als het je niet lukt om een goed schuim te verkrijgen gaat het hoer vaak mis.

Vergeet ook niet dat je een borstel na het inweken (uitgezonderd de syntheten die je natuurlijk niet hoeft voor te weken) voorzichtig uit moet slaan om het teveel aan water er uit te schudden anders moet je wel heel veel zeep laden om tot een fatsoenlijk schuim te komen.

Kijk vooral naar al die Amerikaanse filmpjes maar bedenk dat veel van dit soort filmpjes ervaren scheerders vaak nogal overdreven en potsierlijk overkomen, gezond verstand is vaak het beste.

Nu weet ik dus alleen niet hoe ik deze post in éen onderbreng.

In de herhaling: svp niet dubbelposten.

Ardana wijzigde deze reactie 20-08-2019 21:43 (3%)

• shadowman12
Hkoning schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

Die begrijp ik niet wat bedoel je precies met kwasten die geen water kunnen opnemen??

Dat zou dus betekenen dat je met synthetische kwasten geen zeep zou kunnen opschuimen en volgens mij lukt dat toch velen wel.
De kwast keuze is dus niet van belang in mijn optiek.
Zoals hierboven al omschreven is een juiste balans tussen zeep en water belangrijk als het je niet lukt om een goed schuim te verkrijgen gaat het hoer vaak mis.

Vergeet ook niet dat je een borstel na het inweken (uitgezonderd de syntheten die je natuurlijk niet hoeft voor te weken) voorzichtig uit moet slaan om het teveel aan water er uit te schudden anders moet je wel heel veel zeep laden om tot een fatsoenlijk schuim te komen.

Kijk vooral naar al die Amerikaanse filmpjes maar bedenk dat veel van dit soort filmpjes ervaren scheerders vaak nogal overdreven en potsierlijk overkomen, gezond verstand is vaak het beste.

Nu weet ik dus alleen niet hoe ik deze post in éen onderbreng.
Nee ik bedoelde dat de ene kwast meer water kan opnemen dan de andere. De zeep/water verhouding klopt.

shadowman12 wijzigde deze reactie 20-08-2019 21:41 (23%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Waar bestellen jullie je mesjes meestal? Gewoon in Nederland of?

Ik zat eraan te denken om gewoon van een paar merken 5 te bestellen om te kijken welke voor mij het fijnste zijn, word gebruikt in mijn gamechanger .84. Wat zouden jullie aanraden om in ieder geval te proberen?

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

rolandos582 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:40:

Ik zat eraan te denken om gewoon van een paar merken 5 te bestellen om te kijken welke voor mij het fijnste zijn, word gebruikt in mijn gamechanger .84. Wat zouden jullie aanraden om in ieder geval te proberen?
Nee, meestal een proefpakket halen bij tryablade en dan welke ik goed vind bestel ik wel via ebay ofzo.

Ik kan aanraden om te testen:
- polisilver
- voskhod
- feather

Dat zijn iig de 3 waar ik steeds bij terugkom.

PSN: Denkoyugo

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Denko schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:56:
[...]
Nee, meestal een proefpakket halen bij tryablade en dan welke ik goed vind bestel ik wel via ebay ofzo.

Ik kan aanraden om te testen:
- polisilver
- voskhod
- feather

Dat zijn iig de 3 waar ik steeds bij terugkom.
Hmm, denk dat ik het volgende haal, dan heb ik de meeste bekende wel binnen :
Rapira - Platinum Lux
Rapira - Super Stainless
Voskhod - Teflon Coated
Polsilver - Super Iridium
BIC - Chrome Platinum
Feather - New Hi-Stainless

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

rolandos582 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Rapira - Platinum Lux
Rapira - Super Stainless
Voskhod - Teflon Coated
BIC - Chrome Platinum
Ja, dan heb je alles wel gedekt

PSN: Denkoyugo

• Lampuhkap

• FeronIT
[...]

Rapira - Platinum Lux
Rapira - Super Stainless
Voskhod - Teflon Coated
BIC - Chrome Platinum
Zelf bestel ik in Nederland, het prijsverschil is klein en dan gun ik het liever aan ene lokale webshop/winkel. Zelf vind ik de Personna mesje het fijnste dus die zou je ook kunnen bestellen. Veel webshops hebben proefpakketten met een stuk of 6 verschillende mesjes...

• Hkoning
[...]

Rapira - Platinum Lux
Rapira - Super Stainless
Voskhod - Teflon Coated
BIC - Chrome Platinum
Een goede keuze maar als ik je advies mag geven zou ik twee mesjes willen vervangen door de Gillette Rubi Platinum Plus en de Gillette Nacet.
De Rapira Super Stainless is duidelijk het mindere broertje van de Rapira Platinum Plus en de BIC is in mijn optiek niet boven de middelmaat uitstekend.

• Yanivano
rolandos582 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:40:

https://razorbladesclub.com

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

FeronIT schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:37:
[...]
Zelf bestel ik in Nederland, het prijsverschil is klein en dan gun ik het liever aan ene lokale webshop/winkel. Zelf vind ik de Personna mesje het fijnste dus die zou je ook kunnen bestellen. Veel webshops hebben proefpakketten met een stuk of 6 verschillende mesjes...
Ja ik kon zo snel even geen webshop vinden die vrij kleine pakketjes aanbied. Welke webshop is geschikt in Nederland?
Hkoning schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:16:
[...]
Een goede keuze maar als ik je advies mag geven zou ik twee mesjes willen vervangen door de Gillette Rubi Platinum Plus en de Gillette Nacet.
De Rapira Super Stainless is duidelijk het mindere broertje van de Rapira Platinum Plus en de BIC is in mijn optiek niet boven de middelmaat uitstekend.
Ik noteer ze gelijk, en zal ze even toevoegen aan mijn bestelling!
Thanks! Heb je hier zelf ervaringen mee?

• FeronIT
rolandos582 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

Ja ik kon zo snel even geen webshop vinden die vrij kleine pakketjes aanbied. Welke webshop is geschikt in Nederland?
www.scheersalon.nl en dan zoeken op mix. Dan vind je je paar verschillende sets.

• shadowman12
[...]

Rapira - Platinum Lux
Rapira - Super Stainless
Voskhod - Teflon Coated
BIC - Chrome Platinum
Ik ben aan het switchen naar open messen (carboon of rvs staal) messen, maar toen ik ze bestelde, gebruikte ik eigenlijk alleen Feather, omdat ik een hele zware baard heb. Ik bestelde op ebay. 100 mesjes voor iets 20 euro inclusief verzending.

Als je sample packs wil bestellen kan ik je razorbladesclub.com aanraden, die hebben echt een enorme selectie al samples van mesjes om te proberen. Volgens mij is razorbladesclub.com Zweeds, en de verzendkosten zijn erg goed, meestal ongeveer 1,50euro. Je hebt ook nog tryablade.com maar daar zijn de verzendkosten als je in Europa woont, omdat als je tryablade.com besteld de mesjes uit de USA komen, en via USPS verzonden worden, dus duurder.

shadowman12 wijzigde deze reactie 22-08-2019 13:43 (25%)

• Hkoning
Connaught shaving heeft ook diverse sample pakketten en met de huidige stand van het pond goed betaalbaar.

https://connaughtshaving.com/samplepack.html

• Yanivano
[...]

[...]

Ik noteer ze gelijk, en zal ze even toevoegen aan mijn bestelling!

[...]

Thanks! Heb je hier zelf ervaringen mee?
Ja, prima service.

• RoosW
[...]

https://www.barbieredifigaro.nl/shavingproducts/razorblades

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Thanks allemaal! Heb het een en ander besteld, verwacht volgende week mijn krabber binnen dus dan gaan we het ervaren!

Waar bewaren jullie al je mesjes in? Hebben jullie daar een mooi doosje voor oid?

rolandos582 wijzigde deze reactie 22-08-2019 11:15 (26%)

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-10 11:56

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Muhle R89 Double Edge Safety Razor heb ik.

Welke mesjes kunnen hier het beste bij? Ik heb wel een heel gevoelige huid.
Heb nu de Muhle Double Edge, maar vind ze niet zo..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• FeronIT
LuckyLuke schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:06:

Dat is heel erg persoonlijk en daar kom je alleen achter door te proberen. De zeep kan trouwens ook een groot verschil maken, ook dat is erg persoonlijk.
Gewoon een proefpakketje mesjes bestellen en een paar zeepjes proberen

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LuckyLuke schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:06:

Gewoon proberen, je zou zo'n proefpakketje met mesjes kunnen bestellen of misschien dat iemand wat mesjes naar je toe wil sturen. Ik heb de Edwin Jagger Barley (ik denk dezelfde krabber/kop), maar ik gebruik die eigenlijk bijna nooit. Ik ben daarin toen begonnen met Astra groen mesjes dacht ik (die gebruik ik ook bijna nooit meer).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Cardinal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:13
Na een jaar geleden te starten met scheren met een Merkur 34C en Nivea scheerschuim toch wat uitgebreid.
  • 2x Taylor of old bond street Sandalwood & Sensative
  • Proraso pre-shave
  • Proraso creme
  • Proraso aftershave-shave
  • Q-shave bowl
  • Q-shave kwast
Als klapper een upgrade voor een Merkur 34C een Razorock Game Changer 0.84 Super Knurl.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Zo, lekker eigenwijs toch weer ATG geprobeerd. Eerst WTG en toen heel voorzichtig ATG. Blijkbaar is mijn techniek verbeterd want de afgelopen 2x op deze manier scheren leverde in beide gevallen slechts 1 "normaal" scheerwondje en 2/3 kleintjes. Lang leve aluin en een gladde kin :)

Over aluin gesproken: momenteel maak ik mijn hals nat en glijd er een paar keer overheen met dat blokje. Daarna laat ik het even zitten en na zo'n 5 minuten doe ik er aftershave op. Is dit een OK manier of moet ik het eigenlijk weer afspoelen/anders doen?

• koesie
  • Niet online
Maggard razors hebben korting

10% OFF *
OVER 3,200 PRODUCTS!
USE CODE: 10AUGUST
VALID 4:00PM EDT 8/22/2019 THRU 11:59PM EDT 8/26/2019

*EXCLUDES: Parker, Truefitt & Hill, Timeless, Above the Tie,
Blackland, Irving Barber Co., Thayers, Clubman, Stirling Liquid Bath Soaps

• shadowman12
koesie schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:16:
Maggard razors hebben korting

10% OFF *
OVER 3,200 PRODUCTS!
USE CODE: 10AUGUST
VALID 4:00PM EDT 8/22/2019 THRU 11:59PM EDT 8/26/2019

*EXCLUDES: Parker, Truefitt & Hill, Timeless, Above the Tie,
Blackland, Irving Barber Co., Thayers, Clubman, Stirling Liquid Bath Soaps
Yup , kreeg net ook een mail van ze binnen.

LankHoar schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:45:
Zo, lekker eigenwijs toch weer ATG geprobeerd. Eerst WTG en toen heel voorzichtig ATG. Blijkbaar is mijn techniek verbeterd want de afgelopen 2x op deze manier scheren leverde in beide gevallen slechts 1 "normaal" scheerwondje en 2/3 kleintjes. Lang leve aluin en een gladde kin :)

Over aluin gesproken: momenteel maak ik mijn hals nat en glijd er een paar keer overheen met dat blokje. Daarna laat ik het even zitten en na zo'n 5 minuten doe ik er aftershave op. Is dit een OK manier of moet ik het eigenlijk weer afspoelen/anders doen?
Ik zou de aluin na een paar minuten afspoelen. Aluin kan de huid erg uitdrogen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 23-08-2019 07:28 (45%)

• koesie
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:45:

Tja iedereen doet het op zijn eigen manier.
Ik doe het erop laat het 1 minuutje zitten en spoel dan af met koud water. Ik doe het overigens overal wat ik heb geschoren.

Maar goed vooral doen wat het beste werkt voor je.

• shadowman12
Gefeliciteerd @Lampuhkap !!

• Lampuhkap

• RoosW
@Lampuhkap Gefeliciteerd!

• Lampuhkap
Dankjewel! :D

Hier de Birthday SOTD

Lampuhkap wijzigde deze reactie 25-08-2019 14:10 (50%)

• FeronIT
Lampuhkap schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Dankjewel! :D

Hier de Birthday SOTD

[Afbeelding]
Ananasgeurtje? Apart, heeft het meer fruitsmaken?

• Lampuhkap
FeronIT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

Ananasgeurtje? Apart, heeft het meer fruitsmaken?
Gewoon een bay rum met een vleugje ananas, dus hij is wat aan de zoete kant. Erg lekker :)

• shadowman12
Pfff vannacht bij mij ingebroken en eigenlijk zijn al mijn scheerspullen meegenomen.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:48:
Pfff vannacht bij mij ingebroken en eigenlijk zijn al mijn scheerspullen meegenomen.
Wat kloten man! Waarom zou iemand dat uberhaupt meenemen? Niet het eerste waar ik aan zou denken, verzekering oid?

• shadowman12
rolandos582 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Wat kloten man! Waarom zou iemand dat uberhaupt meenemen? Niet het eerste waar ik aan zou denken, verzekering oid?
Geen idee, misschien junks ofzo die geld nodig hadden, want mijn open messen hebben toch behoorlijk wat waarde. Helaas ben ik er ook achter gekomen dat ik geen inboedelverzekering heb, dat maakt het extra zuur.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:19
Misschien omdat het waardevol er uit ziet.... Maar check marktplaats en lokale tweedehands winkels voor je stuff misschien kan je het zo terug krijgen.

Je inboedel verzekering keert vaak ook niet heel veel uit plus je moet inbraaksporen hebben en politie aangifte etc. Plus je huidige dag waarde van scheerspullen zal helaas niet hoog zijn ....

Sterkte trouwens.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Geen idee, misschien junks ofzo die geld nodig hadden, want mijn open messen hebben toch behoorlijk wat waarde. Helaas ben ik er ook achter gekomen dat ik geen inboedelverzekering heb, dat maakt het extra zuur.
Oef, dat maakt het nog erger. Het is jammer dat je er dan op zo'n moment moet achter komen. Je zou zeggen dat mensen richten op elektronica. Mensen zullen niet zo snel weten wat een scheermes waard is.

Wel kloten man! :X Waarom blijven mensen niet met hun poten van andermans eigendom af.

• RoosW
Bizar, de meeste mensen hebben geen idee wat sommige spullen waard zijn, bij een inbraak zou ik er haast geld op durven zetten dat mijn scheerspullen onaangeroerd blijven, de TV, de geluidsinstallatie (- de boxen, rond de 60kg per stuk weerhoud mensen er wel van er mee weg te lopen), bankpasjes, creditcards, ID bewijzen, samenvattend, spul dat snel omgezet kan worden in geld. Maar waar wil je een Koraat kwijt als je snel cash wil hebben (zonder dat jij denkt, hé, dat lijkt mijn mes wel)? Vreemd verhaal hoor.
[...]
Ik kan het me haast niet voorstellen, een Junk die verstand heeft van specialistische scheerspullen? Het zal een 'grijp mee in het voorbijgaan' actie zijn geweest zonder enig begrip van de monetaire waarde ervan. Best kans dat ie het ergens rustig bekijkt en in de vuilnis kiepert.

RoosW wijzigde deze reactie 26-08-2019 12:39 (34%)

• shadowman12
RoosW schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:33:
[...]

Bizar, de meeste mensen hebben geen idee wat sommige spullen waard zijn, bij een inbraak zou ik er haast geld op durven zetten dat mijn scheerspullen onaangeroerd blijven, de TV, de geluidsinstallatie (- de boxen, rond de 60kg per stuk weerhoud mensen er wel van er mee weg te lopen), bankpasjes, creditcards, ID bewijzen, samenvattend, spul dat snel omgezet kan worden in geld. Maar waar wil je een Koraat kwijt als je snel cash wil hebben (zonder dat jij denkt, hé, dat lijkt mijn mes wel)? Vreemd verhaal hoor.

[...]

Ik kan het me haast niet voorstellen, een Junk die verstand heeft van specialistische scheerspullen? Het zal een 'grijp mee in het voorbijgaan' actie zijn geweest zonder enig begrip van de monetaire waarde ervan. Best kans dat ie het ergens rustig bekijkt en in de vuilnis kiepert.
Geen idee, toch is het helaas zo.

De dingen die je noemt hebben ze ook allemaal meegenomen, ik was een nachtje niet thuis, was bij familie en toen hebben ze hun slag kunnen slaan.

• RoosW
  • Fatip Piccolo OC
  • Polsilver Super Iridium (1)
  • J&T Marblewood 26mm Tuxedo
  • Stirling - Varen
  • Stirling AS Balm - Varen
  • Loris - So Oud
Wow, wat een fijn mesje die Polsilver! Ik heb, echt waar, twee maal gekeken of er daadwerkelijk een mesje in de piccolo zat, ik heb al heel prettige scheerbeurten mogen hebben met de Fatip, maar deze was exceptioneel, zelden zo probleemloos BBS geworden, zonder zelfs maar iets te voelen. Een top mesje, ik denk dat ik mijn 50 stuks maar moet uitbreiden, dit wil ik echt wel vaker ervaren!

@shadowman12 Sjezus, waardeloos man, blij dat we hier wel degelijk goed verzekerd zijn, en de diverse camera's + *** sloten en raam-sloten ons huis minder aantrekkelijker maakt als dat van diverse buren die het niet nodig vinden meer te doen als noodzakelijk.
Op onze Ring voordeur bel camera hebben we al enkele keren nachtelijk rondsluipend en spiedend (open ramen etc) gespuis voorbij zien komen, de snelle 'hand voor het gezicht' acties die je dan immer ziet als dit soort lui de oplichtende cirkel van de Ring zien, zeggen genoeg, maar alleen al die actie en het zich bewust zijn van de Ring weerhoud 'ze' ervan ons huis als aantrekkelijk te zien.

RoosW wijzigde deze reactie 26-08-2019 12:49 (35%)
Reden: Toevoeging informatie

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:19
shadowman12 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Geen idee, toch is het helaas zo.

De dingen die je noemt hebben ze ook allemaal meegenomen, ik was een nachtje niet thuis, was bij familie en toen hebben ze hun slag kunnen slaan.
Meh .... ik hoop dat je zelf er redelijk mee kan omgaan. Zelf ook voor het eerst wat gestolen gehad vorig jaar... heel naar gevoel stuf is maar stuf dat gevoel is gewoon een ander probleem. Ander level.. Sterkte.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• RoosW
MeZZiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:47:
[...]

Meh .... ik hoop dat je zelf er redelijk mee kan omgaan. Zelf ook voor het eerst wat gestolen gehad vorig jaar... heel naar gevoel stuf is maar stuf dat gevoel is gewoon een ander probleem. Ander level.. Sterkte.
Bij mijn ouders is jaren geleden ingebroken, de gestolen spullen was knudde, de schade heel naar, het op het bed poepen van de halve zolen goor en vies, maar enkel het idee dat vreemden in hun huis rondgesnuffeld hebben voelde nog lang aan als een aantasting van het gevoel van 'Thuis' als een fijne plaats. Je hebt dus wel gelijk, hoe ga je er zelf mee om, en dat is voor iedereen anders..

PS Mijn ouders hebben toen per direct een nieuw bed en matrassen gekocht. Ik ken zelfs mensen die na een inbraak verhuisden omdat ze zich gewoon niet meer veilig voelden.

RoosW wijzigde deze reactie 26-08-2019 12:54 (10%)

• koesie
  • Niet online
Dat is zuur, hopelijk duiken je spullen op een of andere manier nog op.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Voor een liefhebber wel, maar toch niet voor een junk? In een pawn shop of uit een kofferbak brengt dat niks op.

Wel zuur, misschien op marktplaats af en toe zoeken of het daar wordt aangeboden.

Marzman wijzigde deze reactie 26-08-2019 19:33 (13%)

/▌

• Hkoning
Scheerspullen gestolen ??
Dat moet wel een heel hopeloze dief geweest zijn want dat brengt wel heel weinig op en welke dief weet wat een open mes kost en dan ook scheerzepen meenemen??
Dat brengt in de zwarte verkoop niets op.

Hkoning wijzigde deze reactie 26-08-2019 22:09 (28%)

• shadowman12
@Hkoning & @Marzman
Ik snap dat het een raar verhaal is, maar toch is het helaas zo.

• RoosW
Wederom terug 'on topic' ;-)

Mijn scheerbeurt van Zondag ochtend, was inspiratie voor vandaag, het enigste rustpuntje van die dag overigens, aangezien de hongerige familie hordes binnen kwamen rollen in de loop van de dag om de BBQ ter ere van mijn verjaardag de 29e te plunderen.
Het opruimen, klaar zetten en opmaken heeft de gehele dag opgegeten zeg maar :-D
Maandag was ik gewoon te moe om nog iets te doen, dus vanochtend de laatste opruim handelingen gepleegd, de laatste vaatwasser lading opgeborgen, een verdwaalde lege wijnfles in de glas-tas, de BBQ weer onder de hoes.. Je kent dat wel. En toen dacht ik terug aan die gelukzalige scheerbeurt, dus even een re-run, maar nu met wat meer verkoeling, aangezien de thermometer hier rap de hoogte in schiet!
  • Fatip Piccolo OC
  • Polsilver Super Iridium (2)
  • Stirling - Margarita's in the Arctic
  • Stirling AS Balm - Margarita's in the Arctic
  • SuperLi 37 - Ice Tonic
Wederom een geweldige scheerbeurt, DFS, BBS en de hele riedel _/-\o_

RoosW wijzigde deze reactie 27-08-2019 12:54 (5%)
Reden: Toevoeging informatie

• Yanivano
Zonet deze besteld:

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 30-08 10:44
Heb echt met enorme verbazing dit topic gelezen. Voor mij is het niets anders dan eens per 2 a 3 dagen even een beetje het gezicht bijtrimmen en de balletjes glad scheren. Voor sommigen hier is het echt een hobby en halve dagtaak :O

• Yanivano
RoosW schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:08:
Wederom terug 'on topic' ;-)

Mijn scheerbeurt van Zondag ochtend, was inspiratie voor vandaag, het enigste rustpuntje van die dag overigens, aangezien de hongerige familie hordes binnen kwamen rollen in de loop van de dag om de BBQ ter ere van mijn verjaardag de 29e te plunderen.
Het opruimen, klaar zetten en opmaken heeft de gehele dag opgegeten zeg maar :-D
Maandag was ik gewoon te moe om nog iets te doen, dus vanochtend de laatste opruim handelingen gepleegd, de laatste vaatwasser lading opgeborgen, een verdwaalde lege wijnfles in de glas-tas, de BBQ weer onder de hoes.. Je kent dat wel. En toen dacht ik terug aan die gelukzalige scheerbeurt, dus even een re-run, maar nu met wat meer verkoeling, aangezien de thermometer hier rap de hoogte in schiet!
  • Fatip Piccolo OC
  • Polsilver Super Iridium (2)
  • Stirling - Margarita's in the Arctic
  • Stirling AS Balm - Margarita's in the Arctic
  • SuperLi 37 - Ice Tonic
Wederom een geweldige scheerbeurt, DFS, BBS en de hele riedel _/-\o_

[Afbeelding]
Hoe bevalt de Fatip Piccolo? Ik overweeg om een Fatip Gentile aan te schaffen.

• RoosW
Yanivano schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Hoe bevalt de Fatip Piccolo? Ik overweeg om een Fatip Gentile aan te schaffen.
De Piccolo is mijn meest geliefde scheer apparaat, het is even leren omgaan, maar als je hem onder de knie hebt scheert er weinig zo soepel en glad als dit mini ding. De heel korte steel maakt hem ook subliem wendbaar, heel makkelijk om de goede hoek vast te houden.
Hoe de Gentile is kan ik niet zeggen, dat is weer een volkomen ander krabber ontwerp.
Ik vond de eerste drie scheerbeurten met de Special edition Piccolo (zitten twee basis platen bij, een open en een hele milde dichte) open kam best eng, en had her en der wat ophaaltjes, GEEN DRUK, is de sleutel, zelfs niet een beetje, en dan glijd ie als een engel over je wangen ;-)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yogibeer schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:10:
Heb echt met enorme verbazing dit topic gelezen. Voor mij is het niets anders dan eens per 2 a 3 dagen even een beetje het gezicht bijtrimmen en de balletjes glad scheren. Voor sommigen hier is het echt een hobby en halve dagtaak :O
Dat is met elke hobby toch? Sommige mensen hebben een auto/fiets/brommer als vervoermiddel, andere poetsen die de hele dag en gaan naar meetings, sommige hebben een piano als meubel, anderen spelen daar de hele dag op.

/▌

• RoosW
Yogibeer schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:10:
Om de dag 30 minuten, een heerlijk rustpunt aan de start van mijn dag, halve dagtaak is wat overdreven, ik zou overigens geen van mijn krabbers in de buurt van vernoemde voorwerpen laten komen. Bijtrimmen klinkt ook als een baard (en snor) tja dan heb je met scheren weinig op. Mijn baard en snor bedekken enkel de lastig te scheren gedeeltes kin en neus, de rest heb ik liever glad, of nu ja, mijn vrouw wil die glad (8>

• Tetsuo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 08:49
@RoosW Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ben inmiddels alweer wat weekjes aan het oefenen en het scheren gaat mij steeds beter af. Ik heb de tips van RoosW opgevolgd en ben naar de Hema gegaan om daar mesjes te kopen, dat scheelde al flink ten opzichte van de Q-Shave meegeleverde mesjes! Ik merk ook dat het vooral mijn techniek is wat al een groot verschil maakt qua scheer ervaring.

Inmiddels ook wat nieuwe spulletjes van Proraso besteld, scheercrème en de Groene aftershave, dat is heerlijk verkoelend tijdens de warme dagen de afgelopen week.
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True