Overigens is de Darwin verkocht, hij heeft nog geen uur op Etsy gestaan ;-)
Mijn recente aanwinst, NOS, was voor 18 incl verzendkosten, dus ik was ook happy
Het is ook de gekte op de markt en de zeldzaamheid die net zoals zoveel artikelen de prijs opdrijft.FeronIT schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:27:
@RoosW €750![]()
![]()
Wat een geld, dat zou ik toch echt niet uitgeven aan een "scheermes". Zoiets koop je dan toch ook alleen maar als belegging, want de prijs zal zich niet vertaling in scheercomfort
Vergelijk het het met welke andere hobby zoals antieke auto’s als er liefhebbers zijn en te weinig aanbod vliegen de prijzen snel omhoog.
Zo heb ik ooit vrij snel nadat Wolfman zijn productie opstartte een titanium Wolfman voor € 175 bij hem gekocht, dezelfde krabber is nu goed op de vrije markt voor bedragen van het tien tot vijftien voudige.
Zo ook een Paradigm 17-4 daar zijn er slechts 150 van geproduceerd en één is er in mijn bezit deze prijzen gaan ook per week omhoog.
Zou ik het voor over hebben absoluut niet hoewel de Wolfman en Paradigm wel de scherende Rolls & Royces in mijn krabber verzameling zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Hkoning op 30-07-2019 19:05 ]
N.a.v. het doorlezen van de TS (heerlijk zoveel info, bedankt @Bluepenguin @ebia @RoosW
) ga ik vanavond een krabber aanschaffen. Heb een metalen versie van de Wilkison Classic gezien bij de lokale drogisterij, dus die maar gelijk ophalen (tikje aan de prijs, zo'n 18 euro, maar dan heb ik hem wel gelijk). Scheerschuim van het weekend al gekocht, en zal ook nog een syntetische borstel moeten kopen.
Hopelijk morgen gelijk uitproberen. Ben wel benieuwd hoe dit zal bevallen. Ga het alleen voor het scheren van mijn hals en topje van mijn wangen gebruiken, want ik draag een flinke baard
Denk dat dit de levensduur van de mesjes in ieder geval behoorlijk zal verlengen.
Hopelijk morgen gelijk uitproberen. Ben wel benieuwd hoe dit zal bevallen. Ga het alleen voor het scheren van mijn hals en topje van mijn wangen gebruiken, want ik draag een flinke baard
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Na het lezen van dit topic heb ik ook besloten om de overstap te maken van elektrisch naar nat scheren.
Dus de Qshave verstelbare shaver besteld en gisteren vol goede moed voor het eerst nat geschoren. Ik had 3 dagen baard groei gespaard, zodat het scheer resultaat goed zichtbaar zou zijn.
Mijn eerste scheer ervaring was helaas niet al te best, het voelde enorm trekkerig aan op mijn huid alsof elk haartje bleef hangen. Ik gebruikte weliswaar de standaard mesjes die bij de Qshave kwamen (misschien is dat wel mijn eerste fout
), maar ik had niet verwacht dat het zo aan zou voelen.
Ik heb de volgende stappen gedaan:
1. Gedouched
2. Gezicht nat gemaakt met warm water
3. Scheercreme (Palmolive) op borstel en schuim op mijn gezicht aangebracht.
4. Huid enigszins strak houden en aan het scheren begonnen (stand 1 op de Qshave).
Het zal wellicht voor een groot deel aan mijn beginners techniek liggen (de hoek waar ik het scheermes in hou), maar wat ik ook probeerde het trekken bleef. Ik heb met de baardrgroei mee geschoren. Uiteraard wil ik niet opgeven, dus wat zou nu de beste eerste stap zijn? Andere scheermesjes?
Dus de Qshave verstelbare shaver besteld en gisteren vol goede moed voor het eerst nat geschoren. Ik had 3 dagen baard groei gespaard, zodat het scheer resultaat goed zichtbaar zou zijn.
Mijn eerste scheer ervaring was helaas niet al te best, het voelde enorm trekkerig aan op mijn huid alsof elk haartje bleef hangen. Ik gebruikte weliswaar de standaard mesjes die bij de Qshave kwamen (misschien is dat wel mijn eerste fout
1. Gedouched
4. Huid enigszins strak houden en aan het scheren begonnen (stand 1 op de Qshave).
Het zal wellicht voor een groot deel aan mijn beginners techniek liggen (de hoek waar ik het scheermes in hou), maar wat ik ook probeerde het trekken bleef. Ik heb met de baardrgroei mee geschoren. Uiteraard wil ik niet opgeven, dus wat zou nu de beste eerste stap zijn? Andere scheermesjes?
Andere mesjes? Dat zou ik wel aanraden, ik heb ze (de meegeleverde), net als de Chinese zeep die ik bij een borstel meegezonden kreeg (daar vertrouw ik ze echt niet genoeg voor, haast geen enkele regulatie) nooit gebruikt.Tetsuo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:36:toon volledige bericht
Na het lezen van dit topic heb ik ook besloten om de overstap te maken van elektrisch naar nat scheren.
Mijn eerste scheer ervaring was helaas niet al te best, het voelde enorm trekkerig aan op mijn huid alsof elk haartje bleef hangen. Ik gebruikte weliswaar de standaard mesjes die bij de Qshave kwamen (misschien is dat wel mijn eerste fout), maar ik had niet verwacht dat het zo aan zou voelen.
1. Gedouched
In mijn eigen eerste krabber (Mühle R89) deed ik Feather DE mesjes, die gebruik ik nu nog enkel in specifieke krabbers omdat ze zo loei scherp zijn dat ze, voor mij, te rauw aanvoelen, dat geld ook voor de Kai mesjes (wederom persoonlijk)
Maar stap eens bij de Hema binnen en kijk of je de DE mesjes daar kunt vinden, die Persona mesjes zijn heel fijn, niet te scherp en rauw, niet te bot, heel comfortabel.
Trekkerig heb ik enkel met Carbon Steel (het materiaal) mesjes gemerkt, daar moet je heel anders mee scheren als met de standaard RVS of gecoate mesjes.
Waar het aan kan liggen, en dit is speculatie:
Ik merk trekkerig glij gedrag als mijn baardgroei de 6 dagen is gepasseerd. zodra de baardhaar lengte te lang word dus.
Als mesjes oud (bij mij scheerbeurt 5-6 oid) en bot worden.
Als het mesje niet vast in de kop geklemd zit (fladderen).
Hoewel ik haast niet denk dat de scheerhoek iets met trekkerig te maken kan hebben, de Qshave heeft een bijzonder luide 'feedback' scheer met korte haaltjes, en varieer de hoek tot je het meeste knisperen van afgeschoren baardharen hoort. En oefenen, oefenen, oefenen :-D
O ja, en geen druk, al kun je dat bij de Qshave best wel een beetje doen, meteen afleren scheelt een hoop gedoe later ;-)
Het kan bij de Qshave een heel enkele maal gebeuren (het is nu eenmaal een super goedkoop product) dat de interne veer verkeerd om zit, dat lijd tot fladderen of klapperen van het mesje, en een onaangename scheerervaring. Voorzichtig uit elkaar halen en controleren, desnoods corrigeren. Controleer ook of hij echt op de laatste stand staat, je kunt hem namelijk zover draaien dat je denkt op 1 te zitten en dan zit je op 11 van de 5 of iets dergelijks, ook dan word het mesje nauwelijks meer vast gehouden.
Een mogelijke oplossing:
https://www.badgerandblad...ur-and-the-clones.523306/
https://www.badgerandblad...utur-clone-issues.524715/
En hier een Youtube disassembly tutorial, kijk goed hoe het hoort te zitten!
YouTube: Qshave cleaning and disassembly tutorial (Merkur Futur clone)
Als dit alles niet helpt, kan ik je mijn Qshave wel schenken, scheert prima tot stand 3,5 daarboven klappert het mesje. Ik gebruik hem nauwelijks meer, veel te mild naar mijn smaak, en tegenwoordig te veel andere interessante krabbers om mee te werken, en ik houd toch meer van open kam messen en wat agressiever als de kloon bied. Ik kan hem nog net voor mijn vakantie op de bus mikken als je hem hebben wilt, doe ik er ook nog een paar verschillende mesje bij, PM me maar als je dat wilt.
Ehh, scheerschuim? Als in een spuitbus? Ok, ach ja dat heb ik lang geleden ook wel gebruikt, ik heb zelf liever een goede scheerzeep, zelfs de Vergulde Hand (die ik niet hoog acht) geeft beter verzorgend en scherend scheerschuim als een bus ;-)LankHoar schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:19:
N.a.v. het doorlezen van de TS (heerlijk zoveel info, bedankt @Bluepenguin @ebia @RoosW) ga ik vanavond een krabber aanschaffen. Heb een metalen versie van de Wilkison Classic gezien bij de lokale drogisterij, dus die maar gelijk ophalen (tikje aan de prijs, zo'n 18 euro, maar dan heb ik hem wel gelijk). Scheerschuim van het weekend al gekocht, en zal ook nog een syntetische borstel moeten kopen.
Hopelijk morgen gelijk uitproberen. Ben wel benieuwd hoe dit zal bevallen. Ga het alleen voor het scheren van mijn hals en topje van mijn wangen gebruiken, want ik draag een flinke baardDenk dat dit de levensduur van de mesjes in ieder geval behoorlijk zal verlengen.
Maar goed, een tip, er zijn doorzichtige scheergels, dan kun je goed blijven zien waar je scheert op de baardranden.
Leuk om te horen dat mijn nieuwe Topic Start Post jullie geïnspireerd heeft :-)
@RoosW Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik zal straks controleren of mijn Qshave goed in elkaar zit en andere mesjes proberen. Misschien is het ook verstandig om te beginnen met baardgroei van 1 dag ipv 3 aangezien het bij mij vrij snel groeit heb ik na 3 dagen al een flinke baard staan.RoosW schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:27:toon volledige bericht
[...]
Andere mesjes? Dat zou ik wel aanraden, ik heb ze (de meegeleverde), net als de Chinese zeep die ik bij een borstel meegezonden kreeg (daar vertrouw ik ze echt niet genoeg voor, haast geen enkele regulatie) nooit gebruikt.
In mijn eigen eerste krabber (Mühle R89) deed ik Feather DE mesjes, die gebruik ik nu nog enkel in specifieke krabbers omdat ze zo loei scherp zijn dat ze, voor mij, te rauw aanvoelen, dat geld ook voor de Kai mesjes (wederom persoonlijk)
Maar stap eens bij de Hema binnen en kijk of je de DE mesjes daar kunt vinden, die Persona mesjes zijn heel fijn, niet te scherp en rauw, niet te bot, heel comfortabel.
Trekkerig heb ik enkel met Carbon Steel (het materiaal) mesjes gemerkt, daar moet je heel anders mee scheren als met de standaard RVS of gecoate mesjes.
Waar het aan kan liggen, en dit is speculatie:
Ik merk trekkerig glij gedrag als mijn baardgroei de 6 dagen is gepasseerd. zodra de baardhaar lengte te lang word dus.
Als mesjes oud (bij mij scheerbeurt 5-6 oid) en bot worden.
Als het mesje niet vast in de kop geklemd zit (fladderen).
Hoewel ik haast niet denk dat de scheerhoek iets met trekkerig te maken kan hebben, de Qshave heeft een bijzonder luide 'feedback' scheer met korte haaltjes, en varieer de hoek tot je het meeste knisperen van afgeschoren baardharen hoort. En oefenen, oefenen, oefenen :-D
O ja, en geen druk, al kun je dat bij de Qshave best wel een beetje doen, meteen afleren scheelt een hoop gedoe later ;-)
Het kan bij de Qshave een heel enkele maal gebeuren (het is nu eenmaal een super goedkoop product) dat de interne veer verkeerd om zit, dat lijd tot fladderen of klapperen van het mesje, en een onaangename scheerervaring. Voorzichtig uit elkaar halen en controleren, desnoods corrigeren. Controleer ook of hij echt op de laatste stand staat, je kunt hem namelijk zover draaien dat je denkt op 1 te zitten en dan zit je op 11 van de 5 of iets dergelijks, ook dan word het mesje nauwelijks meer vast gehouden.
Een mogelijke oplossing:
https://www.badgerandblad...ur-and-the-clones.523306/
https://www.badgerandblad...utur-clone-issues.524715/
En hier een Youtube disassembly tutorial, kijk goed hoe het hoort te zitten!
YouTube: Qshave cleaning and disassembly tutorial (Merkur Futur clone)
Als dit alles niet helpt, kan ik je mijn Qshave wel schenken, scheert prima tot stand 3,5 daarboven klappert het mesje. Ik gebruik hem nauwelijks meer, veel te mild naar mijn smaak, en tegenwoordig te veel andere interessante krabbers om mee te werken, en ik houd toch meer van open kam messen en wat agressiever als de kloon bied. Ik kan hem nog net voor mijn vakantie op de bus mikken als je hem hebben wilt, doe ik er ook nog een paar verschillende mesje bij, PM me maar als je dat wilt.
Goed punt. Ik heb eigenlijk geen idee of het schuim of zeep is, mijn vrouw heeft het voor me meegenomen. Maar even checken alvorens ik een kwast koop die ik dan (voorlopig) nog niet nodig hebRoosW schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:27:
[...]
Ehh, scheerschuim? Als in een spuitbus? Ok, ach ja dat heb ik lang geleden ook wel gebruikt, ik heb zelf liever een goede scheerzeep, zelfs de Vergulde Hand (die ik niet hoog acht) geeft beter verzorgend en scherend scheerschuim als een bus ;-)
Maar goed, een tip, er zijn doorzichtige scheergels, dan kun je goed blijven zien waar je scheert op de baardranden.
Geeft niets zo zijn we allemaal begonnen, het hele leven is een lang leerproces ;-) Een kwast kan nooit kwaad, kijk eens naar de NOM kwastjes (synthetische), weinig geld, prima kwastjes, en geen gedoe met inweken en vele scheerbeurten ongemak omdat ie 'ingewerkt' moet worden (varkenshaar). Zo een kwast is nooit weg, en dat geeft je de kans eens wat scheerzeep monsters te proberen (in de Topic start staat een link), start in ieder geval voorzichtig, en vaak is het wennen om op een andere manier te scheren, let vooral op druk, je kunt behoorlijk bloederig eindigen met de hoeveelheid druk die een elektrisch scheermes vereist of bv een cartridge systeem. Laat nog eens horen hoe het gegaan isLankHoar schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:04:
[...]
Goed punt. Ik heb eigenlijk geen idee of het schuim of zeep is, mijn vrouw heeft het voor me meegenomen. Maar even checken alvorens ik een kwast koop die ik dan (voorlopig) nog niet nodig hebKijk, ik ben echt een noob als het op scheren aankomt. Ik gebruikte altijd een elektrisch apparaat (die ik nog steeds voor trimmen gebruiken) en van die Gilette safety razors zonder schuim of wat dan ook (pas sinds kort gebruik ik een klein tubetje schuim dat ik eens in een hotel meenam. Dat scheert toch ff een stuk fijner, haha).
Ik kan die NOM kwastjes nog niet echt vinden in mijn omgeving (ik woon in Praag), dus ik ga even kijken welk syntetisch spul ze hebben bij de drogisterij hier. Het betreft overigens scheer crème dus ik heb zeker een kwast nodigRoosW schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:18:
[...]
Geeft niets zo zijn we allemaal begonnen, het hele leven is een lang leerproces ;-) Een kwast kan nooit kwaad, kijk eens naar de NOM kwastjes (synthetische), weinig geld, prima kwastjes, en geen gedoe met inweken en vele scheerbeurten ongemak omdat ie 'ingewerkt' moet worden (varkenshaar). Zo een kwast is nooit weg, en dat geeft je de kans eens wat scheerzeep monsters te proberen (in de Topic start staat een link), start in ieder geval voorzichtig, en vaak is het wennen om op een andere manier te scheren, let vooral op druk, je kunt behoorlijk bloederig eindigen met de hoeveelheid druk die een elektrisch scheermes vereist of bv een cartridge systeem. Laat nog eens horen hoe het gegaan is
Indien ik mijn keel niet per ongeluk opensnijd tijdens het scheren en dood bloed, zal ik laten weten hoe het ging
Ehh, ok, NOM is een Duits merk, maar goed ik zie twee uur reistijd naar Dresden, dus niet echt een makkelijk uitje, een goedkopere lijn van Mühle om precies te zijn. Je kunt ook op Aliexpress een goedkope DScosmetic (onder de 10 euro) bestellen, al duurt het bezorgen een tikje langer.LankHoar schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:25:
[...]
Ik kan die NOM kwastjes nog niet echt vinden in mijn omgeving (ik woon in Praag), dus ik ga even kijken welk syntetisch spul ze hebben bij de drogisterij hier. Het betreft overigens scheer crème dus ik heb zeker een kwast nodig
Indien ik mijn keel niet per ongeluk opensnijd tijdens het scheren en dood bloed, zal ik laten weten hoe het ging
Maar er zullen best wel synthetische borsteltjes in Praag te vinden zijn, kijk anders of er ergens een 'barbershop' in je buurt zit? Of is het fenomeen ouderwetse Barbershop nog niet doorgedrongen tot Tsjechië? Zo niet, gat in de markt ;-)
Er zit een DM in Praag met Baleo borstels:
https://www.dm.cz/search/...t%C4%9Btka+na+holen%C3%AD
Leve Google Translate
Ik was van het weekend in Dresden maar toen was ik hier nog niet mee bezigRoosW schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:51:
[...]
Ehh, ok, NOM is een Duits merk, maar goed ik zie twee uur reistijd naar Dresden, dus niet echt een makkelijk uitje, een goedkopere lijn van Mühle om precies te zijn. Je kunt ook op Aliexpress een goedkope DScosmetic (onder de 10 euro) bestellen, al duurt het bezorgen een tikje langer.
Maar er zullen best wel synthetische borsteltjes in Praag te vinden zijn, kijk anders of er ergens een 'barbershop' in je buurt zit? Of is het fenomeen ouderwetse Barbershop nog niet doorgedrongen tot Tsjechië? Zo niet, gat in de markt ;-)
Er zit een DM in Praag met Baleo borstels:
https://www.dm.cz/search/...t%C4%9Btka+na+holen%C3%AD
Leve Google Translate
Overigens hebben ze hier voldoende ouderwetste barbershops. Imo al een beetje teveel eigenlijk. Gat in de markt is alweer dichtgetimmerd dus
Kijk meteen of ze Speick of Tabac Original scheerzeep hebben, Speick ruikt naar citroen, Tabac ehh naar tabak dus, maar niet brandende, maar naar de tabak bladeren waar je dure sigaren van rolt, een licht zoete geur, ik vind die in ieder geval heel erg lekker. Scheercrème van Palmolive zouden zo ook wel kunnen hebben, succes bij je scheer jacht ;-)LankHoar schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:09:
[...]
Ik was van het weekend in Dresden maar toen was ik hier nog niet mee bezigLaat ik nou wel gepland hebben om mijn krabber bij de DM te halen waar je zojuist naar linkt, dus super dat ze daar ook een syntetische borstel hebben.
Overigens hebben ze hier voldoende ouderwetste barbershops. Imo al een beetje teveel eigenlijk. Gat in de markt is alweer dichtgetimmerd dus
Na mijn keuze in eerste instantie gericht te hebben op een Mühle R89 ben ik inmiddels bij toeval in Elburg bij Jack's Barbershop terecht gekomen. We kwamen in Elburg voor een Italiaans ijsje.
Ik vroeg, ik neem aan dat hij Jack heet, of hij ook een Mühle R89 verkocht. Een wat? Een Mühle. Misschien sprak ik het verkeerd uit maar het leek of het hem niets zei.
Hij verkocht volgens mij maar één merk, de Parker Safety Razor 99R.Deze heeft een vlindersluiting wat prima bevalt. Ook het gewicht, ruim 100 gram en het lange handvat van bijna 11 cm bevalt mij uitstekend, ondanks mijn niet al te grote hand. Je kan erg goed manoevreren.
Ik kreeg er, voor totaal iets van €34, 5 Derby extra en 5 Astra Superior DE mesje bij en een aftershave en cremesample van Crew. Dat merk kende ik nog niet, de aftershave inmiddels gebruikt maar niet voor herhaling vatbaar. Ik hou het bij mijn Tabac Original.
Ik scheer mij er nu bijna 3 weken mee, weliswaar nog met mijn laatste pakje Hema DE mesjes en merkte direct het verschil, au en rood water! Buiten dat ervaar ik dat mijn huid na het scheren, [bijna altijd 2 passes] veel gladder aanvoelt ondanks het gebruik van dezelfde DE mesjes van de Hema.
Daarna geen probleem meer, gewoon losjes in de hand en geen druk uitoefenen, de Parker heeft van zichzelf druk genoeg op de huid door het relatief hoge gewicht.
De Parker is in de plaats gekomen van mijn eerste Safety Razor, een Wilkinson met plastic omhulsel die bijna niets weegt, jawel the cheap one, ongeveer een jaar geleden in Duitsland gekocht voor € 2,95 bij DM Drogisterij.
Mijn scheergereedschap is voorlopig wel compleet: Parker 99R, Tabac scheerzeep, Tabac Original AS en De Vergulde Hand aluin en De Vergulde Hand scheerkwast van een dood varken. De kwast is na een jaar bijna aan vervanging toe door het vele haarverlies. Misschien gebruik ik wel te warm water voor het voorweken.
Over enkele weken het moment van de switch naar de Derby en de Astra DE mesjes.
Voor mij dus geen Mühle zoektocht meer. Ben voorlopig tevreden en verzamel alleen Euro's
Ik vroeg, ik neem aan dat hij Jack heet, of hij ook een Mühle R89 verkocht. Een wat? Een Mühle. Misschien sprak ik het verkeerd uit maar het leek of het hem niets zei.
Hij verkocht volgens mij maar één merk, de Parker Safety Razor 99R.Deze heeft een vlindersluiting wat prima bevalt. Ook het gewicht, ruim 100 gram en het lange handvat van bijna 11 cm bevalt mij uitstekend, ondanks mijn niet al te grote hand. Je kan erg goed manoevreren.
Ik kreeg er, voor totaal iets van €34, 5 Derby extra en 5 Astra Superior DE mesje bij en een aftershave en cremesample van Crew. Dat merk kende ik nog niet, de aftershave inmiddels gebruikt maar niet voor herhaling vatbaar. Ik hou het bij mijn Tabac Original.
Ik scheer mij er nu bijna 3 weken mee, weliswaar nog met mijn laatste pakje Hema DE mesjes en merkte direct het verschil, au en rood water! Buiten dat ervaar ik dat mijn huid na het scheren, [bijna altijd 2 passes] veel gladder aanvoelt ondanks het gebruik van dezelfde DE mesjes van de Hema.
Daarna geen probleem meer, gewoon losjes in de hand en geen druk uitoefenen, de Parker heeft van zichzelf druk genoeg op de huid door het relatief hoge gewicht.
De Parker is in de plaats gekomen van mijn eerste Safety Razor, een Wilkinson met plastic omhulsel die bijna niets weegt, jawel the cheap one, ongeveer een jaar geleden in Duitsland gekocht voor € 2,95 bij DM Drogisterij.
Mijn scheergereedschap is voorlopig wel compleet: Parker 99R, Tabac scheerzeep, Tabac Original AS en De Vergulde Hand aluin en De Vergulde Hand scheerkwast van een dood varken. De kwast is na een jaar bijna aan vervanging toe door het vele haarverlies. Misschien gebruik ik wel te warm water voor het voorweken.
Over enkele weken het moment van de switch naar de Derby en de Astra DE mesjes.
Voor mij dus geen Mühle zoektocht meer. Ben voorlopig tevreden en verzamel alleen Euro's
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Tja, in principe kun je je met elke krabber glad scheren al moet je meestal wel 3 gangen doen, of er moet iets mis mee zijn, het is alleen niet al te makkelijk met veel krabbers, de hoek en de manier van scheren heeft er veel mee te maken. Een bloedbad is bijna altijd druk, of een defect. waar je met de ene krabber wegkomt met druk zetten, word je bij de andere soms meer soms minder afgestraft. Bij bv de Fatip Piccolo raad ik je druk zetten ten zeerste af, dan kun je net zo goed een aardappelschilmes over je kin halen. Het nadeel van hele lichte krabbers is dat je geneigt bent druk te zetten, de reden dat ik ook naar de zwaardere krabbers toe leun, zodat veel van mijn krabbers dus RVS uitvoeringen zijn. Veel plezier met je scheergerei, het is fijn om iets gevonden te hebben dat goed bevalt :-)Meubelmaker schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:03:toon volledige bericht
Na mijn keuze in eerste instantie gericht te hebben op een Mühle R89 ben ik inmiddels bij toeval in Elburg bij Jack's Barbershop terecht gekomen. We kwamen in Elburg voor een Italiaans ijsje.
Hi allen!
Ik heb een vraag, ik groei een volle baard, maar mijn nekharen/buik scheer ik wel bij. Nu gebruik ik daar al jaren gillette mesjes voor. Maar ik zat erover na te denken om over te schakelen naar een krabber.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende soorten en prijzen. Waar zouden jullie beginnen? Ik zie goede ervaringen met de Mühle R89 & https://www.amazon.de/FAT...ato-Piccolo/dp/B00HZ53I0W maar wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met een goede begin set om überhaupt te zien of het je bevalt?
Ik heb een vraag, ik groei een volle baard, maar mijn nekharen/buik scheer ik wel bij. Nu gebruik ik daar al jaren gillette mesjes voor. Maar ik zat erover na te denken om over te schakelen naar een krabber.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende soorten en prijzen. Waar zouden jullie beginnen? Ik zie goede ervaringen met de Mühle R89 & https://www.amazon.de/FAT...ato-Piccolo/dp/B00HZ53I0W maar wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met een goede begin set om überhaupt te zien of het je bevalt?
Voor hetzelfde doel heb ik gisteren de Wilkinson Sword Classic aangeschaft. Vanmorgen voor het eerste gebruikt, en viel me nog best tegen hoe lastig dat is! Het is niet echt mooi glad (hier en daar zitten nog haartjes) en sneed mezelf 1x. Ook brand het een beetje (waarschijnlijk omdat ik de hoek niet goed had en daardoor meermalen over hetzelfde stuk moest). Gelukkig heb ik een lekker verzachtende aftershave crème gebruiktrolandos582 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 00:03:
Hi allen!
@rolandos582 Tja, tot een bepaald bedrag is het een beetje dat je krijgt waar je voor betaald. De hele goedkope krabbers scheren wel, maar niet echt heel fijn en comfortabel. Even een waarschuwing over de Fatip Piccolo, daar moet je echt mee leren scheren, en de mantra 'geen druk, geen druk, geen druk' goed ingewerkt hebben anders heb je binnen no-time bloed plekjes. Zodra je hem na een keer of 3-4 onder controle hebt is het een bizar fijn scheerapparaat, die ook nog eens heel efficient en fijn scheert. Duur is ie zeker niet, maar een milde van Fatip de Gentile is misschien beter geëigend. Je kunt natuurlijk ook een van de goedkopere Wilkinson krabbertjes proberen die her en der bij Drogisterij ketens te koop zijn, Kijk overigens eens op de Topic Start post voor meer informatie :-)
Tja, alle begin is moeilijk, de reden dat de Mühle (of de Edwin Jagger) R89 aangeraden word als begin krabber is dat beide erg mild zijn en veel bescherming bieden, ofwel vergevingsgezind zijn bij aanloop foutjes, de wat efficiëntere krabbers delen eigenlijk allen dat ze (wat) minder vergevingsgezind zijn. Al moet ik benadrukkend dat efficiënter niet gelijk staat aan minder comfortabel, de Gamechanger .84p is bijvoorbeeld heel efficiënt maar toch heel comfortabel (als je geen druk uitoefent), maar daar betaal je dan ook voor.LankHoar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:38:
[...]
Voor hetzelfde doel heb ik gisteren de Wilkinson Sword Classic aangeschaft. Vanmorgen voor het eerste gebruikt, en viel me nog best tegen hoe lastig dat is! Het is niet echt mooi glad (hier en daar zitten nog haartjes) en sneed mezelf 1x. Ook brand het een beetje (waarschijnlijk omdat ik de hoek niet goed had en daardoor meermalen over hetzelfde stuk moest). Gelukkig heb ik een lekker verzachtende aftershave crème gebruikt
Het vraagt oefening om de goede hoek te vinden en vast te houden. Branden betekend dat de huid geïrriteerd is, je bent daar met teveel druk bezig geweest. maak korte krab bewegingen, en houd het geluid goed in de gaten, bij de goede hoek is het knisperen van afgesneden baardharen het luidst, het is de beste indicator of je de goede hoek hebt. Je hebt ook drie gangen nodig om goed glad te worden, maar beperk je de eerste malen tot WTG (Met de haren mee).
Succes!
Voor het geval je in de buurt van Almere woont, je kunt ook mijn Mühle R89 lenen om het eens te proberen, stuur maar een PM als je dat wilt, dat geld voor alle beginners ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 02-08-2019 09:57 ]
Goede punten, thanks! Als ik dit straks onder de knie heb dan betekent dat in ieder geval dat ik het ook echt kanRoosW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:53:
[...]
Tja, alle begin is moeilijk, de reden dat de Mühle (of de Edwin Jagger) R89 aangeraden word als begin krabber is dat beide erg mild zijn en veel bescherming bieden, ofwel vergevingsgezind zijn bij aanloop foutjes, de wat efficiëntere krabbers delen eigenlijk allen dat ze (wat) minder vergevingsgezind zijn. Al moet ik benadrukkend dat efficiënter niet gelijk staat aan minder comfortabel, de Gamechanger .84p is bijvoorbeeld heel efficiënt maar toch heel comfortabel (als je geen druk uitoefent), maar daar betaal je dan ook voor.
Het vraagt oefening om de goede hoek te vinden en vast te houden. Branden betekend dat de huid geïrriteerd is, je bent daar met teveel druk bezig geweest. maak korte krab bewegingen, en houd het geluid goed in de gaten, bij de goede hoek is het knisperen van afgesneden baardharen het luidst, het is de beste indicator of je de goede hoek hebt. Je hebt ook drie gangen nodig om goed glad te worden, maar beperk je de eerste malen tot WTG (Met de haren mee).
Succes!
Voor het geval je in de buurt van Almere woont, je kunt ook mijn Mühle R89 lenen om het eens te proberen, stuur maar een PM als je dat wilt, dat geld voor alle beginners ;-)
Almere ligt niet echt in de buurt van Praag volgens mij, haha. Maar bedankt voor je aanbod!
Trouwens, hoe maak je je krabber fatsoenlijk schoon? Nu haalde ik het mesje eruit en spoelde ik die af, maar heb het idee dat er nog steeds wel mini restjes aan bleven zitten...

Dat vind ik dus het nadeel van de systemen met deurtjes, minder makkelijk te reinigen, daar heb ik dus een Ultrasoon reiniger voor gekocht, drupje dubro in het water, mandje met de krabber opengeklapt erin en geduldig enige minuten wachten.LankHoar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:45:
[...]
Trouwens, hoe maak je je krabber fatsoenlijk schoon? Nu haalde ik het mesje eruit en spoelde ik die af, maar heb het idee dat er nog steeds wel mini restjes aan bleven zitten...
Een drie deler naam je uit elkaar na het scheren, afspoelen en droog je dan af met je handdoek.
Grondiger, zeg maar jaarschoonmaak, een beetje azijn (natuur azijn, schoonmaak azijn) in lauwwarm water, krabber delen erin een tijdje laten staan (15 minuten doe ik) maar let op geen 'doffe' krabbers in de azijn, de matte bekleding kan er niet tegen! Chroom, Nikkel RVS en dergelijke kunnen dit prima hebben.
Daarna warm water met wat schoonmaak middel, in laten weken, daarna met tandenborstel (een voor dit doel alleen ;-) ) voorzichtig schoonmaken, kan ie er weer een jaar op vooruit.
Duidelijk. Ik zal dus gewoon telkens het deurtje even open moeten maken en dan het mesje voorzichtig afspoelen en met handdoek droog maken. Ben alleen een beetje bang dat ik het mesje snel bot zal maken daardoor. Zal het de volgende keer eens proberenRoosW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:09:
[...]
Dat vind ik dus het nadeel van de systemen met deurtjes, minder makkelijk te reinigen, daar heb ik dus een Ultrasoon reiniger voor gekocht, drupje dubro in het water, mandje met de krabber opengeklapt erin en geduldig enige minuten wachten.
Een drie deler naam je uit elkaar na het scheren, afspoelen en droog je dan af met je handdoek.
Grondiger, zeg maar jaarschoonmaak, een beetje azijn (natuur azijn, schoonmaak azijn) in lauwwarm water, krabber delen erin een tijdje laten staan (15 minuten doe ik) maar let op geen 'doffe' krabbers in de azijn, de matte bekleding kan er niet tegen! Chroom, Nikkel RVS en dergelijke kunnen dit prima hebben.
Daarna warm water met wat schoonmaak middel, in laten weken, daarna met tandenborstel (een voor dit doel alleen ;-) ) voorzichtig schoonmaken, kan ie er weer een jaar op vooruit.
Dat vind ik toch maar wat goedkope mesjes, ik denk niet dat ik daar de beste ervaring mee ga krijgen. Dan geef ik toch liever wat meer uit voor kwaliteit.LankHoar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:38:
[...]
Voor hetzelfde doel heb ik gisteren de Wilkinson Sword Classic aangeschaft. Vanmorgen voor het eerste gebruikt, en viel me nog best tegen hoe lastig dat is! Het is niet echt mooi glad (hier en daar zitten nog haartjes) en sneed mezelf 1x. Ook brand het een beetje (waarschijnlijk omdat ik de hoek niet goed had en daardoor meermalen over hetzelfde stuk moest). Gelukkig heb ik een lekker verzachtende aftershave crème gebruikt
Maar is het dan verstandig om te beginnen met een Mühle R89 om te zien hoe dat bevalt? Krijg ik dan een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voor een goed mesje?RoosW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:42:
@rolandos582 Tja, tot een bepaald bedrag is het een beetje dat je krijgt waar je voor betaald. De hele goedkope krabbers scheren wel, maar niet echt heel fijn en comfortabel. Even een waarschuwing over de Fatip Piccolo, daar moet je echt mee leren scheren, en de mantra 'geen druk, geen druk, geen druk' goed ingewerkt hebben anders heb je binnen no-time bloed plekjes. Zodra je hem na een keer of 3-4 onder controle hebt is het een bizar fijn scheerapparaat, die ook nog eens heel efficient en fijn scheert. Duur is ie zeker niet, maar een milde van Fatip de Gentile is misschien beter geëigend. Je kunt natuurlijk ook een van de goedkopere Wilkinson krabbertjes proberen die her en der bij Drogisterij ketens te koop zijn, Kijk overigens eens op de Topic Start post voor meer informatie :-)
Hoe vaak vervangen jullie de mesjes van jullie krabbers eigenlijk? En scheren jullie alleen je gezicht of ook andere lichaamsdelen?
Ik heb meerdere krabbers met vlinder sluiting.LankHoar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:45:
[...]
Net als RoosW heb ik een ultrasoon reiniger voor het grondige schoonmaak werk.
Maar dit doe ik niet elke keer. Normaal open ik de krabber haal het mesje eruit en gebruik ik een klein borsteltje om de krabber schoon te maken. Het mesje spoel ik af met warm water, en leg ik vervolgens tussen een stukje WC papier om te drogen. Ik veeg overigens niet over de snede, gewoon afspoelen en tussen een stukje WC papier leggen meer niet. De krabber maak ik droog en het mesje er terug in.
Ik draai hem niet helemaal dicht, dus het mesje zit er "losjes" in.
Mesje en krabber zijn twee verschillende zaken herolandos582 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:27:
[...]
Dat vind ik toch maar wat goedkope mesjes, ik denk niet dat ik daar de beste ervaring mee ga krijgen. Dan geef ik toch liever wat meer uit voor kwaliteit.
[...]
Maar is het dan verstandig om te beginnen met een Mühle R89 om te zien hoe dat bevalt? Krijg ik dan een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voor een goed mesje?
Hoe vaak vervangen jullie de mesjes van jullie krabbers eigenlijk? En scheren jullie alleen je gezicht of ook andere lichaamsdelen?
Het is inderdaad een goedkope krabber maar er is niets mis mee, de mesjes die je er bij krijgt draaien gewoon mee in mijn roulatie. Om het uit te proberen is dit een ideale krabber, mocht het toch niets voor je zijn ben je maar een paar euro kwijt.
Heb zelf geen ervaring met met de Mühle R89, dus kan daar niets over zeggen.
Wil je gelijk goed inzetten en het budget is niet zo een probleem dan zou ik voor een Gamechanger .84P gaan. Maar als het gebruik voor een krabber niets voor je blijkt te zijn heb je een goede 80 euro voor niets uitgegeven.
Tja het verschilt per mesje, maar een stuk of 4-5 keer meestal wel.
Ik scheer ook mijn oksels met een krabber.
Maar wat eerder wordt aangegeven, GEEN druk en blijven oefenen.
Hoogstwaarschijnlijk zullen je eerste beurten niet top zijn verre van dat.
Laat ik mijzelf hooguit een medior nat scheerder noemen, soms heb je gewoon een ruk beurt such is life.
Ik leer ook nog elke keer bij, maar ik geniet er ook van, van het hele gedoe het is een ritueel geworden.
Een momentje voor mijzelf.
De levensduur van de DE mesjes word bepaald door hoeveel oppervlak je er mee scheert, en hoe stevig je baardharen zijn, mijn dunne blonde haren laten minder slijten als bv een heel zware baard met dikker haar. Ik doe tussen de 4 (Voskhod) en 6-8 (Rapira Platinum Lux & v.a.) maal met een mesje, maar ik heb dan ook een klein baardje en snor (scheelt een hoop moeilijke gebieden scheren) en scheer mijn hoofd niet (de ene keer dat ik dat probeerde was een bloedbad, had ik misschien geen open kam krabber voor moeten gebruiken).rolandos582 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:27:
[...]
Dat vind ik toch maar wat goedkope mesjes, ik denk niet dat ik daar de beste ervaring mee ga krijgen. Dan geef ik toch liever wat meer uit voor kwaliteit.
[...]
Maar is het dan verstandig om te beginnen met een Mühle R89 om te zien hoe dat bevalt? Krijg ik dan een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voor een goed mesje?
Tja, ik heb jaren enkel de Mühle gebruikt, maar was er nooit echt tevreden mee, nooit echt BBS, dat kwam pas met de Piccolo, en achteraf begrijp ik dat ik de Mühle gewoon niet goed hield (hoek). Maar goed ik ben ondertussen helemaal van de agressievere krabbers.
Een duurdere krabber optie die efficient maar toch heel makkelijk en comfortabel scheert, de Razorock GameChanger .84p die kun je bij Italianbarber.com kopen. Kost een paar centen (in het ergste geval met btw en import gedoe 100 euro) maar dan heb je wel een totale RVS krabber die je hele leven meegaat, en perfect scheert. Ik lees er eigenlijk alleen maar goede dingen over, al was er op het Engelse forum één die het een onding vond (maar hij noemde ook legio andere krabbers die een goede naam hebben als ondingen, dus: korreltje zout) die niet efficiënt genoeg zou scheren, werkelijk flauwekul, moeiteloos BBS & DFS. Zet je de kosten van de Gamechanger af tegen de DE mesjes (zeg maar 10,- per 100, waar je dus 400 tot 800 x mee kan scheren) dan is de investering ook geen doodzonde, hij gaat niet alleen jouw leven mee, maar je kleinkinderen hebben er ook nog wat aan.
Zo, dat was wel uitgebreid genoeg vind ik, veel succes.
Ik heb nog een Mühle R89 die stof staat te vergaren, compleet met mooie standaard (de originele Mühle) die te koop zou kunnen zijn ;-)
Goed droog laten worden, wat naaimachine olie in het binnenste onder en achter de deurtjes druppen, en vervolgens voortaan goed afspoelen en enkel de buitenkant afdrogen, om de zoveel tijd even checken of het binnenin schoon blijft of dat er misschien weer eens een drupje in moet.LankHoar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:12:
[...]
Duidelijk. Ik zal dus gewoon telkens het deurtje even open moeten maken en dan het mesje voorzichtig afspoelen en met handdoek droog maken. Ben alleen een beetje bang dat ik het mesje snel bot zal maken daardoor. Zal het de volgende keer eens proberen
Ja ik heb zelf redelijk dik haar wat niet heel makkelijk scheert, dus misschien is de gamechanger dan geen slechte investering. Met dit soort mesjes : https://voskhod.eu/safety...um-Lux-double-edge-blades moet je dus wel redelijk uit te voeten kunnen? Prijs technisch gezien natuurlijk een heel stuk goedkoper dan normale scheermesjes blijven halen.RoosW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:54:toon volledige bericht
[...]
De levensduur van de DE mesjes word bepaald door hoeveel oppervlak je er mee scheert, en hoe stevig je baardharen zijn, mijn dunne blonde haren laten minder slijten als bv een heel zware baard met dikker haar. Ik doe tussen de 4 (Voskhod) en 6-8 (Rapira Platinum Lux & v.a.) maal met een mesje, maar ik heb dan ook een klein baardje en snor (scheelt een hoop moeilijke gebieden scheren) en scheer mijn hoofd niet (de ene keer dat ik dat probeerde was een bloedbad, had ik misschien geen open kam krabber voor moeten gebruiken).
Tja, ik heb jaren enkel de Mühle gebruikt, maar was er nooit echt tevreden mee, nooit echt BBS, dat kwam pas met de Piccolo, en achteraf begrijp ik dat ik de Mühle gewoon niet goed hield (hoek). Maar goed ik ben ondertussen helemaal van de agressievere krabbers.
Een duurdere krabber optie die efficient maar toch heel makkelijk en comfortabel scheert, de Razorock GameChanger .84p die kun je bij Italianbarber.com kopen. Kost een paar centen (in het ergste geval met btw en import gedoe 100 euro) maar dan heb je wel een totale RVS krabber die je hele leven meegaat, en perfect scheert. Ik lees er eigenlijk alleen maar goede dingen over, al was er op het Engelse forum één die het een onding vond (maar hij noemde ook legio andere krabbers die een goede naam hebben als ondingen, dus: korreltje zout) die niet efficiënt genoeg zou scheren, werkelijk flauwekul, moeiteloos BBS & DFS. Zet je de kosten van de Gamechanger af tegen de DE mesjes (zeg maar 10,- per 100, waar je dus 400 tot 800 x mee kan scheren) dan is de investering ook geen doodzonde, hij gaat niet alleen jouw leven mee, maar je kleinkinderen hebben er ook nog wat aan.
Zo, dat was wel uitgebreid genoeg vind ik, veel succes.
Ik heb nog een Mühle R89 die stof staat te vergaren, compleet met mooie standaard (de originele Mühle) die te koop zou kunnen zijn ;-)
Toen jullie begonnen met krabbers, hadden jullie toen ook gelijk een goede kwast of is dat eigenlijk iets om later toe te voegen?
De Voshkod is een kwestie van smaak, probeer eerst wat verschillende merken, wat jou bevalt kan iets heel anders zijn als wat mij bevalt.rolandos582 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:20:
[...]
Ja ik heb zelf redelijk dik haar wat niet heel makkelijk scheert, dus misschien is de gamechanger dan geen slechte investering. Met dit soort mesjes : https://voskhod.eu/safety...um-Lux-double-edge-blades moet je dus wel redelijk uit te voeten kunnen? Prijs technisch gezien natuurlijk een heel stuk goedkoper dan normale scheermesjes blijven halen.
Toen jullie begonnen met krabbers, hadden jullie toen ook gelijk een goede kwast of is dat eigenlijk iets om later toe te voegen?
Ik had een kwastje van de Body Shop, heel redelijk, gebruik ik nu als reiskwastje, ik begin nu langzaam aan andere kwasten te kopen, voornamelijk of eigenlijk haast uitsluitend Syntheten, ik vind het dierenleed bij vooral dassenhaar iets waar ik niet voorbij kan kijken.
Betaalbare merken uit China die erg goed zijn, DScosmetic en Yaqi, prima spul voor onder de 20 euro, denk aan import heffingen en blijf onder de 22 euro om aangename verassingen te voorkomen.
Je zou ook een goede syntheet in Canada kunnen bestellen bij AP Shave Co.LankHoar schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:25:
[...]
Ik kan die NOM kwastjes nog niet echt vinden in mijn omgeving (ik woon in Praag), dus ik ga even kijken welk syntetisch spul ze hebben bij de drogisterij hier. Het betreft overigens scheer crème dus ik heb zeker een kwast nodig
Mesjes zijn erg persoonlijk, ik ben niet zo een fan van Voshkod en Rapira.rolandos582 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:20:
[...]
Ja ik heb zelf redelijk dik haar wat niet heel makkelijk scheert, dus misschien is de gamechanger dan geen slechte investering. Met dit soort mesjes : https://voskhod.eu/safety...um-Lux-double-edge-blades moet je dus wel redelijk uit te voeten kunnen? Prijs technisch gezien natuurlijk een heel stuk goedkoper dan normale scheermesjes blijven halen.
Ik ben erg blij o.a.met Polsilvers, Bic Chrome Platinums.
Haal een proef pakket met verschillen de mesjes en probeer ze zou ik zeggen, zie de startpost.
Mijn eerste kwast van een kwast van de Vergulde Hand, die heb ik niet meer was vrijwel kaal op een gegeven moment.
Daarna een paar Yaqi's gekocht, die ik erg fijn vindt.
Mijn favoriet op het moment is de Razorock Plissoft Bruce handle
Allemaal syntheten en die vindt ik erg prettig.
Mijn recente favoriet is een kwast die ik deze week heb kunnen bemachtigen voor een mooie prijs. Jullie mogen raden wat voor kwast het is
. De knoop is High Mountain White Badger knot, from Manchuria

[ Voor 57% gewijzigd door Turdie op 02-08-2019 19:43 ]
Ja ik ga sowieso wat proef setjes links en rechts halen en daar gewoon mee testen. Dan zie ik snel genoeg wat werkt voor mij en ik prettig vind scheren. En dan kun je daar snel genoeg 100 van halen! :-)koesie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:35:
[...]
Mesjes zijn erg persoonlijk, ik ben niet zo een fan van Voshkod en Rapira.
Ik ben erg blij o.a.met Polsilvers, Bic Chrome Platinums.
Haal een proef pakket met verschillen de mesjes en probeer ze zou ik zeggen, zie de startpost.
Mijn eerste kwast van een kwast van de Vergulde Hand, die heb ik niet meer was vrijwel kaal op een gegeven moment.
Daarna een paar Yaqi's gekocht, die ik erg fijn vindt.
Toevallig had ik die razorock plissoft ook op het oog als ik de game changer bestel, prijs technisch zag deze er goed uit en voor een kleine meerprijs ook nog gelijk een stand. Er is zoveel op de markt, en zoveel verschillende prijzen. Maar het is allemaal zo persoonlijk, dat maakt het lastig.
Ik sta op de email lijst voor als de aluminium versie weer te koop is :-)koesie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:35:
[...]
Dat is een combinatie waar ik geen enkel slecht ding over kan zeggen, prima aankoop :-)rolandos582 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:48:
[...]
Ja ik ga sowieso wat proef setjes links en rechts halen en daar gewoon mee testen. Dan zie ik snel genoeg wat werkt voor mij en ik prettig vind scheren. En dan kun je daar snel genoeg 100 van halen! :-)
Toevallig had ik die razorock plissoft ook op het oog als ik de game changer bestel, prijs technisch zag deze er goed uit en voor een kleine meerprijs ook nog gelijk een stand. Er is zoveel op de markt, en zoveel verschillende prijzen. Maar het is allemaal zo persoonlijk, dat maakt het lastig.
[ Voor 42% gewijzigd door RoosW op 03-08-2019 08:22 ]
Saponificio Varesino Thurya Briar Rootshadowman12 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:40:
Mijn recente favoriet is een kwast die ik deze week heb kunnen bemachtigen voor een mooie prijs. Jullie mogen raden wat voor kwast het is. De knoop is High Mountain White Badger knot, from Manchuria
[Afbeelding]
Het greepje kan mij overigens niet echt bekoren
Ook mijn idee van een mooie kwast is de SV absoluut niet veels te overdreven pompeus maar vooruit USKAZ.
Zoals al aangegeven is niets zo persoonlijk als scheergerei maar over het algemeen is er wel vaak een grote gemene deler te vinden.
Voor een synthetische kwast zijn de meningen over een Yagi zeer éénsluidend en wel uitstekende kwaliteit voor een zeer schappelijke prijs en gehaald uit China vaak geen verzendkosten.
En voor mesjes is er ook vaak redelijk consensus te vinden.
Zo zijn er voor de Supermax en groene Derby’s weinig enthousiastelingen te vinden en worden bijvoorbeeld de Polsilvers, Rapira Platinum Lux, Feathers, Kai en Gilette Rubie/Nacet/Super Platinum zeer gewaardeerd.
Zoals al aangegeven is niets zo persoonlijk als scheergerei maar over het algemeen is er wel vaak een grote gemene deler te vinden.
Voor een synthetische kwast zijn de meningen over een Yagi zeer éénsluidend en wel uitstekende kwaliteit voor een zeer schappelijke prijs en gehaald uit China vaak geen verzendkosten.
En voor mesjes is er ook vaak redelijk consensus te vinden.
Zo zijn er voor de Supermax en groene Derby’s weinig enthousiastelingen te vinden en worden bijvoorbeeld de Polsilvers, Rapira Platinum Lux, Feathers, Kai en Gilette Rubie/Nacet/Super Platinum zeer gewaardeerd.
[ Voor 74% gewijzigd door Hkoning op 03-08-2019 14:33 ]
Lekker bezig Koesie!koesie schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:30:
Twee nieuwe scheer kommen.
Een van plastic en een van keramiek
[Afbeelding]

One Million EVERYTHING!
Scheerzeep, Aftershave Splash, Aftershave Balm, EdT en pomade
Hemels

Ik ben zelf maar een beginner, maar mij lijkt het dan dat je de hoek van je safety razor toch niet helemaal correct hebt? Hoe ik het zelf doe is, de razor gewoon plat tegen mijn huid plaatsen, en zachtjes beginnen kantelen tot je hoort/merkt dat de haartjes geschoren worden, zodat de hoek van je razor zeker niet te 'agressief' is. Gebruik je een agressieve razor/mesje?LankHoar schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:55:
Poging nummer 2 eindigt in een half bloedbad.. Ging juist maar 1x over alles heen, absoluut zonder druk en hoorde "geritsel" van baardharen wat volgens mij een goed teken zou moeten zijn.. En dan ditwat doe ik fout?
[Afbeelding: Poging 2]
Ik gebruik de Wilkinson Sword Classic, dus geen safety whatsoever. Hoe groter de hoek, hoe 'aggressiever' het mes zich gedraagt? Daar zou ik wel eens mee kunnen spelen dan.Yanivano schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:32:
[...]
Ik ben zelf maar een beginner, maar mij lijkt het dan dat je de hoek van je safety razor toch niet helemaal correct hebt? Hoe ik het zelf doe is, de razor gewoon plat tegen mijn huid plaatsen, en zachtjes beginnen kantelen tot je hoort/merkt dat de haartjes geschoren worden, zodat de hoek van je razor zeker niet te 'agressief' is. Gebruik je een agressieve razor/mesje?
Al die verschillende zepen zijn gevaarlijk voor mijn bankrekening!
Me net nog eens laten verleiden en de volgende zepen besteld:

Benieuwd!

Me net nog eens laten verleiden en de volgende zepen besteld:

Benieuwd!
LankHoar schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:44:
[...]
Ik gebruik de Wilkinson Sword Classic, dus geen safety whatsoever. Hoe groter de hoek, hoe 'aggressiever' het mes zich gedraagt? Daar zou ik wel eens mee kunnen spelen dan.

Dat zou het nog wel eens kunnen zijn. Die plaatjes helpen echt, want ik heb wel gelezen dat de hoek <30 graden moest zijn, maar vond dat lastig in te schatten. Als ik het zo bekijken dan houd ik mijn mes veel te schuin.
"With the grain" vind ik dan weer lastig, aangezien het mijn hals betreft. Tegen de haargroei is naar beneden, en dat is natuurlijk veel makkelijker dan naar boven gaan met zo'n mes.. Zal het eens proberen over 2 dagen, bedankt voor de tips en plaatjes
Ik zou persoonlijk ook niet op de 1e pass meteen against the grain te gaan.LankHoar schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:00:
[...]
Dat zou het nog wel eens kunnen zijn. Die plaatjes helpen echt, want ik heb wel gelezen dat de hoek <30 graden moest zijn, maar vond dat lastig in te schatten. Als ik het zo bekijken dan houd ik mijn mes veel te schuin.
"With the grain" vind ik dan weer lastig, aangezien het mijn hals betreft. Tegen de haargroei is naar beneden, en dat is natuurlijk veel makkelijker dan naar boven gaan met zo'n mes.. Zal het eens proberen over 2 dagen, bedankt voor de tips en plaatjes
Je zou een eerste pass with the grain kunnen doen (eventueel nog een tweede across the grain) om dan against the grain te eindigen. Ik merk bij mezelf ook dat ik het meeste moeite heb met de against the grain pass en overweeg deze gewoon over te slaan. Wat er dan bij mij wel voor zorgt dat ik niet helemaal baby smooth ben, maar wel irritatievrij, wat against the grain bij mij niet altijd het geval is anders.
[ Voor 9% gewijzigd door Yanivano op 05-08-2019 09:04 ]
Als beginner zou ik 3 passes met de draad mee doen, je resultaat is ineens begrijpelijk als dat Atg was, daar moet je altijd veel voorzichtiger mee zijn.
100% zeker dat dit komt doordat je direct ATG hebt geschoren. Altijd eerst WTG, dan eventueel XTG (kan op mijn hals nauwelijks) en daarna ATG.LankHoar schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:55:
Poging nummer 2 eindigt in een half bloedbad.. Ging juist maar 1x over alles heen, absoluut zonder druk en hoorde "geritsel" van baardharen wat volgens mij een goed teken zou moeten zijn.. En dan ditwat doe ik fout?
[Afbeelding: Poging 2]
Kan niet stoppen met ontploffen!
OK duidelijk! Will report back on Thursday
OK dat word dus woensdag. Heb het vandaag als volgt gedaan:
1. Met de haargroei mee. Ging prima. Nog niet erg glad echter.
2. Overdwards. Ging ook prima. Nog steeds niet zeer glad.
3. Tegen de haargroei in. Zelfde liedje als 3 dagen terug, dwz ik heb nu nog meer sneetjes dan toen
Ik heb geen druk gezet, had het plaatje van mijn neus voor de juiste hoek, en snap dus niet wat er mis ging... Mijn vrouw vind het maar niets dat ik zoveel sneetjes krijg en vind dat ik er maar mee moet stoppen. Zo snel wil ik echter niet opgeven, maar geen idee wat ik anders zou moeten doen.. Kon je maar ergens scheerles krijgen
Wacht gewoon even met tegen de haargroei in.LankHoar schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:59:
[...]
3. Tegen de haargroei in. Zelfde liedje als 3 dagen terug, dwz ik heb nu nog meer sneetjes dan toen
Ik heb geen druk gezet, had het plaatje van mijn neus voor de juiste hoek, en snap dus niet wat er mis ging... Mijn vrouw vind het maar niets dat ik zoveel sneetjes krijg en vind dat ik er maar mee moet stoppen. Zo snel wil ik echter niet opgeven, maar geen idee wat ik anders zou moeten doen.. Kon je maar ergens scheerles krijgen
Als je kunnen verbetert komt dat vanzelf.
Heb geduld en blijf proberen, het komt echt goed.
@LankHoar Probeer de volgende keer 1x wtg, 1x xtg en dan weer 1x wtg. Dat zou een redelijk resultaat moeten opleveren. En geloof mij, als je denkt geen druk te zetten doe je dat toch nog, het is moeilijker dan het lijkt, oefenen..
Je zou ook een 2e maal xtg kunnen gaan, maar andersom. Kijk wat werkt.
@koesie precies ja.
Je zou ook een 2e maal xtg kunnen gaan, maar andersom. Kijk wat werkt.
@koesie precies ja.
Ik blijf ook meer last hebben als ik tegen de haargroei in ga, niet zo erg als bij jou, maar toch enige irritatie. Momenteel laat ik het ook gewoon voor wat het is. 1x WTG en 1x XTG geraak ik al een heel eind mee. Akkoord het is niet babysmooth, maar uiteindelijk was ik dat met die gilettes ook niet, en dan verkies ik toch dit dan enige irritatie.LankHoar schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:59:
[...]
Ik gebruik ook na het scheren een aluinblokje, met wat witch hazel daarna (toverhazelaar) en eventueel nog een AS (balm). Dat verlicht ook al heel wat irritatie als die er nog zou zijn.
Niet meteen opgeven
@hierboven bedankt voor de tips. Voorlopig dan maar WTG, XTG, en nogmaals XTG proberen, kijken hoe dat bevalt. Ik kreeg het mijn Gilette mesjes altijd behoorlijk smooth, dus hoopte dat dit hetzelfde (of beter) zou zijn. Heb zelfs al overwogen om mijn hals gewoon zo nu en dan te harsen, maar dat lijkt me ook niet echt gezond
De komende 3 weken bevind ik me in Nederland, dus ik zal eens een Kruidvat etc. binnenlopen om e.e.a. aan zeepjes te proberen. Die creme die ik nu heb bevalt ook maar matig
Word vervolgd
De komende 3 weken bevind ik me in Nederland, dus ik zal eens een Kruidvat etc. binnenlopen om e.e.a. aan zeepjes te proberen. Die creme die ik nu heb bevalt ook maar matig
Word vervolgd
Ik denk dat je in het Kruidvat niet heel erg veel scheerzepen gaat vinden. In België toch niet in elk geval, weet niet of dat in Nederland anders is.LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:59:
@hierboven bedankt voor de tips. Voorlopig dan maar WTG, XTG, en nogmaals XTG proberen, kijken hoe dat bevalt. Ik kreeg het mijn Gilette mesjes altijd behoorlijk smooth, dus hoopte dat dit hetzelfde (of beter) zou zijn. Heb zelfs al overwogen om mijn hals gewoon zo nu en dan te harsen, maar dat lijkt me ook niet echt gezond![]()
Word vervolgd
De Vergulde Hand kan je daar normaal wel vinden en eventueel iets van Tabac en/of een Palmolive scheerstick.
Online ga je véél meer keuze en variatie hebben qua zepen.
Een goede preshave kan ook helpen tegen de sneetjesLankHoar schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:59:
[...]
Je zou ook eens scheerolie kunnen proberen die je voor de XTG aanbrengt. Dat helpt ook
@Arjantje72 een preshave is een creme ofzo? Ik doe momenteel eerst douchen, dan de scheer creme insmeren met een kwast, even laten intrekken en dan scheren maar.
Scheerolie, scheerzeep, ik wil beiden wel proberen maar het liefst ruik ik er aan voordat ik het koop (gaat online niet zo). Wat voor winkels in Nederland (omgeving Zwolle) zou ik dan naar moeten kijken, indien niet Kruidvat?
Scheerolie, scheerzeep, ik wil beiden wel proberen maar het liefst ruik ik er aan voordat ik het koop (gaat online niet zo). Wat voor winkels in Nederland (omgeving Zwolle) zou ik dan naar moeten kijken, indien niet Kruidvat?
Scheerolie kun je bij kruidvat/etos/trekpleister kopen. Zijn meestal kleine flesjes. Je brengt toch wel na iedere gang opnieuw scheerschuimzeep aan?
[ Voor 3% gewijzigd door FeronIT op 08-08-2019 10:38 . Reden: foutje ]
Op basis van verschillende verhalen hier en elders online hoopte ik bij de overstap naar DE scheren ook op een babysmooth resultaat. Dat heb ik nu na enkele maanden en enkele pogingen van tegen de haargroei in wel opgegeven. Vooral mijn hals is enorm gevoelig aan scheerirritaties, dus dat ging niet altijd soepel om het zacht uit te drukken.
Sinds ik enkel met de haargroei mee scheer, heb ik zelden nog last van irritaties (wat ik wel had met m'n gilette) dus nu zie ik vooral dat als voordeel van DE scheren ipv het gladde resultaat.
Sinds ik enkel met de haargroei mee scheer, heb ik zelden nog last van irritaties (wat ik wel had met m'n gilette) dus nu zie ik vooral dat als voordeel van DE scheren ipv het gladde resultaat.
OK ik zal daar eens kijken dan. En jazeker, na iedere gang opnieuw insmerenFeronIT schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:19:
Scheerolie kun je bij kruidvat/etos/trekpleister kopen. Zijn meestal kleine flesjes. Je brengt toch wel na iedere gang opnieuw scheerschuimzeep aan?
Trouwens, als ik me niet vergis, Barbiere di Figaro ligt in Zwolle.LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:42:
[...]
OK ik zal daar eens kijken dan. En jazeker, na iedere gang opnieuw insmeren
Ik zou daar zeker eens gaan kijken! Zéér uitgebreid assortiment!
Thanks! @leon0013 stuurde me net DM over deze winkel ook. Hij was niet zeker of je er ook fysiek heen kan, en de website is er ook niet duidelijk over. Ik heb ze even een mailtje gestuurd om het te vragenYanivano schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:48:
[...]
Trouwens, als ik me niet vergis, Barbiere di Figaro ligt in Zwolle.
Ik zou daar zeker eens gaan kijken! Zéér uitgebreid assortiment!
Kijk even op de Topic Start post, 1e pagina, 1e post. Daar staan een aantal scheerwinkels waarvan er misschien één nabij je bezoek locatie zit.LankHoar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:59:
@hierboven bedankt voor de tips. Voorlopig dan maar WTG, XTG, en nogmaals XTG proberen, kijken hoe dat bevalt. Ik kreeg het mijn Gilette mesjes altijd behoorlijk smooth, dus hoopte dat dit hetzelfde (of beter) zou zijn. Heb zelfs al overwogen om mijn hals gewoon zo nu en dan te harsen, maar dat lijkt me ook niet echt gezond![]()
Word vervolgd
Scheerolie maakt altijd zo een bende in mijn krabber vind ik, scheercreme ala prorasso en Prep spoelen makkelijker weg.FeronIT schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:37:
Je zou ook eens scheerolie kunnen proberen die je voor de XTG aanbrengt. Dat helpt ook
@Anoniem: 961333 In de Topic Start staat een verklaring voor veel gebruikte afkortingen.@RoosW gebruikt al een paar keer de niet verklaarde afkorting "Prep". Hier alvast een verklaring wat het zou kunnen zijn
, anders even de afkortingen aanvullen voor alle duidelijkheid
https://www.soaaids.nl/nl...-en-voor-wie-het-geschikt
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Hoe vaak zal dit account per ongeluk getagged (getagt?) worden terwijl mensen denken dat de daadwerkelijke TS een notificatie krijgt
Thanks @RoosW ik zal eens kijken!
Ook als je maar 1 of 2 drupjes gebruikt? Bij een cartridge mes kan ik me dat nog herinneren, compleet verstopte Mach 3RoosW schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:04:
[...]
Scheerolie maakt altijd zo een bende in mijn krabber vind ik, scheercreme ala prorasso en Prep spoelen makkelijker weg.

Gisteren zag ik scheerzeep en aftershave van Tabac in mijn locale drogisterij staan, meteen gekocht

Scheerolie met een mach 3? Wauw
Daar zit van zichzelf al een stripje op die smeert, plus die is zo mild met scheren dat je bij wijze van met een natte huid nog wegkomt
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Joopieboy Scheerolie in plaats van sheerschuim, niet erbij
Dat laatste heb ik dus jarenlang gedaan, en geen centje pijn. Snapte het nut van scheerschuim nooit, tot ik nu deze krabber in gebruik heb genomenJoopieboy schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:56:
Scheerolie met een mach 3? WauwDaar zit van zichzelf al een stripje op die smeert, plus die is zo mild met scheren dat je bij wijze van met een natte huid nog wegkomt
En ik maar jeuk houden met of zonder schuim ... al was de mach3 beter dan de fusion...Joopieboy schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:56:
Scheerolie met een mach 3? WauwDaar zit van zichzelf al een stripje op die smeert, plus die is zo mild met scheren dat je bij wijze van met een natte huid nog wegkomt
Blij dat ik tegenwoordig ook gewoon DE gebruik.
Scheerolie was bij mij nooit een succes... Zowel bij DE als casette, Altijd en eeuwig een grote plakbende.
Ik had bluebeards revenge, ik weet hoe zoet de wraak was voor blauwbaard .
[ Voor 17% gewijzigd door leon0013 op 09-08-2019 10:02 ]
7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500
@Lampuhkap, hoe bevalt de Bergamotto di Calabria je die je in je foto hebt staan? Die komt van Barbiere di Figaro toch?
Yes, klopt. Komt van BdF.Kapotlood schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:21:
@Lampuhkap, hoe bevalt de Bergamotto di Calabria je die je in je foto hebt staan? Die komt van Barbiere di Figaro toch?
Heerlijk spulletje. Ruikt lekker fris naar citrus en de aftershave matcht er perfect bij.
Nou het is zover. Na jaren elektrisch geschoren te hebben, heb ik vandaag mijn Remington uit ontevredenheid geretourneerd. Het scheerresultaat moet beter en het lijkt erop dat je met zo'n elektrisch apparaat toch telkens weer in je huid zit te hakken (op microschaal zoals u begrijpt).
Dus, terug naar de basis. En dank voor de info in dit topic, erg behulpzaam. Nadat ik zo links en rechts informatie en opinies heb opgesnoven wordt dit mijn nieuwe scheerset:
Mühle R89
Rapira Platinum Lux
Haslinger Schafmilch Rasierseife
RazoRock Plissoft Matte Black 400
Alles redelijk goed te verkrijgen. Alleen de Haslinger zeep is wat lastiger. Enige verkoper die ik gevonden heb is (volgens mij via) Fruugo, maar voor het potje van 4,50 mag ik 9,95 verzendkosten betalen. Beetje jammer, maar voor de eerste keer beperk ik mij toch maar tot één zeep.
Al met al een kleine 100,- euro. Geen goedkoop experiment, maar ik heb goede hoop dat het gaat bevallen! Ik zal mijn ervaringen tzt uiteraard delen.
Dus, terug naar de basis. En dank voor de info in dit topic, erg behulpzaam. Nadat ik zo links en rechts informatie en opinies heb opgesnoven wordt dit mijn nieuwe scheerset:
Mühle R89
Rapira Platinum Lux
Haslinger Schafmilch Rasierseife
Alles redelijk goed te verkrijgen. Alleen de Haslinger zeep is wat lastiger. Enige verkoper die ik gevonden heb is (volgens mij via) Fruugo, maar voor het potje van 4,50 mag ik 9,95 verzendkosten betalen. Beetje jammer, maar voor de eerste keer beperk ik mij toch maar tot één zeep.
Al met al een kleine 100,- euro. Geen goedkoop experiment, maar ik heb goede hoop dat het gaat bevallen! Ik zal mijn ervaringen tzt uiteraard delen.
Waar heb je deze gehaald rekening houdende met invoerrechten/btw/verzendkosten dan?Tommy The Cat schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:57:
Slaapkamer aan het schilderen en daar hangt normaal mijn kast (straks kasten) met scheer spullen. Nu zit het meeste in deze wasmand 😄

Deze kan je gewoon in NL bestellen er zijn ook diverse europese webshops die hem hebben check Gifts and Care evenrolandos582 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:54:
[...]
Waar heb je deze gehaald rekening houdende met invoerrechten/btw/verzendkosten dan?
[ Voor 55% gewijzigd door koesie op 10-08-2019 10:47 ]
Oh dat had ik nog niet zo snel gevonden! Bedankt!koesie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:28:
Deze kan je gewoon in NL bestellen er zijn ook diverse europese webshops die hem hebben check Gifts and Care even
Je kunt het ook halen bij https://shavelounge.co.uk/ , nu maar betaal je nu eigenlijk al btw etc? Ik houd dat hele brexit gedoe niet meer bij.
rolandos582 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:54:
[...]
Waar heb je deze gehaald rekening houdende met invoerrechten/btw/verzendkosten dan?
Daar inderdaad, maar met deze goede tip zojuist toch bij Gifts and Care! Hier kon ik alles in één keer bestellen en dat is wel zo fijn, inclusief 10% korting. Omdat het assortiment groter is nog een wat goedkopere Razorock Plissoft kunnen kiezen en de Haslinger inclusief een Haslinger case. Uiteindelijk nog 20 euro uitgespaard. Leve de interne markt zullen we maar zeggenkoesie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:28:
[...]
Deze kan je gewoon in NL bestellen er zijn ook diverse europese webshops die hem hebben check Gifts and Care even
Prep is een pre-shave crème die geen witte waas achterlaat zoals prorasso pre-shave.Meubelmaker schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:15:
@Anoniem: 961333 In de Topic Start staat een verklaring voor veel gebruikte afkortingen.@RoosW gebruikt al een paar keer de niet verklaarde afkorting "Prep". Hier alvast een verklaring wat het zou kunnen zijn, anders even de afkortingen aanvullen voor alle duidelijkheid
![]()
Het is de pot met het zonnetje op de foto.

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 10-08-2019 22:10 ]
Waar kan je die kopen die prep?RoosW schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:05:
[...]
Prep is een pre-shave crème die geen witte waas achterlaat zoals prorasso pre-shave.
[Afbeelding]
Duidelijk @RoosW , Prep is geen afkortingRoosW schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:05:
[...]
Prep is een pre-shave crème die geen witte waas achterlaat zoals prorasso pre-shave.
[Afbeelding]

Probeer het eens bij Dutchshavings, ik heb fe mijne daar vandaan.
Ook bij bol.comMeubelmaker schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:22:
[...]
Duidelijk @RoosW , Prep is geen afkortingmaar een merknaam. Weer wat geleerd!
https://www.bol.com/nl/p/...ritatie/9200000076031472/
En hier bij dutchshavingshop:
https://www.dutchshavings...tieve-creme-pot-van-250ml
[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 12-08-2019 09:14 ]
Dank je voor de links, lekker spul ditshadowman12 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:13:
[...]
Ook bij bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...ritatie/9200000076031472/
En hier bij dutchshavingshop:
https://www.dutchshavings...tieve-creme-pot-van-250ml
Razorock Game Changer .84 is op dit moment weer leverbaar voor de liefhebbers. Echter komen er wel 25 dollar verzendkosten bovenop

Als je bij de douane er doorheen glipt is het nog steeds goedkoper dan bij een Europese partij. Maar het is maar ongeveer 10 euro goedkoper. Of je daarvoor het risico wilt lopen?Tigerblood schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
Razorock Game Changer .84 is op dit moment weer leverbaar voor de liefhebbers. Echter komen er wel 25 dollar verzendkosten bovenop
Ik heb de mijne overigens wel bij Italian barber gekocht zonder douane kosten te moeten betalen.
Daarom. Wordt voor mij persoonljik een te dure grap met een te groot risico dat het een nog duurder verhaal wordt. Het wordt tijd dat Razorock een vendor op het Europese vasteland (dus niet UK) krijgt.koesie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:33:
[...]
Als je bij de douane er doorheen glipt is het nog steeds goedkoper dan bij een Europese partij. Maar het is maar ongeveer 10 euro goedkoper. Of je daarvoor het risico wilt lopen?
Ik heb de mijne overigens wel bij Italian barber gekocht zonder douane kosten te moeten betalen.
Gifts&Care heeft hem ookTigerblood schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:35:
[...]
Daarom. Wordt voor mij persoonljik een te dure grap met een te groot risico dat het een nog duurder verhaal wordt. Het wordt tijd dat Razorock een vendor op het Europese vasteland (dus niet UK) krijgt.
Tigerblood schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:35:
[...]
Daarom. Wordt voor mij persoonljik een te dure grap met een te groot risico dat het een nog duurder verhaal wordt. Het wordt tijd dat Razorock een vendor op het Europese vasteland (dus niet UK) krijgt.
Tsja,koesie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:33:
[...]
Als je bij de douane er doorheen glipt is het nog steeds goedkoper dan bij een Europese partij. Maar het is maar ongeveer 10 euro goedkoper. Of je daarvoor het risico wilt lopen?
RazoRock bulldog = $55 (€49,08)
Verzendkosten = $25 (€22,31)
Mogelijke btw = €49,08 : 100 x 21 = €10,31
Totaal = €49,08 + €22,31 + €10,31 = €81,70
--
Gift & Care
RazoRock bulldog = €79
Verzending €8,71
Totaal = €79 + €8,71 = €87,71
Zelfs met btw zou het nog goedkoper zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door rolandos582 op 13-08-2019 11:44 ]
had het niet helemaal uitgerekend maar je vergeet wel de inklaringskosten die meestal rond de 13 euro zijnrolandos582 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:44:toon volledige bericht
[...]
[...]
Tsja,
--
Gift & Care
RazoRock bulldog = €79
Verzending €8,71
Dan zou ik persoonlijk binnen EU bestellen. Ik voel me altijd zo genaaid als PostNL/DHL/whoever met de dreigbrief komt dat ik hun kosten moet betalen (zonder dat ik daar opdracht voor geef of de mogelijk heb om het bij een andere partij te laten doen) omdat het anders vernietigd word.koesie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:47:
[...]
had het niet helemaal uitgerekend maar je vergeet wel de inklaringskosten die meestal rond de 13 euro zijn
7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500
Volgens een online berekening zou je uitkomen op €91 dan in totaal. Dat is als btw word meegenomen uiteraard, soms heb je geluk. Soms niet. Je hebt wel een groter aanbod/keuzekoesie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:47:
[...]
had het niet helemaal uitgerekend maar je vergeet wel de inklaringskosten die meestal rond de 13 euro zijn
Als je buiten Europa besteld is dat gewoon het risico wat je loopt. Ik calculeer het gewoon mee. En inderdaad soms heb je geluk en soms niet. Laatst mocht ik ook nog 35 bij tikken voor een lading zeeprolandos582 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:48:
[...]
Volgens een online berekening zou je uitkomen op €91 dan in totaal. Dat is als btw word meegenomen uiteraard, soms heb je geluk. Soms niet. Je hebt wel een groter aanbod/keuze
Plus je moet ook nog BTW betalen over de verzendkosten.koesie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:47:
[...]
Misschien als je goed zoekt op ebay o.i.d dan je dan hem dan goedkoper kan krijgen, maar dan wel met Paypal betalen, dan heb je aankoopbescherming.rolandos582 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:44:toon volledige bericht
[...]
[...]
Tsja,
--
Gift & Care
RazoRock bulldog = €79
Verzending €8,71
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 13-08-2019 17:39 ]