Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkoning
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-07-2020
Stoeptegel5 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:28:
Ik heb een kort vraagje; ik ben op zoek naar een aftershave die gewoon ouderwets prikt en dus niet zo'n 0% alcohol sensitive hydraterende crème. Ik moet wel het gevoel hebben dat alles wordt ontsmet.

Weet iemand welk doorsnee merk dit nog gewoon verkoopt?
Eigenlijk voldoet elke aftershave voorzien van alcohol aan je vraag maar een AS die daarnaast ook zeer goed verzorgend is is bijvoorbeeld Speick.

Denk je aan ontsmetten probeer dan eens de Zwitserse Pitralon deze heeft een typische geur die aan Jodium doet denken.

[ Voor 9% gewijzigd door Hkoning op 06-07-2019 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Stoeptegel5 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:28:
Ik heb een kort vraagje; ik ben op zoek naar een aftershave die gewoon ouderwets prikt en dus niet zo'n 0% alcohol sensitive hydraterende crème. Ik moet wel het gevoel hebben dat alles wordt ontsmet.

Weet iemand welk doorsnee merk dit nog gewoon verkoopt?
Nivea Deep comfort zou je eens kunnen bekijken, die kun je letterlijk bij iedere super of drogist krijgen. In de wat specialere drogisten zoals Dio kun je ook Proraso aftershave vinden met wat geluk. Wellicht dat je bij een reform of andere vergelijkbare gezondsheidswinkel speick kunt vinden.

Als je online wilt kopen dan is heb je keuze voor 100 maar dan kun je kijken naar Floid en Pinaud Clubman aanraders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1228618

Simpele Turkse eau de cologne. Kost weinig en heeft voldoende prik met 72% alcohol. Is er in diverse geuren lavendel, limoen, Tabac, roos Enz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:55
Bedankt voor de tips allemaal. Ik weet nu gelukkig wat en waar ik moet zoeken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:51
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de badzeep en/of shampoo van Stirling? Ik zie op Shaving Time dat ze nu voor 4.99 pond gaan ipv 5.59 (al zie ik daar op de productpagina zelf niets van terug). Komen de geuren overeen met de scheerzepen en hoe groot is dit stuk zeep? Er staat een gewicht van 155g bij maar ik heb geen idee wat een normaal stuk zeep hier in de winkel weegt. Als de geur goed overeenkomt met de scheerzeep, is dat misschien nog wel een handige manier om de geuren eens op een andere manier te ontdekken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:50
thunderfury schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:47:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de badzeep en/of shampoo van Stirling? Ik zie op Shaving Time dat ze nu voor 4.99 pond gaan ipv 5.59 (al zie ik daar op de productpagina zelf niets van terug). Komen de geuren overeen met de scheerzepen en hoe groot is dit stuk zeep? Er staat een gewicht van 155g bij maar ik heb geen idee wat een normaal stuk zeep hier in de winkel weegt. Als de geur goed overeenkomt met de scheerzeep, is dat misschien nog wel een handige manier om de geuren eens op een andere manier te ontdekken...
Ik heb de Margaritas in the Arctic Shampoo bar, en een aantal badzepen. De shampoo bar is zachter dan de badzepen, de geuren een 1 op 1 copy. Voor scheren zijn ze niet geschikt, maar ik vind bv de shampoo bar een genot onder de douche al is de menthol wel erg fris op sommige gevoeligere plaatsen van het lichaam ;) Het zijn flinke zeep blokken, zeg maar standaard maat zo ongeveer, ik heb een aantal shampoo bars op de verlanglijst staan, en kan ze echt alleen maar aanbevelen.
Ik kreeg overigens geen 4,99 te zien, ook bij het mandje vlak voor het afrekenen bleef op 5,nogwat staan, ik wacht wel met bestellen tot ik ook weer andere spullen nodig heb, boven de 85,- pond verzend ie gratis dacht ik. Scheelt toch 10 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door RoosW op 08-07-2019 14:49 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:51
RoosW schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:25:
[...]
Ik kreeg overigens geen 4,99 te zien, ook bij het mandje vlak voor het afrekenen bleef op 5,nogwat staan, ik wacht wel met bestellen tot ik ook weer andere spullen nodig heb, boven de 85,- pond verzend ie gratis dacht ik. Scheelt toch 10 euro.
Ik zag bovenaan !!! All Bath & Shampoo bars £4.99 !!! staan. Daar staat ook dat het vanaf 75 pond inderdaad gratis verzending is. Scheelt inderdaad 9 pond, maar aan 75 pond zit ik nog niet snel vrees ik.
Als de zeepblokken zo groot zijn, kom ik met 75 pond aan zeep heel wat jaren toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
thunderfury schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:04:
[...]

Ik zag bovenaan !!! All Bath & Shampoo bars £4.99 !!! staan. Daar staat ook dat het vanaf 75 pond inderdaad gratis verzending is. Scheelt inderdaad 9 pond, maar aan 75 pond zit ik nog niet snel vrees ik.
Als de zeepblokken zo groot zijn, kom ik met 75 pond aan zeep heel wat jaren toe :)
Ze gaan snel op hoor, sneller als scheerzeep ;) Ik had er nog AS Balms en wat zepen bij, dan gaat het hard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkoning
Zoals Wilco al terecht aangeeft gaan de badzepen van Stirling wat sneller op dan de harde badzepen die wij hier over het algemeen gewoon zijn. Ze zijn duidelijk zachter van samenstelling dus ze geven ook sneller en meer zeep af aan spons of washand. Maar ze zijn heerlijk en hebben grote overeenkomsten met de scheerzeep.

De shampoo van Stirling heb ik nog nooit gehad, daar gebruik ik de shampoo zeepbar van “Werfzeep” voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Vandaag de tweede Martin de Candre gebruikt, eergisteren de Fougère, nu de Agrumes. Mooie afgeronde geuren, qua geursterkte beide een 6/10 de Fougère ruikt voortreffelijk, mooie groene geur, beide produceren een fantastisch schuim, en scheren met en zonder de Prep geweldig, genoeg glijlaag om een elfsteden tocht op te houden! De Agrumes is citroen, met bergamot. tezamen een mooi citrusboeket, en waar een echte citroenzeep als Speick zo plat is als een dubbeltje, heeft de MdC zeepmaker er echt wat aangenaams van gemaakt. Ik zou persoonlijk nog wat Lime noten erbij willen, om hem wat 'volwassener' te maken. Maar het geheel is, zeker als citroen je ding is, een absolute aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RoosW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:33:
Vandaag de tweede Martin de Candre gebruikt, eergisteren de Fougère, nu de Agrumes. Mooie afgeronde geuren, qua geursterkte beide een 6/10 de Fougère ruikt voortreffelijk, mooie groene geur, beide produceren een fantastisch schuim, en scheren met en zonder de Prep geweldig, genoeg glijlaag om een elfsteden tocht op te houden! De Agrumes is citroen, met bergamot. tezamen een mooi citrusboeket, en waar een echte citroenzeep als Speick zo plat is als een dubbeltje, heeft de MdC zeepmaker er echt wat aangenaams van gemaakt. Ik zou persoonlijk nog wat Lime noten erbij willen, om hem wat 'volwassener' te maken. Maar het geheel is, zeker als citroen je ding is, een absolute aanrader.
Ik heb de MdC argumes ook vorige week binnen gekregen via inkoopactie van bdf via shavingsociety, pas keer al mee geschoren, fijne zeep met goede post shave gevoel en slickness. Maar als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld Saponifico Varesino verschillen ze niet heel veel van elkaar qua gevoel en qua zeep kwaliteit. Het schuimt wel als een malle, maar dat doen wel meer zepen.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 09-07-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkoning
In mijn optiek is er wel degelijk verschil tussen de SV en de MDC en dat in het voordeel van de MDC.
De verzorging van de MDC staat op een veel hoger plan.

Ook zijn de zepen natuurlijk verschillend van elkaar daar de SV een triple mild zeep is en de MDC niet en dat betekend dat bijvoorbeeld de laadtijd van de zepen compleet verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hkoning schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:52:
In mijn optiek is er wel degelijk verschil tussen de SV en de MDC en dat in het voordeel van de MDC.

Ook zijn de zepen natuurlijk verschillend van elkaar daar de SV een triple mild zeep is en de MDC niet en dat betekend dat bijvoorbeeld de laadtijd van de zepen compleet verschillend is.
Dat verschil merk ik eerlijk gezegd bijna niet. Maar sinds een half jaar heb ik mijn zepen pas echt geupgrade, jij hebt er natuurlijk al wat langer ervaring mee, misschien komt het bij mij daardoor. ik gebruikte 3 jaar lang eigenlijk alleen palmolive scheercreme en sinds een half jaar dit soort zepen aan het aanschaffen. Mijn "zeepreis" zoals ik je het wel is zie noemen op het scheerforum ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 09-07-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hkoning schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:52:

Franse madelaines hebben bij maanlicht deze zepen gemaakt. Ongekend wat een mystieke kwaliteiten deze zepen hebben :+

Ff serieus maar ik denk dat je er iets teveel waarde aan hecht. Natuurlijk zit er verschil in de diverse scheerzepen maar het komt nu op me over alsof het totaal verschillende producten zijn. Dat is gewoonweg niet waar, ik durf wel een wedje aan dat bij een blinde test je de zepen van elkaar niet kun onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Miki schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:16:
[...]

Franse madelaines hebben bij maanlicht deze zepen gemaakt. Ongekend wat een mystieke kwaliteiten deze zepen hebben :+

Ff serieus maar ik denk dat je er iets teveel waarde aan hecht. Natuurlijk zit er verschil in de diverse scheerzepen maar het komt nu op me over alsof het totaal verschillende producten zijn. Dat is gewoonweg niet waar, ik durf wel een wedje aan dat bij een blinde test je de zepen van elkaar niet kun onderscheiden.
Ik weet niet waar je die sneer op baseert, niemand claimt iets buitengewoon. Goede maar dure zeep, die prima verzorgd. Koop samples van beide en besluit dan voor je begint met oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkoning
Miki schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:16:
[...]

Je openingszin zegt eigenlijk al genoeg en dat je een weddenschap wil aangaan al helemaal oftewel die weddenschap ga ik graag met je aan want met deze opmerking twijfel ik aan je kennis.

Blinddoek en zet de twee zepen voor me, hoef ik alleen mijn wijsvinger in allebei de zepen te drukken en voila weddenschap gewonnen, zo makkelijk kan het met weddenschappen zijn. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Net 5 zepen binnengekregen:
  • Australian Private Reserve Fougère Trois SE – Special Edition
  • Southern Witchcrafts Desairology
  • Summer Break Soaps Cannonball
  • Noble Otter Soap Co. The Noir Et Vanille
  • Declaration Grooming Try This Soap 2.0
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sn8P9IE.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 09-07-2019 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Nice! Post later nog eens hoe die Fougère is @shadowman12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:21:
Nice! Post later nog eens hoe die Fougère is @shadowman12
Ja daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar, dus die zul je morgen wel zien terugkomen in mijn SOTD op scheerforum ;)

Edit:
@RoosW Fijne zeep hoor die Fougere Trios, hele frisse bos geur met een beetje donkere houterige noten op de achtergrond, maar frisheid overheest, wel lastig te omschrijven. Uitstekende scheereigenschappen (post-shave/slickness/glide comfort)

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 10-07-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Mijn scheerbeurt vandaag met een Verjaardags gift, een Gillette Big Fellow (de New Improved versie) was een verrassing, een heel fijne scheerbeurt, hij is (eerste indruk, kan nog veranderen) prettig en een tikje agressiever als de Fatip OC. Je hoort nog al eens dat hele oude krabbers minder functioneren met de nieuwe dunnere DE mesjes, daar heeft deze Grote Knaap totaal geen last van! Wat een fijn, maar veel te vroeg cadeau!

dat word op jacht gaan naar zo een mooi houten Gillette doosje voor deze knaap :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cRwU4JSfBXTGxSKAhIPjbzUW/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door RoosW op 10-07-2019 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:13:
@RoosW ik heb geboden op een krabber uit 2002, zal dus niet weg waardevol zijn. Er wordt verder nog niet op geboden,ben benieuwd, nog 4 dagen.
En, had je succes?

Alhier binnengekomen:
Die Disco & J zijn geuren waar ik aan moet wennen, phew, heel apart. De Pommade Poirot is mij te zoet, iets van Aardbeien maar zonder de zure noten die daar bij horen. Iemand hier liefhebber van zoete geuren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WYecso2ja5cbrD2LhIH138sI/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:25

Denko

|{ing Øf ßlitz

FeronIT schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:15:
[mbr]Niet oprakelen.[/]
Ik heb vanmiddag geboden op een Russische NOS ideal 2002. Ben eens benieuwd of ik die ga winnen. Gebruiken jullie zo'n oudere tools of hebben jullie die puur voor de show?
Ik denk dat ik hem wel ga gebruiken >:)
Tegen de tijd dat mijn zoon zich moet y gaan scheren, heeft hij al een compele verzameling :D :D
Jarenlang een W&B uit 1890 (ish) gebruikt, werkt gewoon nog toppie. Alleen gebruik ik nu meer een krabber. Daar heb ik wel gewoon een moderne voor.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:45
Vanmorgen bericht dat ik hem gewonnen heb. Net betaald, nu wveb wachten... Bereik hier in la France is barslecht dus gaat allemaal wat moeizaam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanivano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16
Na een tijdje meelezen ben ik ook gezwicht, heb ik mezelf een vroeg verjaardagscadeau gedaan en ga ik DE scheren ook een poging geven.

Vandaag de volgende online aankopen gedaan, hopelijk heb ik degelijke keuzes gemaakt (voor een beginner):

- Edwin Jagger DE89 double edge safety razor chroom
- Derby Premium double edge scheermesjes
- Basic scheerkom
- Goodfellas Smile Scheerkwast King HOG

Me ook meteen laten verleiden om een aantal scheercrèmes te kopen. De zeep wil ik nog even mee wachten omdat ik bang ben dat ik dat toch niet meteen onder de knie ga krijgen.

- Men Rock The Shave Cream Sandalwood
- Men Rock The Shave Cream Sicilian Lime
- Men Rock The Shave Cream Oak Moss
- Proraso Sandalwood

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Yanivano schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:29:
Na een tijdje meelezen ben ik ook gezwicht, heb ik mezelf een vroeg verjaardagscadeau gedaan en ga ik DE scheren ook een poging geven.

Vandaag de volgende online aankopen gedaan, hopelijk heb ik degelijke keuzes gemaakt (voor een beginner):

- Edwin Jagger DE89 double edge safety razor chroom
- Derby Premium double edge scheermesjes
- Basic scheerkom
- Goodfellas Smile Scheerkwast King HOG

Me ook meteen laten verleiden om een aantal scheercrèmes te kopen. De zeep wil ik nog even mee wachten omdat ik bang ben dat ik dat toch niet meteen onder de knie ga krijgen.

- Men Rock The Shave Cream Sandalwood
- Men Rock The Shave Cream Sicilian Lime
- Men Rock The Shave Cream Oak Moss
- Proraso Sandalwood

Ben erg benieuwd!
Derby mesjes zijn echt drama, maar daar kom je zelf wel achter denk ik.Ik heb ze na een halve scheerbeurt meteen weggegooid en nooit meer. Zeep opschuimen is echt heel makkelijk, zelf kon ik het meteen, ik vind crème zelfs lastiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 11-07-2019 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanivano
Derby mesjes zijn echt drama, maar daar kom je zelf wel achter denk ik.Ik heb ze na een halve scheerbeurt meteen weggegooid en nooit meer. Zeep opschuimen is echt heel makkelijk, zelf kon ik het meteen, ik vind crème zelfs lastiger.
[/quote]

Ja, die kritieken over de Derby mesjes had ik zelf ook al gelezen. De Premium Derby mesjes kregen daarentegen wel best goede reviews, daarom wou ik deze toch een kans geven.

Ok, ik ben benieuwd hoe het gaat lukken met de scheercrème.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkoning
Over het algemeen zijn cremes makkelijker op te schuimen dan zepen en voor de Men Rock is dit al helemaal geen probleem. Ik heb de Oak Moss gehad en een prettige geur met een mooi schuim.

Het enige waar je op moet letten is dat je niet met een te natte borstel aan het opschuimen begint waardoor het schuim te waterig kan zijn. De borstel voorzichtig uitslaan en daarmee het overtollige water verwijderen.
Tijdens het opschuimen kan je druppelsgewijs dan wat water toevoegen tot je een mooi staand schuim hebt.

Je hebt trouwens een nieuwe borstel met varkenshaar gekocht en die moet zoals het heet “ingewerkt worden. Hiermee wordt bedoeld dat de haar uiteinden zich moeten splitsen waardoor hij zachter gaat aanvoelen en ook meer schuim kan gaan opnemen. Dus de eerste keren gebruik voelt hij hard aan en zal er nog niet voldoende schuim in de kwast zitten.
Niet wanhopen maar na ongeveer 20 keer gebruiken zijn de meeste varkenskwasten ingelopen.

En je hebt met de mesjes gelijk de in zwarte verpakking gestoken Premium Derby mesjes worden beter beoordeeld als die uit de groene pakjes.

Belangrijk is om geen druk te zetten op de huid met de krabber en natuurlijk moet deze ook wennen aan een nieuwe manier van scheren.

Ik wens je veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:44:
[...]

In jouw opinie misschien er zijn er zat die er met plezier mee scheren, UEKAZ, niet vergeten, en niet van die absolute uitspraken doen van zaken die gewoon persoonlijk liggen. Het is ook niet mijn mesje, maar mijn lieveling is door anderen ook wel beschreven als middelmoot. Het ligt aan je huid, je baardgroei, je krabber en wat je precies verwacht.
Om heel eerlijk te zijn ken ik maar 1 mes merk dat universeel ontraden word, Super-Max.

[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 11-07-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Knip, zie PM.

[ Voor 131% gewijzigd door Ardana op 11-07-2019 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:46
Ik heb juist net weer nieuwe derby mesjes besteld. Ik kan er heel snel mee scheren zonder wondjes en met een zeer glad resultaat. Met de feathers haal ik toch gauw bultjes open.

Ik snap de haat niet zo. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Hier nu ongeveer een dikke 4 weken bezig met scheren, lukt goed met die Ali Qshave krabber, moet zeggen dat die Qshave mesjes voor mij ook degelijk waren en 3x mee gingen.

Momenteel aan mijn sample pack van razor blades bezig, begonnen met de rapira platinum lux en bevalt prima, tikje scherper dan de Qshave mesjes, eenmaal ik door dit sample pack ben bestel ik van degene die ik het beste vind gewoon er 50 of 100 bij.

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe 0 interesse heb om meer variety van zepen of aftershave bij te kopen, klinkt misschien boers maar vind het prima gaan met mijn proraso green en Brut combo dus heb geen behoefte aan meer, zowiezo is scheren voor mij meer een noodzakelijk kwaad dan plezante hobby.

Nuja alleen maar goed voor de portefeuille als je niet 50 zepen of aftershaves wilt uitproberen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Katmi schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:08:
Hier nu ongeveer een dikke 4 weken bezig met scheren, lukt goed met die Ali Qshave krabber, moet zeggen dat die Qshave mesjes voor mij ook degelijk waren en 3x mee gingen.

Momenteel aan mijn sample pack van razor blades bezig, begonnen met de rapira platinum lux en bevalt prima, tikje scherper dan de Qshave mesjes, eenmaal ik door dit sample pack ben bestel ik van degene die ik het beste vind gewoon er 50 of 100 bij.

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe 0 interesse heb om meer variety van zepen of aftershave bij te kopen, klinkt misschien boers maar vind het prima gaan met mijn proraso green en Brut combo dus heb geen behoefte aan meer, zowiezo is scheren voor mij meer een noodzakelijk kwaad dan plezante hobby.

Nuja alleen maar goed voor de portefeuille als je niet 50 zepen of aftershaves wilt uitproberen :P
Tja zo begon ik ook, heb nu een kleine collectie.. Een heel goede zeep met een geweldige geur (en liefst bijbehorende AS) maakt het gewoon helemaal af. O ja, en er zijn gewoon zoveel, zoooo veeeeeel betere scherende en ruikende zepen als Proraso. Doe jezelf een plezier, koop wat samples bij Shavedash oid van wat grote namen als Stirling, Noble Otter, Catie's Bubbles of één van de vele andere zepen, om te beginnen kun je met elk sample een flink aantal malen scheren, en je hebt voor niet te idioot veel geld flink wat variatie.
Het verschil in schuim, geur en glijlaag is groot, de Proraso staat bij mij tegenwoordig ongebruikt in de hoek stof te vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Vandaag de scheerbeurt aan het weer aangepast, met al die donder en bliksem is het tijd voor warm geurende zepen, en daar voldoet de Tabac Original natuurlijk prima aan. Met mijn Merkur 39C en een Lord Classic (een opmerkelijk fijne combinatie) is het in drie rondes weer spek glad. Lekker ouderwets in de geurwolken van de Tabac, mijn Opa gebruikte het al.
Mijn vader was meer van de Old Spice (en later van de Brut), hmm daar heb ik nog niets van, daar moet ik toch ook een keer verandering in brengen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 10-05 20:16
Gebruiken jullie ook aluin na het scheren?
En is het dan na het scheren:
-Wassen met warm water
-Wassen met koud water
-Aluin erop
-Laten intrekken
-Afspoelen met koud water
Of is het aluin niet zo nodig? :)

Een andere vraag nog ;)

Op het laatst:
Eerst aftershave en daarna gezichtscrème of precies andersom?

P.S. Ik scheer met Edwin Jagger + Feathermesje en nu als zeep de TOBS Sandalwood(bowl).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:46:
-Wassen met warm water
-Wassen met koud water
-Aluin erop
-Laten intrekken

Een andere vraag nog ;)

Op het laatst:

P.S. Ik scheer met Edwin Jagger + Feathermesje en nu als zeep de TOBS Sandalwood(bowl).
- Achtergebleven zeep met (hand)warm water afspoelen
- Spoelen met koud water
- Bij gedetecteerde irritatie gedurende stap 2 of kleine bloedingen Aluin gebruiken
- heel even wachten (10-15 seconde)
- Wederom afspoelen met koud water
- Crème of Balm aanbrengen (even wachten of in masseren voor intrekken)
- Aftershave en/of Eau de Toilette

PS Dat is een prima start om mee te scheren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RoosW schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:53:
[...]

- Achtergebleven zeep met (hand)warm water afspoelen
- Spoelen met koud water
- Bij gedetecteerde irritatie gedurende stap 2 of kleine bloedingen Aluin gebruiken
- heel even wachten (10-15 seconde)
- Wederom afspoelen met koud water
- Crème of Balm aanbrengen (even wachten of in masseren voor intrekken)
- Aftershave en/of Eau de Toilette

PS Dat is een prima start om mee te scheren ;-)
Aha, goede tips,
Ik bedoelde eigenlijk de aluin blok en niet de stift :)
Ja ik had eerst Prossaro groen, maar die beviel me niet zo goed maar de TOPS vind ik werkelijk heerlijk(nu ik weet hoe ik schuim moet maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkoning
Mij routine is eerst de zeep met lauwwarm water afspoelen en direct hierna aluin erover heen omdat de porien nog open staan zodat het maximale desinfecterende effect van het aluin bereikt wordt.
Ik gebruik ook een blokje waarmee ik het gescheerde deel “inzeep”

Daarna pas met koud water het aluin afspoelen zodat de porien weer sluiten.

After- shave bevat alcohol en het hoofddoel hiervan is om de huid te desinfecteren (naast verzorging) dus deze doe ik als eerste op.
Balm is meestal zonder alcohol en deze gebruik ik na de after shave als extra verzorging.

Maar niets is vast aan regels het gaat erom waar jij je het beste mee voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Ik gebruik ook een aluin blok, vandaar het afspoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Hkoning schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:08:
Mij routine is eerst de zeep met lauwwarm water afspoelen en direct hierna aluin erover heen omdat de porien nog open staan zodat het maximale desinfecterende effect van het aluin bereikt wordt.
Ik gebruik ook een blokje waarmee ik het gescheerde deel “inzeep”

Daarna pas met koud water het aluin afspoelen zodat de porien weer sluiten.

After- shave bevat alcohol en het hoofddoel hiervan is om de huid te desinfecteren (naast verzorging) dus deze doe ik als eerste op.
Balm is meestal zonder alcohol en deze gebruik ik na de after shave als extra verzorging.

Maar niets is vast aan regels het gaat erom waar jij je het beste mee voelt.
Deze volgorde heb ik ook, maar als ik een lekkere geur aftershave op doe, gaat de geur meteen weg met de gezichtscrème en dat vind ik erg jammer.
Als ik het andersom doe voel ik niet het verfrissende gevoel van de aftershave, snap je het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RoosW schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:09:
Ik gebruik ook een aluin blok, vandaar het afspoelen.
Er zijn duizenden zepen, maar als ik zeg: ik hou van TOBS sandalwood, dan zeg jij...Je moet dan echt.......proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:55:
[...]

Er zijn duizenden zepen, maar als ik zeg: ik hou van TOBS sandalwood, dan zeg jij...Je moet dan echt.......proberen :)
https://www.barbieredifig...alwood%20Forte%20150%20ml

Dat is dan een topper voor je, en niet duur ook nog! Daar komt nog bij dat er een Aftershave Balm en een Eau de toilette van is, helemaal in het hout dan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RoosW op 12-07-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RoosW schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:01:
[...]

https://www.barbieredifig...alwood%20Forte%20150%20ml

Dat is dan een topper voor je, en niet duur ook nog! Daar komt nog bij dat er een Aftershave Balm en een Eau de toilette van is, helemaal in het hout dan ;)
Hij is helaas niet op voorraad daar, maar waarom vind jij deze goed? Geur, gevoel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Omdat het door veel gebruikers als de beste Sandalwood zeep gezien word, de geur is 100% Sandalwood, stevig, zonder andere (merkbare) geur toevoegingen, en vooral niet zoetig. Binnen het Nederlandse scheerforum word dit gezien als de nr-1 op het gebied van Sandalwood, en de scheer eigenschappen van de zeep zijn ook uitstekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkoning
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:41:
[...]

Deze volgorde heb ik ook, maar als ik een lekkere geur aftershave op doe, gaat de geur meteen weg met de gezichtscrème en dat vind ik erg jammer.
Als ik het andersom doe voel ik niet het verfrissende gevoel van de aftershave, snap je het nog :)
Heel goed zelfs daarom probeer ik ook altijd bij de after-shave de bijpassende balm te kopen en dat lukt wonderwel heel vaak.
En als het niet anders kan neem ik een ongeparfurmeerde variant en na het opbrengen van de AS doe ik eerst weer een paar AS druppels in de hand dan de balm erbij en vervolgens opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:46:
-Wassen met warm water
-Wassen met koud water
-Aluin erop
-Laten intrekken

Een andere vraag nog ;)

Op het laatst:

Ik gebruik aluin alleen als ik wondje/sneetje heb door het scheren, ik heb een droge huid en aluin droogt de huid flink uit (ook met afspoelen)
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:55:
[...]

Op trythatsoap.com krijg je een indruk van het aantal scheerzepen ;). Ik heb de TOBS Sandalwood, die vind ik echt helemaal niks. Ga hem denk ik verkopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 14-07-2019 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkoning
Ik vind de TOBS van Sandalwood heerlijk maar zoals gewoonlijk is dit subjectief.

Er zijn veel verschillende Sandalwood geuren in de omloop, zo heb je de Kaneelachtige geuren van Cyril R Salter en Vulfix waarbij vermeld moet worden dat sommigen slecht tegen de kaneel kunnen en soms wat irritatie hiervan ondervinden.
Dan komt de combinatie met Cederhout regelmatig voor en dan moet je denken aan een wat rokerige Sandalwood geur hiervan zijn de Castle Forbes en Sweyn Forkbeard voorbeelden van.

Daarnaast heeft bijna elke zeepmaker zijn eigen interpretatie van Sandalwood waarbij die van DR Harris, Stirling en zoals Wilco al roemde die van TFS mij zeer goed bevallen.

Aluin is een astringent dus heeft een uitdrogende en ontsmettende werking. Echter als je na het scheren de natte huid even inzeept met het aluin blokje paar tellen laat zitten en vervolgens goed afspoelt met koud water is het uitdrogende effect bij mij althans nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanivano
Mijn Edwin Jagger DE89 en Derby Premium mesjes zijn zaterdag aangekomen.
Ondertussen al 2x mee geschoren, en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt!

Geen enkele keer gesneden, maar misschien ben ik gewoon nog extra voorzichtig?
Ik scheerde me in het verleden altijd met de Gilette casettes, en dit scheerresultaat is minstens even goed, zo niet beter.

Ik heb het gevoel dat het misschien nog iets gladder kan.. Ik heb er ook 1 Feather mesje bij gekregen als sample, dus misschien moet ik die ook maar eens uitproberen.

Voorlopig heb ik het scheren enkel kunnen doen met mijn Proraso scheerschuim.
Mijn scheercrèmes en kwast had ik besteld via een andere website (johnbeerens.com), desondanks er levering werd beloofd de volgende dag, (donderdag besteld), heb ik deze nog niet mogen ontvangen.
Hopelijk vandaag dus, dan kan ik vanavond de scheercrèmes en kwast eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hkoning schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:45:
Ik vind de TOBS van Sandalwood heerlijk maar zoals gewoonlijk is dit subjectief.

Er zijn veel verschillende Sandalwood geuren in de omloop, zo heb je de Kaneelachtige geuren van Cyril R Salter en Vulfix waarbij vermeld moet worden dat sommigen slecht tegen de kaneel kunnen en soms wat irritatie hiervan ondervinden.
Dan komt de combinatie met Cederhout regelmatig voor en dan moet je denken aan een wat rokerige Sandalwood geur hiervan zijn de Castle Forbes en Sweyn Forkbeard voorbeelden van.

Daarnaast heeft bijna elke zeepmaker zijn eigen interpretatie van Sandalwood waarbij die van DR Harris, Stirling en zoals Wilco al roemde die van TFS mij zeer goed bevallen.

Aluin is een astringent dus heeft een uitdrogende en ontsmettende werking. Echter als je na het scheren de natte huid even inzeept met het aluin blokje paar tellen laat zitten en vervolgens goed afspoelt met koud water is het uitdrogende effect bij mij althans nihil.
Interesse om hem over te kopen van me?

Bij mij hoeft aluin er maar een paar seconden op te zitten en meteen al heel droog, ook als ik het daarna goed afspoel, maar ja iedere huid is anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 15-07-2019 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkoning
Yanivano schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:36:
Mijn Edwin Jagger DE89 en Derby Premium mesjes zijn zaterdag aangekomen.
Ondertussen al 2x mee geschoren, en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt!

Geen enkele keer gesneden, maar misschien ben ik gewoon nog extra voorzichtig?
Ik scheerde me in het verleden altijd met de Gilette casettes, en dit scheerresultaat is minstens even goed, zo niet beter.

Ik heb het gevoel dat het misschien nog iets gladder kan.. Ik heb er ook 1 Feather mesje bij gekregen als sample, dus misschien moet ik die ook maar eens uitproberen.
Als ik je een advies mag geven laat dat Feather mesje nog even in zijn verpakking zitten tot je het DE scheren redelijk onder de knie hebt.
Feather is één van de scherpste mesjes die er te verkrijgen zijn en zelfs voor redelijk ervaren scheerders soms net een brug te ver.

Als je de scheertechniek geheel eigen heb gemaakt zal je bemerken dat je dan automatisch overal de juiste scheerhoek aanhoudt en zal het resultaat ook verbeterd zijn.
Dus oefenen en geduld en niet door middel van druk op de krabber te zetten zo trachten een beter resultaat te bereiken want dat leidt tot irritatie en scheerbrand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Yanivano Wat hij ^^ zegt. Heb geduld en blijf oefenen.
Bij mij had ik bij de eerste 10 keer zeker geen gelijk of beter resultaat als met een Mach 3.
Dus je bent op de goede weg.

Blijven oefenen en je zal een resultaat krijgen wat je met een cassette systeem nooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
Hkoning schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:55:
[...]

Als ik je een advies mag geven laat dat Feather mesje nog even in zijn verpakking zitten tot je het DE scheren redelijk onder de knie hebt.
Feather is één van de scherpste mesjes die er te verkrijgen zijn en zelfs voor redelijk ervaren scheerders soms net een brug te ver.

Als je de scheertechniek geheel eigen heb gemaakt zal je bemerken dat je dan automatisch overal de juiste scheerhoek aanhoudt en zal het resultaat ook verbeterd zijn.
Dus oefenen en geduld en niet door middel van druk op de krabber te zetten zo trachten een beter resultaat te bereiken want dat leidt tot irritatie en scheerbrand.
Bedankt voor de tips, ik zal nog even wachten met het Feather mesje.

Gisteren dus de crèmes en kwast ontvangen, ik kon uiteraard niet wachten en dezelfde avond opnieuw beginnen scheren. Een kommetje erbij gehaald en ik wou als eerste de tube Proraso Sandalwood uitproberen (de geur beviel me erg goed, heb er nog de hele avond plezier van gehad)!

Een streepje crème van ongeveer 2 à 3 cm in het kommetje, kwast wat nat gemaakt met lauw/warm water en beginnen opkloppen. Dit ging al bij al vrij vlot, ik kreeg best snel een mooi schuim. Naar mijn gevoel ging het vlotter/sneller als ik de kwast een klein beetje aandruk en snel heen en weer ga. (Ik probeerde eerst rondjes te draaien zoals ik in sommige filmpjes gezien heb, maar dan leek ik minder goed resultaat te krijgen?)

Gezicht een beetje nat gemaakt en daarna het schuim aanbrengen met de kwast. Dit heb ik voornamelijk met de zijkant van de kwast gedaan, wellicht niet echt de bedoeling, maar ik vond de punten van de kwast nog erg hard/stroef, dit moet wellicht nog wat ingewerkt worden en dat hij dan automatisch wat zachter wordt?

Ik was ook wel erg verrast van de hoeveelheid schuim die ik kreeg met het beetje crème wat ik genomen had. Ik had genoeg om mezelf 3x opnieuw in te zepen, wat ik uiteindelijk ook gedaan heb omdat ik toch alle tijd had en nog wat wou oefenen om alle resterende stoppels weg te krijgen. Dit is dan ook mijn gladste scheerresultaat tot nu toe geweest!

Ik denk dat ik wel een beetje te enthousiast ben geweest wat betreft het scheren, ik begon namelijk toch wat last te krijgen van scheerirritatie in mijn hals. Wellicht niet onlogisch aangezien ik me van zaterdagavond tot maandagavond 3x geschoren heb, en ik er normaal altijd minstens 1 dag tussen laat.

Ik heb nog een 'vreemd' vraagje wat betreft de varkenskwast. Mijn vrouw vindt namelijk dat deze kwast verschrikkelijk hard stinkt, terwijl ik dit zelf totaal niet merk naar mijn gevoel. Ik veronderstel dat die oorspronkelijke geur er ook nog wel uit gaat nadat de kwast een tijdje is gebruikt met verschillende crèmes/zepen?

Bij deze het niet zo beknopte verhaal van mijn DE scheerervaring. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkoning
Ik denk ook dat je wat te enthousiast aan het scheren geslagen ben :) :)

Te vaak scheren met waarschijnlijk nog niet de juiste scheertechniek staat garant voor irritatie :'(

Zoals je al aangeeft voelt de kwast hard aan en stinkt dit is echter normaal.
De haar uiteinden splitsen na ongeveer 20 á 25 keer gebruik en dan is meestal ook wel de vieze geur van de kwast af.
Een tip om de vieze licht snel weg te krijgen is hem als hij vol is met zeep niet uit te spoelen maar zo weg te zetten tot de volgende scheerbeurt.
Trouwens dat drukken op de knot moet je niet te hard en te vaak doen daardoor kunnen de haren breken.
Je moet de kwast een minuutje voordat je gaat opschuimen met zijn haren (zeg voor 3/4 van de loft) onder lauw water zetten en de kwast zuigt zich dan vol water.
Dan het overtollige water voorzichtig eruit schudden en gaan opschuimen en door diezelfde “zuigende werking vult de kwast zich geheel met zeep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Een kleine tip, als je wilt scheren met DE mesjes en je wilt niet te veel geld uitgeven, kijk dan eens naar een oude Schick Krona, ik heb de mijne samen met een Gillette Slim Twist voor 12,50 gescoord op Marktplaats, beide zijn fijne scheermessen, maar de Krona voldoet net iets beter, en zijn mechanisme werkt foutloos, waar de Gillette een lui deurtje heeft, het sluit wel maar pas na een paar extra draaien aan de ring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IH7Ak3EuA6P2IKJDiFdevLDf/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:02
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/66688254_2339966432764829_5776357196346425344_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_eui2=AeHJBqobz_ORqxeqppsCCol-m2bH1Z5c2Yy6wamWyT9KQcsUFTviWjwfJ-vOctbYGI1mWDUbQxyo1OGt1mTqzJlbqvxFTEBEzn9kSOWgwAqVpg&_nc_oc=AQn0ySsQa8OWM_H0Efjh-08cY2Y8Z1uevtMVPpkceEV91fq0zUqoPVB0sGWXFU_NpsvwJKf3wsK4lcunZWIjnyce&_nc_ht=scontent.fams1-1.fna&oh=ae7aef0c3cace68f96cd8fe211bdebbe&oe=5DED2806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
RoosW schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Tja zo begon ik ook, heb nu een kleine collectie.. Een heel goede zeep met een geweldige geur (en liefst bijbehorende AS) maakt het gewoon helemaal af. O ja, en er zijn gewoon zoveel, zoooo veeeeeel betere scherende en ruikende zepen als Proraso. Doe jezelf een plezier, koop wat samples bij Shavedash oid van wat grote namen als Stirling, Noble Otter, Catie's Bubbles of één van de vele andere zepen, om te beginnen kun je met elk sample een flink aantal malen scheren, en je hebt voor niet te idioot veel geld flink wat variatie.
Het verschil in schuim, geur en glijlaag is groot, de Proraso staat bij mij tegenwoordig ongebruikt in de hoek stof te vergaren.
Ik heb ook wel interesse in zepen met bijpassende aftershave.
Heb je hiervoor bepaalde websites die je kan aanraden waar je de zepen met de bijpassende aftershaves makkelijk kan vinden? Of ga jij zelf telkens op zoek als er een zeep is die je lekker vindt of er ook een bijpassende aftershave is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Yanivano schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:18:
[...]

Ik heb ook wel interesse in zepen met bijpassende aftershave.
Heb je hiervoor bepaalde websites die je kan aanraden waar je de zepen met de bijpassende aftershaves makkelijk kan vinden? Of ga jij zelf telkens op zoek als er een zeep is die je lekker vindt of er ook een bijpassende aftershave is?
Alles van buiten de EU kun je de Alcohol houdende aftershaves wel vergeten, maar zoals vermeld in de Topic Start Post, kun je wel degelijk de zepen en de Aftershave Balms van diverse merken krijgen bij de daar vernoemde winkels.
Voor Samples:
https://shavedash.com/
Maar bezint eer gij begint, en besluit wat voor soort geuren je eerst wil proberen, en kies dan over de diverse merken. Ik had geen idee, en bestelde de vreemdste dingen enkel omdat de namen leuk klonken. Dat heb ik wel afgeleerd, er zijn er teveel om allemaal te proberen, veel te veel, dus een beetje een doel stellen is niet verkeerd. Begin met die zaken die jij het lekkerst vind ruiken, Citrus of Sandalwood, lavendel of kruidig, er is zoveel te kiezen :-)
Als je dan zover bent;
https://www.maggardrazors.com/ voor en wijd spectrum US zepen met heel redelijke verzendkosten, en verzend 'douane vriendelijk'
https://shavingtime.co.uk/ Voor meer Stirling keuze (wel duurder als de US, maar geen btw en douaneheffingen) hier ook de zepen, bad/douche gel en dergelijke.
https://www.etsy.com/sear...&as_prefix=shaving%20soap
Maar let bij deze op waar iets vandaan komt, de verzendkosten kunnen flink oplopen. Filter op EU zetten om onaangename douane interesse in je nieuwe aankopen te vermijden helpt dan om onaangename verrassingen te voorkomen.
Je kunt natuurlijk ook kijken bij de diverse Nederlandse winkels, de Topic Start post noemt er een aantal, en via Amazon.de kun je ook één en ander scoren.
Maar belangrijk is om eerst een beeld te hebben van wat je wilt kopen, en dat gaat het best via samples of een behulpzame mede scheerder met veel keuze om eens een 'snuffel stage' te houden.
Ik hoop dat je hier wat mee uit de voeten kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Mijn laatste aankoop, een Marblewood Tuxedo van J&T :-D Een hele fijne borstel, de richel op de kwast valt keurig tussen wijs en middelvinger en maakt het erg makkelijk de kwast stabiel en zeker te gebruiken. De Tuxedo knoop is wel een tikje diep ingezet, maar de waarlijk fluweelzachte haareinden zorgen ervoor dat dat geen probleem is. Vandaag ingewijd met Noble Otter - Monarch, altijd goed voor een koninklijke scheerbeurt :-D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E2fIG0TxU2XG2BIxDiQQmt8t/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanivano
Gisteren geschoren met deze:

Sicilian Lime

Fris, zacht geurtje, voor mij persoonlijk zelfs wat te zacht. Ging wel vlot om mooi schuim mee te maken.

Ik denk dat ik persoonlijk wat meer neig naar iets sterkere geuren waar je wat langer plezier van hebt, deze geur rook ik vrij snel zelfs niet meer naar mijn gevoel.

De Sandalwood geur lijkt dan toch meer mijn ding te zijn.

Bij 1 van de volgende scheerbeurten de Oak Moss variant eens uitproberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Yanivano schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:06:

Ik denk dat ik persoonlijk wat meer neig naar iets sterkere geuren waar je wat langer plezier van hebt, deze geur rook ik vrij snel zelfs niet meer naar mijn gevoel.

De Sandalwood geur lijkt dan toch meer mijn ding te zijn.

Bij 1 van de volgende scheerbeurten de Oak Moss variant eens uitproberen!
Als je van sterkere geuren houd kan ik je in de richting van Stirling Soap co. wijzen en Barrister&Mann waarbij de geuren van de eerste mij het meest aanstaan, maar dat is zoals gewoonlijk, persoonlijk ;-)
Mijn persoonlijke favorieten van Stirling: Varen (een fougère geur), Margaritas in the Arctic, Sharp Dressed Man & Rambling Man, maar ook de Spearmint kan ik je aanraden, al is dat een wat 1 dimensionale geur, nl net als de Spearmint kauwgom. De 'Man' geuren van Stirling schat ik in op een 7/10 geur sterkte, de MitA 8/10 en de Varen + Spearmint beide een 10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
RoosW schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Als je van sterkere geuren houd kan ik je in de richting van Stirling Soap co. wijzen en Barrister&Mann waarbij de geuren van de eerste mij het meest aanstaan, maar dat is zoals gewoonlijk, persoonlijk ;-)
Mijn persoonlijke favorieten van Stirling: Varen (een fougère geur), Margaritas in the Arctic, Sharp Dressed Man & Rambling Man, maar ook de Spearmint kan ik je aanraden, al is dat een wat 1 dimensionale geur, nl net als de Spearmint kauwgom. De 'Man' geuren van Stirling schat ik in op een 7/10 geur sterkte, de MitA 8/10 en de Varen + Spearmint beide een 10/10
Bedankt voor de tips!

Ik ben het al meteen even aan het bekijken.
Kan je een winkel aanraden waar ik iets van Stirling of Barrister&Mann zou kunnen verkrijgen?

Ik heb zelf al wat liggen opzoeken, enige waar ik het vlot blijk te vinden (met aanvaardbare shipping prijzen), is bij Maggard Razors. Moet ik hier nog rekening houden met eventuele extra douane kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
Toevallig iemand ook al ervaring met Le Père Lucien zepen?
Deze vind ik ook wel interessant, ben ook aan het overwegen om deze eens uit te proberen.

Edit: Net 2 LPL zepen besteld via het UK: The Shaving Room forum, ben benieuwd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Yanivano op 18-07-2019 15:56 . Reden: update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Nou B&M Seville is ook erg fijn kan ik je vertellen ;). Lekkere zomerse geur. De geuren van Australian Private Reserve zijn ook best sterk, ze hebben vandaag een nieuwe zeep uitgebracht in samenwerking met Storybook Soapworks, Fresca Intensa. Meer Europees zou ook kunnen kijken naar TFS
Yanivano schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:40:
Deze vind ik ook wel interessant, ben ook aan het overwegen om deze eens uit te proberen.

Edit: Net 2 LPL zepen besteld via het UK: The Shaving Room forum, ben benieuwd :)
Maggard

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 18-07-2019 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkoning
Yanivano schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:27:
[...]

Bedankt voor de tips!

Ik ben het al meteen even aan het bekijken.
Kan je een winkel aanraden waar ik iets van Stirling of Barrister&Mann zou kunnen verkrijgen?

Ik heb zelf al wat liggen opzoeken, enige waar ik het vlot blijk te vinden (met aanvaardbare shipping prijzen), is bij Maggard Razors. Moet ik hier nog rekening houden met eventuele extra douane kosten?
Néé Maggard verzend douanevriendelijk.
Normaal gesproken ga je bij een bedrag vanaf € 22 douanekosten betalen en alleen de aanmeldkosten bedragen al hiervoor € 13 dit nog los van de importheffing.
Yanivano schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:40:

LPL daarvan zijn de geuren wisselend sterk van bijvoorbeeld de Abrikoos verdwijnt de geur bijna helemaal bij het opschuimen terwijl bij de Oud Neroli de geur redelijk overeind blijft.
Het is wel een zeep met goede scheereigenschappen.

De zeep is trouwens ook via Nederlandse webshops te verkrijgen soms is dat wat voordeliger gelet op de verzendkosten.

[ Voor 33% gewijzigd door Ardana op 18-07-2019 19:03 . Reden: Posts samengevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkoning
Svp niet dubbel-posten. Ik heb deze keer je posts samen gevoegd, graag een volgende keer zelf doen :)

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 18-07-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
Hkoning schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:46:
[...]

LPL daarvan zijn de geuren wisselend sterk van bijvoorbeeld de Abrikoos verdwijnt de geur bijna helemaal bij het opschuimen terwijl bij de Oud Neroli de geur redelijk overeind blijft.
Het is wel een zeep met goede scheereigenschappen.

De zeep is trouwens ook via Nederlandse webshops te verkrijgen soms is dat wat voordeliger gelet op de verzendkosten.
Vetiver en Oud Neroli zijn de geuren die ik heb besteld, licht gebruikt de zepen. Hij gooit er ook nog een aantal verschillende mesjes bij.
Valt wel mee voor 30 pond inclusief verzending denk ik dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Hkoning schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:43:
[...]

Néé Maggard verzend douanevriendelijk.
Normaal gesproken ga je bij een bedrag vanaf € 22 douanekosten betalen en alleen de aanmeldkosten bedragen al hiervoor € 13 dit nog los van de importheffing.
Voor pakketten tot en met € 22 betaalt u niets extra's - Eventuele verzend- en verzekeringskosten tellen niet mee voor die € 22.
Voor pakketten van meer dan € 22 moet u wél betalen - Btw bijvoorbeeld. En als uw pakket meer waard is dan € 150 óók invoerrechten. Beide rekent u af met uw bezorger.

Onder de 150 valt het nog wel mee dus. Maar goed, nog nooit problemen met Maggard pakjes gehad ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67810610_2346751068753032_7699835248770547712_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQn7WpNKnfqgXFtWgjQ7Zi-KFl_qTDXxvlwYUdZtiwC7WfvGF0Y3m-TrrWgYz5-VFE33nD78vFziuB43R1q6HWuK&_nc_ht=scontent.fams1-1.fna&oh=d5023341d5541df53d76a586b853e32a&oe=5DB73FD7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Mijn NOS krabber is aangekomen, maar geleverd bij de buurman die natuurlijk niet thuis is... Als hem heb zal ik wat foto's en mijn ervaring posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:21:
Mijn NOS krabber is aangekomen, maar geleverd bij de buurman die natuurlijk niet thuis is... Als hem heb zal ik wat foto's en mijn ervaring posten...
Leuk, ik ben heel nieuwsgierig :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
@Lampuhkap Dat ziet er trouwens er "klassiek" uit en in dit geval is dat een compliment :) Wat is dat voor krabber?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Had de laatste tijd moeite om een mooi schuim te krijgen met mijn bak aan stirling zepen.

Dus vandaag de borstel wat korter geladen (20 sec). Maar ik zat niet goed op te letten er lag nog best een plas water in de scuttle.
K*t dacht ik, nou ja nu kan ik er niets meer aan doen we gaan maar draaien.

En BAM top schuim. Ik wist dat Stirling zepen water lusten maar dit was een boel.

Dus korten laden en meer water.
En trouwens de Lemon chill glacial was heerlijk om meer te scheren en lekker verkoelend. Volgende keer de Wintergreen Glacial proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanivano
Deze is net toegekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yuN36Pd41hiehAisVhPGeuNY/full.jpg

Vanavond eens uitproberen, ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
FeronIT schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:02:
@Lampuhkap Dat ziet er trouwens er "klassiek" uit en in dit geval is dat een compliment :) Wat is dat voor krabber?
Roedter 1909, wat eigenlijk een afgekeurde Fatip is. De koppen zijn de smal, daardoor heb je enorme blade exposure en is dat ding superagressief. Scheert daarentegen met wat oefening wel superglad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Vanaf 7 Augustus start de verkoop, ik zou zeggen koop wat je kunt, de Brexit nadert en dan is het weer over.
https://shavingtime.co.uk/collections/aftershave-splashes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
Vandaag mij "Ideal" NOS 2002 ontvangen, met aankoopbewijs en al _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NUuHD9O.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E7eG5LV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C0C52FP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/waH5PqB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1N88kgj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5re1UGu.jpg

Ziet er nog als nieuw uit en loopt soepel en een gratis setjes Voskhod mesjes erbij. Morgenochtend eens proberen, ben benieuwd hoe de Russen zich scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Een verstelbare zelfs, post morgen eens hoe hij bevallen is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanivano
SOTD - Zalige scheerbeurt met dit kruidig zeepje, een aanrader wat mij betreft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vPya8voLBoUcjIhikgHsuNWl/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
RoosW schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:35:
Een verstelbare zelfs, post morgen eens hoe hij bevallen is :-)
Vanmorgen geschoren met deze krabber, met mij favo mesjes Personna. Het is mijn eerste verstelbare krabber en mijn eerste krabber met vlindersluiting, maar het ging helemaal soepel. Ik zal nog moeten kijken welke instelling mij het beste bevalt.
Wat me wel opviel was dat de krabber bijna geen geluid maakt, normaal hoor ik altijd de mesjes door de haren heen snijden, maar dat nu bijna niet het geval :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Vanmorgen geschoren met deze krabber, met mij favo mesjes Personna. Het is mijn eerste verstelbare krabber en mijn eerste krabber met vlindersluiting, maar het ging helemaal soepel. Ik zal nog moeten kijken welke instelling mij het beste bevalt.
Wat me wel opviel was dat de krabber bijna geen geluid maakt, normaal hoor ik altijd de mesjes door de haren heen snijden, maar dat nu bijna niet het geval :? ...
Oef, dat is jammer, ikzelf vind de audio-feedback erg plezierig aangezien ik nog wel eens moeite heb met de juiste scheerhoek vasthouden/vinden.
Is het scheer resultaat wel naar wens?

Mijn Chinese Futur Clone van Qshave is het luidst in dit opzicht, zal de enorme (holle) kop wel zijn die het geknisper versterkt, ik heb ook een paar krabbers die je helemaal niet hoort, een soort stealth krabbers, daar moet ik ook altijd op gevoel minder goed geschoren plekjes wegwerken na drie gangen.

[ Voor 17% gewijzigd door RoosW op 24-07-2019 11:18 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
@RoosW Ik vind dat zelf ook erg prettige, ondanks dat was het scheerresultaat top :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Charcoal level 2
  • Lord Classic (3)
  • Yaqi - Evil Zebra
  • Chiseled Face - Ghost Town Barber (sample)
  • Van der Lovett - Aftershave Balm - Sailors Blend
Na twee pogingen en nog steeds stoppels na elke scheerbeurt wou ik eigenlijk deze Charcoal doorverkopen, maar besloot (een zekere hr. Koning deelde mij mede dat je minimaal 5 x moet scheren met een krabber voor je een oordeel kunt geven) er nog een poging aan te wagen, BBS & DFS, dit maal in een stille badkamer, geen lopend water, geen muziek, en wat onthulde de minuscule audio feedback van deze krabber? Dat ik een andere hoek moest gebruiken. 7(8)7 :F
De zeep was knudde, de droge geur prima, maar nat vond ik hem niet lekker, en het schuim was middelmatig (of ik ben gewoon te kieskeurig na de MdC, Stirling & KEPINKH zepen :P )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yZ3cHPkcaoeAGMUzO20VLfa3/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Hier was ik wel aan toe zeg! Een lekkere frisse shave met een heerlijke mentholhoudende splash om het af te ronden! Tijdelijke, maar fijne verkoeling!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67236194_2353868521374620_1769687329527562240_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQkNyV9VlC_cVijGLB6UyX2B1GGtbkOUD9qxOYsSMdiGJbl3Od2tJtosbRbjLH-srDwsdnd-_9UGMwdqmhVNR59b&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=b3d6d8132ddb66030addac84ec0f1db9&oe=5DAF82B1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
Lampuhkap schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:27:
Hier was ik wel aan toe zeg! Een lekkere frisse shave met een heerlijke mentholhoudende splash om het af te ronden! Tijdelijke, maar fijne verkoeling!
5x per dagen scheren om maar een beetje koel te blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
_O-
FeronIT schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:54:
[...]

5x per dagen scheren om maar een beetje koel te blijven
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yanivano
Gisteren geschoren met Le Père Lucien: Vetiver.

Hier ben ik persoonlijk minder enthousiast over.
Zeker geen slecht zeepje - Maar het schuim en de geur vond ik persoonlijk toch een stukje minder dan de zeep die ik daarvoor had geprobeerd, om maar een vergelijking te maken (Abbate y la Mantia: Vulcano).

De geur doet het voor mij gewoon niet helemaal, had denk ik iets hogere verwachtingen.
Morgen eens de Oud Neroli uitproberen van LPL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
Zepen, maar vooral geuren, zijn erg persoonlijk. Zelf maakt de geur van een zeep niet zo heel veel uit :o, als het maar lekker schuimt en glijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:54:
Zepen, maar vooral geuren, zijn erg persoonlijk. Zelf maakt de geur van een zeep niet zo heel veel uit :o, als het maar lekker schuimt en glijdt.
Het is inderdaad heel persoonlijk, voor mij is de geur doorslaggevend, ik heb zepen die ik gewoon enkel om de geur graag gebruik. Dat ze toevallig ook heel beste scheerzepen zijn is helemaal ok, maar in mijn aankopen staat geur altijd op nr 1.
Mijn Favorieten?

Stirling - Varen
Stirling - Margaritas in the Arctic
Noble Otter - Monarch
Dr K - Energy Kell's Original - Energy

Jawel een foutje inderdaad @Hkoning

[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 26-07-2019 17:00 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkoning
Voor mij geldt dat de combinatie geur en kwaliteit van het schuim allebei belangrijk zijnen gelukkig is er genoeg keuze in deze categorie.

Wilco DR K Energy?? Kleine vergisssing vermoed ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Vandaag in de supermarkt in Frankrijk dit opgepikt. Weet nog niet of ik de krabber zelf ga gebruiken of cadeau ga geven. Was geloof ik 13,50. De zeep was 1 euro en ruikt iig lekker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IwR3JA3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Nice, is dat de metalen variant van de Wilkinson die ze in Nederland voor 3,50 verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkoning
Helaas vind ik de Monsavon zelfs zijn € 1 niet waard door de zwaar chemische lavendel lucht, dit is één van de weinige zepen waar ik me niet mee kan scheren............maar geuren en beleving er is niets zo subjectief. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
FeronIT schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:48:
Nice, is dat de metalen variant van de Wilkinson die ze in Nederland voor 3,50 verkopen?
Variant, ik zou zeggen de enige overeenkomst die de zwarte plastic krabber en deze hebben dat ze van Wilkinson zijn.

Deze is volledig van metaal en heeft een vlinder sluiting.
Hkoning schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:02:
Helaas vind ik de Monsavon zelfs zijn € 1 niet waard door de zwaar chemische lavendel lucht, dit is één van de weinige zepen waar ik me niet mee kan scheren............maar geuren en beleving er is niets zo subjectief. _/-\o_
Voor 1 euro kon ik hem in ieder geval niet laten liggen, we gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
De krabber lijkt mij dan niet verkeerd... Ben benieuw hoe de zeep bevalt...

Geniet van je vakantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67445798_2362553683839437_2353882725225594880_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_eui2=AeFSgGf-DCtuCdWoUikyHRQqQkylyD0IdlfCJBG8ZyEm3PCNcRWtx6kj1rNrqk4Sk5z9W9KYRqa50VePESeKVzOVYNHU7iNtOHr8UHqp7uHInA&_nc_oc=AQkc9QfP_FVyvciJQKyquTZ78lxoEnpr5xjHjNclJXZQiAE05MQVj5lWIFmm7A1QJU9Uw2E2s6oy7hL6WipP1mDC&_nc_ht=scontent.fams1-1.fna&oh=68c1f050d9ecfd5ac87a9995fd206604&oe=5DE21FFD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/prTNMkyoTUsHDZb345dOTodV/full.jpg

Een aankoop uit Frankrijk, redelijk compleet, ik ben benieuwd hoe hij scheert :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
@RoosW Dat ziet er antiek uit... Welk bouwjaar?

Vind je het niet zonde om zoiets te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkoning
Mooie krabber Wilco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:20:
@RoosW Dat ziet er antiek uit... Welk bouwjaar?

Vind je het niet zonde om zoiets te gebruiken?
Tussen 1920 & 1930, nee helemaal niet, als het bijna 100 jaar gebruik overleefd heeft zal met enige voorzichtigheid mijn roulatie er geen schade aan doen, mijn Gillette Big Fellow die om en nabij de zelfde leeftijd heeft heb ik vanmorgen nog gebruikt, heerlijk mee geschoren.

@Hkoning Dank je, een Etsy aankoop, ik kwam daar overigens ook een Darwin tegen, maar de verkoper wilde er iets van 750 Euro voor hebben.. Verdomd mooi ding, dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
@RoosW €750 8)7 8)7 8)7 Wat een geld, dat zou ik toch echt niet uitgeven aan een "scheermes". Zoiets koop je dan toch ook alleen maar als belegging, want de prijs zal zich niet vertaling in scheercomfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:27:
@RoosW €750 8)7 8)7 8)7 Wat een geld, dat zou ik toch echt niet uitgeven aan een "scheermes". Zoiets koop je dan toch ook alleen maar als belegging, want de prijs zal zich niet vertaling in scheercomfort
Ach, ik heb op ebay 1500$ voorbij zien komen voor een Wolfman, het is maar net wat je er voor over hebt. Daar mee vergeleken is de Darwin een koopje ;-)
Ik jaag liever op betaalbare exemplaren, ook met een klein budget zijn er prima koopjes te vinden, die prachtige Gillette uit de 1920-30 een paar posts hierboven heeft mij slechts 14,99 euro gekost, ik huppel dan ook zeer tevreden door het huis nu, zeker na ook deze te hebben gescoord voor een vergelijkbaar bedrag. Voorlopig weer even klaar met kopen, behalve als ik in Duitsland iets tegen kom :-D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JyZFLYEvpTomeOqyaH3bT51E/full.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door RoosW op 30-07-2019 12:38 . Reden: Toevoeging informatie ]

Pagina: 1 ... 22 ... 78 Laatste