Hkoning schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:55:
[...]
Als ik je een advies mag geven laat dat Feather mesje nog even in zijn verpakking zitten tot je het DE scheren redelijk onder de knie hebt.
Feather is één van de scherpste mesjes die er te verkrijgen zijn en zelfs voor redelijk ervaren scheerders soms net een brug te ver.
Als je de scheertechniek geheel eigen heb gemaakt zal je bemerken dat je dan automatisch overal de juiste scheerhoek aanhoudt en zal het resultaat ook verbeterd zijn.
Dus oefenen en geduld en niet door middel van druk op de krabber te zetten zo trachten een beter resultaat te bereiken want dat leidt tot irritatie en scheerbrand.
Bedankt voor de tips, ik zal nog even wachten met het Feather mesje.
Gisteren dus de crèmes en kwast ontvangen, ik kon uiteraard niet wachten en dezelfde avond opnieuw beginnen scheren. Een kommetje erbij gehaald en ik wou als eerste de tube Proraso Sandalwood uitproberen (de geur beviel me erg goed, heb er nog de hele avond plezier van gehad)!
Een streepje crème van ongeveer 2 à 3 cm in het kommetje, kwast wat nat gemaakt met lauw/warm water en beginnen opkloppen. Dit ging al bij al vrij vlot, ik kreeg best snel een mooi schuim. Naar mijn gevoel ging het vlotter/sneller als ik de kwast een klein beetje aandruk en snel heen en weer ga. (Ik probeerde eerst rondjes te draaien zoals ik in sommige filmpjes gezien heb, maar dan leek ik minder goed resultaat te krijgen?)
Gezicht een beetje nat gemaakt en daarna het schuim aanbrengen met de kwast. Dit heb ik voornamelijk met de zijkant van de kwast gedaan, wellicht niet echt de bedoeling, maar ik vond de punten van de kwast nog erg hard/stroef, dit moet wellicht nog wat ingewerkt worden en dat hij dan automatisch wat zachter wordt?
Ik was ook wel erg verrast van de hoeveelheid schuim die ik kreeg met het beetje crème wat ik genomen had. Ik had genoeg om mezelf 3x opnieuw in te zepen, wat ik uiteindelijk ook gedaan heb omdat ik toch alle tijd had en nog wat wou oefenen om alle resterende stoppels weg te krijgen. Dit is dan ook mijn gladste scheerresultaat tot nu toe geweest!
Ik denk dat ik wel een beetje te enthousiast ben geweest wat betreft het scheren, ik begon namelijk toch wat last te krijgen van scheerirritatie in mijn hals. Wellicht niet onlogisch aangezien ik me van zaterdagavond tot maandagavond 3x geschoren heb, en ik er normaal altijd minstens 1 dag tussen laat.
Ik heb nog een 'vreemd' vraagje wat betreft de varkenskwast. Mijn vrouw vindt namelijk dat deze kwast verschrikkelijk hard stinkt, terwijl ik dit zelf totaal niet merk naar mijn gevoel. Ik veronderstel dat die oorspronkelijke geur er ook nog wel uit gaat nadat de kwast een tijdje is gebruikt met verschillende crèmes/zepen?
Bij deze het niet zo beknopte verhaal van mijn DE scheerervaring.