Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:45
Interessante vergelijking die ik net op reddit tegenkwam wat een DE mesjes kost

shadowman12 wijzigde deze reactie 23-10-2019 18:55 (28%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
shadowman12 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

Ik in de eBay feedback zie ik wel wat mensen roepen over fake blades dus zou wel kunnen

Daarnaast zie ik dat Maggard en West Coast Shaving ze ook verkoopt, je zou daar is kunnen meebestellen om te vergelijken. Ik ga binnenkort ook bij Maggards wat halen dus zou ze ook voor je kunnen meebestellen en opsturen indien gewenst.

Maar ik zou deze vraag even stellen op een groot scheerforum zoals badger and blade of Damm fine shave, of de reddit wetshaving subreddit, denk dat je daar meer kans krijgt op een goed antwoord. Het is wel zo dat ieder mesje bij iedere persoon verschillend, sommige mensen zijn ook lyrisch over voskhod, die vindt ik ook erg tegenvallen (ook enorme trekken). Daarom zijn er ook sample sites zoals razorbladesclub.com. Ik weet dat @Harkos veel mesjes heeft getest, misschien kan hij er wat zinnigs over zeggen.
Dit was de reactie van de selller, al moet ik zeggen dat ik online ook niet kei hard bewijs lees dat ze fake zijn, wel dat niemand tevreden is over de text loze versie..
Volgens mij moeten er ook wel ebay verkopers zijn die de echte verkopen. :+

Thank you for your message.
First and foremost, please accept my most sincere apologies if the blades supplied do not meet your standards. However, they are purchased from the reputable dealers in Poland and I have every paperwork needed to provide to the interested parties should there be such need.

I am fully aware of the online discussion you are indirectly mentioning, but aside of personal opinions and obvious speculations I am yet to see any official P&G statement on the matter. I personally tried both versions and found them rather equal in quality.

That being said, in order to keep you, as the customer, fully satisfied, I will be more than happy to refund you in full, three euros isn't a big deal anyway.

Thank you again.
Arunas.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Dit was de reactie van de selller, al moet ik zeggen dat ik online ook niet kei hard bewijs lees dat ze fake zijn, wel dat niemand tevreden is over de text loze versie..
Volgens mij moeten er ook wel ebay verkopers zijn die de echte verkopen. :+
Ik wil je wel een pakje van mijn stash geven als je wilt.
Stuur maar een DM.

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:31
Dacuuu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:42:
Wie heeft hier polsilver super iridium mesjes? Ik heb er 5 van eBay gehaald

Ze zien er zo uit.. ik heb er 1 getest, en het scheert echt verschrikkelijk. Het trekt aan alle kanten, en ik ga de andere 4 die ik nog heb echt niet gebruiken, het doet gewoon zeer. Zijn dit fakes?
@koesie Heeft gelijk, zo zien die van mij er ook uit, je hebt fakes gekocht. Een echt risico als je ebay gebruikt, ik had van anderen een handelaar aangewezen gekregen als zijnde goed, doe melding op ebay en open een conflict.
Als je wilt kan ik wel een pakje van 5 in de post gooien zodat je echte kunt proberen. (PM me maar als dat zo is)

@shadowman12 Geen enkele reden om naar andere fora te verwijzen als dit hier ook opgelost kan worden, Wil je niet zo gepikeerd reageren... Je kan ook van een mug een olifant maken

Outerspace wijzigde deze reactie 24-10-2019 09:51 (6%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zo ooit fake Gilettes gekocht (100). Gelukkig is het niet zo duur :)

Ik heb de oude mesjes vroeger ooit gehad. Die scheerden wel heel fijn, maar ze waren toen al wat duurder omdat ze niet meer gemaakt werden dus ik heb die nooit bijbesteld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• thunderfury
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:57
Ik heb mijn twee Stirling zepen de laatste dagen met veel plezier gebruikt. Het duurt even voor ik een goed schuim krijg, maar dat komt vooral doordat ik altijd met te weinig water begin. Die zepen kunnen echt veel water verdragen. Verder wel een heerlijk scheerresultaat met een supergeur!
Zijn er trouwens geen Europese zeepmakers die een gelijkaardige prijs/kwaliteit leveren?

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:38

rolandos582

Gaming addict x)

thunderfury schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:17:
Ik heb mijn twee Stirling zepen de laatste dagen met veel plezier gebruikt. Het duurt even voor ik een goed schuim krijg, maar dat komt vooral doordat ik altijd met te weinig water begin. Die zepen kunnen echt veel water verdragen. Verder wel een heerlijk scheerresultaat met een supergeur!
Zijn er trouwens geen Europese zeepmakers die een gelijkaardige prijs/kwaliteit leveren?
Same, ik gebruik nu 2x de Stirling Haverford (Limited Edition) , je moet inderdaad wel even goed kloppen wil je een mooie schuimlaag krijgen en redelijk wat water maar de geur is inderdaad helemaal wat ik wil! Zeker ook mijn type zeep! O+

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• shadowman12
Misschien 3P uit Italie of Vitos. De prijs van Stirling is enorm goed.
Wickham Soap Co (een van mijn favorieten, vooral Apricus, zo'n lekkere geur)
Bij Vitos moet je wel van anijs houden ;)

Stirling kun je in de UK ook bestellen bij shavingtime, mocht je dat nog niet weten.

shadowman12 wijzigde deze reactie 24-10-2019 12:13 (24%)

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:38

rolandos582

Gaming addict x)

Halen jullie je Stirling zepen in de US of UK?

Ik zag dat shavingtime.co.uk ze ook verkoopt namelijk, ze hebben het volledige assortiment wel beschikbaar!

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• shadowman12
rolandos582 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:36:

Ik zag dat shavingtime.co.uk ze ook verkoopt namelijk, ze hebben het volledige assortiment wel beschikbaar!
Ik haal ze of bij Maggards of bij shavingtime.co.uk, verschilt. Shavingtime heeft volgens mij niet hele volledige assortiment, maar wel een groot deel.

• FeronIT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:25
Mijn slant krabber is vandaag aangekomen, precies deze

Een Russische dnepr-3, mooi in verpakking met 2 mesjes erbij. Morgenochtend proberen met mijn favo mesje, personna.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
RoosW schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

@koesie Heeft gelijk, zo zien die van mij er ook uit, je hebt fakes gekocht. Een echt risico als je ebay gebruikt, ik had van anderen een handelaar aangewezen gekregen als zijnde goed, doe melding op ebay en open een conflict.
Als je wilt kan ik wel een pakje van 5 in de post gooien zodat je echte kunt proberen. (PM me maar als dat zo is)

@shadowman12 Geen enkele reden om naar andere fora te verwijzen als dit hier ook opgelost kan worden, [mbr]Wil je niet zo gepikeerd reageren... Je kan ook van een mug een olifant maken[/]
Koesie has me gisteren al een berichtje gedaan. Bedankt voor je aanbod, maar hij stuurt me al wat op. 8)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• RoosW
Ik koop ze in de US bij Maggardrazors, meestal per twee, dat is prijstechnisch het gunstigst, en ze versturen douane vriendelijk.

@FeronIT Mooi ding, ik ben benieuwd hoe hij scheert!

RoosW wijzigde deze reactie 25-10-2019 10:57 (4%)

• thunderfury
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:57
@RoosW @shadowman12 Ik had inderdaad gezien dat ze de zepen zowel bij Maggard Razors als Shavingtime hebben. Ik heb mijn 2 zepen (en ASB) van Maggard Razors gekocht. Ik ben steeds eerder geneigd om de lokalere economie wat te steunen, dan het van de andere kant van de aardbol te halen, vandaar mijn vraag ;)

• FeronIT
RoosW schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:55:
[...]

@FeronIT Mooi ding, ik ben benieuwd hoe hij scheert!
Ja,is zeker een mooi ding. Op de een of andere manier houd ik wel de Russische ontwerpen, lekker no nonesens _/-\o_ . Vanmorgen mee geschoren, ging prima, niet super de luxe, maar het was ook maar een eenvoudige ochtendscheerbeurt 8) en geen luxe scheerbeurt. De hoek was even zoeken, maar daarna ging alles zoals het moet.

• RoosW
thunderfury schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:48:
@RoosW @shadowman12 Ik had inderdaad gezien dat ze de zepen zowel bij Maggard Razors als Shavingtime hebben. Ik heb mijn 2 zepen (en ASB) van Maggard Razors gekocht. Ik ben steeds eerder geneigd om de lokalere economie wat te steunen, dan het van de andere kant van de aardbol te halen, vandaar mijn vraag ;)
Ach, de Engelsen mogen ons niet zoals uit de Brexit blijkt, erg jammer, ik wou wat geld opzij zetten voor een paar Stirling Aftershaves & Splashes.

• shadowman12
RoosW schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Ach, de Engelsen mogen ons niet zoals uit de Brexit blijkt, erg jammer, ik wou wat geld opzij zetten voor een paar Stirling Aftershaves & Splashes.
We zouden een soort group buy kunnen doen en het via een Amerikaanse shipping service kunnen laten verzenden rechtstreeks via Stirling die alcohol mag verzenden. Mochten meer mensen Stirling Aftershaves en Splashes, ik denk dat dat de kosten dan om het even zijn.

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-12 16:49
Dacuuu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:42:
Wie heeft hier polsilver super iridium mesjes? Ik heb er 5 van eBay gehaald

Ze zien er zo uit.. ik heb er 1 getest, en het scheert echt verschrikkelijk. Het trekt aan alle kanten, en ik ga de andere 4 die ik nog heb echt niet gebruiken, het doet gewoon zeer. Zijn dit fakes? op internet stellen ze wel vaker de vraag als ik het zo lees, maar een echt antwoord krijg ik nou ook niet.
Op deze pagina hebben ze het er bijv ook over: https://www.theshavingroo...e-fake-posilver-si.34885/

Mijn eigen foto:
[Afbeelding]
Check je Whatsapp, maar ik kan nu al concluderen, fakes :D

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• FeronIT
Gisteren had ik bij de Hema scheermesjes gekocht, dat zijn inderdaad Personna mesjes, bij het inruimen viel me op dat dw mesjes van Bluebeards in precies dezelfde verpakking zit, zelfde doosje, zelfde lettertype voor het batchnummer. Volgens mij zijn dat dus ook personna mesjes.
Die Bluebeards heb ik gekregen bij de aanschaf van een Schavette ooit

• RoosW
Mijn zondagse scheerbeurt, zeer vermeldenswaardig is de zeep, als je Fougère geur zeep lekker vind, kan ik deze van harte aanbevelen d:)b . Hij heeft weliswaar niet de punch en staying-power van de Stirling Varen, maar het is een bovengemiddelde kwaliteitsgeur die net weer andere tonen voert als de andere zepen in dit geur spectrum. Hij staat dan ook minimaal naast de B&M Fougère Gothique, die ook een bovengemiddeld geur pallet voert, de laatste ruikt donkerder, meer gronderig (vandaar die naam en label opdruk), de Jungle Warrior is lichter qua toon, met een heel mooi afgerond geur beeld.

• shadowman12
RoosW schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:16:
Mijn zondagse scheerbeurt, zeer vermeldenswaardig is de zeep, als je Fougère geur zeep lekker vind, kan ik deze van harte aanbevelen d:)b . Hij heeft weliswaar niet de punch en staying-power van de Stirling Varen, maar het is een bovengemiddelde kwaliteitsgeur die net weer andere tonen voert als de andere zepen in dit geur spectrum. Hij staat dan ook minimaal naast de B&M Fougère Gothique, die ook een bovengemiddeld geur pallet voert, de laatste ruikt donkerder, meer gronderig (vandaar die naam en label opdruk), de Jungle Warrior is lichter qua toon, met een heel mooi afgerond geur beeld.

[Afbeelding]
Goed om te lezen, hij is ook naar mij onderweg ;)

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-12 16:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

RoosW schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:16:

[Afbeelding]
Ik heb een vriend die binnenkort terugkomt uit de VS, dit is inderdaad 1 van de setjes waarvan ik heb gevraagd of hij hem kon meenemen. Goed om te horen idd.

PSN: Denkoyugo

• RoosW
@Denko Graag gedaan!
@shadowman12 Ik ben benieuwd of ie je bevalt :-)

• shadowman12
RoosW schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:45:
@Denko Graag gedaan!
@shadowman12 Ik ben benieuwd of ie je bevalt :-)
Komt goed, je hoort van me als ik hem binnen heb. Heb hem dit keer bij Top of the Chain in Canada besteld omdat ie bij Maggard al uitverkocht was,en duurt een stuk langer helaas. Ze waren sowieso traag met verzenden en ze gebruiken een rare partij om te verzenden (Asendia)

• shadowman12
Ik heb net bij Maggards de volgende zeep besteld, omdat ik er best wel nieuwsgierig naar ben:
Australian Private Reserve/Storybook Soapworks Carnivale

Storybook Soapworks is een minder bekende zeepmaker, maar maakt toch erg goede zepen. En de samenwerking die ze doen met Australian Private Reserve pakt altijd erg goed uit naar mijn mening

De geur is gemaakt door Australian Private Reserve, een erg goede perfumer naar mijn mening. Ze hebben ook de geur gemaakt van Jungle Warrior.
Ik heb de Fresca Intensa zeep al, en die ruikt ook erg lekker. Hier vindt je een review

Ook heb ik deze scheerkwast (Leonidam Molten Sapphire) besteld, en die hoop ik snel binnen te krijgen. Gemaakt door Leonidam Brushes uit Italie. Normaliter verkoopt hij in drops in zijn etsy store, maar ik had er een paar gemist, dus heeft hij er speciaal een voor mij gemaakt.
Knoop is 26mm "two band badger"

shadowman12 wijzigde deze reactie 29-10-2019 17:03 (88%)

• RoosW
Dat is wel een heel mooie borstel..

• shadowman12
RoosW schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:01:
Dat is wel een heel mooie borstel..
Dank @RoosW. Ja kan niet wachten todat ik hem binnen heb. Leonidam heeft wel weer hele mooie borstels, ik zou zeggen kijk is in de reviews van zijn etsy store, daar zie je een selectie ;)

shadowman12 wijzigde deze reactie 29-10-2019 17:15 (35%)

• Lampuhkap
Eerst maar even pronken met mijn delivery van Barbiere di Figaro vanmiddag:

En daarop volgend mijn SOTD :D

Oh man, wat was ik hier aan toe zeg eej.

Dik een week baard weggeschoren met mijn Pearl reiskrabber met een Kai erin.

Mijn nieuwe Chubby ook vandaag begonnen aan zijn eerste scheerbeurt en dan uiteraard nog de Extro Egyptian Oudh.

De Chub is wel behoorlijk wat ik ervan verwachtte. Een uitstekend formaat handvat, zeer zachte tips en een hele stevige backbone.

Was wel even wennen na alle Yaqi syntheetjes van de afgelopen tijd. Er is meer druk nodig om de haren wat uit elkaar te laten waaien. Waarbij je met de Yaqi's eigenlijk niet hoeft te doen. Dat is even vreemd, maar als je dan ook dat goede punt gevonden hebt, man wat is het dan een genot om mee te kwasten.

De Oudh, oh man, wat heb ik daar van genoten.!

Heerlijk fris en zoet met een ondertoontje waar ik de vinger niet goed op kan leggen, maar WOW! Wat ruikt dat spul lekker!

De aftershave (heeft volgens mij een iets kleinere dripper in de fles gekregen) eerst even goed omgeschud (mixen, moet je bijna bij alle Extro ASjes wel even doen),

Het spulletje voelt wel weer heerlijk zacht aan voor het huidje, zou bijna zeggen romig, maar dat staat weer een beetje vreemd :P

Man man man, wat voelt dat lekker,weer zo'n gladde bakkes! Over een dag of 2 maar weer, maar dan met de Duke 3?

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:47

LankHoar

Professionele amateur

Gisteren lekker bij de barbier geweest. Was alweer 2 jaar geleden en trimmen van mijn baard kunnen ze toch echt netter dan ik zelf kan. Het nat scheren daarentegen: huid behoorlijk rood, en met mijn DE mesje is het resultaat gladder!

Zijn er ergens cursussen te volgen voor trimmen van baarden? Ik geef liever eenmalig een groter bedrag uit en dat ik het dan altijd zelf kan op eigen tijd, dan dat ik elke maand bij de barbier moet zitten..

• shadowman12
LankHoar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:17:
Gisteren lekker bij de barbier geweest. Was alweer 2 jaar geleden en trimmen van mijn baard kunnen ze toch echt netter dan ik zelf kan. Het nat scheren daarentegen: huid behoorlijk rood, en met mijn DE mesje is het resultaat gladder!

Zijn er ergens cursussen te volgen voor trimmen van baarden? Ik geef liever eenmalig een groter bedrag uit en dat ik het dan altijd zelf kan op eigen tijd, dan dat ik elke maand bij de barbier moet zitten..
Je zou even contact kunnen opnemen met scheersalon, ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen.

• RoosW
Mijn Scheerbeurt vandaag.

• Lampuhkap
Hey, die kwast heb ik hier ook staan :P

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:42

RBH

Wazzup?

Ik had dit topic al eens eerder gespot. En na afgelopen tijd erg veel last gehad te hebben van huidirritatie na het scheren besloten toch maar eens hier te posten. Ik heb redelijk heftige baardgroei, moet echt wel om de dag scheren wil ik er niet als een zwerver uitzien (zo noem ik het altijd maar, ik vind het geen mooie baardgroei. Wellicht zou dat ooit wel mooi kunnen worden hoor, maar glad is meer mijn ding :) ).

Waarschijnlijk vloeken in de tent hier - ik wist niet dat er zóveel scheerspul te krijgen was - maar ik scheer tot nu toe altijd met Gillette Fusion proglide mesjes, een scheerkwast van Art of Shaving en zeep van Vergulde Hand.

Ik denk dat ik mij toch wil gaan verdiepen in manieren om huidirritatie, ingegroeide haren en scheerpukkeltjes te gaan voorkomen, echter geen idee waar te beginnen. Heb de OP gelezen, maar alsnog. :D

Binnenkort sowieso maar even langs een barbershop gaan, dat lijkt me sowieso wel een toffe ervaring.

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-12 13:13
rolandos582 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:36:

Ik heb ze bij Stirling Soap in de USA zelf gehaald. Tot mijn grote schrik/vreugde accepteerden die bitcoin betalingen dus kon ik die ook nog eens inzetten d:)b

12 scheerzepen binnen, nieuwe borstel (dassenhaar) en een nieuwe safety razor. Geuren zijn wel echt out of this world. Frozen Tundra en Executive Man tot nu toe getest en damnnnnn. Spul werkt als een soort after shave want zonder dat ik iets opgedaan heb ruik ik het al de hele dag nog steeds.

• shadowman12
RBH schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:48:
Ik had dit topic al eens eerder gespot. En na afgelopen tijd erg veel last gehad te hebben van huidirritatie na het scheren besloten toch maar eens hier te posten. Ik heb redelijk heftige baardgroei, moet echt wel om de dag scheren wil ik er niet als een zwerver uitzien (zo noem ik het altijd maar, ik vind het geen mooie baardgroei. Wellicht zou dat ooit wel mooi kunnen worden hoor, maar glad is meer mijn ding :) ).

Waarschijnlijk vloeken in de tent hier - ik wist niet dat er zóveel scheerspul te krijgen was - maar ik scheer tot nu toe altijd met Gillette Fusion proglide mesjes, een scheerkwast van Art of Shaving en zeep van Vergulde Hand.

Ik denk dat ik mij toch wil gaan verdiepen in manieren om huidirritatie, ingegroeide haren en scheerpukkeltjes te gaan voorkomen, echter geen idee waar te beginnen. Heb de OP gelezen, maar alsnog. :D

Binnenkort sowieso maar even langs een barbershop gaan, dat lijkt me sowieso wel een toffe ervaring.
Sowieso is het belangrijk om de richting van je baardgroei te kennen en de eerste pass met de groei richting mee te scheren, en daarna pas er tegen in. Wellicht helpt een goede balm na het scheren ook na het scheren, misschien een goede pre shave zoals die Proraso of Noxema ook.

Na het scheren koud water over je gezicht doen kan ook nog wel is helpen.

Van Gilette hoor je vaak dat het irritatie kan geven, misschien is het ook om te overwegen om te gaan scheren met DE mesjes.

shadowman12 wijzigde deze reactie 31-10-2019 13:16 (8%)

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:42

RBH

Wazzup?

shadowman12 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

Sowieso is het belangrijk om de richting van je baardgroei te kennen en de eerste pass met de groei richting mee te scheren, en daarna pas er tegen in. Wellicht helpt een goede balm na het scheren ook na het scheren, misschien een goede pre shave zoals die Proraso of Noxema ook.

Na het scheren koud water over je gezicht doen kan ook nog wel is helpen.

Van Gilette hoor je vaak dat het irritatie kan geven, misschien is het ook om te overwegen om te gaan scheren met DE mesjes.
Thanks! Na het scheren doe ik eigenlijk altijd lauw water over mijn gezicht en droog het daarna af. Koud water kan ik ook nog wel proberen. Ik zal eens uitzoeken wat DE mesjes zijn. :)

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

RBH schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Thanks! Na het scheren doe ik eigenlijk altijd lauw water over mijn gezicht en droog het daarna af. Koud water kan ik ook nog wel proberen. Ik zal eens uitzoeken wat DE mesjes zijn. :)
Hou er ook rekening mee dat vergulde hand niet heel goed staat aangeschreven. Voor dezelfde prijs heb je tabac bijv. Die staat een stuk beter aangeschreven (als het jouw soort lucht is) of 1 van de 100en andere soorten.

• shadowman12
RBH schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Staat hier uitgebreid in de topic start vermeld. DE mesjes zijn double edge mesje, waarmee je scheert in een krabber/safety razor.

• govie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-12 08:21
Ik wil nog even erop attenderen dat ik met veel plezier Aluin van €2,-- al jaren gebruik. Het is ouderwets maar wel geurloos, wel zo prettig en het kost geen drol. Het is niet slimme technologie en heeft geen app nodig, wel erg prettig in gebruik.

Aluin is een eeuwenoud natuurlijk mineraal dat vroeger behoorde tot de standaarduitrusting in de scheerkist van de man des huizes. De aluinsteen werd namelijk gebruikt om het bloeden van kleine scheerwondjes snel te stoppen. Met het verstrijken van de tijd en de komst van betere scheerproducten is het mineraal helaas - onterecht - een beetje in de vergetelheid geraakt.

https://www.kruidvat.nl/k...or-men-aluinblok/p/759725
https://www.scheersalon.nl/aluin

de schuine tekst komt van scheersalon.nl

govie wijzigde deze reactie 31-10-2019 15:49 (14%)

• shadowman12
Denko schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Hou er ook rekening mee dat vergulde hand niet heel goed staat aangeschreven. Voor dezelfde prijs heb je tabac bijv. Die staat een stuk beter aangeschreven (als het jouw soort lucht is) of 1 van de 100en andere soorten.
Dat is echt onzin, vergulde hand is prima

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

shadowman12 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Dat is echt onzin, vergulde hand is prima
Van alle zepen die ik heb geprobeerd (stuk of 30 over 15 merken): met redelijke marge de slechtste. Droog, poederig, direct overslaand naar waterig. In principe prima ja, met Dove handzeep scheren gaat ook nog wel als je de lat laag genoeg legt.

• Hkoning
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-11 12:57
Denko schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Van alle zepen die ik heb geprobeerd (stuk of 30 over 15 merken): met redelijke marge de slechtste. Droog, poederig, direct overslaand naar waterig. In principe prima ja, met Dove handzeep scheren gaat ook nog wel als je de lat laag genoeg legt.
Wordt je opmerking hierboven als onzin beschreven maar ik ben het in ieder geval wel helemaal met jou eens dat de Vergulde Hand een scheerzeep is die op op diverse vlakken zoals verzorging absoluut niet de beste kwaliteit biedt.

• Lampuhkap

• shadowman12
Vandaag twee nieuwe scheerkwasten binnengekregen, eentje van Leonidam en eentje van Brad Sears/Morris Forndran met een handgemaakte knoop(hand-tied knot) door Lee Sabini (world-renowed knot maker). Met allebei heel blij

Leonidam Molten Sapphire (Two band badger)

Morris&Forndran Style 3 (26 mm finest badger) (handvat is van Ocean Mist Acrylic)

• Lampuhkap

• shadowman12
@RoosW
Hij is eindelijk binnen: Noble Otter Jungle Warrior

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

shadowman12 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Je zou even contact kunnen opnemen met scheersalon, ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen.
Standaard bieden ze alleen cursussen aan voor scheren met een klapmes, niet voor trimmen of DE. Heb een berichtje gestuurd en ben benieuwd. Ook geven ze aan dat wanneer je met 5-6 man bent ze dingen op maat kunnen maken, dus wellicht als er genoeg animo is hier kunnen we zoiets aanvragen? ;)

• shadowman12
LankHoar schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:24:
[...]

Standaard bieden ze alleen cursussen aan voor scheren met een klapmes, niet voor trimmen of DE. Heb een berichtje gestuurd en ben benieuwd. Ook geven ze aan dat wanneer je met 5-6 man bent ze dingen op maat kunnen maken, dus wellicht als er genoeg animo is hier kunnen we zoiets aanvragen? ;)
Ik zou ze even bellen en vragen naar Jeroen, als je het uitlegt en je bent bereid wat bij hem te kopen dan is hij altijd wel bereid te helpen.
Anders wordt het echt zo'n barbier cursus, die losse dingen zoals alleen scheren of trimmen van baarden is er niet.Of misschien gewoon aan je barbier vragen, misschien kan die het je uitleggen.

Dit is voorbeeld een partij waar ze die cursussen geven:
https://theoldschoolbarbe...ay-per-week-product-page/

shadowman12 wijzigde deze reactie 05-11-2019 19:00 (14%)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

shadowman12 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:55:
[...]

Ik zou ze even bellen en vragen naar Jeroen, als je het uitlegt en je bent bereid wat bij hem te kopen dan is hij altijd wel bereid te helpen.
Anders wordt het echt zo'n barbier cursus, die losse dingen zoals alleen scheren of trimmen van baarden is er niet.Of misschien gewoon aan je barbier vragen, misschien kan die het je uitleggen.

Dit is voorbeeld een partij waar ze die cursussen geven:
https://theoldschoolbarbe...ay-per-week-product-page/
Die laatste had ik gezien ja, van de mannen van Schorem. Alleen dan word je echt barbier, terwijl het heel anders is om iemand anders zijn baard te trimmen dan wanneer je zelf in de stoel zit. Je kunt niet makkelijk vanuit allerlei hoeken kijken etc. om te zien hoe dit of dat zit.

Ik zal even afwachten wat ik voor antwoord op mijn berichtje krijg, en anders een belletje plegen zoals je zei, bedankt voor de tip ;)

• ronnym
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 00:25
Mijn baardharen zijn erg dik en stug. Daardoor kan ik me helaas niet elke dag scheren en moet het beperken tot 1 keer per week. Dan zijn de haren lang genoeg waardoor er tijdens het scheren niet trekkerig is en mijn huid niet irriteert.

Sinds jaar en dag gebruik ik Astra mesjes en Taylor Bond Almond scheerzeep (zeer fijne, zachte en gladde zeep)

Nu beide zo goed als op zijn ben ik aan het kijken naar iets nieuws.

Welke mesjes en zepen zouden jullie me adviseren? Het me leuk om een sample pack te kopen van diverse zepen en mesjes alleen weet ik niet welke. :?

• shadowman12
ronnym schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:04:
Mijn baardharen zijn erg dik en stug. Daardoor kan ik me helaas niet elke dag scheren en moet het beperken tot 1 keer per week. Dan zijn de haren lang genoeg waardoor er tijdens het scheren niet trekkerig is en mijn huid niet irriteert.

Sinds jaar en dag gebruik ik Astra mesjes en Taylor Bond Almond scheerzeep (zeer fijne, zachte en gladde zeep)

Nu beide zo goed als op zijn ben ik aan het kijken naar iets nieuws.

Welke mesjes en zepen zouden jullie me adviseren? Het me leuk om een sample pack te kopen van diverse zepen en mesjes alleen weet ik niet welke. :?
Ik heb ook hele een zware baard (dikke,stugge haren) toen ik nog met DE mesjes scheerde, scheerde ik scheer me iedere dag met Feather mesjes en een open kam krabber (nu overgestapt naar een open mes)

Qua mesjes zou ik dan deze adviseren:
  • Feather
  • Kai
  • Gilette Nacet
  • Perma-Sharp Super
  • BIC Chrome Platinum
Dat zijn lekkere scherpe mesjes die een zware baard goed aankunnen. Op razorbladesclub.com kun je zelf een sample pack samenstellen en ook een mesje van elk bestellen.

Qua zepen is zo enorm veel keus, zonder te weten welke geuren je lekker vindt kan ik je echt niks adviseren. Er zijn personen die hebben meer dan 300 zepen, om een indicatie te geven hoeveel keus er is.
Op trythatsoap.com kun je zelf zoeken naar zepen en bijbehorende geur (wel veel Amerikaanse zepen maar die zijn prima)
Maar qua zeepmakers vind ik deze erg goed:
  • Noble Otter
  • Barrister and Mann
  • Storybook Soapworks
  • Ariana & Evans
  • Declaration Grooming
  • Australian Private Reserve
  • Saponificio Varesino
  • Wholly Kaw
  • D.R. Harris
  • Talbot Shaving
  • Stirling

shadowman12 wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:49 (42%)

• FeronIT
@ronnym Ik zou gewoon een of 2 probeersetjes voor mesjes kopen, kosten echt bijna niets en soms kom je een mes tegen dat je heel goed bevalt. Vaak zitten daar naast de "grote" merken ook 1 of 2 minder bekende (of minder goed aangeschreven) merken bij.
En qua zeep, ik heb met net de "Traditional Antica Barberia Original Talc" aangeschaft. Waarom? Gewoon een wilde gok en wel goed leverbaar vanuit Nederland. Maar qua zeep is zooo enorm mega veel keuze, je zou 20 proefsetjes aan kunnen vragen en nog geen idee hebben

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb niet zo'n zware baard maar Astra mesjes trekken bij mij ook. Probeer eens Feather mesjes, of Captain rood, of Iridiums. Het helpt ook als je scheert na het douchen.

/▌

• RoosW

Je noemt zelf al een Sample pack, gewoon doen, er zijn diverse Nederlandse scheerspullen websites die ze verkopen.
Wat betreft zeep, tja, wat is je smaak, er zijn al diverse goede merken genoemd, kijk anders eens op Shavedash daar kun je samples van diverse zepen bestellen.
Start bv eerst met zepen die diverse basis noten voeren, dan weet je voor later welke kant je het moet vinden.
Dus, citrus, hout, kruidig etc.
Er zijn nu eenmaal geen geuren die universeel lekker gevonden worden, als je in de buurt woont (ik woon in Almere, PM me maar als je iets wilt) kun je gerust langs komen om eens te snuffelen wat je wel en niet bevalt, ik heb een bescheiden collectie zepen. Anders kijk welke webwinkel in je buurt zit en zoek op de site of ze ook een 'normaal' adres hebben waar je je dan kunt vragen een paar zepen te mogen ruiken.

Succes!

• Lampuhkap
CHUBBY WEDNESDAY!

• FeronIT
@Lampuhkap is dat een 2-delige krabber? Zelf heb ik alleen 3-delige en eentje vlinder-sluiting. Qua "scheerervaring" maakt dat geen verschil, of zie ik dat fout?

• Lampuhkap
FeronIT schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:34:
@Lampuhkap is dat een 2-delige krabber? Zelf heb ik alleen 3-delige en eentje vlinder-sluiting. Qua "scheerervaring" maakt dat geen verschil, of zie ik dat fout?
Is idd 2 delig, Merkur 34C HD en er zit volgens mij een Feather in.

Maakt idd geen verschil hoor, qua scheerervaring, 2 of 3 delig.
Tis een milde krabber, dus heerlijk als je even snel wil scheren, maar geen ellende wil met bloedjes :P

• BRT
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Vandaag wat scheerschuim ingeslagen. De Proraso was in de aanbieding. 3,75 euro voor 150ml is erg goedkoop volgens mij. Ik zie ze vaak voor 6,95, soms voor 4,95 staan. Had al eens een sample van de groene versie geprobeert, iets teveel eucalyptus voor mij, dus voor de milde variant gekozen.
https://www.kappersshop.c...roducten/scheerproducten/

Verder bevalt het scheren met een DE razor mij steeds beter, en het was al heel goed. Na 15 jaar elektrisch scheren en steeds irritatie, heb ik nu nergens last van. Sterker nog, ik heb het idee dat ik gezegend ben met een ongevoellige huid, totaal geen irritatie. Ben erg rap klaar, nog nooit een sneetje gehad. Moet wel zeggen dat het van mij niet 100% glad hoeft. Doe 1 of 2 passes WTG om de dag.

BRT wijzigde deze reactie 06-11-2019 17:21 (45%)

• shadowman12
BRT schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:11:
[Afbeelding]

Vandaag wat scheerschuim ingeslagen. De Proraso was in de aanbieding. 3,75 euro voor 150ml is erg goedkoop volgens mij. Ik zie ze vaak voor 6,95, soms voor 4,95 staan. Had al eens een sample van de groene versie geprobeert, iets teveel eucalyptus voor mij, dus voor de milde variant gekozen.

Verder bevalt het scheren met een DE razor mij steeds beter, en het was al heel goed. Na 15 jaar elektrisch scheren en steeds irritatie, heb ik nu nergens last van. Sterker nog, ik heb het idee dat ik gezegend ben met een ongevoellige huid, totaal geen irritatie. Ben erg rap klaar, nog nooit een sneetje gehad. Moet wel zeggen dat het van mij niet 100% glad hoeft. Doe 1 of 2 passes WTG om de dag.
In het begin heb ik ook een tijdje Proraso gebruikt maar droogt bij mij de huid erg uit en laat een witte waas achter op mijn scheergerei. Verder vond ik andere zepen nog een stapje beter qua scheercomfort nadat ik was samples had geprobeerd via shavedash.com
Vitos is nog wat goedkope en naar mijn idee betere scheereigenschappen, zelfde geldt voor 3P. Ik had van 3P per ongeluk een kilo blok zeep gekocht voor 20 euro.Reken maar uit.

shadowman12 wijzigde deze reactie 07-11-2019 09:24 (6%)

• FeronIT
BRT schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:11:
[Afbeelding]

De witte variant is so wie so voor de gevoelige huid, die gebruik ik ook... Groen is in de zomer lekker

Vanmorgen de "Traditional Antica Barberia Original Talc" geprobeerd. Dat is toch heel wat meer geur dan VGH of Proraso en de geur bevalt me ook prima _/-\o_

FeronIT wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:06 (7%)
Reden: Toevoeging laatste scheerbeurt

• shadowman12
Het scheermerk Ariana&Evans lijkt nu ook vanuit de UK te opereren.
https://www.aegroominguk.co.uk/

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Er lijkt ook eindelijk een europese leverancier te komen van B&M. Daar ben ik erg blij mee. Mijn AS van Seville gaat hard richting op, en ik ga pas weer in Juni naar de VS

• hetechtebeest
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-12 16:43
Vandaag Kent SCT1 Menthol scheercreme uitgeprobeerd. Wat is dat heerlijk verfrissend bij het afspoelen na het scheren. Zijn alle mentholhoudende cremes zo verfrissend?

• FeronIT
Gisteren een Chinese krabber ontvangen:

Zoals je kunt zien heeft deze een klik systeem om het mesje vast te zetten. Het voelt voor alsnog stevig en duurzaam aan, ben benieuwd of dat zo blijft.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02:20
Ha, de bekende Futur kloon van Qshave waarschijnlijk? Veel plezier, zijn meer mensen die hiermee zijn begonnen of nog steeds gebruiken. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Lampuhkap

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joopieboy schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:59:
Ha, de bekende Futur kloon van Qshave waarschijnlijk? Veel plezier, zijn meer mensen die hiermee zijn begonnen of nog steeds gebruiken. :)
Ja die heb ik ook :) Ik zie het wel meer als een krabber voor erbij/leuk om te hebben. Ik scheer me liever met een wat lichtere krabber, het is nogal een zwaar en groot ding en ook een beetje lastig onder de neus.

Ik zag vandaag in de Colruyt (belgische supermarkt) een pakket van WIlkinson met een metalen krabber. Een soort cadeaupakket van 25 euro. Kent iemand die krabber? Volgens mij is het dit pakket https://www.deonlinedrogi...ollection-geschenkset.htm

Kent iemand deze set?

Marzman wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:19 (24%)

/▌

• shadowman12
Denko schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:43:
Er lijkt ook eindelijk een europese leverancier te komen van B&M. Daar ben ik erg blij mee. Mijn AS van Seville gaat hard richting op, en ik ga pas weer in Juni naar de VS
Ja ben benieuwd, want ik heb geruchten gehoord dat ze ook in de UK geen AS gaan verkopen.

Italianbarber verstuurd trouwens gewoon al B&M AS naar Europa (vanuit Canada):
https://www.italianbarber...seville-aftershave-splash

shadowman12 wijzigde deze reactie 09-11-2019 17:12 (93%)

• RoosW

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-12 13:45
Marzman schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:12:
[...]
Ik zag vandaag in de Colruyt (belgische supermarkt) een pakket van WIlkinson met een metalen krabber. Een soort cadeaupakket van 25 euro. Kent iemand die krabber? Volgens mij is het dit pakket https://www.deonlinedrogi...ollection-geschenkset.htm

Kent iemand deze set?
Ik heb die krabber ooit gekocht in een franse supermarkt voor iets van 7 euro 11 euro. excuses, even teruggezocht was dus 11 euro (alleen de krabber met een paar mesjes erin). Heeft een vlindersluiting, wat ik erg fijn vind. Prima krabber, niet te agressief, met het juiste mesje scheert prima. Alleen het gewicht van het handvat kan ik niet aan wennen. Pak toch weer mijn oude Gillette Super Speed.

Ingelogd wijzigde deze reactie 09-11-2019 18:23 (4%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ingelogd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:02:
[...]

Ik heb die krabber ooit gekocht in een franse supermarkt voor iets van 7 euro (alleen de krabber met een paar mesjes erin). Heeft een vlindersluiting, wat ik erg fijn vind. Prima krabber, niet te agressief, met het juiste mesje scheert prima. Alleen het gewicht van het handvat kan ik niet aan wennen. Pak toch weer mijn oude Gillette Super Speed.
Dan is 25 euro wel op redelijk veel. Ik zie Wilkinson zepen voor 2,50 en kwasten voor 6 euro.

Ik had niet gezien dat het een TTO was, het handvat zag er wel netjes uit. Is het te licht?

/▌

• Ingelogd
Marzman schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:26:
[...]
Dan is 25 euro wel op redelijk veel. Ik zie Wilkinson zepen voor 2,50 en kwasten voor 6 euro.

Ik had niet gezien dat het een TTO was, het handvat zag er wel netjes uit. Is het te licht?
Krabber was 11 euro, zat met andere scheerspullen in mijn hoofd die ik er ook bij had gekocht. heb het vorige bericht even aangepast.

Het handvat is inderdaad netjes met grip randjes in gegraveerd. Voor mij is het handvat te zwaar, maar dit ligt meer aan mij, ben zeer lichte krabbers gewend. Lastig uit te leggen, heb het gevoel dat de kop iets meer uit mijn hand valt en dat ben ik niet gewend.

De prijs fluctueert nogal, zie op amazon.de de krabber voor 19 euro staan en in een duitse forum zeggen ze dat deze voor €9,95 in de winkels ligt.
Bron https://forum-der-rasur.d...word-classic-de-tto.1069/

• Ingelogd
Hier een vergelijking met de nieuwe Wilkinson en mijn oude Gillette Super Speed, dan zie je dat ik een zeer kleine krabber ben gewend.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ingelogd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:29:
Hier een vergelijking met de nieuwe Wilkinson en mijn oude Gillette Super Speed, dan zie je dat ik een zeer kleine krabber ben gewend.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien dat ik toch terug ga om hem te halen ;) Ik scheer me nu meestal met een Feather Popular.

Ik kende de krabber helemaal niet. Alleen de plastic Wilkinson.

/▌

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-11 16:30
Mijn scheer reis tot zo ver, begonnen met een Mach 3, was wel oke, soms ingegroeide haren. Toen naar een Gilette Fusion, dit was een stap achteruit, veel irriratie. Vervolgens weer naar Mach 3, tot ik las over DE scheren. Dus de hele mikmak aangeschaft, Edwin DE89, badger and boar brushes, scuttle, Taylor of old Bond zeepjes, proraso preshave and zeep etc. De beste combinatie is nu voor mijn huid de Futur kloon + feather mesjes + proraso. Het enige nadeel is dat er best veel tijd in gaat zitten. Ik ben zo 20 minuten bezig met een beurt. Dus preshave erop, face latheren, 2 passes, after shave balsem alles weer opruimen.

Van het weekend heb ik een Braun 9000 aangeschaft, en moet zeggen dat het resultaat best te pruimen is. Gelijk droog scheren en op het oog ziet het er glad uit, met mijn nek heeft hij wel moeite en heb ik nog wat patches. Maar voor een eerste keer, heb ik geen irritatie (doorgaans gevoelige huid) en was ik binnen 5 minuutjes klaar. Ik denk dat ik het weekend bewaar voor de DE shaves en doordeweeks electrisch. Valt dit prima te combineren?

• shadowman12
Freshnub schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:50:
Mijn scheer reis tot zo ver, begonnen met een Mach 3, was wel oke, soms ingegroeide haren. Toen naar een Gilette Fusion, dit was een stap achteruit, veel irriratie. Vervolgens weer naar Mach 3, tot ik las over DE scheren. Dus de hele mikmak aangeschaft, Edwin DE89, badger and boar brushes, scuttle, Taylor of old Bond zeepjes, proraso preshave and zeep etc. De beste combinatie is nu voor mijn huid de Futur kloon + feather mesjes + proraso. Het enige nadeel is dat er best veel tijd in gaat zitten. Ik ben zo 20 minuten bezig met een beurt. Dus preshave erop, face latheren, 2 passes, after shave balsem alles weer opruimen.

Van het weekend heb ik een Braun 9000 aangeschaft, en moet zeggen dat het resultaat best te pruimen is. Gelijk droog scheren en op het oog ziet het er glad uit, met mijn nek heeft hij wel moeite en heb ik nog wat patches. Maar voor een eerste keer, heb ik geen irritatie (doorgaans gevoelige huid) en was ik binnen 5 minuutjes klaar. Ik denk dat ik het weekend bewaar voor de DE shaves en doordeweeks electrisch. Valt dit prima te combineren?
Ja er zijn ook mensen met minder zware baarden die zich een keer per week DE scheren.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, nog iemand wat bij Yaqi kunnen bestellen op tijd ivm singles day? Prijzen zijn helaas weer terug naar normaal :(

• Freshnub
shadowman12 schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:06:
[...]

Ja er zijn ook mensen met minder zware baarden die zich een keer per week DE scheren.
Ik denk dat ik hieronder val, ik heb niet echt zware baardgroei. Ik volsta met 1x per 2.5-3 dagen DE scheren. Alleen door luiheid werd het de laatste tijd 1x per week scheren en afhankelijk van welke dag je mij tegen zou komen, zag het er dan wat onverzorgd uit.

• FeronIT
@Freshnub Dat valt prima te combineren, als het voor jou werkt dan werkt het voor jou ;) Ik scheer mezelf ongeveer om de dag met DE. Je wordt er snel behendiger in, een normale scheerbeurt, 2 passes WTG en XTG duurt ongeveer 10 minuten, en dat is niet veel langer dan ik er meet een Mach-3 over deed.
Zelf heb ik nooit kunnen wennen aan elektrisch scheren kunnen wennen, het was niet glad OF het was meer een epileer ervaring ;w

• shadowman12
FeronIT schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:06:
@Freshnub Dat valt prima te combineren, als het voor jou werkt dan werkt het voor jou ;) Ik scheer mezelf ongeveer om de dag met DE. Je wordt er snel behendiger in, een normale scheerbeurt, 2 passes WTG en XTG duurt ongeveer 10 minuten, en dat is niet veel langer dan ik er meet een Mach-3 over deed.
Zelf heb ik nooit kunnen wennen aan elektrisch scheren kunnen wennen, het was niet glad OF het was meer een epileer ervaring ;w
Klopt is bij mij ook zo, toen ik vijf jaar geleden begon duurde het 25 minuten of langer toen ik 6 jaar geleden begon met DE scheren. Ben nu sinds een tijdje met een open mes bezig, dat duurt ook lang (omdat je vantevoren ook nog moet stroppen), maar gaat steeds sneller. Als ik haast heb scheer ik me nu met een DE mesjes, denk ik dat ik dat binnen vijf minuten klaar ben. In het engels noemen ze het mind-muscle connection ;)

• FeronIT
shadowman12 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:28:
[...]

Klopt is bij mij ook zo, toen ik vijf jaar geleden begon duurde het 25 minuten of langer toen ik 6 jaar geleden begon met DE scheren. Ben nu sinds een tijdje met een open mes bezig, dat duurt ook lang (omdat je vantevoren ook nog moet stroppen), maar gaat steeds sneller. Als ik haast heb scheer ik me nu met een DE mesjes, denk ik dat ik dat binnen vijf minuten klaar ben. In het engels noemen ze het mind-muscle connection ;)
Daar kan ik me helemaal in vinden, je handen/polsen vinden nu direct de juiste hoek. Een "op en top" scheerbeurt neemt nog steeds meer tijd in beslag, maar dan doe je ook extra voorzichtig en precies.
Open mes heb ik me nooit aan gewaagd, heb eens een shavette geprobeerd, VOOR mijn eerste DE krabber. Dat was echt een succes ;(, vanwege mijn ingebakken lompheid sneed ik mijn hele gezicht open, waardoor ik regelmatig echte sneden had op de meest rare plaatsen. Dat laat ik nu maar even achterwege

• shadowman12
FeronIT schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:37:
[...]

Daar kan ik me helemaal in vinden, je handen/polsen vinden nu direct de juiste hoek. Een "op en top" scheerbeurt neemt nog steeds meer tijd in beslag, maar dan doe je ook extra voorzichtig en precies.
Open mes heb ik me nooit aan gewaagd, heb eens een shavette geprobeerd, VOOR mijn eerste DE krabber. Dat was echt een succes ;(, vanwege mijn ingebakken lompheid sneed ik mijn hele gezicht open, waardoor ik regelmatig echte sneden had op de meest rare plaatsen. Dat laat ik nu maar even achterwege
Ik heb ook een shavette geprobeerd, een open mes vind ik veel fijner. Veel beter voor je huid ook.
Ik doe dingen met mijn open mes die met een shavette meteen een sneetje met bloeden zouden veroorzaken. Ik heb mezelf ook geleerd om messen te slijpen en dat is een leuk iets, een mes bot maken en hem weer superscherp krijgen. Een keer op bezoek geweest bij iemand die al jaren messen slijpt en meegekeken hoe het deed en nu eigenlijk zelf.

shadowman12 wijzigde deze reactie 11-11-2019 21:05 (18%)

• Typhone
shadowman12 schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:06:
[...]

Ik heb amper baardgroei alleen wat haar rondom de snor en de kin maar dan houdt het snel op. Scheer 4x per week maar vaker wanneer ik klantafspraken heb. Om de dag meestal anders maar het weekend vaak op beide dagen (want veel tijd en fijn ritueel).

• Lampuhkap

• FeronIT
Ik zou die rum pas na het scheren drinken anders wordt het erg gevaarlijk

• Lampuhkap
_O-

• FeronIT
@Lampuhkap waar heb je die aftershave gekocht?

• Lampuhkap
Gewonnen bij een wedstrijd van PAA

• Typhone
Zo afgelopen week wat nieuws getest wat ik niet eerder deed -> scheren na het douchen in plaats van ervoor. En dat in combinatie met de Stirling Soaps is echt godlike. Die geuren blijven extreem lang hangen en zijn ook extreem lekker. Wel merk ik dat ik meer fan ben van de 'man' geuren dan de de normale.

Heeft iemand ervaring met de Eau de toilette en de after shave splashes van Stirling? Wel een fijne aanvulling in elk geval om te gebruiken denk ik. Weer eens wat anders op normale werkdagen :).

• Lampuhkap
Bijzonder lekkere shave. Snufje rose, snufje van iets barbershopachtigs.

Lekker bloemig zonder dat t te verwijfd word. (en dat gevoel heb k vooral bij te overpowering rose geurende zepen)

En de Clubman Vanilla past er verrassend goed bij, goede aanvulling!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freshnub schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:50:

Veel werk omdat het een bak van een krabber is? Ik ben niet meer tijd kwijt dan met een Mach3 eigenlijk. Alleen het opschuimen van de zeep kost iets meer moeite dan dat het zo uit een spuitbus komt natuurlijk. Dat is net zoiets als slagroom uit een spuitbus, dat gaat ook sneller ;) Maar dan praat ik over 1 a 2 minuten voor het opschuimen.

/▌

• Freshnub
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:39:
[...]

Veel werk omdat het een bak van een krabber is? Ik ben niet meer tijd kwijt dan met een Mach3 eigenlijk. Alleen het opschuimen van de zeep kost iets meer moeite dan dat het zo uit een spuitbus komt natuurlijk. Dat is net zoiets als slagroom uit een spuitbus, dat gaat ook sneller ;) Maar dan praat ik over 1 a 2 minuten voor het opschuimen.
Ik snap je zin niet, een bak van een krabber? Electrisch is nu voor mij, droog scheren en dan aftershave balm erop klaar vs DE = preshave, sopje maken, scheren, aluin erop, aftershave balm en alles weer opruimen. Is bij mij echt het verschil tussen 5 minuten werk vs 20 minuten. Ik moet zeggen dat het wel een relaxte bezigheid is voor in het weekend, als ik de tijd heb. Ik scheer ook altijd de avond van te voren met DE, omdat ik vaak genoeg toch 1 foutje maak met een Feather en met een bebloede kop naar het werk gaan is niet zo fris.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freshnub schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:19:
[...]

Ik snap je zin niet, een bak van een krabber? Electrisch is nu voor mij, droog scheren en dan aftershave balm erop klaar vs DE = preshave, sopje maken, scheren, aluin erop, aftershave balm en alles weer opruimen. Is bij mij echt het verschil tussen 5 minuten werk vs 20 minuten. Ik moet zeggen dat het wel een relaxte bezigheid is voor in het weekend, als ik de tijd heb. Ik scheer ook altijd de avond van te voren met DE, omdat ik vaak genoeg toch 1 foutje maak met een Feather en met een bebloede kop naar het werk gaan is niet zo fris.
Een grote, zware krabber. Voor mij duurt scheren met een DE niet zo lang.

/▌

• Lampuhkap
Face prep overslaan, gewoon hete douche vooraf, zeep op t gezicht opkloppen, DE eroverheen en gaan met die banaan.
Op langzaam tempo en wat meer genieten 20 min is idd gangbaar. Vlug kan het onder de 10 minuten makkelijk :P

Mild razortje pakken en rauzen maar :D

• shadowman12
Wat bij erg goed werkt is met koud water scheren. Warm water kan namelijk de huid uitdrogen, en warm water zorg ervoor dat de baardharen zacht worden waardoor je kans hebt dat het mes eroverheen glijdt en dus de haren half afsnijft. Bij koud water blijven de haren iets stijver en meer rechtop staan waardoor ze beter af te snijden door het scheermes. Face lathering is ook een goede.
  • Cold water gives a better shave. The argument here is that a soft beard is hard to shave, while a stiff beard is easier to cut. Hot water makes your beard soft; cold water keeps the whiskers stiff. Thus, cold water renders a better shave.
  • Cold water leaves the skin looking healthier.Hot water tends to dry out skin.
Bron: https://www.artofmanliness.com/articles/cold-water-shaving/

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-11-2019 14:42 (57%)

• Freshnub
Lampuhkap schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:35:
Face prep overslaan, gewoon hete douche vooraf, zeep op t gezicht opkloppen, DE eroverheen en gaan met die banaan.
Op langzaam tempo en wat meer genieten 20 min is idd gangbaar. Vlug kan het onder de 10 minuten makkelijk :P

Mild razortje pakken en rauzen maar :D
Haha ik heb dit ritueel geperfectioneerd en het is helaas wel nodig op deze manier. Met een warme douche vooraf. Anders resulteert het in razorburn bij mij. Laatst op vakantie brak mijn EJ89, dus was ik afhankelijk van een gratis disposable mesje dat het hotel leverde. Ik kreeg mijn haren gewoon niet eraf, ondanks dezelfde voorbereiding. Als ik nu scheer met een Mach 3 trekt het ook heel erg. Blijkbaar ben ik die techniek verleerd?

Uiteindelijk ben ik naar een zogenaamde barbier gegaan die het met een single blade mes deed, maar hier was hij zo slecht mee dat hij me tot bloedens toe meerdere malen sneed, echt een marteling. Duurde 2 weken voor mijn huid volledig hersteld was. Ditmaal neem ik mijn Braun en Qshave mee haha!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freshnub schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:45:
[...]

Haha ik heb dit ritueel geperfectioneerd en het is helaas wel nodig op deze manier. Met een warme douche vooraf. Anders resulteert het in razorburn bij mij. Laatst op vakantie brak mijn EJ89, dus was ik afhankelijk van een gratis disposable mesje dat het hotel leverde. Ik kreeg mijn haren gewoon niet eraf, ondanks dezelfde voorbereiding. Als ik nu scheer met een Mach 3 trekt het ook heel erg. Blijkbaar ben ik die techniek verleerd?

Uiteindelijk ben ik naar een zogenaamde barbier gegaan die het met een single blade mes deed, maar hier was hij zo slecht mee dat hij me tot bloedens toe meerdere malen sneed, echt een marteling. Duurde 2 weken voor mijn huid volledig hersteld was. Ditmaal neem ik mijn Braun en Qshave mee haha!
Zo'n blauwe gillette disposable? Daar kan ik me ook niet mee scheren :)

/▌

• Freshnub
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:49:
[...]

Zo'n blauwe gillette disposable? Daar kan ik me ook niet mee scheren :)
Haha ja precies zo 1, ik zou denken dat die het dichtste bij een DE shaver staat. Maar ik kreeg er gewoon niets mee weg, deed nog pijn ook. Vroeger kon ik nog wel aardig overweg met een Mach 3 mesje...

• Lampuhkap
Die nasty supermarkt 100 in een zakje razors, brrr!
Die raak ik niet meer aan.

Mach 3 kan ook de boom in xD
Levert alleen maar ellende op. Irritatie, ingegroeide haren en die mesjes gaan veeeeeeeel te snel bot.

Elektrisch is hier ook een martelverhaal.

Nee, DE of straight mee als er geschoren moet worden.

Schuim uit een bus word mijn huidje ook niet gelukkig van. Scheer nog liever met een blok handzeep!

Nee, altijd gewoon een pot(je) zeep mee en een balm op zn minst, dan komt t altijd goed :)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
Die weg werp meuk is super slecht :( ooit mee begonnen thuis) maar nu alleen maar DE en als het nodig is fusion.

Als ik hem vergeten ben haal ik een nieuwe DE ga niet meer klooien met troep.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True