Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 67 Laatste
Acties:

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 13:26
Mooie setup thedr... Waarom ook niet gelijk een bak mesjes meegenomen?

Afgelopen zaterdag een nieuwe kom gekregen van Muhle :D

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:16
Opheffings uitverkoop?
Hmm....dan waren de wat minder positieve berichten met bijhorende geruchten toch niet helemaal uit de lucht gegrepen...Jammer.....

Zo, daar zijn we weer. Met een nieuwe, verdomd lekkere shave op een vrij warme dag.

Nog steeds erg in mijn nopjes met het aantal subscribers. Beetje mindblown eigenlijk :D

Anyway, kon het niet voorbij laten gaan om ook credit te geven aan de mensen die me goed geholpen hebben om mijn ding te kunnen doen en die me constant gemotiveerd houden om hetgeen te doen wat ik leuk vind, scheren (en alles daar omheen)

Setup:

Pearl OC TTO met Bolzano blade (vers)
1st gen Plisson Synthetic
Saponificio Varesino Dolomiti
Floid Blue Aftershave

Hope you all will enjoy the video!

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 14:00
Goh, nu zie ik 't ook. Jammer dat ze ermee stoppen… ze hadden/hebben altijd leuke spullen! Vooral hun Dr. Harris vond ik erg lekker. Maar toch is zo'n 25% korting natuurlijk ook een goede reden om even flink in te slaan, dus ik heb gelijk m'n voorraad DE-mesjes aangevuld, een mooi flesje Dr. Harris aftershave gekocht, en eindelijk maar eens een verstuiver voor m'n Floid (oranje) aftershave gekocht :)

Ik blij, zij (hopelijk toch nog een beetje) blij. :)

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:08
Na maanden van meelezen heeft bovenstaande opheffingsuitverkoop mij wel overgehaald om het klassiek scheren te gaan proberen.
Heb het volgende besteld:
Edward Jagger DE89
5x derby mesjes
5x Astra mesjes
Blok aluin.

Helaas was de sample pack van de mesjes al uitverkocht.
Ik kijk uit naar de levering! Het scheren zal voor nu wel met de Gilette scheerschuim gaan. Wellicht mooi verjaardagscadeau als deze wijze van scheren goed bevalt!

• Thedr
  • Laatst online: 08:11
Had nog een zooi mesjes liggen, dus vandaar niet meebesteld. Kriebelt eigenlijk wel om nog wat meer spul aan te schaffen O-) Misschien toch even een zooi mesjes bijbestellen... moet ik alleen weer aan die E50,- zien te komen ivm verzendkosten :P

Iemand toevallig nog een goeie tip voor aftershave ofzo?

Hoe bevallen die Bolzano Superinox mesjes? Vind het wel grappig, ben vaak in/bij Bolzano op vakantie geweest --> ook die Dolomiti zeep lijkt me wel wat :)

Gisteren het er maar eens op gewaagd om voorzichtig de R41 te proberen: is wel even heel wat anders dan de Wilkinson Classic. De R41 ligt erg lekker in de hand en voelt vooral heel degelijk aan. Heb er het bijgeleverde Derby mesje op gezet, scheert echt super. Omdat het al wat later was en ik zin had in m'n nachtrust heb ik het gelaten bij 1 voorzichtige pass, overigens met prima resultaat. ATG nog wel wat voelbaar, maar niet ontzettend veel. Vooral het feit dat de R41 niet dichtloopt met zeep+haren bevalt me uitstekend, dat is ook waar ik bij de Wilkinson het meeste last van had.
Voorlopig oordeel over de R41: _/-\o_ d:)b

edit:

Nog even aan het overdenken/reacties afwachten, heb nu een zooi Feather mesjes in de winkelwagen en de Dr.Harris Marlborough Aftershave, en om te proberen een paar Bolzano mesjes. Zit ik ook mooi net boven de 50 euro incl korting.

editdeedit:
Realiseerde me dat ik nog 2 bijna volle potten aftershave heb, eerst die maar eens opmaken. Met 3x4x10 Feather mesjes + de Bolzano's kom ik met nog iets minder overhead aan de E50 8)

[Voor 15% gewijzigd door Thedr op 23-07-2015 15:21]

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• Kapotlood
@Thedr:
Persoonlijk vind ik die Floid (oranje) érg lekker. Heel fris, licht fruitig en kruidig. En hij blijft lekker lang hangen. Ik heb bij Shave and More een Dr Harris aftershave gekocht om 'm eens te proberen... hun scheercrème vind ik érg lekker namelijk, dus ik gok dat het met hun aftershave ook wel goed zit :)

• Lampuhkap
Bolzanos zijn wel lekker :D Scherp en best smooth :D

De dolomiti is lekker fris, stevige zeep waar je lang mee zal doen, maar de prijs is best pittig.

• Thedr
Die Dolomiti ga ik daarginds wel een keer halen, zoiets vind ik altijd wel leuke souvenirs. Egaal of het daar dan goedkoper is of niet :P

• Kapotlood
Zo, het pakketje van Shave and More is nu alweer binnen! Dat was een stuk sneller dan ik had gedacht :)

Gelijk de Dr. Harris even uit de doos gehaald om te testen, en hij is heel fris. Bijna fruitig, maar niet zo'n zoet vrouwelijk luchtje. Een beetje alsof je de lente op je bakkes smeert.

• Thedr
Vandaag ook hier de tweede bestelling geleverd gekregen:

Besteld: 3x4x10=120 Feather scheermesjes + 5 Bolzano scheermesjes. De andere scheermesjes en EJ Sandalwood Shaving Cream zijn goodies O+

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 16:48

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sjiek die sets, maar voor mij wat te duur. Zelfs met 45 procent korting. En ze hebben zo te zien alleen maar 'moderne' mutipleblade houders.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Lampuhkap
Idd geen interessante winkel. Helaas.

Setup:

Muhle R41 (2011) with Personna Medical (vers)
Omega Professional #10098
Haslinger Schafmilch & Lanoline Scheerzeep
Proraso Aftershave Splash

• Bartvw
  • Laatst online: 08:08
Bartvw schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:34:
Na maanden van meelezen heeft bovenstaande opheffingsuitverkoop mij wel overgehaald om het klassiek scheren te gaan proberen.
Heb het volgende besteld:
Edward Jagger DE89
5x derby mesjes
5x Astra mesjes
Blok aluin.

...Het scheren zal voor nu wel met de Gilette scheerschuim gaan. Wellicht mooi verjaardagscadeau als deze wijze van scheren goed bevalt!
Gister voor het eerst geschoren, en op 1 sneetje na heb ik mezelf aardig heel gehouden! Ik had alleen even geen aftershave bij de hand. Heb nu de blauwe proraso op het verjaardagslijstje gezet.

Verder wel wat moeite om de lastige hoekjes rondom mijn mond goed te scheren. Maar ik was dan ook wel erg voorzichtig!

Ik wil jullie in ieder geval wel bedanken voor de enthousiaste verhalen!

Owja, ik had eerst de kop van de DE89 er verkeerd om op gezet, vond al dat hij zo weinig scheerde!

• Lampuhkap
Zo, voor het eerst eens wat pomade-gerelateerds op video gedaan :)

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden!

SOTD komt er later op de dag nog aan :)

En uiteraard, mijn SOTD van vandaag!

Setup:

Muhle R41 (2011) met Personna Medical (1)
Simpson Wee Scot
Meissner Tremonia Mint Ice Menthol Shaving Creme
Proraso 'Groen' Aftershave Balm

[Voor 41% gewijzigd door Lampuhkap op 31-07-2015 16:26]

• walterworld
Na een tijd met vol interesse meegelezen te hebben :), ga ik ook de gok wagen. :*)
Zit te twijfelen tussen deze drie, welke denken jullie dat geschikt is voor een beginnende krabber? Gebruik nu een Mach 3. Heb nog op Tweakers gezocht maar niks kunnen vinden in vorige delen.
Muhle R102
Edwin Jagger Barley DE Razor
Boker Safety Razor

Verder ben ik van plan het volgende bij te bestellen.
Edwin Jagger Pure Bristle Hout
Derby scheermesjes (5 stuks)
Astra Superior Platinum - 5 stuks
Blok Aluin
Edwin Jagger Scheerzeep

Wat vinden jullie van deze setup voor een beginner?
Zijn er eingenlijk Tweakers die gebruik maken van Shavette? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee.

• Lampuhkap
Goedkoper en is hetzelfde verder :)

http://shaveandmore.com/n...jagger-de89-knurled.html#

ook goedkoper en qua knot ook nog wat fijner, naar mijn mening
http://shaveandmore.com/n...proraso-scheerkwast.html#

En als je dan toch de Edwin Jagger scheerzeep neemt :P pak dan ook een bijpassende aftershave mee :)

• walterworld
Lampuhkap schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:10:
Goedkoper en is hetzelfde verder :)

http://shaveandmore.com/n...jagger-de89-knurled.html#

ook goedkoper en qua knot ook nog wat fijner, naar mijn mening
http://shaveandmore.com/n...proraso-scheerkwast.html#

En als je dan toch de Edwin Jagger scheerzeep neemt :P pak dan ook een bijpassende aftershave mee :)
Bedankt scheermeester Lampuhkap voor de 2e tip, ga ik die halen ipv Edwin Jagger Pure Bristle. :)
Wat betreft de 1e, is hier al meerdere malen voorbij gekomen. Maar "This product is no longer in stock" Denk ook niet dat hij nog in voorraad komt aangezien opheffing. ;)

Alle tips zijn welkom over de drie eerder genoemde krabbers.

[Voor 6% gewijzigd door walterworld op 31-07-2015 21:32]

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 07:58
Geïnspireerd door dit topic ben ik ook afgestapt van mijn scheerapparaat. Terug naar de roots was het idee. Dus opzoek naar een ouderwets scheermes voor klein prijsje kwam ik deze tegen: *spam* en een bus scheergel gekocht bij de kruidvat.

Ondertussen 2 keer mee geschoren. De eerste keer, 5 wondjes en flink bloeden maar de 2e keer ging het al beter. Het voelt wel echt super glad.

Alleen naderhand heb ik een branderig gevoel. De huid voelt helemaal heet aan, na een dag is dit weg. Hebben jullie nog tips welk spul ik kan gebruiken

[Voor 3% gewijzigd door Standeman op 10-08-2015 09:24]

hondennamen.info Openscheermes.nl

• walterworld
kaiiestan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:37:
Geïnspireerd door dit topic ben ik ook afgestapt van mijn scheerapparaat. Terug naar de roots was het idee. Dus opzoek naar een ouderwets scheermes voor klein prijsje kwam ik deze tegen: *spam* en een bus scheergel gekocht bij de kruidvat.

Ondertussen 2 keer mee geschoren. De eerste keer, 5 wondjes en flink bloeden maar de 2e keer ging het al beter. Het voelt wel echt super glad.

Alleen naderhand heb ik een branderig gevoel. De huid voelt helemaal heet aan, na een dag is dit weg. Hebben jullie nog tips welk spul ik kan gebruiken
Ten eerste je hebt teveel betaald ;). Hier €3,10 Shavette met 10 messen op Aliexpress. Ontvangen duurt wellicht wat langer aangezien het uit China komt. (waar openscheermes het waarschijnlijk ook vandaan heeft.)

Raar dat website openscheermes heet terwijl ze een shavette aanbieden.

Hier een paar voorbeelden.
shavette
http://www.aliexpress.com...-5-blade/32262900398.html
open scheermes
http://www.aliexpress.com...e-Shipping/730178216.html
http://www.aliexpress.com...e-Aluminum/730285407.html
http://www.aliexpress.com...-Shiping/32286677899.html

[Voor 0% gewijzigd door Standeman op 10-08-2015 09:24]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

walterworld schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:25:
[...]

Raar dat website openscheermes heet terwijl ze een shavette aanbieden.
Het is een typische nichesite van ene van Hoeckel ICT, toevallig dat kaiiestan ook van Hoeckel (doe een whois op zijn website) heet. Dus ik denk dat hij niet heel blij is met je tip waar je het 12 euro goedkoper kan halen.

[Voor 42% gewijzigd door Marzman op 09-08-2015 14:20]

/▌

• Lampuhkap
Beetje kutweek gehad, dus was niet echt in de stemming om de videos die ik opgenomen had ook direct te editen enzo. Dus dat vandaag maar gedaan. Alle video's zouden op dit moment allemaal op het kanaal moeten staan :)

Vandaag was gelukkig een iets betere dag. Heb de vrouw lekker de zeep en aftershave uit laten zoeken en er gewoon voor gegaan!

Setup:

Merkur 34C HD met Feather (2)
Tabac Scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
kaiiestan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:37:

gebruik je voor de wondjes al aluin? Dat kan behoorlijk helpen om na het scheren, het wassen van het gezicht met koud water, de bloeding te stoppen. Wel een kwartiertje o.i.d. niet aan komen verder of de aluin weg wassen.
Gebruik je al een aftershave balsem? Een asb kan veel verkoeling geven en de huid helpen herstellen. Een asb helpt veel meer daarvoor dan een aftershave.
Veel mensen vinden de Nivea men Sensitive prettig. Een iets goedkopere asb is die van Wilkinson, die is duidelijk lichter (handig voor een wat vettiger huid) en trekt snel in. Al is de geur er van wellicht wat chemisch en verzorgt het de huid iets minder dan de Nivea.
Idem voor de asb van de Lidl, al is dat misschien niet de eerste super die je verwacht een goede asb te hebben. Hun Cien balsem wordt gemaakt door het Duitse Mann & Schröder en is prima voor het geld, net als de Wilkinson.
Een wat vettiger, zwaardere asb is die van de Vergulde Hand. Voor de meeste mensen meer een asb voor de winter, wanneer de huid al vrij droog is.

Bovenstaande is wat je gemakkelijk en betaalbaar kunt vinden in de lokale super of drogist. Online is de keuze uiteraard vele malen groter. Kijk bijv. eens bij Barbieredifigaro of shaving.ie om daar een idee van te krijgen.

Succes!

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• walterworld
Onderstaande is van de week binnengekomen van Shave and more.

Het volgende heb ik er nog bijbesteld:
roestvrijstale bakje
houder
shavette

[Voor 29% gewijzigd door walterworld op 10-08-2015 13:36]

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat een leuk topic. Na éen dag lezen ook direct een 'starterskit' besteld, op basis van de adviezen hier en dit topic.
Dus een Edwin Jagger DE89 Razor, blokje Proraso en wat Aluin. Kwastje en balsem heb ik reeds. Vergeet ik nog iets?
Nu nog even goed inlezen en dan aan de slag! Zin in een nieuwe hobby...

• Bluepenguin
  • Niet online
bnijssen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:08:
Wat een leuk topic. Na éen dag lezen ook direct een 'starterskit' besteld, op basis van de adviezen hier en dit topic.
Dus een Edwin Jagger DE89 Razor, blikje Proraso en wat Aluin. Kwastje en balsem heb ik reeds. Vergeet ik nog iets?
Nu nog even goed inlezen en dan aan de slag! Zin in een nieuwe hobby...
Leuk dat je het topic gevonden hebt! Zo te lezen ben je niet echt iets vergeten. Misschien dat je nog een kommetje wilt voor het opkloppen van de zeep?
De video's van Mantic59 en Geofatboy op Youtube zijn de moeite om mee te starten, beide hebben goede video's voor startende DE scheerders. :)

• Lampuhkap
Kommetjes gewoon uit de kast halen :P Soepkom voldoet prima :) (spreekt uit ervaring)

• Lampuhkap
Vandaag is een beetje een speciale shave.
TFS heeft vanwege het 70 jarige bestaan van het bedrijf een set van 2 zepen uitgebracht (inclusief pre-shaves en ASB's) en ik heb 1 van die 2 in bezit :D

En ik heb hier enorm naar uit zitten kijken, de zepen zijn al ruim een maand uit en ik wilde ze eigenlijk al direct bij de release proberen!

Het begint iig al goed bij de geur: Zoet, bloemig met een wat donkere vanille-achtige toon erbij. Erg lekker, erg vol (if that makes sense)

Setup:

Merkur 37C met Polsilver (1)
Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 Band
TFS Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda Pre-Shave
TFS Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda Scheerzeep
TFS Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda ASB

• Lampuhkap
Zijn we weer!
Knallen er gelijk weer een klassieker uit, Proraso 'Rood'

Setup:

IKON OC Head on DE89 handle met Lord Platinum (3)
Omega #10098
Proraso 'Red' Pre-Shave
Proraso 'Red' Scheerzeep
Pinaud Clubman Bay Rum Aftershave

• Lampuhkap
Jep, het is weer die tijd van het jaar....bijna 31....
Dus tijd voor een verjaardagsshave, nou ja, pre- verjaardagsshave...want de maandag ligt niet op het videoschema :P

Anyway,vandaag ga ik scheren met een vrij bijzonder scheermes. Een Schick Repeating Type C 1 Injector en in behoorlijk goede conditie ook nog! Heb m als logee van 1 van mijn collega's van Shaving Society.

Dus vandaag maar eens aan de slag met deze setup....will it be any good?

Setup:

1920's/30's Schick Injector C1 met Schick blade (vers)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Tabac Scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion

• Lampuhkap
Whoppaa! Daar zijn we weer!
De eerste shave na mijn verjaardag met een leuk zeepje wat ik gehad heb waar ik ERG naar uit zat te kijken, de 2e zeep uit de 70th Anniversary reeks van TFS: Sotto la Mole.

Eens kijken hoe deze het doet......

Setup:

1920's/30's Schick Injector C1 met Schick mesje (1)
NOS Omega #65 (1980's)
TFS Torino Forti Sensazioni Sotto la Mole Scheerzeep
TFS Torino Forti Sensazioni Sotto la Mole ASB

• Paganstars
  • Laatst online: 20-05 13:26
Nog gefeliciteerd lampuhkap!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• shdx
  • Laatst online: 10:30
Hebben jullie nog aanraders voor scheerzepen? Binnenkort weer eens van plan wat nieuwe zepen te proberen. Ik ben nog niet zo lang met DEs aan het scheren en heb nu aan scheerzeep:
- Edwin Jagger aloe vera
- TOBS coconut
- TFS crazy sandalwood
- Cella sandalwood

TOBS is, by far, mijn favoriet. Makkelijk op te schuimen, goede dikke schuim en lekkere geur. Als jullie iets hebben wat hierbij in de buurt komt: ik hoor het graag. De TFS vind ik ok, al heb ik daar al wat meer moeite om het goed schuimend te krijgen. EJ ruikt erg lekker, maar krijg ik met geen mogelijkheid goed schuimend. Cella gooi ik het liefst weg, aangezien de geur echt vreselijk is. Zijn er nog wat merken en/of geuren die ik echt geprobeerd moet hebben?

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 15:12
Sjoerd, ik schuim bij mij de Edwin Jagger op met een Synthetische borstel. Lekkere zachte haren zijn dat. Goed laden met water, beetje uitkloppen en dan opschuimen. Dit werkt bij mij perfect. Ik heb wel de harde scheerzeep variant van Edwin Jagger. Geen idee of jij de creme versie hebt (maar gezien je problemen met opschuimen lijkt me dat niet). Gewoon goed experimenteren met water en hoe lang je het opklopt, op een gegeven moment heb je de goede verhouding gevonden voor de zeep en dan scheert ook die echt wel fijn.

Succes :)

Latin capital letter y with diaeresis

• Bluepenguin
  • Niet online
Sjoerd_87 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:13:
Hebben jullie nog aanraders voor scheerzepen? Binnenkort weer eens van plan wat nieuwe zepen te proberen. Ik ben nog niet zo lang met DEs aan het scheren en heb nu aan scheerzeep:
- Edwin Jagger aloe vera
- TOBS coconut
- TFS crazy sandalwood
- Cella sandalwood

TOBS is, by far, mijn favoriet. Makkelijk op te schuimen, goede dikke schuim en lekkere geur. Als jullie iets hebben wat hierbij in de buurt komt: ik hoor het graag. De TFS vind ik ok, al heb ik daar al wat meer moeite om het goed schuimend te krijgen. EJ ruikt erg lekker, maar krijg ik met geen mogelijkheid goed schuimend. Cella gooi ik het liefst weg, aangezien de geur echt vreselijk is. Zijn er nog wat merken en/of geuren die ik echt geprobeerd moet hebben?
De EJ en TFS zijn in de basis prima zepen en zouden goed moeten kunnen worden opgeschuimd, zoals YdieresiS ook zegt. Meestal is het spelen met de water / zeep verhoudingen om een lekker schuim te krijgen. Geofatboy en Mantic59 hebben goede video's hierover op Youtube staan.

Meestal begin met een licht vochtige kwast een eerste maal over de zeep te gaan om daarvan de bovenlaag wat water te geven & zachter te laten worden. Gewoon heel kort laten staan dat ieniemienie beetje water. Daarna de kwast 'laden' zoals t vaak wordt genoemd: met een licht vochtige kwast over de zeep totdat er een redelijke hoeveelheid zeep in de haren zit. Die zeep moet zacht zijn op dat moment, niet korrelig of uiterst droog. Je wilt namelijk op dat moment eigenlijk iets hebben dat een tussenstap tussen de droge zeep is en een mooi schuim qua zeep/water verhouding. Dan doe je een héél klein beetje water in een kommetje en ga je met de kwast zachtjes kloppen. Telkens voeg je ietsje meer water toe, met een paar druppels per keer. Op een gegeven moment zie je 'ineens' het schuim ontstaan. Vaak zit je dan dicht bij het punt dat je genoeg water hebt, nog een beetje water er bij en je bent er. :)
Als je op het gezicht opschuimt, dan moet je gezicht licht vochtig zijn en kan je de kwast wat druppels water geven. Eventueel kun je ook in het kommetje van de zeep zelf opschuimen, maar ik zou je niet aan raden om daar mee te beginnen als je opschuimen niet gewend bent.

Mocht het lastig blijven, dan kan de tussenstap met een scheercrême mogelijk een oplossing zijn om wat handiger te worden met schuim maken. Crême is een stuk makkelijker op te schuimen.

Welke zepen aanraders zijn, hangt sterk af van je voorkeuren. Zowel geur als hoe een bepaald schuim op jouw huid werkt zijn dan factoren, naast de prijs.
Bekend merk dat voor heel veel mensen goed werkt is Proraso. Als de sandelwood geur je bevalt, dan is de rode Proraso een aanrader. Wanneer je een licht fris schuim wilt, dan de witte variant of eventueel de blauwe. De groene Proraso is een echte klassieker zogezegd, vooral in de zomer is die erg lekker fris (menthol fris).

Bekende zeep / scheercrême merken zijn verder o.a. Geo F Trumper, Musgo Real, Dr. Harris, Vergulde Hand, Truefitt & Hill, Mühle begint een reputatie op te bouwen voor zeep/crême, Acca Kappa, Cyril R Salter, Tabac en Mitchell's Woolfat. Daarbij zou ik je hoe dan ook Geo F Trumper en Mitchell's Woolfat niet aanraden voor nu. Beide zijn lastig om precies goed op te schuimen.
Houd overigens in gedachten dat als je niet van het amandel / marsepein achtige geurtje van Cella houdt, dat veel Italiaanse zepen je waarschijnlijk minder goed zullen bevallen. Veel van de mild geurende zepen (TFS incl.) hebben bij een deel van de zepen een hint van die marsepein achtige zoetigheid.

Als ik je één zeep / crême mag aanraden, zou ik zeker aanraden om een tube Proraso groen scheercrême te proberen. Zeer makkelijk op te schuimen, wat ideaal is om te oefenen in schuim maken, en de geur / frisheid zit dicht bij die van de zepen.

Succes! :)

• shdx
Geweldig, bedankt voor de informatie! Ik ga weer wat extra oefenen met de EJ en TFS :-)

• Lampuhkap
Dit is denk ik wel 1 van de meest vreemde geur-ervaringen die ik heb meegemaakt in mijn scheerjaren.
Ik bedoel, ik heb eens de Cyril R Salter French Vetiver gehad en die had ook het zelfde soort rokerige eraan zitten, maar die rook gewoon ranzig.

Deze daarentegen ruikt best goed,als je ervan houd iig :)
Ik krijg er een beetje honger van zelfs :P

Anyway, watch and see for yourself :D

Setup:

1920's/30's Schick Injector C1 met Schick mesje (2)
Stirling 26mm Synthetic
Meissner Strong 'n Scottish
Castle Forbes Cedarwood & Sandalwood ASB

• RubenP72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-06-2021
Nou mannen, dat viel niet mee...
Aangestoken door oa dit topic heb ik een starterset gekocht bij Kox barbershop.
http://www.winkelplein.nu...lJUWPNKy8WQnI3zLEI3eyKqlF
Er zat Proraso groen als scheerzeep in, een prima borstel, aluinstick, rapira scheermesjes en de hangcao krabber (met een hangcao mesje).

Na douchen voor het eerst geschoren met een krabber (met een Rapira mesje).
Het scheren ging prima, lekker glad!
Het is alleen lang geleden dat ik zoveel wondjes opliep, gelukkig is er aluin...
De scheerbeurt heb ik afgemaakt met cien asb.

Al met al ben ik dik tevreden met het resultaat van deze eerste keer DE scheren.

• Lampuhkap
Ik ben nu toch al een redelijke tijd aan het natscheren, maar me nog nooit geschoren met een DE89 :P

Werd toch maar eens tijd....dus bij deze :D

Setup:

Edwin Jagger DE89 met Treet blade (vers)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
PAA Bay Rum
Captain's Choice Cat O' Nine Tails

Deze zeep verkregen uit ruil met iemand van Shaving Society.
Moet zeggen dat ik hier al een hele poos naar uit gekeken heb, maar gewoon geen zin had om m zelf te importeren.

Bevalt best aardig moet ik zeggen :D

Setup:

Edwin Jagger DE89 met Treet blade (1)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Mickey Lee Soapworks The Kraken
Floid Blue

[Voor 37% gewijzigd door Lampuhkap op 02-09-2015 23:12]

• stansfield
  • Laatst online: 03-11-2019
Ik zoek nog wat mesjes voor krabbertjes. Alleen kwam ik er gisteravond achter dat mijn mesje wat ik nu gebruik vrij bot is en dat mijn doosje leeg is. En morgen ga ik op vakantie. Iemand enig idee of je die ook gewoon bij de DA, Etos of kruitvat kan kopen?

• Lampuhkap
Nou, nee :P de kans dat je GOEDE DE mesjes tegenkomt bij de drogist is praktisch 0.
Zoek even via google of er een scheerwinkeltje is in de buurt van jouw woonplaats en haal daar een pakje.

• stansfield
En iets minder goede? Het gaat maar om 1 pakje en alleen voor de vakantie. Daarna bestel ik wel weer goede mesjes.

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 15:44
Je zou een pakje bij de Hema kunnen halen, die mesjes zijn prima

• stansfield
Ok. en heeft elke hema die op voorraad. Zit hier in de buurt een kleine en iets verder ook nog een kleine.
Een aardig stuk verder fietsen zit wel een grotere.

• walterworld
Inmiddels heb ik al veel filmpjes gekeken op YouTube.
Nu vroeg ik mij of er een soort van starterpakket samples DE te halen valt. Zoiets als dit.

Het pakket zoals hierboven staat zier er gewoon perfect uit. Maarja, prijzig om naar Nederland te laten verzenden.
Heb zelf al gekeken gezocht op Amazon en Ebay. Niks
Wat ik verder tegen kwam was dit.
manandshaving.nl
razorstore.nl
scheerwinkel.nl

/EDIT
Na lang zoeken ben ik dit pakket tegengekomen. :) Is dit een mooi pakket om mesjes uit te proberen? Het mooie lijkt mij dat je meerdere mesjes van elk soort krijgt. Je kan ze dan meerdere keren gebruiken en een mooi oordeel geven.

[Voor 69% gewijzigd door walterworld op 04-09-2015 18:55]

• shdx
walterworld schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:20:
/EDIT
Na lang zoeken ben ik dit pakket tegengekomen. :) Is dit een mooi pakket om mesjes uit te proberen? Het mooie lijkt mij dat je meerdere mesjes van elk soort krijgt. Je kan ze dan meerdere keren gebruiken en een mooi oordeel geven.
Bij alle pakketten krijg je meerdere mesjes van een soort. Bij het e-bay pakket denk ik dat '5 x Astra Superior Platinum' gewoon 1 pakje is met 5 mesjes erin. In totaal heb je dan dus 90 losse mesjes.
Het lijkt wel een uitgebreid pakket te zijn met veel verschillende mesjes. Aangezien de prijs ongeveer gelijk is aan wat je bij de andere shops ziet en de mesjes ook aardig overeen komen, lijkt dit wel een mooie deal.

• Lampuhkap
Zo, daar ben ik weer.....soort van :P

De telefoon van de vrouw maar even gekaapt om het hele spul op te nemen :D

Anyway, vandaag hebben we stiekem wel wat te vieren. Barbiere di Figaro viert zijn 6e verjaardag! :D

Ben daar toch nu al een paar jaartjes een trouwe klant en ze zijn bij mij verantwoordelijk voor zeker 95% van mijn scheerspullen :D

Dus vandaag toasten we op BdF!
En waarmee kan dat beter dan met TFS DiVino?

Proost!

Setup:

Edwin Jagger DE89 with Treet blade (3)
Simpson Wee Scott
TFS DiVino Shaving Soap
TFS DiVino ASB

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De Wikinson Quattro doe ik er denk ik uit als die mesjes op zijn. Op het moment vind ik ze niet veel gladder scheren dan een goedkoop dubbelmesje van Rossmann (drogist in Duitsland). En die zijn veel goedkoper, dan pak je ook makkelijker een nieuw mesje. Mijn Mach-3 mesjes zijn ook op. Ze bleven wat langer scherp, maar ik snijd me er vrij snel mee, en de cartridge is te groot voor de lastige plekjes. En ik heb gewoon een hekel aan het merk.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• shdx
Bluepenguin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:04:
De EJ en TFS zijn in de basis prima zepen en zouden goed moeten kunnen worden opgeschuimd, zoals YdieresiS ook zegt. Meestal is het spelen met de water / zeep verhoudingen om een lekker schuim te krijgen. Geofatboy en Mantic59 hebben goede video's hierover op Youtube staan.

Meestal begin met een licht vochtige kwast een eerste maal over de zeep te gaan om daarvan de bovenlaag wat water te geven & zachter te laten worden. Gewoon heel kort laten staan dat ieniemienie beetje water.
Bedankt voor deze tips. Ik weet niet of het nu aan deze kleine verandering heeft gelegen, maar nu ik de zeep een beetje nat maak van tevoren, lijkt het allemaal een stuk beter te gaan! De EJ is nog altijd lastig (ik heb het gevoel dat die minder lekker glijdt dan de rest), maar de TFS lukt nu echt goed.

Gebruiken jullie overigens ook een pre-shave?

• Bluepenguin
  • Niet online
walterworld schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:20:
Nu vroeg ik mij of er een soort van starterpakket samples DE te halen valt. Zoiets als dit.

shaving.ie heeft een redelijk uitgebreid pakket. Niet duur, maar je hebt eigenlijk wel Paypal of een creditcard nodig voor bestellingen. Idem voor Connaughtshaving.
Misschien heb je er wat aan.

Sjoerd_87 schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:47:
Bedankt voor deze tips. Ik weet niet of het nu aan deze kleine verandering heeft gelegen, maar nu ik de zeep een beetje nat maak van tevoren, lijkt het allemaal een stuk beter te gaan! De EJ is nog altijd lastig (ik heb het gevoel dat die minder lekker glijdt dan de rest), maar de TFS lukt nu echt goed.
Mooi dat t zo goed gaat. Door de zeep een klein beetje voor te weken, schuim t niet alleen makkelijker maar vaak ook gelijkmatiger op.
Gebruiken jullie overigens ook een pre-shave?
meestal niet. Het is iets waarvan ik denk dat het alleen handig is als je een hele gevoelige huid hebt met hele stevige baardharen. Of wanneer je alleen het gezicht wast met lauw-warm water voor het scheren. Dan zijn de baardharen toch een stapje minder 'zachter' gemaakt dan bij een douche.
Als je doucht voor het scheren, zal het bij maar weinigen nodig, nuttig of van toegevoegde waarde zijn. Dat neemt niet weg dat voor sommigen het veel meer om het ritueel draait bij scheren, en zo'n pre-shave kan dan een onderdeel zijn een uitgebreide scheerronde. :)

• walterworld
Bluepenguin schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:44:
[...]

shaving.ie heeft een redelijk uitgebreid pakket. Niet duur, maar je hebt eigenlijk wel Paypal of een creditcard nodig voor bestellingen. Idem voor Connaughtshaving.
Misschien heb je er wat aan.

Leuke website, Het aanbond wat betreft probeerpakket niet zo groot. Of kijk ik verkeerd?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is deze: http://www.shaving.ie/pro...um-selection-sampler.html

• Bluepenguin
  • Niet online
walterworld schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:34:
[...]

Leuke website, Het aanbond wat betreft probeerpakket niet zo groot. Of kijk ik verkeerd?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is deze: http://www.shaving.ie/pro...um-selection-sampler.html
Deze is er ook nog: http://www.shaving.ie/pro...de-blade-sample-pack.html
Het klopt verder dat er niet heel veel verdere variaties zijn, maar hoeveel varianten probeerpakketten wil je hebben? ;) De meeste mensen hebben aan één wat uitgebreider pakket genoeg om een idee te krijgen welke merken en typen hen bevallen. :)

Succes!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 11:31

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Scheermesjes die jaren (in verpakking) zijn blijven liggen, kunnen die ook bot raken door corrosie oid.? Ik begin te merken dat ik de laatste tijd enorm veel meer last heb van razor burn, terwijl ik voor mijn gevoel toch echt niks veranderd heb aan mijn scheertechniek.

Binnenkort sowieso maar eens rondneuzen voor een aanvulling op de berg Personna's die ik momenteel gebruik :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 23:14
walterworld schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:34:
[...]

Op marktplaats worden ook proefpakketjes aangeboden. Heb vorige week ook een pakketje besteld en had ze de volgende dag al in huis.
http://link.marktplaats.nl/m956541027

[Voor 15% gewijzigd door Zmokkie op 07-09-2015 16:01]

• shdx
Nu gaat het hier voornamelijk over DEs, maar we kunnen dus ook nog een stapje verder gaan. Ik kwam het volgende filmpje tegen waarin een man zijn eigen straight razor maakt: YouTube: Razor, From Chunk Of Steel To Shaving
Dat lijkt me toch wel de ultieme scheerervaring, je eigen scheermes maken.

• Lampuhkap
Ah, man....wat een prutochtend was het hier weer. Alles wat tegen kon zitten, zit ook daadwerkelijk tegen.
Camera settings op de S5 van de vrouw stonden schijnbaar anders dan ik had verwacht/gepland. Schijnbaar stond het ding op 4k de video op te nemen, wat ie niet zo leuk vond (aangezien het apparaat om de 5 minuten de camera uit gooide). Mijn vermoeden, oververhitting en daardoor de camera maar uitgooien.

Maar goed, heb met wat knippen en plakken nog mooi de video af gekregen, tis wat rommelig, maar so be it :P

Anyway, ik heb gisteren een berg serieus fijne zeepjes binnen gehad, namelijk de hele 2.0 serie van de Barbiere Di Figaro zepen! Ja, alle 4! :D Gemaakt in Italie door TFS. Dus je weet wat je van de zepen mag verwachten: kwaliteit!

Vandaag start ik in ieder geval met Mistero 2.0!

Setup:

Merkur 34C HD with Gilette Silver Blue (fresh)
Simpson Commodore X3
Barbiere Di Figaro Mistero 2.0
Floid Blue Aftershave
Barbiere Di Figaro Mistero ASB

• Lampuhkap
Zoals beloofd, de tweede zeep uit de reeks van de nieuwe zepen van Barbiere di Figaro. Namelijk: Classico 2.0!

Setup:

Merkur 34C HD with Gilette Silver Blue (1)
Barbiere Di Figaro Classico 2.0
Pinaud Clubman Aftershave Lotion
Barbiere Di Figaro Classico ASB

• Lampuhkap
Zoals beloofd, de 3e zeep uit de nieuwe 2.0 serie van de Barbiere Di Figaro zepen: Esclusivo 2.0!

Setup:

Merkur 34C HD with Gilette Silver Blue (2)
Rod NeepxShaving Society 2014 LE 2 Band Badger
Barbiere Di Figaro Esclusivo 2.0
Barbiere Di Figaro Esclusivo ASB

• Lampuhkap
Goedenmiddag mensjes!

De laatste in de serie van de Barbiere di Figaro zepen! :D

De geur van deze knaap heerlijk en is goed sterk!

Setup:

Roedter 1909 met Lord Captain mesje (vers)
Barbiere Di Figaro Raffinato 2.0
TFS Mandorla ASB

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Hm, zou dit wat kunnen zijn?

https://www.kickstarter.c...azor-21st-century-shaving

Aan de ene kant klinkt het als erge bullshit, maar misschien ook wel mogelijk?

• Bluepenguin
  • Niet online
Basekid schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:16:

ik denk dat het zou kunnen werken. Op de pagina met comments wordt door Skarp aangegeven dat ze binnenkort een video met werkend prototype laten zien, zodat ieder daadwerkelijk het scheren zelf kan zien.
Verder wordt er gelinkt naar een patent, dat ziet er redelijk breed uit. Maar wie weet lukt t allemaal wel.

Ik zou in jouw geval de video die ergens komende week verschijnt afwachten. Voorlopig blijf ik ook enigszins sceptisch, maar het ziet er naar mijn mening duidelijk beter uit dan alle diamanten scheermessen en andere Kickstarter projecten gericht op scheren. Wie weet gaat het goed werken meteen vanaf het eerste model / de eerste generatie van het mes.

• Thedr
Ik geloof er niks van, stelletje ongeschoren baardapen in dat filmpje :+ Eerst maar eens wat testjes op henzelf zien, dan geloven ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

chem

Reist de wereld rond

Ik heb hier nog 2 onaangebroken Derby x5, Astra x5 en een aangebroken Personna x9 - iemand interesse? Ik stuur ze dan tegen verzendkosten op (of je komt ze in Haarlem ophalen).

Ze bevallen me niet, en weggooien is ook zo wat als iemand anders ze wel fijn vindt :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

Basekid schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:16:

Hier een link naar het filmpje; https://d2pq0u4uni88oo.cl...0f3b8f692ea_h264_high.mp4

Het ziet er nou niet echt 'snel' uit... Hij scheert z'n been? en daar is de beharing veel minder per cm2 en de haren zelf zijn langer wat makkelijker te scheren zou moeten zijn. Dat ding glijdt er nou niet echt doorheen. :/
Ook lijkt er een soort van metaaldraadje voor te zitten. Zodra de haar daar tegenaan komt lijkt deze 'doorgesneden' te worden. Er zal nog een hoop moeten gebeuren om er een normale scheerbelevenis van te maken.
Ik zeg voor nu; Waste of Money. :*)

Desalniettemin een leuke ontwikkeling!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
De bodem van mijn Ogallala Bay Rum fles komt in zicht, en ik kom er achter dat men tegenwoordig erg moeilijk doet over het versturen er van. Zijn er nog mogelijkheden om eea toch te verkrijgen?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Bluepenguin
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:25:
De bodem van mijn Ogallala Bay Rum fles komt in zicht, en ik kom er achter dat men tegenwoordig erg moeilijk doet over het versturen er van. Zijn er nog mogelijkheden om eea toch te verkrijgen?
Lampuhkap heeft een tijdje achter enkele varianten aangejaagd, als ik me niet vergis. Misschien dat hij een idee heeft? Mocht je bij een shop in het VK kijken, een enkele keer hebben die ook een verzending per koerier als mogelijkheid (wel duurder). Een deel van de koeriers kan weer wél alcoholhoudende cosmetica vervoeren.

• Lampuhkap
Na een poepweek, ben ik er weer!
Gelijk nieuw kwastje erbij :)

Setup:

IKON OC met Feather (1)
Frank Shaving 24mm Synthetic
PAA Bay Rum
Captain's Choice Cat O' Nine Tails

de Ogallala is uit de UK te krijgen, maar idd via omweg. Dus zorg dat je een middle-man hebt die het naar je kan versturen, want de shop in kwestie (Maguire's Barbershop) kan niet shippen naar vasteland.

• chem

chem

Reist de wereld rond

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 12:08
Kan overigens ook niet gezond zijn, continue elke dag een laser op je huid zetten. Beter doe je dat met een vlijmscherm mes waar je je huid kunt scheren i.p.v de haartjes :o :9

[Voor 36% gewijzigd door timmert26 op 13-10-2015 10:02]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kickstarter heeft er ook geen vertrouwen in

http://www.nu.nl/gadgets/...rkend-laserscheermes.html

ze (SKARP) gaan het nu proberen bij indiegogo:

https://www.indiegogo.com...or-21st-century-shaving#/

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-05 09:12
chem schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:28:
Ik heb hier nog 2 onaangebroken Derby x5, Astra x5 en een aangebroken Personna x9 - iemand interesse? Ik stuur ze dan tegen verzendkosten op (of je komt ze in Haarlem ophalen).

Ze bevallen me niet, en weggooien is ook zo wat als iemand anders ze wel fijn vindt :)
Check je PM!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik scheer al 10 jaar onder de douche zonder scheerschuim met willekeurige cartridge-dingen (ik heb een makkelijke huid & haar, I guess). Zou ik die kunnen vervangen door een DE-krabber, of is het daarbij belangrijker om scheerschuim/zeep te gebruiken, en/of om een spiegel bij te hebben?

[Voor 8% gewijzigd door kunnen op 17-10-2015 15:22]

• Caelorum
  • Laatst online: 09:15
Spiegel en scheerschuim zou ik zeker in het begin gebruiken met een DE. Het is echt veel en veel eenvoudiger om een echt bloedbad te veroorzaken. Het is iets waar je rustig mee moet beginnen. Echt goed de tijd voor nemen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Onder de douche scheren gaat prima, maar ik zou inderdaad wel een spiegel gebruiken. Kan ook zo'n binnenspiegeltje voor een auto met een zuignap zijn wat makkelijk op tegels is te bevestigen.

Maar als je ook een kwast wilt gebruiken zie ik het niet voor me onder de douche. Dan kun je beter bij een wastafel met spiegel gaan staan.
Wat gebeurt er dan met die 160.000 dollar? Er staat niet dat 'backers' dat terug krijgen.

Ze geven op zich wel een verklaring waarom het prototype slecht scheert.
The demo below was made using our working prototype in our lab. The fiber you see in this video is made free hand in our lab using limited resources.

The production model will be using a high performance precision manufactured fiber, only possible with mass production automated machinery.

The fiber in this video can only be mounted with rudimentary means, this mean it’s not robust. The production model will have a fiber rigidly mounted along the entire cutting edge. The laser beam is contained inside the fiber & is also well below eye safe levels. Notice the flashes as it cuts. This is the shaving light escaping the fiber into the hair. The light doesn't enter the skin & will not cause any skin damage. Sometimes the hair is cut but lightly fuses back onto the hair shaft. This is resolved by gently brushing. Your support will enable us to secure the high performance & rigidly mounted fiber that can only be manufactured through mass production.

[Voor 80% gewijzigd door Marzman op 17-10-2015 22:05]

/▌

• honmashinsei
chem schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:28:

Dank je wel! :)

• walterworld
Hoe nemen jullie je safety razor mee op vakantie?

Zit er over te denken om deze te kopen.
http://www.schuym.com/win...-safety-razor-travel.html
Heeft EJ ook beschermkappen?
Ik vermoed dat dit wel zou passen aangezien de de mesjes het zelfde zijn.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-05 20:07
De Edwin Jagger DE89 kop is gelijk aan de R89 kop van Muhle, qua afmetingen. De beschermkap zou daar dus ook op moeten werken.
Dat mesjes passen betekent overigens niet dat kappen overal op passen.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 16:35
walterworld schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:19:
Zonder mesje er in, los in de toilettas. Mesjes in zo een plastic houdertje waar er 5 in zitten.

• honmashinsei
Mijn Feather DE Razor Popular is binnen, inclusief een aantal Feather mesjes. Supergoedkoop ($12!) en zo mijn voorzichtige eerste stappen in deze nieuwe wereld. Ik moet me waarschijnlijk dagelijks gaan scheren (scheer me al jaaaaren slechts één tot twee maal per week), dus dit lijkt me een mooi begin. Cartridges zijn te duur, en veroorzaken echt irritatie bij mij.

Nog tips? Ik heb nu dus ook een aantal Derby, Astra en een Personna mesjes. De Feather schijnt echt superscherp te zijn, is dat als beginner wel slim? Of is het simpelweg slim om één voor één uit te proberen met de Feather als laatste?

Eerst maar eens mijn oude Gilette Sensitive Gel opmaken, en dan eens kijken naar scheercreme. Proraso Originale een goeie?

• shdx
kthxbye schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:34:
Nog tips? Ik heb nu dus ook een aantal Derby, Astra en een Personna mesjes. De Feather schijnt echt superscherp te zijn, is dat als beginner wel slim? Of is het simpelweg slim om één voor één uit te proberen met de Feather als laatste?
Na de eerste paar keer met een DE scheren had ik wel een aantal (kleine) wondjes. De techniek was er gewoon nog niet. Na een paar keer oefenen gaat het al een stuk beter en tegenwoordig heb ik eigenlijk nooit meer de bloedstelpende gel nodig. Aangezien de feathers inderdaad erg scherp zijn, zou ik ermee wachten totdat je techniek goed onder de knie hebt. Niet alleen om je een bloedbad te besparen, maar vooral omdat je anders ten onrechte zou kunnen denken dat de feathers te scherp zijn en al die wondjes daardoor veroorzaakt zijn. Het zijn fijne mesjes, maar je moet er wel voorzichtig mee om kunnen gaan.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het ligt ook aan de krabber, met Feathers in een Gillette Tech kun je weinig fout doen. Volgens mij was het mijn tweede mesje na een Astra en dat ging prima.

Met de Feather Popular kun je volgens mij nog minder fout doen als met zo'n Chinese Tech, dus ik denk dat je die mesjes prima kunt gebruiken.

[Voor 31% gewijzigd door Marzman op 30-10-2015 14:28]

/▌

• honmashinsei
Ben begonnen met een Personna mesje. Ik denk niet dat het mijn favoriet wordt, maar voor mijn eerste DE scheerbeurt vond ik het een mooie ervaring! 2 kleine sneetjes en wat razorburn, maar dat komt vast door techniek. Ik merk nu al dat het een stuk prettiger/rustiger is voor mijn huid, dan 5 semibotte Gilette mesjes eroverheen rammen elke keer. :)

• Deezers
  • Laatst online: 11:12
Ik ben overigens weer terug hier... afgelopen weken proberen een baard te groeien en die in model te brengen.. maar helaas. Mijn haarkleur is helaas vrij licht dus ook al laat ik het langer staan zie je het nog niet echt goed. Bovendien liep het bij mijn snor niet door rondom mijn mond waardoor er geen model in kwam en ook de kaken en wangen helaas niet helemaal mooi vol. Heb 't nog een beetje getrimd maar ziet er niet echt uit. Wou gewoon een strakke 3-dagen baard look creëren.. Kapper zij ook al dat als het na al die weken niet echt wilt het ook niet meer komt. Niet ieder gezicht is dus geschikt voor een baard, maar ik heb ook lichte baardgroei. Kan maximaal 2 keer per week scheren. Duurt sowieso een dag of 4 voordat er weer wat haren zitten :)

Nu dus weer terug bij nat scheren en voor nu maar even gehouden bij de standaard Mach3 en scheerschuim :P DE scheren is toch wat te scherp en nu is het ook mooi glad en minder kans op wondjes ;)

[Voor 7% gewijzigd door Deezers op 01-11-2015 09:55]

• chem

chem

Reist de wereld rond

kthxbye schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:39:
Ben begonnen met een Personna mesje. Ik denk niet dat het mijn favoriet wordt, maar voor mijn eerste DE scheerbeurt vond ik het een mooie ervaring! 2 kleine sneetjes en wat razorburn, maar dat komt vast door techniek. Ik merk nu al dat het een stuk prettiger/rustiger is voor mijn huid, dan 5 semibotte Gilette mesjes eroverheen rammen elke keer. :)
Bij mij duurde het denk ik een week of 3 voor het allemaal een beetje normaal verliep. In die tijd veel geprobeerd, opnieuw gedaan en anders gedaan. Pas na een maand of 2, 3 denk ik dat ik er niet meer over hoefde na te denken.

Ben nu van 7 o'clock sharpedge (die prima bevielen) naar feather overgestapt ivm een aanstaande reis waarbij ik vaak met koud water etc zal scheren - alle scherpte is dan welkom. En ook die overstap kost me nog wel wat tijd, met kleine wondjes (toch nóg een keer eroverheen zonder scheerschuim enzo).

• Kapotlood
Vanochtend kreeg ik van Liesbeth (Barbiere di Figaro) een mailtje met wat aanbiedingen... nu zat daar niet zoveel tussen voor me, maar het was een mooie herinnering dat mijn Nivea aftershave balm bijna op was. Dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om gelijk maar een Proraso aftershave balm en een "TFS Aftershave Balm Ginestra di Taormina Forte" te kopen :)

Reclame mailingen, ik heb er een ontzéttende hekel aan... behalve als ze me herinneren om lekkere scheerspulletjes te kopen :P

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

walterworld schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:19:

Zit er over te denken om deze te kopen.
http://www.schuym.com/win...-safety-razor-travel.html
Heeft EJ ook beschermkappen?
Ik vermoed dat dit wel zou passen aangezien de de mesjes het zelfde zijn.
Niet. Ik reis altijd met alleen handbagage, en dan mag je geen DE mesjes meenemen :(

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• Lampuhkap
Zo, daar ben ik weer.
De laatste tijd druk geweest met de Grote Scheerzeeptest 2015 van Shaving Society en BDF en daarnaast ook niet al te best in m'n vel gezeten.
Waarom dan vraag je je misschien af? Vakantie komt eraan :P En dat is altijd een beetje stressvolle periode. Dus was niet echt in de mood om me bezig te houden met de SOTDs en de filmpjes. Maar goed, ik wil dat dus weer een beetje op gaan pakken. En laten we dan maar gewoon beginnen met de SOTD van vandaag :D

Mijn nieuwe Grip Schick die ik via Jarno Verhelst uit ruil heb verkregen bevalt me erg goed! Effectief, comfortabel en het levert me verdomd goede resultaten op :D Dit mes gaat mooi mee op vakantie, dat kan ik wel vast garanderen :D

Ik weet ook dat er 1 van mijn syntetische kwasten mee gaat, maar ik zit nog een beetje te dubben tussen de Stirling 26mm of mijn 24mm Frank Shaving. Wat vinden jullie?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 21:41

Jazzper

BB4E^Guerilla

Al tijden rustig door geschoren zonder hobbymatig aspect. Tijdje geleden met nieuwe baan begonnen, blijkt een directe collega het weblog gladdepraatjes.com te hebben. Ondertussen al wat gear uitgewisseld om te testen en vandaag zijn Merkur 39c slant geprobeerd.

mo-tha-fuck.

wat een topding (balans, gewicht, agressie), maar levensgevaarlijk. Met een rapira (vrij scherp zijn die) erin na de eerste pass al bijkans glad. De laatste pass toch wat te overmoedig en daarom wat opengehaald in mijn hals maar dat is een user error. Nu wil ik er ook een.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaal schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:42:
[...]

Niet. Ik reis altijd met alleen handbagage, en dan mag je geen DE mesjes meenemen :(
Die mesjes kun je denk ik bijna overal wel kopen (alleen waarschijnlijk niet je favoriete merk). Ik heb het idee dat ze juist hier het schaarst zijn :p

/▌

• Vaal

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Marzman schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:26:
[...]

Die mesjes kun je denk ik bijna overal wel kopen (alleen waarschijnlijk niet je favoriete merk). Ik heb het idee dat ze juist hier het schaarst zijn :p
ja, dan moet ik dus overal waar ik kom een supermarkt/drogist opzoeken? Heb ze ook nog nooit gezien.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaal schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:49:
[...]

ja, dan moet ik dus overal waar ik kom een supermarkt/drogist opzoeken? Heb ze ook nog nooit gezien.
Onderstaande komt van de site van KPN, een veiligheidsmesje in de houder zou dus mogen. Je kan ook meerdere houders meenemen ;) Hoewel ik me voor kan stellen dat ze daar toch moeilijk over gaan doen ook al staat op hun site dat het mag.

http://www.klm.com/travel...ce/restricted_baggage.htm
Het is niet toegestaan om puntige of scherpe voorwerpen, waarmee letsel kan worden toegebracht, mee te nemen in uw handbagage. Hieronder vallen:
open scheermessen (behalve veiligheids- of wegwerpscheermessen waarbij de mesjes in een houder zitten)

[Voor 7% gewijzigd door Marzman op 22-11-2015 21:55]

/▌

• schoutje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-11-2017
Kan er mij iemand wat tips geven over scherpe mesjes?
Ik heb nogal dikke haren, waardoor bv derby mesjes gewoon stoppen als ik aan het scheren ben
(Waardoor ik harder ga drukken, en dus meer kans op wondjes heb)
zelfde met 7am's die ik vandaag geprobeerd heb.

Feather en astra's werken wel goed, maar ik vroeg mij af als er nog andere zijn die ik kon proberen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Astra's zijn wel ok, maar niet eens heel scherp. Captains Super Iridium, Voskhod om er even een paar te noemen vind ik ook goed scheren.

/▌

• Vaal

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Marzman schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:54:
[...]
Onderstaande komt van de site van KPN, een veiligheidsmesje in de houder zou dus mogen. Je kan ook meerdere houders meenemen ;) Hoewel ik me voor kan stellen dat ze daar toch moeilijk over gaan doen ook al staat op hun site dat het mag.

http://www.klm.com/travel...ce/restricted_baggage.htm
Het is niet toegestaan om puntige of scherpe voorwerpen, waarmee letsel kan worden toegebracht, mee te nemen in uw handbagage. Hieronder vallen:
open scheermessen (behalve veiligheids- of wegwerpscheermessen waarbij de mesjes in een houder zitten)
DE mesjes zijn géén veiligheidsmesjes en zijn zéér verboden aan boord van een vliegtuig.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaal schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:23:
[...]

DE mesjes zijn géén veiligheidsmesjes en zijn zéér verboden aan boord van een vliegtuig.
Ik dacht aan safety (veiligheids) razor, maar ik zie dat het inderdaad zo'n stanlymes is. Raar dat dat wel mag dan trouwens want dat is ook bloedscherp en in zijn geheel uit de houder te drukken.

/▌

• Vaal

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Marzman schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:26:
[...]
Ik dacht aan safety (veiligheids) razor, maar ik zie dat het inderdaad zo'n stanlymes is. Raar dat dat wel mag dan trouwens want dat is ook bloedscherp en in zijn geheel uit de houder te drukken.
Een veiligheidsscheermes is een gewone Gilette cartridge bijvoorbeeld. Geen stanleymes, die zijn ook bijzonder verboden aan boord ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaal schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:36:
[...]

Een veiligheidsscheermes is een gewone Gilette cartridge bijvoorbeeld. Geen stanleymes, die zijn ook bijzonder verboden aan boord ;)
Dat klinkt logischer :)

/▌

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 08:45
Dit is mijn "set-up":

Merkur 20C

• Kapotlood
Ik heb een paar weken geleden ook de witte Proraso aftershave gekocht, en die is érg lekker zeg! Helemaal niet vet, dus dat is ook mooi meegenomen.

Maar de grootste verrassing was voor mij toch wel de "TFS Aftershave Balm Ginestra di Taormina Forte" van Brabiere di Figaro… die geur vond ik verrassend lekker, terwijl ik de meeste scheerzepen die schermen met o.a. "sandalwood" of "almont" geur eigenlijk maar matig vind. Maar deze "Ginestra di Taormina Forte" is echt een feest :)

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Kan iemand hier het Shaving Society forum nog benaderen?
Pagina: 1 2 3 ... 67 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee