Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 10:32

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Bedankt voor jullie reacties.

@Bluepenguin

Klopt, de set is kostbaar, maar het oog wil ook wat :-) Zo'n set is een eyecatcher in de badkamer vind ik. Maar ik ga zeker eens kijken naar de door jouw genoemde alternatieven.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg. Hier kan ik zeker wat mee!! Ik had een kwast van dassenhaar en moet zeggen dat die mij uitstekend beviel.

Ik ga eens verder koekeloeren en shoppen en hopelijk kan ik snel hier posten wat ik uiteindelijk gekocht heb.

Trouwens iets wat ik ook erg mooi vind, een Gillette Fatboy uit de jaren 50/60. Alleen durf ik het niet aan om deze via Ebay te kopen.

PSN: CartmanMMA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
Ik ben nog benieuwd of het scheren met een krabber gewoon met scheerschuim kan, of dat je dan beter direct met een kwast kunt gaan beginnen.

Zijn er ervaringen met het scheren met een krabber en gewoon scheerschuim?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Loei123 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:50:
Ik ben nog benieuwd of het scheren met een krabber gewoon met scheerschuim kan, of dat je dan beter direct met een kwast kunt gaan beginnen.

Zijn er ervaringen met het scheren met een krabber en gewoon scheerschuim?
jawel. Het kan prima, het enige waar je rekening mee moet houden is het volgende. Wanneer je begint met DE scheren, dan ben je wat langzamer uiteraard. Het schuim uit de spuitbus droogt dan wat meer op.
In het algemeen geldt dat schuim uit een busje vrij droog is, wat dat betreft is scheren met zelfgemaakt schuim eigenlijk altijd een vooruitgang; of je nou met een cartridge of krabber scheert. :)
Maar mocht je de stap willen maken met spuitbusschuim en een DE krabber, dan kun je uiteraard ook de ene helft van het gezicht inschuimen, scheren en dan de andere helft licht vochtig maken met warm water en vervolgens daar schuimen en scheren.

Houd in het achterhoofd als je wilt dat een écht goed schuim maken met een kwast een stap lastiger is dan scheren met een DE mesje en krabber. De scheertechniek is duidelijk anders, maar een goed schuim maken vraagt simpelweg vele malen proberen.

Succes!

P.S. kijk anders ook eens op Youtube bij de filmpjes van Mantic59. Hij laat zeer goed zien hoe je een prettig schuim zelf kunt maken en ook hoe je beginnen kunt met DE scheren. :)

[Voor 7% gewijzigd door Bluepenguin op 18-05-2015 19:53]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
Bedankt voor de reactie!

Ik had meerdere video's bekeken maar het opkloppen van het schuim leek redelijk wat werk, vandaar mijn vraag.
Nu net de video van Lampuhkap gezien en dus shaving sticks ontdekt, dit ziet er een stuk makkelijker uit en komt volgens mij toch wel sterk in de buurt van het zelf opkloppen van schuim, of heb ik dit mis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:17
Opkloppen van schuim is niet superveel werk, maar wel iets wat je jezelf even aan moet leren. Vraagt een paar keer goed oefenen,maar dat krijg je snel genoeg door :)

Sticks zijn vrij handig ja, maar daarmee breng je alleen de zeep aan op het gezicht. Daarmee sla je het 'laden' van de kwast als het ware over. Opkloppen van het schuim doe je dan dus alsnog, naar dan op het gezicht :)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
Zelf maak ik het tegenwoordig sowieso aan op het gezicht. Gewoon kwast vochtig maken en dan door het potje. Op het gezicht en uitsmeren en telkens weer kwast natmaken en goed uitraggen totdat het goed is. Heb persoonlijk op die manier een beter beeld van hoeveel water er nog bij moet voordat het goed is. In een kommetje wordt het toch al gauw te droog of te nat en dan zit je uiteindelijk met teveel schuim (en dat is ook zo zonde...).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
Oke dus dat ga ik gewoon proberen dan :)

Ik zie de Edwin Jagger DE89KN14BL best wel zitten, wat me wel opvalt is dat kwastjes nog wel redelijk aan de prijs zijn. Maar heb hier ook weer ergens een bericht gelezen over een kwastje van de Kruidvat, is dat iets waar je als beginner mee uit de voeten kunt?

Edit: Na een fatsoenlijke google search zie ik meerdere goed betaalbare kwasten waaronder een van de Vergulde Hand :) nogmaals de vraag of dit goed te gebruiken is als beginner?

En is een standaard noodzakelijk om je krabber en kwastje op te bewaren?

[Voor 19% gewijzigd door Loei123 op 19-05-2015 07:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap
Trekpleister heeft de Omega 10019 kwastjes (google even voor plaatje)
kosten nog geen 2,80 en zijn prima kwastjes om mee te beginnen.
Top kwaliteit varkenshaar, alleen het handvatje is een beetje minder. MAar voor een starter een prima ding :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 10:53
omega kwast is 100% aan te raden. Geweldige starter kwasten.

Ik gebruik zelf:

Proraso Kwast (Varkenshaar)
Omega Kwast (varkenshaar)
<foto komt vanavond kwast> (dassenhaar)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
Zojuist een borstel van de Vergulde Hand bij een Duitse trekpleister in Oldenzaal gezien.

Als ik de reacties lees over de Omega dan ga ik die eerst een poging geven.

Ik moet zeggen dat het me nog meevalt dat je shaving sticks nog wel veel kunt vinden, ook bij de gebruikelijke trekpleisters.

Binnenkort maar eens die Edwin Jagger en een probeer set mesjes bestellen dan! d:)b

Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:01:
Zojuist een borstel van de Vergulde Hand bij een Duitse trekpleister in Oldenzaal gezien.
van DVH zijn er twee kwasten te koop: een standaard kwast die niet echt de moeite of geld waard is & de "kapperskwast" en die is best oké voor het geld. Al biedt de genoemde Omega wat meer waar voor het geld.
Als ik de reacties lees over de Omega dan ga ik die eerst een poging geven.

Ik moet zeggen dat het me nog meevalt dat je shaving sticks nog wel veel kunt vinden, ook bij de gebruikelijke trekpleisters.

Binnenkort maar eens die Edwin Jagger en een probeer set mesjes bestellen dan! d:)b
Mocht je wat mesjes gaan proberen, kijk dan of je anders niet wilt beginnen met een setje van de Hema. Voor een paar euro koop je bij vrijwel elke Hema 10 DE mesjes van redelijke kwaliteit.
Geen bijzonder goede mesjes, maar je kunt in ieder geval een keer of twee scheren uit elk halen. Plus je techniek verbeteren, zodat je die probeerset mesjes goed kunt benutten en de mesjes beter kunt inschatten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 20-05 13:08
Wat gebruiken jullie voor die donkere wallen onder de ogen? Ik heb wel eens zo'n roller geprobeerd maar dat had weinig effect. Ik lies op het interwebs dat er mannen zijn die daar make-up voor gebruiken, dat gaat mij te ver :)

[Voor 28% gewijzigd door Franco10 op 19-05-2015 14:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
die van Hema zijn best goed overigens :) vind ze zelf het geld wel waard. Zijn het Feathers? Dat zeker niet, maar acceptabel.

@Franco,

Ik gebruik zelf de L'oreal roller. Aangezien ik zelf vanwege afwijking 100% van de tijd donkere wallen/blauw oog effect heb :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
[...]

Mocht je wat mesjes gaan proberen, kijk dan of je anders niet wilt beginnen met een setje van de Hema. Voor een paar euro koop je bij vrijwel elke Hema 10 DE mesjes van redelijke kwaliteit.
Geen bijzonder goede mesjes, maar je kunt in ieder geval een keer of twee scheren uit elk halen. Plus je techniek verbeteren, zodat je die probeerset mesjes goed kunt benutten en de mesjes beter kunt inschatten :)
[/quote]

Goede tip wat betreft die Hema mesjes en het verbeteren van de techniek!
Ga ik zeker proberen d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
lanerios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:58:

@Franco,

Ik gebruik zelf de L'oreal roller. Aangezien ik zelf vanwege afwijking 100% van de tijd donkere wallen/blauw oog effect heb :)
En werkt dat een beetje? Weet niet meer welke roller ik ooit had geprobeerd. Ik heb ook volledig onafhankelijk van hoeveel ik heb geslapen altijd donkere wallen. Dan heb ik het niet over die zwarte kringen direct rondom de ogen maar meer een zwarte veeg naar mijn wangen toe.

[Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 19-05-2015 15:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
Franco10 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:22:
[...]

En werkt dat een beetje? Weet niet meer welke roller ik ooit had geprobeerd. Ik heb ook volledig onafhankelijk van hoeveel ik heb geslapen altijd donkere wallen. Dan heb ik het niet over die zwarte kringen direct rondom de ogen maar meer een zwarte veeg naar mijn wangen toe.
Voor mij goed genoeg :) geen dagelijkse vragen meer door wie ik ben geslagen, of ik zo slecht slaap etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
lanerios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Voor mij goed genoeg :) geen dagelijkse vragen meer door wie ik ben geslagen, of ik zo slecht slaap etc.
Hahaha 8)7 Ik zal het eens proberen, kijken of ik minder op een American Football player ga lijken. Dank voor de info!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
Franco10 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Hahaha 8)7 Ik zal het eens proberen, kijken of ik minder op een American Football player ga lijken. Dank voor de info!
Je kan lachen :+ maar zo erg zijn mijn wallen/plekken dus wel helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
lanerios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:48:
[...]

Je kan lachen :+ maar zo erg zijn mijn wallen/plekken dus wel helaas.
Idem hier, echt soms alsof ik met houtskool strepen heb getrokken om er eng uit te zien. Dus hopelijk werken ze bij mij ook :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
en anders, inderdaad helaas make up. Zit er zelf al wat langer aan te denken. Wordt er echt schijtziek van. (pardon my language).

Overigens, is de Koh-I-Noor Sandalwood scheerzeep in NL een beetje te krijgen? Ik kon er niet zo veel over vinden :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Franco10 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:22:
[...]

is het niet ook een beetje dat dat soort rollers een opbouwend effect hebben? Als in: dat dagelijks licht gebruik meer effect heeft voor die ene slechte dag dan op die slechte dag meer opbrengen?
Een deel van het effect zit bij die rollers dacht ik vooral in de vochtinbrengende hoek, en dat is iets dat langzaam opbouwt bij de meeste mensen.

• Lampuhkap
Goedenmiddag allemaal, hier ben ik weer!
Dit keer met 2 video's ipv 1.

Had geen tijd/zin gehad om die van afgelopen zondag te posten, dus dat doe ik dan vandaag maar gelijk met de shave van vanmorgen :D

Hope you all will enjoy the videos!

• Loei123
Vanmiddag de Edwin Jagger DE89KN14BL besteld :)
Kan stiekem niet wachten :D

btw Lampuhkap, bij mij is de laatste van de 2 video's die je post erg snel met de audio :P
Of ligt dit aan mij?

• Lampuhkap
Ja, daar hoorde ik dus van anderen ook al wat van net :P
Ergens met het renderen iets niet helemaal lekker gegaan met de audio :P

Och, volgende keer (vrijdag) beter

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:41
Beste.

Ruim 30 jaar geleden was mijn eerste scheerbeurt met een krabber, kwast, zeep en aluin. Dat heb ik geruime tijd volgehouden en ben uiteindelijk geswitcht naar een cartridge toen deze dubbele mesjes kregen.
Ik merk nu wel dat scheren met een krabber in opkomst is en er steeds meer liefhebbers zijn/komen. Ben me vervolgens gaan verdiepen en heb e.e.a. eens nagelezen.
Uiteindelijk vroeg ik me af, waarom zou ik veranderen naar een krabber. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet echt een reden kan ontdekken. De prijs van de mesjes wordt genoemd en hoewel het stukken goedkoper is, trekt me dat niet over de streep. Duurt ongeveer een jaar voordat ik na de aanschaf van het e.e.a. het voordeel ga merken. Dan nog heb je het over een paar tientjes.

Kan iemand nog andere argumenten noemen, want ik merk dat ik nieuwsgierig ben en er deels voor open sta.

Rest mij nog de vraag hoe jullie die spullen (krabber en kwast) in de badkamer bewaren. Hebben jullie allemaal een standaard er los bij gekocht of gelijk een set.

Tot slot: Leuke info bij de start :)

• Lampuhkap
Met de juiste techniek, gladder, minder irritatie en een stukje ervaring/relaxing :)

• Caelorum
Relaxen inderdaad. Krabber zorgt ervoor dat je rustig de tijd neemt en dus even tot rust kan komen.
Zelf bewaar ik het overigens gewoon op een muurtje. Daar ligt alles uitgestald en ligt er prima. Kan het mooi drogen als ik het iets te nat wegleg :)

• Franco10
lanerios schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:01:
en anders, inderdaad helaas make up. Zit er zelf al wat langer aan te denken. Wordt er echt schijtziek van. (pardon my language).
Dat vind ik voor mijzelf nog een stap te ver eigenlijk. Maar je zou eens naar damesproducten moeten kijken (niet verkeerd bedoeld :+ ). Volgens mij had mijn vriendin van die gezichtcremes die tegelijkertijd een beetje met kleur dekkend waren. Dan heb je dus alsnog gewoon een creme en hoef je niet met makeup aan de slag.
Bluepenguin schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:13:
[...]

is het niet ook een beetje dat dat soort rollers een opbouwend effect hebben? Als in: dat dagelijks licht gebruik meer effect heeft voor die ene slechte dag dan op die slechte dag meer opbrengen?
Een deel van het effect zit bij die rollers dacht ik vooral in de vochtinbrengende hoek, en dat is iets dat langzaam opbouwt bij de meeste mensen.
Ik hoop het wel, was gister langs de drogist en ze hadden niets meer van de dure merken, dus heb zo'n huismerk ding gehaald, met overaal Q10? kreten. Gisteren overdag en voor het slapen gaan rollen, goed geslapen, en werd wakker met wallen waar Gandalf nog jaloers op kan zijn 8)7

• Layumi
@Lampuhkap en Caelorum: Thnx voor de reactie. Gladder klinkt goed en relaxen klinkt ook goed, maar dan wel wat vroeger opstaan om te genieten.

Ben vandaag even bij een ouderwetse drogist in Utrecht centrum geweest. Dat brengt me op 2 vragen
- krabber merk Parker, kwam ik in de fora weinig tegen. Is dat een goed merk?
- hij had krabbers met een vlinder sluiting en een schroef sluiting. Zit daar nog verschil in?

Daarnaast viel me op dat de opening bij het mesje tussen een vlinder en een draaisluiting anders is. Lijk alsof de schroefsluiting meer ruimte of een andere hoek vergt bij t scheren. (hoop dat t duidelijk is)

[Voor 24% gewijzigd door Layumi op 21-05-2015 18:22]

• Bluepenguin
  • Niet online
Layumi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:19:

Ben vandaag even bij een ouderwetse drogist in Utrecht centrum geweest.
Welke drogist was dat? De Oude Tijd / Woortman / Slamat ? Als het de De Oude Tijd was, houd dan wel in gedachten dat men daar vooral Edwin Jagger verkoopt en tegen prijzen die duidelijk hoger liggen dan bij webshops.
Dat brengt me op 2 vragen
- krabber merk Parker, kwam ik in de fora weinig tegen. Is dat een goed merk?
Weinig mis mee, maar ook geen top merk. Als je de vergelijking wilt maken met de auto markt, dan zou het een Hyundai of Kia zijn. Edwin Jagger, Mühle, Feather, Merkur en iKon zijn de bekendere, betere merken.
Het verschil merk je doordat een Parker in de regel een minder mooie afwerking heeft en waarschijnlijk wat minder lang mee gaat. Het zijn over het algemeen wel prima krabbers. :)
- hij had krabbers met een vlinder sluiting en een schroef sluiting. Zit daar nog verschil in?
puur wat je makkelijk vindt. Vlindersluitingen kunnen net iets makkelijker stuk, maar dat scheelt niet veel. Plus ze zijn vaak ietsje duurder, omdat het een iets complexer mechanisme is om te maken.
Daarnaast viel me op dat de opening bij het mesje tussen een vlinder en een draaisluiting anders is. Lijk alsof de schroefsluiting meer ruimte of een andere hoek vergt bij t scheren. (hoop dat t duidelijk is)
dat hangt niet zozeer samen met de vorm van de sluiting, schroef of vlinder. Hoe sterk een mesje in een hoek wordt gezet door de scheerkop is vooral een keuze van de fabrikant. Neemt overigens niet weg dat een vlindersluiting geen logische combi is met een (barber) slant of andere koppen waarbij de mesjes relatief sterk worden 'gebogen'.

[Voor 5% gewijzigd door Bluepenguin op 21-05-2015 18:48]

• Layumi
Bluepenguin schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:46:
[...]
Welke drogist was dat? De Oude Tijd / Woortman / Slamat ? Als het de De Oude Tijd was, houd dan wel in gedachten dat men daar vooral Edwin Jagger verkoopt en tegen prijzen die duidelijk hoger liggen dan bij webshops.
Ik was bij Slamat. Oude baas in de winkel die al 10 jaar geen krabber heeft aangeraakt, gezien zijn baard :*) .
Hij wist wel een hoop te vertellen en dat was leuk om te horen.
Verder lagen alle gangbare mesjes te koop en e.e.a. van Proraso.

De prijs van de Parker in de winkel was gelijk aan een DE van Edwin Jager (89L) in een webshop.

Wederom even een vraag. Ik herinner mij van vroeger dat ik met de kwast over de zeep ging en de zeep rechtstreeks op mn gezicht aanbracht. Diverse filmpjes kijkende merk ik dat dat niet de manier en je moet opkloppen. Klopt dat?

[Voor 17% gewijzigd door Layumi op 21-05-2015 20:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Layumi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:04:
[...]

Ik was bij Slamat. Oude baas in de winkel die al 10 jaar geen krabber heeft aangeraakt, gezien zijn baard :*) .
Hij wist wel een hoop te vertellen en dat was leuk om te horen.
Verder lagen alle gangbare mesjes te koop en e.e.a. van Proraso.
leuke winkel inderdaad :) Ben er ook wel een aantal keer geweest; het zijn vriendelijke mensen. Woortman aan het Neude is op zich ook een aanrader in dat opzicht. Iets ander soort winkel, maar even goed leuk.
De prijs van de Parker in de winkel was gelijk aan een DE van Edwin Jager (89L) in een webshop.
Beetje afhankelijk van het model Parker (daar zijn ook wel duurdere typen bij), klinkt het als dat je bij Slamat ongeveer een euro of 5 tot 10 meer betaald dan wat webshops rekenen voor dezelfde krabber.
Zover de modellen van Parker met een butterfly mechanisme me te binnenschieten, zijn veel verkochte Parker tto modellen de 22 / 90 / 96 / 99 (R). Die worden meestal verkocht bij webshops voor rond de 25 euro. Voor dat bedrag naar mijn mening prima waar voor het geld. Zeldzamer zijn de 82R, 60R en 86R.
Mocht Slamat op een euro of 35 komen voor één van de eerste genoemde modellen, dan zou ik in jouw schoenen heroverwegen of je bij Slamat wilt kopen.
Van de grotere webshops is Connaught één van de weinige Europese shops met een redelijk Parker assortiment.
Wederom even een vraag. Ik herinner mij van vroeger dat ik met de kwast over de zeep ging en de zeep rechtstreeks op mn gezicht aanbracht. Diverse filmpjes kijkende merk ik dat dat niet de manier en je moet opkloppen. Klopt dat?
opkloppen in een kommetje wordt vaak aangeraden voor degenen die willen beginnen met zelf schuim maken. Je kunt immers heel goed zien of het schuim genoeg is opgeklopt en/of er misschien een drupje water extra nodig is. Al is het zeker niet enige methode die goed kan werken. Doe vooral wat goed werkt voor jou. Zeker met jouw ervaring komt het toch neer op wat zeep + water + kwast + geduldig kloppen.

Met een licht vochtige kwast over de zeep en die daarna op een licht vochtige gezichtshuid doen, kan prima werken. Je gaat immer daarna met wat meer water in de kwast als het ware de zeep op het gezicht "opkloppen". Sterker: sommigen zeggen dat dit een betere methode is dan werken met een kommetje. Je masseert namelijk de gezichtshuid en de baardharen worden van alle kanten uitgebreid ingezeept. Vaak laat je op die manier toch ook de haren wat langer "weken" in het schuim, waar ze weer ietsje 'zachter' / beter scheerbaar van worden.

Er zijn ook mensen die werken met een scheercrême door die letterlijk op een vochtige kwast te doen en daarna direct op het gezicht gaan opschuimen. Beetje het idee van een tandenborstel waar je tandpasta op doet :)

Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
Bluepenguin schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 03:35:
[...]<Verhaal over opkloppen op gezicht>[...]
Komt nog bij dat het IMO belangrijker is hoe de zeep aanvoelt (vochtig en vloeibaar genoeg?) dan hoe het er uitziet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Bluepenguin schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 03:35:
[...]
leuke winkel inderdaad :) Ben er ook wel een aantal keer geweest; het zijn vriendelijke mensen. Woortman aan het Neude is op zich ook een aanrader in dat opzicht. Iets ander soort winkel, maar even goed leuk.
De Neude }:| :>

Woortman heeft iig bijna het volledige assortiment Proraso in huis, echt een leuke winkel. Vorige week bijna afgebrand omdat een peuk van het naastgelegen terras via een kelderrooster in een bak met lappen terecht was gekomen. Gelukkig was de brandweer op tijd!

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Zo vandaag bij Kapper Eric in Leiden geweest (tevens eigenaar van Scheerwinkel.nl)

Erg vriendelijk ontvangen en goed advies gekregen. Ik heb zelf een baard, en ga deze set voornamelijk gebruiken voor de contouren want mijn baard gaat er zeker niet af ;)

Mijn setup is nu:

- Edwin Jagger DE3D14BL (link)
- Thiers-Issard Dassenharen Scheerkwast (link)
- Shaving Cream (link)
- DE Mesjes Derby Extra (link)

Ik zal mijn ervaringen uiteraard delen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 13:03
Na een aantal keren geschoren te hebben met de Mach 3 Sensitive blijf ik het lastig vinden om in mijn nek en mijn kin te scheren. Ik mijn nek kan ik ook maar een pas maken, anders gaat het gewoon niet goed.
Ik heb mijn gezicht al proberen te scrubben voor het scheren, ook gebruik ik pre-shave oil en een shaving gel voor de gevoelige huid.

Iemand nog tips? Of kan ik beter een dermatoloog bezoeken voor dit soort vragen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
Scrubben vlak voor het scheren? Wordt het dan niet alleen maar erger omdat je al een deel van je huid erafhaalt?
Dermatoloog zou ik inderdaad gewoon langs gaan als je echt hardnekkige problemen hebt, maar misschien wel een doorverwijzing van de huisarts vragen ^^ Heeft je huid niet toevallig een reactie op dat glijspul dat altijd op die cartridges zit?
Je zou kunnen overwegen met een krabber te scheren, dat geeft toch weer een andere reactie op je huid dan cartridge of scheerapparaat. Kan wellicht helpen, kan het ook erger maken.

• Lampuhkap
Mijn tip: stap van de Mach 3 af.

• shdx
  • Laatst online: 22:12
Timons106 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:17:
Na een aantal keren geschoren te hebben met de Mach 3 Sensitive blijf ik het lastig vinden om in mijn nek en mijn kin te scheren. Ik mijn nek kan ik ook maar een pas maken, anders gaat het gewoon niet goed.
Je scheert wel met de baardgroei mee? Ook genoeg rust tussen de scheerbeurten? Geen druk op je scheermes uitgeoefend?

Ik had ook altijd last van een geïrriteerde huid toen ik nog met Mach3/Fusion scheerde. Dat is een stuk minder geworden toen ik ben overgestapt naar DE scheren. Misschien een idee om dat eens te proberen?

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Vandaag 1e scheerbeurt gehad.

Contouren zijn strak, geen irritaties en alle haren gingen moeiteloos weg. Ik ben er blij mee!

• Timons106
Caelorum schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:56:
Scrubben vlak voor het scheren? Wordt het dan niet alleen maar erger omdat je al een deel van je huid erafhaalt?
Dermatoloog zou ik inderdaad gewoon langs gaan als je echt hardnekkige problemen hebt, maar misschien wel een doorverwijzing van de huisarts vragen ^^ Heeft je huid niet toevallig een reactie op dat glijspul dat altijd op die cartridges zit?
Je zou kunnen overwegen met een krabber te scheren, dat geeft toch weer een andere reactie op je huid dan cartridge of scheerapparaat. Kan wellicht helpen, kan het ook erger maken.
Scrubben haalt inderdaad de dode huidcellen weg waar je anders met het scheren overheen zou gaan. Mijn ervaring van gisteren was in ieder geval positief.
Lampuhkap schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:42:
Mijn tip: stap van de Mach 3 af.
En vervangen door? :p
Sjoerd_87 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:22:
[...]

Je scheert wel met de baardgroei mee? Ook genoeg rust tussen de scheerbeurten? Geen druk op je scheermes uitgeoefend?

Ik had ook altijd last van een geïrriteerde huid toen ik nog met Mach3/Fusion scheerde. Dat is een stuk minder geworden toen ik ben overgestapt naar DE scheren. Misschien een idee om dat eens te proberen?
Ik moet eigenlijk wel elke dag scheren, ik heb echter de afgelopen week om de dag geprobeerd om mijn huid rust te geven, ook scheer ik met de baardgroei mee.
Ik wil op zich DE wel proberen. Iemand tips hoe ik DE (niet al te duur) kan proberen?

• Lampuhkap
Vervangen door een krabber :)

Gladder resultaat, minder irritatie :)

• Bluepenguin
  • Niet online
Timons106 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:17:
Ik heb mijn gezicht al proberen te scrubben voor het scheren, ook gebruik ik pre-shave oil en een shaving gel voor de gevoelige huid.

Iemand nog tips? Of kan ik beter een dermatoloog bezoeken voor dit soort vragen?
Zoals hierboven ook gezegd: voordat je langs een dermatoloog of schoonheidsspecialist (een deel van hen biedt ook huidbehandelingen aan) of een kliniek/aan een ziekenhuis verbonden schoonheidsspecialist langs gaat, ga liefst eerst langs de huisarts. Een dermatoloog of andere specialist krijg je anders niet vergoed en bij een specialist lopen de kosten aardig op.

Op zich nog wel een paar tips, die goed kunnen helpen. Zal die straks hier even uittypen. Er is nog redelijk veel dat je kunt optimaliseren aan je scheren, ook met een cartridge zoals de Mach 3.
Vooral met je baardharen met warm water 'voorbehandelen' kun je veel resultaat behalen.

• shdx
  • Laatst online: 22:12
Timons106 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:25:
[...]
Ik wil op zich DE wel proberen. Iemand tips hoe ik DE (niet al te duur) kan proberen?
Ik heb zelf de Edwin Jagger DE89L. Die kost ongeveer 25 euro. Ik denk dat er wel goedkopere krabbers te halen zijn, maar daar durf ik je geen aanbeveling over te geven (misschien Lampuhkap?). Daarnaast wil je dan ook wat mesjes hebben. Als je met DE scheren begint, zou ik aanraden om een try-out pakket te kopen van verschillende mesjes (a 15 euro), zodat je kunt vergelijken. Sommige mesjes werken totaal niet voor de een, terwijl de ander ze geweldig vindt.
Als je alleen het DE scheren wil proberen, zou dat al voldoende moeten zijn. Als je wat fanatieker wordt in het scheren, zou je nog een scheerkwast en scheerzeep kunnen aanschaffen.

Ik heb aardig wat informatie van Shaving Society kunnen halen over DE scheren. Met name dit topic is misschien interessant voor je: http://shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=11&t=3034

• Timons106
Sjoerd_87 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:39:
[...]

Ik heb zelf de Edwin Jagger DE89L. Die kost ongeveer 25 euro. Ik denk dat er wel goedkopere krabbers te halen zijn, maar daar durf ik je geen aanbeveling over te geven (misschien Lampuhkap?). Daarnaast wil je dan ook wat mesjes hebben. Als je met DE scheren begint, zou ik aanraden om een try-out pakket te kopen van verschillende mesjes (a 15 euro), zodat je kunt vergelijken. Sommige mesjes werken totaal niet voor de een, terwijl de ander ze geweldig vindt.
Als je alleen het DE scheren wil proberen, zou dat al voldoende moeten zijn. Als je wat fanatieker wordt in het scheren, zou je nog een scheerkwast en scheerzeep kunnen aanschaffen.

Ik heb aardig wat informatie van Shaving Society kunnen halen over DE scheren. Met name dit topic is misschien interessant voor je: http://shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=11&t=3034
Interessant forum. Ik ga me er eens in verdiepen :).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een EJ heb ik ook, is een prima keus voor een beginnerskrabber in die prijsklasse. Een Muhle met dezelfde kop is ongeveer hetzelfde, het is maar net wat je aanspreekt of mooier vind. Er zijn goedkopere krabbers, maar die zullen een mindere afwerking hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Layumi
Heren, nog een vraag....

Ben aan t lezen over scheerkwasten en kom steeds de term kapperskwast tegen.

Wat is het verschil met de andere kwasten?

Iemand ervaring met http://www.giftsandcare.com/en/ ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is gewoon een bepaald model (waarschijnlijk veel gebruikt door kappers ;) ).

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap
Gifts and Care is een leuke shop, vrij snel ook. Wel in Spanje gevestigd geloof ik, dus het zal een paar dagen duren voor je spullen er zijn.

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:21
hoeveel tijd kost het extra om te scheren met safety razor tov een cartridge scheermes?

Het spreekt me wel aan om te beginnen met een krabber, echter kijk ik tegen de extra scheertijd op.

met een cartridge heb ik geen last van irritatie en ben ik snel klaar. Raden jullie nog wel aan om over te stappen dan?

• Lampuhkap
Hallo allemaal!
Daar ben ik weer, na een paar dagen uit de running geweest te zijn. Door wat nieuwe PC hardware en een nieuwe verse installatie even geen tijd gehad voor video's.
Maar vanaf vandaag ben ik er weer :D

Vanavond ook nog een leuke afspraak staan bij een barbershop :D

Anyway, vandaag weer een lekker kruidige TFS dag :D

Setup:

Merkur 34C HD with Lord Platinum (vers)
Simpson Commodore X3
TFS Linea Intenso Arancio Amaro Pre-Shave
TFS Linea Intenso Arancio Amaro Scheerzeep
TFS Linea Intenso Arancio Amaro ASB

Hope you all will enjoy the video!

• Bluepenguin
  • Niet online
Layumi schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:04:
Heren, nog een vraag....

Ben aan t lezen over scheerkwasten en kom steeds de term kapperskwast tegen.

Wat is het verschil met de andere kwasten?
geen, het is een reclame-woord. Het idee dat mensen bij een kapper / barbier hebben wordt gebruikt om de kwast wat marketing-glans te geven.
Op zichzelf zegt het woord dus niks, al zie je het relatief vaak bij niet al te dure kwasten om het verschil met de instapmodellen / budget kwasten duidelijk te maken. Zo wordt bijv. door de Vergulde Hand hun kwast van ca. 9 euro aangeprezen als "kapperskwast", in tegenstelling tot de betaalbare 5 euro variant.

Maar ook een uitstekende Omega 21762 wordt vaak aangeprezen als 'professional' of 'barber / kapper' kwast. En de 21762 is echt van een andere klasse dan die VGH van 9 euro.
Als ik je iets zou mogen adviseren: kijk vooral naar wat voor haren je wilt, synthetisch / dassen / varken op basis van jouw voorkeuren en of je veel zeep (varken) of meer crêmes (dassen) er mee wilt opschuimen. Verder kun je vanaf een euro of 12 geen echt slechte kwasten kopen van merken als Semogue / Omega / Edwin Jagger / Mühle / Simpson. Vanaf een euro of 20 à 25 worden de kwasten ook wat luxer en zullen ze vaak ietsje langer goed bevallen / meegaan.

Maar dat zijn mijn 2 centen. Succes! :)

• Bluepenguin
  • Niet online
jringel77 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:17:
hoeveel tijd kost het extra om te scheren met safety razor tov een cartridge scheermes?

Het spreekt me wel aan om te beginnen met een krabber, echter kijk ik tegen de extra scheertijd op.

met een cartridge heb ik geen last van irritatie en ben ik snel klaar. Raden jullie nog wel aan om over te stappen dan?
Gesteld dat je meteen zou beginnen met een kwalitatief goede set (denk aan een euro of 60 totaal) én het zou je goed bevallen, dan kun je op termijn geld besparen met deze 'klassieke' manier van scheren en een deel van de mensen heeft er duidelijk betere resultaten van. Dan kun je denken aan minder huid irritatie, minder sneetjes / wondjes en overall een heel grote keuze uit de scheermaterialen.
Of je nu een dennengeur, marsepein, rum, speculaas, ijskoude pepermunt, kokos of de geur van duindoornbessen prefereert, het is te vinden. Je kunt kiezen uit vele merken en modellen safety razors, modern of klassiek. Wat dat betreft kun je echt je eigen scheerbeurt samen stellen. :)
Hopelijk klinkt dat niet te vaag ;)

Als ik je zou mogen adviseren, dan zou ik zeggen dat het vooral er vanaf hangt of je het leuk vindt om een 'rust-moment' in de dag in te bouwen. Het kan door wat luxere zepen/crêmes veel rijker ruiken en heerlijk scheren met een krabber en kwast. Je kunt een simpele of luxe setup gebruiken en eenvoudig weg genieten van een moment rustig aanklooien met een kwast, water, zeep en een scheermes.
Je creëert je eigen 'scheermoment' daarmee. En dat is niet zozeer zweverig als wel dat het voor DE scherenden vaak een prettig moment op de dag is: een rustig, simpel moment in een drukke dag. En als je het prettig vindt, dan kun je eindeloos variëren met de diverse geuren van zepen / crêmes en en aftershaves / aftershave balsems.

Voor de ander is het scheren uiteraard een ding dat moet gebeuren om er representatief uit te zien of het uiterlijk bij te houden. Dan ben je gewoon snel en makkelijk klaar met je favoriete cartridge en busje met schuim.
In het begin zul je met een kwast en safety razor moeten leren omgaan, na een paar maanden hoeft het niet veel meer tijd te kosten dan scheren met een cartridge. Als je je snel wilt scheren met een DE krabber, dan red je dat in 5 minuten met wat oefening. Opkloppen van schuim kost iets meer tijd dan een spuitbus (+ 1 minuut) en af en je zult om de 2 tot 6 scheerbeurten een mesje moeten wisselen. Daar zit het grootste tijdsverschil in.

Een leuk filmpje daarbij:
En dan moet je weten dat Mantic een uitgebreide / complete scheerbeurt doet.

Uiteraard is het aan jou, maar wanneer je bereid bent om de eerste maanden wat tijd en geld te investeren, dan kan het zeker de moeite zijn. De vraag is of je er plezier uit kunt halen om de tijd te nemen en een moment van ontspanning uit scheren te halen. Zo niet, dan haal je ongetwijfeld meer plezier uit die minuten door een biertje te pakken of een goed boek te lezen. :)

[Voor 7% gewijzigd door Bluepenguin op 27-05-2015 19:11]

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:21
Bluepenguin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:54:
[...]

Uiteraard is het aan jou, maar wanneer je bereid bent om de eerste maanden wat tijd en geld te investeren, dan kan het zeker de moeite zijn. De vraag is of je er plezier uit kunt halen om de tijd te nemen en een moment van ontspanning uit scheren te halen. Zo niet, dan haal je ongetwijfeld meer plezier uit die minuten door een biertje te pakken of een goed boek te lezen. :)
Erg bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord. Ik ben bang dat ik het nog niet echt kan zien als rust momentje en er plezier uit zal halen. Ik zie het echt nog als een onnodig kwaad het hele scheren haha. Een biertje drinken halen ik dan inderdaad meer voldoening uit ;)

ik heb daarentegen wel genoten van het filmpje! en mocht ik last krijgen van irritatie of misschien later toch plezier halen uit het scheren, kan ik alsnog beginnen met een krabbertje

• Layumi
Als ik je iets zou mogen adviseren: kijk vooral naar wat voor haren je wilt, synthetisch / dassen / varken op basis van jouw voorkeuren en of je veel zeep (varken) of meer crêmes (dassen) er mee wilt opschuimen. Verder kun je vanaf een euro of 12 geen echt slechte kwasten kopen van merken als Semogue / Omega / Edwin Jagger / Mühle / Simpson. Vanaf een euro of 20 à 25 worden de kwasten ook wat luxer en zullen ze vaak ietsje langer goed bevallen / meegaan.

Maar dat zijn mijn 2 centen. Succes! :)
Geen idee of ik varken, synthetisch of dassen haar wil.
Wat ik wel weet is dat ik met een proraso zeep wil starten. Dus dan zou het varken of synthetisch worden als ik je goed begrijp.
Las een paar keer ook over de Omega van de Trekpleister, maar het is moeilijk voorstellen dat een kwast van die prijs goed is.
Denk dat een semogue 1250 oid wel OK is. Ga ook niet gelijk de hoofdprijs uitgeven

• Bluepenguin
  • Niet online
jringel77 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:38:
[...]

Erg bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord. Ik ben bang dat ik het nog niet echt kan zien als rust momentje en er plezier uit zal halen. Ik zie het echt nog als een onnodig kwaad het hele scheren haha. Een biertje drinken halen ik dan inderdaad meer voldoening uit ;)

ik heb daarentegen wel genoten van het filmpje! en mocht ik last krijgen van irritatie of misschien later toch plezier halen uit het scheren, kan ik alsnog beginnen met een krabbertje
vooral doen waar je het meeste uit haalt! :) En als voor jou een cartridge prima werkt, dan haal je niet per se meer uit het scheren met een krabber.
Maar heel misschien is het een idee voor later. Een deel van de tweakers hier heeft kinderen en een drukke baan, dan kan 10 minuten rust en iets simpels doen een zegen zijn. Even jezelf opladen zogezegd :)

Er zijn overigens misschien wel een paar tips van het klassiek scheren, waarmee je je scheren kunt 'upgraden':
• voor het scheren douchen helpt om het scheren makkelijker te maken, doordat het de baardharen als het ware zachter maakt. Sneller is om lauw tot heet water te gebruiken om het gezicht te wassen voor het scheren als je geen tijd hebt voor een douche. Een kleine handdoek met dampend water tegen het gezicht houden voor een halve minuut tot een minuut is een mooie tussen oplossing. Sneller dan een douche en met meer effect dan alleen wat water in het gezicht plenzen.
• een aftershave is te vervangen door een aftershave balsem wanneer je een keer meer huidirritatie hebt na het scheren. Ook prettig wanneer je in de winter kort na het scheren naar buiten moet. Balsems zijn er in vele maten van vloeibaarheid en vettigheid. Een asb die veel mensen goed bevalt is Nivea Sensitive of de 'klassieke' donkerblauwe versie.

Geniet van het biertje! :)

• Bluepenguin
  • Niet online
Layumi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:06:
[...]

Geen idee of ik varken, synthetisch of dassen haar wil.
Wat ik wel weet is dat ik met een proraso zeep wil starten. Dus dan zou het varken of synthetisch worden als ik je goed begrijp.
Las een paar keer ook over de Omega van de Trekpleister, maar het is moeilijk voorstellen dat een kwast van die prijs goed is.
Denk dat een semogue 1250 oid wel OK is. Ga ook niet gelijk de hoofdprijs uitgeven
varkensharen zijn het meest betaalbaar, maar sla de goedkoopste modellen maar over. Vanaf een euro of 12 heb je wel een redelijke varkensharen kwast van Omega of Semogue. De kwast van het Trekpleister is gemaakt door Omega en wordt door heel Europa verkocht als een drogeristerij/supermarkt huismerk. Weinig mis mee en prima voor het geld, al is een 1250 of 620 wel een stapje beter.
De kwast van het Trekpleister voldoet meer dan ruim voor uitproberen of DE scheren iets is voor je + kan enkele jaren mee.

Een dassenharen of synthetische kwast is iets duurder. Vanaf een euro of 20 zijn die de moeite waard. Bijv. een Edwin Jagger (das) of HJM kwast (synth.) van een euro of 20-25 zijn goede instappers die comfortabel werken en mooi schuim maken. Enige uitzondering is naar mijn ervaring de syntheten van Omega, daar kun je af en toe geluk mee hebben en een goede synth. tussen vinden voor ca. 12 euro.

Varkensharen kwasten kunnen heel zacht zijn, maar hebben een tijdje nodig om dat te worden. Tot dat moment zijn ze 'borstelliger'. Dat wat stevigere maakt ze meer dan synth. of dassen geschikt om harde zepen op te schuimen. Dassen is zacht en voelt comfortabel op de huid vanaf het begin. De meeste harde zepen kun je er prima mee opschuimen, maar dat gaat minder makkelijk en meestal met een iets minder resultaat dan met een varkensharen kwast.
Synth. kwasten zijn er in vele varianten. De betere versies komen zeer dicht in de buurt van dassenharen kwasten en dan moet je denken aan een top-of-the-line Omega of een derde generatie fiber van Mühle. Die kwasten kosten wel zo'n 40 euro. Met een kwast van 20 à 25 ben je op zich ook heel goed af, maar die voelen niet als een dierlijke haar aan. Eerder wat borstelliger dan een dassen van hetzelfde geld.

Naar mijn mening is een varkensharen kwast van 20 tot 25 euro op zich even goed als een synt. of dassenharen kwast. De ondergrens voor een acceptabele kwast ligt daarentegen anders per soort, zoals hierboven omschreven (de genoemde 12€ en 20-25€).
De verschillen zijn op zich niet enorm; een varkensharen kwast kan ook goed een crême opschuimen, net zoals een dassenharen vaak mooi schuim uit een harde zeep haalt. De meeste synth. kwasten liggen qua stevigheid tussen de dassen en varkensharen in. Sommige zijn zacht als een das, andere modellen houden het midden tussen varkens en dassen.

Voor gebruik met een potje Proraso maakt het eigenlijk niet uit. Zachte zepen kunnen alledrie de soorten goed opschuimen.
Syntheten worden steeds beter, maar alleen de duurdere zijn echt on-par met gelijkgeprijsde dassen of varkensharen kwasten. Dus als ik je zou mogen adviseren: kijk naar een goede instapper met varkens- of dassenharen. Onder de 20 euro zou ik je per definitie een varkensharen aanraden, daarboven is het vooral een voorkeur. Wanneer je ook wilt gaan 'face-latheren' (schuim aanmaken op het gezicht ipv in een kommetje) dan is een dassenharen kwast meer aan te raden.
Maar wil je het simpelweg uitproberen of DE scheren bevalt, pak dan gerust een 620, 830 of 1250 van Semogue of één van de Omega's 83, 48 en 20102.
Mocht je reviews willen zoeken voor de Trekpleister kwast, het is eigenlijk een Omega 10081, welke redelijk goed te vergelijken is met de professional 48.

Succes! :)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:07
Varkensharen kwasten zijn ook heel erg geschikt om schuim op je gezicht te maken. Aan hun eigenschappen ligt het veelal niet, mits er voor kwaliteit gekozen is. Vaak is het een kwestie van persoonlijke voorkeur.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jringel77 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:17:

Als je er een beetje handig mee bent kost het geen extra tijd (het ligt wel aan de krabber, maar met een milde krabber zoals de Lord L6, mijn meest gebruikte krabber, kan ik me redelijk snel scheren). Als je ook je eigen scheerschuim wilt opkloppen kost dat wel wat extra tijd. Misschien dat je de eerste paar keer wat langer er over doet met een safety razor en als je drie passes doet kost dat ook meer tijd als 1 (maar ook dat kan in een paar minuutjes).

[Voor 11% gewijzigd door Marzman op 30-05-2015 20:39]

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik moet zeggen dat ik nu met de krabber amper meer tijd kwijt ben aan het scheren dan met cartridges.
Het gaat bij mij net zo gemakkelijk als het scheren met een Gilette Fusion scheermes.

Gisteren na het hardlopen en douchen wel echt de tijd genomen en dat was heerlijk ontspannend. Echt een moment voor jezelf, heerlijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Layumi
Nou na veel lezen en hoop vragen (bedankt voor de antwoorden) besloten om weer klassiek te gaan scheren. Heb het ooit geleerd van mn pa, maar op een gegeven moment overgegaan naar de cartridge.

Bestelling de deur uit gedaan.
- Semogue 1305 kwast
- Proraso groen
- 5 verschillende soorten mesjes (Astra platinum, Personna, Voskod, Elios en Bolzano) eerst maar eens proberen. Vond de probeer set wel erg groot...
- Mn kapper heeft aantal Muhle staan. Kreeg €10 korting en een Muhle R89 gekocht als krabber.

Voorlopig hier maar eens mee gaan proberen als alles binnen is.
Verder gebruik ik na het scheren altijd een Q10 gezicht crème van de Etos. Bevalt me prima.

Mocht ik mn eerste scheerbeurten overleven, laat ik weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap
Hello again! :D

Ben ik weer met een dubbele aflevering :P

De eerste is met mijn recent verkregen HTGAM Bay Rum!
Heerlijke zeep, alleen had de geur wel wat sterker gemogen.....
Misschien maar eens op zoek naar een nieuwere formulering en kijken wat die doet?

Setup:

Merkur 34C met Lord Platinum (1)
Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 band
HTGAM Bay Rum
Captain's Choice Cat O' Nine Tails Aftershave

En mijn 2e video is weer gevuld met redelijk bijzonder spul, namelijk een Thomas Fougere shaving stick....een stick van al meer dan 30 jaar oud!

En in het pakket waar deze zepen in zaten, zat een kwastje....en varkenshaar kwastje.....waarvan ik eigenlijk dacht dat het een re-knotted kwast was.....
Maar had ik het even verkeerd!

Een NOS Omega uit de 80's! (#65 geloof ik)

Setup:

NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow
NOS Omega (1980's #65?) varkenshaar kwast
THOMAS Fougères Shaving Stick
Swiss Pitralon Aftershave

• Lampuhkap
Setup:

NOS Jaguar 5/8, Full Hollow
NOS 80's Omega #65?
Stirling Pumpkin Spice
Ogallala Bay Rum Aftershave

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Momenteel zit ik op een moeilijk punt met het scheren. Het word steeds moeilijker de baardharen weg te krijgen. En ze komen steeds sneller terug. Jarenlang kon ik toe met een scheerbeurt tijdens het douchen voor het slapen gaan en er de volgende dag fatsoenlijk uitzien. Dat lukt niet meer.

Wil ik er behoorlijk uit zien is de ochtend scheerbeurt onontkoombaar. En dan nog kost het veel moeite, vooral op en rond de kin.

De Wilkinson met 5 mesjes blijkt wat te heftig voor mijn huid. Daarom kies ik voor de Quattro, en een dubbel mesje voor de lastige plekken. Ik heb nu een Gilette met 3 mesjes in probeer, maar het maakt niet veel uit. De lastige plekjes pakt die niet, en het risico van snijden is wat groter dan met de Wilkinsons.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Bluepenguin
  • Niet online
Obelink schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:32:
Momenteel zit ik op een moeilijk punt met het scheren. Het word steeds moeilijker de baardharen weg te krijgen. En ze komen steeds sneller terug. Jarenlang kon ik toe met een scheerbeurt tijdens het douchen voor het slapen gaan en er de volgende dag fatsoenlijk uitzien. Dat lukt niet meer.

Wil ik er behoorlijk uit zien is de ochtend scheerbeurt onontkoombaar. En dan nog kost het veel moeite, vooral op en rond de kin.

De Wilkinson met 5 mesjes blijkt wat te heftig voor mijn huid. Daarom kies ik voor de Quattro, en een dubbel mesje voor de lastige plekken. Ik heb nu een Gilette met 3 mesjes in probeer, maar het maakt niet veel uit. De lastige plekjes pakt die niet, en het risico van snijden is wat groter dan met de Wilkinsons.
Het probleem is dus vooral dat het scheren lastig gaat door de relatief stugge baardharen?

Je geeft niet echt aan hoe je scheert, dus misschien doe je het volgende al. Anders kan het je misschien helpen. Wat in dit topic min of meer algemeen als een goede manier wordt gezien om te scheren, is het volgende:
• een geschikt moment kiezen om te scheren: rustige badkamer, neem wat tijd er voor en zorg dat zowel je handen als je scheerspullen schoon zijn. Lijkt me geen probleem, maar zeg het toch maar :)
• eerst kun je de baardharen makkelijker te scheren maken door dit na douchen te doen. Of je kunt een (kleine) handdoek nemen, beetje dampend heet water er op doen en voorzichtig tegen het gezicht aan houden & dat nog een keer herhalen. In totaal moet je denken aan ongeveer een halve minuut tot een minuut voor de handdoek methode.
• de huid is als het goed is licht vochtig na bovenstaande, Niet nat!
• daarna breng je scheerschuim op het gebied met de baardharen aan. Dit hoeft geen dikke laag te zijn. Laat dit laagje liefst kort op het gezicht, voordat je gaat scheren. Naast het water zal dan ook het schuim de baardharen wat 'verzachten'.
• scheer vervolgens één keer met de haargroei richting mee. Je kunt dit voor het scheren eenvoudig voelen met de hand. Dit kan voor verschillende delen van het gezicht anders zijn. Let daar goed op, het is één van de eenvoudigste én beste manieren om wondjes bij het scheren te voorkomen.
• druk tijdens het scheren nauwlijks het scheermes tegen je gezicht, laat het simpelweg er over glijden. Een goede vuistregel hiervoor is dat je precies de schuimlaag mee weg hebt, maar dan ook precies. Dat betekent namelijk dat het scheermes over de huid heen glijd, een groot deel van de baardharen snijdt en niet in de huid zal snijden.
• ga maar één keer over een plek. Het schuim beschermt je huid en voorkomt dat je onnodige huidirritatie op loopt.
• waarschijnlijk zal je met bovenstaande een tweede maal schuim opbrengen en scheren nodig hebben.
• na het scheren was je liefst het gezicht met koud water. De kou zorgt er voor dat de porieën van de huid zich weer sluiten.
• wanneer je dan aftershave balsem (afgekort: asb) aanbrengt komt de balsem niet onnodig in de huid zelf terecht. En dat zorgt voor minder irritatie.

Verder een paar algemene tips:
• blijf in de gaten houden of de scheerspullen die je gebruikt goed voor je blijven werken. De scheersystemen die je noemt zijn op zich prima.
Mocht je geen asb gebruiken, dan zou je eens kunnen kijken naar bijv. Wilkinson Hydro asb, mild, licht en betaalbaar (al is niet ieder kapot van de geur). Een vettere, goede asb is bijv. de Vergulde Hand asb. Er tussenin zitten de Nivea sensitive en 'originals' asb. Die werkt voor heel veel mensen goed.
• heel waarschijnlijk vervang je de scheermesjes regelmatig??
• haal tijdens het scheren regelmatig het scheermes door het water in de wasbak of onder een stromende kraan. Dat voorkomt dat een mesje verstopt raakt en scheert effectiever en comfortabeler.
• bij sneetjes kun je deze nabehandelen met aluin. Te koop in kleine blokjes bij drogisterijen. Je maakt het nat, gaat één maal over de snee heen (prikt wel even) en laat de plek vervolgens met rust. Breng ook een minuut of tien daar geen asb op aan.

Bovenstaande is natuurlijk een stukje 'optimalisatie' van wat je nu doet. Een groter verschil kan het maken om bijv. het scheermes of het schuim te vervangen. In dit topic zijn veel mensen enthousiast over het scheren met een zgn. krabber en DE mesje (zie ook TS). Dat werkt simpel en doeltreffend; redelijk wat mensen scheren er in ieder geval makkelijker stugge baardharen mee.
Je zou ook kunnen overwegen naar het vervangen van schuim uit een spuitbus door een kommetje + kwast + water + scheerzeep/crême. Daarmee kun je het schuim ook op de gezichtshuid 'in masseren', wat de baardharen verder 'verzacht'. Klinkt wat zweverig, maar het werkt wel ;)

Succes, hopelijk heb je er wat aan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap
Setup:

NOS Omega (1980's #65)
LEA Classic Scheerzeep
LEA Classic Aftershave Lotion

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bluepenguin schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Het probleem is dus vooral dat het scheren lastig gaat door de relatief stugge baardharen?

Je geeft niet echt aan hoe je scheert, dus misschien doe je het volgende al. Anders kan het je misschien helpen. Wat in dit topic min of meer algemeen als een goede manier wordt gezien om te scheren, is het volgende:
• een geschikt moment kiezen om te scheren: rustige badkamer, neem wat tijd er voor en zorg dat zowel je handen als je scheerspullen schoon zijn. Lijkt me geen probleem, maar zeg het toch maar :)
• eerst kun je de baardharen makkelijker te scheren maken door dit na douchen te doen. Of je kunt een (kleine) handdoek nemen, beetje dampend heet water er op doen en voorzichtig tegen het gezicht aan houden & dat nog een keer herhalen. In totaal moet je denken aan ongeveer een halve minuut tot een minuut voor de handdoek methode.
• de huid is als het goed is licht vochtig na bovenstaande, Niet nat!
• daarna breng je scheerschuim op het gebied met de baardharen aan. Dit hoeft geen dikke laag te zijn. Laat dit laagje liefst kort op het gezicht, voordat je gaat scheren. Naast het water zal dan ook het schuim de baardharen wat 'verzachten'.
• scheer vervolgens één keer met de haargroei richting mee. Je kunt dit voor het scheren eenvoudig voelen met de hand. Dit kan voor verschillende delen van het gezicht anders zijn. Let daar goed op, het is één van de eenvoudigste én beste manieren om wondjes bij het scheren te voorkomen.
• druk tijdens het scheren nauwlijks het scheermes tegen je gezicht, laat het simpelweg er over glijden. Een goede vuistregel hiervoor is dat je precies de schuimlaag mee weg hebt, maar dan ook precies. Dat betekent namelijk dat het scheermes over de huid heen glijd, een groot deel van de baardharen snijdt en niet in de huid zal snijden.
• ga maar één keer over een plek. Het schuim beschermt je huid en voorkomt dat je onnodige huidirritatie op loopt.
• waarschijnlijk zal je met bovenstaande een tweede maal schuim opbrengen en scheren nodig hebben.
• na het scheren was je liefst het gezicht met koud water. De kou zorgt er voor dat de porieën van de huid zich weer sluiten.
• wanneer je dan aftershave balsem (afgekort: asb) aanbrengt komt de balsem niet onnodig in de huid zelf terecht. En dat zorgt voor minder irritatie.

Verder een paar algemene tips:
• blijf in de gaten houden of de scheerspullen die je gebruikt goed voor je blijven werken. De scheersystemen die je noemt zijn op zich prima.
Mocht je geen asb gebruiken, dan zou je eens kunnen kijken naar bijv. Wilkinson Hydro asb, mild, licht en betaalbaar (al is niet ieder kapot van de geur). Een vettere, goede asb is bijv. de Vergulde Hand asb. Er tussenin zitten de Nivea sensitive en 'originals' asb. Die werkt voor heel veel mensen goed.
• heel waarschijnlijk vervang je de scheermesjes regelmatig??
• haal tijdens het scheren regelmatig het scheermes door het water in de wasbak of onder een stromende kraan. Dat voorkomt dat een mesje verstopt raakt en scheert effectiever en comfortabeler.
• bij sneetjes kun je deze nabehandelen met aluin. Te koop in kleine blokjes bij drogisterijen. Je maakt het nat, gaat één maal over de snee heen (prikt wel even) en laat de plek vervolgens met rust. Breng ook een minuut of tien daar geen asb op aan.

Bovenstaande is natuurlijk een stukje 'optimalisatie' van wat je nu doet. Een groter verschil kan het maken om bijv. het scheermes of het schuim te vervangen. In dit topic zijn veel mensen enthousiast over het scheren met een zgn. krabber en DE mesje (zie ook TS). Dat werkt simpel en doeltreffend; redelijk wat mensen scheren er in ieder geval makkelijker stugge baardharen mee.
Je zou ook kunnen overwegen naar het vervangen van schuim uit een spuitbus door een kommetje + kwast + water + scheerzeep/crême. Daarmee kun je het schuim ook op de gezichtshuid 'in masseren', wat de baardharen verder 'verzacht'. Klinkt wat zweverig, maar het werkt wel ;)

Heldere en duidelijke tips. Bedankt :).

Ik scheer eigenlijk altijd al elektrisch en dat zorgt helaas ook regelmatig voor de nodige irritatie. Nat scheren heb ik ook wel eens geprobeerd (met een Gilette Fusion of iets dergelijks) maar ook dat was geen succes. Misschien iets minder irritatie, maar veel scheelde het zeker niet. Het resultaat is dan wel wat gladder, maar het kost ook redelijk wat meer tijd.

Vanwege de verhalen en het enthousiasme hier heb ik afgelopen week ook maar eens een RIMEI krabber, wat mesjes en een kwast besteld via dealextreme. Voor die paar euro die het daar kost het proberen zeker waard. Vanmiddag toen ik toch bij een drogisterij was direct maar even aluin en een scheerstick van De Vergulde Hand meegenomen aangezien dat toch in de aanbieding was. Ik ben benieuwd en hoop dat de spullen van DX snel binnen komen :).

• Caelorum
Mocht het bevallen kan ik je zeker een Merkur 39c aanraden. Die glijd echt heerlijk door mijn dikke baardharen heen. Zou er alleen niet meteen mee beginnen. Ik was wat enthousiast en heb vrij snel geupgrade, maar het duurde nog wel een paar maanden voordat ik er echt mee overweg kon (met veel rode bloedsporen als gevolg ^^).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obelink
Bluepenguin schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:23:
[...]

-uitleg-

Hey, bedankt voor je uitvoerige reactie. In principe is het scheren de laatste handeling van het douchen. Dat lukt natuurlijk niet altijd. Als ik aan de wastafel scheer neem ik wel tijd het scheerschuim (Palmolive Sensitive) te laten inwerken. Wat je zegt over stugge baardharen slaat de spijker op de kop. Als ik er gewoon losjes overheen ga blijft er een heleboel zitten. Ik ga in ieder geval proberen wat ik nog kan verbeteren met je tips!
Maar ook is het zo dat na ca. 12 uur de haartjes weer duidelijk zichtbaar en voelbaar worden. Dus moet er dan vaak weer geschoren worden wat een extra belasting voor de huid is. Ik probeer het op 1x per dag te houden maar dat lukt dus niet altijd.
Met de mesjes is het heel raar, soms voelen ze al na twee, drie keer gebruik bot aan. Ik heb me wel eens afgevraagd of ik dan merk-vervalste imitatie mesjes had gekocht.

[Voor 12% gewijzigd door Obelink op 07-06-2015 08:21. Reden: meer tekst]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
edit: het is toch wel een hele woorden brij geworden, hopelijk kom je er door heen :)
Obelink schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:07:
[...]

Hey, bedankt voor je uitvoerige reactie. In principe is het scheren de laatste handeling van het douchen. Dat lukt natuurlijk niet altijd. Als ik aan de wastafel scheer neem ik wel tijd het scheerschuim (Palmolive Sensitive) te laten inwerken. Wat je zegt over stugge baardharen slaat de spijker op de kop. Als ik er gewoon losjes overheen ga blijft er een heleboel zitten.
Waarschijnlijk begrijp ik enigszins wat je bedoeld, maar het blijft lastig om op afstand advies te geven. In het volgende klinkt wellicht een grote mate van zekerheid door, maar het is meer het proberen te noemen van relatief veel voorkomende zaken :)

Je zegt dat bij losjes scheren er regelmatig haren overblijven. Zover mij bekend kun je dan wellicht tegen een paar zaken aan lopen in dat geval.
• je hebt snel groeiende baardharen, dat geef je zelf ook aan. Dat betekent dat de haren wat langer zijn dan comfortabel / normaal door de mesjes kunnen worden afgesneden.
• het scheermes raakt snel verstopt. Met een dichte baard + snelle baardgroei is er relatief veel te scheren per keer dat je het mes over het gezicht laat gaan.
• een bot mesje. Meest voorkomend, maar gezien dat je opmerkt dat 'soms na 2 à 3 keer gebruik de mesjes al bot voelen', ga ik er vanuit dat je de mesjes regelmatig vervangt.
• het mesje gaat niet soepel over de huid; zeer gechargeerd 'hapt' of 'stuitert' het mesje over de huid.

In het eerste geval heb je wellicht de mogelijkheid om met een enkele keer elektrisch scheren (enkel als in: maar één maal over elke plek op het gezicht) met de haren mee (with the grain, WTG) te scheren. En daarna is er met een mesje de dan veel kortere haren makkelijker te minimaliseren. Blijft een beetje dubbelop, zeker met voor/na douchen scheren, maar het kan soms een voordeel hebben. Je geeft aan dat je de huid liever niet al te zeer belast, dit kan daarbij soms helpen. Met name wanneer een elektrisch scheerapparaat meer roodheid veroorzaakt dan scheren met een mesje. Zo komt de scheerkop niet te dicht op de huid, wat roodheid wat tegengaat , en heb je met het mesje een glad geschoren gezicht.

Tweede optie: soms zou je het bovenstaande dubbele scheren (elektrisch + mesje) kunnen overwegen hiervoor. Een deel van het haar is immers dan al weg en kan dan niet meer het mesje verstoppen.
Verder heb je dat bij een dichte baard het nodig kan zijn om bij wijze van spreken elke centimeter dat je het mes beweegt je de haren kan uitspoelen onder de kraan / in water uit de wasbak mag schudden. Sommige cartridges zijn zeer snel verstopt wat dat betreft. Met name de afstand tussen de mesjes is hiervoor een goede indicator. De Hydro's zijn hiervoor niet slecht, bij Gillette wisselt het sterk per product. Bic heeft enkele systemen met meer ruimte tussen.
Verder zou ook de Quattro niet de eerste aanrader zijn wat dat betreft. Het concept van de Quattro zit er namelijk in dat de mesjes niet in de huid zouden moeten kunnen snijden, doordat de mesjes aan een soort 'gaas' zitten. Dat voorkomt dat één mesje al te zeer kan bewegen en zou het snijden in de huid moeten voorkomen omdat letterlijk de mesjes worden tegengehouden.
De Hydro 5 (en 3) hebben wel een ander minpunt: de aloë vera gel komt met name de eerste scheerbeurten heel snel uit de cartridge. Wat samen met de baardharen een kans geeft dat het een massa zooi wordt tussen de mesjes. Sommige Gillette's hebben hier ook fors last van.

In het vierde geval ligt e.e.a. wat complexer. Vaak is er niet per se één 'oorzaak' aan te wijzen. Sommigen hebben een vrij droge huid, daarbij kan het schuim niet voldoende de 'frictie' tussen mes en huid tegen gaan, waardoor je alsnog een 'stuiterend / happend' mesje hebt. Samen met een wat onregelmatige huid (als in: oppervlakte technisch gezien niet glad) waarschijnlijk een wat meer voorkomende reden van een stuiterend/happend mesje, wanneer je geen botte mesjes gebruikt.
Variëren met scheerschuim kan ook nog wel eens helpen. Ik neem aan dat je de spuitbus variant van Palmolive Sensitive gebruikt? Persoonlijk ben ik daar geen al te grote fan van, omdat ie i.c.m. mijn huid wat droog scheert en de haren niet echt lekker 'voor weekt'. Maar anderen heb ik er heel enthousiast over gehoord. Wat maar wil zeggen dat de ene huid + baard de andere zeker niet is. Mocht je na veel proberen op dit schuim zijn uitgekomen, vergeet dan alsjeblieft de laatste zinnen :)
In de regel zal een 'klassiek' schuim, gemaakt met een kwast, water en scheercrême/zeep een wat 'natter' schuim geven. Dat kun je overigens ook min of meer wel bereiken door een iets vochtiger huid te hebben / creeëeren voordat je het schuim opbrengt en daarna dat met vochtige hand wat 'inmasseren'. Mocht dat vochtiger maken van een spuitbus schuim helpen, dan is het 'klassieke' gebeuren met een kwast zeker een overweging waard. In plaats van vijf vingers heb je dan een enorm aantal kleine zachte haren die dat werk voor je doen. Zeker bij het opschuimen van een scheercrême op het gezicht. Wat dat betreft is variaties proberen toch een beetje de sleutel hierin.
Exotischer is dat de hoek waaronder de mesjes in de houder staan simpelweg niet werkt met jouw huid/haar combinatie. Dan kan een mesje onder een dergelijke hoek komen dat het simpelweg bijna per definitie zich 'vast zet' in de haren of in de huid snijdt. Of in een enkel geval: een mesje werkt simpelweg niet goed bij iemand. Niet altijd hoeft alles voor een leek, ben ik ook, duidelijk te zijn. :) In ieder geval zit er tussen Gillette en Wilkinson een redelijk verschil op dit punt, vaak de reden dat een Wilkinson wat aggressief voelt voor iemand die Gillette gewend is.

Obelink in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"
Ik ga in ieder geval proberen wat ik nog kan verbeteren met je tips!
Maar ook is het zo dat na ca. 12 uur de haartjes weer duidelijk zichtbaar en voelbaar worden. Dus moet er dan vaak weer geschoren worden wat een extra belasting voor de huid is. Ik probeer het op 1x per dag te houden maar dat lukt dus niet altijd.
Met de mesjes is het heel raar, soms voelen ze al na twee, drie keer gebruik bot aan. Ik heb me wel eens afgevraagd of ik dan merk-vervalste imitatie mesjes had gekocht.
In Nederland en Vlaanderen is de kans op namaak behoorlijk klein. Tenzij je regelmatig van de 1 euro winkels of van de markt de mesjes haalt, lijkt me die optie haast uitgesloten.
Wat wel goed zou kunnen is dat je merkt dat de aloë vera of andere magische lubricatie strip is uitgewerkt. De gel verzacht dan niet meer als een soort asb en maakt ook dat het mes iets minder kan glijden over de huid. Eigenlijk voel je dan hoe een cartridgemesje écht is, zonder de gel camouflage ;)
Mocht je dat botte gevoel / idee van namaak hebben gehad bij de Hydro, dan kan dat het zijn geweest i.c.m. de hoek van de mesjes in het plastic.
Tip bij de Hydro (3 en 5): wanneer de gel op lijkt of nauwelijks meer vrij komt, zet de scheerkop kort in dampend heet water (niet kokend!). Na een minuut ongeveer komt de gel uit de bodem van het reservoirtje naar boven en kun je nog enkele scheerbeurten met gel scheren. Daarna is t wel echt afgelopen.

Daarnaast kun je bij elk mes, cartridge of DE, de mesjes in het algemeen wat langer mee laten gaan door een paar dingen te doen:
• tijdens en na gebruik goed uitspoelen. Hoe minder zooi over blijft hoe beter. Schuim etc. kan zich namelijk op gaan hopen.
• schudt het mes goed uit na gebruik, vocht tast na verloop van tijd het mesje licht aan
• berg een mesje op, op een droge plek waar ook waterdamp weg kan. In een badkamer waar het vaak langere tijd dampig is, zal die damp uiteindelijk (net als water) vat krijgen op het mesje. Wat dat betreft zijn die kastjes in de badkamer geen ideale plek voor een scheermes.
Sommigen gaan nog een stap verder. Of je dat de moeite waard vindt en in de werkzaamheid er van gelooft, is aan ieder voor zich.
Je kunt in ieder geval na het scheren met de mesjes mee (dus niet-scherend) deze drogen met een handdoek of tegen de droge huid van bijv. een arm of been. Een iets steviger variant hierop is hetzelfde maar dan met een stukje siliconen. Het wordt vaak in allerlei fancy vormen verkocht als een 'vernieuwingsset' voor cartridges, maar in de basis komt het neer op hetzelfde principe: de onregelmatigheden op het snijvlak van de mesjes ietwat wegnemen (geen slijpen) en vuil van de mesjes halen. Een siliconen lapje zoals dat wel eens voor in de keuken wordt verkocht als bakmat of panlap kun je hiervoor gebruiken.
Een 'ouderwetse' variant hierop is een leren scheerstrop. In de regel worden die voor een ander soort scheermes verkocht, het open scheermes, maar het werkt ook voor cartridges als je het met enig beleid doet.

Hopelijk is het niet te veel een opsomming geworden. En het zal ongetwijfeld met het snelle typen her en der geen 10 voor leesbaarheid hebben, hopelijk is het wel duidelijk :)

Laat als je wilt weten hoe de eerdere tips hebben uitgepakt, dat is zeer handig om verder te kunnen praten hier.
Tot slot. Ik neem aan dat je in de afweging tussen een zeer gladde huid of gladde huid wat wel / niet meer scheerirritatie geeft, je zou kiezen voor de optie met een minder goed resultaat + met minder irritatie? In dat geval zou je een iets meer onorthodoxe methode kunnen overwegen.
Om droge huid en andere factoren die tot een soort 'stuiterend / happend' mesje leiden uit te sluiten, zou je een pre-shave kunnen overwegen. Pre-shaves zijn een soort laagje dat je héél dun aanbrengt op de huid en daarna doe je het schuim er over heen. Het is vaak een wat dichtere, vettiger zalfachtige substantie die op de huid zit en de huid extra beschermt bij het scheren. Sommigen gebruiken hiervoor pre-shave die kant en klaar te koop is (meer online dan in de gemiddelde drogist) anderen hebben een vrijwel zelfde resultaat met een blikje Nivea.
Het komt met een paar nadelen om Nivea te pakken, maar hoogstwaarschijnlijk heb je het al in huis en anders kost het in ieder geval ruim minder dan pre-shave. Het is een stap vettiger dan veel preshaves en daarom is het aan te raden om na het scheren het weg te wassen (hoeft niet uitgebreid) met wat water. Daarnaast voelt het voor velen vaak wat minder prettig dan een pre-shave. Maar het werkt wél en kan een uitstekende manier zijn om te testen of een pre-shave kan werken.

P.S. Als je met een cartridge minder-goed-dan-gewenst resultaat haalt, overweeg dan ook eens scheren met een zgn. krabber. Niet voor iedereen even effectief, maar velen met een zware baardgroei hebben er betere resultaten mee dan met een elektrisch apparaat of een cartridge systeem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obelink
Even een snelle reactie op je uitgebreide maar goed leesbare stuk.
Electrisch scheren heb ik lang gedaan maar nat vind ik iets gladder. Maar vooral het lawaai van het scheerapparaat stoort me enorm. Het zit immers vlak bij het oor.

Mesjes en schuim en ook andere drogisterij artikelen haal ik bij de grote Duitse drogisterijen. Ten opzichte van scheercrême bevalt dit schuim me prima. Ik had ook altijd ellende met scheerkwasten die snel kapot gingen dat speelt nu ook niet meer.

Ik vraag me ook wel eens af in hoe verre mesjes echt bot raken. Bij een koksmes is het zo dat het snijvlak gaat golven. Daarom word dat aangezet, dwz rechtgetrokken en smijd het mes weer beter. Echt slijpen hoeft niet vaak. Ik kan me voorstellen dat dit ook opgaat voor scheermesjes, dat het snijvlak dus golft, en dat het in principe alleen maar aangezet zou moeten worden. Maar dat lukt met mesjes die in een houder gefixeerd zijn.

Een krabber heb ik nog steeds liggen, maar ik snij me er erg snel mee dus die gebrik ik niet meer. Wat dat betreft zie ik wel voordelen in de beschermstrips op de Wilkinson mesjes: "So scharf, dass er hinter Gitter muss!"

Mesjes liggen inderdaad in de badkamer maar die word nauwelijk dampig. Hij is ruim en de deur blijft open. De spiegel beslaat niet.

Huid beter nat maken merk ik een positief effect van. Ik laat je tips ook inwerken en reageer zonodig later weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:44
Mag ik aannemen dat dit ook het juiste topic is om niet te scheren, zeg maar een baard te groeien dus. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen en naar wat ik kan verwachten, waar ik op moet letten en/of hoe ik vlot een mooi resultaat krijg.
En mochten er Tweakers zijn die me stijladvies willen geven, dat is zeer welkom. Al heb ik uiteraard zelf al wel een idee: volledig, vrij kort maar (hopelijk, denk niet dat ik veel te kiezen heb) redelijk vol. Als je handles van Tweakers met nuttige ervaringen hebt, dan ook graag, vind het vrij lastig die te vinden in deze topicreeks.

[Voor 44% gewijzigd door Bacchus op 09-06-2015 10:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
Heb me moeten inhouden..

TOBS Sandalwood parfum achtig iets.. 59 euro :-(

Wel mooie zaak nu trouwens in Goes, aardig wat TOBS spullen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Bacchus schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:55:
Mag ik aannemen dat dit ook het juiste topic is om niet te scheren, zeg maar een baard te groeien dus. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen en naar wat ik kan verwachten, waar ik op moet letten en/of hoe ik vlot een mooi resultaat krijg.
En mochten er Tweakers zijn die me stijladvies willen geven, dat is zeer welkom. Al heb ik uiteraard zelf al wel een idee: volledig, vrij kort maar (hopelijk, denk niet dat ik veel te kiezen heb) redelijk vol. Als je handles van Tweakers met nuttige ervaringen hebt, dan ook graag, vind het vrij lastig die te vinden in deze topicreeks.
http://nl.wikihow.com/Een-dikke,-volle-baard-laten-groeien

Zitten handige tips tussen. Heb zelf een volle baard en gebruik een DE krabber om de contouren ervan bij te houden.
Iets wat ik je aan kan raden om je baard zacht te houden is een conditioner. Ik gebruik de cremespoeling van mijn vrouw. Ook kam ik mijn baard meerdere malen per dag. Een goede baardolie is ook prettig en ruikt lekker.
Zorg ervoor dat jij je snor goed bijhoudt, wil je een lange snor bij je baard dan kam je de haren naar de zijkanten, indien jij een korte snor wilt trim dan regelmatig de haren en gebruik een goede kapperschaar om de mondcontouren te knippen.

[Voor 21% gewijzigd door CartmanMMA op 09-06-2015 16:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:44
Tnx, klinkt als een wandelingetje langs de drogist, dus.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Een scheer topic. Iets voor mij! :)

Zoals vele mannen heb ik ook last van irritaties in mijn nek als ik me heb geschoren met een cartridge mes, dus ik ben ook aan het rondneuzen voor een krabber.

Maar is een krabber ook verstandig bij het scheren van mijn hoofd (ben grotendeels kaal. Niet kale delen scheer ik)?

FH5 Gallery

• Lampuhkap
Setup:

NOS Omega (1980's #65) Varkenshaar kwast
BAUME.BE Pre-Shave
TFS DiVino Scheerzeep
TFS DiVino Aftershave Balm

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:16
corset schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:05:
Heb me moeten inhouden..

TOBS Sandalwood parfum achtig iets.. 59 euro :-(

Wel mooie zaak nu trouwens in Goes, aardig wat TOBS spullen.
Welke zaak in Goes was dat? Woon een dorpje verderop dus daar ga ik dan zeker even langs moeten!

• Lampuhkap
Setup:
NOS Omega #65 (1980's) Varkenshaar kwast
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Dure Scheerzeep
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli ASB

• TimmieN
  • Laatst online: 21:27
Al lang niet meer hier geweest, lange tijd een stoppelbaardje gehad dus met de trimmer in de weer geweest.

Nu toch weer met mijn krabber, Merkur 37C, aan de slag. Vind de combinatie met Feather mesjes toch echt het lekkerst werken. Had er ooit wat van Marcel overgenomen en rustig aan mee gedaan, maar zijn nu bijna op. Vriendin heeft ook ontdekt hoe lekker ze scheren....

Welke Ebay verkoper kunnen jullie aanraden qua prijs en levering (en zonder risico op namaak te lopen)?

[Voor 17% gewijzigd door TimmieN op 12-06-2015 23:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Layumi
Check wat Nederlandse sites. Zijn er zat die van alles aanbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmieN
Die zijn toch gelijk ook wel weer een flinke slag duurder, niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
TimmieN schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:14:

Welke Ebay verkoper kunnen jullie aanraden qua prijs en levering (en zonder risico op namaak te lopen)?
dacht dat er een tijdje geleden in dit topic een Thaise verkoper werd genoemd. Misschien dat Marzman, Lampuhkap of Marcel die nog weten.
Het waar je wel tegen aan gaat lopen is dat de douane voor elk pakket boven de iets van 22 euro een BTW heffing doet. Met internationaal bestellen kom je toch al gauw op pakken van 100 of meer mesjes wil het echt de moeite zijn. En met Feathers kom je dan heel snel boven die douane-grens uit.

Binnen Europa blijven Feather mesjes gewoon vrij duur; gelukkig gaan ze wat langer mee dan gemiddeld, dat scheelt dan weer. :)
Je zou eens een setje Rapira mesjes kunnen mee bestellen met de Feathers. Volgens velen is er niks scherper dan een Feather, maar Rapira's hebben een goede reputatie als het om scherpte gaat. Ze zijn wel iets meer smooth en gaan gemiddeld lang mee voor een DE mesje. Ook iets minder scherp dan Feathers zijn Shark mesjes, die bevallen ook veel mensen goed qua scherpte.
Er zijn drie types die veel worden aangeboden van Rapira: de meest bekende zijn die in de rood-zwarte verpakking, daarnaast zijn er de Lux en de Swedish supersteel. Van Shark wil je de standaard Super Stainless versie. Mocht één van die mesjes goed bevallen, dan kun je die voor veel lagere prijzen vinden dan de Feathers. Vooral bestshave biedt die mesjes erg goedkoop aan (in Turkije zijn veel klassieke scheerspullen erg betaalbaar).

Succes met zoeken in ieder geval en laat het ons als je wilt weten waar je uiteindelijk betaalbare Feathers hebt kunnen vinden! :) Onder de 31ct./st. ben ik ze buiten eBay en binnen de EU nog niet tegengekomen namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb deze laatst gekocht:
http://www.ebay.com/itm/L...des-Red-box-/151673212864

Ligt net onder de 22 euro grens en was binnen een week al binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
weet die verkoper weer die eerder in het topic is genoemd: thailamps / thai lamps. Niet helemaal zeker van de spelling, maar dat is m. Enkele tweakers hier hebben er goede ervaring mee als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmieN
Bluepenguin schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:10:
[...]

dacht dat er een tijdje geleden in dit topic een Thaise verkoper werd genoemd. Misschien dat Marzman, Lampuhkap of Marcel die nog weten.
Het waar je wel tegen aan gaat lopen is dat de douane voor elk pakket boven de iets van 22 euro een BTW heffing doet. Met internationaal bestellen kom je toch al gauw op pakken van 100 of meer mesjes wil het echt de moeite zijn. En met Feathers kom je dan heel snel boven die douane-grens uit.

Binnen Europa blijven Feather mesjes gewoon vrij duur; gelukkig gaan ze wat langer mee dan gemiddeld, dat scheelt dan weer. :)
Je zou eens een setje Rapira mesjes kunnen mee bestellen met de Feathers. Volgens velen is er niks scherper dan een Feather, maar Rapira's hebben een goede reputatie als het om scherpte gaat. Ze zijn wel iets meer smooth en gaan gemiddeld lang mee voor een DE mesje. Ook iets minder scherp dan Feathers zijn Shark mesjes, die bevallen ook veel mensen goed qua scherpte.
Er zijn drie types die veel worden aangeboden van Rapira: de meest bekende zijn die in de rood-zwarte verpakking, daarnaast zijn er de Lux en de Swedish supersteel. Van Shark wil je de standaard Super Stainless versie. Mocht één van die mesjes goed bevallen, dan kun je die voor veel lagere prijzen vinden dan de Feathers. Vooral bestshave biedt die mesjes erg goedkoop aan (in Turkije zijn veel klassieke scheerspullen erg betaalbaar).

Succes met zoeken in ieder geval en laat het ons als je wilt weten waar je uiteindelijk betaalbare Feathers hebt kunnen vinden! :) Onder de 31ct./st. ben ik ze buiten eBay en binnen de EU nog niet tegengekomen namelijk.

Heb wel eerder Rapira geprobeerd, weet alleen niet meer welke serie dat was. Had allerlei mesjes uitgeprobeerd en Feather bevalt toch het beste. Sharks had ik ook, maar die vond ik erg trekken.

[
message=44415070,noline]Nordlys schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:22[/message]:

Thanks, klinkt goed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmieN
Nordlys schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:22:

En gelijk maar besteld.

Verwachte leverdatum ligt volgens de bevestigingsmail wel pas over een maand, maar dat kan dan alleen maar meevallen.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Balen,... gisteren tweede bestelling binnen via Razorstore. dit keer de rode Proraso, T&H aftershave en wederom een 5pack aan scheermesjes.

Dus gisteravond gelijk m'n edwinjagger willen voorzien van een nieuw mesje, maar bij het losdraaien viel het afdekker ( mesjehouder ) af. Bleek dat het schroefdraad nog in de steel zat, en dus afgebroken was.

heb m pas sinds November, heb dus razorstore maar gemaild, en gelijk maar een nieuwe besteld. En dus afwachten of ze dit oppakken.

update 18 juni
bah, nog geen vervanger binnen, dus vanochtend uit nood maar met electrisch scheren,.... jeuk...

[Voor 10% gewijzigd door HyperTrophy op 18-06-2015 10:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmieN
TimmieN schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:14:
[...]

En gelijk maar besteld.

Verwachte leverdatum ligt volgens de bevestigingsmail wel pas over een maand, maar dat kan dan alleen maar meevallen.
Dat was snel; lagen gisteren al in de bus. Kan weer even vooruit met deze voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 16:48
Zelf trim ik mijn baard, ik doe dat met een Philips BT9290 en gebruik een Gillette mach 3 om het af te werken.
Nu wil ik (mede door dit topic :)) de Gillette vervangen door een krabber.
Dit leuke topic heb ik goed doorgenomen en de info die belangrijk lijkt in mijn OneNote gezet.
Het lijkt mij toch prettig om in persoon met iemand te kunnen babbelen aangezien dit mijn eerste krabber word.
Weten jullie of er in Eindhoven of in de buurt van een winkel (specialist) is die kennis van zaken heeft en verkoopt?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Inmiddels ook mijn eerste krabber gekocht.
Merkur i.c.m. een setje Derby mesjes. Deze mesjes waren volgens de verkoper wat verstandiger om mee te beginnen voor iemand die nog nooit met een krabber geschoren had. Hij had mesjes in de rang van scherp (Derby), nog scherper en samurai zwaard scherp.

Prijs viel me reuze mee voor de mesjes. € 1,75 voor 5 mesjes. Weet niet of dat duur of goedkoop is, maar vergeleken met de Fusion cartridges die ik eerst had is dit natuurlijk een lachertje :P

Scheerzeep de trouwe Vergulde hand i.c.m. een Wilkinson dassenhaar kwast.

Eerste scheerbeurt was het ontzettend wennen aan de stand van de krabber en het feit dat het mes niet mee beweegt zoals een cartridge dat wel doet. 1 klein sneetje, maar niks dodelijks :P
Blokje Aluin erop en het wondje was zo dicht. Wat een wonderbaarlijk spul is dat toch.

Eerste keer was trouwens met het meegeleverde Merkur mesje en nog niet met de Derby. Ik was nog niet geheel glad naar mijn zin. Zal een kwestie van oefenen zijn denk ik.

Maar het bevalt me verder uitstekend!

[Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 24-06-2015 16:08]

FH5 Gallery

• Dick
  • Niet online
Vandaag voor het eerst gescheerd met een RIMEI krabbertje van DX en het bijgeleverde mesje. Ik was wat huiverig om met zo'n scherp mesje over je gezicht heen te gaan maar het scheren viel mij alles mee. Het mesje gleed vrij gemakkelijk over mijn gezicht en ik heb er geen wondjes aan overgehouden. Wel heb ik, met name in mijn hals, wat rode plekjes. Het kan best zijn dat deze er al zaten en nu wat meer opvallen doordat de stoppels weg zijn. Van elektrisch scheren had ik namelijk regelmatig wat ingegroeide haren, wellicht dat het daar een overblijfsel van is? Het voelt ook enigszins branderig aan, wellicht toch iets te vaak over hetzelfde plekje gegaan of niet helemaal goed ingezeept?

Die zeep was overigens het grootste minpunt. Ik heb een scheerstick van De Vergulde Hand gebruikt omdat ik dacht dat dit in eerste instantie gemakkelijker zou zijn dan zelf schuim maken in een bakje. Wat een onding. Er kwam wel wat zeep vanaf maar echt een mooi stevig schuim was het zeker niet. De volgende keer ga ik dus gewoon maar zelf wat schuim opkloppen.

Na het scheren voel mij trouwens op dat er redelijk wat restjes achter waren gebleven op het mesje, dit ondanks dat ik het mesje steeds uitgespoeld/geklopt heb. Ik heb het krabbertje even losgedraaid om het mesje goed schoon te maken, doen jullie dit ook iedere keer of doe ik nog iets fout tijdens het scheren?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een scheerstick van Vergulde Hand moet je ook opkloppen ;) Het is gewoon scheerzeep in een ander vormpje.

/▌

• Dick
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:26:
Een scheerstick van Vergulde Hand moet je ook opkloppen ;) Het is gewoon scheerzeep in een ander vormpje.
Zoiets dacht ik al, maar hoe moet ik dat dan voor mij zien? Je smeert met de stick rechtstreeks op je gelaat, opkloppen gaat dan nogal lastig. Natuurlijk kan je er wat met een kwast overheen gaan, maar echt geweldig werd het daar ook zeker niet van en de toegevoegde waarde is dan natuurlijk erg ver te zoeken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dick schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:13:
[...]
Zoiets dacht ik al, maar hoe moet ik dat dan voor mij zien? Je smeert met de stick rechtstreeks op je gelaat, opkloppen gaat dan nogal lastig. Natuurlijk kan je er wat met een kwast overheen gaan, maar echt geweldig werd het daar ook zeker niet van en de toegevoegde waarde is dan natuurlijk erg ver te zoeken.
Klopt, persoonlijk vind ik dat fijner. In je gezicht klopt het sneller op (de korte haartjes zorgen voor weerstand) en je hebt de zeep langer op je gezicht zitten.

Maar als je het niks vind kun je de stick ook in een schaaltje proppen (raspen/snijden en een beetje aanduwen in een schaaltje of kom)

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap
Setup:

Merkur 34c with Personna Medical (vers)
1st gen. Plisson Synthetic
Phoenix Artisan Accoutrements Bay Rum Scheerzeep
Ogallala Bay Rum Cologne

(sorry voor de missende foto, vergeten te maken)

Setup:

R.Schäfer 6/8, Full Hollow
Shaving SocietyxRod Neep 2014 Limited Edition 2 Band Badger
TFS Lineo Intenso Bergamotto Neroli Pre-Shave
Figaro Crema da Barba Black Shaving Soap
TFS Lineo Intenso Bergamotto Neroli ASB

[Voor 35% gewijzigd door Lampuhkap op 03-07-2015 17:45]

• Lampuhkap
Haaj volk, daar ben ik weer! Vandaag 2 nieuuwe video's!

Nu maar even aftrappen met een zeep die ik al enorm lang wilde proberen!

Setup:

Merkur 34C met Personna Medical (2)
TGC Synthetic kwast
Soapy Bathman Amaretto On The Rocks (sample)
Figaro ASB

And here is video #2!

Setup:

Merkur 34C HD met Personna Medical (3)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Figaro Crema da Barba Gold
Figaro EDT Aftershave Gel

[Voor 26% gewijzigd door Lampuhkap op 08-07-2015 18:52]

• Lampuhkap
Setup:

Merkur 34C HD met Personna Medical (4)
Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 Band Badger
Stirling Pumpkin Spice
Ogallala Bay Rum Cologne

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
Een klein feestje voor mijzelf en alle kijkers vandaag.
Vandaag is het punt aangebroken dat ik met trots kan zeggen dat ik de 100 subscribers heb aangetikt op YouTube!

Wie had dat ooit verwacht? :D

Thank you everybody, for all the support and the views!

Op naar de 200!

Setup:

Merkur 37C met Astra (2)
NOS Omega #65
TFS DiVino scheerzeep
TFS DiVino ASB

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Ook hier maar even mijn laatste aankoop/scheerupgrade spammen.
Na 2 jaar krabben met een cheapass Wilkinson Classic nu een upgrade.

Niet om reclame te maken, maar zag hier en daar wat negatieve berichten over Shave and More; heb daar zondagavond besteld, vanmiddag alles netjes thuisbezorgd met 25% korting ivm opheffingsuitverkoop :)
Voor de geïnteresseerden:
Mühle R41
Edwin Jagger Synthetische scheerkwast - Ebony
Edwin Jagger scheerkom
ToBS - Shaving Shop Shaving Cream Bowl
pleisters had ik al klaarliggen, ben benieuwd hoe de R41 me gaat bevallen :X

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

Pagina: 1 2 3 ... 67 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee