Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:02
-DarkShadow- schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:28:
[...]

Ik heb een qshave future clone. Tijdje mee geschoren. Daarna wilde ik wel eens iets anders proberen, dus de Muhle R89 gekocht, de echte. Die viel me tegen, veel te "mild". Afstand tussen huid en mesje te groot waardoor het resultaat tegenvalt. Ik gebruik de qshave nu op stand 3. Ben begonnen op stand 1 om te oefenen. Dus ik raad je de qshave aan en daarna is upgraden vooral geldverspilling in mijn ogen.
Ik deel je opinie tot aan 'daarna is upgraden', de Futur clone (als je een goede krijgt en niet de instel veer ondersteboven ingezet is) is een puike krabber, mild en efficient, prima beginners krabber. Als je wat agressiever wenst is bv de Fatip Piccolo open kam een aanschaf waard, het duurt even voor je hem onder controle hebt, en gebruik vooral geen Feather mesje of Kai in deze, maar na wat wennen en leren, spiegelglad zonder enige irritatie. Wat meer geld, maar zeker de beste optie onder de 200 euro, Razorock Gamechanger 0.84P, mild, maar uiterst efficient en geen enkele leer curve, geen weggegooid geld, maar een krabber die je nooit teleurstelt, en zelfs met matige mesjes prima presteert.

@Katmi Ga voor de Futur clone, nu mag je misschien geen behoefte aan verstelbaar hebben, maar het is fijn om hem milder te kunnen zetten als je huid een slechte dag heeft, geloof me.. Ik gebruik hem eveneens op 3 vanaf daar geeft ie een goede geluid-feedback, je kunt horen of je de goede scheerhoek hebt, heel aangenaam.

@shadowman12 'Inweken' van kwasten is enkel nodig voor natuur producten, zijnde varken en das, de syntheten maak je gewoon even nat onder de kraan, iets uitslaan om overtollig water kwijt te raken en gaan met die banaan, desnoods wat druppels water toevoegen tijdens opkloppen in een kommetje als het te droog is.
Je kunt met veel zepen sneller teveel water gebruiken als te weinig, de Stirlings zijn de uitzondering, die lusten wel een slokje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 20:18
Leuk topic, ik scheer al een paar jaar met een krabbertje van Edwin Jagger DE89 en een Muhle kloon icm Feather mesjes, Astras waren ook altijd prima, maar Feather net even wat scherper. Sinds ik zo scheer heb ik geen last meer van ingegroeide haren of een slechte huid.

Laatst op vakantie was mijn DE89 helemaal dicht van het zeep/kalk, kreeg hem met geen mogelijkheid open. Heb uiteindelijk maar een scheerbeurt genomen bij een locale hipster barber met een open mes. Nou dat was me toch een slechte beurt, hij ging vol against the grain bij zijn first pass. Bloedde als een rund haha.

Heb de rest van de vakantie maar met een baardje rondgelopen en eenmaal thuis heb ik het op de juiste manier gedaan. Duurde nog 2 weken voor mijn huid volledig hersteld was. Tip voor mezelf voor de volgende keer, toch maar de neppe Muhle mee, die je open kan klikken, ipv zo'n schroefding!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
Voor mij hier ook nog even een duimpje omhoog voor de Qshave Futur kloon. Dit is voor mij by far de prettigste krabber die ik heb gehad. Als vergelijkingsmateriaal heb ik daarnaast nog een Merkur 34c, Edwin Jagger DE89, Weishi krabber en een Feather Popular.
Ik gebruik zelf stand 4 en dat levert mij een zeer fijne en prettige scheerbeurt op. Waar ik voorheen nog wel eens wat van die kleine "bloedjes" had heb ik dat totaal niet meer. Daarnaast is het resultaat met 2 passes (WTG en XTG) al nagenoeg perfect dat ik niet eens ATG hoef te gaan. Uiteraard kan het voor een ieder verschillen maar mijn zoektocht is voorbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Laatste twee weken Rapira Platinum Lux mesje gebruikt in deze Qshave RD263 en krijg echt zeer goede resultaten. Heb nu meestal maar 2 passes nodig voor een uistekend resultaat. Weer een stukje winst qua voorkomen van huidirritatie/wondjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Tigerblood schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:54:
Laatste twee weken Rapira Platinum Lux mesje gebruikt in deze Qshave RD263 en krijg echt zeer goede resultaten. Heb nu meestal maar 2 passes nodig voor een uistekend resultaat. Weer een stukje winst qua voorkomen van huidirritatie/wondjes d:)b
Jawel, de Rapira Platinum Lux is een waarlijk uitstekend mesje, die je met zijn honderd tegelijk voor weinig geld (rond een 10 euro) kunt aanschaffen naar mijn mening een van de beste mesjes dat goed en goedkoop verkrijgbaar is.
Als iemand wil proberen, ik heb er nog wel een aantal om in een enveloppe op te sturen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja ik ben niet echt onder de indruk Rapira Platinum Lux mesjes. Heb er een paar geprobeerd maar ze gingen na 3 keer de spaarpot in. Ik ben fan van de polsilvers en BIC platinums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
RoosW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:50:
Als iemand wil proberen, ik heb er nog wel een aantal om in een enveloppe op te sturen ;-)
Ik wil wel maar woon helaas in Belgie, zal niet zo vriendelijk in de verzendkost zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoosW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Jawel, de Rapira Platinum Lux is een waarlijk uitstekend mesje, die je met zijn honderd tegelijk voor weinig geld (rond een 10 euro) kunt aanschaffen naar mijn mening een van de beste mesjes dat goed en goedkoop verkrijgbaar is.
Daar ben ik altijd wel benieuwd naar, zal je een PM sturen.
Kan ze ruilen voor Feather en/of Astra Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Katmi schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Ik wil wel maar woon helaas in Belgie, zal niet zo vriendelijk in de verzendkost zijn :P
1,45 en onder de 20 gram blijven, dat zijn best wel wat (losse) mesjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:51
Ik ben sinds een maand of 3 ook DE aan het scheren en het bevalt me zeer goed. Ik ben begonnen met een Wilkinson Classic krabber met bijhorende Wilkinson Sword mesjes, en heb nu ook de Rapira Platinum Lux mesjes getest. Ik merk tussen beide niet echt een groot verschil, dus heb ik een setje van 100 Rapira's besteld. Ik doe een beurt of 4 met een mesje, vind ik persoonlijk niet slecht voor 10 eurocent.

Ik ga binnenkort ook eens kijken of ik aan een Qshave Futur kloon kan geraken, benieuwd wat voor verschil dat gaat geven. Ik heb ook shavedash ook al verschillende samples in mijn winkelmandje zitten die ik binnenkort eens wil uittesten om te zien of ik daar ook een aangenamere scheerbeurt met krijg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
thunderfury schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:30:
Ik ben sinds een maand of 3 ook DE aan het scheren en het bevalt me zeer goed. Ik ben begonnen met een Wilkinson Classic krabber met bijhorende Wilkinson Sword mesjes, en heb nu ook de Rapira Platinum Lux mesjes getest. Ik merk tussen beide niet echt een groot verschil, dus heb ik een setje van 100 Rapira's besteld. Ik doe een beurt of 4 met een mesje, vind ik persoonlijk niet slecht voor 10 eurocent.

Ik ga binnenkort ook eens kijken of ik aan een Qshave Futur kloon kan geraken, benieuwd wat voor verschil dat gaat geven. Ik heb ook shavedash ook al verschillende samples in mijn winkelmandje zitten die ik binnenkort eens wil uittesten om te zien of ik daar ook een aangenamere scheerbeurt met krijg
Het linkje is hier al vaker gepost, maar het is heel makkelijk te bestellen via AliExpress:
QShave Futur Kloon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
thunderfury schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:30:

Ik zie de Rapira al staan voor 5,70$ de 100, dus voor onder de 6 cent (en ik doe er 7-8 scheerbeurten mee, maar heb lichte baardgroei), maar dat boeit niet zo, de Qshave Futur kloon kan ik je aanraden. Ik ondervond wel degelijk een groot verschil tussen de Rapira en de Wilkinson (waarvan ik de laatste 2 van een pakje van 5 in de kiepelton gemikt heb) maar net zo goed tussen de Voskhod en de Rapira (zelfde maker overigens) of de Lord Classic, Kai kan ik niet uitstaan (voelen heel rauw bij het scheren, net of ik gepeld word, maar anderen zweren erbij), Feather is prima, maar niet in mijn agressievere krabbers, Treet is wennen, carbon mesjes zijn heel anders, en scheren met een wat trekkerig gevoel, geen druk en korte haaltjes dus. Er zijn vele wegen te bewandelen, maar er zijn ook echt slechte mesjes, Supermax in alle uitvoeringen bijvoorbeeld ;-)
Veel plezier met het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loonytik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 07:58
Zou de Razorock Gamechanger 0.84P met die Rapira mesjes een leuk beginnersetje zijn? Nog nooit met een krabber geschoren, alleen met een scheerapparaat. Zit er aan te denken om om te wisselen. Wel gelijk kiezen voor iets dat behoorlijk lang meegaat dat gaat met die Razorock Gamechanger 0.84P niet mis geloof ik. Wat zijn andere mesjes die ook bij die razorock gaan passen? Feather miss? Of is dat te scherp voor een beginner? hehe :P Ergens maar een sample pack op de kop tikken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Loonytik schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:26:
Zou de Razorock Gamechanger 0.84P met die Rapira mesjes een leuk beginnersetje zijn? Nog nooit met een krabber geschoren, alleen met een scheerapparaat. Zit er aan te denken om om te wisselen. Wel gelijk kiezen voor iets dat behoorlijk lang meegaat dat gaat met die Razorock Gamechanger 0.84P niet mis geloof ik. Wat zijn andere mesjes die ook bij die razorock gaan passen? Feather miss? Of is dat te scherp voor een beginner? hehe :P Ergens maar een sample pack op de kop tikken denk ik.
Ik kan hem je uit ervaring alleen maar aanbevelen, en ja, het is een investering, maar hij gaat dan ook (RVS) je verdere leven mee. Alle DE (double edged) mesjes passen er in, en het is de meest gebruikersvriendelijke en mild-maar efficiënte krabber die je je maar kunt wensen, een prima keuze dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RoosW schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Ik zie de Rapira al staan voor 5,70$ de 100, dus voor onder de 6 cent (en ik doe er 7-8 scheerbeurten mee, maar heb lichte baardgroei)
Helaas nog wel $5 transportkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ach ja, maar zelf op gaan halen is ook niet goedkoop ;-) @Smultie maar komt daar inderdaad mee op zo een 10 euro.
Je kunt ook (althans als je Prime hebt zoals ik, anders nog een tikje bezorg kosten) dit gebruiken:
https://www.amazon.de/100...apira+%2Caps%2C140&sr=8-1
voor als je de Russen niet vertrouwd, en de volgende dag in huis, is ook wat waard toch?

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 23-05-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Vaak loont het om bij Razor Blades Club zelf te bestellen in plaats van via Amazon, in het geval dat je geen Prime lid bent. In het geval van 100 stuks Rapira Platinum Lux is de prijs hetzelfde, maar in veel gevallen is het goedkoper om direct bij hen te bestellen dan via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:42
Die paar centen op 100, is altijd nog goedkoper dan cartridges dus tja ;)
Maar zo sta ik erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
schumi2004 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:58:
Die paar centen op 100, is altijd nog goedkoper dan cartridges dus tja ;)
Maar zo sta ik erin :P
Op 100 stuks wel ja, maar je kan ook verpakkingen van 5 stuks kopen via Amazon en dan kosten ze ineens 3 euro i.p.v. bijvoorbeeld 79 cent. Dus als je een klein aantal van een paar soorten mesjes wilt kopen, dan is het goedkoper om bij RBC zelf te halen en 3 euro verzendkosten te betalen.

Sowieso gun ik een kleine verkoper liever zijn winstmarge dan dat ik de kassa van Amazon loop te spekken als het niet nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door Tigerblood op 23-05-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Zo, ook een hoop onderweg om er eens in te vliegen.

Van Ome Ali :

- Qshave Future clone
- Qshave scheerkwast
- Shaving stand voor kwast en razor en komt ook met een klein zeepbakje ( bakje meer voor te ''kloppen'' met de brush want het is te klein voor bv een navulschijf zeep, al heb ik dit ding meer gekocht voor de stand en de prijs dan voor het pietlullige bakje, koop ik erna wel een groter zeepbakje apart )

Dan van Drogisterij.net :

- Proraso Green kuipje zeep van 150ml , slechts 2.48 Euro
- DVH Aluin blok 75g, slechts 1.77 Euro ( hier in het Kruidvat 3+ euro )
- Brut Original Aftershave, slechts 2.77 Euro voor 100 ml ( lekker oldschool geurtje )

Straks als ik thuis ben nog ff op razorbladesclub zo een sample pack voor beginners kopen, zit oa rapira plat lux, voskhod, derby green, persona blue, astra plat, shark, Wilkinson in en dat zijn zowa degene die ik ook wou proberen.
20 mesjes in totaal en 2 van elk merk/type dus na 2 mesjes weet je wel of je iets haat of loved :P , 5.30 euro en 2.99 shipping, op zich een hoge prijs voor 20 blades maar als beginner moet je weten wat fijn is voor je er 100 koopt van 1 type :P

Nu enkel hopen dat mijn Qshave clone een goed exemplaar is en geen scheef maandag gevalletje of ik kan nog meteen 28 euro geven aan een EJ DE89L :+

[ Voor 6% gewijzigd door Katmi op 23-05-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Katmi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:31:
Zo, ook een hoop onderweg om er eens in te vliegen.

Van Ome Ali :

- Qshave Future clone
- Qshave scheerkwast
- Shaving stand voor kwast en razor en komt ook met een klein zeepbakje ( bakje meer voor te ''kloppen'' met de brush want het is te klein voor bv een navulschijf zeep, al heb ik dit ding meer gekocht voor de stand en de prijs dan voor het pietlullige bakje, koop ik erna wel een groter zeepbakje apart )

Dan van Drogisterij.net :

- Proraso Green kuipje zeep van 150ml , slechts 2.48 Euro
- DVH Aluin blok 75g, slechts 1.77 Euro ( hier in het Kruidvat 3+ euro )
- Brut Original Aftershave, slechts 2.77 Euro voor 100 ml ( lekker oldschool geurtje )

Straks als ik thuis ben nog ff op razorbladesclub zo een sample pack voor beginners kopen, zit oa rapira plat lux, voskhod, derby green, persona blue, astra plat, shark, Wilkinson in en dat zijn zowa degene die ik ook wou proberen.
20 mesjes in totaal en 2 van elk merk/type dus na 2 mesjes weet je wel of je iets haat of loved :P , 5.30 euro en 2.99 shipping, op zich een hoge prijs voor 20 blades maar als beginner moet je weten wat fijn is voor je er 100 koopt van 1 type :P

Nu enkel hopen dat mijn Qshave clone een goed exemplaar is en geen scheef maandag gevalletje of ik kan nog meteen 28 euro geven aan een EJ DE89L :+
Veel mensen kiezen Proraso, maar mijn ervaring is dat Proraso je huid uitdroogt (behalve de rode,want daar zit shea butter in), ik heb ze hier ook staan, maar gebruik ze eigenlijk nooit. Hetzelfde geldt voor aluin, goed afspoelen een paar minuten nadat je het hebt opgebracht, droogt ook de huid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Heb ik idd ook al gelezen maar zal wel meevallen denk ik, heb vocht inbrengende dagcreme etc ook, keuze voor de Poraso viel eigenlijk puur op de frisheid, heb ik wel graag in de zomer.
Ongetwijfeld dat er andere merken ook zeer frisse zepen aanbieden en daar zal ik dan wel achterkomen tijdens het uitproberen in de toekomst maar Proraso leek een veilige keuze :)

En dan nog ik heb op drogisterij.net 2.48 betaald terwijl het overal anders rond de 5-6 Euro is voor een 150ml pot, dus geen buil gevallen :P
Aluin is op zich prul ja, ik gebruikte dat vroeger al bij cartridge scheren en laat idd een doffe droge witte laag op je huid achter als je het niet afspoelt.

Had beter wel een account gemaakt op die drogisterij.net voor het bestellen want na betalen kon ik mijn order zien onder ''mijn account'' maar toen ik net wou refreshen moest ik een account maken om in te loggen, zelfde naam en email etc als toen ik bestelde maar de order staat er niet in, nuja wel een email gehad met order nummer etc na betalen dus de track en trace duikt ook wel in mail op later vanavond denk ik.

Was vergeten bij sommige sites als je als gast besteld en dan erna je order wilt zien dat het niet werkt als je dan erna een account maakt, maakt nooit veel uit maar toch vervelend.

[ Voor 6% gewijzigd door Katmi op 23-05-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Katmi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:18:
Heb ik idd ook al gelezen maar zal wel meevallen denk ik, heb vocht inbrengende dagcreme etc ook, keuze voor de Poraso viel eigenlijk puur op de frisheid, heb ik wel graag in de zomer.
Ongetwijfeld dat er andere merken ook zeer frisse zepen aanbieden en daar zal ik dan wel achterkomen tijdens het uitproberen in de toekomst maar Proraso leek een veilige keuze :)

En dan nog ik heb op drogisterij.net 2.48 betaald terwijl het overal anders rond de 5-6 Euro is voor een 150ml pot, dus geen buil gevallen :P
Aluin is op zich prul ja, ik gebruikte dat vroeger al bij cartridge scheren en laat idd een doffe droge witte laag op je huid achter als je het niet afspoelt.

Had beter wel een account gemaakt op die drogisterij.net voor het bestellen want na betalen kon ik mijn order zien onder ''mijn account'' maar toen ik net wou refreshen moest ik een account maken om in te loggen, zelfde naam en email etc als toen ik bestelde maar de order staat er niet in, nuja wel een email gehad met order nummer etc na betalen dus de track en trace duikt ook wel in mail op later vanavond denk ik.

Was vergeten bij sommige sites als je als gast besteld en dan erna je order wilt zien dat het niet werkt als je dan erna een account maakt, maakt nooit veel uit maar toch vervelend.
Als je echt een frisse zeep dan heeft Stirling er ook een aantal, en veel betere zeep:
https://www.stirlingsoap....ucalyptus-mint-shave-soap
&
https://www.stirlingsoap....cial-spearmint-shave-soap

Of wat samples proberen via shavedash.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:22:
[...]

Als je echt een frisse zeep dan heeft Stirling er ook een aantal, en veel betere zeep:
https://www.stirlingsoap....ucalyptus-mint-shave-soap
&
https://www.stirlingsoap....cial-spearmint-shave-soap

Of wat samples proberen via shavedash.com
De Spearmint vind ik fantastisch, schuimt bovenmatig, scheert als een droom, kan flink wat water hebben, en die geur..!! Je moet wel tegen Menthol kunnen bij deze want hij is ijs en ijskoud!
Overigens zijn vele andere geuren van Stirling ook niet te versmaden, de Margaritas in the Arctic (die heb je als Glacial en één met een vleugje menthol, Sharp Dressed Man (vind ik heel erg lekker ruiken) Varen, als je van 'groene' geuren houd, zeg maar een pas gemaaid grasveld naast een bosrand..
O man, er is zoveel moois op geur gebied te beleven, ik heb net een Gin & Tonic on the Rocks (geroken bij een scheermaat (Glacial), Glacial Satsuma (mandarijntjes met een plets menthol, is er ook in een niet menthol variant) en Rambling Man (nieuw, geen idee hoe die ruikt) besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:32:
[...]

De Spearmint vind ik fantastisch, schuimt bovenmatig, scheert als een droom, kan flink wat water hebben, en die geur..!! Je moet wel tegen Menthol kunnen bij deze want hij is ijs en ijskoud!
Overigens zijn vele andere geuren van Stirling ook niet te versmaden, de Margaritas in the Arctic (die heb je als Glacial en één met een vleugje menthol, Sharp Dressed Man (vind ik heel erg lekker ruiken) Varen, als je van 'groene' geuren houd, zeg maar een pas gemaaid grasveld naast een bosrand..
O man, er is zoveel moois op geur gebied te beleven, ik heb net een Gin & Tonic on the Rocks (geroken bij een scheermaat (Glacial), Glacial Satsuma (mandarijntjes met een plets menthol, is er ook in een niet menthol variant) en Rambling Man (nieuw, geen idee hoe die ruikt) besteld :9
Ja weet ik van de spearmint, dat heb ik je al eerder horen zeggen, op het scheerforum of hier.

Ik heb de Glacial Satsuma ook, hele fijne geur. Margaritas in the Arctic vind ik niet zo, te zoet. Ik zag dat ze ook Piacenza hebben, die lijkt me ook wel lekker. Varen misschien over een paar maanden ook maar is proberen, nu heb ik nog wat andere zepen recentelijk aangeschaft die eerst even goed getest moeten worden.Rambling Man is volgens citrus met sandalwood.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 23-05-2019 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loonytik
RoosW schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Ik kan hem je uit ervaring alleen maar aanbevelen, en ja, het is een investering, maar hij gaat dan ook (RVS) je verdere leven mee. Alle DE (double edged) mesjes passen er in, en het is de meest gebruikersvriendelijke en mild-maar efficiënte krabber die je je maar kunt wensen, een prima keuze dus!
Thanks! Dat dacht ik al. Hiermee dan maar mee beginnen :D Vind het niet erg om ergens veel geld in te investeren als het lang meegaat. Eerste instantie hiermee beginnen wegens geldbesparing en gladder scheer resultaat. Alleen als ik beetje verder lees , kan deze hobby ook flink uit de hand lopen voor sommige mensen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
Ik heb nog steeds een proefsetje mesjes van een paar jaar terug. Die ben ik nu langzaamaan aan het opmaken. Nu zijn de Astra mesjes aan de beurt. Die scheren eigenlijk wel heel lekker! ff onthouden, voor een eventuele nieuwe bestelling.

Hiervoor de supermax geprobeerd, uit diezelfde proefbestelling. Dat waren echt rukmesjes :(

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond op 24-05-2019 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
En mijn Proraso green en Brut aftershave en DVH aluinblok van drogisterij.net is binnen, netjes op 1 dag :)
Nu aan de kant tot de Ome ali vlieger binnen 10 of meer dagen land met mijn Qshave en scheerkwast :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Katmi schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:09:
En mijn Proraso green en Brut aftershave en DVH aluinblok van drogisterij.net is binnen, netjes op 1 dag :)
Nu aan de kant tot de Ome ali vlieger binnen 10 of meer dagen land met mijn Qshave en scheerkwast :')
Als je vast wil beginnen kan je ook een goedkope wilkonson de scheermes kopen.
https://www.voordeligsche...m_medium=prijsvergelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb mijn oog laten vallen op de Rockwell 6S en ben nu aan het onderzoeken waar ik hem het beste kan bestellen. Aan de degenen die een rockwell hebben gekocht, waar hebben jullie het apparaat gekocht?

[ Voor 46% gewijzigd door Miki op 25-05-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:11:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Rockwell 6S en ben nu aan het onderzoeken waar ik hem het beste kan bestellen. Aan de degenen die een rockwell hebben gekocht, waar hebben jullie het apparaat gekocht?
Ik zou hem bestellen bij Maggard Razors, hebben hele goede shipping kosten vanuit de US.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 26-05-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
shadowman12 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Ik zou hem bestellen bij Maggard Razors, hebben hele goede shipping kosten vanuit de US.
Dank je wel! Ik begin echter nu een beetje af te haken als ik lees hoeveel kwaliteitsproblemen er zijn. Het B&B forum als ook /wicked_egde zijn behoorlijk wat topics te vinden waardoor ik een wat minder happy gevoel aan over heb gehouden. Voor het bedrag dat ze vragen moet het ook echt wel goed zijn en dat is het behoorlijk vaak niet. Als ik het goed heb komen er namelijk ook nog invoerkosten boven op dus al met al tik ik een kleine €100 aan.

Een echte Merkur Futur wordt dan waarschijnlijk mijn tweede keuze nu mijn Qshave mij zo goed bevalt.

Edit: via Amazon voor €57 kunnen bestellen en aanvullend nog een proraso kwast en 200 Astra mesjes gekocht. Ik kan weer even voort ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 26-05-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Miki schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:11:
Geen idee waarom je die in Amerika zou bestellen, met het risico dat he er btw en importheffing over moet betalen als je hem gewoon in Nederland kan kopen:
https://www.scheersalon.n...opby/rockwell_razors.html
Op verstelbaar gebied zijn zowel de Futur (de echte) als de 50C (of 51C als je een langer steeltje wilt) prima aankopen.
https://www.scheersalon.nl/safety-razor-merkur-50c.html

[ Voor 13% gewijzigd door RoosW op 26-05-2019 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
RoosW schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:20:
[...]

Geen idee waarom je die in Amerika zou bestellen, met het risico dat he er btw en importheffing over moet betalen als je hem gewoon in Nederland kan kopen:
https://www.scheersalon.n...opby/rockwell_razors.html
Op verstelbaar gebied zijn zowel de Futur (de echte) als de 50C (of 51C als je een langer steeltje wilt) prima aankopen.
https://www.scheersalon.nl/safety-razor-merkur-50c.html
Dank voor je tips maar inmiddels al een bestelling gedaan. Het is een echter Merkur Futur geworden samen met nog wat spulletjes zoals ik hier boven al melde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

Een paar keer per jaar neus ik hier wat rond en 10 minuten later heb ik weer voor bijna €100 aan random spul besteld. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
shadowman12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Voor de Amazon shoppers onder ons, deze Wilkinson is daar meestal te koop voor rond de 3 euro. Handig om in je winkelmand te gooien als je net nog iets nodig hebt om gratis verzending te krijgen (≥29 euro) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
shadowman12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Handig voor op vakantie, maar eentje ingeslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loonytik
Heh zeg ik tegen mijn pa dat ik met een krabbertje wilt beginnen en laat ik hem de foto zien van de gamechanger. Zegt hij dat hij nog ergens een krabbertje heeft liggen van zijn opa die erop lijkt!

komt hij met een geëmailleerde scheermok met roest erop tevoorschijn met een krabbertje en kwast(waarvan de haren de helft van de lengte zijn van een "normale" kwast, gewoon slijtage?) Wel gaaf!

Enig idee hoe erachter te komen van welk jaar/welk model het is? Het sowieso een Gillette en er staat made in England op. Zie de fotos hieronder.
https://imgur.com/a/ao8qagW
https://imgur.com/a/FKFMzur
https://imgur.com/a/iU4EDcg

Sowieso een heel oud beestje, hoe kan ik de kop hiervan veilig schoonmaken, zodat hij weer te gebruiken is?

Weet iemand ook waar ik de Proraso rood scheerzeep goedkoop kan kopen, de witte en groene variant kan ik online wel goedkoop vinden. Bijv. op drogisterij.net die iemand eerder noemde, maar die hebben helaas niet die :( Kan hem alleen voor 6 a 7 Euro vinden terwijl de witte en groene voor de helft te vinden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mja om eerlijk te zijn de witte en groene is ook maar de helft van de prijs op die drogisterij, op amazon bv is het rond de 5 voor wit en groen en 7.50 ofzo voor rood.

Is op zich ook nog steeds een goede prijs voor 150ml zeep, er zijn zepen die vlot 4-5x de prijs kosten van de rode.
Eenmaal die sale op drogisterij voorbij is zullen ze ook wel richting de 5 euro weer gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Loonytik schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:
Heh zeg ik tegen mijn pa dat ik met een krabbertje wilt beginnen en laat ik hem de foto zien van de gamechanger. Zegt hij dat hij nog ergens een krabbertje heeft liggen van zijn opa die erop lijkt!

komt hij met een geëmailleerde scheermok met roest erop tevoorschijn met een krabbertje en kwast(waarvan de haren de helft van de lengte zijn van een "normale" kwast, gewoon slijtage?) Wel gaaf!

Enig idee hoe erachter te komen van welk jaar/welk model het is? Het sowieso een Gillette en er staat made in England op. Zie de fotos hieronder.

Sowieso een heel oud beestje, hoe kan ik de kop hiervan veilig schoonmaken, zodat hij weer te gebruiken is?
https://www.shavingsociet...ntage-gillettes/#comments
En schoonmaken:
https://www.scheersalon.n...cheermes-een-grote-beurt/

Dit soort Gillette is niet erg vriendelijk om het maar even voorzichtig te melden, de herkomst is erg leuk, een echt familie stuk, maar door het totale gebrek aan gewicht neig je snel naar wat druk geven, en dat is een moeilijke gewoonte om af te leren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Loonytik schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:

Weet iemand ook waar ik de Proraso rood scheerzeep goedkoop kan kopen, de witte en groene variant kan ik online wel goedkoop vinden. Bijv. op drogisterij.net die iemand eerder noemde, maar die hebben helaas niet die :( Kan hem alleen voor 6 a 7 Euro vinden terwijl de witte en groene voor de helft te vinden zijn!
Voor het schoonmaken zou je ook wat Barbacide kunnen kopen en hem daarmee proberen schoon te maken, of 70% alcohol. Wat je na het schoonmaken ook kan proberen is hem insmeren met mineraal olie en dan een paar dagen laten liggen, dat is het goed voor metaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 28-05-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:28:
[...]

Voor het schoonmaken zou je ook wat Barbacide kunnen kopen en hem daarmee proberen schoon te maken, of 70% alcohol. Wat je na het schoonmaken ook kan proberen is hem insmeren met mineraal olie en dan een paar dagen laten liggen, dat is het goed voor metaal.
Barbacide is een ontsmetting en geen reiniging middel, een tandenborstel, en een pietsie warm water met een drupje afwasmiddel voor de vaat doet wonderen, en dan indien noodzakelijk nog enige minuten in een water/schoonmaak azijn mengsel zetten om de kalkresten kwijt te geraken. Niet te veel azijn, echt een klein beetje, het is ten slotte een zuur. Overigens nooit azijnzuur oid gebruiken als je een mat scheerapparaat hebt (zoals bv de Futur) die laag gaat naar de knoppen van zelfs maar een tikje zuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Zojuist mijn Merkur Futur ontvangen en gelijk vergeleken met zijn Chinese kloon van Qshave. Het verschil is duidelijk merkbaar in verschillende facetten.

Wat me zoal is opgevallen in het half uur dat ik het mes bezit:
  • Er zijn geen gietfouten of andere ontsieringen te ontdekken. De Qshave heeft wat imperfecties en moest zelfs nog een scherp puntje met een katoenen doek wegpoetsen.
  • Het verschil in gewicht is goed te merken, de Futur is echt zwaarder.
  • De matte coating is echt mat als ik nu deze met de Qshave vergelijk, dat lijkt nu meer semi mat richting gepolijst.
  • De Futur biedt door de matte coating ook meer grip, de Qshave voelt veel gladder aan.
  • Het stel mechanisme loopt wat stroef/stug als ik dit vergelijk met de zeer soepel verstelbare Qshave.
  • Het stel mechanisme loopt van 0,75 tot 6,25 waarbij eigenlijk 1 en 6 de werkelijke standen zijn en de overige overspanning zijn. De Qshave loopt van 0,5 tot 6
  • De kop beweegt nagenoeg niet als je eraan trekt of zijwaarts duwt, de Qshave heeft veel speling als ik hetzelfde probeer.
  • Het kapje los maken kost moeite en is echt even druk voor nodig, de Qshave geeft zich al gewonnen bij licht opdrukken van het kapje.
  • Zo op het oog lijkt de Futur gelijke zijden te hebben, ook op de lage standen. De Qshave heeft op de laagste stand ongelijke zijden.
Morgenochtend maar eens uitproberen samen met mijn nieuwe Proraso kwast.

Overigens ben ik nog steeds erg blij met mijn Qshave hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mja mag ook wel verschil op zitten want de echte Future was op zijn hoogtepunt 10x de prijs van een Qshave :P

Mijn Qshave van Ali is nog onderweg, momenteel in Luxemburg richting Belgie, als ik hem uit pak en hij is ongelijk dan gaat hij gewoon de vuilbak in en ga ik meteen online een EJ DE89L kopen of een Muhle R89 en volgende dag in huis.

Voor die 9 euro incl shipping verwacht ik eigenlijk niets, als hij intact aankomt en gelijke zijdes heeft is dat heel leuk en zal ik hem zeker testen, als er een heel scheef gap in loopt vliegt hij de bak in.

Dat wist ik al zo toen ik op Ali bestelde, op Qshave hun pagina bv zie je ook foto's van hun ''fabriek'' en zie daar een kamertje vol Chinezen en langs hun een kartonnen doos met 100.000 onderdelen in zoals bv de kop van die future clone, nja dan kan je niet verwachten dat elk exemplaar ook fatsoenlijk in elkaar is gedraaid of enige vorm van QC krijgt.

Vorige Donderdag ook een sample pack van razorclub besteld, beginner pack voor 6 euro ofzo en dan 2.99 shipping, benieuwd wanneer het in de bus ligt want het is untracked, was zowiezo pas vrijdagochtend verzonden en dan weekend ertussen en ze zeggen voor EU 2-6 dagen ofzo dus we zullen wel zien, nog nooit besteld daar dus geen idee, maar aangezien het Zweden is zou het me straf lijken dat het langer dan een week duurt.

Die Proraso kwast ook gezien voor 10 euro op Amazon, week ervoor was ie nog bijna 20, nu dacht ik he dat is maar 2 euro meer dan de Qshave kwast die ik heb besteld :P
Maar die proraso is wel varken geloof ik dus voor mij als beginner mss een beetje harsh, heb een ''faux badger'' besteld :P

[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 29-05-2019 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Harsh is niet het juiste woord. Varken is juist zacht en wordt alleen maar zachter met de tijd omdat de haren gaan splijten. De kwast moet letterlijk nog gaan werken. Vandaag was de performance van de de kwast maar zo zo. Dat zal met een paar weken compleet anders zijn.
Wat varken wel als eigenschap heeft is door de stugge haren is stevigheid. Ik maak de zeep aan op mijn gezicht en dan is stevige kwast ipv een slappe kwast erg fijn.

Wat betreft de Futur, deze scheert precies hetzelfde als de Qshave. Zie het als scheren met een Mercedes vs een Dacia. Prijsverschil is momenteel een kleine 6x dus ik laat de keuze aan jullie. Ik ben in ieder geval blij met deze 2 krabbers in mijn collectie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:54
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61634074_2257817187646421_3330295878719111168_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=de34c4b93af0379373549f8863588d70&oe=5D61254D

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61299491_2251190541642419_4897352818794430464_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=6dfdc8b0cbcaac0eec8c10aa2053c65f&oe=5D969448

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/59736811_2223173974444076_7054868750188675072_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=5694c05b6a09741760ad23623340eb1f&oe=5D5EC533

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/60359701_2230267487068058_861793511589019648_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=05b6efa497a3209fe4be73f31f06fa72&oe=5D589960

Zo, dat waren de afgelopen weken voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Katmi schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 01:00:
Mja mag ook wel verschil op zitten want de echte Future was op zijn hoogtepunt 10x de prijs van een Qshave :P

Mijn Qshave van Ali is nog onderweg, momenteel in Luxemburg richting Belgie, als ik hem uit pak en hij is ongelijk dan gaat hij gewoon de vuilbak in en ga ik meteen online een EJ DE89L kopen of een Muhle R89 en volgende dag in huis.

Voor die 9 euro incl shipping verwacht ik eigenlijk niets, als hij intact aankomt en gelijke zijdes heeft is dat heel leuk en zal ik hem zeker testen, als er een heel scheef gap in loopt vliegt hij de bak in.

Dat wist ik al zo toen ik op Ali bestelde, op Qshave hun pagina bv zie je ook foto's van hun ''fabriek'' en zie daar een kamertje vol Chinezen en langs hun een kartonnen doos met 100.000 onderdelen in zoals bv de kop van die future clone, nja dan kan je niet verwachten dat elk exemplaar ook fatsoenlijk in elkaar is gedraaid of enige vorm van QC krijgt.

Vorige Donderdag ook een sample pack van razorclub besteld, beginner pack voor 6 euro ofzo en dan 2.99 shipping, benieuwd wanneer het in de bus ligt want het is untracked, was zowiezo pas vrijdagochtend verzonden en dan weekend ertussen en ze zeggen voor EU 2-6 dagen ofzo dus we zullen wel zien, nog nooit besteld daar dus geen idee, maar aangezien het Zweden is zou het me straf lijken dat het langer dan een week duurt.

Die Proraso kwast ook gezien voor 10 euro op Amazon, week ervoor was ie nog bijna 20, nu dacht ik he dat is maar 2 euro meer dan de Qshave kwast die ik heb besteld :P
Maar die proraso is wel varken geloof ik dus voor mij als beginner mss een beetje harsh, heb een ''faux badger'' besteld :P
Klopt meestal stopt razorbladesclub het gewoon in een bubbelenvelop en versturen ze het via reguliere post. Ik heb er wel is besteld en het duurt ongeveer een weekje.

Waarom een QShave kwast en geen Yaqi kwast? Yaqi kwasten lees ik echt veel goede verhalen over op de scheerforums en reddit.Dit is echt een top kwast denk ik:
Yaqi Silvertip Dassenhaar

Ik heb zelf ook een syntheet van AP Shave Co, ook een hele goede kwast:
https://apshaveco.com/col...e-lagoon-handle-apshaveco

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 29-05-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn razorbladesclub enveloppe is toevallig vandaag in de bus gevallen :P
Vorige Donderdag middag besteld, dan 1 day processing dus Vrijdag ochtend verstuurd en nu binnen dus al bij al 4 dagen want het weekend kan je eigenlijk niet tellen in de post wereld, maar als je natuurlijk realistisch kijkt is het dus 6 dagen als er een weekend tussen valt, al denk ik als je op een Maandag besteld dat je het Vrijdag nog wel hebt.

In de enveloppe een piepklein zip lock zakje en daarin 2 mesjes van elk in hun ''merk wrapper'' van papier, dus 20 in totaal net zoals de website zei.
2 soorten zitten wel in een soort van bijna generic witte wrapper dus dan moet ik ff zien welke dat zijn als ik ze gebruik.

Wat me trouwens op valt is dat de enveloppe van Deutsche Post is en uit Frankfurt komt, dus geen idee of razorbladesclub nu Duits is ipv Zweeds zoals sommige zeggen of dat ze gewoon Duitsland gebruiken als centraal shipping punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand ervaring met alternatieve reinigingsvloeistof voor de Braun Series 9 zoals bijvoorbeeld https://www.amazon.de/gp/product/B01CPO6AA2 of wellicht alternatieve navul cartridges?

Heb er een eigen topic van gemaakt. Alternatieve reinigingsvloeistof of navulcartridges Braun

[ Voor 27% gewijzigd door JBS op 03-06-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Wat een heerlijk frisse combo is dit.

De MdC is zeer indrukwekkend spul. In nog geen 4 seconden de 30mm Yagi Synthetic vol met sop.

Super romig, dik, slick en enorm verzorgend.

En de LPL splash past er perfect bij. 😍 Goede aankoop, dat is zeker!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61835444_2264469126981227_3412403696229679104_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=d4791bee56cc0777eb1513be98a6414d&oe=5D9D9BF0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
@Lampuhkap 30 mm? Tjonge, daar doe je in 1 beweging je hele gezicht mee :D
Hoe is de backbone van die 30mm? Ik heb een 26 en een 24 van DScosmetics en daar is het duidelijk te merken dat de kleinere borstel een stijvere backbone heeft, schuimt overigens heel lekker op, al ben je best wel even aan het verven met zo een kleintje.

[ Voor 63% gewijzigd door RoosW op 02-06-2019 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:51:
Hoe is de backbone van die 30mm? Ik heb een 26 en een 24 van DScosmetics en daar is het duidelijk te merken dat de kleinere borstel een stijvere backbone heeft, schuimt overigens heel lekker op, al ben je best wel even aan het verven met zo een kleintje.
Tis een stevige knaap, hij heeft wat druk nodig voor die gaat spreiden en dat word met naar mate je m meer gebruikt gelukkig wel wat beter :P

Backbone verschilt per haarsoort, vulling (niet iedere knot is even goed gevuld) en knothoogte.
De slechtst gevulde knots zijn ook vaak gewoon het slapst. En slappe kwasten willen we niet :P

Ik heb ook een Simpson Wee Scot (zoek m maar eens op) en dat is pas een kleintje :P Maar daar haal je ook met gemak 3 passes uit als t moet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Kwam net een heel interessant (oud) filmpje tegen hoe open messen destijds werden gemaakt in sheffield (nu niet meer),
https://vimeo.com/268814380
RoosW schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:51:
Ik heb ook een 30mm kwast, sinds een paar weken, de Kent B12 Silvertip (gekocht via het Nederlandse scheerforum, waar we ook allebei lid zijn), en het was wel even wennen, maar de haren zijn erg zacht van deze kwast en bevalt toch wel af toe, je kunt er prima zijwaartste bewegingen meemaken over je gezicht en dan zit je snel vol met scheerzeep.
Lampuhkap schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:51:
Wat een heerlijk frisse combo is dit.

De MdC is zeer indrukwekkend spul. In nog geen 4 seconden de 30mm Yagi Synthetic vol met sop.

Super romig, dik, slick en enorm verzorgend.

En de LPL splash past er perfect bij. 😍 Goede aankoop, dat is zeker!

[Afbeelding]
Bij mij staat MdC(Martin de Candre voor de niet kenners onder ons) ook op het lijstje om te proberen binnenkort, naast nog wat andere zepen ;). Maar ik recentelijk mijn collectie uitgebreid met wat duren zepen van Saponificio Varesino(aanrader trouwens, geweldige zepen), dus moet even pas op de plaats maken, maar het is allemaal zo verleidelijk, al die zepen mooie zepen, en je ontdekt steeds maar weer nieuwe, en denk je van shit die wil ik ook hebben.

[ Voor 107% gewijzigd door Turdie op 02-06-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:20:
Kwam net een heel interessant (oud) filmpje tegen hoe open messen destijds werden gemaakt in sheffield (nu niet meer),
https://vimeo.com/268814380

[...]

Ik heb ook een 30mm kwast, sinds een paar weken, de Kent B12 Silvertip (gekocht via het Nederlandse scheerforum, waar we ook allebei lid zijn), en het was wel even wennen, maar de haren zijn erg zacht van deze kwast en bevalt toch wel af toe, je kunt er prima zijwaartste bewegingen meemaken over je gezicht en dan zit je snel vol met scheerzeep.

[...]

Bij mij staat MdC(Martin de Candre voor de niet kenners onder ons) ook op het lijstje om te proberen binnenkort, naast nog wat andere zepen ;). Maar ik recentelijk mijn collectie uitgebreid met wat duren zepen van Saponificio Varesino(aanrader trouwens, geweldige zepen), dus moet even pas op de plaats maken, maar het is allemaal zo verleidelijk, al die zepen mooie zepen, en je ontdekt steeds maar weer nieuwe, en denk je van shit die wil ik ook hebben.
SV is wat meh, zijn goede zepen hoor maar de geuren zijn niet mijn ding en er zijn behoorlijk wat klachten geweest over de bijpassende balms die gingen schiften. Begin ik niet meer aan.
MdC staat idd nog een unscented bij mij aan te komen.

Ja, de shaving rabbit hole goes deep, very very deep :D

Afbeeldingslocatie: https://www.shavingsociety.com/uploads/monthly_2019_05/20190516_225805.jpg.5aca25d4d89afb56905bcc558f7a9d7d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:45:
[...]

SV is wat meh, zijn goede zepen hoor maar de geuren zijn niet mijn ding en er zijn behoorlijk wat klachten geweest over de bijpassende balms die gingen schiften. Begin ik niet meer aan.
MdC staat idd nog een unscented bij mij aan te komen.

Ja, de shaving rabbit hole goes deep, very very deep :D

[Afbeelding]
Ik vind de geuren wel prettig, vooral Cubebe ruikt echt super lekker. Wat lichter dan andere zepen, maar dat is soms ook wel prettig. De balms heb ik niet. Mooie flinke collectie, maar volgens mij heeft Chris meer ;)

Gelukkig heeft shavedash.com samples van MdC, dus misschien is dat wel handig om ze eerst even te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 02-06-2019 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:20:
maar het is allemaal zo verleidelijk, al die zepen mooie zepen, en je ontdekt steeds maar weer nieuwe, en denk je van shit die wil ik ook hebben.
Neen, daar heb ik gelukkig helemaal geen last van _O- :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:16:
[...]

Ik vind de geuren wel prettig, vooral Cubebe ruikt echt super lekker. Wat lichter dan andere zepen, maar dat is soms ook wel prettig. De balms heb ik niet. Mooie flinke collectie, maar volgens mij heeft Chris meer ;)

Gelukkig heeft shavedash.com samples van MdC, dus misschien is dat wel handig om ze eerst even te proberen.
Velen hebben meer, zo is het leven nu eenmaal er is altijd iemand die meer heeft dan wie dan ook, Hans van het scheerforum heeft bijvoorbeeld bizar veel zepen, zijn verkopen laatst zijn een druppel op de gloeiende plaat, Snuff heeft een gehele scheerkelder (vol met amandel zepen heb ik horen verluiden)
Maar het doet er niet echt toe, zolang je er maar lol in hebt en van genieten kunt.

@Lampuhkap Mooie collectie, zo een grote pot Tabac, die wil ik ook nog!

Kijk bij mij vind je bijvoorbeeld een enorme stapel Stirlings, als de laatste binnen zijn 12 denk ik, ik ga voor de sterke uitgesproken geuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:32:
[...]

Velen hebben meer, zo is het leven nu eenmaal er is altijd iemand die meer heeft dan wie dan ook, Hans van het scheerforum heeft bijvoorbeeld bizar veel zepen, zijn verkopen laatst zijn een druppel op de gloeiende plaat, Snuff heeft een gehele scheerkelder (vol met amandel zepen heb ik horen verluiden)
Maar het doet er niet echt toe, zolang je er maar lol in hebt en van genieten kunt.

@Lampuhkap Mooie collectie, zo een grote pot Tabac, die wil ik ook nog!

Kijk bij mij vind je bijvoorbeeld een enorme stapel Stirlings, als de laatste binnen zijn 12 denk ik, ik ga voor de sterke uitgesproken geuren.
Klopt het gaat inderdaad om het plezier, @Lampuhkap heeft ook een mooie collectie, maar toen ik dat zag, viel het me op eerste gezicht een beetje tegen, want had wel meer verwacht bij @Lampuhkap .

Nja Hans heeft ongeveer 250 zepen, maar Chris heeft er 300, ik spreek regelmatig op IRC, maar Chris is daar niet zo open over, in tegenstelling tot Hans, die graag wordt gezien als de zeepkoning.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 02-06-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 20:38
Heeft iemand een Mühle R89 of Mühle R106 en kan hier iets over vertellen? Ik maak nu gebruik van de Q-shave, maar wil eigenlijk wel upgraden naar een scheermes met een hogere kwaliteit. Ik vind de R106 het mooiste met het zwarte handvat, echter is de R89 natuurlijk ook een schoonheid en met schijnbaar meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Belecthor schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:10:
Heeft iemand een Mühle R89 of Mühle R106 en kan hier iets over vertellen? Ik maak nu gebruik van de Q-shave, maar wil eigenlijk wel upgraden naar een scheermes met een hogere kwaliteit. Ik vind de R106 het mooiste met het zwarte handvat, echter is de R89 natuurlijk ook een schoonheid en met schijnbaar meer grip.
Ik heb jaren met een R89 van Mühle geschoren, hij staat nu stof te vergaren, van de 15 krabbers die ik bezit is de top 5:

1-Razorock GameChanger 0.84p
2-Fatip Picollo LE OC
3-Qshave Futur kloon
4-Timeless SS OC 0.95
5-Maggard Slant

Nu kan dit zomaar veranderen, als ik weer wat nieuws vind dat goed is, maar zoals je ziet scoort de QShave hoog, veel hoger als de 89, ik vind die veel te mild, je hebt geen gevoel dat je in controle bent omdat je zo weinig hoort en ervaart, met een Feather mesje is ie nog wel aardig, maar ja, aardig, daar zijn er honderden van.
Als je wat wil zonder je een financiële buil te vallen, en toch eens iets anders als de wat tamme Qshave wilt proberen, kijk dan eens naar een Fatip Grande of zijn kort steelse broer de Picollo onder de 30 euro geloof ik, best heel erg wennen zo een open kam, en absoluut geen druk zetten, of je moet graag Aluin gebruiken om het bloedbad te stoppen..
Als je er na enige tijd mee om hebt leren gaan is het een verbazend fijne krabber, na mijn aanvankelijk gemopper over hapjes en vergelijkingen met een piranha gaat ie nu als een speer door de stoppels en geeft een glad (baby bottom smooth) resultaat in 3 gangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
De Muhle R89 is echt een topper. De Muhle R106 ken ik niet. Ik heb ook een Muhle Vivo te koop, ook een fijn mes. Ik heb zelf een Muhle R41 dat is net zoals de Fatip een open-comb stijl, het is even wennen, maar als je eenmaal onder controle hebt is echt een heel fijn mes.Het is wel een berucht mes, er gaan heel verhalen op internet over rond dat hij zo agressief is. Het mes wat je kiest hangt ook heel er af van je baardgroei en hoe "agressief" je wil dat het mes is. De keuze is reuze zeg maar.

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 03-06-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Wat bedoel je precies met kwaliteit. Je kan namelijk ook als de Qshave je verder bevalt de originele Merkur Futur halen. Ik heb daar kort geleden de verschillen tussen deze twee beschreven. Mercedes vs Dacia enzo :)

Ik heb geen Muhle R89 in bezit maar wel zijn Engelse broer de Edwin Jagger DE89. Een mooie en goed afgewerkte krabber die ook erg comfortabel was in gebruik. Vanuit de Qshave weet ik niet in hoeverre er in kwaliteit op vooruit gaat. De Qshave is in mijn ogen comfortabeler en kwa afwerking een stuk minder. Met grip moet je je trouwens niet al te veel voorstellen, daarvoor is het patroon niet verfijnd en diep genoeg voor. Het is meer voor de sier aangebracht. Als je meer grip zoekt dan is de Merkur 34c een beter alternatief, de steel is dusdanig bewerkt dat je echt grip hebt. Alleen vind ik de 34c persoonlijk ondanks het stempel mild te zijn deze verre van mild. Als ook dat het type mesje sterk bepaald of je je prettig of onprettig scheert. De R89/DE89 zijn iets minder afhankelijk van het type mesje al doen de wat scherpere mesjes het veel beter. De gele Gillette 7 o’clock en groene Astra’s gaan perfect samen. De Franse Gillette Blue en personna’s vind ik bijvoorbeeld teveel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mogelijk moet je wat mazzel hebben met de Qshave. De mijne liep helaas schuin weg, waardoor je aan de ene kant nauwelijks haren weg kreeg, en de andere kant happen uit je gezicht probeerde te halen...

Heb inmiddels ook de Edwin Jagger, en hoewel die inderdaad niet in te stellen is, scheelt het een boel dat deze in ieder geval wél compleet recht is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Smultie op 03-06-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 20:38
Bedankt voor de reacties en bijzonder hoe de meningen over de R89 uiteen lopen. Ik ben er nog uit niet over uit of ik een vervanger voor m'n Qshave haal. Ik vind de prijs van de DE krabbers vrij hoog als ik eerlijk ben, zeker omdat ik uit kostenoverweging probeer om over te stappen op DE scheren. Lange termijn is het natuurlijk goedkoper, maar als ik zie wat men betaalt voor al die zeepjes en dergelijke.. zit ik dan met m'n Proraso en standaard aftershave.

Ik gebruik nu regelmatig een Boldking mes en ik vind dat eerlijk gezegd wel prima, mits ze niet zo prijzig zouden zijn; na een week merk ik al dat deze flink trekken, idem met Mach 3. Het is heerlijk om dan een vers en scherp mes in een DE scheermes te kunnen steken, dus wat dat betreft wil ik zeker DE scheermessen blijven gebruiken. Nog wel even oefenen om snel te kunnen scheren, want als ik haast heb pak ik nog steeds m'n cartridge mesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Belecthor schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:55:
Bedankt voor de reacties en bijzonder hoe de meningen over de R89 uiteen lopen. Ik ben er nog uit niet over uit of ik een vervanger voor m'n Qshave haal. Ik vind de prijs van de DE krabbers vrij hoog als ik eerlijk ben, zeker omdat ik uit kostenoverweging probeer om over te stappen op DE scheren. Lange termijn is het natuurlijk goedkoper, maar als ik zie wat men betaalt voor al die zeepjes en dergelijke.. zit ik dan met m'n Proraso en standaard aftershave.

Ik gebruik nu regelmatig een Boldking mes en ik vind dat eerlijk gezegd wel prima, mits ze niet zo prijzig zouden zijn; na een week merk ik al dat deze flink trekken, idem met Mach 3. Het is heerlijk om dan een vers en scherp mes in een DE scheermes te kunnen steken, dus wat dat betreft wil ik zeker DE scheermessen blijven gebruiken. Nog wel even oefenen om snel te kunnen scheren, want als ik haast heb pak ik nog steeds m'n cartridge mesje.
Maar hou er rekening dat je met een DE krabber, als je hem goed onderhoud wel 10 jaar kan doen. Sommige mannen scheren zich hun hele leven ermee. Het is een keer even een flinke investering waar je lang veel plezier van kunt hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 04-06-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Belecthor schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:55:

DE scheren kan zeker goedkoper zijn als cartridge scheren.
Maar er zijn veel mensen die doorslaan (ik ook :P ) en zich scheel kopen aan alle zepen, aftershaves, mesjes, krabbers & etc.
Voor mij is het niet meer gewoon scheren, maar een momentje voor mijzelf een hobby geworden.
Toen ik nog een Mach 3 gebruikte scheerde ik mij ook niet vaak, want het was niet prettig.
Nu scheer ik mij bijna elke dag.

Ik heb een aantal DE krabbers, waaronder een aantal oude Gillete's ('61, '63 Slim adjustable, '77, '80 Super adjustable). Deze zijn oud en werken nog super en zal ik waarschijnlijk nog heel lang gebruiken.

Veel mensen zijn zeer positief over de Razorock Game Changer .84. Deze zal ik denk ik ook binnenkort tot mijn arsenaal toevoegen. En qua krabbers ben ik er dan wel, zepen vindt ik interessanter, dus dat wordt nog een probleem :D

Maar als je je kan inhouden en een paar goede artikelen koopt ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
koesie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:51:
[...]

DE scheren kan zeker goedkoper zijn als cartridge scheren.
Maar er zijn veel mensen die doorslaan (ik ook :P ) en zich scheel kopen aan alle zepen, aftershaves, mesjes, krabbers & etc.
Voor mij is het niet meer gewoon scheren, maar een momentje voor mijzelf een hobby geworden.
Toen ik nog een Mach 3 gebruikte scheerde ik mij ook niet vaak, want het was niet prettig.
Nu scheer ik mij bijna elke dag.

Ik heb een aantal DE krabbers, waaronder een aantal oude Gillete's ('61, '63 Slim adjustable, '77, '80 Super adjustable). Deze zijn oud en werken nog super en zal ik waarschijnlijk nog heel lang gebruiken.

Veel mensen zijn zeer positief over de Razorock Game Changer .84. Deze zal ik denk ik ook binnenkort tot mijn arsenaal toevoegen. En qua krabbers ben ik er dan wel, zepen vindt ik interessanter, dus dat wordt nog een probleem :D

Maar als je je kan inhouden en een paar goede artikelen koopt ben je klaar.
LOL, ja dat dus, altijd weer een nieuw en interessant zeepje/krabbertje/borsteltje aan de horizon, en o wat jeukt het om die nu ook te willen hebben ;)
Ik heb mijn echte wens krabbers haast onbereikbaar gesteld, De Spiral Curve van Krect (1933 of daaromtrent) en de Mulcuto nadelspitze, niet bepaald makkelijk te vinden krabbertjes :-D
Tot die tijd vermaak ik me met goedkoop spul via Etsy, Ebay en Marktplaats voor naast mijn 'echte' gebruik krabbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Die koopwoede herken ik maar al te goed al heb ik met mezelf de deal om niet meer dan 3 zepen/ crèmes in roulatie te hebben. Nu wil het geval dat ik bijna door mijn proraso potje heen ben en opzoek ben naar iets nieuws.

Ik heb op mijn shortlist de volgende producten staan die ik graag nog eens wil proberen vanwege hun schijnbare mythische reputatie:

Tabac
Schijnt magisch te presteren - ik vrees alleen dat de lucht me niet aan zal staan

Maca root
Schijnt de meest gladde crème te zijn die er is - vrees alleen dat het allemaal wel mee valt als ook dat de geur niet heel bijzonder zal zijn

Mitchell’s Wool Fat
Schijnt je huid lammetjes zacht achter te laten - maar kun je dat ook niet bereiken met een goede balsem?

Iemand die één van deze drie dan wel alle drie al eens heeft geprobeerd? Zijn er nog andere must buys die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:12:
Die koopwoede herken ik maar al te goed al heb ik met mezelf de deal om niet meer dan 3 zepen/ crèmes in roulatie te hebben. Nu wil het geval dat ik bijna door mijn proraso potje heen ben en opzoek ben naar iets nieuws.

Ik heb op mijn shortlist de volgende producten staan die ik graag nog eens wil proberen vanwege hun schijnbare mythische reputatie:

Tabac
Schijnt magisch te presteren - ik vrees alleen dat de lucht me niet aan zal staan

Maca root
Schijnt de meest gladde crème te zijn die er is - vrees alleen dat het allemaal wel mee valt als ook dat de geur niet heel bijzonder zal zijn

Mitchell’s Wool Fat
Schijnt je huid lammetjes zacht achter te laten - maar kun je dat ook niet bereiken met een goede balsem?

Iemand die één van deze drie dan wel alle drie al eens heeft geprobeerd? Zijn er nog andere must buys die ik over het hoofd heb gezien?
Tabac valt wel mee qua reputatie, ik weet niet waar je het gelezen hebt, maar het is echt niet zo mytisch. Maca root zegt me niks. Je kunt op shavedash.com samples bestellen dat scheelt veel voor heel veel zepen.

Mijn top lijstje qua merken:
  • D.R. Harris
  • Stirling
  • Declaration Grooming (een van de beste tallow bades zepen)
  • Eufros
  • Martin de Candre
  • Haslinger
  • ]Saponificio Varesino
  • TFS(Tcheon Fung Sing)
  • Chiseled Face Cyrogen (hele sterke menthol, moet je van houden, in de zomer wel lekker)

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 04-06-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
shadowman12 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:39:
[...]

Tabac valt wel mee qua reputatie, ik weet niet waar je het gelezen hebt, maar het is echt niet zo mytisch. Maca root zegt me niks. Je kunt op shavedash.com samples bestellen dat scheelt veel voor heel veel zepen.

Mijn top lijstje qua merken:
  • D.R. Harris
  • Stirling
  • Declaration Grooming (een van de beste tallow bades zepen)
  • Eufros
  • Martin de Candre
  • Haslinger
  • ]Saponificio Varesino
  • TFS(Tcheon Fung Sing)
  • Chiseled Face Cyrogen (hele sterke menthol, moet je van houden, in de zomer wel lekker)
Ik heb mijn short list opgedaan door te kijken wat er zoal populair is op het BB forum vandaar ook mijn wat cynische ondertoon. Dr Harris en TFS lijken me ook wel wat, eens kijken of er wat tussen zit wat mij aanspreekt. Martin de Candre leek mij ook wel wat maar toen ik de prijs zag hoefde ik niet meer, vrij prijzig voor een klein potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:46:
[...]

Ik heb mijn short list opgedaan door te kijken wat er zoal populair is op het BB forum vandaar ook mijn wat cynische ondertoon. Dr Harris en TFS lijken me ook wel wat, eens kijken of er wat tussen zit wat mij aanspreekt. Martin de Candre leek mij ook wel wat maar toen ik de prijs zag hoefde ik niet meer, vrij prijzig voor een klein potje.
Ik zei het net al, maar kijk is bij shavedash.com, daar kun je voor 2 euro per stuk samples bestellen voor heel veel zeep merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Mijn Qshave en brush waren gisteren binnen dus vandaag eens de 1ste keer geprobeerd.

De brush een half uurtje laten zitten in shampoo en uitgespoeld, ff wat droger geschud en dan rechtstreeks in mijn Proraso kuipje aan het ''latheren'' geslagen bovenop de zeep en dat lukte vrij goed voor een eerste keer.
Meegeleverd Qshave blade erin en blade alignment is recht, enkel op stand 6 is het wat ''wobbly'' en voel je dat de veer beweegt maar stand 6 gaat nooit voor mij zijn en tussen stand 1 en 4 merk je er helemaal niets van, dus op stand 1 gezet en eraan begonnen.

Buiten 2 plekjes in mijn nek net links en rechts van mijn adamsappel voelt het toch overal smooth, voor mij smooth genoeg en die meegeleverde mesjes voelde ook niet alsof ze trokken of bleven hangen.
Moet wel zeggen op die 2 spots in nek groeit mn baard in werkelijk elke richting dus zullen wel altijd probleem spots blijven.

Moet wel zeggen dat ik bij de 2de pas, XTG, wel wat moeite had om de juiste hoek te houden van het mes, ging vaak niet schuin genoeg dus sneed er ook niks af :P maar dat zal wel practice zijn, ik vond dat ik de hoek niet goed kon zien, bij with the grain zag ik meteen de hoek van de kop.
2 heel kleine ''cuts'' rond mn kin maar meteen opgelost met aluin en een cold rinse.

Moet zeggen dat het overall gezien veel beter ging dan ik had verwacht voor een 1ste keer, ik durf zelfs te zeggen dat ik stand 1 misschien ook wat te soft vond, volgende shave eens op stand 2 want er mocht iets meer feedback zijn.

Had een beetje schrik omdat ik had gelezen dat voor sommige die Proraso green veel te intens voelde op hun gezicht en ik heb al gevoelige huid maar mocht voor mij nog frisser :P maar op zich is het goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Katmi schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:00:
Mijn Qshave en brush waren gisteren binnen dus vandaag eens de 1ste keer geprobeerd.

De brush een half uurtje laten zitten in shampoo en uitgespoeld, ff wat droger geschud en dan rechtstreeks in mijn Proraso kuipje aan het ''latheren'' geslagen bovenop de zeep en dat lukte vrij goed voor een eerste keer.
Meegeleverd Qshave blade erin en blade alignment is recht, enkel op stand 6 is het wat ''wobbly'' en voel je dat de veer beweegt maar stand 6 gaat nooit voor mij zijn en tussen stand 1 en 4 merk je er helemaal niets van, dus op stand 1 gezet en eraan begonnen.

Buiten 2 plekjes in mijn nek net links en rechts van mijn adamsappel voelt het toch overal smooth, voor mij smooth genoeg en die meegeleverde mesjes voelde ook niet alsof ze trokken of bleven hangen.
Moet wel zeggen op die 2 spots in nek groeit mn baard in werkelijk elke richting dus zullen wel altijd probleem spots blijven.

Moet wel zeggen dat ik bij de 2de pas, XTG, wel wat moeite had om de juiste hoek te houden van het mes, ging vaak niet schuin genoeg dus sneed er ook niks af :P maar dat zal wel practice zijn, ik vond dat ik de hoek niet goed kon zien, bij with the grain zag ik meteen de hoek van de kop.
2 heel kleine ''cuts'' rond mn kin maar meteen opgelost met aluin en een cold rinse.

Moet zeggen dat het overall gezien veel beter ging dan ik had verwacht voor een 1ste keer, ik durf zelfs te zeggen dat ik stand 1 misschien ook wat te soft vond, volgende shave eens op stand 2 want er mocht iets meer feedback zijn.

Had een beetje schrik omdat ik had gelezen dat voor sommige die Proraso green veel te intens voelde op hun gezicht en ik heb al gevoelige huid maar mocht voor mij nog frisser :P maar op zich is het goed zo :)
De truc voor de juiste hoek met een scheerhoek, is om het mes horizantool met de bolling op je gezicht te zetten, en dan te "tilten" todat je voelt dat ie haren pakt, ongeveer 30 graden.
Afbeeldingslocatie: http://www.shaveinfo.com/images7/blade-angle.jpg
The easiest place to learn about blade angle is on the cheek. Begin with the head of the razor pointing toward the face as shown in the first photo segment. Then start to bevel the handle downward as you slowly start to engage the blade to the whiskers and continue beveling more until you hit the "sweet spot" - typically regarded as being about a 30 degree angle to the shaving surface. Use this as a guide because various blades and razors may differ slightly.

Once you master the angle concept and gain experience with what works best for your situation you will be able to apply this to more difficult shaving areas. With patience you will be able to obtain close, comfortable and nick-free shaves.

Proraso valt inderdaad wel mee qua verkoeling, ik heb hier thuis de Glacial lijn van Stirling staan, die hebben de sterkste menthol concentratie die er bestaat, wat zorgt voor de verkoeling, dat is een hele andere dimensie qua verkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ja toen ik de eerste pass deed met de growth mee dus in mijn geval van boven op mijn gezicht/wang recht naar onder is het idd makkelijk die hoek te vinden want dat zie je dan ook heel goed in de spiegel de hoek waarop het mes je huid raakt so to speak.

Het is met across the growth ,dus van links naar rechts of andersom across je face en nek vond ik het moeilijk om de hoek te vinden want het enige wat je ziet van die dikke Qshave kop is de onderkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Katmi schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:16:
Ja toen ik de eerste pass deed met de growth mee dus in mijn geval van boven op mijn gezicht/wang recht naar onder is het idd makkelijk die hoek te vinden want dat zie je dan ook heel goed in de spiegel de hoek waarop het mes je huid raakt so to speak.

Het is met across the growth ,dus van links naar rechts of andersom across je face en nek vond ik het moeilijk om de hoek te vinden want het enige wat je ziet van die dikke Qshave kop is de onderkant :P
Je kunt in het begin ook twee/meerdere with the grain/met de haargroei passes doen, want het is altijd even wennen aan de hoek en het mes, ieder mes in daarin anders.Als je het mes onder controle hebt ATG en XTG gaan doen. Het is geen wet dat je per se WTG/XTG/ATG moet doen.

@Lampuhkap
Ik hoor heel veel jubel verhalen over Eufros zepen, zou jij daar is een review van kunnen doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 04-06-2019 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online

Tabac

Maca root

Mitchell’s Wool Fat

Ik heb de Tabac en vindt het een fijne zeep en de geur vindt ik ook prettig, geeft mij een nostalgisch gevoel.
Als je de geur wilt weten, op heel veel plekken hebben ze Tabac producten, EDT, Balms etc. ze hebben allemaal ongeveer dezelfde geur. Gewoon open trekken en ruiken.
De Maca ken ik niet, en de Mitchell's staat ook op mijn lijstje.
Katmi schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:00:

Oefenen oefenen oefenen. Hoe langer je het doet hoe beter het gaat.
Bij mijn eerste keer DE scheren was ik erg nerveus en heb het uiteindelijk afgemaakt met de Mach 3.
De eerste keer dat het echt superglad was, heb ik de hele dag verwonderd aan mijn gezicht gezeten, zo lekker glad was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loonytik
RoosW schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:39:
[...]

https://www.shavingsociet...ntage-gillettes/#comments
En schoonmaken:
https://www.scheersalon.n...cheermes-een-grote-beurt/

Dit soort Gillette is niet erg vriendelijk om het maar even voorzichtig te melden, de herkomst is erg leuk, een echt familie stuk, maar door het totale gebrek aan gewicht neig je snel naar wat druk geven, en dat is een moeilijke gewoonte om af te leren ;-)
Dankjewel voor de links en advies!
Op de krabber kon ik niks vinden qua letters die erin gedrukt zijn.
Na wat gezoek verder met behulp van die link kwam ik uiteindelijk op deze site uit:
http://www.mr-razor.com/Rasierer/Gillette%20Rasierer.htm
Die veel foto's geeft van oude gillete's
kwam ik uiteindelijk uit bij http://www.mr-razor.com/Rasierer/Tech/Tech.htm
Krabber is waarschijnlijk van 195X en is een "Tech" :P

Ik heb ook nog gewoon de gamechanger gekocht, en nu is het wachten op die.

Gelijk ook op ebay wat mesjes goedkoop gekocht :P (Rapira Platinum en Voshkod van beide 100 stuks).
Om het geld is het ook niet te doen als je ziet wat een 10 pack kost in de winkel of online voor DE mesjes.
Totaal (inc verzendkosten) kostte het maar 18,2 Dollar. Is toch niks gewoon :o

[ Voor 7% gewijzigd door Loonytik op 04-06-2019 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:23:
[...]

Je kunt in het begin ook twee/meerdere with the grain/met de haargroei passes doen, want het is altijd even wennen aan de hoek en het mes, ieder mes in daarin anders.Als je het mes onder controle hebt ATG en XTG gaan doen. Het is geen wet dat je per se WTG/XTG/ATG moet doen.

@Lampuhkap
Ik hoor heel veel jubel verhalen over Eufros zepen, zou jij daar is een review van kunnen doen?
Ja hoor, als ik er een keer 1 kan bemachtigen wil ik dat best doen :D

Oh en Tabac is heel erg love or hate verhaal.
De zeep presteert idd erg goed, de geur on the other hand, dat is een beetje een acquired taste.

Ik vind m heerlijk, mijn vrouw vind m heerlijk en mijn Opa bijv vind hem ook heerlijk. Maar mijn moeder bijvoorbeeld, was er niet zo weg van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW

Tabac

Ik heb (mede omdat ie betaalbaar is en ik nieuwsgierig was) de scheerzeep (als een stick) en vond die zo lekker tot mijn verbazing dat ik ook een Aftershave en Doucheschuim gekocht heb, de Eau de Toilette, handzeep, baardolie en Aftershave Balm komen er bij mijn volgende bezoek aan Duitsland.
Hij ruikt naar pas gedroogde tabaks bladeren zoals in hele goede sigaren gerold worden, een hint van zoetigheid, en een heel lekker luchtje vind ik (niet aan sigaret tabak denken, meer caramel pijp tabak).
De prestaties, tja, Top - Prestaties, ooit eens, maar nu word hij voorbijgestreefd door vele 'artisane' scheerzepen uit America, Spanje en Griekenland. Ik kan wel een lijst gaan opdreunen, maar ik heb geen idee wat voor geuren jij lekker vind, de drie die je opnoemt zijn een beetje all over the place zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hmm de tip om eens in een pafurmerie of drogist de geur van een van de Tabac producten te proberen is goede. Die neem ik mee :)

Maca Root is trouwens van de The Bodyshop voor degene die het niet kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:28:
[...]

Ja hoor, als ik er een keer 1 kan bemachtigen wil ik dat best doen :D

Oh en Tabac is heel erg love or hate verhaal.
De zeep presteert idd erg goed, de geur on the other hand, dat is een beetje een acquired taste.

Ik vind m heerlijk, mijn vrouw vind m heerlijk en mijn Opa bijv vind hem ook heerlijk. Maar mijn moeder bijvoorbeeld, was er niet zo weg van.
Samples ervan zijn bij shavedash te krijgen zag ik:
Eufros samples

En ze worden ook verkocht via Maggard en West Coast Shaving ;), denk jouw wel bekend ;). Ik ga er binnenkort sowieso eentje bestellen, die mag dan wel lenen voor de review ;), of ik kan een sample voor je maken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 04-06-2019 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 11:51

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tabac

Maca root

Mitchell’s Wool Fat

Toevallig waren dat zo'n beetje mijn eerste 3 zepen.

Tabac: schuimt goed, gaat super lang mee, is goed verzorgend. Geur is alleen niet voor iedereen. Mijn vriendin vond hem niks, dus die heeft de roulatie niet gered.

TBS maca root: heb de nieuwe formulering niet geprobeerd, maar de oude was erg goed. Een van de beste makkelijk verkrijgbare cremes iig. Droogt niet uit, ruikt niet bijzonder sterk. Gaat niet super lang mee. Heb een hele pot opgemaakt, nooit meer nieuw gekocht (heb teveel andere)

MWF: hele goede zeep weer. Komt als je wil in een hele mooie keramische pot. Let wel op, sommige mensen hebben moeite met hem op te schuimen. En sommige zijn gevoelig voor de laolin die erin zit. Ik heb hem zelf ook een paar jaar gebruikt. Gewoon een hele lichte schone zeepgeur overigens.

Wat je eventueel gemist hebt:

- B&M seville: beetje lastig te krijgen, maar een verdomd goede zeep met een hele lekkere frisse geur.
-TOBS: dit merk heeft heel wat cremes en zepen, waarvan avocado creme en sandelwood zeep mijn lievelingen zijn.

Voor de rest is er nog bergen, maar denk dat je eerst maar moet kijken wat je wilt

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 23:42:
[...]

Samples ervan zijn bij shavedash te krijgen zag ik:
Eufros samples

En ze worden ook verkocht via Maggard en West Coast Shaving ;), denk jouw wel bekend ;). Ik ga er binnenkort sowieso eentje bestellen, die mag dan wel lenen voor de review ;), of ik kan een sample voor je maken ;)
Als je dat zou willen doen , graag ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:51
shadowman12 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Het linkje is hier al vaker gepost, maar het is heel makkelijk te bestellen via AliExpress:
QShave Futur Kloon
Gisteren de Qshave aangekregen en gelijk uitgetest. Wat een gewicht in vergelijking met de Wilkinson Classic die ik voorheen gebruikte. Ik ben er nog niet helemaal enthousiast over, terwijl de Wilkinson quasi perfecte grip heeft, voelt de Qshave toch een pak gladder aan. Door het extra gewicht had ik constanct het gevoel dat de krabber uit mijn handen ging glijden waardoor ik na een paar minuten scheren een verkrampt hand had van het nijpen. Ook het scheren zelf ging minder soepel dan met mijn Wilkinson.
Zal waarschijnlijk ook voor een groot deel wennen zijn, dus ik geef het nog een paar kansen. Maar tot nu toe ben ik nog niet zo enthousiast als vele anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loonytik
shadowman12 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:08:
[...]
Proraso valt inderdaad wel mee qua verkoeling, ik heb hier thuis de Glacial lijn van Stirling staan, die hebben de sterkste menthol concentratie die er bestaat, wat zorgt voor de verkoeling, dat is een hele andere dimensie qua verkoeling.
Zijn die Glacial lijn Stirling zepen ook ergens goedkoop te krijgen in Nederland(of op een site met goedkope verzendkosten)? Zien er opzich wel leuk uit, maar kwam alleen sites tegen waar je gelijk 15 dollar of meer verzendkosten moet betalen. Misschien een andere keer maar bestellen als ik meer andere dingen moet bestellen, echter voor maar een zeepje + verzendkosten is het beetje te veel hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Loonytik schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Zijn die Glacial lijn Stirling zepen ook ergens goedkoop te krijgen in Nederland(of op een site met goedkope verzendkosten)? Zien er opzich wel leuk uit, maar kwam alleen sites tegen waar je gelijk 15 dollar of meer verzendkosten moet betalen. Misschien een andere keer maar bestellen als ik meer andere dingen moet bestellen, echter voor maar een zeepje + verzendkosten is het beetje te veel hehe.
maggardrazors.com heeft heel schappelijke verzendkosten vind ik, al is het jammer dat de dollar niet wat lager staat ;-)
Je kunt ook Stirling in de UK kopen, https://shavingtime.co.uk/ boven de 85 Britse Ponden verzend ie het gratis (en bere snel, had het in 3 dagen thuis) Maar ja, je betaald dan wel (bij de prijs inbegrepen) UK BTW en import heffing via de hogere aanschafprijs.
Ik koop bijna altijd via Maggard, ze zetten een 'douane vriendelijke' prijs op de sticker, helaas is dit nu voor het eerst fout gegaan, er staat al dagen een pakje met 2 zepen bij de douane (althans Schiphol meld de T&T) even gerekend, gaat me iets van 7 euro extra kosten.. tja, kan gebeuren. En dat terwijl ik zo uitkijk naar die Glacial Satsuma & Rambling Man.
Kleine toevoeging: Ding Dong, de postbode, pakje uit de US met twee zepen, en geen extra kosten *O*

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 06-06-2019 12:23 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
thunderfury schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:47:
[...]

Gisteren de Qshave aangekregen en gelijk uitgetest. Wat een gewicht in vergelijking met de Wilkinson Classic die ik voorheen gebruikte. Ik ben er nog niet helemaal enthousiast over, terwijl de Wilkinson quasi perfecte grip heeft, voelt de Qshave toch een pak gladder aan. Door het extra gewicht had ik constanct het gevoel dat de krabber uit mijn handen ging glijden waardoor ik na een paar minuten scheren een verkrampt hand had van het nijpen. Ook het scheren zelf ging minder soepel dan met mijn Wilkinson.
Zal waarschijnlijk ook voor een groot deel wennen zijn, dus ik geef het nog een paar kansen. Maar tot nu toe ben ik nog niet zo enthousiast als vele anderen hier.
De Wilkinson is wel erg licht dus ik snap wel dat dat wennen is als je de Qshave gaat hanteren.
Wat ik wel eens doe als het mij te glad is, even mijn licht vochtige vingers over de aluin steen halen.
Je vingers worden dan gelijk stroef, en je hebt betere grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
thunderfury schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:47:
[...]

Misschien moet je dan even een krabber zoeken met wat meer nurling (grip op het handvat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Loonytik schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Nee. Maggard zijn de verzendkosten blijft wel gunstig, shavingtime.co.uk ook. Je moet er wat voor over hebben om een goede zeep in huis te halen. Volgens bij zijn bij maggard de verzendkosten ongeveer $5.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 06-06-2019 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:02:
[...]

Misschien moet je dan even een krabber zoeken met wat meer nurling (grip op het handvat)
Is wel een radicale oplossing gelijk maar iets nieuws kopen als het wat onwennig is.
Ja de Qshave is wat glad, is het onoverkomelijk nee denk het niet.
Thunderfury is nog niet zo lang geleden begonnen en dan is het allemaal wat meer wennen.
Gewoon blijven proberen en dan komt het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Mijn stapel groeit wederom, veel van deze groene potjes, al moet het even van mijn hart dat ik de Satsuma op een steviger geur geschat had toen ik mijn neus even in de zeepbakjes hing, ik ben benieuwd hoe hij is als de natte kwast er aan te pas komt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eMDfiQiw6pjMnpsSL9OMLhwp/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:47:
Mijn stapel groeit wederom, veel van deze groene potjes, al moet het even van mijn hart dat ik de Satsuma op een steviger geur geschat had toen ik mijn neus even in de zeepbakjes hing, ik ben benieuwd hoe hij is als de natte kwast er aan te pas komt!
[Afbeelding]
Ik heb de Glacial Satsuma, hij is echt lekker, je moet wel van mandarijnen houden. Ben ook wel benieuwd naar Ramblin Man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:29:
[...]

Ik heb de Glacial Satsuma, hij is echt lekker, je moet wel van mandarijnen houden. Ben ook wel benieuwd naar Ramblin Man.
Gelukkig doe ik dat ook :-) De Rambling Man ruikt naar een fijne Aftershave, ergens in de buurt van Sharp Dressed Man (die ik heeeel lekker vind) althans de douche zeep, ik laat nog wel weten hoe de Scheerzeep ruikt, daar wil nog wel eens verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:20:
[...]

Gelukkig doe ik dat ook :-) De Rambling Man ruikt naar een fijne Aftershave, ergens in de buurt van Sharp Dressed Man (die ik heeeel lekker vind) althans de douche zeep, ik laat nog wel weten hoe de Scheerzeep ruikt, daar wil nog wel eens verschil in zitten.
Ja ik zag dat het citrus en sandalwood was, ik ben niet zo kapot van sandalwood, dus misschien eerst een sample proberen van ramblin man (sample verkrijgbaar bij shavedash) voordat ik mijn geld stuk sla op een hele zeep.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 06-06-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loonytik
Thanks RoosW en shadowman12!
Hoefde ook niet perce Nederland te zijn, bedoelde meer dat ik geen zin had om 15 dollar verzendkosten te betalen voor een stuk zeep. 5 Dollar is al een stuk schappelijker! Maar is later een bestelling plaatsen als ik al mijn spul binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Loonytik schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:22:
Thanks RoosW en shadowman12!
Hoefde ook niet perce Nederland te zijn, bedoelde meer dat ik geen zin had om 15 dollar verzendkosten te betalen voor een stuk zeep. 5 Dollar is al een stuk schappelijker! Maar is later een bestelling plaatsen als ik al mijn spul binnen heb.
Ik zou samples bestellen bij shavedash, daar zijn een aantal stirlings beschikbaar (maar een glacial): Het is zonde als een zeep besteld voor 20 euro, waar je een sample kan bestellen voor 5 euro:
https://shavedash.com/pro...2116088/category=11579823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
@shadowman12 Hmm 5 vind ik echt duur, een blobje zeep dat 1/25e van een pot is kost 25%?
Ik koop liever een pot van iets veelbelovend en als het niet bevalt trek ik een paar euro van de zeep af en verkoop ik m door (Wintergreen bijvoorbeeld) Kost me in totaal minder, ik dacht overigens dat bij shavedash de samples tussen de 2 en 3,50 zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:50:
@shadowman12 Hmm 5 vind ik echt duur, een blobje zeep dat 1/25e van een pot is kost 25%?
Ik koop liever een pot van iets veelbelovend en als het niet bevalt trek ik een paar euro van de zeep af en verkoop ik m door (Wintergreen bijvoorbeeld) Kost me in totaal minder, ik dacht overigens dat bij shavedash de samples tussen de 2 en 3,50 zaten?
Ja klopt 2 en 3.50 pond, dat is wel vier euro, met de huidige wisselkoers. Maar je verkoopt een zeep nooit waarvoor je hem gekocht hebt is mijn ervaring bij doorverkoop. Dan heb ik liever een sample.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 06-06-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Je kan ook bij Stirling zelf sample pucks kopen die tussen de 20-30 gram zijn voor $3,25 (~€2.88)
De enige maar is hier dat ze alleen naar de US zelf versturen. Dus dan dien je een alternatief te zoeken om het in NL te krijgen.
Dus of via familie, of iemand die op vakantie gaat of een doorstuur service.
Allemaal niet handig/goedkoop en/of snel maar het kan wel.
Dan heb je wel de keuze uit (bijna) al hun zepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:53:
Je kan ook bij Stirling zelf sample pucks kopen die tussen de 20-30 gram zijn voor $3,25 (~€2.88)
De enige maar is hier dat ze alleen naar de US zelf versturen. Dus dan dien je een alternatief te zoeken om het in NL te krijgen.
Dus of via familie, of iemand die op vakantie gaat of een doorstuur service.
Allemaal niet handig/goedkoop en/of snel maar het kan wel.
Dan heb je wel de keuze uit (bijna) al hun zepen
Nja als contact zoekt met Rod van Stirling wil ie best wel versturen naar je, en dan krijg je een offerte voor de shipping. Goede kerel Rod. Die restrictie van alleen conus(conus= alleen continental us, is omdat alcohol niet via luchtvracht verstuurd mag worden). Mail adres is stirlingsoap@gmail.com.
Geen idee of ie dat ook wil doen voor sample pucks, denk het wel.

Of een verzendservice gebruiken zoals FromUS2eu.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 06-06-2019 23:40 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 78 Laatste