Ik deel je opinie tot aan 'daarna is upgraden', de Futur clone (als je een goede krijgt en niet de instel veer ondersteboven ingezet is) is een puike krabber, mild en efficient, prima beginners krabber. Als je wat agressiever wenst is bv de Fatip Piccolo open kam een aanschaf waard, het duurt even voor je hem onder controle hebt, en gebruik vooral geen Feather mesje of Kai in deze, maar na wat wennen en leren, spiegelglad zonder enige irritatie. Wat meer geld, maar zeker de beste optie onder de 200 euro, Razorock Gamechanger 0.84P, mild, maar uiterst efficient en geen enkele leer curve, geen weggegooid geld, maar een krabber die je nooit teleurstelt, en zelfs met matige mesjes prima presteert.-DarkShadow- schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:28:
[...]
Ik heb een qshave future clone. Tijdje mee geschoren. Daarna wilde ik wel eens iets anders proberen, dus de Muhle R89 gekocht, de echte. Die viel me tegen, veel te "mild". Afstand tussen huid en mesje te groot waardoor het resultaat tegenvalt. Ik gebruik de qshave nu op stand 3. Ben begonnen op stand 1 om te oefenen. Dus ik raad je de qshave aan en daarna is upgraden vooral geldverspilling in mijn ogen.
@Katmi Ga voor de Futur clone, nu mag je misschien geen behoefte aan verstelbaar hebben, maar het is fijn om hem milder te kunnen zetten als je huid een slechte dag heeft, geloof me.. Ik gebruik hem eveneens op 3 vanaf daar geeft ie een goede geluid-feedback, je kunt horen of je de goede scheerhoek hebt, heel aangenaam.
@shadowman12 'Inweken' van kwasten is enkel nodig voor natuur producten, zijnde varken en das, de syntheten maak je gewoon even nat onder de kraan, iets uitslaan om overtollig water kwijt te raken en gaan met die banaan, desnoods wat druppels water toevoegen tijdens opkloppen in een kommetje als het te droog is.
Je kunt met veel zepen sneller teveel water gebruiken als te weinig, de Stirlings zijn de uitzondering, die lusten wel een slokje ;-)