Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Rudenswans schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:22:
[...]

Wat kan helpen hier is wat lichtere peukies opsteken, dan verkleurt het wat minder.
Ook een goeie tip is om je baard eens per week met cremespoeling te wassen. Dit houdt de baard fris en vooral zacht. :*)
Of misschien roken met een vaporizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudenswans
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-03 14:48
shadowman12 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:34:
[...]

Of misschien roken met een vaporizer?
Neeeeeeeee man! Dat ziet er niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:42

skoozie

SCSI

Lang geleden dat ik hier rond gekeken heb, en nadat er veel gekocht was in korte tijd nu maar wat spul aan het op maken wat ik minder prettig vind, maar nog zonde vind om weg te gooien, daar zitten ook Derbies tussen. verder ToOBS creme Avocado, de geur ligt me niet helemaal netzoals de Bulldog aftershave balsem.

wat ik lekker fijn vind scheren:
Muhle R41 rose gold met slivertip kwast
Aastra of WIlkinson mesjes
eventueel een pre shave oil, maar meestal is het daar te lang voor.
dan een sandalwood scheerzeep of ToOBS grapefruit creme
en als aftershave vind ik tot nu toe of Nivea :X of lÓccitane cedrat aftershave wel lekker.

ik heb een Muhle porseleinen scheerkom maar vind hem met 10cm te klein en gebruik liever een (soep/ontbijt) kom die in een serviesset gezeten heeft.

Als ik weer wat ga kopen zou ik wat fruitigs willen, zoals orange of peach, maar dat zie je niet heel veel.
Rudenswans schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:41:
[...]

Neeeeeeeee man! Dat ziet er niet uit!
een verkleurde baard ook niet >:)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Rudenswans schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:22:
[...]

Wat kan helpen hier is wat lichtere peukies opsteken, dan verkleurt het wat minder.
Ook een goeie tip is om je baard eens per week met cremespoeling te wassen. Dit houdt de baard fris en vooral zacht. :*)
Na vier jaar heb ik er inmiddels vrede mee :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:55:
Lang geleden dat ik hier rond gekeken heb, en nadat er veel gekocht was in korte tijd nu maar wat spul aan het op maken wat ik minder prettig vind, maar nog zonde vind om weg te gooien, daar zitten ook Derbies tussen. verder ToOBS creme Avocado, de geur ligt me niet helemaal netzoals de Bulldog aftershave balsem.

en als aftershave vind ik tot nu toe of Nivea :X of lÓccitane cedrat aftershave wel lekker.

ik heb een Muhle porseleinen scheerkom maar vind hem met 10cm te klein en gebruik liever een (soep/ontbijt) kom die in een serviesset gezeten heeft.

Als ik weer wat ga kopen zou ik wat fruitigs willen, zoals orange of peach, maar dat zie je niet heel veel.

[...]

The Tobac Vanille artisan shaving soap combines a smooth and simple fragrance of tobacco leaf with mixed spices, tonka beans, tobacco flowers, vanilla, cocoa, dried fruits and a delicious strong sweet wood sap.

https://shaveshacktx.com/...-soaps-tobac-vanille-4-oz

Lijkt dit je wat?

Of deze
https://www.stirlingsoap..../red-delicious-shave-soap

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 04-04-2019 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:21
Standeman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:19:
[...]

Na vier jaar heb ik er inmiddels vrede mee :+
Gewoon zwart verven :D problem solved :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

[...]

https://www.maggardrazors...tsuma-shaving-soap-5-8oz/
Ik heb deze bij een mede scheerder geroken, staat op mijn shortlist, geweldige mandarijnen :-)

Of van dezelfde maker:
Stirling Soap Co Iced Pineapple
Stirling Soap Co Grapefruit
Stirling Soap Co Glacial Lemon Chill
Stirling Soap Co Strawberry Bubbly

[ Voor 9% gewijzigd door RoosW op 04-04-2019 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 07:10

als aftershave vind ik tot nu toe of Nivea :X of lÓccitane cedrat aftershave wel lekker.
Ik gebruik vaak Nivea sensitive aftershave, vind ik een fijn, verzachtende en snel intrekkende aftershave waar geen overdreven geur aan hangt. Ik heb weleens mijn collega's uit de vergadering gedampt met een iets te sterke aftershave :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ingelogd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:01:
[...]

Ik gebruik vaak Nivea sensitive aftershave, vind ik een fijn, verzachtende en snel intrekkende aftershave waar geen overdreven geur aan hangt. Ik heb weleens mijn collega's uit de vergadering gedampt met een iets te sterke aftershave :D
Ik gebruik die van Proraso de balm, in die van Nivea heb ik gehoord dat daar veel parabenen inzitten, dat is niet zo gezond voor de huid volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
shadowman12 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:04:
[...]

Ik gebruik die van Proraso de balm, in die van Nivea heb ik gehoord dat daar veel parabenen inzitten, dat is niet zo gezond voor de huid volgens mij.
Veel niet, minimaal wel. Hier zijn al zoveel studies van verschenen. Parabenen zitten ook in bijna alle tandenpasta's, zonnecremes, shampoo's, diverse scheercrèmes etc. Anders blijven de producten niet zo lang goed van schimmels en bacteriën.

Olie-achtige crèmes hebben wel een natuurlijke barrière voor schimmels en bacteriën, die zijn vaak wel parabenen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:04:
[...]

Als ik naar de ingredientenlijst kijk op de Nivea website zitten er geen parabenen in de Nivea Sensitive Aftershave Balm
https://www.nivea.nl/shop...em-40058082218750061.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
koesie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:34:
[...]

Als ik naar de ingredientenlijst kijk op de Nivea website zitten er geen parabenen in de Nivea Sensitive Aftershave Balm
https://www.nivea.nl/shop...em-40058082218750061.html
Je hebt gelijk, er zit een vervanger van in "phenoxyethanol".
Hmmmm..... mischien moet ik toch is kijken naar een andere aftershave.

Bij veel parabenen vrije producten worden andere soorten stoffen gebruikt die je ook liever niet te veel van binnen wilt krijgen. De fabrikanten willen niet dat hun producten al beginnen te ontbinden in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ingelogd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:51:
[...]

Je hebt gelijk, er zit een vervanger van in "phenoxyethanol".
Hmmmm..... mischien moet ik toch is kijken naar een andere aftershave.

Bij veel parabenen vrije producten worden andere soorten stoffen gebruikt die je ook liever niet te veel van binnen wilt krijgen. De fabrikanten willen niet dat hun producten al beginnen te ontbinden in de winkel.
Ok dus de term Parabeen vrij, hoewel waar wordt gewoon voor ander spul vervangen wat ook niet goed voor je is.
Pfff lastig zo spullen kopen.
Ik zat te kijken en dat "phenoxyethanol" zit ook in de proraso ASB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Die stirling soap lijkt me lekkerder.
RoosW schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:39:
[...]

https://www.maggardrazors...tsuma-shaving-soap-5-8oz/
Ik heb deze bij een mede scheerder geroken, staat op mijn shortlist, geweldige mandarijnen :-)

Of van dezelfde maker:
Stirling Soap Co Iced Pineapple
Stirling Soap Co Grapefruit
Stirling Soap Co Glacial Lemon Chill
Stirling Soap Co Strawberry Bubbly
Mandarijntjes ruiken ook altijd lekker.
kan je die Stirling Soap hier ook ergens lokaal krijgen? die geuren zien er goed uit, ook een pearBerry :)
Hoewel de verzendkosten van Magggard mee valt krijg je natuurlijk weer import en BTW...

[ Voor 5% gewijzigd door skoozie op 05-04-2019 22:55 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:10:
[...]

[...]

kan je die Stirling Soap hier ook ergens lokaal krijgen? die geuren zien er goed uit, ook een pearBerry :)
Hoewel de verzendkosten van Magggard mee valt krijg je natuurlijk weer import en BTW...
Bij shavedash in de UK kun je wat samples bestellen van een aantal Stirling zepen (niet allemaal). Shavingtime in de UK verkoopt ook Stirling: https://shavingtime.co.uk...atsuma-shaving-soap-5-8oz. Ik heb vandaag Stirling Electric Sheep geprobeerd, die ruikt lekker fris naar Limoen en beetje menthol verkoeling op je huid.

Via Nederlandse winkels nog niet te krijgen volgens mij.

Je zou ook een aftershave zelf kunnen maken, door bijvoorbeeld Shea butter en kokosolie met elkaar te mixen en zelf een geur toe te voegen.
https://www.shavingsociet...jebbes-aftershave-balsem/

Die Shea Butter moet je verwarmen tot 37/38 graden

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 06-04-2019 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Nu online
skoozie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:10:
[...]

[...]

Bestel er twee, dan blijf je onder de max voor import heffing, de verzend kosten zijn per item, dat loopt dan bij meer als twee best rap op, ik houd zelf een max van drie items aan, en duim dat de Douane niet oplet. Mijn huidige bestelling zou wel eens bingo kunnen wezen, we gaan het meemaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Heeft iemand hier ervaring met de Razorock Game Changer .84?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tigerblood schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:19:
Heeft iemand hier ervaring met de Razorock Game Changer .84?
Op Youtube zijn wel wat reviews te vinden.
YouTube: RazoRock Game Changer and Tallow and Steel Boreal!

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 06-04-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
shadowman12 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:43:
[...]

Op Youtube zijn wel wat reviews te vinden.
Heb ik gezien. Over het algemeen positieve reviews. Vroeg me alleen af of iemand hier er eentje in gebruik heeft en waar hij deze heeft aangeschaft. Voor zo ver ik kan zien is hij uitverkocht bij de officiële leverancier, Italian Barber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

RoosW schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:33:
[...]

Bestel er twee, dan blijf je onder de max voor import heffing, de verzend kosten zijn per item, dat loopt dan bij meer als twee best rap op, ik houd zelf een max van drie items aan, en duim dat de Douane niet oplet. Mijn huidige bestelling zou wel eens bingo kunnen wezen, we gaan het meemaken..
Zojuist de Satsuma besteld bij Maggard, als het per item verzend kosten is bestel ik er wel 1, blijf ik zeker onder de 22 euro :) en als deze bevalt kan ik er altijd een aantal uit engeland bestellen via shavingtime.co.uk.
10 pond verzendkosten per bestelling, hoewel het met de dollar/pond koers ook weer niet veel uit maakt...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:09:
[...]

Zojuist de Satsuma besteld bij Maggard, als het per item verzend kosten is bestel ik er wel 1, blijf ik zeker onder de 22 euro :) en als deze bevalt kan ik er altijd een aantal uit engeland bestellen via shavingtime.co.uk.
10 pond verzendkosten per bestelling, hoewel het met de dollar/pond koers ook weer niet veel uit maakt...
Ze hebben er ook een lekkere aftershave bij te koop:

Balm
https://www.maggardrazors...suma-aftershave-balm-4oz/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56513125_2180077728753701_1616300870427738112_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=dce57abf1f19e1fc71029d23650d98eb&oe=5D04F30F

Tadaaa van gisteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RoosW schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Op Aliexpress kun je van DScosmetics een fantastische synthetische scheerborstel kopen, doe er dan meteen zo een houten opschuim kommetje bij, scheelt een berg, kost een beetje:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d2KzDLh

https://nl.aliexpress.com...1f01c&transAbTest=ae803_5
Die borstel/kwast is idd. een aanrader, heb ik sinds kort, zelf ook in gebruik.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/y2-DR2dbGuKqm-gDYp7uHEyx6axJFVLrr9aJjzZ3SkfbQWD46ewJoxgQBnOT3FPcI4xgKUEPkQNHB9iKzLkK5-rE74HHo_xYEDl53KDyHA3eyiA68v4r9ZYWwMqEuA2CdhMvCV9lXxcMZlpzNMz0RMgww9Uacw4iyHFx2GNtscpu9PhRrNzOBc1lTYlGCxOlp4w_qlvWNNwYpL2poFBfdxrA260Z_lECQLLZrrnTvWl-4X8ZOF-_nDXtKQV25y8agOODmuVvLju7rWDlY7PVMlPzXIvs7GV_iOSR72S2xu_Zn1UEdBcTN_6WDUnEe6J1bB6q6RV9PEjr1v9It_JXnI3In7FoJGMqnvW3_pU31VA-6mtg7GgFdAMdJQ3EaDw8JtnmjiF37-j76DtTFxJrKWh9FeGUUDV536Wz9xOkvIO-RkadLtBxg0y3FoYJpayKxBhnAbSLB2hykJQHYEjx1UaYwKSlqnf2xXQBwPcaCNfMAvWZ3cd9wvyb1K8ZYDvKT0oB_zwHiQmHEyv-0OqmJyv79lfCwMhEzT-Lmp-1xG-IEUlLSZ2lhQaUekO-ZemGlq_LetH_JG5qtm_MWflPdL1Y0YUFI3bS9HrZBLuE6AmCwsSi_cCrFT0zMIqDyvD7x9Uo_zo7eyRAhh1-lHgfNzLPmtOHQ0lO=w523-h697-no

Ik heb vandaag mijn custom made Koraat binnen gekregen, was wel even wennen om mee te scheren, maar ging best aardig.

[ Voor 75% gewijzigd door Turdie op 11-04-2019 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://www.shavingsociety.com/uploads/monthly_2019_04/139521565_WhatsAppImage2019-04-15at10_50_28.thumb.jpeg.a164e0d31cc310ac6b81be905d2733a2.jpeg

En voila, van vanmorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:14

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb de Baili BT171 Class binnen. Fijne krabber zeg! Licht, met een korte steel. Ik heb hem in combinatie gebruikt met een Astro mesje (thanks @Smultie! )en ik ben erg in mijn sas met het resultaat. De kop is een stuk dunner dan mijn Futur/Q-shave en dat manoeuvreert ook wat fijner. Hij is ook niet zo agressief ingesteld dus met wondjes valt het hartstikke mee. Voor een tientje te bestellen bij Ali, wordt geleverd in een reisdoosje met een spiegeltje.

[ Voor 8% gewijzigd door woutur op 20-04-2019 10:10 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
woutur schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:08:
Ik heb de Baili BT171 Class binnen. Fijne krabber zeg! Licht, met een korte steel. Ik heb hem in combinatie gebruikt met een Astro mesje (thanks @Smultie! )en ik ben erg in mijn sas met het resultaat. De kop is een stuk dunner dan mijn Futur/Q-shave en dat manoeuvreert ook wat fijner. Hij is ook niet zo agressief ingesteld dus met wondjes valt het hartstikke mee. Voor een tientje te bestellen bij Ali, wordt geleverd in een reisdoosje met een spiegeltje.
Wow en dan kom ik aan met mijn Koraat van 300 euro, wat een verschil
https://imgur.com/a/1dsKEsD

Heb hem nu twee weken en begint al iets minder scherp te worden, moet denk ik gaan stroppen met groene pasta of even laten slijpen door iemand op de stenen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 20-04-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

shadowman12 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:40:
[...]

Wow en dan kom ik aan met mijn Koraat van 300 euro, wat een verschil
https://imgur.com/a/1dsKEsD

Heb hem nu twee weken en begint al iets minder scherp te worden, moet denk ik gaan stroppen met groene pasta of even laten slijpen door iemand op de stenen ;)
Dat is wel een miskoop. In die krabber kan weer een nieuwe Astra en hij kan weer door (jij begon met de vergelijking ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Marzman schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:00:
[...]

Dat is wel een miskoop. In die krabber kan weer een nieuwe Astra en hij kan weer door (jij begon met de vergelijking ;) )
Nee ik laat hem vrijdag weer super scherp maken door iemand. Is gewoon mijn eigen techniek van het stroppen die onder andere nog beter moet worden, heb begrepen dat het normaal is (even over de slijpstenen heen)
Ben er super blij mee voelt veel fijner scheren op de huid dan DE mesjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 25-04-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 20:59
Hoi allemaal,

Kan iemand mij advies geven over een goede 'krabber'? Ik wil goedkoper scheren zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Nu gebruik ik cartridge Gilette Fusion + Gilette scheergel.

Na wat onderzoek zou ik graag Kai Stainless Steel mesjes willen proberen. Is een Muhle R89 Safety Razor Chroom daarbij een goede optie? Ik scheer mij 1x per week glad. Is een gesloten kam systeem hierbij handig of dien ik voor een open variant te gaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
Ik scheer graag glad en gebruik daarbij vaak scheergel/schuim. Echter gebruik ik tot op heden altijd huis tuin en keuken merken (Zowel mes als schuim.) Dit koop ik vaak bij de lokale drogisterij. Ik wil graag wat 'luxer' gaan scheren.

Heb het topic al wat uit zitten pluizen en zie dat er veel gebruik wordt gemaakt van een Qshave. Kunnen hier verschillende messen op worden gebruikt? Of ben je beperkt tot een bepaald merk?

Alle tips zijn welkom :)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
original4u schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:08:
Hoi allemaal,

Kan iemand mij advies geven over een goede 'krabber'? Ik wil goedkoper scheren zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Nu gebruik ik cartridge Gilette Fusion + Gilette scheergel.

Na wat onderzoek zou ik graag Kai Stainless Steel mesjes willen proberen. Is een Muhle R89 Safety Razor Chroom daarbij een goede optie? Ik scheer mij 1x per week glad. Is een gesloten kam systeem hierbij handig of dien ik voor een open variant te gaan?

Alvast bedankt!
Als je niet los gaat op alle spullen die je kan kopen voor het klassiek scheren kan je je zeker goedkoper scheren ;)

Qua mesjes raad ik je aan op een probeer pakket te kopen met verschillende merken, er zijn meerdere webshops in deze draad die dat aanbieden. Elke persoon is anders en ervaart een mesje ook anders, hou daar rekening mee.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Muhle R89 maar volgens mij is dat een instap/beginners krabber.
Niet mis mee begreep ik, @RoosW had jij niet een R89?

Ja dat deed ik ook 1 keer per week, nu had ik vanochtend geen tijd mij te scheren en ik kan je zeggen dat ik behoorlijk geërgerd ben van de stoppels op mijn gezicht 8) .
dannbla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:24:
Ik scheer graag glad en gebruik daarbij vaak scheergel/schuim. Echter gebruik ik tot op heden altijd huis tuin en keuken merken (Zowel mes als schuim.) Dit koop ik vaak bij de lokale drogisterij. Ik wil graag wat 'luxer' gaan scheren.

Heb het topic al wat uit zitten pluizen en zie dat er veel gebruik wordt gemaakt van een Qshave. Kunnen hier verschillende messen op worden gebruikt? Of ben je beperkt tot een bepaald merk?

De Qshave, is een fijne krabber. Vindt de kop persoonlijk wel wat groot, en maakt het wat lastiger bij de neus/snor. Ik geef de voorkeur aan een krabber met kleinere kop.

Nagenoeg alle DE (double egde) krabbers maken gebruik van dezelfde soort mesjes: DE mesjes.
dus je zit nergens aan vast, zoals ik hierboven al zei zul je moeten uitvinden wat je prettig vindt.

Ik wil zelf iig niet meer terug naar het cartridge scheren nooit meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:14

woutur

Klauwtjes uit!

koesie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:57:
[...]

De Qshave, is een fijne krabber. Vindt de kop persoonlijk wel wat groot, en maakt het wat lastiger bij de neus/snor. Ik geef de voorkeur aan een krabber met kleinere kop.
Ik heb nu ook een tijd met de Qshave geschoren en het is een OK scheermes (voor de prijs is het zelfs een excellente krabber!). Ik vind em wel zwaar en de kop is inderdaad best groot. Het afstellen is echter wel een fijne feature. Voor €9 heb ik via Aliexpress een Baili BT171 Class gekocht (zie een paar posts hierboven) en dat vind ik nóg fijner!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Als je gewoon heel goedkoop wilt kijken of het iets voor je is kan je ook de krabber halen die ik al een hier gepost had.
Heel simpel goedkoop ding, erg mild dus geschikt om mee te beginnen.
De mesjes die erbij zitten vindt ik persoonlijk ook fijne mesjes maar goed dat zul je moeten uitvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 20:59
Dank voor de tips mannen. Zojuist de Wilkinson Classic en vijf Kai mesjes besteld om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wat een zuunige hollanders in dit topic allemaal,gosh, investeer potverdorie is in een goede krabber _/-\o_ :) , je gaat er plezier van hebben, geloof me.

Voor de zuunige hollanders, ik heb 100 voskhod mesjes besteld via ebay voor ongeveer 9 euro ;). Prima mesje.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 25-04-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
shadowman12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:45:
Wat een zuunige hollanders in dit topic allemaal,gosh, investeer potverdorie is in een goede krabber _/-\o_ :) , je gaat er plezier van hebben, geloof me.

Voor de zuunige hollanders, ik heb 100 voskhod mesjes besteld via ebay voor ongeveer 9 euro ;). Prima mesje.
En wat is volgens jou dan een goede krabber?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online

Nog blij met je botte scheermes van €300,- van 2 weken oud ;)
Ik ben geen fan van de Voskhod mesjes, kan mij er niet lekker mee scheren, dus YMMV.

[ Voor 8% gewijzigd door koesie op 25-04-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28
dannbla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:36:
[...]

Muhle of Edwin Jagger...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Voor alle zuunige Hollanders heb ik nog een echte Merkur Futur in de aanbieding! 8)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Hoi allemaal,

Alvast bedankt!
Neem een muhle r89 erg betaalbaar een een super fijne krabber. Als je ooit meer wilt moet je misschien verder kijken maar als eerste stap naar DE scheren is dit echt een perfect scheermes. Alleen even zoeken naar de juiste mesjes. Vond zelf de muhle mesjes wel prima maar gebruik nu al lang souplex scheermesjes en dat is een erg goede combinatie.

Ik heb nu ook een rockwell alleen die is zo agressief in vergelijking dat het erg wennen is om daar mee te scheren. Dus begin met de muhle en als je anders wilt kan je altijd nog een extra kopen zo duur zijn houders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32

Denko

|{ing Øf ßlitz

MeZZiN schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:59:
[...]

Ik heb nu ook een rockwell alleen die is zo agressief in vergelijking dat het erg wennen is om daar mee te scheren. Dus begin met de muhle en als je anders wilt kan je altijd nog een extra kopen zo duur zijn houders niet.
Ik heb het afgelopen jaar oid alleen nog maar de rockwell 6S in gebruik. Topding eigenlijk, 6 standen. De rest van de krabbers zijn de deur uit.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Het is ook een super krabber maar niet echt voor de beginner. En zeker niet de goedkoopste optie.

[ Voor 22% gewijzigd door MeZZiN op 25-04-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:04:
[...]

Nog blij met je botte scheermes van €300,- van 2 weken oud ;)
Ik ben geen fan van de Voskhod mesjes, kan mij er niet lekker mee scheren, dus YMMV.
hij is al weer vlijmscherp ;), dat is het fijne van zo'n mes, even over slijpstenen en hij is weer vlijmscherp, ben dus super blij mee. Is normaal als je begint met je eerste mes dat ie wat minder scherp is na een paar weken. Hij is niet bot trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 25-04-2019 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
Hoi allemaal,

Alvast bedankt!
De Muhle is in principe een prima krabber voor beginners. Volgens mij moet je wel opletten met de KAI mesjes, die zijn iets breder dan de meeste DE mesjes. Ook erg scherp, dus ik zou een sample pack bestellen met verschillende mesjes zodat je kunt uitproberen wat de beste combinatie is met jouw krabber naar keuze en wat het beste bij jouw huidtype past.
dannbla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:24:

Ik heb zelf 0 dure krabbers, alleen Aliexpress replica/klonen en ik zou echt niet weten waarom ik 60-100 euro aan een krabber zou moeten uitgeven.

Het arsenaal bestaat tot nu toe uit:Persoonlijk vind ik de laatste echt een mega fijne krabber, omdat hij echt zwaar is (nog zwaarder dan de Futur kloon) waardoor je dus zelfs onbewust geen druk gaat zetten tijdens het scheren zoals je vroeger misschien gewend was met een cartridge systeem. Blade gap is vrij groot en de vorm van de kop zorgt ervoor dat hij overal goed bij komt.

De Baili is er ook in een upgraded version waardoor de zijkanten van het scheermesje niet meer uitsteken en ook het handvat heeft een andere vorm.

Als beginner zou ik voor de bovengenoemde Baili gaan en één van de Qshaves die je het meeste aanspreekt. De plastic Wilkinson Sword scheert wel OK, maar spoelt erg moeilijk schoon tijdens het scheren.

[ Voor 25% gewijzigd door Tigerblood op 25-04-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
dannbla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:36:
[...]

Hangt van je baardgroei en je huidtype af zonder dat te weten kan ik je niks adviseren. Er zijn zoveel goede krabbers.
  • Muhle R41
  • Feather AS-D2
  • OneBlade Genesis / Hybrid (heeft een draaibare kop, erg prijzig)
  • Edwin Jagger DE89
Ik zeg trouwens niet dan een QShave niet goed kan zijn, het kan een prima krabber zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 25-04-2019 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na het lezen van dit topic heb ik ook de Qshave Merkur Futur kloon besteld op Ali voor 8 euro geloof ik.. Ik was eerder begonnen met een open mes, maar dat is toch wel.... bijzonder.

De Qshave is echt te gek, nog nooit zo glad geschoren.. en wat een ervaring ( 0 sneetjes) ondanks de baard lukt het ook nog om de contouren te doen.. Dus dank allen voor de aanbevelingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ThatsHollywood schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:42:
Na het lezen van dit topic heb ik ook de Qshave Merkur Futur kloon besteld op Ali voor 8 euro geloof ik.. Ik was eerder begonnen met een open mes, maar dat is toch wel.... bijzonder.

De Qshave is echt te gek, nog nooit zo glad geschoren.. en wat een ervaring ( 0 sneetjes) ondanks de baard lukt het ook nog om de contouren te doen.. Dus dank allen voor de aanbevelingen _/-\o_
Op YouTube heb ik veel video's gekeken waar ik het open mes goed onder knie heb kunnen krijgen, vooral de filmpjes van Lynn Abrams vind ik echt geweldig, zijn ze wat wel wat ouder maar hij geeft zo'n goede uitleg en tips. Jammer dat ie geen recente content meer maakt en geen winkel meer heeft, paar jaar geleden gestopt volgens mij
YouTube: Best How to Shave with a Straight Razor Tutorial for Beginners Strai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ThatsHollywood schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:42:

Behalve als je zoals mij een hoop moedervlekken en een gevoelig huidje hebt. Baart gaat wel, maar mijn hoofd dus echt niet. Heb het inmiddels opgegeven. :)

Dus als iemand een uitgebreide probeerset met krabber wilt. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Joopieboy schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:49:
[...]

Behalve als je zoals mij een hoop moedervlekken en een gevoelig huidje hebt. Baart gaat wel, maar mijn hoofd dus echt niet. Heb het inmiddels opgegeven. :)

Dus als iemand een uitgebreide probeerset met krabber wilt. ;)
Ik denk dat die degene met een draaiende kop wel voor iets voor is als je problemen hebt met je hoofd, op reddit lees ik veel mensen die daar succesvol hun hoofd me kunnen scheren.
https://www.onebladeshave.com/pages/compare-oneblade-razors

Gewoon veel oefenen, en misschien op een ballon, het moet te doen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 25-04-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
Iemand een aanrader voor een goed ''toestel'' van Ali, wil het wel eens proberen als scheermethode maar geen zin om meteen richting de 30 te geven voor een echt scheermes.

https://nl.aliexpress.com...338.80878.000000000000000

Had deze hier gezien incl een borstel en 20 mesjes, maar geen idee of het deftig is, volgens reviews en irl pics ziet het er wel deftig uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@original4u Ik heb de Muhle R89 en Muhle R41 (met open kam) de R89 vind ik prettiger scheren, de R41 is agressiever.
Van de door mij geteste mesjes vind ik Aastra of WIlkinson het prettigst.

Vorige week is de Stirling Satsuma binnen gekomen en had me er direct mee geschoren, dat was een feestje! ik vond het zonde om aftershave en een geurtje op te doen, zodra de aftershave balm op voorraad is ga ik die bestellen! Bedankt voor de tip! :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

shadowman12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:49:
[...]

Hangt van je baardgroei en je huidtype af zonder dat te weten kan ik je niks adviseren. Er zijn zoveel goede krabbers.
  • Muhle R41
  • Feather AS-D2
  • OneBlade Genesis / Hybrid (heeft een draaibare kop, erg prijzig)
  • Edwin Jagger DE89
Ik zeg trouwens niet dan een QShave niet goed kan zijn, het kan een prima krabber zijn.
De krabbers waar ik me het meeste mee geschoren heb zijn mijn goedkoopste krabbers. Mijn Edwin Jagger gebruik ik bijna nooit, ik heb ook een Pearl Open Comb TTO die er heel mooi uit ziet, maar die ik bijna nooit gebruik. Wat ik wel veel heb gebruikt is een Lord krabbertje van 8 euro. Momenteel ben ik fan van de Feather Popular.

De prijs boeit me niet zo, maar ik ben meer fan de lichtere en milde krabbertjes en dan met een scherp feather mesje erin. En het zijn vaak wel goedkopere modellen die licht zijn uitgevoerd. Ik heb ook die genoemde QShave, en het is leuk om te hebben en een keer te proberen maar het is net of ik mijn gezicht met een tank aan het scheren ben. Maar sommige van de Chinese krabbertjes zijn best ok, de Chinese Gillette bijvoorbeeld. Die heb ik ook lang gebruikt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:48:
@original4u Ik heb de Muhle R89 en Muhle R41 (met open kam) de R89 vind ik prettiger scheren, de R41 is agressiever.

Vorige week is de Stirling Satsuma binnen gekomen en had me er direct mee geschoren, dat was een feestje! ik vond het zonde om aftershave en een geurtje op te doen, zodra de aftershave balm op voorraad is ga ik die bestellen! Bedankt voor de tip! :)
Stirling heeft inderdaad echt super zepen, ze komen deze week of volgende week ook met een paar nieuwe zomerzepen met veel menthol (lekker verkoelend)
Glacial Eskimo Tuxedo - Our popular Sharp Dressed Man fragrance with enough menthol to make a polar bear buy a timeshare in Florida. (Fragrance Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Glacial Obsidian - Sweet anise with a high concentration of menthol. (Essential Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Glacial Spearmint - This scent is like a punch in the face from a snowman. A snowman who loves to chew gum. Made with Spearmint essential oil and one of the highest concentrations of menthol you will find. (Essential Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Glacial Wintergreen - This scent is like a punch in the face from a snowman. A snowman who just brushed his teeth. Made with Wintergreen essential oil and one of the highest concentrations of menthol you will find. (Essential Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Hier staan alle geuren beschreven die het hele jaar door maken:
https://www.stirlingsoap.com/pages/scent-descriptions
Katmi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:30:
Iemand een aanrader voor een goed ''toestel'' van Ali, wil het wel eens proberen als scheermethode maar geen zin om meteen richting de 30 te geven voor een echt scheermes.

https://nl.aliexpress.com...338.80878.000000000000000

Had deze hier gezien incl een borstel en 20 mesjes, maar geen idee of het deftig is, volgens reviews en irl pics ziet het er wel deftig uit.
Als je dit topic doorleest zie je dat veel mensen enthousiast zijn de over qshave, die zou ik je dan ook aanraden, als je een open mes wil proberen zou je kunnen kijken naar een gold dollar 208.
Qshave:
https://nl.aliexpress.com.../2164101_32807554864.html

De gold dollar 208 moet is niet scheerklaar en moet eerst worden geslepen worden over de stenen.

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 25-04-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Nu online
skoozie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:48:

Graag gedaan, mijn vinger heeft al menig maal boven de bestel knop gehangen, als de AS Balm er is zal ik wel zwichten, misschien ook meteen de Sandpiper mee bestellen, heb ik goede dingen over gehoord.

De R41 moet je leren gebruiken, even doorbijten, en een keer of 10 gebruiken - zonder druk, net als overigens de Fatip Piccolo open kam, en bij open kammen is vaak de combinatie met mesjes belangrijk, de QShave is brilliant met Rapira Platinum Lux (maar dat is dan ook echt een top mesje) de 89 vind ik met Feather en Lord Classic het prettigst, mijn Timeless OC 0.95 brr, eng ding hoor, eerste twee keer veel bloed.. (bij deze echt helemaal geen enkele druk!) Nu met Voshkod erg fijn, met feather echt helemaal niet! Zodra ze weer te koop zijn wil ik nog een Gamechanger .84 aanschaffen en nog een solid bar baseplate van de Timeless, dat is het voorlopig voor de krabbers.
Betaalbaar en een hele fijne krabber, de Maggard Slant, echt een prima dingetje en ziet er vind ik ook heel gaaf uit.

@koesie Ik heb inderdaad een R89, die staat mooi opgepoetst en schoongemaakt met bijbehorende standaard in de kast, ik gebruik hem niet meer, ik hang echt meer naar de effectievere krabbers, alhoewel de Chinese Qshave Futur echt heel geweldig (en mild) scheert, bbs in 3 gangen geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Nu online
shadowman12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:38:
[...]
als je een open mes wil proberen zou je kunnen kijken naar een gold dollar 208.
Qshave:
https://nl.aliexpress.com.../2164101_32807554864.html

De gold dollar 208 moet is niet scheerklaar en moet eerst worden geslepen worden over de stenen.
Dat is geen goed advies, dat mes moet eerst door een expert bewerkt worden om hem uberhaupt bruikbaar te maken, en dan heb ik het niet over slijpen, ook dat moet geheel gedaan worden.
Open messen moet je echt niet uit China halen, word lid van een Nederlands, Duits of Belgisch scheerforum en na een tijdje mag je dan op de markt kijken staan zat betaalbare en betrouwbare messen voor een redelijke prijs.

[ Voor 0% gewijzigd door RoosW op 25-04-2019 21:53 . Reden: taalvouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:52:
[...]

Dat is geen goed advies, dat mes moet eerst door een expert bewerkt worden om hem uberhaupt bruikbaar te maken, en dan heb ik het niet over slijpen, ook dat moet geheel gedaan worden.
Open messen moet je echt niet uit China halen, word lid van een Nederlands, Duits of Belgisch scheerforum en na een tijdje mag je dan op de markt kijken staan zat betaalbare en betrouwbare messen voor een redelijke prijs.
Dank goede verbetering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05 17:19

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Ik heb zelf een paar jaar terug (om te spelen een) gold dollar van ebay geplukt en daar moest ik me behoorlijk op afreageren met de dremel voordat de hiel een dusdanige vorm had dat ik hem überhaupt kon slijpen.
Ik heb hem uiteindelijk nooit echt scheer-scherp gekregen.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
leon0013 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:27:
Ik heb zelf een paar jaar terug (om te spelen een) gold dollar van ebay geplukt en daar moest ik me behoorlijk op afreageren met de dremel voordat de hiel een dusdanige vorm had dat ik hem überhaupt kon slijpen.
Ik heb hem uiteindelijk nooit echt scheer-scherp gekregen.
Ik ben bij iemand geweest via een ander scheerforum, en die heeft hem wel scherp gekregen. Hij heeft zelfs voor tien man van dat forum een soort inkoopactie gedaan van alleen maar gold dollars en dat zijn prima messen geworden. Maar hij slijpt al 8 jaar lang allerlei messen voor mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 26-04-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05 17:19

leon0013

Ooit waren het er twaalf

@shadowman12
Kan ook zeer zeker aan mijn techniek / stenen liggen. Heb nog wat andere messen liggen ( incl. 2 kamisori's) waarbij het me tot op heden ook nog niet is gelukt.

Al heb ik alweer een paar jaar er geen vinger meer naar uitgestoken...
Misschien moet ik er wel mee gaan opschieten ... ik heb nog maar voor een kleine 40 jaar DE mesjes liggen ...

[ Voor 5% gewijzigd door leon0013 op 26-04-2019 15:06 ]

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
leon0013 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:05:
@shadowman12
Kan ook zeer zeker aan mijn techniek / stenen liggen. Heb nog wat andere messen liggen ( incl. 2 kamisori's) waarbij het me tot op heden ook nog niet is gelukt.

Al heb ik alweer een paar jaar er geen vinger meer naar uitgestoken...
Misschien moet ik er wel mee gaan opschieten ... ik heb nog maar voor een kleine 40 jaar DE mesjes liggen ...
Je kunt nog zoveel DE mesjes hebben, maar het gevoel van een echt stalen mes op je gezicht voelt wat mij betreft zoveel beter, als je gevoelige huid hebt schijnt het ook beter voor je huid te zijn, weet niet meer precies waarom. En je hebt messen uit 1890 waar je nog heel goed mee kan scheren, dat is gewoon veel mooier vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 26-04-2019 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Mijn doel was om een leuke budget setup te vinden. Ondertussen ben ik erg tevreden met:
Muhle R89
Rapira platinum lux & Voskod
Palmolive scheercreme
24mm Yaqi Kwast
Dag/gezichtcreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dacuuu schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:55:
Mijn doel was om een leuke budget setup te vinden. Ondertussen ben ik erg tevreden met:
Muhle R89
Rapira platinum lux & Voskod
Palmolive scheercreme
24mm Yaqi Kwast
Dag/gezichtcreme
Ik heb me ook een hele tijd met de Palmolive geschoren, maar sindsdien ik Stirling en DR Harris heb ontdekt hoef ik die Palmolive echt niet meer.De Palmolive irriteert ook op mijn huid.

Goede mesjes trouewns die Voskhod, wat voor soort kwast heb je gekozen, een syntheet of dassenhaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 28-04-2019 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Ik gebruik sinds kort de Proraso sensitive preshave creme en dat werkt toch wel erg fijn. Gezicht vochtig maken, preshave creme opsmeren, even laten intrekken (geeft een fris en wat tintelend effect op de huid) en dan vervolgens scheercrème aanbrengen. Het lijkt een stuk te schelen qua scheerirritatie en wondjes. Scheerresultaat lijkt ook verbeterd te zijn na het toevoegen van de preshave aan m'n scheerroutine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tigerblood schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:21:
Ik gebruik sinds kort de Proraso sensitive preshave creme en dat werkt toch wel erg fijn. Gezicht vochtig maken, preshave creme opsmeren, even laten intrekken (geeft een fris en wat tintelend effect op de huid) en dan vervolgens scheercrème aanbrengen. Het lijkt een stuk te schelen qua scheerirritatie en wondjes. Scheerresultaat lijkt ook verbeterd te zijn na het toevoegen van de preshave aan m'n scheerroutine.
Klopt ik gebruik ook pre-shave en dat werkt voor mij ook erg goed. Heb pas via Amazon.de 4 potten besteld van 300ml, voor een hele goede prijs. Heb je niet bij de proraso dat je daarna een droge huid hebt, ik heb dat wel, en daarom overgestapt naar stirling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
shadowman12 schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:23:
[...]

Klopt ik gebruik ook pre-shave en dat werkt voor mij ook erg goed. Heb pas via Amazon.de 4 potten besteld van 300ml, voor een hele goede prijs. Heb je niet bij de proraso dat je daarna een droge huid hebt, ik heb dat wel, en daarom overgestapt naar stirling.
Ik heb het één keer ook opgesmeerd nadat ik klaar was met scheren, want ik had ergens gelezen dat je het ook als post shave zou kunnen gebruiken. Dan droogt het de huid inderdaad erg uit. Maar als je het als pre shave gebruikt haal je het toch voor het grootste deel al weg tijdens het scheren en daarna volledig tijdens het afspoelen van je gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tigerblood schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:37:
[...]

Ik heb het één keer ook opgesmeerd nadat ik klaar was met scheren, want ik had ergens gelezen dat je het ook als post shave zou kunnen gebruiken. Dan droogt het de huid inderdaad erg uit. Maar als je het als pre shave gebruikt haal je het toch voor het grootste deel al weg tijdens het scheren en daarna volledig tijdens het afspoelen van je gezicht.
Owh je gebruikt alleen de pre-shave, ik dacht dat je ook de scheercreme gebruikte van proraso. Ik heb ook een tijdje de scheercreme gebruikt van proraso, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer. Het schuim valt steeds van mijn kwast af en daarna is mijn huid erg droog.

Je kan hem inderdaad ook als post-shave gebruiken, maar let daar wel mee op, want er zit ook een beetje menthol in en dat kan de huid irriteren.

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 29-04-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
shadowman12 schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:38:
[...]

Owh je gebruikt alleen de pre-shave, ik dacht dat je ook de scheercreme gebruikte van proraso. Ik heb ook een tijdje de scheercreme gebruikt van proraso, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer. Het schuim valt steeds van mijn kwast af en daarna is mijn huid erg droog.
Nee, ik heb nog een paar tubes Nivea scheercrème die nog op moeten worden gebruikt. Ik denk, ik probeer eerst of pre-shave creme werkt en dan zie ik later wel wat ik nog meer van Proraso kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds actief is :)

Ik ben een tijdje afwezig geweest vanwege een baard maar die is er sinds kort af waardoor ik me weer iedere dag scheer. Om mijn baardloos bestaan te vieren heb ik recent wat nieuwe spulletjes gekocht. Een QShave Futur kloon, La Toja scheerzeep en La Toja balsem.

Ik heb altijd al een Merkur Futur gewild maar ik hikte tegen de hoge kosten aan met daarbij in het achterhoofd dat als het niks voor me zou zijn geweest ik een dure miskoop zou zijn begaan. In dit topic had ik al gezien dat veel mensen over deze krabber positief waren en ik kan me daarbij volledig aansluiten. Zoals velen hier, heb ik direct bij AliExpress in de winkel van QShave een Futur kloon besteld en binnen 2 weken in huis. Ik verbaas me over de mildheid en comfort van deze krabber en het verkrijgen van een hele fijne goede scheerbeurt. Ik heb geen idee of naast het uiterlijk de originele Merkur kwa scheerprestaties identiek aan zijn Chinese kloon maar anders heb ik nu spijt dat ik deze niet 5 jaar geleden al had gekocht toen er nog geen klonen waren. Wauw wat een fijne krabber is dit zeg :)
De krabber zelf heeft wat kleine imperfecties, ik had bijvoorbeeld een scherprandje aan de zijkant van de kop. Deze heb ik met een katoenendoek vrij eenvoudig kunnen wegpoetsen en daarnaast heb ik wat zwarte spikkeltjes op het handvat. Voor €9 mag je in mijn ogen niet hierover klagen, quality control zit niet in de prijs.

De La Toja producten heb ik tijdens mijn vakantie In Spanje gekocht bij een lokaal supermarktje. Beide producten werken zeer fijn, waarbij de balsem een echte aanrader is. De zeep betreft een typische zeepstaaf, dus even nat maken en over je natte wangen draaien en vervolgens met een natte kwast verder inzepen. Het produceert een mooi, dik vettig schuim maar de geur is verder wat flets. Het ruikt naar schoon linnen zeg maar. Voor dit product hoef je niet een vluchtje per direct met Easy jet naar Spanje te boeken maar als je in de buurt bent dan kun je het gerust meenemen.
Dan de balsem, het kalmerende effect is direct voelbaar en de geur doet denken aan typische ouderwetse barbershop geur. Het trekt ook goed in zin dat je er een vette huid aan over houdt, de deur houdt ongeveer een half uur aan voordat het vervlogen is. Hier ga ik zeker meer van kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:38:
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds actief is :)

Ik ben een tijdje afwezig geweest vanwege een baard maar die is er sinds kort af waardoor ik me weer iedere dag scheer. Om mijn baardloos bestaan te vieren heb ik recent wat nieuwe spulletjes gekocht. Een QShave Futur kloon, La Toja scheerzeep en La Toja balsem.

Ik heb altijd al een Merkur Futur gewild maar ik hikte tegen de hoge kosten aan met daarbij in het achterhoofd dat als het niks voor me zou zijn geweest ik een dure miskoop zou zijn begaan. In dit topic had ik al gezien dat veel mensen over deze krabber positief waren en ik kan me daarbij volledig aansluiten. Zoals velen hier, heb ik direct bij AliExpress in de winkel van QShave een Futur kloon besteld en binnen 2 weken in huis. Ik verbaas me over de mildheid en comfort van deze krabber en het verkrijgen van een hele fijne goede scheerbeurt. Ik heb geen idee of naast het uiterlijk de originele Merkur kwa scheerprestaties identiek aan zijn Chinese kloon maar anders heb ik nu spijt dat ik deze niet 5 jaar geleden al had gekocht toen er nog geen klonen waren. Wauw wat een fijne krabber is dit zeg :)
De krabber zelf heeft wat kleine imperfecties, ik had bijvoorbeeld een scherprandje aan de zijkant van de kop. Deze heb ik met een katoenendoek vrij eenvoudig kunnen wegpoetsen en daarnaast heb ik wat zwarte spikkeltjes op het handvat. Voor €9 mag je in mijn ogen niet hierover klagen, quality control zit niet in de prijs.

De La Toja producten heb ik tijdens mijn vakantie In Spanje gekocht bij een lokaal supermarktje. Beide producten werken zeer fijn, waarbij de balsem een echte aanrader is. De zeep betreft een typische zeepstaaf, dus even nat maken en over je natte wangen draaien en vervolgens met een natte kwast verder inzepen. Het produceert een mooi, dik vettig schuim maar de geur is verder wat flets. Het ruikt naar schoon linnen zeg maar. Voor dit product hoef je niet een vluchtje per direct met Easy jet naar Spanje te boeken maar als je in de buurt bent dan kun je het gerust meenemen.
Dan de balsem, het kalmerende effect is direct voelbaar en de geur doet denken aan typische ouderwetse barbershop geur. Het trekt ook goed in zin dat je er een vette huid aan over houdt, de deur houdt ongeveer een half uur aan voordat het vervlogen is. Hier ga ik zeker meer van kopen :)
Zo te zien is La Troja ook via Maggards en Amazon verkrijgbaar:
Amazon
https://www.amazon.com/To...-Shave-Balm/dp/B003XU5HJI

Maggard (maggard verzend ook voor een hele goede prijs, maar komt wel uit de US)
https://www.maggardrazors.com/product-tag/la-toja/

Stirling heeft trouwens ook een fijne barbershop scheerzeep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
shadowman12 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:06:
[...]

Zo te zien is La Troja ook via Maggards en Amazon verkrijgbaar:
Amazon
https://www.amazon.com/To...-Shave-Balm/dp/B003XU5HJI

Maggard (maggard verzend ook voor een hele goede prijs, maar komt wel uit de US)
https://www.maggardrazors.com/product-tag/la-toja/

Stirling heeft trouwens ook een fijne barbershop scheerzeep ;)
Van de Balsem heb ik de sensitive versie met de blauwe baan.
Er zullen vast meer online winkels zijn die dit merk verkopen en anders zal er vast wel iemand in de kennissenkring deze zomer naar Spanje op vakantie gaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 15-05-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@RoosW Je kan bestellen! Mijn Satsuma AS balm is besteld.
Volgende maand naar London en dus even kijkje nemen in de ToOBS winkel :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:52:
Ik zou je ook willen aanraden bij DR Harris te gaan kijken en Truefitt and Hill.
Ik heb ook bij shavingtime de Glacial Satsuma besteld en gisteren binnen gekregen (samen met de Glacial Wintergreen)

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 15-05-2019 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Die zitten ook nog eens vlak bij elkaar, dan krijg ik dat denk ik nog wel in de groep. wordt een lege koffer mee heen nemen :D

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:24:
Die zitten ook nog eens vlak bij elkaar, dan krijg ik dat denk ik nog wel in de groep. wordt een lege koffer mee heen nemen :D
Bij Truefitt and Hill kun je volgens mij ook een afspraak maken voor een echte ouderwetse scheerbeurt, misschien is dat ook wel leuk om te doen ;)
https://www.truefittandhill.co.uk/pages/book
TRADITIONAL HOT TOWEL WET SHAVE
Our signature hot towel wet shave has been the cornerstone of the Truefitt & Hill experience for over 200 years. Generations upon generations of discerning gentlemen have been attended to at Truefitt’s by a safe pair of hands adept with an open, cut throat razor. Our hot towel wet shave is the perfect way to indulge – it starts with an in depth consultation and analysis of your current shaving routine. Your face is then prepared with pre-shave products and a hot towel treatment, which is followed by an application of a shaving cream of your choice (and we have a wide range!) whipped up into a rich lather and carefully applied to ensure the smoothest shave possible. One of our master barbers will then skilfully perform the shave using a traditional cut throat razor. The service will be rounded off with a closing moisturise using an aftershave balm of your choice, enhanced with natural oils and calming skin formulation to soothe, comfort and soften the skin. Finally, a spray of your choice of cologne will ensure that you leave us feeling refreshed looking and smelling, your very best.

[ Voor 57% gewijzigd door Turdie op 15-05-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Nu online
skoozie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:52:
Nog even wachten tot het schip met geld weer binnenvaart ;-)

Zucht, zoveel dingen op mijn lijst, al ben ik wel superblij met mijn Gamechanger die nu bij de Douane op Schiphol ligt, ik hoop maar dat ze er niet al te veel extra op gooien.. Geen idee waarom ze vaak ook 21% extra heffen over de transport kosten, das gewoon diefstal! Maar goed vast een inkijkje voor ik een Karve met open D&E plaat ga kopen uit Canada :P

Leuk om bij TOBS te gaan kijken, foto's!! Anders is t niet gebeurd >:)

[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 16-05-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
heeft iemand nog tips voor een goede gezichtscrème voor heren? laatste tijd veel last van rode en droge huid welke ook enigzins door de Proraso aftershave lijkt te komen op de scheergedeeltes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ThatsHollywood schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:09:
heeft iemand nog tips voor een goede gezichtscrème voor heren? laatste tijd veel last van rode en droge huid welke ook enigzins door de Proraso aftershave lijkt te komen op de scheergedeeltes
Ik vind persoonlijk D.R. Harris Windsor Aftershave Milk/balsem erg goed, wel prijzig. Het heeft wel zo'n typisch oude engelse geur daar moet je van houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 16-05-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Deze van L'Occitane vind ik erg fijn, wel heel duur maar ik doe zo een jaar met zo'n tubetje.

[ Voor 9% gewijzigd door Bob Popcorn op 16-05-2019 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Nu online
Ik vind de Van der Lovett Aftershave Balm erg fijn (is er in 3 geuren) en kost geen drol.. Zelfs als mijn huid erg rood is na een mindere scheerbeurt kalmeert deze, ruikt lekker (de Sailors Blend in mijn geval) en trekt snel in de huid dus geen witte smurrie overal!

https://www.drogisterij.n...ekterm=van%20der%20lovett

En vanochtend bij de douane, nu al in huis :-D De Gamechanger 0.84P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DbncDzkpp5Pq4Lb4FoMncL16/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
thanks allen, zie dat het allemaal aftershaves zijn, kan dit ook gewoon als gezichtscreme/balm gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Ongeveer 70 pagina's doorgelezen op 2 dagen :)
Ik behoor sinds kort ook tot de club van klassieke scheerders, en wat een verademing. Ik had tot nu toe een bloedhekel aan scheren. De Gillette's en Wilkinson's leken wel overpriced schuurpapier, en had enorm last van irritatie.

Omdat ik niet te veel geld wilde uitgeven aan iets waarvan ik niet wist of het zou werken voor mij (ik had al visioenen van mezelf in diepe plassen bloed en een gutsende halsslagader), kocht ik deze set: https://www.newpharma.be/...3nuwwQEAQYASABEgJFXvD_BwE met daarin een krabber, 5 Wilkinson mesjes, een bakje zeep (die overigens best aangenaam ruikt, al ben ik persoonlijk eerder aan de Old Spice/Pinaud Clubman/...), en een kwast (everzwijn).

Nu eens kijken naar wat scheerzeep en mesjes.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ThatsHollywood schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:04:
thanks allen, zie dat het allemaal aftershaves zijn, kan dit ook gewoon als gezichtscreme/balm gebruikt worden?
Ja balm kun je op je gezicht gebruiken, ik zou wel proberen aftershaves op basis van alcohol ook zoveel mogelijk te mijden omdat die ook de huid kunnen uitdrogen. Maar als je echt een gezichtscreme wil zou ik even langsgaan bij de etos/kruidvat/ici paris xl/douglas ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MtC schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:21:
Ongeveer 70 pagina's doorgelezen op 2 dagen :)
Ik behoor sinds kort ook tot de club van klassieke scheerders, en wat een verademing. Ik had tot nu toe een bloedhekel aan scheren. De Gillette's en Wilkinson's leken wel overpriced schuurpapier, en had enorm last van irritatie.

Omdat ik niet te veel geld wilde uitgeven aan iets waarvan ik niet wist of het zou werken voor mij (ik had al visioenen van mezelf in diepe plassen bloed en een gutsende halsslagader), kocht ik deze set: https://www.newpharma.be/...3nuwwQEAQYASABEgJFXvD_BwE met daarin een krabber, 5 Wilkinson mesjes, een bakje zeep (die overigens best aangenaam ruikt, al ben ik persoonlijk eerder aan de Old Spice/Pinaud Clubman/...), en een kwast (everzwijn).

Nu eens kijken naar wat scheerzeep en mesjes.
Via shavedash.com kun je samples bestellen voor scheerzeep, kan best wat schelen in vergelijking met een normaal "zeeppot". Ik heb via deze weg ongeveer 15 zepen kunnen uitproberen door middel van samples, voor de prijs van ongeveer 20 euro, waar je normaal een zeep voor hebt.
En via razorbladesclub.com of tryablade.com kun je sample packs van mesjes bestellen, razorbladesclub is denk het beste omdat die uit zweden verzenden, en tryablade vanuit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

shadowman12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Via shavedash.com kun je samples bestellen voor scheerzeep, kan best wat schelen in vergelijking met een normaal "zeeppot". Ik heb via deze weg ongeveer 6 zepen kunnen uitproberen, waar je normaal zeep voor hebt.
En via razorbladesclub.com of tryablade.com kun je sample packs van mesjes bestellen, razorbladesclub is denk het beste omdat die uit zweden verzenden, en tryablade vanuit de US.
Net even besteld via razorbladesclub.com denk ik. Waarom denk ik? Betaald met Paypal, meteen de melding dat mijn order ontvangen was, maar nergens iets van verzendgegevens ofzo moeten ingeven. Merkte te laat dat mijn Paypal account nog een inactief mailadres bevatte 8)7 , dus ook geen bevestigingsmail ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MtC schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Net even besteld via razorbladesclub.com denk ik. Waarom denk ik? Betaald met Paypal, meteen de melding dat mijn order ontvangen was, maar nergens iets van verzendgegevens ofzo moeten ingeven. Merkte te laat dat mijn Paypal account nog een inactief mailadres bevatte 8)7 , dus ook geen bevestigingsmail ofzo.
Je zou even contact kunnen zoeken met ze via info@razorbladesclub.com en of de verzendbevestiging kunnen sturen naar het juiste adres. Waarschijnlijk als je met PayPal betaalt pakt die het adres wat in je PayPal account staat, wellicht is het handig om dat even te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

shadowman12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Je zou even contact kunnen zoeken met ze via info@razorbladesclub.com en of de verzendbevestiging kunnen sturen naar het juiste adres. Waarschijnlijk als je met PayPal betaalt pakt die het adres wat in je PayPal account staat, wellicht is het handig om dat even te checken?
Meteen maar even gedaan. :)

Edit: intussen al een berichtje teruggekregen. Komt helemaal goed. _/-\o_

Edit 2: intussen bij shavedash ook 2 zeepjes en een aftershave besteld.

[ Voor 13% gewijzigd door MtC op 16-05-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Nu online
Jawel, ik gebruik m ook zonder dat ik me scheer (dat doe ik om de dag), is een prettige huidverzorging vind ik, bij het scheren gebruik ik Prep als pre-shave, een creme die een extra glijlaag geeft en ook de huid verzorgd. Ik vind hem fijner als de Prorasso Groen preshave, maar ja, YMMV zeg maar.
Als je iets neutralers wilt, heeft Nivea een prima verzorgende heren lijn, maar die geuren dan weer niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
RoosW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Ik vind de Van der Lovett Aftershave Balm erg fijn (is er in 3 geuren) en kost geen drol.. Zelfs als mijn huid erg rood is na een mindere scheerbeurt kalmeert deze, ruikt lekker (de Sailors Blend in mijn geval) en trekt snel in de huid dus geen witte smurrie overal!

https://www.drogisterij.n...ekterm=van%20der%20lovett

En vanochtend bij de douane, nu al in huis :-D De Gamechanger 0.84P

[Afbeelding]
Mooi ding. Via Italian Barber gekocht? Wat was je in totaal kwijt inclusief douanekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Nu online
Van bedrag €74,17 EUR
Naar bedrag $79,98 USD
Wisselkoers: 1 EUR = 1,07833 USD

En zonder douane, omdat een of andere onverlaat 11 euro nogwat op het waarde etiket had vermeld..
Overigens exact 7 dagen geduurd van bestelling tot afgifte alhier :-D
Jammer dat de dollar zo hoog staat, maar ja, daar heb je geen invloed op, en er worden elke keer maar een beperkt aantal gemaakt die weg zijn voor je 'Boe' kunt zeggen. Ik zag de beschikbaarheid vermeld op het Nederlandse Scheer Forum https://www.shavingsociety.com/
Ik had ook een email alert aangemaakt op de Italian Barber site (bij het product als het niet op voorraad is) maar daar had ik nog geen piep van gehoord, dus direct besteld ook al was het niet het handvat dat ik graag wilde (ik wou de barberpole, heb nu de super knurl), handvatten kun je veranderen :-D
Het is allemaal niet super geweldig afgewerkt, en nanometer nauwkeurig passend, maar ja, dat zijn dan ook de krabbers van het hoge segment (250 + euro's en dan ex verzenden, btw en import heffing) als Wolfman, Paradigm, Charcoal etc. Waarbij de eerst genoemde twee makkelijk voor boven de 1000,-- euro van de hand gaan..

[ Voor 69% gewijzigd door RoosW op 16-05-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Misschien een domme vraag maar heb hier van die ''harde scheerzeep'' in een plastic bokaal van 125gram maar hoe gebruik je dat nu net ?
Mijn instinct is om de borstel nat te maken en erover te gaan en dat gaat beginnen te schuimen ?

Lijkt me ook het meest logische want ik kan niks anders op het eerste zicht, dit is gewoon een harde ronde ''klomp'' zeep in een plastic container.

Verder zoek ik nog wat mesjes maar ik weet niet welke goed zijn ? ik heb een redelijke gevoelige huid, van even snel te zoeken kom ik vooral de naam Astra en Derby tegen maar dan bij Derby heb je weer green extra, blue extra en black premium maar sla me dood als ik het verschil moet weten :P

[ Voor 27% gewijzigd door Katmi op 17-05-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Katmi schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:31:
Misschien een domme vraag maar heb hier van die ''harde scheerzeep'' in een plastic bokaal van 125gram maar hoe gebruik je dat nu net ?
Mijn instinct is om de borstel nat te maken en erover te gaan en dat gaat beginnen te schuimen ?

Lijkt me ook het meest logische want ik kan niks anders op het eerste zicht, dit is gewoon een harde ronde ''klomp'' zeep in een plastic container.

Verder zoek ik nog wat mesjes maar ik weet niet welke goed zijn ? ik heb een redelijke gevoelige huid, van even snel te zoeken kom ik vooral de naam Astra en Derby tegen maar dan bij Derby heb je weer green extra, blue extra en black premium maar sla me dood als ik het verschil moet weten :P
Ik weet niet wat voor borstel je hebt maar als je een niet syntetische borstel hebt dien je die een aantal minuten te weken in (warm) water, dan kunnen de haren het vocht goed opnemen.

Wat ik dan ook doe is de zeep onder water te zetten dat die zacht kan worden.
Het zeep water wat eraf komt kan je gebruiken om je gezicht al wat in te smeren.
Dan het water afgieten.

Dan de borstel uit het water halen en lichtjes uitschudden.
Een seconde of dertig de borstel over de zeep halen.

Dan gebruik ik een scuttle om de zeep op te schuimen, maar je kan ook kopsoppen.
Kortom de borstel over je gezicht halen, ik borstel met een draaiende beweging en als je een mooi dik schuim hebt ga je over naar een meer schilder beweging zodat je een mooie dikke laag op je gezicht hebt

En dan scheren maar.
Dit is wat ik doe, je zult zelf moeten proberen om te kijken wat voor jou het beste resultaat geeft.

Ik heb Astra groen en dat vindt ik wel fijne mesjes.
De Groene Derby's krijgen over het algemeen geen goede recenties.
Heb ze wel maar nog nooit gebruikt.
Ook hier zul je moeten proberen wat werkt voor je.
Ik zou hier eens kijken is iemand die heel veel mesjes test.
Je kan ook probeer setjes bestellen bijv bij https://razorbladesclub.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Heb ook een redelijk gevoelige huid en voor mij zijn de Derby Premium mesjes één van de besten. Lord Classic en Rapira Platinum Lux doen het ook goed. Zoals al eerder vermeld werd, probeer wat verschillende mesjes uit via razor blades club. Zorg dat je wat variatie hebt qua coating (stainless, platinum, PTFE) want bij een gevoelige huid komt de irritatie ook vaak door de soort coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:49
Ik heb een behoorlijk gevoelige huid, met daarnaast ook nog eens goed stugge baardharen. Ik krijg van sommige mesjes dan ook een rode huid, dus zit regelmatig met verschillende merken mesjes te spelen. Ergens vind ik dat ook één van de leuke dingen van DE-scheren... er is zoveel aan verschillende mesjes, zepen en balsems e.d., dat je bijna niet uitgekeken raakt op de mogelijkheden :)

Maar ik heb zelf goede ervaringen met mesjes van o.a. Polsilver, BIC Chrome Platinum, Personna en sommige Gilette varianten. Feathers heb ik nog niet geprobeerd moet ik eerlijk bekennen. Derby's daarentegen wel, en die scheren bij mij persoonlijk maar 1 à 2 keer fijn en zijn daarna écht niet meer te doen. Hetzelfde geldt voor SuperMax mesjes.

Bij een gevoelige huid, maar eigenlijk bij elk huidtype wel, is er meer dan alleen het mesje wat invloed heeft. Pre-shave balsem e.d. gebruik ik niet, puur omdat ik het voor mij persoonlijk zinloos vind. Maar een goede scheerzeep die past bij je huid, en een goede aftershave, kunnen wonderen doen.

Ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig Baxter of California Shave Tonic na het scheren, en smeer me daarentegen niet altijd na het scheren in met een te vettige balsem. Liefst wel met een gewone aftershave, of met een niet-vette balsem met royal jelly of iets dergelijks. Zoals bijvoorbeeld de Extro Pirata van Barbiere di Figaro.

Al met al, het spelen met verschillende merken mesjes, balsems, aftershaves, scheerzepen e.d. is de helft van de lol met DE scheren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Die ik postte absoluut. Lekker vettig met opsmeren maar trekt snel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik kan maar niet kiezen tussen die Qshave Future clone op Ali of de Haward D667 Muhle R89 clone.
Het verstelbare aspect boeit me niet als beginner ( en ook niet op lange termijn ) ik zou gewoon moeten weten welke van beide de ''mildste'' ervaring bied.
Om het dan simpel te vragen, tussen een Future en R89, welke is het meest ''forgiving'' voor een beginner ?

Verder had ik nog een vraagje over een krabber wat ik erna op het oog heb als ''upgrade'' na een paar maanden, wat is het verschil tussen een Edwin Jagger DE89BL en een Edwin Jagger DE89LBL ?

Als ik kijk op scheersalon zien beide er hetzelfde uit, de ene is 4gram zwaarder dan de andere maar in de ''specs'' is dat ook het enige verschil, beide zijn gesloten kam, 3 delige schroefsluiting en beide zijn van chroom, waar zit het verschil buiten de 4gram gewicht en 2 euro verschil in prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 21:02

Guldan

Thee-Nerd

Tigerblood schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:04:
[...]

Heb ook een redelijk gevoelige huid en voor mij zijn de Derby Premium mesjes één van de besten. Lord Classic en Rapira Platinum Lux doen het ook goed. Zoals al eerder vermeld werd, probeer wat verschillende mesjes uit via razor blades club. Zorg dat je wat variatie hebt qua coating (stainless, platinum, PTFE) want bij een gevoelige huid komt de irritatie ook vaak door de soort coating.
Hier ook een gevoelige huid. Ik gebruik gewoon de Wilkinson mesjes. Ik heb ook derby mesjes gehad maar die vind ik 'te scherp'. Daarmee heb ik misschien iets minder irritatie maar loopt het (bloed) in straaltjes naar beneden. Ikzelf scheer altijd onder de douche, dat is super fijn mits je een spiegel hebt. Tip van flip: eerst scheren, dan haar wassen etc. Shampoo is blijkbaar goed voor alle soorten haar.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Guldan schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Hier ook een gevoelige huid. Ik gebruik gewoon de Wilkinson mesjes. Ik heb ook derby mesjes gehad maar die vind ik 'te scherp'. Daarmee heb ik misschien iets minder irritatie maar loopt het (bloed) in straaltjes naar beneden. Ikzelf scheer altijd onder de douche, dat is super fijn mits je een spiegel hebt. Tip van flip: eerst scheren, dan haar wassen etc. Shampoo is blijkbaar goed voor alle soorten haar.
Ik heb ook een gevoelige huid en scheer me sinds een tijdje met koud water. Bevalt veel beter. En een pre-shave creme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Katmi schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:04:
Ik kan maar niet kiezen tussen die Qshave Future clone op Ali of de Haward D667 Muhle R89 clone.
Ik heb een qshave future clone. Tijdje mee geschoren. Daarna wilde ik wel eens iets anders proberen, dus de Muhle R89 gekocht, de echte. Die viel me tegen, veel te "mild". Afstand tussen huid en mesje te groot waardoor het resultaat tegenvalt. Ik gebruik de qshave nu op stand 3. Ben begonnen op stand 1 om te oefenen. Dus ik raad je de qshave aan en daarna is upgraden vooral geldverspilling in mijn ogen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie

Je hebt een scheerkwast nodig. Je kunt die kwast dan nat maken en dan over de zeep heen gaan en dan opschuimen in een bakje(bowl lathering) of meteen rechtstreeks op je gezicht (face lathering). Ik laat mijn kwasten meestal 5 minuten in water staan om ze goed vochtig te maken en ga dan opschuimen, een tandenborstel gaat denk ik niet werken. Je kunt kiezen uit verschillende soorten scheerkwasten. Op AliExpress zijn de kwasten van Yaqi meestal wel goed, deze bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com....8148356.8.5a9157a0V8oqwe

Je hebt speciale scheerkommen maar je kan ook een groot glas water gebruiken om je kwast een aantal minuten in te zetten om je kwast goed vochtig te maken.

Ik heb zelf recentelijk een syntentische kwast van AP Shave Co besteld, die zijn ook erg goed:
https://apshaveco.com/col...e-lagoon-handle-apshaveco

Zie hier voor een goede uitleg over face lathering:
YouTube: Wetshaving Tutorial Step 2 - Build a lather and the first pass of yo...

En hier een video over bowl lathering:
YouTube: Tips & Tricks - Bowl lathering

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 21-05-2019 09:09 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 78 Laatste