Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:04:
Wat een verademing die Lord Classic mesjes O+

Babyglad nu :9 Ik merk wel dat het nog wat handigheid vergt rond de kaaklijn en met name de kin (klein plekje daar), hoofd heb ik (nog) niet aangedurft, ook vanwege een korstje.

Qshave is echt heel gemakkelijk mee te werken en om de juiste hoek aan te voelen, lekker qua gewicht alleen beetje te groot. Met name ook voor de vele rondingen en kuilen die ik in mijn gezicht heb (redelijk hoekig ook). Moet zeggen dat het Mach 3 systeem daar net even wat gemakkelijker overheen/langsheen gaat. Misschien ook gewenning. :)

Maar voor nu erg tevreden!
Fijn om te horen, kortjes kun je goed verzorgen met calendulan, kun je gewoon bij etos/kruidvat halen.
Nu je scheerroutine verder perfectioneren, en de wereld van de lekkere zepen ontdekken.

Je zou ook een scheertraining kunnen volgen als je dat leuk vindt bij scheersalon of mananshaving, daar leer de fijne kneepjes van het scheren van je professionele barbier.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 06-03-2019 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:42
Begin nu langzaam over te gaan van spuitbus schuim naar palmolive crème. Tijdje geleden kwam de 24MM Yaqi Black Resin Handle Yellow Soft Synthetic Hair Shaving Brush binnen. Een tijd na verzenden kwam ik er pas achter dat het schijnbaar een 'softe' is, ik weet niet of dit erg is om de crème op te schuimen?
Hoe doen jullie het trouwens? Ik maak de kwast nat, knijp het overtollige water weg, crème in een schaaltje en kloppen maar. Het ding is dat al het schuim verdwijnt in de kwast, dan knijp ik m even uit, en dan heb je een berg schuim. Heb ik dan de kwast toch niet nat genoeg gemaakt aan het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dacuuu schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:33:
Begin nu langzaam over te gaan van spuitbus schuim naar palmolive crème. Tijdje geleden kwam de 24MM Yaqi Black Resin Handle Yellow Soft Synthetic Hair Shaving Brush binnen. Een tijd na verzenden kwam ik er pas achter dat het schijnbaar een 'softe' is, ik weet niet of dit erg is om de crème op te schuimen?
Hoe doen jullie het trouwens? Ik maak de kwast nat, knijp het overtollige water weg, crème in een schaaltje en kloppen maar. Het ding is dat al het schuim verdwijnt in de kwast, dan knijp ik m even uit, en dan heb je een berg schuim. Heb ik dan de kwast toch niet nat genoeg gemaakt aan het begin?
Ik doe het zo:
YouTube: Hoe creëer je het perfecte scheerschuim? - Scheersalon.nl

Dat is gewoon omdat Palmolive eigenlijk heel kut is op te schuimen, ik ben daarom overgestapt naar wat duurdere Proraso producten. Je hoeft de kwast niet uit knijpen, maar alles wat in de kwast zit daarmee ga je over je gezicht heen.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 07-03-2019 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:25
shadowman12 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:39:
[...]

Mijn eerste krabber was een Merkur 34C, dat is een prima safety razor voor een beginner denk ik. De eerste aanschaf zal ik best wel wat geld zijn maar realiseer je je dat met een krabber wel 5 jaar kan doen, omdat ze meestal van chroom.
5 Jaar? Op het scheerforum scheren dagelijks mensen zich met krabbers uit 1920-1950 en misschien nog wel ouder, bij goed onderhoud gaan die dingen een leven lang mee, helemaal de moderne Stainless Steel uitvoeringen die je naast scheren ook vaak als hamer of werp-wapen kunt gebruiken zonder dat er enige schade aan het apparaat is, die worden waarschijnlijk over 600 jaar uit de grond gehaald door verbijsterde onderzoekers. De China exemplaren geef ik inderdaad niet veel meer als 5 jaar, daar is de prijs ook naar, de EU spullen, verzinkt metaal, of met chroomlaag, die gaan echt bij redelijk goed schoonhouden decennia mee hoor!

Voskhod (zijn van Rapira geloof ik?) zijn geweldige mesjes, al kan de kwaliteit variabel zijn, althans ik had 1 in mijn pakje van 10 die ik na twee keer weggemikt heb, de overige (tot nog toe) allemaal uitstekend en super soepel scheergemak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:03:
[...]

5 Jaar? Op het scheerforum scheren dagelijks mensen zich met krabbers uit 1920-1950 en misschien nog wel ouder, bij goed onderhoud gaan die dingen een leven lang mee, helemaal de moderne Stainless Steel uitvoeringen die je naast scheren ook vaak als hamer of werp-wapen kunt gebruiken zonder dat er enige schade aan het apparaat is, die worden waarschijnlijk over 600 jaar uit de grond gehaald door verbijsterde onderzoekers. De China exemplaren geef ik inderdaad niet veel meer als 5 jaar, daar is de prijs ook naar, de EU spullen, verzinkt metaal, of met chroomlaag, die gaan echt bij redelijk goed schoonhouden decennia mee hoor!

Voskhod (zijn van Rapira geloof ik?) zijn geweldige mesjes, al kan de kwaliteit variabel zijn, althans ik had 1 in mijn pakje van 10 die ik na twee keer weggemikt heb, de overige (tot nog toe) allemaal uitstekend en super soepel scheergemak!
Kwijt geraakt in een hotel, maar met de Muhle R41 die ik nu heb, heb ik wel een beter/gladder scheerresultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 07-03-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 11:26
Is dit nou ook een geschikt topic om te gaan praten over baardgroei etcetera?

Ik ben net twee maanden geleden begonnen met het laten groeien van mijn baard, op kleine finetuning en nekbaard bijhouden na. Inmiddels éénmaal naar de barbier geweest om hem de juiste vorm op te krijgen en daarbijbehorend juist te scheren.

Inmiddels dus ook begonnen met baardolie en een baardkam (hout, grof) om mijn haren de juiste richting in te leiden en baardklitten te voorkomen. Het voelde in eerste instantie stom, maar je merkt echt een groot verschil tussen goedkope "plastic" kammen en een houten baardkam. Zeker met vochtige haren na het douchen gaat het vele malen beter.

Qua olie ben ik er nog niet over uit, maar het stopt in ieder geval de incidentele jeukbuien. Of dat komt door de olie, of doordat het inmiddels lang genoeg aan het groeien is, is mij nog niet duidelijk.

En ik gebruik een Gilette Fusion Proglide om mijn nekharen kort te houden plus het precisietrimmertje om de baardlijn (wang) strak te houden. Zit ik toch nog een beetje in het juiste topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Crazy-Al schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:59:

Ik ben net twee maanden geleden begonnen met het laten groeien van mijn baard, op kleine finetuning en nekbaard bijhouden na. Inmiddels éénmaal naar de barbier geweest om hem de juiste vorm op te krijgen en daarbijbehorend juist te scheren.

Inmiddels dus ook begonnen met baardolie en een baardkam (hout, grof) om mijn haren de juiste richting in te leiden en baardklitten te voorkomen. Het voelde in eerste instantie stom, maar je merkt echt een groot verschil tussen goedkope "plastic" kammen en een houten baardkam. Zeker met vochtige haren na het douchen gaat het vele malen beter.

Qua olie ben ik er nog niet over uit, maar het stopt in ieder geval de incidentele jeukbuien. Of dat komt door de olie, of doordat het inmiddels lang genoeg aan het groeien is, is mij nog niet duidelijk.

En ik gebruik een Gilette Fusion Proglide om mijn nekharen kort te houden plus het precisietrimmertje om de baardlijn (wang) strak te houden. Zit ik toch nog een beetje in het juiste topic :-)
Je zou kunnen kijken bij scheersalon/scheerwinkel/manandshaving en even contact met hun kunnen opnemen, zij kunnen je ook adviseren voor goede baardolie, dat verkopen ze ook., of naar een goede barber gaan. Gilette mesjes zijn kut vergeleken met resultaat wat je krijgt met een safety razor of een open mes, maar vereist meer techniek, met een safety razor of shavette/open mes, kun je je baardlijn ook heel mooi maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 07-03-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 11:26
shadowman12 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:37:
[...]

Je zou kunnen kijken bij scheersalon/scheerwinkel/manandshaving en even contact met hun kunnen opnemen, zij kunnen je ook adviseren voor goede baardolie, dat verkopen ze ook., of naar een goede barber gaan. Gilette mesjes zijn kut vergeleken met resultaat wat je krijgt met een safety razor of een open mes, maar vereist meer techniek, met een safety razor of shavette/open mes, kun je je baardlijn ook heel mooi maken.
Barbier (Turks) is al heel erg blij/trots met mijn baardje. Die vindt het geweldig dat een "blanke Hollander" bij hem een baard laat groeien en bijhouden, en die geniet er van dat ik dus een roodharig baardje aan het krijgen ben, als blonde kop :*)

Het enige nadeel is dat hij ook van de 1001 middeltjes is (en ze dus ook probeert te verkopen), waardoor ik ergens minder geneigd ben om daar alles dat hij gebruikt aan te schaffen.

Ik heb nu een kruidvat huismerk olie en dat gaat ook goed :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

"Gaat ook goed", ik heb inmiddels wel gemerkt dat er best wel heel veel prettige aftershaves en andere dingen zijn, lekker fris, tintelend, lekker ruikend, zoveel meer. ;)

Gewoon eens proberen. :) Zo heb ik ook weer de stap genomen om de krabber te gaan gebruiken. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:57:
"Gaat ook goed", ik heb inmiddels wel gemerkt dat er best wel heel veel prettige aftershaves en andere dingen zijn, lekker fris, tintelend, lekker ruikend, zoveel meer. ;)

Gewoon eens proberen. :) Zo heb ik ook weer de stap genomen om de krabber te gaan gebruiken. :P
Wacht maar tot je verschillende zepen en cremes gaat ontdekken ;), dan gaat er ook een hele wereld voor je open :). Op shavingsociety.com kun je inspiratie opdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zit al te lezen, mijn lijstje groeit en groeit :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:11:
Er is daar een iemand die iets van 280 menthol/eucalyptus zepen/cremes, en menthol/eucalyptus geur is tot nu mijn favoriet. Sandalwood vind ik niks.

https://www.shavingsociet...b=comments#comment-221059

[ Voor 90% gewijzigd door Turdie op 07-03-2019 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:21
thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:23:
[...]

Deze had ik hier de laatste tijd nog niet voorbij zien komen. Dat lijkt me inderdaad een goed startpunt. Ik ga eens kijken waar die te vinden is en dan ga ik daarvan starten. Bedankt!

[...]

Ik denk dat ik eerst eens ga proberen met de Wilkinson Classic om te testen of ik genoeg geduld (en vaardigheden ;) ) heb voor DE scheren. Als het me dan bevalt, kan ik verder op zoek naar de nodige finetuning met mesjes en krabbers.
Gisteren is de Wilkinson Classic aangekomen en meteen getest. Het scheren voelde opvallend minder trekkerig aan dan met een Fusion mesje. De eerste keer ging nog niet zo handig, vooral in de nek en onder mijn kin was moeilijk om alles weg te krijgen. De komende tijd dus nog wat oefenen, en met wat geluk kan mijn nieuwe hobby van mesjes, krabbers en zepen dan van start gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:26

A13X

Dude

Crazy-Al schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:59:

Er is een baarden en snorren topic, ik mag in beide komen met mijn kale kop en korte baard :*)

:P

Om nog iets nuttigs te zeggen, de krabber van Ali de Merkur kloon, doet het opzich echt goed. Enige nadeel is dat het verstellen erg makkelijk gaat waardoor hij soms verloopt tijdens het scheren.

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 08-03-2019 08:35 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
thunderfury schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:13:
[...]

Gisteren is de Wilkinson Classic aangekomen en meteen getest. Het scheren voelde opvallend minder trekkerig aan dan met een Fusion mesje. De eerste keer ging nog niet zo handig, vooral in de nek en onder mijn kin was moeilijk om alles weg te krijgen. De komende tijd dus nog wat oefenen, en met wat geluk kan mijn nieuwe hobby van mesjes, krabbers en zepen dan van start gaan :P
Het klinkt in ieder geval positief je eerste ervaring.
Mijn ervaring was vergelijkbaar, ik heb toch nog wel regelmatig aan het begin mijn Mach 3 erbij gepakt om het af te maken.Je zult er steeds beter in worden, heb geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:11:
Het beste kun je samples aanschaffen, bij bijvoorbeeld http://www.maggardrazors.com/product-category/samples/ kun je bergen samples aanschaffen (en later de zepen kopen, de verzend kosten zijn ongeveer 3 euro per product, houd de max import grens in de gaten om onaangename douane verrassingen te voorkomen), één sampletje is goed voor een keer of 5 scheren. Je kunt ook bij https://shavedash.com (althans tot de Brexit) samples bestellen (maar niet de daadwerkelijke zepen).
Op die manier kun je enigsinds betaalbaar uitzoeken welke kant jouw neus op staat qua geur, er zijn zoveel mogelijkheden!
Binnen europa heb je ook nog https://www.etsy.com/shop...name&listing_id=623043673 (Griekenland) die waarlijk geweldige zepen maakt, ik zit de frosty lemon te overwegen, zepen zat, maar de kwaliteit van de Amerikaanse zepen is vaak beter als die van de EU, mede door de regelgeving is het heel moeilijk voor kleine producenten om kleine batches te maken en verkopen terwijl ze gaandeweg dingen veranderen om een beter resultaat te krijgen. Elke verandering vraagt 90 A4 tjes aan formulieren en dure testen :( Dat maakt het voor kleine zieders oninteressant in Europa iets te beginnen, dus hebben we in principe enkel de grote chemie reuzen die af en toe wat maken.

Succes in je speurtocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Raym09 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:33:
[...]

Er is een baarden en snorren topic, ik mag in beide komen met mijn kale kop en korte baard :*)

:P

Om nog iets nuttigs te zeggen, de krabber van Ali de Merkur kloon, doet het opzich echt goed. Enige nadeel is dat het verstellen erg makkelijk gaat waardoor hij soms verloopt tijdens het scheren.
De mijne (Futur Clone) doet het prima, enkel bij het schoonmaken na de scheerbeurt wil ie nog wel eens verschieten, kwestie van op letten, heb hem al een keer ver voorbij de hoogste stand gezet, alsof je een aardappelschil mesje hebt gebruikt!! Dus nu, voor het scheren, even checken hoe ie staat, zekerheid voor alles :9
Verder is ie wat lomp van vorm, maar hij scheert echt als een trein met de juiste mesjes (blijf weg van Feather voor de Futur clone)
Het is mij ondertussen wel duidelijk geworden dat zo ongeveer elke krabber wel een mesje heeft waar ie optimaal mee functioneert (of meerdere) maar dat echt niet elk top mesje top functioneert in willekeurig welke krabber.

We hebben het ter algemene verduidelijking voor de nieuwelingen op scheergebied over dit exemplaar:
https://nl.aliexpress.com...5bbfe&transAbTest=ae803_4

[ Voor 21% gewijzigd door RoosW op 08-03-2019 09:27 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:26

A13X

Dude

RoosW schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:25:
[...]
(blijf weg van Feather voor de Futur clone)
Feather werkt bij mij juist het beste tot nu toe :7

Even opletten de eerste scheerbeurt aangezien ze goed scherp zijn, maar daarna kan ik er op standje 6 (agressief) een aardig tijdje mee scheren. Al scheer ik mijn hoofd er mee, dat is (veel) zachter haar dan een baard.

En idd het verlopen is gewoon een beetje opletten tijdens het scheren. Sowieso slim om te doen, iets zijwaarts met het mes over het hoofd en je hebt een sneetje.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Raym09 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Even opletten de eerste scheerbeurt aangezien ze goed scherp zijn, maar daarna kan ik er op standje 6 (agressief) een aardig tijdje mee scheren. Al scheer ik mijn hoofd er mee, dat is (veel) zachter haar dan een baard.

En idd het verlopen is gewoon een beetje opletten tijdens het scheren. Sowieso slim om te doen, iets zijwaarts met het mes over het hoofd en je hebt een sneetje.
+1 en voor wondjes heb je aluin of bloedstelpgel. Pre shave werkt ook wel goed bij mij, extra beschermlaagje voor huid en verzacht de haren extra

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 08-03-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Raym09 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Probeer eens een Lord Classic of een Rapira Platinum Lux danwel een Voskhod op stand 3,5 of 4 superfijn scheren! geen druk zetten, al helemaal niet overigens met de Feather, ik vermijd die het liefst voor de Futur, wel geweldig in mijn Mühle 89R, maar bv ook weer behoorlijke huidschade in mijn Merkur 39C, ook daarin doet de Lord Classic het geweldig.
Ik moet zeggen dat de Feathers echt prima mesjes zijn, maar uit eigen ervaring niet in alles, en je moet er mee leren omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Probeer eens een Lord Classic of een Rapira Platinum Lux danwel een Voskhod op stand 3,5 of 4 superfijn scheren! geen druk zetten, al helemaal niet overigens met de Feather, ik vermijd die het liefst voor de Futur, wel geweldig in mijn Mühle 89R, maar bv ook weer behoorlijke huidschade in mijn Merkur 39C, ook daarin doet de Lord Classic het geweldig.
Ik moet zeggen dat de Feathers echt prima mesjes zijn, maar uit eigen ervaring niet in alles, en je moet er mee leren omgaan.
Of Kai mesjes, ietsje minder scherp dan Feather en minder trekkerig gevoel erna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Joopieboy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:13:
Hier inmiddels mijn collectie aardig compleet:
[Afbeelding]
@RoosW en @shadowman12 nogmaals bedankt voor de mesjes!

Zelf nog wat bijbesteld of gekregen, in totaal deze lijst om te proberen:
- Gillette Rubie Platinum Plus
- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Lord Classic
- Personna Lab Blue
- Personna Platinum Chrome
- Personna Super
- Polsilver Super Iridium
- Rapira Platinum Lux
- Feather Hi-Stainless (die zit nu in mijn krabber)
- Captain ExtraQuality
- Souplex
- Astra Superior Stainless
- Treet Dure Sharp

Kan ik wel even mee vooruit. :+
Waar heb je je mesjes besteld als ik vragen mag? Had wel een linkje maar dat was een selectie van mesjes die ik nu juist niet wilde (althans dat denk ik).
Ik kreeg dus bij mijn Futur kloon die Qshave Titanium blades en die deed het best okay, toen Tian Li Blue blades via Ali maar jemig wat is dat bocht ( kan ook niet anders voor 3 euries per 50).
Nu paar Derby Extra en Rapira Platinum Lux van @woutur gekregen (waarvoor dank) maar zou nog graag Feather (ook al wordt er gezegd dat de Futur kloon er niet geschikt voor is) en Kai willen proberen omdat ik die veelvuldig voorbij zie komen. Andere hoef ik eigenlijk niet omdat deze laatste 4 genoemde toch wel het meest voorbij komen.
Kan je niet ergens een setje samenstellen van mesjes die je graag wil proberen?

/Edit
Mijn setje overigens, allemaal Qshave omdat het kan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jWiENqQ.jpg
En gebruik er de Palmolive creme bij.
Het basis materiaal heb ik nu en ben me nu dus aan het oriënteren op crème, zeep, mesjes en aftershave enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 12-03-2019 23:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, dat kan zeker, ik heb ze zelf hier vandaan:
https://www.ebay.com/itm/...S-SELECTION-/282306092099

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
schumi2004 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:26:
[...]

Waar heb je je mesjes besteld als ik vragen mag? Had wel een linkje maar dat was een selectie van mesjes die ik nu juist niet wilde (althans dat denk ik).
Ik kreeg dus bij mijn Futur kloon die Qshave Titanium blades en die deed het best okay, toen Tian Li Blue blades via Ali maar jemig wat is dat bocht ( kan ook niet anders voor 3 euries per 50).
Nu paar Derby Extra en Rapira Platinum Lux van @woutur gekregen (waarvoor dank) maar zou nog graag Feather (ook al wordt er gezegd dat de Futur kloon er niet geschikt voor is) en Kai willen proberen omdat ik die veelvuldig voorbij zie komen. Andere hoef ik eigenlijk niet omdat deze laatste 4 genoemde toch wel het meest voorbij komen.
Kan je niet ergens een setje samenstellen van mesjes die je graag wil proberen?

/Edit
Mijn setje overigens, allemaal Qshave omdat het kan.
[Afbeelding]
En gebruik er de Palmolive creme bij.
Het basis materiaal heb ik nu en ben me nu dus aan het oriënteren op crème, zeep, mesjes en aftershave enzo.
Ik heb 200 Feathers en 100 Kai mesjes, mocht je ze willen proberen neem dan even contact met me op (DM staat open). Let wel het zijn de scherpste mesje die er bestaan, dus je scheertechniek moet goed onder controle zijn. Scheersalon/Scheerwinkel/Scheerhuys/Alpha Men/ heeft ook doosjes die je kan bestellen voor een paar euro. Maar ik bestel ze meestal via ebay in bulk, is een stuk goedkoper. Soms zelfs wel is onder de inkoopprijs van scheersalon ;). Je zou ook kunnen kijken bij razorbladesclub.

1 doosje Feathers is 10 mesjes, en 1 doosje Kai is 5 mesjes. Ik heb ook nog de Gilette O'Clock Super Stainless.. Op refinedshave kun je scherpte per mesje zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 13-03-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik heb de laatste dagen de Rapira Platinum Lux getest (mede mogelijk gemaakt door @woutur die zo vriendelijk was een 5-pak van deze mesjes op te sturen d:)b ). Ik moet zeggen, ik ben best onder de indruk.

Dit is een van de scherpere mesjes die ik tot nu toe heb gebruikt. Feather New Hi-Stainless was het scherpste, daarna de Astra Superior Platinum. Qua scherpte zit de Rapira Platinum Lux dichter bij de Feather dan de Astra SP. Door de scherpte is dit Rapira mesje als vrij agressief te kenmerken. Het glijdt gladjes over de huid, maar bij een bultje of een iets verkeerde hoek tijdens een 2e of 3e pass kan de Rapira toch een beetje gaan 'happen' en een wondje achterlaten, voornamelijk in de hals. Ik had bij de derde scheerbeurt dan ook wat meer scheercrème gebruikt en dat lijkt de scheerbeurt met deze mesjes ten goede te komen.

De Rapira Platnium Lux heb ik gebruikt in de bekende Qshave Futur clone en een butterfly mechanism razor ook van Qshave. Ik vond hem in de Futur clone niet zo'n succes (moest hem op stand 4.5-5 zetten voor een goede eerste pass), maar in de andere krabber was het wel een succes.

Conclusie: Goed mesje. Scherp en tikkeltje agressief. Gebruik desnoods iets meer scheercrème om wondjes te voorkomen. Over de levensduur per mesje kan ik op dit moment nog niets zeggen (3x gebruikt).

Ondertussen heb ik ook een exemplaar van Lord Classic in gebruik genomen, om ze met elkaar te kunnen vergelijken. De Lord Classic is ook een zeer goed mesje. Wat minder scherp dan de Rapira Platinum Lux, maar biedt wel een hèèl comfortable scheerbeurt. Als een mes door de boter, bovengemiddeld scheerresultaat, en veroorzaakt zeer weinig wondjes/irritatie. Ik ga de Rapira en Lord Classic nog een tijdje om en om gebruiken om te zien welke het beste geschikt is voor mijn gevoelige huid.

[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 19-03-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tigerblood schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:00:
Ik heb de laatste dagen de Rapira Platinum Lux getest (mede mogelijk gemaakt door @woutur die zo vriendelijk was een 5-pak van deze mesjes op te sturen d:)b ). Ik moet zeggen, ik ben best onder de indruk.

Dit is een van de scherpere mesjes die ik tot nu toe heb gebruikt. Feather New Hi-Stainless was het scherpste, daarna de Astra Superior Platinum. Qua scherpte zit de Rapira Platinum Lux dichter bij de Feather dan de Astra SP. Door de scherpte is dit Rapira mesje als vrij agressief te kenmerken. Het glijdt gladjes over de huid, maar bij een bultje of een iets verkeerde hoek tijdens een 2e of 3e pass kan de Rapira toch een beetje gaan 'happen' en een wondje achterlaten, voornamelijk in de hals. Ik had bij de derde scheerbeurt dan ook wat meer scheercrème gebruikt en dat lijkt de scheerbeurt met deze mesjes ten goede te komen.

De Rapira Platnium Lux heb ik gebruikt in de bekende Qshave Futur clone en een butterfly mechanism razor ook van Qshave. Ik vond hem in de Futur clone niet zo'n succes (moest hem op stand 4.5-5 zetten voor een goede eerste pass), maar in de andere krabber was het wel een succes.

Conclusie: Goed mesje. Scherp en tikkeltje agressief. Gebruik desnoods iets meer scheercrème om wondjes te voorkomen. Over de levensduur per mesje kan ik op dit moment nog niets zeggen (3x gebruikt).

Ondertussen heb ik ook een exemplaar van Lord Classic in gebruik genomen, om ze met elkaar te kunnen vergelijken. De Lord Classic is ook een zeer goed mesje. Wat minder scherp dan de Rapira Platinum Lux, maar biedt wel een hèèl comfortable scheerbeurt. Als een mes door de boter, bovengemiddeld scheerresultaat, en veroorzaakt zeer weinig wondjes/irritatie. Ik ga de Rapira en Lord Classic nog een tijdje om en om gebruiken om te zien welke het beste geschikt is voor mijn gevoelige huid.
Hoe meer scheerzeep/creme hoe beter, des te beter worden je baardharen verzacht en je huid beschermt, geef het ook even de tijd om in te werken. Niet meteen na het inzepen/creme aanbrengen gaan scheren, maar even een minuutje wachten en dan pas scheren.

Ik heb zelf de voskhod mesjes besteld via ebay en daar wacht ik op, van dezelfde fabrikant. $10 voor 100 mesjes(including shipping) is echt heel goedkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 19-03-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Net de site http://www.tryablade.com ontdekt, voor de mensen die mesjes willen proberen is dat wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Net de site http://www.tryablade.com ontdekt, voor de mensen die mesjes willen proberen is dat wel handig ;)
Bij deze kan je ook sample packs bestellen: https://www.razorbladesclub.com
Ik denk dat deze sneller leveren want het komt uit Zweden en niet uit de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik kwam op reddit een aantal video's tegen hoe je het beste scheerzeep/creme kan opschuimen, ik dacht deel het ook even hier:

Lathering Tutorial - The Freedberg Method
How to Lather Stirling Soaps - 3 Methods (Applicable to other soaps brands too!) by /u/minimalisto
How to Load Your Brush with Soap
Mensbiz - Lathering a shaving soap
Mensbiz - Lathering a shaving cream
Damp and Wet Brush Lathering Methods
How to Brush Lather - Shaveology
Applying Shaving Cream & Shave Soap
Barrister & Mann Shaving Soap Lathering example
Arko Shaving Stick Example Lather

En sorry @RoosW heb dit ook gepost op shavingsociety, dus je hebt al gezien misschien ;)

Trouwens in deze wiki op reddit staat echt enorm veel informatie over klassiek scheren:
https://www.reddit.com/r/wetshaving/wiki/

[ Voor 41% gewijzigd door Turdie op 25-03-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Jawel, had ze gezien hoor, maar ik vind heel veel van die 'doe het op deze manier' filmpjes (zeker Amerikaanse) vaak erg onnozel, ik kon gegrinnik echt niet onderdrukken toen ie in het eerste filmpje met een bloedserieus gezicht gespannen rondjes met zijn kwast draaide in de op zijn kant gehouden zeepkom. Goed voor een grijns en een lach, dat dan wel, beste tip voor goed scheerschuim? Geduld met kloppen (hangt erg af van je borstel) en een goed opschuim kommetje met ribbels, dan krijg je van bijna alle zepen van enige naam en kwaliteit een prima romig dik schuim. Ik heb niet altijd geduld, dan smeer ik mijn bakkes in met het dunne waterige schuim en schuim na op mijn hoofd, werkt ook prima (en snel), de stoppels zijn prima ribbels om schuim op te kloppen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed, ik scheer alweer een jaartje oid met DE mesjes, en wil eigenlijk een stapje omhoog maken vanaf mijn Q-Shave Ali-mes. Iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Smultie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:39:
Goed, ik scheer alweer een jaartje oid met DE mesjes, en wil eigenlijk een stapje omhoog maken vanaf mijn Q-Shave Ali-mes. Iemand aanraders?
Ik heb nog een MÜHLE Vivo(Plum wood) te koop voor 30 euro, erg mooi en fijn scheermes ;). Zelf ongeveer 5 keer mee geschoren, bij mijn barbier gekocht was onderdeel van een set, maar hij had deze los te koop.
Muhle Vivo

Vanochtend als scheerpep een keer met koud water geschoren, en volgens mij is het resultaat ietsje gladder.

[ Voor 51% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een andere krabber? Dat is erg persoonlijk. Ik heb een paar krabbers en mijn favoriete krabber is al een paar keer veranderd. Ik vind nu de Feather Popular heel fijn, hiervoor heb ik lang een Lord L6 gebruikt, daarvoor een Chinese Gillette Tech. Ik heb ook nog een Pearl Open Comb TTO (wel een hele mooie krabber) en een Edwin Jagger maar die vind ik minder fijn. Oja en een Futur-clone en een echte Gillette Tech heb ik nog, maar die gebruik ik ook weinig.

Lees gewoon wat reviews en probeer een krabber zou ik zeggen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 26-03-2019 10:31 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Laatst online: 12:39
Kom ik op de site van Douglas om wat parfum te bestellen voor mw. Meubelmaker, blijkt er toevallig een korting van 25% op bijna alles te zijn tot vannacht 00.00 uur. Heb direct maar Tabac scheerzeep besteld, wilde ik altijd al eens proberen maar vond de prijs te hoog. Nu eigenlijk nog wel ten opzicht van De Vergulde Hand, toch maar besteld. Wil het verschil in prijs wel eens voelen!
https://www.douglas.nl/

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Meubelmaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:54:
Kom ik op de site van Douglas om wat parfum te bestellen voor mw. Meubelmaker, blijkt er toevallig een korting van 25% op bijna alles te zijn tot vannacht 00.00 uur. Heb direct maar Tabac scheerzeep besteld, wilde ik altijd al eens proberen maar vond de prijs te hoog. Nu eigenlijk nog wel ten opzicht van De Vergulde Hand, toch maar besteld. Wil het verschil in prijs wel eens voelen!
shavedash.com heeft ook samples Tabac volgens mij voor 2/3 pond.

De shaving cream:
https://shavedash.com/pro...6823365/category=11579824

En de scheerstick:
https://shavedash.com/pro...6904263/category=15973015

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
shadowman12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:55:
[...]

shavedash.com heeft ook samples Tabac volgens mij voor 2/3 pond.

De shaving cream:
https://shavedash.com/pro...6823365/category=11579824

En de scheerstick:
https://shavedash.com/pro...6904263/category=15973015
Bedankt, maar ik ben niet zo van de samples. Heb zelf het idee dat langer gebruik voor mij beter werkt qua vergelijking. Veranderen kost bij mij moeite.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Meubelmaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:54:
Ik heb de pot van Tabac en vind het een fijn product. Ruikt lekker (mening) en scheer mij er goed mee. Hmmm misschien pak ik hem zo maar eens scheerbeurt is wel weer nodig :-D.
Hopelijk kan je hem ook waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Meubelmaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:20:
[...]

Bedankt, maar ik ben niet zo van de samples. Heb zelf het idee dat langer gebruik voor mij beter werkt qua vergelijking. Veranderen kost bij mij moeite.
Grappig, dat is is heel andere dank ik, ik heb hier een 7 tal zepen staan waar ik dagelijks tussen wissel. En vandaag een 15 tal samples besteld van zepen die ik wil proberen, want ik heb al wel is gehad dat een zeep tegenviel, en dat is het zonde om meteen 20-30 stuk te slaan, tegen 2/3 pound.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
shadowman12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:33:
[...]

Grappig, dat is is heel andere dank ik, ik heb hier een 7 tal zepen staan waar ik dagelijks tussen wissel. En vandaag een 15 tal samples besteld van zepen die ik wil proberen, want ik heb al wel is gehad dat een zeep tegenviel, en dat is het zonde om meteen 20-30 stuk te slaan, tegen 2/3 pound.
Nou, ik koop er echt maar 1. Ik ben erg honkvast met de door mij gebruikte spullen. Shampoo bijvoorbeeld, al wel 30 jaar Zevenkruidenshampoo van Schwarzkopf, Dove zeep voor het douchen, 10-15 jaar? Zoiets.
Alleen qua auto's, een heel ander onderwerp, incidenteel twee keer achter elkaar hetzelfde merk, meestal telkens een switch naar een ander merk die ik dan mooi vind. Hahaha, zo is iedereen anders, gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook verschillende zepen. Op zich leuk, het nadeel is dat je er een eeuwigheid mee doet. Ik heb ze al weer twee jaar liggen en er is nog niks op of bijna op. Als ze op zijn koop ik denk ik wel gewoon weer 1 zeep. Dit was ook gewoon om te proberen, alle Proraso's, de BdF eigen merken en een zeep die toen een tijdelijke actie was.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Marzman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:58:
Ik heb ook verschillende zepen. Op zich leuk, het nadeel is dat je er een eeuwigheid mee doet. Ik heb ze al weer twee jaar liggen en er is nog niks op of bijna op. Als ze op zijn koop ik denk ik wel gewoon weer 1 zeep. Dit was ook gewoon om te proberen, alle Proraso's, de BdF eigen merken en een zeep die toen een tijdelijke actie was.
Ik heb vandaag deze samples besteld bij shavedash. Ik heb alle Proraso's, TOBS Jerymyn Street en Stirling Eucalyptus. Shavedash is wat dat betreft een uitkomst om cremes/zepen uit te proberen, bedankt nog voor de tip @RoosW
Harris - D.R. Harris & Co Shaving Soaps - samples (England) SKU 01164 Weight 20.00g
Sample:: Windsor Soap

Quantity: 1
Price (each): £2.45

Haslinger Shaving Soaps - samples (Austria) SKU 01242 Weight 20.00g
Sample: Honey - Tallow

Price (each): £2.20

Castle Forbes Shaving Creams - samples (Scotland) SKU 02116 Weight 30.00g
Sample: Lime

Price (each): £2.65

Saponificio Varesino Shaving Soaps - samples (Italy) SKU 07077 Weight 20.00g
Sample: Dolomiti Black

Price (each): £2.55

Saponificio Varesino Shaving Soaps - samples (Italy) SKU 09077 Weight 20.00g
Sample: Mirto di Sardegna

Price (each): £2.95

Sir Hare Artisan Shaving Soaps - samples (USA) SKU 02148 Weight 20.00g
Sample: Drunken Sailor

Price (each): £2.15

Truefitt & Hill Shaving Creams - samples (England) SKU 02135 Weight 30.00g
Sample: Apsley

Price (each): £2.60

Art of Shaving Sandalwood Shaving Cream - sample (USA) SKU 00034 Weight 30.00g

Triumph & Disaster Old Fashioned Shave Cream - sample (New Zealand) SKU 00207 Weight 30.00g

Stirling Shaving Soaps - samples (USA)
SKU 02117
Weight 20.00g
Sample:: Electric Sheep

Price (each): £2.25

SKU 17117
Weight 20.00g
Sample:: Iced Coffee

Price (each): £2.25

SKU 45117
Weight 20.00g
Sample:: Margaritas in the Arctic

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Marzman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:58:
Mijn "eeuwigheid" bij het gebruik van De Vergulde Hand zeep [75 gram] is circa 4 maanden [dagelijks gebruik]. De Tabac weegt volgens mij wat zwaarder dus die "eeuwigheid" zal waarschijnlijk wat langer zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Meubelmaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:07:
[...]

Mijn "eeuwigheid" bij het gebruik van De Vergulde Hand zeep [75 gram] is circa 4 maanden [dagelijks gebruik]. De Tabac weegt volgens mij wat zwaarder dus die "eeuwigheid" zal waarschijnlijk wat langer zijn. O-)
Hoe bevalt de DVH zeep jouw, schuimt die goed op enzo, wil hem ook nog is gaan uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
shadowman12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:10:
[...]

Hoe bevalt de DVH zeep jouw, schuimt die goed op enzo, wil hem ook nog is gaan uitproberen?
Ja, bevalt me wel maar kan niet bepalen of andere zepen vettiger, romiger , schuimiger of op een andere manier anders zijn. Zoals gezegd switch ik nauwelijks, nu voor het eerst wil ik DVH [als een van de goedkoopste zepen] eens vergelijken met, wat ik vind, een dure zeep, die van Tabac.Ik realiseer me uiteraard wel dat zelfs Tabac in de categorie goedkoop valt. Ik schrik soms van de prijzen die ik af en toe tegenkom. Nog een maandje en mijn pot DVH is leeg, daarna aan de Tabac als niet-roker :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Meubelmaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:59:
[...]

Ja, bevalt me wel maar kan niet bepalen of andere zepen vettiger, romiger , schuimiger of op een andere manier anders zijn. Zoals gezegd switch ik nauwelijks, nu voor het eerst wil ik DVH [als een van de goedkoopste zepen] eens vergelijken met, wat ik vind, een dure zeep, die van Tabac.Ik realiseer me uiteraard wel dat zelfs Tabac in de categorie goedkoop valt. Ik schrik soms van de prijzen die ik af en toe tegenkom. Nog een maandje en mijn pot DVH is leeg, daarna aan de Tabac als niet-roker :*)
Mocht je ook openstaan voor andere zepen, een echt dure zeep, dan is dit draadje op shavingsociety wel een mooie start om wat inspiratie op te doen:
https://www.shavingsociet...b=comments#comment-225909

Er is daar iemand die iets van 250 zepen in bezit heeft,echt bizar (HansKoning):
https://www.shavingsociet...indComment&comment=221059

Trouwens ik zou weg blijven van de Sandalwood zepen, Sandalwood kan huidirritatie veroorzaken.Tabac is wel okeee volgens mij, maar er is nog zoveel ander moois.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
shadowman12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:02:
[...]

Mocht je ook openstaan voor andere zepen, een echt dure zeep, dan is dit draadje op shavingsociety wel een mooie start om wat inspiratie op te doen:
https://www.shavingsociet...b=comments#comment-225909

Er is daar iemand die iets van 250 zepen in bezit heeft,echt bizar (HansKoning):
https://www.shavingsociet...indComment&comment=221059

Trouwens ik zou weg blijven van de Sandalwood zepen, Sandalwood kan huidirritatie veroorzaken.Tabac is wel okeee volgens mij, maar er is nog zoveel ander moois.
Thanks. I'll keep that in mind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:02:
[...]

Ik heb ook een Sandalwood zeep van Edwin Jagger en ik deel je mening niet.
Lekkere zeep en ik krijg er nul irritatie door.
Dat is gewoon voor iedereen anders.
Dat maakt het aanraden van spullen lastig, voor iedereen is het anders.
Uiteindelijk moet je het proberen en kan je dan pas zeggen of het iets voor je is of niet.
En dan kan het wel eens voorkomen dat je iets hebt gekocht wat je niet bevalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56157699_2160403157387825_7453739322131349504_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=ee9179f8954728f2248ae698d419297b&oe=5D058981

Blijft een onderschatte zeep/ASB combo!

De geur van dit setje 😍

En ja, dat is de OG #01 Shaving Society scheerkwast van Rod Neep!

Foutloze beurt zo met de Feather, lekker glad! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
In navolging hierop (voor diegenen die überhaupt geïnteresseerd waren :P ) heb ik de Edwin Jagger Barley Double Edge Safety Razor (EJDE89BA11BL) aangeschaft en een paar nieuwe zeepjes, pre-shave balsems en after-shave balsems! Kijk nu al weer uit naar de eerste nieuwe scheerbeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb ook een Sandalwood zeep van Edwin Jagger en ik deel je mening niet.
Lekkere zeep en ik krijg er nul irritatie door.
Dat is gewoon voor iedereen anders.
Dat maakt het aanraden van spullen lastig, voor iedereen is het anders.
Uiteindelijk moet je het proberen en kan je dan pas zeggen of het iets voor je is of niet.
En dan kan het wel eens voorkomen dat je iets hebt gekocht wat je niet bevalt.
En dan komt shavedash.com om de hoek kijken waar je VEEL samples kan proberen ;)
Lampuhkap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:53:
[Afbeelding]

Blijft een onderschatte zeep/ASB combo!

De geur van dit setje 😍

En ja, dat is de OG #01 Shaving Society scheerkwast van Rod Neep!

Foutloze beurt zo met de Feather, lekker glad! :D
Ik heb die Feather shavette ook en vind het best lastig, vooral kin,nek,onder de neus.

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 27-03-2019 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:21:
[...]

En dan komt shavedash.com om de hoek kijken waar je VEEL samples kan proberen ;)

[...]

Ik heb die Feather shavette ook en vind het best lastig, vooral kin,nek,onder de neus.
Het is allemaal muscle memory. Veel oefening baart kunst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 21:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Met een Shavette heb ik me nooit lekker kunnen scheren. Te veel flex naar mijn zin. Met een open mes van 5/8 tot 8/8 en tot een Kamisori toe nooit geen problemen.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:21:
[...]

Het is allemaal muscle memory. Veel oefening baart kunst :D
Ja true, ik zag net trouwens je YouTube kanaal, alle video's zijn 2 jaar oud, ga je weer is nieuwe video's maken @Lampuhkap ?

Zat net deze video je te kijken:
YouTube: Merry Christmas! And sjeezz.....these blades are SHARP!

Maar jij hebt zo te zien een baardje op je kin, dat scheer je dus niet mee, en dat vind ik het lastigst,zoveel verschillende hoeken en verschillende haar groeirichtingen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 27-03-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:30:
[...]

Ja true, ik zag net trouwens je YouTube kanaal, alle video's zijn 2 jaar oud, ga je weer is nieuwe video's maken @Lampuhkap ?

Zat net deze video je te kijken:
YouTube: Merry Christmas! And sjeezz.....these blades are SHARP!

Maar jij hebt zo te zien een baardje op je kin, dat scheer je dus niet mee, en dat vind ik het lastigst,zoveel verschillende hoeken en verschillende haar groeirichtingen ;)
Als er interesse in is, wil ik best het kanaal weer eens wat oppakken.

Die goatee zit er om mijn speknek een beetje te verbergen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik heb daar even een tijd over moeten nadenken, en mijn collectie krabbers tegen het licht houden, je kunt zoveel kanten op, het hangt ook erg af van wat je zoekt in een krabber, en hoeveel geduld je hebt met ermee leren omgaan.
Fatip heeft een hele reeks zeer betaalbare krabbers, al moet je de open kam versies wel leren beheersen, ik heb wat bloeddruppels gelaten voor ik het onder de knie had ;-)
Wil je in het verstelbare segment verder, dan heeft Merkur de Futur (waarvan de Qshave een kloon is) en de Progress, de laatste is er overigens ook met een mooie bronzen knop ipv dat plastic frummeltje, en heet dan de Digress https://www.thegentlemans...fety-razor-brass-retrofit, een stuk duurder, maar tjonge wat ziet die er beter uit!
Dan heeft Mühle een hele reeks krabbers, van mild tot agressief, met gesloten en open kam, die zitten qua prijs onder de Progress en zeker de Digress.
Je kunt ook de Vintage route gaan, er zijn zeer interessante antieke krabbers te vinden met het nodige speurwerk (marktplaats, ebay)
Nog een stap hoger is Above The Tie met een reeks Aluminium krabbers die liggen rond de 100 Euro, en natuurlijk de RVS uitvoeringen, maar die zijn een forse klasse duurder.
Naar boven toe is de sky the limit, Timeless, Wolfman, Charcoal, Raw Shaving en vele anderen, sommige niet meer geproduceerde krabbers gaan in dat segment voor 1500$ van de hand 8)7
Twee bijzondere vermeldingen:
1 - RazoRock Game Changer 0.84-P, een, naar het schijnt, krabber met prestaties van de hele dure jongens voor een alleszins redelijke prijs (Tip, je kunt hem ook in Engeland krijgen, dan heb je geen import heffing van de douane, maar is uiteindelijk dan net zo duur als via de states met invoerheffing)
2 - PAA Alpha Ecliptic (in bakelite) een recreatie van een antieke krabber, die heel erg fijn schijnt te scheren, en voor een heel schappelijk bedrag, ziet er daarnaast ook nog eens heel wild uit ;-)
https://soulobjects.de/co...lpha-ecliptic-slant-razor is een Europese bron, maar er zijn misschien ook wel Nederlandse winkels die dit voeren.

Phew, een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in je zoektocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RoosW schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:09:
[...]

Ik heb daar even een tijd over moeten nadenken, en mijn collectie krabbers tegen het licht houden, je kunt zoveel kanten op, het hangt ook erg af van wat je zoekt in een krabber, en hoeveel geduld je hebt met ermee leren omgaan.
Fatip heeft een hele reeks zeer betaalbare krabbers, al moet je de open kam versies wel leren beheersen, ik heb wat bloeddruppels gelaten voor ik het onder de knie had ;-)
Wil je in het verstelbare segment verder, dan heeft Merkur de Futur (waarvan de Qshave een kloon is) en de Progress, de laatste is er overigens ook met een mooie bronzen knop ipv dat plastic frummeltje, en heet dan de Digress https://www.thegentlemans...fety-razor-brass-retrofit, een stuk duurder, maar tjonge wat ziet die er beter uit!
Dan heeft Mühle een hele reeks krabbers, van mild tot agressief, met gesloten en open kam, die zitten qua prijs onder de Progress en zeker de Digress.
Je kunt ook de Vintage route gaan, er zijn zeer interessante antieke krabbers te vinden met het nodige speurwerk (marktplaats, ebay)
Nog een stap hoger is Above The Tie met een reeks Aluminium krabbers die liggen rond de 100 Euro, en natuurlijk de RVS uitvoeringen, maar die zijn een forse klasse duurder.
Naar boven toe is de sky the limit, Timeless, Wolfman, Charcoal, Raw Shaving en vele anderen, sommige niet meer geproduceerde krabbers gaan in dat segment voor 1500$ van de hand 8)7
Twee bijzondere vermeldingen:
1 - RazoRock Game Changer 0.84-P, een, naar het schijnt, krabber met prestaties van de hele dure jongens voor een alleszins redelijke prijs (Tip, je kunt hem ook in Engeland krijgen, dan heb je geen import heffing van de douane, maar is uiteindelijk dan net zo duur als via de states met invoerheffing)
2 - PAA Alpha Ecliptic (in bakelite) een recreatie van een antieke krabber, die heel erg fijn schijnt te scheren, en voor een heel schappelijk bedrag, ziet er daarnaast ook nog eens heel wild uit ;-)
https://soulobjects.de/co...lpha-ecliptic-slant-razor is een Europese bron, maar er zijn misschien ook wel Nederlandse winkels die dit voeren.

Phew, een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in je zoektocht!
Thanks, inmiddels voor de (redelijke veilige keuze) Edwin Jagger DE89L gegaan, maar ik hou je post zeker in de gaten mocht de hobby uit de handen gaan lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Ik heb sinds twee weken een OneBlade.

Super fijn apparaatje. _/-\o_ Het wordt nooit super glad, maar daar staat tegenover dat ik nog geen enkele irritatie heb op m'n huid. Echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 613510 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:31:

Super fijn apparaatje. _/-\o_ Het wordt nooit super glad, maar daar staat tegenover dat ik nog geen enkele irritatie heb op m'n huid. Echt een verademing.
Ik scheer me klassiek al jaren met een safety razor of shavette en goede scheercreme en het is vaak heel erg glad en geen irritatie en ik heb echt een hele gevoelige en droge huid.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 28-03-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Het is weer feest bij de Chinees. Dus voor degenen die nog de Merkur Futur kloon wouden aanschaffen, hij is in de aanbieding voor €7,69.

Ik zelf nog een beetje rond te kijken voor een nieuwe razor. Ben onder andere deze tegen gekomen:
  • Haward D667 (schijnt een kloon te zijn van Muhle R89)
  • Yintal YT-L001 (ook weer een kloon van een of ander modelletje waar ik de naam van vergeten ben)
  • Qshave RD263 (Schijnt vrij agressief te zijn, identiek aan Maggard V3A)
  • Yintal YT-W03S (Volgens mij precies hetzelfde als bovenstaande Qshave)
Iemand ervaring met deze modellen/merken? Of nog andere aanraders die te vinden zijn op AliExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Tigerblood schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:05:
Het is weer feest bij de Chinees. Dus voor degenen die nog de Merkur Futur kloon wouden aanschaffen, hij is in de aanbieding voor €7,69.

Ik zelf nog een beetje rond te kijken voor een nieuwe razor. Ben onder andere deze tegen gekomen:
  • Yintal YT-L001 (ook weer een kloon van een of ander modelletje waar ik de naam van vergeten ben)
Iemand ervaring met deze modellen/merken? Of nog andere aanraders die te vinden zijn op AliExpress?
Ik heb er een aantal, geen enkele beviel mij, veel voorkomend probleem bij de niet QShave futur klonen, onnauwkeurig gemaakt waardoor het mesje niet goed vast zit in de kop.
Je kunt wel bedenken wat dat met je huid doet, ook speelt de afwerking bij wat van de andere een rol, ik heb hier Yintal YT liggen en die heeft dus speling in het mesje is elke keer weer gemier om het mes goed recht in de kop te krijgen, dan liever wat meer besteed vind ik :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Yep, de grootste reden dat ik van de Qshave op zoek ging naar een ander was ook (in mijn geval) de scheefheid van de kop t.o.v. de basis, waardoor de 'gap' aan de ene kant groter was dan aan de andere kant; je snapt, dat scheert niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Tigerblood schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:05:

Over de Muhle R89 heb goede verhalen gelezen op reddit, mensen posten daar net als op shavingsociety.com hun scheerbeurt van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

shadowman12 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:01:
[...]

Over de Muhle R89 heb goede verhalen gelezen op reddit, mensen posten daar net als op shavingsociety.com hun scheerbeurt van de dag.
Mja, het origineel kost maar een paar tientjes en is goed. Ik zou daar niet zo snel een Chinese kloon van kopen maar gewoon het origineel of de Edwin Jagger variant (die Futur kloon heb ik zelf ook daarentegen ;) )

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Kwam net dit boekje tegen over klassiek scheren:
Shaving Made Easy

Staan veel goede tips in ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Turdie op 28-03-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Thanks, inmiddels voor de (redelijke veilige keuze) Edwin Jagger DE89L gegaan, maar ik hou je post zeker in de gaten mocht de hobby uit de handen gaan lopen :P
En wow!!! Wát een verschil met de Qshave Futur-kloon. Continue het idee gehad dat, wat ik ook deed, ik mezelf nooit zou kunnen snijden. Ge-wel-dig!

Proraso pre-shave eucalyptus/menthol
Proraso Sandalwood cream
Vergulde hand varkenskwast (<---- de volgende op de lijst om te vervangen)
Edwin Jagger DE89L
Proraso aftershave eucalyptus/menthol

10/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Smultie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:51:
[...]

En wow!!! Wát een verschil met de Qshave Futur-kloon. Continue het idee gehad dat, wat ik ook deed, ik mezelf nooit zou kunnen snijden. Ge-wel-dig!

Proraso pre-shave eucalyptus/menthol
Proraso Sandalwood cream
Vergulde hand varkenskwast (<---- de volgende op de lijst om te vervangen)
Edwin Jagger DE89L
Proraso aftershave eucalyptus/menthol

10/10
Op Aliexpress kun je van DScosmetics een fantastische synthetische scheerborstel kopen, doe er dan meteen zo een houten opschuim kommetje bij, scheelt een berg, kost een beetje:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d2KzDLh

https://nl.aliexpress.com...1f01c&transAbTest=ae803_5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Op Aliexpress kun je van DScosmetics een fantastische synthetische scheerborstel kopen, doe er dan meteen zo een houten opschuim kommetje bij, scheelt een berg, kost een beetje:

Goede tip,ik zoek ook nog een goed syntheet :). Heb net een scheerkom bij M Keramiek besteld trouwens ;), deze diameter is te klein voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 30-03-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RoosW schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Thanks voor de tip weer! Zit met een schuin oog te kijken naar de RazoRock Plissoft Synthetic. Prima geprijsd, maar erg hoge verzendkosten.
edit:
Eeeennnnn, al gekocht. Zag dat ik nog een tegoedbon op Amazon had, en kon 'm niet laten liggen :)

Die kom ziet er erg klein uit imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 30-03-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Smultie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:33:
[...]

Thanks voor de tip weer! Zit met een schuin oog te kijken naar de RazoRock Plissoft Synthetic. Prima geprijsd, maar erg hoge verzendkosten.
edit:
Eeeennnnn, al gekocht. Zag dat ik nog een tegoedbon op Amazon had, en kon 'm niet laten liggen :)

Ik heb een RazoRock Plissoft Synthetic met Bruce handvat. Vindt het een erg fijne borstel.
Heb ook twee Yaqi synthetische borstels (van Ali) en. Dat zijn ook prettige borstels en niet duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
koesie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Ik heb een RazoRock Plissoft Synthetic met Bruce handvat. Vindt het een erg fijne borstel.
Heb ook twee Yaqi synthetische borstels (van Ali) en. Dat zijn ook prettige borstels en niet duur.
Ik heb de 'gewone' handle besteld. Ga het meemaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Ik had vanochtend wat hele kleine scheerwondjes en wat naast aluin ook goed werkt is een heel simpel iets als vaseline

Edit:
Kwam trouwens een intressant plaatje tegen hoe een safety razor een haar afsnijdt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zs2sp9G.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 31-03-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Anoniem: 613510 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:31:

Voor mij ook een groot succes wat betreft scheergemak en resultaat. Maar financieel minder. Na 1 keer scheren is het mesje al veel minder scherp en na 5 keer scheren onbruikbaar bot. Dat mesje kost me dus €2,50 per scheerbeurt. Daarom nu maar eens een safety razor aan het proberen en dat werkt ook best prima, maar kost een stuk meer tijd per scheerbeurt.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
-DarkShadow- schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Voor mij ook een groot succes wat betreft scheergemak en resultaat. Maar financieel minder. Na 1 keer scheren is het mesje al veel minder scherp en na 5 keer scheren onbruikbaar bot. Dat mesje kost me dus €2,50 per scheerbeurt. Daarom nu maar eens een safety razor aan het proberen en dat werkt ook best prima, maar kost een stuk meer tijd per scheerbeurt.
Wow, ik heb 100 DE mesjes uit Rusland waar ik 10 euro voor heb betaalt (via ebay), en scheert goed, dus 0,1cent per scheerbeurt.
Wat een afzetterij die Oneblade.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 31-03-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Smultie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:33:
[...]

edit:

Dat is ie ook, maar voor dat geld prima om te proberen of het wat voor je is, bij succes kun je kijken voor een mooiere grotere kom, dat mag dan ook wat meer kosten toch?
Ik heb nu een berg (vind ik, op het scheerforum tel ik echt niet mee) krabbers, een stapel zepen en samples (en jawel ook nog onderweg) en een aantal geweldige borstels (synthetisch, varken en das), tijd om eens te gaan kijken voor een goede scheerkom.
Daar komt bij dat mijn echtgenote zich begint te ergeren aan de continue instroom van nog meer scheerproducten, dus een pauze inlassen kan geen kwaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:41:
[...]

Dat is ie ook, maar voor dat geld prima om te proberen of het wat voor je is, bij succes kun je kijken voor een mooiere grotere kom, dat mag dan ook wat meer kosten toch?
Ik heb nu een berg (vind ik, op het scheerforum tel ik echt niet mee) krabbers, een stapel zepen en samples (en jawel ook nog onderweg) en een aantal geweldige borstels (synthetisch, varken en das), tijd om eens te gaan kijken voor een goede scheerkom.
Daar komt bij dat mijn echtgenote zich begint te ergeren aan de continue instroom van nog meer scheerproducten, dus een pauze inlassen kan geen kwaad :9
Heb je die scheerkom van m keramiek als is overwogen, heb een pas een beetje besteld met de grootste diameter,lekker veel ruimte. Eigenlijk heb ik deze besteld bij Michel, maar dan 14cm
https://www.hetscheerhuys...erkom-keramiek-black-blue

Ik heb nu zelf al een scheerkom van hout, voordeel is dat als ie valt dat het niet erg is
https://www.scheersalon.nl/opschuimbakje-hout.html

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 01-04-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:17:
[...]

Heb je die scheerkom van m keramiek als is overwogen, heb een pas een beetje besteld met de grootste diameter,lekker veel ruimte. Eigenlijk heb ik deze besteld bij Michel, maar dan 14cm

Ik heb nu zelf al een scheerkom van hout, voordeel is dat als ie valt dat het niet erg is
https://www.scheersalon.nl/opschuimbakje-hout.html
Keramiek, hmm, ik heb (beginnende) Parkinson, waardoor ik in combinatie met artrose nog wel eens wat uit mijn handen laat vallen. Ben al een paar keer in de verleiding geweest, maar gezond verstand heeft me er van af doen zien. Is 14cm ook niet wat krap? Ik heb nu 11cm dan lijkt 3cm extra niet veel..??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:11:
[...]

Keramiek, hmm, ik heb (beginnende) Parkinson, waardoor ik in combinatie met artrose nog wel eens wat uit mijn handen laat vallen. Ben al een paar keer in de verleiding geweest, maar gezond verstand heeft me er van af doen zien. Is 14cm ook niet wat krap? Ik heb nu 11cm dan lijkt 3cm extra niet veel..??
Die van goodfellas is 12cm en ik vindt die ruim genoeg, maar dat zal per persoon verschillen. Als ik het zo hoor is die van goodfellas van hout dan ideaal voor je. Bij m-keramiek is 14cm de maximale diameter, groter kan niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 04-04-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
14 lijkt me ook prima, da's bijna de volle lengte van een 6" telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik moet ook maar een andere scheerkom halen want die ik nu heb is eigenlijk 3x niets.
Was er 1 van QShave, deze om precies te zijn, maar dat ding is spiegelglad met als gevolg dat ik iig niet fatsoenlijk kan opschuimen.

Verder heb ik de afgelopen periode ook 4 verschillende mesjes geprobeerd en eigenlijk is toch de winnaar voor mij: Rapira Platinum Lux

Eigenlijk was dat ook wel in de lijn van verwachting want het verschil is best groot vergeleken met de andere mesjes. Ik heb dus een Futur kloon gekocht en daar zaten 5 QShave Titanium Blade mesjes bij en deze deden het eigenlijk best prima. Ik kon me er zeker twee keer mee scheren en dat is dan elke scheerbeurt met 2 passes op stand 4 en 2. Trok niet, scheerde lekker soepel over de huid en ik zou zo een voorraadje er van gekocht hebben.
Ik vind dat ik best een stevige baardgroei heb en vond het resultaat van deze mesjes eigenlijk niet tegen vallen, een derde keer scheren was to much, beetje trekkerig gevoel.

Vrijwel meteen nadat ik al mijn spullen binnen gekregen had had ik de volgende mesjes besteld:
Super Tian Li Blue Blades, maatje van me had deze ook besteld en naïef dat ik was dacht ik wat kan er mis mee gaan?
Waarschuwing: KOOP ZE NIET!
Wat een gedrocht van een mesjes zijn dat zeg! Het lijkt wel of deze je huid afpelt of de haartjes er 1 voor 1 uit wil trekken. Ik heb er mss 4 halen mee gedaan en eruit gehaald. Als iemand ze wil, ik heb er nog 45 voor je maar eigenlijk zou ik het niemand aan moeten doen en ze gewoon weg moeten gooien.

Toen ben ik met Derby Extra begonnen. Man man man, ik heb het al eerder hier in topic voor bij zien komen en is eigenlijk wel de juiste omschrijving: "Alsof je met een half bot mes begint" Het leek een beetje op Tian Li's maar dan minder agressief. Trok heel erg aan mijn huid en het leek eerder alsof je een marteling onderging dan dat je plezier in het scheren had.

En toen de Rapira Platinum Lux en jemig wat een genot was dat zeg. Deze mesjes gingen als een warm mes door boter, geen centje pijn. Ik kon er met gemak 3~4x mee scheren (2 passes). Tussen de bedrijven door doe ik nog wel eens elektrisch scheren en heeft mijn krabber ik denk een dag of 4~5 ongebruikt in kastje gehangen maar zelfs toen deed deze het nog prima.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 03-04-2019 17:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
schumi2004 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:30:
Ik moet ook maar een andere scheerkom halen want die ik nu heb is eigenlijk 3x niets.
Was er 1 van QShave, deze om precies te zijn, maar dat ding is spiegelglad met als gevolg dat ik iig niet fatsoenlijk kan opschuimen.

Verder heb ik de afgelopen periode ook 4 verschillende mesjes geprobeerd en eigenlijk is toch de winnaar voor mij: Rapira Platinum Lux Double

Eigenlijk was dat ook wel in de lijn van verwachting want het verschil is best groot vergeleken met de andere mesjes. Ik heb dus een Futur kloon gekocht en daar zaten 5 QShave Titanium Blade mesjes bij en deze deden het eigenlijk best prima. Ik kon me er zeker twee keer mee scheren en dat is dan elke scheerbeurt met 2 passes op stand 4 en 2. Trok niet, scheerde lekker soepel over de huid en ik zou zo een voorraadje er van gekocht hebben.
Ik vind dat ik best een stevige baardgroei heb en vond het resultaat van deze mesjes eigenlijk niet tegen vallen, een derde keer scheren was to much, beetje trekkerig gevoel.

Vrijwel meteen nadat ik al mijn spullen binnen gekregen had had ik de volgende mesjes besteld:
Super Tian Li Blue Blades, maatje van me had deze ook besteld en naïef dat ik was dacht ik wat kan er mis mee gaan?
Waarschuwing: KOOP ZE NIET!
Wat een gedrocht van een mesjes zijn dat zeg! Het lijkt wel of deze je huid afpelt of de haartjes er 1 voor 1 uit wil trekken. Ik heb er mss 4 halen mee gedaan en eruit gehaald. Als iemand ze wil, ik heb er nog 45 voor je maar eigenlijk zou ik het niemand aan moeten doen en ze gewoon weg moeten gooien.

Toen ben ik met Derby Extra begonnen. Man man man, ik heb het al eerder hier in topic voor bij zien komen en is eigenlijk wel de juiste omschrijving: "Alsof je met een half bot mes begint" Het leek een beetje op Tian Li's maar dan minder agressief. Trok heel erg aan mijn huid en het leek eerder alsof je een marteling onderging dan dat je plezier in het scheren had.

En toen de Rapira Platinum Lux Double en jemig wat een genot was dat zeg. Deze mesjes gingen als een warm mes door boter, geen centje pijn. Ik kon er met gemak 3~4x mee scheren (2 passes). Tussen de bedrijven door doe ik nog wel eens elektrisch scheren en heeft mijn krabber ik denk een dag of 4~5 ongebruikt in kastje gehangen maar zelfs toen deed deze het nog prima.
Ik heb sinds een weekje de Voskhod mesjes, die zijn ook erg fijn, zelfde fabrikant. Super Tan Li zijn volgens refinedshave ook de minst scherpe mesjes die je kunt krijgen.

Hier kun je 50 Rapira Platinum Lux Double voor $7.5 krijgen, zelfde vendor als ik waar ik de 100 Voskhod heb besteld:
https://www.ebay.com/itm/...RAZOR-BLADES/201228667216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Thanks voor het linkje.
Misschien dat ik Voskhod nog probeer maar waarschijnlijk niet, voor nu heb ik 100 Rapira's voor iets meer dan een tientje van Ebay dus kan nog even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
schumi2004 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:46:
Thanks voor het linkje.
Misschien dat ik Voskhod nog probeer maar waarschijnlijk niet, voor nu heb ik 100 Rapira's voor iets meer dan een tientje van Ebay dus kan nog even vooruit.
Ik kan je een doosje sturen om te proberen ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://www.shavingsociety.com/uploads/monthly_2019_04/image.thumb.png.9caf66655bfa36a27bf14a30e788c0cf.png

Oh, wat heb ik dit geurtje gemist! Ik heb m echt al MAANDEN niet meer aangeraakt omdat er zoveel anderen ook nog aandacht wilden :P

Maar ik ben weer terug bij mjin TFSjes de aankomende weken! ❤️ Mooi spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Je klinkt er zo enthousiast over dat ik hem ook wel wil proberen :P
Ik kom alleen uit bij https://www.barbieredifigaro.nl klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:42
schumi2004 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:30:

En toen de Rapira Platinum Lux Double en jemig wat een genot was dat zeg. Deze mesjes gingen als een warm mes door boter, geen centje pijn. Ik kon er met gemak 3~4x mee scheren (2 passes). Tussen de bedrijven door doe ik nog wel eens elektrisch scheren en heeft mijn krabber ik denk een dag of 4~5 ongebruikt in kastje gehangen maar zelfs toen deed deze het nog prima.
Ook ik heb nog 98 Derby's liggen. Ik snap ook echt niet waarom er op veel scheer sites staan dat dit instap mesjes zijn. Het zijn gewoon fking botte harken, niemand gaat daar vrolijk van worden. :+

Verder zijn het de Rapira Platinum Lux, zonder Double, die Double is van het woordje Double edge wat in de eBay titel staat. :P

Hier ook 100 stuks Platinum lux van eBay. Heerlijke mesjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
schumi2004 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:32:
Ja klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:48:
[Afbeelding]

Oh, wat heb ik dit geurtje gemist! Ik heb m echt al MAANDEN niet meer aangeraakt omdat er zoveel anderen ook nog aandacht wilden :P

Maar ik ben weer terug bij mjin TFSjes de aankomende weken! ❤️ Mooi spul!
Ben ook van plan binnenkort wat TFS zepen te gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
schumi2004 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:32:
Jup! Daar haal ik overigens 95% van mijn spullen vandaan. Fijne shop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Dacuuu schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:39:
[...]

Ook ik heb nog 98 Derby's liggen. Ik snap ook echt niet waarom er op veel scheer sites staan dat dit instap mesjes zijn. Het zijn gewoon fking botte harken, niemand gaat daar vrolijk van worden. :+
De Derby Extra zijn echt verschrikkelijk inderdaad. Ik heb een tijd geleden uit nieuwsgierigheid 100 stuks Derby Premium besteld voor 9 euro op Amazon. Topmesjes. Erg smooth en gaan lang mee. Lijken op geen enkele manier op de belabberde Derby Extra. Ze zijn niet de allerscherpste mesjes, maar hebben hebben wel een goede balans qua comfortabele scheerbeurt en goed resultaat. Wel nog steeds een top 3 mesje samen met Rapira Platinum Lux en Lord Classic.

Nu las ik laatst op Badger & Blade over de Derby USTA. Er was enige verwarring over of dit nu een gloednieuw type mesje was van Derby of een repackaged variant van de Premium. Gebruikers die ze beide hebben getest geven aan dat het een ander mesje is dat vrij dun en scherp is. Ben opzich wel nieuwsgierig naar dit mesje maar om er nu meteen weer 100 te halen, ik kom nu al amper door het testen van de verschillende soorten mesjes die ik heb liggen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 03-04-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:00
Ik heb geen problemen met Derby extra mesjes, mischien is het een combinatie van krabber en type baardgroei. Kan er 6 tot 10 beuren mee scheren, fijne mesjes.

Scheer ook vaak met Shark mesjes, deze doen het voor mij net een tikkeltje beter.

Ik heb juist zeer slechte ervaringen met Feather mesjes, zo zie je dat ervaringen bij iedereen behoorlijk verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ervaringen verschillen inderdaad, maar sommige dingen zie je best vaak terug komen. Bijvoorbeeld dat als je techniek goed is feather fijn werkt en dat weinigen uiteindelijk echt enthousiast worden van Derby als ze meer geprobeerd hebben. :P

Hoe is de fittie zeep vs crème tegenwoordig eigenlijk? Wat zijn jullie voorkeuren op dit moment? O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 03-04-2019 19:59 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Gonadan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:58:
Ervaringen verschillen inderdaad, maar sommige dingen zie je best vaak terug komen. Bijvoorbeeld dat als je techniek goed is feather fijn werkt en dat weinigen uiteindelijk echt enthousiast worden van Derby als ze meer geprobeerd hebben. :P

Hoe is de fittie zeep vs crème tegenwoordig eigenlijk? Wat zijn jullie voorkeuren op dit moment? O-)
Ik heb die fittie tussen soap en creme niet meegekregen, ook niet op reddit.

Ik heb de volgende voorkeuren (willekeurige volgorde)
Taylor of Old Bond Street Jermyn Street creme (lekkere oude britse geur)
  • Stirling Eucualyptus - Mint (zeep)
  • Proraso Rood (creme)
  • DR Harris Windsor
  • haslinger schafmilch
  • hasinger honey
  • DR Harris Windsor
  • Stirling Margaritas in the Artic
  • Stirling Electric Sheep
  • Saponificio Varesino Dolomiti
  • Castle en Forbes Lime
  • Chiseled Face Sherlock
  • Declaration Grooming Icarus (niet meer te krijgen volgens mij)
Een aantal hiervan moet ik nog een dezer nog samples van binnen krijgen, maar heb er heel goede verhalen en gezien op Youtube.

Op shaving society in het zepen/cremes onderdeel kun je ook veel inspiratie opdoen, daar is iemand die heeft zelfs 300 zepen/cremes in bezit. En op shavedash kun je samples bestellen voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

shadowman12 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:49:
Ik heb die fittie tussen soap en creme niet meegekregen, ook niet op reddit.
Is een klassieker, sommigen hebben stevige voorkeur. Crème kan lekker snel zijn maar je kunt ook je bakkes vol purecrème smeren als je te weinig water pakt een dan glijdt het voor geen meter. Zeep is iets meer werk maar wel heel erg lekker als je goed opschuimt.
Ik heb de volgende voorkeuren (willekeurige volgorde)
Taylor of Old Bond Street Jermyn Street creme (lekkere oude britse geur)
  • Stirling Eucualyptus - Mint (zeep)
  • Proraso Rood (creme)
  • DR Harris Windsor
  • haslinger schafmilch
  • hasinger honey
  • DR Harris Windsor
  • Stirling Margaritas in the Artic
  • Stirling Electric Sheep
  • Saponificio Varesino Dolomiti
  • Castle en Forbes Lime
  • Chiseled Face Sherlock
  • Declaration Grooming Icarus (niet meer te krijgen volgens mij)
Een aantal hiervan moet ik nog een dezer nog samples van binnen krijgen, maar heb er heel goede verhalen en gezien op Youtube.

Op shaving society in het zepen/cremes onderdeel kun je ook veel inspiratie opdoen, daar is iemand die heeft zelfs 300 zepen/cremes in bezit. En op shavedash kun je samples bestellen voor een paar euro.
Heb zelf ToOBS Sandelwood (zo het hij toch?) in zeep, ooit ook crème gehad. Laatst Tabac weggegooid, werd ranzig. Proraso groen crème voor als ik fris wil. En vergulde hand zeep voor op vakantie omdat het zo'n handig plastic bakje is. :P

Je zou eigenlijk een geurenkaart of zoiets moeten hebben. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Gonadan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:58:
[...]

Is een klassieker, sommigen hebben stevige voorkeur. Crème kan lekker snel zijn maar je kunt ook je bakkes vol purecrème smeren als je te weinig water pakt een dan glijdt het voor geen meter. Zeep is iets meer werk maar wel heel erg lekker als je goed opschuimt.

[...]

Heb zelf ToOBS Sandelwood (zo het hij toch?) in zeep, ooit ook crème gehad. Laatst Tabac weggegooid, werd ranzig. Proraso groen crème voor als ik fris wil. En vergulde hand zeep voor op vakantie omdat het zo'n handig plastic bakje is. :P

Je zou eigenlijk een geurenkaart of zoiets moeten hebben. :+
Je trythatsoap.com waar heel veel zepen op staan en een korte review,erg handig. Je kunt ook op scents klikken en dan de geur die je wil hebben en dan krijg je de zepen die erbij horen.

Ik vind creme fijn, ik vindt zeep ook fijn. De TOBS Sandalwood vind ik echt niks,ik heb hem ook, te zeepachtige geur en de Sandalwood is te sterk wat mij betreft.

Derby is zwaar klote, een keer geprobeerd nooit meer. Op refinedshave is er scherpte test gedaan van een aantal DE mesjes, altijd wel als je een mesje wil kiezen omdat even door te lezen.

Ik had een tijdje geleden mijn prep hier neergezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 04-04-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja daarom vind ik hem juist zo lekker. Echt inzepen en dan met de badjas op de bank, minder geschikt voor de ochtend inderdaad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Gonadan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:03:
Ja daarom vind ik hem juist zo lekker. Echt inzepen en dan met de badjas op de bank, minder geschikt voor de ochtend inderdaad. :P
Interesse om hem van mij over te kopen? :), maar 2/3 keer opgeschuimd denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 03-04-2019 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Gonadan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:58:

Zeep natuurlijk. Creme is voor Noobs 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
shadowman12 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:17:
[...]

Ik lijk daar geen afmeting te kunnen kiezen of zit ik verkeerd voor mijn bestelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudenswans
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-03 14:48
Standeman schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:44:
Misschien heeft iemand hier een idee. Sinds een tijdje laat ik mijn baard incl snor staan. Probleem is alleen dat ik ook rook waardoor mijn snor verkleurd. Heeft iemand enig idee hoe je dit weer een beetje terug kan draaien?

Ja, stoppen met roken. Die had ik zelf ook wel bedacht, maar gaat op korte termijn niet gebeuren :P
Wat kan helpen hier is wat lichtere peukies opsteken, dan verkleurt het wat minder.
Ook een goeie tip is om je baard eens per week met cremespoeling te wassen. Dit houdt de baard fris en vooral zacht. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
schumi2004 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:00:
[...]

Ik lijk daar geen afmeting te kunnen kiezen of zit ik verkeerd voor mijn bestelling ?
Beetje naar beneden scrollen en dan zie je dit staan (onder beschrijving):
Kleisoort: Chamotte 0 tot 0.2
Aantal bakken: 2
Glazuur: Black Blue
Diameter: 12cm
Hoogte: 6cm

Je kunt zelf ook registreren op www.shavingsociety.com en dan Michel (M keramiek) een PM sturen, dan kun je een op maat gemaakte bestellen bij hem.
Pagina: 1 ... 17 ... 78 Laatste