Je moet iets aan je rekenen doen...shadowman12 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:40:
[...]
Nog een laatste tip, op YouTube staan heel veel filmpjes voor een optimale scheerbeurt, ik heb daar een tijdje geleden ook een post overgemaakt. Als je zoekt op YouTube op safety razor, dan vind je ze. Want het vereist een andere techniek dan een gillette cardrige mesje wat je bijvoorbeeld bij de etos of kruidvat haalt, of een scheer apparaat. Maar uiteindelijk zijn de mesjes een stuk goedkoper want ik koop bijvoorbeeld 200 mesjes voor 40 euro, dat is ongeveer 0.2 eurocent per mesje. Maar met een mesjes doe ik zelf 2 scheerbeurt en.
Ik gebruik als scheerkwast een spotgoedkope varkenshaar scheerkwast, werkt perfect. Om het zeep op te kloppen heb ik een oude cappuccino mok (laag breed model met zelfs een handig oortje eraan!). Het hoeft allemaal niet duur te zijn om een heerlijke scheerbeurt uit te voeren. Ik heb ook geen last van slechte Derby mesjes, prima milde mesjes, dat is natuurlijk erg persoonlijk wat voor type baardgroei en huid je hebt.schumi2004 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:32:
Thanks voor de info iedereen, genoeg informatie en tips en tricks om even mee verder te komen.
Ik wordt er alleen maar meer enthousiast over en ik ben er bang voor mijn portemonnee wat minder
Ik gebruik een spotgoedkope Chinese Synthetische kwast, je kunt het ook met kwasten net zo gek maken als je wilt, op het scheer forum waar ik op zit plaatsen veel mensen hun dagelijkse scheerbeurt en wat ze er voor gebruikt hebben, en als ik weer eens ene product voorbij zie komen dat ik niet ken (zeer regelmatig) google ik dat.
Om je een idee te geven Declaration Grooming was er laatst zo een: https://www.declarationgr...ections/shaving-brushes-1
WTF
Krabbers van honderden euro's, zepen van 60+ euro voor een normale hoeveelheid in een wat chicer kommetje, het kan niet op. Natuurlijk is het bij zepen en Aftershaves en dergelijke natuurlijk ook wat je neus lekker vind, en die kan een duurdere smaak hebben, mijn Aramis is ook bepaald niet goedkoop.
Nu schijnen die krabbers uit het top segment wel heel erg lekker te scheren, maar 400+ euro lekkerder? Bij een borstel kan ik me al helemaal geen voorstelling maken over wat de prijs zo idioot hoog maakt anders als een 'opschep-waarde' helemaal om dat alle borstel knopen tegenwoordig uit dezelfde bron komen, das, varken, paard en syntheet is allemaal China.
Ik heb zelf wel een 'duurder' krabbertje op het oog, maar boven de 150 euro gaat het echt niet worden, en mijn volgende borstel word een Yaqi (chinees) synthetische voor onder de 25 euro.
Om je een idee te geven Declaration Grooming was er laatst zo een: https://www.declarationgr...ections/shaving-brushes-1
WTF
Krabbers van honderden euro's, zepen van 60+ euro voor een normale hoeveelheid in een wat chicer kommetje, het kan niet op. Natuurlijk is het bij zepen en Aftershaves en dergelijke natuurlijk ook wat je neus lekker vind, en die kan een duurdere smaak hebben, mijn Aramis is ook bepaald niet goedkoop.
Nu schijnen die krabbers uit het top segment wel heel erg lekker te scheren, maar 400+ euro lekkerder? Bij een borstel kan ik me al helemaal geen voorstelling maken over wat de prijs zo idioot hoog maakt anders als een 'opschep-waarde' helemaal om dat alle borstel knopen tegenwoordig uit dezelfde bron komen, das, varken, paard en syntheet is allemaal China.
Ik heb zelf wel een 'duurder' krabbertje op het oog, maar boven de 150 euro gaat het echt niet worden, en mijn volgende borstel word een Yaqi (chinees) synthetische voor onder de 25 euro.
Uiteraard geeft lekker geurende en bijzondere zeep een extra toevoeging op de hele scheerbeleving, maar een wereld van verschil maakt het nietschumi2004 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:14:
Hebben jullie bijvoorbeeld meerdere kommen om als het zeep eenmaal schuimt dan in een andere kom zonder die puk zeep verder te gaan?
Een zeep advies welke (niet al te dure) om als beginnende gebruiker mee te starten? Bv van een kruidvat/etos of andere toegankelijke winkel?)
En hoe nemen jullie alles mee als je op vakantie gaat, zijn er speciale etui's om alles in mee te nemen?
Zelf onlangs de Mühle R89 Safety Razor aangeschaft nadat mijn Edwin Jagger kapot was gevallen. (kop afgebroken). Ben erg blij met dit mesje, met name omdat het handvat veel meer grip heeft dan de gladde Jagger die ik hiervoor had.
1,5 jaar geleden eens een grootverpakking online gekocht van ASTRA SUPERIOR PLATINUM .
Deze heeft een scherpte van 4 uit 5. Dus wat minder heftig dan de feather, maar scherp genoeg om het goed en snel glad te krijgen. Zou niet minder scherp willen dan deze.
Wat betreft scheerschuim ben ik uit gemak gewoon weer terug op de standaard scheergel uit de fles van bijvoorbeeld gillette of laatst van het huismerk van de Lidl. Scheelt enorm in de kosten.
Ik geef meer om een lekkere balsem en een luchtje.
Wat betreft de krabber; Ik ga nooit meer terug naar een normaal mesje. Wat een ondingen zijn dat zeg vergeleken met een krabber. Pijnlijk en je moet meerdere keren over hetzelfde stukje heen voor een goed resultaat. Niet te vergeten dat je soms echt moet trekken om er doorheen te komen.
Tip met een krabber; neem wel je tijd! Haastig scheren is een bloederige bende
wijze woorden
Neem inderdaad je tijd, en zet GEEN druk, laat het mesje het werk doen!schumi2004 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:32:
Thanks voor de info iedereen, genoeg informatie en tips en tricks om even mee verder te komen.
Ik wordt er alleen maar meer enthousiast over en ik ben er bang voor mijn portemonnee wat minder
Als ik thuis zeg ik ga mij scheren dan weet mijn gezin dat de badkamer bezet is en dat ze mij niet lastig moeten vallen tot ik klaar ben.
De eerste paar keer vond ik het ook behoorlijk spannend om te doen.
Resultaat was ook niet echt denderend en heb meerdere keren de boel afgemaakt met een mach3 (die ik ondertussen niet meer heb
Maar naarmate je het vaker doet wordt je er ook beter in, dus geef niet gelijk op als het in het begin niet top gaat.
De eerste keer dat ik een echt goede beurt geschoren had was ik verbaasd hoe glad het was.
Ik heb de hele dag vol verbazing aan mijn gezicht zitten voelen

Wat betref alle adviezen die gegeven worden omtrent de spullen, uiteindelijk zal je zelf moeten ondervinden wat je fijn vindt en niet. Wat een ander een lekker zeepje vind kan bij jou braakneigingen veroorzaken. Wat een ander een fijn mesje vindt, geeft bij jou een bloederig resultaat etc. etc.
[ Voor 3% gewijzigd door koesie op 13-02-2019 11:31 ]
Eigenlijk gaat het me al goed af vind ik na een aantal dagen met een krabber scheren.
Vervelendste punten vind ik het gedeelte onder je neus en puntje van kin maar daar zal ik vast niet de enige in zijn en wat je zegt geen druk uitoefenen en op het gemak en dan gaat het prima.
Een bloedbad is het nog niet geworden. * schumi2004 klopt af op stuk hout.
Ik heb nu al zoveel verschillende adviezen en tips voorbij zien komen dat ik mezelf de komende periode wel bezig kan gaan houden met het vinden van wat bij mij past maar tot op heden ligt er een prima basis dus kan wel even vooruit.
Vervelendste punten vind ik het gedeelte onder je neus en puntje van kin maar daar zal ik vast niet de enige in zijn en wat je zegt geen druk uitoefenen en op het gemak en dan gaat het prima.
Ik heb nu al zoveel verschillende adviezen en tips voorbij zien komen dat ik mezelf de komende periode wel bezig kan gaan houden met het vinden van wat bij mij past maar tot op heden ligt er een prima basis dus kan wel even vooruit.
Ik heb o.a. de Qshave Futur, en hoewel een prima krabber, heeft ie één makke, de instelling 'klikt' niet vast, als zodanig kan bij bv schoonmaak het scheermes in stand verzet worden zonder dat je het in de gaten hebt. Dit is mij eenmalig overkomen, de stand was voorbij de uiterste stand geschoven, en ik had dat niet gezien (want, ingesteld dus is toch ok?) Na de eerste twee halen (het duurde even voor de pijn impact had) letterlijk alsof ik een aardapelschilmesje gebruikt had, gewoon hele stukjes opperhuid wieberen, dat was echt een bloedbad :-/ sindsdien check ik voor elke scheerbeurt met dit prettige krabbertje, in welke stand ie staat :-Dschumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:47:
Dat is bij het officiele model van Futur ook zo, echter draait die wel dusdanig zwaar dat het nauwelijks voorkomt.RoosW schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:36:
[...]
Ik heb o.a. de Qshave Futur, en hoewel een prima krabber, heeft ie één makke, de instelling 'klikt' niet vast, als zodanig kan bij bv schoonmaak het scheermes in stand verzet worden zonder dat je het in de gaten hebt. Dit is mij eenmalig overkomen, de stand was voorbij de uiterste stand geschoven, en ik had dat niet gezien (want, ingesteld dus is toch ok?) Na de eerste twee halen (het duurde even voor de pijn impact had) letterlijk alsof ik een aardapelschilmesje gebruikt had, gewoon hele stukjes opperhuid wieberen, dat was echt een bloedbad :-/ sindsdien check ik voor elke scheerbeurt met dit prettige krabbertje, in welke stand ie staat :-D
Btw, ik heb een Merkur Futur "over", helemaal netjes en schoon. Voor mijn huidtype is het niet heel fijn. Mocht iemand die willen hebben hoor ik dat graag in m'n DM
[ Voor 8% gewijzigd door Bob Popcorn op 13-02-2019 13:14 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Toch ook maar de QShave future clone gekocht. Voor €8.22 kan ik 'm niet laten liggen, en instelbaar vind ik wel een leuke gadget. Nat hij komt naast mijn Muhle R89. Ik laat het bij 2 krabbers. Punt.
Ja klopt stukje rond de neus is ook lastig en kin inderdaad ook,merk ik ook.schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:47:
Eigenlijk gaat het me al goed af vind ik na een aantal dagen met een krabber scheren.
Ja, die krabber schoonmaken. onder de kraan houden is geen succes dat wordt een waterballet..shadowman12 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:00:
[...]
Ja ik doe meestal drie passen en tijdens het scheren pak ik bij iedere pass met mijn scheerkwast wat schuim en doet het op mijn gezicht. Als ik klaar ben maak ik mijn opschuimbakje schoon en mijn kom.
En tijdens het scheren gebruik ik mijn kom met water om mijn krabber schoon te maken tussen de passes door.
ik doe het nu in een met heet water gevulde wasbak. is er een andere manier?
Ik ben dus ook net begonnen met DE scheren na alle enthousiaste verhalen hier.
kwast en zeep van het kruidvat en een krabber van wilkinson(?)
Ik ben nog niet overtuigd. Ik ben nog vooral aan het klooien en priegelen met de haartjes rondom mn mond en onder mn neus.
Ik scheer mezelf onder de douche, dus dan is het makkelijk, even mijn krabber onder de douchestraal houden. Wat je ook zou kunnen doen is een scheermok vullen met warm water en hem daarin dopen. Ik heb zelf deze:Bartjoo71 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:27:
[...]
Ja, die krabber schoonmaken. onder de kraan houden is geen succes dat wordt een waterballet..![]()
ik doe het nu in een met heet water gevulde wasbak. is er een andere manier?
Ik ben dus ook net begonnen met DE scheren na alle enthousiaste verhalen hier.
kwast en zeep van het kruidvat en een krabber van wilkinson(?)
Ik ben nog niet overtuigd. Ik ben nog vooral aan het klooien en priegelen met de haartjes rondom mn mond en onder mn neus.
https://www.muehle-shavin...HLE-porcelain-white.html#
Zo'n mok is erg handig vind ik, ook om je scheerkwast goed vochtig te krijgen. Je kunt ook een groot glas gebruiken en die met warm water vullen.
Eens in de maand geef ik mijn krabber ook een grondige reiniging op de volgende manier:
https://www.scheersalon.n...cheermes-een-grote-beurt/
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 14-02-2019 11:55 ]
Ben nu denk bijna 2 weken bezig maar dat wat je beschrijft wordt alleen maar makkelijker.Bartjoo71 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:27:
[...]
<knip>
Ik heb verschillende YouTube filmpjes gekeken waarin verschillende technieken getoond werden en wat ik zeg het is even zoeken maar gaat op een gegeven moment steeds makkelijker. Nog steeds wel voorzichtiger als met een Mach3 mesje maar goed te doen
Dit filmpje bedoelde ik overigens waarin hij zich op verschillende manier scheert,
tevens een vergelijking van de Merkur Future vs de QShave Merkur kloon:
YouTube: QShave Adjustable Safety Razor Review and Shave
Ik scheer mezelf nu al zo'n vier jaar met safety razor, moet misschien ook maar eens een filmpje maken. Maar hiet wat tipsschumi2004 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:59:
[...]
Ben nu denk bijna 2 weken bezig maar dat wat je beschrijft wordt alleen maar makkelijker.
Ik heb verschillende YouTube filmpjes gekeken waarin verschillende technieken getoond werden en wat ik zeg het is even zoeken maar gaat op een gegeven moment steeds makkelijker. Nog steeds wel voorzichtiger als met een Mach3 mesje maar goed te doen
Dit filmpje bedoelde ik overigens waarin hij zich op verschillende manier scheert,
tevens een vergelijking van de Merkur Future vs de QShave Merkur kloon:
YouTube: QShave Adjustable Safety Razor Review and Shave
- Gebruik een goede pre-shave om je huid te beschermen en haartjes zachter te maken waardoor het makkelijker scheert. (even laten intrekken) (Proraso heeft een hele goede pre shave). Ik heb jarenlang zonder pre shave geschoren, maar geloof me het maakt echt een flink verschil.
- Gebruik een goede kwast om je gezicht te voorzien van een flinke laag scheercreme en scheerzeep
- Trek de huid goed strak en maak kleine scheerbewegingen &Scheer altijd eerst met de haargroei mee en dan pas er tegen in
- Gebruik eventueel Aluin om wondjes te dichten. Aluin en koud water werkt meestal het beste.
- Na afloop porien sluiten door te deppen met koud water
[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 14-02-2019 12:45 ]
Daar heb ik al last van met mijn Mach 3, niet het meest gemakkelijke stuk.shadowman12 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:38:
[...]
Ja klopt stukje rond de neus is ook lastig en kin inderdaad ook,merk ik ook.
Zo blijven de haren onder mijn kin ook vervelend. En zeker omdat mijn mesjes toch redelijk snel hun scherpte verliezen omdat ik mijn hoofd ook scheer, wordt dan wel een dure hobby. Week of 2 en het beste is er vanaf zeg maar. Helpt misschien ook niet omdat ik standaard een dag oversla (ik mag en kan niet iedere dag douchen).
Over douchen gesproken, scheren gaat dan wel beter onder de douche maar mij te lastig. Sla te veel over.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik koop 200 mesjes van Feather (de scherpste mesjes ter wereld, kun je wel maar een keer gebruiken in je krabber) via ebay voor ongeveer 40 euro.Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:10:
[...]
Daar heb ik al last van met mijn Mach 3, niet het meest gemakkelijke stuk.
Zo blijven de haren onder mijn kin ook vervelend. En zeker omdat mijn mesjes toch redelijk snel hun scherpte verliezen omdat ik mijn hoofd ook scheer, wordt dan wel een dure hobby. Week of 2 en het beste is er vanaf zeg maar. Helpt misschien ook niet omdat ik standaard een dag oversla (ik mag en kan niet iedere dag douchen).
Over douchen gesproken, scheren gaat dan wel beter onder de douche maar mij te lastig. Sla te veel over.
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m2749.l2649
Voordeel is wel dat als je het een keer gebruikt het een stuk hygiënischer is.
Ervan uitgaande dat een Mach3 ongeveer 5 euro kost per mesjes,en door mijn zware baard kon ik er meestal maar 2 scheerbeuren mee doen. Dan ben ik nu veel goedkoper uit. Mocht je willen uitproberen laat maar weten heb er nu toch genoeg (verzendkosten zijn wel voor jouw rekening). Moet je ook wel een krabber hebben, geldt trouwens ook voor anderen.
Je kan het ook direct na het douchen doen denk ik als je huid tijdens het douchen goed spoelt met lauw warm water, of een zelf een vochtige warme doek en dat op je huid houden.Een soort custom hot towel net zoals in de barbershops.
[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 14-02-2019 13:27 ]
Dat valt imho weer mee, in de aanbieding koop je er 16 voor 30 euro, dat is dus een 2 euro per mesje. En dat kan nog goedkoper aangezien je die voordeelsets voor 21-24 euro online ook kan vinden, alleen zit je vaak met verzendkosten. En hier doe je wel een week of 3 mee ipv een week. Dan zijn de kosten redelijk vergelijkbaar.shadowman12 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:11:
[...]
Ik koop 200 mesjes van Feather (de scherpste mesjes ter wereld, kun je wel maar een keer gebruiken in je krabber) via ebay voor ongeveer 40 euro.
Voordeel is wel dat als je het een keer gebruikt het een stuk hygiënischer is.
Ervan uitgaande dat een Mach3 ongeveer 5 euro kost per mesjes,en door mijn zware baard kon ik er meestal maar 2 scheerbeuren mee doen. Dan ben ik nu veel goedkoper uit. Mocht je willen uitproberen laat maar weten heb er nu toch genoeg (verzendkosten zijn wel voor jouw rekening). Moet je ook wel een krabber hebben, geldt trouwens ook voor anderen.
Je kan het ook direct na het douchen doen denk ik als je huid tijdens het douchen goed spoelt met lauw warm water, of een zelf een vochtige warme doek en dat op je huid houden.
Welke mesjes handig zijn met mijn (gevoelige) hoofdhuid en met name omdat ik ook mijn hoofd scheer, geen idee. Feather lees ik niet echt bemoedigende verhalen over.
Ik heb geen idee welk mesjes geschikt is voor een gevoelige hoofdhuid. Hoe is haar/baardgroei, zware baard of wat lichtere baard.Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:29:
[...]
Dat valt imho weer mee, in de aanbieding koop je er 16 voor 30 euro, dat is dus een 2 euro per mesje. En dat kan nog goedkoper aangezien je die voordeelsets voor 21-24 euro online ook kan vinden, alleen zit je vaak met verzendkosten. En hier doe je wel een week of 3 mee ipv een week. Dan zijn de kosten redelijk vergelijkbaar.
Welke mesjes handig zijn met mijn (gevoelige) hoofdhuid en met name omdat ik ook mijn hoofd scheer, geen idee. Feather lees ik niet echt bemoedigende verhalen over.
Dus daarom wil ik je willen aanraden een probeer pack te kopen, want iedereen reargeert anders op een mesjes, wat ik een heel fijn mesje vindt, kan jij een verschikkelijk mesjes vinden. Ik vind bijvoorbeeld Derby helemaal niks, terwijl anderen die heel fijn vinden. Het hangt er ook vanaf je krabber af, of die agressief is, of wat minder agressief. Deze mesjes zijn het overwegen waard bij een gevoelige huid:
- Astra Superior Platinum (Green)
- Personna Israeli Red
- Polsilver Super Iridium
- WILKINSON SWORD CLASSIC DOUBLE EDGE SAFETY RAZOR BLADES
https://www.shavingsociet...b=comments#comment-137672
Feather kan ook wel goed werken voor je, het heeft alles te maken met je voorbereiding en je scheertechniek. Je kan van mij een pakje van 10 proberen als je wil. Ik scheer me al jaren met Feather en snap die slechte verhalen echt niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 14-02-2019 13:48 ]
Daar heb je zeker een punt, ik denk dat ik wel gebruik ga maken van je aanbod.
Dank!
In mijn geval is mijn baardgroei erg licht. Maar mijn haar (wat er nog is) is erg stug en hard, met name de zijkanten en stukken achterop. Ook vrij golvingen en bollingen. Ik heb overduidelijk geen gladde kop.
Bij mijn Mach 3 set heb ik ook al 'last' van hoogteslag.
Stuur je zo wel even een pb.
In mijn geval is mijn baardgroei erg licht. Maar mijn haar (wat er nog is) is erg stug en hard, met name de zijkanten en stukken achterop. Ook vrij golvingen en bollingen. Ik heb overduidelijk geen gladde kop.
Heb je al een krabber/safety razor, of moet je die ook nog kopen? Want alles mesjes heb je niks aan.Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:50:
Daar heb je zeker een punt, ik denk dat ik wel gebruik ga maken van je aanbod.Dank!
Ik heb de bekende Ali Qshave, de Futur kloon als ik het goed heb. Zoals @Anoniem: 235591 ook heeft.shadowman12 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:51:
[...]
Heb je al een krabber/safety razor, of moet je die ook nog kopen? Want alles mesjes heb je niks aan.
Edit: naast de Feathers ook even een shortlist aangemaakt om te proberen, kwam net via een engelse shop op ebay, razorsbladeclub, een mogelijkheid tegen om een setje samen te stellen. Misschien eens doen binnenkort.
- Gillette Rubie Platinum Plus
- Gillette 365
- Lord Classic
- Personna Lab Blue
Edit:
- Rapira Platinum Lux
[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2019 18:18 ]
Vergeet de rapira platinum lux niet!Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:53:
[...]
Ik heb de bekende Ali Qshave, de Futur kloon als ik het goed heb. Zoals @Anoniem: 235591 ook heeft.
Edit: naast de Feathers ook even een shortlist aangemaakt om te proberen, kwam net via een engelse shop op ebay, razorsbladeclub, een mogelijkheid tegen om een setje samen te stellen. Misschien eens doen binnenkort.
- Gillette 365
- Lord Classic
- Personna Lab Blue
Een Feather mesje doet bij mij minimaal 7 rondes, weliswaar enkel wangen en nek (ik heb een ringbaardje en snor) al moet je wel opletten dat Feather mesjes niet met elke krabber goed combineren, met de Merkur 39C (slant) bijvoorbeeld, de Rapira Platinum Lux doen het daar veel beter in.shadowman12 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:11:
[...]
Ik koop 200 mesjes van Feather (de scherpste mesjes ter wereld, kun je wel maar een keer gebruiken in je krabber) via ebay voor ongeveer 40 euro.
Om het samen te vatten, als er veel mes <-> huid contact is en een aggressive krabber word gebruik, neem dan iets anders als Feather. In mijn Muhle 89R is het een goddelijk mesje, maar ja, je kunt je met de 89 ook haast niet snijden ;-) Ook in de Qshave Futur doet Feather het prima als ik setting 3 of lager gebruik en geen druk uitoefen!
Voor de Merkur 39C is een Lord Classic of een Lord Super Stainless een betere keuze.
Voor de Qshave Futur prefereer ik de Rapira Platinum Lux of de Lord Classic.
[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 14-02-2019 14:37 ]
Kijk, dank voor de aanvulling heren. 
Dan gaat de rapira platinum lux ook op de wishlist.
Wat je ook zou kunnen doen is een sample pack bestellen zoals bijvoorbeeld https://connaughtshaving.com/samplepack.html en zo proberen welke je hetzelfde beste bevalt. Volgens mij verkopen ze ook samples van bepaalde scheerzeepen ( ik heb daar eens een paar verschillende soorten Taylor Shaving Cream samples gekocht in het verleden)Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:31:
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Toevallig kwam ik op eBay al wat tegen waar je zelf mooi een set kan samenstellen.janvanduschoten schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:40:
[...]
Wat je ook zou kunnen doen is een sample pack bestellen zoals bijvoorbeeld https://connaughtshaving.com/samplepack.html en zo proberen welke je hetzelfde beste bevalt. Volgens mij verkopen ze ook samples van bepaalde scheerzeepen ( ik heb daar eens een paar verschillende soorten Taylor Shaving Cream samples gekocht in het verleden)
https://www.ebay.com/itm/...pler-for-Safety-Razors-CR
En van @shadowman12 al de tip gehad voor Proraso Sensitve. Moet nog eens kijken wat ik wil.
Liefst koop ik lokaal iets, wat ik ook makkelijk kan bijhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2019 14:48 ]
Moet je hierover nog invoerrechten betalen? Ik zie op de eBay pagina niets staan over douaneservices (waarmee je dus kosten achteraf uitsluit) zoals je dat wel vaker ziet bij internationale verkopers.shadowman12 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:11:
Nee ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen.Tigerblood schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:12:
[...]
Moet je hierover nog invoerrechten betalen? Ik zie op de eBay pagina niets staan over douaneservices (waarmee je dus kosten achteraf uitsluit) zoals je dat wel vaker ziet bij internationale verkopers.
Ik maar 1 max 2RoosW schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:27:
[...]
Een Feather mesje doet bij mij minimaal 7 rondes, weliswaar enkel wangen en nek (ik heb een ringbaardje en snor) al moet je wel opletten dat Feather mesjes niet met elke krabber goed combineren, met de Merkur 39C (slant) bijvoorbeeld, de Rapira Platinum Lux doen het daar veel beter in.
Om het samen te vatten, als er veel mes <-> huid contact is en een aggressive krabber word gebruik, neem dan iets anders als Feather. In mijn Muhle 89R is het een goddelijk mesje, maar ja, je kunt je met de 89 ook haast niet snijden ;-) Ook in de Qshave Futur doet Feather het prima als ik setting 3 of lager gebruik en geen druk uitoefen!
Voor de Merkur 39C is een Lord Classic of een Lord Super Stainless een betere keuze.
Voor de Qshave Futur prefereer ik de Rapira Platinum Lux of de Lord Classic.
Scheersalon zit volgens mij redelijk bij jouw in de buurt. Sommige barbershops hebben ook de pre shave maar meestal niet de senstive, de gewone normaleJoopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:47:
[...]
Toevallig kwam ik op eBay al wat tegen waar je zelf mooi een set kan samenstellen.
https://www.ebay.com/itm/...pler-for-Safety-Razors-CR
En van @shadowman12 al de tip gehad voor Proraso Sensitve. Moet nog eens kijken wat ik wil.
Liefst koop ik lokaal iets, wat ik ook makkelijk kan bijhalen.
De wizamet zou eventueel ook nog kunnenJoopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:31:
[ Voor 84% gewijzigd door Turdie op 14-02-2019 17:17 ]
Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje gevraagd had maar 2 dingen vind ik in dit topic (heb de vorige niet gecheckt) niet een antwoord op.
Hoe scheer je als je bv een bultje/puistje op je gezicht hebt? Mijn idee is als je net aan een nieuw mesje begint je er wel snel vanaf bent maar geeft zo'n bloederige bende ben ik bang?
Ik heb namelijk het idee dat als je DE scheert deze niet zo vergevingsgezind is.
En hoe gooien jullie die mesjes weg? Ik heb zelf nog jonge kinderen en ik weet wel dat deze niet in prullenbakjes gaan rotzooien maar als de kleine prullenbakjes op de grote hoop gaan en de mesjes zwerven los door die zakken heen geeft mij toch geen prettig gevoel.
Sparen jullie de mesjes op en gaan ze bij het "oud ijzer" of wat?
Hoe scheer je als je bv een bultje/puistje op je gezicht hebt? Mijn idee is als je net aan een nieuw mesje begint je er wel snel vanaf bent maar geeft zo'n bloederige bende ben ik bang?
Ik heb namelijk het idee dat als je DE scheert deze niet zo vergevingsgezind is.
En hoe gooien jullie die mesjes weg? Ik heb zelf nog jonge kinderen en ik weet wel dat deze niet in prullenbakjes gaan rotzooien maar als de kleine prullenbakjes op de grote hoop gaan en de mesjes zwerven los door die zakken heen geeft mij toch geen prettig gevoel.
Op vraag een heb ik geen andwoord.schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:23:
Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje gevraagd had maar 2 dingen vind ik in dit topic (heb de vorige niet gecheckt) niet een antwoord op.
Ik heb een plastic flesje, de doorgang is net te smal om er een mesje door te krijgen.
Door het mesje een klein beetje te flexen gaat het wel, dus erin kan wel eruit nooit meer.
Mensen gebruiken ook dichte spaarpotten of bierblikjes.
Je kan ook kant en klare blade banks kopen, feather heeft er een

Thanks, zoiets moet ik ook hebben en weer wat geleerd. Zo'n ding noemen ze dus een blade bank 
Wil niet op mijn geweten hebben dat er iets gebeurd met zwervende mesjes
Wil niet op mijn geweten hebben dat er iets gebeurd met zwervende mesjes
[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 15-02-2019 09:39 ]
Ik gooi ze meestal gewoon in de vuilniszak, maar die gaat hier de container in, dus weinig risico. Anders idd een potje of zoiets.schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:23:
En scheren, ik heb veel moedervlekken, zorgen de huid warm en zacht is (direct na het douchen), absoluut geen druk zetten, en rustig eroverheen. Bij een grotere 'bukt' er tegenaan scheren, en het mesje oppakken, ertegenaan zetten, en dan verder scheren. Is een handigheid maar gaat 9 van de 10 keer goed. Van de week met een ietwat bot mesje was het bingo.
Ook de reden dat ik besloten heb om alsnog overstag te gaan, 2 euro per mesje iedere 2 weken vind ik wat overdreven worden.

Ik gebruik een metalen doosje van Frisk muntjes. Past perfect.schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:23:
En hoe gooien jullie die mesjes weg?
Onderin het doosje? Feather mesjes hebben aan de onderkant een gleufje en daar steek je ze in.schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:23:
Ik heb eeninicontainertje gehad van iemand. Die krijg ik van mijn leven niet vol.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Geen idee hoe het kan maar ben gisteren mijn Muhle R41 krabber kwijtgeraakt, en dus vandaag alleen met mijn shavette moeten scheren, toch wel wat scheerwonjes rond de kin.Gelukkig met Aluin en Calendulan(tip van mijn barber), wel goed kunnen stelpen.
Ben redelijk chaotisch door mijn asperger
, wel goede oefening om alleen met de shavette te leren scheren, want ik toch altijd wel mijn krabber erbij voor het stuk rond mijn kin en nek.
Heb recentelijk ook een open scheermes geprobeerd via het shavingsociety forum, en dat was ook wel nice, hier werd mij aangeraden om naar aanloop van een open-mes met een shavette te beginnen, maar ik merk dat het toch wel een andere techniek is.
Ben redelijk chaotisch door mijn asperger
Heb recentelijk ook een open scheermes geprobeerd via het shavingsociety forum, en dat was ook wel nice, hier werd mij aangeraden om naar aanloop van een open-mes met een shavette te beginnen, maar ik merk dat het toch wel een andere techniek is.
[ Voor 50% gewijzigd door Turdie op 16-02-2019 13:44 ]
Ik heb vooral puistjes en bulten na het scheren.
Maakt niet uit wat voor creme, mesjes, houdertjes of wat dan ook gebruik.
Warm of koud douchen voor en na helpt ook niet.
Zou Aluin misschien helpen..?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Heb je een vette huid, dan misschien talkpoeder? Hoe ziet je scheerroutine er nu uit?Agent47 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:32:
Ja best vet, ook snel droog.shadowman12 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:35:
[...]
Heb je een vette huid, dan misschien talkpoeder? Hoe ziet je scheerroutine er nu uit?
Ik heb van alles geprobeerd met scheren. Met een safety razor haal ik toch niet alles genoeg weg.
Met gilette Mach 3 wel alles weg. Met beide krijg ik bulten en puistjes.
Talkpoeder heb ik nog niet geprobeerd. Veel dure cremes etc. wel.
Talkpoeder is heel goedkoop dus wellicht iets om een keer te proberen, kan je huid ook wel droog maken.Agent47 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:39:
[...]
Ja best vet, ook snel droog.
Ik heb van alles geprobeerd met scheren. Met een safety razor haal ik toch niet alles genoeg weg.
Met gilette Mach 3 wel alles weg. Met beide krijg ik bulten en puistjes.
Talkpoeder heb ik nog niet geprobeerd. Veel dure cremes etc. wel.
Maar heb je een pre shave al geprobeerd, en je huid goed warm maken voor het scheren en na het scheren met koud water deppen, de standaard dingen zeg maar. Welke crèmes gebruik je nu?
[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 16-02-2019 14:50 ]
Deze gebruik ik als pre:shadowman12 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:47:
[...]
Talkpoeder is heel goedkoop dus wellicht iets om een keer te proberen, kan je huid ook wel droog maken.
Maar heb je een pre shave al geprobeerd, en je huid goed warm maken voor het scheren en na het scheren met koud water deppen, de standaard dingen zeg maar. Welke crèmes gebruik je nu?
https://www.scheersalon.n...reet-collection-50ml.html
Aluin helpt tegen het bloeden, verder niet.Agent47 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:32:
Maar wat voor mesjes heb je het over? Lidl/Wilkinson/Gillette of anders?
Oude mesjes stop ik terug in de onderkant van het plastic doosje, daar zit vrijwel altijd een extra gleuf voor in. En als de nieuwe mesjes op zijn en ie dus vol met oude zit, gewoon bij het restafval.schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:23:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En aluin heeft als bijwerking dat het de huid uitdroogt.@luukmans7
GilletteJoopieboy schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:43:
[...]
Aluin helpt tegen het bloeden, verder niet.
Maar wat voor mesjes heb je het over? Lidl/Wilkinson/Gillette of anders?
Herken ik met een gevoelige huid ook. Met scherpe mesjes gaat het mij beter af, maar dan zou ik ze binnen no time moeten vervangen.
Ik zou zeggen waag de stap, koop een Qshave en de mesjes van mijn lijstje op de gepostte link naar eBay, en probeer.
Zelfs met de standaard mesjes heb ik een veel fijner resultaat behaald.
Duurde hier ook een ruim jaar eer ik toegaf.
Al vind ik de zepen van Proraso niet geweldig, de pre-shave kan ik van harte aanbevelen @luukmans7 @shadowman12 https://www.drogisterij.n...tys-menthol-8004395001019
Goede tip idd! @shadowman12 had mij de sensitve versie daarvan al aangeraden. 
Op dit moment heb ik zelf heel veel plezier van de Nivea for men sensitive serie, dus kan alleen maar beter.
Op dit moment heb ik zelf heel veel plezier van de Nivea for men sensitive serie, dus kan alleen maar beter.
Eens, al heb ik liever die grotere van 300mlRoosW schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:29:
Al vind ik de zepen van Proraso niet geweldig, de pre-shave kan ik van harte aanbevelen @luukmans7 @shadowman12 https://www.drogisterij.n...tys-menthol-8004395001019
https://www.scheersalon.n...creme-original-300ml.html
Vind zelf vooral senstive zeep erg fijn van Proraso, met lekkere citroengeur
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 16-02-2019 20:37 ]
De meeste mesjes die ik heb kom niet in zo een plastic verpakking zoals bijvoorbeeld de feather mesjes.Chiron schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:52:
[...]
Oude mesjes stop ik terug in de onderkant van het plastic doosje, daar zit vrijwel altijd een extra gleuf voor in. En als de nieuwe mesjes op zijn en ie dus vol met oude zit, gewoon bij het restafval.
Maar in een kartonnen doosjes, daar kan je niets onderin stoppen.
Maar het is wel belangerijk dat je de mesjes veilig afvoert, zodat niemand maar ook niemand in aanraking met ze kan komen. Ook nadat jij ze hebt wegegooid.
@shadowman12 tja ik wist niet of het me beviel dus de kleine gedaan, de volgende word ook de grote, ik vind die groene menthol versie heerlijk 😁
Enkel citroen vind ik in zepen en Aftershaves niet lekker, heb hier nog een pot Speick zeep staan met dus enkel citroen geur, één maal gebruikt, echt niet mijn ding. Op zich een prima zeep hoor, maar ja, bij ruimtegebrek gaat ie in de kiepelton.
Enkel citroen vind ik in zepen en Aftershaves niet lekker, heb hier nog een pot Speick zeep staan met dus enkel citroen geur, één maal gebruikt, echt niet mijn ding. Op zich een prima zeep hoor, maar ja, bij ruimtegebrek gaat ie in de kiepelton.
[ Voor 45% gewijzigd door RoosW op 16-02-2019 22:37 ]
@RoosW Kan ik anders die Speick zeep van je overnemen? Zonde om weg te gooienRoosW schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:30:
@shadowman12 tja ik wist niet of het me beviel dus de kleine gedaan, de volgende word ook de grote, ik vind die groene menthol versie heerlijk 😁
Maar het is niet echt een citroen geur, het is meer mint,limoen en appel. Echt lekkere geur. De limoen is heel licht aanwezig niet overdadig sterk.Die groene Proraso is inderdaad ook geweldig, heb de zeep en de pre-shave.
Trouwens wat volgens mij ook hele goede scheerzepen zijn, zijn die van Stirling, net eentje besteld
[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 17-02-2019 00:00 ]
Ik zag het op het scheer forum :-)shadowman12 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:57:
[...]
@RoosW Kan ik anders die Speick zeep van je overnemen? Zonde om weg te gooien
Maar het is niet echt een citroen geur, het is meer mint,limoen en appel. Echt lekkere geur. De limoen is heel licht aanwezig niet overdadig sterk.Die groene Proraso is inderdaad ook geweldig, heb de zeep en de pre-shave.
Trouwens wat volgens mij ook hele goede scheerzepen zijn, zijn die van Stirling, net eentje besteld
Natuurlijk, voor de verzendkosten is ie van jou, word wel dinsdag of woensdag voor ik hem kan versturen, heb nu geen doosje waar ie inpast, en maandag zijn we de hele dag weg. PM me jouw adres, ik puzzel dan even uit wat het verzenden kost en laat het je weten.
Overigens, als citroen je ding is, de Pinaud Lemon Sec is een geweldige citroen Cologne, echt een heel lekkere natuurlijke geur, je kunt bij https://www.dutchshavingshop.nl/testers-a-s-cologne-e-d-t een sample kopen voor rond de 1,50 euro (en natuurlijk ook van veel andere geuren) zie: https://www.shavingsociet...1-verslag-as-edt-testers/
Overigens, uit Griekenland, hier ook prima zeep samples te bestellen, je moet alleen wel jouw geur treffen :-)
https://www.etsy.com/shop...f=simple-shop-header-name
Fijn weekend!
Ik heb een Muhle Vivo Pruimenhout te koop. Prijs 37,50 (verzendkosten voor koper of ophalen in Utrecht)
Normaliter is onderdeel van een scheershet, maar ik heb alleen het mes. Heb hem bij mijn barbier gekocht en die hadden de set al verkocht maar hadden deze nog te koop. Zelf twee keer mee geschoren.

Mocht je nog geen mesjes hebben dan kan ik er een wat Feather of Kai mesjes bij doen indien gewenst (hele scherpe mesjes)
Hier een link waar ie te koop is bij een leverancier.
https://www.schuym.com/mu...ty-razor-pruimenhout.html
Mocht iemand interesse hebben stuur even een PM.
Normaliter is onderdeel van een scheershet, maar ik heb alleen het mes. Heb hem bij mijn barbier gekocht en die hadden de set al verkocht maar hadden deze nog te koop. Zelf twee keer mee geschoren.

Mocht je nog geen mesjes hebben dan kan ik er een wat Feather of Kai mesjes bij doen indien gewenst (hele scherpe mesjes)
Hier een link waar ie te koop is bij een leverancier.
https://www.schuym.com/mu...ty-razor-pruimenhout.html
Mocht iemand interesse hebben stuur even een PM.
[ Voor 65% gewijzigd door Turdie op 01-03-2019 18:38 ]
Hier inmiddels mijn collectie aardig compleet:

@RoosW en @shadowman12 nogmaals bedankt voor de mesjes!
Zelf nog wat bijbesteld of gekregen, in totaal deze lijst om te proberen:
- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Lord Classic
- Personna Lab Blue
- Personna Platinum Chrome
- Personna Super
- Rapira Platinum Lux
- Feather Hi-Stainless (die zit nu in mijn krabber)
- Captain ExtraQuality
- Souplex
- Astra Superior Stainless
- Treet Dure Sharp
Kan ik wel even mee vooruit.

- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Lord Classic
- Personna Lab Blue
- Personna Super
- Rapira Platinum Lux
- Captain ExtraQuality
- Souplex
- Treet Dure Sharp
De Lord Classic is geweldig in de Futur Clone, net als de Rapira Platinum Lux, gebruik wel een goede zeep of creme, een perfecte glijlaag is belangrijk voor het scheercomfort, ikzelf ben overigens nog wel tot 2025 aan het mesjes testen, ten minste als ze allen zo lang mee gaan als de Rapira Platinum Lux, 7 keer gaat toch makkelijk, en ik scheer om de dag (lichte baard en baardgroei).
Veel plezier gewenst, begin met een van de twee genoemde in de futur clone, dat geeft je een mooie eerste indruk, de Feathers bv zijn erg scherp, en vind ik wat minder in dit krabbertje (maar weer helemaal geweldig in de Muhle 89R).
Veel plezier gewenst, begin met een van de twee genoemde in de futur clone, dat geeft je een mooie eerste indruk, de Feathers bv zijn erg scherp, en vind ik wat minder in dit krabbertje (maar weer helemaal geweldig in de Muhle 89R).
Ik ben vooral benieuwd naar de Feathers eigenlijk, ik lees heel veel wisselende verhalen maar dan kan idd ook te maken hebben met verschillende krabbers.
Ik heb eigenlijk altijd deze gehad met de standaard Qshave mesjes, en dat was niet heel prettig. 
Muhle 89R staat idd ook op het wensenlijstje hier.
Dus die gaat ook wel eens komen. 
Bedankt nogmaals voor de tips en adviezen, ik ga er zo mee aan de slag!

Muhle 89R staat idd ook op het wensenlijstje hier.
Al kunnen scheren met de Feathers, hoe bevallen ze?Joopieboy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:13:
Hier inmiddels mijn collectie aardig compleet:
[Afbeelding]
- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Lord Classic
- Personna Lab Blue
- Personna Super
- Rapira Platinum Lux
- Captain ExtraQuality
- Souplex
- Treet Dure Sharp
De wisselende verhalen is omdat eenieder een andere huidtype heeft, andere combinatie mesjes vs krabber (dus andere hoek van scheren). Andere baardgroei richting, andere dikte haargroei enzovoorts. Dus het is altijd een zoektocht welk mesje goed bij je past, de ene vindt een mesje zwaar kut de andere vind hem fijn.Joopieboy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:51:
Ik ben vooral benieuwd naar de Feathers eigenlijk, ik lees heel veel wisselende verhalen maar dan kan idd ook te maken hebben met verschillende krabbers.Ik heb eigenlijk altijd deze gehad met de standaard Qshave mesjes, en dat was niet heel prettig.
Muhle 89R staat idd ook op het wensenlijstje hier.Dus die gaat ook wel eens komen.
Ik vindt Kai mesjes ook heel fijn.
Dit is de enige niet subjectieve lijst van vergelijken van mesjes:
https://www.refinedshave.com/razor-blade-sharpness-summary/
[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 03-03-2019 17:32 ]
Zoals ik net schreef, ik stond klaar om ze te gaan proberen
En die link heb ik eerder gebruikt idd, goede tip.
Maar Feathers = no go, veel te agressief
Waar de Mach 3 soepel over mijn huid gaat en dan misschien niet zo glad was, voelde ik bij mijn baard al dat die en goed scherp, maar ook erg agressief was. Dat ging nog, maar onder mijn kin al heel snel kleine bultjes en dingen die open gingen. Met die ervaring hem in stand 2 laten staan en bovenop begonnen waar ik al snel voelde dat die naar het baasje ging happen.
Bovenop merendeel ging nog wel, alleen mijn moedervlek viel al snel prooi aan het mesje, en achterop was het helemaal trekkerig en vervelend, zo erg en na een paar kleine bloedingen dat ik de poging heb afgebroken en het voorzichtig heb afgemaakt met mijn vertrouwde scheersysteem.
Echt geen succes dus.
Dus mocht iemand een setje Feathers mesjes willen.
Waar de Mach 3 soepel over mijn huid gaat en dan misschien niet zo glad was, voelde ik bij mijn baard al dat die en goed scherp, maar ook erg agressief was. Dat ging nog, maar onder mijn kin al heel snel kleine bultjes en dingen die open gingen. Met die ervaring hem in stand 2 laten staan en bovenop begonnen waar ik al snel voelde dat die naar het baasje ging happen.
Bovenop merendeel ging nog wel, alleen mijn moedervlek viel al snel prooi aan het mesje, en achterop was het helemaal trekkerig en vervelend, zo erg en na een paar kleine bloedingen dat ik de poging heb afgebroken en het voorzichtig heb afgemaakt met mijn vertrouwde scheersysteem.
Echt geen succes dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 03-03-2019 18:03 ]
Ik heb geen kinderen in huis maar bij mij gaan de gebruikte mesjes in een leeg jampotje. Als het potje vol is, dan gaat er een deksel op, stuk tape erom zodat het deksel niet zomaar los komt, en dan zo de zak in. Niet perfect maar net zo veilig als al het andere glasafval wat die zak ingaat. Losse mesjes in een plastic zak is gewoon gevaarlijk in mijn ogen.schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:23:
Met kinderen in huis zul je nog voorzichtiger moeten zijn. Neem niet aan dat die kinderen niet in prullenbakken rotzooien want dat doen ze vroeg of laat allemaal wel een keer. Al was het maar omdat ze iets weggooien en het dan 2 minuten later toch weer willen bewaren. Overkomt mij soms ook.
Een neef van mij werkte 20 jaar geleden een tijdje als vuilnisman en is maanden de ziektewet ingegaan nadat ie zonder handschoenen een vuilniszak greep die vol met glasscherven en andere scherp afval bleek te zitten. Dom van hem, want die handschoenen hebben ze niet voor niks, maar toch reden voor mij om een beetje bewust om te gaan met gevaarlijk afval. Je weet maar nooit waar het belandt.
Onder kin is een lastige plek met een safety razor heb ik in het begin ook wat problemen gehad. Als je wil mag je het doosje wel weer terugsturen.Joopieboy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:00:
Zoals ik net schreef, ik stond klaar om ze te gaan proberenEn die link heb ik eerder gebruikt idd, goede tip.
Echt geen succes dus.
Bewaar ze voor als je een Mühle 89R hebt, een geweldige combinatie, de mildheid van de 89 temt de Feather tot aangename efficiëntie zonder bloedbad.Joopieboy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:00:
Zoals ik net schreef, ik stond klaar om ze te gaan proberenEn die link heb ik eerder gebruikt idd, goede tip.
Echt geen succes dus.
@schumi2004 Een Smint blikje werkt uitstekend, en kan jaren en jaren aan mesjes bevatten.
Ik gebruik zelf een blikje van de hoestpastilles, genoeg ruimte voor de rest van mijn leven..
Goeie tip! Ga ik zeker doen dan. Voor nu was het vooral de teleurstelling en de ergernis. Eigenlijk had ik gehoopt op een lekkere scheerbeurt en een goed resultaat. Hoop uren uitzoekwerk, filmpjes kijken, spullen halen, voorbereiding. Best wel erg jammer.RoosW schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:39:
[...]
Bewaar ze voor als je een Mühle 89R hebt, een geweldige combinatie, de mildheid van de 89 temt de Feather tot aangename efficiëntie zonder bloedbad.
@schumi2004 Een Smint blikje werkt uitstekend, en kan jaren en jaren aan mesjes bevatten.
Ik gebruik zelf een blikje van de hoestpastilles, genoeg ruimte voor de rest van mijn leven..
Ik weet dat ik een gevoelige huid heb, weliswaar een lichte baardgroei maar het beetje haar wat ik nog heb bovenop is erg stug en weerbarstig, de nodige moedervlekken en bultjes her en der, niet echt ideaal.
Maar goed, dit even tot rust laten komen, dinsdagavond even met de vertrouwde Gillette erover, dan donderdag maar eens een ander mesje proberen, mijn voorkeur gaat uit naar de Lord Classic.
Ik starte met de Feathers, maar dan wel (geheel en totaal toevallig) met de Mühle 89R, dat beviel uitstekend, toen kocht ik de Qshave dropte er een Feather in en .. Horror, ik heb net al jij een gevoelige huid, daarnaast ook een heel dunne huid. Ik wilde het al opgeven toen ik wat las over hoe verschillend mesjes waren, ik ben toen naar scheerfora gaan zoeken en vond https://www.shavingsociety.com alwaar iemand enorm veel tijd en moeite had gedaan om behulpzaam te zijn: https://www.shavingsociet...b=comments#comment-137672Joopieboy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:13:
[...]
Goeie tip! Ga ik zeker doen dan. Voor nu was het vooral de teleurstelling en de ergernis. Eigenlijk had ik gehoopt op een lekkere scheerbeurt en een goed resultaat. Hoop uren uitzoekwerk, filmpjes kijken, spullen halen, voorbereiding. Best wel erg jammer.
Ik weet dat ik een gevoelige huid heb, weliswaar een lichte baardgroei maar het beetje haar wat ik nog heb bovenop is erg stug en weerbarstig, de nodige moedervlekken en bultjes her en der, niet echt ideaal.
Maar goed, dit even tot rust laten komen, dinsdagavond even met de vertrouwde Gillette erover, dan donderdag maar eens een ander mesje proberen, mijn voorkeur gaat uit naar de Lord Classic.
Zo ben ik aan de Lord Classic en de Rapira Platinum Lux gekomen, er zijn betere, maar voor mijn Qshave zijn het momenteel de toppers, sinds kort gevolgd door Voskhod (maar ja daar heb ik maar 3 mesjes van, gelukkig op Amazon.de voor 11 euro 100 stuks).
Ik heb na de Qshave nog een aantal andere krabbers aangeschaft, bijvoorbeeld een Merkur 39C (Slant, scheef) ook in die is de Feather voor mij niet te gebruiken, de Voskhod zijn daar favoriet in op dit moment. Blijf overigens weg van de vele 1 tot 3 euro krabbers, ik heb er een paar, het merk weishi (of zoiets) had ik gelezen was redelijk tot goed. Dus heb ik daar een butterfly krabber van gekocht (die schroef je aan de onderkant, dan gaan twee deurtjes open waar je je mesje in en uit kan halen) maar het mesje ligt bij het scheren niet stabiel in de kop, bedenk zelf maar hoe dat huishoud

Ook ik heb best even tijd nodig gehad (weken
Succes!
Dat geluid is wel een grappige, dat had ik al meer gelezen maar bij mijn Gillette staat dan gelijk met 'trekken' en mesjes die niet helemaal scherp meer zijn. 
Sommige stukken (met name op de wangen) waren na 1 beweging al gladder dan ik ook ooit heb gehad.
Alleen met name onder de kin blijft het een ramp. 
Maar goeie tips, volgende wordt idd een Lord mesje. Dit advies van jou is voor meerderen wel erg handig denk ik zo.
Sommige stukken (met name op de wangen) waren na 1 beweging al gladder dan ik ook ooit heb gehad.

Maar goeie tips, volgende wordt idd een Lord mesje. Dit advies van jou is voor meerderen wel erg handig denk ik zo.
Tja, daar verschillen krabbers dus ook in, sommige geven geluid, anderen niet, geloof dat het ligt aan hoe de zeep afgevoerd / opgeslagen word tijdens het scheren, zonder versterkende 'geluidskamer' hoor je het niet. Ja de rasp van een Fusion op zijn einde ken ik ook, onder de kin en neus scheer ik nooit (meer) jaren geleden voor de grap een klein baardje met snor laten staan, en mijn vrouw was er tot mijn verbazing direct een fan van (mijn ex vond het vreselijk) maar dat bespaard me dus het geklungel met goed de hoek om gaan op die moeilijke punten. Er zijn Youtube Videos te vinden hoe dit goed te doen, of makkelijker te doen geloof ik. Er zit overigens best wel de nodige onzin in sommige videos, zo zag ik een Amerikaan een pot schuim ondersteboven opkloppen.. Het moet niet gekker worden.Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:32:
Dat geluid is wel een grappige, dat had ik al meer gelezen maar bij mijn Gillette staat dan gelijk met 'trekken' en mesjes die niet helemaal scherp meer zijn.
Sommige stukken (met name op de wangen) waren na 1 beweging al gladder dan ik ook ooit heb gehad.Alleen met name onder de kin blijft het een ramp.
Zelfde als met high end audio, sommige prijzen en tips en adviezen slaan echt finaal door idd. 
Maar daar scheelt, absoluut. Ik mocht van mijn vorige vriendin (en moeder nog steeds niet) mijn restharen er eigenlijk ook niet afhalen. Vriendin weg, haar weg, computer terug in de kamer.
Eigenlijk best goed om af en toe eens te vernieuwen van vriendin.
Maar daar scheelt, absoluut. Ik mocht van mijn vorige vriendin (en moeder nog steeds niet) mijn restharen er eigenlijk ook niet afhalen. Vriendin weg, haar weg, computer terug in de kamer.
Mijn voorkeur ging toch echt wel uit naar bij één blijven, helaas loopt het leven anders als je zou wensen (en dat eigenlijk standaard, bastards..) Nu ondertussen al weer bijna 11 jaar samen met mijn huidige vrouw, en een gelukkig mensJoopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:56:
Zelfde als met high end audio, sommige prijzen en tips en adviezen slaan echt finaal door idd.
Ik heb daar nog even over terug gedacht, ik had soortgelijke problemen, vooral omdat ik van de Mach 3 en de Fusion gewend was dat lange halen het beste resultaat gaven, ik doe nu korte haaltjes, zeg maar 1 cm, en als ik 3-4 haaltjes gedaan heb (steeds iets verder natuurlijk, anders houd je geen huid meer over) even met warm water de krabber spoelen, duurt langer maar, resultaat, bij mij, excellent, en door de korte haaltjes kun je ook makkelijker de hoek om..Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:32:
Sommige stukken (met name op de wangen) waren na 1 beweging al gladder dan ik ook ooit heb gehad.Alleen met name onder de kin blijft het een ramp.
@Joopieboy
Ik denk dat Gilette 7'Oclock mesjes voor jouw ook wel is geschikt zouden kunnen zijn. En wellicht mijn Muhle vivo krabber die ik te koop heb.
Persoonlijk vind ik dit een goed filmpje, ik had soms wel is de neiging om te gaan schrapen met m'n safety razor, en geofatboy geeft daar wat goede tips voor. Samengevat komt het er op neer dat er op je safety razor een bolling zit als je die tegen je gezicht aan zet, dan een tilt doet todat je de haren pakt dat is de goede hoek. Hoek van 30 graden.
YouTube: How To Shave Against The Grain-Irritation Free and Baby Smooth!
Ik denk dat Gilette 7'Oclock mesjes voor jouw ook wel is geschikt zouden kunnen zijn. En wellicht mijn Muhle vivo krabber die ik te koop heb.
Persoonlijk vind ik dit een goed filmpje, ik had soms wel is de neiging om te gaan schrapen met m'n safety razor, en geofatboy geeft daar wat goede tips voor. Samengevat komt het er op neer dat er op je safety razor een bolling zit als je die tegen je gezicht aan zet, dan een tilt doet todat je de haren pakt dat is de goede hoek. Hoek van 30 graden.
YouTube: How To Shave Against The Grain-Irritation Free and Baby Smooth!
[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 04-03-2019 13:12 ]
Top, dank nogmaals voor de tips en adviezen beide!
Ook een goed trucje, ga ik eens mee aan de slag van de week. Gillette 7 O'Clock heb ik een mesje van @RoosW mogen ontvangen, dus die komt binnenkort ook aan de beurt.
Ook een goed trucje, ga ik eens mee aan de slag van de week. Gillette 7 O'Clock heb ik een mesje van @RoosW mogen ontvangen, dus die komt binnenkort ook aan de beurt.
Mijn eigen grootste probleem was druk, ik was gewend van de Gillette cassette mesjes dat je best wat druk kon zetten, met een D.E. dus echt niet, de mildste vergeven je nog net, de agressievste gaan tot het bot. Het gewicht van de krabber tegen de huid moet genoeg zijn, het is wonderlijk hoe glad je daarmee kunt worden bij de goede combinatie van krabber en mesje.
Welk mesje werkt het beste in combinatie met de Qshave Merkur kloon? Ik heb al verschillende mesjes geprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat. Ik merk sowieso dat ik met de Qshave een iets minder resultaat haal dan met andere krabbers (heb ook deze en deze van Qshave), maar daarentegen wel een stuk minder huidirritatie heb en ik vind hem ook fijner in gebruik.
Tigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:22:
Welk mesje werkt het beste in combinatie met de Qshave Merkur kloon? Ik heb al verschillende mesjes geprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat. Ik merk sowieso dat ik met de Qshave een iets minder resultaat haal dan met andere krabbers (heb ook deze en deze van Qshave), maar daarentegen wel een stuk minder huidirritatie heb en ik vind hem ook fijner in gebruik.
Bovenstaande aanbieding staat nog steeds. Ik wacht echter nog wel altijd op mijn bestelling van de Rapira's.woutur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:38:
[...]
......................................
Voor de mannen die een keer het verschil tussen Rapira (excellent!) en Derby (boooo!) willen voelen stel ik (binnenkort, als ik de Rapira's binnen heb) vijf setjes beschikbaar van 2 om 3 mesjes (afwisselend 2 Rapira en 3 Derby of andersom). Zo kunnen meer enthousiastelingen een keer wat proberen en van de postzegels word ik niet armStuur me een PM als je interesse hebt en dan stuur ik ze naar je op. First come, first serve
Rapira/Derby probeersel counter: 3/5 beschikbaar
Let op: ik weet niet wanneer de Rapira mesjes binnenkomen, ik heb ze gisteren ge'Ebay'd. Om teleurstellingen te voorkomen:het kan dus even duren!
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Kijk eens boven je, paar posts boven je heeft @RoosW zijn eigen ervaring gedeeld.Tigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:22:
Ik heb een paar weken geleden een custom made open mes besteld, heeft wel 6 weken levertijd minimaal. Voor de geintresseerden, kijk eens bij Koraat.
Moet ook nog een goede strop gaan kopen.
astra superior platinum
Shark
Voskhod
Rapira
Maar het is zo enorm persoonlijk, de meeste shops hebben ook probeer setjes van mesjes, bijvoorbeeld dit:
https://www.scheersalon.n...p-double-edge-blades.html
Mocht je Gilette O'Clock/Feather/Kai mesjes willen proberen, dan kun je mij contacten, ik heb er zat hier liggen. Gilette O'Clock wil ik eigenlijk vanaf, heb er nog een stuk of 80.
Moet ook nog een goede strop gaan kopen.
Voor een beginner zou ik de volgende mesjes aanraden:Tigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:22:
astra superior platinum
Shark
Voskhod
Rapira
Maar het is zo enorm persoonlijk, de meeste shops hebben ook probeer setjes van mesjes, bijvoorbeeld dit:
Mocht je Gilette O'Clock/Feather/Kai mesjes willen proberen, dan kun je mij contacten, ik heb er zat hier liggen. Gilette O'Clock wil ik eigenlijk vanaf, heb er nog een stuk of 80.
[ Voor 94% gewijzigd door Turdie op 04-03-2019 17:56 ]
Zal eens kijken hoe die bij mij bevallen, dan laat ik je het wel weten.
Thanks!woutur schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:37:
[...]
[...]
Bovenstaande aanbieding staat nog steeds. Ik wacht echter nog wel altijd op mijn bestelling van de Rapira's.
Ik had meteen moeten vermelden welke mesjes ik al geprobeerd heb.. Toen ik begon met DE shaving heb ik ook zo'n sample pack aan verschillende mesjes gekocht. Tot nu toe heb ik deze geprobeerd:shadowman12 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:29:
Voor een beginner zou ik de volgende mesjes aanraden:
astra superior platinum
Shark
Voskhod
Rapira
- Derby Extra: Alsof je al met een half bot mesje begint. Waardeloos
- Shark Super Stainless: Vond ik ook helemaal niks. Zie toevallig nu dat deze ook door LORD Co. worden gefabriceerd.
- Feather New Hi-Stainless: Te scherp. Alsof je met een katanazwaard bezig bent. Geweldig resultaat voor één enkele pass, maar als ik twee passes doe heb ik gegarandeerd wondjes
- Astra Superior Platinum: Opzich vond ik deze goed, maar vond ze toch wat schrapen. Ze gingen ook niet al te lang mee in gebruik (2-3 scheerbeurten)
- Gillette Silver Blue: Gleed er lekker doorheen, maar waren ook erg snel bot.
- HEMA: Dit is schijnbaar een Personna variant. Ging wel. Niet bot, niet te scherp. Maar geen comfortabele shave.
- Wilkinson Sword Clasic: Zaten bijbevoegd bij deze krabber die ik in m'n winkelmandje had gegooid om verzendkosten te vermijden. Ik vind ze in de basis lekker scheren, maar ze zijn al na 3 scheerbeurten helemaal op.
- Derby Premium: Deze heb ik op de gok gekocht (100 stuks) op Amazon en opzich vind ik ze een goede balans hebben tussen resultaat en levensduur. Echt drie klasses beter dan de Derby Extra. Maar resultaat kan nog wel beter vind ik.
Hoe zijn die KAI mesjes vergeleken met Feather? Toch ook vrij scherp toch?
Ja Kai zijn scherp maar mijn gevoel ietsje minder scherp dan de Feather, in ieder geval minder trekkerig gevoel. Dat is ook wat de testen laten zien op refinedshaveTigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:37:
[...]
Thanks!![]()
[...]
Ik had meteen moeten vermelden welke mesjes ik al geprobeerd heb.. Toen ik begon met DE shaving heb ik ook zo'n sample pack aan verschillende mesjes gekocht. Tot nu toe heb ik deze geprobeerd:Ik heb geen zware baardgroei (niet echt dicht behaard, baardgroei blijft redelijk kort qua lengte). Ik scheer om de dag, omdat ik anders helemaal het idee heb dat ik meer huidlaag dan stoppels sta weg te snoeien. Desondanks heb ik wel altijd het gevoel gehad dat m'n stoppels kneiterhard zijn. Als ik er met een scheermes eroverheen ga hoor je ze echt over het mes gaan, bij wijze van spreken.
- Derby Extra: Alsof je al met een half bot mesje begint. Waardeloos
- Shark Super Stainless: Vond ik ook helemaal niks. Zie toevallig nu dat deze ook door LORD Co. worden gefabriceerd.
- Feather New Hi-Stainless: Te scherp. Alsof je met een katanazwaard bezig bent. Geweldig resultaat voor één enkele pass, maar als ik twee passes doe heb ik gegarandeerd wondjes
- Astra Superior Platinum: Opzich vond ik deze goed, maar vond ze toch wat schrapen. Ze gingen ook niet al te lang mee in gebruik (2-3 scheerbeurten)
- Gillette Silver Blue: Gleed er lekker doorheen, maar waren ook erg snel bot.
- HEMA: Dit is schijnbaar een Personna variant. Ging wel. Niet bot, niet te scherp. Maar geen comfortabele shave.
- Wilkinson Sword Clasic: Zaten bijbevoegd bij deze krabber die ik in m'n winkelmandje had gegooid om verzendkosten te vermijden. Ik vind ze in de basis lekker scheren, maar ze zijn al na 3 scheerbeurten helemaal op.
- Derby Premium: Deze heb ik op de gok gekocht (100 stuks) op Amazon en opzich vind ik ze een goede balans hebben tussen resultaat en levensduur. Echt drie klasses beter dan de Derby Extra. Maar resultaat kan nog wel beter vind ik.
Hoe zijn die KAI mesjes vergeleken met Feather? Toch ook vrij scherp toch?
Hier ook een mooi overzicht van iemand die enorm veel mesjes heeft geprobeerd:
https://www.shavingsociet...b=comments#comment-137672
De Derby Extra vond ik ook waardeloos, die heb ik drie jaar geleden een keer geprobeerd.
Het valt me wel op dat het niet alleen het mesje is wat de scherpte lijkt te bepalen, maar ook de krabber zelf. Ik had een Futur Clone in zwart, en die scheerde met alle mesjes die ik had (Derby Extra, Polsilver, Personna Silver, Bic Chrome Platinum e.d.) verschrikkelijk. Het ligt ook aan je huidtype natuurlijk, ik heb zelf een gevoelige huid wat wellicht meetelt. Maar met een Baili en Edwin Jagger krabbertje werkten al deze mesjes bij mijn huid een opvallend stuk beter. 
Had alleen laatst de pech een mesje te gebruiken met een piepklein oneffenheidje in het mes... met als resultaat een lekker diep sneetje in m'n hals wat bloedde als een rund
Had alleen laatst de pech een mesje te gebruiken met een piepklein oneffenheidje in het mes... met als resultaat een lekker diep sneetje in m'n hals wat bloedde als een rund
Voor dat soort dingen heb je altijd de redder in nood, aluin of bloedstelpgel. Om wondjes beter te laten genezen door ik er ook wel is calendulan op. Ik heb met de overstap naar mijn muhle r41 wat wondjes gehad, nu eigenlijk bijna nooit meer omdat ik wat meer doe qua prep met pre shave enzo. De meeste wondjes zijn vaak techniek foutjes, ik heb in die vier jaar eigenlijk nog nooit een mesjes meegemaakt wat niet goed was gelukkig.Kapotlood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:47:
Het valt me wel op dat het niet alleen het mesje is wat de scherpte lijkt te bepalen, maar ook de krabber zelf. Ik had een Futur Clone in zwart, en die scheerde met alle mesjes die ik had (Derby Extra, Polsilver, Personna Silver, Bic Chrome Platinum e.d.) verschrikkelijk. Het ligt ook aan je huidtype natuurlijk, ik heb zelf een gevoelige huid wat wellicht meetelt. Maar met een Baili en Edwin Jagger krabbertje werkten al deze mesjes bij mijn huid een opvallend stuk beter.
[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 04-03-2019 21:57 ]
De groene.SR8 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:04:
@shadowman12 Welke Gilette 7 O'Clock heb je? De groene, zwarte of gele?
Als m je qshave clone niet fijn scheert, haal hem eens uit elkaar. Draai de veer om, en zet alles weer in elkaar.Kapotlood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:47:
In het handvat zit binnenin een nokje, dat voorkomt dat je niet kan blijven draaien. Als je het handvat weer op de kop schroeft, en je schroeft niet ver genoeg, dan is "1" eigenlijk "7"..en 2 standje "8". Het wil wel eens verkeerd gaan bij assemblage.
Ik heb nog steeds een (echte) Futur in de aanbieding, DM als je hem wilt hebben!
Welke heb je er voor terug gekocht?Bob Popcorn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:37:
Ik heb nog steeds een (echte) Futur in de aanbieding, DM als je hem wilt hebben!
Ik volg al enige tijd dit topic en ik geraak meer en meer overtuigd van een DE scheermesje.
Tot kort gebruikte ik een of andere Gilette scheergel in combinatie met Gilette Fusion scheermesjes. De laatste tijd heb ik meer en meer last van irritaties en heb ik het gevoel dat de mesjes al na een keer of 4-5 niet meer scherp genoeg zijn. Aangezien Fusion mesjes niet goedkoop zijn, is scheren dus een dure bezigheid geworden.
Sinds kort heb ik het sensitive gamma van Proraso (preshave, scheerzeep, aftershave lotion) ontdekt. Ik ben hier best tevreden van en heb over het algemeen het gevoel dat de scheerbeurt iets minder trekkerig verloopt.
Nu vraag ik mij af wat de volgende stap hier kan zijn. Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een safety razor, maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Ik ben op zoek naar een goede combinatie van razor en mesje maar weet niet juist welke kant ik op moet. Zoals gezegd krijg ik dus snel last van scheerirritaties, ik heb een (tamelijk) jonge huid van een jaar of 25 die af en toe nog wel eens last heeft van wat acne. Qua baardgroei, heb ik een redelijk snel groeiende en harde baard.
Ik weet dat hier al meermaals gezegd is dat een scheerervaring voor iedereen uniek is, maar ik zou toch nog graag wat extra tips en suggesties van jullie horen om te voorkomen dat ik een half jaar rood van het bloed en de irritaties moet rondlopen tot ik de juiste combinatie gevonden heb! Bedankt!
Tot kort gebruikte ik een of andere Gilette scheergel in combinatie met Gilette Fusion scheermesjes. De laatste tijd heb ik meer en meer last van irritaties en heb ik het gevoel dat de mesjes al na een keer of 4-5 niet meer scherp genoeg zijn. Aangezien Fusion mesjes niet goedkoop zijn, is scheren dus een dure bezigheid geworden.
Sinds kort heb ik het sensitive gamma van Proraso (preshave, scheerzeep, aftershave lotion) ontdekt. Ik ben hier best tevreden van en heb over het algemeen het gevoel dat de scheerbeurt iets minder trekkerig verloopt.
Nu vraag ik mij af wat de volgende stap hier kan zijn. Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een safety razor, maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Ik ben op zoek naar een goede combinatie van razor en mesje maar weet niet juist welke kant ik op moet. Zoals gezegd krijg ik dus snel last van scheerirritaties, ik heb een (tamelijk) jonge huid van een jaar of 25 die af en toe nog wel eens last heeft van wat acne. Qua baardgroei, heb ik een redelijk snel groeiende en harde baard.
Ik weet dat hier al meermaals gezegd is dat een scheerervaring voor iedereen uniek is, maar ik zou toch nog graag wat extra tips en suggesties van jullie horen om te voorkomen dat ik een half jaar rood van het bloed en de irritaties moet rondlopen tot ik de juiste combinatie gevonden heb! Bedankt!
Merkur 21C, die had ik eigenlijk daarvoor ook al. Ik merk dat de Futur niet helemaal compatible is met mijn huidtype. De 21c zat altijd in m'n toilettas voor op reis en ik merkte dat ik me liever daarmee scheerde dan met de Futur.
Heb hem maar een paar keer gebruikt en hij is helemaal schoon gemaakt met stoom, ziet er uit als nieuw.
Het is een leuk apparaat, al vind ik de clone prima zat. Wellicht dat ik er over een paar maanden een Rockwell 6S er bij koop. Als laatste aankoop.Bob Popcorn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Merkur 21C, die had ik eigenlijk daarvoor ook al. Ik merk dat de Futur niet helemaal compatible is met mijn huidtype. De 21c zat altijd in m'n toilettas voor op reis en ik merkte dat ik me liever daarmee scheerde dan met de Futur.
Heb hem maar een paar keer gebruikt en hij is helemaal schoon gemaakt met stoom, ziet er uit als nieuw.
Als je het voor weinig een keer wilt proberen, kan je een Wilkinson Classic halen (minder als €5,-).thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:05:
Ik volg al enige tijd dit topic en ik geraak meer en meer overtuigd van een DE scheermesje.
Heel simpel plastic ding die vrij mild werkt, zeer geschikt voor beginners naar mijn mening.
Als je vaker bij Amazon besteld kan je hem daar ook mee bestellen.
Gaat om dit ding:

Tja, dat hangt er ook vanaf wat je er voor wilt uitgeven, ga je de China weg (goedkoop, maar met wat risico's) of Europees en betrouwbaar als middenweg of US voor extreem (duur vooral) en Stainless Steel of Titanium scheermonsters (tot wel 700 euro per krabber)thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:05:
De genoemde Futur Clone (van Qshave) is (mist goed geassembleerd) een aanrader, je kunt hem verstellen van heel mild tot erg agressief in de goedkope klasse, de middenmoot is bv de Mühle 89R (ook een goede start krabber) en wat betreft de toppers, ATT (Above The Tie) Timeless, Wolfman, Charcoal en vele anderen staan te blinken in het topsegment, vaak zijn het beperkte runs van een handgemaakt model, dat kost een arm en een been als je niet uitkijkt.
Het is een hele grote wereld wat dat betreft, en je kunt natuurlijk ook de kant van de klassieke Vintage krabber opgaan, dan staat je nog veel lees en zoek werk te wachten. Je goed oriënteren kan bv hier https://www.shavingsociety.com alwaar je info over alle onderdelen van het scheren, tot de Aftershaves aan toe, kunt vinden. Hele vriendelijke lui daar vind ik :-)
Deze had ik hier de laatste tijd nog niet voorbij zien komen. Dat lijkt me inderdaad een goed startpunt. Ik ga eens kijken waar die te vinden is en dan ga ik daarvan starten. Bedankt!koesie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:59:
[...]
Als je het voor weinig een keer wilt proberen, kan je een Wilkinson Classic halen (minder als €5,-).
Heel simpel plastic ding die vrij mild werkt, zeer geschikt voor beginners naar mijn mening.
Als je vaker bij Amazon besteld kan je hem daar ook mee bestellen.
Gaat om dit ding:
[Afbeelding]
Ik denk dat ik eerst eens ga proberen met de Wilkinson Classic om te testen of ik genoeg geduld (en vaardighedenRoosW schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:21:
[...]
Tja, dat hangt er ook vanaf wat je er voor wilt uitgeven, ga je de China weg (goedkoop, maar met wat risico's) of Europees en betrouwbaar als middenweg of US voor extreem (duur vooral) en Stainless Steel of Titanium scheermonsters (tot wel 700 euro per krabber)
De genoemde Futur Clone (van Qshave) is (mist goed geassembleerd) een aanrader, je kunt hem verstellen van heel mild tot erg agressief in de goedkope klasse, de middenmoot is bv de Mühle 89R (ook een goede start krabber) en wat betreft de toppers, ATT (Above The Tie) Timeless, Wolfman, Charcoal en vele anderen staan te blinken in het topsegment, vaak zijn het beperkte runs van een handgemaakt model, dat kost een arm en een been als je niet uitkijkt.
Het is een hele grote wereld wat dat betreft, en je kunt natuurlijk ook de kant van de klassieke Vintage krabber opgaan, dan staat je nog veel lees en zoek werk te wachten. Je goed oriënteren kan bv hier https://www.shavingsociety.com alwaar je info over alle onderdelen van het scheren, tot de Aftershaves aan toe, kunt vinden. Hele vriendelijke lui daar vind ik :-)
Of als je wat geduld kan hebben, bestel voor weinig een Qshave verstelbare op Ali, heb je een heel stuk meer kwaliteit voor. Mij viel die Gillette enorm tegen. Ik heb het liefst toch 'iets' vast. 
En dan met een snel geïrriteerde of gevoelige huid zou ik de Lord Classic en de Rapira Platinum Lux aanraden. 2 tips van @RoosW die ik binnenkort ga proberen. De Lord Classic misschien vanavond al.
Hoofd durf ik nog even niet gezien de korstjes. 
Verder zijn dit ook nog een paar kanshebbers die ik ga proberen:
- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Personna Lab Blue
- Polsilver Super Iridium (werkt niet voor iedereen)
Succes!
En investeer in een goede pre shave en een scheercreme, ik ga zelf de Proraso Sensitive serie proberen.
En dan met een snel geïrriteerde of gevoelige huid zou ik de Lord Classic en de Rapira Platinum Lux aanraden. 2 tips van @RoosW die ik binnenkort ga proberen. De Lord Classic misschien vanavond al.
Verder zijn dit ook nog een paar kanshebbers die ik ga proberen:
- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Personna Lab Blue
- Polsilver Super Iridium (werkt niet voor iedereen)
Succes!
En investeer in een goede pre shave en een scheercreme, ik ga zelf de Proraso Sensitive serie proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 05-03-2019 18:47 ]
Ik heb een 'vintage' Gilette Rocket/Super Speed Flaretip uit 1953 via Ebay gekocht jaren terug. Heeft uiteindelijk 15 euro gekost. Vorig jaar de Qshave voor 7,5 euro gekocht. De Gilette is lekker licht en compact, de Qshave zwaarder en lomp groot uitgevallen. Maar die is dan weer instelbaar. Dus wat ik vaak doe.. Een pass met de Qshave (haalt het meeste meteen weg) en de Gilette voor die rothoeken om het af te maken (kin/kaaklijn, neusvleugels eo)
Ze werken prima in tandem. En ik blijf bij Astra SP zweren, dat werkt het prettigste voor mijn huid. Zowel in de Flare tip als Qshave. En ik heb hiervoor ook tig mesjes geprobeerd (Lord, Gilette o clock, Feathers, Iridium, Personna) waarbij Iridium mijn favoriet was maar lastig verkrijgbaar. Toen maar een slof van 100 Astra Sp gekocht voor een tientje en die stash is nog lang niet op.
Ze werken prima in tandem. En ik blijf bij Astra SP zweren, dat werkt het prettigste voor mijn huid. Zowel in de Flare tip als Qshave. En ik heb hiervoor ook tig mesjes geprobeerd (Lord, Gilette o clock, Feathers, Iridium, Personna) waarbij Iridium mijn favoriet was maar lastig verkrijgbaar. Toen maar een slof van 100 Astra Sp gekocht voor een tientje en die stash is nog lang niet op.
Als je dicht bij de Duitse grens woont, bij de DM verkopen ze die gewoon voor €2,95thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Deze had ik hier de laatste tijd nog niet voorbij zien komen. Dat lijkt me inderdaad een goed startpunt. Ik ga eens kijken waar die te vinden is en dan ga ik daarvan starten. Bedankt!
Ik ben ook begonnen met de Qshave, en wat ik wel lastig vindt is dat de kop best wel groot is.
Dat maakte het lastig voor mij onder de neus goed te scheren.
Ik heb meerdere krabbers en die hebben allemaal een kleinere kop en dat werkt voor mij in ieder geval een stuk beter, dan de Qshave
[ Voor 27% gewijzigd door koesie op 05-03-2019 15:05 ]
Ik heb nog wel een tip: ik kwam laatst deze Wilkinson Sword Classic gift set tegen op Amazon. Voor 14 euro heb je een metalen krabber, 5 mesjes, een kwast en een scheerzeep. Ideaal voor de beginner lijkt me!thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:05:
Daarnaast zou je de genoemde Merkur Futur clone van Qshave kunnen proberen. Moet wel vermelden, ik heb de laatste 2 dagen een bestelling proberen plaatsen m.g.v. iDeal en om een of andere reden wordt m'n bestelling steeds geweigerd door AliExpress. Geen idee waarom.
Verder kun je bij verschillende webshops zoals Scheersalon of Razor Blades Club mesjes van verschillende merken uitproberen tegen schappelijke prijzen. Hoef je er niet meteen 50 of 100 stuks van één bepaald mesje te bestellen, maar slechts één 5-pack of 10-pack die meestal onder de 2 euro blijven.
Mijn eerste krabber was een Merkur 34C, dat is een prima safety razor voor een beginner denk ik. De eerste aanschaf zal ik best wel wat geld zijn maar realiseer je je dat met een krabber wel 5 jaar kan doen, omdat ze meestal van chroom. Je kan ook naar een fysieke scheerwinkel gaan zoals scheersalon en manandshaving en daar wat advies inwinnen en wat dingen uitproberen. Ik heb zelf ook een gevoelige huid en droge huid en heb door veel youtube video's kijken en oefenen mijn techniek weten te perfectioneren dat ik nu bijna nooit meer irritaties heb (geen razor burn) heb een harde baard en stevige haargroei (omgekeerde richting). Op Youtube heeft geofatboy echt een hele boel reviews en scheertechniek video's waar ik veel uit heb kunnen halen. Er zijn ook scheerwinkels in nederland die trainingen geven zoals scheersalon omdat de techniek voor scheren met een safety razor of open mes toch echt een stuk anders is. Ik ben nu zelf begonnen met een open mes.thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:05:
Edit:
Met een zware baard merk ik zelf toch het beste resultaat met de Proraso rood (sandalwood geur), het beste resultaat qua scheren. Het is net iets gladder als de Proraso wit of groene scheercreme.
Ik wil de Voskhod mesjes gaan proberen
[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 06-03-2019 08:09 ]
Wat een verademing die Lord Classic mesjes 
Babyglad nu
Ik merk wel dat het nog wat handigheid vergt rond de kaaklijn en met name de kin (klein plekje daar), hoofd heb ik (nog) niet aangedurft, ook vanwege een korstje.
Qshave is echt heel gemakkelijk mee te werken en om de juiste hoek aan te voelen, lekker qua gewicht alleen beetje te groot. Met name ook voor de vele rondingen en kuilen die ik in mijn gezicht heb (redelijk hoekig ook). Moet zeggen dat het Mach 3 systeem daar net even wat gemakkelijker overheen/langsheen gaat. Misschien ook gewenning.
Maar voor nu erg tevreden!
Babyglad nu
Qshave is echt heel gemakkelijk mee te werken en om de juiste hoek aan te voelen, lekker qua gewicht alleen beetje te groot. Met name ook voor de vele rondingen en kuilen die ik in mijn gezicht heb (redelijk hoekig ook). Moet zeggen dat het Mach 3 systeem daar net even wat gemakkelijker overheen/langsheen gaat. Misschien ook gewenning.
Maar voor nu erg tevreden!