Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:21
wiemelen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:30:
[...]

Samples zijn vaak te verkrijgen bij de fabrikanten zelf.
Maar ik shop hier altijd voor samples : https://shavedash.com/
Enorme keuze, maar ik beperk me meestal tot Europese merken gezien de transportkosten als je iets uit de VS bestelt.
Huh, gezien de prijzen lijkt het me een UK shop, 4 totaal verschillende zepen besteld, 3-5 werkdagen, het zal mij benieuwen.

Ben overigens naar menig pagina in dit topic doorsnuffelt te hebben eens in Aliexpres gedoken een een aantal verschillende borstelhouders, borstels (synthetisch, heb nu dashaar, maar werd een beetje bleek om de neus toen ik las hoe dit verkregen werd) scheerkommetjes en een andere meshouder (krabber) besteld. wat mij niet bevalt wil mijn zoon vast hebben ;-) oh en een ophang standaard voor mn krabbers, t voetje dat ik nu heb is irritant, je moet de krabber precies zo houden om hem eraf te pakken, anders neemt ie de voet mee bij het oppakken.

Fijn topic dit overigens!

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:51
RoosW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:15:
[...]

Huh, gezien de prijzen lijkt het me een UK shop, 4 totaal verschillende zepen besteld, 3-5 werkdagen, het zal mij benieuwen
Is ook een Engelse site :)
Ik bedoelde dat ik van hen meestal geen Amerikaanse samples bestel omdat de transportkosten best hoog zijn als je uiteindelijk een heel potje zeep in de VS moet bestellen.
Persoonlijk kan ik je trouwens de zepen van Wickham, TFS, Razor Master, Razorock en Proraso wel aanraden.

• RoosW
wiemelen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:55:
[...]

Is ook een Engelse site :)
Ik bedoelde dat ik van hen meestal geen Amerikaanse samples bestel omdat de transportkosten best hoog zijn als je uiteindelijk een heel potje zeep in de VS moet bestellen.
Persoonlijk kan ik je trouwens de zepen van Wickham, TFS, Razor Master, Razorock en Proraso wel aanraden.
Wat is je eigen favoriet?

Ik zal alleen wel een andere bron moeten opsporen in de EU na de (Br)Exit, hmm, ik hoop maar dat die er ook zijn, zeep staat erg hoog op mijn lijstje 'Niet uit China bestellen' artikelen, gezien bv de 'Plastic as rijst' en 'Gifzooi door melkpoeder' duidelijk maakte hoe ze daar over veiligheid denken.

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:51
Ik heb al heel wat samples uitgeprobeerd via Shavedash en ook rechtstreeks via de fabrikanten.
Uiteindelijk ben ik beland bij bovenstaande 5 merken die qua prijs/kwaliteit goed zijn.
Er steekt ook niet een echt boven de andere uit.
Zal voornamelijk een beetje afhangen ook van de geuren die je verkiest.
Dat is bijvoorbeeld de reden waarom dat ik de Tabac scheerzeep niet gebruikt. Goede zeep, maar ik hou niet zo van de geur.
Anderzijds zijn er merken die naast de zeep ook DE razors, kwasten en/of aftershaves verkopen.
Sommigen vinden het nu eenmaal leuk om zowel scheerzeep als aftershave/balm van dezelfde geur te hebben.

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:44
Ik heb net via eBay de Proraso shaving cream blue binnengekregen en moet zeggen dat het ook wel wat fijner scheert dan die van Palmolive, alleen vind ik hem wat minder ruiken, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Gebruik sinds een weekje ook de pre shave menthol/eucalyptus en die bevalt ook erg goed.

shadowman12 wijzigde deze reactie 22-12-2018 14:05 (19%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:30
Vandaag voor het eerst DE geschoren op wat kleine wondjes na, is het best goed gegaan.
Ik moet toegeven, als ik het gaat vergelijken met de scheermesjes van Gilette, bevalt mij dit al beter, de huid voelt veel gladder aan en hij is minder geïrriteerd.

Bedankt voor de tip @wiemelen en @MeZZiN!

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 22-12-2018 19:38 (11%)

• cymric
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:21
RoosW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:15:
Ik scheer me al weer geruime tijd met DE, en gebruik: Taylor of Old Bond Street - Scheerzeep Sandalwood.
Nu wil ik eigenlijk wel eens wat anders, maar kan werkelijk niet 1-2-3 uit de kluwen van soorten scheerzeep komen, is er ergens een 'bundeltje' probeer-zepen te koop o.i.d.? Dan kan ik eens uit gaan proberen welke lekker schuimen, ruiken en het goede soort schuim opleveren.
Het helpt als je de ingrediëntenlijst kan 'lezen'. Dan heb je de min of meer kneedbare zepen op basis van veel stearinezuur en een beetje kokosolie die een heel zwaar en dik schuim genereren. De meeste Italiaanse merken (Valobra, TFS, Cella, Vitos, P.160 als je de laatste nog kan vinden) gebruiken deze receptuur. Velen zweren erbij; ik vind het schuim vaak te dik. Dan heb je mengsels van talg ('tallow'), kokos en stearinezuur, die leveren soepeler schuim: Tabac, Speick (niet de Active!), Arko, Mitchell's Woolfat Soap. De Palmolive scheerstick heeft iets té soepel schuim; het helpt niet dat de geur ook vrij scherp is. Maar voor een habbekrats heb je dan wel een prima zeepje. Dan heb je tot slot nog harde zepen op basis van palmolie en stearinezuur, maar hier is het vaak 'hit & miss' aangezien het niet eenvoudig is om met deze basis een goede scheerzeep te maken. TOBS, Institut Karité en Pré de Provence zijn de beste die ik ben tegengekomen.

Waar het bij alle producten nog wel eens aan wil schorten is dat het schuim wel lekker aanvoelt, maar op de huid toch heel 'droog' en stroef is. Het klinkt bizar, maar dan glijdt het gewoon niet goed (bij mij: Vergulde Hand, Speick Active). Een paar merken leveren prutschuim af: MWF, Crabtree & Evelyn, de hele oude Acca Kappa.

Mijd recepturen op basis van olijfolie, maakt niet uit wat de verpakking je allemaal belooft. Olijfolie kan door de manier waarop het chemisch in elkaar steekt geen goed scheerschuim maken.

Zepen die meer dan €10 per ons kosten, zijn in feite geldklopperij. Zeker als je zepen van hele exclusive parfummerken opzoekt (Floris, Castle Forbes, Penhaligon's, Zirh en noem ze maar op), moet je bedenken dat het mooie zeepje gemakkelijk vier of vijf keer over de kop gaat. Uiteraard krijg je er dan wel de geur van de behoorlijk exclusieve eau de toilettes bij. Maar je betaalt voor kunnen opscheppen dat je zo'n zeep gebruikt.
Wat zijn overigens de meest gebruikte scheerzepen hier?
Ik heb een flinke voorraad Tabac scheerzeep, mijn Α en Ω . Voorheen had ik nog een hele zooi andere merken, maar eigenlijk kon met mijn huid & baard niets Tabac overtreffen. TOBS Sandalwood en Pré de Provence evenaren Tabac wel, wat ik hele knappe prestaties vind; alleen kreeg ik een paar jaar geleden opeens last van irritatie bij PdP (waarom weet ik niet, ik zou eigenlijk een keer opnieuw moeten proberen); en ik vind de geur van TOBS-S wat minder: te zoet en indringend.

Nog een laatste tip: als je een stick koopt, kun je die raspen met een keukenrasp. Als je het rasp dan met een heel klein beetje water in een klein schaaltje perst, heb je de onhandige stick in een veel handiger 'tablet' veranderd.

• RoosW
Bedankt, vooral @wiemelen & @cymric, ik denk dat ik maar wat samples van de drie verschillende hoofdsoorten probeer te scoren, dan beslissen welke het beste bij mijn eigenwijze smaak past, om dan op zoek te gaan naar welke geuren me plezieren.
Een heel avontuur, het zal mij benieuwen ;-)
Tabac ken ik van vroeger, mijn vader gebruikte aftershave geloof ik van ze (maar liever Old Spice) waar ikzelf de Tabac vroeger echt niet lekker vond ruiken.
Gelukkig word het hele 'Barbershop' gebeuren steeds populairder, waardoor, neem ik aan, ook de benodigdheden wat breder beschikbaar komen, het is wat mij betreft best wel moeilijk om (letterlijk) te snuffelen bij webwinkels.
Mooie tip van dat schaaltje, zal ik zeker in gedachten houden!

[Edit]
Ik heb vanochtend de Scheermonnik Delfts Wit geprobeerd, wat een lekker luchtje, en prima schuim+scheren, de lucht blijft ook lekker lang 'aanwezig' (het enige dat me van de TOBS wat tegen), al kan dat ook met mijn favoriete Aftershave te maken hebben, Aramis, de Scheermonnik lijkt die te versterken, waar de TOBS echt weggeblazen word.

RoosW wijzigde deze reactie 23-12-2018 15:57 (19%)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 10:50
@BladeSlayer1000 graag gedaan

Ik gebruik nu veel scheermonik erg stevige schuim erg prettig Speick gebruik ik voor onderweg en soms even snel zonder goede voorbereiding. Minder schuim maar erg goed.

Tbos is ook perfect.

Als je naar bijvoorbeeld HIS Amsterdam gaat hebben ze vaak samples maar dat zijn weer andere merken.

Zelf denk ik dat je gewoon een merk moet proberen na 2 - 3 pogingen ben je er al welke je fijn vind neem tbos + een uit Italië en iets wat je vind aan spreken.

Gelukkig zijn de meeste zepen redelijk betaalbaar zeker Speick is erg goedkoop maar wel super goed voor 4,5 heb je die al.

En anders moet ik zeggen dat palmolive cream ook erg goed is. Kost helemaal bijna niets.

MeZZiN wijzigde deze reactie 24-12-2018 14:28 (18%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• shadowman12
Wat is een goede shavette om mee te beginnen, ik heb een best zware baard. Ik zag een goede reviews over een Parker shavette(SR1)

Trouwens wat een prijsverschil bij scheersalon €25,00(exclusief verzendkosten) voor zo'n shavette en op ebay €18,45 (inclusief verzendkosten/gratis verzendkosten)

shadowman12 wijzigde deze reactie 25-12-2018 23:16 (39%)

• Gusto
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10-01 14:01
RoosW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:15:
Hallo allemaal,
Ik scheer me al weer geruime tijd met DE, en gebruik: Taylor of Old Bond Street - Scheerzeep Sandalwood.
Nu wil ik eigenlijk wel eens wat anders, maar kan werkelijk niet 1-2-3 uit de kluwen van soorten scheerzeep komen, is er ergens een 'bundeltje' probeer-zepen te koop o.i.d.? Dan kan ik eens uit gaan proberen welke lekker schuimen, ruiken en het goede soort schuim opleveren.

Wat zijn overigens de meest gebruikte scheerzepen hier?
Je kan ook eens naar Naarden rijden en daar zepen ruiken/proberen. ;)
https://www.manandshaving.nl/over-ons

• RoosW
Gusto schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:09:
[...]

Je kan ook eens naar Naarden rijden en daar zepen ruiken/proberen. ;)
https://www.manandshaving.nl/over-ons
We wonen dicht in de buurt, dat zou zeker moeten lukken!

• Gusto
Dat moet je zeker doen, ze nemen de tijd voor je.
Ik heb daar ook mijn eerste scheerspullen gekocht.

• Gusto
Welke de-mesjes gebruiken jullie?

• shadowman12
Gusto schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:28:
Ik gebruik de Feathers omdat ik een hele zware baard heb, zijn de scherpste die je kan krijgen.

• RoosW
Gusto schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:28:
Ik heb op dit moment ook nog Feather (nog een stuk of 6 over) omdat die (Wat wist i en nu van?) middle of the road waren wat prijs betrof. Maar ik heb nu een hele berg verschillende merken probeer mesjes besteld bij tryablade.com, en na heeeel veel lezen in het ShavingSociety Forum kwam ik een lijst tegen met echt een ellenlange lijst met geteste mesjes, met sterren beoordeling (dacht 'mooi, dan bestel ik kleine hoeveelheden van de 3 en 4 sterren, maar dat zouden er dan 100 of zo worden) en heb na wat beraad maar de best beoordeelde 4* mesjes besteld, waarbij een zo bejubeld werd dat ik voor die paar euro meer maar een pakketje van 100 gekozen heb.
Ik denk alleen dat ik ook wat moet gaan investeren in andere krabbers, maar ja, dat denk ik ook over zeep en kwasten :P
Ik denk dat ook de mesjes zal afhangen van je persoonlijke smaak, en hoe agressief je een en ander wilt, Feather begreep ik zijn nogal agressieve mesjes, maar aangezien ik die als start mesjes kocht in mijn onwetendheid, ben ik er nu wel aan gewend.

• Gusto
Feather zijn erg scherpe mesjes, maar ik gebruik net zo makkelijk Rapira Platinum Lux of Lord Super Chrome. :)

• Gusto
RoosW,

dit kan een erg kostbare hobby worden. ;)
Maar wel erg leuk.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

Joopieboy

Petrolhead

Gusto schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:16:
Feather zijn erg scherpe mesjes, maar ik gebruik net zo makkelijk Rapira Platinum Plus of Lord Super Chrome. :)
Hoe is de levensduur daarvan dan als ik vragen mag? Merk je verschil tussen verschillende merken en/of uitvoeringen? :)

“You can’t patch a wounded soul with a Band-Aid.” » Michael Connelly

• Gusto
Die Rapira's en Lord's gaan langer mee.
En zijn aanmerkelijk goedkoper. ;)
https://www.giftsandcare.com/en/95-de-razor-blades

Gusto wijzigde deze reactie 26-12-2018 22:26 (25%)

• Gusto
shadowman12 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik de Feathers omdat ik een hele zware baard heb, zijn de scherpste die je kan krijgen.
Dan moet je de Kai mesjes eens proberen, minstens zo scherp en veel "smoother" https://www.giftsandcare....eitar-doble-hoja-kai.html :9~

• RoosW
O mijn hemel, ik heb het scheervirus goed te pakken, daar gaan mijn spaar plannen.. Op in mesjes, krabbers, zeepjes en kwasten, vooral die laatste intrigeren mij bijzonder, en moeders de vrouw maar mopperen ;P

• shadowman12
Gusto schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:09:
[...]

Dan moet je de Kai mesjes eens proberen, minstens zo scherp en veel "smoother" https://www.giftsandcare....eitar-doble-hoja-kai.html :9~
Wat bedoel je met smoother?
RoosW schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:34:
O mijn hemel, ik heb het scheervirus goed te pakken, daar gaan mijn spaar plannen.. Op in mesjes, krabbers, zeepjes en kwasten, vooral die laatste intrigeren mij bijzonder, en moeders de vrouw maar mopperen ;P
Haha toeval heb net een nieuwe kwast van Edwin Jagger via eBay besteld,die nog bij de Nederlandse webshops te krijgen vziw

Edwin Jagger Best Badger Shaving Brush with drip stand.

shadowman12 wijzigde deze reactie 29-12-2018 01:09 (51%)

• Gusto
shadowman12 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:30:
[...]

Wat bedoel je met smoother? = comfortabler, Feathers zijn een beetje ruw.

[...]

Haha toeval heb net een nieuwe kwast van Edwin Jagger via eBay besteld,die nog bij de Nederlandse webshops te krijgen vziw

Edwin Jagger Best Badger Shaving Brush with drip stand.

• Gusto
@RoosW mocht ik qua kwasten niets meer te kiezen hebben, dan ben ik met een Omega 11137 meer dan tevreden. ;)
https://www.giftsandcare....ar-cerda-omega-11137.html

• Gusto
@RoosW , mocht je van eerlijke zeep-geuren houden, kijk eens naar Le Pere Lucien. ;)

• Gusto
En voor mijn dagelijkse scheerbeurt, kies ik gewoon Proraso Wit zeep en aftershave. :D

• RoosW
Gusto schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:36:
@RoosW , mocht je van eerlijke zeep-geuren houden, kijk eens naar Le Pere Lucien. ;)
Tja, ik zal eens een scheer winkel in de buurt (Naarden?) moeten bezoeken en snuffelen, ik had op enthousiaste reviews van deze en gene besloten dat voor die prijs ik wel een gok wilde wagen met de Mühle Sea Buckthorn, maar nee, 1x gebruikt en de geur is mij te zoet, jammer.. Ach, YMMV zegt men dan ;)
Ik zal de naam zeker in mijn oren knopen, en bij een 'screening' meenemen.

Overigens, in China de QSHAVE Adjustable Safety Razor Double Edge Classic gekocht voor weinig, op zich een aardig dingetje, benieuwd hoe hij scheert, al ben ik niet overtuigd van het opklik systeem van de bovenkant van de meshouder.
De standaard die ze er bij aanprijzen gewoon laten liggen overigens, ik heb t ding, maar hij is zeker een millimeter wijder als het handvat breed is, en staat dus te wiebelen, veroorzaakt heel erge OCD kriebels bij mij :F

• Gusto
Tja, dat heb je met Chinese immitatie, ik heb het orgineel in handen gehad te zwaar en te weinig grip. ;)

• Gusto
Mijn favoriete krabber is de: https://www.scheersalon.nl/safety-razor-g-f-1352.html. (ik heb een stuk of 10 andere krabbers)

Gusto wijzigde deze reactie 30-12-2018 12:48 (8%)

• RoosW
:? 10?? Waarom dat dan? Of zijn het 10 verschillende soorten van hetzelfde merk?

• Gusto
Sorry, het zijn 10 verschillende krabbers, van diverse merken.

Gusto wijzigde deze reactie 30-12-2018 12:54 (7%)

• shadowman12
Gusto schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:20:
En voor mijn dagelijkse scheerbeurt, kies ik gewoon Proraso Wit zeep en aftershave. :D
Weet jij trouwens wat verschi is tussen Proraso Wit, Rood en Groen?

• cymric
shadowman12 schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:39:
Weet jij trouwens wat verschi is tussen Proraso Wit, Rood en Groen?
Geur en samenstelling. Zie hier voor een informeel overzichtje.

Groen bevat kamfer, eucalyptus en menthol: de geur houdt een vampier op afstand en lijkt me voor een wat gevoeliger huid bepaald ongeschikt. Het is een mengsel van stearinezuur en kokosolie, maar van wat ik me kan herinneren heeft het de consistentie van een normale creme.

Rood heeft een geur van sandalhout en bevat naast de hierboven genoemde basis van vetten ook nog cacao- en sheaboter. Dat lijkt me inderdaad wel een recept voor een wat vettere creme voor zwaardere baarden.

Wit heeft dezelfde basis als groen, maar dan met zeer milde geuren en wat extra verzorgend spul erin. Ook nog een beetje menthol, merkwaardig genoeg.

(En dan is er nog Blauw, en wat exclusieve soorten. Blauw lijkt mij Groen met een andere geur.)

cymric wijzigde deze reactie 31-12-2018 21:02 (53%)

• shadowman12
cymric schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:48:
[...]

Geur en samenstelling. Zie hier voor een informeel overzichtje.

Groen bevat kamfer, eucalyptus en menthol: de geur houdt een vampier op afstand en lijkt me voor een wat gevoeliger huid bepaald ongeschikt. Het is een mengsel van stearinezuur en kokosolie, maar van wat ik me kan herinneren heeft het de consistentie van een normale creme.

Rood heeft een geur van sandalhout en bevat naast de hierboven genoemde basis van vetten ook nog cacao- en sheaboter. Dat lijkt me inderdaad wel een recept voor een wat vettere creme voor zwaardere baarden.

Wit heeft dezelfde basis als groen, maar dan met zeer milde geuren en wat extra verzorgend spul erin. Ook nog een beetje menthol, merkwaardig genoeg.

(En dan is er nog Blauw, en wat exclusieve soorten. Blauw lijkt mij Groen met een andere geur.)
Thanks goede uitleg, ik heb nu de blauwe shaving cream van Proraso.

Trouwens een kleine update, ik hoop een dezer dagen mijn shavette binnen te krijgen, en dan ga ik wat shaves voor de eerste keer doen met mijn nieuwe shavette, ben benieuwd hoe dat gaat. Heb al een aantal filmpjes op youtube gekeken wat de beste manier is.Heb tot nu toe altijd een safety razor gebruikt.

Zoals ik begreep heeft de Green menthol wat de blue niet heeft, na wat lezen.

• RoosW
Ik heb onderweg naar mij nu in de post: Merkur 39C krabber en deze, vond ik te mooi om te laten lopen :D

https://www.yourshaving.c...e-safety-razor-42121.html

de FATIP Piccolo Special Edition.
Ik ben daarna maar op mijn handen gaan zitten, zoveel mooie dingen te koop [zucht]

Overigens scheert dat Chineese ding best aardig, al vind ik hem te zwaar vergeleken met wat ik gewend ben. op stand 4.5 scheert ie lekker glad zonder moeite, 2x slechts, de Muhle 89R moet ik 3x en dan is het nog niet super glad (beetje wat ik met de Gillette Fusion had).

• evanraalte
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-01 09:27
He allemaal, cool topic dit!

Ik scheer op dit moment al 2 lang mijn hoofd met 2 mes cardridge mesjes van de Lidl. Dit gaat op zich wel prima, want het is goedkoop (5 euro per jaar) en ik heb eigenlijk geen last van huid irritatie. Wel duurt het scheren vrij lang, minimaal 10 minuten.

Het lijkt me voor de verandering wel eens leuk om een DE mes uit te proberen, in de hoop dat ik er uiteindelijk wat sneller mee kan scheren. Ik kom in dit topic al veel verschillende adviezen tegen, dus ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het is voor mij dus puur een probeersel, dus ik zou er het liefst (in eerste instantie) niet te veel geld aan willen uitgeven. Als ik mannenzaak.nl bekijk, ben je voor een mes al snel >30 euro kwijt. Een Chinees mes zoals de BT173 is daarentegen maar 7 euro. Zit hier een wereld van verschil tussen, of maakt het om mee te beginnen eigenlijk niet uit?

Ik lees dat de keuze van mesjes afhangt van de huid. Daarnaast zie ik de feather mesjes het vaakst terugkomen. Kan ik er van uit gaan dat dit een veilige keuze is?

Tot slot, ik gebruik op dit moment gewoon een fles scheerschuim, maar ik zie hier vaker een creme met een kwastje voorbij komen. Buiten het feit dat het wel wat heeft, vraag ik me af of het toegevoegde waarde heeft t.o.v. gewoon scheerschuim?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
RoosW schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:42:

Overigens scheert dat Chineese ding best aardig, al vind ik hem te zwaar vergeleken met wat ik gewend ben. op stand 4.5 scheert ie lekker glad zonder moeite, 2x slechts, de Muhle 89R moet ik 3x en dan is het nog niet super glad (beetje wat ik met de Gillette Fusion had).
Losse Muhle R41 kop
Vervang de R89 kop met de R41, dat scheert met 2x ook zo efficiënt.

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-01 15:34
evanraalte schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:34:
...

Tot slot, ik gebruik op dit moment gewoon een fles scheerschuim, maar ik zie hier vaker een creme met een kwastje voorbij komen. Buiten het feit dat het wel wat heeft, vraag ik me af of het toegevoegde waarde heeft t.o.v. gewoon scheerschuim?
Voorbereiding van de haartjes is belangrijker dan een goed mes. Kwast met creme vind ik veel fijner.

• RoosW
Het is voor mij dus puur een probeersel, dus ik zou er het liefst (in eerste instantie) niet te veel geld aan willen uitgeven. Als ik mannenzaak.nl bekijk, ben je voor een mes al snel >30 euro kwijt. Een Chinees mes zoals de BT173 is daarentegen maar 7 euro. Zit hier een wereld van verschil tussen, of maakt het om mee te beginnen eigenlijk niet uit?
Qua DE krabber, één goede maar zeer betaalbare optie: https://www.ebay.nl/itm/332160083557
Of de Chinese QShave verstelbare, al duurt bij beide de verzending best wel even.
Ik heb geen ervaring met andere Chinese messen. Ik weet wel dat er een Nederlands Scheerforum is waar je als je er lid van bent als je wilt een probeerset toegestuurd kunt krijgen (met een Statiegeld betaling natuurlijk) om het eens te ervaren zonder direct veel geld uit te geven, na wat scheer genot stuur je de probeerset schoon en netjes terug en je statiegeld word weer geretourneerd. Misschien dat dat een idee voor je is :-)

@SR8 Cool, goed idee! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shadowman12
RoosW schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb op dit moment ook nog Feather (nog een stuk of 6 over) omdat die (Wat wist i en nu van?) middle of the road waren wat prijs betrof. Maar ik heb nu een hele berg verschillende merken probeer mesjes besteld bij tryablade.com, en na heeeel veel lezen in het ShavingSociety Forum kwam ik een lijst tegen met echt een ellenlange lijst met geteste mesjes, met sterren beoordeling (dacht 'mooi, dan bestel ik kleine hoeveelheden van de 3 en 4 sterren, maar dat zouden er dan 100 of zo worden) en heb na wat beraad maar de best beoordeelde 4* mesjes besteld, waarbij een zo bejubeld werd dat ik voor die paar euro meer maar een pakketje van 100 gekozen heb.
Ik denk alleen dat ik ook wat moet gaan investeren in andere krabbers, maar ja, dat denk ik ook over zeep en kwasten :P
Ik denk dat ook de mesjes zal afhangen van je persoonlijke smaak, en hoe agressief je een en ander wilt, Feather begreep ik zijn nogal agressieve mesjes, maar aangezien ik die als start mesjes kocht in mijn onwetendheid, ben ik er nu wel aan gewend.
Heb je nog een linkje naar die beoordelingen?

• cymric
Haha. Grapjas.

Schuim uit een spuitbus heeft als nadeel dat het niet 'plakt' en in verhouding erg 'droog' is. Het is ontegenzeglijk lekker schuim om in te woelen en frutten, maar voor scheren heb je vettig glijmiddel nodig. Puur vet is te rijk, dus je maakt er een mengsel met lucht en water mee. Dat gaat natuurlijk niet zomaar (omdat vet en water niet mengen) maar met een beetje chemie krijg je het wel voor elkaar. Het resultaat: klassiek scheerschuim. Een vettige, maar toch soepele dunne laag die goed op de huid blijft liggen en zelfs met vlijmscherpe mesjes nog steeds goed beschermt. Sommige schuimen uit een bus komen een eind in de buurt, hebben ook een samenstelling die lijkt op het schuim van een crème of zeep, maar moeten concessies doen omdat het nu eenmaal uit een spuitbus moet komen.

Ik zou zeggen: koop eens een simpele tube—Nivea, Palmolive, The Body Shop of Speick Active—en een soepel kwastje (als je het waard vindt, eenvoudig dassenhaar) en ga aan de slag.

• shadowman12
cymric schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:50:
[...]

Haha. Grapjas.

Schuim uit een spuitbus heeft als nadeel dat het niet 'plakt' en in verhouding erg 'droog' is. Het is ontegenzeglijk lekker schuim om in te woelen en frutten, maar voor scheren heb je vettig glijmiddel nodig. Puur vet is te rijk, dus je maakt er een mengsel met lucht en water mee. Dat gaat natuurlijk niet zomaar (omdat vet en water niet mengen) maar met een beetje chemie krijg je het wel voor elkaar. Het resultaat: klassiek scheerschuim. Een vettige, maar toch soepele dunne laag die goed op de huid blijft liggen en zelfs met vlijmscherpe mesjes nog steeds goed beschermt. Sommige schuimen uit een bus komen een eind in de buurt, hebben ook een samenstelling die lijkt op het schuim van een crème of zeep, maar moeten concessies doen omdat het nu eenmaal uit een spuitbus moet komen.

Ik zou zeggen: koop eens een simpele tube—Nivea, Palmolive, The Body Shop of Speick Active—en een soepel kwastje (als je het waard vindt, eenvoudig dassenhaar) en ga aan de slag.
Ik merkte zelfs al een verschil tussen hele goedkope scheercreme van Palmolive en die van Proraso. Na die van Proraso geprobeerd te hebben wil ik echt niet meer terug naar die van Palmolive, ik heb er nog twee tubes van liggen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 07-01-2019 00:32 (34%)

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
He allemaal, cool topic dit!
.......
ik zie in je profiel dat je vlak bij de grens met DE woont.
Je kan naar de DM drogist gaan bij en daar voor weinig een krabber met mesjes halen en een goedkope kwast hebben ze ook.

https://www.dm.de/wilkins...parat-p4027800015504.html
https://www.dm.de/balea-m...orste-p4010355351012.html

Ik heb geen ervaring met Feather mesjes maar ik begrijp dat het de scherpste (en agressiefste) op de markt zijn. Dit was voor mij reden genoeg om er niet mee te beginnen, maar YMMV.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:53

Vaal

Krokant

Dat feather mesjes "agressief" zijn is natuurlijk onzin. Een mesje an sich kan niet agressief zijn, dat is namelijk meer de hoek van je krabber tov je gezicht en de grootte van de opening (blade gap).

Feather mesjes zijn wel echt loeischerp, by far de scherpste die ik ooit heb gebruikt.

M'n vriendin d'r webcam! ← 1 op de 100 clicks écht de webcam van m'n vriendin

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:49:
[...]

Heb je nog een linkje naar die beoordelingen?
https://www.shavingsociet...b=comments#comment-137672

Het kan zijn dat je eerst lid moet worden, geen idee of je het van 'buitenaf' kunt zien.

RoosW wijzigde deze reactie 07-01-2019 09:44 (13%)
Reden: commentaar toegevoegd

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Vaal schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:35:
Dat feather mesjes "agressief" zijn is natuurlijk onzin. Een mesje an sich kan niet agressief zijn, dat is namelijk meer de hoek van je krabber tov je gezicht en de grootte van de opening (blade gap).

Feather mesjes zijn wel echt loeischerp, by far de scherpste die ik ooit heb gebruikt.
Kan best zijn dat het "onzin" is maar op heel veel site's word de term aggresief gebruikt om de kenmerken van de verschillende mesjes aan te duiden, om mensen een idee te geven wat ze kunnen verwachten van het mesje.

• pascoa341
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:35
Ik ben op zoek naar een nieuwe tondeuse en zit te twijfelen tussen de bedrade en de draadloze variant van de Wahl Super Taper. Draadloos is uiteraard handiger, maar ik vind het eigenlijk belangrijker dat de tondeuse relatief stil is. Heeft iemand beide. Gebruikt en kan mij zeggen welke stiller is?

Of kent iemand een andere professionele tondeuse (mag ook ander merk zijn) die erg stil is?

pascoa341 wijzigde deze reactie 08-01-2019 12:54 (4%)

"You can tell German wine from vinegar by the label" - Mark Twain

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:35
koesie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Kan best zijn dat het "onzin" is maar op heel veel site's word de term aggresief gebruikt om de kenmerken van de verschillende mesjes aan te duiden, om mensen een idee te geven wat ze kunnen verwachten van het mesje.
Dat is meer in de context van de krabber waar ie in zit en de hoek die de krabber het mesje laat maken ten opzichte van de huid. Hoe haakser hoe agressiever.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:56
Voor de liefhebber heb ik tegen verzendkosten nog een aantal tubes proraso scheercreme liggen die ik niet meer gebruik. Bij interesse PM :)

• shadowman12
Ik zit nog steeds op mijn Parker shavette, hij is de 26e via ebay al verstuurd uit de UK, en nog steeds niet binnen, helaas zonder tracking. Iemand nog tips wat te doen?

Ik heb natuurlijk Paypal aankoopbescherming,maar om dat traject op te starten is ook weer zowat, maar het is wel een optie die overweeg.

shadowman12 wijzigde deze reactie 08-01-2019 17:08 (29%)

• RoosW
shadowman12 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:07:
Ik zit nog steeds op mijn Parker shavette, hij is de 26e via ebay al verstuurd uit de UK, en nog steeds niet binnen, helaas zonder tracking. Iemand nog tips wat te doen?

Ik heb natuurlijk Paypal aankoopbescherming,maar om dat traject op te starten is ook weer zowat, maar het is wel een optie die overweeg.
Ik zit zelf te wachten op samples uit de UK, 20e December besteld, nog steeds niets gehoord of gezien, is wel een dingetje geen T&T uit de UK. Geduld is een schone zaak, op het Scheer forum was de consensus dat 3 weken voor kon komen, daarna aan de bel trekken :X

• shadowman12
RoosW schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Ik zit zelf te wachten op samples uit de UK, 20e December besteld, nog steeds niets gehoord of gezien, is wel een dingetje geen T&T uit de UK. Geduld is een schone zaak, op het Scheer forum was de consensus dat 3 weken voor kon komen, daarna aan de bel trekken :X
Super toevallig, heb hem vandaag binnen gekregen, scheert een stuk preciezer dan met een safety razor.

• shadowman12
Heb vandaag de Taylor of Old Bond Street scheerzeep (Sandalwood) in zo'n mooie houten bakje binnen gekregen, en als test een beetje opgeklopt, echt fijne zeep en ruikt ook lekker ;).

Ook nog wat andere dingen binnen gekregen zoals Proraso Pre Shave en de Proraso Creme voor als ik onderweg ben enzo.

Ook talkpoeder ontdekt, als ik dat na het scheren er op doe is mijn huid een stuk rustiger, zag daar een mooi artikel over op scheersalon.nl
https://www.scheersalon.nl/talkpoeder

shadowman12 wijzigde deze reactie 11-01-2019 20:48 (23%)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Ik scheer nu een paar weken met een Muhle R89. Daar zat 1 muhle mesje bij. Dit scheerde erg fijn. Geen irritatie, openhalen, en het resultaat was erg glad.
Nu is dat mesje op, en heb er nu een Derby extra in zitten. Daar heb ik nu 2 keer mee geschoren maar ik vind het een klein drama.Hier en daar wat bloed, en het voelt na de scheerbeurt nog best ruw aan, Het lijkt ook alsof het mesje niet lekker glijd.
Ik zat er aan te denken nog wat mesjes te kopen van Muhle en Feather, wat denken jullie?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• shadowman12
Dacuuu schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:13:
Ik scheer nu een paar weken met een Muhle R89. Daar zat 1 muhle mesje bij. Dit scheerde erg fijn. Geen irritatie, openhalen, en het resultaat was erg glad.
Nu is dat mesje op, en heb er nu een Derby extra in zitten. Daar heb ik nu 2 keer mee geschoren maar ik vind het een klein drama.Hier en daar wat bloed, en het voelt na de scheerbeurt nog best ruw aan, Het lijkt ook alsof het mesje niet lekker glijd.
Ik zat er aan te denken nog wat mesjes te kopen van Muhle en Feather, wat denken jullie?
Ik gebruik al jaren feather met een muhle, wel andere type. Feather kan soms wat ruww zijn. Sommige webshops bieden ook een soort probeerpakket met verschillende mesjes, wat iedere huid is anders, en wat jij een fijn mesje vindt, kan ik een heel vervelend mesje vinden. Scheersalon.nl bijvoorbeeld biedt zoiets.

Hier nog wat tips:
  • Gezicht nat maken met warm water
  • (Ik ga zelf altijd onder de douche staan, en spoel dan mijn gezicht met warm water (niet te heet, anders verdwijnen je natuurlijke olien, en is slecht voor je huid)
  • Pre shave erop
  • (Ik raad de Proraso pre shave aan)
  • Goed inzepen met een goede zeep
  • (In dit topic zijn genoeg goede zepen te vinden)
  • Voorzichtig scheren
  • Seerzeep wegspoelen met warm water
  • Gezicht deppen met koud water
  • Eventueel wondjes behandelen met Aluin
  • Aluin wegspoelen met koud water
  • Goede aftershave met zo min mogelijk alcohol
  • (In dit topic vind je genoeg goede aftershaves)
Eventueel kun je vantevoren en achteraf nog wat talkpoeder gebruiken, maar dat is niet handig als je een droge huid hebt. En de eerste pass is het beste om met de haargroei mee te scheren.

Owh ja het is altijd even wennen aan het mes, dus ik heb ook de eerste paar keren wat wondjes, Aluin(bloedstelper) doet dan wonderen.

Op Youtube vind je trouwens heel veel filmpjes voor een optimale shave als je zoekt op shave with safety razor o.i.d

shadowman12 wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:04 (19%)

• RoosW
@Dacuuu
Ik heb hier een berg Lord Stainless Steel mesjes liggen (erg fijne mesjes, en niet duur), als je me een pm stuurt, drop ik wel een pakje van 5 op de post om te proberen.
Heb er ook nog wel wat andere merken om bij te stoppen, proberen is ten slotte het beste, wat de een bevalt hoeft de ander niet te liggen.

RoosW wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:30 (37%)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:00
RoosW schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:28:
@Dacuuu
Ik heb hier een berg Lord Stainless Steel mesjes liggen (erg fijne mesjes, en niet duur), als je me een pm stuurt, drop ik wel een pakje van 5 op de post om te proberen.
Heb er ook nog wel wat andere merken om bij te stoppen, proberen is ten slotte het beste, wat de een bevalt hoeft de ander niet te liggen.
Dat is lief O+

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• RoosW
shadowman12 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:34:
Heb vandaag de Taylor of Old Bond Street scheerzeep (Sandalwood) in zo'n mooie houten bakje binnen gekregen, en als test een beetje opgeklopt, echt fijne zeep en ruikt ook lekker ;).

Ook nog wat andere dingen binnen gekregen zoals Proraso Pre Shave en de Proraso Creme voor als ik onderweg ben enzo.

Ook talkpoeder ontdekt, als ik dat na het scheren er op doe is mijn huid een stuk rustiger, zag daar een mooi artikel over op scheersalon.nl
https://www.scheersalon.nl/talkpoeder
Ik heb dezelfde nu iets van 1 1/2 jaar, en de heerlijke geur heeft de benen genomen :-(

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:39
Heeft iemand hier toevallig de "PHOENIX ARTISAN ACCOUTREMENTS Black Bakelite Razor" wel eens geprobeerd? Ik kwam deze per toeval tegen, en het futuristische ontwerp en leuke kleuren deden m'n gadget-radar oplichten :)

....Laat ik nou over anderhalve maand jarig zijn, en dit ding mooi kunnen vragen ;)

• RoosW
Kapotlood schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:39:
Heeft iemand hier toevallig de "PHOENIX ARTISAN ACCOUTREMENTS Black Bakelite Razor" wel eens geprobeerd? Ik kwam deze per toeval tegen, en het futuristische ontwerp en leuke kleuren deden m'n gadget-radar oplichten :)

....Laat ik nou over anderhalve maand jarig zijn, en dit ding mooi kunnen vragen ;)
Volgens het Shaving Society forum: "Ik heb er zelf een. En dit is de krabber waar ik het minste druk mee moet zetten omdat hij erg agressief is, maar ook heel effectief. "
Stond er ook een heel kort te koop, moest weg omdat de toenmalige eigenaar hem veel te agressief vond scheren, elke vergissing word afgestraft zeg maar..
Ik denk dat ik deze op mijn verjaardag lijstje ga zetten, met 3 basisplaten die elk 2 verschillende zijdes hebben, 6 verschillende scheer mogelijkheden! https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

• cymric
cymric schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:41:
... en Pré de Provence evenaren Tabac wel, wat ik hele knappe prestaties vind; alleen kreeg ik een paar jaar geleden opeens last van irritatie bij PdP (waarom weet ik niet, ik zou eigenlijk een keer opnieuw moeten proberen)...
De douaniers trotserend heb ik maar weer eens een PdP zeepje besteld en gelukkig werd dat zonder toeslag bij mij thuis afgeleverd. Ik was echt helemaal vergeten hoe goed het schuim van PdP was. Uitgeprobeerd op een 'jonge baard' met een nieuw scherp scheermes, voor mij absoluut geen ideale combinatie... met als resultaat een mooie gladde bakkes zonder de tinteling en irritatie waar ik toen last van had. Hopen dat dit stand houdt, want dan mag er zekers een grotere lading PdP naar Nederland :+ .

Voor degenen die het belangrijk vinden: PdP is een plantaardige zeep, zonder dierlijk vet. Je moet je natuurlijk niet afvragen hoeveel oerang oetans er zijn afgeschoten/weggejaagd voor de palmolie. Er zijn tegenwoordig twee soorten: gewone en 'No. 63'. De gewone heeft een zachte, fris-kruidige geur van salie en rozemarijn; de No. 63 is onbestemd zoetig-kanelig chique.

• shadowman12
cymric schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:49:
[...]

De douaniers trotserend heb ik maar weer eens een PdP zeepje besteld en gelukkig werd dat zonder toeslag bij mij thuis afgeleverd. Ik was echt helemaal vergeten hoe goed het schuim van PdP was. Uitgeprobeerd op een 'jonge baard' met een nieuw scherp scheermes, voor mij absoluut geen ideale combinatie... met als resultaat een mooie gladde bakkes zonder de tinteling en irritatie waar ik toen last van had. Hopen dat dit stand houdt, want dan mag er zekers een grotere lading PdP naar Nederland :+ .

Voor degenen die het belangrijk vinden: PdP is een plantaardige zeep, zonder dierlijk vet. Je moet je natuurlijk niet afvragen hoeveel oerang oetans er zijn afgeschoten/weggejaagd voor de palmolie. Er zijn tegenwoordig twee soorten: gewone en 'No. 63'. De gewone heeft een zachte, fris-kruidige geur van salie en rozemarijn; de No. 63 is onbestemd zoetig-kanelig chique.
Waar kan je ze het beste bestellen?

• cymric
Ikzelf doe West Coast Shaving in de VS; maar soms duikt er ook nog wel eens wat op op eBay. Maar WCS heeft een goed assortiment en dat probeer ik op die manier een beetje in stand te houden.

• shadowman12
cymric schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:24:
Ikzelf doe West Coast Shaving in de VS; maar soms duikt er ook nog wel eens wat op op eBay. Maar WCS heeft een goed assortiment en dat probeer ik op die manier een beetje in stand te houden.
Pfff 35 euro voor een zeep als je de verzendkosten ook nog is meerekent.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
sarlo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:22:
Voor de liefhebber heb ik tegen verzendkosten nog een aantal tubes proraso scheercreme liggen die ik niet meer gebruik. Bij interesse PM :)
Uit interesse, heeft iemand hier reactie op gehad?

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• cymric
shadowman12 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:43:
Pfff 35 euro voor een zeep als je de verzendkosten ook nog is meerekent.
Tsja. Er zat nog meer in mijn mandje uiteraard waardoor de verzendkosten (die de laatste jaren echt flink zijn gestegen) relatief wat lager werden. Maar een Europees adres is er eigenlijk niet... jammer.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True