Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• Gusto
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10-01 14:01
quote:
desmond schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Sinds ik de kwast niet meer dagelijks uitspoel, doe ik makkelijk een jaar met een zeepblok.
Huh, gebruik je elke dag dezelfde zeep?

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:23

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Nee. Zeep spoelt hij niet uit de kwast. De zeep heeft alleen wat water nodig om weer scheerzeep te worden en zo bespaar je wat. Kan geen kwaad.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Gusto
Zeepresten in een dassenharen kwast is dodelijk voor die kwast! 8)7

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-01 15:34
quote:
Gusto schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:42:
Zeepresten in een dassenharen kwast is dodelijk voor die kwast! 8)7
We gaan het zien. Al twee jaar nergens last van.

• capsoft
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02-01 11:32
quote:
desmond schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:40:
[...]

We gaan het zien. Al twee jaar nergens last van.
Wat voor kwast heb je?
Zelf heb ik een varkenshaar/kunststof in het begin gekocht https://www.scheersalon.n...-aluminium-kunststof.html
En nu een tweezerman cadeau gekregen waarvan men zegt dat het silvertip dasharen zijn, maar ik mijn twijfels heb. Op de tweezerman site zie ik nu trouwens dat het gewoon synthetisch is haha.
edit gevonden waar stond dat het dassenhaar is: https://www.iciparisxl.nl...r-scheerkwast/p/BP_691485

Op o.a. de blog van scheersalon staat dat het niet goed reinigen van de kwast kan resulteren in haar uitval van de kwast etc. Maar daar heb jij geen last van?

capsoft wijzigde deze reactie 15-06-2018 12:26 (21%)

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-01 15:34
quote:
capsoft schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:21:
[...]
Wat voor kwast heb je?
Op o.a. de blog van scheersalon staat dat het niet goed reinigen van de kwast kan resulteren in haar uitval van de kwast etc. Maar daar heb jij geen last van?
Ik heb een kwast van dassenhaar. Geen enkele last van haaruitval en ik heb de kwast een jaar of vijf, zoniet langer. 'pas' sinds een jaar of twee spoel ik hem niet meer elke keer uit. Eerlijk gezegd denk ik dat de kwast er alleen maar beter door blijft, omdat ik veel minder fanatiek hoef te kwasten zeg maar.

• cymric
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:21
quote:
capsoft schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:34:
en het is toch de bedoeling dat je je kwast na iedere scheerbeurt goed uitspoelt? (https://www.scheersalon.nl/onderhoud-scheerkwast) "Wanneer er zeepresten achterblijven in de scheerkwast, kan dit bij dassenharen scheerkwasten leiden tot haaruitval of -afbreuk"
Zepen zijn basisch ('alkalisch', 'loog'), en dat tast op den duur haar aan, ja. Als je honderden euro's hebt uitgegeven aan een custom made tweebands zilverspits kwast zou 'k 't maar niet doen, in ieder geval. Een harde varkensharen kwast kan op deze manier wellicht wat zachter worden... maar als dat je doel is moet je misschien experimenteren met van die doosjes waar dames hun haar mee permanenten.
quote:
Nog over het opbouwen/opschuimen van zeep gesproken: ik roer gewoon met de kwast in het bakje zeep.
Ik gebruik een kwast die tussen vochtig en nat inzit, en schuifel rustig in rechte banen heen en weer over het zeepoppervlak. Roeren doe ik niet meer sinds ik merkte dat op den duur de centrale haren afbreken.
quote:
Ik overweeg wel om een simpel kommetje te nemen om na het vullen van de kwast met zeep het nog op te schuimen.
Ik gebruik zo'n kommetje omdat ik dan veel beter de consistentie van het schuim kan beoordelen.

Voor de rest maak ik altijd teveel schuim. Soms geef ik het restant aan mijn zoontje, mag die er nog mee klooien. Voor een tablet Tabac (125 g, vrij zachte, makkelijk oplosbare zeep) kom ik uit op tussen de 100 en 150 scheerbeurten; en dat vind ik een prima score.

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:49
Gisteren voor het eerst in het nieuwe pand geweest van scheersalon in Eersel (ideaal, 1km fietsen) om mijn bestelling op te halen. Sandelwood & Bergamot... Blijft (tot nu toe) toch mijn favoriet.

Het pand is erg mooi van binnen. Dat hebben ze erg goed gedaan. En ik denk ook wel idealer voor de mensen van buitenaf. Het ligt namelijk ± 500 meter van de afrit af.
Je kan nu veel meer producten zien/ruiken. Maar ja, dat heeft ook een nadeel... Zit nu namelijk te twijfelen om ook de black pepper & lime van hetzelfde merk te gaan halen. Die rook ook erg lekker.

• Doane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-01 20:52
Gillette Fusion hier, nothing fancy, boven de wasbak, mesje gaat onder de lopende kraan.
Maar 1 dingetje dat flink ergert: Arm wordt hierdoor nat en ik zie eigenlijk geen manier om dat te voorkomen.

Doane wijzigde deze reactie 26-06-2018 08:28 (3%)

Reacher said nothing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:51
quote:
Doane schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 06:33:
Gillette Fusion hier, nothing fancy, boven de wasbak, mesje gaat onder de lopende kraan.
Maar 1 dingetje dat flink ergert: Arm wordt hierdoor nat en ik zie eigenlijk geen manier om dat te voorkomen.
Je kan het zo gek niet bedenken of er is een oplossing voor :)
https://www.bohobliss.com/product-page/the-sleeve-towel

• Doane
quote:
Grijns! /jammer Ze leveren niet naar NL.

/leve de reshippers, ordered! _/-\o_

Doane wijzigde deze reactie 26-06-2018 21:19 (11%)

Reacher said nothing

• corset
  • Laatst online: 18-01 12:42
gvd.. elektrisch scheerapparaat kapot. Koop je zo'n kreng 2 jaar geleden voor 120 euro, is hij kapot vlak buiten garantie. Toch maar met de hand gaan scheren. Ook al trillen mijn handen te erg :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Doane
quote:
corset schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:49:
gvd.. elektrisch scheerapparaat kapot. Koop je zo'n kreng 2 jaar geleden voor 120 euro, is hij kapot vlak buiten garantie. Toch maar met de hand gaan scheren. Ook al trillen mijn handen te erg :D
https://www.lidl-shop.nl/...aat-SRR-3-7-B2/p100221087 ;)

Reacher said nothing

• corset
  • Laatst online: 18-01 12:42

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Gusto
quote:
corset schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:08:
[...]

heb nu Merkur Slanted

liggen, ik gebruik die dan liever :P
Dat is een fijn krabbertje. :D

• Gusto
Mag het allemaal wat minder kosten, dan is de Fatip Piccolo een goede keuze. :)

• Gusto
P.S. beide krabbers zijn niet geschikt voor beginners. ;)

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-01 13:17

Denko

|{ing Øf ßlitz

quote:
Gusto schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:05:
P.S. beide krabbers zijn niet geschikt voor beginners. ;)
Het valt allemaal wel mee. Vooral als je het vergelijkt met beginnen met een shavette of straight :p

Ben zelf ondertussen aardig aan het downsizen, een berg dingen in de verkoop gezet. Ik heb besloten dat ik voorlopig toch niet meer ga scheren met een straight. Dus gelijk mijn dovo 6/8, spanriem, coticule in de verkoop. En meer dan 1 krabber is toch overbodig, dus de andere ook in de verkoop.
Gelijk door de kast gegaan en nog wat extra zepen etc in de verkoop geknald.

Het enige wat ik nog bewaar is mijn oude w&b 7/8 Bruut ding gewoon. En een Rockwell 6S als daily.

Mijn scheerborstels wil ik alleen nog niet kwijt <3

PSN: Denkoyugo

• Jaqenhghar
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:04
quote:
Tartaarsaus -O-

Voor zo'n bedrag zou je toch zeggen dat je zoiets voor het leven koopt...

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

quote:
Jaqenhghar schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:22:
[...]

Tartaarsaus -O-

Voor zo'n bedrag zou je toch zeggen dat je zoiets voor het leven koopt...
Beetje een crapshoot altijd met die dingen, mijn oom scheert zich nog met de eerste coolskin die ik hem kado heb gedaan in 2000 ongeveer. Volgens mij wel 1 of 2x de messen al vervangen.
Zo'n ding zeg maar:

• pannekoek
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-01 11:36
quote:
Tuintje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:07:
Ik ga er maar vanuit dat een paar keer flink koken in water voldoende moet zijn om de troep eruit te krijgen.

hahah
ik weet niet of hier al op gereageerd is, maar mijn kwast mag niet met water heter dan 50 graden gewassen worden. Anders gaan de haren loslaten

• Tuintje

Tuintje

Dat zou heel goed kunnen omdat de lijm oplost.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
gvd.. elektrisch scheerapparaat kapot. Koop je zo'n kreng 2 jaar geleden voor 120 euro, is hij kapot vlak buiten garantie.
offtopic:
Volgens mij zou een scheerapparaat wel langer mee moeten gaan dan 2 jaar, dus grote kans dat je nog garantie hebt. Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, maar de wettelijke garantie geldt gedurende de redelijke verwachte technische levensduur.

Hallo heren :)

Ik ben in dubio. Ik ben 39, scheer mijn hele leven nat met gewone scheermesjes (Gilette Fusion op het moment).
Ik ben echter lui, vind het te lang duren, plus ben het zat om elke paar weken weer nieuwe mesjes te moeten kopen, etc.

Dus ik zat te overwegen om misschien een scheerapparaat te kopen om hops-hops-hops, snel en zonder teveel moeite onder de douche te scheren, bijv.

Ik zat te kijken naar de Philips Aquatouch, amar kreeg te horen dat roterende koppen echte 'harentrekkers zijn' en dat een foil beter is. Nu kijk ik naar bijv de OneBlade, maar is dat zoveel beter dan bijv gewoon met een normaal scheermesje te scheren?

Andere info: Redelijk stug haar, scheer me ongeveer eenmaal per week (onder andere omdat ik een hekel aan het hele gedoe heb. Wasbak vollopen, gezicht insmeren, etc, etc).

Ik heb ook geprobeerd om met mijn mesjes onder de douche te scheren, amar zonder spiegel mis ik de helft en verwond ik mezelf half :P

Iemand nog tips welke kant ik op zou moeten qua scheergedoe? Of gewoon niet bitchen en met scheermesjes blijven scheren? :P

anandus wijzigde deze reactie 27-07-2018 12:05 (68%)

'); DROP TABLE users;--

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:39
Beetje kort door de bocht, maar hekel aan scheren en dat het zo lang duurt... is het dan niet interessanter om je te laten laseren? Kost wat meer en je moet een paar keer terug voor de behandeling, maar daarna ben je er wel vanaf.

Ik heb hier ook redelijk stug haar wat zeker onder m'n kin alle kanten op groeit, maar 1x per week scheren met een scheermachine moet ik niet aan denken... die pakt dan niet alle haren mee (wat weer meer tijd kost). Ronde scheerkoppen waren bij mijn gezicht ook inderdaad flinke harentrekkers overigens.

Nu scheer ik me eens per week inderdaad met een mesje, en ben er dan de rest van de week klaar mee. Vanaf dinsdag heb ik dan een beetje een baard wat de rest van de week rustig doorgroeit. Tot zondag het mes er weer in gaat. Gaat sneller dan met een scheermachine waar ik 2-3 keer over die lange haren heen moet. :)

Maar goed, laser ontharing is permanenter én scheelt je bakken tijd en moeite, als dat je ding is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Nu online

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

quote:
anandus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:57:
[...]
offtopic:
Volgens mij zou een scheerapparaat wel langer mee moeten gaan dan 2 jaar, dus grote kans dat je nog garantie hebt. Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, maar de wettelijke garantie geldt gedurende de redelijke verwachte technische levensduur.

Ik ben in dubio. Ik ben 39, scheer mijn hele leven nat met gewone scheermesjes (Gilette Fusion op het moment).
Ik ben echter lui, vind het te lang duren, plus ben het zat om elke paar weken weer nieuwe mesjes te moeten kopen, etc.

Dus ik zat te overwegen om misschien een scheerapparaat te kopen om hops-hops-hops, snel en zonder teveel moeite onder de douche te scheren, bijv.

Ik zat te kijken naar de Philips Aquatouch, amar kreeg te horen dat roterende koppen echte 'harentrekkers zijn' en dat een foil beter is. Nu kijk ik naar bijv de OneBlade, maar is dat zoveel beter dan bijv gewoon met een normaal scheermesje te scheren?

Andere info: Redelijk stug haar, scheer me ongeveer eenmaal per week (onder andere omdat ik een hekel aan het hele gedoe heb. Wasbak vollopen, gezicht insmeren, etc, etc).

Ik heb ook geprobeerd om met mijn mesjes onder de douche te scheren, amar zonder spiegel mis ik de helft en verwond ik mezelf half :P

Iemand nog tips welke kant ik op zou moeten qua scheergedoe? Of gewoon niet bitchen en met scheermesjes blijven scheren? :P
Overgaan op DE, minder vaak afspoelen en veel goedkopere mesjes.

Ik ben zelf lang (5+ jaar) tevreden geweest met een braun serie 7, ook een dure Philips gehad wat ik een onding vond.

Laatst overgegaan op DE daarmee scheer ik mijn hoofd veel sneller glad, en mijn baard doe ik tegelijkertijd erna (1x in de week) met een tondeuse. Zo heb ik aan het begin een stoppel van 1,5mm en aan het eind van de week 5-7mm ongeveer. Geen last van lastig scheren of ingegroeide haren.

Samen in 20 minuten tot een half uurtje gedaan. Bevalt goed.

The first 40 years of childhood are the hardest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:53

Vaal

Krokant

quote:
[...]
offtopic:

https://www.bol.com/nl/p/...Ceq4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Die onder je douche hangen :p

M'n vriendin d'r webcam! ← 1 op de 100 clicks écht de webcam van m'n vriendin

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

quote:
[...]
offtopic:

Afhankelijk of je zelf echt glad wilt zijn. Ik heb een tijdje gewoon met een kleine tondeuze op 1mm gehouden. 2x per week binnen 2 min klaar. Wasbak schoonspoelen en door.
Anders inderdaad zo'n oneblade. Hoor goede verhalen erover. Hou er alleen rekening mee dat die opzetstukjes alleen van philips zelf komen en best duur zijn zover ik weet.

DE etc scheren wel beter, maar het is absoluut niet sneller. Ik doe het nu al jaren, maar ik ben alsnog op zijn minst wel 5 minuten bezig. Aan de andere kant. Het is een process waar ik persoonlijk graag 10-15 minuten voor uittrek. Het brengt me lekker tot rust.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 10:50
2 versies van scheren even snel onder de douche (2 minuten) en voor de spiegel daar neem ik tijd voor dat is mijn zen moment. 10 minuten ongeveer. Lekker zeep rustig aan Super glad. De onder de douche variant redelijk gald zo klaar kids en vrouw weer happy.

Ik mis onder de douche ook wel eens wat even na het douche check en even bij werken. Verder doe rustig aan en na een tijd gaat het vanzelf beter en dan haal je je niet echt meer open.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:57
quote:
[...]
offtopic:

Ik scheer me ook al weer een jaar of 25/26. En ik heb door de jaren al van alles geprobeerd. Maar ik kom steeds weer uit bij nat scheren. Momenteel dus DE.

Ik heb meerdere scheerapparaten versleten(allemaal Philips) van goedkope met een draadje, tot draadloze van €175. De laatste 2 draadloze apparaten die ik heb gehad, hadden beide hetzelfde probleem. Binnen een jaar waren de koppen dusdanig versleten dat ze vervangen moesten worden à €60.

Je koopt dus een apparaat van €175 om daar de koppen al na jaar weer van te moeten vervangen voor nog eens €60.
Bij mij was het zelfs zo erg, dat tot 2x toe, mesjes van een originele Philips vervangingskop volledig in de soep draaiden(compleet gedesintegreerd) na een half jaar. Toen was ik er helemaal klaar mee.

Voor snelheid hoef je het ook al niet te doen. Snel glad scheren is elektrisch bijna onmogelijk. Ik was met elektrisch scheren iig. 2x zoveel tijd kwijt dan nu met nat scheren. Ik scheer me altijd voor of na het douchen. Het scheren zelf neemt bij mij nooit meer dan 5 minuten in beslag.

Ik scheer me nu 3 kwart jaar met DE, en had dat jaren geleden al moeten doen.

Ik gebruik een verstelbaar Aliexpress krabbertje van €7, een Vergulde Hand zeepje van €2,50, een Vergulde Hand kwast van €4,50 en 100 Aliexpress(mingshi) mesjes van €13. En ik kan daar gewoon 2 jaar mee toe, voor €27. :*) :*)

Voorheen scheerde ik me nat, altijd met Fusion(jaren gedaan). Wanneer ik nu kijk naar de kosten van scheren met fusion, dan was ik bij 2 jaar scheren alleen aan mesjes al ~€300 kwijt geweest, dan moet de scheergel er nog bij.

Dus DE all the way...... Snel, goedkoop en een goed resultaat.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:24
Sinds een jaar weer eens nat geschoren. Was even vergeten hoe dat ook alweer voelde. Nadeel was dat ik weer een aantal vervelende ingegroeide haren had na een paar dagen. :(

Scheer normaal meestal om de 4/5 dagen met een baardtrimmer. Merk dat als het langer blijft staan het begint te irriteren. Dus dan gaat het er weer af.

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

Okee, ik ga DE proberen. Mocht het niet bevallen, dan is het financieel geen ramp.

'); DROP TABLE users;--

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
[...]

Als iemand die scheerapparaten, Gillettes/Wilkinsons en DE heeft geprobeerd, zou ik zeggen dat je vooral bij jezelf te rade moet gaan. Weet je zeker dat je wel dagelijks gaat scheren als je straks een electrisch scheerapparaat hebt? Als je nooit meer hoeft te scheren dan een baard van 24 uur dan is een electrisch apparaat prima.

Maar als je toch blijft uitstellen tot het weekend, omdat scheren nu eenmaal nooit leuk wordt, dan kun je beter mesjes blijven gebruiken. Die vindt ik tenminste beter werken als je minder frequent scheert en elke keer een behoorlijke baard moet wegwerken.

Dit is geheel mijn eigen mening, louter op basis van persoonlijke ervaringen, your mileage may vary.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:53

Vaal

Krokant

Ik heb een Merkur 23c en een Futur, maar merk dat ik die 23c veel fijner vind scheren op mijn huid. Geinteresseerden voor de Futur?

M'n vriendin d'r webcam! ← 1 op de 100 clicks écht de webcam van m'n vriendin

• Bluepenguin
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
quote:

echter lui, vind het te lang duren, plus ben het zat om elke paar weken weer nieuwe mesjes te moeten kopen, etc.

als je het mij vraagt, dan ben ik het met Denko eens: een baardtrimmer kost je in de regel iets minder tijd. Je komt gewoon makkelijker weg met een marge van een paar dagen baardgroei.
quote:
Ik zat te kijken naar de Philips Aquatouch, amar kreeg te horen dat roterende koppen echte 'harentrekkers zijn' en dat een foil beter is.
haren trekken doen elektrische apparaten vooral wanneer de accu bijna leeg is, bij botte mesjes of wanneer de motor eigenlijk niet genoeg kracht heeft. Philips apparaten met de draaiende kopjes kunnen uitstekend werken, net zoals bijv. een folie apparaat van Braun of Panasonic dat kan bieden.
Ervaringen wisselen, voor de één werkt een folie scheerapparaat gewoon beter, de ander zal zweren bij zo'n systeem met roterende scheerkoppen.
Naar eigen ervaring zou ik zeggen dat de meest betaalbare scheerapparaten soms een wat minder krachtige motor kunnen hebben (bijv. Philips AT750/1) of onderdelen die wat sneller slijten. En voor betaalbare apparaten die met opzetstukken kunnen scheren, trimmen etc. geldt hetzelfde. Dat gezegd hebbende, wat voor mij een onvoldoende krachtig apparaat is met mijn normale tot enigszins stugge baardharen, kan voor jou wellicht uitstekend werken.
YMMV :)
quote:
Nu kijk ik naar bijv de OneBlade, maar is dat zoveel beter dan bijv gewoon met een normaal scheermesje te scheren?
Het lijkt meer op scheren met een elektrisch apparaat naar mijn idee. Je scheert wat minder dicht op de huid dan met een scheermesje; en sommige wat duurdere elektrische scheerapparaten scheren ook net wat gladder. Zover het aanvoelt, kan het ding niet al te vaak vallen of een tik hebben, het deel waar de mesjes op worden gezet lijkt me dan op de lange duur toch te lijden te hebben. Geldt uiteraard voor meer apparaten, maar toch.
Grootste voordeel is wel dat je er makkelijk en vrij snel mee kunt scheren. Vrij glad en door de kleine afstand tot de huid met een kleinere kans op huidirritatie. Relatief een redelijk veilig ding om snel mee te scheren, écht er mee raggen is niet handig, maar je komt met relatief veel goed weg. En met één keer rustig over het gezicht gaan, kom je aanzienlijk verder dan met één keer over het gezicht met qua prijs vergelijkbare elekrische apparaten. Al betaal je elke .. maanden wel redelijk wat per blade.
Voor jouw gebruik lijkt het me een prima optie eigenlijk. Buiten dat je af en toe mesjes / opzetstukjes moet aanschaffen. En wellicht dat je met stug haar ietsje minder snel door de baardharen heen kan dan de meeste mensen; of dat de opzetstukken voor trimmen sneller vol raken.
Een lange baard scheren zou ik er niet mee doen: de opzetstukken voor trimmen raken dan snel vol. En het stuk tussen de 'blade' en het handvat verzamelt haren, die er aardig omheen gevlochten raken. Heb je dat, dan scheert t echt voor geen meter meer. Voor het trimmen werkt het prima, zo lang je maar niet meer dan een paar millimeter per keer weg wilt halen of je moet in stappen de 'baardreductie' ;) aanpaken.

Voor als je snel en gemakkelijk een soort van glad en 'representatief voor werk / sociale omgeving' wilt scheren, is zo'n OneBlade eigenlijk een prima optie. Of de baard trimmen binnen de marges van wat het apparaat en de opzetstukken aankunnen. Je betaalt Philips er daarentegen wel ruim voor.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Zutphenees
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 26-11-2018
Dit weekend bij Trekpleister alle 8 stuks verpakking van Gillette voor 19,95. Ook de proglide.
Mooie deal.

Zutphenees wijzigde deze reactie 17-08-2018 18:56 (8%)

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

Ten eerste: Bedankt iedereen voor alle tips.

Ik heb zowel een wet & dry-scheerapparaat geprobeerd (met foil-systeem), en ook een DE-set gekocht van Qshave. En een spiegel voor onder de douche.

Nou, ik ben verkocht. Scheren met een DE-systeem is echt zó fijn!

Veel fijner dan een (half-bot) cartridge-systeem!

En het scheerapparaat was een lachtertje. Waarschijnlijk ook gewoon verkeerde techniek van mij ofzo (al trok ik mijn huid strak en scheerde tegen de richting in), glad werd het niet en her en der bleven hele plukken achter :P

Jammer dat ik niet al 20 jaar geleden double-edged scheren kende!

'); DROP TABLE users;--

• Kapotlood
Afgelopen week kwam ik per toeval, in een meubelzaak notabene, Scheermonnik tegen. Ze hadden daar twee potjes, waarvan er één met kaneel was. Die versie vond ik echt verschrikkelijk ruiken!!

De andere ruikt een stuk beter, en die wil ik dit weekend eens gebruiken. Een scheerzeep uit Delft vond ik wel erg grappig... 't is voor mij de eerste in Nederland gemaakte zeep namelijk, dus dit weekend wordt een mooi testweekend :)

• downtime
  • Niet online
quote:
Kapotlood schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:08:
't is voor mij de eerste in Nederland gemaakte zeep namelijk, dus dit weekend wordt een mooi testweekend :)
Tijd om De Vergulde Hand eens te proberen. Die is in bijna elke Nederlandse supermarkt en drogist wel te vinden. En voor het geld is het ook zeker geen verkeerde zeep.

• Tuintje

Tuintje

quote:
downtime schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:15:
[...]

Tijd om De Vergulde Hand eens te proberen. Die is in bijna elke Nederlandse supermarkt en drogist wel te vinden. En voor het geld is het ook zeker geen verkeerde zeep.
Ik scheer mij er tot volle tevredenheid mee. De Palmolive crème is ook van harte aan te raden. Zowel vergulde Hand als Palmolive zijn verkrijgbaar bij het Kruidvat.

• Kapotlood
Vergulde Hand heb ik heel eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd juist omdat het in bijna elke Nederlandse supermarkt te verkrijgen is. Ik wilde eigenlijk een beetje wegblijven bij de bekendere merken... niet met een heel goed onderbouwde reden, maar omdat Gilette scheerzeep me ook over komt als een "supermarkt merk" met meer rommel dan de kleinere merken. Geen idee of 't waar is, maar gewoon een tussen-de-oren gevalletje :)

Heel hypocriet als ik ben heb ik wel Palmolive een keer geprobeerd, en dat beviel eigenlijk prima. Maar dat is meer een Kruidvat-achtig merk toch?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ik gebruik de vergulde hand altijd op vakantie. Goed afsluitbaar plastic bakje waarin je ook meteen kunt schuimen. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• downtime
  • Niet online
quote:
Kapotlood schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 07:00:
Vergulde Hand heb ik heel eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd juist omdat het in bijna elke Nederlandse supermarkt te verkrijgen is. Ik wilde eigenlijk een beetje wegblijven bij de bekendere merken... niet met een heel goed onderbouwde reden, maar omdat Gilette scheerzeep me ook over komt als een "supermarkt merk" met meer rommel dan de kleinere merken.
Ik denk dat je De Vergulde Hand en Gillette niet in één zin kunt noemen. De Vergulde Hand is een heel ander soort bedrijf dan een multinational als Gillette (lees: Proctor & Gamble). En het heeft 450 jaar historie. Daar komt Gillette niet bij in de buurt.

• Tuintje

Tuintje

quote:
Vergulde Hand heb ik heel eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd juist omdat het in bijna elke Nederlandse supermarkt te verkrijgen is. Ik wilde eigenlijk een beetje wegblijven bij de bekendere merken... niet met een heel goed onderbouwde reden, maar omdat Gilette scheerzeep me ook over komt als een "supermarkt merk" met meer rommel dan de kleinere merken. Geen idee of 't waar is, maar gewoon een tussen-de-oren gevalletje :)

Heel hypocriet als ik ben heb ik wel Palmolive een keer geprobeerd, en dat beviel eigenlijk prima. Maar dat is meer een Kruidvat-achtig merk toch?
Wiki: Wikipedia: Colgate-Palmolive

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

quote:

Er zijn zat geweldige makkelijk verkrijgbare zepen (Vergulde hand is hier naar mijn mening absoluut niet 1 van. Droogt je huid uit als geen ander). Maar Tabac/palmolive/ARKO etc zijn heel goed voor de prijs.

Overigens, mocht je scheermonnik goed vinden, koop er nu een paar, want hij is er net mee gestopt. Dus alleen wat nog op voorraad is zal verkocht worden en dan houdt het op.

Denko wijzigde deze reactie 08-09-2018 16:23 (0%)
Reden: Spelfout

• Kapotlood
Oh, een vriend van me heeft Scheermonnik al eens eerder gekocht om dezelfde reden, maar hij vond 't verder niet speciaal genoeg voor die prijs vergeleken met bijvoorbeeld Truefitt & Hill. En die laatste heb ik ook en is tot nu toe m'n favoriete croup/scheerzeep :)

@Tuintje, goh! Palmolive is/is van Colgate? Dat wist ik niet :) Maar het bevalt éigenlijk prima als scheercremetje voor een paar euro :)

• Tuintje

Tuintje

Duur is het inderdaad niet en het gaat aardig lang mee. Palmolive is inderdaad wat beter voor de huid als in dat het minder droog aan voelt. De reden dat ik vergulde hand gebruik is het gemak dat ik direct vanuit het bakje kan kloppen.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Uitdrogen heb ik nog nooit iets van gemerkt, naar ik heb niet zo'n gevoelig huidje. ;)
Tabac is inderdaad ook niet verkeerd.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Nu kijk ik naar bijv de OneBlade, maar is dat zoveel beter dan bijv gewoon met een normaal scheermesje te scheren?
@anandus: Beetje laat misschien, maar ik gebruik dus die OneBlade, de versie waar je ook het opzetstuk bij krijgt voor baardonderhoud. Ik vind het ding beter dan een scheerapparaat, ook bij wat langer haren, alhoewel als ik echt lui ben geweest, ik eerst mijn baardtondeuse gebruik voor korter maken (tot 0.4 mm), en dan de OneBlade inzet. Maar ik vind het zeker goed werken, minder gedoe dan met nat scheren en ook minder vaak blijven hangen in mijn ringbaardje. Wat minder glad, maar echt niet slecht en ik zie er goed geschoren uit.

Mesjes gaan bij mij ook langer mee dan de twee maanden die ze zeggen, ik heb met de eerste 6 maanden gedaan, ik scheer me 1 a 2x per week met een medium baardgroei.

Het opzetstuk is goed genoeg voor op reis (ben net een maand op reis geweest), maar de baardtondeuse werkt beter voor mij, zeker bij de snor.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:44
quote:
Tuintje schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:15:
[...]

Ik scheer mij er tot volle tevredenheid mee. De Palmolive crème is ook van harte aan te raden. Zowel vergulde Hand als Palmolive zijn verkrijgbaar bij het Kruidvat.
Ik gebruik ook al een hele tijd de Palmolive creme, hele fijne creme.

Assumption is the mother of all fuck ups

• maximiliaan_nl
  • Registratie: december 2015
Kan iemand mij een baardtondeuze aanraden? Ik heb een vrij zware baardgroei en ben bang dat de wat goedkopere snel bot worden... Ook wil ik graag vrij lang trimmen, dus er moeten wel wat grotere opzetstukken bij zitten.

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
maximiliaan_nl schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:25:
Kan iemand mij een baardtondeuze aanraden? Ik heb een vrij zware baardgroei en ben bang dat de wat goedkopere snel bot worden... Ook wil ik graag vrij lang trimmen, dus er moeten wel wat grotere opzetstukken bij zitten.
Ik heb zelf zo'n Philips 9000 serie baardtrimmer, met laser. Die komt overal goed uit de testen, maar ben er zelf niet heel enthousiast ofzo over. Niet dat het een slecht product is, maar ik merk dat ik toch vaak over dezelfde plek moet gaan en zelfs dan is het resultaat, voor mij, niet perfect. Heb ook verschillende Braun en Babyliss tondeuses en baardtrimmers gehad, maar die werkten nog minder.

Ik ben zelf geinteresseerd in de Brio Beardscape, heb ik goede dingen over gelezen. Ga ik nog wel eens bestellen. Maar volgens mij verkopen ze die alleen nog in het buitenland. Maar verzending naar Nederland was wel mogelijk geloof ik. Momenteel heb ik geen baard meer, dus dat komt later wel weer.

• shadowman12
Ik ben inmiddels al vier jaar met De mesjes aan het scheren en blijf toch steeds terug komen bij Feather mesjes. Inmiddels bestel ik ze ook via ebay, scheelt een stuk met de Nederlandse webshop, duurt wel een paar weken voordat ze in huis hebt:
https://www.ebay.com/itm/...2144856352?epid=678632352

• wiemelen
shadowman12 schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:30:
Ik ben inmiddels al vier jaar met De mesjes aan het scheren en blijf toch steeds terug komen bij Feather mesjes. Inmiddels bestel ik ze ook via ebay, scheelt een stuk met de Nederlandse webshop, duurt wel een paar weken voordat ze in huis hebt:
Heb ze ook geprobeerd, maar verkies toch de gilettes. Feathers zijn geweldig scherp,maar duur en gingen bij mij max 3 beurten mee.de gilettes zijn goedkoper en gaan een beurt of 5 mee

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Sinds een aantal maanden heb ik mijn Sensotouch 3d apparaat weer in gebruik voor de momenten waarop ik even "snel" moet (als in: Geen zin in een badkamer onder de scheerschuim)

Ik denk dat het zo'n 1,5 tot 2 jaar geleden is dat ik deze voor het laatst gebruikt had. De originele vervangingskop begaf het toen na slechts een paar maanden gebruik.
Ik had geen zin om weer bijna zeventig euro uit te geven voor een kop, dus heb ik hem in de la gedonderd. Totdat ik op Aliexpress de zelfde RQ12 koppen tegenkwam voor slechts €7,5. Toch maar 1 besteld.

Bij aankomst de nieuwe kop eens vergeleken met de oude(origineel Philips)Maar geen verschil kunnen ontdekken. Elk stukje plastic en elk metalen onderdeel is exact gelijk, tot aan de kleur, vorm en logootjes aan toe.
Hij scheert trouwens weer perfect, geen irritatie of getrek bij zwaardere baardgroei.

Het is puur voor erbij, mijn reguliere scheerbeurten doe ik nog steeds met een DE.

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
wiemelen schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:33:
[...]

Heb ze ook geprobeerd, maar verkies toch de gilettes. Feathers zijn geweldig scherp,maar duur en gingen bij mij max 3 beurten mee.de gilettes zijn goedkoper en gaan een beurt of 5 mee
Welke Gillette mesjes gebruik je?

• shadowman12
wiemelen schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:33:
[...]

Ja dat vind ik juist fijn,die scherpte heb een hele zware baard en sterke haargroei. Geen idee wat voor Gilette mesjes je gebruikt en wat de precies daarvan is, maar in de winkel (Etos) vind ik ze stervens duur. Bij Gilette die je bij de Etos of Kruidvat kan halen moest ik altijd hard drukken en was ik gewoon echt goed geschoren.

Voor mijn Feathers betaal ik $25 (inclusief belastingen en verzendkosten), voor 100 mesjes. Dat is volgens de huidige wisselkoers ongeveer €21,5.
€21,5 delen door 100 =€0,20 per mesje
Misschien als je goed zoekt zul je misschien een sller vinden die het nog goedkoper levert, maar deze levert vanuit Israël redelijk snel (meestal twee weken)

shadowman12 wijzigde deze reactie 30-09-2018 22:07 (6%)

• wiemelen
SR8 schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:05:
[...]
Welke Gillette mesjes gebruik je?
Ik gebruik de Gilette 7 o'clock en Gilette Silver blue.
Wil ook nog eens de Gilette - Wilkenson Sword uitproberen die best goed zouden zijn volgens commentaren.
shadowman12 schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:44:
[...]
Voor mijn Feathers betaal ik $25 (inclusief belastingen en verzendkosten), voor 100 mesjes. Dat is volgens de huidige wisselkoers ongeveer €21,5.
€21,5 delen door 100 =€0,20 per mesje
Misschien als je goed zoekt zul je misschien een sller vinden die het nog goedkoper levert, maar deze levert vanuit Israël redelijk snel (meestal twee weken)
Dit is inderdaad goedkoop. Goedkoper dan in de online winkels waar ik ze meestal bestel.
Welke webshop gebruik jij?

• SR8
  • Niet online
Nu ben je nog niet echt duidelijk. ;)
In de 7 o'clock reeks zijn er verschillende mesjes, die in Rusland of India worden gemaakt.

• nichan
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 12-01 19:11
Ik kwam toevallig dit topic tegen en zie het een en ander staan over de-mesjes. Zelf gebruik ik astra superior platinum. Ik heb 100st via ebay voor 10-12€ besteld, echt een aanrader. Niet vlijmscherp (1x een gilette gehad die heeel scherp was), dus iets te hard drukken is niet gelijk een bloedbad, maar toch scherp genoeg om alles mooi glad te scheren.
Daarnaast gebruik ik die groene tube palmolive. Prima zeepje, al heb ik geen ervaring met andere merken. Mijn krabber heb ik voor 5€ uit china besteld. Erg licht en doet goed zijn werk.

• wiemelen
SR8 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:19:
Nu ben je nog niet echt duidelijk. ;)
In de 7 o'clock reeks zijn er verschillende mesjes, die in Rusland of India worden gemaakt.
Oei ... daar had ik nog niet zo nauw naar gekeken.
Ik had ze besteld bij https://www.giftsandcare.com/en/95-de-razor-blades
Ruime keuze en goede service.

• SR8
  • Niet online
Dat is inderdaad een goede winkel. Alleen je kan niet even een kleine bestelling doen, want dan zijn de verzendkosten in verhouding vrij hoog, je zit al snel aan €12 verzending.

Wat betreft die 7 o'clock mesjes, ik heb de groene en gele uit Rusland en de zwarte uit India geprobeerd en alleen de gele bevielen mij echt.

SR8 wijzigde deze reactie 01-10-2018 17:37 (21%)

• shadowman12
wiemelen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Ik gebruik de Gilette 7 o'clock en Gilette Silver blue.
Wil ook nog eens de Gilette - Wilkenson Sword uitproberen die best goed zouden zijn volgens commentaren.

[...]

Dit is inderdaad goedkoop. Goedkoper dan in de online winkels waar ik ze meestal bestel.
Welke webshop gebruik jij?
Gewoon ebay zoals eerder gelinkt:

• wiemelen
SR8 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:33:
Dat is inderdaad een goede winkel. Alleen je kan niet even een kleine bestelling doen, want dan zijn de verzendkosten in verhouding vrij hoog, je zit al snel aan €12 verzending.

Wat betreft die 7 o'clock mesjes, ik heb de groene en gele uit Rusland en de zwarte uit India geprobeerd en alleen de gele bevielen mij echt.
Ik heb idd ook die gele op het moment.

• Gusto
SR8 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:33:

Prima winkel, maar dan bestel je gelijk nog wat zepen en aftershaves mee. ;)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Vandaag voor het eerst geschoren met Astra Superior Platinum. Heb sinds ik DE scheer, altijd gebruik gemaakt van Feather, maar had toch wat vaak last van rode handdoeken na het scheren... Nu, met de Astra totaal geen last van. Het scheren gaat net zo vlot, dus scherp zat, maar duidelijk minder snel last van bloederige plekjes! Aanrader wmb!

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:30
Ik zit al tijden met een grote ergenis, namelijk dat ik mijzelf kapot betaal aan Gilette Fusion scheermesjes, die na 3-5 keer gebruiken alweer in de prullenbak kunnen worden gegooid.

Mijn situatie is als volgt; ik scheer mijzelf om de dag, en als ik klaar ben met douche droog ik het mesje af en neem ik het scheermesje weer mee naar mijn slaapkamer. Ik had al gemerkt, als ik mijn scheermesje in de badkamer liet liggen en niet deed afdrogen, ik maximaal maar 3 keer kon scheren.

In verband met mijn gevoelige huid maak ik gebruik van de Gilette scheergel; bij gebruik van andere scheergel of scheerschuim krijg ik een allergische reactie.

Deelt iemand deze ervaring, of heeft iemand tips om de levensduur te verbeteren?

• wiemelen
BladeSlayer1000 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:47:
Ik zit al tijden met een grote ergenis, namelijk dat ik mijzelf kapot betaal aan Gilette Fusion scheermesjes, die na 3-5 keer gebruiken alweer in de prullenbak kunnen worden gegooid.

Mijn situatie is als volgt; ik scheer mijzelf om de dag, en als ik klaar ben met douche droog ik het mesje af en neem ik het scheermesje weer mee naar mijn slaapkamer. Ik had al gemerkt, als ik mijn scheermesje in de badkamer liet liggen en niet deed afdrogen, ik maximaal maar 3 keer kon scheren.

In verband met mijn gevoelige huid maak ik gebruik van de Gilette scheergel; bij gebruik van andere scheergel of scheerschuim krijg ik een allergische reactie.

Deelt iemand deze ervaring, of heeft iemand tips om de levensduur te verbeteren?
Heb je al eens gedacht om over te schakelen op DE scheren, met bijhorende mesjes en zepen.
Was er zelf een beetje sceptisch over toen ik het 2 jaar geleden probeerde.
Resultaat was eenzelfde gladde scheerbeurt, zonder huidirritaties, tegen een fractie van de prijs.

• BladeSlayer1000
wiemelen schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:20:
[...]

Heb je al eens gedacht om over te schakelen op DE scheren, met bijhorende mesjes en zepen.
Was er zelf een beetje sceptisch over toen ik het 2 jaar geleden probeerde.
Resultaat was eenzelfde gladde scheerbeurt, zonder huidirritaties, tegen een fractie van de prijs.
Ik heb nog nooit DE geschoren. Ik zal mij daar eens op verdiepen.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 10:50
BladeSlayer1000 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:47:

De grootste verbetering zal je krijgen met de juiste zeep neem een kwast en een goede verzorgende zeep ipv al die gel ellende dat is namelijk erg slecht voor de huid. Kan je alvast verklappen zepen zijn erg goedkoop in verhouding.

Beste wat je kan doen een goede kwast kopen en een goede zeep kijk bijvoorbeeld naar baume scheerzeep had gehoord dat dat de beter zepen zijn voor gevoelige huid.

Plus als je een fusion gebruikt wordt je huid 5x zo zwaar belast door de extra mesjes. Als je overgaat op open mes (grote stap) of op DE scheren (veiligeheid mesjes) dan zal je na wat oefenen al beter resultaat krijgen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• ITaliaan
  • Laatst online: 16-01 12:50
Ik ben bijna door mijn voorraad Aftershave Balm (wit) van Proraso heen en ik ga volgend jaar pas weer naar Italië. Ik zoek dus een aftershave balsem voor de gevoelige huid, die enigszins vergelijkbaar is met Proraso. Ik vind 15 euro plus verzendkosten erg duur.
Iemand enig idee?

• luukmans7
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-01 10:52
Ik heb met scheren het volgende:

Ik gebruik een safety razor.
Dassenhaar kwast.
Deze aftershave: https://www.scheersalon.n...-creme-jermyn-street.html
Deze scheercreme: https://www.scheersalon.n...t-jermyn-street-2134.html

Dus alles voor de gevoelige huid. Ik krijg altijd puistjes op m'n kin en scheren op mijn kin / onder m'n kin gaat ALTIJD gevoelig worden. Krijg altijd wondjes en puistjes. Ben er helemaal klaar mee.

Ik heb zoveel cremes en rotzooi geprobeerd dat ik er gek van wordt. Ik scheer trouwens met de richting MEE

• luukmans7
Ik ga eens opzoek naar een Oneblade..

• Tuintje

Tuintje

luukmans7 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:46:
Ik heb met scheren het volgende:

Ik gebruik een safety razor.
Dassenhaar kwast.
Deze aftershave: https://www.scheersalon.n...-creme-jermyn-street.html
Deze scheercreme: https://www.scheersalon.n...t-jermyn-street-2134.html

Dus alles voor de gevoelige huid. Ik krijg altijd puistjes op m'n kin en scheren op mijn kin / onder m'n kin gaat ALTIJD gevoelig worden. Krijg altijd wondjes en puistjes. Ben er helemaal klaar mee.

Ik heb zoveel cremes en rotzooi geprobeerd dat ik er gek van wordt. Ik scheer trouwens met de richting MEE
Heb ik ook! Was er ook helemaal klaar mee. Het waren geen puistjes maar boven mijn lip altijd rood, kin altijd gevoelig en rood en onder de kin bij de keel altijd rood en uitslag. Alles geprobeerd van scheermessen tot weet ik wat. Dus nu pak ik de trimmer en dan op het kortste standje scheer ik mij sinds tijden en dat bevalt erg goed en nergens last meer van. Mij hoofd scheer ik nog wel maar daar heb ik geen last van uitslag of zo.

• luukmans7
Tuintje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

Heb ik ook! Was er ook helemaal klaar mee. Het waren geen puistjes maar boven mijn lip altijd rood, kin altijd gevoelig en rood en onder de kin bij de keel altijd rood en uitslag. Alles geprobeerd van scheermessen tot weet ik wat. Dus nu pak ik de trimmer en dan op het kortste standje scheer ik mij sinds tijden en dat bevalt erg goed en nergens last meer van. Mij hoofd scheer ik nog wel maar daar heb ik geen last van uitslag of zo.
Ik ben juist bang dat als ik ook maar iets doe qua elektrisch apparaat, dat ik m'n huid dan openhaal

• Tuintje

Tuintje

@luukmans7 hoef je niet bang voor te zijn als jet het met beleid doet.

• cymric
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:21
luukmans7 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:46:
Creme en aftershave voor gevoelige huid zijn dure onzin. Er is chemisch gezien bijna niks waarin die producten verschillen met reguliere soorten.
Van een afstandje kan ik nog twee dingen bedenken: je prep en de consistentie van het scheerschuim. Als ik het schuim te dik maak, krijg ik enorme irritatie. Is het te dun, zelfde liedje. Voor het beste resultaat moet het schuim voor de tweede scheerpassage tegen de haarrichting in wat dunner dan voor de eerste passage zijn. Is mijn baard kort, dan moet ik eerst goed inmasseren met wat scheerschuim zodat de haren goed loskomen. (Ik doe dat met m'n handen.) Zelfs de temperatuur van het scheerwater helpt mee: ik geef de voorkeur aan koud water.

• luukmans7
cymric schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Creme en aftershave voor gevoelige huid zijn dure onzin. Er is chemisch gezien bijna niks waarin die producten verschillen met reguliere soorten.

[...]

Van een afstandje kan ik nog twee dingen bedenken: je prep en de consistentie van het scheerschuim. Als ik het schuim te dik maak, krijg ik enorme irritatie. Is het te dun, zelfde liedje. Voor het beste resultaat moet het schuim voor de tweede scheerpassage tegen de haarrichting in wat dunner dan voor de eerste passage zijn. Is mijn baard kort, dan moet ik eerst goed inmasseren met wat scheerschuim zodat de haren goed loskomen. (Ik doe dat met m'n handen.) Zelfs de temperatuur van het scheerwater helpt mee: ik geef de voorkeur aan koud water.
Ik gebruik nu ook koud water, lijkt ietsje beter te gaan!
Ik scrub nu 2x per week, zondag en donderdag. Lijkt ook iets fijner te gaan.

• shadowman12
Ik heb nu ook een scrub en face wash van Nivea gekocht (aanbieding bij de Kruidvat), omdat ik bij mijn kin toch nog regelmatig scheerwondjes heb. Ik zag daar in dit topic een top van voorbij komen

• Psvtje10
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:36
Heeft iemand een aanrader voor een DE scheermes (de houder dus :) )? Ik overweeg om vanaf Boldking cartridge messen over te stappen naar DE vanwege de kosten en het matige scheerresultaat maar kom alleen sets tegen van + €30,- en dat vindt ik zonde mocht het niet bevallen.

• shadowman12
Psvtje10 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:57:
Heeft iemand een aanrader voor een DE scheermes (de houder dus :) )? Ik overweeg om vanaf Boldking cartridge messen over te stappen naar DE vanwege de kosten en het matige scheerresultaat maar kom alleen sets tegen van + €30,- en dat vindt ik zonde mocht het niet bevallen.
Ik heb die van merkur, volgens mij de 34c(weet het niet precies zo ui mijn hoofd) eerst een goedkopere gehad maar uiteindelijk beviel die niet heb een hele zware baard en sterke haargroei. Aan goed safety razor ben je wel minimaal 30euro kwijt. Hij zal zeker bevallen

Of zoek even in dit topic, dit is vaker gevraagd.

En dit is wel handig om even door te lezen https://www.scheersalon.nl/safety-razor-informatie. Scheersalon.nl heeft sowieso heel veel informatie over DE scheren

shadowman12 wijzigde deze reactie 28-10-2018 19:01 (16%)

• leon0013
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11-01 21:48

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Mijn suggestie : om te proberen een zwarte kunststof wilkinson sword DE (gele blisterverpakking)
( kost je online ongeveer 3-5 euro, incl. een aantal mesjes)

Ik ben daar 4 jaar geleden mee begonnen met DE en hij komt nog steeds regelmatig uit de lade. en heb zelfs nog een nieuwe in blister achter de hand mocht deze kapot gaan.
(Ook al heb ik een veel te dure maar oh zo mooie Feather)

Het enige nadeel aan de plastic houder is dat het spuitgietwerk van de bovenplaat wat "braampjes" kan hebben... ik heb hem zelf even met een schuurpapiertje nabewerkt en sindsdien bevalt hij me erg goed.

Qua prijs-prestatie verhouding eigenlijk niet te kloppen.

Vergelijkbaar verhaal geldt voor een Chinese "Gilette Tech" kloon.

Beide zijn niet duur, niet echt mooi maar zeker geschikt om glad mee te scheren zonder irritatie of jezelf zomaar per ongeluk te snijden.

Als je niet online wilt kopen zou je ook een lokale Poolse of Turkse supermarkt kunnen proberen...

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• Psvtje10
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:36
shadowman12 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Ik heb die van merkur, volgens mij de 34c eerst een goedkopere gehad maar uiteindelijk beviel die niet heb een hele zware baard en sterke haargroei. Aan goed safety razor ben je wel minimaal 30euro kwijt. Hij zal zeker bevallen

Of zoek even in dit topic, dit is vaker gevraagd.

En dit is wel handig om even door te lezen https://www.scheersalon.nl/safety-razor-informatie. Scheersalon.nl heeft sowieso heel veel informatie over DE scheren
Alright, dan had ik een ander idee van goedkoop. :+ De website van Scheersalon ben ik in mijn zoektocht tegengekomen, inderdaad een duidelijke website met genoeg info!
leon0013 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:36:
[...]

Mijn suggestie : om te proberen een zwarte kunststof wilkinson sword DE (gele blisterverpakking)
( kost je online ongeveer 3-5 euro, incl. een aantal mesjes)

Ik ben daar 4 jaar geleden mee begonnen met DE en hij komt nog steeds regelmatig uit de lade. en heb zelfs nog een nieuwe in blister achter de hand mocht deze kapot gaan.
(Ook al heb ik een veel te dure maar oh zo mooie Feather)

Het enige nadeel aan de plastic houder is dat het spuitgietwerk van de bovenplaat wat "braampjes" kan hebben... ik heb hem zelf even met een schuurpapiertje nabewerkt en sindsdien bevalt hij me erg goed.

Qua prijs-prestatie verhouding eigenlijk niet te kloppen.

Vergelijkbaar verhaal geldt voor een Chinese "Gilette Tech" kloon.

Beide zijn niet duur, niet echt mooi maar zeker geschikt om glad mee te scheren zonder irritatie of jezelf zomaar per ongeluk te snijden.

Als je niet online wilt kopen zou je ook een lokale Poolse of Turkse supermarkt kunnen proberen...
Dank, ik ga eens starten met dat Wilkinson mes om te kijken of DE scheren iets voor mij is.

• maximiliaan_nl
  • Registratie: december 2015
Onthoud dat de mesjes goedkoop zijn. Je betaald sowieso veel voor de houder/krabber, omdat je hem ook maar één keer hoeft aan de schaffen. Ik heb die van mij nu ruim zes jaar en is nog steeds in perfecte staat. Mesjes waren 10 cent per stuk... En heb er nog genoeg voor de komende tien jaar...

maximiliaan_nl wijzigde deze reactie 30-10-2018 11:35 (3%)

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Psvtje10 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

Alright, dan had ik een ander idee van goedkoop. :+ De website van Scheersalon ben ik in mijn zoektocht tegengekomen, inderdaad een duidelijke website met genoeg info!

[...]
Je kan ook naar DEZE kijken. Ben ik in principe heel tevreden over. Hij is een tikkeltje aan de aggressieve kant. Maar goed te doen. Ben je voor 4 euro klaar ;).

Maar zoals hierboven gezegd. Slik even de kosten van een goede "houder" en dan bespaar je per jaar daarna 100-en euro's. (als je niet gaat sparen oid)

• leon0013
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11-01 21:48

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Denko schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:47:
[...]

Je kan ook naar DEZE kijken. Ben ik in principe heel tevreden over. Hij is een tikkeltje aan de aggressieve kant. Maar goed te doen. Ben je voor 4 euro klaar ;).
(4 euro is de standaard, de houder is zelf 11 dollar)
Wel leuk, ik wist niet dat de Merkur Futur zo'n kloon had...
Ik ga hem denk ik maar eens bestellen uit nieuwsgierigheid, dan hou ik hem naast m'n originele Futur.
(En op die manier bespaar je niets 8)7)

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• cptbuttlick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18-01 20:41

cptbuttlick

i7 6700K ,Zotac Gtx1080Ti Mini

Heren , Ik wil een nieuwe safety razor ... Welke is aan te raden? Vlinder , 3 delen ? welk merk type ?

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

cptbuttlick schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:59:
Heren , Ik wil een nieuwe safety razor ... Welke is aan te raden? Vlinder , 3 delen ? welk merk type ?
is 100% persoonlijk, maar een rockwell 6C was ik heel tevreden over (heb nu de fancy versie, 6S)

• cptbuttlick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18-01 20:41

cptbuttlick

i7 6700K ,Zotac Gtx1080Ti Mini

Denko schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:14:
[...]

is 100% persoonlijk, maar een rockwell 6C was ik heel tevreden over (heb nu de fancy versie, 6S)
Bedankt voor je antwoord!

Ik zat te kijken naar een 98R parker... Ervaring mee? Dat is wel een vlindersluiting

cptbuttlick wijzigde deze reactie 05-12-2018 15:24 (4%)

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

cptbuttlick schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Ik zat te kijken naar een 98R parker... Ervaring mee? Dat is wel een vlindersluiting
Nee, niet persoonlijk, maar wordt wel gezien als een goed scheermes.

• shadowman12
Ik ben aan het overwegen een Thiers-Issard open scheermes te kopen. Ik heb geen ervaring met open scheermessen, scheer al heel lang met een safety razor. Maar wat is het beste om mee te beginnen, een 5/8, 6/8 of 7/8

Ik heb een best wel lang en smal gezicht

shadowman12 wijzigde deze reactie 13-12-2018 17:49 (29%)

• pannekoek
shadowman12 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:46:
Ik ben aan het overwegen een Thiers-Issard open scheermes te kopen. Ik heb geen ervaring met open scheermessen, scheer al heel lang met een safety razor. Maar wat is het beste om mee te beginnen, een 5/8, 6/8 of 7/8

Ik heb een best wel lang en smal gezicht
Dan zou ik beginnen met een goedkope shavette om te kijken of straight edge scheren wat voor je is (tis lastig, believe you me). Dus voordat je 240 over de balk smijt en alles wat er nog bij komt, check die van bluebeard revenge oid. Gaan gewoon halve DE mesjes in

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik heb recent twee oude gillete slim adustables uit de zestiger jaren gekocht van ebay.

De een ziet er mooi uit en en werkt en scheert super.
De andere ziet er wat minder uit en opent en sluit niet echt super.

Nu zou ik die wel willen laten repareren, en heb ik ook een shop gevonden die dat doet zijnde Razor Emporium. Helaas zit die in de VS en gaat mij dat aardig wat kosten aan verzendkosten.
Kent iemand een shop die dat in Europa doet voor een leuke prijs?

• shadowman12
pannekoek schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:24:
[...]

Dan zou ik beginnen met een goedkope shavette om te kijken of straight edge scheren wat voor je is (tis lastig, believe you me). Dus voordat je 240 over de balk smijt en alles wat er nog bij komt, check die van bluebeard revenge oid. Gaan gewoon halve DE mesjes in
Shavette lijkt me niks, ik denk dat ik een open scheermes cursus ga doen en dan misschien die Thiers-Issard aanschaffen.

• delphium
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-01 17:42
Ik zou beginnen met een 5/8. Die zijn makkelijker te hanteren. Je kunt overal op internet voor weinig een oud scheermes kopen en daar eens mee beginnen. Het goed leren scheren kost ongeveer een maand of drie.

• shadowman12
ITaliaan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:33:
Ik ben bijna door mijn voorraad Aftershave Balm (wit) van Proraso heen en ik ga volgend jaar pas weer naar Italië. Ik zoek dus een aftershave balsem voor de gevoelige huid, die enigszins vergelijkbaar is met Proraso. Ik vind 15 euro plus verzendkosten erg duur.
Iemand enig idee?
Misschien via eBay
https://m.ebay.nl/itm/Pro...653094:g:lcsAAOSwk5FUrZoL

Ik heb hem net zelf besteld en heb met verzendkosten €10.53 betaalt
cptbuttlick schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:59:
Muhle R41

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-12-2018 15:38 (20%)

• pannekoek
shadowman12 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:52:
[...]

Shavette lijkt me niks, ik denk dat ik een open scheermes cursus ga doen en dan misschien die Thiers-Issard aanschaffen.
Als je budget het toestaat lekker doen, maar voordat je van een koude kermis thuis komt zou ik eerst ff proberen hoe het is om met open mes te scheren.

Anyhow, laat vooral weten hoe het je afgaat, ben benieuwd!

• BladeSlayer1000
Ik zat vandaag eens te kijken naar een krabber om te beginnen met DE-scheren. Nou kwam ik krabbers tegen met tandkam en zonder tandkam. Wat is het voordeel van het hebben van een tandkam?

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:21
Hallo allemaal,
Ik scheer me al weer geruime tijd met DE, en gebruik: Taylor of Old Bond Street - Scheerzeep Sandalwood.
Nu wil ik eigenlijk wel eens wat anders, maar kan werkelijk niet 1-2-3 uit de kluwen van soorten scheerzeep komen, is er ergens een 'bundeltje' probeer-zepen te koop o.i.d.? Dan kan ik eens uit gaan proberen welke lekker schuimen, ruiken en het goede soort schuim opleveren.

Wat zijn overigens de meest gebruikte scheerzepen hier?

• wiemelen
RoosW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:15:
Hallo allemaal,
Ik scheer me al weer geruime tijd met DE, en gebruik: Taylor of Old Bond Street - Scheerzeep Sandalwood.
Nu wil ik eigenlijk wel eens wat anders, maar kan werkelijk niet 1-2-3 uit de kluwen van soorten scheerzeep komen, is er ergens een 'bundeltje' probeer-zepen te koop o.i.d.? Dan kan ik eens uit gaan proberen welke lekker schuimen, ruiken en het goede soort schuim opleveren.

Samples zijn vaak te verkrijgen bij de fabrikanten zelf.
Maar ik shop hier altijd voor samples : https://shavedash.com/
Enorme keuze, maar ik beperk me meestal tot Europese merken gezien de transportkosten als je iets uit de VS bestelt.

• Smultie
  • Niet online
RoosW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:15:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True