Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:38:
[...]

Nja als contact zoekt met Rod van Stirling wil ie best wel versturen naar je, en dan krijg je een offerte voor de shipping. Goede kerel Rod. Die restrictie van alleen conus(conus= alleen continental us, is omdat alcohol niet via luchtvracht verstuurd mag worden). Mail adres is stirlingsoap@gmail.com.
Geen idee of ie dat ook wil doen voor sample pucks, denk het wel.

Of een verzendservice gebruiken zoals FromUS2eu.
Is dat een aanname dat Rod dat wel doet terwijl hij op zijn website zegt dat juist niet te doen, of weet je dat uit ervaring? Ik weet dat hij de Varen zeep wel heeft opgestuurd maar dat was wel een speciaal geval. FromUS2eu is wel extreem duur met hun service fee van €35,- plus dan nog de verzend kosten.
Ik heb al een paar keer https://planetexpress.com/ gebruikt en die is een stuk vriendelijker geprijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:11
koesie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:53:
Je kan ook bij Stirling zelf sample pucks kopen die tussen de 20-30 gram zijn voor $3,25 (~€2.88)
De enige maar is hier dat ze alleen naar de US zelf versturen. Dus dan dien je een alternatief te zoeken om het in NL te krijgen.
Dus of via familie, of iemand die op vakantie gaat of een doorstuur service.
Allemaal niet handig/goedkoop en/of snel maar het kan wel.
Dan heb je wel de keuze uit (bijna) al hun zepen
Tja als ik familie oid in de US had wonen waren ondertussen ook een aantal Aftershaves en Eau de Toilette flesjes van Stirling deze kant op gewapperd, Sharp Dressed Man en Margaritas in the Arctic voorop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
koesie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:15:
[...]

Is dat een aanname dat Rod dat wel doet terwijl hij op zijn website zegt dat juist niet te doen, of weet je dat uit ervaring? Ik weet dat hij de Varen zeep wel heeft opgestuurd maar dat was wel een speciaal geval. FromUS2eu is wel extreem duur met hun service fee van €35,- plus dan nog de verzend kosten.
Ik heb al een paar keer https://planetexpress.com/ gebruikt en die is een stuk vriendelijker geprijst
Dat weet ik uit ervaring, heb wel is wat besteld door hem te mailen. Als je maar geen alcohol gebaseerde producten zoals EdP/EdT besteld.
RoosW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:17:
[...]

Tja als ik familie oid in de US had wonen waren ondertussen ook een aantal Aftershaves en Eau de Toilette flesjes van Stirling deze kant op gewapperd, Sharp Dressed Man en Margaritas in the Arctic voorop :-)
Dat gaat je niet lukken, de douane houdt dat tegen. Alcohol valt voor luchtvracht of in het vliegtuig onder Dangerous Goods van IATA. In de US kan alleen FedEx dat doen en dat is echt heel duur. Of ze moeten het meesmokkelen in bagage.

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 07-06-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:55:
[...]

Dat weet ik uit ervaring, heb wel is wat besteld door hem te mailen. Als je maar geen alcohol gebaseerde producten zoals EdP/EdT besteld.

[...]

Dat gaat je niet lukken, de douane houdt dat tegen. Alcohol valt voor luchtvracht of in het vliegtuig onder Dangerous Goods van IATA. In de US kan alleen FedEx dat doen en dat is echt heel duur.
Das mooi, ben benieuwd of de verzendkosten acceptabel zijn dan.

Of je zet het er niet op.... en ja het is mij duidelijk dat dat niet mag, en dat je de pineut bent als je gesnapt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koesie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Das mooi, ben benieuwd of de verzendkosten acceptabel zijn dan.

Of je zet het er niet op.... en ja het is mij duidelijk dat dat niet mag, en dat je de pineut bent als je gesnapt wordt.
Ik had destijds een offerte voor 6 zepen laten maken, en toen waren de verzendkosten $27. Als je iets minder besteld zullen de verzendkosten wat lager zijn. Je kunt trouwens via shavingtime.co.uk ook sample pucks bestellen zie ik nu, misschien scheelt dat wat.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 07-06-2019 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 18:32
Zoo, weer een kwastje erbij :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61986071_2273063506121789_8784128836754210816_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=7d5034c043cdfd85d9a7a5f6a89b266f&oe=5D9046B2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb hem al 4 maanden willen hebben, en het is me eindelijk gelukt er eentje te krijgen. Ik heb mijn eerste Declaration Grooming B7 scheerkwast binnen gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gM5WrhH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2PvvJPO.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 08-06-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:08
Heeft iemand ervaring met dat spul van de Vergulde hand? Een mooi budget merk en goed vindbaar in de meeste drogisterijen. De zeep vind ik niet zo best, deze geeft een soort slijmdraden bij het scheren, maar de aftershave lotion is erg prettig. De aftershave prikt behoorlijk, maar ik kon geen alcohol vinden bij de ingrediënten; staat de alcohol misschien onder een ander ingrediënt of is het iets anders wat het zo doet prikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
@shadowman12
Howly crap, kosten die dingen serieus 250 dollar?!?!
Komen die in een gouden doosje of wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Dit weekend bij de Etos in de aanbieding twee tube’s nivea scheercreme meegenomen. Puur uit nieuwsgierigheid naar het product en vanwege de prijs (€2,39 + 1+1 gratis).

Ik had me er niet al teveel bij voorgesteld vanwege de prijs maar ik moet eerlijk bekennen dat het product toch wel erg prettig werkt. De crème is mooi vettig en glad wat voor het scheren een zeer fijne eigenschap is. Ik heb dan ook een onverwacht fijne scheerbeurt aan over gehouden met geen irritatie en een verzorgde huid na afloop. Ik wil niet beweren dat dit een must have is, maar mocht je je vervelen of iets anders willen proberen dan kun je dit gerust halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
schumi2004 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:36:
@shadowman12
Howly crap, kosten die dingen serieus 250 dollar?!?!
Komen die in een gouden doosje of wat :P
Ja maar ze zijn helemaal handgemaakt, de handle, en heel gewild wereldwijd, dus scott kan er voor vragen wat ie wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 11-06-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Welke klassieke scheermes (open, en zo een met vervangbare mesjes) is volgens jullie de beste en goedkoopste 'bang for the buck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Manke schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:
Welke klassieke scheermes (open, en zo een met vervangbare mesjes) is volgens jullie de beste en goedkoopste 'bang for the buck'
Bedoel je een DE krabber of echt een shavette achtig mes?
Die laatste raad ik je af tenzij je echt weet wat je aan het doen bent waarbij je beter kan uitwijken naar een echt mes met strop en de hele meuk ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Manke schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:
Ik zou niet aan een scheermes met vervangbare mesjes beginnen, ik heb dat ook gedaan en heb er echt spijt van. Ik vond het heel lastig met een open mes met vervangbare mesjes scheren. Voor dat je het onder knie hebt ben je minimaal twee verder en heb je een aantal bloederige scheerbeuren overleefd.

Een echt open scheermes van rvs of carbon staal scheert veel fijner. Ik kom met een open mes bijvoorbeeld veel makkelijker over de kaaklijn van mijn gezicht heen met een mes van carbon of rvs staal, met een open mes met vervangbare mesjes heb ik dan altijd bloed.
Ik ken iemand die echte open messen verkoopt voor 20euro, helemaal scheerklaar en geslepen. Je moet er dan zelf nog wel een scheerriem(strop) bij kopen.

Hij draait ook een actie dat je voor 20euro borg een open mes kan proberen voor een week, en dan als hij het mes terug heeft terug heeft krijg je dan borg terug minus verzendkosten.

Maar als je nadit alles toch aan een open mes met vervangbare mesjes wil beginnen, zou je is kunnen kijken naar een Parker SR1, die wordt ook bij een barbieropleiding gebruikt die ik ken.

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 11-06-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!
Ik doelde met vervangbare mesjes op een safety razor, wist de naam even niet meer.

Heb je meer info over de €20 scheermmes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Manke schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:26:
Ik doelde met vervangbare mesjes op een safety razor, wist de naam even niet meer.
Ah, een krabber noemen we dat :-) Veel hangt af van wat je wilt uitgeven, als je wilt uitproberen zijn er diverse goedkope 'starters' de 'Lord 6' is er zo een (even op ebay of amazon.de kijken) of je gaat de China route, (Aliexpress) een milde verstelbare krabber die heel ok is, de Qshave Futur (kloon) kost je met verzenden nog geen 10 euro, wel wat geduld noodzakelijk, het kan even duren vanuit China, ik heb pakjes in 5 dagen gehad en nu nog een, na 9 weken, nog steeds onderweg. Mocht je de China weg gaan, DScosmetics verkoopt werkelijk uitstekende synthetische scheerborstels voor hele aardige prijsjes of als je wat spectaculairder wilt kijk bij Yaqu, maar probeer dan er wel een met een zogenaamde 'Tuxido' (smoking) knoop te nemen, de Timberwolf is bv erg zacht om met hardere zepen te gebruiken.
Direct bij de meeste scheer webshops kun je ook een Muhle R89 of een EJ 89 kopen zo rond de 40 euro, of je kunt bij het Nederlandse scheerforum een probeerset met borg laten komen, bestaande uit wat je nodig hebt om te starten https://www.shavingsociety.com/
Daar kun je ook het scheermes waar @shadowman12 het over had vinden (Gold Dollar). Ga er gerust even rondneuzen, er is legio leesvoer om je alle kanten van het gebeuren duidelijk te maken.
Als geld iets minder een probleem is, probeer dan een Razorock GameChanger 0.84p te scoren, een waarlijk geweldig scheermes mild en effectief (bloederig enkel bij mishandeling (druk)).
Dit is allemaal zo of the top of my head, er is zoveel te proberen, en je kunt zoveel kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Manke schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:26:

Heb je meer info over de €20 scheermmes?
De safety razor en mesjes zijn heel erg persoonlijk hangt heel erg vanaf je huidtype en de mate van baardgroei, dus als je even beschrijft kan ik je pas van een goed advies voorzien. Je zou natuurlijk kunnen beginnen met een de volgende verstelbare krabbers:
Rockwell 6S
Merkur Futur
QShave (chinese kloon van de Merkur Futur)

Je een dan mesjes probeer pak via tryablade.com(US) of razorbladesclub.com(Europa)

[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 11-06-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Voor degene die wel eens wat in de US aan zepen etc kopen, https://www.maggardrazors.com/ heeft 24 uur 50% korting op Internationaal verzenden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik heb even een vraagje in verband met het gebruik van scheerzepen. Ik vroeg mij af hoe lang jullie toekomen met een zeep. Ik heb namelijk het idee dat ik veel minder zeep gebruik dan anderen. Op verschillende filmpjes op YouTube zie ik dat men redelijk lang met de borstel op de zeep zit vooraleer men echt begint op te schuimen. Ik heb het gevoel dat ik dat met mijn ProRaso zeep helemaal niet nodig heb.
Een kleine schatting op basis van het gebruik tot nu toe, zegt mij dat ik ongeveer 120 a 150 scheerbeurten ga kunnen doen met mijn pot. Hoe zit dat bij jullie, gemiddeld genomen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik scheer mij nu ruim een jaar met een krabber.
Aan het begin 1-2 keer in de week, nu bijna dagelijks.
De eerste zeep moet ik nog opmaken :+

Ik draaide de borstel aan het begin ook vrij kort over de zeep heen.
Maar de kwaliteit van het schuim wat ik nu heb is een stuk beter als ik de borstel langer laad.
Ik laad de borstel nu een seconde of 30

[ Voor 42% gewijzigd door koesie op 12-06-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
koesie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:35:
De eerste zeep moet ik nog opmaken :+

Ik draaide de borstel aan het begin ook vrij kort over de zeep heen.
Maar de kwaliteit van het schuim wat ik nu heb is een stuk beter als ik de borstel langer laad.
Ik laad de borstel nu een seconde of 30
Precies, als je een mooi rijk schuim wilt hebben dat je huid beschermd en een goede glij laag geeft, is een seconde of 30 je eigen methode gebruiken om zeep op je borstel te krijgen wel een goede maatstaf, water kun je altijd druppelsgewijs nog toevoegen bij het schuim kloppen, zeep toevoegen als je teveel water hebt werkt dus niet.

@thunderfury Prorasso is ook meer een creme als een zeep, zachtere substanties hechten sneller aan je borstel. zo een 120 scheerbeurten per pot kan wel kloppen, of meer.. Met hardere zepen vast richting de 200, ik heb dus voor een jaar of 50 zeep staan, maar ja ik varieer dan ook elke dag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
koesie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:35:
Dagelijks?! Heb jij dan zo'n snellle baardgroei? Ik scheer om de dag en zelfs dan heb ik wel eens het gevoel dat de haartjes niet lang genoeg zijn om echt lekker te kunnen snoeien. Als ik dagelijks zou scheren zou ik geen huid meer overhouden, helemaal niet op m'n hals :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Tigerblood schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Dagelijks?! Heb jij dan zo'n snellle baardgroei? Ik scheer om de dag en zelfs dan heb ik wel eens het gevoel dat de haartjes niet lang genoeg zijn om echt lekker te kunnen snoeien. Als ik dagelijks zou scheren zou ik geen huid meer overhouden, helemaal niet op m'n hals :+
Ik heb mij gister namiddag geschoren, en ondertussen is het al zeker niet meer glad.
Dus als ik vanmiddag thuis kom pak ik de spullletjes er weer lekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
koesie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:21:
[...]

Ik heb mij gister namiddag geschoren, en ondertussen is het al zeker niet meer glad.
Dus als ik vanmiddag thuis kom pak ik de spullletjes er weer lekker bij.
Idem hier.
Ik zou bij wijze van spreken me wel 2x per dag kunnen scheren zo snel als het gaat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
Vandaag zijn, na wat vertraging, 100 Rapira Platinum Lux mesjes geleverd. Meteen getest in mijn Qshave Futur kloon en een sample van DR Harris. De meest soepele scheerbeurt tot nu toe! Ik ben enkel niet weg van de geur die de DR Harris Windsor zeep heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
thunderfury schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:15:
Vandaag zijn, na wat vertraging, 100 Rapira Platinum Lux mesjes geleverd. Meteen getest in mijn Qshave Futur kloon en een sample van DR Harris. De meest soepele scheerbeurt tot nu toe! Ik ben enkel niet weg van de geur die de DR Harris Windsor zeep heeft.
Ik ben echt enorm fan van D.R. Harris Windsor, vanochtend nog mee geschoren, super pul. Arlington schijnt ook wel lekker te zijn wat ik begreep. Behoort wat mij betreft binnen de top 3 van zepen verkrijgbaar. Heb ook de aftershave balsem die is ook erg fijn. Het is inderdaad een klassieke Engelse geur, daar moet je van houden, soms heb je na een paar scheerbeurten, hij is toch eigenlijk wel lekker, soms blijf je hem niet fijn vinden.

Kleine tip, via de website trythatsoap.com, kun je gemakkelijk zoeken op geuren die je lekker vindt, en de scheerzepen die daarbij horen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M2Ub1rs.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 14-06-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
thunderfury schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:15:
Mooi dat ze bevallen, ik vind het persoonlijk mijn lekkerste mesjes van mijn niet onaanzienlijke hoeveelheid 'probeermesjes' en er dus ook maar 100 gekocht. Ik denk nog na over de Polisilvers.

Tja Zepen kun je het beste zelf ruiken, maar aangezien ik geen idee heb of je in de buurt woont, is het makkelijkst als je zegt wat voor geuren je echt fijn vind, Houterig, Citrus, Lavendel, Eau de cologne, Zwaar licht, Musk, Zoet, Silt, 'groen', teer, rook (en nog vele andere) of noem een aftershave die je echt heeeel lekker vind (er is een website die kan vertellen waar ie op gebaseerd is, dan kun je daarna opzoek naar zepen die dat soort kenmerken hebben. https://www.fragrantica.com/search/
Daar kun je overigens ook op ingrediënten zoeken die je graag in je aftershave/Eau de Toilette/Parfum hebt.
Helaas bestaat er niet zoiets als dit voor scheerzepen, een gat in de markt zeg maar. Als ik een beetje een idee heb, kan ik in mijn zeep collectie kijken welke daar het meest in de buurt komt.
Of je bezoekt bijvoorbeeld: http://www.barbieredifigaro.nl/ (Zwolle) https://www.scheersalon.nl/ (Eersel?) https://www.hetscheerhuys.nl/ (Etten-Leur) https://www.thealphamen.nl/ (Stadskanaal) of https://www.manandshaving.nl/ (Naarden)
Allen hebben legio zepen, en andere scheergerelateerde zaken die je kunt ruiken, bekijken etc.
Mocht je in de buurt van Almere wonen, stuur een PM, de koffie staat klaar, mocht je wat zepen willen ruiken/proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
RoosW schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Tja Zepen kun je het beste zelf ruiken, maar aangezien ik geen idee heb of je in de buurt woont, is het makkelijkst als je zegt wat voor geuren je echt fijn vind, Houterig, Citrus, Lavendel, Eau de cologne, Zwaar licht, Musk, Zoet, Silt, 'groen', teer, rook (en nog vele andere) of noem een aftershave die je echt heeeel lekker vind (er is een website die kan vertellen waar ie op gebaseerd is, dan kun je daarna opzoek naar zepen die dat soort kenmerken hebben. https://www.fragrantica.com/search/
Daar kun je overigens ook op ingrediënten zoeken die je graag in je aftershave/Eau de Toilette/Parfum hebt.
Helaas bestaat er niet zoiets als dit voor scheerzepen, een gat in de markt zeg maar. Als ik een beetje een idee heb, kan ik in mijn zeep collectie kijken welke daar het meest in de buurt komt.
Of je bezoekt bijvoorbeeld: http://www.barbieredifigaro.nl/ (Zwolle) https://www.scheersalon.nl/ (Eersel?) https://www.hetscheerhuys.nl/ (Etten-Leur) https://www.thealphamen.nl/ (Stadskanaal) of https://www.manandshaving.nl/ (Naarden)
Allen hebben legio zepen, en andere scheergerelateerde zaken die je kunt ruiken, bekijken etc.
Mocht je in de buurt van Almere wonen, stuur een PM, de koffie staat klaar, mocht je wat zepen willen ruiken/proberen.
Bedankt voor het leuke aanbod, maar ik ben zelf van regio Lier bij Antwerpen dus dat is niet echt in de buurt.

Ik vind het altijd moeilijk om een geur te omschrijven, maar enkele van mijn favoriete geuren zijn Hollister SoCal, Hollister Jake, Scotch&Soda Barfly, Abercrombie First instinct. Als ik deze geuren opzoek op de site die je vermeldde, komen vooral termen als woody, fresh spicy en citrus terug. De enige zeep waar ik een volledige pot van heb, Proraso wit, zou ik niet met woody of spicy omschrijven, maar bevalt me ook heel erg.

De link die @shadowman12 gaf, ziet er ook interessant uit. Het zal nog even zoeken zijn naar een lekker ruikende zeep die ook fijn scheert. Hier op het forum zie ik veel opties voorbij komen, maar testen met samples vind ik persoonlijk niet zo handig, en gelijk de volledige pot kopen, worden ze hier thuis niet altijd even blij van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
De Rapira's kunnen mij dan niet zo bekoren.
Maar de Polsilvers samen met de Bic chrome platimum's zijn mijn favorieten.
Van de mesjes die ik geprobeerd heb dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
thunderfury schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor het leuke aanbod, maar ik ben zelf van regio Lier bij Antwerpen dus dat is niet echt in de buurt.

Ik vind het altijd moeilijk om een geur te omschrijven, maar enkele van mijn favoriete geuren zijn Hollister SoCal, Hollister Jake, Scotch&Soda Barfly, Abercrombie First instinct. Als ik deze geuren opzoek op de site die je vermeldde, komen vooral termen als woody, fresh spicy en citrus terug. De enige zeep waar ik een volledige pot van heb, Proraso wit, zou ik niet met woody of spicy omschrijven, maar bevalt me ook heel erg.

De link die @shadowman12 gaf, ziet er ook interessant uit. Het zal nog even zoeken zijn naar een lekker ruikende zeep die ook fijn scheert. Hier op het forum zie ik veel opties voorbij komen, maar testen met samples vind ik persoonlijk niet zo handig, en gelijk de volledige pot kopen, worden ze hier thuis niet altijd even blij van. :)
https://www.maggardrazors...n-man-shaving-soap-5-8oz/
Is misschien een idee, ik heb hem staan, zou wel een blubje in een enveloppe kunnen doen en opsturen als je wenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Waarom werken samples niet voor je?

Voor mijn werken samples prima, ik druk ze gewoon in een scheerkom en dan opschuimen maar. Zelf heb ik deze van hout.
https://www.scheersalon.n...je_hout-3-scheersalon.jpg
THE GOODFELLAS' SMILE Emlok Wooden Bowl for Shaving

Er zijn heel verschillende scheerkommen beschikbaar, in allerlei vormen maten, als je er eentje gaat kopen zorg dat je diameter minimaal 12cm centimer is, dan heb je lekker de ruimte om met je scheerkwast te soppen.Mocht je over een 3d-printer beschikken dan zou je er zelf een scheerkom kunnen printen.Persoonlijk vindt ik een scheerkom echt wel een must als je samples gaat testen, tuurlijk het kan in brede mok o.i.d, maar dat is toch net iets minder handiger.

Ook haal ik mijn informatie van reddit, verschillende scheerfora en zit in een IRC kanaal met "Wetshavers", en daarnaast volg ik een aantal scheer Youtubers die regelmatig reviews doen over zepen en dan krijg je een beetje een indruk.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 14-06-2019 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
Ik ben er misschien wat te onhandig voor, maar ik heb liever een pot zeep dan een stukje dat heel de tijd rond danst in mijn kom. Ach, zal ook wel weer wat met ervaring en gewenning te maken hebben.

@RoosW Ik heb nog 2 samples liggen en als ik het gebruik daarvan wat onder de knie krijg, wil ik die binnenkort misschien wel eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
thunderfury schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:59:
Ik ben er misschien wat te onhandig voor, maar ik heb liever een pot zeep dan een stukje dat heel de tijd rond danst in mijn kom. Ach, zal ook wel weer wat met ervaring en gewenning te maken hebben.

@RoosW Ik heb nog 2 samples liggen en als ik het gebruik daarvan wat onder de knie krijg, wil ik die binnenkort misschien wel eens testen :)
Dan denk ik dat je hem gewoon iets harder in je kom moet drukken, je mag best wat kracht gebruiken. Maar inderdaad lekker ronddraaien in een zeep is fijner.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 15-06-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 18:32
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/64460778_2288401691254637_7788366181282349056_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=842c47bd8fa28ece3e899a8c19cf203e&oe=5D93A925

Vandaag de Paco Rabanne One Million ASL gekregen voor vaderdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
thunderfury schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:29:
Ik heb even een vraagje in verband met het gebruik van scheerzepen. Ik vroeg mij af hoe lang jullie toekomen met een zeep. Ik heb namelijk het idee dat ik veel minder zeep gebruik dan anderen. Op verschillende filmpjes op YouTube zie ik dat men redelijk lang met de borstel op de zeep zit vooraleer men echt begint op te schuimen. Ik heb het gevoel dat ik dat met mijn ProRaso zeep helemaal niet nodig heb.
Een kleine schatting op basis van het gebruik tot nu toe, zegt mij dat ik ongeveer 120 a 150 scheerbeurten ga kunnen doen met mijn pot. Hoe zit dat bij jullie, gemiddeld genomen dan?
Idam, ik doe met een Sandalwood stuk ongeveer een jaar, om de dag scheren.
https://s.s-bol.com/imgba.../5/1/9200000036511522.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 17:54
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik me de laatste maanden ook "klassiek" scheer, met een krabbertje. Na een paar bloedbaden :) heb ik een combinatie van mesje en krabber gevonden die prima voldoet voor mij, alleen de scheerzeep blijft voor mij een raadsel 8)7
Om te beginnen had ik zeep van Vergulde Hand gekocht bij de supermarkt en dat werkt prima. Daarna een Palmolive crème gekocht, werkt ook goed. En toen kwam ik in een drogisterij waar de Proraso Wit hadden (gevoelige huid), dus die gekocht want daarover had ik veel positieve dingen gelezen. Meteen proberen, bloedbad :O, ander mesje, bloedbad. Daarna scheercreme van Rituals tegengekomen, idem dito, bloedbad, terwijl ik daar ook redelijke positieve reviews over had gelezen, niet in deze thread.

Vooral de Proraso verbaasd mij echt, doe ik daarbij "iets fout" of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:12
FeronIT schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:34:

Hangt er misschien vanaf hoe nat/droog je schuim is.
Proraso sandalwood vraagt best wel veel water om lekker smooth te kunnen scheren.
Tenminste, als ik dit vergelijk met bijvb zepen van TFS of Razormaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:34:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik me de laatste maanden ook "klassiek" scheer, met een krabbertje. Na een paar bloedbaden :) heb ik een combinatie van mesje en krabber gevonden die prima voldoet voor mij, alleen de scheerzeep blijft voor mij een raadsel 8)7
Om te beginnen had ik zeep van Vergulde Hand gekocht bij de supermarkt en dat werkt prima. Daarna een Palmolive crème gekocht, werkt ook goed. En toen kwam ik in een drogisterij waar de Proraso Wit hadden (gevoelige huid), dus die gekocht want daarover had ik veel positieve dingen gelezen. Meteen proberen, bloedbad :O, ander mesje, bloedbad. Daarna scheercreme van Rituals tegengekomen, idem dito, bloedbad, terwijl ik daar ook redelijke positieve reviews over had gelezen, niet in deze thread.

Bloed bij het scheren is -druk- nooit druk uitoefenen, enkel bij plastic of bakeliet krabbers minimaal druk, ander geen druk, nooit, laat het mes zijn werk doen, houd het tempo laag en houd ook de greep niet te rigide vast, laat het gewicht van de krabber het werk doen, met enige flexibiliteit.
Ik weet het, moeilijk en verrekte irritant om af te leren, maar het resultaat is het waard.
Ik heb dan wel een hekel aan de Prorasso lijn (en overigens aan de meeste creme-achtige zepen) maar je kunt je er prima mee scheren als je het opschuimen goed doet, te veel water en het schuim beschermt niet meer (schuim niet egaal wit maar zichtbare bubbeltjes) kloppen tot je pieken krijgt, dan zit je goed.

@wiemelen Een Stirling zeep lust pas echt veel water, die heb ik nog nooit 'verdronken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Dank jullie beide voor de tips; druk zetten deed ik al niet. Ik ga eens ietsje meerwater proberen met de proraso, anders ga ik daar iemand anders gelukkig mee maken... Ik houd jullie wel op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Samples niet fijn vinden, en thuis dat niet blij wordt van nieuwe zepen, dat heb ik echt nog nooit gehoord. Hoe wil je dan ooit een fijne zeep gaan vinden die ook lekker scheert, als je een zeep niet fijnt vindt zijn er altijd scheerforums waar je hem kan verkopen, zo wordt het vaak gedaan. Je zou ook naar een scheerwinkel kunnen gaan om daar zepen te ruiken (denk aan 1barber.be o.i.d)

Okeee, hier een paar zepen waarvan jij denk ik wel blij gaat worden:
https://trythatsoap.com/collection/1194/?product_type=soap
https://trythatsoap.com/collection/261/?product_type=soap (heeft wel echt zo'n engelse geur, moet je van houden)
https://trythatsoap.com/collection/360/?product_type=soap
https://trythatsoap.com/collection/392/?product_type=soap
https://trythatsoap.com/c.../?product_type=soap_vegan

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 17-06-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:00:
Dank jullie beide voor de tips; druk zetten deed ik al niet. Ik ga eens ietsje meerwater proberen met de proraso, anders ga ik daar iemand anders gelukkig mee maken... Ik houd jullie wel op de hoogte
Mocht je wat goedkopers, maar goed (let wel, niet uitmuntend) willen hebben, Van der Lovett, ik vind de Sailors Blend bijvoorbeeld heel lekker (is ook een prima betaalbare AftershaveShave Balm van) en nog twee geuren, iets met citrus, en een met houtgeuren (die ik te zoet vind). Verkrijgbaar gewoon in Nederland bij diverse online drogisten (Drogisterij.net bijvoorbeeld) voor weinig. Prima schuim, redelijke geur (ik ben van de super sterke geuren, dus vind deze te tam) en weinig geld.

Succes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Nu online
shadowman12 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Samples niet fijn vinden, en thuis dat niet blij wordt van nieuwe zepen, dat heb ik echt nog nooit gehoord. Hoe wil je dan ooit een fijne zeep gaan vinden die ook lekker scheert, als je een zeep niet fijnt vindt zijn er altijd scheerforums waar je hem kan verkopen, zo wordt het vaak gedaan. Je zou ook naar een scheerwinkel kunnen gaan om daar zepen te ruiken (denk aan 1barber.be o.i.d)

Okeee, hier een paar zepen waarvan jij denk ik wel blij gaat worden:
https://trythatsoap.com/collection/1194/?product_type=soap
https://trythatsoap.com/collection/261/?product_type=soap (heeft wel echt zo'n engelse geur, moet je van houden)
https://trythatsoap.com/collection/360/?product_type=soap
https://trythatsoap.com/collection/392/?product_type=soap
https://trythatsoap.com/c.../?product_type=soap_vegan
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Ik houd ervan om nieuwe geuren en zepen te ontdekken, ik ben enkel niet zo'n fan van het sample concept. Het blijft toch altijd wat meer gepruts dan een pot zeep en vaak zijn die samples relatief gezien enorm duur. Ik heb nog een paar samples liggen van shavedash.com, waaronder de DR Harris Marlborough die je noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
thunderfury schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:59:
[...]

Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Ik houd ervan om nieuwe geuren en zepen te ontdekken, ik ben enkel niet zo'n fan van het sample concept. Het blijft toch altijd wat meer gepruts dan een pot zeep en vaak zijn die samples relatief gezien enorm duur. Ik heb nog een paar samples liggen van shavedash.com, waaronder de DR Harris Marlborough die je noemt.
Wat mij irriteert aan het sample gebeuren is de prijs, een sample is ten hoogste 1% van een pot zeep, maar men laat je minimaal 15% van de zeep pot betalen. Nu snap ik best dat het een berg werk is, en dat dat ook geld kost, maar ik koop liever een pot die me interesseert en als ie niet bevalt verkoop ik hem minus een paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
Vanmorgen geprobeerd met steeds ietsje meer water tot het schuim stevig uitzag en dat ging een heel stuk beter. Glad en maar 1 bloedplekje, op een plek waar ik me gisteren ook had opengehaald, dus nu waarschijnlijk het korstje geraakt.
Thanks in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:04:
Vanmorgen geprobeerd met steeds ietsje meer water tot het schuim stevig uitzag en dat ging een heel stuk beter. Glad en maar 1 bloedplekje, op een plek waar ik me gisteren ook had opengehaald, dus nu waarschijnlijk het korstje geraakt.
Thanks in ieder geval
Probeer anders een Prorasso pre-shave of Prep, beide geven een extra beschermende glijlaag op de huid als je het voor het scheren na even afspoelen van je hoofd met wat warm water, en natuurlijk voor je scheerschuim opbrengt gebruikt.
Ik doe het als eerste, en ga dan mijn spullen pakken en schuim kloppen, dan zijn de haren al wat voor geweekt. Vooral de Prep bevalt mij zeer. Er zijn ook olie preshaves, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:26
Oke, ik ben om naar aanleiding van dit topic.. Traditioneel scheren it is! Tot nu toe altijd met een Mach 3 geschoren, waar ik minprincipe geen echte problemen mee heb. Altijd wel kleine bloedplekjes gehad na het scheren, maar naar aanleiding van wat ik hier lees is dat ik het in de basis fout doe met o.a scheerschuim.

Op dit moment heb ik mijn keuze laten vallen op de Edwin Jagger DE89L. Uit wat ik heb opgemaakt uit het forum is het verstandig een aantal samples met mesjes te proberen om daarin een keuze te maken. Daarnaast gebruik ik scheerzeep van de VGH, waarvan ik nog een klein voorraadje heb. Hier schijnt een varkenshaar het beste voor te zijn(?). Ik zoek dan ook nog een leuke set met een scheerkom en scheerkwast die matcht. Hebben jullie hier eventueel een leuke tip voor?

Leuk topic met veel meer diepgang dan ik had gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anniedrew schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:53:
Oke, ik ben om naar aanleiding van dit topic.. Traditioneel scheren it is! Tot nu toe altijd met een Mach 3 geschoren, waar ik minprincipe geen echte problemen mee heb. Altijd wel kleine bloedplekjes gehad na het scheren, maar naar aanleiding van wat ik hier lees is dat ik het in de basis fout doe met o.a scheerschuim.

Op dit moment heb ik mijn keuze laten vallen op de Edwin Jagger DE89L. Uit wat ik heb opgemaakt uit het forum is het verstandig een aantal samples met mesjes te proberen om daarin een keuze te maken. Daarnaast gebruik ik scheerzeep van de VGH, waarvan ik nog een klein voorraadje heb. Hier schijnt een varkenshaar het beste voor te zijn(?). Ik zoek dan ook nog een leuke set met een scheerkom en scheerkwast die matcht. Hebben jullie hier eventueel een leuke tip voor?

Waar is varkenshaar het beste voor de VGH zeep? Ben wel benieuwd naar de redenering

Voor mij is VHG een gewoon een van de vele zepen, en daar niet een type haarsoort het beste voor. Er is geen beste, maar wat wel heel populair is, is silvertip dassenhaar of 2-band dassenhaar. Synthetische kwasten kunnen ook erg goed zijn, ik ben zelf erg tevreden over deze:
https://apshaveco.com/col...e-lagoon-handle-apshaveco

Dit is wellicht een mooi setje:
https://www.muehle-shavin...al-made-of-plum-wood.html

Ik heb zelf het scheermes(safety razor) ervan, die is trouwens te koop ;)

Je zou ook een Yaqi scheerkwast van AliExpress kunnen kopen en een QShave safety razor(ook via AliExpress), misschien ben je dan nog wel goedkoper uit dan een setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anniedrew schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:53:

Naast de hardware is het ook goed om je even te verdiepen in de techniek. Anders is de lol er namelijk snel af als je een bloedbad hebt gecreëerd van je kin.

Het is wat gedateerd maar nog steeds goed bruikbaar:

De techniek is trouwens ook goed bruikbaar met de huidige producten van Gilette waardoor je daar ook met meer plezier mee scheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:30:
[...]

Naast de hardware is het ook goed om je even te verdiepen in de techniek. Anders is de lol er namelijk snel af als je een bloedbad hebt gecreëerd van je kin.

Het is wat gedateerd maar nog steeds goed bruikbaar:
[YouTube: Introduction to Traditional Wetshaving, Part 1: Concepts]
[YouTube: Introduction to Traditional Wetshaving, Part 2: Lathering]
[YouTube: Introduction to Traditional Wetshaving, Part 3: Shaving]

De techniek is trouwens ook goed bruikbaar met de huidige producten van Gilette waardoor je daar ook met meer plezier mee scheert.
Gadver hij scheert met cardritges, van die commerciele troep komen juist veel problemen.

Dit is naar mijn idee een goede introductie:
YouTube: Wetshaving Tutorial - How to shave with a safety razor

Maar het belangrijkste qua techniek is geen druk zetten en de juiste hoek(anders ga je schrapen ipv scheren).

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 18-06-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Ik gebruik al langere tijd, echt al jaren, af en toe scheerolie. Alleen of in combinatie met scheerschuim. met klassiek scheren nog nooit geprobeerd, zou eigenlijk ook goed moeten gaan. Op zich werkt dat fijn alleen is je Mach-3 na 2 keer scheren "verstopt" met een plakkend mengsel van olie en haar.
Bij klassiek scheren kun je het mesje zo schoonvegen, toch eens kijken of ik nog een flesje kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
FeronIT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:51:
Ik gebruik al langere tijd, echt al jaren, af en toe scheerolie. Alleen of in combinatie met scheerschuim. met klassiek scheren nog nooit geprobeerd, zou eigenlijk ook goed moeten gaan. Op zich werkt dat fijn alleen is je Mach-3 na 2 keer scheren "verstopt" met een plakkend mengsel van olie en haar.
Bij klassiek scheren kun je het mesje zo schoonvegen, toch eens kijken of ik nog een flesje kan vinden :)
Scheerolie, owh die ben ik laatst nog tegengekomen hier:
Saponificio Varesino Pre Shave Oil - 50ml

Op reddit en de scheerforums kom ik ook wel meer mensen tegen die met een safety razor voor het scheren scheerolie gebruiken, dus is inderdaad prima te doen. Een safety razor gaat jaren mee en kun je na iedere scheerbeurt schoonmaken en raakt nooit verstopt. Om mijn safety razor goed te desinfecteren laat ik hem soms wel is een uur lang in een mengsel van azijn en warm water staan, dan is ie weer helemaal steriel.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 18-06-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
shadowman12 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:49:
[...]

Gadver hij scheert met cardritges, van die commerciele troep komen juist veel problemen.

Dit is naar mijn idee een goede introductie:

Maar het belangrijkste qua techniek is geen druk zetten en de juiste hoek(anders ga je schrapen ipv scheren).
Ok ik denk dat we te maken hebben met een generatie kloof :+

De beste man, Mark Hero ak Mantic59 is één van de boegbeelden geweest in de revival van DE scheren. Op zijn kanaal zijn nog veel meer filmpjes te vinden. Ik heb juist die met een cartridge erbij gepakt zodat er al geoefend kan worden op de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:26
Miki en Shadowman12, thanks voor de reacties! Filmpjes waren erg interessant, hier zal ik de eerst volgende keer eens mee in de praktijk aan de slag. Inderdaad nog een hoop te leren!;)

Wat betreft de vraag over de redenering van Shadowman12; deze is er niet zozeer, zeker gezien ik ook niet voldoende ervaring heb om er überhaupt over te kunnen redeneren. Wat ik had gelezen op het forum is dat varkenshaar over het algemeen beter schuimt met zeep. Als dit niet zo is hoor ik dit natuurlijk graag!

Dank voor je suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anniedrew schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:16:
Miki en Shadowman12, thanks voor de reacties! Filmpjes waren erg interessant, hier zal ik de eerst volgende keer eens mee in de praktijk aan de slag. Inderdaad nog een hoop te leren!;)

Wat betreft de vraag over de redenering van Shadowman12; deze is er niet zozeer, zeker gezien ik ook niet voldoende ervaring heb om er überhaupt over te kunnen redeneren. Wat ik had gelezen op het forum is dat varkenshaar over het algemeen beter schuimt met zeep. Als dit niet zo is hoor ik dit natuurlijk graag!

Dank voor je suggesties!
Ik heb een varkenshaar kwast, een aantal dassenharen en een synthetische kwast, bij allemaal krijg ik wel een prima schuim. Ik vindt die redenering dat een bepaalde zeep een bepaald haartype nodig heeft echt heel raar.
Mijn voorkeur ligt wel bij dassenhaar, met name 2 band badger of silvertip badger. De natuurlijke haren(beer/varken/das) moet je gewoon vijf minuten voordat je gaat opschuimen, in een kom met warm water(of koud water, als je met koud water scheer) zetten. Bij een syntheet hoeft dat niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 18-06-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:36
Wat geven jullie eigenlijk uit aan een krabber?
Ik ben weer op zoek naar een nieuwe.
Ik heb momenteel de Merkur, 30C. Deze heb ik nu 6 jaar, maar vind hem toch te kort en te licht..

Nu ziet die Rocca van Muehle wel erg mooi uit, en stukje groter. Maar wat een prijs.. 100 euro.

Afbeeldingslocatie: https://www.muehle-shaving.com/out/pictures/generated/product/1/1500_1500_100/r96jet-rocca-embargo-09-2016-razor_dlc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
vinpower schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:14:
Ik heb momenteel de Merkur, 30C. Deze heb ik nu 6 jaar, maar vind hem toch te kort en te licht..

Nu ziet die Rocca van Muehle wel erg mooi uit, en stukje groter. Maar wat een prijs.. 100 euro.

[Afbeelding]
Ik kijk zelf niet echt naar de prijs van de krabber, ik k.Ach ja er zijn ook nog wel duurdere krabbers dan die 100 euro hoor.
Hier een top krabber van $185 = €165
https://www.blacklandrazors.com/shop/blackbird

Dit is zo te zien een krabber van RVS(stainless steel), dat zijn sowieso wat duurdere krabbers, want RVS is gewoon een duurder materiaal dan chrome.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 18-06-2019 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Anniedrew schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:16:

Dank voor je suggesties!
Start eens met een Syntheet, NOM heeft hele leuke betaalbare kwastjes, je kunt ook her en der (kruitvat en dergelijke) soms varkensharen kwastjes van Omega etc vinden, nadeel van varkensharen kwasten, je moet ze voorweken en het duurt zo een 20 tal scheerbeurten voor de haren gesplitst genoeg zijn om een prettige kwastbeurt mee te hebben.
Met 'harde' zepen, kwast nat maken met warm(lauw warm) water, even wat uit tikken zodat ie vochtig en niet druipend van het water is, en dan een seconde of dertig de borstel zachtjes tegen de zeep masseren tot je ziet dat de haren vol met zeep zitten en aan elkaar gaan kleven.
dan een kommetje gebruiken en geduldig opkloppen (desnoods druppelsgewijs water toevoegen) tot je mooie witte pieken trekt in je schuim, veel plezier :-)
vinpower schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:14:

[Afbeelding]
Je kunt uitstekende krabbers voor een paar euro kopen, de Lord 6 (opletten dat het geen China vervalsing is!) is een goed voorbeeld, Er zijn opties te over, van een paar euro tot 1500,-- euro voor bijvoorbeeld een model van Paradigm, het is maar net wat je er voor uit wil geven. De Rocca zijn enorm veel aanloop problemen mee geweest, zou niet mijn eerste keuze zijn. Als je in die regionen wilt uitgeven kijk dan eens naar de Razorock GameChanger 0.84p, kwaliteit van een 250,-- euro plus krabber, zelfs als je pech hebt met inklaringskosten en btw is deze nog onder de 100 euro uit de US, mijn pakje glipte naadloos door de douane, kijk das helemaal een koopje dan :-)
Je kunt natuurlijk ook op jacht gaan naar klassieke krabbers op bv Ebay of Marktplaats, maar dat is hit & miss, je moet een beetje weten wat hoeveel geld waard is.
Kijk eens rond op https://www.shavingsociety.com/ bergen info over van alles, van krabbers tot zeep en aftershave, van DE mesjes tot vervaarlijke 'open messen'.

[ Voor 35% gewijzigd door RoosW op 18-06-2019 21:44 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:35:
[...]

Start eens met een Syntheet, NOM heeft hele leuke betaalbare kwastjes, je kunt ook her en der (kruitvat en dergelijke) soms varkensharen kwastjes van Omega etc vinden, nadeel van varkensharen kwasten, je moet ze voorweken en het duurt zo een 20 tal scheerbeurten voor de haren gesplitst genoeg zijn om een prettige kwastbeurt mee te hebben.
Met 'harde' zepen, kwast nat maken met warm(lauw warm) water, even wat uit tikken zodat ie vochtig en niet druipend van het water is, en dan een seconde of dertig de borstel zachtjes tegen de zeep masseren tot je ziet dat de haren vol met zeep zitten en aan elkaar gaan kleven.
dan een kommetje gebruiken en geduldig opkloppen (desnoods druppelsgewijs water toevoegen) tot je mooie witte pieken trekt in je schuim, veel plezier :-)

[...]

Je kunt uitstekende krabbers voor een paar euro kopen, de Lord 6 (opletten dat het geen China vervalsing is!) is een goed voorbeeld, Er zijn opties te over, van een paar euro tot 1500,-- euro voor bijvoorbeeld een model van Paradigm, het is maar net wat je er voor uit wil geven. De Rocca zijn enorm veel aanloop problemen mee geweest, zou niet mijn eerste keuze zijn. Als je in die regionen wilt uitgeven kijk dan eens naar de Razorock GameChanger 0.84p, kwaliteit van een 250,-- euro plus krabber, zelfs als je pech hebt met inklaringskosten en btw is deze nog onder de 100 euro uit de US, mijn pakje glipte naadloos door de douane, kijk das helemaal een koopje dan :-)
Je kunt natuurlijk ook op jacht gaan naar klassieke krabbers op bv Ebay of Marktplaats, maar dat is hit & miss, je moet een beetje weten wat hoeveel geld waard is.
Kijk eens rond op https://www.shavingsociety.com/ bergen info over van alles, van krabbers tot zeep en aftershave, van DE mesjes tot vervaarlijke 'open messen'.
Klopt over de gamechanger 0.84 lees ik ook heel veel goede verhalen en reviews, is enorm populair in de nat scheer wereld op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Klopt over de gamechanger 0.84 lees ik ook heel veel goede verhalen en reviews, is enorm populair in de nat scheer wereld op moment.
Inderdaad, helaas moeilijk verkrijgbaar, de vraag is veel groter dan de productie aankan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Inderdaad, helaas moeilijk verkrijgbaar, de vraag is veel groter dan de productie aankan.
Mwah ik kwam hier tegen gisteren:
https://shavelounge.co.uk...0-84-p-double-edge-razor/

Ik krijg trouwens binnenkort de FatIp Piccolo binnen @RoosW , ben benieuwd naar die safety razor, jij gebruikt die toch ook?
Afbeeldingslocatie: https://www.maggardrazors.com/wp-content/uploads/2016/07/Fatip-Piccolo-DE-Safety-Razor-Nickel-Finish-2-350x350.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 19-06-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Ik lees hier al een tijdje af en toe mee omdat ik scheren een fascinerende bezigheid vind. Vroeger schoor ik altijd glad met een standaard Gilette mesje, maar dat gebruik ik niet meer. Sinds anderhalf jaar heb ik een baard die ik op 5mm houdt met een elektrische trimmer van Philips. Mijn baardlijn werkte ik ook altijd met de trimmer zonder opzetstuk. Nu heb ik een nieuwe trimmer omdat de vorige kapot is gegaan, en ik merk dat deze een stuk grover scheert zonder opzetstuk. Hierdoor is mijn baardlijn nu een stuk minder strak. Omdat ik niet op zoek wil naar een nieuwe trimmer maar liever meteen voor iets goeds ga zat ik me in te lezen en kwam ik weer bij dit topic terug.

Mijn voorkeur gaat uit naar een open scheermes, maar ik vind deze nogal duur voor alleen het bijwerken van de baardlijn en de contouren. Nu zit ik te twijfelen of een shavette wellicht al voldoende is voor waar ik het voor ga gebruiken. Daarnaast laat ik me bij de barbier knippen, en zij doen de lijnen langs mijn baard en mijn haar altijd met een open scheermes en dan "droog" (zonder zeep of andere producten). Is dit ook aan te raden voor het bijwerken van de baardlijnen? Ik ben namelijk bang dat ik met zeep niet meer zie waar ik mee bezig ben, of zijn hier ook andere middeltjes voor?

Dus wellicht kunnen jullie me helpen met de volgende vragen die ik heb:

- Open scheermes of een shavette voor mijn doeleinde?
- "Droog" of met een middeltje de baardlijnen bijwerken?

Alvast bedankt, en sowieso bedankt voor alle leuke toffe tips die in dit topic voorbij komen!

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
nixjuh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:06:
Ik lees hier al een tijdje af en toe mee omdat ik scheren een fascinerende bezigheid vind. Vroeger schoor ik altijd glad met een standaard Gilette mesje, maar dat gebruik ik niet meer. Sinds anderhalf jaar heb ik een baard die ik op 5mm houdt met een elektrische trimmer van Philips. Mijn baardlijn werkte ik ook altijd met de trimmer zonder opzetstuk. Nu heb ik een nieuwe trimmer omdat de vorige kapot is gegaan, en ik merk dat deze een stuk grover scheert zonder opzetstuk. Hierdoor is mijn baardlijn nu een stuk minder strak. Omdat ik niet op zoek wil naar een nieuwe trimmer maar liever meteen voor iets goeds ga zat ik me in te lezen en kwam ik weer bij dit topic terug.

Mijn voorkeur gaat uit naar een open scheermes, maar ik vind deze nogal duur voor alleen het bijwerken van de baardlijn en de contouren. Nu zit ik te twijfelen of een shavette wellicht al voldoende is voor waar ik het voor ga gebruiken. Daarnaast laat ik me bij de barbier knippen, en zij doen de lijnen langs mijn baard en mijn haar altijd met een open scheermes en dan "droog" (zonder zeep of andere producten). Is dit ook aan te raden voor het bijwerken van de baardlijnen? Ik ben namelijk bang dat ik met zeep niet meer zie waar ik mee bezig ben, of zijn hier ook andere middeltjes voor?

Dus wellicht kunnen jullie me helpen met de volgende vragen die ik heb:

- Open scheermes of een shavette voor mijn doeleinde?
- "Droog" of met een middeltje de baardlijnen bijwerken?

Alvast bedankt, en sowieso bedankt voor alle leuke toffe tips die in dit topic voorbij komen!
Ja er zijn wel meer mensen die dat doen met een shavette, de meeste barbiers gebruiken tegenwoordig ook een shavette. De Parker SR1 is een best populair shavette, ook voor het bijwerken van baarden.
Mijn barbier gebruikt voor het bijwerken van de baardlijnen doorzichtige scheercreme dat is denk ik aan te raden, je zou ook het ook gewoon met zeep of scheercreme kunnen doen. Het is persoonlijke voorkeur, ik ken iemand die open messen verkoopt voor 20 euro (een mes van AliExpress wat hij goed slijpt en opknapt (Gold Dollar 208))

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 19-06-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Mwah ik kwam hier tegen gisteren:
https://shavelounge.co.uk...0-84-p-double-edge-razor/

Ik krijg trouwens binnenkort de FatIp Piccolo binnen @RoosW , ben benieuwd naar die safety razor, jij gebruikt die toch ook?
[Afbeelding]
Jawel, weliswaar de Limited Edition met twee basisplaten, maar de open kam is de enige die ik gebruik. even wennen, maar vind ik een van mijn fijnste krabbers direct na de GameChanger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Mijn laatste aanwinsten, tjonge wat ruikt die Monarch lekker, en die Waterlyptus is een heel intrigerende geur, benieuwd hoe beide tijdens het scheren presteren :-) Gaat moeilijk worden een passende EdT of AS te vinden bij deze twee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IdwkVNAcRmAtlVSFA0rjFtfy/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:17:
Mijn laatste aanwinsten, tjonge wat ruikt die Monarch lekker, en die Waterlyptus is een heel intrigerende geur, benieuwd hoe beide tijdens het scheren presteren :-) Gaat moeilijk worden een passende EdT of AS te vinden bij deze twee.
[Afbeelding]
Ik heb Texaus en het het zijn echt toppers qua scheren (zelfde soap base, ook Noble Otter). Je kan via shipto.com de AS proberen te verzenden als dat binnen je budget (extra verzendkosten ivm dangerous goods)
https://www.shipito.com/en/ship-perfume

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 20-06-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
39$ toeslag, bovenop alle andere kosten, hmm, zo erg kietelt he nu ook weer niet, dat zijn twee goede zepen met verzenden aan extra kosten bovenop de edt/as.
Ik heb net gechecked, en het geld klotst hier nog niet aan de plinten, ik denk dat ik me maar inhoud in deze :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Vanochtend de Noble Otter - Monarch ter hand genomen, wat een geweldige geur! Wow, dat is zeker geen miskoop :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Onderweg: wat DE-mesjes van Derby, Personna, Astra en Feather.

Met het mesje van Feather had ik al ervaring, momenteel gebruik ik mesjes van de HEMA. Dat was een aankoop uit gemakzucht :P
edit: De krabber is ook van Feather, 800-1B.

[ Voor 10% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-06-2019 17:52 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:02:
Onderweg: wat DE-mesjes van Derby, Personna, Astra en Feather.

Met het mesje van Feather had ik al ervaring, momenteel gebruik ik mesjes van de HEMA. Dat was een aankoop uit gemakzucht :P
De HEMA mesjes schijnen door Personna gemaakt te worden.
Het doosje waar ze in komen is in ieder geval exact gelijk aan elkaar
En ik vindt ze beiden fijn scheren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ck9Au9m.png

Nice terwijl ik dit bericht aan het typen ben staat de UPS mevrouw voor de deur.
Met een Razorock Game Changer 0.84 met Bulldog Handle, Razorock Amici zeep en een Razorock plissoft borstel met Bruce handle.
Twee dagen geleden besteld, en nu al hier en zonder dat vadertje staat zijn handjes ophoud.
Erg blij mee, vanmiddag gelijk proberen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MDeH5VM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:36
Waar heb je je game changer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
@koesie De Hema mesjes zijn meer de Persona Blue, iets mindere mesjes, de Persona Platinum Chrome die je daar toont, dat zijn hele fijne mesjes, ik denk dat ik er maar eens een honderdtal zal aankopen.
Mooie aankopen, en ook een heel aardig borsteltje! Ik ben benieuwd naar een beschrijving van de zeep, laat wat horen als je ermee bezig bent geweest alsjeblieft :-)

[ Voor 29% gewijzigd door RoosW op 21-06-2019 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Na ruime tijd toch weer aan het lezen in dit topic.
Ik gebruik altijd de mesjes van Gilette.

Maar wil eens een poging gaan doen met een krabber.
Nu zou er een mooie beginners handleiding komen las ik in de OP, maar gezien de datum denk ik niet dat die er komt ;)

Is het een kwestie van toch even het gehele topic doorlezen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Wat is een goeie houder die in plaats van gesjor dankzij het gewicht het werk doet? Eentje (grotendeels) gemaakt van staal, lijkt me.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
vinpower schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:26:
Waar heb je je game changer besteld?
ik heb hem bij Italian Barber direct gekocht.
RoosW schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:57:
@koesie De Hema mesjes zijn meer de Persona Blue, iets mindere mesjes, de Persona Platinum Chrome die je daar toont, dat zijn hele fijne mesjes, ik denk dat ik er maar eens een honderdtal zal aankopen.
Mooie aankopen, en ook een heel aardig borsteltje! Ik ben benieuwd naar een beschrijving van de zeep, laat wat horen als je ermee bezig bent geweest alsjeblieft :-)
Ah ik zat iig een beetje in de richting ;)

Ik had al zo een borstel, maar het is mijn favoriete borstel dus heb ik er maar een bij besteld, voor de prijs van de borstel kan je het niet laten. Voor de verzendkosten van IB daarintegen wel ($24.95). Wellicht geef ik hem eens weg aan iemand of zo.

De zeep heb ik erbij besteld omdat hij maar $2,50 was, dus kon hem niet laten liggen.
Ik zal het proberen, helaas ben ik niet zo goed in het omschrijven van geuren, en is mijn reukorgaan ook niet het beste.
MdO82 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:41:

Nu zou er een mooie beginners handleiding komen las ik in de OP, maar gezien de datum denk ik niet dat die er komt ;)

Lees de laatste paar pagina's door dan kan je zeker een goede start maken.
Genoeg recente/relevante info.
En als je nog vragen hebt shoot.
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:56:
Wat is een goeie houder die in plaats van gesjor dankzij het gewicht het werk doet? Eentje (grotendeels) gemaakt van staal, lijkt me.
Ik neem aan dat je een krabber bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het risico dat het vloeken in de kerk is, wat is jullie quick and dirty shave? Ik heb 2 DE krabbers en als ik de tijd heb vind ik het heerlijk me rustig in te smeren met opgelopte ToOBS scheercreme (Sandalwood, Jermyn street zijn favoriet) Maar vaak genoeg heb ik ook gewoon haast en wil ik even in een paar minuten mijn stoppels weghakken. Ik wil me 's ochtends scheren en absoluut niet naar de klant met wondjes in mijn gezicht.

Waar ik met de willekeurige wilkinson als een barbaar los kan gaan zonder issue vergt het scheren met de krabber toch echt meer aandacht. Wat raden jullie aan? Zo'n zak van 5 euro van de kruidvat is het net niet wat mij betreft. Dat probeer ik vaker en de ene keer heb ik prima mesjes maar van een ander merk is het toch behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:15:
Met het risico dat het vloeken in de kerk is, wat is jullie quick and dirty shave?
Die heb ik niet.
Ik gebruikte een Mach 3 voor ik met DE scheren begon.
En toen ik het onder de knie had heb ik hem weggegooid.
En dat was het voor mij, DE scheren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Elektrisch.
koesie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:52:
Ik neem aan dat je een krabber bedoeld?
Correct :)

[ Voor 30% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-06-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf niet op het gewicht let.

Heb er een paar gepakt en gewogen.
De eerste is de lichtste en en laatste de zwaarste in mijn collectie.

Volgens mij is de Game changer aan de zware kant (maar er zal vast iets zwaarders zijn)
Maar kan mij met de Wilkinson ook prima scheren hoor.

Ik denk dat het met persoonlijke voorkeur heeft te maken.

Wilkinson classic 43 gram
Gillette Super Adjustable (metalen bodemplaat) 69 gram
Razorock Quick change DE razor 73 Gram
Qshave adjustable (Merkur Future kloon) 85 Gram
Razorock Game changer .084-p Bulldog handle 102 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Vandaag mijn Mühle R106 binnengekregen ter vervanging van de Qshave adjustable. Wát een verschil, het scheert minstens zo scherp (ik doe nooit meer dan 2 passes), maar met minder wondjes. Ik merk dat ik dit eerder had moeten doen, want de Mühle is naar mijn mening echt een veel beter mes.

Daarnaast vroeg ik het volgende af: hoe gooien jullie de mesjes weg? Ik stop ze nu in WC papier en gooi ze in de afvalbak, maar ik weet niet of dit juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:56:
Elke Roestvrij staal of Bronzen krabber heeft zat gewicht om het werk te doen, maar zelfs een klein frutseltje van andere metalen als een Fatip Piccolo heeft voldoende gewicht, het is de manier van vasthouden en sturen die je scheerbeurt maakt of breekt. Als je echt een zwaargewicht wilt, kijk dan bij merken als Timeless (blijf weg van de scalloped head, en als je geen ervaren scheerder bent de Open kam) of een Christofer Bradley Karve, met zijn enorme keuze aan bodemplaten, van extreem mild tot behoorlijk agressief.
Wil je wat betaalbaarder zitten, kijk dan naar de Rockwel 6C met drie bodemplaten die als je ze om draait een andere scheer agressie geven, met zo in totaal 6 verschillende standen in 1 krabber, deze is er voor rond de 90 euro in Roestvrij Staal. Maar zelfs bij de hele goedkope zitten zwaargewichten, Chinees spul van brons of messing bijvoorbeeld (Yintal) Keuze te over, maar goed als je beter omschrijft wat je precies denkt te zoeken kan ik beter antwoord geven ;-)
MdO82 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:41:

Als eerder gemeld, jawel, als je een pagina of 5 terug huppelt, en dan deze richting op leest kom je vanzelf bergen advies tegen, geen idee of de Topic Starter nog actief is, een start post maken met wat adviezen lijkt me een goed plan, wil ik zelfs ook wel doen, tijd is iets dat ik genoeg heb :-D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Belecthor schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:40:

Daarnaast vroeg ik het volgende af: hoe gooien jullie de mesjes weg? Ik stop ze nu in WC papier en gooi ze in de afvalbak, maar ik weet niet of dit juist is.
Ik gebruik een plastic flesje waar ik ze in doe.
De opening is net niet groot genoeg, dus ik moet het mesje heel licht flexen voor het erin past.
Maar komt er daardoor ook nooit meer uit.
Andere mensen gebruiken een spaarpot, en je kan ook een blade bank kopen.
Ik vindt het wel belangrijk dat niemand meer in contact kan komen met je gebruikte mesjes.
Bij mij lopen ook kleine kinderen rondt, die heb ik wel een duidelijke instructie gegeven, maar het zal maar gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NVp34ss/IMG-20181225-114937.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Belecthor schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:40:
Vandaag mijn Mühle R106 binnengekregen ter vervanging van de Qshave adjustable. Wát een verschil, het scheert minstens zo scherp (ik doe nooit meer dan 2 passes), maar met minder wondjes. Ik merk dat ik dit eerder had moeten doen, want de Mühle is naar mijn mening echt een veel beter mes.

De Qshave is (behalve op de uiterste stand of (slik) daar voorbij) een bijzonder milde krabber, maar wel effectief, of je hebt een exemplaar waar de veer verkeerd om inzit (eerder gerapporteerd op het scheerforum), of je scheertechniek kan nog een hoop oefening gebruiken, het is mij nog nooit gelukt (ok ik doe niet mijn kin en neus ermee ivm snor en klein baardje) me ermee te snijden of wondjes op te lopen.
Eigenlijk komt het vaak neer op: GEEN DRUK, mensen zijn bij vooral de milde krabbers geneigd om druk te zetten (iets dat met cassette systemen moeiteloos kan) om een optimaal resultaat te halen, niet nodig bij krabbers, sterker enkel bij de allerlichtste exemplaren van kunststof is een beetje nodig om dat er anders gehuppeld gaat worden.
Dat specifiek afleren is moeilijk, maar werkt echt. Gewoon het gewicht van de krabber zijn werk laten doen, sturen en vasthouden, dat is het wel, en korte halen, met regelmatig uitspoelen.

Wat betreft weggooien, ikzelf gebruik een blikje dat met wat dropjes gekocht had, na leegeten prima Blade Bank, die jaren mee kan voor ie zo vol is dat ie (dichtgetaped) veilig weggegooid kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Net de gisteren toegekomen Game Changer voor het eerst gebruikt.
Ik moet zeggen dat ik lichtelijk geïntimideerd was, ik denk dat het het gewicht was.
Maar dat was niet nodig geweest, wat een heerlijk ding om mee te scheren.
Heerlijk glad geschoren.

22-6-2019 Middag
Razorock Game Changer 0.84-P Bulldog
BIC Chrome Platinum (2)
Razorock BRUCE 24mm Plissoft
Proraso Pre shave
Margaritas in the Arctic Glacial
Aluin (De Vergulde Hand op voetje)
Floïd AS Menthol Vigoroso

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vlqU8RT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
koesie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:55:
Net de gisteren toegekomen Game Changer voor het eerst gebruikt.
Ik moet zeggen dat ik lichtelijk geïntimideerd was, ik denk dat het het gewicht was.
Maar dat was niet nodig geweest, wat een heerlijk ding om mee te scheren.
Heerlijk glad geschoren.

22-6-2019 Middag
Razorock Game Changer 0.84-P Bulldog
BIC Chrome Platinum (2)
Razorock BRUCE 24mm Plissoft
Proraso Pre shave
Margaritas in the Arctic Glacial
Aluin (De Vergulde Hand op voetje)
Floïd AS Menthol Vigoroso

[Afbeelding]
Tja, met gemak het beste betaalbare stuk scheergereedschap, en dan met mijn lieveling zeep (of is dat nu de Monarch?), dat kan niet verkeerd gaan :-) Ze hebben overigens van de MitA ook een Witch Hazel (huidreiniger) die onwijs lekker ruikt, een Aftershave Balm, en een Body Lotion en badzeep(de Splash en Aftershave worden niet verstuurd helaas), allen zeer de moeite waard als de MitA je bevalt ten minste.
https://shavingtime.co.uk...in-the-arctic-body-lotion
https://shavingtime.co.uk...he-arctic-bath-soap-5-5oz
https://www.maggardrazors...el-aloe-aftershave-200ml/
https://www.maggardrazors...ctic-aftershave-balm-4oz/

Blijkt er ook nog een Shampoo bar te zijn, hmm bij de volgende Shaving Time bestelling ook maar in het mandje mikken, de Bath Soap is voortreffelijk :-)

[ Voor 20% gewijzigd door RoosW op 22-06-2019 16:51 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
RoosW schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:12:
[...]

De Qshave is (behalve op de uiterste stand of (slik) daar voorbij) een bijzonder milde krabber, maar wel effectief, of je hebt een exemplaar waar de veer verkeerd om inzit (eerder gerapporteerd op het scheerforum), of je scheertechniek kan nog een hoop oefening gebruiken, het is mij nog nooit gelukt (ok ik doe niet mijn kin en neus ermee ivm snor en klein baardje) me ermee te snijden of wondjes op te lopen.
Eigenlijk komt het vaak neer op: GEEN DRUK, mensen zijn bij vooral de milde krabbers geneigd om druk te zetten (iets dat met cassette systemen moeiteloos kan) om een optimaal resultaat te halen, niet nodig bij krabbers, sterker enkel bij de allerlichtste exemplaren van kunststof is een beetje nodig om dat er anders gehuppeld gaat worden.
Dat specifiek afleren is moeilijk, maar werkt echt. Gewoon het gewicht van de krabber zijn werk laten doen, sturen en vasthouden, dat is het wel, en korte halen, met regelmatig uitspoelen.

Wat betreft weggooien, ikzelf gebruik een blikje dat met wat dropjes gekocht had, na leegeten prima Blade Bank, die jaren mee kan voor ie zo vol is dat ie (dichtgetaped) veilig weggegooid kan worden.
Bedankt voor je antwoord! Mogelijk ligt het aan mijn techniek, maar het materiaal, de afwerking en het gewicht is een stuk beter bij de Mühle en scheert een stuk comfortabeler. De Qshave zette ik mogelijk op de verkeerde stand, maar de sneetjes kwamen ook enkel voor rondom mijn mond en kin door de hoeken en plooiingen van het gezicht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Belecthor schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Mogelijk ligt het aan mijn techniek, maar het materiaal, de afwerking en het gewicht is een stuk beter bij de Mühle en scheert een stuk comfortabeler. De Qshave zette ik mogelijk op de verkeerde stand, maar de sneetjes kwamen ook enkel voor rondom mijn mond en kin door de hoeken en plooiingen van het gezicht daar.
Daar zal de lompe kop het niet makkelijk maken, een slankere kop gaat vast een stuk eenvoudiger over dat soort moeilijke gebieden. Dat het materiaal en de afwerking beter is, is buiten kijf, de Qshave is wat je betaald hebt, gewoon minder kwaliteit. De Mühle is een stuk beter, maar ja er zijn vele veel beter, en vaak duurder natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
[b]Belecthor in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"
Bij veel scheermesjes zit in het doosje waarin ze geleverd worden aan de onderkant een gleuf, daar kun je het gebruikte mes induwen. Als je alle mesjes gebruikt hebt dan gooi je dat ding gewoon in de prullenbak.
WC papier maak het niet veiliger, daar snijdt zo'n mesje direct doorheen bij de minste druk.
Mocht je het ECHT veilig willen doen dan zou je een naaldencontainer bij de apotheek kunnen halen en die gebruiken, als hij vol is kun je hem daar inleveren en krijg je een nieuwe, maar dat is misschien een beetje overdreven….

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Elegance scheergel? Schijnt een of andere doorzichtige gel te zijn, mijn kapper heeft dat in de verkoop en hij vindt het erg fijn, maar hij verkoopt het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nadat ik me weer jaren electrisch heb geschoren, ben ik het weer een beetje beu. Het mesje in het apparaat is bot, dus nu met Gilette scheren. Ook weer snel bot en scheert niet fijn.

Dus daarom maar overstappen op DE mesjes, denk ik. Ik lees hier allerlei verhalen over QShave op Aliexpress. Nu zie ik diverse mesjes daar, voor diverse prijzen (van 3 tot 10 euro), ik lees veel over scheergel van Palmolive en gevoelige huid (hier ook zoeen :) )
Het duizelt me een beetje. Bij gebrek aan een goede en duidelijke OP, vraag ik me af wat een goede starterset zou kunnen zijn voor niet teveel geld (mocht ik toch afhaken en weer elektrisch gaan scheren).
Kan iemand me op weg helpen met een leuke startset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:15:
Met het risico dat het vloeken in de kerk is, wat is jullie quick and dirty shave? Ik heb 2 DE krabbers en als ik de tijd heb vind ik het heerlijk me rustig in te smeren met opgelopte ToOBS scheercreme (Sandalwood, Jermyn street zijn favoriet) Maar vaak genoeg heb ik ook gewoon haast en wil ik even in een paar minuten mijn stoppels weghakken. Ik wil me 's ochtends scheren en absoluut niet naar de klant met wondjes in mijn gezicht.

Waar ik met de willekeurige wilkinson als een barbaar los kan gaan zonder issue vergt het scheren met de krabber toch echt meer aandacht. Wat raden jullie aan? Zo'n zak van 5 euro van de kruidvat is het net niet wat mij betreft. Dat probeer ik vaker en de ene keer heb ik prima mesjes maar van een ander merk is het toch behelpen.
Mijn Fatip Piccolo Open Kam, nu ik er mee om kan gaan is dat de Ferrari onder mijn scheermessen, moeiteloos flitsend glad in 2 gangen met wat van de gebruikelijke eigenwijze plekjes die wat meer aandacht behoeven. Als ik gedachteloos glad wil pak ik mijn Qshave Futur kloon, standje 3, 3 razendsnelle gangen en BBS je kunt er geen kwaad mee doen, als je zoals ik althans niet scheert onder neus en rond de lippen, daar kan de lompere kop een bezwaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
koelkast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:56:
Nadat ik me weer jaren electrisch heb geschoren, ben ik het weer een beetje beu. Het mesje in het apparaat is bot, dus nu met Gilette scheren. Ook weer snel bot en scheert niet fijn.

Dus daarom maar overstappen op DE mesjes, denk ik. Ik lees hier allerlei verhalen over QShave op Aliexpress. Nu zie ik diverse mesjes daar, voor diverse prijzen (van 3 tot 10 euro), ik lees veel over scheergel van Palmolive en gevoelige huid (hier ook zoeen :) )
Het duizelt me een beetje. Bij gebrek aan een goede en duidelijke OP, vraag ik me af wat een goede starterset zou kunnen zijn voor niet teveel geld (mocht ik toch afhaken en weer elektrisch gaan scheren).
De Qshave Futur kloon (onder de 10 euro), 100 Rapira Platinum Lux mesjes (amazon.de, 9,99), Proraso Scheercreme Groene Thee Sensitive Skin (moet je even naar zoeken, geen 3 euro) een DScosmetic scheerkwast (aliexpress ergens tussen 5 en 8 euro) en dan veel oefenen, start met de Qshave op 2, dat is erg mild. Succes :-)
Let wel, dit is enkel een indicatie, en er zullen er vast zijn die het een of het ander afraden, maar dit is een van de makkelijkere manieren al vragen de Aliexpress spullen wat tijd. Je kunt ook kijken of er een scheerder in je buurt woont die je wat spul kan laten uitproberen. Of misschien een Tweaker die een goede milde krabber voor weinig wegdoet, maar ja, verzendkosten drukken die dan snel voorbij de Qshave direct uit China, we leven in een rare wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koelkast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:56:

Deze vraag is echt al 100 keer hier gesteld, met een beetje zoeken zou je zo het antwoord kunnen vinden, maar goed, nog een keer:

Ik zou een sample back bestellen op razorbladesclub.com of tryablade.com
En een QShave via aliexpress en een Yaqi scheerkwast, dat is denk ik soms nog wel is gunstiger dan een scheerset.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 26-06-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Deze vraag is echt al 100 keer hier gesteld, met een beetje zoeken zou je zo het antwoord kunnen vinden, maar goed, nog een keer:

Ik zou een sample back bestellen op razorbladesclub.com of tryablade.com
En een QShave via aliexpress en een Yaqi scheerkwast, dat is denk ik soms nog wel is gunstiger dan een scheerset.
Daarom zou een duidelijk overzicht van wat beginners opties in de startpost geen kwaad kunnen, maar de moderator(s) en Topic Starter zijn al lang niet meer actief lijkt het, jammer, ik had best wat in elkaar willen kloppen om deze steeds terugkerende vraag breed te beantwoorden. Aan de andere kant vind ik het geen probleem om hem telkenmale te beantwoorden, het betekend in ieder geval dat er weer nieuwe geïnteresseerden op zijn komen duiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
RoosW schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:36:
[...]

De Qshave Futur kloon (onder de 10 euro), 100 Rapira Platinum Lux mesjes (amazon.de, 9,99), Proraso Scheercreme Groene Thee Sensitive Skin (moet je even naar zoeken, geen 3 euro) een DScosmetic scheerkwast (aliexpress ergens tussen 5 en 8 euro) en dan veel oefenen, start met de Qshave op 2, dat is erg mild. Succes :-)
Let wel, dit is enkel een indicatie, en er zullen er vast zijn die het een of het ander afraden, maar dit is een van de makkelijkere manieren al vragen de Aliexpress spullen wat tijd. Je kunt ook kijken of er een scheerder in je buurt woont die je wat spul kan laten uitproberen. Of misschien een Tweaker die een goede milde krabber voor weinig wegdoet, maar ja, verzendkosten drukken die dan snel voorbij de Qshave direct uit China, we leven in een rare wereld ;)
Dank voor je tips! Ik ben gewend om op Ali te bestellen en ook Amazon is me niet onbekend, dus dat komt goed. Qshave is besteld, kwast ook. Dat het even duurt is niet zo erg. Onderdeel van de voorpret :)

Maar .. ik zit even bij Proraso te kijken op bijvoorbeeld Amazon.de, en dat duizelt me. Je hebt een groene lijn en een witte lijn. Dan heb je nog scheercreme en scheerzeep, sensitive en niet-sensitive. Ik vermoed dat ik de zeep moet hebben als ik met een kwast ga werken of is dat niet zo? Die groene thee variant zie ik daar niet staan.

Daarnaast nog preshaving creme, dat lijkt me voor mij wel een geschikte, ik zie er goede ervaringen mee in dit topic.

Edit: ik zie nu dat de witte lijn sensitive is, en inderdaad green tea. Nu nog het verschil tussen scheercreme en scheerzeep. Als je een kwast hebt, ga je toch voor zeep? Of is dat het punt niet? Wat is het verschil tussen die 2, en moet je allebei hebben voor een goed resultaat?

[ Voor 8% gewijzigd door koelkast op 26-06-2019 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een goed idee om aan een admin te vragen of @RoosW mede-auteur kan worden van de OP?

Right, @RoosW , je bent mede-auteur van de OP: ga los!

[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 26-06-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
@Smultie ehh, ok? Bedankt, ik zal eens mijn creatieve brein gedeelte wakkerschudden en morgen ochtend eens kijken wat ik voor schoons in elkaar kan zetten. Ik vond het al zo raar dat ik er een icoontje bij had gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
koelkast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Dank voor je tips! Ik ben gewend om op Ali te bestellen en ook Amazon is me niet onbekend, dus dat komt goed. Qshave is besteld, kwast ook. Dat het even duurt is niet zo erg. Onderdeel van de voorpret :)

Maar .. ik zit even bij Proraso te kijken op bijvoorbeeld Amazon.de, en dat duizelt me. Je hebt een groene lijn en een witte lijn. Dan heb je nog scheercreme en scheerzeep, sensitive en niet-sensitive. Ik vermoed dat ik de zeep moet hebben als ik met een kwast ga werken of is dat niet zo? Die groene thee variant zie ik daar niet staan.

Daarnaast nog preshaving creme, dat lijkt me voor mij wel een geschikte, ik zie er goede ervaringen mee in dit topic.

Edit: ik zie nu dat de witte lijn sensitive is, en inderdaad green tea. Nu nog het verschil tussen scheercreme en scheerzeep. Als je een kwast hebt, ga je toch voor zeep? Of is dat het punt niet? Wat is het verschil tussen die 2, en moet je allebei hebben voor een goed resultaat?
De witte is voor gevoelige huid, de groene is met menthol (een ietsiepietsie) de rode... ehh weet ik zo niet.
Ik heb zelf qua pre-shave de Prorasso groen (in een potje) en Prep, de laatste vind ik de beste, de Prorasso laat een dunne witte laag achter op mijn krabbers, dat vind ik wat minder, al is ie als pre-shave uitstekend hoor.
Scheercreme doe je meestal uit een tube wat op de (beetje vochtige) borstel en dan maar kop-soppen, zepen en dikkere creme (zoals de Prorasso 'zeep' eigenlijk ook is) doe je met je borstel (warm) vochtig, maar niet nat met de haren inmasseren op de zeep tot je ziet dat de haren met zeep zitten en aan elkaar gaan kleven, dan een kommetje en opchuimen maar. Qua scheren maakt het geen bal uit.
Ik heb een voorkeur voor zepen ipv creme's maar dat is gewoon persoonlijk. Probeer beide eens zou ik zeggen, de scheercreme tubes zijn niet zo groot en gaan dus korter mee als een zeep. Hmm ik heb er nog een of meerdere tubes liggen, en ook een Prorasso groen (plus een groene pre-shave), als je de verzendkosten wilt ophoesten kan ik wel even een doosje met diversen maken zodat je wat kunt experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
koelkast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Het enige product wat je kan van Proraso is de pre-shave gebruiken, de rest zou ik mijden,vooral de scheerzeep, die droogt bij veel mensen de huid uit. Ik zou eerder op shavedash van samples van goede zepen bestellen. Voorbeelden van merken die ik erg goed vindt:
  • Stirling
  • Saponificio Varesino
  • Declaration Grooming
  • D.R. Harris
  • Noble Otter
  • Eufros Jabonman
  • Haslinger
Als dan een van de samples bevalt kun je daarna altijd nog een hele zeep bestellen. Je hebt voor die samples wel een ruime scheerkom nodig, omdat die sample in de bodem van de scheerkom drukt en dan met een vochtige kwast erover heen gaat om het scheerschuim te maken, wat je weer op je gezicht doet,
Hier staat een uitgebreidere uitleg hoe je samples gebruikt:
https://shavedash.com/tips-guides/
Shavedash heeft wel als regel dat je voor maximaal 30pond kan bestellen, maar dat zijn wel 15 samples.

Er zijn tegenwoordig enorm veel zepen, dus @RoosW zal dit lijstje zeker kunnen aanvullen vermoed, maar het is heel erg persoonlijke voorkeur. Kijk ook eens rond op het nederlandse scheerforum(shavingsociety.com), daar vindt je veel reviews en de scheerbeurt van de dag zie je een beetje wat mensen gebruiken, dus wat populair is.

Op Youtube zou deze playlist kunnen kijken, daarin wordt goed uitgelegd hoe je een mooi schuim maakt enzo:

Misschien kan een moderator, en een nieuw deel maken, en @RoosW en mij mede auteurs maken, dat zou je natuurlijk ook zelf kunnen doen @RoosW , gewoon een nieuwe deel aanmaken, en mij mede auteur maken, wil je wel helpen met een goede topicstart. En dan een TR indienen omdat topic te sluiten en verwijzen naar het nieuwe topic. Ik kan het ook doen, maar ik laat het even aan jouw over, omdat jij met het idee kwam en dat wil ik niet stelen ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 26-06-2019 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

woutur

Klauwtjes uit!

Mwoah, ik gebruik al een jaar (of langer) de schuim van Proraso. Ik vind het wél een prima product. De groene menthol prikt in mijn ogen, zo fris is 'ie (en dat is niet meteen een positieve kwalificatie). Blauw vind ik wel fijn en Rood is mijn standaard. Geel ruikt niet lekker.

Aangenaam product om onder de douche te gebruiken (waar ik mij altijd scheer).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoosW schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:04:
@Smultie ehh, ok? Bedankt, ik zal eens mijn creatieve brein gedeelte wakkerschudden en morgen ochtend eens kijken wat ik voor schoons in elkaar kan zetten. Ik vond het al zo raar dat ik er een icoontje bij had gekregen ;)
Ah, ja, sorry.... No pressure !! (Net als met scheren, right?!)
Pagina: 1 ... 20 ... 79 Laatste