koelkast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:46:
[...]
Dank voor je tips! Ik ben gewend om op Ali te bestellen en ook Amazon is me niet onbekend, dus dat komt goed. Qshave is besteld, kwast ook. Dat het even duurt is niet zo erg. Onderdeel van de voorpret
Maar .. ik zit even bij Proraso te kijken op bijvoorbeeld Amazon.de, en dat duizelt me. Je hebt een groene lijn en een witte lijn. Dan heb je nog scheercreme en scheerzeep, sensitive en niet-sensitive. Ik vermoed dat ik de zeep moet hebben als ik met een kwast ga werken of is dat niet zo? Die groene thee variant zie ik daar niet staan.
Daarnaast nog preshaving creme, dat lijkt me voor mij wel een geschikte, ik zie er goede ervaringen mee in dit topic.
Edit: ik zie nu dat de witte lijn sensitive is, en inderdaad green tea. Nu nog het verschil tussen scheercreme en scheerzeep. Als je een kwast hebt, ga je toch voor zeep? Of is dat het punt niet? Wat is het verschil tussen die 2, en moet je allebei hebben voor een goed resultaat?
Het enige product wat je kan van Proraso is de pre-shave gebruiken, de rest zou ik mijden,vooral de scheerzeep, die droogt bij veel mensen de huid uit. Ik zou eerder op
shavedash van samples van goede zepen bestellen. Voorbeelden van merken die ik erg goed vindt:
- Stirling
- Saponificio Varesino
- Declaration Grooming
- D.R. Harris
- Noble Otter
- Eufros Jabonman
- Haslinger
Als dan een van de samples bevalt kun je daarna altijd nog een hele zeep bestellen. Je hebt voor die samples wel een ruime scheerkom nodig, omdat die sample in de bodem van de scheerkom drukt en dan met een vochtige kwast erover heen gaat om het scheerschuim te maken, wat je weer op je gezicht doet,
Hier staat een uitgebreidere uitleg hoe je samples gebruikt:
https://shavedash.com/tips-guides/
Shavedash heeft wel als regel dat je voor maximaal 30pond kan bestellen, maar dat zijn wel 15 samples.
Er zijn tegenwoordig enorm veel zepen, dus @
RoosW zal dit lijstje zeker kunnen aanvullen vermoed, maar het is heel erg persoonlijke voorkeur. Kijk ook eens rond op het nederlandse scheerforum(shavingsociety.com), daar vindt je veel reviews en de scheerbeurt van de dag zie je een beetje wat mensen gebruiken, dus wat populair is.
Op Youtube zou deze playlist kunnen kijken, daarin wordt goed uitgelegd hoe je een mooi schuim maakt enzo:
YouTube: Wetshaving Tutorial - How to shave with a safety razor
Misschien kan een moderator, en een nieuw deel maken, en @
RoosW en mij mede auteurs maken, dat zou je natuurlijk ook zelf kunnen doen @
RoosW , gewoon een nieuwe deel aanmaken, en mij mede auteur maken, wil je wel helpen met een goede topicstart. En dan een TR indienen omdat topic te sluiten en verwijzen naar het nieuwe topic. Ik kan het ook doen, maar ik laat het even aan jouw over, omdat jij met het idee kwam en dat wil ik niet stelen

.
[
Voor 18% gewijzigd door
Turdie op 26-06-2019 17:36
]