Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Staat er waarschijnlijk zelfs op. Goede tip.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Meer oefenen. :P

En scheer uit je arm, niet uit je pols.
Goede tip! Nog geen wondjes weer gehad. En het wordt ook steeds gladder.😉

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Anoniem: 248568 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:47:
Ik ben op zoek naar een nieuw scheerapparaat
Weet niet of je er nog iets aan hebt maar : ik ben begonnen met een goedkoop model van Philips om daarna over te stappen naar een duur (180ish) model. Nooit tevreden geweest met het resultaat en altijd veel irritatie. De roterende mesjes werken voor mij voor geen meter.

Na vele jaren dure wegwerp (gillette Power ofzoiets) verder kwam ik een cashback actie van Braun tegen en heb een serie 7 met reinigingsapparaat gekocht. Persoonlijk vind ik dit een fantastisch apparaat. Super glad vergelijkbaar met de wegwerp maar zonder enige irritatie. Nu zo'n 5-6 jaar in bezit, 1-2x per week en stugge stoppelbaard of 4-5mm hoofdhaar geschoren en hij scheert nog top.

Op dit moment heb ik een korte baard, maar heb alweer een ruim jaar mijn kop kaal. Ook daarvoor werkt hij fantastisch en super glad zonder irritatie.

Het enige minpunt en de reden dat ik hier rondneus is dat bij wat langere haar het mij te lang duurt. De wegwerp loopt snel vol en scheert dan amper nog, de braun niet maar maakt eerst alle haartjes klein waardoor je alsnog een half uur zoet bent.

Ik ben mij dus aan het oriënteren op een shavette, goedkoop en in een keer kort. Een open mes is voor nu nog een te grote/dure stap.

Iemand tips waar op te letten bij een shavette en de mesjes?

Ps: voor degene met een kaal geschoren hoofd... Hoe houden jullie de muts op de kop? Bij mij glijd hij steevast de eerste 2 dagen na het scheren omhoog en van mijn hoofd af :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook met minder haar gebeurd dat hoor. :+ Gewoon irritant en weinig aan te doen volgens mij, ik heb nu van Asics een muts die wat strakker zit en dat gaat iets beter. :+

Braun heb ik zelf nooit geprobeerd trouwens maar ook de dure Philips toestellen hebben het bij mij nooit echt goed gedaan, tot later enorme irritaties en ellende aan toe. Nu al een jaar met all tevredenheid een Gillette Mach 3 scheersysteem met Nivea sensitive scheerschuim. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:32:
Ook met minder haar gebeurd dat hoor. :+ Gewoon irritant en weinig aan te doen volgens mij, ik heb nu van Asics een muts die wat strakker zit en dat gaat iets beter. :+

Braun heb ik zelf nooit geprobeerd trouwens maar ook de dure Philips toestellen hebben het bij mij nooit echt goed gedaan, tot later enorme irritaties en ellende aan toe. Nu al een jaar met all tevredenheid een Gillette Mach 3 scheersysteem met Nivea sensitive scheerschuim. :Y
Kom jou ook echt overal tegen hé :+ o nee baardtopic niet :D

Dag 3 is het juist weer perfect met de muts, 1-3mm haar is net klitteband 8)

Met de braun kan ik echt blijven scheren tot het glad is. Ik kan best een miepert zijn en echt alles perfect glad willen hebben. Maar niks geen irritaties, bij de Philips had ik het al voor ik klaar was.

Nu doe ik mijn hoofd wekelijks en dat duurt mij gewoon te lang met de braun.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 00:39
Vraag mbt de Oneblades. Met de opzetstukken kun je 1,3,5 enz mm trimmen. Bij de pro kan dat vanaf 0,4 of 0,5 mm. Maar wat als je er nou geen opzetstuk op zet? Is er dan nog verschil tussen een pro en een niet-pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoeveel scheerbeurten doen jullie ongeveer met een Feather Double Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Raym09 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:18:
[...]

Weet niet of je er nog iets aan hebt maar : ik ben begonnen met een goedkoop model van Philips om daarna over te stappen naar een duur (180ish) model. Nooit tevreden geweest met het resultaat en altijd veel irritatie. De roterende mesjes werken voor mij voor geen meter.

Na vele jaren dure wegwerp (gillette Power ofzoiets) verder kwam ik een cashback actie van Braun tegen en heb een serie 7 met reinigingsapparaat gekocht. Persoonlijk vind ik dit een fantastisch apparaat. Super glad vergelijkbaar met de wegwerp maar zonder enige irritatie. Nu zo'n 5-6 jaar in bezit, 1-2x per week en stugge stoppelbaard of 4-5mm hoofdhaar geschoren en hij scheert nog top.
Een vriend van mij heeft zo’n ding maar zoekt nu al maanden naar nieuwe koppen. Worden die niet meer gemaakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Smultie schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:56:
Deze mesjes bedoel je, toch?
Afbeeldingslocatie: https://d.allegroimg.com/s128/0182a3/b4203691448c9deb0e970cab2edd
Ik scheer er maximum twee keer mee, en merk dan al een groot verschil tussen een gebruikt en nieuw mesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sloth schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Deze mesjes bedoel je, toch?
[afbeelding]
Ik scheer er maximum twee keer mee, en merk dan al een groot verschil tussen een gebruikt en nieuw mesje.
Die idd ja.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

downtime schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Een vriend van mij heeft zo’n ding maar zoekt nu al maanden naar nieuwe koppen. Worden die niet meer gemaakt ofzo?
Geen idee ik heb nog steeds de originele koppen erop zitten, maar even googlen geeft genoeg scheerkoppen als resultaat. Zie ze ook altijd bij de Saturn liggen, anders een mailtje naar braun sturen met de vraag welke hij moet hebben en waar hij ze kan kopen?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wisselend. Maar soms een stuk meer dan twee keer.
Ze zijn erg scherp in het begin, maar het nadeel van erg scherp is ook dat ze sneller slijten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:59
Max 3
Dit in tegenstelling tot bijvb Gilette of Shark waar ik 5 tot 6 beurten uit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Ik vind ze overrated. En ze scheren lang zo fijn niet als mijn Qshave mesjes van Aliexpress maar dat is persoonlijk. Ja dat zijn gewoon Personna Blue DE mesjes voor een habbekrats. En ik heb er een hele zwik gekocht en na twee keer scheren gooi ik ze weg omdat ze goedkoop zijn via Ali: https://nl.aliexpress.com...ae803_5&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik heb me net proberen te scheren met Seagull brand DE mesjes. Een hele poos terug heb ik 5x5 mesjes gekocht op AE. En ik verwachtte eigenlijk het zelfde resultaat als andere goedkope mesjes van AE.
Maar dat viel behoorlijk tegen.

Bij het open maken van de verpakking viel meteen de kleur al op. Heel donker en oneven gekleurd, en op meerdere plaatsen een blauwe kleur van de hitte behandeling van het staal. Daarnaast ziet de snijkant er uit alsof deze geslepen is op een schuurband oid.
Bij de eerste aanraking met water, kleurd het mesje meteen bruin.

Het scheren zelf voelt alsof je met een botte zaag over de huid aan het trekken bent.
Ik had eerst het idee dat ik gewoon een slecht mesje uit de verpakking had gehaald. Dus heb ik er eentje uit een ander doosje gehaald, maar met een nog slechter resultaat. Vervolgens nog een doosje open gemaakt. En wederom niet scherp.

Ik heb me in mijn leven met heel wat botte mesjes geschoren, maar deze van Seagull Brand, spannen toch echt de kroon.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of met andere merken die je echt links moet laten liggen.
Ik heb mijn mesjes echt het liefst flijmscherp, bij het eerste gevoel van trekken, gaat er bij mij een nieuw mes op.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dancing_Animal schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:18:
Vraag mbt de Oneblades. Met de opzetstukken kun je 1,3,5 enz mm trimmen. Bij de pro kan dat vanaf 0,4 of 0,5 mm. Maar wat als je er nou geen opzetstuk op zet? Is er dan nog verschil tussen een pro en een niet-pro?
Nee, dan scheert het gewoon. Ik gebruik er eentje sinds december, en ben er heel tevreden over.

Ik heb de pro met opzetstuk, maar ik vind het opzetstuk minder goed werken dan mijn baardtondeuse (ringbaardje). Dus dat opzetstuk is meer voor lange reizen, als ik niet teveel bagage mee wil nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

JJJ

Ik wil nog even een positieve ervaring met Edwin Jagger delen. Een jaar of 2 geleden heb ik een DE89L gekocht, maar na een recente val was de kop helaas afgebroken...

Uiteindelijk heb ik Edwin Jagger gemaild met een foto van de gebroken kop en nu heb ik vandaag (na een korte mailwisseling) een nieuwe scheerkop binnen, met daarnaast nog wat mesjes en scheerzeep. Topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-03 23:34
Ik ben nog niet zo lang bezig. Heb proraso wit gehad, nu een keer Taylor of old bond street sandalwood gehad en dat is echt super. Enige nadeel: de prijs.
Ik heb tot nu toe alles bij scheersalon.nl gehaald, maar ben op zoek naar een andere webwinkel met hopelijk voordeligere prijzen. Op ebay zie ik dat het engelse TOBS dus goedkoper kan, maar ik heb nog geen goede webwinkel of ebay winkel gevonden. Iemand suggesties?
Ik gebruik trouwens een Parker - 99R houder met astra mesjes (Die mesjes wel via ebay gehaald. 100st voor nog geen 15 inc verzendkosten)
Ik heb ook proraso sandalwood aftershave, maar wil eigenlijk over op een tobs balsem. Dus als iemand daar ook een goede/goedkope webwinkel voor weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 19:13
DE scheren zou goedkoper moeten zijn: je betaalt inderdaad wel meer voor de zepen, maar zeker bij zeepblokken zou je er vele malen langer mee moeten kunnen doen vergeleken met een bus scheerschuim.

ToBS is volgens mij een wat "duurder" scheermerk, dus als je op zoek bent naar een betere prijs, ben ik ook wel benieuwd naar waaróm je ToBS wilt. Vind je die prettiger/beter/lekkerder bijvoorbeeld? Dan zou je namelijk ook naar een vergelijkbaar product kunnen zoeken van een ander merk die wel een stuk goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 15:07
Ik zit er niet mee mijn zeep zie ik nog niet eens aan dat ze gebruikt zijn. Misschien als je cream gebruikt gaat het harder maar harde zepen gaat zo langzaam. Ben bang dat ik met mijn 3-4 zeepjes nog wel jaren door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb dat ook met mijn 'blokken'... ik heb ze nu twee jaar, en ik zou er zo nog eens 5-10 jaar mee kunnen doen. Bijna vervelend zo lang gaan ze mee, want je hebt eigenlijk geen reden om een nieuwe te kopen :) (maar dat doe ik lekker toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies wat een een straf. Geloof niet dat mijn zeldzame prinsenhof ooit op komt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
capsoft schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:48:
Ik ben nog niet zo lang bezig. Heb proraso wit gehad, nu een keer Taylor of old bond street sandalwood gehad en dat is echt super. Enige nadeel: de prijs.
Ik heb tot nu toe alles bij scheersalon.nl gehaald, maar ben op zoek naar een andere webwinkel met hopelijk voordeligere prijzen. Op ebay zie ik dat het engelse TOBS dus goedkoper kan, maar ik heb nog geen goede webwinkel of ebay winkel gevonden. Iemand suggesties?
Ik gebruik trouwens een Parker - 99R houder met astra mesjes (Die mesjes wel via ebay gehaald. 100st voor nog geen 15 inc verzendkosten)
Ik heb ook proraso sandalwood aftershave, maar wil eigenlijk over op een tobs balsem. Dus als iemand daar ook een goede/goedkope webwinkel voor weet...
Er zijn verschillende website's voor scheer gerief o.a http://www.barbieredifigaro.nl/ / https://www.manandshaving.nl/ en eventueel kan je nog kijken op http://www.shavingsociety.com dit is een community en daar zijn onder andere 2de hands en of nieuwe scheerspullen te koop :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MeZZiN schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:29:
Ik zit er niet mee mijn zeep zie ik nog niet eens aan dat ze gebruikt zijn. Misschien als je cream gebruikt gaat het harder maar harde zepen gaat zo langzaam. Ben bang dat ik met mijn 3-4 zeepjes nog wel jaren door kan.
:) Dat is bij mij ook, sommige zeepjes daar zit nog geen deuk in. Waarschijnlijk hoef ik van mijn leven geen zepen of mesjes meer te kopen. Ach ja, duur is het ook allemaal niet eigenlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:34
Haha wel herkenbaar met die zeepjes. Ik gebruik er ongeveer 1 per jaar. Nu gebruik ik Cella, soort van amandalgeur.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

capsoft schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:48:
Ik bestel soms bij Connaught Shaving in de UK. De site is wat primitief maar verder een prima webshop. Ik vind de Nederlandse shops inderdaad vaak wat prijzig vooral omdat ze nauwelijks grootverpakkingen aanbieden. Zo koop ik mijn mesjes per verpakking van 100. Dat is gewoon flink goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is ook niet duur ik heb een scheerstaaf van Speick kosten me iets van 5 euro (en ik had hem bij een bestelling gedaan om de verzend kosten niet te betalen) top zeep heerlijke geur handig voor vakantie en super resultaat. Is nog biologisch ook dus helemaal top. Nee scheren hoeft niet duur te zijn ja de eerste kosten wel ja maar die is net zo hoog als een set mesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10

Bob Popcorn

Plop!

kendo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:27:
Ik heb me net proberen te scheren met Seagull brand DE mesjes. Een hele poos terug heb ik 5x5 mesjes gekocht op AE. En ik verwachtte eigenlijk het zelfde resultaat als andere goedkope mesjes van AE.

Bij het open maken van de verpakking viel meteen de kleur al op. Heel donker en oneven gekleurd, en op meerdere plaatsen een blauwe kleur van de hitte behandeling van het staal. Daarnaast ziet de snijkant er uit alsof deze geslepen is op een schuurband oid.

Het scheren zelf voelt alsof je met een botte zaag over de huid aan het trekken bent.
Ik had eerst het idee dat ik gewoon een slecht mesje uit de verpakking had gehaald. Dus heb ik er eentje uit een ander doosje gehaald, maar met een nog slechter resultaat. Vervolgens nog een doosje open gemaakt. En wederom niet scherp.

Ik heb me in mijn leven met heel wat botte mesjes geschoren, maar deze van Seagull Brand, spannen toch echt de kroon.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of met andere merken die je echt links moet laten liggen.
Ik heb mijn mesjes echt het liefst flijmscherp, bij het eerste gevoel van trekken, gaat er bij mij een nieuw mes op.
Snap sowieso niet dat mensen die chinese zooi over hun gezicht trekken, zal wel aan mij liggen :X Mijn tip: Feather, nooit iets anders.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:04:
[...]

Snap sowieso niet dat mensen die chinese zooi over hun gezicht trekken, zal wel aan mij liggen :X Mijn tip: Feather, nooit iets anders.
Je probeert eens wat, ik had juist goede ervaringen met de Mingshi mesjes die meegeleverd werden met mijn krabber. Gewoon goed voor 3 à 4 scheerbeurten zonder dat ze beginnen te trekken.
Ik heb ook een aantal Feather mesjes geprobeerd. De eerste 2 scheerbeurten voel je niet eens dat je een mes over je huid haalt, maar daarna beginnen ook de Feather mesjes, bij mij, de eerste tekenen van slijtage te vertonen.
Ik gebruik nu Astra mesjes, een vergelijkbaar scheerresultaat als bij de Feather mesjes, maar gewoon een stukje goedkoper. Ik heb ook nog Gillette en Wilkinson mesjes liggen die vergelijkbaar zijn. Daarnaast ook nog Derby mesjes, maar die voelen gewoon niet prettig aan.

De "scheerervaring" interesseert me helemaal niets. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad. Het moet gewoon zo snel, goedkoop en pijnloos mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kendo schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:47:
[...]

De "scheerervaring" interesseert me helemaal niets. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad. Het moet gewoon zo snel, goedkoop en pijnloos mogelijk.
Zoek dan gewoon een mesje wat bevalt en bestel daar 100 of 200 in bulk van. Ik heb bijvoorbeeld een doosje met 100 Personna Supers (“Lab Blues”) hier staan die prima bevallen. Die kosten nu (omgerekend) € 19 per doosje van 100. Dan kun je een paar jaar vooruit tegen minimale kosten. Voor dat geld ga ik niet hannesen met Chinese mesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
downtime schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Zoek dan gewoon een mesje wat bevalt en bestel daar 100 of 200 in bulk van. Ik heb bijvoorbeeld een doosje met 100 Personna Supers (“Lab Blues”) hier staan die prima bevallen. Die kosten nu (omgerekend) € 19 per doosje van 100. Dan kun je een paar jaar vooruit tegen minimale kosten. Voor dat geld ga ik niet hannesen met Chinese mesjes.
Maar dan moet je eerst wel een aantal verschillende mesjes proberen, en daar ben ik nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kendo schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Maar dan moet je eerst wel een aantal verschillende mesjes proberen, en daar ben ik nu mee bezig.
Maar nu ben je met Chinese meuk aan het proberen. Ofwel geen enkele garantie dat een andere batch van datzelfde mesje even goed (of even slecht) bevalt. Want kwaliteitscontrole kennen die goedkope Chinese merken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
downtime schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:25:
[...]

Maar nu ben je met Chinese meuk aan het proberen. Ofwel geen enkele garantie dat een andere batch van datzelfde mesje even goed (of even slecht) bevalt. Want kwaliteitscontrole kennen die goedkope Chinese merken niet.
Die mesjes zijn nu dan ook afgevallen. ;) Ik gebruik ze nu als verfkrabbers :) (druk aan het klussen)

De Astra's bevallen me tot nu toe nog het best. Maar voordat ik weer aan nieuwe toe ben, heb ik eerst nog een 30 tal Gillette, Wilkinson en Feather mesjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

200 Feathers, 45 euro. Kun je niet voor gaan zitten tobben toch. Gooi ze na elke 2 scheerbeurten weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bob Popcorn schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:04:
[...]

Ik heb die Feathers menigmaal geprobeerd en ik vind ze om te janken. Na twee keer is de scherpte er ook echt af bij mij en krast het mijn hoofd kapot. Ik kreeg bij mijn krabber van Ali een aantal Qshave mesjes. Perfect en nergens last van. Naa een aantal keren scheren nog scherp maar omdat ze zo goedkoop zijn gooi ik ze na twee max drie keer weg.
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:47:
[...]

Ik vind ze overrated. En ze scheren lang zo fijn niet als mijn Qshave mesjes van Aliexpress maar dat is persoonlijk. Ja dat zijn gewoon Personna Blue DE mesjes voor een habbekrats. En ik heb er een hele zwik gekocht en na twee keer scheren gooi ik ze weg omdat ze goedkoop zijn via Ali: https://nl.aliexpress.com...ae803_5&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
kendo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:27:

Hier nog een gebruiker van de Seagull Brand mesjes. Destijds 100 stuks in één keer besteld omdat ze lekker goedkoop waren + gratis bezorging uiteraard. In Nederland kosten de Astra mesjes een stuk meer en zijn de verzendkosten hoger dan de mesjes zelf.
Maar wat een teleurstelling die Seagull Brand mesjes. Zijn inderdaad zeer bot en trekken heel erg. Doet een beetje pijn. Een goed mesje hoort de haartjes er heel soepel en bijna gevoelloos af te vegen. Helaas gaat het nog een hele tijd duren voordat ze op zijn.
Droog zijn ze niet te gebruiken, maar nat is het nog enigszins te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
gop1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:04:
[...]

Hier nog een gebruiker van de Seagull Brand mesjes. Destijds 100 stuks in één keer besteld omdat ze lekker goedkoop waren + gratis bezorging uiteraard. In Nederland kosten de Astra mesjes een stuk meer en zijn de verzendkosten hoger dan de mesjes zelf.
Maar wat een teleurstelling die Seagull Brand mesjes. Zijn inderdaad zeer bot en trekken heel erg. Doet een beetje pijn. Een goed mesje hoort de haartjes er heel soepel en bijna gevoelloos af te vegen. Helaas gaat het nog een hele tijd duren voordat ze op zijn.
Droog zijn ze niet te gebruiken, maar nat is het nog enigszins te doen.
Jij scheert je dus nog steeds met die Seagull mesjes? Ik vind het knap. 😄

Na 1 haal, wist ik al dat het niet ging lukken. Daarna nog een paar van die mesjes geprobeerd. En ook meteen na 1 haal weer weggegooid.
Het zijn prima verfkrabbers voor tegels en glas trouwens.😉
Gelukkig had ik er maar een paar besteld.

Ik heb trouwens een ander probleem met mijn DE krabber. De haartjes net onder de neus, blijken zeer lastig te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
kendo schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Jij scheert je dus nog steeds met die Seagull mesjes? Ik vind het knap. 😄

Na 1 haal, wist ik al dat het niet ging lukken. Daarna nog een paar van die mesjes geprobeerd. En ook meteen na 1 haal weer weggegooid.
Het zijn prima verfkrabbers voor tegels en glas trouwens.😉
Gelukkig had ik er maar een paar besteld.

Ik heb trouwens een ander probleem met mijn DE krabber. De haartjes net onder de neus, blijken zeer lastig te verwijderen.
Nat zijn ze nog wel bruikbaar. Ook als je net hebt gedoucht gaan de mesjes een stuk makkelijker door je haar heen. Maar droog wat contouren willen snijden in je baard hoef je niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
gop1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:56:
[...]

Nat zijn ze nog wel bruikbaar. Ook als je net hebt gedoucht gaan de mesjes een stuk makkelijker door je haar heen. Maar droog wat contouren willen snijden in je baard hoef je niet te proberen.
Ik scheer me altijd nat en pas nadat ik mijn gezicht goed gewassen heb met warm/heet water. Maar aan die Seagull mesjes, waag ik me niet meer. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Als het crap is weg doen het leven is te kort voor slechte mesjes als je een test setje wilt kan je deze site proberen:

http://www.tryablade.com/blade

Het grappige is dat elke huid anders waardoor elke mes weer anders reageert. Dus wat slecht is voor de ene is top voor de andere. Je kan altijd de mesjes nog verdelen over andere DE scheerders om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-03 23:34
Ja de Proraso die ik heb gaat lang mee, maar de Taylor of old Bond Street gaat een stuk harder. Waarschijnlijk omdat de zeep zachter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Maar goed zo erg is het niet een gemiddelde schuim bus gaat 10x zo snel dus nog steeds kost het bijna niets. Ik heb nog wel een tube palmolive creme ook top spul maar dat kost me nog geen 2 euro per tube. Handig soms voor onder de douche scheren en als zeer weinig tijd heb. (helaas gebeurd mij dat te vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb sinds vorige week 2 krabbertjes van Aliexpress binnen: de Baili BT173 (goud) en Baili BD176 (zilver). Ik had al eerder een Merkur kloon (Qshave) gekocht waarmee je de mildheid kon instellen, maar die was zo massief met een mesje wat er net niet 100% recht in ging, dat deze me eigenlijk nogal tegen viel.

Maar de twee van Baili bevallen meer dan uitstekend! Deze zondag de gouden geprobeerd, die een wel heel vlakke en dunne kop heeft. Hij is een tikkeltje aan de lichte kant, maar wat scheert hij heerlijk zeg. Ik merk echt dat ik een veel beter resultaat heb met vlakke/platte DE-krabbers. Veel minder rode plekjes al gelijk bij de eerste keer, en veel gladder. Ook het stukje net onder je neus pakt hij goed mee :)

Al met al, voor ongeveer €8 per krabber, en hij scheert i.c.m. mijn hoekige bakkes bij mij een stuk prettiger dan m'n Edwin Jagger DE89. De zilveren wil ik volgend weekend nog eens goed proberen; deze heeft een iets rondere kop, dus ik ben benieuwd. Maar ik had geen idee dat een goedkoop merk als deze zo prettig zou scheren. Absoluut een top aankoop geweest dus :)

Baili DE krabber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Die gouden lijkt qua vorm van de kop wel veel op deze long handle razor van Qshave. De rest van de body lijkt juist weer erg veel op deze. Ik heb beide en vooral de long handle razor vind ik erg fijn. Scheert fijn, heeft een butterfly mechanisme. Je draait aan de onderkant van het handvat en de kop gaat langzaam open zodat je het mesje kunt plaatsen.

Dus als je liever een zilveren variant hebt, er zijn opties ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Tigerblood op 05-03-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Mijn favoriete krabber is de Timor 1352, goede grip en perfect gewicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zijn hier veel mensen die regelmatig wisselen van bakkeskapsel?

Zelf had ik het altijd glad maar heb eind vorig jaar ergens m'n baard laten staan (niet zo'n hipsterunit maar gewoon een nette). Dat bevalt eigenlijk ook prima, maar ik heb ergens de neiging nu in het voorjaar weer voor glad te gaan. Een beetje een seizoenskapsel zeg maar. Zo'n baard is namelijk wel erg relaxed als je door het gure weer naar je werk moet fietsen. :P

Meer tweakers die zoiets doen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zeker. In de winter laat ik mijn baard gewoon groeien al moet ik mij inhouden wanneer ik het teveel vind kriebelen. Want dan ben ik resoluut, gladde bakkes en de kriebel is weg :P Maar net wat je zegt bij guur nat weer, als het vriest is een wintervachtje op het gezicht wel prettig (8> Zodra het dan warmer begint te worden gaat ie eraf. Ik heb nog steeds Astra SP mesjes. Die zijn mij het beste bevallen. Kocht een slof van 100/200 stuks jaren terug en ik kan er nog wel mee voort zo.

Afbeeldingslocatie: https://www.ovedo.it/929-thickbox_default/figaro-crema-barba-ciotola-150ml.jpg

Die heb ik meegenomen vanuit Rome. Lekker marsepein voor het winterseizoen :9

[ Voor 31% gewijzigd door Joosie200 op 09-03-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Heeft iemand al de Derby Premium double edge mesjes geprobeerd? Niet de standaard Derby Extra in de groene verpakking, maar Premium die in zwarte verpakking wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Na meerdere keren te lezen in dit topic, wil ik het toch ook eens allemaal proberen.
Ik scheer momenteel uitzonderlijk goedkoop met het huismerk van de supermarkt (dat mag ik hier niet zeggen zeker? :-p ). Ik gebruik scheerschuim uit een bus en een simpel huismerk scheermesje.

Ik zou met name in het weekend wel eens een momentje willen hebben om me te scheren met de safety razor en een kwalitatieve zeep.

2 dingen waar ik nog over twijfel:
- ik zou graag een goede, geurige zeep hebben.
- Ik reis redelijk veel. Het is misschien leuk om een lederen bescherming te hebben voor de razor. Is een reiskwast noodzakelijk? Hebben de haren echt bescherming nodig bij transport?

Wat denken jullie van dit beginners setje?

Prorasso groen -> 6 euro
Merkur - 23c -> 32 euro
Omega varkensharen scheerkwast -> 14 euro
Osma aluinstick -> 3 euro

Als bovenstaande set een beetje goed is, ben ik er vanaf voor 55 euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Probeer jouw "setje" en je weet het. ;)
P.S. bestel ook wat mesjes!

[ Voor 27% gewijzigd door Gusto op 15-03-2018 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:29
En wees je er bewust van dat een DE niet mee mag in de handbagage. De houder wel, maar de mesjes zelf niet.

Je setup lijkt me wel goed, zelf heb ik geen kennis van de Merkur 23c, ik weet wel dat bijvoorbeeld een Edwin Jagger DE89 een goede beginners razor is. De Merkur 23c lijkt er wel op, dus zou een soortgelijke ervaring kunnen geven.

Het lijkt me in ieder geval geen verkeerde setup.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Thx gasten.
Dat van de handbagage, daar heb ik niet bij stilgestaan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
YdieresiS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:38:
En wees je er bewust van dat een DE niet mee mag in de handbagage. De houder wel, maar de mesjes zelf niet.

Je setup lijkt me wel goed, zelf heb ik geen kennis van de Merkur 23c, ik weet wel dat bijvoorbeeld een Edwin Jagger DE89 een goede beginners razor is. De Merkur 23c lijkt er wel op, dus zou een soortgelijke ervaring kunnen geven.

Het lijkt me in ieder geval geen verkeerde setup.
mooi kut idd. kon vorige keer zo de hele merkur voorraad afstaan....

had er niet aan gedacht, en had gewoon mijn scheertasje in me koffertje gedaan.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1039765

Kapotlood schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:40:
Ik heb sinds vorige week 2 krabbertjes van Aliexpress binnen: de Baili BT173 (goud) en Baili BD176 (zilver). Ik had al eerder een Merkur kloon (Qshave) gekocht waarmee je de mildheid kon instellen, maar die was zo massief met een mesje wat er net niet 100% recht in ging, dat deze me eigenlijk nogal tegen viel.

Maar de twee van Baili bevallen meer dan uitstekend! Deze zondag de gouden geprobeerd, die een wel heel vlakke en dunne kop heeft. Hij is een tikkeltje aan de lichte kant, maar wat scheert hij heerlijk zeg. Ik merk echt dat ik een veel beter resultaat heb met vlakke/platte DE-krabbers. Veel minder rode plekjes al gelijk bij de eerste keer, en veel gladder. Ook het stukje net onder je neus pakt hij goed mee :)

Al met al, voor ongeveer €8 per krabber, en hij scheert i.c.m. mijn hoekige bakkes bij mij een stuk prettiger dan m'n Edwin Jagger DE89. De zilveren wil ik volgend weekend nog eens goed proberen; deze heeft een iets rondere kop, dus ik ben benieuwd. Maar ik had geen idee dat een goedkoop merk als deze zo prettig zou scheren. Absoluut een top aankoop geweest dus :)

[afbeelding]
Ik denk er over om ook die goude te bestellen, hoe lang duurde het voordat je deze had ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Anoniem: 1039765 Ik had pech en had 'm vlak voor een Chinese feestdag besteld, maar volgens mij komt hij binnen 14-21 dagen binnen? Ik kan 't wachten van harte aanbevelen… hij is 't meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:33

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, sinds een week de Qshave imitatie Merkur Futur binnen. En even getest met de bijgevoegde scheermesjes (huismerk qshave) Nu moet ik eerlijk zijn dat ik volledig nieuw ben met DE scheren. Scheer al jaren met een straight en als ik echt haast heb een ghetto 2 mesjes systeem van de aldi.

Maar hij scheert eigenlijk behoorlijk goed, heb de eerste scheerbeurt op gevoeligheid 1 gedaan, en de 2e op standje 2. Maar hij mag nog wel wat agressiever wat mij betreft (ligt wellicht ook aan de mesjes, ik kijk volgende week wel met een pakje feathers) Voor die 8 euro oid is het een geweldige instap voor DE scheren. Ik zou het op het moment voor mijzelf ergens tussen een mach 3 scheerbeurt en straight in plaatsen. Ik moet na 2 dagen wel echt weer scheren zeg maar, en met een straight kan ik wel 3 dagen door.

Het ging mij er vooral om dat ik met reizen niet een strop en het geheel hoef mee te nemen. Maar gewoon een pakje van 5 mesjes in de ruimbagage (of daar kopen) en de rest kan lekker mee met de handbagage. Dat hoef je met de straight niet te proberen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XbJXVtTm.jpg

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 00:39
gambieter schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:30:
[...]

Nee, dan scheert het gewoon. Ik gebruik er eentje sinds december, en ben er heel tevreden over.

Ik heb de pro met opzetstuk, maar ik vind het opzetstuk minder goed werken dan mijn baardtondeuse (ringbaardje). Dus dat opzetstuk is meer voor lange reizen, als ik niet teveel bagage mee wil nemen.
Maar, is de laagste stand die ze adverteren met of zonder opzetstukje? Bij de pro is dat 0,4 en de niet-pro 1. Dus, scheren ze zonder opzetstukje gelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-03-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dancing_Animal schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:31:
Maar, is de laagste stand die ze adverteren met of zonder opzetstukje? Bij de pro is dat 0,4 en de niet-pro 1. Dus, scheren ze zonder opzetstukje gelijk?
Zonder opzetstukje scheert 'ie gewoon glad, als een normaal scheerapparaat. Met opzetstukje gaat die baardlengte op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 116604

hanzer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:25:
Na meerdere keren te lezen in dit topic, wil ik het toch ook eens allemaal proberen.
Ik scheer momenteel uitzonderlijk goedkoop met het huismerk van de supermarkt (dat mag ik hier niet zeggen zeker? :-p ). Ik gebruik scheerschuim uit een bus en een simpel huismerk scheermesje.
Als dat een goed scheerresultaat geeft, who cares? De ervaring leert alleen wel dat met switchen naar andere producten en een gewijzigde scheertechniek (!) 'goed' opeens 'hmmmm....' wordt :+ .
Aanbevolen om mee te beginnen is een crème. Zepen hebben een 'slag' nodig om goed schuim te produceren. Het is niet moeilijk en na een beetje oefening doe je het met je ogen voor 99% dicht van de slaap, maar zeker in het begin waarin je veel verandert is het wel prettig om op een constante te kunnen vertrouwen. Makkelijke, rijke crème die het altijd goed doet is van Taylor of Old Bond Street; die is bovendien beschikbaar in een ruim assortiment simpele, maar goede geuren. Als je een Body Shop in de buurt hebt kun je ook hun 'Maca Root' crème gebruiken, net zo goed. Wil je echt zo min mogelijk geld uitgeven, dan even bij de lokale drogist langs voor Palmolive of Nivea; of de natuurwinkel voor Speick (blauw/oranje dan wel grijs/rood). Tabac crème negeren, evenals Arko crème bij de Turk. (De zepen van deze merken zijn daarentegen top.)
Ik reis redelijk veel. Het is misschien leuk om een lederen bescherming te hebben voor de razor. Is een reiskwast noodzakelijk? Hebben de haren echt bescherming nodig bij transport?
Reiskwasten zijn dure onzin. Gewoon je kwast netjes ergens tussenstoppen, desnoods in een dun katoenen doekje, klaar. Leren hoesjes voor de scheermeshouder ditto. De houder wordt afgrijselijk smerig van al het zeepwater en kalkaankoeksel: ik durf te wedden dat ze schoner uit een toilettas komen dan dat ze erin gingen!
Prorasso groen -> 6 euro
:S Kan de geur niet uitstaan. Maar als jij het lekker vindt, go for it.
Merkur - 23c -> 32 euro
Gebruik nog steeds een gewone Gillette en Wilkinson. Werkt prima in mijn geval.
Ik zou eerlijk gezegd varkensharen kwasten mijden als de pest. Tenzij je echt een huid van leer hebt is dassenhaar, zelfs in de meest stevige vorm, fijner.
Is 'ie van de Kruidvat niet nog wat goedkoper? Aluin is aluin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Zeer nuttig antwoord. Bedankt daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat @Anoniem: 116604 al aangeeft, onbekend maakt onbemind. Als je merkt wat een geoefende scheerbeurt met goede spullen kan doen dan is het echt een wereld van verschil. Het vergt echter wel wat oefening om het zelf goed te doen dus je zal wellicht niet direct overtuigd zijn. Zelf moest ik mijn techniek ook op peil brengen voordat ik echt overtuigd was, maar eenmaal zover wil je echt niet meer anders.
Ik zou met name in het weekend wel eens een momentje willen hebben om me te scheren met de safety razor en een kwalitatieve zeep.

2 dingen waar ik nog over twijfel:
- Ik reis redelijk veel. Het is misschien leuk om een lederen bescherming te hebben voor de razor. Is een reiskwast noodzakelijk? Hebben de haren echt bescherming nodig bij transport?

Wat denken jullie van dit beginners setje?

Prorasso groen -> 6 euro
Merkur - 23c -> 32 euro

Als bovenstaande set een beetje goed is, ben ik er vanaf voor 55 euro :-)
Proraso is lekker, maar bevat eucalyptus en dat voel je op je bakkes. Zelf vind ik dat in de warme zomer lekker verfrissend, maar ik gebruik hem in de donkere dagen weinig. Taylor of Old Bond Street heeft lekkere crémes, makkelijk te schuimen en goed mee te nemen vanwege de draaidop. Zelf vond ik deze een erg fijne om mee te beginnen:
https://www.scheersalon.n...nd-street-sandalwood.html

Het Merkur krabbertje is prima om eens mee te beginnen, dan merk je vanzelf hoe het werkt.
Over kwasten en het type haar kan je heilige oorlogen voeren, dus ik zou daar gewoon lekker beginnen met zoiets wat je noemt. Kost niet veel en je komt er vanzelf achter of je het prettig vindt of niet.
Varkenshaar is steviger dus schuimt makkelijker en zal minder snel beschadigen in je reistas, dassenhaar is zachter dus comfortabeler. Onder de streep maakt het weinig uit, zolang je het maar prettig vindt.

Aluin zou ik persoonlijk een blokje van doen. Vaak goedkoper en een stuk minder kwetsbaar. Een stick is puur om wondjes aan te stippen. Daar zijn ze beter in dan een blokje, maar met zo'n blokje kan je het volledige gescheerde deel ontsmetten. Dat vind ik persoonlijk erg prettig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Prorasso groen -> 6 euro
Merkur - 23c -> 32 euro
Die Merkur 23c is top, gebruik ik ook nog steeds op vakantie :) Vind hem soms fijner dan m'n Merkur Futur, vooral als ik een beetje pukkeltjes heb ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Joosie200 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:32:
Zeker. In de winter laat ik mijn baard gewoon groeien al moet ik mij inhouden wanneer ik het teveel vind kriebelen. Want dan ben ik resoluut, gladde bakkes en de kriebel is weg :P Maar net wat je zegt bij guur nat weer, als het vriest is een wintervachtje op het gezicht wel prettig (8> Zodra het dan warmer begint te worden gaat ie eraf.
Nou het is lente dus ik heb weer een frisse bakkes. Heb ik tenminste weer iets aan die mooie scheerspullen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:07

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anoniem: 116604 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:29:
Als je een Body Shop in de buurt hebt kun je ook hun 'Maca Root' crème gebruiken, net zo goed.
Dank, die ga ik eens proberen. Ik lees pas net een beetje mee, dus even meeliften op de tips :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:58:
[...]

Nou het is lente dus ik heb weer een frisse bakkes. Heb ik tenminste weer iets aan die mooie scheerspullen. :+
Ghe, die van mij ging er eerder af. Iets met stembureaulid zijn en de verkiezingen van vorige week :P Maar inderdaad dan heb je tenminste nog wat aan je spullen (8> Scheer al jaren inmiddels met de Gillette super speed en dat werkt prima. Ik ben ook benieuwd naar die verstelbare Qshave. Dus die ga ik over twee dagen maar eens halen als ie in de korting is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Joosie200
Die verstelbare van Qshave is niets mis mee. Is wel 30 gram lichter als de Merkur Future en 70 Euro goedkoper. Ik scheer er al een tijdje mijn hoofd mee. Ik heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:42:
@Joosie200
Die verstelbare van Qshave is niets mis mee. Is wel 30 gram lichter als de Merkur Future en 70 Euro goedkoper. Ik scheer er al een tijdje mijn hoofd mee. Ik heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
Ah, nou ik heb hem net voor $8,67 - $4 coupon voor $4,67 / €3,75 besteld en afgerekend. Zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Joosie200 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Ah, nou ik heb hem net voor $8,67 - $4 coupon voor $4,67 / €3,75 besteld en afgerekend. Zal mij benieuwen!
Heb je een linkje? Voor dat geld wil ik hem ook wel eens gaan proberen :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
janvanduschoten schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:20:
[...]

Heb je een linkje? Voor dat geld wil ik hem ook wel eens gaan proberen :Y
https://m.nl.aliexpress.com/item/32791325508.html

Voor het bestellen kreeg ik een $4 coupon aangeboden ivm het uitverkoopfeest. Kennelijk is die vrij inzetbaar bij elke bestelling ongeacht de waarde. Dus als je eerst die coupon regelt via de frontpage en de Qshave dan daarna bestelt heb je voor dat geld hem te pakken. Ik had het eerst niet door en had hem eerst zonder die 4 usd coupon te benutten al besteld. Maar natuurlijk heb ik hem toen nogmaals besteld met coupon en de eerste bestelling laten annuleren. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Oh man, ik ga kapot door die aliexpress sale. Zit al op 4 borstels besteld vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:29
Joosie200 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:28:
[...]

https://m.nl.aliexpress.com/item/32791325508.html

Voor het bestellen kreeg ik een $4 coupon aangeboden ivm het uitverkoopfeest. Kennelijk is die vrij inzetbaar bij elke bestelling ongeacht de waarde. Dus als je eerst die coupon regelt via de frontpage en de Qshave dan daarna bestelt heb je voor dat geld hem te pakken. Ik had het eerst niet door en had hem eerst zonder die 4 usd coupon te benutten al besteld. Maar natuurlijk heb ik hem toen nogmaals besteld met coupon en de eerste bestelling laten annuleren. :7
Ik kan hem alleen met coupon bestellen als ik 30$ of meer besteed, niet met alleen deze razor.

[ Voor 53% gewijzigd door YdieresiS op 29-03-2018 08:00 . Reden: Verkeerde quote ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Tigerblood schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:46:
Heeft iemand al de Derby Premium double edge mesjes geprobeerd? Niet de standaard Derby Extra in de groene verpakking, maar Premium die in zwarte verpakking wordt verkocht.
Om even terug te komen op deze vraag. Ik heb zelf de gok maar gewaagd en ik moet zeggen dat ik tot nu toe uiterst tevreden ben. Ze zitten qua scherpte in de buurt van de Astra Superior Platinum, maar net iets minder agressief. Blijven ook na 3-4 scheerbeurten nog steeds een prima scheerresultaat bieden. Al met al een prima gok geweest dus 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 28-03-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 21:51
Scheer me sinds kort met een DE scheermes. Heerlijk om even een tijdje met scheren bezig te zijn. Hoe doe jullie dit op vakantie bijvoorbeeld tijdens het kamperen? Scheer spullen mee of grijpen jullie dan terug naar een mach3 ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik scheer mij dan nooit met een DE mes, maar de Mach 3 is ideaal op vakantie, kan prima onder de douche en gewoon glad, hoef je heel je zooi niet mee te slepen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116604

emil_406 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:13:
Scheer me sinds kort met een DE scheermes. Heerlijk om even een tijdje met scheren bezig te zijn. Hoe doe jullie dit op vakantie bijvoorbeeld tijdens het kamperen? Scheer spullen mee of grijpen jullie dan terug naar een mach3 ofzo?
Ik gebruik ook geen DE, dus gewoon scheerspullen mee, gaat prima. Het probleem is niet eens de watertemperatuur (koud water scheert net zo goed, alleen voor opschuimen van zeep raad ik warm water aan omdat zeep dan beter oplost), maar meer de ruimte met lage wastafels ( :-( ), kranen die een paar centimeter boven de afvoer hangen én het gebrek aan goede afvoerpluggen...

Oh ja, wat zeker een effect heeft is de waterhardheid. In gebieden met heel zacht water moet je oppassen niet teveel zeep te gebruiken, want dat scheert een stuk minder prettig. En in gebieden met heel hard water is het vechten om goed schuim te maken. Om die reden raad ik af om een kampeervakantie te gebruiken als experimenteerstation voor allerhande producten: kies een zeep of crème die je kent als je broekzak.

Verder ook altijd naast je gewone aftershave een verzorgende balsam mee. En dan komt alles prima in orde.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 116604 op 01-04-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gewoon mee. Ik heb een zeep van vergulde hand in handig plastic bakje voor op vakantie, opschuimen doe ik gewoon daarin. Opzetstukje voor de krabber zodat je mesje goed blijft. Past samen met de rest makkelijk in de toilettas. Ik scheer me op de camping wel iets minder vaak dan als ik werk, maar doe het wel goed. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Tigerblood schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:47:
[...]

Om even terug te komen op deze vraag. Ik heb zelf de gok maar gewaagd en ik moet zeggen dat ik tot nu toe uiterst tevreden ben. Ze zitten qua scherpte in de buurt van de Astra Superior Platinum, maar net iets minder agressief. Blijven ook na 3-4 scheerbeurten nog steeds een prima scheerresultaat bieden. Al met al een prima gok geweest dus 8)
Hoe vond jij de standaard Derby's dan? Ik vind ze heerlijk scheren. Lekker scherp en totaal niet agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

kendo schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:06:
Hoe vond jij de standaard Derby's dan? Ik vind ze heerlijk scheren. Lekker scherp en totaal niet agressief.
Het is ook erg afhankelijk van je huid en baardgroei. Voor mij zijn de derby veel te bot waardoor alles moeizaam gaat met een bloedbakkes als gevolg. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tegenwoordig met een reiskrabber van Merkür en een reisborstel van Mühle. En dan gewoon doosje Feathers en een stukje zeep mee. Daarvoor kocht ik gewoon wegwerpkrabbers en wat schuim op locatie.
Met de inzichten die ik nu heb zou ik het iets anders doen en gewoon m’n reguliere krabber en borstel meenemen. De reisspullen zijn weliswaar wat compacter, lichter en beter bestand tegen het reizen, maar het verschil is niet groot genoeg om de extra kosten en (vooral) de mindere scheerervaring voor lief te nemen.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn vakanties zich hoofdzakelijk in het vliegtuig, huurauto’s en hotels afspelen. Dat zijn wat andere situaties dan bv een fietsvakantie met een tent op de bagagedrager. Dan hebben de spullen toch (denk ik) meer te lijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
kendo schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:06:
[...]

Die vond ik aan de botte kant. Één keer scheren gaat nog wel, maar zoals je zei zijn ze totaal niet agressief. Daardoor had ik zelfs bij de eerste scheerbeurt meer passes nodig dan bij andere meisjes. Na de eerste scheerbeurt vond ik de standaard Derby's al helemaal te bot om nog te kunnen gebruiken.

Ik zou de Premium versie gewoon een keer proberen. De scheerbeurt is ondanks dat ze een stuk scherper zijn toch nog erg smooth. Niet zo agressief als bijvoorbeeld Feather of de Astra Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En de Qshave is met een weekje bezorgd. Tijd om het meteen uit te proberen (8> Begin maar op standje 1 just in case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Kamperen en scheren? :? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/1b/e2/51/1be251a8cf0aa63b8b442ca401d9827d.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als ik op vakantie ga laat ik mijn spullen thuis. Een shave op dag van vertrek en dan weer op dag van terugkomst. Ik ga zelden langer dan twee weken weg en een tweewekelijkse baardje valt mij wel mee. Speaking of which.. gisteren dus met de Qshave een weekbaardje eraf gehaald.

Het is even wennen qua hoek die je moet hanteren. In de eerste pass WTG had ik al snel 75% verwijderd. Enkel linksonder mijn kin, dus deel van mijn hals bleef over. De rest kon in de tweede pass meteen ATG krijgen als afsluiting, linksonder ging ik met XTG te lijf.

Het gewicht is fijn en mooi gebalanceerd. Niet te licht, niet te zwaar. Dacht eerst dat ik tzt misschien de kap eraf moest halen om alle haartjes af te spoelen in de wasbak, bij mijn Gillette Super speed is het door twist to open zo gedaan. Maar met de Qshave draai ik gewoon naar 6 voor de verste opening / aggressiefste stand zodat je geen ophoping krijgt.

De Qshave had ik trouwens geprobeerd met de bijgeleverde mesjes. Er staat platinum op maar geen 1/2/3/4 markering. Ze gaan goed samen met de Qshave en geven dat heerlijke (vind ik iig) audio feedback waarbij je niet enkel voelt maar ook hoort hoe hij over je gezicht schraapt. Bij de Astra SP heb ik dat minder en moet je maar ervan uit gaan dat ze hun ding doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:50

iChaos

It's Lupus.

Na bijna twee jaar double edge geschoren te hebben met mijn oude vertrouwde DE89, wilde ik iets nieuws proberen.

Afbeeldingslocatie: https://www.royalshave.com/media/catalog/product/cache/1/image/ef5877fe84413a350ed5cebc316b1c2f/h/r/hr_405-149-00_dreadnought-cut-throat-shavette-razor.jpg

Dus overgestapt op een shavette :) Op Reddit werd heel veel ge-echo'd dat shavettes niet geschikt zijn om te scheren en alleen goed zijn voor de randen van de baard, maar ik wilde de gok toch eens nemen. En verrek: het gaat me best wel goed af! Heb mesjes van Mühle gebruikt met een simpele scheerzeep van De Vergulde Hand, en zonder bloeden alles weg kunnen halen. Granted, duurde wel een kwartier langer dan met een double edge, maar wel een hele toffe ervaring om op je gemak te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, ongeveer een maand de DE binnen, en ik gebruik hem nu ook exclusief, dus geen Open scheermes die hele tijd. En ik kan toch zeggen dat het voor en nadelen heeft.

Het is vooral sneller, geen slijpen/stroppen. Je hoeft niet zo voorzichtig te zijn als met een straight. Verder ook wel lekker dat het geheel makkelijk mee kan als ik moet vliegen. Ik heb ook een sample pack aan DE scheermesjes genomen, maar van de 4 die ik zover heb getest vind ik de Feathers toch wel het beste zover. Ik heb er nog 6 oid te gaan. Maar de Qshave mesjes, liggen iig al in de prullenbak. Dat ga ik niemand aandoen. De groene Astra's heb ik ook al weggegeven, het is het gewoon net niet voor mij in ieder geval.

Verder ondertussen wel wat extra spulletjes gekocht/besteld.
- pre de provence 63 scheerzeep
- Thayers witch hazel
- Wat losse handdoeken, we hadden in huis niet echt een "dit is een kruis handdoek, dit is een gezicht handdoek" idee gaande. Dus ik heb nu een 4tal handdoekjes die ik alleen voor scheren gebruik.
- Uit Servië een lokale scheerzeep meegenomen (Palmira) Een tallow scheerzeep met amandelluchtje. Ga ik vanavond voor het eerst gebruiken of het wat is (een cent per gram!) Het is wel echt zoete bijna marsepein amandel.

Verder heb ik al 1 vriend ovegehaald om zijn gilette schuim busje in te ruilen voor mijn TOBS sandelwood en een silvertip borstel. (te leen) Die krijgt een handgemaakte voor zijn verjaardag van mij. Maar dat weet hij nog niet.
Een andere vriend heeft zelfs mijn Dovo 6/8' te leen samen met strop, nog een silvertip borstel en het potje met MWF. Dit had het er al jaren over, nu gewoon maar alles in een tasje. Kan die zelf zien of die het wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Denko Jij bedoelt deze mesjes van Qshave? https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Dat zijn Personna Blue DE mesjes. Zijn speciaal voor Qshave rebranded. Ik vind ze heerlijk scheren voor mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:49:
@Denko Jij bedoelt deze mesjes van Qshave? https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Dat zijn Personna Blue DE mesjes. Zijn speciaal voor Qshave rebranded. Ik vind ze heerlijk scheren voor mijn hoofd.
Die heb ik inderdaad bij mijn Qshave ontvangen. Pakje van 5 stuks. Geen idee of het echt rebrands zijn maar ik heb er weinig op aan te merken. It gets the job done, weinig poespas en daarmee prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn rebrands. Op diverse buitenlandse forums wordt dit ook bevestigd. Ik vind ze er fijn scheren. En voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Anoniem: 235591 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:49:

Ja, die ja. Oef, vond ze vreselijk. Ach, blijft een ymmv dingetje. Vond ze meer harken dan echt snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan. Niet ieder mesje is geschikt voor een bepaald huidtype of i.c.m. een krabber. Ik gebruik die verstelbare krabber van Qshave en dat gaat erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Anoniem: 235591 schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:17:
Dat kan. Niet ieder mesje is geschikt voor een bepaald huidtype of i.c.m. een krabber. Ik gebruik die verstelbare krabber van Qshave en dat gaat erg goed.
Ik ben overigens langzaam door een hele berg samples aan het gaan. Kwa mesjes en geuren TOBS cremes. Vind eigenlijk de TOBS sandelwood zeep goed, maar die heb ik net weggegeven aan een vriend. En Eton is ook erg lekker, maar als mijn sample op is gok ik niet dat ik hem nog koop.

Kwa mesjes ben ik ook even aan het bijhouden wat nou goed voor mij doet. Er zijn zo een 3 merken die ik erg lekker vind, waarvan denk ik de feathers toch de beste zijn. (en qshave nog steeds de slechtste voor mijn huid)

Ik heb wel begrepen dat personna over is genomen, en sindsdien is de kwaliteit totaal ingezakt. Het zou kunnen dat jij nog een oude lading hebt, en ik een nieuwe. Want deze zijn echt met kop en schouders boven de rest in crappyness zeg maar. Ik kan me ook niet voorstellen dat deze goed zijn.

Ik ga het hele process straks nog wel herhalen met de Rockwell 6C ben ik bang kwa blades in ieder geval.

Ben bezig met een rotatie van zepen thuis. Alle oude spul gaat eruit (gebruikte al 10 jaar dezelfde 3 artikelen zo'n beetje) En ik heb een berg nieuw Amerikaans spul besteld. Tijd om te kijken wat er aan de andere kant van de plas is.

[ Voor 11% gewijzigd door Denko op 04-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@iChaos, dat is precies ook mijn insteek geweest. Ik heb een aantal DE-krabbertjes maar wilde ook weer eens wat anders. Ik heb precies dezelfde shavette gekocht... het is even wennen omdat ik met m'n überlinkerhand niet altijd even goed kan zien wat ik aan het doen ben. En ik krijg 't ook nog niet voor elkaar om me net zo glad als met een krabber te scheren. Maar leuk is het wel! :)

Ik heb ook een croupe van Truefitt & Hill, wat verreweg het lekkerste scheer'zeepje' is wat ik tot nu toe heb geprobeerd!

En m'n vertrouwde krabber van Baili (van Aliexpress) is ook een favoriet... langzaam breiden we de collectie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Astra SP blijven mijn favoriete mesjes. Personna werken voor mij ook prima. Feather vind ik voor mijn huid te agressief met te weinig feedback tot het te laat is. Zelfs al aai je je gezicht alsof het een veertje is, heb te vaak met die sample meegemaakt dat ik een streepje rood zag verschijnen in een neusvleugel, kin of waar dan ook. Kreeg nul feedback, naja optisch dus als het al te laat is. Verder heb ik alleen ervaring met Derby (te stug en bot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Denko ik heb een hele lading gekocht maar heb nergens gelezen dat het een mindere kwaliteit is. Ik scheer mij er prima mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik had het zelfde met feathers ook erg rauw maar goed mijn techniek is nu stukken beter dus ga ik het nog een keer proberen. Souplex is zijn goede mesjes voor mij Astra moet ik nog opnieuw testen de eerste keer niet goed bevallen en muhle was ook prima. Ik wacht nog steeds op mijn rockwell maar voor nu is mijn muhle prima ^_^

Ik ben benieuw hoe goed de rockwell scheert kan ik ook wat uit proberen met standen. We gaan het zien. Plus over een tijdje beginnen met open mes. Heb ze al liggen alleen durf nog niet heel erg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:00:
@Denko ik heb een hele lading gekocht maar heb nergens gelezen dat het een mindere kwaliteit is. Ik scheer mij er prima mee tot nu toe.
Als je op amazon leest is in de afgelopen 6 maanden de kwaliteit enorm gedaald blijkbaar.

Was zo nieuwsgierig dat ik een personna blue heb uitgepakt thuis, halve gezicht geschoren. Qshave uitgepakt, andere helft geschoren. Dit is niet hetzelfde product. De personna's zijn gewoon goed. Qshave is een 2e pakje, nieuw mes, weer shit. Bizar zeg.

Naja,ik hou ermee op, raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het leven is te kort voor slechte mesjes. Zaterdag even snel... damm nooit doen... gelukkig weinig schade maar meh volgende keer iets meer tijd nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

MeZZiN schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:57:
Het leven is te kort voor slechte mesjes. Zaterdag even snel... damm nooit doen... gelukkig weinig schade maar meh volgende keer iets meer tijd nemen.
Hehe, dat leer je meestal heel snel idd. Heb ik ook met motorrijden. Of je doet het goed, of niet. maar niet haasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Daarom heb ik al weer even geen woon-werk gereden te veel aan mijn hoofd niet helder genoeg om te rijden (hoge standaard) maar motor rijden moet je op je volle 100% anders gaat het gewoon mis met de kleine dingen. WAt in een in auto nooit een probleem zou zijn omdat je zat 'correctie' mogelijkheden heb. Motor is het vaak gelijk klaar.

Maar het gaat weer wat beter met de snelle ronde niet perfect maar goed genoeg. En geen oepsjes ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kwam dit topic tegen en gezien mijn last van huid irritatie leek het wel een goed idee. Gelijk een Feather Popular en een berg Feather mesjes besteld.

Les 1: Een DE razor is niet hetzelfde als een standaard gillette.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sRI49EAzdH2wKDlH4E0JfQpv/full.png

Nee dat is geen irritatie, dat is bloed... ;(

Mijn derde scheerbeurt is met een klein sneetje en mijn nek heb ik maar even gedaan moet een gillete, maar de rest ging prima en het resultaat is super.

Heb nu maar een set verschillende mesjes + een merkur 34C in de bestelling staan. oOo
Pagina: 1 ... 12 ... 78 Laatste