Toon posts:

Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Volder_Be
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-06 15:53
Vandaag voor de eerste keer ooit pizza gebakken.

Mijn oven werd sneller dan verwacht geleverd, dus ik zocht een snel pizzadeeg recept om vandaag mijn vuurdoop te houden!

ik kwam uit bij How To Make Pizza Dough Ready in 1 Hour van Vito op youtube.
kort uitgelegd maak je een grote batch poolish, nachtje in de koelkast, bloem erbij, zout en nog eens wat gist, kneden, opbollen, uurtje later bakken.
Erg moeilijk te bewerken, maar een goeie oefening voor een eerste keer.

Mijn eerste pizza had ik redelijk snel door dat het niet goed kwam, iets te dun in de midden, teveel beleg, te snel willen draaien, met als gevolg een gat, beleg op mijn steen en bij het proberen uithalen helemaal naar achter tegen de achterwand.

Op naar de tweede, terug iets te veel tomatensaus, bodem net iets te weinig gebakken.
Geleerd om gans de vloer te gebruiken. Kindjes en vrouw vonden het alvast lekker!

ik merkte al gauw op dat mijn deegballen te groot waren, ook waren ze héél erg uitgezakt. Dit heb ik opgelost door stukje af te duwen, en dan met bloem en de spatel ze enigzins terug op te bollen.

de derde en vierde gingen al heel wat vlotter, vooral geleerd met de peel opnemen; Niet twijfelen!
Lanceren is makkelijk.

Last but not least bijgeleerd;
Werkblad vrijhouden !
Schuursponsjes en deeg werken niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 01:18
Clifdon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:17:
[...]

Wat zijn die spikkels? Bak je volkoren? :o
Laatste paar batches is 10% van het totale bloem gewicht volkorenbloem.
In mijn ogen een perfecte toevoeging voor een rijk deeg.

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Ouwehandje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:44:
[...]

Laatste paar batches is 10% van het totale bloem gewicht volkorenbloem.
In mijn ogen een perfecte toevoeging voor een rijk deeg.
Zelf ben ik altijd bang geweest voor scheuren tijdens het stretchen door de toevoeging van volkoren. Leuk om te zien dat het werkt. Ga ik zeker ook eens proberen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clifdon
Volder_Be schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:26:
Vandaag voor de eerste keer ooit pizza gebakken.

Mijn oven werd sneller dan verwacht geleverd, dus ik zocht een snel pizzadeeg recept om vandaag mijn vuurdoop te houden!

ik kwam uit bij How To Make Pizza Dough Ready in 1 Hour van Vito op youtube.
kort uitgelegd maak je een grote batch poolish, nachtje in de koelkast, bloem erbij, zout en nog eens wat gist, kneden, opbollen, uurtje later bakken.
Erg moeilijk te bewerken, maar een goeie oefening voor een eerste keer.

Mijn eerste pizza had ik redelijk snel door dat het niet goed kwam, iets te dun in de midden, teveel beleg, te snel willen draaien, met als gevolg een gat, beleg op mijn steen en bij het proberen uithalen helemaal naar achter tegen de achterwand.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op naar de tweede, terug iets te veel tomatensaus, bodem net iets te weinig gebakken.
Geleerd om gans de vloer te gebruiken. Kindjes en vrouw vonden het alvast lekker!

ik merkte al gauw op dat mijn deegballen te groot waren, ook waren ze héél erg uitgezakt. Dit heb ik opgelost door stukje af te duwen, en dan met bloem en de spatel ze enigzins terug op te bollen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

de derde en vierde gingen al heel wat vlotter, vooral geleerd met de peel opnemen; Niet twijfelen!
Lanceren is makkelijk.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Last but not least bijgeleerd;
Werkblad vrijhouden !
Schuursponsjes en deeg werken niet!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ha! Die laatste foto was een schuurspons. Ik vond het al een enge foto :’). Met vochtige handen haal je het deeg er vrij gemakkelijk af. Maar als je wat beter bent in het stretchen dan krijg je in principe geen vies aanrecht meer.

Vieze oven moet je je niet druk om maken. Dat brand vanzelf een keer schoon.

Hoe groot waren je deegbollen? Ik maak ze zelf 270-280 gr voor een ooni pro. Als ik het zo inschat heb jij zeker dezelfde hoeveelheid ruimte in die oven. Misschien wel meer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:45
Bovenstaande is vrij verwarrend. Volgens mij geeft t14wo aan dat hij geen schep heeft (en dan neem ik aan ook geen peel).

En Semola is geen maismeel, zo lijkt dat als je dat tussen haakjes zo plaatst.

Overigens lijkt het mij enkel geen probleem om de pizza met bakpapier in de oven te leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:51
echthard schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:56:
Bovenstaande is vrij verwarrend. Volgens mij geeft t14wo aan dat hij geen schep heeft (en dan neem ik aan ook geen peel).

En Semola is geen maismeel, zo lijkt dat als je dat tussen haakjes zo plaatst.

Overigens lijkt het mij enkel geen probleem om de pizza met bakpapier in de oven te leggen.
Haha.. dankje. Precies mijn tijdelijke probleem. Al waardeer ik alle reacties zeer. Maar dat ik de pizza op een schep moet trekken snap ik zelf ook wel. ;)

Ik zocht juist een andere manier om de pizza in de oven te krijgen zonder bakpapier en zonder schep.

Semola ga ik zsm in huis halen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Clifdon
t14wo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:39:
[...]

Wat bedoel je met peel? Ik stretch de bodem op het aanrecht met gewoon bloem. Had nog geen semola in huis. Maar ik zou niet weten hoe ik anders van aanrecht naar pizzasteen kom. Kan gelukkig wel de lade uit de oven trekken. Dat helpt al enorm.
https://www.bol.com/nl/nl...ep-hout/9200000081915733/

Zie link. Hoeft niet duur te zijn. Deze werkt prima voor als ik met de keukenoven werk.

Vanaf het moment dat je semolina gebruikt hebt wil je nooit meer iets anders. Dat verbrand veel minder snel en blijft veel droger waardoor de pizza zo van je schep af glijdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clifdon
t14wo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:59:
[...]

Haha.. dankje. Precies mijn tijdelijke probleem. Al waardeer ik alle reacties zeer. Maar dat ik de pizza op een schep moet trekken snap ik zelf ook wel. ;)

Ik zocht juist een andere manier om de pizza in de oven te krijgen zonder bakpapier en zonder schep.

Semola ga ik zsm in huis halen!
Oke duidelijk. Een dun houten plankje dan :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volder_Be
Clifdon schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:55:
[...]

Hoe groot waren je deegbollen? Ik maak ze zelf 270-280 gr voor een ooni pro. Als ik het zo inschat heb jij zeker dezelfde hoeveelheid ruimte in die oven. Misschien wel meer.
ze waren rond de 320 gram ( heel kleverig en moeilijk te bewerken, dus zo gelaten) 280 zal inderdaad beter zijn. Volgens alfa heb je plaats om gelijktijdig 2 pizza's van 30 cm te bakken.

wegens gebrek aan ervaring toch maar één per één gedaan :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:40
Volder_Be schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:13:
[...]

ze waren rond de 320 gram ( heel kleverig en moeilijk te bewerken, dus zo gelaten) 280 zal inderdaad beter zijn. Volgens alfa heb je plaats om gelijktijdig 2 pizza's van 30 cm te bakken.

wegens gebrek aan ervaring toch maar één per één gedaan :D
Ik zou ze inderdaad nog even een voor een bakken. Voor de eerste keer pizza bakken heb je het druk genoeg aan één pizza.

Ik zou als ik jou was even wat filmpjes bekijken hoe ze de bollen opbollen. Op de foto lijkt het erop dat ze in elkaar gezakt zijn. Als ze mooi zijn opgebold krijg je ze ook makkelijker uit de bak.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gisteren mijn nieuwe oven gekregen en meteen even ingewijd :Y)

Even quick en dirty snel een deeg gemaakt, dus kan allemaal veel mooier, maar ik ben niet ontevreden :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
Clifdon schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:00:
[...]

https://www.bol.com/nl/nl...ep-hout/9200000081915733/

Zie link. Hoeft niet duur te zijn. Deze werkt prima voor als ik met de keukenoven werk.

Vanaf het moment dat je semolina gebruikt hebt wil je nooit meer iets anders. Dat verbrand veel minder snel en blijft veel droger waardoor de pizza zo van je schep af glijdt.
Goeie tips. Vroeg me al af waarom semola zo nodig was. 👍
Ga alvast een pizzaschep uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volder_Be
sander121 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:30:
[...]

Ik zou als ik jou was even wat filmpjes bekijken hoe ze de bollen opbollen. Op de foto lijkt het erop dat ze in elkaar gezakt zijn. Als ze mooi zijn opgebold krijg je ze ook makkelijker uit de bak.
Ja, ligt wel aan het recept denk ik, opbollen was redelijk gelukt, ondanks het kleven. Volgende keer een ''echt" receptje doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tikje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02:00
t14wo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:59:
[...]
Maar dat ik de pizza op een schep moet trekken snap ik zelf ook wel. ;)

Wellicht ten overvloede: je trekt de bodem niet op een schep, je legt 'm na het vormen op de schep. En voordat je dat doet zorg je dat de semolina al goed verdeel is over de schep. Als je de bodem op de schep zou schuiven verplaats je ook alle semolina weer en dat wil je niet.
Wat ook nog een optie is om risico's te vermijden, is om eerst toch bakpapier onder de pizza te leggen en 'm met bakpapier en al de oven in te doen, en zodra de bodem stevig genoeg is het bakpapier er onder uit halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
t14wo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:09:
Hier ook een eerste echte poging gedaan om pizza te bakken thuis.

ik kwam erachter dat mijn Siemens oven een 300 graden stand heeft met hetelucht en volle bak de grill aan. Dat ik daar na 2 jaar achter moest komen. 8)7

Anyway, deeg gemaakt en vervolgens 4 pizza’s gemaakt. 3 met tomatensaus en 1 met crème fraiche. Allemaal waren ze heer-lijk.

Ik heb een pizzasteen gebruikt die bij m’n bbq zat. Die een goed half uur heet laten worden. Hoewel de onderkant van de pizza goed gaar en knapperig was, heeft die geen kleur gekregen. Op zich logisch, aangezien die niet actief verwarmd wordt.

Het is nog even spelen met temperatuur en bakduur. De korst was nu iets te donker.

Gemaakt:
Pizza creme fraiche met venkel, rode ui en salie (AANRADER!)
Pizza funghi
Pizza proscuito met aubergine
Pizza napolitana

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vragen:

Zou een dikkere pizzasteen beter werken denken jullie?

Tweede vraag is hoe ik de pizza zonder bakpapier op de steen krijg, zonder pizzaschep. Ik heb ze nu met bakpapier en al op de steen gelegd en na een minuut of 3 het papier er onderuit getrokken.
Ziet er goed uit zeg :)

Wij gebruiken ook een oven met 300 graden, maar dat is hier zonder grill, dat zal vast uitmaken.
We hebben ook een pizzastand, maar volgens mijn man gaat die maar tot 270 graden.

Wij gebruiken een gietijzeren pizzaplaat van Lodge. Daarmee krijgen we hier echt een beter gebakken, meer knapperige bodem, dan we hadden met pizzasteen.

Misschien is het een idee.

Ik heb een foto van de plaat die wij hebben, die is ook vrij dik. Ik heb niet gezocht nu voor de laagste prijs. We hebben zelf zo'n 100 euro betaald geloof ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
Ik zie overigens dat er meer kaas wordt gebruikt dan ik verwachtte. Wat houden jullie aan?
Enkel mozzerella of ook goudakaas erop bijvoorbeeld? En hoeveel kaas gaat erop?

Ik heb nu een half bolletje mozzerella gebruikt op een deegbol van 280 gr. Wel wat permigiano na het bakken erover geraspt.

[Voor 27% gewijzigd door t14wo op 07-05-2023 16:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjamo
  • Nu online
t14wo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:17:
Ik zie overigens dat er meer kaas wordt gebruikt dan ik verwachtte. Wat houden jullie aan?
Enkel mozzerella of ook goudakaas erop bijvoorbeeld? En hoeveel kaas gaat erop?

Ik heb nu een half bolletje mozzerella gebruikt op een deegbol van 280 gr. Wel wat permigiano na het bakken erover geraspt.
Wij houden dezelfde hoeveelheid mozzerella aan voor 2 personen, omdat het efficient is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• echthard
Probeer eens droge fior di latte mozzarella ipv die natte bolletjes uit de supermarkt. Is wel lastiger te verkrijgen, ik haal het in de Sligro.

En hier gaat er altijd wat klein geraspte Parmigiano Reggiano, Pecorino Romano of Grana Padano op de pizza en dan droge mozzarella.

Voor ik de EffeUno had, gebruikte ik wel de pizzastand van een Siemens oven. Op de een of andere manier werkt dat veel beter dan andere standen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 23:30
Iemand ook al opgevallen dat er een (redelijk) nieuwe pizza oven is?
WITT ETNA ROTANTE PIZZA OVEN

• Roterende pizzasteen
  • Mooi groot 16" formaat
  • Booster burner onder de steen
Op papier klinkt het dus erg goed en de oven ziet er ook mooi en solide uit.
Je kunt snel pizza's achter elkaar bakken, want de steen warm weer snel op. Op mijn Ooni wacht ik altijd wel ff 5-8 min voordat die weer op de sweet spot zit (430c).
Door de roterende steen heb je een beter overall resultaat, en geen gedoe met hitte verschillen en veel draaien van je pizza.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ziet er verdomd mooi uit. Zou alleen het niet zelf roteren wel missen stom genoeg. Toch het gevoel dat je een ouwe bakkert bent als je zo in die oven staat te turen en te draaien :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reverb_
apNia schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:28:
Ziet er verdomd mooi uit. Zou alleen het niet zelf roteren wel missen stom genoeg. Toch het gevoel dat je een ouwe bakkert bent als je zo in die oven staat te turen en te draaien :D
De knop kan ook uit ; ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KaasDoosNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-06 16:04
Reverb_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:17:

[Afbeelding]
  • Roterende pizzasteen
  • Mooi groot 16" formaat
Je kunt snel pizza's achter elkaar bakken, want de steen warm weer snel op. Op mijn Ooni wacht ik altijd wel ff 5-8 min voordat die weer op de sweet spot zit (430c).
Door de roterende steen heb je een beter overall resultaat, en geen gedoe met hitte verschillen en veel draaien van je pizza.
En een test van de vrienden van Italiëplein
YouTube: Oventest: de "Rotante" van Witt: pizzaoven op gas, mét draaiende bak...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:11
Reverb_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:17:

[Afbeelding]
  • Roterende pizzasteen
  • Mooi groot 16" formaat
Mooi ding. Wel aan de prijs. Benieuwd naar de ervaring tov Ooni..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reverb_
MaStar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:45:
[...]

Mooi ding. Wel aan de prijs. Benieuwd naar de ervaring tov Ooni..
Denk dat die U vormige brander sowieso al een stuk beter is tov een L vormige

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
Zo ontzettend veel te leren qua deeg, steen, oven, bbq, noem maar op.
Wij zijn best wel gek van pizza, maar een echte pizza oven is nog een twijfel geval. Onze oven in de keuken gaat naar 300 graden (ikea) en dat werkt best wel heel goed, zolang je maar niet te snel achter elkaar wil bakken.
We bakken nu op een pizza steen van net een cm dik.

Aangezien mijn vriendin hoogzwanger is kan er altijd wat tussen komen. Daardoor nog geen eigen deeg gemaakt wat veel tijd in de koelkast moet staan, en ook de bollen van Crisp durven we niet aan voor de dag er op.
Ontdekte bij de AH ook bollen deeg en ik was blij verrast! Smaakt echt prima en wordt heerlijk luchtig. Gebruik alleen NOOIT de bijgeleverde saus, veel te zoet.

Nu nog voor mijn kamado bbq een inzet voor een pizza-oven, denk dat die nog iets heter te krijgen is en door alle inspiratie hier beter deeg, en nog dunner beleggen. Dat blijft lastig!

Dank voor alle info, super leerzaam!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• echthard
Camiel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 00:59:
Daardoor nog geen eigen deeg gemaakt wat veel tijd in de koelkast moet staan,
Het is niet verplicht om deeg in de koelkast te laten staan, als je het deeg maar opmaakt die dag. Je kunt gewoon deeg maken, zonder het in de koelkast te hebben gehad.

Daarnaast kun je bollen in kleine bakjes per stuk in de koelkast bewaren, dat neemt niet zo veel ruimte in beslag als een deegkrat. Eerder heb ik de IKEA bakjes gepost hier, die vind ik heel fijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Enclave
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 10:13
echthard schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:57:
Probeer eens droge fior di latte mozzarella ipv die natte bolletjes uit de supermarkt. Is wel lastiger te verkrijgen, ik haal het in de Sligro.

En hier gaat er altijd wat klein geraspte Parmigiano Reggiano, Pecorino Romano of Grana Padano op de pizza en dan droge mozzarella.

Voor ik de EffeUno had, gebruikte ik wel de pizzastand van een Siemens oven. Op de een of andere manier werkt dat veel beter dan andere standen.
Je kan de natte bolletjes ook prima gebruiken zolang je ze de dag ervoor in stukjes snijdt en het laat afdruipen in de koelkast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:45
Enclave schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:45:
[...]

Je kan de natte bolletjes ook prima gebruiken zolang je ze de dag ervoor in stukjes snijdt en het laat afdruipen in de koelkast.
Zelf snijd ik ze in stukjes en leg ze onafgedekt op een stuk keukenpapier voor 2 uurtjes. Zijn ze ook zo een heel stuk droger.

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1Henk 'm!

• echthard
Dat kan natuurlijk ook. Smaak is ook anders, als ik me niet vergis.

En terugkomend op de geraspte kazen, ik vind Pecorino Romano denk ik het lekkerst. Van de andere merk ik niet zo veel, zelfs als ik er veel van gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik merk wel dat ik een mix tussen Italiaanse kaas en Nederlandse kaas het lekkerste vind. Denk toch omdat ze dat hier vaak logischerwijs op de pizza gooien en je daarmee bent opgegroeid.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• GermanPivo
Gelukkig kunnen we overdekt pizza's bakken :)

Tomatensaus, Scamorza affumicata, Nduja en Pecorino.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:18
Ik heb even jullie advies nodig. Aankomende vrijdag wil ik weer pizza gaan bakken, nou heb ik enige tijd geleden 2 soorten bloem gekocht. De Dallagiovanna met een w-waarde van 310 en de Dallagiovanna met een w-waarde van 200. De eerstgenoemde gebruik ik regelmatig icm het recept uit de pizzabijbel.

Nu heb ik nog 3 pakken staan met W200 waarde en deze worden vooral voor de korte rijs gebruikt las ik. Nu ben ik even zoekende welk recept / methodiek ik hiervoor moet pakken.

• MaStar
Ik wil gewoon een keer beginnen met zelf een pizza bakken in mijn keuken oven. Liefst met kant en klaar deeg en verse producten. Mijn oven kan in Pizza stand tot 275 graden.

Heeft iemand hiervoor nog een tip qua producten en bakwijze? Ik dacht aan een pizzadeeg bol bij Ah, tomatensaus en dan verse kaas en ham.

Dus deze:
AH Vers bolletje pizzadeeg met tomatensaus
Anders tomatensaus

Hoe pak ik dit goed aan?

[Voor 20% gewijzigd door MaStar op 10-05-2023 17:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

MaStar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:10:
Ik wil gewoon een keer beginnen met zelf een pizza bakken in mijn keuken oven. Liefst met kant en klaar deeg en verse producten. Mijn oven kan in Pizza stand tot 275 graden.

Heeft iemand hiervoor nog een tip qua producten en bakwijze? Ik dacht aan een pizzadeeg bol bij Ah, tomatensaus en dan verse kaas en ham.

Hoe pak ik dit goed aan?
Mocht je een Jumbo in de buurt hebben, daar hebben ze verse pizza bollen (bevroren) van La Place.
Als je die een uurtje of 5-6 van tevoren klaarlegd heb je zo goed als ver deeg wat je zelf niet hoeft te maken.
Anders gewoon 00 bloem halen bij de supermarkt. Gist ligt bij de bak ingrediënten.

Daarna is het aan jezelf hoeveel tijd en moeite je wilt steken in verse ingrediënten voor de saus en het beleg.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• echthard
Bollen kun je kant en klaar kopen, o.a. bij Van Lemmen. Maar als je er een beetje tijd in stopt om het te leren, heb je het zo onder de knie.

Saus is helemaal simpel: Koop tomatenpulp van Italiaanse tomaten bijv. deze Mutti (als het maar zon heeft gehad ipv NL tomaten) en doe er wat zout bij en evt wat olijfolie en gescheurde basilicum blaadjes.

Daarna beleggen naar wens, maar niet te veel. Qua kazen, zou ik geraspte Pecorino Romano (of Grana Padano of Parmigiano Reggiano) en fior di latte (droge mozzarella).

Qua techniek in een normale oven: Oven een poosje voorverwarmen op max (pizza stand). Gebruik een steen, maar liever een stalen plaat. Eerst de bodem insmeren met de saus, dat 3 a 4 minuten afbakken. Dan er uit halen en de pizza beleggen en de rand insmeren met olijfolie. Dan nogmaals iets van 3 a 4 minuten afbakken, tot de korst goudbruin is en de kaas gesmolten is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-06 09:04
Heeft iemand een idee hoe het typische Italiaanse restaurant haar pizza’s maakt qua verhoudingen? Heb het dan over de dunne pizza’s met knapperige bodem.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:48
nickdemeijers schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:31:
Heeft iemand een idee hoe het typische Italiaanse restaurant haar pizza’s maakt qua verhoudingen? Heb het dan over de dunne pizza’s met knapperige bodem.
Ehm daar gaat dit hele topic over toch? De topic start is een goed begin.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001

Dus deze:
Anders tomatensaus

Hoe pak ik dit goed aan?
Ik heb deze bollen nu 2x gebruikt. 2 bollen maak ik 3 pizza's van, dan zijn ze lekker dun. Gooi de saus weg, die is slecht. Mutti pizzasaus is al veel beter.

Verder griesmeel gebruikt om te zorgen dat het te verplaatsen is en los blijft liggen op de schep. (Dirk had geen semolina)
De pizza stand kan op 275, hetelucht op 300. Met 5 minuten waren ze wel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjamo
  • Nu online

Dus deze:
Anders tomatensaus

Hoe pak ik dit goed aan?
Goed begin om het eens te proberen.

Mocht je de smaak te pakken hebben en het meer zelf willen maken, wij maken onze pizzabollen binnen ongeveer 1,5 uur, dus een stuk sneller dan de meeste andere recepten voor pizza-bollen, aangepast qua ingredienten op een normale oven, en met lekker vers gemaakte saus van mutti san marzano tomaten (binnen 10 minuten klaar).
En geloof me, het verschil van deze tomaten proef je echt.

Succes en plezier met je eerste pizza (s). :)

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 10:44
Sjamo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 00:56:
[...]

Goed begin om het eens te proberen.

Mocht je de smaak te pakken hebben en het meer zelf willen maken, wij maken onze pizzabollen binnen ongeveer 1,5 uur, dus een stuk sneller dan de meeste andere recepten voor pizza-bollen, aangepast qua ingredienten op een normale oven, en met lekker vers gemaakte saus van mutti san marzano tomaten (binnen 10 minuten klaar).
En geloof me, het verschil van deze tomaten proef je echt.

Succes en plezier met je eerste pizza (s). :)
Welk recept gebruik je voor snelle bollen dan?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sjamo
  • Nu online
alki schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Welk recept gebruik je voor snelle bollen dan?
Ons recept deeg 2 pizza's

250 gr bloem
150 ml water
2,5 gr gist
5 gr zout
5 gr suiker
10 gr olijfolie.
(olie en suiker om te helpen bij de lagere temperatuur van de reguliere oven. Bij hoge temperatuur pizzaoven niet nodig)

Water mengen met suiker en gist.
Zout door de bloem mengen.
Die 2 mengen en olie toevoegen, kneden tot glad en soepel.
In 2-en hakken en vormen tot 2 gladde bollen, in platte schaal (temp 20-25 °C) ongeveer een uur laten rijzen (afgedekt met plastic, wij gebruiken wegwerp-douchemuts) tot ongeveer 2x zo groot.
Bollen klaar voor gebruik.

Onze saus:
Blik met 425 gr san marzano tomaten gepeld. Deze tomaten zijn groot verschil tov andere tomaten qua smaak dus eigenlijk niet te vervangen. Toevoegen 1 theelepel knoflookpoeder of 2 geperste teentjes knoflook, 4,5 gr zout. Pureren met staafmixer.
Hier hou je wat van over, ook lekker door pasta.

Voor de pizza, bol deeg met deegroller of vingers vormen tot pizza ongeveer 25 a 30cm, rand licht opgebold, makkelijker om beleg op de pizza te houden bij het in de oven schuiven. Saus toevoegen, 2 a 3 juslepels, verdelen tot ongeveer 1cm van de rand.
1/2e bolletje mozzarella in plakken verspreiden. Optioneel 1 topping aanbrengen. Afmaken met wat (beetje) vers geraspte parmezaanse kaas. Eventueel na het bakken paar blaadjes verse basilicum op pizza, wij doen dat zelf niet.

Bakken in voorverwarmde oven, wij gebruiken voorverwarmde gietijzeren pizzaplaat.

Geeft hier een pizza met mooi licht opbollende rand waar geen saus zit, en een lekker knapperige bodem.

Pas op, deeg snel vast aan pizzaschuif. Daarom vormen op blad, dan op (bij ons houten) pizzaschuif bestrooit met veel bloem, snel beleggen met saus etc en gelijk in oven.

• MaStar
echthard schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:40:
Bollen kun je kant en klaar kopen, o.a. bij Van Lemmen. Maar als je er een beetje tijd in stopt om het te leren, heb je het zo onder de knie.
Ik wil bollen bij van Lemmen kopen maar heb daar een VAT nummer nodig bij het afrekenen. Klopt dat? Of kan dat ook anders....

[Voor 5% gewijzigd door MaStar op 11-05-2023 21:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 11:38
MaStar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Ik wil bollen bij van Lemmen kopen maar heb daar een VAT nummer nodig bij het afrekenen. Klopt dat? Of kan dat ook anders....
Kan het zijn dat je een andere site gebruikt? Hier zie ik geen VAT nummer maar heb nog liggen dus ga nog even niet bestellen: https://vanlemmenpizza.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaStar
echthard schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:40:

Saus is helemaal simpel: Koop tomatenpulp van Italiaanse tomaten bijv. deze Mutti (als het maar zon heeft gehad ipv NL tomaten) en doe er wat zout bij en evt wat olijfolie en gescheurde basilicum blaadjes.

Daarna beleggen naar wens, maar niet te veel. Qua kazen, zou ik geraspte Pecorino Romano (of Grana Padano of Parmigiano Reggiano) en fior di latte (droge mozzarella).

Qua techniek in een normale oven: Oven een poosje voorverwarmen op max (pizza stand). Gebruik een steen, maar liever een stalen plaat. Eerst de bodem insmeren met de saus, dat 3 a 4 minuten afbakken. Dan er uit halen en de pizza beleggen en de rand insmeren met olijfolie. Dan nogmaals iets van 3 a 4 minuten afbakken, tot de korst goudbruin is en de kaas gesmolten is.
Bollen bij van Lemmen heb ik binnen. :) Bij ah ook gekocht:

- Mutti tomatenpulp uit blik*
- Mozarella kaas snippers (zakje)
- Grana Pedano kaas snippers (zakje)
- Verse Basilicum

* hier voeg ik nog wat zout Aan toe

Wat kan ik hier nog aan toevoegen voor een lekkere authentieke pizza?

Mijn plan is einde week 2 bollen (2 pizza's) met van Lemmen deeg te beleggen met het bovenstaande en in mijn oven de eerste pizza homemade te maken...

Tips welkom

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:01
Iemand een mening hierover?

https://www.kickstarter.c...ctric-pizza-oven/comments

Ik ben serieus aan het twijfelen. Ik heb het niet zo voor de gas en pellet versie. En mijn oven krijg ik niet echt warm genoeg om daar iets deftigs uit te krijgen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 10:44
RenegadexRIPxx schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:30:

Ik ben serieus aan het twijfelen. Ik heb het niet zo voor de gas en pellet versie. En mijn oven krijg ik niet echt warm genoeg om daar iets deftigs uit te krijgen...
Ooni op gas werkt perfect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
RenegadexRIPxx schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:30:

Ja, zoiets duurt lang, onzeker en nog totaal niet bewezen. Beter Ooni nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In de basis is een elektrische pizzaoven echt super simpel wat componenten en 'engineering' betreft.
Dus ik verwacht wel dat het concept goed moet komen, en dat de prijs ook realistisch is.
Maar het blijft een kickstarter, dus altijd maar afwachten of het van de grond komt en je je product uiteindelijk ook krijgt. En wanneer...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het ziet er op de foto’s en video’s wel vrij gammel en AliExpress’ig uit :s Het vergelijkingstabelletje klopt ook niet veel van.

Full disclosure: ik heb een Ooni Volt ;)

[Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 15-05-2023 21:58]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik zou voor een paar euro extra voor de Ooni Volt oid gaan. Ook mbt garantie etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 09:06
Klopt, voor elektrische ovens zijn er alternatieven die er kwalitatiever uitzien, zich bewezen hebben en met support en garantie vanuit Europa.

Naast de Ooni Volt is er ook bijvoorbeeld de Effeuno p134h die ikzelf heb.

Beiden zijn een investering, maar beter eenmaal goed investeren dan eerst voor iets goedkoper of onbewezen te gaan die dan toch net niet is wat je wil en dan toch één van bovenstaande kopen. Kom je uiteindelijk duurder uit.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:53
Damn, ik was er bijna aan toe om de Ooni Karu 12 te kopen, zie ik nu de Karu 12G: glazen deurtje, net wat mooier. Maar ook 130,- duurder. Dure hobby, zo’n pizza.

[Voor 82% gewijzigd door Kanseleur op 16-05-2023 11:00. Reden: Omdat ik zelf graag naar pizza’s van anderen kijk..]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Nu online
Afgelopen weekend na veel inlezen en reviews mijn eerste echte pizza oven gekocht, de Clementi Family! Super blij mee!!! Maar dan pizza's bakken en pizzabollen maken.. Om het feest compleet te maken meteen 5 kg Caputo Doppio Zero en 5 kg Caputo pizzeria gekocht. Afgelopen zondag een snelle deeg gemaakt met 4 uur rijzen met de Doppio Zero. Voor de eerste keer best prima pizza's gebakken! Alleen nu komen er het hele weekend (lang weekend vanaf donderdag) vrienden en familie pizza eten. Ik wil voor donderdag een mooie deeg maken met de Caputo pizzeria bloem. Waarbij ik deze dan een nachtje in de koelkast wil laten rijpen en dan bollen maken en op kamertemperatuur laten rijzen. Echter heb ik nu zoveel gelezen dat ik de draad een beetje kwijt ben geraakt. Hoe kan ik dit het beste doen? Iemand suggesties over hoe lang het bijvoorbeeld op kamertemperatuur moet of andere goede tips? Moet het eerst nog buiten de koelkast rijzen en dan in de koelkast of meteen de koelkast in? Alle tips zijn welkom!! _/-\o_ _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door Ananas_NL op 16-05-2023 13:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 16:56
Kanseleur schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:51:
Damn, ik was er bijna aan toe om de Ooni Karu 12 te kopen, zie ik nu de Karu 12G: glazen deurtje, net wat mooier. Maar ook 130,- duurder. Dure hobby, zo’n pizza.
Maar waarom een Ooni met zo'n mooie "echte" steenoven?

Ik heb een Ooni en daar is niets mis mee, alleen ben ik benieuwd waarom je "downgrade"

/me doet van alles: brouwt bier (www.7hoog.nl), bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:48
-Jaap-io schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Ik heb een Ooni en daar is niets mis mee, alleen ben ik benieuwd waarom je "downgrade"
Niet Kanseleur, maar ik had een mooie 'echte' steenoven, zelf gemaakt van klei. Alleen die heb ik weer gesloopt en een Ooni gekocht want mijn oven moest ik 1,5u van te voren opstoken en daar ging 5kg hout in om hem goed heet te krijgen, terwijl de Ooni in 10min warm is met een half blokje hout.

Als mijn oven eenmaal heet was ging die wel heel goed, want door alle massa blijft die ook veel beter heet terwijl je de Ooni tussendoor weer ff moet opstoken. Maar dat vind ik niet zo erg.

Het was wel een leuk project om te bouwen en heeft me uiteindelijk denk 50 euro gekost aan hittebestendige stenen voor de vloer, de rest was gratis :)

[Voor 9% gewijzigd door Ozzie op 16-05-2023 13:52]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:05
YouTube: Oventest: de "Rotante" van Witt: pizzaoven op gas, mét draaiende bak...

Zie net deze video en ze hebben het over een dat er geen deurtje is.

Zelf heb ik deze en tijdens pizza bakken gebruik ik ook nooit de deur. Wel aan te raden? Dacht dat de deur meer wat bedoeld voor brood bakken.

Zaterdag veel pizza's maken voor vrienden dus kan het direct even testen met/zonder deur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• echthard
MaStar schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:44:
[...]

- Mutti tomatenpulp uit blik*
- Mozarella kaas snippers (zakje)
- Grana Pedano kaas snippers (zakje)
- Verse Basilicum

* hier voeg ik nog wat zout Aan toe

Wat kan ik hier nog aan toevoegen voor een lekkere authentieke pizza?
Je zou wat olijfolie en gescheurde basilicumblaadjes aan de saus toe kunnen voegen.

En verder alleen nog het beleg wat je er op wilt. Maar je kunt ook margherita maken, dan heb je alle ingredienten al.

Als je zelf bollen gaat maken (nogmaals, wat super simpel is), dan heb je alleen nog bloem en gist nodig. Dus dat zou ik je wel aanraden, als dit een blijvertje is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
echthard schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:18:
[...]

Je zou wat olijfolie en gescheurde basilicumblaadjes aan de saus toe kunnen voegen.

En verder alleen nog het beleg wat je er op wilt. Maar je kunt ook margherita maken, dan heb je alle ingredienten al.

Als je zelf bollen gaat maken (nogmaals, wat super simpel is), dan heb je alleen nog bloem en gist nodig. Dus dat zou ik je wel aanraden, als dit een blijvertje is.
Eigenlijk heel simpel dus, hier ga ik deze week mee beginnen. Heb een oven met pizzastand en een pizzasteen.

Waar kopen jullie gedroogde mozzarella? Ik kan alleen de snippers vinden, maar mogelijk is dat al wat het is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• echthard
MaStar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Eigenlijk heel simpel dus, hier ga ik deze week mee beginnen. Heb een oven met pizzastand en een pizzasteen.

Waar kopen jullie gedroogde mozzarella? Ik kan alleen de snippers vinden, maar mogelijk is dat al wat het is :)
Heb je dat ook bij Van Lemmen vandaan? Snippers mozzarella is haast nooit echt mozzarella als je dat in een supermarkt ofzo koopt. Altijd even goed de ingredienten checken als het al in stukjes is. Ik koop 1kg fior di latte blokken bij de Sligro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaStar
echthard schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Heb je dat ook bij Van Lemmen vandaan? Snippers mozzarella is haast nooit echt mozzarella als je dat in een supermarkt ofzo koopt. Altijd even goed de ingredienten checken als het al in stukjes is. Ik koop 1kg fior di latte blokken bij de Sligro.

[Afbeelding]
Bij van Lemmen te nestellen voor 18 euro 2x 500 gram
voor een pizza 5p grammatica nodig dus dan ik evdn voorruit? Invriezen en stukken afsnijden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
echthard schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb toch weer een bestelling gedaan bij van Lemmen. Dure hobby dat zelf pizza maken. Maar ik wil de perfecte einde week ergens maken. Al heb ik nog geen oven, ik wil wel de pizzastand gebruiken.

Wat ik nu heb:
- Deegbollen van van lemmen
- Tomatenpulp van Mutti én van San Marzano tomaten
- Knoflook , olijfolie voor door de tomatenpulp;
- Grano Padano kaas - rasp;
- fior di latte
- Basilicum-blaadjes om het af te maken.

En dan wil ik één pizza Margaritha maken en één met bijvoorbeel blauwe kaas, creme fresh en peer. Of met ham.

Eén vraag nog: hoe krijg ik de pizza het beste op de plaat? Moet hier eerst bloem op zodat de pizza niet vast kleeft?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• echthard
MaStar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:41:
[...]

Ik heb toch weer een bestelling gedaan bij van Lemmen. Dure hobby dat zelf pizza maken. Maar ik wil de perfecte einde week ergens maken. Al heb ik nog geen oven, ik wil wel de pizzastand gebruiken.

Wat ik nu heb:
- Deegbollen van van lemmen
- Tomatenpulp van Mutti én van San Marzano tomaten
- Knoflook , olijfolie voor door de tomatenpulp;
- Grano Padano kaas - rasp;
- fior di latte
- Basilicum-blaadjes om het af te maken.

En dan wil ik één pizza Margaritha maken en één met bijvoorbeel blauwe kaas, creme fresh en peer. Of met ham.

Eén vraag nog: hoe krijg ik de pizza het beste op de plaat? Moet hier eerst bloem op zodat de pizza niet vast kleeft?
Haha ja, het einde is nog lang niet in zicht :D

Je kunt met een 'peel' of een pizzaschep de pizza in de oven plaatsen. Je strooit dan wat semola (griesmeel) of een mix van bloem en semola over de schep, want semola verbrandt minder in de oven. Dan schuif je de pizza er op (of je schept de schep er onder als het belegd is).

Ik begon met een stalen plaat ipv pizzasteen en een aluminium peel. Daarna kocht ik een pizza oven en een goede pizza schep. Maar als laatst kocht ik toch een houten pizzaschep voor enkel het in de pizza oven plaatsen, omdat het deeg minder snel aan de pizzaschep blijft plakken. Als je een houten schep hebt, dan kun je direct de uitgestretchte pizza op de schep leggen (met wat semola eronder nog wel, maar minder nodig). Dan beleg je de pizza met saus en kaas enzo en dan plaats je met de houten schep de pizza in de oven.

Voordat je dat allemaal gaat uitzoeken wat je wilt kopen, zou je professorisch kunnen beginnen met een houten bord of grote borrelplank oid. Als je dat niet hebt, dan kun je heus wel beginnen met een bakpapiertje, daar de gestretchte pizzabodem op leggen, dan beleggen en dan met papier en al op de steen. Is niet ideaal en je doet niet lang met dat papiertje, maar het plaatsen in de oven is zonder goede schep lastiger dan je mss denkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kanseleur
-Jaap-io schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Deze echte steenoven hebben we een paar jaar geleden gebouwd bij het familiehuis in Zuid-Frankrijk. Voor hier in Nederland lijkt me een Ooni beter, gezien mijn tuin. Die foto’s zijn van de afgelopen meivakantie.

[Voor 5% gewijzigd door Kanseleur op 16-05-2023 21:30]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ananas_NL schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:18:
Afgelopen weekend na veel inlezen en reviews mijn eerste echte pizza oven gekocht, de Clementi Family! Super blij mee!!! Maar dan pizza's bakken en pizzabollen maken.. Om het feest compleet te maken meteen 5 kg Caputo Doppio Zero en 5 kg Caputo pizzeria gekocht. Afgelopen zondag een snelle deeg gemaakt met 4 uur rijzen met de Doppio Zero. Voor de eerste keer best prima pizza's gebakken! Alleen nu komen er het hele weekend (lang weekend vanaf donderdag) vrienden en familie pizza eten. Ik wil voor donderdag een mooie deeg maken met de Caputo pizzeria bloem. Waarbij ik deze dan een nachtje in de koelkast wil laten rijpen en dan bollen maken en op kamertemperatuur laten rijzen. Echter heb ik nu zoveel gelezen dat ik de draad een beetje kwijt ben geraakt. Hoe kan ik dit het beste doen? Iemand suggesties over hoe lang het bijvoorbeeld op kamertemperatuur moet of andere goede tips? Moet het eerst nog buiten de koelkast rijzen en dan in de koelkast of meteen de koelkast in? Alle tips zijn welkom!! _/-\o_ _/-\o_
Kijk even in de topic start. Daar staan meerdere kanten die je op kan. Verder heeft de pizzabijbel ook verschillende opties die je op kan, die zou je kunnen kopen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 12:46
Lang gezocht naar een “goedkope” kar voor de Alfa 4 pizze zodat we die op meerdere plekken kunnen gebruiken. De meeste optie komen al gauw boven de 1500 euro. Bleek dat ik nog meranti hout had liggen. Lag er al 20 jaar. Wielen besteld en wat schroeven en voor het bovenste blad wat planken. Gaten geboord om hem iets te laten zakken. Planken, schroeven en wielen waren toch nog ca 300 euro. Loopt soepel, erg blij mee.
Misschien nog een bodem maken om hout te kunnen opslaan.

RicohGRIII, X-S10, XF23mm 1.4 LM WR, XC 50-230, AW8, Model 3

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Tomas_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 07:46:
Lang gezocht naar een “goedkope” kar voor de Alfa 4 pizze zodat we die op meerdere plekken kunnen gebruiken. De meeste optie komen al gauw boven de 1500 euro. Bleek dat ik nog meranti hout had liggen. Lag er al 20 jaar. Wielen besteld en wat schroeven en voor het bovenste blad wat planken. Gaten geboord om hem iets te laten zakken. Planken, schroeven en wielen waren toch nog ca 300 euro. Loopt soepel, erg blij mee.
Misschien nog een bodem maken om hout te kunnen opslaan.

[Afbeelding]
Nice! Wij hebben dit op de kop getikt voor de roccbox

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:27:
[...]

Kijk even in de topic start. Daar staan meerdere kanten die je op kan. Verder heeft de pizzabijbel ook verschillende opties die je op kan, die zou je kunnen kopen.
Thnx ik heb al een hoop gelezen en de bijbel besteld!
Ik ga vanavond mijn deeg maken (Caputo pizzeria). Deze ga ik meteen na het kneden een nacht in de koelkast laten rusten als bulk. Dan haal ik deze morgen 4-6 uur voor ik ga bakken deze eruit, verdeel ze in bollen van ongeveer 250 g en laat ze dan die 4-6 uur rijzen in mijn deegkratten. De exacte waardes etc haal ik uit de pizza app. Zit ik zo een beetje goed?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Morgen weer eens pizza bakken op de kamado met een pizzasteen. Al een paar keer gedaan maar toch even een vraagje. Hebben jullie ook advies hoe heet ik de pizzasteen moet hebben voor een krokante onderkant dat niet te lang duurt?

Idee is om de pizzasteen eerst op te warmen tot een graad of 280? Daarna de deflectorstenen erop zodat de steen niet heel snel opwarmt.

Het plan is om 4 pizzas te bakken.

Oh ja ik heb zo een mooie infrarood temperatuur meter.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

MrVegeta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:15:
Morgen weer eens pizza bakken op de kamado met een pizzasteen. Al een paar keer gedaan maar toch even een vraagje. Hebben jullie ook advies hoe heet ik de pizzasteen moet hebben voor een krokante onderkant dat niet te lang duurt?

Idee is om de pizzasteen eerst op te warmen tot een graad of 280? Daarna de deflectorstenen erop zodat de steen niet heel snel opwarmt.

Wat is het warmst dat die kan? Alles boven de 400 graden is binnen een minuut a anderhalve minuut perfect. Leopard spots all over the place.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oekol schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:38:
[...]

Wat is het warmst dat die kan? Alles boven de 400 graden is binnen een minuut a anderhalve minuut perfect. Leopard spots all over the place.
Hmm Kamado heb ik ooit op 600 gekregen... Maar ben een beetje bang dat de steen te snel opwarmt waardoor de 4e pizza zal verbranden. Al heb ik gemerkt dat als ik de steen een minuutje er af haal dat die snel afkoelt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 09:28
MrVegeta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:15:

Ik zou hem op 350-400 houden. Ik merk in de kamado dat de pizza er wat langer in moet bij gebrek aan hitte van boven, de topping heeft iets meer tijd nodig. Bij temperaturen > 400 graden kreeg ik dan een verbrande bodem.

No Shame, only Fame!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

MrVegeta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:41:
[...]

Hmm Kamado heb ik ooit op 600 gekregen... Maar ben een beetje bang dat de steen te snel opwarmt waardoor de 4e pizza zal verbranden. Al heb ik gemerkt dat als ik de steen een minuutje er af haal dat die snel afkoelt.
Oh dat is wel heel warm :+

Mijn roccbox doet er zo'n ~45 minuten over maar dan is hij ook 450 graden en blijft doorgaan tot 500 soms. Vanaf 400 begin ik en dan is het anderhalve minuut en boven de 450 is het binnen een minuut klaar. Hoef niet de steen in de gaten te houden of zo.

En de warmte komt daar juist van boven door de vlam dus is wat anders maken. Gok ook wat langer er in.

[Voor 7% gewijzigd door Oekol op 17-05-2023 23:12]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 08:58
Vandaag eerste keer op de Ooni (koda12) na wat kamado acties die matig verliepen.

Man man man wat een verschil.
Moest er echt bij blijven en nog wat issues met wat verkoolde randjes maar man wat was dit lekker kan bijna geen restaurant tegenop.

Had 2 recepten gemaakt omdat ineens broer met z’n gezin kwam eten.

Beide recepten met caputo pizzaria.

1e recept. Biga gemaakt op recept van Italië plein. 24 op kamer temp. Daarna verwerkt in deeg. 2 uur gereden. Opbollen en uurtje later bakken.

2e recept gewoon snel deegje gemaakt met kitchenaid standmixer.
400 gram water. 600 gram bloem. 7gram droge gist. 2 uurtjes gerezen daarna bollen en half uur later pizza gemaakt…

Snelle receptje was eigelijk lekkerder en Luchtiger.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:18
mr3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:20:
Vandaag eerste keer op de Ooni (koda12) na wat kamado acties die matig verliepen.

Man man man wat een verschil.
Moest er echt bij blijven en nog wat issues met wat verkoolde randjes maar man wat was dit lekker kan bijna geen restaurant tegenop.

Had 2 recepten gemaakt omdat ineens broer met z’n gezin kwam eten.

Beide recepten met caputo pizzaria.

1e recept. Biga gemaakt op recept van Italië plein. 24 op kamer temp. Daarna verwerkt in deeg. 2 uur gereden. Opbollen en uurtje later bakken.

400 gram water. 600 gram bloem. 7gram droge gist. 2 uurtjes gerezen daarna bollen en half uur later pizza gemaakt…

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!
Grappig dat het deeg van de korte rijs lekkerder was, wat ga je volgende keer proberen?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 22:35
Zojuist een Karu 12 besteld bij Welkoop, morgen ophalen 😁. Na een aantal jaar pizza's op een kamado en een Ooni geprobeerd te hebben, was ik om.

Voor de snelle beslisser: Welkoop heeft vandaag (dus nog een uur) 20% keuzekorting.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kanseleur
Ardj schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:05:
Zojuist een Karu 12 besteld bij Welkoop, morgen ophalen 😁. Na een aantal jaar pizza's op een kamado en een Ooni geprobeerd te hebben, was ik om.

Voor de snelle beslisser: Welkoop heeft vandaag (dus nog een uur) 20% keuzekorting.
Top! Ik heb ook de Karu 12 besteld, komt vandaag binnen via Stovrr. Kennelijk heb ik wat kortingsmogelijkheden gemist, maar dat maak ik dan wel goed met heul veul pizza’s!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kanseleur
.

[Voor 98% gewijzigd door Kanseleur op 19-05-2023 08:02]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, met fatsoenlijke temperaturen in het vooruitzicht maar eens een 10kg Benegas-gasfles met reduceer opgehaald.

Het pizza bakken met hout ging prima, het beheersen van de temperatuur wat minder. Eens zien of we met een gasfles ook wat laagdrempeliger gaan bakken met de Karu.

En om die laagdrempeligheid nog wat lager te maken hebben 12 deegbollen via https://papipizzadeeg.nl laten aanrukken. Heeft iemand ervaring daarmee? Of een betere toko om te bestellen? Dan hoor ik dat graag.

Ben benieuwd naar de Karu op gas :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1Henk 'm!

• echthard
Waarom niet zelf maken? Dat is nl het makkelijkste deel van pizza's bakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:40
Karu 12 of 16? Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik weet nog niet wat ik ga doen als mijn halve kuub hout op is voor mijn Karu 12.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• b0rghie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 09:09
Hebben jullie een goede hout leverancier om een paar kuub te kopen (samen met andere mede pizza bakkers zijn we op zoek).

Merci voor enige suggesties 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
b0rghie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:01:
Hebben jullie een goede hout leverancier om een paar kuub te kopen (samen met andere mede pizza bakkers zijn we op zoek).

Merci voor enige suggesties 👍
Ervaringen openhaardhout - Deel 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaStar
echthard schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:58:
Makkelijk? Kost tijd, best wat moeite vind ik en je moet je verdiepen in verhoudingen.

Ik bestel nu ook bij van Lemmen. Ideaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thof1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:28

thof1

FP ProMod
Fraggert schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:45:
Zo, met fatsoenlijke temperaturen in het vooruitzicht maar eens een 10kg Benegas-gasfles met reduceer opgehaald.

[Afbeelding]

(...)
Je kan er weer een tijd tegenaan :*)

offtopic:
Mag ik vragen wat zo'n compleet nieuwe gasfles tegenwoordig kost? Mijn groene stalen fles is opgegaan afgelopen seizoen en met de hoge gasprijzen van destijds en het feit dat ik toe ben aan een nieuwe fles ben ik dat nog aan het uitstellen...

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mr3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:20:

Hoeveel zout en suiker heb je toegevoegd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thof1 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:11:
[...]

Je kan er weer een tijd tegenaan :*)

offtopic:
Mag ik vragen wat zo'n compleet nieuwe gasfles tegenwoordig kost? Mijn groene stalen fles is opgegaan afgelopen seizoen en met de hoge gasprijzen van destijds en het feit dat ik toe ben aan een nieuwe fles ben ik dat nog aan het uitstellen...
100nogwat euro…….60nogwat aan gas en 40 statiegeld

Ja, ik dacht ik pak de grootste maar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

echthard schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:58:
Ik kook graag, maar dat deeg bouwen vond ik een hoop gezeik, te nat te droog, en weet ik wat allemaal.

Wie weet als we vaker gaan bakken ik weer eens ga klooien met eigen deeg. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MaStar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:58:
[...]

Makkelijk? Kost tijd, best wat moeite vind ik en je moet je verdiepen in verhoudingen.

Ik bestel nu ook bij van Lemmen. Ideaal.
Zal daar ook eens kijken, ik heb een grote diepvries en zondag gaan we bakken met het deeg dat ik nu heb.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:02
Leuk, een pizzabaktopic! Zijn er hier nog suggesties voor betaalbare/verkrijgbare elektrische pizzaovens?

Ik heb tot nog toe veel met een 5mm staalplaat gebakken. Mijn inbouwoven bereikt 250°C en dan heb ik met 8 minuten heerlijke pizza's, maar als je er 3 wil maken is dat toch wat onhandig qua looptijden. Daarnaast wil ik graag wat meer napolitaanse stijl bakken.

Zomaar wat recente creaties. Een Detroit style achtige pizza, en eentje met ham en kaas en een eitje:

Zal nog wel eens wat receptjes plaatsen die ik gebruik mocht dat gewenst zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verkeerslicht
Fraggert schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:38:
[...]

Ik kook graag, maar dat deeg bouwen vond ik een hoop gezeik, te nat te droog, en weet ik wat allemaal.

Wie weet als we vaker gaan bakken ik weer eens ga klooien met eigen deeg. :)
Kwestie van een paar keer doen. En het hoeft niet veel moeite te kosten. Voordeel is dat je ook kunt experimenteren met het al dan niet toevoegen van o.a. olie, volkorenmeel of maismeel.

Wat ik altijd doe voor een normale pizza:
1. Woensdagavond - een voordeegje van 3:2 - bloem:water met tussen duim en wijsvinger een snufje instant gist. Goed mengen en in een gesloten bakje de koelkast in. Als het niet snel genoeg rijst, dan een paar uur voor stap 2 het voordeegje vast uit de koelkast halen.
2. Donderdagavond - deeg maken van bloem, water, zout en het voordeegje. Goed mixen met de achterkant van een pollepel tot het een homogene massa is (ca. 2 min.. Lang kneden is niks mis mee, maar het werkt prima zonder met zo'n lange rusttijd) tot alles door elkaar zit en in een vershoudbakje afgesloten de koelkast in.
3. Vrijdagavond - Deeg verdelen in afgepaste stukken en opbollen. Eventueel insmeren met olijfolie. Dat kan helpen om de bolletjes makkelijk te lossen later.
4. Zaterdagochtend - (optioneel) nog een keertje de bolletjes opbollen. Ik doe dit meestal wel omdat het een kleine moeite is en het deeg wordt iets beter te behandelen bij stap 5.
5. Zaterdagavond - Bakken!

Bloem: Caputo Pizzabloem of Manitoba bloem van de zuidmolen. In ieder geval een bloem met een wat hoger eiwitgehalte voor een lange rijs (>24u)
Hydratatie: 70% hydratatie (of 65% voor een detroit style pizza). Meestal doe ik dit een beetje op gevoel, omdat de ene bloem de andere niet is. Na een paar keer doen weet je hoe het deeg ongeveer moet aanvoelen. Dan kun je achteraf nog door te wegen erachter komen wat de uiteindelijke hydratatie is geworden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 23:05
Als je pizza deeg bollen wilt invriezen.

Hoe pak je dat het beste aan? Gewoon allemaal bij elkaar in een vriesbak voldoende?

Wij willen tomatensaus en pizzadeeg altijd in onze vriezer hebben. Zodat we eigenlijk altijd even een pizzatje in de oven kunnen doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Joostje123 Ik begin er niet meer aan, ontdooien duurt net zo lang als een snel deeg, en is minder moeite.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
defusion schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:18:
@Joostje123 Ik begin er niet meer aan, ontdooien duurt net zo lang als een snel deeg, en is minder moeite.
Nou ja ontdooien is echt wel een stuk sneller natuurlijk dan zelf deeg maken van en vervolgens de zooi daarvan opruimen. Alleen ik heb voor dit doel tegenwoordig kant en klare bollen van de Sligro in de diepvries liggen, die zijn natuurlijk niet zo goed als zelfgemaakt vers deeg maar wel meer dan prima.

Zelf invriezen heb ik vroeger ook gedaan, ik pakte ze dan per bol in in vershoudfolie. Maar het verschil tussen zelf ingevroren of uit de diepvries van de Sligro is wat mij betreft te verwaarlozen.

[Voor 8% gewijzigd door ik222 op 20-05-2023 17:56]

• verkeerslicht
ik222 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:56:
[...]

Nou ja ontdooien is echt wel een stuk sneller natuurlijk dan zelf deeg maken van en vervolgens de zooi daarvan opruimen. Alleen ik heb voor dit doel tegenwoordig kant en klare bollen van de Sligro in de diepvries liggen, die zijn natuurlijk niet zo goed als zelfgemaakt vers deeg maar wel meer dan prima.

Zelf invriezen heb ik vroeger ook gedaan, ik pakte ze dan per bol in in vershoudfolie. Maar het verschil tussen zelf ingevroren of uit de diepvries van de Sligro is wat mij betreft te verwaarlozen.
Dus als ik het goed begrijp haalt invriezen wel de kwaliteit omlaag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
verkeerslicht schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:27:
[...]

Dus als ik het goed begrijp haalt invriezen wel de kwaliteit omlaag?
Ja het is vooral niet meer zo mooi luchtig als wanneer je zelfgemaakt deeg ook meteen vers verwerkt. Slecht is het ook zeker niet hoor, pizza’s zijn nog steeds heerlijk.

Maar er gaat niets boven zelfgemaakt deeg na minimaal 2 dagen in de koelkast rijzen vers verwerken wat mij betreft :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Op het moment dat je pizza wilt maken is het inderdaad sneller (in hands-on tijd), maar in totaal m.i. niet.
Ook in totale tijd op de dag zelf (rijzen vs. ontdooien) is het m.i. ongeveer gelijk.

Het gedoe met invriezen: Je moet de bollen op een of andere manier los zien in te vriezen/hard krijgen (dat ze elkaar niet raken/aan elkaar plakken), en dan in een zakje of folie doen zodat ze vervolgens niet uitdrogen in de vriezer. Dat vind ik best wel een gedoe, meer dan een snel deegje maken en zooi opruimen. Helemaal als je met de hand kneed (doe ik voor 1 of 2 pizza's wel) en dus geen apparatuur hebt om schoon te maken.

Of doe je het in een zakje of folie en mik je het dan meteen in de vriezer? En komt dat vervolgens nog goed? Dat zou nog wel wat gedoe schelen, maar in mijn geval plakte alles dan aan elkaar en werd het niks.

[Voor 7% gewijzigd door defusion op 20-05-2023 21:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik doe ze gewoon als ze volledig gerezen zijn direct in folie in de vriezer. Kwestie van genoeg stukjes folie klaar leggen, op elk stukje een bol en dichtvouwen. Hoe mooi rond ze blijven hangt dan vooral af van de ruimte in de diepvries. Als ik een hele lade leeg heb kan ik daar zonder problemen netjes 8 bollen naast elkaar leggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MaStar
defusion schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:47:
Op het moment dat je pizza wilt maken is het inderdaad sneller (in hands-on tijd), maar in totaal m.i. niet.
Ook in totale tijd op de dag zelf (rijzen vs. ontdooien) is het m.i. ongeveer gelijk.
Laten ontdooien duurt hier 5 a 6 uur en kost me praktisch 30 seconden werk. Qua werk tijd inspanning niet te vergelijken met zelf maken - wat met voorbereiding, kneden, opruimen etc altijd veel meer werk is. Plus inlezen op juiste mixtuur.

Al heb je met zelf maken wel eer van je werk én is het nog verser dan ingevroren pizzadeeg. Beide voor en nadelen.

Voor snelheid is invriezen en in ochtend uithalen ideaal mi.

[Voor 8% gewijzigd door MaStar op 21-05-2023 07:21]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:05
Gisteren heerlijke dag gehad met vrienden. We hadden wat lekkere hapjes voor en na. Totaal 7 pizzas kunnen maken. Oven steeds rond de 450 a 500 graden dus pizza's waren zo klaar.

Dit keer alles gemaakt icm Semola. Wat een super spul ipv bloem. Pizza's glijden zo van de pizza schep af. Verder pizza's geserveerd in pizza dozen. Erg leuk en makkelijk.

Voor het eerst dubbele pizza gemaakt met Nutella er tussen. Boven op poedersuiker 😍🍕

Volgende week weer 😋

[Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 21-05-2023 11:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ziet er profi uit hoor @Wackmack! :)

En die dubbele pizza die maak je dan in twee delen?
Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee