Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38

H.Boss

Hugo Boss

pappaleone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Er is geen nog geen root via chainfire. In de rom van Edgarf zit root al in verwerkt
Ja , dat klopt.

Heb net even op het internet zitten rondneuzen en de volgende methode maakt ROOT mogelijk op stock 5.1.1.

Ik heb het getest en het werkt. (ik heb de 920F)

http://www.theandroidsoul...-root-all-variants-81193/

[ Voor 4% gewijzigd door H.Boss op 25-07-2015 14:29 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:16:
[...]

Ja , dat klopt.

Heb net even op het internet zitten rondneuzen en de volgende methode maakt ROOT mogelijk op stock 5.1.1.

Ik heb het getest en het werkt.

http://www.theandroidsoul...-root-all-variants-81193/
Hey perfect dank je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

H.Boss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Hoe heb jij op 5.1.1 root gekregen? Ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij was het toch nog niet mogelijk?
Ik had de S6 naar 5.1.1 gebracht dus er was volgens mij toen maar een manier. Flashen van Unibase/UniKernel. Heb toen voor Unibase gekozen. Batterijgebruik zou ook beter moeten zijn dan UniKernel, maar ik las vanmorgen van iemand die in een nacht maar 1% had verloren. Dat lukt mij, ondanks Greenify, echt niet. Vannacht heb ik 10% verloren in bijna 12 uur. Ook wel netjes natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

CWH schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Ik had de S6 naar 5.1.1 gebracht dus er was volgens mij toen maar een manier. Flashen van Unibase/UniKernel. Heb toen voor Unibase gekozen. Batterijgebruik zou ook beter moeten zijn dan UniKernel, maar ik las vanmorgen van iemand die in een nacht maar 1% had verloren. Dat lukt mij, ondanks Greenify, echt niet. Vannacht heb ik 10% verloren in bijna 12 uur. Ook wel netjes natuurlijk!
Ja, ben die methode tegengekomen op het internet. Inderdaad een goede. Werkt prima. Ik heb nu dan wel de UniKernel. De CPU heeft een lock op 1,5 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potverd...me ik krijg hier een dagtaak aan. Er komen er veel te veel, dit is niet meer te testen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:09:
[...]

Potverd...me ik krijg hier een dagtaak aan. Er komen er veel te veel, dit is niet meer te testen. 8)7
:) Geeft bij mij eenzelfde reactie...maar is het proberen waard, en de dev steekt er zoveel tijd&moeite in dat ik me een beetje verplicht voel om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:48

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:48:
[...]

:) Geeft bij mij eenzelfde reactie...maar is het proberen waard, en de dev steekt er zoveel tijd&moeite in dat ik me een beetje verplicht voel om te testen...
Dit meen je niet haha, is deze test versie merkbaar beter? ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:26
Garret1410 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Hoe bedoel voor mijn versie. Heb je de Gewone S6 of de edge.

Die laatste link van je is de 5.1.1 versie voor de gewone s6 en branded vodafone.

Je kunt ook de unbranded versie (phn) downloaden.

http://www.sammobile.com/...U2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN/
Dankjewel! Hij is aan het downloaden :). Zal hem maandag of dinsdag eens flashen en daarna gelijk TWRP en de rom van Edgarf erop. Ben wel zat van de stockrom :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:28:
[...]

Dit meen je niet haha, is deze test versie merkbaar beter? ;)
:) Too early to say...maar ik lees op xda dat er zometeen een nieuwe kernel aankomt. Zat blijkbaar in de laatste test versie iets scheef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Arno90 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:46:
[...]

Dankjewel! Hij is aan het downloaden :). Zal hem maandag of dinsdag eens flashen en daarna gelijk TWRP en de rom van Edgarf erop. Ben wel zat van de stockrom :o
Waarom eerst een complete rom flashen om daarna TWRP erop te gooien en een andere rom te flashen?

Als dat toch je doel is kun je net zo goed even een 5.1.1 modem/bootloader flashen (Odin) TWRP (Odin) en dan de rom van Edgar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Koriel schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:05:
[...]

Waarom eerst een complete rom flashen om daarna TWRP erop te gooien en een andere rom te flashen?

Als dat toch je doel is kun je net zo goed even een 5.1.1 modem/bootloader flashen (Odin) TWRP (Odin) en dan de rom van Edgar?
Ja, dat kan ook inderdaad! Maar het is de eerste keer dat ik een rustom rom ga installeren, dan leek dit me het makkelijkste. Hoef ik geen bootloader, modem etc te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Bootloader/modem flash je op dezelfde manier als een sammobile rom, dus dmv Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Ik zal het nog eens overwegen, maar één ding is zeker dat er dinsdag een custom rom draait :p met een adblocker wat is dat irritant op een Android.

[ Voor 22% gewijzigd door Arno90 op 25-07-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Arno90 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:51:
Ik zal het nog eens overwegen, maar één ding is zeker dat er dinsdag een custom rom draait :p met een adblocker wat is dat irritant op een Android.
Adblocker is erg handig, kan niet meer zonder. Mooi meegeleverd in de Aroma-Add van Edgarfs rom. Helemaal top!

PS; Weer nieuwe kernel:

Unikernel v5-0003a
- Fixed LTE

Unikernel v5-0003
- Fixes TSP firmware reported version in *#2663# service menu
- Fixes Edge devices battery temperature reporting
- Add DriveDroid Support

http://forum.xda-develope...-stockmod-kernel-t3100395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Je loopt achter, 0004 is er ook al ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

renzo4000 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:16:
Je loopt achter, 0004 is er ook al ;)
Haha, sjonge jonge wat gaat dat hard. Maar dat is een test versie, dus ik laat het nu bij v5-0003a ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Heeft iemand deze rom al eens geprobeerd?

En ik wil mijn s6 graag rooten {Android 5.1.1} maar wil wel graag de knox op nul houden is dit al mogelijk.

http://forum.xda-develope...to-s6-g925f-v1-0-t3102847

[ Voor 27% gewijzigd door gizmobinky op 25-07-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gizmobinky schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:29:
Heeft iemand deze rom al eens geprobeerd?

En ik wil mijn s6 graag rooten {Android 5.1.1} maar wil wel graag de knox op nul houden is dit al mogelijk.

http://forum.xda-develope...to-s6-g925f-v1-0-t3102847
1: dit is een 5.0.2 ROM (gebaseerd op een oude firmware)
2: deze rom is al heel lang niet meer bijgewerkt
3: deze rom bevat heel veel scripts/tweaks van mijn XtreStoLite ROM, en de dev heeft hier geen toestemming aan mij voor gevraagd (zo ver ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
edgarf28 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:37:
[...]

1: dit is een 5.0.2 ROM (gebaseerd op een oude firmware)
2: deze rom is al heel lang niet meer bijgewerkt
3: deze rom bevat heel veel scripts/tweaks van mijn XtreStoLite ROM, en de dev heeft hier geen toestemming aan mij voor gevraagd (zo ver ik weet)
Aha een beetje gepikt das niet zo leuk, hoe is die rom van jou dan zitten daar ook functies van de galaxy edge in en hoe loopt hij over het algemeen en hoe is de accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

Ik heb gisteren dan eindelijk XtreStoLite geinstalleerd. Eerst TWRP (toch maar via Odin), daarna de ROM. Heb alleen een klein vraagje. Bij CSC Tweaks staat bv enable all quick toggles en exit button voor Samsung internet browser. Het rare is dat ik die extra toggles niet heb (ook niet na twee keer reboot) en dat er helemaal geen Samsung browser geinstalleerd is. Had ik deze tweaks bij installatie ergens moeten aanvinken, en/of kan ik bepaalde tweaks nu nog installeren (via Aroma package?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

CWH schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:55:
Ik heb gisteren dan eindelijk XtreStoLite geinstalleerd. Eerst TWRP (toch maar via Odin), daarna de ROM. Heb alleen een klein vraagje. Bij CSC Tweaks staat bv enable all quick toggles en exit button voor Samsung internet browser. Het rare is dat ik die extra toggles niet heb (ook niet na twee keer reboot) en dat er helemaal geen Samsung browser geinstalleerd is. Had ik deze tweaks bij installatie ergens moeten aanvinken, en/of kan ik bepaalde tweaks nu nog installeren (via Aroma package?)?
Via de Aroma Package kan je inderdaad de standaard Samsung apps etc installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
pappaleone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:47:
[...]

Je kunt ook via sammobile de laaste nederlandse rom ophalen en dan flashen met odin, dan zit je al 5.1.1. Dan hoef je de bootloader niet meer the flashen. Op sammobile staan zowel de S6 versie als de s6 Edge versie.
Dank je, pappaleone :)

Odin it is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Zojuist mijn VF branded toestel van 5.02 naar de PHN 5.1.1 geupdate via Odin! Mijn eerste stap in het installeren van de customrom van Edgarf.

Moet zeggen, dat ik het wel even spannend vond maar het was niet lastig. Ik dacht even dat het mislukt was, toen die op het Samsung logo bleef hangen :P Maar gelukkig ging die daarna weer verder in Odin en kwam er PASS te staan.

Dinsdag de customrom erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:32:
Zojuist mijn VF branded toestel van 5.02 naar de PHN 5.1.1 geupdate via Odin! Mijn eerste stap in het installeren van de customrom van Edgarf.

Moet zeggen, dat ik het wel even spannend vond maar het was niet lastig. Ik dacht even dat het mislukt was, toen die op het Samsung logo bleef hangen :P Maar gelukkig ging die daarna weer verder in Odin en kwam er PASS te staan.

Dinsdag de customrom erop :D
Prima het klopt dat de telefoon in het samsung logo een poosje nodig heeft. Eind goed al goed. Het is heel simpel, zolang je even goed leest, kan het niet fout gaan succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Overigens heb ik deze handleiding gebruikt: http://androidxda.com/root-samsung-galaxy-s6-sm-g920i voor het updaten van 5.0.2 naar een 5.1.1. Ik deel hem hier, wie weet heeft iemand er nog wat aan. Wel belangrijk: ipv de root files gebruik je natuurlijk de firmware van Sammobile (of ergens anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp nodig! :'(. Na het flashen via odin van TWRP V2.8.7.1, nieuwe bootloader, en modem van Edgar's posts op xda, reboot mijn galaxy s6 niet meer. Ik zie nu het logo Galaxy S6 met links bovenin het scherm de melding SYSTEM REV. CHECK FAIL. DEVICE:2, BINARY:1. Ik heb volgens mij alle stappen juist gevolgd met behulp van Arno90 eerdere posts en de beschrijving van edgar zelf. Ik moest de nieuwe bootloader en modem flashen doordat mijn S6 nog draaide op android 5.0, ik wilde overstappen naar de rom van edgar. Iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:54:
Hulp nodig! :'(. Na het flashen via odin van TWRP V2.8.7.1, nieuwe bootloader, en modem van Edgar's posts op xda, reboot mijn galaxy s6 niet meer. Ik zie nu het logo Galaxy S6 met links bovenin het scherm de melding SYSTEM REV. CHECK FAIL. DEVICE:2, BINARY:1. Ik heb volgens mij alle stappen juist gevolgd met behulp van Arno90 eerdere posts en de beschrijving van edgar zelf. Ik moest de nieuwe bootloader en modem flashen doordat mijn S6 nog draaide op android 5.0, ik wilde overstappen naar de rom van edgar. Iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen? :'(
Kijk eens even hier, daar staat de oplossing voor jou probleem.
http://forum.xda-develope...ck-fail-device-2-t3146522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:24:
[...]

Kijk eens even hier, daar staat de oplossing voor jou probleem.
http://forum.xda-develope...ck-fail-device-2-t3146522
Bedankt! Heb na mijn paniekje even rustig gekeken en ik denk dat ik mijn telefoon bij het flashen van de bootloader en modem te snel uit de computer heb getrokken :X. De handleiding op jouw website loste het probleem op.

XtreStoLite v2.1 inmiddels draaiende op mijn S6, heb voor de Unikernel gekozen die hierbij zat en paar aroma add ons. Ben benieuwd! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:31:
[...]

Bedankt! Heb na mijn paniekje even rustig gekeken en ik denk dat ik mijn telefoon bij het flashen van de bootloader en modem te snel uit de computer heb getrokken :X. De handleiding op jouw website loste het probleem op.

XtreStoLite v2.1 inmiddels draaiende op mijn S6, heb voor de Unikernel gekozen die hierbij zat en paar aroma add ons. Ben benieuwd! :*)
Kijk weer opgelost als je flashed met odin altijd wachten tot het blokje groen is en pass aangeeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Op dit moment heb ik mijn S6 een week en heb ik deze geroot dmv PingPongRoot. Op dit moment draai ik de Google launcher om wat meer het stock idee te krijgen maar uiteraard blijft er nog veel troep van Samsung achter dus wil ik ook overgaan op een custom rom (vroeger veel gedaan ten tijde van HTC Desire en Desire HD maar daarna altijd iOS gehad) Het stappenplan van Arno is een mooie om op te volgen na het inlezen hier en op XDA (rom edgar)
Arno90 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:41:

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.0 Android 5.1.1
4. Download Bootloader
5. Download Modem
6. Download Aroma Zip

Backup:

Backup maken via Titanium Backup > Backup alle gebruikersapps

Installeren:

!!Kopiëren Rom + Aroma naar root van de S6!! (
1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP > klik op start
3. Bootloader.tar md5 file via BL > Klik op start (post #3 EDGARF)
4. Modem.tar md5 file via CP > klik op start (post #3 EDGARF)
5. Download ES file explorer om de zip files te checken

TWRP: Volume up + powerbutton + centerbutton voor 5 seconden

1. Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.0 > Swipe to Custom flash
3. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D
@Arno jij hebt inmiddels succesvol bovenstaande gedaan?

Maar ook uiteraard ik heb nog een aantal vragen en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden

Vragen
1. Is nou aangeraden om eerst de rom van SamMobile te draaien (draai nu zelf nog op de stock rom van Samsung (5.0.2)

2. Knox krijgt een trigger mee, dit maakt niets uit voor de garantie maar waarschijnlijk zal samsung pay niet meer werken erna. NFC en dergelijke werkt nog wel gewoon of loopt dit ook via Knox?

3 Zijn er verder nog Knox zaken die vervallen (ben geen zakelijke gebruiker dus het draaien van apps in aparte container vind ik niet nodig, al zou ik toekomstig best samsung pay willen gebruiken)

4.Door middel van Aroma kunnen Samsung apps weer geinstalleerd worden, werkt bijvoorbeeld de vingerscanner standaard niet in de rom van Edgar? Daarvoor is Aroma dan nodig als ik het goed begrijp? (Ben zelf een groot vingerscanner gebruiker vanwege altijd al gebruikt op iOS en daar was geen lock dmv smartwatch (Pebble in de buurt dan is lock overbodig maar goed op momenten dat die uit is om wat voor reden dan ook dan graag mijn vinger ipv patroon/cijfercode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
lubbertkramer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:38:
Op dit moment heb ik mijn S6 een week en heb ik deze geroot dmv PingPongRoot. Op dit moment draai ik de Google launcher om wat meer het stock idee te krijgen maar uiteraard blijft er nog veel troep van Samsung achter dus wil ik ook overgaan op een custom rom (vroeger veel gedaan ten tijde van HTC Desire en Desire HD maar daarna altijd iOS gehad) Het stappenplan van Arno is een mooie om op te volgen na het inlezen hier en op XDA (rom edgar)

[...]

@Arno jij hebt inmiddels succesvol bovenstaande gedaan?

Maar ook uiteraard ik heb nog een aantal vragen en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden

Vragen
1. Is nou aangeraden om eerst de rom van SamMobile te draaien (draai nu zelf nog op de stock rom van Samsung (5.0.2)

2. Knox krijgt een trigger mee, dit maakt niets uit voor de garantie maar waarschijnlijk zal samsung pay niet meer werken erna. NFC en dergelijke werkt nog wel gewoon of loopt dit ook via Knox?

3 Zijn er verder nog Knox zaken die vervallen (ben geen zakelijke gebruiker dus het draaien van apps in aparte container vind ik niet nodig, al zou ik toekomstig best samsung pay willen gebruiken)

4.Door middel van Aroma kunnen Samsung apps weer geinstalleerd worden, werkt bijvoorbeeld de vingerscanner standaard niet in de rom van Edgar? Daarvoor is Aroma dan nodig als ik het goed begrijp? (Ben zelf een groot vingerscanner gebruiker vanwege altijd al gebruikt op iOS en daar was geen lock dmv smartwatch (Pebble in de buurt dan is lock overbodig maar goed op momenten dat die uit is om wat voor reden dan ook dan graag mijn vinger ipv patroon/cijfercode)
Ik heb het stappenplan zelf nog niet uitgevoerd, maar het moet aardig kloppen! Belangrijk is nog wel om de heractiveringsvergrendeling uit te zetten bij beveiliging.

Ik ga morgen de custom rom van Edgarf erop zetten en de handleiding desnoods nog aanpassen.

Van 5.02 naar 5.1.1 updaten via Odin heeft het voordeel dat je de bootloader en modem niet hoeft te flashen. Heb gisteren nog een link geplaatst met hoe je via odin naar 5.1.1 kan updaten.

Op vraag 4 kan ik je nog antwoord geven: je moet inderdaad via de aroma nog de fingerprint selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Edgarf kan je al een tipje van de sluier oplichten wanneer wij flashoholics onze verzlaving weer kunnen beteugelen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Ik wilde nu net TWRP 2.8.7.1 erop gaan zetten, maar moet ik via Odin de .img of de .tar file hebben? en waar vind ik de tar file? Iemand een link? Ik kan zelf alleen een .img file vinden. of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

Met .tar gaat het in ieder geval met Odin, heb het zelf ook zo gedaan: https://dl.twrp.me/zerofl...7.1-zeroflte.img.tar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
CWH schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:39:
Met .tar gaat het in ieder geval met Odin, heb het zelf ook zo gedaan: https://dl.twrp.me/zerofl...7.1-zeroflte.img.tar.html
Dankjewel :) Ik lees her en der dat ook bij de opties van Odin alleen auto-reboot aan moet staan, maar bij mij staat ook F. reset time aan, is dit nog een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

Nee, als je maar zorgt dat re-partition NIET aangevinkt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Dat staat uit, ik ga het proberen :D

Ik heb TWRP er nu op en zit er nu ook in. Maar odin staat nog op RESET , kan ik nu gewoon de kabel eruit halen?

Hij staat al op pass. Nu de custom rom erop zetten :)

Update
Ook ik draai nu de Customrom van Edgarf, de odexed versie! wauw, wat snel _/-\o_

Nog wel twee vragen

1. Ik heb met TWRP een backup gemaakt, die neemt 7gb in beslag |:( kan ik dit ook kopiëren naar de computer? Of moet ik hier wat speciaals voor doen?

2. heb alleen nog een UK toetsenbord, is het mogelijk om via de aroma installer de Nederlandse voorspelling er weer in te zetten? Zoja, welk pakket ben ik dan nodig?

Update 2: Hierbij de aangepaste handleiding zoals beloofd, nu met klikbare links.

Stappenplan Customrom Samsung S6 van 5.0.2 naar een customrom 5.1.1. Mocht je al op een stock 5.1.1 firmware draaien, dan hoef je de bootloader en modem niet te flashen!

Het gebruik van dit stappenplan is geheel op eigen risico, en ik ben er niet verantwoordelijk voor als er iets fout gaat! Zorg er altijd voor dat je jezelf goed inleest, dan kan je niks fout doen!

Downloaden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.0 Android 5.1.1
4. Download Bootloader en Modem
5. Download Aroma installer

Backup:

Backup maken via Titanium Backup > Backup alle gebruikersapps

Installeren:

Het is heel belangrijk om eerst de custom rom + Aroma te kopiëren naar de root van je telefoon. Dit is gewoon de map die je als eerste opent op de computer. Vervolgens controleer je met de ES file explorer(playstore) of de bestanden niet corrupt zijn. Zoek met de ES file explorer de files van de custom rom en Aroma op, als je ze kunt openen zijn de niet corrupt.

1. Odin 3.10.6 opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) Youtube filmpje: YouTube: How to Root Galaxy S6 or S6 Edge with TWRP Recovery!
3. Installeer de Bootloader en Modem via het stappenplan van Edgarf

TWRP: Volume up + powerbutton + centerbutton voor 5 seconden

Youtube filmpje die de volgende stappen laat zien: YouTube: How to Install Custom ROM using TWRP Recovery! [FAILPROOF METHOD]
1. Backup maken via TWRP
2. Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
3. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.0 > Swipe to Custom flash
4. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
5. Reboot en genieten van de custom rom :D

[ Voor 196% gewijzigd door Arno90 op 27-07-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
dubbelpost mag verwijderd

[ Voor 139% gewijzigd door lubbertkramer op 27-07-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Arno90 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:43:
Dat staat uit, ik ga het proberen :D

Ik heb TWRP er nu op en zit er nu ook in. Maar odin staat nog op RESET , kan ik nu gewoon de kabel eruit halen?

Hij staat al op pass. Nu de custom rom erop zetten :)
Bedankt voor het delen! Heb nog een vraag, in het begin zeg je:
Stappenplan Customrom Samsung S6 van 5.0.2 naar een customrom 5.1.1. Mocht je al op een stock 5.1.1 firmware draaien, dan hoef je de bootloader en modem niet te flashen!
dit betekend dat je onderstanade stap niet hoeft te doen als ik deze handleiding volg -> http://androidxda.com/root-samsung-galaxy-s6-sm-g920i met deze rom http://www.sammobile.com/...U2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN/?
3. Installeer de Bootloader en Modem via het stappenplan van Edgarf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
lubbertkramer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:54:
[...]

Bedankt voor het delen! Heb nog een vraag, in het begin zeg je:

[...]

dit betekend dat je onderstanade stap niet hoeft te doen als ik deze handleiding volg -> http://androidxda.com/root-samsung-galaxy-s6-sm-g920i met deze rom http://www.sammobile.com/...U2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN/?

[...]
klopt helemaal. In die volgorde heb ik het ook gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee als je reeds op 5.1.1 zit hoef je dat niet te doen nee. Misschien goed om dat nog iets duidelijker in de handleiding te zetten welke stappen (incl. nr) je kunt overslaan als je al op 5.1.1 zit.

[ Voor 54% gewijzigd door Aghanim op 27-07-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Aghanim schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:56:
Nee als je reeds op 5.1.1 zit hoef je dat niet te doen nee. Misschien goed om dat nog iets duidelijker in de handleiding te zetten welke stappen (incl. nr) je kunt overslaan als je al op 5.1.1 zit.
Bedankt voor je snelle antwoorden. Deze handleiding zegt via de PDA knop, de rom van sammobile dus via de PDA knop op de S6 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij was het geloof ik AP, het tweede blokje van dat rijtje. Check ook even het filmpje op Sammobile bij de firmware download link. Daar staat AP/PDA dus dan zit je goed. Check voor de zekerheid wel even dat je de juiste Odin versie gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 27-07-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Aghanim schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:05:
Bij mij was het geloof ik AP, het tweede blokje van dat rijtje. Check ook even het filmpje op Sammobile bij de firmware download link. Daar staat AP/PDA dus dan zit je goed. Check voor de zekerheid wel even dat je de juiste Odin versie gebruikt.
Website is lekker duidelijk xD
Add the firmware file to AP / PDA
In het filmpje gebruiken ze AP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
lubbertkramer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:16:
[...]

Website is lekker duidelijk xD

[...]

In het filmpje gebruiken ze AP :)
Op de website gebruiken ze nog een oudere versie, maar met 3.10.6 is het via ap inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Mooie tutorial :)

Heb wel een vraagje met deze tutorial wordt de knox counter getriggerd is er ook een manier om te rooten dat dit niet gebeurt of is dit nog niet mogelijk voor de s6 op android 5.1.1?

[ Voor 6% gewijzigd door gizmobinky op 27-07-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Vraagje, ik draai de rom van Edgarf, ben er blij mee.

Nog niet nodig gehad, tot vanavond, mijn mobiele hotspot werkt blijkbaar niet.
Altans, de computer ziet m niet.

Zowel computer als telefoon herstart, maakt geen verschil...

Ben ik de enigste met dit "probleempje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmobinky schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:05:
Mooie tutorial :)

Heb wel een vraagje met deze tutorial wordt de knox counter getriggerd is er ook een manier om te rooten dat dit niet gebeurt of is dit nog niet mogelijk voor de s6 op android 5.1.1?
Nee helaas zo gouw je root op je toestel hebt trigger je knox. Maar wat heb je aan knox prive heb je dit totaal niet nodig. Of je moet je telefoon zakelijk gebruiken en je baas wil dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Inmiddels de voorbereidingen gedaan, backup van EFS folder gemaakt, moet er ook nog van Knox een backup gemaakt worden voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:33:
[...]

Nee helaas zo gouw je root op je toestel hebt trigger je knox. Maar wat heb je aan knox prive heb je dit totaal niet nodig. Of je moet je telefoon zakelijk gebruiken en je baas wil dat.
Heeft dit nog gevolgen voor de garantie als de knox getriggerd is of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben eraan aan het denken om een S6 te gaan halen maar ik heb nog wat vragen: behoudt de s6 alle kwaliteiten bij het flashen? Bv bij mijn oppo was de camera duidelijk van mindere kwaliteit bij een andere rom.
En hoe is het dagelijks gebruik bij een andere rom? Zijn de problemen met het RAM geheugen en de batterij opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26
Cronimet schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:35:
Ik ben eraan aan het denken om een S6 te gaan halen maar ik heb nog wat vragen: behoudt de s6 alle kwaliteiten bij het flashen? Bv bij mijn oppo was de camera duidelijk van mindere kwaliteit bij een andere rom.
En hoe is het dagelijks gebruik bij een andere rom? Zijn de problemen met het RAM geheugen en de batterij opgelost?
Als je gewoon stockbased roms flashed is het geen punt, als je op een gegeven moment cyanogenmod of aosp based roms gaat flashen kan het wel uitmaken ja...

En tja, RAM is volgens mij opgelost maar dat is nog niet doorgevoerd in de originele stock roms. Wat zou er opgelost moeten worden aan de batterij? Hij is gewoon niet heel ruim en (net als met alle android telefoons bij mij) gaat er soms wel eens iets mis met een proces of app die dingen helemaal leegslurpt. Ik kan er iig met gemak een dag mee doen, soms/regelmatig 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het flashen van custom rom geeft uiteraard nooit een kwaliteitsverlies...waarom zou men anders ervoor kiezen 8)7 Dus nee...in mijn ervaring geeft het flashen van een niet-stock (rooted) rom juist enorm veel verbeteringen :

- lichtgewicht, alle onnodige (Samsung) meuk is eruit gehaald. Dit is gunstig voor RAM / batterij verbruik en geeft een vlottere/soepelere telefoon
- ad block is uiteraard een zeer welkome aanvulling
- custom kernel draaien met ook weer batterij en snelheidsverbeteringen
- soms een aangepast framework mogelijk, bijvoorbeeld Alliance (zie Edgarf custom rom) voor nog meer mogelijkheden en aanpassingen

Dit zijn uit m'n hoofd de belangrijkste voordelen van een (rooted) custom rom.

Edit : oh en lees ook een beetje het topic door...er staat al zo giga-veel informatie waar je een boel aan hebt!

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 28-07-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Naar aanleiding van dit topic mbt Rooten/Custom Rom en KNOX trigger en zoekacties op Twitter die dat topic tegenspraken zelf contact gezocht met Samsung en die zeggen net als de antwoorden aan anderen via de webcare zowel via Samsung als SamsungMobileNL dat de garantie wel degelijk vervalt. Ook is het account onweerscomplex die de vraag gesteld heeft "suspended"

Hier screenshot uit het eerder gelinkte topic:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/99zz3q.png

hier mijn gesprek met Samsung:

Samsung Knox Twitter 1

In een gesprek met iemand anders op Twitter van februari 2015 spraken ze nog van garantie bij trigger Knox -> https://twitter.com/MaxLagerwey/status/437888754494484481

[ Voor 69% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmobinky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Heeft dit nog gevolgen voor de garantie als de knox getriggerd is of maakt dat niet uit?
Nee staat al heel veel over geschreven op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:42:
[...]

Nee staat al heel veel over geschreven op dit forum.
Ik wou voor ik Knox zou triggeren dat graag zelf zwart op wit willen hebben maar volgens Samsung is dit veranderd en heeft dit dus wel gevolgen voor je garantie (zie post boven je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:50:
[...]

Ik wou voor ik Knox zou triggeren dat graag zelf zwart op wit willen hebben maar volgens Samsung is dit veranderd en heeft dit dus wel gevolgen voor je garantie (zie post boven je)
Laat je eigen toch niet opjutten door samsung. Ik heb het zelf meerdere malen gehad met een geroote telefoon die teruggestuurd is naar samsung. Totaal geen probleem. Maar al je het niet durf of niet wil , it''
s up to you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Laat je eigen toch niet opjutten door samsung. Ik heb het zelf meerdere malen gehad met een geroote telefoon die teruggestuurd is naar samsung. Totaal geen probleem. Maar al je het niet durf of niet wil , it''
s up to you :)
Nieuw terug in de Android wereld vanaf iOS (daar nooit probleem gehad met Jailbreak en garantie) maar gezien eerdere berichten hier/andere topic wilde ik het ook wel als toezegging hebben waarmee ik ze om de oren kon slaan mochten ze als puntje bij paaltje komt nee geven :) Root is al gedaan (met pingpong) maar custom rom zal ik vanavond doen met de hulp van de handleiding van Arno (laatste keer met rom's spelen was met de HTC Desire/Desire HD :9 Lurk hier al een paar dagen ter voorbereiding )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zijn allemaal vragen die jezelf kunt beantwoorden als je een andere rom flasht, kijk in het forum, dan zijn er flink wat mensen die de rom van Edgarf draaien, vraag hun om een reactie. Dafmay en mijzelf draaien deze roms al vanaf het begin. Het scheelt enorm veel met de standaard rom, en alles werkt naar behoren. Dit is ook omdat er feedback wordt gegeven naar de Dev. Hier volgen dan weer verbeteringen die in de rom verwerkt worden succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Thanks voor de feedback.
Het is een goed toestel maar ik lees veel problemen met het RAM geheugen en de batterij die snel leeg gaat door softwarematige problemen vandaar dat ik eraan dacht om het toestel te flashen.
Maar aangezien het een toestel van het werk gaat zijn weet ik niet of dit wel een goed idee gaat zijn, zeker niet als blijkbaar de garantie vervalt.
Jammer dat Samsung zo een goed toestel op de markt brengt maar er niet in slaagt hun software erop in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Cronimet schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:10:
Thanks voor de feedback.
Het is een goed toestel maar ik lees veel problemen met het RAM geheugen en de batterij die snel leeg gaat door softwarematige problemen vandaar dat ik eraan dacht om het toestel te flashen.
Maar aangezien het een toestel van het werk gaat zijn weet ik niet of dit wel een goed idee gaat zijn, zeker niet als blijkbaar de garantie vervalt.
Jammer dat Samsung zo een goed toestel op de markt brengt maar er niet in slaagt hun software erop in te stellen.
Als hij zakelijk is moet je even nagaan of KNOX gebruik vanuit je werkgever een eis is (dit werkt namelijk niet meer bij custom rom even los van de garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik denk het niet want mijn huidig toestel gebruik ik ook zakelijk en van KNOX heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cronimet schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:32:
Ik denk het niet want mijn huidig toestel gebruik ik ook zakelijk en van KNOX heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd
Dit is ook weer een toevoeging van Samsung die vrijwel niemand gebruikt loze ram verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Cronimet schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:32:
Zou kunnen dat de werkgever dat zou willen zien maar dan heb je geluk, bij ons is het rooten van een werktelefoon not done (MobileIron moet ook verplicht geinstalleerd op werktelefoon |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04
Iemand zijn toestel al eens proberen te encrypten? Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ie rooted is of de ROM, maar direct na het kiezen voor het beginnen met encrypten wordt het scherm zwart en reageert hij nergens meer op. 3 uur laten liggen, maar er gebeurde niks. Uit eindelijk maar een reset gedaan en, uiteraard, encryption failed. Kan ik weer opnieuw beginnen met alles installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Windkracht13 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:32:
Vraagje, ik draai de rom van Edgarf, ben er blij mee.

Nog niet nodig gehad, tot vanavond, mijn mobiele hotspot werkt blijkbaar niet.
Altans, de computer ziet m niet.

Zowel computer als telefoon herstart, maakt geen verschil...

Ben ik de enigste met dit "probleempje"?
Inmiddels ontdekt of dit een probleem van jouw toestel is of een probleem van de ROM, zie geen reacties hier erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Realone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:57:
Iemand zijn toestel al eens proberen te encrypten? Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ie rooted is of de ROM, maar direct na het kiezen voor het beginnen met encrypten wordt het scherm zwart en reageert hij nergens meer op. 3 uur laten liggen, maar er gebeurde niks. Uit eindelijk maar een reset gedaan en, uiteraard, encryption failed. Kan ik weer opnieuw beginnen met alles installeren.
Nee nooit geprobeerd maar ga ik ook nooit doen omdat ikzelf er totaal geen nut bij heb...sterker nog, ik zou eerder vermoeden dat encryptie de telefoon alleen maar langzamer zou kunnen maken...en dat is voor mij nogal counter-productive (tenzij encryptie dusdanig belangrijk is voor je...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:59:
[...]

Inmiddels ontdekt of dit een probleem van jouw toestel is of een probleem van de ROM, zie geen reacties hier erop?
Helaas nog geen reactie of oplossing.
Denk dat het aan de rom ligt, daar toen ik nog stock draaide, het nog wel werkte.
Op Xda kom ik ook geen oplossing tegen.

Helaas zal ik weer stock moeten flashen, want de hotspot moet gewoon werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windkracht13 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:06:
[...]
Helaas nog geen reactie of oplossing.
Denk dat het aan de rom ligt, daar toen ik nog stock draaide, het nog wel werkte.
Op Xda kom ik ook geen oplossing tegen.

Helaas zal ik weer stock moeten flashen, want de hotspot moet gewoon werken :(
Ik zou je graag helpen door even te testen, maar ik draai zelf een nieuwere versie van Edgarf's deodexed rom (gebaseerd op de BOG8 update), dus nieuwer dan de deodexed 2.1 of odexed 2.0 rom die jij waarschijnlijk draait.

Hoor wel, als je wilt dat ik het later thuis even test, dan is dat natuurlijk zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Kijk maar hoor, zou het wel tof vinden als je dat wilt doen.
Maar voel je niet verplicht hoor. Ik draai trouwens de deodexed 2.1 rom.

Op de hotspot na, ben ik helemaal blij met de rom.

Btw, wanneer wordt de final online gezet ?

[ Voor 10% gewijzigd door Windkracht13 op 28-07-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Windkracht13 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:22:

Ik draai de 2.0 odexed en bij mij werkt de hotspot perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Heeft iemand toevallig nog een snelle mirror (of in ieder geval sneller dan Sammobile) van G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN.zip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:20:
Naar aanleiding van dit topic mbt Rooten/Custom Rom en KNOX trigger en zoekacties op Twitter die dat topic tegenspraken zelf contact gezocht met Samsung en die zeggen net als de antwoorden aan anderen via de webcare zowel via Samsung als SamsungMobileNL dat de garantie wel degelijk vervalt. Ook is het account onweerscomplex die de vraag gesteld heeft "suspended"

Hier screenshot uit het eerder gelinkte topic:

[afbeelding]

hier mijn gesprek met Samsung:

In een gesprek met iemand anders op Twitter van februari 2015 spraken ze nog van garantie bij trigger Knox -> https://twitter.com/MaxLagerwey/status/437888754494484481
ik heb net een chat gehad met samsung en daar de vraag gesteld wat er gebeurd met de garantie als de knox geriggerd is en op 0x1 staat en kreeg als antwoord de garantie vervalt als de knox op 0x1 staat ook al is het toestel helemaal terug gebracht naar stock firmware de knox is gertiggerd en je krijgt geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Btw, wanneer wordt de final online gezet ?
Is nog niets over bekend...kans is wel erg groot dat Edgar eerst de BOG8 update zal doen voor zijn odexed versie.
Arno90 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:24:
[...]
Ik draai de 2.0 odexed en bij mij werkt de hotspot perfect!
Kijk...dat is alvast waardevolle info.

Ik zal thuis ook eens testen...aangezien ik de deodexed rom draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Realone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:28:
Heeft iemand toevallig nog een snelle mirror (of in ieder geval sneller dan Sammobile) van G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN.zip ?
€ 7,50 voor 1 maand of aanbieding €25,- voor een heel jaar zoveel kan het toch niet zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmobinky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:29:
[...]

ik heb net een chat gehad met samsung en daar de vraag gesteld wat er gebeurd met de garantie als de knox geriggerd is en op 0x1 staat en kreeg als antwoord de garantie vervalt als de knox op 0x1 staat ook al is het toestel helemaal terug gebracht naar stock firmware de knox is gertiggerd en je krijgt geen garantie meer.
Heren kunnen we onderhand stoppen met dit lulkoek verhaal? Ook voor jou hetzelfde verhaal beter lezen op het forum O-) 8)7 8)7 . Of een garantie topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Enige waar ik tegen aan loop op 2.0 odexed is dat het toestel crasht op instellingen > achtergrond. Ik zag dat er een fix voor moet zijn? Iemand daar een link van?

M.b.t. de garantie: ik heb hier nog niemand gezien in dit topic die goed gelezen heeft waarvan het toestel een baksteen is geworden :) + dat er ook in dit topic al een verhaal voorbij is gekomen met een defect toestel die gewoon gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Goed, misschien dat iemand een (beter) idee heeft. Zoals eerder al geschreven is device encryption mislukt. Nou vooruit, dan maar de boel wipen en opnieuw beginnen. Alles gewiped wat los en vast zit met TWRP, geen errors bij het wipen en vervolgens de ROM weer teruggezet. Eveneens geen errors. De ROM boot maar komt toch meteen weer met de melding dat 'Encryption failed'.

Nog andere opties?

*UPDATE: gelukt!
Booten in recovery
Met adb de data partition eens keer formatteren. Blijkbaar is dit iets wat in TWRP toch niet helemaal lekker gaat i.c.m. encryption. Hoewel je dan toch wel errors zou verwachten in de log, dat is dan wel weer vreemd.

adb shell
mke2fs -t ext4 /dev/block/sda18
(even controleren waar /data op gemount is met 'cat /proc/partitions', in mijn geval dus sda18

Vervolgens kon ik er weer in zonder encryption errors. Toch maar even netjes weer de boel opnieuw geflashed en nu is ie weer de oude.

Ik ga toch eens kijken hoe ik dat encrypten aan ga pakken, is toch tegenwoordig eigenlijk wel een must-have in mijn ogen.

[ Voor 45% gewijzigd door The Realone op 28-07-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Realone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:45:
Goed, misschien dat iemand een (beter) idee heeft. Zoals eerder al geschreven is device encryption mislukt. Nou vooruit, dan maar de boel wipen en opnieuw beginnen. Alles gewiped wat los en vast zit met TWRP, geen errors bij het wipen en vervolgens de ROM weer teruggezet. Eveneens geen errors. De ROM boot maar komt toch meteen weer met de melding dat 'Encryption failed'.

Nog andere opties?
Kun je hier wat mee?

http://forum.xda-develope...post60340529#post60340529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Thanks, die had ik niet eens gevonden. Had misschien ook wel geholpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Arno90 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:44:
Enige waar ik tegen aan loop op 2.0 odexed is dat het toestel crasht op instellingen > achtergrond. Ik zag dat er een fix voor moet zijn? Iemand daar een link van?

M.b.t. de garantie: ik heb hier nog niemand gezien in dit topic die goed gelezen heeft waarvan het toestel een baksteen is geworden :) + dat er ook in dit topic al een verhaal voorbij is gekomen met een defect toestel die gewoon gerepareerd is.
Ik heb hier alleen een link van versie 2.1, waarom gebruik je versie 2.1 niet?

Als je het gaat gebruiken hier het linkje: http://forum.xda-develope...p=61840165&postcount=3228

Die van 2.0 kan ik zo ff niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Heren kunnen we onderhand stoppen met dit lulkoek verhaal? Ook voor jou hetzelfde verhaal beter lezen op het forum O-) 8)7 8)7 . Of een garantie topic openen.
hoe bedoel je ik kom hier om eventueel een rom te flashen en info te vergaren, in de Disclaimer staat: Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.
dan moet ik dus genoegen nemen met het kan zijn en maar hopen op het beste.

KNOX getriggerd ervaringen met garantie

[ Voor 1% gewijzigd door gizmobinky op 28-07-2015 17:33 . Reden: text aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmobinky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:31:
[...]

hoe bedoel je ik kom hier om eventueel een rom te flashen en info te vergaren, in de Disclaimer staat: Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Betere eerst het forum lezen en dan gaan vragen, dit is nu al zo vaak aan de orde geweest. Als je je eigen wat had ingelezen had je het al geweten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

gizmobinky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:31:
[...]

hoe bedoel je ik kom hier om eventueel een rom te flashen en in de Disclaimer staat: Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Dit is al de zoveelste bericht... de toestellen worden gewoon gerepareerd. Die van mij is laatst ook een paar keer naar de reparateur geweest en er is niks aan de hand. Dus we kunnen hier wel over blijven doorpraten, maar dat heeft geen zin 8) Toestellen worden gerepareerd!

En nu weer tweaken met z'n allen! _/-\o_

Morgen nieuwe Unikernel versie 6. nog smoother nog zuiniger WHOOP

[ Voor 7% gewijzigd door Tammesp op 28-07-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:36:
[...]

Dit is al de zoveelste bericht... de toestellen worden gewoon gerepareerd. Die van mij is laatst ook een paar keer naar de reparateur geweest en er is niks aan de hand. Dus we kunnen hier wel over blijven doorpraten, maar dat heeft geen zin 8) Toestellen worden gerepareerd!
Ja het schijnt nogal moeilijk te zijn om eerst zelf wat onderzoek te verrichten. 8)7
Ps we kunnen ook nog een kernel topic opzetten haha :)

[ Voor 5% gewijzigd door pappaleone op 28-07-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Misschien een idee om bij de startpost te vermelden dat het niet je garantie kost...

Maar ja, moeten de mensen wel goed begrijpend lezen, wat nu ook nie gebeurd.

[ Voor 32% gewijzigd door Windkracht13 op 28-07-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals beloofd even getest : met mijn Macbook Pro een hotspot connectie op de S6 werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Grrrrrrr, wat zou de oorzaak dan kunnen wezen...?

Op mijn Mac Pro werkt het dus helaas dus niet.

Zou ik iets moeten installeren via de aroma?

Maar in ieder geval voor het testen Dafmay!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Windkracht13 op 28-07-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Op mijn S6 was een kwestie van Hotspot activeren, daarna op de MBP connectie maken met de hotspot en het werkte in 1 keer. Misschien heb jij de optie om ook eens met een ander apparaat hotspot connectie te maken met de S6...het probleem zou namelijk best eens op de MBP kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik gaat eens verder neuzen, denk nu ook dat het aan m'n MBP ligt.

Maar bedankt voor de moeite Dafmay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Tammesp schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:25:
[...]

Ik heb hier alleen een link van versie 2.1, waarom gebruik je versie 2.1 niet?

Als je het gaat gebruiken hier het linkje: http://forum.xda-develope...p=61840165&postcount=3228

Die van 2.0 kan ik zo ff niet vinden.
Ik draai de odexed versie, die gaat nog maar tot 2.0 dacht ik? Heb gister tenminste de files gedownload, vanaf zijn 1e 3 forum posts. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:35:
[...]

Betere eerst het forum lezen en dan gaan vragen, dit is nu al zo vaak aan de orde geweest. Als je je eigen wat had ingelezen had je het al geweten. ;)
nu snap ik er niets meer van :? , vanmiddag contact met samsung gehad met als uitkomst geen garantie als de knox 0x1 is nu zegt er hier weer iemand dat je wel garantie krijgt met knox op 0x1 omdat de zijne gerepareerd is.

ik stop er mee 8)7

gizmobinky in "KNOX getriggerd ervaringen met garantie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windkracht13 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:58:
Ik gaat eens verder neuzen, denk nu ook dat het aan m'n MBP ligt.

Maar bedankt voor de moeite Dafmay...
Mijn MBP kon niet met een hotspot connecten op de originele 5.1.1 ROM. Ik heb nog geen custom ROM geflasht, maar bij mij kreeg ik een time out na het invoeren van het wachtwoord voor wifi op mijn MBP.
Arno90 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:07:
[...]

Ik draai de odexed versie, die gaat nog maar tot 2.0 dacht ik? Heb gister tenminste de files gedownload, vanaf zijn 1e 3 forum posts. Of heb ik iets gemist?
Nee, dat is inderdaad de laatste versie voor Odexed.

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 28-07-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Vage bedoeling dan, dus jij ziet wel je hotspot, maar kan m dus niet koppelen...
Ik zie 'm nog niet eens in mijn lijst staan.
Ik bedenk me zojuist, dat stock 5.02 wel werkte, hierna heb ik de 5.1.1 rom custom erop gezet, en het werkte niet meer.

Maar waarom werkt het dan wel bij dafmay vraag ik me af ???

Foutje bedankt Samsung...

[ Voor 7% gewijzigd door Windkracht13 op 28-07-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie op 5.1.1 inderdaad de hotspot maar zodra ik mijn wifi-wachtwoord heb ingevoerd duurt het 2+ min en dan krijg ik een foutmelding op de MBP over een timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

@Edgarf thnx voor het mooie werk. De installer loopt echt lekker.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het mogelijk om bij een update van de rom van Edgarf deze update over de bestaande rom te flashen of moet je altijd wipen? Als ik me goed herinner vanuit de Galaxy Nexus dan kon je een update er prima overheen flashen maar ik weet niet of dat hier ook geldt.
Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste