Dat staat uit, ik ga het proberen
Ik heb TWRP er nu op en zit er nu ook in. Maar odin staat nog op RESET , kan ik nu gewoon de kabel eruit halen?
Hij staat al op pass. Nu de custom rom erop zetten
Update
Ook ik draai nu de Customrom van Edgarf, de odexed versie! wauw, wat snel
Nog wel twee vragen
1. Ik heb met TWRP een backup gemaakt, die neemt 7gb in beslag

kan ik dit ook kopiëren naar de computer? Of moet ik hier wat speciaals voor doen?
2. heb alleen nog een UK toetsenbord, is het mogelijk om via de aroma installer de Nederlandse voorspelling er weer in te zetten? Zoja, welk pakket ben ik dan nodig?
Update 2: Hierbij de aangepaste handleiding zoals beloofd, nu met klikbare links.
Stappenplan Customrom Samsung S6 van 5.0.2 naar een customrom 5.1.1. Mocht je al op een stock 5.1.1 firmware draaien, dan hoef je de bootloader en modem niet te flashen!
Het gebruik van dit stappenplan is geheel op eigen risico, en ik ben er niet verantwoordelijk voor als er iets fout gaat! Zorg er altijd voor dat je jezelf goed inleest, dan kan je niks fout doen!
Downloaden:
1. Download
Odin 3.10.6
2. Download
TWRP V2.8.7.1
3. Download
Odex Pure Edition V.2.0 Android 5.1.1
4. Download
Bootloader en Modem
5. Download
Aroma installer
Backup:
Backup maken via Titanium Backup > Backup alle gebruikersapps
Installeren:
Het is heel belangrijk om eerst de custom rom + Aroma te kopiëren naar de root van je telefoon. Dit is gewoon de map die je als eerste opent op de computer. Vervolgens controleer je met de ES file explorer(playstore) of de bestanden niet corrupt zijn. Zoek met de ES file explorer de files van de custom rom en Aroma op, als je ze kunt openen zijn de niet corrupt.
1. Odin 3.10.6 opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) Youtube filmpje:
YouTube: How to Root Galaxy S6 or S6 Edge with TWRP Recovery!
3. Installeer de Bootloader en Modem via het stappenplan van
Edgarf
TWRP: Volume up + powerbutton + centerbutton voor 5 seconden
Youtube filmpje die de volgende stappen laat zien:
YouTube: How to Install Custom ROM using TWRP Recovery! [FAILPROOF METHOD]
1. Backup maken via TWRP
2. Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
3. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.0 > Swipe to Custom flash
4. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
5. Reboot en genieten van de custom rom
[
Voor 196% gewijzigd door
Arno90 op 27-07-2015 19:57
]